• DrillMaster010
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-06 13:38
pwh53 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:44:
[...]

je soundbar is 5.1, is dan toch logisch dan 7.1 wordt gedownmixed naar waarschijnlijk pcm stereo.
Waarom is dat logisch?
Bij de specs van de soundbar staat toch dat de soundbar die codec wel ondersteund. Dan verwerkt ie Dolby True HD 7.1 naar 5.1, dat zou een stuk logischer zijn. Waarom zou Samsung anders de ondersteuning erbij zetten?

• DrillMaster010
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-06 13:38
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:51:
[...]

Helaas. Voor passthrough moet de codec ook ondersteunt worden. Vandaar dat eigenaren met veel DTS materiaal wel naar Sony of Philips moeten wijken, andere merken laten deze codec vallen.

Er zit verschil/kan ook verschil zitten in wat de TV ondersteunt qua doorvoer vanaf een externe bron en wat de TV af kan spelen via het OS van de TV zelf. Als in, mijn TV kan Dolby TrueHD via HDMI eARC doorzetten vanaf externe bron maar via de ingebouwde speler van de TV haal ik maximaal Dolby Digital Plus.
Dank voor de verduidelijking.
Via de native player van mijn Phillips of via een externe player (bijv VLC, Kodi etc) maakt geen verschil. De native player laat de Dolby True HD geluidstream niet eens zien, de externe players wel maar dan word het signaal gedownmixed naar stereo.
Ik heb helaas geen Blu-ray speler oid om direct op de soundbar aan te sluiten dus testen kan ik verder niet. 😂

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 21:08
Sinds het weekend de Q990 aangesloten, tot op heden meer dan tevreden over het geluid.
Maar kan je alleen je instellingen aanpassen via die Samsung smartthings app? Of kan je via je tv of elders ook nog bij settings etc komen?

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 14:34

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Iemand toevallig de JBL Bar 1300 (Atmos 11.1.4) getest?

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:36

13art

Moderator Mobile
G.Scholtens schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:46:
Sinds het weekend de Q990 aangesloten, tot op heden meer dan tevreden over het geluid.
Maar kan je alleen je instellingen aanpassen via die Samsung smartthings app? Of kan je via je tv of elders ook nog bij settings etc komen?
In de handleiding staat uitgelegd dat je met de afstandsbediening (tandwiel knopje) de nodige instellingen kan veranderen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:53
Stuntteam schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:47:
Iemand toevallig de JBL Bar 1300 (Atmos 11.1.4) getest?
Heb hem sinds deze week :) Kom van een 5.1 home cinema set. Ben geen enorme audiofiel maar vind hem echt heerlijk klinken. Dialogen klinken goed en de surround/Atmos effecten zijn goed waarneembaar. Ook het systeem van het losklikken van de rear speakers werkt heel soepel. Koppelen via eARC aan mijn LG C2 verliep ook vlekkeloos. Verder werkt de bijbehorende app goed, hoewel ik nog wel iets meer equalizer opties zou willen. Stuur maar een pb als je meer wilt weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:48

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zojuist bij Max ict de Sony SR5 surround speakers voor mij A7000 besteld. Laatste prijs die ik heb gezien, 540e. De A7000 voldoet eigenlijk wel, maar het heeft geen surround to be honest. Dus ik ben erg benieuwd wat dit toevoegd. In combinatie met de A90J. Mijn bankrekening ligt nu aan de beademing.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Fenneeee
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-05 18:57
Goedeavond,

Wij hebben nu sinds een aantal maden een JBL soundbar in ons bezit, zijn er erg blij mee.
Nu hebben we alleen al vanaf het begin het probleem dat de Soundbar regelmatig het even niet meer weet. Dan kijken we tv, serie of hebben de playstation aan, en dan geeft het display van de soundbar aan Chromecast, airplay ready. Het geluid valt dan ook 1 a 2 seconde weg en is daarna weer terug. Heeft iemand hier enig idee wat het is en hoe we dat kunnen oplossen? Want dit is soms wel erg vervelend..
De sound bar is verbonden via HDMI ARC.

[Voor 3% gewijzigd door Fenneeee op 03-04-2023 20:48]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:07
Fenneeee schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:40:
Goedeavond,

Wij hebben nu sinds een aantal maden een JBL soundbar in ons bezit, zijn er erg blij mee.
Nu hebben we alleen al vanaf het begin het probleem dat de Soundbar regelmatig het even niet meer weet. Dan kijken we tv, serie of hebben de playstation aan, en dan geeft het display van de soundbar aan Chromecast, airplay ready. Het geluid valt dan ook 1 a 2 seconde weg en is daarna weer terug. Heeft iemand hier enig idee wat het is en hoe we dat kunnen oplossen? Want dit is soms wel erg vervelend..
De sound bar is verbonden via HDMI ARC.
hdmi kabel vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 08:44
13art schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:20:
[...]

In de handleiding staat uitgelegd dat je met de afstandsbediening (tandwiel knopje) de nodige instellingen kan veranderen.
Dat zijn toch in feite dezelfde instellingen als via SmartThings?

Ik heb nu een tijdje de q930b en ben gematigd tevreden. Vooral het geluid van achteren en subwoofer hoor ik eigenlijk nauwelijks tenzij ik ongeveer tegen de boxjes achter aan ga staan. Heb spacefit aan en geluid van achterboxjes op +6 gezet. Iemand enig idee of dit aan te passen is. Vind de surround beleving heel matig eerlijk gezegd. NB: onze soundbar hangt onder de tv. Subwoofer ernaast op ongeveer 4 meter staat in het midden van de kamer een bank en 4 meter daarachter de achterboxen. Wellicht dat de afstand tot de achterboxjes te groot is en daardoor niet het gewenste effect er is?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:55

greatgonzo

schit-te-rend!

Met aanpassingen in de woonkamer wil ik ook naar een soundbar.
Ik ben er voor mijzelf wel uit dat ik iig een setje wil met rear-speakers, om toch iets meer surround te creëren dan virtual Dolby Atmos.

Mijn oog valt op de Samsung Q-series, en binnen mijn budget (tot ongeveer €800) passen er twee mooi in:
de 930B en de 990B. Als ik ze in de vergelijking gooi zit het grootste verschil met name in het vermogen.

Nu heb ik het geluid nooit opstandje burenruzie staan, hoe belangrijk is dan meer vermogen?
Het prijsverschil is toch €160, en als hij niet heel hard hoeft te staan, lijkt me dat verschil niet echt gerechtvaardigd. Of is het zo dat door het hogere vermogen het geluid ook beter klinkt?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Sinds gisteren de trotse bezitter van de Samsung HW-Q990C.
Meteen top of the bill gegaan wat Samsung betreft, maar voor €799 inc cashback kon ik deze niet laten liggen.

Vraagje: bij mijn vorige surroundset was ik gewend dat ik hem moest kalibreren. Deed ik door in mijn handen te klappen, zodoende werd het geluid geoptimaliseerd voor de zitplaats.

Nu hoefde ik niets te doen, zo lijkt het. Moet je dit naar eigen smaak doen met de equalizer, of moet ik toch ergens iets kalibreren?

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:03

thijsco19

KTM 990 SMT

Heeft die soundbar niet een stukje software (mogelijk via de telefoon) waarin je de kalibratie kan doen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:39
greatgonzo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:22:
Meteen top of the bill gegaan wat Samsung betreft, maar voor €799 inc cashback kon ik deze niet laten liggen.

Vraagje: bij mijn vorige surroundset was ik gewend dat ik hem moest kalibreren. Deed ik door in mijn handen te klappen, zodoende werd het geluid geoptimaliseerd voor de zitplaats.

Nu hoefde ik niets te doen, zo lijkt het. Moet je dit naar eigen smaak doen met de equalizer, of moet ik toch ergens iets kalibreren?
Samsung Things app werkt bij weer zeer prettig (HW-Q800B)

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

greatgonzo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:22:

Dat is een hele mooie prijs, waar heb je die gevonden?

Omelette du fromage!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

dxta schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Dat is een hele mooie prijs, waar heb je die gevonden?
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/276790

Von Burg in Rotterdam

[Voor 5% gewijzigd door greatgonzo op 01-06-2023 13:38]

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee