• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Largamelion schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:05:
[...]
De monteur heeft hem dus helemaal defect gemaakt. Je hebt een foto van voor hij langskwam en je kan er nu eentje maken van na zijn ingreep, ik zou er toch een zaak van maken. Op z'n minst aankaarten bij de winkel waar je hem gekocht hebt, mss krijg je alsnog een compensatie. En melden bij LG dat de monteur het veel erger gemaakt heeft dan het was ...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• JelmerKampen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01 15:22
Mijn vraag

Wij willen in ons nieuwbouwhuis een nieuwe tv aan de muur, waarbij de kabels via een 50 MM pvc buis in de muur weggewerkt worden. ik lees goede verhalen over de LG oled G3 die binnen ons budget past. Nadeel is dat de voedingskabel vast in de tv zit. Ik kan nergens vinden hoe de kop van de stekker eruit ziet en hoe breed die is. Kan iemand mij helpen?

Bij de plaatselijke Mediamarkt konden ze het me niet laten zien ivm beveiliging en weggewerkte kabels.
Op YouTube vind ik veel Engelse unboxing video's maar die hebben dus een andere stekker. Een gewone rechte stekker past door de buis maar een haakse stekker net niet.

...

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:15
Je kan de stekker er af knippen en nadat de kabel door de goot is er een nieuwe op monteren.

• stin00
  • Niet online
JelmerKampen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:06:
Mijn vraag

Wij willen in ons nieuwbouwhuis een nieuwe tv aan de muur, waarbij de kabels via een 50 MM pvc buis in de muur weggewerkt worden. ik lees goede verhalen over de LG oled G3 die binnen ons budget past. Nadeel is dat de voedingskabel vast in de tv zit. Ik kan nergens vinden hoe de kop van de stekker eruit ziet en hoe breed die is. Kan iemand mij helpen?

Bij de plaatselijke Mediamarkt konden ze het me niet laten zien ivm beveiliging en weggewerkte kabels.
Op YouTube vind ik veel Engelse unboxing video's maar die hebben dus een andere stekker. Een gewone rechte stekker past door de buis maar een haakse stekker net niet.

...
Zou moeten lukken met 50mm goot: Nerrion in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
JelmerKampen schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:06:
Mijn vraag

...
50mm moet lukken. Ik heb vandaag een 77 G4 opgehangen en een sleuf gemaakt. Met een 50mm buis. 4x hdmi 2.1 , 1x stroom , 1x usb en 1x IR blaster , 1 x lan cat 6a er door heen. Ging prima

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10 18:51
Freshouttheoven schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Graag gedaan.

Dan heb je bij de instellingen een aantal waardes verkeerd ingesteld, de X95L behaald in SDR bij een 25% window een helderheid van 1600 cd/m² vs. 400 cd/m² voor de Philips WOLED. Kijken we naar de max. helderheid in SDR dan is dit bijna een factor 6 (800 cd/m² vs. 140 cd/m²). Je dient bij de X95L hiervoor beeldmodus ‘custom’, ‘local dimming’ op medium en ‘piekverlichting’ op medium of hoog te zetten. Dan hebben we het verschil in HDR nog niet genoemd + de beperkende factor van ABL op de WOLED. Met deze instellingen zou je met de X95L al aardig in de buurt van jouw Philips TV moeten komen op het gebied van beeldkwaliteit wanneer je relatief recht ervoor zit met een beetje ambient licht.

De reden waarom ik 77” noemde heeft ermee te maken dat je graag een OLED wenst. Feit is dat je bij high end LCD TV’s meer keuze hebt, mede op het gebied van reflectie handling terwijl dit bij 83” WOLED TV’s juist beperkt is en je al snel uitkomt bij een LG G4 als enige optie die de meeste wensen afvinkt.
Nogmaals dank ! Ik was deze week erg druk met werk en ga dit weekend met voetbal en F1 er straks even uitgebreid naar kijken (naar de instellingen die je noemt). Ben heel erg benieuwd of dat het is, ik heb na hem uit de doos te hebben gehaald nooit iets aan de instellingen gedaan, ik weet dat er zelfs professionele calibratie gedaan kan worden, dus ben erg benieuwd of dit het verschil veroorzaakt.

Overigens vertel je dus ook dat je de LG 83 inch van 2023 die ik in een eerdere post noemde niet zou aanraden? Ik ga nu eerst even de instellingen van de Sony goed checken, maar die LG OLED was in mijn hoofd de enige juiste keuze binnen mijn budget, meer dan 3k wil ik gewoon echt niet aan een TV besteden dus de G4 valt dan af of ik moet met Black Friday een enorme goede deal doen, een optie is wel om de 2023 LG OLED77G36LA die is nu bij Hello TV voor 3k wel op te pikken…Maar je denkt dat ik echt spijt ga krijgen als ik toch kies voor de LG 83 inch die nu in de actie wordt aangeboden voor 2999? De originele prijs was veel hoger dus wel een enorm tegenvallende TV dan als zelfs de aanbiedingsprijs al het eigenlijk niet waard is… Die 6 inch minder voor de 77 inch G36LA voor dezelfde prijs is dan een no brainer?

[ Voor 9% gewijzigd door Eagles op 05-07-2024 16:28 ]

• petrusbeuk
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 31-08-2024
Wat is het verschil tussen OLED48C35 en OLED48C34, europees vs benelux, is dit dan software matig?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33
petrusbeuk schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:30:
Wat is het verschil tussen OLED48C35 en OLED48C34, europees vs benelux, is dit dan software matig?
De benelux versie kan hier lokaal gerepareerd, bij die andere is het afwachten.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:32
Eagles schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:22:
[...]
Nogmaals dank ! Ik was deze week erg druk met werk en ga dit weekend met voetbal en F1 er straks even uitgebreid naar kijken (naar de instellingen die je noemt). Ben heel erg benieuwd of dat het is, ik heb na hem uit de doos te hebben gehaald nooit iets aan de instellingen gedaan, ik weet dat er zelfs professionele calibratie gedaan kan worden, dus ben erg benieuwd of dit het verschil veroorzaakt.

Overigens vertel je dus ook dat je de LG 83 inch van 2023 die ik in een eerdere post noemde niet zou aanraden? Ik ga nu eerst even de instellingen van de Sony goed checken, maar die LG OLED was in mijn hoofd de enige juiste keuze binnen mijn budget, meer dan 3k wil ik gewoon echt niet aan een TV besteden dus de G4 valt dan af of ik moet met Black Friday een enorme goede deal doen, een optie is wel om de 2023 LG OLED77G36LA die is nu bij Hello TV voor 3k wel op te pikken…Maar je denkt dat ik echt spijt ga krijgen als ik toch kies voor de LG 83 inch die nu in de actie wordt aangeboden voor 2999? De originele prijs was veel hoger dus wel een enorm tegenvallende TV dan als zelfs de aanbiedingsprijs al het eigenlijk niet waard is… Die 6 inch minder voor de 77 inch G36LA voor dezelfde prijs is dan een no brainer?
Hangt grotendeels af van van je eisen/ wensen en hoe kritisch je bent, de 83” C3 komt in ieder geval niet overeen met waar je naar opzoek bent voor zover ik dit kan opmaken. Wanneer je geluk hebt met de panel lottery kun je een relatief goede 83” C3 treffen, nog steeds een glossy toplaag dus kans op veel weerspiegelingen. Met de komst van MLA is de uniformiteit op WOLED TV’s verbeterd en met name de grotere formaten profiteren hiervan waarbij het nadeel is dat MLA pas sinds dit jaar beschikbaar is bij een 83” G (G4) serie.

Je geeft aan dat je graag meer immersie wilt, van 75” naar 77” valt hier niet echt onder. Wanneer je kan wachten zou ik rond BF naar een mooie deal voor de 83G4 of 85” Bravia 9 kijken (mocht de 75X95L met de eerder genoemde instellingen wel bevallen).

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-11 09:38
la_fusion schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:11:
Op mijn G1 heb ik al geruime tijd de developer modus aan staan en middels IFTTT liet ik de aflopende timer van de developer modus automatisch verversen. Echter moet je bij IFTTT voor webrequests een pro versie gaan afnemen. Nu wil ik deze webrequest op mijn router gaan laten uitvoeren maar dat wil nog niet helemaal werken met wget en de https URL. Zonder in het specifieke geval te duiken, hoe hebben andere tweakers dat opgelost met hun developer modus en het verversen van de timer?
Ik kwam er dus ook ineens achter dat mijn script op IFTTT niet meer werkte. Nadat ik weer eens (mijn timer staat op 999h59m bij een reset) zag dat alle homebrew apps weer eens ineens pleite waren. Wat ik nu doe is vast niet de beste methode, maar ik gebruik een oude PC als Plex server die ik enkel opstart als ik films of series kijk (met WOL). Op die PC heb ik nu een scheduled task gemaakt met een powershell script "Invoke-WebRequest" en dan als parameter de link die webOS Dev Manager geeft om je timer te kunnen resetten.

Werkt goed voor mijn situatie.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik ga een tv kopen voor het nieuwe huis, was eigenlijk al vastberaden voor een 65" G4 maar begin mij meer en meer af te vragen of een 65" C3 niet wat meer zin heeft.

2.249 voor de G4 vs 1.359 voor de C3.

Ik heb twee pvc-buizen van 40 mm in de muur geknald en mijn vriendin heeft hier een aantal dagen over zitten plamuren en schuren zodat het er allemaal strak uitziet. Daarom denk ik dat het zonde is om geen G-serie te nemen die strak aan de muur komt. Maar als ik het prijsverschil zie, klopt het misschien toch niet echt.

Ik snap dat de tv ook helderder is (mijn ouders hebben een 55 CX en mijn schoonouders een 55 C1 en ik kies doorgaans het profiel voor 'dark room' omdat ik dat het fijnste vind om 's avonds een film te zien), 144 Hz (wordt nogal hype rond gemaakt in reviews - ik zou wel eens een PC aansluiten maar ik verwacht niet heel veel verschil te zien tussen 120 Hz en 144), betere beeldprocessor blabla.

Mis ik nog iets? :p Het grootste argument is het vlak aan de muur kunnen hangen voor mij. Ik vermoed ook dat het geluid van een C wat minder is als hij aan de muur gehangen wordt.

Edit: de G3 zie ik voor 1.795 bij Hofma. Dat als compromis?

[ Voor 3% gewijzigd door Th1x4nG op 09-07-2024 18:04 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:04
Th1x4nG schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:26:
Ik ga een tv kopen voor het nieuwe huis, was eigenlijk al vastberaden voor een 65" G4 maar begin mij meer en meer af te vragen of een 65" C3 niet wat meer zin heeft.

2.249 voor de G4 vs 1.359 voor de C3.

Ik heb twee pvc-buizen van 40 mm in de muur geknald en mijn vriendin heeft hier een aantal dagen over zitten plamuren en schuren zodat het er allemaal strak uitziet. Daarom denk ik dat het zonde is om geen G-serie te nemen die strak aan de muur komt. Maar als ik het prijsverschil zie, klopt het misschien toch niet echt.

Ik snap dat de tv ook helderder is (mijn ouders hebben een 55 CX en mijn schoonouders een 55 C1 en ik kies doorgaans het profiel voor 'dark room' omdat ik dat het fijnste vind om 's avonds een film te zien), 144 Hz (wordt nogal hype rond gemaakt in reviews - ik zou wel eens een PC aansluiten maar ik verwacht niet heel veel verschil te zien tussen 120 Hz en 144), betere beeldprocessor blabla.

Mis ik nog iets? :p Het grootste argument is het vlak aan de muur kunnen hangen voor mij. Ik vermoed ook dat het geluid van een C wat minder is als hij aan de muur gehangen wordt.

Edit: de G3 zie ik voor 1.795 bij Hofma. Dat als compromis?
Waar haal je de 65G4 voor 2249,-? Betrouwbare winkel, cashback en Benelux model?

• Th1x4nG
bsmpower schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:36:
[...]

Waar haal je de 65G4 voor 2249,-? Betrouwbare winkel, cashback en Benelux model?
Ja, bij Frans De Smet (zie ook in het aanbiedingentopic). Het is trouwens 2.399 - 150 cashback, voor mocht dit niet duidelijk zijn En hier komt wel verzending bovenop. 30 euro voor België maar ik geloof wat meer voor NL.

De andere prijzen die ik noem zijn wel inclusief verzending, dus zo trek ik de vergelijking wellicht wat scheef.

Ik denk dat ik de G3 ga nemen. Want bij de C3 moet ik tenslotte nog een muurbeugel bijtellen, en de extra helderheid is misschien wel fijn op een zomerdag om overdag sport te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Th1x4nG op 09-07-2024 19:10 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Freshouttheoven
De G3 en G4 hebben een betere reflectiecoating vergeleken met de C serie, afhankelijk van de kamerindeling kun je hier veel profijt van hebben.

Wanneer je ‘m wilt ophangen is de geringe meerprijs voor de G3 het dubbel en dik waard.

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-11 15:11
Th1x4nG schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:06:
[...]

Ja, bij Frans De Smet (zie ook in het aanbiedingentopic). Het is trouwens 2.399 - 150 cashback, voor mocht dit niet duidelijk zijn En hier komt wel verzending bovenop. 30 euro voor België maar ik geloof wat meer voor NL.

De andere prijzen die ik noem zijn wel inclusief verzending, dus zo trek ik de vergelijking wellicht wat scheef.

Ik denk dat ik de G3 ga nemen. Want bij de C3 moet ik tenslotte nog een muurbeugel bijtellen, en de extra helderheid is misschien wel fijn op een zomerdag om overdag sport te kijken.
Sowieso voor de G3 gaan, helemaal als je al een buis in de muur hebt.

• Th1x4nG
Nerrion schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Sowieso voor de G3 gaan, helemaal als je al een buis in de muur hebt.
Bedankt. Het is de 65" G3 geworden, hij is besteld. :)

Ik had deze doorgenomen: https://www.rtings.com/tv...42?usage=1&threshold=0.10
Volgens mij is de G4 geen meerprijs van ruwweg 500 euro waard.

Chromecast built-in vond ik nog een argument voor de G4 maar dat komt ook naar de G3 wanneer webOS24 daarvoor uitrolt (allicht in het voorjaar van 2025). Dus top. :) Hoef niks te missen nu denk ik.

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 27-10 11:43
Sinds gisteren hangt hier een 77" G4 aan de muur O+ Mijn eerste OLED.

Ik heb er mijn PC op aangesloten met een 20m lange optische HDMI 2.1 kabel (van RUconnected).
Ik krijg er echter met geen mogelijkheid 144Hz op. Zelfs geen 120Hz.

De GPU betreft een RTX 3060 en de laatste GeForce driver is geïnstalleerd. In het Nvidia configuratiescherm kan ik echter niet meer dan 60Hz selecteren. In de LG staat de game optimizer aan en 144Hz is ook aangevinkt.

Mijn monitor die middels DP is aangesloten, geeft wel 144Hz weer. Ik heb zowel geprobeerd de monitoren te dupliceren, als uit te breiden, maar beide opties werken niet.

Bij het dupliceren neemt de GPU wel de 144Hz instelling over, maar verschijnt er simpelweg geen beeld op de TV. Hij zegt dan "geen input".
Met 60Hz heb ik wel beeld, dus een kabelbreuk lijkt me uitgesloten.
De HDMI kabel is ook direct op de TV aangesloten, dus niet via mijn receiver.

Wie weet wat ik verkeerd doe?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 15:55
Het Peertje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:06:

Ik heb er mijn PC op aangesloten met een 20m lange optische HDMI 2.1 kabel (van RUconnected).

De GPU betreft een RTX 3060 en de laatste GeForce driver is geïnstalleerd. In het Nvidia configuratiescherm kan ik echter niet meer dan 60Hz selecteren. In de LG staat de game optimizer aan en 144Hz is ook aangevinkt.

Mijn monitor die middels DP is aangesloten, geeft wel 144Hz weer. Ik heb zowel geprobeerd de monitoren te dupliceren, als uit te breiden, maar beide opties werken niet.

Bij het dupliceren neemt de GPU wel de 144Hz instelling over, maar verschijnt er simpelweg geen beeld op de TV. Hij zegt dan "geen input".

20m?! Heb je met een kortere kabel geprobeerd als test? Je geeft aan dat je bij 60hz wel beeld hebt. Kan het zijn dat de bandbreedte toch niet gehaald wordt met 20m?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37
mucuracat schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:15:
20m?! Heb je met een kortere kabel geprobeerd als test? Je geeft aan dat je bij 60hz wel beeld hebt. Kan het zijn dat de bandbreedte toch niet gehaald wordt met 20m?
Hij heeft het over een "optische" kabel. Ik wist niet dat dat met HDMI kon, maar dan is de lengte geen probleem.
Ik vraag me wel af of die kabel (incl de converters aan beide zijden) wel voldoende bandbreedte heeft en zou het dus eerst met een simpele full-hd verbinding (vanaf bijvoorbeeld een laptop) testen en dan langzaam de bandbreedte verhogen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:11
Mijn ervaring uit het verleden met een projector, was dat lange HDMI kabels vaak moeite hebben/ problemen geven. En dat was met 1080p… 4-5 meter is voor mijn gevoel wel echt de max. Voor een (stabiele) verbinding.

De kans dat 4K, laat staan met hoge refresh rate etc., met 20M probleemloos gaat werken schat ik klein in.

Om er zeker van te zijn dat het niet aan de PC/TV zelf ligt zou je een korte kabel kunnen testen, maar ook als dat geen problemen geeft zou ik er niet vanuit gaan dat je het met deze of andere zeer lange kabel veel succes gaat hebben.

Edit: zie ook net te laat dat het over een optische HDMI kabel gaat. Geen ervaring mee, maar dan nog kan je een test doen met of het met een normale korte kabel wél werkt. Wellicht ligt het simpelweg niet aan de kabel..

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 10-07-2024 12:34 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zonder resolutie te vermelden zegt dit niet zoveel ;)
HDMI heeft afhankelijk van de versie veel combinaties van maximale resoluties/refreshrates.
4K heeft max 60Hz ook voor HDMI2.0
1080p heeft max 60Hz voor HDMI1.0
etc

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 10-07-2024 12:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Th1x4nG
YakuzA schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Zonder resolutie te vermelden zegt dit niet zoveel ;)
HDMI heeft afhankelijk van de versie veel combinaties van maximale resoluties/refreshrates.
4K heeft max 60Hz ook voor HDMI2.0
1080p heeft max 60Hz voor HDMI1.0
etc
De TV is 4K en zijn kabel is HDMI 2.1, dus het zou wel moeten werken.

Ik zou eens proberen met een normale 2.1-kabel van korterbij en zien of het dan wel werkt. Als het niet werkt, is het toch de kabel, zou ik zeggen.

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-11 19:50

Volgens mij zou het moeten werken, dus waarom niet even contact met ze opnemen? 4K 120 hz zou moeten kunnen met onderstaande kabel.

https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-2-1-kabel/

• bsmpower
Th1x4nG schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:54:
[...]

Bedankt. Het is de 65" G3 geworden, hij is besteld. :)

Ik had deze doorgenomen: https://www.rtings.com/tv...42?usage=1&threshold=0.10
Volgens mij is de G4 geen meerprijs van ruwweg 500 euro waard.

Chromecast built-in vond ik nog een argument voor de G4 maar dat komt ook naar de G3 wanneer webOS24 daarvoor uitrolt (allicht in het voorjaar van 2025). Dus top. :) Hoef niks te missen nu denk ik.
Zit met dezelfde keuzestress. Een C-serie is voor mij geen optie omdat ie te laag is voor mijn soundbar. Geen zin in de Ikea-plank oplossing of een muurbeugel kopen. De G-serie sowieso een betere keus qua beeld als je het mij vraagt, zowel qua helderheid, anti-reflectie, etc. Ik zit nu uiteindelijk wel naar de G4 te kijken. Inderdaad 500,- meer, maar hoop er ook minimaal 7 jaar mee te doen. Dan is het ineens 20 cent per dag meer 8). Maar goed, zo kan je door blijven gaan en zit je je ineens naar TV's van nog meer geld te kijken. Het houdt een keer op... Maar de G3 ook mooi ding hoor, veel plezier met je aankoop 👍🏻

• Th1x4nG
bsmpower schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Zit met dezelfde keuzestress. Een C-serie is voor mij geen optie omdat ie te laag is voor mijn soundbar. Geen zin in de Ikea-plank oplossing of een muurbeugel kopen. De G-serie sowieso een betere keus qua beeld als je het mij vraagt, zowel qua helderheid, anti-reflectie, etc. Ik zit nu uiteindelijk wel naar de G4 te kijken. Inderdaad 500,- meer, maar hoop er ook minimaal 7 jaar mee te doen. Dan is het ineens 20 cent per dag meer 8). Maar goed, zo kan je door blijven gaan en zit je je ineens naar TV's van nog meer geld te kijken. Het houdt een keer op... Maar de G3 ook mooi ding hoor, veel plezier met je aankoop 👍🏻
Ik wou eigenlijk 77" maar kan de vriendin niet overtuigen. Ze is architecte en heeft het eens naast elkaar gesimuleerd in de woonkamer. Het ziet er misschien wel iets té uit, die 77 ja... 70 of zo was een mooi compromis geweest. :p

Onze living is nu ook weer niet zo groot, ik denk dat de kijkafstand ongeveer 3m50 zou zijn. Maar als je sommige simulators moet geloven kan je dan al best 100" hangen. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Th1x4nG op 10-07-2024 13:02 ]

• bsmpower
Th1x4nG schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:00:
[...]

Ik wou eigenlijk 77" maar kan de vriendin niet overtuigen. Ze is architecte en heeft het eens naast elkaar gesimuleerd in de woonkamer. Het ziet er misschien wel iets té uit, die 77 ja... 70 of zo was een mooi compromis geweest. :p

Onze living is nu ook weer niet zo groot, ik denk dat de kijkafstand ongeveer 3m50 zou zijn. Maar als je sommige simulators moet geloven kan je dan al best 100" hangen. :+
Wij ook 3,5m er vanaf. Hebben nu 55" dus denk dat 65" prima is. 77" is echt huuuggeee.

• Thalaron
bsmpower schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Wij ook 3,5m er vanaf. Hebben nu 55" dus denk dat 65" prima is. 77" is echt huuuggeee.
Smaken verschillen en het is denk ik ook wat je gewend bent. Ik zit op 3 meter afstand van 83” en het mag van mij prima 100-110”… maar iets met prijzen…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• stin00
  • Niet online

HDMI over grote afstanden is vreselijk onbetrouwbaar, je moet veel mazzel met de kabel hebben. Tot 5 meter gaat alles prima, bij 10m wordt het kieskeuriger en vanaf 20m is het helemaal drama.

Optische kabels moeten van goede kwaliteit zijn en bochten maken is ook gevaarlijk. Wat probeer je door de kabel heen te drukken, 4K 144Hz 4:4:4 10 bit? Dat is een serieuze hoeveelheid bandbreedte over 20 meter.

Check ook even de volgende zaken:

1. Op je 77G4: staat voor de HDMI poort HDMI Ultra HD deep colour op 'aan'?
2. Op je 77G4: staat de HDMI input geselecteerd als 'PC'?
3. Zit de kabel er goed in? Hij zou een 'Source' en 'Display' kant moeten hebben.

Mocht zelfs 4K 120 Hz 4:2:2 niet lukken dan zou ik direct de kabel retour sturen. Probeer eens een RUIPRO kabel, deze bijvoorbeeld.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:18

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Zoals @Thalaron zegt; wij zitten op 3,2m afstand en hebben een 77", spijt dat ik geen 83" heb genomen.

• bsmpower
Ok, niks gezegd dan. 77" zou al 3/5e van ons volledige tv meubel in beslag nemen. Maar het is ook gewenning. Vond 55" is veel toen ik hem kreeg. Nu wil ik wel groter. Misschien over een aantal jaar weer groter 😅

• Rivanov
  • Laatst online: 21:19
[...]

Nee hoor. Zoals ik al zo vaak hier heb vermeld. Mensen die dit roepen hebben vrijwel nooit dat formaat in real life gezien. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Wij zitten op 2,5m van 77” G4 (komende van 65” CX) en na een dag zeiden we beide tegen elkaar; “hoe hebben wij ooit 65” groot genoeg gevonden..”

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Het Peertje
Bedankt voor de antwoorden mensen.

Ik heb alles van zijn plaats moeten halen, maar ik heb de PC met een "gewone" HDMI 2.1 kabel aan kunnen sluiten.

En jawel, zowaar 120Hz als 144Hz tot mijn beschikking!

Dat wordt dus even mailen met RUconnected..

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het Peertje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:34:
Bedankt voor de antwoorden mensen.

Ik heb alles van zijn plaats moeten halen, maar ik heb de PC met een "gewone" HDMI 2.1 kabel aan kunnen sluiten.

Klinkt dan alsof de HDMI2.1 kabel maar HDMI2.0 performance had idd ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Het Peertje
Het Peertje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:34:

Gisteren contact gehad.
Nieuwe kabel opgestuurd gekregen en vandaag al binnen. Zeer snel geregeld door RUconnected _/-\o_

Omdat ik geen zin had om alles om te steken, heb ik de kabel in HDMI 4 van mijn TV aangesloten.
De originele optische kabel in HDMI 1 laten zitten.

Deze nieuwe kabel werkte meteen!
Ik kon 120Hz en 144Hz selecteren in de PC en de LG gaf ook netjes 144Hz aan in de Game Optimizer.

Toen bedacht ik me... Wat als ik nu de bestaande kabel omzet van HDMI 1 naar HDMI 4.

En zowaar; hetzelfde succes!

Ook met de eerste kabel nu 120Hz en 144Hz op TV via HDMI 4.
Het ligt dus niet aan de kabel, maar aan de HDMI 1 poort in de TV!
Wat dus niet zou moeten kunnen, want alle HDMI aansluitingen zijn bij deze TV hetzelfde gecertificeerd op 4K144Hz. :?

Dus ik ga dit probleem even voorleggen bij de winkel. Misschien zijn zij hiermee bekend...

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
vergeet deze vraag. excuses
ik dacht dat dit een ervaringen en discussie topic was. ik vraag expliciet naar een ervaring vand e LG G4 serie icm een samsung soundbar HWQ990D. Als dat een apart topic moet worden dan zal ik dat doen. Ik zou het meer verwachten in dit LG/ discussie topic maar dat is mijn eigen opvatting :D

[ Voor 168% gewijzigd door harrybeuker op 12-07-2024 09:08 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 08:59

GerCor

Zonder dallen geen pieken

harrybeuker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:32:
Zijn er mensen die een samsung soundbar aan hun lg hebben gekoppeld? Ik heb een 77 inch g4 en neig naar de HW-Q990D te gaan. Wellicht iemand een HW-Q990c aan zijn lg hangen?
Dat soort vragen horen hier niet. Maak zelf even een topic aan. Tenminste, de vorige die een zelfde vraag had werd ook verwijderd.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 17:23
outlandos schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:14:
[...]

We zitten straks op ongeveer 3,50 meter afstand gok ik zo. De muur gerekend vanaf de haard is 2,57 meter breed. Natuurlijk zou een 77" makkelijk passen met een breedte van 1,71 meter, dan houdt je dus nog zo'n 43 cm aan beide kanten over. Maar de baas hier vindt dat te weinig, dan wordt de tv te overheersend in het interieur is het idee. Tsja wat moet je dan als man zijnde, ze is ook nog eens zwanger dus inruilen gaat moeilijk.

[Afbeelding]

Edit:

Hier ons toekomstige interieur in 3D, oordeelt u zelf:

YouTube: Schetsontwerp V2
Ik oordeel niet over de grootte van de TV noch over wie betrokken wordt bij de aanschaf thuis, wat ik wel een non argument vind is dat een TV te overheersend is terwijl het concept van de hele woonruimte duidelijk draait rond de TV: 1 zitbank, 1 TV in het midden van de muur.

Mocht je een discussie-salon hebben met meerdere banken en een haard of bibliotheek centraal dan zou ik de opmerking van je vrouw delen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
GerCor schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:03:
[...]

Dat soort vragen horen hier niet. Maak zelf even een topic aan. Tenminste, de vorige die een zelfde vraag had werd ook verwijderd.
.

[ Voor 11% gewijzigd door pwh53 op 13-07-2024 08:59 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
harrybeuker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:32:
vergeet deze vraag. excuses
ik dacht dat dit een ervaringen en discussie topic was. ik vraag expliciet naar een ervaring vand e LG G4 serie icm een samsung soundbar HWQ990D. Als dat een apart topic moet worden dan zal ik dat doen. Ik zou het meer verwachten in dit LG/ discussie topic maar dat is mijn eigen opvatting :D
Het grote 'Soundbar' discussie topic

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
road rebel schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Ik oordeel niet over de grootte van de TV noch over wie betrokken wordt bij de aanschaf thuis, wat ik wel een non argument vind is dat een TV te overheersend is terwijl het concept van de hele woonruimte duidelijk draait rond de TV: 1 zitbank, 1 TV in het midden van de muur.

Mocht je een discussie-salon hebben met meerdere banken en een haard of bibliotheek centraal dan zou ik de opmerking van je vrouw delen.
Smaak is altijd persoonlijk. Hier paste een 77 ook maar ik en mijn vrouw vonden het geen gezicht in verhouding tot de kast die eronder staat. Daarom een 65 en groot zat vinden wij. Wat jouw oordeel daarover is zal mij een zorg zijn. @outlandos Gewoon lekker doen waar jullie blij van worden. Je leeft samen met je vrouw <3 . Niet met de groter, grootst Tweakers hier. 8)

• Thalaron
Ik heb simpelweg een TV meubel gekocht dat breder is dan de TV :D

TV bepaald hier in die zin het formaat van de kast eronder, niet andersom.

Maar iedereen is verschillend en heeft andere wensen/ prioriteiten. Het belangrijkste is dat je tevreden bent!!

• MotorBeast
@Thalaron Dat bedoel ik dus ook. Laat iedereen doen waar hij blij van wordt.

Maar hier hangt nogal een sfeertje dat je zo ongeveer gek bent als je geen 77 of nog groter neemt vandaar.
MotorBeast schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:07:
@Thalaron Dat bedoel ik dus ook. Laat iedereen doen waar hij blij van wordt.

Maar hier hangt nogal een sfeertje dat je zo ongeveer gek bent als je geen 77 of nog groter neemt vandaar.
Klopt.
Ik heb al zo vaak gezegd dat groter niet beter is.
Het is eerder andersom.
De resolutie blijft immers gelijk 4K=4K ongeacht de grootte.
Het aantal pixels is ook gelijk, alleen zijn de pixels groter als de TV groter is.
De beeldkwaliteit wordt bepaald door het paneel en de software.
Daarbij de ontwikkeling dat er ieder jaar kleine verbeteringen zijn in de modellen.
Per jaar is het verschil niet groot maar over een aantal jaren gezien is er wel een verschil.
Gelukkig maar want de techniek staat niet stil.

De grootte is dus bepalend tov de (woon)omgeving, de ideale kijkafstand tabel is hiervoor een richtlijn.
Geen wet dus je krijgt geen straf als je de richtlijn niet volgt. :P

• CyBeRSPiN
Je kunt ook altijd dichterbij gaan zitten om het formaat als groter te ervaren (hou je telefoon maar voor je neus), maar je kunt niet altijd verder naar achter als je even geen trek hebt in een bioscoopervaring voor als je bijvoorbeeld het NOS journaal kijkt.
Het effect van een groter scherm ebt ook snel weg. Ben van 40 naar 55 naar 65 naar 77 gegaan. Elke keer was het “wow wat groot!” en daarna is het snel normaal.
Hooguit bij anderen op bezoek denk je dan “wat klein” ;)

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
* knip *
Aankoopadvies vragen in dit topic is niet de bedoeling. Je kan daarvoor een topic aanmaken in Beeld en geluid koopadvies. Vul dan wel de template volledig in. Ofwel uitgebreider dan je hier geplaatst had.

[ Voor 75% gewijzigd door S1NN3D op 14-07-2024 14:25 ]

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:40
Zojuist de LG 55 G3 voor het eerst aangezet en het NOS journaal van bekeken. Ik kom van een inmiddels vele jaren oude Panasonic plasma 42 inch.

Het beeld van gezichten is op mijn plasma ‘vloeiender’ dan op de LG. Die laatste is minder natuurlijk, meer computer-achtig weergegeven. Kan het niet goed onder woorden brengen. Verbindingen en instellingen zijn optimaal, daar ligt het niet aan.

Ben benieuwd of hier ex-plasma bezitters zijn met een soortgelijke beoordeling?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tommy The Cat schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:08:
Zojuist de LG 55 G3 voor het eerst aangezet en het NOS journaal van bekeken. Ik kom van een inmiddels vele jaren oude Panasonic plasma 42 inch.

Het beeld van gezichten is op mijn plasma ‘vloeiender’ dan op de LG. Die laatste is minder natuurlijk, meer computer-achtig weergegeven. Kan het niet goed onder woorden brengen. Verbindingen en instellingen zijn optimaal, daar ligt het niet aan.

Ex Plasma bezitter, komend vanuit een iets groter scherm dan die 42".

Ouder model 55" Oled in het bezit sinds inmiddels 8 jaar, en herken me er niet in. Wat zijn "optimale" instellingen in jouw beleving?

Testing, one, two ...

• mrwolf
  • Niet online
En, Via welke bron kijk je het journaal?

Had hier ook een Panasonic plasma 42 inch.
Nu al jaren een LG OLED 55 inch C9.
Een G3 moet zeker een beter beeld geven dan een C9.
Ik vermoed dat je instellingen niet goed staan want je moet een mooi beeld te zien krijgen.

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
..

..
Zit je niet naar een (aggressieve) 120Hz te kijken terwijl je nog 50 gewend bent? In de instellingen eens naar movie mode, of clearmotion achtige namen uit of lager zetten.

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:40
Hm voldoende aanleiding om nog eens dieper de beeldinstellingen in te duiken. Daar kom ik voorlopig niet aan toe, maar ik kom er op terug.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 15:55

Klopt helemaal :P

Plasma kleiner en lagere resolutie.
Oled groter en hogere resolutie.
En ook porbeert oled de beeld te 'verscherpen' en upscalen.
Plasma gaf ook via ouderwetse analoog signaal 'beter' beeld.
Lijnen zijn net niet scherp en alles lijkt een beetje 'gesmeerd'.

Je went er aan.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Thalaron
OLED heeft ook een veel hogere reactiesnelheid dan Plasma. Als er dus een lichte hapering/ stotter o.i.d. In het beeldmateriaal zit, dan zie je dat veel minder tot niet op een Plasma. Dat is niet zozeer een nadeel aan OLED, maar meer een tekortkoming bij Plasma die een optisch voordeel geeft.

Ik merk in ieder geval dat wanneer het materiaal slecht is, de OLED dat minder goed kan camoufleren.

• Freshouttheoven
Tommy The Cat schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:59:
Hm voldoende aanleiding om nog eens dieper de beeldinstellingen in te duiken. Daar kom ik voorlopig niet aan toe, maar ik kom er op terug.
Wanneer je waarde hecht aan een accurate weergave zonder poespas, volg dan deze guide.

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-11 17:04
Normaal gesproken ben ik van zoveel mogelijk "overbodige" functies uitzetten, maar sinds dat ik een oled heb ging ik niet goed op de stotter die zichtbaar is bij met name films(24p).
Opzich positief dat de oled zo snel is, maar (voor mij) is een matige tot medium agressieve motion interpolation setting onmisbaar.

De opmerking gezichten zijn vloeiender, klinkt alleen niet helemaal als beweging. Maar eerder als iets met een blur/over-verscherping die aan staat. Wat zijn de "optimale" settings volgens jou?
Probeer eens te wisselen tussen de diverse standaard presets, dat zal ook al een verschil maken.

Wat voor de één optimale settings zijn, kunnen suboptimaal voor de ander zijn. Het is je eigen tv en je moet er zelf naar kijken en blij mee zijn :)

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03

Zeker, ik kwam van een gecalibreerde 50vt60. Maar je moet je even gaan verdiepen in de juiste afstellingen. Dan heb je straks een plaatje wat je plasma snel zal doen vergeten.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:57
MotorBeast schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Smaak is altijd persoonlijk. Hier paste een 77 ook maar ik en mijn vrouw vonden het geen gezicht in verhouding tot de kast die eronder staat. Daarom een 65 en groot zat vinden wij. Wat jouw oordeel daarover is zal mij een zorg zijn. @outlandos Gewoon lekker doen waar jullie blij van worden. Je leeft samen met je vrouw <3 . Niet met de groter, grootst Tweakers hier. 8)
Hier kan ik ook een 77 tegen de muur zetten maar dat wordt een beetje te veel van het goede. Ook al zitten we op 4,5 / 5 meter van de TV.
mijn panasonic CX800 is het aan het begeven met 3 flikkerende dimming zones dus eindelijk na mijn Pioneer plasma komt er weer een TV waar ik helemaal blij van ga worden. (Oled 65 was 9 jaar geleden nog een beetje te duur vond ik)
Zal nu de LG G4 gaan worden
Denk dat ik volgende week ergens ga bestellen dit weekend mooi weer en veel weg.

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 18-07-2024 09:48 ]

• Thalaron
@d-vine wellicht even de site van LG bekijken. Er loopt deze maand nog een cashback actie. Weet niet zeker of het model dat je zoekt er ook onder valt, maar gelet op levertijd wellicht iets waar je rekening mee kan/ wil houden :)

• d-vine
Thalaron schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:18:
@d-vine wellicht even de site van LG bekijken. Er loopt deze maand nog een cashback actie. Weet niet zeker of het model dat je zoekt er ook onder valt, maar gelet op levertijd wellicht iets waar je rekening mee kan/ wil houden :)
Thanks!
Ik zie dat de LG OLED65G45LW 150 euro cashback actie heeft.
Toch mooi meegenomen

• s.vanrossem
  • Laatst online: 04-11 10:30
Ik heb een vraag over de C4 en kan niet echt een goed duidelijk antwoord vingen. Het gaat om de audio passthrough functie van dit model. Geeft de TV via eARC dit 1-1 ongecomprimeerd door naar een receiver?

Ik heb een 5.1 setje van Bose en had in mijn hoofd om via een eARC extractor ongecomprimeerd geluid door te sturen naar dat ding (bron https://bose.fandom.com/w...C_with_an_Audio_Extractor). Is het zo simpel als dat? Op mijn huidige Samsung TV doe ik hetzelfde alleen dan tussen AppleTV en TV zit een extractor die het geluid eruit haalt, werkt fantastisch. Nadeel is wel dat dit dus op 1 bron is. Dat is met die eARC oplossing niet het geval denk ik?

• MotorBeast
s.vanrossem schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:50:
Ik heb een vraag over de C4 en kan niet echt een goed duidelijk antwoord vingen. Het gaat om de audio passthrough functie van dit model. Geeft de TV via eARC dit 1-1 ongecomprimeerd door naar een receiver?

Ik heb een 5.1 setje van Bose en had in mijn hoofd om via een eARC extractor ongecomprimeerd geluid door te sturen naar dat ding (bron https://bose.fandom.com/w...C_with_an_Audio_Extractor). Is het zo simpel als dat? Op mijn huidige Samsung TV doe ik hetzelfde alleen dan tussen AppleTV en TV zit een extractor die het geluid eruit haalt, werkt fantastisch. Nadeel is wel dat dit dus op 1 bron is. Dat is met die eARC oplossing niet het geval denk ik?
Ja.

• d-vine
Sinds ik trotse eigenaar ben van mijn LG G4 was ik hier aan het zoeken voor beeldinstellingen.
Kon niet zo snel een overzicht vinden wat waar in te stellen of te zoeken op 1 site na.
Was altijd gewend met mijn Pioneer plasma of Pioneer LCD om veel in te stellen voor een optimaal beeld en dan kwam ik meestal op avsforum uit.
Veel instellen hoeft met deze OLED stukken minder maar niet onbelangrijk om de nodige settings te maken.

Hieronder een overzicht wat ik heb gevonden en gebruikt hoop dat ik andere daar mee kan helpen in de zoektocht.
De google docs vond ik zelf het mooiste, met youtube uitleg

@Rohit misschien wat voor de topic start?

@S1NN3D Kun je settings adviezen toevoegen aan topic start? Of openen voor rohit?
Paar post verder geeft hij aan niets meer te kunnen aanpassen.
Beleid maar niet handig voor een TS

Optimale beeldinstellingen / Setting overzicht

https://www.avsforum.com/...rtby=oldest#post-61860537

https://docs.google.com/s...SewuLPkRrd-n5qkN/pubhtml#

https://www.youtube.com/p...4PloMcuLcMCesYc7aUzCvThX_

https://www.rtings.com/tv...0Range%20set%20to%20'Auto.

[ Voor 6% gewijzigd door d-vine op 22-07-2024 18:50 ]

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:18
Mijn OLED55E9PLA uit 2019 heeft zojuist weer een update geïnstalleerd. Nu naar versie 05.40.45.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:12
Geen idee of het een nieuwe functie is, maar ik kreeg plots de vraag in YouTube op m'n Android telefoon om deze te linken aan m'n LG G2. Is wel best handig want op die manier kan je vanop de telefoon een hoop bedienen op de tv.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-11 15:02
Largamelion schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:42:
Geen idee of het een nieuwe functie is, maar ik kreeg plots de vraag in YouTube op m'n Android telefoon om deze te linken aan m'n LG G2. Is wel best handig want op die manier kan je vanop de telefoon een hoop bedienen op de tv.
Soort van chromecast achtige functie maar alleen voor yt.

Ja die heb ik al sinds begin bij mijn c1.

• colink0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 13:30
Heeft iemand anders hier al eens problemen gehad met lip-sync issues met de LG OLED's?

Ik heb een paar dagen geleden een LG G4 77 inch TV gekocht en merk dat zowel bij de ingebouwde apps (Netflix, Amazon Prime, HBO Max) alsook met de aangesloten Apple TV 4K last heb van een mismatch tussen beeld en geluid. Het verschil lijkt te variëren van ca. 100ms vertraging in het beeld tot 100ms vertraging in de audio, afhankelijk van het bronmateriaal en of ik de interne speakers of de aangesloten Denon X2800h gebruik. Vooral bij het gebruik van de TV speakers komt het geluid doorgaans net iets te laat, wat het onmogelijk maakt om via de audio sync slider hiervoor te corrigeren (aangezien je daarmee het geluid alleen maar verder kan vertragen).

Als ik de Denon receiver voor mijn audio gebruik, heb ik het probleem echter de andere kant op, maar daar kan ik via de Denon app gelukkig handmatig de audio vertragen. Alleen is dit ook niet geheel zaligmakend, aangezien ik die aan moet passen afhankelijk van welke streamingdienst en soms ook welk type content afgespeeld wordt (HD vs 4K, SDR vs HDR). Als ik 'm rond de 80ms vertraging instel, lijkt dit enigszins een gulden middenweg, maar voor een TV van ruim 3000 euro is dit voor mij niet een acceptabele concessie.

Volgens mij heb ik zo'n beetje alles wel geprobeerd, maar niks lijkt echt overal goed voor te werken. Hebben jullie hier al eens eerder van gehoord? Ik begin nu namelijk bang te worden dat er echt iets is met dit paneel en ik 'm toch maar moet retourneren. Wat enorm zonde is, want op visueel vlak heb ik nog nooit zo'n uniform WOLED paneel in bezit gehad, zelf in de eerste uren na installatie. Geen banding, niks.

• CyBeRSPiN
@colink0 interne speakers zouden geen vertraging moeten hebben.
Met externe versterker heb ik met de GX heel veel issues gehad omdat mn versterker geen eARC support had, alleen ARC. En wat eARC toevoegt is terugkoppeling aan de versterker wat de actuele latency is. Afhankelijk van de beeldverwerking is de latency anders (game mode is sneller dan movie mode).
Had dat destijds opgelost met een ThenAudio Sharc tussen tv en versterker. Inmiddels geupgrade naar een eARC compatible versterker.

• colink0
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:12:
@colink0 interne speakers zouden geen vertraging moeten hebben.
Met externe versterker heb ik met de GX heel veel issues gehad omdat mn versterker geen eARC support had, alleen ARC. En wat eARC toevoegt is terugkoppeling aan de versterker wat de actuele latency is. Afhankelijk van de beeldverwerking is de latency anders (game mode is sneller dan movie mode).
Had dat destijds opgelost met een ThenAudio Sharc tussen tv en versterker. Inmiddels geupgrade naar een eARC compatible versterker.
Thanks voor je reactie! En inderdaad, de TV speakers zouden helemaal in sync moeten lopen. Het kan ook zijn dat ik inmiddels zoveel op sync issues heb zitten letten, dat de delay in de audio van de TV speakers tussen de oren zit. Maar dat zou denk ik nog steeds niet verklaren dat ik die mismatch ook zie met de interne speaker als ik een 240fps slowmotion film opneem met mijn iPhone als ik op YouTube (tv-app) een testvideo afspeel.

Allicht gaat er dus zowel iets niet goed in de communicatie tussen de TV en receiver (beiden eArc) alsook iets in de timing van video en audio door de processor van de TV zelf? Mijn denon receiver lijkt (op basis van wat ik zie in de app) ook geen automatische lipsync correctie uit te voeren, ook al staat die optie wel aan. Handmatig werkt het overigens wel aardig.

Zojuist LG aan de lijn gehad en die wisten het ook niet zo goed. Volgens hen is reparatie te overwegen, maar ze adviseerden mij om 'm maar gewoon terug te sturen naar de dealer waar ik 'm heb gekocht aangezien ik 'm nog maar een paar dagen in bezit heb. Bijzonder weinig zin om dit gevaarte weer helemaal in te pakken, maar goed. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door colink0 op 22-07-2024 12:21 ]

• CyBeRSPiN
@colink0 ik neem aan dat je “eARC” wel aan hebt staan in je settings? Je kan ook nog spelen met het outputformaat zoals “passthrough” of “PCM”

• colink0
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:24:
@colink0 ik neem aan dat je “eARC” wel aan hebt staan in je settings? Je kan ook nog spelen met het outputformaat zoals “passthrough” of “PCM”
@CyBeRSPiN Yep, eARC staat aan op beide devices. Met outputformaten heb ik ook nog even gespeeld, soms maakte dit iets verschil, maar ik ontkwam niet aan het feit dat ik tussen content en apps alsnog wat moest schuiven met de audio-delay functie in de receiver. Voor de TV speakers werkte het verassend genoeg wel enigszins om juist meer beeldprocessing aan te zetten, aangezien dit de video output t.o.v. de audio wat vertraagde, maar dat zijn over het algemeen instellingen waar ik liever wat verder van blijf. Ook biedt dat helaas geen soelaas voor het gebrek aan goede communicatie tussen mijn TV en de receiver.

Inmiddels weet ik ook niet heel zeker meer of ik 'm in zou ruilen voor een nieuwe G4, of gewoon maar een S90C in huis haal. Zo rondgooglend kom ik aanzienlijk minder eArc problemen tegen met die TV's en bespaar ik mijzelf ook nog eens ruim 900 euro. Keuzes, keuzes.

• CyBeRSPiN
@colink0 en zit de kabel in beide apparaten op de eARC poort?

• colink0
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:51:
@colink0 en zit de kabel in beide apparaten op de eARC poort?
Yes! Ik heb ook nog twee verschillende HDMI kabels geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Gek genoeg was de delay van de interne speakers wel iets minder nadat ik de TV een paar minuten van het stroom had gehaald en vervolgens weer had opgestart.. :?

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 12:12
d-vine schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:35:
Sinds ik trotse eigenaar ben van mijn LG G4 was ik hier aan het zoeken voor beeldinstellingen.
Kon niet zo snel een overzicht vinden wat waar in te stellen of te zoeken op 1 site na.
Was altijd gewend met mijn Pioneer plasma of Pioneer LCD om veel in te stellen voor een optimaal beeld en dan kwam ik meestal op avsforum uit.
Veel instellen hoeft met deze OLED stukken minder maar niet onbelangrijk om de nodige settings te maken.

Hieronder een overzicht wat ik heb gevonden en gebruikt hoop dat ik andere daar mee kan helpen in de zoektocht.
De google docs vond ik zelf het mooiste, met youtube uitleg

@Rohit misschien wat voor de topic start?

Optimale beeldinstellingen / Setting overzicht

https://www.avsforum.com/...rtby=oldest#post-61860537

https://docs.google.com/s...SewuLPkRrd-n5qkN/pubhtml#

https://www.youtube.com/p...4PloMcuLcMCesYc7aUzCvThX_

https://www.rtings.com/tv...0Range%20set%20to%20'Auto.

[YouTube: LG G4 OLED Best Picture Settings Out Of The Box - Filmmaker Mode!]

[YouTube: LG G3/C3/G4/C4 OLEDs Optimized Settings for SDR / HDR / DV for Movies & Gaming - 1 Hour FULL SETUP]
Zou wel willen maar ik mag het bericht blijkbaar niet meer wijzigen!
Dus als een mod dit erbij kan zetten graag.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een gekke vraag, maar ik heb een kast waar de tv in staat en de ruimte is beperkt. Een 42" inch tv is de max. en de LG OLED is een van de weinige tv's in dit formaat (andere fabrikanten hebben minimaal 43"). En is daarmee ook een van de betere tv's (er zijn wel andere 42 of 40" tv's, maar die zijn allemaal budgetklasse).

Ik heb nu een Samsung 40" van een jaar of 8 oud. Werkt op zich nog prima en met een externe (ziggo) mediabox heb je ook geen last van verouderde software. Echter zit ik op termijn wel eens te denken aan een nieuwe tv. Die LG OLED 42" zou dan een goed alternatief zijn. Te meer omdat ik dan ook wel wat vooruitgang wil en een OLED scherm is dan een mooie upgrade tov. het vrij standaard lcd scherm dat ik nu heb.

Vraag is alleen: zou dit 42" model de komende 1-2 jaar nog gewoon verkocht worden cq. nieuwe versies van uitkomen? Of staat dit model door de trend van alleen maar grotere schermen op de nominatie om uitgefaseerd te worden?
Is natuurlijk een beetje kristallen bol kijken, maar ik zou het jammer vinden als ik volgend jaar nergens meer die 42" LG OLED kan kopen en dat beter nu had kunnen doen ;)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42
Palomar schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:06:

Vraag is alleen: zou dit 42" model de komende 1-2 jaar nog gewoon verkocht worden cq. nieuwe versies van uitkomen? Of staat dit model door de trend van alleen maar grotere schermen op de nominatie om uitgefaseerd te worden?
Is natuurlijk een beetje kristallen bol kijken, maar ik zou het jammer vinden als ik volgend jaar nergens meer die 42" LG OLED kan kopen en dat beter nu had kunnen doen ;)
Hoeven wij het antwoord niet meer te geven :)

Het is inderdaad volledig koffiedik kijken wat een maker de komende jaren gaat doen. Maar serieus: Dit jaar is er nog een 42 Oled uitgekomen. Als jij besluit volgend jaar een nieuwe tv te komen en er komt geen 2025 42"model dan kan je altijd het model van het jaar daarvoor nog verkrijgen. Ik zou gewoon niet lang meer wachten en nu dat veel betere model kopen :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wren schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Hoeven wij het antwoord niet meer te geven :)

Het is inderdaad volledig koffiedik kijken wat een maker de komende jaren gaat doen. Maar serieus: Dit jaar is er nog een 42 Oled uitgekomen. Als jij besluit volgend jaar een nieuwe tv te komen en er komt geen 2025 42"model dan kan je altijd het model van het jaar daarvoor nog verkrijgen. Ik zou gewoon niet lang meer wachten en nu dat veel betere model kopen :)
ok thanks! Je hebt gelijk idd, als er geen 2025 model wordt aangekondigd kan ik altijd nog dan voor de 2024 gaan. Hou er alleen nooit zo van om afhankelijk te zijn van 'new old stock', omdat het model dan misschien toch opeens schaars kan worden of duurder. Maar ja, zal met een jaar oud apparaat ook wel weer meevallen. Ga het gewoon even zelf in de gaten houden dan!

• Freshouttheoven
Palomar schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:06:
Misschien een gekke vraag, maar ik heb een kast waar de tv in staat en de ruimte is beperkt. Een 42" inch tv is de max. en de LG OLED is een van de weinige tv's in dit formaat (andere fabrikanten hebben minimaal 43"). En is daarmee ook een van de betere tv's (er zijn wel andere 42 of 40" tv's, maar die zijn allemaal budgetklasse).

Ik heb nu een Samsung 40" van een jaar of 8 oud. Werkt op zich nog prima en met een externe (ziggo) mediabox heb je ook geen last van verouderde software. Echter zit ik op termijn wel eens te denken aan een nieuwe tv. Die LG OLED 42" zou dan een goed alternatief zijn. Te meer omdat ik dan ook wel wat vooruitgang wil en een OLED scherm is dan een mooie upgrade tov. het vrij standaard lcd scherm dat ik nu heb.

(W)OLED panelen worden gesneden uit motherglass met een specifieke afmeting, met de implementatie van motherglass 8.5 kun je meerdere 42'' panelen op een zeer efficiënte wijze snijden.

Het percentage snijafval ligt rond de 10% en houdt dus in dat 42'' panelen goedkoop en efficiënt te produceren zijn. Tel hierbij op dat de 42'' modellen populair zijn onder PC gamers en soms ook als desktop monitor worden gebruikt, en je kunt relatief veilig aannemen dat dit formaat de komende aantal jaar nog geproduceerd zal worden.

Dit gezegd hebbende zou ik dit jaar rond BF een 42'' C3 of C4 kopen. Al jaren wordt er hier naar een OLED TV (inmiddels het derde model) gekeken en het is nog steeds genieten.

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 17:06
Hier vanmorgen de c1 een update gegeven naar 03.41.00 maar sindsdien werkt de ci+ module niet meer. Iemand zelfde ervaring? Tv van stroom gehad en fabrieksinstellingen hersteld van de module maar helaas niks. Blijf de E16 melding houden nu. Zenders vind hij wel... ned 1, 2 en 3 werken wel gewoon.

Edit: werkt alleen op kanaal 4 tm 9 niet meer, daarboven wel. Denk gevalletje ziggo bellen :o wss gewoon toeval.

Edit 2: opgelost, schijnbaar kan je in de ziggo app ook opnieuw zenders laten toevoegen. Daarna werkte het direct, nooit geweten. :+ einde dagboek.

[ Voor 31% gewijzigd door Diversity op 22-07-2024 20:22 ]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:35

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kreeg op mijn G1 ook een firmware update. Geen idee wat er gewijzigd is, maar heb hem maar geïnstalleerd.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Bilke013
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-11 12:35
Iemand een idee hoe je dit symbool uit kunt zetten?

Model TV LG OLED77C16LA, geluid gaat via de optische uitgang na Sonos soundbar welke ik vervolgens bedien met de KPN DIW7022 TV+ Box afstand bediening.

Geluid in TV staat ingesteld op alleen optische uitgang en speakers TV staan uit.

Alles werkt na behoren alleen telkens als je het geluid van de Sonos soundbar harder of zachter zet krijg je dat symbool in beeld op de TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abjl5z0r9afiLH4WrHrTPsJjKak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VhdRdK6izrGorho6ijtSeoe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Bilke013 op 24-07-2024 11:50 . Reden: Aanvulling ]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-11 16:13
Is dat symbool wel van LG?
Niet van de KPN box?

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:18

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Marcel Br schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:23:
Is dat symbool wel van LG?
Niet van de KPN box?
Ja, van LG. Als ik naar optisch uit schakel krijg ik hetzelfde logo te zien als ik op de volume knoppen druk. Echter als ik stop met drukken verdwijnt de mute logo wel.

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25
Xqlus1ve schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Ja, van LG. Als ik naar optisch uit schakel krijg ik hetzelfde logo te zien als ik op de volume knoppen druk. Echter als ik stop met drukken verdwijnt de mute logo wel.
Gebeurt dat ook als je de zapper van de Sonos gebruikt ipv de kpn zapper?

• Bilke013
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-11 12:35
Nachtapotheker schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Gebeurt dat ook als je de zapper van de Sonos gebruikt ipv de kpn zapper?
Sonos heeft geen afstandsbediening, de KPN afstandsbediening heb ik aan de LG gekoppeld voor kpn box en TV gelijktijdig uit te schakelen en op te starten.

Symbool is alleen te zien als je van volume wisselt daarna verdwijnt het weer.

Op de vorige Samsung TV was de mogelijkheid in het menu om dit uit te zetten maar hier nergens tegengekomen in het menu van LG.

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25
Bilke013 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Sonos heeft geen afstandsbediening, de KPN afstandsbediening heb ik aan de LG gekoppeld voor kpn box en TV gelijktijdig uit te schakelen en op te starten.

Op de vorige Samsung TV was de mogelijkheid in het menu om dit uit te zetten maar hier nergens tegengekomen in het menu van LG.
Ah dat is vervelend, het zal vast komen door die koppeling via de tv/settop box. Geen idee hoe dat uit te zetten trouwens.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bilke013 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Ik had dit na het installeren van mij LG ook. Ik heb ook een sonos via optical out aangesloten. Heb de sonos op de tv eerst geconfigureerd bij de instellingen van de universele afstandsbediening op de TV en op de tv-box (Ziggo in mijn geval) ingesteld dat de tv-box afstandsbediening de TV (en dus niet de Sonos) aanstuurt.

De TV-box AB stuurt dan de TV aan, de TV regelt daarna automatisch het volume van de Sonos. Ik heb dan ipv het mute symbool een + en - in beeld.

do or do not, there is no try

• Thalaron
Zojuist is de LG G3 83" omgeruild voor de G4. Hoewel ik nog niet echt iets gekeken heb buiten het kort instellen van de TV (Wifi/ Update e.d.); Wow!. Ik zie puur in het menu gewoon al dat deze TV een pak feller beeld heeft/ kan weergeven. Niet verwacht dat dit direct zou opvallen, maar positief verrast. Straks even wat instellingen nalopen en alles installeren zoals het moet en dan later vanmiddag/ avond genieten van een film!

Ik ben benieuwd hoeveel verschil het zal geven in real life gebruik, maar nog nieuwsgieriger of mijn vrouw verschil zal opmerken. Haar boeit het allemaal niet, en als het haar opvalt zit het in ieder geval niet tussen mijn oren :D

• Tweaker_BE
  • Laatst online: 21-08-2024
MLA werkt inderdaad best goed.

• Thalaron
Nu Bad Boys: Ride or Die aan het kijken (had gehoord dat die in native 4K opgenomen was en kleurrijk is). Hoewel ik er niet echt mijn vinger op kan leggen of de G4 83” nu gewoon net even wat meer pop geeft, feller is of beide, zie ik wel een mooier plaatje als bij de G3 83”. Of dat nu €1.100 (- €300 na cashback en dus €800) extra waard is? Dat is mij nog niet duidelijk, maar ik ben er vooralsnog blij mee.

Wel al gezien dat goud (kleur) flink meer ‘goud’ oogt. De intro van The Foundation oogt ook extra goed! Dit is ook goed te zien in Resident Evil: Village (net aan begonnen).

Ergens hoop ik nu wel dat de PS5 Pro / eventueel iets van een XSX “pro” een 4K 144fps optie krijgen nu :D (puur omdat het kan, liever stabiel 4K 60-90fps)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 91% gewijzigd door Thalaron op 27-07-2024 14:03 ]

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03
Leuk om te zien hoe de felheid per persoon zo een andere ervaring en belangrijk kan zijn. Ik heb mij G3 55 over het algemeen op 30% OLED helderheid staan omdat ik het anders te fel / vermoeiend kijken vind. Ik vind ondertiteling bij HDR materiaal over het algemeen ook niet prettig, te fel 🤷‍♂️.

• Thalaron
@JimmyNL ondertitels… dat is een ding ja. Hier gelukkig geen last van omdat ik vrijwel alles via Apple TV kijk. Daar kan je je onderteling zelf aanpassen (althans, voor de meeste zaken werkt dat). Wanneer ik wit en dan semi transparant kies dan zijn ze goed te lezen maar niet irritant aanwezig. Ik had liever de optie voor lichtgrijs gehad maar hé, je moet wat te klagen hebben :)

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:04
JimmyNL schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:53:
Leuk om te zien hoe de felheid per persoon zo een andere ervaring en belangrijk kan zijn. Ik heb mij G3 55 over het algemeen op 30% OLED helderheid staan omdat ik het anders te fel / vermoeiend kijken vind. Ik vind ondertiteling bij HDR materiaal over het algemeen ook niet prettig, te fel 🤷‍♂️.
Bij o.a. Netflix, Disney en HBO kun je de transparantie van de ondertiteling aanpassen zodat die minder fel is.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:30
FrankRicard schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:29:
[...]

Bij o.a. Netflix, Disney en HBO kun je de transparantie van de ondertiteling aanpassen zodat die minder fel is.
Grijs ipv wit scheelt bij HDR ook een hoop. Dan wordt het weer wit...

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:07
Ik ga volgende week een LG G4 77 inch ophangen. Ik heb gezien dat de beugel aan beide kanten 6 gaten voor een totaal van 12 heeft.

Dit lijkt me vooral van toepassing voor huizen die niet van beton zijn.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van Tweakers die de G serie ook al een keer hebben opgehangen? Hoeveel pluggen hebben jullie daarbij gebruikt?

En als je het misschien nog weet, wat voor pluggen?

• Thalaron
@Rudyy ik heb die van mij aan 8 gaten in totaal opgehangen. Minder voelde ik mij niet comfortabel bij. Beugel moet ook de krachten kunnen verdelen natuurlijk :)

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:07
Thalaron schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:58:
@Rudyy ik heb die van mij aan 8 gaten in totaal opgehangen. Minder voelde ik mij niet comfortabel bij. Beugel moet ook de krachten kunnen verdelen natuurlijk :)
Bedankt, is dat dan aan beide kanten in de hoeken gedaan, en dan in het middelste deel van elke kant geen? :) Dat lijkt me ook wel wat.

Weet je misschien ook nog wat voor pluggen je hebt gebruikt?

• Rivanov
  • Laatst online: 21:19
Rudyy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:06:
Ik ga volgende week een LG G4 77 inch ophangen. Ik heb gezien dat de beugel aan beide kanten 6 gaten voor een totaal van 12 heeft.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van Tweakers die de G serie ook al een keer hebben opgehangen? Hoeveel pluggen hebben jullie daarbij gebruikt?

M8x10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1yQxG6nLG0T8ibMVi51RwrpW3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JM4VNJmBEsCoOYiOPbLt86Gd.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Thalaron
Hier hetzelfde als hierboven :)

• Tweaker_BE
  • Laatst online: 21-08-2024
Vier pluggen is in een betonwand gewoon al genoeg. Dan verschuift je beugel niet meer en is de draagkracht al meer dan voldoende.

Boven 3 of 4 en onder 2 en je kan er zelf al aanhangen. De onderste pluggen doen voor het draagvermogen weinig.

Bij elke serieze plug staat beschreven wat het draagvermogen (verticale krachten) in de verschillende ondergronden is. Kies iets als Tox of Fischer voor de juiste ondergrond.

Maar een extra gaatje is ook zo geboord als je toch bezig bent.

[ Voor 33% gewijzigd door Tweaker_BE op 28-07-2024 11:55 ]

• stin00
  • Niet online
Rudyy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:06:

77G3 hangt hier aan 6 stuks Fisscher duopower 6x50 in beton. De meegeleverde pluggen/bouten direct weggegooid, die waren abnormaal dik en lang (8x100 ofzo). Dat is totaal overkill :+
Pagina: 1 ... 539 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.