The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
quickstart uitzetten en 30 sec. de stroom er af (tv en alles wat is aangesloten)Boeryepes schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:19:
Sinds de laatste LG update van vorige week heb ik op mijn 48C1 dat ca. 1x per dag het volume op 0 gaat. Heb nog geen posts hier gezien dus vraag me af hoe ik hiermee om kan gaan.
Tot nu dit ervaren met Delta decoder en Prime Video.
Heb een Arc/eARC en sub mini. Beide via Wifi.
Het geluid via tv laten verlopen is en optie waar ik niet vrolijk van wordt ivm. belaberde kwaliteit.
Wow echt super clean setup! Welke prijs heb je de 83 inch kunnen scoren ?Thalaron schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:27:
Nu Bad Boys: Ride or Die aan het kijken (had gehoord dat die in native 4K opgenomen was en kleurrijk is). Hoewel ik er niet echt mijn vinger op kan leggen of de G4 83” nu gewoon net even wat meer pop geeft, feller is of beide, zie ik wel een mooier plaatje als bij de G3 83”. Of dat nu €1.100 (- €300 na cashback en dus €800) extra waard is? Dat is mij nog niet duidelijk, maar ik ben er vooralsnog blij mee.
Wel al gezien dat goud (kleur) flink meer ‘goud’ oogt. De intro van The Foundation oogt ook extra goed! Dit is ook goed te zien in Resident Evil: Village (net aan begonnen).
Ergens hoop ik nu wel dat de PS5 Pro / eventueel iets van een XSX “pro” een 4K 144fps optie krijgen nu(puur omdat het kan, liever stabiel 4K 60-90fps)
***members only***
ThnxCyclonic schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:39:
[...]
Wow echt super clean setup! Welke prijs heb je de 83 inch kunnen scoren ?En welke tv meubel is dat ?
TV meubel (Vic) is afkomstig van Goossens. Diep genoeg voor onze Denon receicer (kost wel wat moeite met kabelmanagement.. maar het past).
[ Voor 14% gewijzigd door Thalaron op 29-07-2024 15:25 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Heb je echt ooit 8cm nodig vraag ik me af. 5cm volstaat al toch, met 6 a 7 zit je dan al ruim gemeten toch?Rivanov schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 06:19:
[...]
Stekker is even groot. Ik heb een buis van 8cm in de muur zitten. Hoe meer ruimte hoe beter.
More is better.outlandos schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 00:20:
[...]
Heb je echt ooit 8cm nodig vraag ik me af. 5cm volstaat al toch, met 6 a 7 zit je dan al ruim gemeten toch?
We hadden die buis liggen.. dus dan maar gebruiken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik wil de Fisscher duopower pluggen ook gaan gebruiken, ik kon alleen in de Praxis geen schroeven vinden die aan het volgende voldoen:stin00 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:57:
[...]
77G3 hangt hier aan 6 stuks Fisscher duopower 6x50 in beton. De meegeleverde pluggen/bouten direct weggegooid, die waren abnormaal dik en lang (8x100 ofzo). Dat is totaal overkill
5x55 (of 60)
Bolkop schroef
Oppervlakte van de bolkop breed genoeg (dit is het met name)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij hebt gebruikt voor schroeven, als je dat nog weet?
Hier hangt ie aan 6x30 in beton.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-07-2024 18:45 ]
Ik had gewoon een setje met schroeven erbij: https://www.fischer.nl/nl...duopower-6x50-met-schroefRudyy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:36:
[...]
Ik wil de Fisscher duopower pluggen ook gaan gebruiken, ik kon alleen in de Praxis geen schroeven vinden die aan het volgende voldoen:
5x55 (of 60)
Bolkop schroef
Oppervlakte van de bolkop breed genoeg (dit is het met name)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij hebt gebruikt voor schroeven, als je dat nog weet?
Waarschijnlijk heb je liever schroeven met plattere kop, maar dit werkte prima. Fischer 6x30 is ook meer dan genoeg voor beton trouwens.. zelfs 2 daarvan zou al voldoende zijn
Met 6x30 zou ik wel oppassen, als er een beetje dik gestuct is zitten ze dan amper in het beton en vooral in het stucwerk. (Ik heb toevallig vandaag nog een wandlamp opgehangen waarbij een 15mm boutje tekort was om de afstand tussen de buitenkant van het stucwerk en de inbouwdoos te overbruggen.)stin00 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:48:
[...]
Ik had gewoon een setje met schroeven erbij: https://www.fischer.nl/nl...duopower-6x50-met-schroef
Waarschijnlijk heb je liever schroeven met plattere kop, maar dit werkte prima. Fischer 6x30 is ook meer dan genoeg voor beton trouwens.. zelfs 2 daarvan zou al voldoende zijn
(overigens zou ik iedereen die af-en-toe wat ophangt aanraden om een assorti-doos fischer duopower pluggen te kopen, zo duur is dat niet, en dan heb je het gewoon in huis)
[ Voor 10% gewijzigd door FrankRicard op 01-08-2024 22:34 ]
Hou ook rekening met dat het schroefdraad in de inbouwdoos zelf ook kan verschillen qua diepte. Zo heb ik wel eens best wel lange boutjes moeten kopen voor een stomme lamp.FrankRicard schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:29:
(Ik heb toevallig vandaag nog een wandlamp opgehangen waarbij een 15mm boutje tekort was om de afstand tussen de buitenkant van het stucwerk en de inbouwdoos te overbruggen.)
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
stin00 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:00:
[...]
CE-Repair is net langs geweest. De monteur pakte een zaklamp en heeft zo'n 5 minuten onder allerlei hoeken gezocht totdat hij een zeer fijne haarlijn scheur heeft ontdekt. Ik kon het nauwelijks zien, alleen onder bepaald licht en een bepaalde reflectie. Foto gemaakt met flitser door hem:
[Afbeelding]
'Sorry meneer, dit valt onder gebruikersschade. Volgens de factuur is hij ooit als 'Buitenkansje' aan u verkocht, dus het kan zelfs buiten uw schuld om gebeurd zijn. Ik mag het niet kosteloos repareren, reparatie gaat richting de €1000. Zal ik een prijsopgave maken?'.
Nee bedankt, ik heb er 1,5 jaar geleden €807 voor betaaldDus dat wordt gebruiken totdat de TV volledig sneuvelt. Dit is wel de eerste en laatste keer dat ik een open doos model koop waar 'gewoon 2 jaar garantie op zit'. Ik kan niet bewijzen dat het probleem al aanwezig was, maar ik heb de TV nog nooit verplaatst of wat dan ook.
Achja, jammer dit
Edit: ik zet hem net aan en kreeg ineens allemaal strepen over het scherm.. dit nadat de monteur er flink op heeft lopen drukken. Blij mee, de TV zal het niet lang meer volhouden zo te zien.
Fijn dat het opgelost is, maar 4 weken en zonder communicatie is natuurlijk belachelijk.
Ik zei dat ook in de winkel... medewerker zei dat voor second opinions doorgaans 6 tot 10 weken staatCyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:03:
[...]
Fijn dat het opgelost is, maar 4 weken en zonder communicatie is natuurlijk belachelijk.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:47
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gelukkig wel opgelost.stin00 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:04:
[...]
Ik zei dat ook in de winkel... medewerker zei dat voor second opinions doorgaans 6 tot 10 weken staatBelachelijk. Ik had ze ook uit eigen initiatief gebeld na 3 weken en ze hadden toen nog geen informatie.
Ja, met wat ongemak maar reparaties niet-aan-huis duren toch wat langer.
Is het ook nog vakantietijd dus dat zal de doorlooptijd ook niet korter maken.
HelloTV blinkt niet uit in goede communicatie dat is bekend.
Je moet vaak aandringen om iets gedaan te krijgen daar maar uiteindelijk draaien ze wel bij.
Is het nog wel jouw tv? Of hebben ze gewoon vervangen?
Jep exact dezelfde doos en de achterkant is ook identiek. Herken ik aan een mini krasje bij HDMI poort 1. Alleen het paneel is vervangen (zit ook beschermfolie op).Tweaker_BE schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:45:
[...]
Is het nog wel jouw tv? Of hebben ze gewoon vervangen?
in andere worden. energy saving mode medium langzamer inbranden (opbranden) of staat dit er los van?
Ik gebruik mijn 77C2 namelijk al PC monitor
Sinds vandaag doet mijn 65 inch C1 het niet meer (aankoopdatum mei 2021 bij platte TV). Als ik de stekker in het stopcontact steek dan knallen de stoppen eruit in de meterkast. Ik neem aan dat het een elektronisch probleem is, voeding of moederbord? Tot gisterenavond geen problemen mee gehad.
Nu weet ik dat er standaard 2 jaar garantie zit op elektronica en ik zit er natuurlijk overheen. Hebben jullie suggesties hoe ik dit het beste aan kan pakken? Via LG vragen of via platte TV of mijn verlies accepteren en een nieuwe OLED kopen.
Bijna hetzelfde, alleen met een G1.Swabamente schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:12:
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres maar ik waag een poging.
Sinds vandaag doet mijn 65 inch C1 het niet meer (aankoopdatum mei 2021 bij platte TV). Als ik de stekker in het stopcontact steek dan knallen de stoppen eruit in de meterkast. Ik neem aan dat het een elektronisch probleem is, voeding of moederbord? Tot gisterenavond geen problemen mee gehad.
Nu weet ik dat er standaard 2 jaar garantie zit op elektronica en ik zit er natuurlijk overheen. Hebben jullie suggesties hoe ik dit het beste aan kan pakken? Via LG vragen of via platte TV of mijn verlies accepteren en een nieuwe OLED kopen.
TV stuk na 2,5 jaar, welke rechten heb ik?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Conformiteit via Platte.tv.Swabamente schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:12:
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres maar ik waag een poging.
Mooi dat het kan en lijkt me een sjieke oplossingBeste Vitamine,
Hartelijk voor uw aanvraag.
De muurbeugel TVM3845 en de Sound3550 kunt u zonder problemen combineren.
De HW-Q800D weegt 5,1kg en heeft de bevestigingsgaten aan de onderkant op 616mm uit elkaar, dus de SOUND 3550 is geschikt.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Goedemiddag,
Hartelijk dank voor uw bericht!
We begrijpen dat het teleurstellend kan zijn om te horen dat de garantieperiode van uw product is verlopen. Helaas betekent dit dat eventuele reparaties nu buiten de volledige dekking van de garantie vallen.
Er wordt namens *verkoper* coulance toegepast volgens de methode van Techniek-Nederland. U kunt dit terug vinden in de prijsopgave.
Een televisie is een technisch product en kan (in de loop der tijd) defect raken. Daarvoor is de garantietermijn en de gemiddelde gebruiksduur in het leven groepen.
Om uw product te laten repareren, komen een gedeelte van de reparatiekosten voor u rekening. We streven ernaar om ervoor te zorgen dat uw product snel en efficiënt wordt hersteld.
Als u akkoord gaat met de reparatiekosten, nodigen we u van harte uit om contact met ons op te nemen om de verdere stappen te bespreken. Mocht u liever een nieuwe aankoop willen overwegen, dan vernemen wij dit ook graag van u.
Een nieuwe aankoop biedt niet alleen de garantie van een goed functionerend product, maar het kan ook profiteren van de nieuwste technologische ontwikkelingen en functies die mogelijk niet beschikbaar waren toen u de vorige aankoop deed.
Uw aankoop valt helaas nog onder een oude wetgeving.
Inmiddels is er een nieuwe wet gekomen, die met terugwerkende kracht werkt, orders vanaf 27-04-2022 krijgen 100% garantie binnen
de economische levensduur van de tv.
Helaas valt uw order daarbuiten. We hebben dit ook juridische getoetst en onze manier van werken klopt volgens de wetgeving.
We kunnen de reparatie helaas niet kosteloos voor u herstellen of aanpassen, wel kunnen we een voorstel doen voor een nieuwe aankoop.
Reacties of oplossingen zijn welkom!
Een TV moet gewoon langer dan 2-3 jaar mee gaan en het product is (zover ik begrijp) spontaan stuk gegaan binnen een kortere periode. Het product is dus niet conform de verwachtingen. Op grond van non-conformiteit heb je recht op een kosteloze reparatie.Swabamente schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:07:
Na wat heen en weet gemail heb ik onderstaand antwoord gekregen:
Goedemiddag,
We begrijpen dat het teleurstellend kan zijn om te horen dat de garantieperiode van uw product is verlopen. Helaas betekent dit dat eventuele reparaties nu buiten de volledige dekking van de garantie vallen.
Er wordt namens *verkoper* coulance toegepast volgens de methode van Techniek-Nederland. U kunt dit terug vinden in de prijsopgave.
Een televisie is een technisch product en kan (in de loop der tijd) defect raken. Daarvoor is de garantietermijn en de gemiddelde gebruiksduur in het leven groepen.
Om uw product te laten repareren, komen een gedeelte van de reparatiekosten voor u rekening. We streven ernaar om ervoor te zorgen dat uw product snel en efficiënt wordt hersteld.
Als u akkoord gaat met de reparatiekosten, nodigen we u van harte uit om contact met ons op te nemen om de verdere stappen te bespreken. Mocht u liever een nieuwe aankoop willen overwegen, dan vernemen wij dit ook graag van u.
Een nieuwe aankoop biedt niet alleen de garantie van een goed functionerend product, maar het kan ook profiteren van de nieuwste technologische ontwikkelingen en functies die mogelijk niet beschikbaar waren toen u de vorige aankoop deed.
Inmiddels is er een nieuwe wet gekomen, die met terugwerkende kracht werkt, orders vanaf 27-04-2022 krijgen 100% garantie binnen
Helaas valt uw order daarbuiten. We hebben dit ook juridische getoetst en onze manier van werken klopt volgens de wetgeving.
We kunnen de reparatie helaas niet kosteloos voor u herstellen of aanpassen, wel kunnen we een voorstel doen voor een nieuwe aankoop.
Die hele Techniek-Nederland lijst is een 'wij van WC-eend' lijst.
Het gaat je waarschijnlijk wel wat gedoe kosten om je recht te krijgen (gelijk hebben vs gelijk krijgen...).
Als je op het forum een beetje rondzoekt en leest zie je genoeg andere ervaringen en concept brieven om dit verder af te handelen.
Wat is dat voor gelul dat nonconformiteit en economische levensduur pas na 04-2022 bestaande begrippen zijnSwabamente schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:07:
Goedemiddag,
Hier absoluut geen genoegen mee nemen
Ik denk dat iemand als @fopjurist hier heel snel gehakt van maaktSwabamente schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:07:
Goedemiddag,
Nou ik houd me aanbevolen! De vraag is hoeveel tijd ik hier in ga/moet steken. De 'onzin' die ze uitkramen motiveert wel om er werk van te maken.Blommie01 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:44:
[...]
Ik denk dat iemand als @fopjurist hier heel snel gehakt van maakt
Helaas ben ik zelf niet heel juridisch ingesteld.
De omkering van de bewijslast bij non-conformiteit is op die datum van zes naar twaalf maanden gegaan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de koper / consument geen beroep kan doen op grond van non-conformiteit omdat het toestel voor die datum is aangeschaft. Het betreft een C1, een toestel toch wel boven het middensegment te plaatsen schat ik zo in. Een levensduur van iets langer dan drie jaar lijkt mij bij normaal gebruik echt wel aan de korte kant.Wren schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:34:
[...]
Wat is dat voor gelul dat nonconformiteit en economische levensduur pas na 04-2022 bestaande begrippen zijn
Hier absoluut geen genoegen mee nemen
@Swabamente ben je voor rechtsbijstand verzekerd? Zo nee, een jurist in je omgeving? Anders zelf in de pen klimmen, er zijn online voldoende voorbeeldbrieven te vinden.
Kan me ook herinneren dat er een andere tweaker is geweest die het er niet bij heeft laten zitten en aan het langste eind trok.
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijkSwabamente schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:59:
[...]
Nou ik houd me aanbevolen! De vraag is hoeveel tijd ik hier in ga/moet steken. De 'onzin' die ze uitkramen motiveert wel om er werk van te maken.
Helaas ben ik zelf niet heel juridisch ingesteld.
Volgende keer graag een topic report indienen i.p.v. dit soort posts.
[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 08-08-2024 21:16 ]
Je post nu een redelijk algemene garantiekwestie in het ervaringen- en discussietopic. Je kunt zien wat jouw rechten zijn door te kijken naar de economische levensduur van jouw product. Los van de prijs, hoort een tv geen 3 jaar mee te gaan. De verwachting ligt redelijkerwijs bij een langere termijn.Swabamente schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:07:
Goedemiddag,
Winkels hanteren hiervoor soms andere criteria. Kijk dus goed of deze overeenkomen. Indien je dit lastig vindt, raad ik je aan een apart topic te openen zodat mensen je met jouw persoonlijke casus kunnen helpen. Indien de tv erg duur was, is het inschakelen van rechtsbijstand aan te raden zodat je een goede zaak maakt
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Was reactie op hiervoor geknipte post.
[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 08-08-2024 21:18 ]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb al heel wat onzin gelezen over garantie en reparaties maar dit is wel de top.Swabamente schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:07:
Goedemiddag,
Er klopt niets van.
Kort gezegd, je hebt gewoon recht of een volledig kosteloze reparatie. Punt.
Je TV is pas ruim 3 jaar oud.
Nu is de betreffende winkel erg slecht in communicatie, dit is in dit topic al vaker genoemd.
Men werpt graag stofwolken op, zo is het.
Laat je niet misleiden en eis gewoon een kosteloze reparatie.
Een rechtsbijstand verzekering aanspreken is niet nodig en een advocaat ook niet.
Je hoeft ook nog niet naar de rechtbank, geen zorg.
Schrijf de winkel aan en maak duidelijk wat je wil en stel ook een termijn in bv twee weken.
Is al gezegd hier kijk ook in het topic over shopping en garantie.
LG OLED’s gaan helaas wel eens stuk net als andere producten maar na reparatie kun je weer gewoon met plezier kijken.
Nu op 65cm gehangen en dat is perfect.
Al met al nog geen 40 minuutjes geduurd. Van TV van de muur, tot aan de TV weer terug aan de muur inclusief bekabeling.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan ik me voorstellen. Hier hangt de77c3 op 67cm op afstand 4 meter. Ik heb de 70cm die werd aangeraden ook niet aangehouden, vond ik te hoog.Rivanov schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:14:
Vanavond eventjes de TV wat lager gehangen. 70cm van de vloer met een kijkafstand van 2.5m was te hoog. Kon er niet aan wennen en moest voor m’n gevoel teveel omhoog kijken.
Nu op 65cm gehangen en dat is perfect.
Al met al nog geen 40 minuutjes geduurd. Van TV van de muur, tot aan de TV weer terug aan de muur inclusief bekabeling.
:strip_exif()/f/image/cRfwAUGKpHqokCVmfhd0rtuO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had hem eerst paar weken op 58 cm en dat was echt te laag. Dan zit je echt naar beneden te kijken. TV meubel is ook wel bepalend voor het gehele beeld. Eerst had ik een lager meubel en toen leek de TV hoog te hangen. Nu met een ander meubel oogt dat helemaal niet meer zo.
[ Voor 29% gewijzigd door d0s op 10-08-2024 10:30 ]
Heeft iemand ervaring met de afhandeling van dode pixels op een paneel dat nu 3 jaar en 9 maanden oud is? Ik kan zo snel niet terugvinden hoeveel jaar garantie je hebt op het paneel. Wij hebben een OLED55BX6 en het paneel begint iedere dag meerdere dode pixels erbij te krijgen. Momenteel ziet het er zo uit:
:strip_exif()/f/image/PFfWitrmJHdGPqeAF1M9slRg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yi0SFEaXOImHL5bGaoDIVK2s.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet nog op zoek naar de bon, maar ik lees op internet 2 jaar, maar ik lees ook weer 5 jaar bij LG zelf (alleen staat dit dan bij de nieuwere modellen):
“ Dankzij het eersteklas vakmanschap van LG OLED kunnen we je een bijzondere paneelgarantie van 5 jaar bieden. “
Nee dankje.
5 jaar paneelgarantie is vanaf de G2,verkoper aanspreken op confirmiteit.mprkooij schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:36:
Goedemorgen!
Heeft iemand ervaring met de afhandeling van dode pixels op een paneel dat nu 3 jaar en 9 maanden oud is? Ik kan zo snel niet terugvinden hoeveel jaar garantie je hebt op het paneel. Wij hebben een OLED55BX6 en het paneel begint iedere dag meerdere dode pixels erbij te krijgen. Momenteel ziet het er zo uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet nog op zoek naar de bon, maar ik lees op internet 2 jaar, maar ik lees ook weer 5 jaar bij LG zelf (alleen staat dit dan bij de nieuwere modellen):
“ Dankzij het eersteklas vakmanschap van LG OLED kunnen we je een bijzondere paneelgarantie van 5 jaar bieden. “
Dat is jammer zeg! Ik vermoed dat dit dan niet meer “gratis” gerepareerd gaat worden. Thanks!pwh53 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:27:
[...]
5 jaar paneelgarantie is vanaf de G2,verkoper aanspreken op confirmiteit.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Toch wel.mprkooij schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:07:
[...]
Dat is jammer zeg! Ik vermoed dat dit dan niet meer “gratis” gerepareerd gaat worden. Thanks!
Veel dode pixels (clusters) is een defect.
Een enkele dode pixel niet maar die valt ook niet op.
Meerdere dode pixels wel, en zeker als er steeds meer pixels bijkomen.
Dat wordt dus een paneel vervangen.
Neem contact op met de winkel/verkoper (niet LG!) en leg het probleem goed uit.
Doet de verkoper moeilijk dan wijzen op je rechten vwb garantie.
Lees even terug hierboven wat ook gaat over reparatie.
Pixeldefecten binnen foutklasse 2 volgens ISO-9241-307, tenzij anders vermeld in de productspecificatie.
Ondanks dat de fabrieksgarantie is verlopen geeft de ISO-norm wel aan wat je qua conformiteit mag verwachten.
Je zit daar ruim boven volgens onderstaande uitleg.
https://www.wortmann.de/nl-nl/content/lcd-pixelfehler.aspx
CE-Repair handelt enkel de fabrieksgarantie af, voor non-conformiteit dien je bij de verkoper te zijn. Deze kan een partij zoals CE-Repair of vergelijkbaar inschakelen. Een andere optie is dat ze je een vervangend product aanbieden die minimaal dezelfde specificaties heeft.mprkooij schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:32:
Heb zojuist het verzoek gekregen van CE-Repair Services. Ze geven aan dat de TV buiten garantie is, wat natuurlijk klopt. Wat betreft de discussie over wat ik mag verwachten qua levensduur van het paneel en wat ik mag verwachten qua conformiteit dien ik deze denk ik aan te gaan met de MediaMarkt en niet met CE-Repair Services?
Klopt, Ce repair wordt alleen ingeschakeld voor de reparatie. Zij beslissen niet of iets gratis, binnen garantie of wat dan ook wordt gerepareerd. Contact uitsluitend met de winkel, die moeten het oplossen.mprkooij schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:32:
Heb zojuist het verzoek gekregen van CE-Repair Services. Ze geven aan dat de TV buiten garantie is, wat natuurlijk klopt. Wat betreft de discussie over wat ik mag verwachten qua levensduur van het paneel en wat ik mag verwachten qua conformiteit dien ik deze denk ik aan te gaan met de MediaMarkt en niet met CE-Repair Services?
Wanneer puntje bij paaltje komt is het bij de winkel met glimlach niet anders.mprkooij schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:10:
Dank! Ik ben momenteel in gesprek met de MediaMarkt. Wat een verschrikkelijke tent. Op geen enkel vlak te vergelijken met bijvoorbeeld een Coolblue wat betreft klantenservice. Ze hebben mij net weer direct doorverwezen naar CE Repair..
Schrijf een email waarin je ze vriendelijk verzoekt om de overeenkomst weer conform te maken door middel van kosteloos reparatie of vervanging. Geef hierin aan wat jou rechten zijn en wat de plichten van de verkoper met een termijn van 14 dagen. Hierna kun je de overeenkomst ontbinden, wanneer ze niet instemmen.
Zie shopping subforum voor voorbeelden.
Het is puur een businessmodel om de klant dom te houden en af te poeieren, want bijna niemand kent zn rechten en gaat deze dan ook uitoefenen.
Voet bij stuk houden dus, je hebt recht op kosteloze reparatie.
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-08-2024 11:19 ]
Wilde het net zeggen. Wat een gezeik heb ik daar gehad met een smartphone. Drama.Freshouttheoven schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:17:
[...]
Wanneer puntje bij paaltje komt is het bij de winkel met glimlach niet anders.
Schrijf een email waarin je ze vriendelijk verzoekt om de overeenkomst weer conform te maken door middel van kosteloos reparatie of vervanging. Geef hierin aan wat jou rechten zijn en wat de plichten van de verkoper met een termijn van 14 dagen. Hierna kun je de overeenkomst ontbinden, wanneer ze niet instemmen.
Zie shopping subforum voor voorbeelden.
Bij Rechtsbijstand wegleggen. Zijn ze zo overstag.mprkooij schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:32:
Eerst ga ik deze instellingen proberen: YouTube: LG G3/C3/G4/C4 OLEDs Optimized Settings for SDR / HDR / DV for Movie...
Hij stelt het beeld in vanuit Filmmaker modus. Maar die instelling kan ik niet vinden. Ik kan kiezen tussen:
- gepersonaliseerd beeld;
- levendig
- standaard
- cinema home
- bioscoop
- game optimizer
Filmmaker modus lijkt mij niet hetzelfde als cinema home?
Deze beeldinstellingen zie ik bij het kijken van tv via KPN. Boven deze opties staat ‘Dolby Vision Beeldmodus’. Dat snap ik ook niet helemaal, want het tv-signaal is toch SDR?
Edit
Ah. Filmmaker modus is niet beschikbaar voor Dolby Vision content.
[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 13-08-2024 21:10 ]
Even in je KPN kastje HDR/Dolby Vision op auto zetten. Anders geeft KPN dat geforceerd door op SDR streams .Tommy The Cat schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:35:
En dan eindelijk ben ik eraan toe om mijn G3 fatsoenlijk in te stellen.
Eerst ga ik deze instellingen proberen: YouTube: LG G3/C3/G4/C4 OLEDs Optimized Settings for SDR / HDR / DV for Movie...
Hij stelt het beeld in vanuit Filmmaker modus. Maar die instelling kan ik niet vinden. Ik kan kiezen tussen:
- gepersonaliseerd beeld;
- levendig
- standaard
- cinema home
- bioscoop
- game optimizer
Filmmaker modus lijkt mij niet hetzelfde als cinema home?
Deze beeldinstellingen zie ik bij het kijken van tv via KPN. Boven deze opties staat ‘Dolby Vision Beeldmodus’. Dat snap ik ook niet helemaal, want het tv-signaal is toch SDR?
Edit
Ah. Filmmaker modus is niet beschikbaar voor Dolby Vision content.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PFLsoEP6dthoK0sZczPoQIC4.png?f=user_large)
Natuurlijk op niet akkoord geklikt.
[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 14-08-2024 10:31 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Leuk zo’n offerte maar je hebt er geen boodschap aan.TTLCrazy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:45:
@mprkooij Ze proberen het gewoon he... Zeker niet mee accoord gaan, dit is gewoon garantie, het enige wat ze mijn inziens mogen rekenen is arbeidsloon. Paneel is garantie.
Al vaker gezegd de VERKOPER is de partij waar je moet zijn niet het reparatiebedrijf of LG.
Zo is de wet je koopt bij de winkel en moet daar zijn voor garantie.
Dat winkels hun reparaties uitbesteden aan een derde partij is gebruikelijk.
Verder klopt het niet wat CE Repair zegt, bij reparaties geldt GEEN afschrijving!
Dit geldt alleen als je TV niet te repareren valt en de verkoper je een geheel nieuwe vervangende TV aanbiedt. Dan mag je een afschrijving berekenen omdat je immers al X jaar gekeken hebt.
Blijft een drama iedere keer in discussie te moeten gaan met winkels en niet de kleinste winkels ook nog.
Ze zouden beter moeten weten na zoveel jaren….
Ze weten ook wel beter maar als je als winkel hier (bijvoorbeeld) 80% van de garantie aanvragen mee kan afschepen dan is dat winst.HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:59:
[...]
Blijft een drama iedere keer in discussie te moeten gaan met winkels en niet de kleinste winkels ook nog.
Het gaat me niet om de discussie of dit moreel acceptabel is of niet etc etc.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt, zo is de praktijk.Wren schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:14:
[...]
Ze weten ook wel beter maar als je als winkel hier (bijvoorbeeld) 80% van de garantie aanvragen mee kan afschepen dan is dat winst.
Het gaat me niet om de discussie of dit moreel acceptabel is of niet etc etc.
Als onwetende klanten teksten lezen als “coulance” of korting op een reparatie komt dat over als “winst” of een voordeel terwijl dit in werkelijk niet zo is.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Al eens eerder geopperd ja.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:17:
Ja is hier al eerder besproken dat het wel fijn zou zijn om in de shop-reviews helder te krijgen hoe winkels met de Wettelijke Garantie om gaan. Dan maar een paar tientjes extra betalen aan een zaak die zich wel zonder morren aan de wet houdt.
Het is puur een businessmodel om de klant dom te houden en af te poeieren, want bijna niemand kent zn rechten en gaat deze dan ook uitoefenen.
Voet bij stuk houden dus, je hebt recht op kosteloze reparatie.
Goed idee er zou dan naast de Shopreview onderwerpen Algemeen Verzending Klantenservice een Reparatieafhandeling kunnen komen.
Nadeel is wel dat daar waarschijnlijk alleen de negatieve ervaringen in terecht komen.
Maar zo gaat het met alle Reviews eigenlijk wel.
Als een reparatie netjes afgehandeld wordt ga je dit hier benoemen.
Vorig jaar is mijn paneel vervangen n.a.v. grote vlekken op het scherm, deze viel gelukkig nog binnen de extra aangekochte garantie van 5 jaar. Nu echter afgelopen zondag is de tv plotseling uitgevallen en brand er ook geen lampje meer, tv lijkt dus opslag dood. Stopcontact werkt wel gewoon naar behoren en de tv werkte daarvoor echt nog uitstekend. De tv is nu 5 jaar en 10 maanden oud en dus 10 maanden buiten de garantie, enorm balen. Het betreft een LG OLED55C8PLA met aankoopdatum 21-10-2018.
Ik heb nog geprobeerd om de reparatie vergoed te krijgen maar kreeg dit als reactie:
Bij de vorige reparatie was de OLED module vervangen. De kosten hiervan waren 1100 euro, waarbij LG een coulancekorting heeft gegeven van 300 euro omdat de televisie nog binnen de verwachte levensduur van 6 jaar was. De coulance vanuit LG zal nu veel minder zijn aangezien de televisie inmiddels de verwachte levensduur van 6 jaar bijna heeft gehaald. Als de OLED Module weer defect is schatten wij dat de kosten rond de 1000 euro zullen zijn, maar ook dit kunnen wij niet toezeggen aangezien de reden van het defect nog niet is onderzocht.
Denken jullie dat het verstandig is om de reparatie alsnog in te zetten? Ik ben bang dat het dan te duur wordt om het nog rendabel te houden. Of is dit een bekend probleem wat je misschien door het vervangen van de voeding zelf zou kunnen oplossen? Voor de aanschafprijs destijds vind ik een levensduur van 5 jaar en 10 maanden echt heel slecht.
Hoor graag hoe jullie hier over denken en wat jullie zouden doen in dit geval!
Ik raad je ook aan dit topic te doorzoeken over con-confirmiteit, garantie, niet betalen etc. Er is HEEL veel over geschreven.Jorn22 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:53:
Goedemiddag mede Tweakers,
Vorig jaar is mijn paneel vervangen n.a.v. grote vlekken op het scherm, deze viel gelukkig nog binnen de extra aangekochte garantie van 5 jaar. Nu echter afgelopen zondag is de tv plotseling uitgevallen en brand er ook geen lampje meer, tv lijkt dus opslag dood. Stopcontact werkt wel gewoon naar behoren en de tv werkte daarvoor echt nog uitstekend. De tv is nu 5 jaar en 10 maanden oud en dus 10 maanden buiten de garantie, enorm balen. Het betreft een LG OLED55C8PLA met aankoopdatum 21-10-2018.
Ik heb nog geprobeerd om de reparatie vergoed te krijgen maar kreeg dit als reactie:
Bij de vorige reparatie was de OLED module vervangen. De kosten hiervan waren 1100 euro, waarbij LG een coulancekorting heeft gegeven van 300 euro omdat de televisie nog binnen de verwachte levensduur van 6 jaar was. De coulance vanuit LG zal nu veel minder zijn aangezien de televisie inmiddels de verwachte levensduur van 6 jaar bijna heeft gehaald. Als de OLED Module weer defect is schatten wij dat de kosten rond de 1000 euro zullen zijn, maar ook dit kunnen wij niet toezeggen aangezien de reden van het defect nog niet is onderzocht.
Denken jullie dat het verstandig is om de reparatie alsnog in te zetten? Ik ben bang dat het dan te duur wordt om het nog rendabel te houden. Of is dit een bekend probleem wat je misschien door het vervangen van de voeding zelf zou kunnen oplossen? Voor de aanschafprijs destijds vind ik een levensduur van 5 jaar en 10 maanden echt heel slecht.
Hoor graag hoe jullie hier over denken en wat jullie zouden doen in dit geval!
Helder, ik ga een brief opstellen betreffende non conformiteit, had dit inderdaad gelezen maar dacht omdat het al bijna een 6 jaar oude tv is dat dit weinig kans van slagen zou maken. Maar niet geschoten is altijd mis, en wat dat betreft vind ik een levensverwachting van 6 jaar niet heel reëel.Wren schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:02:
[...]
Ik raad je ook aan dit topic te doorzoeken over con-confirmiteit, garantie, niet betalen etc. Er is HEEL veel over geschreven.
Ik zou zelf nooit zoveel betalen voor reparatie van een 6 jaar oude tv, voor dat geld kun je via Marktplaats een veel nieuwere / grotere kopen waar je dan ook weer langer plezier van hebt.
Niet geschoten is altijd mis, dus vooral proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-08-2024 14:38 ]
Ja dat was ook een beetje mijn angst inderdaad, zie mijn reactie hierboven. Heb nu ChatGPT een brief laten opstellen en die verstuur ik, maar verwacht er niet heel veel van.CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:37:
@Jorn22 tegen de 6 jaar oud wordt het wel een lastiger verhaal dan de meesten hier hebben waarbij het euvel < 5 jaar aan het licht kwam (en waarbij dan moeilijk gedaan wordt omdat er dan zogenaamd na 1 of 2 jaar geen garantie meer zou zijn, of dat je onterecht mee moet betalen).
Ik zou zelf nooit zoveel betalen voor reparatie van een 6 jaar oude tv, voor dat geld kun je via Marktplaats een veel nieuwere / grotere kopen waar je dan ook weer langer plezier van hebt.
Niet geschoten is altijd mis, dus vooral proberen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je staat nu veel sterker nog omdat je TV nu TWEE keer defect is geraakt.Jorn22 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:39:
[...]
Ja dat was ook een beetje mijn angst inderdaad, zie mijn reactie hierboven. Heb nu ChatGPT een brief laten opstellen en die verstuur ik, maar verwacht er niet heel veel van.
Dat is zeker niet gebruikelijk binnen 6 jaar.
Wanneer is het paneel vervangen?
Je hebt het over aangekochte 5 jaar garantie, bedoel je dat je bij aanschaf extra garantie hebt bijgekocht of heb je dit er toen gratis bijgekregen?
Stel dat je paneel twee jaar geleden is vervangen, dan zou dit inhouden dat alleen het paneel op zich al nog minimaal vier jaar mee zou moeten gaan.
De kans bestaat dat het defect nu niet het paneel is maar de voeding als ik het zo lees.
Dat weet je pas echt als de reparatie wordt uitgevoerd.
Zodra de netspanning erop komt blijft de tv zich onophoudelijk aan-uitschakelen. De afstandsbediening werkt niet. (Lampje wel maar geen reactie tv) Tv van de netspanning gehaald minuten -uren. Gewisseld van stopcontact. OManueel getracht aan/uit te zetten. HDMI ontkoppeld en alle afstandsbedieningen uitgeschakeld (uitsluiten HDMI-CEC probleem). Helaas geen soelaas.
Iemand nog een idee?
Morgen anders de winkel maar weer bellen. Echter garantie nu net een dikke maand verlopen…
[ Voor 5% gewijzigd door Deruxian op 14-08-2024 22:29 ]
PSN-id: Chrasher
Oei, dat wist ik niet. Misschien zei ik het verkeerd maar ik heb alleen de stekker van de tv uit het stopcontact gehaald voor een tijdjeChrasher schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 06:50:
@Deruxian Is het niet zo dat je de moderne LG OLED TV's helemaal niet van de spanning af mag halen, ook niet nadat hij is uitgeschakeld? Daar wordt door LG zo voor gewaarschuwd.
Je kan de tv best van de spanning afhalen maar wacht er wel even een minuut of vijf mee nadat je de tv op standby hebt gezet. Kan deze z'n pixel programma afmaken,kan je daarna de stekker eruit trekken.Deruxian schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 06:59:
[...]
Oei, dat wist ik niet. Misschien zei ik het verkeerd maar ik heb alleen de stekker van de tv uit het stopcontact gehaald voor een tijdje
PSN-id: Chrasher
Oké! Dank voor de infoChrasher schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:13:
Eenmalig lijkt mij niet zo'n probleem, maar na het uitzetten is de TV intern nog aan voor een onbekende duur. Dan wordt electronisch paneelonderhoud uitgevoerd op de achtergrond. Ik zou de handleiding er eens bijpakken om te zien wat er officieel wordt aangeraden.
Het lastige is alleen dat de tv alleen maar aan-uit gaat; en dit kan ik dus niet onderbreken. Het enige dat dus kan is de stekker eruit halen. Doe ik de stekker erin dan gaat het rode lampje aan/uit met een paar sec ertussen. Het beeld blijft zwart
Misschien een gekke gedachten, maar zit er geen aan/uit knop op de tv die misschien "ingedrukt" vast zit.Deruxian schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:28:
Zodra de netspanning erop komt blijft de tv zich onophoudelijk aan-uitschakelen.
Nu al tweemaal heen en weer gemaild met Media Markt, inclusief een hulpbrief van de Consumentenbond m.b.t. mijn recht als consument op een deugdelijk product inclusief BW verwijzingen. Krijg ik het volgende antwoord terug:HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:59:
[...]
Leuk zo’n offerte maar je hebt er geen boodschap aan.
Al vaker gezegd de VERKOPER is de partij waar je moet zijn niet het reparatiebedrijf of LG.
Zo is de wet je koopt bij de winkel en moet daar zijn voor garantie.
Dat winkels hun reparaties uitbesteden aan een derde partij is gebruikelijk.
Verder klopt het niet wat CE Repair zegt, bij reparaties geldt GEEN afschrijving!
Dit geldt alleen als je TV niet te repareren valt en de verkoper je een geheel nieuwe vervangende TV aanbiedt. Dan mag je een afschrijving berekenen omdat je immers al X jaar gekeken hebt.
Beste .............,
Wij hebben een garantie termijn van 2 jaar. Na deze termijn is een reparatie niet kosteloos. Kun je ons voorzien van jouw reparatie nummer, en ons de prijsopgave doosturen? Dan kunnen we kijken of we iets voor jou kunnen betekenen.
Alvast dank hiervoor.
Groet,
MediaMarkt.
Is dit een goede keuze? Wil max 1200 uitgeven voor een nieuwe tv.
Prima keuzeaaaido schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:27:
Ik ben op zoek naar een nieuwe 55 inch smart tv. Via Tweakers uitgekomen op de LG oled evo c3 uitvoering: LG OLED evo C3 55" (C35) Zwart
De C3 serie is zeker goed te noemen, dus wat dat betreft zit je al in de goede richting.aaaido schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:27:
Ik ben op zoek naar een nieuwe 55 inch smart tv. Via Tweakers uitgekomen op de LG oled evo c3 uitvoering: LG OLED evo C3 55" (C35) Zwart
- Heb je momenteel ook al een OLED tv? Lees je anders graag in over de voor/nadelen van OLED. Vooral als je vlakbij een grote raampartij zit welke recht op je beeldscherm schijnt, heb je wat meer last van reflectie.
Kan meevallen, maar goed om je hier van bewust te zijn.
- Aangezien het een model van 2023 is, loont het om eens met bijvoorbeeld een HelloTV / Smits Arnhem contact op te nemen. Beide partijen willen volgens de ervaring hier nog wel wat extra korting geven. Ga bijvoorbeeld voor €1000 als richtprijs, en wie weet gaan ze uiteindelijk wel akkoord met €1050 (t.o.v. €1150 Pricewatch).
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
De kijkhoek is bij beiden goed,ik zou er geen verschil tussen kunnen bedenken. De G3 is mooier als je deze aan de wand bevestigt en dat is voor velen het argument om voor de G3 te gaan.screamhouse schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:04:
Ik zit zelf te twijfelen tussen een 55 C3 en G3. Vooral vanwege de kijkhoek, iemand anders nog opmerkingen waarom ik voor mijzelf een G3 kan verantwoorden
Ik heb momenteel een Samsung QE55Q60R - 55 inch - 4K QLED. Deze valt helaas na bijna 5 jaar steeds uit. Ik heb wel een groot raam naast de tv alleen daar zit een groot plisségordijn op die zo'n beetje standaard driekwart van het raam bedekt.AntraXxX schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:38:
[...]
De C3 serie is zeker goed te noemen, dus wat dat betreft zit je al in de goede richting.
- Heb je momenteel ook al een OLED tv? Lees je anders graag in over de voor/nadelen van OLED. Vooral als je vlakbij een grote raampartij zit welke recht op je beeldscherm schijnt, heb je wat meer last van reflectie.
Kan meevallen, maar goed om je hier van bewust te zijn.
- Aangezien het een model van 2023 is, loont het om eens met bijvoorbeeld een HelloTV / Smits Arnhem contact op te nemen. Beide partijen willen volgens de ervaring hier nog wel wat extra korting geven. Ga bijvoorbeeld voor €1000 als richtprijs, en wie weet gaan ze uiteindelijk wel akkoord met €1050 (t.o.v. €1150 Pricewatch).
[ Voor 4% gewijzigd door aaaido op 16-08-2024 13:32 ]
Ik las dat de C4 groene waas geeft, dus die valt af. Ooit een Samsung K8000 gehad met een slechte kijkhoek, dat nooit meer. Heb de een Oled A1 en die bevalt echt heel goed. Wel weinig direct licht en dat wordt in het nieuwe huis anders.Wren schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:29:
[...]
De kijkhoek is bij beiden goed,ik zou er geen verschil tussen kunnen bedenken. De G3 is mooier als je deze aan de wand bevestigt en dat is voor velen het argument om voor de G3 te gaan.
@screamhouseWren schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:29:
[...]
De kijkhoek is bij beiden goed,ik zou er geen verschil tussen kunnen bedenken. De G3 is mooier als je deze aan de wand bevestigt en dat is voor velen het argument om voor de G3 te gaan.
Ik denk dat de helderheid beter argument is. G3 is helderder.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dat kan natuurlijk ook maar de helderheid is voor anderen weer geen punt daar dit bij het andere model ook al dikke prima is (imho).mucuracat schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:10:
[...]
@screamhouse
Het gaat om PIEK helderheid... en de G4 of G3 zijn daarin een stuk beter dan de C3. Of dat het prijsverschil waard is moet iedereen zelf bepalen.Wren schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:12:
[...]
Dat kan natuurlijk ook maar de helderheid is voor anderen weer geen punt daar dit bij het andere model ook al dikke prima is (imho).
Ik begrijp dat het over PIEK helderheid gaat maar dan nog is het voor de 1 nog steeds prima op andere modellenTweaker_BE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:18:
[...]
Het gaat om PIEK helderheid... en de G4 of G3 zijn daarin een stuk beter dan de C3. Of dat het prijsverschil waard is moet iedereen zelf bepalen.
In een verlichte kamer moet je sowieso geen kwaliteitscontent kijken zoals een film of goede serie, zonde van al het omgevingslicht op je beleving. In de bioscoop zit je ook niet in een zaal met ramen.
[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-08-2024 14:26 ]
En nu in een normaal leesbare zin?Wren schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:20:
[...]
Ik begrijp dat het over PIEK helderheid gaat maar dan nog is het voor de 1 nog steeds op andere modellen
Maar ik heb hier in de woonkamer een C3 staan en in mijn kijk/luisterruimte een G3. Verschil is duidelijk zichtbaar.
De G3 is gewoon beter. Alleen of je voor dat verschil wil betalen is een keuze.
[ Voor 98% gewijzigd door Wren op 16-08-2024 14:27 ]
Woordje toegevoegd.Tweaker_BE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:26:
[...]
En nu in een normaal leesbare zin?
Maar ik heb hier in de woonkamer een C3 staan en in mijn kijk/luisterruimte een G3. Verschil is duidelijk zichtbaar.
De G3 is gewoon beter. Alleen of je voor dat verschil wil betalen is een keuze.
Nee.Tweaker_BE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:18:
[...]
Het gaat om PIEK helderheid... en de G4 of G3 zijn daarin een stuk beter dan de C3. Of dat het prijsverschil waard is moet iedereen zelf bepalen.
@screamhouse Hier 6 meter glas op zuid met de C3 en geen enkel probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 16-08-2024 14:54 ]
Dat is erg.mucuracat schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:10:
[...]
@screamhouse
Dat is altijd het argument... maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Als je SDR kijkt dan ga je nooit die hoge piek helderheid gebruiken en is inderdaad alles op 100% vaak te fel. Dan maakt het verschil C3/G3 niets uit, behalve als je wil kijken in een super lichte ruimte. Daarom staat hier in de woonkamer ook gewoon een C3 omdat daar 99% van de gekeken content gewoon SDR is.MotorBeast schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:50:
[...]
Nee.Ik schroef mijn C3 zelfs terug naar helderheid 40. Anders moet ik een
dragen.
Maar kijk je naar HDR dan gaat het ineens niet meer om de algemene helderheid maar maakt juist een hogere piek helderheid een substantieel verschil. Dan gaat het ineens om het veel grotere bereik in helderheid terwijl je basis/algemene helderheid nog steeds hetzelfde is. En zelfs met de huidige hogere waardes van de G3/G4 komt dat pas in de buurt hoe HDR bedoeld is.
En dat maakt dus wel een groot verschil...... samen met de betere koeling van het paneel en dus minder lange retentie is dat het echte verschil in beeldkwaliteit (buiten de formfactor). Ook de mindere reflectie van het G3/G4 paneel is een series verschil. Maar daar betaal je dan ook extra voor.
Van dat kritiekloze napraten dat de C3 al fel genoeg is en dat feller onzin is wordt niemand die om advies vraagt wijzer.
Een G3 (of nog beter een G4) dus als je met het prijsverschil kan leven en regelmatig HDR content kijkt of je tv gaat ophangen.screamhouse schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:04:
iemand anders nog opmerkingen waarom ik voor mijzelf een G3 kan verantwoorden
Maarja, de C3 koop je voor 1100 en de G3/G4 niet :-).
[ Voor 14% gewijzigd door Tweaker_BE op 16-08-2024 17:25 ]
Ik word gewoon ook echt een beetje moe van dat hypen van de G serie hier. Je hebt met de C serie gewoon een top tv. En ik ben echt een zeikerd met beeld en bij behorend geluid met surround. Film junkie al jarenlang. Had hiervoor jaren plasma.
Dan heb je het verhaal dus niet begrepen.... dat je de generieke helderheid verlaagd omdat je die te fel zou vinden maakt nog steeds dat bij HDR het verschil in helderheid tussen de donkere en lichtere delen (veel) groter is. En dat maakt wat HDR beoogd te laten zien.MotorBeast schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:32:
@Tweaker_BE HDR schroef ik ook naar beneden. Vlieger gaat voor mij gewoon niet op.
Ik word gewoon ook echt een beetje moe van dat hypen van de G serie hier. Je hebt met de C serie gewoon een top tv. En ik ben echt een zeikerd met beeld en bij behorend geluid met surround. Film junkie al jarenlang. Had hiervoor jaren plasma.
Niks hypen, gewoon nooit zelf een G3 of G4 zelf hebben gebruikt en het dan maar onzin vinden....
En niemand zegt dat een C3 niet meer dan prima is, alleen een G3/G4 is nog wat beter.
Als geld echt geen rol speelt dan koop je een top-end Panasonic. Beeld is nog wat beter en het geluid is onvergelijkbaar beter. En ook dat maakt een C3 nog steeds een prima tv, alleen het is niet het beste wat er te krijgen is.
En plasma was eens (ik had een Kuro), maar dit is gewoon veel beter (op de motion stutter na).
[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker_BE op 16-08-2024 17:57 ]
M'n CX deed "maar" 800 nits, dat verschil is enorm.
Ok hoor, we begrijpen allemaal dat het heel belangrijk voor je isTweaker_BE schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:47:
[...]
Dan heb je het verhaal dus niet begrepen.... dat je de generieke helderheid verlaagd omdat je die te fel zou vinden maakt nog steeds dat bij HDR het verschil in helderheid tussen de donkere en lichtere delen (veel) groter is. En dat maakt wat HDR beoogd te laten zien.
Niks hypen, gewoon nooit zelf een G3 of G4 zelf hebben gebruikt en het dan maar onzin vinden....
En niemand zegt dat een C3 niet meer dan prima is, alleen een G3/G4 is nog wat beter.
Als geld echt geen rol speelt dan koop je een top-end Panasonic. Beeld is nog wat beter en het geluid is onvergelijkbaar beter. En ook dat maakt een C3 nog steeds een prima tv, alleen het is niet het beste wat er te krijgen is.
En plasma was eens (ik had een Kuro), maar dit is gewoon veel beter (op de motion stutter na).
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat een raar antwoord.mprkooij schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:18:
[...]
Nu al tweemaal heen en weer gemaild met Media Markt, inclusief een hulpbrief van de Consumentenbond m.b.t. mijn recht als consument op een deugdelijk product inclusief BW verwijzingen. Krijg ik het volgende antwoord terug:
Beste .............,
Wij hebben een garantie termijn van 2 jaar. Na deze termijn is een reparatie niet kosteloos. Kun je ons voorzien van jouw reparatie nummer, en ons de prijsopgave doosturen? Dan kunnen we kijken of we iets voor jou kunnen betekenen.
Alvast dank hiervoor.
Groet,
MediaMarkt.
Er geldt immers helemaal maximale garantie termijn van 2 jaar voor (dure) TV’s.
We hebben het niet over een scheerapparaat om maar iets te noemen.
De opdrachtgever voor reparatie IS de verkoper, niet de klant.
De offerte van CE repair mogen ze dus fijn zelf accorderen.
Zo’n groot bedrijf als MediaMarkt zou beter moeten weten.
Wellicht heeft een stagiair of zo de e-mail beantwoord ivm vakantietijd.
Hahaha, zo iets dacht ik ook al. Lastige van email contact is dat ik steeds iemand anders krijg die mijn "vraag/kwestie" beantwoord. Dus ik vermoed dat ze gewoon geen idee hebben. Het is nu doorgestuurd naar de "persoon die er in gespecialiseerd is"HoppyF schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:26:
[...]
Wat een raar antwoord.
Er geldt immers helemaal maximale garantie termijn van 2 jaar voor (dure) TV’s.
We hebben het niet over een scheerapparaat om maar iets te noemen.
De opdrachtgever voor reparatie IS de verkoper, niet de klant.
De offerte van CE repair mogen ze dus fijn zelf accorderen.
Zo’n groot bedrijf als MediaMarkt zou beter moeten weten.
Wellicht heeft een stagiair of zo de e-mail beantwoord ivm vakantietijd.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.