Canton was een speaker fabrikant, de rest zijn ze er een beetje bij gaan doen. Dat doen ze goed, maar waar het bij een speaker niet van belang is welke HDMI of ARC versie er ondersteund wordt, is het bij een AV receiver / versterker wel heel belangrijk.
Ze hebben de info wel, toen ik per mail vragen stelde kreeg ik antwoord. Ik heb de vragen gesteld voor de v2 versie van de smart amp 5.1.
Geen informatie welke HDMI versie de receiver ondersteunt
HDMI versie is 2.0b. Voldoende voor 4K HDR 10 / 10+ / DV op 60 Hz. Dat wil ik voor m'n films en video's. De ARC versie is e-ARC. Ik speel films en series op m'n Apple TV welke via de Canton op mijn tv is aangesloten, en op mijn Canton heb ik Dolby Digital en DTS HD geluid en op mijn tv heb ik 4K HDR 60 fps beeld.
en er wordt geadverteerd met 600W systeemvermogen.
Ja, dat klopt. Er zijn 6 eindversterkers ingebouwd, allemaal 100W, voor alle 5.1 kanalen, de subwoofer heeft ook een versterker, en ook een line level output voor een actieve sub. Je zal doorgaans max 5 maal 100W (class D) gebruiken.
Dat is wel heel misleidend natuurlijk.
Niks misleidend aan; hij gaat net zo hard als mijn oude Onkyo class AB.
Daarnaast heeft de Canton ook geen EQ's/roomcorrection zoals je bij receivers van Onkyo, Denon, Marantz en Yamaha wel hebt.
Je kunt je amp niet auto tunen voor je ruimte, al moet ik zeggen dat ik, nadat ik dat met mijn oude Onkyo had gedaan, nog wat handmatige correcties had uitgevoerd.
Het is lastig te vinden welke HDMI versie die Canton ondersteunt. Op de achterkant staat bij de HDMI poort 'ARC' (geen e-ARC). Daarnaast lees ik HDCP 2.2 ondersteuning. Dan heeft het er veel schijn van dat die Canton geen HDMI 2.1 poorten heeft. Toch wel iets om op te letten.
Klopt, geen HDMI 2.1, maar wel e-ARC, ook al staat dat er niet op. Hij heeft ook Apple AirPlay, en ook dat staat niet op de receiver (Google's ChromeCast staat er wel op).
Dus al met al weet ik het zo goed nog niet met deze Canton receiver voor € 850.
Het is veel geld. Ik heb minder betaald, was een actie. Maar ik ben erg tevreden.