• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 21:53
Ik heb onlangs (nav de Pepper aanbieding) ook de Samsung HW-Q990B gekocht voor bij mijn LG C9 TV om mijn oude lompe speakers mee te vervangen.

Geluid klinkt een stuk helderder en de stemmen bij films/series klinken ook een stuk beter dan mijn oude speakers.

Ik heb alleen 1 probleem met deze soundbar, ik hoor 0,0 qua hoogte kanalen (met Dolby Atmos content).
Ik zie op het schermpje dat Dolby Atmos actief is, maar als ik iets op Netflix (met Dolby Atmos) content bekijk/luister of van die demo filmpjes (van The Digital Theater) bekijk/luister, dan hoor ik de hoogte kanalen dus zo goed als niet (tenzij ik mijn oor bovenop de rear speaker houdt bij wijze van).

Nu is de plaatsing van de rear speakers verre van perfect/goed (staan op leuning van de bank), maar stel ik zou ze ophangen, komen ze op exact dezelfde positie alleen max 10cm hoger uit.

Is dit een "plaatsingsprobleem" of herkennen anderen dit ook ?

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-03 21:46
@Chrisiesmit93 tja Atmos verwachten van een soundbar…..
Net zoals die upfiring speakers.
Het is het allemaal net niet.

1. Speakers aan plafond
2. Speakers hoog aan de muur
3. Upfiring atmos speakers
4. Soundbar.

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 12:04

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Chrisiesmit93 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:59:
Ik heb onlangs (nav de Pepper aanbieding) ook de Samsung HW-Q990B gekocht voor bij mijn LG C9 TV om mijn oude lompe speakers mee te vervangen.

Geluid klinkt een stuk helderder en de stemmen bij films/series klinken ook een stuk beter dan mijn oude speakers.

Ik heb alleen 1 probleem met deze soundbar, ik hoor 0,0 qua hoogte kanalen (met Dolby Atmos content).
Ik zie op het schermpje dat Dolby Atmos actief is, maar als ik iets op Netflix (met Dolby Atmos) content bekijk/luister of van die demo filmpjes (van The Digital Theater) bekijk/luister, dan hoor ik de hoogte kanalen dus zo goed als niet (tenzij ik mijn oor bovenop de rear speaker houdt bij wijze van).

Nu is de plaatsing van de rear speakers verre van perfect/goed (staan op leuning van de bank), maar stel ik zou ze ophangen, komen ze op exact dezelfde positie alleen max 10cm hoger uit.

Is dit een "plaatsingsprobleem" of herkennen anderen dit ook ?
Kan je de hoogte kanalen niet harder laten afsprlen kwa volume?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:52

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Heeft er iemand ervaring met de Samsung HW-Q950A met betrekking tot een grote woonkamer.

Eventjes een situatieschets ;

Onze woonkamer is 6 meter breed, 15 meter lang en 2,50 hoog, hierbij staat onze televisie (Samsung Neo QLED 55QN90A) in het uiterste gedeelte van de woonkamer met daar tegenover onze zitplek. De Zitplek zit +/- 4 meter van de televisie af.

Nu ben ik van plan om deze soundbar te gaan plaatsen, om gebruik te kunnen gaan maken van dolby atmos en bijbehorend surround. Gaat de afstand tussen mijn buitenmuur - televisie - soundbar van +/- 1,5 meter aan de rechterzijde van de tv en de resterende afstand van de linkerzijde van de tv ten koste van de kwaliteit en beleving van het geluid?

In alle voorbeelden die ik heb kunnen vinden zie je vaak een "vierkante" woonkamer, waarbij de audio gecentreerd in de ruimte aanwezig is (ideale situatie) en kan dit dus niet relativeren richting onze situatie.

Ik zou het zonde vinden om mijn huidige soundbar (LG SN4) te vervangen als het geluid vervormt door de ruimte.

Hebben jullie hier ervaring mee? En zo ja, wat is die ervaring?

Wabbawabbawabbawabba

• Aalst13
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-11-2022
KatirZan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:18:
Heeft er iemand ervaring met de Samsung HW-Q950A met betrekking tot een grote woonkamer.

Eventjes een situatieschets ;

Onze woonkamer is 6 meter breed, 15 meter lang en 2,50 hoog, hierbij staat onze televisie (Samsung Neo QLED 55QN90A) in het uiterste gedeelte van de woonkamer met daar tegenover onze zitplek. De Zitplek zit +/- 4 meter van de televisie af.

Nu ben ik van plan om deze soundbar te gaan plaatsen, om gebruik te kunnen gaan maken van dolby atmos en bijbehorend surround. Gaat de afstand tussen mijn buitenmuur - televisie - soundbar van +/- 1,5 meter aan de rechterzijde van de tv en de resterende afstand van de linkerzijde van de tv ten koste van de kwaliteit en beleving van het geluid?

In alle voorbeelden die ik heb kunnen vinden zie je vaak een "vierkante" woonkamer, waarbij de audio gecentreerd in de ruimte aanwezig is (ideale situatie) en kan dit dus niet relativeren richting onze situatie.

Ik zou het zonde vinden om mijn huidige soundbar (LG SN4) te vervangen als het geluid vervormt door de ruimte.

Hebben jullie hier ervaring mee? En zo ja, wat is die ervaring?
In mijn beleving kun je nooit Dolby Atmos krijgen. Of je moet in een hele kleine woonkamer zitten. Dolby Atmos krijg je alleen als je speakers wat hoger aan de muur of op het plafond plaatst. De soundbar die jij omschrijft meot je neit nemen als je kinderen, honden of katten hebt lopen. Zuigt enorm veel haren en stof aan.

De soundbar is wel gewoon goed genoeg om de ruimte mooi te vullen met geluid.

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Reley

Simply Clever

Goedemorgen :)

Ik heb na vele jaren trouwe dienst mijn JamoS606 5.1 set en bijbehorende receiver weggedaan om de woonkamer te vernieuwen en wat meer rust te creëren. En omdat de receiver niet meer in het nieuwe tv meubel past O-)

Nu ben ik dus op zoek naar een soundbar. Ik heb de Samsung HW-Q800b op het oog.
Dit vanwege de huidige cashback actie van Samsung en omdat ik hem best aardig vind klinken in vergelijking met andere soundbars met vergelijkbare prijs (cashback actie daarin meegenomen uiteraard).

Mijn vraag is vooral, hoe kan ik deze plaatsen. de bar is breder dan mijn TV (nee, nieuwe TV mag niet van de Huis-Manager. Ophangen van TV/Bar ook niet.... )
Zou het bijvoorbeeld een optie zijn om hem achter de TV te leggen? Of eventueel onder het kastje?

Of heeft iemand misschien tips voor een nette soundbar die wel voor de TV kan liggen en met ongeveer de prijsrange rond de €500? De afstand tussen de pootjes is ongeveer 80cm..

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:13

thijsco19

KTM 990 SMT

Houten verhoging maken? Daar de tv op en de soundbar ervoor.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-03 21:46
@Reley

Soundbar achter de tv block je het geluid en zou ik zeker afraden.
Onder je meubel idem.

Idealiter moet je je bar ongv op oorhoogte.
Dus voor de tv.
Wat @thijsco19 zegt. Je tv ophogen.

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• lars-maasdijk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-03 16:04
thijsco19 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:08:
Houten verhoging maken? Daar de tv op en de soundbar ervoor.
Ik heb mijn tv ook verhoogd en al eens op het forum hier geplaatst.

zie hieronder:
lars-maasdijk schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:13:
[...]

@Adjo hierbij de foto's waarbij de tv is opgehoogd en mijn bestelling.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
klik hier voor de link

[Voor 3% gewijzigd door lars-maasdijk op 23-09-2022 15:27]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 02:02
Of gaan voor een wandbeugel en bijbehorende beugel voor soundbar als dat een optie is. Volgens mij heeft o.a. Vogel ook zoiets.

http://blog.bjornhouben.com

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-03 21:28
>Of heeft iemand misschien tips voor een >nette soundbar die wel voor de TV kan liggen.

Zou eens naar een 2e hands BlueSound kijken/luisteren. Ik heb diverse soundbar tot 1000€ beluisterd , en deze klonk het beste, eventueel kan je er nog een sub bij nemen mocht je dat nodig vinden.

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-02 12:26
Ik heb sindskort mijn PC speakers vervangen met een soundbar.
Mijn PC speaker was een 5.1 set die ik met RCA>AUX 3.5mm op de TV had aangesloten. Ik was alleen tevreden over de bas, de treble was slecht (moeilijk dialogues te verstaan).
Nu is de soundbar een hele verbetering, maar ik wil mijn speakers uitbreiden. De soundbar heeft 3.5mm AUX, HDMI ARC, Optisch en COAX. Geen outputs, alleen inputs.

Hoe sluit ik meer speakers aan? Adviseer mij wat goede sets.
Ik kan ook de soundbar wegdoen en een compleet set speaker set kopen.
Mijn doel is soundbar+achterspeakers. Budget voor nu is maar 200 max.

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 08:39
Reley schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:47:

Mijn vraag is vooral, hoe kan ik deze plaatsen. de bar is breder dan mijn TV
Misschien moet even brainstormen om een nieuwe voet te maken. Ik had een soortgelijk probleem met deze voet. ( https://www.google.nl/img...bsIHf2UCc0QMygCegUIARCCAw )

Ik heb er toen zoiets van gemaakt ( https://www.plasma-lcd-le...mpleet-kunststof-samsung/ )

Als je dan een plaat op de vesa mount maakt en de voetplaat niet te ver aan de voorzijde laat uitsteken kan je hier de soundbar mooi opzetten. Als je hiervoor 2mm staalplaat gebruikt kan je het mooi slank houden.

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:57

Koekfabriek

King Billy on the wall

Weten jullie toevallig van het bestaan van een "troubleshooting guide" als HDMI ARC niet naar behoren werkt?
Bij onze nieuwe TV gaat de soundbar niet automatisch mee aan. Na handmatig aanzetten van de soundbar met ingang ARC werkt het normaal. Bij het afsluiten van de TV gaat de soundbar ook mee uit.

Opzich geen ramp maar ik mis de oude situatie.

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:55
Binnenkort verhuizen we, en daar is helaas geen plaats voor mijn surround boxen. Ik had in de plaats gedacht aan een LG S95QR soundbar.
Ja, ik weet dat ik aan kwaliteit zal inleveren, maar het is niet anders. Dus die reacties heb ik hier niet nodig ;-)

Wat ik me wel afvraag wat is de ideale manier van aansluiten. Ik heb drie beschikbare HDMI poorten op mijn tv (LG OLED GX) en 2 op de soundbar. Op beide is er nog een extra aansluiting, maar die zal ik moeten gebruiken om de soundbar met de tv te verbinden via eARC. Nu lees ik dat bepaalde geluidsdingen niet doorgegeven worden via eARC. Dus ik hang best de toestellen waar in principe het beste geluid uit komt aan de soundbar en de anderen aan de TV. Klopt dit?

Dat zou dus het volgende opleveren:
  • Soundbar:
    Apple TV 4K (voornamelijk voor de streaming diensten)
    Een blu-ray speler (lijkt me logisch dat die hier hangt)
  • TV:
    Telenet digicorder (wegens enkel stereokanalen)
    Nintendo Switch (lijkt me ook niet het allerbeste geluid)
    OSMC Vero 4K (die zou beter op de soundbar hangen, maar ik moet keuzes maken
Is dit ongeveer de beste set-up die er mogelijk is?

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-01 15:16
Mr. Unexist schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:19:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben op de aanbieding van Smits Arnhem ingegaan.
Vrijdag verwacht ik de LG DSP11RA in huis te hebben. *O*
Eveneens geldt deze vraag ook voor @Jesp_J

Op het display van de DSP11RA, zie je alle formaten voorbij komen als je iets afspeelt?
Dus als je Dolby Digital afspeelt, laat hij dit zien?
Of geeft hij net zoals de Samsung Q80R het alleen weer als je Dolby Atmos of DTS:X afspeelt?

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Reley

Simply Clever

Dank allen voor de tips.

Uiteindelijk toch besteld en gewoon voor de tv gelegd.
Niet de allermooiste oplossing. Maar we zijn er al aan gewend.
En ja foto's waren van voor definitieve kabel management :P

We houden vooral de optie om TV uiteindelijk op te hangen wel in onze gedachte mochten we toch de kriebels krijgen..

Ben wel onder de indruk van het geluid van de HW-Q800B.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb sinds kort hier een Sony 65A90J staan en daar ben ik erg tevreden mee. Volgend jaar wil ik daar een soundbar aanschaffen, ik heb geen interesse in receivers/speakers etc. Ik heb op zich geen hoge eisen aan het geluid, maar ik ben wel fan van snufjes en gadgets. Ik ben absoluut geen fan van Samsung producten dus op zich vallen die allemaal wel af. De uitvoering: Sony HT-A7000 + uitvoering: Sony SA-SW5 (Zwart) en uiteindelijk ook de uitvoering: Sony SA-RS5 (Zwart) lijkt mij een uitstekende set. Ik heb de prijzen wat in de gaten gehouden en vaak staan ze voor 60% van de verkoopprijs ook wel ergens te koop, 't mag mij ook wel wat kosten. Wat ik belangrijk vind is dat het "gewoon" werkt en dat lijkt bij deze setup behoorlijk het geval. De kamer waar de set komt te staan is ook vrij ideaal voor een soundbar. Niet te hoog, niet te breed etc.

[Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 29-09-2022 10:46]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:04
mortael schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:24:
[...]

Op het display van de DSP11RA, zie je alle formaten voorbij komen als je iets afspeelt?
Of geeft hij net zoals de Samsung Q80R het alleen weer als je Dolby Atmos of DTS:X afspeelt?
Ik durf het niet te zeggen eigenlijk, ik heb geen content met Dolby Digital....
Als ik op Netflix een film of serie met Dolby Atmos start geeft het display kort Dolby Atmos weer en daarna weer earc, wat vervolgens blijft staan.
Net als bij starten Spotify, er wordt kort Spotify weergegeven en daarna staat er WiFi wat vervolgens blijft staan...

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord :)

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:02
mortael schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:24:
[...]

Ik zie eigenlijk alleen maar de tekst Dolby Atmos op de soundbar voorbij komen. En de tekst van welke geluids effect er is geselecteerd

• mortael
Mr. Unexist schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:16:
[...]

Ik durf het niet te zeggen eigenlijk, ik heb geen content met Dolby Digital....
Als ik op Netflix een film of serie met Dolby Atmos start geeft het display kort Dolby Atmos weer en daarna weer earc, wat vervolgens blijft staan.
Net als bij starten Spotify, er wordt kort Spotify weergegeven en daarna staat er WiFi wat vervolgens blijft staan...

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord :)
Jesp_J schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:42:
[...]

Ik zie eigenlijk alleen maar de tekst Dolby Atmos op de soundbar voorbij komen. En de tekst van welke geluids effect er is geselecteerd
Top, bedankt voor het antwoord.
Ik ben uiteindelijk toch maar voor de Samsung HW-Q950A gegaan :)

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:04
mortael schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:39:

Top, bedankt voor het antwoord.
Ik ben uiteindelijk toch maar voor de Samsung HW-Q950A gegaan :)
Waarom kies je voor het oudere model?
De nieuwe Q990B is de verbeterde versie daarvan met een display wat zichtbaar is als je voor de TV zit... Bij Q950A zit ie bovenop, vrij nutteloos imo.
Qua prijs maakt het niet veel uit, tenzij je een flinke korting op het oudere model krijgt.

• mortael
Mr. Unexist schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Waarom kies je voor het oudere model?
De nieuwe Q990B is de verbeterde versie daarvan met een display wat zichtbaar is als je voor de TV zit... Bij Q950A zit ie bovenop, vrij nutteloos imo.
Qua prijs maakt het niet veel uit, tenzij je een flinke korting op het oudere model krijgt.
Vanwege de prijs. Ik heb nu de Q950A voor €699.
De Q990B is toch nog een kleine 200 euro duurder.

• mortael
Mr. Unexist schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:52:
Nog even hierover, en ook eventueel een tip voor anderen.
Ik las op een forum dat als je de prisma van 'lazy glasses' boven op het kleine display zet, je vanaf de bank wel goed kan zien wat het display weergeeft. Ik wil dit zelf gaan testen, dus zal mijn eigen ervaring posten :)

Tevens kan je via de SmartThings app 'Audio feedback' aanzetten, dan roept ze de naam van de bron of audio preset als je wisselt (dus bijv. HDMI2 of Game mode). Het is alleen niet voor volume of speaker settings.

[Voor 4% gewijzigd door mortael op 04-10-2022 16:13]

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01 17:28
Na jaren trouwe dienst is het eindelijk de tijd om de Samsung Ms650 te vervangen. Op dit moment heb ik de uitvoering: Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q990B op het oog. Alleen vraag ik mij af hoe de surround ervaring is. Ik wil eindelijk eens een soundbar hebben waarvan ik duidelijk kan horen uit welke hoeken het geluid vandaan komt. Mensen die deze soundbar of een andere soundbar in bezit hebben, die daarin hun ervaringen kunnen delen.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-03 12:57
BramViking schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:40:
Na jaren trouwe dienst is het eindelijk de tijd om de Samsung Ms650 te vervangen. Op dit moment heb ik de uitvoering: Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q990B op het oog. Alleen vraag ik mij af hoe de surround ervaring is. Ik wil eindelijk eens een soundbar hebben waarvan ik duidelijk kan horen uit welke hoeken het geluid vandaan komt. Mensen die deze soundbar of een andere soundbar in bezit hebben, die daarin hun ervaringen kunnen delen.
Ik kom ook van een MS650 met bijhorende subwoofer en rear speakers. Sinds kort overgegaan op de Q990b.

In alle eerlijkheid was de MS650 eigenlijk een fantastische set (met sw en rears).

Bij de q990b is het bijna cruciaal dat je woonkamer de juiste plaatsing van de rear speakers toe laat om echt te kunnen genieten van dolby atmos-films. Toegegeven dat ik alleen maar dolby atmos films bekeken heb via streaming diensten zoals Disney+, Amazon Prime en Netflix. Ik vermoed dat het kijken van films via Blu-ray nog wel een verbetering zal zijn om de kleine details in het geluid eruit te kunnen halen.

Ikzelf zit met mijn zetel tegen de muur, de rear speakers staan dan ook langs de zetel ipv erachter zoals aangeraden wordt. Ik kan niet zeggen dat ik dezelfde mening deel over de 'immersiveness' van dolby atmos zoals veel reviewers dat doen.

Ik hoopte erop dat, vergeleken met de MS650, de aanwezigheid van dolby digital plus, Dolby DigitalTrueHD en Dolby Atmos de upgrade zou verantwoorden. Ook omdat de q990b in combinatie met mijn qn95a-tv gebruik kon maken van q-symphony was de hoop groter op een wauw effect na aankoop. Helaas heb ik al meerdere keren met deze functie gespeeld en uiteindelijk uitgeschakeld omdat het geen positieve meerwaarde was.

Maar bij nader inzien had ik de set eigenlijk niet moeten kopen. Maar mijn ogen waren weer te groot :)

Als je enkel over de MS650 soundbar beschikt zonder subwoofer en rear gaat het natuurlijk wel een enorme vooruitgang zijn!

Zo niet, geniet van je ms650 zolang je kan!

(Denk eraan dat geluid zeer persoonlijk is, dit was gewoon mijn ervaring)

[Voor 17% gewijzigd door Wouter06 op 15-10-2022 08:35]

• stevee43
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-10-2022
SPAM

[Voor 104% gewijzigd door FeaR op 17-10-2022 10:05]

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:09
Hier nu ook een paar weken de 990b in huis. Rears plaatsing niet optimaal doch komt hoogte aardig over. Eerste aflevering rings of power, vliegende istari/komeet, die hoor je zeer duidelijk (hoog van voor naar achter).

Ik mis juist wat stereo separatie voor dan wel breedte. Voor is de plaatsing wel ok…

Verder prima ding maar als je al rears hebt geen revolutie ;)

• Wouter06
synx6 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:27:
Hier nu ook een paar weken de 990b in huis. Rears plaatsing niet optimaal doch komt hoogte aardig over. Eerste aflevering rings of power, vliegende istari/komeet, die hoor je zeer duidelijk (hoog van voor naar achter).

Ik mis juist wat stereo separatie voor dan wel breedte. Voor is de plaatsing wel ok…

Verder prima ding maar als je al rears hebt geen revolutie ;)
Wat mag ik verstaan onder niet ideaal? :)
Ik zit zelf met mijn rears en zetel tegen een muur. Dus mijn rears staan eerder langs de zetel dan erachter.
Hierbij lijkt de hoogte niet over te komen (of ik verwacht te veel).

• synx6
Wouter06 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

Wat mag ik verstaan onder niet ideaal? :)
Ik zit zelf met mijn rears en zetel tegen een muur. Dus mijn rears staan eerder langs de zetel dan erachter.
Hierbij lijkt de hoogte niet over te komen (of ik verwacht te veel).
Rears iets boven de bank. Maar ook tegen dezelfde muur aan als de bank. Zit diagonaal een meter of 2 tussen.

Ik heb achter en voor hoog op plus 3 of 4 staan. Dat helpt wellicht?

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 14:33

Meemzeh

Ik mag er wel zijn

Tips voor soundbar tot 600 euro? Ik luister veel techno en kijk veel films.

• ramrodwillem
2e hands Bluesound

• toastingnow
  • Laatst online: 11:17
Van het weekend de Sony HT-A7000 opgehaald, tesamen met de SA-SW-3 en SA-RS5.
Google Chromecast 4k in de HDMI en gekoppeld op de ARC poort van mijn LG tv.

Alles ziet er connected uit in de speaker setup. Maar als ik een tesfile afspeel (via Kodi met passthrough aan), video met 7.1.2 bijvoorbeeld, dan hoor ik de rearspeakers niet tijdens de test. Ook de subwoofer niet.
Ook niet via YT filmpjes bijvoorbeeld. Ik merk ook niets bij Atmos series op netflix bijvoorbeeld.

Ook na het instellen van de speakers via het menu, dan hoor ik ze niet. Tijdens het instellen wel, dan hoor ik de achterspeakers wel het geluid geven voor de meting.

Wellicht ben ik een setting vergeten in te stellen. Iemand een idee? Google brengt niet veel anders dan manual linken en Optimize op de rear speakers, welke ik al gedaan heb.

Op de rear speakers en SW brandt het lampje groen.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-03 23:13
Ik heb nog geen 5.1 filmpjes op Yiu Tube kunnen vinden.
De 5.1 demo”s werken niet.
Misschien een instellingsfout in het LG menu?
Ik heb ook een LG TV de E 55pLA.
Ik heb mijn Bluesound versterker, op HDMI ARC aangesloten.
De achterspeakers, Bluesound Flex, werken uitstekend.
Let op dat niet alle HDMI aansluitingen, de zelfde functie hebben.
Succes

• toastingnow
blessure schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:21:
Succes
Ik bekijk/luister alles via de chromecast welke in de HDMI in van de soundbar is aangesloten., Dat zou voor instellingen op de LG niets uit moeten maken, toch?

Maar goed, kan nog wat met de hdmi ingangen spelen/wisselen van poort.

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-03 19:10
blessure schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:21:
Succes
Ik vrees dat dat komt omdat Youtube enkel 2.0 ondersteund. Helaas worden veel mensen via deze weg bedonderd, maar Youtube is echt alleen maar stereo. Geen 5.1 en dus al helemaal geen Atmos (of ander breed formaat) mogelijk.

• toastingnow
Lejavh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

Ik vrees dat dat komt omdat Youtube enkel 2.0 ondersteund. Helaas worden veel mensen via deze weg bedonderd, maar Youtube is echt alleen maar stereo. Geen 5.1 en dus al helemaal geen Atmos (of ander breed formaat) mogelijk.
Daarom ook 7.1.2 en 5.1 test files (mkv) via Kodi afgespeeld, maar geen reactie als de rear speakers of SW wordt getest.

Bij mijn Denon X2300W met 5.1 Jamo set, werkte het wel.

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:39
@toastingnow k denk dat de chromecast op de tv aangesloten moet zijn. Mogelijk dat je dan ook nog iets moet instellen in het geluidsmenu van de tv. Via Netflix krijg je een atmos aanduiding te zien, indien alles correct ingesteld en aangesloten is. De tv moet dan ook geschikt voor atmos doorvoer.

• toastingnow
Mereco schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:08:
@toastingnow k denk dat de chromecast op de tv aangesloten moet zijn. Mogelijk dat je dan ook nog iets moet instellen in het geluidsmenu van de tv. Via Netflix krijg je een atmos aanduiding te zien, indien alles correct ingesteld en aangesloten is. De tv moet dan ook geschikt voor atmos doorvoer.
Ga ik vanavond proberen! TV moet er geschikt voor zijn.

• Music-all
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-01 20:43
Ik ben de aanschaf van een soundbar aan het overwegen en zou graag jullie mening horen wat de beste optie zou zijn. Aangezien ik veel geef om geluidskwaliteit kom ik sowieso terecht bij de meer HiFi merken ipv de gangbare keuzes.

Ik twijfel tussen de Loewe Klang bar 5 mr, B&O Beosound Stage en eventueel de Sennheiser Ambeo soundbar. Die laatste vind ik alleen wel een behoorlijk lomp apparaat.

Een eventueel andere optie, gezien de geluidskwaliteit, is even wachten en gaan voor een stereo opstelling met KEF’s LS50’s en KC62 sub op een NAD versterker. Maar gezien we meer films en series kijken dan muziek luisteren thuis lijkt een soundbar me de betere optie.

Ik hoor graag jullie mening.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:56
Music-all schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:55:

Ik twijfel tussen de Loewe Klang bar 5 mr, B&O Beosound Stage en eventueel de Sennheiser Ambeo soundbar. Die laatste vind ik alleen wel een behoorlijk lomp apparaat.

Een eventueel andere optie, gezien de geluidskwaliteit, is even wachten en gaan voor een stereo opstelling met KEF’s LS50’s en KC62 sub op een NAD versterker. Maar gezien we meer films en series kijken dan muziek luisteren thuis lijkt een soundbar me de betere optie.
B&O Beosound Stage zonder twijfel.
- mooi design
- hifi kwaliteit voor muziek
- goedwerkende ARC, volume harder/zachter via je afstandsbediening tv
- zeer prettig geluid
- geen subwoofer nodig, ruim voldoende bas
- aparte middenluidspreker voor stemmen, zeer prettig bij films
- prijs is pittig maar minder dan de Ambeo (die talloze kwaliteitsissues kent)

Ik heb hem ook en nog nooit spijt gehad en gebruik hem liever bij films dan mijn losse opstelling (heb ik ook) vanwege de zeer duidelijke gescheiden stemmen bij films en series.

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• Music-all
  • Laatst online: 04-01 20:43
Shocked schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:26:
[...]

B&O Beosound Stage zonder twijfel.
- mooi design
- hifi kwaliteit voor muziek
- goedwerkende ARC, volume harder/zachter via je afstandsbediening tv
- zeer prettig geluid
- geen subwoofer nodig, ruim voldoende bas
- aparte middenluidspreker voor stemmen, zeer prettig bij films
- prijs is pittig maar minder dan de Ambeo (die talloze kwaliteitsissues kent)

Ik heb hem ook en nog nooit spijt gehad en gebruik hem liever bij films dan mijn losse opstelling (heb ik ook) vanwege de zeer duidelijke gescheiden stemmen bij films en series.
Dank voor je uitgebreide reactie! Dan wordt dat toch de beste optie inderdaad.
Al zal ik het waarschijnlijk niet kunnen laten om die KEF’s toch nog een keer te gaan beluisteren voordat ik beslis :P Maar ik verwacht dat die te klinisch klinken voor film en series.

• ramrodwillem
Ik heb de B&O Beosound Stage ook beluisterd en ook de BlueSound sound bar.

Qua geluid vond ik de BS beter, ook kan er nog een sub op worden aangesloten. Zowel bij beide is een extra punch in het laag lekker, echt laag gaan beide losound bars niet, qua design wint de B&O het, de App van BS is nog al gammel...

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:35

B&O bevalt nog steeds uitstekend

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

• BasGenk
  • Laatst online: 26-02 18:21
Ik twijfel tussen LG DS80QY vs LG DS75Q voor mijn LG G2. Het is wel een groot verschil in prijs. Iemand tips of raad? :)

Thanks!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb de Sony HT-A7000 al een poosje in mijn wenslijst staan vanwege de integratie met mijn Sony 65A90J, het design en ease of use. Draadloze (behalve een stroomkabel) subwoofer/rear speakers? Yes please. Dat de kwaliteit van het geluid minder is dan andere, goedkopere concurrenten doet mijn niet heel veel. Ik vind het geluid van mijn tv ook al prima, dus de eisen zijn niet hoog. Maar goed, die prijs is wel wat hoog. Maar nu heb ik een Black Friday Deal van 819,00 euro mogen ontvangen, ik had de pricewatch op 799,- staan dus dat komt behoorlijk in de buurt. Planning is om eerst enkel de soundbar te kopen en later het uit te breiden met sub/rear-speakers. Ik heb de HT-A9 ook overwogen maar het losse (grijze...) speaker systeem spreek mij toch tegen.

Qua kamer heb ik wel een prima omgeving voor een soundbar, niet te breed, niet te diep, niet te hoog, mooi vierkant.

Dus ja, ik sta op het punt om die knoop door te hakken tenzij iemand mij hier nog op andere gedachten kan brengen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• benjans68
  • Laatst online: 11:34
Ik heb sinds kort de sony ht-a7000 en ik kom van een sonos arc,en ook ik heb de sony a90j en ik ben zeker tevreden met de soundbar met subwoofer en achter speakers
Sonos is iets beter kwamuziek maar met films wint sonos het echt niet.

• benjans68
Gewoon zelf ervaren

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:58
Gebruik nu een Sonos 5 via Optical Out - 3.5mm jack wat prima werkt eigenlijk. Kijk alleen films/series via m'n browser/youtube/netflix geen dvd/blueray. Werken alle soundbars direct via je afstandsbediening? Moet nu bijvoorbeeld via de sonos app het geluid van de tv veranderen wat ietwat vervelend begint te worden.
Ben fan van een goede stevige bass, ben zeker geen audiofiel. Ik zie hier die sony a7000 veel voorbij komen, de samsung HW-Q990B en wat spul van sonos. Kan ik die sonos 5 zo 123 verbinden met zo'n soundbar? Wat raden jullie aan?

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Uiteindelijk voor 800 euro kunnen krijgen. Lijkt me een goeie deal. Vrijdag maar even testen.

• benjans68
En even spelen met geluidsmodus

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nog andere Tweakers die twijfelen tussen een Q990B en de Q930B?

Zie dat de Q930 nu voor 599 al te krijgen is met Black Friday. Een familielid heeft de Q990B, en dat is echt geweldig met Atmos films. Volgens mij wordt de Q990B ook behoorlijk bejubeld in reviews.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• BramViking
Jeroenneman schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:05:

Zie dat de Q930 nu voor 599 al te krijgen is met Black Friday. Een familielid heeft de Q990B, en dat is echt geweldig met Atmos films. Volgens mij wordt de Q990B ook behoorlijk bejubeld in reviews.
Ik wilde het ook halen. Maar er zijn belachelijk veel berichten over de Q990B te vinden met disconnect problemen. De 'korting' op de Q930 valt overigens nog mee. Ding was al een aantal maanden onder de €680 te koop.

[Voor 8% gewijzigd door BramViking op 18-11-2022 11:19]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BramViking schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:16:
[...]

Ik wilde het ook halen. Maar er zijn belachelijk veel berichten over de Q990B te vinden met disconnect problemen. De 'korting' op de Q930 valt overigens nog mee. Ding was al een aantal maanden onder de €680 te koop.
Hmm, volgens mij heeft hij er na de eerste week niet echt meer last van. Heeft misschien ook te maken met hoe je zet neerzet (naast voorwerpen, of precies in de lijn tussen soundbar en rear een persoon).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• BramViking
Jeroenneman schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:41:
[...]

Hmm, volgens mij heeft hij er na de eerste week niet echt meer last van. Heeft misschien ook te maken met hoe je zet neerzet (naast voorwerpen, of precies in de lijn tussen soundbar en rear een persoon).
Dat heeft er geen invloed op. Ik ben zelf voor een Sonos Arc en Sonos One SL's setup gegaan. Komen morgen binnen. Benieuwd of het aan de verwachtingen gaat voldoen.

[Voor 4% gewijzigd door BramViking op 18-11-2022 15:43]

• BramViking
Wouter06 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:54:
[...]

Ik kom ook van een MS650 met bijhorende subwoofer en rear speakers. Sinds kort overgegaan op de Q990b.

In alle eerlijkheid was de MS650 eigenlijk een fantastische set (met sw en rears).

Bij de q990b is het bijna cruciaal dat je woonkamer de juiste plaatsing van de rear speakers toe laat om echt te kunnen genieten van dolby atmos-films. Toegegeven dat ik alleen maar dolby atmos films bekeken heb via streaming diensten zoals Disney+, Amazon Prime en Netflix. Ik vermoed dat het kijken van films via Blu-ray nog wel een verbetering zal zijn om de kleine details in het geluid eruit te kunnen halen.

Ikzelf zit met mijn zetel tegen de muur, de rear speakers staan dan ook langs de zetel ipv erachter zoals aangeraden wordt. Ik kan niet zeggen dat ik dezelfde mening deel over de 'immersiveness' van dolby atmos zoals veel reviewers dat doen.

Ik hoopte erop dat, vergeleken met de MS650, de aanwezigheid van dolby digital plus, Dolby DigitalTrueHD en Dolby Atmos de upgrade zou verantwoorden. Ook omdat de q990b in combinatie met mijn qn95a-tv gebruik kon maken van q-symphony was de hoop groter op een wauw effect na aankoop. Helaas heb ik al meerdere keren met deze functie gespeeld en uiteindelijk uitgeschakeld omdat het geen positieve meerwaarde was.

Maar bij nader inzien had ik de set eigenlijk niet moeten kopen. Maar mijn ogen waren weer te groot :)

Als je enkel over de MS650 soundbar beschikt zonder subwoofer en rear gaat het natuurlijk wel een enorme vooruitgang zijn!

Zo niet, geniet van je ms650 zolang je kan!

(Denk eraan dat geluid zeer persoonlijk is, dit was gewoon mijn ervaring)
Heb jij last van connectivity problemen?

• synx6
Jeroenneman schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:05:

Dikke 2 maanden ofzo nu in huis. Geen issues mee. Voor films echt top! We hebben hier de 990b.

• Wouter06
BramViking schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:45:
[...]

Heb jij last van connectivity problemen?
Bij toeval had ik gezien dat mijn linker rear last had van disconnects(blinkende led), maar ik heb het niet gehoord.
Hiervoor heb ik mijn set al onder garantie omgeruild.

Bij de 2e set had mijn Subwoofer last van disconnects. Na wat spelen met de wifi kanalen van mijn access Point is het niet meer voorgekomen.

Tussen toen en nu ook geen nieuwe firmware geïnstalleerd..

Naar mijn ervaring is de set enorm storings gevoelig voor een bestaande wifi omgeving. Echter kan ik het niet aantonen...

Ik heb verlengde garantie genomen bij de aankoop van de set. Dus als het tot ergernis toe opnieuw zou gebeuren blijf ik de set gewoon omruilen in de hoop dat een nieuwe revisie het oplost.

• BramViking
Wouter06 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:42:
[...]

Bij toeval had ik gezien dat mijn linker rear last had van disconnects(blinkende led), maar ik heb het niet gehoord.
Hiervoor heb ik mijn set al onder garantie omgeruild.

Bij de 2e set had mijn Subwoofer last van disconnects. Na wat spelen met de wifi kanalen van mijn access Point is het niet meer voorgekomen.

Tussen toen en nu ook geen nieuwe firmware geïnstalleerd..

Naar mijn ervaring is de set enorm storings gevoelig voor een bestaande wifi omgeving. Echter kan ik het niet aantonen...

Ik heb verlengde garantie genomen bij de aankoop van de set. Dus als het tot ergernis toe opnieuw zou gebeuren blijf ik de set gewoon omruilen in de hoop dat een nieuwe revisie het oplost.
Dat is echt heel slecht van Samsung. Als je dit op voorhand wist, had je dan nogsteeds de Q990B genomen? Overigens blijken de Q930 gebruikers daar minder last van te hebben. Of er zijn gewoon heel weinig mensen met de Q930 (relatief gezien)? Ik ben voor de Sonos Arc gegaan. Voor €679,- kun je denk ik niet misgaan, als ik de reviews zo lees.

[Voor 4% gewijzigd door BramViking op 19-11-2022 22:53]

• Wouter06
BramViking schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:52:
[...]

Dat is echt heel slecht van Samsung. Als je dit op voorhand wist, had je dan nogsteeds de Q990B genomen? Overigens blijken de Q930 gebruikers daar minder last van te hebben. Of er zijn gewoon heel weinig mensen met de Q930 (relatief gezien)? Ik ben voor de Sonos Arc gegaan. Voor €679,- kun je denk ik niet misgaan, als ik de reviews zo lees.
Op dit moment is de q990b nog steeds een van de best gereviewde soundbars in die prijsklasse. Ik had toen al de eerste meldingen gelezen over disconnects maar ben altijd van mening dat men op het het 'internet' sneller zal klagen over problemen dan dat iemand de moeite zal nemen een product aan te raden.
Ik heb erop gegokt dat ik er niet bij zou zitten, en als het toch zo zou zijn kan ik terugvallen op de uitgebreide garantie.

De aankoop is gebeurd bij HelloTv(voorheen platte tv) en hun uitgebreide garantie bevat dat he toestel bij je thuis wordt omgeruild. Dus voor mij is dat dus maar een telefoontje als het zover is ..

• BramViking
Wouter06 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:20:
[...]

Op dit moment is de q990b nog steeds een van de best gereviewde soundbars in die prijsklasse. Ik had toen al de eerste meldingen gelezen over disconnects maar ben altijd van mening dat men op het het 'internet' sneller zal klagen over problemen dan dat iemand de moeite zal nemen een product aan te raden.
Ik heb erop gegokt dat ik er niet bij zou zitten, en als het toch zo zou zijn kan ik terugvallen op de uitgebreide garantie.

De aankoop is gebeurd bij HelloTv(voorheen platte tv) en hun uitgebreide garantie bevat dat he toestel bij je thuis wordt omgeruild. Dus voor mij is dat dus maar een telefoontje als het zover is ..
Het ligt ook aan je tolerantie grens. Ik ken mezelf. Wetende dat deze set gewoon veel verbindingsproblemen kent zou ik me daar teveel op focussen. Dat is ook niet fijn. Lijkt me ook niet dat PlatteTV je set meteen vervangt, maar eerder voor de reparatietour kiest, buiten de vier weken omruiltermijn.

[Voor 5% gewijzigd door BramViking op 19-11-2022 23:31]

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-03 22:14
Met black friday kortingen op soundbar, dus kan mijn oude Sony soundbar buiten smijten. Die begint kuren te krijgen waarbij hij niet altijd aan wilt gaan, waardoor mijn tv terugvalt op de eigen boxen.

Ik heb hier beneden nog een Sonos boxje, dus ik dacht aan de Arc om dan die soundbar in het ecosysteem van Sonos te krijgen. Lijkt me handig om muziek dan uit beide toestellen te krijgen. Lees en hoor wel positieve dingen.
Echter, ik zit met een platendraaier. Nu is die via aux aangesloten op mijn soundbar. Gebruik die nu ook niet zoveel, maar indien ik kies voor Sonos is het dus totaal niet meer te gebruiken. Dan zou ik eerder bv neigen naar een DS90QY van LG.
We gaan ook voor een grote ingemaakte kast, en dan is het wel handig dat ik niet persé subwoofer heb die daar wat staat niets te wezen naast een enorme kast. Want dan moet ik een gat maken in zijkant om die woofer van stroom te voorzien.

Iemand die mij kan helpen in mijn dilemma? :)

[Voor 5% gewijzigd door ZlM01 op 20-11-2022 10:05]

• Wouter06
BramViking schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:28:
[...]

Het ligt ook aan je tolerantie grens. Ik ken mezelf. Wetende dat deze set gewoon veel verbindingsproblemen kent zou ik me daar teveel op focussen. Dat is ook niet fijn. Lijkt me ook niet dat PlatteTV je set meteen vervangt, maar eerder voor de reparatietour kiest, buiten de vier weken omruiltermijn.
Daar heb je gelijk in, ik zie mezelf eigenlijk ook met een lage tolerantiegrens op dat vlak. Maar uiteindelijk kan ik op dat vlak niet klagen over de soundbar na mijn initiële problemen ermee.

Wat me vandaag wel enorm stoort, is bij het starten van een YouTube filmpje via de YouTube app op de tv (Samsung 65qn95a) icm met de soundbar, de eerste 1-2 seconden er geen geluid is. Alsof de soundbar er even aan herinnerd moet worden dat ie nu iets moet gaan doen nadat het eventjes stil is geweest.

In het begin dacht ik dat het de soundbar was die moest overschakelen tussen 'codec'(Dolby digital bv), maar dat leek me wat teveel gevraagd van YouTube.

• BramViking
Wouter06 schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:23:
[...]

Daar heb je gelijk in, ik zie mezelf eigenlijk ook met een lage tolerantiegrens op dat vlak. Maar uiteindelijk kan ik op dat vlak niet klagen over de soundbar na mijn initiële problemen ermee.

Wat me vandaag wel enorm stoort, is bij het starten van een YouTube filmpje via de YouTube app op de tv (Samsung 65qn95a) icm met de soundbar, de eerste 1-2 seconden er geen geluid is. Alsof de soundbar er even aan herinnerd moet worden dat ie nu iets moet gaan doen nadat het eventjes stil is geweest.

In het begin dacht ik dat het de soundbar was die moest overschakelen tussen 'codec'(Dolby digital bv), maar dat leek me wat teveel gevraagd van YouTube.
Dat is inderdaad vervelend. Maar goed je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik zou als consument in de race voor een nieuwe soundbar, in ieder geval de Q990B links laten liggen. Maar iedereen moet dat natuurlijk zelf weten. Volgens mij heeft de Q930 deze problemen niet, vanwege een andere subwoofer en speakers (q95a).

• BramViking
Over een u-turn gesproken :D, ik had een Sonos Arc gekocht, deze bleek in het magazijn of verzendproces te zijn verduisterd, zojuist van de verzender het geld teruggeboekt gekregen. De Sonos Arc met de rear speakers alleen heeft mij €947,- gekost. Uiteindelijk vind ik het geluid belangrijker dan het gebruiksgemak. Zojuist de Samsung voor €599,- (Q930B) gekocht. Deze zal morgen worden geleverd. Scheelt me ook nogeens €347 en dan zat de subwoofer er niet eens bij inbegrepen. Vooral door de goede reviews, weinig tot geen klachten over connectiviteit, toch overstag gegaan.
https://www.rtings.com/soundbar/reviews/best/soundbar

[Voor 7% gewijzigd door BramViking op 21-11-2022 14:12]

• M@cer
  • Laatst online: 25-03 18:18
Hier sinds een maandje ook een Samsung (990B), maar er zijn toch wel wat nadelen in vergelijking met de Sonos.. Geluid is verder wel goed.

Wat ik het belangrijkste vind is dat er wel heel veel verschil in volume zit tussen de verschillende bronnen. De Ziggo box gaat meestal op 15 tot 18, terwijl Spotify eigenlijk bij 7 goed is als achtergrondmuziek. Vanuit de Spotify app kan je alleen maar met stappen van 5 omhoog en omlaag en dat is snel veel te hard.

Wat ik vooral niet snap is dat de Volume van 0 tot 100 gaat, maar bij 20/25 is eigenlijk al veel te hard bij alles. Via de App volume regelen is daarom echt lastig..

Verder nog steeds niet voor elkaar gekregen om de stembediening aan de gang te krijgen.. Achteraf had ik toch voor de Sonos moeten gaan wat betreft gemak, maar ik kon het niet aan mijzelf verantwoorden dat ik de Samsung voor 929 euro (+ tegoedbon van 250,-) kon krijgen in vergelijking met de Sonos van bijna 2000 euro compleet. Volgens jaar maar weer eens kijken of we kunnen wisselen.

[Voor 13% gewijzigd door M@cer op 21-11-2022 13:58]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-03 15:53
BramViking schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:34:
Over een u-turn gesproken :D, ik had een Sonos Arc gekocht, deze bleek in het magazijn of verzendproces te zijn verduisterd, zojuist van de verzender het geld teruggeboekt gekregen. De Sonos Arc met de rear speakers alleen heeft mij €947,- gekost. Uiteindelijk vind ik het geluid belangrijker dan het gebruiksgemak. Zojuist de Samsung voor €599,- (Q930B) gekocht. Deze zal morgen worden geleverd. Scheelt me ook nogeens €347 en dan zat de subwoofer er niet eens bij inbegrepen. Vooral door de goede reviews, weinig tot geen klachten over connectiviteit, toch overstag gegaan.
https://www.rtings.com/soundbar/reviews/best/soundbar
Heb je de soundbar inmiddels ontvangen? Wat is je eerste indruk? Wil de soundbar zelf ook kopen, dus ben wel benieuwd wat je ervan vindt ;)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• BramViking
Beefhead schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:12:
[...]

Heb je de soundbar inmiddels ontvangen? Wat is je eerste indruk? Wil de soundbar zelf ook kopen, dus ben wel benieuwd wat je ervan vindt ;)
Komt vandaag binnen.

• Paul86
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-03 20:48
Zelf ook voornemens deze soundbar aan te schaffen en daarom benieuwd naar je eerste indrukken.
Zie dat de laagste prijs wel van 599 naar 699 is gegaan.

• BramViking
Eerste impressie, wow. Het geluid is echt goed, je kunt de bas goed horen en voelen. Het apparaat gaat ook belachelijk hard. Voor mij is volume 20 al het maximum, terwijl het naar 100 kan. Dat zegt eigenlijk genoeg over de kracht van het ding. Dolby atmos is geweldig. Alleen merk ik wel op dat ik een speaker standaard nodig heb. Nu staan de rear speakers op een tafel, twee meter van mijn hoekbank vandaan. De achter speakers zijn niet goed waarneembaar als ik op de louche lig. Zittend uiteraard wel. Het moet dus hoger komen te staan. Je kunt veel instellingen naar wens aanpassen. Zeer onder de indruk. Ziet er ook nog eens goed uit.

[Voor 3% gewijzigd door BramViking op 23-11-2022 21:08]

• Beefhead
Fijn dat ie goed bevalt.

Heb zelf ook de knoop maar doorgehakt en de Q930B besteld. Komt vrijdag binnen.

Ben eens benieuwd!.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• BramViking
Beefhead schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:06:
Fijn dat ie goed bevalt.

Heb zelf ook de knoop maar doorgehakt en de Q930B besteld. Komt vrijdag binnen.

Ben eens benieuwd!.
Ik zit er zelfs over na te denken om te upgraden naar de 990b :D, zo goed vind ik het klinken.

• Beefhead
BramViking schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:19:
[...]

Ik zit er zelfs over na te denken om te upgraden naar de 990b :D, zo goed vind ik het klinken.
Heb ik ook overwogen, maar lees daar heel veel klachten over disconnects van de linker rear speaker.

En het is mijn eerste soundbar, dus zal sowieso wel een geweldige ervaring zijn ten opzichte van het geluid via de tv. :)

• Paul86
Twijfel zelf ook tussen de Q930 en Q990. Prijsverschil is niet heel groot maar ben toch wel geschrokken van de vele klachten over de disconnects.

• BramViking
Ik heb me best verdiept in de disconnect problemen en het lijkt erop dat met de nieuwe batches de WiFi receiver vervangen is. Daarnaast een bestelling geplaatst in een webshop welke ook tegen een kleine betaling de soundbar en de gigantische doos komt ophalen mocht het niet bevallen. De gok genomen. De 930 gaat weer terug.

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

benjans68 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:34:
Ik heb sinds kort de sony ht-a7000 en ik kom van een sonos arc,en ook ik heb de sony a90j en ik ben zeker tevreden met de soundbar met subwoofer en achter speakers
Sonos is iets beter kwamuziek maar met films wint sonos het echt niet.
Gebruik je ook Dolby Vision? Bijvoorbeeld op Disney? Ik heb nogal veel issues met de handshake als ik mijn Shield op de A7000 heb aangesloten en iets on DV wil bekijken. Met de Shield direct op de tv aangesloten heb ik geen enkele issue.

• benjans68
ik gebruik ook dolby vision maar dan via netflix en geen problemen,en ik heb ook alles aangesloten via de tv

• M@cer
In de afgelopen maand heb ik geen enkel keer een disconnect gehad, hele stabiele verbinding. Toch heb ik besloten om mijn 990b toch maar weer te verkopen.. In mijn achterhoofd blijft de Sonos spelen, dus toch maar de overstap maken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-03 20:22
Ik heb mijn LG oled 55inch CX nu ruim anderhalf jaar, waarbij ik tot op heden gebruik heb gemaakt van het geluid van de tv. Nu lijkt het mij toch wel een keer tijd voor een soundbar en daarbij heb ik mijn oog laten vallen op de Sonos Beam gen2. en de Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q700B.
Zie https://tweakers.net/pricewatch/compare/1741036;1856638/ voor de vergelijking.
Zelf vind ik het lastig in te schatten wat nu exact de verschillen zijn (behalve de aanwezigheid van een subwoofer) en wat in mijn situatie de beste uitkomst is. Hebben jullie advies voor wat betreft de keuze/afweging?

De kamer (appartement) is 4,25m bij 5,5m. Ik hoop dat ik binnen 3 jaar wel verhuist ben naar een andere woning, welke uiteraard wat groter is. De soundbar zal gebruik worden voor de ps5, films, series en muziek.

[Voor 3% gewijzigd door theman36 op 25-11-2022 11:59]

• Paul86
Uiteindelijk de toch de Q990b besteld. De levering staat voor morgen gepland, ben heel benieuwd.

• BramViking
M@cer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:47:
In de afgelopen maand heb ik geen enkel keer een disconnect gehad, hele stabiele verbinding. Toch heb ik besloten om mijn 990b toch maar weer te verkopen.. In mijn achterhoofd blijft de Sonos spelen, dus toch maar de overstap maken.
Beetje zonde, toch? Je krijgt jouw aankoopbedrag niet terug, en je gaat er qua geluid er ook niet op vooruit.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Wie gebruikt er de q990b van Samsung?

Ik heb mijn Samsung TV verbonden met de soundbar middels HDMI e ARC. Dit werkt perfect voor Netflix en YouTube op de tv.
Echter heb ik ook een KPN tv kastje, welke ik ook heb verbonden met de soundbar op de HDMI 2 poort.

Dit blijft echter problemen geven. Soundbar wil steeds naar e ARC maar dan hoor ik mijn tv geluid niet.
Ook icm mijn harmony werkt het niet lekker. Ik kam mijn "tv kijken activiteit" niet zo instellen dat het klopt. Ik moet steeds handmatig de source van zowel tv als soundbar veranderen.

Misschien moet ik de bekabeling anders doen?

[Voor 18% gewijzigd door pentaw1nz op 26-11-2022 17:06]

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 20:46
Ik zou graag een soundbar aanschaffen voor mijn TV.
We hadden vroeger een Panasonic home cinema set, maar die heeft enkele maanden geleden de geest gegeven. Nu luisteren we met de ingebouwde speakers van de TV.

Mijn TV is een oudere Samsung 42" 4K curved LCD, deze heeft klassieke HDMI ARC, geen eARC.
Aan de TV hangt via HDMI een decoder van Telenet voor digitale TV.
Ik ben van plan om een blueray/dvd speler aan te schaffen (wellicht een Sony BDPS6700).
Ik heb ook nog een chromecast.
Al deze apparaten kunnen perfect op de TV aangesloten worden (4x HDMI).

De soundbar moet zeker ook Bluetooth hebben om muziek via mobiel, tablet of PC af te spelen. Ik gebruik geen muziek streaming diensten.

Aangezien ik geen eARC heb kan sowieso geen gebruik maken Dolby Atmos en lossless audio formaten.
Sowieso wil ik niet te veel geld uitgeven, ik denk max. rond de 300€ ofzo.

Muziek met mooie bass afspelen vind ik ook wel een belangrijk punt.
Dus ik vermoed dan best met aparte subwoofer maar ik kan mij daarin vergissen.

Na zelf wat opzoekwerk kwam ik tot volgende shortlist:

- Sony HT-G700 3.1
- Denon DHTS-316BKE2
- JBL Bar 5.0 Multibeam (deze is wel zonder subwoofer)

Iemand nog opmerkingen of tips?

Ik wil het kopen via CoolBlue of Amazon waar ik kan terugsturen als het toch niet zou bevallen.

Alvast bedankt voor de hulp

• GoBieN-Be
pentaw1nz schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:04:
Misschien moet ik de bekabeling anders doen?
Waarom niet het KPN kastje op de TV en dan geluid door naar de soundbar via ARC?

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
GoBieN-Be schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:02:
[...]

Waarom niet het KPN kastje op de TV en dan geluid door naar de soundbar via ARC?
Dat heb ik geprobeerd maar werkte geloof ik niet:
- tv e ARC naar soundbar e ARC
- kpn kastje hdmi naar tv hdmi 2

Als je de soundbar dan op e ARC zet heb je geen beeld input, omdat het kpn kastje dan op de andere hdmi aansluiting zit.

• GoBieN-Be
Je moet je TV toch gewoon op HDMI 2 zetten en je hebt beeld en het geluid gaat door de ARC over de andere HDMI poort naar de soundbar. Of denk ik te simpel?

• M@cer
BramViking schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:06:
[...]
Beetje zonde, toch? Je krijgt jouw aankoopbedrag niet terug, en je gaat er qua geluid er ook niet op vooruit.
Het zal, maar ik zit me zo te irriteren aan een aantal kleine dingen van de Samsung, dat we geen vrienden gaan worden. Uiteindelijk voor een goede prijs kunnen verkopen vandaag.

• Beefhead
Even mijn ervaring delen.

Vrijdag de Samsung Q-Series HW-Q930B ontvangen en aangesloten op mijn Samsung tv. De kids wilden Spiderman 2 kijken dus die is het geworden. Ik vond het geluid wel een beetje tegenvallen.

Zaterdag eens een beetje zitten klooien met de instellingen op de tv. Zag toen dat de HDMI output op PCM stond. Dit veranderd naar Bitstream en toen was het geluid al een stuk beter.

Nog iets later kwam ik erachter dat mijn tv geen eARC heeft (en dus geen Atmos kan doorsturen). Beetje balen dus.

Toen mijn Google Chromecast met Google TV in de HDMI van de soundbar geduwd, Dolby Atmos film opgezet en wow.... wat een geluid! Hier ben ik voorlopig wel tevreden mee. :)

Verder tot nu toe geen disconnects gehad, wat bij dit model volgens mij ook niet zo'n probleem is. Night Mode werkt ook heel goed voor als de rest van de familie in bed ligt.

Me is trouwens ook opgevallen dat de Netflix app van de tv bij films die Dolby Atmos hebben 5.1 aangeeft. De Netflix app op de GCCwGT geeft wel Dolby Atmos aan.

• BramViking
Jeetje wat is de Q990B goed. Gisteren een Dolby Atmos film gekeken en het geluid wat eruit kwam was echt uitstekend! De subwoofer is naast het veel mooiere design, ook een stuk krachtiger. Uiteindelijk voor €839,- gekocht en het is elke cent waard.

Tot op heden is de verbinding ook gewoon optimaal. Blij dat ik toch niet voor de Sonos Arc met twee One SL ben gegaan. Naast dat het €140,- duurder was moet je ook nog eens een sub aanschaffen om een vergelijkbare resultaat te creëren.

Nooit gedacht dat Atmos goed reproduceerbaar zou zijn op een soundbar, maar dat is het wel. Nu nog wachten op mijn rear speakers standaarden. De soundbar is trouwens echt een stuk groter dan de 930B.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:54
BramViking schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:19:
Jeetje wat is de Q990B goed. Gisteren een Dolby Atmos film gekeken en het geluid wat eruit kwam was echt uitstekend! De subwoofer is naast het veel mooiere design, ook een stuk krachtiger. Uiteindelijk voor €839,- gekocht en het is elke cent waard.

Tot op heden is de verbinding ook gewoon optimaal. Blij dat ik toch niet voor de Sonos Arc met twee One SL ben gegaan. Naast dat het €140,- duurder was moet je ook nog eens een sub aanschaffen om een vergelijkbare resultaat te creëren.

Nooit gedacht dat Atmos goed reproduceerbaar zou zijn op een soundbar, maar dat is het wel. Nu nog wachten op mijn rear speakers standaarden. De soundbar is trouwens echt een stuk groter dan de 930B.
De Q990b is een topper als je 'm voor films en series gebruikt. Muziek is ie echter niet zo goed in. Is een zwakte van alle Samsung soundbars van de afgelopen jaren (m.u.v. de MS650, die is heel muziekaal). Sonos doet muziek een stuk beter.

• BramViking
X2X2X schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:56:
[...]

De Q990b is een topper als je 'm voor films en series gebruikt. Muziek is ie echter niet zo goed in. Is een zwakte van alle Samsung soundbars van de afgelopen jaren (m.u.v. de MS650, die is heel muziekaal). Sonos doet muziek een stuk beter.
Smaken verschillen, maar ik vind dat het muziek wel degelijk goed kan weergeven. Ik lees ook in vele reviews dat het beluisteren van muziek op dit model gewoon uitstekend is.

Voorbeelden:
https://www.reviewed.com/...g-hwq990b-soundbar-review
https://www.digitaltrends...0b-atmos-soundbar-review/

[Voor 14% gewijzigd door BramViking op 27-11-2022 21:32]

• synx6
BramViking schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:16:
[...]

Smaken verschillen, maar ik vind dat het muziek wel degelijk goed kan weer weergeven. Ik lees ook in vele reviews dat het beluisteren van muziek op dit model gewoon uitstekend is.

Voorbeelden:
https://www.reviewed.com/...g-hwq990b-soundbar-review
https://www.digitaltrends...0b-atmos-soundbar-review/
Met name het stereobeeld kan beter bij muziek. Mids zijn redelijk. Bij sonos is de muziek ietsjes beter. Mijn ervaring.

Voor films en zeker atmos dan is de 990b ongekend met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:13

thijsco19

KTM 990 SMT

De q990b en q930b zijn de laatste posts aantal keer benoemd maar was is nou precies het verschil tussen die 2?
Alleen het extra vermogen en die paar extra kanalen bij de q990?

Met andere woorden, waarom heb je voor de q990 gekozen ipv bijvoorbeeld de q930?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Beefhead
De Q990 heeft inderdaad nog side firing channels in de rear speakers en een betere subwoofer.

Ik heb zelf de Q990 niet, dus kan niet zeggen of die het extra geld waard is. In veel reviews die ik gelezen heb vond men het de meerprijs niet waard, maar hangt waarschijnlijk ook van de ruimte af waar die in staat.

Ik heb de Q930 en ben prima tevreden en ga dus niet upgraden.

• BramViking
Beefhead schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:43:
De Q990 heeft inderdaad nog side firing channels in de rear speakers en een betere subwoofer.

Ik heb zelf de Q990 niet, dus kan niet zeggen of die het extra geld waard is. In veel reviews die ik gelezen heb vond men het de meerprijs niet waard, maar hangt waarschijnlijk ook van de ruimte af waar die in staat.

Ik heb de Q930 en ben prima tevreden en ga dus niet upgraden.
Ik heb vele reviews gelezen, en die dat aangeven zijn misschien op één hand te tellen. Vergis je niet dat men de vergelijking maakt met de adviesprijs tussen die twee modellen. Ga je van de kortingen uit die men er nu voor geeft zou hun mening waarschijnlijk anders zijn. Desalniettemin is de 930B ook zeer goed in wat het kan. Maar de 990b is wel echt een level omhoog. Ben benieuwd wat Samsung volgend jaar gaat doen. Rear speakers met aan alle zijden channels, dat zou wel tof zijn. Eerlijk gezegd vind ik het design niet echt mooi (van de speakers). Daar zouden ze wel wat meer tijd in mogen besteden.

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:07
Ik ben op zoek naar een mooie oplossing om een 43 inch tv plus een soundbar op te hangen. De tv steun in de muur boren en de soundbar aan de tv steun hangen. Zijn er naast de Vogels sound 3550 icm tvm 3445 nog andere (goedkopere) oplossingen?

[Voor 72% gewijzigd door SX-Superfly op 28-11-2022 14:48]

• BramViking
Te vroeg gejuicht, gisteren een aantal keren een disconnect gehad met de rear speaker :'). Jammer, baal ervan maar deze gaat terug. Ik probeer het over een jaar of twee opnieuw. Geluid is onovertroffen maar nope, deze onzin wil ik er niet bij hebben.

Ik ga ook de Sonos kant op. Gelukkig was de webshop waar ik het van vandaan heb, begripvol en heb ik de Black Friday prijs voor de Sonos nog mee kunnen pakken. Wel uitverkocht, maar zal over twee weken worden geleverd. €659,- voor de Sonos Arc, en twee keer €134 voor de Sonos One SL.

[Voor 14% gewijzigd door BramViking op 29-11-2022 13:37]

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:14:
Te vroeg gejuicht, zojuist een aantal keren een disconnect gehad met de rear speaker :'). Jammer, baal ervan maar deze gaat terug. Ik probeer het over een jaar of twee opnieuw. Geluid is onovertroffen maar nope, deze onzin wil ik er niet bij hebben.

Ik ga ook de Sonos kant op. Gelukkig was de webshop waar ik het van vandaan heb, begripvol en heb ik de Black Friday prijs voor de Sonos nog mee kunnen pakken. Wel uitverkocht, maar zal over twee weken worden geleverd. €659,- voor de Sonos Arc, en twee keer €134 voor de Sonos One SL.
Heel herkenbaar dit. Bij mij begon de ellende ook pas na een aantal dagen. Alleen dacht ik met mn stomme kop het opgelost te hebben met een reset waardoor ie nu buiten de retourperiode valt. Daarna nog een paar weken aangemodderd met resets en troubleshooting. Uiteindelijk de sub een kwartslag gedraaid en sindsdien nog geen problemen gehad (een dag of 4 nu). Ik vertrouw het echter niet. Kijk ook niet lekker TV wetende dat elk moment de sub of R surround er weer uitvliegt middenin een actie scene.

Uiteindelijk ook een aanbieding aangegrepen voor de Arc + One SL's die te goed was om te laten schieten. Ik denk dat die ook beter bij mijn situatie past (appartement). De Q990B komt niet goed tot zijn recht met lage volumes en ik moest eigenlijk permanent Night Mode aanlaten omdat je anders gezeik krijgt met buren :').

• BramViking
Frank schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:40:
[...]

Heel herkenbaar dit. Bij mij begon de ellende ook pas na een aantal dagen. Alleen dacht ik met mn stomme kop het opgelost te hebben met een reset waardoor ie nu buiten de retourperiode valt. Daarna nog een paar weken aangemodderd met resets en troubleshooting. Uiteindelijk de sub een kwartslag gedraaid en sindsdien nog geen problemen gehad (een dag of 4 nu). Ik vertrouw het echter niet. Kijk ook niet lekker TV wetende dat elk moment de sub of R surround er weer uitvliegt middenin een actie scene.

Uiteindelijk ook een aanbieding aangegrepen voor de Arc + One SL's die te goed was om te laten schieten. Inmiddels denk ik dat het ook beter bij mijn situatie past (appartement). De Q990B komt niet goed tot zijn recht met lage volumes en ik moest eigenlijk permanent Night Mode aanlaten omdat je anders gezeik krijgt met buren :').
Heb je de Sonos inmiddels in huis staan, en als je de twee met elkaar vergelijkt, ga je er dan veel op achteruit qua surround/dolby atmos sound? Of ligt dat dicht tegen elkaar aan? Ik vind overigens de Sonos Arc in het wit er echt mooi uitzien. Dat is ook de kleur dat ik besteld heb :).

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 22:04

Kixtart

Destruction = Improvement

BramViking schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:14:
Te vroeg gejuicht, gisteren een aantal keren een disconnect gehad met de rear speaker :'). Jammer, baal ervan maar deze gaat terug. Ik probeer het over een jaar of twee opnieuw. Geluid is onovertroffen maar nope, deze onzin wil ik er niet bij hebben.

Dan ben ik ook benieuwd. Ik heb de Q990B toevallig net geleverd gekregen, want de meeste reviews zijn positief. Bepaalde problemen worden overdreven gezien klagende mensen eerder langskomen, maar jouw bericht laat me nu ook twijfelen... :o ;)

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee