Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrillMaster010
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-03 20:20
pwh53 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:44:
[...]

je soundbar is 5.1, is dan toch logisch dan 7.1 wordt gedownmixed naar waarschijnlijk pcm stereo.
Waarom is dat logisch?
Bij de specs van de soundbar staat toch dat de soundbar die codec wel ondersteund. Dan verwerkt ie Dolby True HD 7.1 naar 5.1, dat zou een stuk logischer zijn. Waarom zou Samsung anders de ondersteuning erbij zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrillMaster010
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:51:
[...]

Helaas. Voor passthrough moet de codec ook ondersteunt worden. Vandaar dat eigenaren met veel DTS materiaal wel naar Sony of Philips moeten wijken, andere merken laten deze codec vallen.

Er zit verschil/kan ook verschil zitten in wat de TV ondersteunt qua doorvoer vanaf een externe bron en wat de TV af kan spelen via het OS van de TV zelf. Als in, mijn TV kan Dolby TrueHD via HDMI eARC doorzetten vanaf externe bron maar via de ingebouwde speler van de TV haal ik maximaal Dolby Digital Plus.
Dank voor de verduidelijking.
Via de native player van mijn Phillips of via een externe player (bijv VLC, Kodi etc) maakt geen verschil. De native player laat de Dolby True HD geluidstream niet eens zien, de externe players wel maar dan word het signaal gedownmixed naar stereo.
Ik heb helaas geen Blu-ray speler oid om direct op de soundbar aan te sluiten dus testen kan ik verder niet. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 13:24
Sinds het weekend de Q990 aangesloten, tot op heden meer dan tevreden over het geluid.
Maar kan je alleen je instellingen aanpassen via die Samsung smartthings app? Of kan je via je tv of elders ook nog bij settings etc komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-06 16:27

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Iemand toevallig de JBL Bar 1300 (Atmos 11.1.4) getest?

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:50

13art

Moderator Mobile
G.Scholtens schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:46:
Sinds het weekend de Q990 aangesloten, tot op heden meer dan tevreden over het geluid.
Maar kan je alleen je instellingen aanpassen via die Samsung smartthings app? Of kan je via je tv of elders ook nog bij settings etc komen?
In de handleiding staat uitgelegd dat je met de afstandsbediening (tandwiel knopje) de nodige instellingen kan veranderen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Stuntteam schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:47:
Iemand toevallig de JBL Bar 1300 (Atmos 11.1.4) getest?
Heb hem sinds deze week :) Kom van een 5.1 home cinema set. Ben geen enorme audiofiel maar vind hem echt heerlijk klinken. Dialogen klinken goed en de surround/Atmos effecten zijn goed waarneembaar. Ook het systeem van het losklikken van de rear speakers werkt heel soepel. Koppelen via eARC aan mijn LG C2 verliep ook vlekkeloos. Verder werkt de bijbehorende app goed, hoewel ik nog wel iets meer equalizer opties zou willen. Stuur maar een pb als je meer wilt weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zojuist bij Max ict de Sony SR5 surround speakers voor mij A7000 besteld. Laatste prijs die ik heb gezien, 540e. De A7000 voldoet eigenlijk wel, maar het heeft geen surround to be honest. Dus ik ben erg benieuwd wat dit toevoegd. In combinatie met de A90J. Mijn bankrekening ligt nu aan de beademing.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenneeee
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05-2024
Goedeavond,

Wij hebben nu sinds een aantal maden een JBL soundbar in ons bezit, zijn er erg blij mee.
Nu hebben we alleen al vanaf het begin het probleem dat de Soundbar regelmatig het even niet meer weet. Dan kijken we tv, serie of hebben de playstation aan, en dan geeft het display van de soundbar aan Chromecast, airplay ready. Het geluid valt dan ook 1 a 2 seconde weg en is daarna weer terug. Heeft iemand hier enig idee wat het is en hoe we dat kunnen oplossen? Want dit is soms wel erg vervelend..
De sound bar is verbonden via HDMI ARC.

[ Voor 3% gewijzigd door Fenneeee op 03-04-2023 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06 19:49
Fenneeee schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:40:
Goedeavond,

Wij hebben nu sinds een aantal maden een JBL soundbar in ons bezit, zijn er erg blij mee.
Nu hebben we alleen al vanaf het begin het probleem dat de Soundbar regelmatig het even niet meer weet. Dan kijken we tv, serie of hebben de playstation aan, en dan geeft het display van de soundbar aan Chromecast, airplay ready. Het geluid valt dan ook 1 a 2 seconde weg en is daarna weer terug. Heeft iemand hier enig idee wat het is en hoe we dat kunnen oplossen? Want dit is soms wel erg vervelend..
De sound bar is verbonden via HDMI ARC.
hdmi kabel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Laatst online: 17:46
13art schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:20:
[...]

In de handleiding staat uitgelegd dat je met de afstandsbediening (tandwiel knopje) de nodige instellingen kan veranderen.
Dat zijn toch in feite dezelfde instellingen als via SmartThings?

Ik heb nu een tijdje de q930b en ben gematigd tevreden. Vooral het geluid van achteren en subwoofer hoor ik eigenlijk nauwelijks tenzij ik ongeveer tegen de boxjes achter aan ga staan. Heb spacefit aan en geluid van achterboxjes op +6 gezet. Iemand enig idee of dit aan te passen is. Vind de surround beleving heel matig eerlijk gezegd. NB: onze soundbar hangt onder de tv. Subwoofer ernaast op ongeveer 4 meter staat in het midden van de kamer een bank en 4 meter daarachter de achterboxen. Wellicht dat de afstand tot de achterboxjes te groot is en daardoor niet het gewenste effect er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54

greatgonzo

schit-te-rend!

Met aanpassingen in de woonkamer wil ik ook naar een soundbar.
Ik ben er voor mijzelf wel uit dat ik iig een setje wil met rear-speakers, om toch iets meer surround te creëren dan virtual Dolby Atmos.

Mijn oog valt op de Samsung Q-series, en binnen mijn budget (tot ongeveer €800) passen er twee mooi in:
de 930B en de 990B. Als ik ze in de vergelijking gooi zit het grootste verschil met name in het vermogen.

Nu heb ik het geluid nooit opstandje burenruzie staan, hoe belangrijk is dan meer vermogen?
Het prijsverschil is toch €160, en als hij niet heel hard hoeft te staan, lijkt me dat verschil niet echt gerechtvaardigd. Of is het zo dat door het hogere vermogen het geluid ook beter klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Sinds gisteren de trotse bezitter van de Samsung HW-Q990C.
Meteen top of the bill gegaan wat Samsung betreft, maar voor €799 inc cashback kon ik deze niet laten liggen.

Vraagje: bij mijn vorige surroundset was ik gewend dat ik hem moest kalibreren. Deed ik door in mijn handen te klappen, zodoende werd het geluid geoptimaliseerd voor de zitplaats.

Nu hoefde ik niets te doen, zo lijkt het. Moet je dit naar eigen smaak doen met de equalizer, of moet ik toch ergens iets kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:53

thijsco19

KTM 990 SMT

Heeft die soundbar niet een stukje software (mogelijk via de telefoon) waarin je de kalibratie kan doen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:55
greatgonzo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:22:
Meteen top of the bill gegaan wat Samsung betreft, maar voor €799 inc cashback kon ik deze niet laten liggen.

Vraagje: bij mijn vorige surroundset was ik gewend dat ik hem moest kalibreren. Deed ik door in mijn handen te klappen, zodoende werd het geluid geoptimaliseerd voor de zitplaats.

Nu hoefde ik niets te doen, zo lijkt het. Moet je dit naar eigen smaak doen met de equalizer, of moet ik toch ergens iets kalibreren?
Samsung Things app werkt bij weer zeer prettig (HW-Q800B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

greatgonzo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:22:

Dat is een hele mooie prijs, waar heb je die gevonden?

Omelette du fromage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

dxta schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Dat is een hele mooie prijs, waar heb je die gevonden?
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/276790

Von Burg in Rotterdam

[ Voor 5% gewijzigd door greatgonzo op 01-06-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:03
Het allemaal,
Ik zoek een niet te dure soundbar voor onze Samsung Qled tv. Ik zit zelf te denken aan een budget tot maximaal 250-300 euro.

Ik wil deze gebruiken in een kleine woonkamer voor beter geluid voor films en series. Wat ik wel wel meegeven is dat mijn vrouw geen fan is van zware bas geluiden en ik wil dat deze makkelijk gaat werken zonder dat we nog een extra afstandsbediening moeten gebruiken.

Hebben jullie tips en/of advies?
Ik zag zelf bijvoorbeeld de samsung hw-q600b

[ Voor 4% gewijzigd door Krode op 17-06-2023 18:24 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius55x
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-06-2023
Hoi beste Tweakers,

Ik ben nieuw hier :) Uiteraard voor adviezen, maar als ik iemand kan helpen doe ik dat natuurlijk. Ik las het laatste bericht Drillmaster. Ik heb me een beetje verdiept in TV's en Soundbars. Als ik het mis heb, zeg me het dan gerust.

Ik heb een TV gekocht in een aanbieding Samsung au7020 (model2022). Dit was dom, want daarna wilde ik een Soundbar met Dolby Atmos. Nu blijkt dat het niet uitmaakt dat mijn TV geen Atmos ondersteund. Zolang de TV en ook de Soundbar maar een eARC poort heeft. In dit geval (iig bij Samsung bij andere merken weet ik niet) is er een optie om 'doorloop/pass-through' aan te zetten. Verder is er de optie om 'Atmos aan' te zetten voor aangesloten apparaten.

Hierdoor word het binnen gekomen signaal/codec gewoon onaangeroerd doorgegeven (wat het ook is). Als ik het goed begrijp is het dan vooral belangrijk dat jouw Soundbar de desbetreffende codec ondersteund en niet per se jouw TV.

Wat ik verder gevonden heb is een 'workaround'. Dwz dat je je Tv-signaal ook direct op je Soundbar kunt aansluiten en daarna naar je TV(mits eARC op tv en Soundbars). Klinkt plausibel. Zo kan het signaal niet verloren gaan en eARC vervoert beeld en geluid wel verder vanaf de Soundbar naar de TV.

Waarschijnlijk is het niet nodig vanwege de pass-through optie op de TV denk ik. Bovendien hebben niet Alle Soundbars veel HDMI-in poorten. Ik weet ook niet of HDMI-splitters handig zijn om te plaatsen.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

ps. mijn TV is een Samsung ue55au7020 en mijn nog niet bezorgde Soundbar hw-q800b. Q-symphonie kan ik niet gebruiken met mijn TV. Weet niet of dat jammer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ligt het aan mij of staat er nergens een vraag in dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:33
Mijn sony soundbar heeft er de brui aangegeven. Heb nu sinds vandaag een samsung HW Q990C aangekocht. Nu heb ik net zoals mijn oude soundbar mijn decoder en playstation aangesloten op de soundbar zelf maar wanneer ik bijvoorbeeld de playstation aanzet schakelt hij niet automatisch over naar de hdmi waarop de playstation is aangesloten en moet ik de source via de afstandsbediening veranderen. Dit ging bij de oude altijd automatisch. Is hier ergens een instelling voor die ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33
Wat kan het overweldigend zijn zeg, een soundbar uitzoeken. Of dus toch voor een full blown home cinema setup gaan, maar er zijn toch iets teveel nadelen voor mij. Ik zoek dus een bar voor gaming op Xbox, Switch, PS, en films/series. Ook wil ik absoluut surround speakers. Twee maanden geleden had ik de Samsung Q990b, maar de sub was gewoon overkill voor mijn woonkamer, wat ik ook deed aan settings en sub positie, het bleef zware overkill en gewoon te boomy. Ik heb deze bar geretourneerd.

Na flink wat research zit ik met deze bars......

Harman Kardon Citation Multibeam 1100
Philips Fidelio FB1
Philips Fidelio B97
JBL 9.1
Sony HT A5000

De HK omdat volgens reviews zelfs zonder sub het al verdomd goed klinkt, dus voor een soundbar alleen zou de bass goed sterk zijn. Daarnaast lees ik goede dingen over Atmos en hoe het gewoon over het algemeen klinkt. Later kan ik de surrounds toevoegen en misschien die kleine sub, wellicht is dat in orde voor hier.

Ook schijnt deze bar VRR te ondersteunen, wat heel fijn is voor Xbox, die prik ik daar meteen in zodat er geen enkele audio delay is.

Dan de twee van Philips. Er is zo weinig over te vinden qua waar deze twee van elkaar verschillen, behalve dat de B97 voor zo'n 500 euro te krijgen is nu. Een paar hele positieve reviews, plus hier zit gelijk alles bij, niet zoals bij HK wat alleen de bar is.

Hetzelfde over de JBL, of misschien zelfs eventuele opvolgers. De Sony omdat ik zelf een Sony A95K QD-OLED heb en het is nooit een slecht idee een bar van hetzelfde merk te halen voor de perfecte compatibility.

Dit gezegd te hebben, ik kan niet echt kiezen en om nou al die bars te bestellen en te testen vind ik ook niet alles. Laat staan dat ik ze nooit allemaal zou kunnen betalen.

Wat zijn aanraders volgens jullie? Ik hou van een sterke bass voor explosies, geweerschoten in games en films, maar de bass moet niet boomy zijn, dus volop aanwezig in scènes waar het niet hoort. Surround vind ik erg belangrijk, ik wil dingen achter me horen, maar helaas lees ik op Reddit en fora over issues met vrijwel alle bovenstaande bars qua surround speakers, of sub issues.

Als ik iets tops kan vinden voor 500 euro dan ga ik ervoor, maar ook 1000 ben ik bereid er aan te spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
devilsnight schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:49:
Wat kan het overweldigend zijn zeg, een soundbar uitzoeken. Of dus toch voor een full blown home cinema setup gaan, maar er zijn toch iets teveel nadelen voor mij. Ik zoek dus een bar voor gaming op Xbox, Switch, PS, en films/series. Ook wil ik absoluut surround speakers. Twee maanden geleden had ik de Samsung Q990b, maar de sub was gewoon overkill voor mijn woonkamer, wat ik ook deed aan settings en sub positie, het bleef zware overkill en gewoon te boomy. Ik heb deze bar geretourneerd.

Na flink wat research zit ik met deze bars......

Harman Kardon Citation Multibeam 1100
Philips Fidelio FB1
Philips Fidelio B97
JBL 9.1
Sony HT A5000

De HK omdat volgens reviews zelfs zonder sub het al verdomd goed klinkt, dus voor een soundbar alleen zou de bass goed sterk zijn. Daarnaast lees ik goede dingen over Atmos en hoe het gewoon over het algemeen klinkt. Later kan ik de surrounds toevoegen en misschien die kleine sub, wellicht is dat in orde voor hier.

Ook schijnt deze bar VRR te ondersteunen, wat heel fijn is voor Xbox, die prik ik daar meteen in zodat er geen enkele audio delay is.

Dan de twee van Philips. Er is zo weinig over te vinden qua waar deze twee van elkaar verschillen, behalve dat de B97 voor zo'n 500 euro te krijgen is nu. Een paar hele positieve reviews, plus hier zit gelijk alles bij, niet zoals bij HK wat alleen de bar is.

Hetzelfde over de JBL, of misschien zelfs eventuele opvolgers. De Sony omdat ik zelf een Sony A95K QD-OLED heb en het is nooit een slecht idee een bar van hetzelfde merk te halen voor de perfecte compatibility.

Dit gezegd te hebben, ik kan niet echt kiezen en om nou al die bars te bestellen en te testen vind ik ook niet alles. Laat staan dat ik ze nooit allemaal zou kunnen betalen.

Wat zijn aanraders volgens jullie? Ik hou van een sterke bass voor explosies, geweerschoten in games en films, maar de bass moet niet boomy zijn, dus volop aanwezig in scènes waar het niet hoort. Surround vind ik erg belangrijk, ik wil dingen achter me horen, maar helaas lees ik op Reddit en fora over issues met vrijwel alle bovenstaande bars qua surround speakers, of sub issues.

Als ik iets tops kan vinden voor 500 euro dan ga ik ervoor, maar ook 1000 ben ik bereid er aan te spenderen.
Als je iets achter je wil horen, moet je op zoek gaan naar een soundbar met 2 achterspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 17:33
pwh53 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:24:
[...]

Als je iets achter je wil horen, moet je op zoek gaan naar een soundbar met 2 achterspeakers.
Yep, en dat zijn oa de Philips Fidelio B97 en HK. De HK wanneer je beide surrounds toevoegt. Er is maar één manier om het te testen, en dat is gewoon de boel te bestellen en echt de content testen die belangrijk is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 17:05

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb een Samsung 65QN95B plat tegen de muur hangen en het viel me al op dat het geluid een stuk minder is dan losstaand op de voet. Logisch aangezien de speakers aan de achterkant van de TV zitten. u wil ik eigenlijk van die lattenpanelen tegen de muur aan om de TV heen, en ben dan bang dat ik helemaal mijn geluid uit de TV kwijt ben.

Ik hoef helemaal geen mega geluid voor films want dan kan ik het over mijn versterker en grote speakers laten lopen, maar voor simpel TV kijken zoek ik dan een simpele soundbar: dus geen subwoofer, multiroom en andere fratsen, maar betrouwbaar synchroon en goed geluid voor journaal, series etc en het liefst <€300

iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrillMaster010
Wordt zo langzamerhand steeds meer gestoord van mijn combinatie (Phillips 65PML9506 icm Samsung Q800B) en de Ziggo Next. Dat bij het veranderen van bron de soundbar 9 van de 10x zijn input via eARC kwijt is ben ik inmiddels wel gewend en dat dat kreng zichzelf herstart om het signaal weer af te kunnen spelen ook. Nu speelt de Philips 65PML9506 weer ineens de content van de Ziggo Next af in 10 bit SDR in plaats van HDR. Dit probleem komt en gaat zonder dat ik ergens aan heb gezeten. Zo vreemd allemaal. Aan de HDMI kabels ligt het niet. De hele setup is zo instabiel als de pest en werkt voor geen meter stabiel met elkaar samen. Vanaf de aanschaf vorig jaar al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
Michiel95 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:12:
Ik heb een LG C9 ophangen in een valse wand met de mount 'Vogels Thin 546'.
Heeft er hier iemand ervaring om aan deze TV-mount een soundbarbeugel te hangen?
Het maximale gewicht van mijn TV mount is 30KG en de C9 zelf is al 23KG, dus zou er maar een soundbar mogen aanhangen van 6KG. Ik dacht aan de SL8YG, die zou 4.4kg wegen.

Ben benieuwd als er nog mensen het op deze manier hebben gedaan, ik vind er online weinig over terug (Soundbarbeugel bevestigen aan tv beugel).
Ik zoek een vergelijkbare oplossing. Ik heb een Vogels WALL 3345 (max 30kg) met S95B 65" TV (21.2 kg zonder voet). Nu heb ik een Q990B soundbar (7.7kg) die ik onder mijn TV wil hangen. Ik heb een Vogels Sound 3350 (max 6.5kg) maar dat gaat dus eigenlijk net niet, en hij hangt nu iets naar voren.
Er is wel een Sound 1250 (max 20kg oid) maar dat gaat niet zomaar omdat de mounting holes aan de onderkant zitten, ipv achterkant. Iemand ideeen hierover?
Ik zat nog te denken aan zoiets https://fixpart.nl/nl/product/view/0005554508 samen met de 1250 maar dan wordt het wel weer houtje-touwtje..

Het liefste doe ik hem wel onder de TV zodat hij kan meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 21:50
Barryvdh schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:19:
[...]

Ik zoek een vergelijkbare oplossing. Ik heb een Vogels WALL 3345 (max 30kg) met S95B 65" TV (21.2 kg zonder voet). Nu heb ik een Q990B soundbar (7.7kg) die ik onder mijn TV wil hangen. Ik heb een Vogels Sound 3350 (max 6.5kg) maar dat gaat dus eigenlijk net niet, en hij hangt nu iets naar voren.
Er is wel een Sound 1250 (max 20kg oid) maar dat gaat niet zomaar omdat de mounting holes aan de onderkant zitten, ipv achterkant. Iemand ideeen hierover?
Ik zat nog te denken aan zoiets https://fixpart.nl/nl/product/view/0005554508 samen met de 1250 maar dan wordt het wel weer houtje-touwtje..

Het liefste doe ik hem wel onder de TV zodat hij kan meedraaien.
Is het niet het makkelijkst als je een 2 beugels maakt die je achterop de 3345 monteert? Als het ware het U-profiel met die uitsparingen aan de onderzijde verlengen. Dan draait de soundbar mee en je ziet er het minst van.

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:34
Wordt helemaal gek van mijn sonos app. Hoe stop ik simpel geluid via mijn android te sharen.
Kan toch niet zo moeilijk zijn. App uit gezet maar hij blijft verbonden en kan de audio in mijn telefoon niet meer bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Mijn Samsung Q990C heeft een ingebouwde chromecast. Weet iemand hoe je deze toevoegd?
Ik heb via Google Home hem proberen toe te voegen, maar hij vind hem niet. De box zit op de E-ARC HDMI van onze LG tv

• pwh53
greatgonzo schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:41:
Mijn Samsung Q990C heeft een ingebouwde chromecast. Weet iemand hoe je deze toevoegd?
Ik heb via Google Home hem proberen toe te voegen, maar hij vind hem niet. De box zit op de E-ARC HDMI van onze LG tv
lukt dat niet via de samsung smarthings app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:12
Geen antwoord op je vraag. Maar tevreden over deze zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan aan twee dingen liggen denk ik:
- Waar komt de set vandaan? In Amerika (en wellicht dus ook andere landen) zit de chromecast optie er niet op. Zou het kunnen dat je een import model hebt? Staat chromecast ergens vermeld op de verpakking?
- De chromecast functie werkt alleen met audio dus niet met videostreaming oid. Dus staar je niet blind op de Chromecast functie. Die is dus vrij beperkt.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 24-09-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

13art schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:16:
[...]

Kan aan twee dingen liggen denk ik:
- Waar komt de set vandaan? In Amerika (en wellicht dus ook andere landen) zit de chromecast optie er niet op. Zou het kunnen dat je een import model hebt? Staat chromecast ergens vermeld op de verpakking?
- De chromecast functie werkt alleen met audio dus niet met videostreaming oid. Dus staar je niet blind op de Chromecast functie. Die is dus vrij beperkt.
dan snap ik hem! Want ik had idd video verwacht

En ja. Heel tevreden. Was een koopje voor een top of the bill set.. met cashback toen €819 voor betaald

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:10

Vagax

Hehe

De Q990C hier binnen (Nu €849 euro incl cashback) gehaald na vervanging van mijn 200 euro Soundcore Inifini Pro en ik moet bekennen dat toen ik hem voor het eerst aan het gesloten ik niet onder de indruk was, dus was misschien eigenlijk vooral omdat de Infini Pro een redelijk goede virtual surround functie had voor stereo geluid waardoor stereo content breder dan de soundbar was, iets wat de Q990C niet heeft.

Maar na een paar uur luisteren en klooien met de settings heb ik het denk nu wel redelijk onder de knie wat de beste settings zijn, ik had het idee dat de SpaceFit functie een tijdje nodig had om correct te kalibreren want in het begin vond ik het surround effect nog niet echt aanwezig maar na een tijdje had ik het idee dat het een heel stuk beter was.

Andere hier ook ervaring mee? Voor de rest heb ik soms het idee dat een 5.1/7.1 surround mix beter klinkt als een Dolby Atmos mix maar dat kan ook aan de film liggen (Pirates of the Caribbean At Worlds End (5.1) tegen Free Guy (Atmos))

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:48
Ik heb de samsung Q990bc ook beluisterd bij de mediamarkt staan 3 modeĺen boven elkaar,maar wat viel me dat erg tegen zeg.
Ik was toch is benieuwd omdat ik hier best veel heb over gelezen.

Ik heb zelf de sonos arc met sub en 2 keer de Era 300 daar komt de samsung echt niet bij in de beurt.

Maar moet wel zeggen dat veel soundbars niet best klinken als je ze eenmaal thuis heb staan.
Ook de sonos arc zou nog beter kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

benjans68 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:45:
Ik heb de samsung Q990bc ook beluisterd bij de mediamarkt staan 3 modeĺen boven elkaar,maar wat viel me dat erg tegen zeg.
Ik was toch is benieuwd omdat ik hier best veel heb over gelezen.

Ik heb zelf de sonos arc met sub en 2 keer de Era 300 daar komt de samsung echt niet bij in de beurt.

Maar moet wel zeggen dat veel soundbars niet best klinken als je ze eenmaal thuis heb staan.
Ook de sonos arc zou nog beter kunnen.
Ik hoor vaker de vergelijking met de Arc maar helaas zit er 1500 euro prijs verschil tussen de Q990C en de Sonos Arc terwijl ik de Arc weer tegen vond vallen omdat de Era 300 speakers naar mijn idee meer pit konden geven en de Arc wat eigenlijk de "centerpiece" hoort de zijn, een krachtigere Arc Gen 2 zou op zijn plek zijn.

Ik had hem ook beluisterd in de Mediamarkt (Arc, Q990C en andere zoals de Bose) en vond dat ik moest wennen aan de Q990C terwijl de Arc meer booming klonk waar ik wel van hield, op het eerste gezicht vond ik de Q dus vrij plat overkomen maar wat geklooi in mijn woonkamer begin er wel van te houden, gisteren de blu-ray van 1917 ontvangen en het Atmos effect is echt fantastisch, een goede benchmark overigens

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-06 12:49
Vagax schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:09:
[...]

Ik hoor vaker de vergelijking met de Arc maar helaas zit er 1500 euro prijs verschil tussen de Q990C en de Sonos Arc terwijl ik de Arc weer tegen vond vallen omdat de Era 300 speakers naar mijn idee meer pit konden geven en de Arc wat eigenlijk de "centerpiece" hoort de zijn, een krachtigere Arc Gen 2 zou op zijn plek zijn.

Ik had hem ook beluisterd in de Mediamarkt (Arc, Q990C en andere zoals de Bose) en vond dat ik moest wennen aan de Q990C terwijl de Arc meer booming klonk waar ik wel van hield, op het eerste gezicht vond ik de Q dus vrij plat overkomen maar wat geklooi in mijn woonkamer begin er wel van te houden, gisteren de blu-ray van 1917 ontvangen en het Atmos effect is echt fantastisch, een goede benchmark overigens
Hier de 990b staan maar idd met 1917 geeft dat toch wel een mooi effect(voor een soundbar)

• Vagax

Vagax

Hehe

Hills360 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:23:
[...]

Hier de 990b staan maar idd met 1917 geeft dat toch wel een mooi effect(voor een soundbar)
Ik mis alleen het goede stereo effect voor links en rechts. Ik had erg graag gezien dat ik links en rechts nog een extra speaker on plaatsen of anders dat er uberhaupt virtual surround was voor stereo content. Maar helaas :>

We hebben wel 2x een Sonos One voor regulier muziek gebruik, de soundbar is puur voor films wat vaak minimaal 5.1 is

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-06 12:49
Vagax schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:40:
[...]

Ik mis alleen het goede stereo effect voor links en rechts. Ik had erg graag gezien dat ik links en rechts nog een extra speaker on plaatsen of anders dat er uberhaupt virtual surround was voor stereo content. Maar helaas :>

We hebben wel 2x een Sonos One voor regulier muziek gebruik, de soundbar is puur voor films wat vaak minimaal 5.1 is
Of de optie om bij nog twee speakers extra aan de voorzijde neer te zetten _/-\o_

• benjans68
De arc die je hoort in de winkel is zonder trueplay dat maakt degelijk het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 12:28
De Samsung Q990C staat voor 949 euro op Bol.com (verkocht door Elektro Market). Samsung heeft een cashback actie van 150 euro. Bol.com staat erbij als deelnemende winkel, maar Elektro Market niet. Weet iemand of ik de cashback kan claimen of krijg ik een factuur van Elektro Market?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

SantinoNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:04:
De Samsung Q990C staat voor 949 euro op Bol.com (verkocht door Elektro Market). Samsung heeft een cashback actie van 150 euro. Bol.com staat erbij als deelnemende winkel, maar Elektro Market niet. Weet iemand of ik de cashback kan claimen of krijg ik een factuur van Elektro Market?
In het verleden kreeg ik altijd een factuur van Bol.com en kon ik meedoen met de cashback actie van die tijd terwijl het een andere verkoper was.

Ik denk dat je alsnog aan de actie mee kan doen omdat je hem via Bol.com koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:21
hallo allen,

heb afgelopen week een Sony 65A95L gekocht en wil daar een soundbar onder doen. momenteel heb ik een HT A-5000 erbij gekocht omdat ik daarop ook nog korting kan krijgen.

Maar in combinatie met de tv is dit een goede soundbar? of is er iets beters voor minder. de HT A-7000 is een veel beter model, maar is ook direct 400$ duurder.

iemand nog suggesties? ik lees gemixte reviews op tweakers etc., vandaar dat ik het vraag.

Heb toch maar terug opgestuurd, lees te veel negatieve dingen voor wat je krijgt voor die prijs. Ik kom af van een 5.1 omgeving, en moet het nu met minder doen namelijk qua ruimte.

[ Voor 25% gewijzigd door theduke1989 op 06-10-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
The duke,

Ik heb ook een sony oled65a90j en heb ook de sony ht-a7000 even in me bezit gehad.
Maar dat viel me toch tegen,had toch hier meer van verwacht,dus maar terug gestuurd.
En heb de sonos arc met sub en 2 keer de Era 300 erbij gekocht.

En dit bevalt me nog steeds super,en je kan ook de one als achterspeakers nemen is ook prima.

Dus succes met je keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
mooie aanbieding alleen vandaag LG 7.1.4 Soundbar DSP11RA
https://jouwveilingen.nl/daily-discount?highlight=24147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Weet iemand langere c7 stroomkabels voor de achter speakers van de LG DS95QR (3 en 5 meter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01 08:46
Ben opzoek naar een nieuwe soundbar en zie veel goeie reviews over de samsung setjes! vandaag ook even in de mediamarkt de set kunnen beluisteren en moet zeggen klonk aardig goed al was het in zo’n grote ruimte :) Ging hier om de Q990c van samsung! heb een Lg oled tv mis je dan veel functies omdat er ook wat specifieke functies inzitten voor samsung tv’s? En misschien weten jullie ook of de verschillen groot zijn tussen de Q990c en de Q930c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

benjans68 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:39:
The duke,

Ik heb ook een sony oled65a90j en heb ook de sony ht-a7000 even in me bezit gehad.
Maar dat viel me toch tegen,had toch hier meer van verwacht,dus maar terug gestuurd.
En heb de sonos arc met sub en 2 keer de Era 300 erbij gekocht.

En dit bevalt me nog steeds super,en je kan ook de one als achterspeakers nemen is ook prima.

Dus succes met je keuze.
Mag ik vragen of je specifiek kan benoemen wat je tegenviel met de 7000? Die heb ik namelijk ook, inc surround speakers en de a90j en ik ben dik tevreden. Al heb ik ook nul referentie naar andere soundbars of audio setups dus mijn kinderhand was snel gevuld.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncartel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-04 17:08
lars1986 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:09:
Ben opzoek naar een nieuwe soundbar en zie veel goeie reviews over de samsung setjes! vandaag ook even in de mediamarkt de set kunnen beluisteren en moet zeggen klonk aardig goed al was het in zo’n grote ruimte :) Ging hier om de Q990c van samsung! heb een Lg oled tv mis je dan veel functies omdat er ook wat specifieke functies inzitten voor samsung tv’s? En misschien weten jullie ook of de verschillen groot zijn tussen de Q990c en de Q930c?
Ik zit in dezelfde situatie. Je mist dat q-symphony wat volgens mij inhoudt dat de set samenwerkt met de ingebouwde speakers van een Samsung tv. Ik denk niet echt dat ik dat ik zou missen met mijn lg tv.
Intuïtief koop ik trouwens liever een lg soundbar, maar die reviews vallen tegen.

Verschil tussen de q990c en q930c is het aantal kanalen, het vermogen, en de wat betere achtergrond speakers. De soundbar van de q990c is ook iets breder volgens mij.
Voor mij is dat allemaal het verschil in prijs niet waard. Dus ik kijk nu naar de q930c. Met de promotie van Samsung is dat voor mij de meest aantrekkelijke optie.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Let er wel op dat de winkel meedoet aan de actie. Als de verkopende partij een partner is van bol.com dan geldt de promotie niet, ook al bestel je hem wel via bol.com

Ik ben benieuwd waar jij en anderen op uitkomen! Ik heb hem nog niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:01

Trackerfire

BTC HODLER

doncartel schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:43:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie. Je mist dat q-symphony wat volgens mij inhoudt dat de set samenwerkt met de ingebouwde speakers van een Samsung tv. Ik denk niet echt dat ik dat ik zou missen met mijn lg tv.
Intuïtief koop ik trouwens liever een lg soundbar, maar die reviews vallen tegen.

Verschil tussen de q990c en q930c is het aantal kanalen, het vermogen, en de wat betere achtergrond speakers. De soundbar van de q990c is ook iets breder volgens mij.
Voor mij is dat allemaal het verschil in prijs niet waard. Dus ik kijk nu naar de q930c. Met de promotie van Samsung is dat voor mij de meest aantrekkelijke optie.

***members only***

Let er wel op dat de winkel meedoet aan de actie. Als de verkopende partij een partner is van bol.com dan geldt de promotie niet, ook al bestel je hem wel via bol.com

Ik ben benieuwd waar jij en anderen op uitkomen! Ik heb hem nog niet gekocht.
Ik heb de 990c gepakt omdat je daar geen Samsung tv nodig hebt voor Q Symphony aangezien de Q990c de microfoon hiervoor heeft ingebouwd. Maar er is geen slechte keuze ;-)!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik zal niet zeggen dat de sony ht-a7000 heel slecht was maar vergeleken met de sonos arc met sub en 2 keer de Era 300 vond ik het verschil wel wzt groot.

Zeker als het om de soundbar zelf gaat

Alleen vond dat sony wel een mooiere dolby atmos sound had,die hoorde je echt goed door je kamer heen.
Daarrom ben ik zo benieuwd naar de sony ht-a9 hoe die klinkt.
Alleen je kan hem bijna nergens beluisteren.

En als hij goed is als hij is zal ik zo mijn sonos set willen ruilen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
heb bij mediamarkt de lg soundbar even gehoord en vond deze erg schel klinken dacht eerst namelijk zelf ook LG bar erbij te nemen maar daar ben ik nu wel vanaf gestapt! Vond de harman kardon set ook erg mooi klinken maar gaat in prijs dan ook aardig omhoog! en de samsung actie bedoel je dat je de achter poten erbij krijgt op dit moment toch? of zit er ook nog een cashback op? ik neig zelf naar de 990c ok er dan voorlopig weer vanaf te zijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

benjans68 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:01:
Ik zal niet zeggen dat de sony ht-a7000 heel slecht was maar vergeleken met de sonos arc met sub en 2 keer de Era 300 vond ik het verschil wel wzt groot.

Zeker als het om de soundbar zelf gaat

Alleen vond dat sony wel een mooiere dolby atmos sound had,die hoorde je echt goed door je kamer heen.
Daarrom ben ik zo benieuwd naar de sony ht-a9 hoe die klinkt.
Alleen je kan hem bijna nergens beluisteren.

En als hij goed is als hij is zal ik zo mijn sonos set willen ruilen ervoor.
Ah ja want ik vind het Dolby effect ook al goed, nu met de rear speakers nog beter. Ik lees veel over de sub maar ik heb de tv etc aan de muur van de buren hangen dus een een goeie sub heeft voor mij weinig nut. Zou mooi zijn om eens ergens anders een high end soundbar te kunnen beluisteren. Horen wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncartel
lars1986 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:02:
!l en de samsung actie bedoel je dat je de achter poten erbij krijgt op dit moment toch? of zit er ook nog een cashback op? ik neig zelf naar de 990c ok er dan voorlopig weer vanaf te zijn 😅
Ja klopt. De Galaxy buds of de speaker standaarden.
Zou ook liever cashback hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncartel
Trackerfire schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:37:
[...]

Ik heb de 990c gepakt omdat je daar geen Samsung tv nodig hebt voor Q Symphony aangezien de Q990c de microfoon hiervoor heeft ingebouwd. Maar er is geen slechte keuze ;-)!
Mogelijk begrijp ik je niet goed.
Beide modellen hebben een mic ingebouwd, dus daar zit het verschil niet.
https://downloadcenter.sa...0XE%20ZG_L24_230222.0.pdf

Wat ik ervan begrijp heeft Q-symphony vooral te maken met de samenwerking tussen de samsung tv speakers en de soundbar, voor de geluidsproductie. En dus niet de mic.
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00086542/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Q-Symphony is inderdaad echt de samenwerking met bepaalde type samsung tv's!

Iemand trouwens nog goed advies voor Surround speaker standaard? Of zijn de meegeleverde in de actie van samsung op moment van Vebos prima? Of is in hoogte verstelbaar bijvoorbeeld beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik heb de Q990C en er is zo ver ik weet één exclusieve Samsung feature en dat is Q-Symphony, wat Q-symphony doet is bij surround sound content de TV speakers gebruiken als extra front kanalen waardoor je dus meer vullend geluid krijgt, sommige vinden het een gimmick, andere wel een echte toevoeging.

En over de microfoon, dan heb je het over SpaceFit die een microfoon gebruikt om het geluid te optimaliseren voor je kamer, hier is geen Samsung TV voor nodig (dit kan je via de app of afstandsbediening in of uit schakelen)

De app is wel heel handig om bij de hand te hebben overigens (SmartThings), overigens dient je Q990C als SmartThings Hub mocht je dat willen, dat zit ingebouwd.

[ Voor 19% gewijzigd door Vagax op 31-10-2023 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Vraagje voor de mensen hier met een Samsung Q990c. @Vagax ik lees dat jij hem ook hebt.

Ik heb hem nu zo'n twee weken in huis en ik kan maar niet wennen aan de subwoofer/bass. Als ik een film of serie kijk, dan is de bass te veel aanwezig voor mijn gevoel. Dat geldt voor films met Atmos, maar ook voor standaard 5.1 en in iets mindere mate wanneer ik gewoon tv kijk of formule 1 via de Viaplay app.

Zelfs als ik de sub op -12 zet en de bass op -6. Ik kan het volume dan niet harder dan 8-10 zetten, anders hoor en voel ik te veel gerommel (ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven). Dit geldt voor zowel de standaard, adaptive en surround modus.

Ik woon in een appartement en ik heb echt het gevoel dat de muren aan het trillen zijn. Vooral 's avonds is dat niet ideaal. Ik wil geen aso buurman zijn. En daarnaast kijkt het zelf ook niet prettig als de bass zo aanwezig is, om eerlijk te zijn. Dit is mijn eerste soundbar die Atmos ondersteunt en ook de eerste met surround/rear speakers, dus wellicht is dit gewoon het effect wat je daarmee krijgt. In dat geval is het misschien niet geschikt voor mij en mijn woonsituatie.

Het gekke is dat ik met muziek wel meer controle heb over de bass. Op -12 en -6 is de bass met muziek zo goed als niet meer te voelen bijvoorbeeld. Ik kan de sub en bass met muziek gerust behoorlijk hoger zetten.

Kan het zijn dat ik een defect product heb of is wat ik omschrijf met films/tv kijken normaal? Hebben jullie tips qua settings? Ik heb de meeste wel geprobeerd, behalve de individuele speakersettings, daar heb ik niet aangezeten.

[ Voor 4% gewijzigd door SantinoNL op 06-11-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
ik ben ook voor deze set gegaan maar ervaar bovenstaande niet! heb je de sub niet te dicht op de muur staan misschien? al een andere plek voor de subwoofer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
lars1986 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:11:
ik ben ook voor deze set gegaan maar ervaar bovenstaande niet! heb je de sub niet te dicht op de muur staan misschien? al een andere plek voor de subwoofer geprobeerd?
Tja, wat is te dicht op de muur. De stroomkabel aan de subwoofer is vrij kort. Ik heb hem zover als de kabel het toeliet de kamer ingezet, op verschillende plekken waar een stopcontact zit. Ik kan hem moeilijk met een verlengsnoer midden in de kamer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 19:13
SantinoNL schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:37:
[...]

Tja, wat is te dicht op de muur. De stroomkabel aan de subwoofer is vrij kort. Ik heb hem zover als de kabel het toeliet de kamer ingezet, op verschillende plekken waar een stopcontact zit. Ik kan hem moeilijk met een verlengsnoer midden in de kamer zetten.
Staat je sub in een hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenH76
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-11-2023
Hallo tweakers,

Eerste post van mij met een vraag over de Samsung HW-Q600c soundbar, als Black Friday deal aangeschaft met een TCL 55C845.

TV geïnstalleerd, soundbar aangesloten via beide arc HDMI-poorten, arc als ingang ingesteld op de tv en tadaaa geluid! Totdat de tv uit is geweest. Bij het aanzetten van de tv komt de soundbar ook tot leven, geeft ie netjes in de display aan dat ie is aangesloten met de tv via arc, maar geen geluid. Pas als ik met de afstandsbediening van de soundbar de verschillende ingangen langs ga tot ik weer bij arc ben, komt het geluid door.

Iemand enig idee waarom het geluid niet gelijk door komt en hoe ik dit kan verhelpen??

Groet, Arjen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nope, in principe zou het gewoon moeten werken. Wellicht iets in de instellingen van je tv, moet je dan even induiken om te zien wat daad de opties zijn. Klinkt als een 'handshake' dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenH76
Zover ik weet zijn er geen extra opties om te kiezen. Ik heb arc als optie gekozen voor het uitgangssignaal. Dat werkt in principe ook, alleen niet meteen als de tv en de soundbar opstarten. Benieuwd of ik nog iets aan het handshake verhaal kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

De HDMI CEC optie uitschakelen en opnieuw inschakelen op beide apparaten. Vaak zit daar het probleem.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrillMaster010
ArjenH76 schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:55:
Hallo tweakers,

Eerste post van mij met een vraag over de Samsung HW-Q600c soundbar, als Black Friday deal aangeschaft met een TCL 55C845.

TV geïnstalleerd, soundbar aangesloten via beide arc HDMI-poorten, arc als ingang ingesteld op de tv en tadaaa geluid! Totdat de tv uit is geweest. Bij het aanzetten van de tv komt de soundbar ook tot leven, geeft ie netjes in de display aan dat ie is aangesloten met de tv via arc, maar geen geluid. Pas als ik met de afstandsbediening van de soundbar de verschillende ingangen langs ga tot ik weer bij arc ben, komt het geluid door.

Iemand enig idee waarom het geluid niet gelijk door komt en hoe ik dit kan verhelpen??

Groet, Arjen
Welkom in de wereld van (e)Arc, HDMI kabels en apparaten die in theorie probleemloos zouden moeten samenwerken door één en dezelfde standaard maar dat in de praktijk zelden foutloos doen. 😂🙈
Dit soort "geouwehoer" ervaar ik al 2 jaar met mijn Phillips MiniLED Android smartTV , Samsung Q800B soundbar en de Ziggo Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenH76
Dat is een onverwachte teleurstelling dan Drillmaster. Na een reset van de soundbar leek het even te werken maar helaas. Soundbar schakelt netjes in op commando van de tv, maar geluid pakt niet automatisch op. Moet ik op de soundbar een rondje langs de ingangen maken tot ik weer bij DIN/eArc ben en dan werkt het. Alsof de soundbar te laat opstart om het signaal van de tv op te pakken dat er geluid aankomt. Het werkt volgens mij wel als ik eerst de soundbar opstart en dan de tv aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 09:05

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Iemand wat advies voor de komende black friday.

Ik zoek een soundbar voor zeg onder de 250, het liefst 1 die prima klinkt zonder subwoofer. Ik heb geen hoge eisen behalve dat het gewoon een stuk beter moet klinken beneden. Mijn vriendin wilt niet veel poespas, en liever geen sub. Voor goede audio kwaliteit heb ik een goede set op zolder bij de tv.

Er moet verder weinig omkijken naar zijn, moet dus gewoon werken zonder extra dingen te doen.

Ik heb al vaker naar de Teufel Cinebar One gekeken, en ook de sub versie, maar ik kan weinig info erover vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 14-11-2023 00:56 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrillMaster010
ArjenH76 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:46:
Dat is een onverwachte teleurstelling dan Drillmaster. Na een reset van de soundbar leek het even te werken maar helaas. Soundbar schakelt netjes in op commando van de tv, maar geluid pakt niet automatisch op. Moet ik op de soundbar een rondje langs de ingangen maken tot ik weer bij DIN/eArc ben en dan werkt het. Alsof de soundbar te laat opstart om het signaal van de tv op te pakken dat er geluid aankomt. Het werkt volgens mij wel als ik eerst de soundbar opstart en dan de tv aanzet.
Bij mij lijkt het probleem in het moederbord /software/HDMI poorten van de Phillips 4K UHD MiniLED Android TV 65PML9506/12 te zitten.
Bij aanschaf heb ik de Samsung Q800B op HDMI 1 die (e)ARC ondersteunt aangesloten en de Ziggo Next op HDMI 2. De Phillips TV heeft 4 HDMI aansluitingen waarvan 1 met (e)ARC, de rest ondersteunt alleen ARC.
Bij het wisselen van bron tussen de verschillende HDMI poorten of USB (mijn externe HDD met mijn film collectie hangt ook aan de TV) en ingebouwde Chromecast heb ik al sinds aanschaf problemen met het wegvallen van het geluid via de soundbar. Ik moet de soundbar dan resetten of de complete set van de stroom halen om alles weer werkend te krijgen. Ik heb al van alles geprobeerd: HDMI poorten wisselen, software updates, nieuwe en dure HDMI kabels, CEC switch tussen de Ziggo Next box. Niets hielp. Ik was er van overtuigd dat de Soundbar het probleem was maar inmiddels ben ik er 99% zeker van dat het probleem in de Phillips TV zit. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om de Ziggo Next ook via HDMI aan te sluiten op de Q800B soundbar zodat de soundbar vervolgens het signaal naar de Philips TV stuurt en sindsdien werkt alles probleemloos.
Wat voorheen ook voor kwam toen de Ziggo Next direct op de Philips TV was aangesloten ik soms ineens HDR ondersteuning had met tv kijken via de Ziggo Next maar als de boel weer eens vast liep dit weer ineens verdwenen was en met geen mogelijkheid weer terug te krijgen was. Het gebeurde soms dat na het kijken van een film via mijn externe HDD in 4K HDR of DV of na het kijken van Netflix icm Atmos en DV vervolgens het Ziggo Next signaal ook in HDR binnen kwam (of de TV dit zelf zo regelde) maar dit kon ook zo maar weer ineens verdwijnen en dan keek ik weer naar 10 bit SDR beeld.
Ik heb er nu vrede mee dat mijn opstelling in ieder geval stabiel werkt door alles via de Soundbar te laten lopen maar kloppen doet het natuurlijk niet. 😉
Het beeld van de Philips TV is fenomenaal maar de software en/of moederbord dat de rest aan stuurt is nou niet bepaald stabiel. 7(8)7

[ Voor 7% gewijzigd door DrillMaster010 op 14-11-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:39
Vraagje voor mensen met de hw q990c. Ik heb nu een redelijk high end audio set staan, maar gebruik deze voor 95% voor series en films. Overweging is om alles weg te doen (geen grote luidsprekers meer in de woonkamer) en de 990c aan te schaffen (nu in de aanbieding voor €849).
Maarre… is het een beetje te doen voor muziek? En lukt het de soundbar om een hoge woonkamer (4.20m hoog) te vullen?

Snap gezien de hoogte dat voor films het Atmos hoogte kanaal wellicht wat minder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:16
philippevk schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:00:
Vraagje voor mensen met de hw q990c. Ik heb nu een redelijk high end audio set staan, maar gebruik deze voor 95% voor series en films. Overweging is om alles weg te doen (geen grote luidsprekers meer in de woonkamer) en de 990c aan te schaffen (nu in de aanbieding voor €849).
Maarre… is het een beetje te doen voor muziek? En lukt het de soundbar om een hoge woonkamer (4.20m hoog) te vullen?

Snap gezien de hoogte dat voor films het Atmos hoogte kanaal wellicht wat minder werkt.
Ik denk dat de enige beste optie is luisteren. Waarschijnlijk kan het er wel uit voor jouw situatie als ik het zo hoor. Gezien het gebruik wat voornamelijk voor series en films is.

Een kennis van ons heeft ook een Samsung bar en dat klinkt echt wel prima, het is maar net wat je verwachting is.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:03
Haha, mensen die twijfelen over het geluid van zo'n soundbar setup. Kan je uit ervaring vertellen dat je zelden boven volume 15 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-06 16:30
Vanmiddag bij Coolblue de JBL Bar 500 beluisterd en dat is dus echt wel een goed ding. Niet zo fancy vormgegeven maar wel mega dik geluid, helder, ruimtelijk en goed laag.

De Q600C van Samsung ook gezien en geluisterd maar kan nog niet in de schaduw staan van de JBL. Klonk wat schel en moest op erg hoog volume wilde je wat horen.

Sonos Beam 2 ook leuk maar gemis van Bluetooth een dealbreaker voor mij. Plus voor de lekkere bas heb je bijna verplicht wel de Sub Mini nodig. Wordt het alsnog een duur setje.

JBL voor mij dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:11
DaKa86 schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:35:
Vanmiddag bij Coolblue de JBL Bar 500 beluisterd en dat is dus echt wel een goed ding. Niet zo fancy vormgegeven maar wel mega dik geluid, helder, ruimtelijk en goed laag.

De Q600C van Samsung ook gezien en geluisterd maar kan nog niet in de schaduw staan van de JBL. Klonk wat schel en moest op erg hoog volume wilde je wat horen.

Sonos Beam 2 ook leuk maar gemis van Bluetooth een dealbreaker voor mij. Plus voor de lekkere bas heb je bijna verplicht wel de Sub Mini nodig. Wordt het alsnog een duur setje.

JBL voor mij dus :)
Ik had een Philips Fidelio B97 soundbar, die het begeven heeft. Accu van een van de satellieten was kapot. Ik ben nu ook voor JBL gegaan, de JBL 1000, en vind dat een hele vooruitgang. Kan je mening over de JBL dus beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hoi soundbar techneuten,

Ben op zoek naar een soundbar voor onze nieuwe TV Sony XR-65A95L.
Had op het oog een HT-5000 of HT-7000 maar de zijn vrij prijzig.

Zelf nog niet echt ervaring met soundbars, maar wil ook weer niet goedkoop is duurkoop producten kopen.
Is er iets in de pricerange van 500E wat een beetje in de buurt komt?

De midrange budget lijst is niet up-to-date de eerste paar modellen wordt je naar cnet site gestuurd.

Ben op de volgende twee soundbars met subwoofer gevallen.
JBL Bar 500
Samsung HW-Q800C

zitten beide onder de 500E,
of kan het nog beter?

[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 27-11-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 09:19

lasharor

7 december 2004

SantinoNL schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:37:
Vraagje voor de mensen hier met een Samsung Q990c. @Vagax ik lees dat jij hem ook hebt.

Ik heb hem nu zo'n twee weken in huis en ik kan maar niet wennen aan de subwoofer/bass. Als ik een film of serie kijk, dan is de bass te veel aanwezig voor mijn gevoel. Dat geldt voor films met Atmos, maar ook voor standaard 5.1 en in iets mindere mate wanneer ik gewoon tv kijk of formule 1 via de Viaplay app.

Zelfs als ik de sub op -12 zet en de bass op -6. Ik kan het volume dan niet harder dan 8-10 zetten, anders hoor en voel ik te veel gerommel (ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven). Dit geldt voor zowel de standaard, adaptive en surround modus.

Ik woon in een appartement en ik heb echt het gevoel dat de muren aan het trillen zijn. Vooral 's avonds is dat niet ideaal. Ik wil geen aso buurman zijn. En daarnaast kijkt het zelf ook niet prettig als de bass zo aanwezig is, om eerlijk te zijn. Dit is mijn eerste soundbar die Atmos ondersteunt en ook de eerste met surround/rear speakers, dus wellicht is dit gewoon het effect wat je daarmee krijgt. In dat geval is het misschien niet geschikt voor mij en mijn woonsituatie.

Het gekke is dat ik met muziek wel meer controle heb over de bass. Op -12 en -6 is de bass met muziek zo goed als niet meer te voelen bijvoorbeeld. Ik kan de sub en bass met muziek gerust behoorlijk hoger zetten.

Kan het zijn dat ik een defect product heb of is wat ik omschrijf met films/tv kijken normaal? Hebben jullie tips qua settings? Ik heb de meeste wel geprobeerd, behalve de individuele speakersettings, daar heb ik niet aangezeten.
Met mijn Q990B heb ik meermaals het geluid zachter gezet bij het kijken van Oppenheimer. Alhoewel het bass effect hier denk ik een bewuste keuze is.

Andere content gaat meestal goed. Alhoewel ik van mening ben dat het vaak wel wat minder kan.

Misschien kan je beter de EQ van je bron (tv/set up box) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
stel ik koop een Samsung soundbar met subwoofer, ben ik hier dan gelimiteerd? of beter voor een jbl gaan?
en niet vendor lockin.. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
kan een HW-810C voor 459E hier in Duitsland krijgen, lijkt me een prima deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
Hallo theduke

Je heb een hele mooie tv gekocht,en dan ga je voor minder geluid.
Ik heb sinds kort de sony ht-a9 is wel wat duurder aar wel een top geluid ook omdat je je centerspeaker van je tv kan gebruiken.

En ik kom van een sonos arc met sub en de era 300.
Maar vind dit toch ook beter ook kwa spraak uit de center.
Ik zou dan wat door sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
lasharor schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:55:
[...]

Met mijn Q990B heb ik meermaals het geluid zachter gezet bij het kijken van Oppenheimer. Alhoewel het bass effect hier denk ik een bewuste keuze is.

Andere content gaat meestal goed. Alhoewel ik van mening ben dat het vaak wel wat minder kan.

Misschien kan je beter de EQ van je bron (tv/set up box) gebruiken?
Ik heb de 990c een paar weken geleden teruggestuurd tot mijn spijt. Voor muziek was ie heel goed, maar ik kon niet naar een film/serie kijken zonder het gevoel te hebben dat mijn hele woonkamer aan het trillen was.

Ik ben nu aan het kijken naar iets anders, maar heb geen idee wat. Een soundbar zonder subwoofer heeft te weinig bass en een soundbar met subwoofer is blijkbaar niet geschikt voor mijn appartement.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met de EQ gebruiken van je bron? Ik gebruik een media speler (Zidoo) voor het streamen van films en serie's. Zover ik weet kan ik daar geen geluidsinstellingen aanpassen. Met een kastje van bijvoorbeeld KPN kan dat volgens mij ook niet. Maar ik heb geen reguliere tv, dus dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:23
Benjamin- schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 00:55:
Ik heb al vaker naar de Teufel Cinebar One gekeken, en ook de sub versie, maar ik kan weinig info erover vinden.
Ik heb de Cinebar One Plus aangeschaft als extraatje voor onze werk- / logeerkamer. Ik gebruik hem daar voornamelijk voor films in combinatie met een projector, fantastisch en haast onwerkelijk veel geluid voor zo’n kleine unit.
Mijn vriendin gebruikt hem om muziek af te spelen vanaf haar iMac. De subwoofer staat dan ook aan en klinkt subtiel, deze overheerst totaal niet.
We hebben de witte set, die gaat op in het interieur en de subwoofer is zo compact dat ie met gemak onder bijvoorbeeld een bank past.

Er is in mijn ogen juist veel info over te vinden, veel op de website van Teufel en ook veel reviews.
Ik betaalde een paar maanden terug nog 349,- voor deze set, hij staat nu te koop voor 50 euro minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 09:05

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Gethijsem schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:00:
[...]

Ik heb de Cinebar One Plus aangeschaft als extraatje voor onze werk- / logeerkamer. Ik gebruik hem daar voornamelijk voor films in combinatie met een projector, fantastisch en haast onwerkelijk veel geluid voor zo’n kleine unit.
Mijn vriendin gebruikt hem om muziek af te spelen vanaf haar iMac. De subwoofer staat dan ook aan en klinkt subtiel, deze overheerst totaal niet.
We hebben de witte set, die gaat op in het interieur en de subwoofer is zo compact dat ie met gemak onder bijvoorbeeld een bank past.

Er is in mijn ogen juist veel info over te vinden, veel op de website van Teufel en ook veel reviews.
Ik betaalde een paar maanden terug nog 349,- voor deze set, hij staat nu te koop voor 50 euro minder.
Er is zeker wel informatie te vinden, maar het is wel beperkt, een hoop is Duits, en verder lees ik geen vergelijkingen. Hun eigen website is natuurlijk niet een goede bron, die vinden hun spul natuurlijk fantastisch.

Maargoed ik heb hem wel besteld van het weekend, dat je de sub plat kan leggen is ook echt een plus. Ik ga het vrijdag ervaren.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:50
Ik ben in de markt voor een nieuwe soundbar. Ik maak gebruik van een LG G3 OLED 77" TV. Nu heb ik buren en ben ik geen geluid purist - het moet een beetje een combinatie zijn tussen kwaliteit en value for money.

Nu keek ik bijvoorbeeld naar:

JBL Bar 500
Bose Smart Ultra Soundbar + Bass Module 500 of Bass Module 700

Natuurlijk zit hier prijsverschil in maar in hoeverre is dat te verklaren, ik ben echt een leek hierin. Ga ik het verschil echt merken? En dan een stapje verder, ga ik het verschil merken in de Bose Bass Module 500 of 700?

[ Voor 3% gewijzigd door ColeJ op 29-11-2023 09:29 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Heeft iemand de Nakamichi Dragon die begin dit jaar voorbij kwam nog kunnen kopen/bekijken? Is die überhaupt op de één of andere manier hier te krijgen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Laatst online: 12:14
alexbl69 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:45:
Heeft iemand de Nakamichi Dragon die begin dit jaar voorbij kwam nog kunnen kopen/bekijken? Is die überhaupt op de één of andere manier hier te krijgen?
Een belletje naar Alpha High-end in Antwerpen is de enige mogelijkheid in de buurt vrees ik. Of ze hem hebben staan, geen idee. Onduidelijk of ze het merk nu wel of niet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Laatst online: 01-06 12:40
Net een Sony A95L gekocht. Helaas heeft die in combinatie met mijn Samsung N950 een verschrikkelijk lipsync issues (niet met mijn vorige LG 55c7 en TV speakers zijn volledig in sync). Nuja die soundbar ondersteunt natuurlijk geen eARC.
Ben nu een beetje aan het twijfelen tussen een Sony HTA9 en HT-7000. Full HDMI 2.1 compatibility is een must gezien de A95L maar twee HDMI 2.1 aansluitingen heeft.
Kan iemand me helpen kiezen? Of heeft iemand een beter alternatief? In ons huidige huis kan ik helaas geen surroundsysteem zetten, dat is voorzien voor ons volgende woonproject :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Hallo wouter

Kies maar voor de ht-a9 ik heb het ook sinds 2 weken helemaal top met de sony tv als centerspeaker

En ik kom van sonos maar ik ben super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
En wouter als je koopt doe het niet bij hellotv maar bij smits arnhem
Daar heb ik de sony ht-a9 gekocht met sw5 voor 1900 euro

Bij hellotv zijn het dieven en als er iets defect is laten ze je ook stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb een samsung q990c soundbar icm een LG oled.
De HDMI van de LG loopt aardig vol, met op HDMI1 mijn PS5, op HDMI2 de soundbar en op HDMI3 een android mini pc.

Ik wil mogelijk nog een switch en chromecast aansluiten. Kan dit ook via de soundbar doorgegeven worden naar de TV? De soundbar heeft immers ook een HDMI1 en HDMI2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Laatst online: 01-06 12:40
benjans68 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:58:
En wouter als je koopt doe het niet bij hellotv maar bij smits arnhem
Daar heb ik de sony ht-a9 gekocht met sw5 voor 1900 euro

Bij hellotv zijn het dieven en als er iets defect is laten ze je ook stikken.
https://www.smitsarnhem.nl/ht-a9-2

Nu voor €1999, maar heb eens geïnformeerd naar een decemberdeal. Woon wel in België, maar kan het laten verzenden ofwel ga ik eens op bezoek bij de gezellige noorderburen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Gewoon onderhandelen wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben een beetje in twijfel. Via Amazon is nu de Samsung HW-Q930C voor een scherpe prijs te krijgen (~500 euro).
Maar nu staat er bij mij in de buurt ook een LG DSP11RA te koop voor 400 euro (via marktplaats). Ik heb zelf een 55" OLED TV (met eArc). Dus ik heb een lichte voorkeur voor de LG (onderbuik gevoel). Nu is de LG wel onmundig groot, dus de WAF ligt daar wat lager :P (m'n vriendin vindt die LG eigenlijk te groot) en ik lees ook best wat problemen/bugs qua software met die LG.
De reviews zijn voor alle twee wel OK (qua geluid) wat ik zo lees.

We zitten ongeveer 2,5 meter van de tv af, en de surroundspeakers zouden eigenlijk direct achter de zitbank komen te staan.
Heeft iemand nog argumenten om voor de een of de ander te kiezen?

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 08-12-2023 21:42 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:45
DeLyon schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Heb hem sinds deze week :) Kom van een 5.1 home cinema set. Ben geen enorme audiofiel maar vind hem echt heerlijk klinken. Dialogen klinken goed en de surround/Atmos effecten zijn goed waarneembaar. Ook het systeem van het losklikken van de rear speakers werkt heel soepel. Koppelen via eARC aan mijn LG C2 verliep ook vlekkeloos. Verder werkt de bijbehorende app goed, hoewel ik nog wel iets meer equalizer opties zou willen. Stuur maar een pb als je meer wilt weten.
Bevalt de jbl nog steeds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
Jazeker, na 9 maanden nog steeds erg blij mee. Heb is een stabiel product en heb nog geen enkele issue of bug ervaren. Het geluid is erg goed, met enorm veel bass en het blijft zuiver bij een hoog volume. De rear speakers leg ik achter de bank bij een goede film en dat geeft een mooi surround en Atmos effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:45
DeLyon schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:41:
[...]

Jazeker, na 9 maanden nog steeds erg blij mee. Heb is een stabiel product en heb nog geen enkele issue of bug ervaren. Het geluid is erg goed, met enorm veel bass en het blijft zuiver bij een hoog volume. De rear speakers leg ik achter de bank bij een goede film en dat geeft een mooi surround en Atmos effect.
Bedankt, zag deze laatst in de winkel, heb hem kort aangehad, was te druk om deze goed te testen.
Kun je de achterspeakers ook gekoppeld houden aan de soundbar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
Hellboy! schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:40:
[...]

Bedankt, zag deze laatst in de winkel, heb hem kort aangehad, was te druk om deze goed te testen.
Kun je de achterspeakers ook gekoppeld houden aan de soundbar?
Jazeker. In mijn setup zijn de speakers vooral gekoppeld aan de soundbar en ik haal ze er sporadisch af als ik écht surround geluid wil.

Gekoppeld aan de soundbar werken ze dus ook als een geheel en de soundbar herkent het wanneer je ze loskoppelt en als rear speakers gebruikt. Stuur maar een pb als je meer wilt weten.

[ Voor 5% gewijzigd door DeLyon op 12-12-2023 14:49 ]

• SoulBeat
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-06 22:15
Was aan het kijken naar de Bose Smart Soundbar 900 (649€) maar in de winkel waar ik hem wou halen verkopen ze hem al niet meer wegens vervangen door die Bose Ultra Soundbar (899€), ik vind enkel terug dat "AI" het enige verschil is..

Blijft de 900 een goede keuze voor dit geld? Of zijn er andere aanraders voor deze prijs? Lager mag zeker en vast ook.

Reden dat ik richting Bose keek was ook onder andere het samenwerken met een andere Bose speaker die wij hier hebben staan voor multiroom muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:01
SoulBeat schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:50:
Was aan het kijken naar de Bose Smart Soundbar 900 (649€) maar in de winkel waar ik hem wou halen verkopen ze hem al niet meer wegens vervangen door die Bose Ultra Soundbar (899€), ik vind enkel terug dat "AI" het enige verschil is..

Blijft de 900 een goede keuze voor dit geld? Of zijn er andere aanraders voor deze prijs? Lager mag zeker en vast ook.

Reden dat ik richting Bose keek was ook onder andere het samenwerken met een andere Bose speaker die wij hier hebben staan voor multiroom muziek
Lijkt er inderdaad op dat dit een uitlopend model is. Op Rtings vind ik de volgende quote: " The main difference between these top-of-the-line models is AI Dialogue support, a feature designed to automatically adjust your content to improve vocal clarity. "

Mocht je nog een paar tientjes in je zak willen houde n kun je ook Certified Refurbished bij Bose zelf bestellen: https://www.bose.nl/nl_nl...mart-soundbar-900-fr.html

Bij beide soundbars is het commentaar wel dat ze wat lacking zijn in low bass response, maar ik denk dat het aan je zelf is om uit te zoeken hoe belangrijk je dat vindt - en is evt op te lossen met een losse sub.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulBeat
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-06 22:15
eBait schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:10:
[...]

Lijkt er inderdaad op dat dit een uitlopend model is. Op Rtings vind ik de volgende quote: " The main difference between these top-of-the-line models is AI Dialogue support, a feature designed to automatically adjust your content to improve vocal clarity. "

Mocht je nog een paar tientjes in je zak willen houde n kun je ook Certified Refurbished bij Bose zelf bestellen: https://www.bose.nl/nl_nl...mart-soundbar-900-fr.html

Bij beide soundbars is het commentaar wel dat ze wat lacking zijn in low bass response, maar ik denk dat het aan je zelf is om uit te zoeken hoe belangrijk je dat vindt - en is evt op te lossen met een losse sub.

Succes met je keuze!
Heb nog een aparte HK sub liggen die ik zou kunnen koppelen.
Intussen echter veel gelezen online over connectieproblemen van Bose en denk dat ik deze ga laten liggen hierdoor (had voorheen ook dergelijke issues met mijn HK surround setup en werd op den duur zo frustrerend om iedere avond op te lossen...)

Was het aan het vermijden maar ben nu toch de Sonos lineup maar even aan het bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Edit: laat maar

[ Voor 101% gewijzigd door Boris96 op 27-12-2023 23:37 ]

Boris96

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste