Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:35
-tom-562 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:41:
Ik ben een beetje in twijfel. Via Amazon is nu de Samsung HW-Q930C voor een scherpe prijs te krijgen (~500 euro).
Maar nu staat er bij mij in de buurt ook een LG DSP11RA te koop voor 400 euro (via marktplaats). Ik heb zelf een 55" OLED TV (met eArc). Dus ik heb een lichte voorkeur voor de LG (onderbuik gevoel). Nu is de LG wel onmundig groot, dus de WAF ligt daar wat lager :P (m'n vriendin vindt die LG eigenlijk te groot) en ik lees ook best wat problemen/bugs qua software met die LG.
De reviews zijn voor alle twee wel OK (qua geluid) wat ik zo lees.

We zitten ongeveer 2,5 meter van de tv af, en de surroundspeakers zouden eigenlijk direct achter de zitbank komen te staan.
Heeft iemand nog argumenten om voor de een of de ander te kiezen?
Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik heb t erop gegokt ;) Voor 500 euro wilde ik de wat langere levertijd (staat op half januari) wel voor lief nemen, die stands heb ik niet nodig dus mooi 200 euro in de pocket gehouden O-)

Heb jij m uiteindelijk besteld? Als ik eraan denk zal ik nog wel een review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 21:22
Ook hier een leek die zich een klein beetje verdiept heeft.

Ik overweeg de JBL 800 te kopen vanwege de volledig draadloze achter speakers, dit heeft mn voorkeur tov van de Samsung Q800c en 930c. JBL 1000 valt helaas buiten mijn budget. Nu lees ik dat de JBL geen DTS ondersteuning heeft, wel dolby atmos. Kan dat op termijn problemen geven t.a.v. ondersteuning? Ik zal de soundbar gaan gebruiken ivm een LG C3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:02

Vagax

Hehe

Gosat schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:19:
Ook hier een leek die zich een klein beetje verdiept heeft.

Ik overweeg de JBL 800 te kopen vanwege de volledig draadloze achter speakers, dit heeft mn voorkeur tov van de Samsung Q800c en 930c. JBL 1000 valt helaas buiten mijn budget. Nu lees ik dat de JBL geen DTS ondersteuning heeft, wel dolby atmos. Kan dat op termijn problemen geven t.a.v. ondersteuning? Ik zal de soundbar gaan gebruiken ivm een LG C3.
DTS ligt aan je content, ik heb persoonlijk maar 1 bluray schijfje die een DTS surround mix heeft en geen Dolby heeft. Voor de rest is 99.9% van mijn content Dolby maar ik weet dat sommige mensen wel meer DTS content hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 21:22
Vagax schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:27:
[...]

DTS ligt aan je content, ik heb persoonlijk maar 1 bluray schijfje die een DTS surround mix heeft en geen Dolby heeft. Voor de rest is 99.9% van mijn content Dolby maar ik weet dat sommige mensen wel meer DTS content hebben.
Ik kijk met name op streamingsdiensten, ik lees dat die geen DTS hebben. Dus dan ga ik er vanuit dat het geen probleem wordt. Dolby Atmos wordt wel ondersteunt op de JBL 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 19:37
Hallo allen,

Ik heb een vraag.

Heb een HW-Q700B gekocht voor 196€ nieuw.

Nu wil ik die verbinden met de subwoofer. Maar bij mij blijft het blauwe licht constant aan. Ook als ik de ID SET bijvoorbeeld 20-40 seconden ingedrukt houdt.

Probleem is dat ik het gevoel heb dat alleen de soundbar geluid maakt en de subwoofer dus helemaal niks.

Wat kan ik nog doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-03 05:32
theduke1989 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:08:
Hallo allen,

Ik heb een vraag.

Heb een HW-Q700B gekocht voor 196€ nieuw.

Nu wil ik die verbinden met de subwoofer. Maar bij mij blijft het blauwe licht constant aan. Ook als ik de ID SET bijvoorbeeld 20-40 seconden ingedrukt houdt.

Probleem is dat ik het gevoel heb dat alleen de soundbar geluid maakt en de subwoofer dus helemaal niks.

Wat kan ik nog doen
Als het 'blauwe' lichtje constant brandt is deze gekoppeld

Beetje afhankelijk van welke audio materiaal erdoor komt. Zal je de subwoofer sneller horen.
Je kan altijd op de remote deze wat meer 'geluid' geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8L1sejB6yZ0nEP0BEfB_zhixn_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vFuiPxDwBebxsbpHty5yam6x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMbXR7bm6x22gtdi2B2wOnDcK6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zEAiRPFvxnVdTCOM2uWI3AWL.png?f=fotoalbum_large

https://downloadcenter.sa...0XE%20ZG_L24_220215.0.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door Venimk1 op 09-01-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smart_Phone
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-03 22:43
Als er bij een audio installatie (dus geen TV, maar een installatie voor muziek e.d.) een set luidsprekers wordt gebruikt die zijn beperkingen heeft in de lage tonen weergave, kan je er een subwoofer bij plaatsen. Die wordt dan zo ingeregeld dat hij het frequentiegebied dat de hoofdluidspreker niet meer weergeeft, aanvult. Bij TV’s zou je dit ook kunnen doen, alleen zie ik deze benadering in de praktijk nooit. Bij TV’s wordt er gelijk een soundbar met subwoofer van stal gehaald. Veel van die soundbars klinken alleen maar beter bij de gratie dat er een subwoofer bij staat. Het standaard geluid van de betere TV’s doet vaak niet veel voor onder voor het geluid van de soundbar als je de sub even weg denkt.
Mijn vraag is nu, zijn er mensen die alleen een subwoofer gebruiken als aanvulling op het standaard geluid van de TV? En zo ja, hoe staat die dan gekoppeld? De moderne TV’s hebben alleen digitale koppelingsmogelijkheden. Ik kom nergens verhalen tegen van mensen die een subwoofertje aan hun TV hebben gekoppeld. Verder is zo’n soundbar vaak een lelijk ding onder dat mooie grote beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 18:30
Smart_Phone schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:54:

Mijn vraag is nu, zijn er mensen die alleen een subwoofer gebruiken als aanvulling op het standaard geluid van de TV? En zo ja, hoe staat die dan gekoppeld? De moderne TV’s hebben alleen digitale koppelingsmogelijkheden. Ik kom nergens verhalen tegen van mensen die een subwoofertje aan hun TV hebben gekoppeld. Verder is zo’n soundbar vaak een lelijk ding onder dat mooie grote beeldscherm.
Ik denk dat weinig TV's de mogelijkheid hebben om alleen een subwoofer aan te sluiten. De tv zal dan ergens de mogelijkheid moeten hebben om de crossover frequentie in te stellen. Bij een soundbar zal dit in de soundbar geregeld zijn. Bij een gewone hifi versterker kun je dit zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smart_Phone
In de TV hoeft niets ingesteld te worden. Waar de laagweergave van de TV snel minder wordt, bijvoorbeeld onder de150Hz, laat je de subwoofer het overnemen. Dus de sub stel je zo naadloos mogelijk in qua overname frequentie en level (luidheid). In de High-end audio doe je dat ook zo. Bij TV's lijkt deze mogelijkheid volledig over het hoofd te zijn gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:07

thijsco19

KTM 990 SMT

Eigenlijk zoek je dus een tv met een audio uitgang (digitaal of analoog?) waarbij zowel het geluid via de uitgang als eigen speakers wordt weergegeven.

Zo kan ik op de lg G2 instellen dat het geluid zowel via de optische uitgang gaat en via de tv luidsprekers. De tv's zijn er dus wel.

Sluit er dan inderdaad een actieve sub met zijn eigen filter enzo op aan en je hebt een sub toegevoegd.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 11:00
Smart_Phone schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:49:
In de TV hoeft niets ingesteld te worden. Waar de laagweergave van de TV snel minder wordt, bijvoorbeeld onder de150Hz, laat je de subwoofer het overnemen. Dus de sub stel je zo naadloos mogelijk in qua overname frequentie en level (luidheid). In de High-end audio doe je dat ook zo. Bij TV's lijkt deze mogelijkheid volledig over het hoofd te zijn gezien.
Als je wat creatief denkt is er wel wat mogelijk.

Sony had vroeger wel de mogelijkheid om een (eigen) draadloze sub direct aan de tv aan te sluiten. Tegenwoordig niet meer maar wel kan je nog de tv als center speaker aansluiten (heb ik bijv. gedaan).

Je hebt voor een extra sub wel idealiter een variabel signaal nodig:
- soldeer extra draadjes aan de interne tv speakers en gebruik die als speaker line in bij je subwoofer.
De tv moet open en wellicht toch een brug te ver voor sommigen hier. Maar wel ideaal en simpel.. :7

- gebruik een arc hdmi splitter
Link: https://marmitek.com/prod...0GwgRKEAQYASABEgIyufD_BwE
Deze geeft volgens de website een variabel audio out signaal, wat je wilt hebben voor je subwoofer. Het volume (out) bedien je met de afstandsbediening van je tv. Dan loopt alles synchroon.
Wel bezet je dan de hdmi-arc geloof ik.

Gebruik van optical out kan ook maar dat heeft als nadeel dat het fixed signaal is en volume niet meegaat zodra je de tv harder zet. Je zou dan optical weer moeten aansluiten op een receiver e.d. en vanuit daar apart het volume gaan regelen. Ik denk dat je dan de wens en doel voorbij schiet. Vergeet deze oplossing.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste tweakers,

Bij ons heeft de kleine van bijna twee de soundbar op de grond laten vallen.

Nu heb ik gemerkt dat het niet meer zo werkt als voorheen.

1. Ik kan de afstandsbediening van de tv niet meer gebruiken (ondanks dat het op TV earc staat)
2. Ik krijg vaak communication failure

Ik kan het wel via de meegeleverde afstandsbediening gebruiken.

Gaat om de Samsung HW-700B soundbar mrt subwoofer

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 10-01-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
theduke1989 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:19:

1. Ik kan de afstandsbediening van de tv niet meer gebruiken (ondanks dat het op TV earc staat)
2. Ik krijg vaak communication failure

Ik kan het wel via de meegeleverde afstandsbediening gebruiken.
Wellicht een kabelbreukje als je eh- geluk hebt. Bij het vallen kan de hdmi kabel ongelukkig eruit gerukt zijn of een tik hebben gehad.
Heb je nog een andere hdmi kabel? Anders ff naar de Action en haal voor een paar euro een nieuwe kabel om te testen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Shocked schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:00:
[...]

Wellicht een kabelbreukje als je eh- geluk hebt. Bij het vallen kan de hdmi kabel ongelukkig eruit gerukt zijn of een tik hebben gehad.
Heb je nog een andere hdmi kabel? Anders ff naar de Action en haal voor een paar euro een nieuwe kabel om te testen.
Hij kan verbinden meeste tijd. En als het verbonden is. Werkt de volume beheer via de tv afstandsbediening niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smart_Phone
Bedankt Shocked! Dat is informatie waar wat mee kan! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
theduke1989 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:03:
[...]
Hij kan verbinden meeste tijd. En als het verbonden is. Werkt de volume beheer via de tv afstandsbediening niet.
Ja, dat kan.
Je moet een andere kabel proberen. De CEC is 1 vd pinnen in een hdmi connector/kabel. Als die kapot is, dan kan je het volume niet meer regelen terwijl je nog wel gewoon verbonden bent.
Ervan uitgaande dat alles nog goed ingesteld staat (CEC op beide apparaten etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Gisteren de Samsung Q990C geïnstalleerd, maar ik moet zeggen dat het geluid me aardig tegenvalt. Helemaal bij spraak uit de center. Ook de Atmos gimmick waarbij je geluid van boven zou moeten horen, is nauwelijks waarneembaar. Ons plafond is vlak en 2,50 m hoog en de top speakers staan op z’n luidst (6). Het is voor nu een prima tijdelijke oplossing, maar we gaan wel doorsparen voor een echte 5.1 set met receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:41
synorluna schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:57:
Gisteren de Samsung Q990C geïnstalleerd, maar ik moet zeggen dat het geluid me aardig tegenvalt. Helemaal bij spraak uit de center. Ook de Atmos gimmick waarbij je geluid van boven zou moeten horen, is nauwelijks waarneembaar. Ons plafond is vlak en 2,50 m hoog en de top speakers staan op z’n luidst (6). Het is voor nu een prima tijdelijke oplossing, maar we gaan wel doorsparen voor een echte 5.1 set met receiver.
Staan al je instellingen wel goed en de kalibratie gedaan?
Ik vind hem juist zeer goed klinken en kom ook van een 5.1 set af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28

13art

Moderator Mobile
G.Scholtens schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:39:
[...]

Zoek eens scènes op met regenbuien of onweer. Mijn ervaring is dat dit de beste scènes zijn voor het horen van geluid dat van boven komt. Al was er een tijdje terug ook ergens een scène (weet niet meer welke film) waarbij er iemand bovenlangs liep. Bij het kraken van het hout keken mijn vrouw en ik beiden naar het plafond 7(8)7

Het Atmos geluid is lang niet overal even sterk.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 17-01-2024 17:26 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
G.Scholtens schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:39:
[...]

Ik heb zelf geen kalibratie gedaan, maar heb we de instelling adaptive sound aangezet net als space fit. Bij space fit hoor ik niet echt verschil.

Heb een aantal films geprobeerd zoals bijvoorbeeld Topgun en andere actie films. Bij bepaalde scenes m’n oor op de bovenkant van de achter speaker gelegd, maar hoor daar niet veel geluid uit komen (wel gewoon bij de voorkant van de achter speaker. Het is wel echt een Atmos signaal, want dat geeft de soundbar zelf ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34

-tom-562

Oliesjeik

Stalensnuitje schreef op zondag 31 december 2023 @ 21:51:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik heb t erop gegokt ;) Voor 500 euro wilde ik de wat langere levertijd (staat op half januari) wel voor lief nemen, die stands heb ik niet nodig dus mooi 200 euro in de pocket gehouden O-)

Heb jij m uiteindelijk besteld? Als ik eraan denk zal ik nog wel een review plaatsen.
Ik heb 'm uiteindelijk niet meer besteld, twijfelde over de levertijd.
Inmiddels is die weer beschikbaar voor bijna dezelfde prijs (~600 euro), ik hoop dat die nog ff in prijs zakt, dan wil ik 'm wel bestellen.
Heb jij de soundbar nou uiteindelijk binnen gekregen, en hoe bevalt die?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:46
Ik sta op het punt om de Sony HTA7000 soundbar te kopen.

Ik heb de Sony Bravia XR-77A84L onlangs ook gekocht. Samen met die tv krijg ik 300 euro cashback op de soundbar. Voor een goede deal (netto 700 euro) kan ik dan de soundbar dan aanschaffen.Toch lees ik ook wel veel dat de bijbehorende SA-SW5 subwoofer en SA-RS5 achterspeakers een goede aanvulling zijn. Deze wil ik later misschien erbij aanschaffen.

Nu zie ik ook best veel goede reviews over de Samsung Q990C. Echter heb ik een Sony tv, en is de Acoustic Center Sync niet compatible met de Samsung Q990C. Wel met de duurdere Sony soundbar.

Ik was benieuwd of er ook mensen zijn met een Sony tv (met Acoustic Center Sync) en een Samsung soundbar systeem. Is die Acoustic Center Sync het echt waard om toch voor Sony te gaan? Of is het verschil zo minimaal dat je het wel kan missen?

Daarnaast ook nog een verschil: Samsung Q990C heeft HMDI 2.0 en Sony HAT7000 heeft HMDI 2.1. Geeft dit ook nog een groot verschil in de geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49

Trackerfire

BTC HODLER

synorluna schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:36:
[...]

Ik heb zelf geen kalibratie gedaan, maar heb we de instelling adaptive sound aangezet net als space fit. Bij space fit hoor ik niet echt verschil.

Heb een aantal films geprobeerd zoals bijvoorbeeld Topgun en andere actie films. Bij bepaalde scenes m’n oor op de bovenkant van de achter speaker gelegd, maar hoor daar niet veel geluid uit komen (wel gewoon bij de voorkant van de achter speaker. Het is wel echt een Atmos signaal, want dat geeft de soundbar zelf ook aan.
Heb je de firmware al geüpdatet naar 1004? Die komt niet OTA, maar staat op de website.

Verschil was hier dag en nacht. Super update.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
-tom-562 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Ik heb 'm uiteindelijk niet meer besteld, twijfelde over de levertijd.
Inmiddels is die weer beschikbaar voor bijna dezelfde prijs (~600 euro), ik hoop dat die nog ff in prijs zakt, dan wil ik 'm wel bestellen.
Heb jij de soundbar nou uiteindelijk binnen gekregen, en hoe bevalt die?
Ik denk dat Amazon mij probeert te ontmoedigen :X Hij staat weer op voorraad, met leverdatum tussen nu en augustus. Meer kunnen (ik lees: willen) ze ook niet afgeven.

Nou ja, het was nog steeds een goede aanbieding en ik heb er geen haast mee, dus ik laat de order nog maar even staan. Af en toe even zeuren bij klantenservice voor een update enzo, we zien wel. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Stalensnuitje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:05:
[...]

Ik denk dat Amazon mij probeert te ontmoedigen :X Hij staat weer op voorraad, met leverdatum tussen nu en augustus. Meer kunnen (ik lees: willen) ze ook niet afgeven.

Nou ja, het was nog steeds een goede aanbieding en ik heb er geen haast mee, dus ik laat de order nog maar even staan. Af en toe even zeuren bij klantenservice voor een update enzo, we zien wel. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen O-)
Haha lekker dan.
Overigens is er nu ook een uitvoering: Samsung Premium Q-series HW-Q800C in de aanbieding. 469 euro, met nog 100 euro cashback maakt 369 euro.
Als ik zo de specs vergelijk met de 930C, dan zou die (nagenoeg?) hetzelfde zijn maar dan zonder rear speakers

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:02

Vagax

Hehe

-tom-562 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Haha lekker dan.
Overigens is er nu ook een uitvoering: Samsung Premium Q-series HW-Q800C in de aanbieding. 469 euro, met nog 100 euro cashback maakt 369 euro.
Als ik zo de specs vergelijk met de 930C, dan zou die (nagenoeg?) hetzelfde zijn maar dan zonder rear speakers
https://www.coolblue.nl/p...samsung-swa-9500s-xn.html

Als je alsnog de achter speakertjes wilt kan je deze los er bij kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
[...]

Haha lekker dan.
Oeh dat is misschien ook wel interessant, ware het niet dat die rear speakers voor mij nou juist key zijn ;) Of zou je die nog separaat kunnen kopen en toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Stalensnuitje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Oeh dat is misschien ook wel interessant, ware het niet dat die rear speakers voor mij nou juist key zijn ;) Of zou je die nog separaat kunnen kopen en toevoegen?
Zie de post boven je :P
Ja, rear speakers zijn denk ik wel van toegevoegde waarde (ik heb nu een samengestelde 5.0 set op een Denon receiver met een set grote zuilen). Maar een setje losse rear speakers krikt de prijs ook wel weer omhoog.
Vagax schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:33:
[...]

https://www.coolblue.nl/p...samsung-swa-9500s-xn.html

Als je alsnog de achter speakertjes wilt kan je deze los er bij kopen :)
Idd ook al gezien, die speakers zijn wel prijzig los... :X

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 16-02-2024 15:30 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Trackerfire schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Heb je de firmware al geüpdatet naar 1004? Die komt niet OTA, maar staat op de website.

Wat is er veranderd volgens jou? Ik lees dat vooral de achter speakers erop vooruit gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

synorluna schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:57:
Kun je ook aangeven het soort content wat je afspeelt of gebruikt, zo te horen speel je stereo iets af.

Dat had je al aangegeven, excuses

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2080528 op 17-02-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren via marktplaats een LG DSN11RG voor niet al te veel geld op de kop kunnen tikken. Meteen aangesloten (via E-ARC), en in eerste instantie ietwat teleurgesteld. Dof geluid, verbinding die continu wegvalt naar de subwoofer en de rearspeakers.
Uiteindelijk het wegvallen van de verbinding kunnen oplossen door 5ghz uit te zetten op de Ziggo modem (die naast de soundbar staat). AI calibratie gedaan en dat scheelt ook al wat.
Heb alleen het idee dat de soundbar pas echt tot zijn recht komt op hogere volumes.
Wat mij ook opviel, bij niet Atmos content (b.v. Spotify) is het geluid standaard erg dof en mis ik echt een hoop 'hoog', zelfs met de treble op +5. Als ik 'Surround Sound Setting' op 'On' zet, dus dat de rear speakers ook mee doen, lijkt het geluid ineens op treble +10 te staan, en klinkt het eindelijk fatsoenlijk.
Even afwachten hoe het gaat bevallen. Ik heb de set ter vervanging gekocht van een bij elkaar gesprokkelde 5.0 set (Denon AVR-X1000 receiver, een paar jaren '80 Magnat/Technics zuilen, full range Magnat center speaker en een paar kleine magnat satelliet speakers). Op die set mistte ik een hoop moderne connectiviteit (4k passtrough, spotify connect etc.). Muziek luisterde ik er nooit echt mee, het was puur voor films bedoelt. Ben benieuwd hoe de soundbar gaat bevallen op lange termijn

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Trackerfire schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Vandaag gedaan, maar kan niet zeggen dat ik verschil hoor. Ik kom van een grotere 5.1 set dus misschien is een soundbar het gewoon niet voor mij. Merk dat ik vooral de kwaliteit van een center speaker mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49

Trackerfire

BTC HODLER

synorluna schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:59:
[...]

Vandaag gedaan, maar kan niet zeggen dat ik verschil hoor. Ik kom van een grotere 5.1 set dus misschien is een soundbar het gewoon niet voor mij. Merk dat ik vooral de kwaliteit van een center speaker mis.
Hmm ok. Ik weet natuurlijk niet van wat voor set je afkomt, maar ik ben al een paar jaar soundbars gewend en deze springt er met kop en schouders bovenuit. Ik heb de regeling op Adaptive staan, dit wordt ook aangeraden door de reviewers (anders is t echt schraal). Verder bas op +2 en treble op -1. Je kunt ook het centerkanaal wat meer punch geven in de app eventueel en nog wat aan de EQ sleutelen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
synorluna schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:59:
[...]

Weet niet van wat voor 5.1 set je komt. Maar als het een beetje fatsoenlijke set is geweest dan is het over het algemeen een illusie om te denken dat kleine speakers een grote speaker weten te overtreffen. Een soundbar is en blijft vaak een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
[...]

Haha lekker dan.
Update: hij schijnt onderweg te zijn! Met een beetje mazzel van t weekend uitpakken en installeren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

13art schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:28:
[...]

Weet niet van wat voor 5.1 set je komt. Maar als het een beetje fatsoenlijke set is geweest dan is het over het algemeen een illusie om te denken dat kleine speakers een grote speaker weten te overtreffen. Een soundbar is en blijft vaak een compromis.
Precies het enige wat mij tegenvalt aan mijn LG DNS11RG. De centerspeaker/dialogen. Ik had voorheen een samen geraapt 5.0 setje met een full range center speaker (niet eens iets bijzonders, een vrij grote Magnat van 15 jaar oud), maar dialogen waren wel echt een klap beter daar op.
De rest van het geluid uit de soundbar komt prima mee en overstijgt het zelfs

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-03 13:07
Wat mij opvalt met onze LG DS95QR (5.1), is dat het geluid soms verspringt qua preset, dus bijv van standaard naar cinema. Dat is erg goed merkbaar als je gewoon TV kijkt. Dan mis je de helderheid bij de dialogen inderdaad. Dit gebeurt dan waarschijnlijk na een herstart, niet tijdens het TV kijken.

Verder ben ik zeer tevreden over de LG DS95QR, die de Denon Heos Bar configuratie 5.1 vervangt.
Zo nu en dan wordt je echt verrast door zeer goed geluid met een DD5.1 of DTS uitzending op Netflix.
Gamen op de PS5 met Atmos is ook een aanrader.

[ Voor 7% gewijzigd door vndk op 27-02-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
Een algemene vraag voor owners van een soundbar met AirPlay en/or Spotify connect; kun je deze functionaliteit gebruiken zonder dat je tv aanspringt?
Voor spotify connect - werkt dit ook samen met een ander merk speakers zoals bij AirPlay? Hebben al 2 stuks Libratone zipp staan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

@jassie256

Samsung Q990B springt met AirPlay direct aan zonder inschakeling TV

Sony HT-A7000 duurt erg lang maar ook hier springt de TV niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb mijn (2e hands) LG DSN11RG nu een aantal maanden in gebruik. Ik ben aardig tevreden over het geluid (ik merk wel dat hij pas echt goed tot zijn recht komt bij een wat hoger volume, bij een laag volume vind ik 'm best beroerd klinken).
Het enige probleem wat ik heb is dat sinds ik de soundbar heb, ik een gek probleem heb met mijn TV/settopbox. Ik heb een LG OLED C1. Op de eArc is de soundbar aangesloten. Verder hangt er aan de TV zo'n Ziggo Next Mini settopbox aan. Wanneer ik reguliere TV kijk via de Ziggo Next Mini dan schakelt de TV zich gemiddeld 1x per uur spontaan uit. Geluid laat ik gewoon via de TV lopen (de soundbar staat dan uit/op standby). Het Ziggo kastje blijft wel gewoon ingeschakeld.
Wanneer ik de LG soundbar loskoppel (HDMI stekker uit de soundbar zelf halen), dan komt dit probleem niet meer voor.

Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? Ik vermoed dat de soundbar toch een signaaltje aan de TV doorgeeft o.i.d..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 22:33
Iemand ervaring met de HW-Q990D van samsung?

Ik heb een lg g4 77 inch en deze soundbar schijnt beter te zijn dan de nieuwste van lg.

Ik verneem het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 22:33
harrybeuker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:04:
Iemand ervaring met de HW-Q990D van samsung?

Ik heb een lg g4 77 inch en deze soundbar schijnt beter te zijn dan de nieuwste van lg.

Ik verneem het graag.
Hoe kan ik het beste de randapparatuur aansluiten? Ik heb de Q990D besteld. Ik heb een LG G4 77 inch.

Het is nu zo aangesloten op de LG.
hdmi1. ps5
hdmi2. decoder (coax) (E-arc)
hdmi3.glasvezel decoder
hdmi4.Nintendo switch

De soundbar straks aansluiten via e-arc. Dan houd ik nog 2 poorten open op de soundbar. De ps5 kan op hdmi1 rechtstreeks blijven volgens mij?. Op de andere 2 poorten dan de nintendo switch en 1 decoder?

Edit: Alleen soundbar aansluiten via e-arc naar de LG en de rest kan gewoon in de tv blijven.

[ Voor 19% gewijzigd door harrybeuker op 15-07-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:17
harrybeuker schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:22:
[...]

Hoe kan ik het beste de randapparatuur aansluiten? Ik heb de Q990D besteld. Ik heb een LG G4 77 inch.

Het is nu zo aangesloten op de LG.
hdmi1. ps5
hdmi2. decoder (coax) (E-arc)
hdmi3.glasvezel decoder
hdmi4.Nintendo switch

De soundbar straks aansluiten via e-arc. Dan houd ik nog 2 poorten open op de soundbar. De ps5 kan op hdmi1 rechtstreeks blijven volgens mij?. Op de andere 2 poorten dan de nintendo switch en 1 decoder?

Edit: Alleen soundbar aansluiten via e-arc naar de LG en de rest kan gewoon in de tv blijven.
Dat laatste wilde ik net zeggen inderdaad. Meer is er niet voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 28-04 23:02
Voor wie een Samsung HW-q90r heeft.
Sinds een tijdje hoor ik krakend geluid uit de sub.

Onderstaand topic kwam ik tegen en allerlei dingen geprobeerd maar hij blijft kraken.

Zoals:
Reset,
Firmware aangepast
Opnieuw de sub en rear verbonden
Wifi kanalen aangepast, maar veel storingen om me heen.

Vooral benieuwd of andere dit ook herkennen en wat je gedaan hebt om het op te lossen of verbeteren.

https://eu.community.sams...opping-noise/td-p/1331204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Vraagje...

Momenteel ben ik in het bezit van een Edifier R1280DB 2.0 set met ingebouwde subwoofer, welke ik gebruik voor mijn TV. Deze heeft een prima geluid voor zowel films als muziek.

Echter ga ik binnenkort verhuizen en zal de TV aan de muur komen te hangen en de kabels zullen in de muur weggewerkt worden. Dit gaat helaas niet lukken met dit 2.0 setje, omdat deze te groot en lomp zijn om op te hangen. Mijn idee was dus om een soundbar te nemen en deze aan de muur onder de TV te hangen, met de kabels weggewerkt in de muur, om zo alsnog een strakke afwerking te krijgen zonder kabels en poespas.

Nu ben ik benieuwd welke soundbar het meest geschikt is hiervoor en of het geluid mijn Edifier speakers kan evenaren. Het zou erg jammer zijn als het geluid met een soundbar achteruit zou gaan.

Ik heb zelf al gekeken naar de Sonos Beam gen 2, maar ook hier lijken de meningen over verdeeld. Mijn budget is ongeveer 500 euro.

Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mibosa schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:11:
Vraagje...

Momenteel ben ik in het bezit van een Edifier R1280DB 2.0 set met ingebouwde subwoofer, welke ik gebruik voor mijn TV. Deze heeft een prima geluid voor zowel films als muziek.

Echter ga ik binnenkort verhuizen en zal de TV aan de muur komen te hangen en de kabels zullen in de muur weggewerkt worden. Dit gaat helaas niet lukken met dit 2.0 setje, omdat deze te groot en lomp zijn om op te hangen. Mijn idee was dus om een soundbar te nemen en deze aan de muur onder de TV te hangen, met de kabels weggewerkt in de muur, om zo alsnog een strakke afwerking te krijgen zonder kabels en poespas.

Nu ben ik benieuwd welke soundbar het meest geschikt is hiervoor en of het geluid mijn Edifier speakers kan evenaren. Het zou erg jammer zijn als het geluid met een soundbar achteruit zou gaan.

Ik heb zelf al gekeken naar de Sonos Beam gen 2, maar ook hier lijken de meningen over verdeeld. Mijn budget is ongeveer 500 euro.

Wat zouden jullie aanraden?
Mijn advies is om het evenaren van het geluid niet te hard na te streven. De kleine speakers in een soundbar zullen niet het geluid van een volwaardige speaker kunnen evenaren. Maar genoeg subwoofers die goed/lekker klinken. Kijk naar een soundbar met subwoofer, lees reviews, ga eventueel in een winkel luisteren. Er zijn genoeg soundbars doe goed klinken. Maar iedere huiskamer is weer anders. Dus elke soundbar zal in een andere kamer weer net even anders klinken. En voor iedere muzieksmaak zal de ene soundbar net weer iets beter zijn dan de andere

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 02-09-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04 13:04
Hoi Allemaal,

Ik ben in het bezit van een Sennheiser Ambeo en die geeft nogal wat problemen met Dolby Atmos. Eigenlijk kan ik de Atmos niet aanzetten want wanneer een film/serie/game Atmos ondersteund krijg ik van die rare hick-ups. Heel even valt het geluid weg en zie je het Atmos logo weer in het scherm staan van de Ambeo alsof de audiotrack opnieuw moet worden geladen. Dit is het geval op mijn Apple TV4K, Xbox Series X, Playstation 5 en LG CX. Ik gebruik vrije dure kabels van Audioquest. De soundbar is verbonden met de Earc ingang van de tv. Verder zit de Apple TV aangesloten op de Ambeo en de consoles rechtstreeks op de tv.

Eigenlijk ben ik best wel ongelukkig met mijn soundbar die al een tijdje uit de garantie is. Het is een meer voorkomend probleem als ik het internet afstruin, maar hopelijk hebben andere ideeën over hoe ik dit eventueel zou kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 22:47

jeka

Support your local club.

De Bose ultra soundbar is nu in de aanbieding bij de mediamarkt in duitsland voor 599.
Ik denk dat ik deze ga halen ter vervanging van mijn storende heos soundbar.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 16:34

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

-tom-562 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:12:
Ik heb mijn (2e hands) LG DSN11RG nu een aantal maanden in gebruik. Ik ben aardig tevreden over het geluid (ik merk wel dat hij pas echt goed tot zijn recht komt bij een wat hoger volume, bij een laag volume vind ik 'm best beroerd klinken).
Het enige probleem wat ik heb is dat sinds ik de soundbar heb, ik een gek probleem heb met mijn TV/settopbox. Ik heb een LG OLED C1. Op de eArc is de soundbar aangesloten. Verder hangt er aan de TV zo'n Ziggo Next Mini settopbox aan. Wanneer ik reguliere TV kijk via de Ziggo Next Mini dan schakelt de TV zich gemiddeld 1x per uur spontaan uit. Geluid laat ik gewoon via de TV lopen (de soundbar staat dan uit/op standby). Het Ziggo kastje blijft wel gewoon ingeschakeld.
Wanneer ik de LG soundbar loskoppel (HDMI stekker uit de soundbar zelf halen), dan komt dit probleem niet meer voor.

Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? Ik vermoed dat de soundbar toch een signaaltje aan de TV doorgeeft o.i.d..
In de LG Soundbar app zit een optie Sleep Timer. Staat die niet toevallig ingesteld?
Anders even een volledige reset van de LG DSN11RG proberen. Ik heb deze soundbar ook, maar het niet het gedrag dat het uitgaat. Wel vind ik bij lagere volumes stemmen wat dun en bij AI calibratie de bass teveel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wreckerrm schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:54:
[...]

In de LG Soundbar app zit een optie Sleep Timer. Staat die niet toevallig ingesteld?
Anders even een volledige reset van de LG DSN11RG proberen. Ik heb deze soundbar ook, maar het niet het gedrag dat het uitgaat. Wel vind ik bij lagere volumes stemmen wat dun en bij AI calibratie de bass teveel aanwezig.
Sleep Timer staat uit. Ik heb onlangs de HDMI kabel vervangen (ik las online dat het soms aan de HDMI kabel kan liggen). Het leek voor 3 weken goed te gaan, en sinds eergisteren heb ik weer dezelfde problemen :?
Ik zal de soundbar eens een reset geven, misschien helpt dat.
Ik ben opzich wel tevreden over de soundbar, maar wat je zegt, de stemmen zijn bij lagere volumes wat dun/afwezig. De center wat meer volume (en treble) geven helpt wel wat. Ik merk wel dat de soundbar beter tot zijn recht komt bij hogere volumes.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuffles
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 15:50
jeka schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:38:
De Bose ultra soundbar is nu in de aanbieding bij de mediamarkt in duitsland voor 599.
Ik denk dat ik deze ga halen ter vervanging van mijn storende heos soundbar.
Ik ben ook geïnteresseerd, ik zie wat deals nu. Heb je hem gehaald en vind je de soundbar tot nu toe?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:16
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren met een budget van rond de 400 euro.

Ik heb zelf een Sony tv dus mijn oog viel nu op de Sony HTA3000, wat denken jullie hiervan?

Of zou de JBL bar 500 toch de betere keuze zijn bijvoorbeeld?

• Martinusz
  • Nu online
AMARONE schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:32:
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren met een budget van rond de 400 euro.

Ik heb zelf een Sony tv dus mijn oog viel nu op de Sony HTA3000, wat denken jullie hiervan?

Of zou de JBL bar 500 toch de betere keuze zijn bijvoorbeeld?
Met of zonder Sub?

Ik kan deze (met sub) aanraden binnen dat budget :)
uitvoering: Denon DHT-S517

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 22:47

jeka

Support your local club.

Shuffles schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:42:
[...]

Ik ben ook geïnteresseerd, ik zie wat deals nu. Heb je hem gehaald en vind je de soundbar tot nu toe?
Bevalt mij heel goed. Ik mis de subwoofer ook niet.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shuffles
  • Laatst online: 16-04 15:50
jeka schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:39:
[...]

Ik heb hem ondertussen ook. Hij is leuk. Mijn oude Klipsch R10SW subwoofer gewoon kunnen aansluiten met een RCA to Coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 10:41
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Sony theatre bar 9? Ik kan geen ervaringsberichten over deze soundbar vinden op het internet. Ik overweeg deze soundbar icm de Sony SA-RS5 achterspeakers. Deze laatste zijn volledig draadloos en dat vind ik handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Martinusz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:00:
[...]

Met of zonder Sub?

Ik kan deze (met sub) aanraden binnen dat budget :)
uitvoering: Denon DHT-S517
Daar ligt mijn twijfel dus. Met sub is de beter keuze denk om een totaal geluid te krijgen.

Verder wil ik dat de bar betrouwbaar werkt en ook als speaker gebruikt kan worden dmv chromecast (Spotify/radio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04
Heb net de JBL Bar 800 besteld. Met ING rentepunten krijg je ook nog eens 58 euro korting bovenop de Black-friday korting. Dus rond de 520 betaald.

Ben best benieuwd. Heb vrijwel geen vergelijking gedaan.

Heb nu al een jaar of 9 een Philips HTL5140B, maar nooit echt onder de indruk van geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-11-2024 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
AMARONE schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:58:
[...]

Daar ligt mijn twijfel dus. Met sub is de beter keuze denk om een totaal geluid te krijgen.

Verder wil ik dat de bar betrouwbaar werkt en ook als speaker gebruikt kan worden dmv chromecast (Spotify/radio).
Ik zocht dus in zelfde prijsklasse, ben gaan luisteren bij een zaak, dacht een Sonos (Weet ff niet meer welke) te gaan oppikken, echter vond ik het gelijk echt niet mooi. Deze Denon stond er dus ook met sub, en het verschil was echt aanzienlijk. Dus ondanks ik eigenlijk zonder sub wilde, toch naar huis gegaan met die set, en ben tevreden over het geluid.

Maar voor jouw toepassing, dus met spotify en dat soort dingen denk ik niet de juiste keuze, daarin is ie dan wel weer wat beperkt. (ik gebruik hem 'dom' alleen voor TV/radio via TV)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta01
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een Teufel Cinebar Lux 2.1 Soundbar.
Deze stop met geluid soms na 6 uur. Na uit zetten en weer aanzetten weer geluid, dan weer na 2 uur. geen geluid. Terug gezet naar fabrieksstand maar dat maakte niets uit. Weet iemand een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door mad-dog op 26-11-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Martinusz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:55:
[...]

Ik zocht dus in zelfde prijsklasse, ben gaan luisteren bij een zaak, dacht een Sonos (Weet ff niet meer welke) te gaan oppikken, echter vond ik het gelijk echt niet mooi. Deze Denon stond er dus ook met sub, en het verschil was echt aanzienlijk. Dus ondanks ik eigenlijk zonder sub wilde, toch naar huis gegaan met die set, en ben tevreden over het geluid.

Maar voor jouw toepassing, dus met spotify en dat soort dingen denk ik niet de juiste keuze, daarin is ie dan wel weer wat beperkt. (ik gebruik hem 'dom' alleen voor TV/radio via TV)
Thanks, ik ben uiteindelijk voor een LG DS80qy gegaan voor 400 euro. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee, aasde heel erg op de Sony maar ik wou toch een losse subwoofer voor het geluid. Bevalt prima moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand wat ik moet doen om auto-mute uit te zetten als ik de tv met Sonos Beam gen2 uitzet? Als ik de tv weer aanzet, dan staat het volume op nul/mute i.p.v. de laatste volume-instelling... is dit een tv-ding (Philips) of een instelling van de Sonos zelf?

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:46
jeka schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:39:
[...]

Ik had hem 4 maanden geleden ook gehaald, maar had toch wel vaak problemen dat hij bij elke serie/video die je aanzet even het geluid weg viel. Ook liep de bar vast bij het updaten. Of hij update helemaal niet (gaat altijd nachts automatisch). Toen maar teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 10:41
cassiekai schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:23:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Sony theatre bar 9? Ik kan geen ervaringsberichten over deze soundbar vinden op het internet. Ik overweeg deze soundbar icm de Sony SA-RS5 achterspeakers. Deze laatste zijn volledig draadloos en dat vind ik handig.
Helemaal niemand die ervaring heeft met de bar 9 van Sony en de SA-RS5 achterspeakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Laatst online: 21:05
STIMPPYYY schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:30:
Heb net de JBL Bar 800 besteld. Met ING rentepunten krijg je ook nog eens 58 euro korting bovenop de Black-friday korting. Dus rond de 520 betaald.

Ben best benieuwd. Heb vrijwel geen vergelijking gedaan.

Heb nu al een jaar of 9 een Philips HTL5140B, maar nooit echt onder de indruk van geweest.
en is het wat?

Ben ook in de race voor een soundbar en deze trok net wel even de aandacht. Voorkeur is eigenlijk een los aan te sluiten sub omdat ik deze nog heb (Mission m5as). Geen idee of ik het moet willen. Ik ga eens verder spitten in dit topic en internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04
jack_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:06:
[...]

en is het wat?

Ben ook in de race voor een soundbar en deze trok net wel even de aandacht. Voorkeur is eigenlijk een los aan te sluiten sub omdat ik deze nog heb (Mission m5as). Geen idee of ik het moet willen. Ik ga eens verder spitten in dit topic en internet
Ten opzichte van de Philips hiervoor absoluut een verbetering.

Gemak van airplay, spotify connect super fijn (had ik niet).

Geluid is ook een stuk beter. Wat vooral pretttig is, is dat gesprekken nú fatsoenlijk verstaanbaar zijn op laag volume.
Heb zelf alleen vergelijk met Sonos of die Philips bar die ik had. Ik weet niet of de bar nu identiek presenteert aan Sonos. Denk voor het geld zeker goed, maar heb het idee dat ik toch wat scherpte in het geluid mis. Ben geen audiofiel verder, maar een Sonos bar kan je heel zacht zetten en klinkt het nog steeds aangenaam. Dat kan in principe ook wel met de bar, maar toch heb ik het idee dar Sonos dan wat scherper en helderder klinkt.

Afneembare speakers zijn wel super relaxed. Magnetisch, dus handig.

De subwooder kan laag en hard, maar ik mis hier de balans. Vind er persoonlijk bij sommige muziek dat er te bonkerig geluid uitkomt. Dat is gewoon jammer want kan gewoon laag (merk je in films vooral). Het is niet irritant ofzo, maar je verwacht dat deze tonen minder aanwezig zouden moeten zijn en dat met muziekspelen het echte laag meer naar voren zou komen.
Maar goed, jij hebt dus nog een sub :).

Voor 550 een prima set, als het meer had gekost ging hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Laatst online: 21:05
STIMPPYYY schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:43:
[...]

Maar goed, jij hebt dus nog een sub :).

Voor 550 een prima set, als het meer had gekost ging hij terug.
Tja maar die sub is op nagenoeg geen enkel systeem aan te sluiten. Een Klipsch flex core wel, maar die heeft geen native smart functies en valt daardoor af. Sonos zou kunnen met een connect amp. De rest moet je de sub met soundbar als Set afnemen. Dus ik vermoed dat het als oud ijzer op Marktplaats gaat .

Op dit moment kijk ik naar de Samsung hw-q930d en Sonos... Hele andere prijsrange, maar moet gewoon goed zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door jack_ op 18-12-2024 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03 07:23
Ben van plan de nieuwe Klipsch Flexus core 300 aan te schaffen wanneer die beschikbaar is. Kan er mijn eigen sub op aansluiten wat toch op bijna alle andere soundbars ontbreekt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:24
Ben momenteel aan het kijken naar een soundbar voor mijn Philips PML9506/12, maar wat mij niet helemaal duidelijk is, is of dit gaat werken in combinatie met Apple TV (Smart gedeelte van de Philips TV is niet meer vooruit te branden, dus heb onlangs maar een Apple TV aangeschaft). Ik ben in eerste instantie aan het kijken naar een Sonos Arc, deze heeft echter maar één HDMI poort, die je dus rechtstreeks op de TV aansluit (eARC). De Apple TV is dus aangesloten op een andere HDMI poort op de Philips TV. Vraag nu is of Dolby Atmos dan alsnog goed wordt doorgegeven aan de Sonos Arc vanaf de Apple TV (Passtrough op de Philips TV)? Heb hier niet echt info over gevonden op Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52
Is de Bose smart ultra soundbar een beetje een goede keuze als het gaat om muziek?

Of is de geprezen Sonos arc ultra daar nu beter in?

Ik was van plan om een Klipsch Flexus core 300 te halen, maar heb van Klipsch begrepen dat deze pas eind juli leverbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door brtkpr op 19-02-2025 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Laatst online: 20:54
Hopelijk is hier iemand die me verder kan helpen.

Voorheen gebruikte ik een LG CX in combinatie met een Samsung Q70R/xn soundbar. Dit werkte naadloos en de Magic Remote kon de soundbar bedienen en het geluid schakelde automatisch in met de TV.

Door blikseminslag is mijn CX defect geraakt en inmiddels vervangen voor een LG G4. Daarbij werkt het geluid wel via eARC, maar de besturing via de Magic Remote nog helemaal niet. Als ik de +/- indruk op de LG Magic Remote, gebeurt er helemaal niets op de soundbar, hoewel de TV wel laat zien dat er wat zou moeten veranderen. Hetzelfde geldt voor de mute knop en het automatisch in en uitschakelen.

Op de LG oled topic heb ik al een uitgebreide troubleshoot gedaan, daar werd ik naar dit forum deel verwezen. Ik heb het volgende al geprobeerd:
- hdmi kabels omgewisseld (gebruik certified 2.1 kabels met een 48gbps doorvoer). Beiden met hetzelfde resultaat. Ook een hdmi 2.0 kabel geprobeerd, ook zonder succes. Een hdmi 1.4 kabel voerde überhaupt niets door aan de soundbar
- simplink (hdmi sec) op de tv aan en uit
- power van alle apparaten halen en na 5 minuten weer inschakelen
- volledig opnieuw vanaf fabrieksinstellingen de boel opstarten
- koppelen van de afstandsbediening aan de Magic Remote door middel van HDMI 2 (eARC poort) afstandsbediening te koppelen. Ook andere type soundbars geprobeerd, allemaal zonder succes

Ik ben echt totaal door mijn ideeën heen. Wie kan me helpen het toch werkend te krijgen?

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52
Sven2912 schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:30:
Hopelijk is hier iemand die me verder kan helpen.

Voorheen gebruikte ik een LG CX in combinatie met een Samsung Q70R/xn soundbar. Dit werkte naadloos en de Magic Remote kon de soundbar bedienen en het geluid schakelde automatisch in met de TV.

Door blikseminslag is mijn CX defect geraakt en inmiddels vervangen voor een LG G4. Daarbij werkt het geluid wel via eARC, maar de besturing via de Magic Remote nog helemaal niet. Als ik de +/- indruk op de LG Magic Remote, gebeurt er helemaal niets op de soundbar, hoewel de TV wel laat zien dat er wat zou moeten veranderen. Hetzelfde geldt voor de mute knop en het automatisch in en uitschakelen.

Op de LG oled topic heb ik al een uitgebreide troubleshoot gedaan, daar werd ik naar dit forum deel verwezen. Ik heb het volgende al geprobeerd:
- hdmi kabels omgewisseld (gebruik certified 2.1 kabels met een 48gbps doorvoer). Beiden met hetzelfde resultaat. Ook een hdmi 2.0 kabel geprobeerd, ook zonder succes. Een hdmi 1.4 kabel voerde überhaupt niets door aan de soundbar
- simplink (hdmi sec) op de tv aan en uit
- power van alle apparaten halen en na 5 minuten weer inschakelen
- volledig opnieuw vanaf fabrieksinstellingen de boel opstarten
- koppelen van de afstandsbediening aan de Magic Remote door middel van HDMI 2 (eARC poort) afstandsbediening te koppelen. Ook andere type soundbars geprobeerd, allemaal zonder succes

Ik ben echt totaal door mijn ideeën heen. Wie kan me helpen het toch werkend te krijgen?
Ik las bij Reddit dat het wellicht het volgende kan zijn link de Sound link of iets dergelijks.
Door deze te wijzigen of uit te schakelen zou mogelijk het probleem verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Laatst online: 20:54
brtkpr schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:57:
[...]

Ik las bij Reddit dat het wellicht het volgende kan zijn link de Sound link of iets dergelijks.
Door deze te wijzigen of uit te schakelen zou mogelijk het probleem verhelpen.
De link stamt uit 2022 en lijkt vooral gericht op oudere TV's en LG's eigen geluidsbalken. Als ik de instellingen vertaal naar die van de G4, komt ik uit op instellingen die ik al geprobeerd heb te veranderen.

Toch bedankt! Mocht je andere ideeën hebben! Heel erg graag.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste