• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:11
Ik heb sinds kort de DSP11RA (icm de LG G1 tv). Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de DSP11RA te verbinden met Google Home / Google Assistant?

Het lukt me ook niet om de soundbar toe te voegen in de LG Thinq app.

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:38
Ik heb wel interesse in de Samsung Q950a maar 2 dingen zijn me niet duidelijk: heeft deze soundbar nu wel of geen ingebouwde Chromecast?
de volume display zit aan de bovenkant,niet handig maar als je deze aan een LGtv hangt heb je dan onscreen een volume indicator? in mijn geval een iets ouder model nl. de 55b6 ?

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
odelay schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:05:
Ik heb wel interesse in de Samsung Q950a maar 2 dingen zijn me niet duidelijk: heeft deze soundbar nu wel of geen ingebouwde Chromecast?
de volume display zit aan de bovenkant,niet handig maar als je deze aan een LGtv hangt heb je dan onscreen een volume indicator? in mijn geval een iets ouder model nl. de 55b6 ?
Ik heb sinds deze week een QN95a combi met de Q950a, de Chromecast zit ingebouwd.
Wat betreft de volume aanduiding kan ik alleen oordelen in mijn combinatie maar met een eARC connectie straks kan ik het me niet voorstellen dat er geen onscreen volume indicator is.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-02 20:28
Jesp_J schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:30:
Ik heb sinds kort de DSP11RA (icm de LG G1 tv). Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de DSP11RA te verbinden met Google Home / Google Assistant?

Het lukt me ook niet om de soundbar toe te voegen in de LG Thinq app.
Ik heb bij mijn lg dsn9yg de 'device utility app' nodig van Google..set up ging daarna vlekkeloos.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
(jarig!)
Ik zit nog even de HW-Q950A en de Q900A van Samsung te vergelijken. Ik had het idee dat het enige verschil tussen de twee de achter luidsprekers was echter als ik bij de specificaties op de Samsung site kijk zie ik een totaal van 22 speakers staan bij de 950A en 16 bij de 900A.
Een verschil van 6 dus, en die surround speakers hebben een voor en boven speaker. Vier in totaal dus voor beiden. Iemand een idee waar het verschil in zit, heeft de 950A misschien surround speakers met ook een unit aan de zijkant?

Samsung links:
https://www.samsung.com/n...r/q950a-black-hw-q950a-xn
https://www.samsung.com/n...r/q900a-black-hw-q900a-xn

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:15
musicfreak schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:16:
Ik zit nog even de HW-Q950A en de Q900A van Samsung te vergelijken. Ik had het idee dat het enige verschil tussen de twee de achter luidsprekers was echter als ik bij de specificaties op de Samsung site kijk zie ik een totaal van 22 speakers staan bij de 950A en 16 bij de 900A.
Een verschil van 6 dus, en die surround speakers hebben een voor en boven speaker. Vier in totaal dus voor beiden. Iemand een idee waar het verschil in zit, heeft de 950A misschien surround speakers met ook een unit aan de zijkant?

Samsung links:
https://www.samsung.com/n...r/q950a-black-hw-q950a-xn
https://www.samsung.com/n...r/q900a-black-hw-q900a-xn
Surround speakers hebben elk 3 speakers..

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:39
Ik heb de knoop doorgehakt en ben op de aanbieding van Smits Arnhem ingegaan.
Vrijdag verwacht ik de LG DSP11RA in huis te hebben. *O*
Volgende maand een nieuw tv-meubel bestellen, want op de huidige past ie niet. :N

• musicfreak
(jarig!)
Oh ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen! Denk zelf dat ik toch voor een Samsung ga. Een belangrijke reden is dat je daarbij het geluid wat meer kan finetunen. Als ik het goed gezien heb heeft de LG een aantal geluidmodi, maar de Samsung heeft een bass / treble regeling plus een equalizer voor als je het geluid nog meer naar eigen smaak wil instellen.

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:17
musicfreak schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:12:
Oh ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen! Denk zelf dat ik toch voor een Samsung ga. Een belangrijke reden is dat je daarbij het geluid wat meer kan finetunen. Als ik het goed gezien heb heeft de LG een aantal geluidmodi, maar de Samsung heeft een bass / treble regeling plus een equalizer voor als je het geluid nog meer naar eigen smaak wil instellen.
Bass, treble en subwoofer kun je ook instellen op de LG. Verder ook alle speakers zoals front, side, rear etc qua volume instelbaar.

• musicfreak
(jarig!)
@LAPJENL70 Oh ik zie het ja, heb niet goed gekeken in de handleiding. Beetje suffig. Staat bij fijnafstemming van het geluid zie ik nu.

[Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 24-02-2022 11:55]

• Jesp_J
Mr. Unexist schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:19:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben op de aanbieding van Smits Arnhem ingegaan.
Vrijdag verwacht ik de LG DSP11RA in huis te hebben. *O*
Volgende maand een nieuw tv-meubel bestellen, want op de huidige past ie niet. :N
Ik heb ook de DSP11RA icm de OLED65G1

Werkt prima samen. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik vind de draadloze connectie met de sub en rears ook heel goed werken. Als je ze bijvoorbeeld tussendoor een keertje uittrekt en ergens in een kast zet (omdat je vriendin het bv niet mooi vindt) dan maken ze direct weer connectie op het moment dat je ze weer insteekt.

Verder valt het stroomverbruik me ook erg mee

Rears gebruiken 3.8 watt wanneer de soundbar aanstaat (maakt niet uit of er geluid uitkomt of niet)
Subwoofer gebruikt ook 3.8 watt wanneer de soundbar aanstaat
De soundbar zelf gebruikt rond de 13.5 watt in gebruik.
Heb dit allemaal getest op volume 15.

In standby gebruiken alle speakers 0.3 watt. Dus voor het hele systeem 4*0.3=1.2 watt in standby. Wat ik een heel mooi verbruik vind (iig beter dan mijn Sony X85J tv die in standby 11 watt gebruikt :( en die heb ik dus achter een wifi stekker zitten )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:39
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de LG DSP11RA.
Het geluid met muziek is goed en het streamen via de wifi werkt prima. Het geluid blijft bij hoog volume ook gewoon goed en de sub stampt erg lekker.

Het was ff zoeken naar de juiste settings voor Dolby Atmos. Had een TV instelling verkeerd staan, PCM > moest automatisch zijn... Dan wordt de juiste content van Netflix doorgegeven en kun je het "sound effect" in de LG app niet wijzigen.
Die sound effects zijn verder ook niet echt nuttig, alleen standaard klinkt goed.

"6 Underground" gekeken, damn die sub staat aardig te stampen, en kan me dus niet vinden in de kritiek van sommige reviewers op YouTube.
"The Ritual" idem, de sub doet zijn werk goed en upfiring speakers ook. Bij een scene in het bos regent en onweert het en het lijkt echt of je er middenin zit.

Een nadeel vind ik dat de achter speakers en de upfiring speakers een ruis geluid produceren als de set aanstaat, maar geen content speelt. Een ander nadeel is dat je geen presets in de app kunt maken voor verschillende content, dus bij muziek andere instellingen dan bij film kijken.

@Jesp_J goed te weten dat het stroomverbruik meevalt (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jesp_J
Heb trouwens ontdekt dat als je de DSP11RA soundbar verbind met wifi het standby verbruik omhoog gaat naar 5.8 watt. De wifi verbinding in standhouden kost dus 5.5 watt extra. Is dus 48 kWh op jaarbasis (met een stroomprijs van 50 cent dus 24 euro per jaar om standby te staan.

De wifi verbinding is nodig om de firmware te updaten, de soundbar te bedienen via de LG soundbar app, en de soundbar te gebruiken als Chromecast speaker.

Ik heb de wifi verbinding nu na de laatste update te hebben geïnstalleerd en de soundbar te hebben gecalibreerd verbroken en alles werkt nu nog zoals het moet met tv en films kijken. Hij gaat automatisch uit en aan met de tv, hij maakt gewoon connectie met de sub en de rears en speelt alle audio formaten af. Het enige wat ik nu niet heb is bediening via de app (instelling kun je ook bedienen met de meegeleverde afstandsbediening) en de Chromecast functie.

Als ik lees dat er een nieuwe update is maak ik gewoon weer even connectie met de wifi en laat hem updaten en gooi de wifi er dan meer vanaf. Ik gebruik de soundbar toch alleen voor de tv en heb de Chromecast functionaliteit niet nodig (en kan altijd nog via bluetooth streamen als het nodig is)

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:51
De q950a is binnen. Ben zeer tevreden over het geluid. Nog een beetje spelen met de instellingen.

Wanneer je de settings van wide level, side level, front top, rear top etc. aanpast heeft dit dan invloed op alle geluidsmodi? Dus standaard, surround en game?

Wanneer je de equalizer aanpast van 150 Hz, 300 Hz etc. Heeft dit alleen invloed op de standaard geluid modus (omdat alleen de equalizer in deze modus is aan te passen) of heeft dit ook invloed op bijv. Geluidsmodus surround?

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 21:15
Ik wil graag een soundbar ter vervanging van een onkyo + 2 speakers en sub.

We hebben een Teufel gezien, de Teufel Cinebar Lux (geintegreerde sub).
Maar ik hoor ook goede dingen over een Sonos (Beam of Arc), alleen daar zit geen sub in.

Ik ben zelf erg gevoelig voor harde geluiden, plus buren en kleine kids die savonds slapen, dat resulteert dat onze sub nu heel zacht staat. Ik vraag mij dus af als we voor een soundbar gaan zonder sub, of we dat echt zouden merken?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 17:14
Je kan de sub ook uitzetten indien gewenst en aanzetten op momenten dat je hem wel wil/kan gebruiken

http://blog.bjornhouben.com

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-02 22:27
Ik ben op zoek naar een soundbar voor rond de €150. Zelf heb ik een Philips TV dus was ook naar een soundbar van Philips aan het kijken. De Philips TAB5305 heeft goede reviews. Maar volgens mij maakt Philips niet de beste soundbars. De JBL Bar 2.0 lijkt me ook een mooie soundbar. Het liefste heb ik een soundbar met Dolby atmos maar dat ga ik volgens mij niet vinden in deze prijsklasse. Als er iemand een betere optie weet hoor ik het graag.

• farlakes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2022
Nou, ik zoek er ook zo één, na het overlijden van mijn Polk. Zat een goed geluid in. Kon niet hard, maar het is dan ook geen discotheek. Of zelf eentje bouwen, kan dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lars-maasdijk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-02 13:22
rozuchu schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:37:

Maar ik hoor ook goede dingen over een Sonos (Beam of Arc), alleen daar zit geen sub in.

Ik ben zelf erg gevoelig voor harde geluiden, plus buren en kleine kids die savonds slapen, dat resulteert dat onze sub nu heel zacht staat. Ik vraag mij dus af als we voor een soundbar gaan zonder sub, of we dat echt zouden merken?
Bij mijn LG DSP9 Soundbar + subwoofer zit in de app instellingen van mijn mobiel de ''night stand''. Hierdoor worden de hardere geluiden gefilterd. Dit is waarschijnlijk ook via de afstandsbediening te benaderen.

Misschien wat voor jou.

Je kan even kijken of dit andere merken ook hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:43

13art

Moderator Mobile
rozuchu schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:37:

Ik vermoed dat 'subwoofer' in geval van teufel puur een marketing term is. Van een subwoofer ingebouwd in een soundbar zou ik niet teveel verwachten.

Enjoy the silence

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
farlakes schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 00:01:
Nou, ik zoek er ook zo één, na het overlijden van mijn Polk. Zat een goed geluid in. Kon niet hard, maar het is dan ook geen discotheek. Of zelf eentje bouwen, kan dat?
Ja, dat kan, als je een kastje hebt voor je audio/video, en dat kastje aan de bovenkant open is.

Koop een (class D) surround receiver en 3 compacte speakers. Plaats de (links, center en rechts) speakers in de bovenkant van de kast, doe er eventueel speaker doek voor. Misschien past er zelfs een sub in de kast.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:36
GluonC schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:00:
Ik ben op zoek naar een soundbar voor rond de €150. Zelf heb ik een Philips TV dus was ook naar een soundbar van Philips aan het kijken. De Philips TAB5305 heeft goede reviews. Maar volgens mij maakt Philips niet de beste soundbars. De JBL Bar 2.0 lijkt me ook een mooie soundbar. Het liefste heb ik een soundbar met Dolby atmos maar dat ga ik volgens mij niet vinden in deze prijsklasse. Als er iemand een betere optie weet hoor ik het graag.
van de LG DSN7CY (met dolby atmos) staan er genoeg op marktplaats rond de 150 euro, zat meen ik laatst bij een nieuw kpn-abo of zoiets, misschien is dat wat voor je

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-02 11:30
Ik heb nu de Devialet Dione staan en het geluid is echt zeer goed, wel een all in one zonder sub en rears, maar zeer onder de indruk.

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42
SX-Superfly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:58:
De q950a is binnen. Ben zeer tevreden over het geluid. Nog een beetje spelen met de instellingen.

Wanneer je de settings van wide level, side level, front top, rear top etc. aanpast heeft dit dan invloed op alle geluidsmodi? Dus standaard, surround en game?

Wanneer je de equalizer aanpast van 150 Hz, 300 Hz etc. Heeft dit alleen invloed op de standaard geluid modus (omdat alleen de equalizer in deze modus is aan te passen) of heeft dit ook invloed op bijv. Geluidsmodus surround?
Mag ik vragen waarom je niet voor de nieuwe Q990B bent gegaan?

• SX-Superfly
colorsone schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:36:
[...]

Mag ik vragen waarom je niet voor de nieuwe Q990B bent gegaan?
De prijs. Ik kon de q950a voor 870 euro krijgen. Keuze was wat dat betreft snel gemaakt. En nog geen moment spijt! Wát een geluid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flippertje444
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-01 16:10
Begin april de q990b van Samsung gekocht. Hij is nog steeds niet leverbaar en het wordt zoals het nu lijkt sowieso wel juni. Hier misschien insiders die meer weten van de vertragingen?

Thanks alvast 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 17:44
Recent ook bezitter geworden van de Philips Fidelio B97 soundbar. Mooi apparaat, geluid wel prima al zonder al te veel in te stellen, finetunen komt nog. Waar ik me echter aan erger, is dat het geluid vrij hard is. Op geluidssterkte 4 is het al vrij hard, niveau 10 en ik heb de buren aan het klagen. De soundbar kan nog harder.

Is het mogelijk om de algehele geluidssterkte aan te passen? Heb al bij de bron gekeken, maar daar krijg ik het niet voor elkaar en ook heb ik dit probleem zowel via mijn Samsung TV (E-ARC) als via de Nvidia Shield (zowel via de TV qua geluid als rechtstreeks op de soundbar aangesloten). Het zou fijn zijn als geluidssterkte 4 op de soundbar nu straks bijvoorbeeld sterkte 10 (of 15) wordt zodat je het beter kan regelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:23
Flippertje444 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:45:
Begin april de q990b van Samsung gekocht. Hij is nog steeds niet leverbaar en het wordt zoals het nu lijkt sowieso wel juni. Hier misschien insiders die meer weten van de vertragingen?

Thanks alvast 👍
Vertragingen zou ik het niet noemen, ze zijn nog volop bezig met het releasen ervan.

Bekijk het als een pre-order dat je gedaan hebt ;)

Begin April zelf ook de Q990b besteld bij plattetv.nl.
Zij lieten mij weten de soundbar binnen te krijgen op 27/5.
Zelf verwacht ik hem dus ook pas begin juni :)

[Voor 13% gewijzigd door Wouter06 op 04-05-2022 12:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter06
JM83 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:35:
Recent ook bezitter geworden van de Philips Fidelio B97 soundbar. Mooi apparaat, geluid wel prima al zonder al te veel in te stellen, finetunen komt nog. Waar ik me echter aan erger, is dat het geluid vrij hard is. Op geluidssterkte 4 is het al vrij hard, niveau 10 en ik heb de buren aan het klagen. De soundbar kan nog harder.

Is het mogelijk om de algehele geluidssterkte aan te passen? Heb al bij de bron gekeken, maar daar krijg ik het niet voor elkaar en ook heb ik dit probleem zowel via mijn Samsung TV (E-ARC) als via de Nvidia Shield (zowel via de TV qua geluid als rechtstreeks op de soundbar aangesloten). Het zou fijn zijn als geluidssterkte 4 op de soundbar nu straks bijvoorbeeld sterkte 10 (of 15) wordt zodat je het beter kan regelen.
Maak je gebruik van eq- of soundprofiles?

Ikzelf heb een samsung soundbar waarbij in het 'smart'-profiel een veel hoger volume te horen is. Bij alle andere profiles moet ik her volume best een stukje hoger zetten om hetzelfde (hoorbaar)volume te halen.

• Flippertje444
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-01 16:10
Wouter06 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Vertragingen zou ik het niet noemen, ze zijn nog volop bezig met het releasen ervan.

Bekijk het als een pre-order dat je gedaan hebt ;)

Begin April zelf ook de Q990b besteld bij plattetv.nl.
Zij lieten mij weten de soundbar binnen te krijgen op 27/5.
Zelf verwacht ik hem dus ook pas begin juni :)
Kijk, dat is in ieder geval iets van een datum! Kon nergens iets vinden, maar daar houd ik me dan maar even aan vast.

Ik hoop dat het allemaal wel op tijd is voor de 300 cashback... Of zouden ze daar wel een verlenging van maken aangezien het nog niet is gelanceerd?

Dank nogmaals voor de reactie!

• 100kb
  • Laatst online: 18-01 22:01
Hier nog een zeer tevreden Devialet Dione eigenaar, echt weer een Devialet product, je blijft je afvragen hoe dat kleine ding zo'n enorm geluidsbeeld neer kan zetten.

Qua geluid lijkt het echt op het geluid van de Devialet Phantom en zodra ze de software er klaar voor hebben komen er twee Phantom II's bij als achter luidspreker voor de echte 7.1.2 ervaring zonder kabels. Ik ben heel benieuwd naar die combinatie.

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Flippertje444 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:28:
[...]

Kijk, dat is in ieder geval iets van een datum! Kon nergens iets vinden, maar daar houd ik me dan maar even aan vast.

Ik hoop dat het allemaal wel op tijd is voor de 300 cashback... Of zouden ze daar wel een verlenging van maken aangezien het nog niet is gelanceerd?

Dank nogmaals voor de reactie!
Mwah de actie loopt tot 31/7, dat is nog wel flink ver in de toekomst!

Ik kan iig ook niet wachten op die soundbar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• punisher007
JM83 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:35:

Ik ervaar niet dat geluidssterkte 4 al vrij hard is met mijn Fidelio B97 soundbar.

Bedoel je trouwens dat alleen de bas vrij hard is, of de rest, of beide?

Met PS Fine Tune app kun je trouwens de speaker levels aanpassen. Dit ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

Ik heb zelf bijvoorbeeld de subwoofer een negatieve waarde gegeven om de buren niet teveel tot last te zijn :)

Hoop dat het helpt.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20
100kb schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:52:
Hier nog een zeer tevreden Devialet Dione eigenaar, echt weer een Devialet product, je blijft je afvragen hoe dat kleine ding zo'n enorm geluidsbeeld neer kan zetten.

Qua geluid lijkt het echt op het geluid van de Devialet Phantom en zodra ze de software er klaar voor hebben komen er twee Phantom II's bij als achter luidspreker voor de echte 7.1.2 ervaring zonder kabels. Ik ben heel benieuwd naar die combinatie.
Ik heb me naar aanleiding van jouw post eens verdiept in de Devialet en ziet er toch ook wel erg goed uit.. Ik ben eigenlijk in de markt van de Sony HT-A9, maar dit zou ook zo maar eens een goed alternatief kunnen zijn.

Ik kan alleen nergens vinden dat je in de toekomst mogelijk achterspeakers zou kunnen toevoegen en wanneer het kan zijn de Phantom II niet een beetje overkill om als rears te gebruiken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 17:44
punisher007 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Ik ervaar niet dat geluidssterkte 4 al vrij hard is met mijn Fidelio B97 soundbar.

Bedoel je trouwens dat alleen de bas vrij hard is, of de rest, of beide?

Met PS Fine Tune app kun je trouwens de speaker levels aanpassen. Dit ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
[Afbeelding]

Ik heb zelf bijvoorbeeld de subwoofer een negatieve waarde gegeven om de buren niet teveel tot last te zijn :)

Hoop dat het helpt.
Ik heb inmiddels ook met die PS Fine Tune app gespeeld en het is wel wat verbeterd. De subwoofer en ook bass hebben beide een negatieve waarde nu. Nog even mee spelen de komende tijd om de goede instelling te vinden. Die app is overigens een "ramp", 9 van de 10 keer verbindt hij niet.

Overigens heb ik ook al 2x gehad dat de soundbar opeens op max volume schoot.

• punisher007
Allemaal dingen die ik persoonlijk gelukkig niet heb (gehad). Ik heb wel dat als ik bijvoorbeeld Netflix pauzeer er een zachte, maar irritante zoem uit de subwoofer komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter06
Flippertje444 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:28:
[...]

Bij plattetv.nl is dit ondertussen opgeschoven naar 10-17 juni als verwachte datum..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kefjoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11-2022
Ook ik ben zojuist voor een Samsung Q990B pre-order gegaan in combinatie met mijn 77" LG C1.
Wat gebruiken jullie om de rearspeakers straks op te zetten?

Ik zat te kijken naar de vloerstandaarden van Vebos, al vind ik ze wel heel duur voor wat je eigenlijk krijgt..

https://vebos.nl/vebos-st...g-hw-q990b-zwart-set.html

Ik ben ook nog niet uit over de hoogte, zo te zien hebben ze een uitvoering in 80cm en in 100cm.
Hier zou dan de 20cm hoge rearspeakers van de Q990B op komen te staan waardoor je uitkomt op 100cm en 120cm.

Als ik kaarsrecht op de bank zit kom ik wel aan de 120cm oorhoogte. Echter zit/lig ik meestal wat onderuit op de bank en dan zit het dichterbij de 100cm.

Welke lengte zouden jullie doen? Of zijn er nog andere (betere) alternatieven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SX-Superfly
Klopt het dat de q950a een rood ledje heeft branden wanneer de set aan staat? Valt me sinds kort op... heb het idee dat dit met een laatste update is gebeurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 15:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

SX-Superfly schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:21:
Klopt het dat de q950a een rood ledje heeft branden wanneer de set aan staat? Valt me sinds kort op... heb het idee dat dit met een laatste update is gebeurd.
Dat rode ledje is de mic die uit staat denk.. druk maar eens op het meest rechter knopje boven op de balk. Daarmee zet je de mic aan/uit

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:35

The Chosen One

Zie signature!

Zijn er nog nieuwe soundbars met satelietspeakers van/voor 2022? En dan doel ik dus op echte draadloze zoals bijv de Philips Fidelio B97 hierboven vermeld.
Zit wat te zoeken maar ze noemen het al/ook wireless als er alleen stroom in hoeft. Dus vind je er weer genoeg... :+

Philips Fidelio B97 kan ik nu kopen voor iets boven de 900,- Zat nog naar een Sony model te kijken waar nu (of binnenkort) ook accu speakers voor $600 voor zouden komen maar zie ze nu voor 800-1000 euro, en dan is zonder soundbar/woofy nog. (al is meer betalen ook geen probleem)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• punisher007
De opvolger van de Philips zag er interessant uit, maar omdat ik de B97 al had, heb ik me hier verder niet in verdiept.

De B97 voor 900+ lijkt me ook geen goede deal als er een nieuw model is of op korte termijn komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

punisher007 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:14:
De opvolger van de Philips zag er interessant uit, maar omdat ik de B97 al had, heb ik me hier verder niet in verdiept.

De B97 voor 900+ lijkt me ook geen goede deal als er een nieuw model is of op korte termijn komt.
Maar die heeft geen losse satelliet speakers op accus van wat ik begrijp. En die 'set' zit dan op ~1700/1900 euro.
Eerst wilde ik nog kijken naar (half) wireless wall mounted speakers maar dat wordt nog lastig met de stroom aanvoer.

@Wouter06 @Flippertje444 Ik was/ben in communicatie met plattetv over televisie en soundbar (zat dus te kijken naar die philips van hierboven). Plattetv vermelde tegen mij dat die Samsung ook een optie was en ze die vrijdag verwachtten.

Alleen van wat ik zie zijn die extra speakers wel bedraad toch? "wireless" maar met stroom? Soms zijn die begrippen beetje vaag. En ik zit toch een beetje met de plek ervoor. Of ik moet ze gaan wallmounten en dan gaan klooien met de stroomdraden... Maar ja, dat wilde ik ff melden. ;p

[Voor 42% gewijzigd door The Chosen One op 07-06-2022 22:57]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Wouter06
The Chosen One schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:25:
[...]

Alleen van wat ik zie zijn die extra speakers wel bedraad toch? "wireless" maar met stroom? Soms zijn die begrippen beetje vaag. En ik zit toch een beetje met de plek ervoor. Of ik moet ze gaan wallmounten en dan gaan klooien met de stroomdraden... Maar ja, dat wilde ik ff melden. ;p
Je moet het idd bekijken als dat alleen de audioverbindingen draadloos zijn. Iedere luidspreker op zich heeft nog steeds een stroomkabel.
Je mag ook weer niet teveel verwachten van de draadloze technologie in 2022 :p

• punisher007
Of misschien toch gaan voor de B97 die draadloos met accu is.... Maar wachten op goede deal via bijvoorbeeld ING rente punten:
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009387

Nu voor 835 met 8000 rente punten, maar wellicht dat het nog lager gaat als men met nieuwe modellen bezig is. Heb zelf volgens mij 800 betaald

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2022
Heb het topic deels gelezen maar het gaat vooral over de duurdere soundbars... Nu zag ik de Teufel cinebar one, hoe zijn daar de ervaringen?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste mensen.

Mijn moeder is tegenwoordig in het bezit van de LG DSP8YA soundbar. Gekoppeld aan een Ziggo Next decoder en recente LG tv. Overdag luistert ze voornamelijk radio.

Blijkbaar moet daar de tv voor aan blijven staan. Dus radio selectie op de Ziggo box, geluid via de soundbar en een tv die na vijf uur uitspringt ivm ecostand. Dit moet makkelijker kunnen lijkt mij maar ik krijg de instellingen niet zo geregeld dat alleen de Ziggo box en soundbar aanstaan.

Heeft iemand de tip om mijn moeder en het milieu te helpen? ;)

• punisher007
loek6000 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:08:
Heb het topic deels gelezen maar het gaat vooral over de duurdere soundbars... Nu zag ik de Teufel cinebar one, hoe zijn daar de ervaringen?
Ben niet zo bekend met de Teufel; soundbars. Heb wel een Teufel Boomster waar ik heeeel blij mee ben.

Wat mij betreft is het qua soundbar ook belangrijk dat er HDMI 2.1 is en dolby atmos wordt ondersteund ivm toekomst vastheid.

Bij Teufel kun je trouwens 8 weken proberen !! Verder nog 20 euro bij abonneren op nieuwsbrief.

• Down Under
  • Laatst online: 19:22
D-Ed schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:46:
Beste mensen.

Mijn moeder is tegenwoordig in het bezit van de LG DSP8YA soundbar. Gekoppeld aan een Ziggo Next decoder en recente LG tv. Overdag luistert ze voornamelijk radio.

Blijkbaar moet daar de tv voor aan blijven staan. Dus radio selectie op de Ziggo box, geluid via de soundbar en een tv die na vijf uur uitspringt ivm ecostand. Dit moet makkelijker kunnen lijkt mij maar ik krijg de instellingen niet zo geregeld dat alleen de Ziggo box en soundbar aanstaan.

Als ik het goed zie zit er op de next een optical out. https://hifi.nl/artikel/2...-Ziggo-Mediabox-Next.html
En op de LG een optical in https://www.consumentenbond.nl/soundbar/producten/lg/dsp8ya . Hoef je alleen de soundbar te schaken naar optical.

• D-Ed
  • Niet online
Down Under schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Als ik het goed zie zit er op de next een optical out. https://hifi.nl/artikel/2...-Ziggo-Mediabox-Next.html
En op de LG een optical in https://www.consumentenbond.nl/soundbar/producten/lg/dsp8ya . Hoef je alleen de soundbar te schaken naar optical.
Klopt inderdaad, bij de SB zat ook een optical kabel. Hoe zorg ik er dan voor dat de tv uitkan? Via de tv of Ziggo box setting? Fiets ik er naar het eten even langs ;)

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
100kb schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:52:

Kan je er iets meer over vertellen?
Ik heb nog bijna 2 jaar een setje Phantom I’s silver en ik ben er echt helemaal verzot op. Ik heb ze aangesloten via toslink met de TV. Ik zie dat jij het hebt over het toevoegen van meer Devialets voor een surround beeld? Klinkt interessant! (En duur ;))

Qua geluidsbeeld zou ik op termijn nog wel naar een surround willen gaan. Opzich heb ik voor het front weinig extra’s nodig. De Phantoms staan standaard aan bij de TV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loek6000
@punisher007 ja dat begrijp ik :) maar ik wil absoluut nog niet verder gaan dan € 300,- ik luister toch meestal via de hoofdtelefoon.

Voor de grap eens de soundbar van de Action gekocht, als je geen vergelijkingsmateriaal hebt klinken ze best aardig, totdat je het geluid weer via de tv laat lopen en de kwaliteit van de soundbar echt een stukje minder klinkt...

Inmiddels heb ik de Teufel besteld, ben benieuwd.....

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 21:35
Heb nu nog een Denon heos 5.1 setup, maar de firmware is de laatste tijd een ramp. De reden dat ik voor Denon gegaan ben was de hoeveelheid HDMI aansluitingen, waardoor ik niet alles via de tv hoef te laten lopen. Maar nu twijfel ik toch wel om binnen een half jaar een andere set te kopen.

Ik wil sowieso 2 HDMI ingangen op de soundbar, netwerk aansluiting zou fijn zijn en atmos. Weet niet wat de ervaringen zijn m.b.t. atmos en de streaming diensten?

• geeknerd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-01 17:44
D-Ed schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:46:
Beste mensen.

deze soundbar heeft toch chomecast : dus via smartphone 'TuneIn Radio' app chomecasten naar soundbar?

• D-Ed
  • Niet online
geeknerd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:56:
[...]

deze soundbar heeft toch chomecast : dus via smartphone 'TuneIn Radio' app chomecasten naar soundbar?
Dan ken je mijn moeder nog niet ;) Liefste zo min mogelijk apps!

Overigens afgelopen weekend de soundbar via optical aangesloten en nu kan in ieder geval de tv uit zodra de radio aanstaat via de Ziggo box _/-\o_

@Down Under thx voor de tip nog!

[Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 13-06-2022 15:07]

• loek6000
De Teufel klinkt heel goed voor zo'n klein ding. Wel mis ik het stereo effect omdat het zo'n compacte soundbar is. Eerlijk gezegd zou ik hier geen € 250 voor over hebben, hij gaat dus terug.

• masermex
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:19
loek6000 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:31:
De Teufel klinkt heel goed voor zo'n klein ding. Wel mis ik het stereo effect omdat het zo'n compacte soundbar is. Eerlijk gezegd zou ik hier geen € 250 voor over hebben, hij gaat dus terug.
Ik wou zelf ook geen grote bedragen uitgeven aan een soundbar, maar vond het TV geluid toch net wat onder de maat. Heb de Yamaha SR-B20A toen in de winkel beluisterd/bekeken, vond de prijs/kwaliteit verhouding gewoon netjes. Verwacht geen wonder geluid, ook al omdat er geen satellietspeakers bij zitten.
Misschien ook een optie voor jou.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Heb de Q990B vandaag binnen gekregen. Kan misschien nog paar dagen duren voor het aansluiten maar hij is er ieg. Die sub is ieg niet mis... big boy sub.
Pas nieuwe buur gekregen (dit weekend wordt de koelkast etc overgebracht).

Wordt mijn 1e echte ervaring met een (kwaliteits) soundbar/sub/rear speakers.
(ook nieuwe 65" tv erbij sinds dinsdag)

(Topicje aangemaakt voor vraag over rearspeakers ophangen; Hoe rear speakers ophangen)

edit;

NIEUWE vraag

Heb de https://www.amazon.de/-/n...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 binnen gekregen

Iemand een idee welke bout het beste geschikt er voor is? (lengte/grote e.d.) (zit maar 1 gat in speaker voor bout, zie foto in topic hierboven)

[Voor 173% gewijzigd door The Chosen One op 24-06-2022 13:30]

• 100kb
  • Laatst online: 18-01 22:01
t14wo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:08:
[...]

Kan je er iets meer over vertellen?
Ik heb nog bijna 2 jaar een setje Phantom I’s silver en ik ben er echt helemaal verzot op. Ik heb ze aangesloten via toslink met de TV. Ik zie dat jij het hebt over het toevoegen van meer Devialets voor een surround beeld? Klinkt interessant! (En duur ;))

Qua geluidsbeeld zou ik op termijn nog wel naar een surround willen gaan. Opzich heb ik voor het front weinig extra’s nodig. De Phantoms staan standaard aan bij de TV.
Sorry voor de late reactie, kom niet zo vaak op het forum. Mijn leverancier (de Devialet dealer in Zutphen) zegt dat de Devialet techs aan het ontwikkelen zijn om dat mogelijk te maken (en dat hij heel veel klanten heeft die daar zeker in geïnteresseerd zouden zijn) maar die devs zijn inwoners van Frankrijk dus....... vul zelf maar in, geen garanties dat het gaat werken al zou dat echt wel moeten gezien het aantal succesvolle multi-room installaties met Phantoms.

Gefeliciteerd overigens met het bezit daarvan ik wist niet dat het al mogelijk is om die aan te sturen via een TV wat me er altijd van weerhouden heeft om ze aan te schaffen.

Heb inmiddels mijn oude draaitafel (Micro Seiki DQX500) met een Grado element en (belangrijker) een pro-ject voorversterker met optische uitgang aangesloten op de soundbar en dat was elke euro waard.

Mijn enige punt van kritiek van de Dione is dat afgespeeld vanaf CD of LP je echt de 'bioscoop' stand niet moet gebruiken, dat geeft m.i. de middentonen een te harde boost. Gewoon stereo gebruiken dus.

Maar verder ben ik er meeeeer dan tevreden mee, ook zonder Phantoms.

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouter06
De Samsung Q990b reeds 2 weekjes in bezit.

Hoewel tevreden had ik toch meer verschil verwacht met de HW-MS650 incl subwoofer en rear speakers.

De combinatie van tv-speakers + soundbar vind ik eerder teleurstellend en zelfs een stap achteruit.
De reviews die ik gelezen heb voor ik deze aankoop heb gedaan mogen dus met een korrel zout genomen worden.

Ik moet wel toegeven wat mijn woonkamer niet de ideale omstandigheden biedt voor deze soundbar. Zo staan mijn rearspeakers langs mijn zetel ipv er schuin achter omdat de zetel zelf al tegen de muur staat..

De dialogen vind ik maar blikkerig klinken ongeacht welk audioprofiel gekozen wordt en hoevaak de autotune functie gebruikt wordt...

Maar mijn grootste ergenis het ook last te hebben van het gekende probleem dat de rear speakers willekeurig hun verbinding verliezen met de soundbar.

Hiervoor heb ik bij plattetv.nl zojuist een ticket geopend.
Op andere fora is terug te vinden dat samsung hiervoor de transmitter in de soundbar moet vervangen om dit op te lossen..

Ik ben benieuwd!

• ViperTim
  • Laatst online: 20:31
Dus voorlopig even een no go voor de Q990B totdat de problemen opgelost zijn. Ik heb zelf de Q950A en ik was benieuwd naar het verschil tussen die 2.

• Fjeze
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Wouter06 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:24:
De Samsung Q990b reeds 2 weekjes in bezit.

Hoewel tevreden had ik toch meer verschil verwacht met de HW-MS650 incl subwoofer en rear speakers.

De combinatie van tv-speakers + soundbar vind ik eerder teleurstellend en zelfs een stap achteruit.
De reviews die ik gelezen heb voor ik deze aankoop heb gedaan mogen dus met een korrel zout genomen worden.

Ik moet wel toegeven wat mijn woonkamer niet de ideale omstandigheden biedt voor deze soundbar. Zo staan mijn rearspeakers langs mijn zetel ipv er schuin achter omdat de zetel zelf al tegen de muur staat..

De dialogen vind ik maar blikkerig klinken ongeacht welk audioprofiel gekozen wordt en hoevaak de autotune functie gebruikt wordt...

Maar mijn grootste ergenis het ook last te hebben van het gekende probleem dat de rear speakers willekeurig hun verbinding verliezen met de soundbar.

Hiervoor heb ik bij plattetv.nl zojuist een ticket geopend.
Op andere fora is terug te vinden dat samsung hiervoor de transmitter in de soundbar moet vervangen om dit op te lossen..

Ik ben benieuwd!
Dan zou ik hem toch eens goed nakijken qua instellingen, of anders omruilen. Ik ben van een Q950A overgestapt naar de Q990B en vind dit echt wel een verbetering. Zowel qua geluid als qya fysiek (geen stof meer om de soundbar).
Daarnaast is de Subwoofer echt wel een goede upgrade.

Fly or Die

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:47
Van een oud 5.1 setje van lg, mag ik morgen mijn eerste soundbar verwachten.

Na een leuke deal en cashback komen ze morgen een Samsung 990b leveren.

Eerst maar eens verhuizen en dan volgende week het speelgoed uitpakken...

• TomBE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-12-2022
Hallo,

Ik gebruik de q990B set al een week, maar bij het streamen van telefoon naar spotify of gamen via switch, hoor ik de achterste luidsprekers en sub nauwelijks. zie instellingen onderaan.

Nu denk ik eraan om de achterspeakers aan de zijkant van de bank te plaatsen in plaats van erachter?
Of wil dat eigenlijk zeggen dat de rears niet goed werken ?

Graag advies, want ik overweeg het terug te sturen omdat ik teleurgesteld ben over de surround "immersion"

- mario kart: sound mode game : hier en daar een geluidseffectje, maar meer niet.
- streaming spotify : ( sound mode: surround: achterste speakers amper hoorbaar.

auto eq: off
spacefit on
woofer +6
channel level rear +6
bass enhancement on

Bedankt, Tom

• ViperTim
In welke modus luister je de muziek?
Edit ik zie surround. Heel vreemd.

[Voor 33% gewijzigd door ViperTim op 02-07-2022 21:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• punisher007
Ik vind persoonlijk bij mijn Fidelio B97 ook het geluid voor muziek niet echt goed/mooi. Bij films is het surround (zeker bij Dolby atmos) wel super.

Bij de JBL Bar 9.1 vond ik dit ook het geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:04

Dxue

PSN:EvilDrunk

Hier ook net de q990b ontvangen en gisteravond aangesloten. Ik heb een ps5 en een mibox(budget shield) en als ik de mibox via de tv aansluit is het beeld gewoon goed, als ik de mibox op dr soundbar aansluit en dan ga kijken, dan flikkert die eerst voor een minuut ofzo, als ik dan een film start, dan flikkert die weer een minuut. Super irritant, lijkt alsof die de resolutie en framerate aanpast, maar onzeker is wat die nu wilt en blijft switchen en switchen switchen. Is niet te doen. Het geluid blijft elke keer stereo pcm als ik naar de info kijk. Speel ik dezelfde film af via de ps5 (ik gebruik plex) dan geeft die wel multi chan pcm weer. Ik weet dat de mibox ook multichannel geluid weergeeft, want het is met een jbl 9.1 wel dts en atmos geluid als ik daar de plex app via kodi gebruik (maar die is van mijn zusje, dus kan niet even snel testen). Qua instellingen zijn de miboxen hetzelfde, iemand een idee wat het kan zijn? De jbl en samsung gebruikt dezelfde kabel om de mibox aan te sluiten, de bijgeleverde hdmi kabel.

Edit: net even de ps5 kabel op de mibox aangesloten en zowel geluid als beeld blijven dezelfde problemen geven.

[Voor 5% gewijzigd door Dxue op 04-07-2022 11:14]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:33
We gebruiken momenteel een Sony KD-49XD8305B icm KPN box met Edifier R1700BT via 3.5mm en hebben op zich niets te klagen. Maar we gaan de woonkamer wat pimpen en de tv komt aan de muur te hangen met een zwevend meubel eronder. Lang verhaal kort; de baas wil de speakers weg en en we willen beide geen TV audio..het wordt dus een soundbar.

Eisen/wensen (incl prio)
  • Muurmontage
  • ~300 euro
  • Subwoofer hoogte het liefst onder de 350mm (al kun je een front firing woofer best op z'n zij leggen heb ik gelezen?)
  • Chromecast (zou t anders via de Chromecast van de TV doen, is dus geen dealbreaker)
Gebruik
  • "Normaal TV kijken"
  • Netflix / Prime
  • Muziek luisteren (van alles wat, wel focus op EDM / Pop)
Wat heb ik zelf gevonden?
  • Yamaha YAS 209 (€290)
  • LG DSP8YA (€340)
  • Samsung HWQ600A (€220)
  • Samsung HWQ700A (€320)
Ik neig naar
  • de Q600A, vooral vanwege de prijs prestaties en omdat hij er op veel reviews wel goed uit komt.
  • YAS 209 wat minder vanwege 2.1 en dus geen dedicated center speaker voor dialogen, geen eARC
  • LG vind ik wat duur worden tov de Q600A, maar komt op bv rtings ook goed uit de bus
  • De Q700A meerprijs ?? Chromecast en eARC
Wat zijn jullie suggesties/dingen waar ik rekening mee moet houden? Wat verwachten jullie in geluidskwaliteit verschil tussen een van bovenstaande soundbars tov mijne huidige speakers?

[Voor 22% gewijzigd door Card Nox op 09-07-2022 21:27]

• Down Under
  • Laatst online: 19:22
Card Nox schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:34:
Lang verhaal kort; de baas wil de speakers weg
:+
Card Nox schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:34:

• Chromecast (zou t anders via de Chromecast van de TV doen, is dus geen dealbreaker)
Ik heb de 700, bevalt me erg goed. Zowel voor film als muziek. De 700 heeft in tegenstelling tot de 600 een ingebouwde chromecast, misschien toch een dingetje.
https://www.samsung.com/b.../q700a-black-hw-q700a-xn/
https://www.samsung.com/n.../q600a-black-hw-q600a-xn/

• Card Nox
@Down Under, dat de 700A Chromecast heeft weet ik, de vraag is of me dat 100 euro waard is (bijna 50% meer). Tbh denk ik niet, ik selecteer nu dan de TV Chromecast en dan speelt het ook af. Kan ik evt ook direct de video er bij aan zetten.

Dan liever die 100 euro in de surround uitbreiding steken.

[Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 09-07-2022 21:29]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 19:58
Excuses, verkeerde topic.

[Voor 92% gewijzigd door outlandos op 09-07-2022 21:34]

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 03:26
OMG waar ben ik aan begonnen ?

Heb voor mijn PC een Sony HT-G700 gekocht Ik wilde niet mijn portemonnee slopen omdat ik verder op in de huiskamer ook al een duur ding heb staan.

Maar goed hij heeft dus Dolby Atmos en mijn LG 55 C1 TV ook dus ik heb 2 dure kabels gekocht.
1 van de TV naar de PC RTX 3090 video kaartje voor beeld dus.
1 van de TV naar de sound bar voor het geluid zo als ik al zij heeft de TV en de SB allebei een Arc ingang en uitgang.
Ik krijg het geluid wel via de SB maar geen Arc of Atmos en als ik de SB op HDMI set hoor ik niks meer.
Heb in het menu van de TV alles netjes op Arc en Atmos staan geen probleem dus.
Het lijkt er op dat de TV het geluid van de RTX 3090 binnen haalt en dat op mijn SB afspeelt geen Arc dus.

Ben al dagen aan het knoeien om het aan de praat te krijgen. Ik draai trouwens op Win 11.
Heb het hele internet afgezocht naar topics en hulp alles gedaan en getest.
Als ik de Netflix ab open en ga zoek dan vind ik meerdere Atmos films en dat klinkt best aardig ik weet niet hoe de Video kaart en de TV en de SB het doen maar het klinkt redelijk.

Maar hoor het tog graag zoals het bedoeld is.
Is er hier iemand die mij op weg kan helpen ?

Update:

De TV lijkt hellemaal klaar te zijn voor het afspelen van Atmos maar alleen via de normale TV functies dus zenders via de kabel tv NPO1 enzovoort .
De soundbar word ook gezien door de TV maar speelt geluid af via de RTX 3090 en die ondersteund dus geen Atmos. De TV stuurt het RTX 3090 signaal wel door naar de soundbar dus maar zonder Atmos.

Dus ja ingewikkeld verhaal.
Maar als de RTX 3090 dolby Atmos was geweest was het goed gegaan denk ik dus dit gaat hem niet worden :)

Iemand nog met ideeën dan hoor ik het graag.

[Voor 18% gewijzigd door mmxmmx op 13-07-2022 01:30]

Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!

• pwh53
mmxmmx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:15:
OMG waar ben ik aan begonnen ?

Heb voor mijn PC een Sony HT-G700 gekocht Ik wilde niet mijn portemonnee slopen omdat ik verder op in de huiskamer ook al een duur ding heb staan.

Maar goed hij heeft dus Dolby Atmos en mijn LG 55 C1 TV ook dus ik heb 2 dure kabels gekocht.
1 van de TV naar de PC RTX 3090 video kaartje voor beeld dus.
1 van de TV naar de sound bar voor het geluid zo als ik al zij heeft de TV en de SB allebei een Arc ingang en uitgang.
Ik krijg het geluid wel via de SB maar geen Arc of Atmos en als ik de SB op HDMI set hoor ik niks meer.
Heb in het menu van de TV alles netjes op Arc en Atmos staan geen probleem dus.
Het lijkt er op dat de TV het geluid van de RTX 3090 binnen haalt en dat op mijn SB afspeelt geen Arc dus.

Ben al dagen aan het knoeien om het aan de praat te krijgen. Ik draai trouwens op Win 11.
Heb het hele internet afgezocht naar topics en hulp alles gedaan en getest.
Als ik de Netflix ab open en ga zoek dan vind ik meerdere Atmos films en dat klinkt best aardig ik weet niet hoe de Video kaart en de TV en de SB het doen maar het klinkt redelijk.

Maar hoor het tog graag zoals het bedoeld is.
Is er hier iemand die mij op weg kan helpen ?

Update:

De TV lijkt hellemaal klaar te zijn voor het afspelen van Atmos maar alleen via de normale TV functies dus zenders via de kabel tv NPO1 enzovoort .
De soundbar word ook gezien door de TV maar speelt geluid af via de RTX 3090 en die ondersteund dus geen Atmos. De TV stuurt het RTX 3090 signaal wel door naar de soundbar dus maar zonder Atmos.

Dus ja ingewikkeld verhaal.
Maar als de RTX 3090 dolby Atmos was geweest was het goed gegaan denk ik dus dit gaat hem niet worden :)

Iemand nog met ideeën dan hoor ik het graag.
bitstreamen vanaf de pc, bv mediaplayer clasic + madvr (voor hdr). makkelijkst is klite codec pack instaleren op de pc,tijdens instal geluiduitvoer op bitstream zetten.

• geeknerd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-01 17:44
hier vanuit Italie prijzen aan 't bekijken van de Sony SA-RS5 rear speakers :
https://www.amazon.it/Son...=%2Cprime-day%2C80&sr=1-1

https://www.mediaworld.it...CsJkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

hier kosten ze dus 647 eur! (zelfs gewoon bij de tegenhanger van Mediamarkt) : bij ons is de goedkoopste prijs 700 eur. How is this possible?

• Card Nox
Ik heb gisteravond de Samsung Q600a en SWA-9100S geïnstalleerd.

Kent iemand een goede demo om via elke speaker apart geluid af te laten spelen?

Daarnaast, hoe 'tune' je een soundbar / hoe zorg je dat de instellingen 'goed' staan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ViperTim
Card Nox schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:24:
Ik heb gisteravond de Samsung Q600a en SWA-9100S geïnstalleerd.

Kent iemand een goede demo om via elke speaker apart geluid af te laten spelen?

Daarnaast, hoe 'tune' je een soundbar / hoe zorg je dat de instellingen 'goed' staan?
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
Op deze site kun je Dolby demo's downloaden. Anders een film afspelen toch?

Edit: Ik zie dat je een demo om elke speaker apart te checken. Geen idee of die bestaan.
Eigenlijk zouden fabrikanten een test programma voor hun soundbars moeten maken om zoiets te kunnen doen.

Ik kwam dit toevallig tegen op internet.
https://download.dolby.co...olby-test-tones_9_1_6.mp4
https://download.dolby.co...olby-test-tones_7_1_4.mp4

Geen idee of dit werkt.

[Voor 31% gewijzigd door ViperTim op 13-07-2022 21:47]

• mmxmmx
pwh53 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:46:
[...]

bitstreamen vanaf de pc, bv mediaplayer clasic + madvr (voor hdr). makkelijkst is klite codec pack instaleren op de pc,tijdens instal geluiduitvoer op bitstream zetten.
Hoi bedankt voor de TIP.
Ik zit nu in de instal en kan geluiduitvoer op bitstream zetten niet vinden tijdens de instal kun je iets meer vertellen ?

Update:

Laat maar het was in de laatste pagina :)

[Voor 6% gewijzigd door mmxmmx op 14-07-2022 15:57]

Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!

• pwh53
mmxmmx schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Hoi bedankt voor de TIP.
Ik zit nu in de instal en kan geluiduitvoer op bitstream zetten niet vinden tijdens de instal kun je iets meer vertellen ?

Update:

Laat maar het was in de laatste pagina :)
werkt het nu ?

• mmxmmx
Ik krijg het niet voor elkaar om netflix af te spelen in die media player die der bij zit :)
Het gaat wel redelijk maar het geluid op mijn huiskamer TV en SB is echt 1000x beter.

• pwh53
mmxmmx schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 00:19:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar om netflix af te spelen in die media player die der bij zit :)
Het gaat wel redelijk maar het geluid op mijn huiskamer TV en SB is echt 1000x beter.
netflix hoeft niet via die mediaplayer, icm de tv die je hebt kan netflix dolby atmos over (e)arc, tv geluidsuitvoer op passtrough zetten.
anders even hier zoeken
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:11

Masselink

Voor de dorst

Sinds gisteren een Samsung Q990B onder de (ook nieuwe) TV geplaatst (Samsung 65Q95TD). Alles werkt goed. Zelfs de KPN Arris VIP5202 is met de TV afstandbediening goed te bedienen.

Ik hoor alleen soms bij het wisselen van zender een kleine 'tik' uit de speakers komen. Iemand bekend met dit probleem?

Koffie en meer...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:17
Masselink schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:18:
Sinds gisteren een Samsung Q990B onder de (ook nieuwe) TV geplaatst (Samsung 65Q95TD). Alles werkt goed. Zelfs de KPN Arris VIP5202 is met de TV afstandbediening goed te bedienen.

Ik hoor alleen soms bij het wisselen van zender een kleine 'tik' uit de speakers komen. Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een LG soundbar met een Samsung TV. Ik heb exact hetzelfde i.c.m. Arris VIP5202. Best irritant. Denk dat het aan het KPN kastje ligt.

• Hills360
Goedenavond allen,

Vraagje heb hier sinds een paar dagen een Samsung 990b staan en overal tevreden over.
Alleen nu zat er dacht ik ook een cromecast ingebouwd.. Maar hoort die alleen met geluid te werken?? Want als ik de ziggo ap bijvoorbeeld open dan komt hij niet als cromecast te voorschijn om video te kijken op tv?
Had hem al gekoppeld in de Google home app.
Via Google kom ik niet echt verder wellicht weten jullie dat?

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:49
Weet iemand of de zeer scherpe prijs op deze site ook in aanmerking komt voor de 300 cashback?

Staat nergens vermeld en ze zijn tot 30 juli niet bereikbaar.

https://www.plasmavisie.nl/samsung-hw-q990b-xn

• Orion
  • Laatst online: 07-11-2022
Plasmavisie staat niet op de lijst van deelnemende winkels dus geen cashback als je hier besteld.

• pentaw1nz
Orion schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 02:44:
Plasmavisie staat niet op de lijst van deelnemende winkels dus geen cashback als je hier besteld.
Waar vind je deze lijst ?

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-01 18:50
Sinds gisteren de Sony HT-A9 en SW5 sub in huis. Ik kom van een Denon 4520 met B&W 600 reeks en BK sub. Voor muziek is het uiteraard een downgrade, maar voor games en films maakt dit gehakt van mijn vorige setup.

Mijn woonkamer lijkt ook veel groter nu, soundstage & aesthetics zijn beter. En het 'gewone' stereo geluid is zeker niet slecht, maar op zo'n moment besef je dat een klassieke setup beter werkt. In mijn geval weegt het op tegen al die kabels en lompe speakers in de woonkamer, ik mis mijn vorige setup voorlopig niet.

Enkele minpunten, crossover punt van de sub zit TE laag, hij zou sneller in actie mogen schieten. Volume van de sub lijkt tevens niet onsplitsbaar tussen normale & immersive modus. Kastje geeft momenteel geen VRR & ALLM door waardoor Freesync niet werkt met mijn Series X. Dus ik moet via ARC gaan, mijn TV heeft geen E-ARC dus ik moet nu lossless opgeven en dat vind ik jammer. De 'receiver' unit wordt ook vrij heet bij mij, vooral onderaan.

Ik hou jullie op de hoogte, ik blijf het wel veel geld vinden. En het lijkt mij een kwetsbaar systeem, wat als er iets stuk gaat na 2 jaar? Maar overall, een indrukwekkend en innovatief product mijn inziens. Daarom heb ik het ook gekocht.

• Orion

• pentaw1nz
Bol.com geldt neem ik aan niet als een reseller via bol.com verkoopt?
Zo staat er eentje van elektronicazaak.com op voor 1299 en zelfs eentje van E-commerce TopShop voor 1024

[Voor 13% gewijzigd door pentaw1nz op 28-07-2022 12:56]

• Orion
pentaw1nz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Bol.com geldt neem ik aan niet als een reseller via bol.com verkoopt?
Klopt. Alleen via bol.com zelf. Ik heb gisteren nog korting gevraagd voor de Q990B bij Hellotv (Voormalige Plattetv). Daar zijn ze eerst bereid om een aanbod te doen van €1199. Na wat onderhandelen werd de prijs uiteindelijk €1149. Met de cashback eraf kom je dan uit op €849. Ik wil de deal eigenlijk nog wat scherper zoals een maand geleden maar daar gaan ze momenteel niet in mee.

• pentaw1nz
Orion schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Klopt. Alleen via bol.com zelf. Ik heb gisteren nog korting gevraagd voor de Q990B bij Hellotv (Voormalige Plattetv). Daar zijn ze eerst bereid om een aanbod te doen van €1199. Na wat onderhandelen werd de prijs uiteindelijk €1149. Met de cashback eraf kom je dan uit op €849. Ik wil de deal eigenlijk nog wat scherper zoals een maand geleden maar daar gaan ze momenteel niet in mee.
Goede tip, ik heb het besteld.

De q990b ondersteunt de Spotify player, maar is niet compatibel met alexa of Google home voor zover ik kan zien. Enkel bixby

Ik gebruik mijn alexa o.a. om spraakgestuurd muziek op Spotify af te spelen. Tot op heden was mijn alexa daarom altijd met dubbele tulp in de versterker naar AUX in alexa aangesloten.
Iemand die daar een goede optie voor heeft? Of ga ik het niet missen?

• mmxmmx
KNIP

[Voor 99% gewijzigd door mmxmmx op 29-07-2022 12:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mmxmmx
Heb een app gedownload uit de Microsoft store nu werkt het Dolby Acces heet dat ding en kost 99 cent en
K-Lite_Codec_Pack_1710_Mega.

Het werkt

• Kushtrim
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2022
Ik heb sinds gisteren de Q990b in bezit. (Zeer goede deal via Pepper bij vonBurgTV)
Nu geeft Netflix geen Dolby Atmos optie omdat ik een 2018 Samsung TV heb. Omdat deze tv een one connect box heeft en alle nieuwe tv's met one connect box mega duur zijn wil ik de TV nog even houden.

Weet iemand of je bij de Q990b met ingebouwde Chrome Cast wel Dolby Atmos geluid krijgt?
Welke andere manier kan ik Dolby Atmos films kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:15
Kushtrim schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:40:
Ik heb sinds gisteren de Q990b in bezit. (Zeer goede deal via Pepper bij vonBurgTV)
Nu geeft Netflix geen Dolby Atmos optie omdat ik een 2018 Samsung TV heb. Omdat deze tv een one connect box heeft en alle nieuwe tv's met one connect box mega duur zijn wil ik de TV nog even houden.

Weet iemand of je bij de Q990b met ingebouwde Chrome Cast wel Dolby Atmos geluid krijgt?
Welke andere manier kan ik Dolby Atmos films kijken?
Apple tv ..

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Vraag: Ik heb een Samsung UE48JU7000L uit 2015/2016 met ARC aansluiting en ben geinteresseerd in de Samsung Q990B om het geluid te verbeteren.

Hoeveel nut heeft het om voor de Q990B te gaan, aangezien mijn TV wat ouder is en dus een aantal van de formaten niet ondersteund? Of is het toch slimmer om dan ook voor een ouder model soundbar te gaan? Ik ga de TV de komende 2-3 jaar niet vervangen (is al 4K, prima beeld en prima grootte)

Omelette du fromage!

• Hills360
Ik zit in het zelfde schuitje wel een 990b maar een 2018 samsung.

Nu zat ik eerst te kijken naar een cromecast met Google tv. Maar die stuurt maar 7 of 8 speakers aan. Hoe zit dat met Apple tv? Is dat ook een 7.1 atmos? Het is misschien mierenneuken. Maar dan haal je niet het volle atmos uit je 11.4.1 set?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pentaw1nz
Is er hier iemand die de Q99b gebruikt icm Alexa voor aansturing of voor spraakgestuurd muziek afspelen via Spotify?

Ik heb de stappen gevolgd, dus Smart Things app geïnstalleerd en soundbar toegevoegd, toen in Alexapp de Samsung Sound skill toegevoegd en gekoppeld met Samsung account.
Kan alleen op geen enkele manier de soundbar in de alexa app vinden en toevoegen.

Hierdoor kan ik dus niet spraakgestuurd muziek afspelen/volgende nummer/pauze etc.

EDIT!

OPGELOST met de alexa help chat. Gebruik niet de Samsung Sound skill (zoals in handleiding staat vermeld) maar de SmartThings skill. Dan wordt de soundbar gewoon gevonden.

En Alexa draait nog altijd op 2.4ghz, dus zorg ook dat je 2.4 en 5 ghz gesplitst hebt en zeker weet day de soundbar op 2.4 zit, anders kun je ook lang blijven zoeken.

[Voor 27% gewijzigd door pentaw1nz op 31-07-2022 12:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:30
Iemand ervaring met de Canton Smart Soundbar 10 (gen 2)? Lijkt een goed toestel te zijn met veel uitbreidingsmogelijkheden. Alleen vind ik bijna nergens gebruikservaringen…

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:31

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

dxta schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:09:
Vraag: Ik heb een Samsung UE48JU7000L uit 2015/2016 met ARC aansluiting en ben geinteresseerd in de Samsung Q990B om het geluid te verbeteren.

Hoeveel nut heeft het om voor de Q990B te gaan, aangezien mijn TV wat ouder is en dus een aantal van de formaten niet ondersteund? Of is het toch slimmer om dan ook voor een ouder model soundbar te gaan? Ik ga de TV de komende 2-3 jaar niet vervangen (is al 4K, prima beeld en prima grootte)
Welke formaten zouden niet ondersteund worden? Grote kans dat je oude tv wel gewoon DTS doorstuurt. De Samsung tv's na 2018 kunnen dat niet.

Daarbij als de ruimte het toelaat prefereer ik toch echt 5.1, is het alleen om je tv geluid naar soundbar om te zetten dan kun je dat doen.

Ik heb gewoon zo'n setje en een enkele soundbar komt gewoon niet eens in de buurt.

Deze speelt ook gewoon atmos, Dolby etc af maar ook DTS, DTS-MA enzo.

Ook het hele gezeur met audio doorsturen naar de soundbar wat voor vele problemen geeft (hoop mensen hebben niet eens door dat DTS b.v. als pcm2.0 doorgegeven wordt...) Kijk eerst goed wat je wilt en hebt.

Maar dit is puur mijn mening en een aantal feiten doe ermee wat je wilt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee