Vraagje voor de mensen hier met een Samsung Q990c. @
Vagax ik lees dat jij hem ook hebt.
Ik heb hem nu zo'n twee weken in huis en ik kan maar niet wennen aan de subwoofer/bass. Als ik een film of serie kijk, dan is de bass te veel aanwezig voor mijn gevoel. Dat geldt voor films met Atmos, maar ook voor standaard 5.1 en in iets mindere mate wanneer ik gewoon tv kijk of formule 1 via de Viaplay app.
Zelfs als ik de sub op -12 zet en de bass op -6. Ik kan het volume dan niet harder dan 8-10 zetten, anders hoor en voel ik te veel gerommel (ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven). Dit geldt voor zowel de standaard, adaptive en surround modus.
Ik woon in een appartement en ik heb echt het gevoel dat de muren aan het trillen zijn. Vooral 's avonds is dat niet ideaal. Ik wil geen aso buurman zijn. En daarnaast kijkt het zelf ook niet prettig als de bass zo aanwezig is, om eerlijk te zijn. Dit is mijn eerste soundbar die Atmos ondersteunt en ook de eerste met surround/rear speakers, dus wellicht is dit gewoon het effect wat je daarmee krijgt. In dat geval is het misschien niet geschikt voor mij en mijn woonsituatie.
Het gekke is dat ik met muziek wel meer controle heb over de bass. Op -12 en -6 is de bass met muziek zo goed als niet meer te voelen bijvoorbeeld. Ik kan de sub en bass met muziek gerust behoorlijk hoger zetten.
Kan het zijn dat ik een defect product heb of is wat ik omschrijf met films/tv kijken normaal? Hebben jullie tips qua settings? Ik heb de meeste wel geprobeerd, behalve de individuele speakersettings, daar heb ik niet aangezeten.
[
Voor 4% gewijzigd door
SantinoNL op 06-11-2023 12:39
]