• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10
@Largamelion dat geluid goed krijgen bij opstarten gaat bij de G2 ook niet feilloos. Soms moet ik alleen even van zender wisselen (ik kijk via de ingebouwde tuner met CI+ kaart) en dan werkt het ineens wel, net alsof de audiostream bij het opstarten nog niet correct is ingesteld.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 09:58

silitek

Tubes Only

Largamelion schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:56:
Mijn problemen met eARC en het wegvallend geluid zijn opgelost. Dit weekend uitgebreid de tijd genomen om mijn tv-meubel van de muur te halen en op poten te zetten zodat ik makkelijk bij de kabels kan en het heeft geloond. Meerdere oude, overbodige kabels verwijderd, een nieuwe HDMI kabel getrokken en ineens ook een UTP en nu werkt alles als een zonnetje. Mss stop ik er op termijn nog een USB-A to RJ45 tussen voor wat extra bandbreedte, maar voorlopig streamt alles vlot en in goeie kwaliteit over de 100Mbit.

Enkel bij het opstarten moet ik het geluid nog even switchen om het werkend te krijgen op m'n Yamaha receiver, maar daar kan ik best mee leven (2 knopjes indrukken op de remote van de receiver).
Harmony remote los door instellen vertraging dit soort ongemakken op. Althans mijn Elite zorgt dat mijn receiver als laatste aan gaat zodat de bron direct en signaal correct opgepikt wordt.

Ze worden niet meer gemaakt. Dit ding is voor mij heilig. ;)

Tubes....It's what make music music!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Farabi schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:06:
[...]

dat had ik niet verwacht. ook als je eventueel een ondertiteling synchroniseert bij een film? wordt dat allemaal onthouden?
Allemaal geen probleem. Ik heb een NAS vol met films. Zalig zo'n dino zijn. :+

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:26
Zojuist een belletje gekregen: De LG G4 is wat levertijd wat ver weg: zal ongeveer een maand duren. Tot die tijd kan ik gewoon de G3 blijven gebeuren. Nu maar hopen dat de TV wel vóór het einde van se Cashback actie geleverd kan worden (bon komt op datum te staan van levering, actie loopt tot eind juli). Ik zou morgen meer informatie krijgen dus even afwachten.

Direct ook maar de Christopher Nolan 4K collectie op de kop getikt via MP (nieuw voor €90 kon ik hem niet voor laten liggen, stond al een hele tijd op de planning). Heel irritant dat de IMAX scenes enkel op de disc versies staan.. maar het is helaas niet anders.

Iemand hier ervaring met 4K Blu-Ray op de PS5? Tot zover mij bekend heeft Nolan zijn collectie geen Dolby Vision. Een stand-alone speler zal wellicht beter zijn, maar gaat dat nu echt verschil maken wanneer je een film hebt zonder Dolby Vision?

Ik wil best investeren in een degelijke speler, maar alleen als dat ook echt de moeite is.. kwaliteit van films op AppleTV en Disney+ zijn IMHO dusdanig goed dat ik mij afvraag of ik het verschil ga zien/ horen. De reden dat ik dit hier vraag is omdat er wellicht meer mensen zijn met eenzelfde vraag icm een LG OLED, die het antwoord misschien al hebben? :)

Ps: ik heb ook een XBX maar zover mij bekend zou de PS5 een betere keuze zijn als BD speler

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 24-06-2024 19:49 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:28
Thalaron schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:46:

Iemand hier ervaring met 4K Blu-Ray op de PS5? Tot zover mij bekend heeft Nolan zijn collectie geen Dolby Vision. Een stand-alone speler zal wellicht beter zijn, maar gaat dat nu echt verschil maken wanneer je een film hebt zonder Dolby Vision?
Ja, had speciaal om dit uit te proberen de film the joker gekocht. Had het vergeleken met een digitale versie die op de nas stond en kon nauwelijks verschillen opmerken.
Ook getwijfeld om een stand alone te kopen maar dit voldoet prima.

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Ik was op zoek vnaar een (niet al te grote) tv voor onder mijn overkapping. Ik lees veel positieve reviews over de C3. Zelf heb ik al een C2 voor pc-gaming en die bevalt erg goed.

Ik ben daarom van plan om de 42 inch C3 te kopen, deze word al aangeboden voor 890 euro in de pricewatch. Op foto's van de tv zie ik dat de stroomkabel ook weer vast zit aan de tv, achter een klepje. Deze kabel lijkt erg kort.
Is er een manier om de stroomkabel te vervangen voor een langere kabel? Ik zou hem namelijk graag achter de wand, waarop hij komt hangen, wegwerken. Tips zijn welkom.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Morex schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:19:
Ik was op zoek vnaar een (niet al te grote) tv voor onder mijn overkapping. Ik lees veel positieve reviews over de C3. Zelf heb ik al een C2 voor pc-gaming en die bevalt erg goed.

Ik ben daarom van plan om de 42 inch C3 te kopen, deze word al aangeboden voor 890 euro in de pricewatch. Op foto's van de tv zie ik dat de stroomkabel ook weer vast zit aan de tv, achter een klepje. Deze kabel lijkt erg kort.
Is er een manier om de stroomkabel te vervangen voor een langere kabel? Ik zou hem namelijk graag achter de wand, waarop hij komt hangen, wegwerken. Tips zijn welkom.
Waarom zou je en OLED onder een overkapping willen, waarom niet een led tv met hogere nits?

Om de vraag te beantwoorden, kabel door knippen en verlengen, of volledig los halen en een nieuwe kabel maken met de zelfde connector (juiste connectoren zoeken die je op de kabel kan klemmen met een tang en dan in de connector schuiven).

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 08:59

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb sinds een week of 3 de LG55UR78 in de overkapping hangen. Prima beeld voor €499 en de kabel zit niet vast aan de TV.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• MrBas
  • Laatst online: 01-11 06:37

Waarom geen wandcontactdoos achter de TV plaatsen? Bij een C3 heb je de ruimte er voor achter de tv. Dan hoef je de kabel ook niet te verknippen en blijf je mogelijk gezeur voor.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

MrBas schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:58:
[...]

Waarom geen wandcontactdoos achter de TV plaatsen? Bij een C3 heb je de ruimte er voor achter de tv. Dan hoef je de kabel ook niet te verknippen en blijf je mogelijk gezeur voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRpQmBgE07eC4qI_g__z9l1GDGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJXpbKQKHfnRcZNqQptJkCCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Als voorbeeld bij mijzelf ivm 40mm in de muur.

[ Voor 22% gewijzigd door Xqlus1ve op 25-06-2024 12:53 ]

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
Rivanov schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:38:
[...]

Het is belangrijk om eerst te bepalen of je voor de 65" of 77" gaat. Bij de 77" loopt de bekabeling namelijk rechts van het midden (van achteren bekeken) naar beneden, waarbij de kabels van de 65" vanuit het midden naar beneden lopen.

Dit is de 77" van achteren bekeken.

[Afbeelding]

De "goot" waar de bekabeling doorheen loopt vanuit de HDMI aansluitingen, naar beneden, zit op 10cm gemeten van de buitenrand van de TV. Dus zo kun je bepalen waar je de kabelgoot in de muur moet maken. Hou er ook rekening mee dat de G-serie volledig plat tegen de muur zit en je dus 0,0mm ruimte hebt tussen TV en muur. Alle kabels moeten dus volledig in de muur lopen. En niet onbelangrijk, de stekker kan niet los van de TV dus die moet in zijn geheel door de kabelgoot heen kunnen.

Ikzelf heb dit vorige week nog gedaan voor de 77G4 die hier sinds dinsdag aan de muur hangt.. Heb een buis van 8cm in de muur gewerkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle kabels passen hier nu perféct doorheen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mag ik vragen waar jij die buis en die stukken gekocht hebt? En met gips heb je het gat weer gedicht en daarna geschilderd? Ziet er erg mooi uit! ik wil ook vast de voorbereidingen treffen voor de 77G4

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:02
harrybeuker schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:30:
[...]

mag ik vragen waar jij die buis en die stukken gekocht hebt? En met gips heb je het gat weer gedicht en daarna geschilderd? Ziet er erg mooi uit! ik wil ook vast de voorbereidingen treffen voor de 77G4
M’n schoonvader had die thuis nog liggen. En we hebben de gleuf weer gedicht met Knauf.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:40
Ik heb net een nieuwe LG c3 oled65c34la. Nu heb ik een benelux model gekocht, maar hoe kan ik dit checken? Kan ik dit ergens in het menu zien oid?

Daarnaast heb ik een woonkamer met behoorlijk wat ramen (schuifpui) en zie ik toch redelijk wat spiegelingen in het scherm. Hebben jullie hier ook last van? Kan ik dit nog oplossen of verbeteren?

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:01

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Remtronica schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:04:
Ik heb net een nieuwe LG c3 oled65c34la. Nu heb ik een benelux model gekocht, maar hoe kan ik dit checken? Kan ik dit ergens in het menu zien oid?

Daarnaast heb ik een woonkamer met behoorlijk wat ramen (schuifpui) en zie ik toch redelijk wat spiegelingen in het scherm. Hebben jullie hier ook last van? Kan ik dit nog oplossen of verbeteren?
Folie eraf gehaald? ;)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Remtronica
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan 👍

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:41
M'n G2 is ook 'n redelijke spiegel maar dat wist ik op voorhand, is net zoals m'n plasma ervoor. Op de G2 heb ik 2 beeldprofielen aangemaakt, een voor overdag en een voor 's avonds. Voor overdag staat de pixelhelderheid op 100%, voor 's avonds op 50% en dat helpt al een pak. Bij gewone content als het nieuws/sport/simpele programma's storen die reflecties me niet zozeer, maar als ik overdag echt een serie of film wil kijken dan gaan gewoon de rolluiken dicht. Als je geen rolluiken hebt dan zou ik zeggen investeer in goede blinderende gordijnen.

EDIT: Kreeg zonet telefoon van LG i.v.m. mijn login issues met mijn LG account. Blijkt dat een LG account die je aanmaakt op de website van LG enkel gebruikt kan worden om producten te registreren, maar dus niet om op de tv in te loggen... dat zijn 2 verschillende dingen kreeg ik te horen. Hij zei 'net zoals op jouw telefoon', maar dat bleek enkel voor Apple te gelden. Ik zei hem dat ik met mijn Google account overal op kan inloggen zonder problemen :+. Hij was het wel eens met mij dat het een slecht en onduidelijk systeem was en dat die foutmelding allesbehalve helder is.

Verder kan je dus ook zelf je account niet verwijderen, vraag me eigenlijk af in hoeverre dat wettelijk is. Je moet dus via de LG support (WhatsApp of e-mail) een officieel verzoek indienen om je account te verwijderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Largamelion op 25-06-2024 15:32 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• silitek

silitek

Tubes Only

Zowat alles is Benelux bij meest gerenommeerde Online NL bedrijven, tenzij..

Spiegeling kun je weinig aan doen haal zelf zoveel mogelijk strijklicht weg door de raamdecoratie (plissé) dicht te doen...

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12

Modelnummer op de Nederlandse LG website.(34 en 35la zijn beneluxmodellen, 31 en 37la zijn Duitse modellen.)
https://www.lg.com/nl/oled-tv
https://www.mediamarkt.de...b84fb3477a1db228c4c7edade

[ Voor 29% gewijzigd door pwh53 op 25-06-2024 20:56 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nou, vandaag zag ik op m'n 1,5 jaar oude LG 42C2 ineens een donker vlekje in de hoek zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/texi0OeakkXw3ghI06vIUg3vTCU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jybG6LdjhBkRbVkDlkOMGpZZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olRwknnljTIsuuxfTxrXbhfeZvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tws8ZPRjmo4YqULP7zrUKgS9.jpg?f=fotoalbum_tile

Resetten en pixel refresh hielpen niet. Ik heb hem bij HelloTV aangemeld, maar bij een 42" model schakelen ze geen homeservice in... het is verzenden of langsbrengen naar de winkel, dus doe ik dat laatste maar. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen :-(

• MotorBeast
stin00 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:02:
Nou, vandaag zag ik op m'n 1,5 jaar oude LG 42C2 ineens een donker vlekje in de hoek zitten:

[Afbeelding][Afbeelding]

Resetten en pixel refresh hielpen niet. Ik heb hem bij HelloTV aangemeld, maar bij een 42" model schakelen ze geen homeservice in... het is verzenden of langsbrengen naar de winkel, dus doe ik dat laatste maar. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen :-(
Huh? Ze kunnen toch gewoon CE Repair langssturen? Hello TV is zogenaamd DE tv winkel van Nederland en dan doen ze dit? Ik zou even zelf bellen met CE Repair en niet gaan leuren met je tv. Hebben ze straks als excuus....ja meneer u heeft hem niet goed vervoert. Zij moeten dat gewoon regelen. Je hebt toch garantie? Niet intrappen.

Ik had vandaag een Oranje vlek. Kwam niet door de tv. :X :+

[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 25-06-2024 21:15 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19
MotorBeast schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:12:
[...]

Huh? Ze kunnen toch gewoon CE Repair langssturen? Hello TV is zogenaamd DE tv winkel van Nederland en dan doen ze dit? Ik zou even zelf bellen met CE Repair en niet gaan leuren met je tv. Hebben ze straks als excuus....ja meneer u heeft hem niet goed vervoert. Zij moeten dat gewoon regelen. Je hebt toch garantie? Niet intrappen.

Ik had vandaag een Oranje vlek. Kwam niet door de tv. :X :+
LG hanteert een minimum grootte voor reparaties aan huis. Vroeger was dat 42" maar gezien de tv's steeds groter zijn geworden zal dat ook wel opgeschoven zijn.

• MotorBeast
Wren schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:31:
[...]

LG hanteert een minimum grootte voor reparaties aan huis. Vroeger was dat 42" maar gezien de tv's steeds groter zijn geworden zal dat ook wel opgeschoven zijn.
Dan nog. Ik gooi dat ding onder garantie niet in mijn auto.

• Wren
  • Laatst online: 22:19
MotorBeast schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Dan nog. Ik gooi dat ding onder garantie niet in mijn auto.
Ok begrepen, en CE Repair komt niet langs voor tv's kleiner dan een bepaalde grootte :*)

• Remtronica
pwh53 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:37:
[...]

Modelnummer op de Nederlandse LG website.(34 en 35la zijn beneluxmodellen, 31 en 37la zijn Duitse modellen.)
https://www.lg.com/nl/oled-tv
https://www.mediamarkt.de...b84fb3477a1db228c4c7edade
Ok, dan heb ik wel een benelux model. Heb gedubbeld checked in het menu van de tv en het klopt allemaal 👍.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
stin00 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:02:

[Afbeelding][Afbeelding]

Zou het nog een keer navragen volgens de website komen ze aan huis vanaf 37 inch
https://cerepair.eu/nl-nl...ats.,-Hiervoor%20kunt%20u
( je kunt het zelf binnen garantie een reparatie verzoek doen bij lg via de mail met een foto en factuur)

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 25-06-2024 23:11 ]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:39
40" volgens je eigen link (na doorklikken)

• stin00
  • Niet online
pwh53 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:08:
[...]

Zou het nog een keer navragen volgens de website komen ze aan huis vanaf 37 inch
https://cerepair.eu/nl-nl...ats.,-Hiervoor%20kunt%20u
( je kunt het zelf binnen garantie een reparatie verzoek doen bij lg via de mail met een foto en factuur)
De winkel is er vandaag op terug gekomen, voor een 42" LG geldt inderdaad wél homeservice. Alleen voor Philips 42" geldt dit niet :+ Ze gaan dus CE repair inschakelen. Ik laat het verder door de winkel afhandelen. Zal hier wel even een update geven zodra het opgelost is.

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:38
Marcel Br schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:03:
40" volgens je eigen link (na doorklikken)
LG
VOOR DE CONSUMENT:
Reparaties aan huis:
Televisies vanaf 37 inch en grote huishoudelijke apparaten zoals wasmachines, koelkasten, ovens, etc.

40 inch?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:45
Twee weekenden terug een kabelgoot in de muur gefreesd voor de LG G3. Gekozen voor een buis met een diameter van 5cm, hier past de G3 stekker in 1x doorheen dus hoefde niks af te knippen. Was een behoorlijke klus nog, vooral door al het stof. Hier enkele foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz_yXQ-puK70h3Mv6gicgh7e_wE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdt0sGKuAFl4BOG3V6ZH8Xrl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aK7Ot-noPkD-bICFlYEW84YqQDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0U9wCoCFcJfSkTXdbeatVnI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpIoYSLOU9xKNLDjaSSuJvmEhhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnsyOiJMmY0D0ht4VzFHzvLX.jpg?f=fotoalbum_large

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
Dank voor de tips. Eindelijk na 1 jaar de TV strak tegen de muur vanwege dunnere kabels. Uiteindelijk was met de kabels voor zover ik kan achterhalen niets mis. Vermoed dat door de spanning een kabel los is gaan zitten. Bij de G-serie zijn dunnere kabels sowieso wel aan te raden. Het zit allemaal een stuk mooier nu.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• silitek

silitek

Tubes Only

Hoedje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:31:
Dank voor de tips. Eindelijk na 1 jaar de TV strak tegen de muur vanwege dunnere kabels. Uiteindelijk was met de kabels voor zover ik kan achterhalen niets mis. Vermoed dat door de spanning een kabel los is gaan zitten. Bij de G-serie zijn dunnere kabels sowieso wel aan te raden. Het zit allemaal een stuk mooier nu.
Netjes. Wat heb je voor soundbar? DSC9S?

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:27
Late reactie, maar bij het 65" model lijkt het verschil enkel de afstandsbediening volgens jouw link. Magic Remote bij de C34 of Magic Remote met NFC bij de C35.

• silitek

silitek

Tubes Only

Vitruvius schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:51:
[...]
Late reactie, maar bij het 65" model lijkt het verschil enkel de afstandsbediening volgens jouw link. Magic Remote bij de C34 of Magic Remote met NFC bij de C35.
De remote met de NFC word niet meer bij het model 2023 geleverd. Dat is een fout bij de LG website in Nederland.

Bij het vorige model C2 werd de MR22GN remote geleverd met NFC bij het 2023 model de C3 de MR23GN zonder NFC.

Edit: Omdat de C3 niet strak tegen de muur kan zo'n 4 cm is er ruimte voor wat extra verlichting. Alles met voice bedienbaar dus uit kan altijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBlFZipRQeoaDRxEpVeRDQec_Wg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uCGfl8OtkUP0LJTx9JEI9HxW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door silitek op 27-06-2024 10:32 ]

• leonard_nl
  • Laatst online: 26-02 19:31
Ik heb nu ruim 4 jaar een 55" LG OLED.
Ben nu op zoek naar een 65" LG OLED. Vooral om TV op te kijken. Volg al een tijdje dit topic niet meer regelmatig. Iemand een paar tips over wat goede modellen zijn en op welke modellen overpriced features zitten?

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:26

TTLCrazy

Listen to Frankie

@leonard_nl Ik ben toevallig ook in de markt om een 65" OLED te kopen. Mijn keuze is tussen de C3/C4 en G3/G4. Ik ben er nog niet uit of ik de G serie het waard vind. Prijsverschillen zijn aanzienlijk:

uitvoering: LG OLED evo C3 65" (C35) Zwart
uitvoering: LG OLED evo C4 65" Bruin
uitvoering: LG OLED evo G3 65" Zwart
uitvoering: LG OLED evo G4 65" Zwart

Sowieso is de maximale helderheid van elk opvolgend model hoger C3>C4>G3>G4. Beeldkwaliteit is volgens mij redelijk ok over de hele linie.

Ik moet nog maar eens wat reviews kijken en anders in de winkel gaan vergelijken.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• leonard_nl
  • Laatst online: 26-02 19:31
TTLCrazy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:51:
@leonard_nl Ik ben toevallig ook in de markt om een 65" OLED te kopen. Mijn keuze is tussen de C3/C4 en G3/G4. Ik ben er nog niet uit of ik de G serie het waard vind. Prijsverschillen zijn aanzienlijk:

uitvoering: LG OLED evo C3 65" (C35) Zwart
uitvoering: LG OLED evo C4 65" Bruin
uitvoering: LG OLED evo G3 65" Zwart
uitvoering: LG OLED evo G4 65" Zwart

Sowieso is de maximale helderheid van elk opvolgend model hoger C3>C4>G3>G4. Beeldkwaliteit is volgens mij redelijk ok over de hele linie.

Ik moet nog maar eens wat reviews kijken en anders in de winkel gaan vergelijken.
Dank. Ik vind die prijzen wel zo enorm uiteenlopen dat ik eerder voor een C3 zou gaan dan voor het andere uiterste.

• Thalaron
Tsja… als je de helderheid niet nodig vindt of daar de extra prijs niet voor waardig acht… je kan ook een C3 77” vergelijken met een G4 65” bijvoorbeeld. Maar wellicht zoek je niet groter dan 65”.

Ik zou het in een winkel bekijken of je het verschil de moeit waard is in jouw geval.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Marcievg
  • Laatst online: 07:15
leonard_nl schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:27:
[...]

Dank. Ik vind die prijzen wel zo enorm uiteenlopen dat ik eerder voor een C3 zou gaan dan voor het andere uiterste.
De prijzen die je op de sites ziet zijn niet de prijzen die je moet betalen. Hiervoor is er dan ook een speciaal topic over.

Dit zou misschien de G serie toch nog interessant kunnen maken.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• harrybeuker
Rivanov schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:59:
[...]

M’n schoonvader had die thuis nog liggen. En we hebben de gleuf weer gedicht met Knauf.
ander vraagje nog:
Welke hdmi 2.1 kabels heb jij? ik heb er dan 4 nodig a 2 meter stuk.
Heb je de netwerkkabel ook met haakse aansluiting?
en dan nog gelijk een usb kabel erin doen zodat de tv niet meer van de muur hoeft.

• Rivanov
harrybeuker schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:19:
[...]

ander vraagje nog:
Welke hdmi 2.1 kabels heb jij? ik heb er dan 4 nodig a 2 meter stuk.
Heb je de netwerkkabel ook met haakse aansluiting?
en dan nog gelijk een usb kabel erin doen zodat de tv niet meer van de muur hoeft.
Heb de HDMI 2.1 kabel die bij m'n Xbox Series X zit. Een ander HDMI 2.1 apparaat heb ik niet.
De Ziggo Next, Apple TV 4K en NVIDIA Shield TV Pro zitten allen met HDMI 2.0 verbonden.

UTP kabel heb ik ook niet.. WiFi is sneller dan de 100Mbit poort in de TV. En gebruik de smart functionaliteit van de TV niet. Daarvoor heb ik mijn andere devices. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 28-06-2024 14:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• stin00
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:19:
[...]

De winkel is er vandaag op terug gekomen, voor een 42" LG geldt inderdaad wél homeservice. Alleen voor Philips 42" geldt dit niet :+ Ze gaan dus CE repair inschakelen. Ik laat het verder door de winkel afhandelen. Zal hier wel even een update geven zodra het opgelost is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Wij gaan binnenkort met een grote verbouwing beginnen in ons nieuwe huis. En daar hoort natuurlijk ook een nieuwe grote tv bij. We twijfelen nog tussen de LG G4 en de Sony A95. Allebei prachtige toestellen natuurlijk. Helaas mag ik geen 77'' van mijn partner, want dan vindt ze de verhoudingen niet meer kloppen :+ Dus het wordt een 65''

Hieronder een 3D ontwerpschets van ons toekomstige tv hoekje. Qua meubels wat je ziet wordt het allemaal maatwerk. Een tv ophangen wordt voor mij de eerste keer. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten en in welke volgorde ik het moet doen. Ik las van @Nerrion al dat ik een 5cm breede buis nodig ga hebben. En gebruiken jullie de tv beugel die standaard bij de LG wordt meegeleverd? Er komt bij mij nog wel een Sonos Arc soundbar onder, maar die komt gewoon op de tv meubel te liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1RwRr7LVcflZV7DzzgCJfSxQts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFVbezZUgRt7gf9Q9mLdxSyb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 28-06-2024 23:10 ]

• GerCor
  • Laatst online: 04-11 08:59

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik ben waarschijnlijk van een andere generatie. Ik heb nog nooit aan mijn vrouw gevraagd of ze het goed vindt welke TV ik koop. Dat werkt prima. Want mij vraagt ze ook nooit wat. Zo zat ik gezellig op de bank komt mijn zwager met aanhanger achter het huis. Mijn vrouw en dochter stappen uit en ineens hebben we andere bank. Zegt ze: 'Ja, als ik het aan jou vraag hoeven we geen andere bank.' Mijn dochter: 'Ja, pap, jij wil toch nooit wat en wij wel.'

En we leven nog lang en gelukkig.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

outlandos schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:05:
Wij gaan binnenkort met een grote verbouwing beginnen in ons nieuwe huis. En daar hoort natuurlijk ook een nieuwe grote tv bij. We twijfelen nog tussen de LG G4 en de Sony A95. Allebei prachtige toestellen natuurlijk. Helaas mag ik geen 77'' van mijn partner, want dan vindt ze de verhoudingen niet meer kloppen :+ Dus het wordt een 65''

Hieronder een 3D ontwerpschets van ons toekomstige tv hoekje. Qua meubels wat je ziet wordt het allemaal maatwerk. Een tv ophangen wordt voor mij de eerste keer. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten en in welke volgorde ik het moet doen. Ik las van @Nerrion al dat ik een 5cm breede buis nodig ga hebben. En gebruiken jullie de tv beugel die standaard bij de LG wordt meegeleverd? Er komt bij mij nog wel een Sonos Arc soundbar onder, maar die komt gewoon op de tv meubel te liggen.

[Afbeelding]
Is geen porrem die postzegel op de muur, een 77 of 83 is veel beter op zijn plaatst, dan kan je waarschijnlijk ook de ondertiteling beter lezen.

• Thalaron
Als je geen TV groter mag halen omdat de verhouding niet klopt, dan heb je in feite 3 opties:

- vertrouwen hebben in het “feit” dat groter vanzelf zal wennen
- de woonkamer richting een andere muur richten zodat het wél past (met een haard wellicht lastig)
- concluderen dat je een te klein huis hebt gekocht voor je nieuwe TV 😅

Ik herken je probleem… mijn vrouw is van mening dat onze 83” te groot is (al vermoed ik dat de onderliggende gedachte meer is… kleiner is minder duur..), terwijl ik in de toekomst juist naar 100” zou willen. Nu heb ik een sterke bril die redelijk verkleind en ik zie onze TV als 77” zeg maar. Maar 83” went ook weer.

• Blommie01
  • Laatst online: 20:33
Thalaron schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:11:
Als je geen TV groter mag halen omdat de verhouding niet klopt, dan heb je in feite 3 opties:

- vertrouwen hebben in het “feit” dat groter vanzelf zal wennen
- de woonkamer richting een andere muur richten zodat het wél past (met een haard wellicht lastig)
- concluderen dat je een te klein huis hebt gekocht voor je nieuwe TV 😅

Ik herken je probleem… mijn vrouw is van mening dat onze 83” te groot is (al vermoed ik dat de onderliggende gedachte meer is… kleiner is minder duur..), terwijl ik in de toekomst juist naar 100” zou willen. Nu heb ik een sterke bril die redelijk verkleind en ik zie onze TV als 77” zeg maar. Maar 83” went ook weer.
Optie 4: Andere vrouw :*)

Het moet niet gekker worden dat vrouwen gaan bepalen wat voor apparaten Tweakers in huis mogen hebben.

@outlandos Met andere woorden, koop gewoon lekker de tv die je zelf wil…

[ Voor 4% gewijzigd door Blommie01 op 29-06-2024 09:30 ]

• Thalaron
@Blommie01 Mijn vrouw inruilen is erg kostbaar, risicovol en veel gedoe.
Daarbij; Zie maar eens een beter model te vinden met betere specificaties! :D

Dat kan zomaar betekenen dat een 65" ook ineens te groot zal blijken :o

• stin00
  • Niet online
LG moet voor dit soort gevallen speciale dozen gaan verkopen. Een 77G4 in een doos waar 65G4 op staat en absoluut geen centimeter maten 8)

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:59
stin00 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:20:
LG moet voor dit soort gevallen speciale dozen gaan verkopen. Een 77G4 in een doos waar 65G4 op staat en absoluut geen centimeter maten 8)
De doos voor je doos variant zeg maar.

• MotorBeast
Thalaron schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:29:
@Blommie01 Mijn vrouw inruilen is erg kostbaar, risicovol en veel gedoe.
Daarbij; Zie maar eens een beter model te vinden met betere specificaties! :D

Dat kan zomaar betekenen dat een 65" ook ineens te groot zal blijken :o
Op jouw zit afstand zou ik geen 65 nemen maar in ieder geval 1 maat groter. Ik zit op 2 en 3 meter en heb 65. Volgens mij zit jij verder weg. Wedden als dat ding hangt je vrouw eerst zegt, ik zei het toch veel te groot en een week later, blij dat we de 77 hebben genomen. Nog groter zou ik niet doen.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:52
Deze week een 65” G4 aanschaffen, laagste prijs wat ik heb gekregen is 2449 met de cashback eraf. In het aanbiedingen topic zie ik zo snel niet recente aanbiedingen.

Iemand hier de 65” G4 recent voor een betere prijs kunnen kopen?

• Thalaron
MotorBeast schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Op jouw zit afstand zou ik geen 65 nemen maar in ieder geval 1 maat groter. Ik zit op 2 en 3 meter en heb 65. Volgens mij zit jij verder weg. Wedden als dat ding hangt je vrouw eerst zegt, ik zei het toch veel te groot en een week later, blij dat we de 77 hebben genomen. Nog groter zou ik niet doen.
Ik neem aan dat je bericht bedoelt is voor @outlandos? Ikzelf zit op 3 meter afstand met 83” prima. Een maatje groter werd me toch net even wat te duur 😆

• outlandos
MotorBeast schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:59:
[...]

We zitten straks op ongeveer 3,50 meter afstand gok ik zo. De muur gerekend vanaf de haard is 2,57 meter breed. Natuurlijk zou een 77" makkelijk passen met een breedte van 1,71 meter, dan houdt je dus nog zo'n 43 cm aan beide kanten over. Maar de baas hier vindt dat te weinig, dan wordt de tv te overheersend in het interieur is het idee. Tsja wat moet je dan als man zijnde, ze is ook nog eens zwanger dus inruilen gaat moeilijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z4bHAd1e8esEfa-EVfhOTc3zNM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ThhJk23XMj58W6yAHgilvwWg.png?f=fotoalbum_large

Edit:

Hier ons toekomstige interieur in 3D, oordeelt u zelf:

YouTube: Schetsontwerp V2

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 29-06-2024 14:20 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

outlandos schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:14:
[...]

We zitten straks op ongeveer 3,50 meter afstand gok ik zo. De muur gerekend vanaf de haard is 2,57 meter breed. Natuurlijk zou een 77" makkelijk passen met een breedte van 1,71 meter, dan houdt je dus nog zo'n 43 cm aan beide kanten over. Maar de baas hier vindt dat te weinig, dan wordt de tv te overheersend in het interieur is het idee. Tsja wat moet je dan als man zijnde, ze is ook nog eens zwanger dus inruilen gaat moeilijk.

[Afbeelding]

Edit:

65" is prima gezien de afstand. Stond ook te twijfelen voor 77" uiteindelijk in samenspraak met m'n wederhelft toch de 65" gepakt. Om dezelfde redenen. Ben hier wel de koning maar interieur is haar ding.

Neem al behoorlijk veel ruimte in beslag. Muziekkamer vol met audio jaren 70" idem zolder. Kan er wel mee leven zo.... :+

• Blommie01
  • Laatst online: 20:33
[...]

[Afbeelding]

Edit:

Ik vind die nep haard veel meer overheersen…. Voegt ook weinig toe…

Die zou ik er lekker uit laten en een 77” of 83” ophangen… Daar kun je ook een open haard op laten zien.. :o

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10 18:51
Hoi iedereen, alweer een hele tijd geleden dat ik me in een TV topic gemeld heb maar het is weer raak: ik wil een betere TV. Ik heb een 65 inch Oled en een 75 inch Mini Led van Sony, maar ik vind ze beiden eigenlijk net te klein geworden, en omdat de Mini Led me toch best wel is tegengevallen helaas (het is geen Oled vanwege de hele lichte ruimte koos ik voor de Mini Led maar viel toch tegen).
Dus nu dacht ik aan een LG OLED83C37LA OLED Evo die op verschillende websites voor 2999 aangeboden wordt. Ik snap dat het een mooie TV is, maar is dit in die prijs echt de beste keuze? Of is het model niet geweldig, de LG 83 niet de beste keuze, of kan de prijs beter? Of iets anders. Ik zoek gewoon naar hele vrije open meningen van de veel meer ervaren kijkers hier, het gaat om een gemiddelde lichtinval kamer en ik kijk in die ruimte eigenlijk vooral in het donker dus Oled wordt het sowieso. Maar welk model/prijs is dan de keuze? 77 inch vind ik ook wel een optie maar omdat ik al een 75 inch heb die ik toch een beetje vond tegenvallen vrees ik dat een nieuwe TV en een flinke smak geld voor een praktisch even grote TV als die ik al heb een beetje een gemiste kans is.

• outlandos
Blommie01 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:50:
[...]

Ik vind die nep haard veel meer overheersen…. Voegt ook weinig toe…

Die zou ik er lekker uit laten en een 77” of 83” ophangen… Daar kun je ook een open haard op laten zien.. :o
Dat wordt gewoon een echte gashaard hoor ;)

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Voor de evo G3 bezitters. Ik vraag mij af of de meegeleverde muurbeugel ook geschikt is om de tv een stukje van de muur af te zetten, zodat je de tv in een hoek tov de muur kan positioneren. LG klantenservice: koop daarvoor een andere geschikte muurbeugel.

Ervaringen hiermee?

• Tommy The Cat
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-06-2024 10:42 ]

• Freshouttheoven
  • Laatst online: 22:06
Eagles schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:40:
Hoi iedereen, alweer een hele tijd geleden dat ik me in een TV topic gemeld heb maar het is weer raak: ik wil een betere TV. Ik heb een 65 inch Oled en een 75 inch Mini Led van Sony, maar ik vind ze beiden eigenlijk net te klein geworden, en omdat de Mini Led me toch best wel is tegengevallen helaas (het is geen Oled vanwege de hele lichte ruimte koos ik voor de Mini Led maar viel toch tegen).
Dus nu dacht ik aan een LG OLED83C37LA OLED Evo die op verschillende websites voor 2999 aangeboden wordt. Ik snap dat het een mooie TV is, maar is dit in die prijs echt de beste keuze? Of is het model niet geweldig, de LG 83 niet de beste keuze, of kan de prijs beter? Of iets anders. Ik zoek gewoon naar hele vrije open meningen van de veel meer ervaren kijkers hier, het gaat om een gemiddelde lichtinval kamer en ik kijk in die ruimte eigenlijk vooral in het donker dus Oled wordt het sowieso. Maar welk model/prijs is dan de keuze? 77 inch vind ik ook wel een optie maar omdat ik al een 75 inch heb die ik toch een beetje vond tegenvallen vrees ik dat een nieuwe TV en een flinke smak geld voor een praktisch even grote TV als die ik al heb een beetje een gemiste kans is.
Zonder te weten waarom de MiniLED tegen viel en het typenummer is het deels lastig om je van advies te voorzien.

Hou in ieder geval rekening met de volgende zaken;

- Verschil in grootte tussen een 77” en 83” TV is ‘slechts’ 16%.
- Helaas zijn de reguliere 83” WOLED panelen berucht om uniformiteit issues.
- De LG C3 heeft een glossy toplaag, dit houdt in dat weerspiegelingen goed zichtbaar kunnen zijn afhankelijk van kamerindeling, hierdoor kunnen dus gedurende de dag ervaren alsof je naar een 83” spiegel aan het kijken bent.

Afhankelijk van bepaalde eisen, wensen of hoe kritisch je op bepaalde onderdelen bent kan een ander model of merk eventueel beter bij de behoefte passen.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb momenteel een 55" C7 met burn-in die ik niet mee ga verhuizen. Helaas kreeg ik 0 coulance vanuit LG, waar andere mensen die wel hebben gekregen. Nu heb ik met de C7 erg veel last van de reflecties, dus ben ik aan het kijken naar een G3 of G4. Zijn die echt véél matter, of kan ik beter naar een QD-OLED gaan kijken?

• CyBeRSPiN
@Ilya alle LG OLEDs hebben last van reflectie, als dat een ding voor je is kijk dan zeker verder naar andere typen/merken.

• MotorBeast
outlandos schreef op zondag 30 juni 2024 @ 01:20:
[...]

Dat wordt gewoon een echte gashaard hoor ;)
Offtopic: Je weet wat ondertussen een m3 gas kost? Dat wordt gewoon een hele hoge gasrekening die met de jaren alleen maar verder gaat oplopen. Een Oled past in een all electric huis, een gashaard niet. O-)

• Thalaron
CyBeRSPiN schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:59:
@Ilya alle LG OLEDs hebben last van reflectie, als dat een ding voor je is kijk dan zeker verder naar andere typen/merken.
Uhm...

Even los van of deze TV aan de wensen/ eisen voldoet en binnen je budget past, de Samsung S95D heeft een mat scherm?

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 30-06-2024 13:38 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:27
Ilya schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:53:
Ik heb momenteel een 55" C7 met burn-in die ik niet mee ga verhuizen. Helaas kreeg ik 0 coulance vanuit LG, waar andere mensen die wel hebben gekregen. Nu heb ik met de C7 erg veel last van de reflecties, dus ben ik aan het kijken naar een G3 of G4. Zijn die echt véél matter, of kan ik beter naar een QD-OLED gaan kijken?
Komend van een CX kan ik bevestigen dat m'n G4 echt heel, heel veel minder last van van reflecties.

• Rivanov
DutchOwnage schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Komend van een CX kan ik bevestigen dat m'n G4 echt heel, heel veel minder last van van reflecties.
Idem hier. Het is echt een wéreld van verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 30-06-2024 13:44 ]

• CyBeRSPiN
Thalaron schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:36:
[...]

Uhm...

Even los van of deze TV aan de wensen/ eisen voldoet en binnen je budget past, de Samsung S95D heeft een mat scherm?
Ja volgens mij wel.

• Largamelion
Tommy The Cat schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:41:
Voor de evo G3 bezitters. Ik vraag mij af of de meegeleverde muurbeugel ook geschikt is om de tv een stukje van de muur af te zetten, zodat je de tv in een hoek tov de muur kan positioneren. LG klantenservice: koop daarvoor een andere geschikte muurbeugel.

Ervaringen hiermee?
77" G2 bezitter hier, met de originele beugel kan de tv ongeveer 15cm naar voor waardoor je deze heel beperkt wat kan draaien. Overigens niet echt een praktische handeling dus als je veel wil wisselen tussen plat tegen de muur en beetje gedraaid dan zou ik een andere oplossing zoeken.

• MichaelReitsma
  • Laatst online: 19:53
Rivanov schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:44:
[...]

Idem hier. Het is echt een wéreld van verschil.
En hier van 65c8 naar 77g4: het is echt een ontzettend groot verschil. De c8 was op tijden alleen recht van voren te bekijken, dat probleem is nu weg.

• MotorBeast
MichaelReitsma schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:23:
[...]

En hier van 65c8 naar 77g4: het is echt een ontzettend groot verschil. De c8 was op tijden alleen recht van voren te bekijken, dat probleem is nu weg.
Met een C3 ook hoor. Maar ik ben dan ook niet van de G-serie fanclub. Dat ding wordt hier in mijn ogen veel te veel gehyped. Ik heb licht vanuit een serre met 6 meter aan ramen en kijk gewoon overdag tv zonder problemen. Ook vanaf de zijkant. ;)

• Tommy The Cat
Largamelion schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:45:
[...]
77" G2 bezitter hier, met de originele beugel kan de tv ongeveer 15cm naar voor waardoor je deze heel beperkt wat kan draaien. Overigens niet echt een praktische handeling dus als je veel wil wisselen tussen plat tegen de muur en beetje gedraaid dan zou ik een andere oplossing zoeken.
Dat is genoeg (55 inch). Voelt dat stevig in die stand?

• Rivanov
MotorBeast schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:31:
[...]

Met een C3 ook hoor. Maar ik ben dan ook niet van de G-serie fanclub. Dat ding wordt hier in mijn ogen veel te veel gehyped. Ik heb licht vanuit een serre met 6 meter aan ramen en kijk gewoon overdag tv zonder problemen. Ook vanaf de zijkant. ;)
De C3 is ook alweer drie generaties jonger dan de CX. Dus die vergelijking gaat ook niet helemaal op. ;)

• Largamelion
Tommy The Cat schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:41:
[...]

Dat is genoeg (55 inch). Voelt dat stevig in die stand?
Bij 'n 77" voelt dat niet stevig. Is 'n behoorlijk gewicht en hangt enkel bovenaan vast(gehaakt) aan 'n relatief kleine beugel dus er zit redelijk wat speling op vind ik. Hij kan er nooit uitvallen maar ik was echt niet op mijn gemak toen ik hem er in hing en nadien toen ik 'm naar voren trok om wat kabels te vervangen had ik hetzelfde gevoel.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 13:52
Zijn er nog mensen bij wie het merendeel van de IR codes niet meer werken?
Ik heb een C1 en sinds enkele weken zijn er een hoop IR codes (die ik via een Logitech Harmony gebruikte) die niet meer werken:
* Next Input, HDMI 1-4, etc... : ik moet via het LG menu een input kiezen.
* Netflix, Disney+, etc... : apps kan ik nog enkel opstarten via het menu.
* enz...

Ik vermoed dat het door de laatste firmware update is, al heb ik er niet juist op gelet wanneer dat was en welke versie.

EDIT: ook een ander issue werd geïntroduceerd. Als mijn PS5 al aanstaat, en via het LG menu selecteer ik de HDMI input van mijn PS5, dan gaat mijn PS5 in sleep. Alsof de LG over CEC de verkeerde info stuurt.

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 01-07-2024 12:38 ]

• harrybeuker
MichaelReitsma schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:23:
[...]

ik ga van een 55C8 naar 77G4 deze week. Ik ben zeer benieuwd. Pakken jullie ook de rtings zettings voor de g4 serie of hebben jullie nog andere instellingen gepakt voor calibratie? Ik moet nog een muursleuf maken ivm de kabels. Dat vind ik nog wel even spannend. Hopelijk komt dat allemaal goed. Er zit een tekening bij waarmee je kan afmeten ivm de meurbeugel begreep ik. hoeveel cm vanaf de grond hangt jouw g4? van vloer tot onderkant scherm?

[ Voor 22% gewijzigd door harrybeuker op 01-07-2024 12:56 ]

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-11 17:04
harrybeuker schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:54:
[...]
Er zit een tekening bij waarmee je kan afmeten ivm de meurbeugel begreep ik. hoeveel cm vanaf de grond hangt jouw g4? van vloer tot onderkant scherm?
Die tekening voor de G serie beugel is erg Amerikaans, alsin de onderkant hoogte weet je niet erdoor alleen de bovenkant. Dus ben je van plan om hem boven een openhaard of schouw bijna tegen het plafond aan te hangen zoals de Amerikanen dan zit je goed.
Ik wil hem gewoon op ~50-70cm van de grond hebben, dus dat ben ik zelf maar gaan meten :+

• CyBeRSPiN
[...]

ik ga van een 55C8 naar 77G4 deze week. Ik ben zeer benieuwd. Pakken jullie ook de rtings zettings voor de g4 serie of hebben jullie nog andere instellingen gepakt voor calibratie? Ik moet nog een muursleuf maken ivm de kabels. Dat vind ik nog wel even spannend. Hopelijk komt dat allemaal goed. Er zit een tekening bij waarmee je kan afmeten ivm de meurbeugel begreep ik. hoeveel cm vanaf de grond hangt jouw g4? van vloer tot onderkant scherm?
Zie Rivanov in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" of een van de vele andere posts in dit topic over de maatvoering van de 77G2/3/4.

• outlandos
Rivanov schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:26:

Mooie aanvulling op de afbeelding die ik al vaker heb gedeeld.

[Afbeelding]
Deze komt van de G3 zie ik. Is de G4 aan de achterkant precies hetzelfde?

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:21
Twixie schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:37:
Zijn er nog mensen bij wie het merendeel van de IR codes niet meer werken?
Ik heb een C1 en sinds enkele weken zijn er een hoop IR codes (die ik via een Logitech Harmony gebruikte) die ...... Alsof de LG over CEC de verkeerde info stuurt.
Oh is dát het, ik merk ook dat er gekke dingen gebeuren. Mijn Xbox signaal wordt niet meer goed gedetecteerd, als ik met mijn Ziggo ab alles uitzet gaat bijvoorbeeld mijn Denon opeens half (één zone blijft aan) uit etc. etc. Sinds twee weken ongeveer. Super irritant.

• Rendol95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-10 20:37
[...]

[Afbeelding]

Edit:

even off-topic. Waarin heb je dat 3D filmpje gemaakt? Sketch?

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:27
[...]

Ik gebruik deze naar alle tevrenheid:

YouTube: LG OLED G4 4K TV - MEINE Bildeinstellungen! | Ratgeber | TecTipps

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:30
Tommy The Cat schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:41:

Ervaringen hiermee?
Ik acht de kans klein dat dit zal werken. Met de meegeleverd muurbeugel krijg je de TV max 10cm van de muur af.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Rivanov
outlandos schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:21:
[...]

Deze komt van de G3 zie ik. Is de G4 aan de achterkant precies hetzelfde?
Ja.

• Rivanov
[...]

Op al jouw vragen heb ik al meerdere malen antwoord gegeven in dit topic. ;)
Zoekt en gij zult vinden.

• outlandos
Rendol95 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:26:
[...]

even off-topic. Waarin heb je dat 3D filmpje gemaakt? Sketch?
Enscape

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik krijg een 13.30.80 update aangeboden. 1.4 GB groot als ik me nog goed herinner
Iemand het al geïnstalleerd en nog belangrijker; wat introduceert deze firmware update of wat breekt er?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• CyBeRSPiN
JoeZuCK schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:47:
Ik krijg een 13.30.80 update aangeboden. 1.4 GB groot als ik me nog goed herinner
Iemand het al geïnstalleerd en nog belangrijker; wat introduceert deze firmware update of wat breekt er?
Ja, en (zoals eigenlijk altijd) geen idee.
Hij doet het na de update in elk geval nog en niks kunnen ontdekken nog. Behalve dat het lijkt dat ie nog vaker dan eerst vraagt om mijn privacyschendende voorwaarden te accepteren.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-07-2024 21:04 ]

• outlandos
Nerrion schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:58:
Twee weekenden terug een kabelgoot in de muur gefreesd voor de LG G3. Gekozen voor een buis met een diameter van 5cm, hier past de G3 stekker in 1x doorheen dus hoefde niks af te knippen. Was een behoorlijke klus nog, vooral door al het stof. Hier enkele foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is de stekker van de G4 even groot/kleiner als/dan de G3? Ik moet namelijk binnenkort ook de diameter van de buis bepalen maar ik koop de tv pas veel later (met Black Friday) want we verhuizen pas in december.

Dus mn vraag is eigenlijk, volstaat 5cm diameter voor de stekker van de G4 65"

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10 18:51
Freshouttheoven schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:47:
[...]

Zonder te weten waarom de MiniLED tegen viel en het typenummer is het deels lastig om je van advies te voorzien.

Hou in ieder geval rekening met de volgende zaken;

- Verschil in grootte tussen een 77” en 83” TV is ‘slechts’ 16%.
- Helaas zijn de reguliere 83” WOLED panelen berucht om uniformiteit issues.
- De LG C3 heeft een glossy toplaag, dit houdt in dat weerspiegelingen goed zichtbaar kunnen zijn afhankelijk van kamerindeling, hierdoor kunnen dus gedurende de dag ervaren alsof je naar een 83” spiegel aan het kijken bent.

Afhankelijk van bepaalde eisen, wensen of hoe kritisch je op bepaalde onderdelen bent kan een ander model of merk eventueel beter bij de behoefte passen.
Bedankt voor deze info, dit wist ik allemaal dus niet :) Het gaat om een kamer met normale lichtinval, sochtends wat minder en smiddags wat meer, maar ik kijk vrijwel alleen savonds en snachts, en dan uitsluitend series en films, game er dus niet op, wel heel soms voetbal en F1, maar wat je zegt overdag naar een spiegel kijken klinkt wel heel erg vervelend voor een circa 3k euro tv…

Mini Led (Sony X95L 2023) viel tegen omdat ik ook een OLED heb en die is gewoon duidelijk mooier en dat terwijl de OLED jaren ouder is ook nog…moet wel zeggen dat de OLED 65 inch is en de Sony Mini Led 75 inch dus niet helemaal eerlijk…maar de helderheid had ik gewoon echt hoger verwacht in een weliswaar hele lichte ruimte maar daarvoor koos ik dus ook voor de Mini Led en niet voor een standaard OLED.

Wat ik nu wens is een TV rond de 83-85 inch die vergelijkbaar is met mijn Philips 754 OLED TV van 65 inch die ik in 2020 kocht maar ambilight hoeft niet en het merk maakt me ook niet uit. Prijs max 3k euro.

Overigens nog de toevoeging dat mijn grootste TV nu een 75 inch is en niet een 77 inch wat je noemt…dus een evt stap naar 83 inch is dan wel ietsje groter :)
Ik stond laatst in de MediaMarkt en toen ik van de 75-77 inch naar de 83-85 inch TV’s ging kreeg ik een “dit is de perfecte maat” moment, dat echte bioscoop gevoel wat ik eigenlijk hoopte te vinden in de 75 inch die ik had gekocht en nu slechts een beetje ervaar, bij de 83-85 inch had ik dus echt een “dit is het” moment, daarom wil ik nu per se in die maat een TV, maar ik wil ook niet inleveren op de kwaliteit van de OLED die ik heb …

[ Voor 16% gewijzigd door Eagles op 02-07-2024 03:25 ]

• Rivanov
outlandos schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:05:
[...]

Is de stekker van de G4 even groot/kleiner als/dan de G3? Ik moet namelijk binnenkort ook de diameter van de buis bepalen maar ik koop de tv pas veel later (met Black Friday) want we verhuizen pas in december.

Dus mn vraag is eigenlijk, volstaat 5cm diameter voor de stekker van de G4 65"
Stekker is even groot. Ik heb een buis van 8cm in de muur zitten. Hoe meer ruimte hoe beter. :)

• harrybeuker
Rivanov schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:21:
[...]

Op al jouw vragen heb ik al meerdere malen antwoord gegeven in dit topic. ;)
Zoekt en gij zult vinden.
Ik heb gezocht en heel wat nuttige informatie gevonden al. Als ik het goed begrijp dan moet je 10cm vanaf de buitenkant van de tv naar binnen meten en daar komen de kabels uit. Vanaf die 10cm ga je dus de sleuf aanmaken. Ik heb met een kabeltester gecheckt en in het paarse vak op de muur moet de sleuf dan komen. Die zal 45cm lang worden zodat die halverwege het tvmeubel uit de muur komt.

Tv precies uitgelijnd voor het midden van de zithoek. (tv meubel word nog vervangen)
-13,5 cm van de muur (links)
-98 cm van de muur (rechts)
-60 cm van de vloer (onderkant tv). Tv meubel is 53,5 hoog dus 6,5cm speling tussen tv en meubel.
-tussen plafond en bovenkant tv zit 60 cm
-sleuf word 45 cm lang en 50mm doorsnee. Onderkant buis is 31cm van de grond. Bovenkant 76cm van de grond.

Volgens mij heb is alles zo wel geregeld. De oude boorgaten moet ik nog opvullen en dan weer likje verf erop. Verder de lasdoos van de thermostaat nog opvullen en ook schilderen. Thermostaat (evo home) gaat nu naar de zijkant van de muur.

Iemand nog tips of aanmerkingen? @Rivanov bedankt voor je snelle en duidelijke reacties en foto's. Ik waardeer dit zeer. Als alles klaar is zal ik het eindresultaat nog even posten.

1 vraag nog, de powerkabel is 59,05 inch toch en dus 147cm? dan moet het wel lukken om die naar links weg te leggen via de buis zonder te verlengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdgR2YA0CDiZ8rsXNBnsWVrchow=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlXOlsJwhBYoNyYl8KKN7f44.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-h5r1cuPSaWLj7HQUrImRRWU9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svF9fkYKZczQ9GTKV2MAi1iQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1HQEdR4mdlxzNH0VZaraASN02E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozUuHNdTpiLALx7CLdGFXgLo.jpg?f=fotoalbum_tile

• Rivanov
Die kabel is inderdaad 1,5m lang. Ik heb 'm door de buis heen geleid en vervolgens nog m'n TV meubel in waar een stekkerblok ligt. Dus je hoeft niets te verlengen.

• Largamelion
Het kan ook anders (ter info). Bij mij zat de kabelgoot centraal voor m'n vorige tv en ik heb gewoon onderaan ter hoogte van de stroomkabel een nieuw gat geboord van 45mm. Met de HDMI kabel de omgekeerde beweging gedaan dus die loopt via de klemmetjes die voorzien zijn voor de stroomkabel naar het midden van de tv onderaan en gaat daar mee de goot in met de stroomkabel. In mijn geval een veel simpelere oplossing dan een nieuwe goot installeren en alles weer opvoegen en schilderen. Gelukkig destijds in de gyproc wand een dubbele goot voorzien van 50x80mm, daar was ik nu zeer blij mee bij het ophangen van de G2.

• Freshouttheoven
  • Laatst online: 22:06
Eagles schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 03:14:
[...]

Bedankt voor deze info, dit wist ik allemaal dus niet :) Het gaat om een kamer met normale lichtinval, sochtends wat minder en smiddags wat meer, maar ik kijk vrijwel alleen savonds en snachts, en dan uitsluitend series en films, game er dus niet op, wel heel soms voetbal en F1, maar wat je zegt overdag naar een spiegel kijken klinkt wel heel erg vervelend voor een circa 3k euro tv…

Mini Led (Sony X95L 2023) viel tegen omdat ik ook een OLED heb en die is gewoon duidelijk mooier en dat terwijl de OLED jaren ouder is ook nog…moet wel zeggen dat de OLED 65 inch is en de Sony Mini Led 75 inch dus niet helemaal eerlijk…maar de helderheid had ik gewoon echt hoger verwacht in een weliswaar hele lichte ruimte maar daarvoor koos ik dus ook voor de Mini Led en niet voor een standaard OLED.

Wat ik nu wens is een TV rond de 83-85 inch die vergelijkbaar is met mijn Philips 754 OLED TV van 65 inch die ik in 2020 kocht maar ambilight hoeft niet en het merk maakt me ook niet uit. Prijs max 3k euro.

Overigens nog de toevoeging dat mijn grootste TV nu een 75 inch is en niet een 77 inch wat je noemt…dus een evt stap naar 83 inch is dan wel ietsje groter :)
Ik stond laatst in de MediaMarkt en toen ik van de 75-77 inch naar de 83-85 inch TV’s ging kreeg ik een “dit is de perfecte maat” moment, dat echte bioscoop gevoel wat ik eigenlijk hoopte te vinden in de 75 inch die ik had gekocht en nu slechts een beetje ervaar, bij de 83-85 inch had ik dus echt een “dit is het” moment, daarom wil ik nu per se in die maat een TV, maar ik wil ook niet inleveren op de kwaliteit van de OLED die ik heb …
Graag gedaan.

Dan heb je bij de instellingen een aantal waardes verkeerd ingesteld, de X95L behaald in SDR bij een 25% window een helderheid van 1600 cd/m² vs. 400 cd/m² voor de Philips WOLED. Kijken we naar de max. helderheid in SDR dan is dit bijna een factor 6 (800 cd/m² vs. 140 cd/m²). Je dient bij de X95L hiervoor beeldmodus ‘custom’, ‘local dimming’ op medium en ‘piekverlichting’ op medium of hoog te zetten. Dan hebben we het verschil in HDR nog niet genoemd + de beperkende factor van ABL op de WOLED. Met deze instellingen zou je met de X95L al aardig in de buurt van jouw Philips TV moeten komen op het gebied van beeldkwaliteit wanneer je relatief recht ervoor zit met een beetje ambient licht.

De reden waarom ik 77” noemde heeft ermee te maken dat je graag een OLED wenst. Feit is dat je bij high end LCD TV’s meer keuze hebt, mede op het gebied van reflectie handling terwijl dit bij 83” WOLED TV’s juist beperkt is en je al snel uitkomt bij een LG G4 als enige optie die de meeste wensen afvinkt.

• stin00
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:19:
[...]

CE-Repair is net langs geweest. De monteur pakte een zaklamp en heeft zo'n 5 minuten onder allerlei hoeken gezocht totdat hij een zeer fijne haarlijn scheur heeft ontdekt. Ik kon het nauwelijks zien, alleen onder bepaald licht en een bepaalde reflectie. Foto gemaakt met flitser door hem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7Z2AX93qVYZAPqkCxXSfiMEPfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXVJRjWP1cCuvVrfzX04JheZ.jpg?f=fotoalbum_large

'Sorry meneer, dit valt onder gebruikersschade. Volgens de factuur is hij ooit als 'Buitenkansje' aan u verkocht, dus het kan zelfs buiten uw schuld om gebeurd zijn. Ik mag het niet kosteloos repareren, reparatie gaat richting de €1000. Zal ik een prijsopgave maken?'.

Nee bedankt, ik heb er 1,5 jaar geleden €807 voor betaald :') Dus dat wordt gebruiken totdat de TV volledig sneuvelt. Dit is wel de eerste en laatste keer dat ik een open doos model koop waar 'gewoon 2 jaar garantie op zit'. Ik kan niet bewijzen dat het probleem al aanwezig was, maar ik heb de TV nog nooit verplaatst of wat dan ook.

Achja, jammer dit :-(

Edit: ik zet hem net aan en kreeg ineens allemaal strepen over het scherm.. dit nadat de monteur er flink op heeft lopen drukken. Blij mee, de TV zal het niet lang meer volhouden zo te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 02-07-2024 15:25 ]

• Largamelion
stin00 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Edit: ik zet hem net aan en kreeg ineens allemaal strepen over het scherm.. dit nadat de monteur er flink op heeft lopen drukken. Blij mee, de TV zal het niet lang meer volhouden zo te zien.
De monteur heeft hem dus helemaal defect gemaakt. Je hebt een foto van voor hij langskwam en je kan er nu eentje maken van na zijn ingreep, ik zou er toch een zaak van maken. Op z'n minst aankaarten bij de winkel waar je hem gekocht hebt, mss krijg je alsnog een compensatie. En melden bij LG dat de monteur het veel erger gemaakt heeft dan het was ...

• Mirx_NL
  • Laatst online: 20:01
stin00 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:00:
[...]

CE-Repair is net langs geweest. De monteur pakte een zaklamp en heeft zo'n 5 minuten onder allerlei hoeken gezocht totdat hij een zeer fijne haarlijn scheur heeft ontdekt. Ik kon het nauwelijks zien, alleen onder bepaald licht en een bepaalde reflectie. Foto gemaakt met flitser door hem:
en de missende hoek van de glasplaat was geen probleem?

• stin00
  • Niet online
Mirx_NL schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:08:
[...]

en de missende hoek van de glasplaat was geen probleem?
Daar viel de winkel ook over, maar ik heb exact zo'n 'missend hoekje glasplaat' in de andere hoek zitten. En m'n nieuwe 77G3 heeft dat ook in iets andere vorm, valt vooral op als je er een foto van maakt. Dit leek me er dus bij design in te zitten.. nu begin ik te twijfelen, hoort dit niet? :?

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 02-07-2024 16:42 ]

• Mirx_NL
  • Laatst online: 20:01
stin00 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:41:
[...]

nu begin ik te twijfelen, hoort dit niet? :?
Mij is het iig nog nooit opgevallen bij de c7 en c3, maar dat wil niet zeggen dat het er niet op zit. Natuurlijk nooit zo uitvergroot bekeken.

Edit: net even gekeken met de lamp erop. Hier dezelfde uitsparingen achter de glasplaat links en rechtsonder.

[ Voor 15% gewijzigd door Mirx_NL op 03-07-2024 06:49 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

[...]

Gebruik de settings van Reddit.com naar alle tevredenheid! In het algemeen komen de setting merendeels overeen onderling in hoofdlijnen.

Edit: Deze dus

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 03-07-2024 06:35 ]

Pagina: 1 ... 538 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.