Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Kixtart schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:47:
[...]

Dan ben ik ook benieuwd. Ik heb de Q990B toevallig net geleverd gekregen, want de meeste reviews zijn positief. Bepaalde problemen worden overdreven gezien klagende mensen eerder langskomen, maar jouw bericht laat me nu ook twijfelen... :o ;)
Ik zou je veertien dagen bedenktijd (of soms 30, hangt van de winkel af) goed in de gaten houden. Uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om het op safe te spelen. Ik vertrouw Samsung niet. Ik wil gewoon dat het product dat ik gekocht heb, altijd functioneert, en dat gevoel heb ik bij deze soundbar niet meer. De hele tijd moeten controleren of de rear speakers nog werken, doet afbreuk aan de luisterervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:44:
[...]

Heb je de Sonos inmiddels in huis staan, en als je de twee met elkaar vergelijkt, ga je er dan veel op achteruit qua surround/dolby atmos sound? Of ligt dat dicht tegen elkaar aan? Ik vind overigens de Sonos Arc in het wit er echt mooi uitzien. Dat is ook de kleur dat ik besteld heb :).
Hij is inderdaad binnen :) Ik heb al eerdere ervaring met Sonos en volg de community al een tijdje, dus het voelt een beetje als thuiskomen. Ik vind het grootste verschil eigenlijk dat de Arc voller klinkt en subtieler is (ideaal voor lagere volumes). Bij de Q990B heb ik vele uren verspild met gerommel aan de EQ om het enigszins naar mijn zin te krijgen. Bij Sonos het tegenovergestelde. Ik heb de boel geïnstalleerd, TruePlay gedaan en alles werkt perfect. Doet me erg denken aan Apple's "it just works" filosofie. Qua surround/Atmos is het denk ik wel een tikje minder, maar dat is ook niet gek als je nagaat dat de Q990B side- & up-firing rear speakers heeft. De vraag is of je dit echt mist als je ze niet direct vergelijkt.
Kixtart schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:47:
[...]

Dan ben ik ook benieuwd. Ik heb de Q990B toevallig net geleverd gekregen, want de meeste reviews zijn positief. Bepaalde problemen worden overdreven gezien klagende mensen eerder langskomen, maar jouw bericht laat me nu ook twijfelen... :o ;)
Er is wel degelijk een serieus probleem met de Q990B. De wireless transmitter in de eerste batches is zwak en zorgt wijdverspreid voor disconnect problemen. Het schijnt dat ze die in juni veranderd hebben, maar dat is dus de gok die je neemt door te bestellen. Mijne heb ik eind September besteld en die heeft het probleem. Ik ga er denk binnenkort achteraan bij de webshop, maar aangezien het waarschijnlijk om een grijs import exemplaar gaat verwacht ik er weinig van. Lesje geleerd voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Frank schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:10:

[...]

Er is wel degelijk een serieus probleem met de Q990B. De wireless transmitter in de eerste batches is zwak en zorgt wijdverspreid voor disconnect problemen. Het schijnt dat ze die in juni veranderd hebben, maar dat is dus de gok die je neemt door te bestellen. Mijne heb ik eind September besteld en die heeft het probleem. Ik ga er denk binnenkort achteraan bij de webshop, maar aangezien het waarschijnlijk om een grijs import exemplaar gaat verwacht ik er weinig van. Lesje geleerd voor de toekomst.
Dat is een aannane van mensen op het internet, maar dit is nooit bewezen. Die van mij is in november geleverd en ook met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:15:
[...]

Dat is een aannane van mensen op het internet, maar dit is nooit bewezen. Die van mij is in november geleverd en ook met het probleem.
Het is letterlijk wat Samsung Technicians gezegd hebben tegen iemand waarbij ze thuis langskwamen: https://www.reddit.com/r/...wireless_transmitters_of/

Ik zou persoonlijk ver weg blijven van deze soundbar om die reden alleen al. Het is een loterij. Maar proberen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Frank schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:19:
[...]

Het is letterlijk wat Samsung Technicians gezegd hebben tegen iemand waarbij ze thuis langskwamen: https://www.reddit.com/r/...wireless_transmitters_of/

Ik zou persoonlijk ver weg blijven van deze soundbar om die reden alleen al. Het is een loterij. Maar proberen kan nooit kwaad.
"They are currently testing a new wireless transmitter", is voor mij nog geen bevestiging dat ze de hele productie hebben aangepast ;) . Je moet je voorstellen dat dit soort contractuele afspraken niet ineens gewijzigd kunnen worden. Ze hebben op zijn minst honderdduizenden van die dingen (WiFi transmitters) liggen. Dat blijkt ook, aangezien de productie na juni er ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:22:
[...]

"They are currently testing a new wireless transmitter", is voor mij nog geen bevestiging dat ze de hele productie hebben aangepast ;) . Je moet je voorstellen dat dit soort contractuele afspraken niet ineens gewijzigd kunnen worden. Ze hebben op zijn minst honderdduizenden van die dingen (WiFi transmitters) liggen. Dat blijkt ook, aangezien de productie na juni er ook last van heeft.
Ik heb de laatste weken zoveel gelezen over de Q990B dat het niet meer bij te houden is. Zover ik weet is er met productie exemplaren van na juni nog geen probleem geconstateerd. Dat je de soundbar in november koopt zegt natuurlijk niks over de productie datum. Maar nee, je zal waarschijnlijk geen officiële bevestiging van Samsung krijgen. Het is namelijk nogal een flater als het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

BramViking schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:53:
[...]

Ik zou je veertien dagen bedenktijd (of soms 30, hangt van de winkel af) goed in de gaten houden. Uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om het op safe te spelen. Ik vertrouw Samsung niet. Ik wil gewoon dat het product dat ik gekocht heb, altijd functioneert, en dat gevoel heb ik bij deze soundbar niet meer. De hele tijd moeten controleren of de rear speakers nog werken, doet afbreuk aan de luisterervaring.
Inderdaad, maar zelfs na die tijd is het eventueel altijd nog non-conform. Alleen is het dan niet altijd zo makkelijk om je gelijk te krijgen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:42
Zouden ze dan in de 930B andere wifi transmitters gebruiken aangezien bij dat model de klachten over disconnects een stuk minder zijn?

Heb er zelf trouwens ook nog geen last van gehad (even afkloppen :) )

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Frank schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb de laatste weken zoveel gelezen over de Q990B dat het niet meer bij te houden is. Zover ik weet is er met productie exemplaren van na juni nog geen probleem geconstateerd. Dat je de soundbar in november koopt zegt natuurlijk niks over de productie datum. Maar nee, je zal waarschijnlijk geen officiële bevestiging van Samsung krijgen. Het is namelijk nogal een flater als het waar is.
Een set dat je in november koopt is over het algemeen niet in juni of eerder in elkaar gezet. Vaak gaat men door de voorraden heen bij het ingaan van cashback acties. De vorige cashback actie was 300,-. Toen hadden de meeste winkels toch een wachttijd voor het leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Beefhead schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:12:
Zouden ze dan in de 930B andere wifi transmitters gebruiken aangezien bij dat model de klachten over disconnects een stuk minder zijn?

Heb er zelf trouwens ook nog geen last van gehad (even afkloppen :) )
Ik denk dat de 930B inderdaad anders is, aangezien de subwoofer en speakers hoogstwaarschijnlijk van het vorige model afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Ik heb een Sony HT-ZF9 met rears. Ik speel alles af via een Nvidia Shield 2017 (deze ondersteunt geen Dolby Atmos voor de meeste streamingsdiensten omdat Nvidia niet voor die licentie betaalt).

Loop ik dan veel mis? Heeft de HT-ZF9 veel te bieden op atmosgebied of is het meer een gimmick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb nu de jbl bar 5.1 met wireless speaker/subwoofer. ik wil misschien overstappen naar de Samsung Cinematic Q-series HW-Q930B. heeft iemand hier ervaringen mee? is dit een grote vooruitgang?

weet iemand of de poorten van de jbl bar 5.1 allemaal hdmi 2.0 zijn? ik kan deze info letterlijk nergens vinden.

uitvoering: JBL Bar 5.1

[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 30-11-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat is de ervaring van de Samsung Cinematic Q-series Soundbar op een niet Samsung TV met eARC ondersteuning.

Mis je dan essentiele functionaliteit van de Soundbar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
supermlt schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:24:
Wat is de ervaring van de Samsung Cinematic Q-series Soundbar op een niet Samsung TV met eARC ondersteuning.

Mis je dan essentiele functionaliteit van de Soundbar?
Misschien heb je hier iets aan, vanaf 6:34
YouTube: Samsung Q990B VS Q930B, Dropouts, Compared to Bose, Sonos, LG S95QR ...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Goedenavond!
Hardware : Samsung Neo QLED 43QN90B. Te dure TV voor een 43" maar vrouwlief wil geen "grote". >:) Mede gekocht om geluid dat als goed omschreven wordt. Resultaat: geluid zwaar ondermaats teleurstellend, via instellingen nauwelijks te verbeteren.
Dan maar een Soundbar gekocht. Wilde een all-in-1, kwam uiteindelijk bij de Samsung HW-Q60B uit, via Samsung (aanbieding ivm tv aankoop) dus net boven de Eur 200. Reviews waren ook allemaal prima.

Heeft iemand ervaring hoe deze het beste in te stellen? Wat ik ook probeer, zelfs met Equalizer laag-setting op absoluut minimum, een te prominente film-achtige basweergave. Ik vind het prima, echter raadt je het al, vrouwlief vindt het vreselijk...............

Iedere tip is welkom, met deze uitgaven zou het toch minimaal voor alle partijen hier bevredigend moeten kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
cwarcher schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:06:
Goedenavond!
Hardware : Samsung Neo QLED 43QN90B. Te dure TV voor een 43" maar vrouwlief wil geen "grote". >:) Mede gekocht om geluid dat als goed omschreven wordt. Resultaat: geluid zwaar ondermaats teleurstellend, via instellingen nauwelijks te verbeteren.
Dan maar een Soundbar gekocht. Wilde een all-in-1, kwam uiteindelijk bij de Samsung HW-Q60B uit, via Samsung (aanbieding ivm tv aankoop) dus net boven de Eur 200. Reviews waren ook allemaal prima.

Heeft iemand ervaring hoe deze het beste in te stellen? Wat ik ook probeer, zelfs met Equalizer laag-setting op absoluut minimum, een te prominente film-achtige basweergave. Ik vind het prima, echter raadt je het al, vrouwlief vindt het vreselijk...............

Iedere tip is welkom, met deze uitgaven zou het toch minimaal voor alle partijen hier bevredigend moeten kunnen zijn?
Oud paar sokken in de bas poort van de sub drukken helpt vaak een hoop.

En naast bass verlagen in de wq kun je vgm ook nog het volume van de subwoofer verlagen. Heb je beide gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door X2X2X op 05-12-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

OMD

Achteraf gezien niet heel tactvol…

[ Voor 108% gewijzigd door OMD op 05-12-2022 23:12 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
OMD schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:03:
Achteraf gezien niet heel tactvol…
kan ook leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik zit overal te kijken nu om mijn huidige 10 jaar oude geluidsset een update te geven, lastig nog met een vriendin die ook eisen heeft en uit de tijd stamt dat Bose het beste is wat je kunt krijgen en dat nu ook met Sonos heeft. In elk geval waren we al eens aan het kijken naar een 4.0 opstelling met draadloze rear speakers.

Nu schijnt dat je met de Sennheiser Ambeo eigenlijk geen rear speakers meer nodig hebt: uitvoering: Sennheiser AMBEO Soundbar

Ben wel benieuwd of er mensen zijn die dit 'monster' hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
X2X2X schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:37:
[...]

Oud paar sokken in de bas poort van de sub drukken helpt vaak een hoop.

En naast bass verlagen in de wq kun je vgm ook nog het volume van de subwoofer verlagen. Heb je beide gedaan?
Hi,
Dank voor de suggesties, zal eens kijken of dergelijke instellingen ook bij deze bestaan, is immers 1 all-in-one Soundbar zonder losse subwoofer
En dus ook niets om een sok in te drukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Een paar jaar geleden heb ik een Yamaha YSP-2700 gekocht. Destijds was ik diep onder de indruk van deze soundbar. Nog altijd vind ik dat er een mooi geluid uit komt, mits het geluid op stereo wordt gezet. In de andere modussen ben ik wat minder tevreden en het surround effect (logischerwijs) laat nogal te wensen over. Dit zou ik graag anders zien waardoor ik me nu aan het oriënteren ben op een andere soundbar.

Het liefste blijf ik onder de 1000 euro. Mogelijke kandidaten zover:
  • Polk Magnify Max AX SR (zjin nog niet veel reviews van, op amazon wordt gesproken over connectie issues)
  • JBL 9.1 (conversaties/stemmen vallen vaak weg in de rest van het geluid)
  • Samsung HW-Q990B (lees over best veel connectie issues, en kwaliteit bij muziek zou niet geweldig zijn)
  • Harman Kardon Citation Multibeam 1100 (uitbreiding met subwoofer en surround speakers maakt dat ik ver over mijn budget moet gaan)
  • LG SP11RA
Zaken die voor mij belangrijk zijn:
  • Goede muziek weergave (luister veel EDM, maar ook andere soorten, dus passend bij alround muziekweergave
  • Voldoende laag, dus bij voorkeur met subwoofer (maar ook weer niet een bakbeest van een woofer).
  • Degelijk tot goed surround effect
  • Moet passen bij een 55" tv (Lg C755 OLED).
Ik had eerst mijn zinnen gezet op de Samsung aangezien deze overal zeer goed uit de reviews komst. Maar ik heb zo mijn twijfel over de onafhankelijkheid van veel van die reviews gekregen. O.a. gezien dat hij bij muziek echt niet zo goed presteert en dat user reviews toch ook flink klagen over connectie problemen van de surround speakers. Daarom gaat mijn oog nu wat meer naar de HK, maar ja, die is dan eigenlijk weer te duur. Polk is een typisch audiomerk. Desondanks waren eerdere soundbars niet echt over om naar huis te schrijven. Wat ik gelezen heb over de Magnify Max AX SR zijn ze nu wel een goede weg ingeslagen, maar gezien het gebrek aan reviews, vind ik het nogal een gok om daar min of blind voor te gaan.

Kortom, heb nog wel wat af te wegen voor mijzelf. Maar suggesties/inputs worden natuurlijk gewaardeerd, evenals andere suggesties voor een soundbar om aan het lijstje toe te voegen.
Binnetie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:45:
Nu schijnt dat je met de Sennheiser Ambeo eigenlijk geen rear speakers meer nodig hebt: uitvoering: Sennheiser AMBEO Soundbar
Ik vind dit altijd een gewaagde uitspraak. Ja ze kunnen wel iets benaderen, maar het blijft een benadering, plus het is ook erg afhankelijk van hoe de ruimte bij jou thuis is.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 07-12-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
cwarcher schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:23:
[...]

Hi,
Dank voor de suggesties, zal eens kijken of dergelijke instellingen ook bij deze bestaan, is immers 1 all-in-one Soundbar zonder losse subwoofer
En dus ook niets om een sok in te drukken :D
Zeker weten dat je het juiste typnr gedeeld hebt dan? Je verwees naar de Q60B namelijk, die heeft een subwoofer zag ik.
https://www.samsung.com/n...hw-q60b-black-hw-q60b-xn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
X2X2X schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:33:
[...]

Zeker weten dat je het juiste typnr gedeeld hebt dan? Je verwees naar de Q60B namelijk, die heeft een subwoofer zag ik.
https://www.samsung.com/n...hw-q60b-black-hw-q60b-xn/
Flut, het is dus de hw-s60b, verkeerde copy/paste :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even een vraag voor de Q990B eigenaren, hoe ervaren jullie de kwaliteit van het geluid bij het afspelen van muziek? Ik lees hier zulke gemengde ervaringen mee in recensies. De ene is lovend en vindt het beter dan menig andere set. En weer een anders zegt, goed voor films maar niet voor muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Ik vond de muziek vanuit de Q990B redelijk tot goed voor een soundbar, maar het grootste probleem wat ik ermee had was dat muziek vrij snel veel te hard was.. Als achtergrond kwam ik vaak niet verder van 5 of 7, terwijl het een schaal van 0 tot 100 is.

En dan helpt het ook niet mee dat de Spotify App in stappen van 5 harder en zachter gaat op de Samsung.

[ Voor 20% gewijzigd door M@cer op 07-12-2022 08:56 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
M@cer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:55:
Ik vond de muziek vanuit de Q990B redelijk tot goed voor een soundbar, maar het grootste probleem wat ik ermee had was dat muziek vrij snel veel te hard was.. Als achtergrond kwam ik vaak niet verder van 5 of 7, terwijl het een schaal van 0 tot 100 is.

En dan helpt het ook niet mee dat de Spotify App in stappen van 5 harder en zachter gaat op de Samsung.
Heb het er maar op gewaagd en de Q990B gehaald. Al met al zou ik op 799 uitkomen. Maar je de set geïnstalleerd te hebben ben ik nog niet voor 100% overtuigd. Met name muziek en het geluid tijdens simpel tv kijken (via NLZiet) vind ik wat dunnetjes klinken. Er mist wat warmte als je het mij vraagt. De surround ervaring daarentegen is wel echt top.

Misschien moet ik nog wennen aan het geluid. Kan natuurlijk dat ik teveel gewend ben aan het geluid van de Yamaha ysp-2700. Welke overigens wel bekend staat om de geluidskwaliteit. Maar goed ik kijk het nog even aan. En went het niet dan de set toch maar weer terug brengen. En gaan bedenken wat dan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 10-12-2022 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik ben in elk geval blij als update vanaf de flexibele HTL9100 (achterspeakers eraf te halen wanneer nodig). Ik heb voor de zekerheid 5ghz band naar voren gezet vanwege het disconnect verhaal en want ik had begrepen dat deze ook in een bepaalde range zat.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om via een Google Home commando bijvoorbeeld radio te streamen op de soundbar.

Wanneer ik bijvoorbeeld zeg: "Hey Google, stream SlamFM op de Samsung Soundbar" dan gaat Google klagen dat ik er bij moet zeggen op welk apparaat ze het moet afspelen. Zeg ik "Samsung soundbar" er niet achter, dan wordt SlamFM gestreamd op de Google Home speaker.

Geen idee wat het juiste commando is om dit voor elkaar te krijgen. Pauzeren van muziek lukt dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

In heb het nog niet getest, maar heeft jouw soundbar wel de naam Samsung soundbar?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 15-09 08:34
13art schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:28:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om via een Google Home commando bijvoorbeeld radio te streamen op de soundbar.

Wanneer ik bijvoorbeeld zeg: "Hey Google, stream SlamFM op de Samsung Soundbar" dan gaat Google klagen dat ik er bij moet zeggen op welk apparaat ze het moet afspelen. Zeg ik "Samsung soundbar" er niet achter, dan wordt SlamFM gestreamd op de Google Home speaker.

Geen idee wat het juiste commando is om dit voor elkaar te krijgen. Pauzeren van muziek lukt dan wel weer.
Heb je wel je soundbar hernoemd naar Samsung Soundbar in Google Home?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
M@cer schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:09:
[...]

Heb je wel je soundbar hernoemd naar Samsung Soundbar in Google Home?
Kixtart schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:44:
In heb het nog niet getest, maar heeft jouw soundbar wel de naam Samsung soundbar?
Zeker. Andere commando's als pauzeren van de muziek of aanzetten van de soundbar gaan wel goed.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 11-12-2022 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
Binnetie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:45:
Ik zit overal te kijken nu om mijn huidige 10 jaar oude geluidsset een update te geven, lastig nog met een vriendin die ook eisen heeft en uit de tijd stamt dat Bose het beste is wat je kunt krijgen en dat nu ook met Sonos heeft. In elk geval waren we al eens aan het kijken naar een 4.0 opstelling met draadloze rear speakers.

Ben wel benieuwd of er mensen zijn die dit 'monster' hebben :)
Ik heb hem hier staan. Vind hem echt heel goed klinken. Bij atmos content kijk ik regel matig naar recht s of links in de kamer omdat daar echt het geluid vandaan komt. Maar geluid achter me nog nooit gehoord, maar zonder rears kan dat ook niet ben ik van mening..

Heb hem hier wel met sub aan het werk en dit vind ik echt wel nodig voor deze bar.

Hij schijnt wel gevoelig te zijn voor de opbouw van je kamer en hoogte plafond. Mensen zijn er of weg van of vinden hem niks maar dit ligt dan vaak aan de opzet van de kamer. Heeft wel muren nodig om geluid te laten weerkaatsen en ook een niet al te hoog plafond..

[ Voor 10% gewijzigd door k1978 op 12-12-2022 13:33 ]

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 11:04
Zojuist ter vervanging van mijn Samsung HW-K850 een HW-Q990B besteld.
Het Atmos geluid van de HW-K850 was best goed, maar door het gebrek aan earc en alle wijzigingen die ik intussen heb gehad in randapparatuur (xbox series x, apple tv, ps5) kon ik niet of nauwelijks meer fatsoenlijk gebruik maken van de atmos functie zonder bijvoorbeeld op Dolby Vision in te leveren.

Sonos Arc heb ik even aan gedacht, maar ik heb aan de andere kant onlangs mijn Play 5's Gen2 net verkocht en had geen zin meer om weer geld te stoppen in een nieuwe sonos setup. Ook een setup met receiver en losse speakers heb ik nog aan gedacht, maar dan zou ik veel tijd en energie kwijt zijn aan mijn kabelmanagement.
Ook een Sony A7000 + woofer en rears heeft de revue gepasseerd....maar alleen al de A7000 + woofer zou me al 2 keer zoveel geld kosten. Dat zou ik niet langs de commissie krijgen (lees mijn vrouw :-))

Iemand nog tips over de plaatsing van de rears en eventuele standaarden? Ik zag een setje Vebos standaarden voor rond de 150 euro...wat me wel interessant leek. Iemand ervaring met deze?

Heb inmiddels wel langere voedingkabels gekocht voor de rears (3 meter)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

brambello schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:00:
Ik heb een Sony HT-ZF9 met rears. Ik speel alles af via een Nvidia Shield 2017 (deze ondersteunt geen Dolby Atmos voor de meeste streamingsdiensten omdat Nvidia niet voor die licentie betaalt).

Loop ik dan veel mis? Heeft de HT-ZF9 veel te bieden op atmosgebied of is het meer een gimmick?
https://www.nvidia.com/en...avr-surround-audio-setup/
SHIELD TV supports Dolby Digital (AC3), Dolby Digital Plus (E-AC3), Dolby ATMOS, Dolby TrueHD, DTS:X, and DTS Core Audio Streams over HDMI. Dolby audio can be decoded/converted to the best available format for your home theater. DTS audio will not be converted and will be passed directly to the HDMI output.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

pacod schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:14:
Zojuist ter vervanging van mijn Samsung HW-K850 een HW-Q990B besteld.
Het Atmos geluid van de HW-K850 was best goed, maar door het gebrek aan earc en alle wijzigingen die ik intussen heb gehad in randapparatuur (xbox series x, apple tv, ps5) kon ik niet of nauwelijks meer fatsoenlijk gebruik maken van de atmos functie zonder bijvoorbeeld op Dolby Vision in te leveren.

Sonos Arc heb ik even aan gedacht, maar ik heb aan de andere kant onlangs mijn Play 5's Gen2 net verkocht en had geen zin meer om weer geld te stoppen in een nieuwe sonos setup. Ook een setup met receiver en losse speakers heb ik nog aan gedacht, maar dan zou ik veel tijd en energie kwijt zijn aan mijn kabelmanagement.
Ook een Sony A7000 + woofer en rears heeft de revue gepasseerd....maar alleen al de A7000 + woofer zou me al 2 keer zoveel geld kosten. Dat zou ik niet langs de commissie krijgen (lees mijn vrouw :-))

Iemand nog tips over de plaatsing van de rears en eventuele standaarden? Ik zag een setje Vebos standaarden voor rond de 150 euro...wat me wel interessant leek. Iemand ervaring met deze?

Je hoeft niet de hele set tegelijk te kopen, ik moet zeggen dat ik de woofers in de sound an sigh prima vind. Heb ook geen harde eisen. De bass is diep genoeg dat mijn hond af en toe wakker schrikt. Ik zou waarschijnlijk meer waarde hechten aan de rear-speakers voor een betere surround ervaring. Dus die komen volgend jaar.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:20
Ik zoek een budget soundbar met goed geluid. Voor reguliere TV en films, muziek is niet nodig. Ik heb deze tot nu toe als beste optie gevonden voor 149 euro, maar als iemand nog andere tips heeft waar ik naar zou kunnen kijken voor een vergelijkbare prijs hoor ik het graag.

Denon DHT-S216

https://www.amazon.de/dp/...ht-s216%2Caps%2C86&sr=8-3

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Heeft iemand ervaring met de Denon soundbar HEOS BAR + HEOS sub in vergelijking tov een nieuwere LG soundbar met sub ?
Ik zou graag een LG soundbar bij onze nieuwe tv OLED65G2 aanschaffen, maar heb tot op heden nog niets kunnen beluisteren....

Nu heb ik de HEOS-set voor het geluid en die klinkt echt wel goed.
Dus ik zoek iets wat minstens vergelijkbaar is of beter.

Op specs kom ik op deze set uit; https://www.rtings.com/soundbar/reviews/lg/s90qy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:33
vndk schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:20:
Heeft iemand ervaring met de Denon soundbar HEOS BAR + HEOS sub in vergelijking tov een nieuwere LG soundbar met sub ?
Ik zou graag een LG soundbar bij onze nieuwe tv OLED65G2 aanschaffen, maar heb tot op heden nog niets kunnen beluisteren....

Nu heb ik de HEOS-set voor het geluid en die klinkt echt wel goed.
Dus ik zoek iets wat minstens vergelijkbaar is of beter.

Op specs kom ik op deze set uit; https://www.rtings.com/soundbar/reviews/lg/s90qy
In het verleden beide gehoord en ben voor de HEOS gegaan. Reden hiervoor is dat ik de stem uit de sub van de LG hoorde komen waardoor de sub op gehoord plaatsbaar was. Sub van de HEOS leek ook dieper te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
pacod schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:14:

Ik heb inderdaad ook andere kabels gekocht, omdat met deze standaarden ik de kabel er netjes door wilde voeren, maar daarvoor moet ik de kabel wel eerst doorknippen, doorvoeren en weer aan elkaar maken. Dat wilde ik niet met de originele kabels doen. Plus de kabels moesten sowieso langer zijn om netjes weggewerkt te kunnen worden.

De standaarden voldoen op zich wel. Het zijn niet de meest elegante, en ik moest het rubber wat verdikken om de speakers er in te kunnen laten klemmen, maar deze kan je wel instellen wat hoogte betreft, en dat kan met de VEBOS niet, en ik wilde ze wel hoger hebben dan de 80cm van de VEBOS.
Achteraf had ik misschien beter voor deze kunnen gaan, deze zien er net wat eleganter uit. Maar goed ik heb nu die andere al en alles is geïnstalleerd, dus ik houd het nu maar gewoon zoals het nu is.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 23-12-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:34
Heb nu de q930 gekocht. Voor tv/Netflix ben ik tevreden. Zoek nog wel naar mogelijkheid om wat te tweaken met surround geluid. Hoe kan ik de rear speakers luider zetten? Kan dat alleen via de afstandsbediening? Via de app kan ik het niet vinden?

Ander punt: ik wil de soundbar toevoegen in een speaker groep in Google Home (combineren met mn Teufel boxen in een andere kamer). Klopt het dat dit niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
MrVegeta schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:57:
[...]

Je hoeft niet de hele set tegelijk te kopen, ik moet zeggen dat ik de woofers in de sound an sigh prima vind. Heb ook geen harde eisen. De bass is diep genoeg dat mijn hond af en toe wakker schrikt. Ik zou waarschijnlijk meer waarde hechten aan de rear-speakers voor een betere surround ervaring. Dus die komen volgend jaar.
Ook ik heb geen echte harde eisen, maar belangrijk vond ik dat "normaal" tv geluid en met name spraak goed te verstaan is zonder de volume ver omhoog te gooien. Gezien ik al een beetje had geproefd van Atmos en gezien mijn "collectie" op plex, blurays en streaming services was dat ook wel een vereiste.
We hebben een vrij ruime woonkamer, waardoor mijn keuze meer richting de Q990b ging dan de iets lichtere soundbars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

pacod schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:16:
[...]

Ook ik heb geen echte harde eisen, maar belangrijk vond ik dat "normaal" tv geluid en met name spraak goed te verstaan is zonder de volume ver omhoog te gooien. Gezien ik al een beetje had geproefd van Atmos en gezien mijn "collectie" op plex, blurays en streaming services was dat ook wel een vereiste.
We hebben een vrij ruime woonkamer, waardoor mijn keuze meer richting de Q990b ging dan de iets lichtere soundbars.
De A7000 heeft een voice setting die daar flink mee helpt. Mijn a90j helpt daar ook nog verder mee door het geluid uit de tv te produceren. Ik ben iig erg blij met de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
13art schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:02:
[...]

Ik heb inderdaad ook andere kabels gekocht, omdat met deze standaarden ik de kabel er netjes door wilde voeren, maar daarvoor moet ik de kabel wel eerst doorknippen, doorvoeren en weer aan elkaar maken. Dat wilde ik niet met de originele kabels doen. Plus de kabels moesten sowieso langer zijn om netjes weggewerkt te kunnen worden.

De standaarden voldoen op zich wel. Het zijn niet de meest elegante, en ik moest het rubber wat verdikken om de speakers er in te kunnen laten klemmen, maar deze kan je wel instellen wat hoogte betreft, en dat kan met de VEBOS niet, en ik wilde ze wel hoger hebben dan de 80cm van de VEBOS.
Achteraf had ik misschien beter voor deze kunnen gaan, deze zien er net wat eleganter uit. Maar goed ik heb nu die andere al en alles is geïnstalleerd, dus ik houd het nu maar gewoon zoals het nu is.
De Vebos zullen met 80 cm voor mij hoog genoeg zijn. Waar heb jij ze zelf geplaatst t.o.v. de bank?

Ik moet alleen nog nadenken over de PS5 die ligt nu nog in de baan van de zij speaker van de soundbar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hpxYM-bVIAJuzEFgCc6S-uzu7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5AizFLJplcTe5xlFlnxVwIod.png?f=fotoalbum_large

Bovenstaand is een wat oudere foto...inmiddels is er alweer een beetje wat aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
pacod schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:25:
[...]

De Vebos zullen met 80 cm voor mij hoog genoeg zijn. Waar heb jij ze zelf geplaatst t.o.v. de bank?

Ik moet alleen nog nadenken over de PS5 die ligt nu nog in de baan van de zij speaker van de soundbar...
[Afbeelding]

Bovenstaand is een wat oudere foto...inmiddels is er alweer een beetje wat aangepast :)
Ik had niet bepaald veel keuze in hoe ik de achterspeakers kon plaatsen aangezien we een vrij smalle woonkamer hebben en de bank tegen de muur staat. Dus de speakers staan aan de uiteinden van de bank. Als we zitten dus meer aan de zijkant dan echt achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Knip, toch maar niet.

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 27-12-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
raze88 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:59:
[...]

In het verleden beide gehoord en ben voor de HEOS gegaan. Reden hiervoor is dat ik de stem uit de sub van de LG hoorde komen waardoor de sub op gehoord plaatsbaar was. Sub van de HEOS leek ook dieper te gaan.
De gok genomen en de LG DS95QR besteld, deze komt morgen binnen. Kon de set vinden voor een goede prijs :*)
Ben erg benieuwd, hopelijk overtreft ie de HEOS en anders gaat ie retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Ik ben mij aan het oriënteren op een soundbar, maar wat een keuzes zijn er….

Nu een oude Samsung tv, met daarbij een receiver(Onkyo), 2 Jamo speakers en een center speaker (geen sub).

Op zich tevreden met het geluid, alleen met de tijd andere tv die aan de muur gaat en wat ruimte besparen, daarom aan het kijken naar een soundbar.

Morgen fysiek in de winkel (hallotv) eens luisteren naar wat soundbars.

Waar mijn oog tot nu toe op valt:
Denon DHT-S517 (met een sub dus)
Denon Home Soundbar 550
Sonos Beam gen 2
Sony HT-A3000

Maar ik ga gewoon eens luisteren wat mij bevalt en of het überhaupt wel bevalt t.o.v. huidige speakers.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Martinusz schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:54:
Ik ben mij aan het oriënteren op een soundbar, maar wat een keuzes zijn er….

Nu een oude Samsung tv, met daarbij een receiver(Onkyo), 2 Jamo speakers en een center speaker (geen sub).

Op zich tevreden met het geluid, alleen met de tijd andere tv die aan de muur gaat en wat ruimte besparen, daarom aan het kijken naar een soundbar.

Morgen fysiek in de winkel (hallotv) eens luisteren naar wat soundbars.

Waar mijn oog tot nu toe op valt:
Denon DHT-S517 (met een sub dus)
Denon Home Soundbar 550
Sonos Beam gen 2
Sony HT-A3000

Maar ik ga gewoon eens luisteren wat mij bevalt en of het überhaupt wel bevalt t.o.v. huidige speakers.
Ik weet niet naar welke HelloTV je gaat maar lang niet allemaal zijn ze echt geschikt om een goede indruk te krijgen hoe ze klinken. In Den Bosch hebben ze een audio experience center waar ze een soort woonkamer hebben gemaakt ipv dat alles in één grote ruimte staat te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
13art schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:56:
[...]

Ik weet niet naar welke HelloTV je gaat maar lang niet allemaal zijn ze echt geschikt om een goede indruk te krijgen hoe ze klinken. In Den Bosch hebben ze een audio experience center waar ze een soort woonkamer hebben gemaakt ipv dat alles in één grote ruimte staat te spelen.
Breda, ben benieuwd, ben überhaupt gewoon benieuwd naar het geluid van een soundbar, heb er eigenlijk nog nooit 1 in het echt gehoord :) er zit ook een hifiklubben in Breda, wellicht is dat ook nog wat.

Ik vraag mij wel af hoe om te gaan met allerlei HDMI apparaten, nu zit alles op de receiver, zet ik straks de soondbar tussen receiver en tv?
Of receiver er tussenuit, maar hoe met 4-5 HDMI omgaan? (Wil juist niet weer alles naar de tv HDMI ingangen…)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 28-12-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:25:
[...]

Breda, ben benieuwd, ben überhaupt gewoon benieuwd naar het geluid van een soundbar, heb er eigenlijk nog nooit 1 in het echt gehoord :) er zit ook een hifiklubben in Breda, wellicht is dat ook nog wat.
Veel soundbars zijn afhankelijk van nabije wanden en plafond voor ruimtelijke weergave, dus die komen in een grote winkelruimte niet goed tot hun recht. Dan lijkt Hi-Fi Klubben mij een betere keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Remmer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:37:
[...]

Veel soundbars zijn afhankelijk van nabije wanden en plafond voor ruimtelijke weergave, dus die komen in een grote winkelruimte niet goed tot hun recht. Dan lijkt Hi-Fi Klubben mij een betere keuze.
Het viel mee, ze hebben wel soort hokjes.
Ben voor de Denon DHT-S517 gegaan, aantal geluisterd, waaronder Sonos. Maar conclusie was vrij snel dat subwoofer toch wel lekker is erbij, vond de Sonos erg blikkerig.
Misschien dat de high range dat niet heeft, maar budget was max 300-400 euro.
Nu de Denon voor 299,- mee kunnen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 16:09
Ik ben opzoek naar een soundbar met subwoofer, recent een Samsung QN95A gekocht en wil er graag een soundbar bij.
De woonkamer is een L vorm van 8x4 en waar de tv staat is 4x4.
Wie heeft er suggesties voor een soundbar met subwoofer voor ca. 350,-

Zie hierboven de Denon DHT-S517 nog meer mensen die deze hebben of ervaringen mee?

[ Voor 14% gewijzigd door Jcrs7 op 30-12-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Laatst online: 19:53
Jcrs7 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:56:
Ik ben opzoek naar een soundbar met subwoofer, recent een Samsung QN95A gekocht en wil er graag een soundbar bij.

Zie hierboven de Denon DHT-S517 nog meer mensen die deze hebben of ervaringen mee?
Heb ook een Q95 TV en heb er een HW-Q700A uitvoering: Samsung Cinematic Q-series HW-Q700A bij gekocht. geen moment spijt van gehad. Je kan de speakers van je TV ook mee laten doen. Zie Q-Symphony https://www.samsung.com/n.../q700a-black-hw-q700a-xn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jcrs7 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:56:

Het beste is echt om te gaan luisteren eigenlijk!
Duurder is niet altijd beter kwam ik achter, vandaar mijn keuze voor de Denon.

Overigens dit is wel goede aanbieding op Ibood, die hebben deze uitvoering: Samsung Ultra Slim Soundbar HW-S801B voor 399,- wel een witte…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 16:09
@Down Under , @Martinusz
Ga beide ergens beluisteren.
Eventueel iBood in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Iemand een idee wat uit het niets een "toeter" geluid maakt op mijn soundbar?

Ik heb een Samsung M550 van 5 jaar oud die dit uit het niets doet. Gisteravond geen probleem nog en vandaag via zowel hdmi arc als Bluetooth heb ik dit geluid wanneer ik de soundbar aan zet!

Online lees ik over de nieuwere soundbars dat je een software update kan doen bijvoorbeeld, maar verder vind ik weinig over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
Na onze recente verhuizing sta ik op het punt om mijn recent aangeschafte qd oled 65S95B aan te vullen met een 990b (met name door de leuke cashback actie :P ).
Mijn set B&W 706, REL T5i en Marantz SR 7009 gaan dan waarschijnlijk de deur uit ('we' gaan voor de meer minimalistische look en met name ik hoop hier geen spijt van te krijgen ......).

Nu vraag ik mij wel of de vorm van met name mijn plafond roet in het eten zou kunnen gooien.
Zoals hieronder te zien loopt mijn uitbouw nml iets omhoog waardoor het effect van hoogte en surround wellicht verstoord kan worden.
Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6L7X1h1pSTXmhgiW3bgn1D7bY2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4YrRh7Z2WMOCW4abRL5kisU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09

Cis

.

[ Voor 99% gewijzigd door Cis op 09-01-2023 12:48 . Reden: n/m ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
hey!

Ik ben opzoek naar een vervanging van mijn huidige setup dmv een soundbar.
Huidige setup:
1x Denon versterker
2x Bose 301 series 3

heb zelf een LG Oled 55C9 TV.
De TV is aangesloten met HDMI ARC naar de versterker.

Verder heb ik nog een Nintendo switch, die aangesloten is met hdmi aan de tv.
Al het geluid gaat dus via de versterker / boxen.

Ik zoek een soundbar ter vervanging van de Denon versterker en de Bose boxen.
Waar de minimale eisen zijn:
- Moet ook alleen radio / spotify kunnen afspelen,
- idealiter ook te connecten met mijn HomeAssistant setup.
- Moet al het geluid van de TV kunnen afspelen ( en dus ook de connected Nintento switch )
- uiteraard "goed" geluid ;)
- Zou in de toekomst uitbreidbaar moeten zijn, dmv een bassbox / backspeakers bijvoorbeeld

Ik zie door de hoeveelheid keuze niet echt meer de bomen door het bos, en zou graag jullie advies willen hebben door jullie ervaringen.

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
@Androo niet geheel onbelangrijk om er ook een budget bij te vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Androo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:40:
hey!

Huidige setup:
1x Denon versterker
2x Bose 301 series 3

- Moet al het geluid van de TV kunnen afspelen ( en dus ook de connected Nintento switch )
- Zou in de toekomst uitbreidbaar moeten zijn, dmv een bassbox / backspeakers bijvoorbeeld

Ik zie door de hoeveelheid keuze niet echt meer de bomen door het bos, en zou graag jullie advies willen hebben door jullie ervaringen.

dank!
Ik heb zelf de Cinema 1200. Ongekend geluid, geen enkele soundbar set die in de buurt komt. Tijdje de HT A7000 gehad maar die was overduidelijk slechter ondanks dat die duurder is dan de Cinema 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
13art schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:11:
@Androo niet geheel onbelangrijk om er ook een budget bij te vermelden.
Goede inderdaad ;)
Zat zelf te denken aan ~max 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

ion schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:26:
[...]

Ik heb zelf de Cinema 1200. Ongekend geluid, geen enkele soundbar set die in de buurt komt. Tijdje de HT A7000 gehad maar die was overduidelijk slechter ondanks dat die duurder is dan de Cinema 1200.
De cinema 1200 is wel erg goed! De typische klipsch geluids profiel moet je van houden. Maar al met al is het gelijk een 5.1.4 met rear en subwoofer in set

Verder heb je de bose 900, en de samsung q930
Welke de bose volledig uitbreidbaar is. En erg goed geluid geeft, heeft een eigen spotify app en radio kan ook stand alone door de soundbar. ( ik heb nog de bose 520 soundtouch in de woonkamer, de app werkt erg goed en erg stabiel.)

De samsung is gelijk een volledige set 7.1.4 met rear en subwoofer. Deze heb ik in degameroom staan. Goed geluid, minder instelbaar naar smaak. Maar zeker wel goed geluid, en een goede soundbubbel met films en gamen. Voor muziek weet ik niet heb ik er nog niet op afgespeeld.

De sony ht7000 heb ik beluisterd in de winkel, vond die beduidend de mindere van de soundbar icm de lg soundbar.
Verder heb je natuurlijk de op internet gepreze sonos arc. Is als compleetset 5.1.2 kwa muziek geluid zijn mensen die hem hebben erg erg lof over ook kwa films. Maar hier heb je dan ook een erge sonso fanbase die het altijd goed vinden. En moeilijk daardoor een objectieve mening over te vinden.

Hopelijk help ik je hier een beetje mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Coldbullet schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:40:
[...]

De cinema 1200 is wel erg goed! De typische klipsch geluids profiel moet je van houden. Maar al met al is het gelijk een 5.1.4 met rear en subwoofer in set

Welke de bose volledig uitbreidbaar is. En erg goed geluid geeft, heeft een eigen spotify app en radio kan ook stand alone door de soundbar. ( ik heb nog de bose 520 soundtouch in de woonkamer, de app werkt erg goed en erg stabiel.)

De samsung is gelijk een volledige set 7.1.4 met rear en subwoofer. Deze heb ik in degameroom staan. Goed geluid, minder instelbaar naar smaak. Maar zeker wel goed geluid, en een goede soundbubbel met films en gamen. Voor muziek weet ik niet heb ik er nog niet op afgespeeld.

De sony ht7000 heb ik beluisterd in de winkel, vond die beduidend de mindere van de soundbar icm de lg soundbar.
Verder heb je natuurlijk de op internet gepreze sonos arc. Is als compleetset 5.1.2 kwa muziek geluid zijn mensen die hem hebben erg erg lof over ook kwa films. Maar hier heb je dan ook een erge sonso fanbase die het altijd goed vinden. En moeilijk daardoor een objectieve mening over te vinden.

De prijs van 1000 is nethoe je het bekijkt, als start prijs of als set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Dan is de Bose een goed keuze. Die komt goed uit de verf op Rtings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:26
Nakamichi

Komt met een soundbar uit die eigenlijk geen soundbar mag heten.

De nakamichi dragon

Met avr dolby atmos software en dts x pro

Adviesprijs 3500 dollar

Via ebay te bestellen

En 2de kwartaal leverbaar

Iemand anders die ook geïnteresseerd is.

De youtube videos zijn positief maar ook omdat er dts x pro op zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38

[ Voor 47% gewijzigd door ViperTim op 18-01-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Androo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:40:
hey!

Huidige setup:
1x Denon versterker
2x Bose 301 series 3

dank!
De Samsung Q990B wordt eigenlijk overal goed beoordeeld, zit ruim binnen je budget en hoef je niet later meer uit te breiden omdat het alles al heeft. Ik weet alleen niet hoe het zit met Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Rayz25 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:54:
Nakamichi

Komt met een soundbar uit die eigenlijk geen soundbar mag heten.

De nakamichi dragon

Met avr dolby atmos software en dts x pro

Adviesprijs 3500 dollar

Via ebay te bestellen

En 2de kwartaal leverbaar

Iemand anders die ook geïnteresseerd is.

De youtube videos zijn positief maar ook omdat er dts x pro op zit.
Garantie is alleen geldig in US, dus als je dit ding moet terugsturen ben je een fortuin kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
Een nieuw printplaatje of speakertje insteken is denk ik niet zo duur hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

13art schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:07:
[...]

De Samsung Q990B wordt eigenlijk overal goed beoordeeld, zit ruim binnen je budget en hoef je niet later meer uit te breiden omdat het alles al heeft. Ik weet alleen niet hoe het zit met Home Assistant.
Werkt met Smartthings: https://www.home-assistant.io/integrations/smartthings/

@Androo

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En (beperkt) met Google en Alexa. Maar in hoeverre Home Assistant er mee werkt/de soundbar oppikt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ja, met Google Home ben ik niet zo blij eigenlijk. Ik had verwacht dat een mic + google zou betekenen dat er Google Assistant op zou zitten. Er is naartoe te casten, maar verder niet mogelijk om voice commando's te sturen. In HA zou je hem kunnen uitlezen, configureren en casten gok ik. Geen voice.

Zelf geen ervaring in combo met HA, maar ik gebruik Smartthings wel voor de settings.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Mag ik vragen hoe/waar je zoiets (op) beoordeeld? Doe je dat dan op stemgeluid in films, op de bass? Of het afspelen van muziek? Ik heb een A7000 (eerste soundbar) en ben meer dan tevreden. Heb er dan ook een goeie deal mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
Zo te zien weinig interesse en animo in de beste soundbar van 2022-2023

Dacht dat hier toch mensen zaten die het beste willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:35
Rayz25 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:49:

@Rayz25 Het beste is natuurlijk een receiver met losse speakers. Maar daar is een andere topic voor ;)

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Prijs zal wel een dingetje zijn. 3500usd en dan hebben we het nog niet eens over de import kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

The nakamichi soundbar is erg interessant, maar ik zou zoiets pas kopen als ik zeker weet dat die durable is en geen mankementen snel heeft. En als die officieel in de winkels in Europa ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayz25
Ik kan geen ellende van de shockwave soundbar vinden van nakamichi maar zoek eens een goede avr met
Dts X Pro erop en een speakerset met 2x2 subwoofers en 6x dolby atmos plafon gerichte speakers.

Ik heb de lg soundsbar gehad het top model maar was echt niet onder de indruk afkomende van een avr setup

Maar met een Soundbar van 150cm de grootste op de markt op dit moment met extreem veel goede speakers erin, wekt mijn indruk. Deze set doet niet onder voor een goede avr setup maar we gaan het zien ik sta op de lijst als vip om als eerste een set te kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik ben prima tevreden over mijn Samsung 990B soundbar, maar er is één ding waar ik me aan irriteer en dat is dat om de zoveel dagen het ding de verbinding met de wifi kwijt raakt. Waar het aan ligt? Geen idee. Lijkt er op dat ik niet de enige ben als ik een beetje Google, en tegelijkertijd lijkt er ook geen oplossing voor te zijn.

Stekker er uit voor een minuut of 2. App resetten en opnieuw beginnen lijkt tot nu toe de enige remedie en dan tot dat het ding weer zijn verbinding met het internet verliest.... Mocht er toch een andere oplossing zijn dan hoor ik dat graag.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 03-02-2023 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
  • Laatst online: 18:27
@13art Ik had hetzelfde probleem met mijn Samsung Q90R, maar sinds ik een vast adres heb vastgezet in mijn router voor de soundbar, blijft dit stabiel bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mereco schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:40:
@13art Ik had hetzelfde probleem met mijn Samsung Q90R, maar sinds ik een vast adres heb vastgezet in mijn router voor de soundbar, blijft dit stabiel bij mij.
Het zou ook nog te maken kunnen hebben met mijn vrouw die soms ook haar telefoon met de soundbar verbind om muziek af te spelen. Althans dat had ze deze week gedaan.

Maar vast zetten in de router is inderdaad ook wel een optie. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Jcrs7 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 09:54:
@Down Under , @Martinusz
Ga beide ergens beluisteren.
Eventueel iBood in de gaten houden!
De Samsung HW-Q60B/XN zwart nu bij Ibood voor 179,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsdijk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-07 08:46
maar hoe zet je hem vast in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Laatst online: 18:27
@fritsdijk dat zal van merk tot merk schelen. Ik heb zelf deco m4 en via de app kan ik een vast ip adres toewijzen aan een apparaat dat in mijn geval in een lijst van verbonden apparaten staat. Je zult dus even moeten Googlen hoe dit via jou merk en besturingssysteem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een Samsung soundbar op het oog met AirPlay. Nu lees ik in de handleiding dat de soundbar zichzelf uitschakelt na 18 minuten geen signaal. Maar kan ik dan wel muziek AirPlay-en naar de soundbar of moet ik hem dan elke keer handmatig aanzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Mattie84 op 06-02-2023 19:09 . Reden: Oops nevermind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RishnaA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-02-2023
Hi, wij hebben de Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q930B (2022) onlangs aangeschaft en het is echt een prima ding. Nu willen we graag de achterspeakers uitbreiden met nog 1 á 2 speakers erbij.
Ik kan nergens vinden welke serie ik hiervoor het beste kan aanschaffen, iemand toevallig dit gedaan of weet het antwoord wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RishnaA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:43:
Hi, wij hebben de Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q930B (2022) onlangs aangeschaft en het is echt een prima ding. Nu willen we graag de achterspeakers uitbreiden met nog 1 á 2 speakers erbij.
Ik kan nergens vinden welke serie ik hiervoor het beste kan aanschaffen, iemand toevallig dit gedaan of weet het antwoord wellicht?
Kan dit überhaupt? Ben geneigd om te denken van niet.
MP3-Junky schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:28:
Ik heb een Samsung soundbar op het oog met AirPlay. Nu lees ik in de handleiding dat de soundbar zichzelf uitschakelt na 18 minuten geen signaal. Maar kan ik dan wel muziek AirPlay-en naar de soundbar of moet ik hem dan elke keer handmatig aanzetten?
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit niet heel veel anders werkt dan met Google. Als dat het geval is, dan wordt de Soundbar gewoon ingeschakeld wanneer het een signaal krijgt dat het muziek moet gaan afspelen. Met andere woorden, uit is niet helemaal uit, maar meer standby.

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 12-02-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrillMaster010
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-09 06:41
Beste mede tweakers,

Ik heb een vraag over de volgende setup:

TV:
Phillips 4K UHD MiniLED Android TV 65PML9506/12 (2022)

Soundbar:
Samsung HW-Q800B (2022)

Ziggo Next box

Western Digital 1TB USB SSD

Mijn vraag:
Op de SSD staan mijn films die aan de Phillips TV hangt via USB, de meeste films zijn 1080p icm DD5.1 (Atmos) of DTS(HD) en dat werkt probleemloos maar ook pak ik regelmatig 2160p 4K versies, vaak zit bij deze 4K versies een Dolby 7.1 True HD soundtrack.
Ik krijg deze 7.1 Dolby True HD soundtrack niet afgespeeld op de soundbar terwijl die deze codec wel zou moeten ondersteunen volgens de specs. Bij het kiezen van deze soundtrack downmixed de TV (of de soundbar) de soundtrack naar een stereo signaal/output.
Ik heb op de TV de audio instellingen op Meerkanaals (bypass) aan staan. De TV en soundbar zijn verbonden via eARC en een HDMI 2.1 kabel.
Ik heb verschillende Android TV players getest (VLC, Nova, Just, Kodi) en de native player van Phillips zelf maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan ook na lang googlen geen duidelijkheid vinden over wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn of wat ik over het hoofd zie...

[ Voor 6% gewijzigd door DrillMaster010 op 20-02-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:35
@DrillMaster010

Je tv ondersteund geen Truehd.
Vooralsnog geen ene tv ondersteund Truehd.
Hiervoor zou je een mediaplayer moeten hebben zoals een Nvidia Shield icm met Plex bijvoorbeeld.

Ik kan het mis hebben.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrillMaster010
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-09 06:41
kevinmastah2005 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:20:
@DrillMaster010

Je tv ondersteund geen Truehd.
Vooralsnog geen ene tv ondersteund Truehd.
Hiervoor zou je een mediaplayer moeten hebben zoals een Nvidia Shield icm met Plex bijvoorbeeld.

Ik kan het mis hebben.
Dank voor je reactie...

Bij de Phillips TV specs staat:

Codec: DTS-HD (M6), Dolby Atmos, Dolby Digital MS12 V2.5

Dolby Truehd staat er bij de specs van de tv inderdaad niet bij.

Correct me if i'm wrong maar de TV hoeft met de bypass/pass-through optie "aan" toch zelf niet de Dolby TrueHD soundtrack te herkennen maar het signaal enkel direct zonder tussenkomst van de TV codecs naar de soundbar moeten sturen of denk ik nu te simpel? 😂🙈

Ik dacht dat wellicht de USB aansluiting het probleem zou zijn en de bron in dit geval via HDMI aangesloten moeten zijn om een Dolby TrueHD soundtrack via de TV naar de soundbar te sturen ivm de hogere bandbreedte van HDMI t.o.v. USB...

[ Voor 33% gewijzigd door DrillMaster010 op 20-02-2023 21:41 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
DrillMaster010 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:10:
Beste mede tweakers,

Ik heb een vraag over de volgende setup:

TV:
Phillips 4K UHD MiniLED Android TV 65PML9506/12 (2022)

Soundbar:
Samsung HW-Q800B (2022)

Ziggo Next box

Western Digital 1TB USB SSD

Mijn vraag:
Op de SSD staan mijn films die aan de Phillips TV hangt via USB, de meeste films zijn 1080p icm DD5.1 (Atmos) of DTS(HD) en dat werkt probleemloos maar ook pak ik regelmatig 2160p 4K versies, vaak zit bij deze 4K versies een Dolby 7.1 True HD soundtrack.
Ik krijg deze 7.1 Dolby True HD soundtrack niet afgespeeld op de soundbar terwijl die deze codec wel zou moeten ondersteunen volgens de specs. Bij het kiezen van deze soundtrack downmixed de TV (of de soundbar) de soundtrack naar een stereo signaal/output.
Ik heb op de TV de audio instellingen op Meerkanaals (bypass) aan staan. De TV en soundbar zijn verbonden via eARC en een HDMI 2.1 kabel.
Ik heb verschillende Android TV players getest (VLC, Nova, Just, Kodi) en de native player van Phillips zelf maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan ook na lang googlen geen duidelijkheid vinden over wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn of wat ik over het hoofd zie...
je soundbar is 5.1, is dan toch logisch dan 7.1 wordt gedownmixed naar waarschijnlijk pcm stereo.

• G.Scholtens
  • Laatst online: 14:43
Sinds vandaag ook de Samsung q990 besteld. Ben reuze benieuwd naar de kwaliteit etc. Voor de prijs kon ik het niet laten. Volgend weekend even aansluiten althans als die dan al binnen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
DrillMaster010 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:36:
[...]
Correct me if i'm wrong maar de TV hoeft met de bypass/pass-through optie "aan" toch zelf niet de Dolby TrueHD soundtrack te herkennen maar het signaal enkel direct zonder tussenkomst van de TV codecs naar de soundbar moeten sturen of denk ik nu te simpel? 😂🙈
Helaas. Voor passthrough moet de codec ook ondersteunt worden. Vandaar dat eigenaren met veel DTS materiaal wel naar Sony of Philips moeten wijken, andere merken laten deze codec vallen.

Er zit verschil/kan ook verschil zitten in wat de TV ondersteunt qua doorvoer vanaf een externe bron en wat de TV af kan spelen via het OS van de TV zelf. Als in, mijn TV kan Dolby TrueHD via HDMI eARC doorzetten vanaf externe bron maar via de ingebouwde speler van de TV haal ik maximaal Dolby Digital Plus.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 23-02-2023 21:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieH
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb ook de 990b, maar als ik naar een andere zender gaat of verander van bron hoor ik elke keer een harde click of zeer korte ruis wat zeer irritant is. Heeft iemand daar nog meer last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wie o wie gebruikt een speaker standaard voor de rear speakers van de Q990? Ik zoek een standaard zodat ik ze achter de bank kan plaatsen. Maar die standaards van vebos vind ik nogal prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:42
G.Scholtens schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:29:
Wie o wie gebruikt een speaker standaard voor de rear speakers van de Q990? Ik zoek een standaard zodat ik ze achter de bank kan plaatsen. Maar die standaards van vebos vind ik nogal prijzig
Geen standaard, maar voor mijn rear speakers heb ik deze gekocht. Hangt natuurlijk van de afstand van de bank tot de muur af, en of je in de muur wilt boren :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Beefhead schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Geen standaard, maar voor mijn rear speakers heb ik deze gekocht. Hangt natuurlijk van de afstand van de bank tot de muur af, en of je in de muur wilt boren :)
Bank staat voor het raam, dus kan ze ook prima in de vensterbank zetten. Is wel de ideale hoogte en heb zowel links als rechts een stopcontact. maar denk op standaard zetten is makkelijker. Kan je tenminste normaal de gordijnen nog dicht doen. Anders dempt dat zo
Pagina: 1 ... 56 ... 58 Laatste