OMG waar ben ik aan begonnen ?
Heb voor mijn PC een Sony HT-G700 gekocht Ik wilde niet mijn portemonnee slopen omdat ik verder op in de huiskamer ook al een duur ding heb staan.
Maar goed hij heeft dus Dolby Atmos en mijn LG 55 C1 TV ook dus ik heb 2 dure kabels gekocht.
1 van de TV naar de PC RTX 3090 video kaartje voor beeld dus.
1 van de TV naar de sound bar voor het geluid zo als ik al zij heeft de TV en de SB allebei een Arc ingang en uitgang.
Ik krijg het geluid wel via de SB maar geen Arc of Atmos en als ik de SB op HDMI set hoor ik niks meer.
Heb in het menu van de TV alles netjes op Arc en Atmos staan geen probleem dus.
Het lijkt er op dat de TV het geluid van de RTX 3090 binnen haalt en dat op mijn SB afspeelt geen Arc dus.
Ben al dagen aan het knoeien om het aan de praat te krijgen. Ik draai trouwens op Win 11.
Heb het hele internet afgezocht naar topics en hulp alles gedaan en getest.
Als ik de Netflix ab open en ga zoek dan vind ik meerdere Atmos films en dat klinkt best aardig ik weet niet hoe de Video kaart en de TV en de SB het doen maar het klinkt redelijk.
Maar hoor het tog graag zoals het bedoeld is.
Is er hier iemand die mij op weg kan helpen ?
Update:
De TV lijkt hellemaal klaar te zijn voor het afspelen van Atmos maar alleen via de normale TV functies dus zenders via de kabel tv NPO1 enzovoort .
De soundbar word ook gezien door de TV maar speelt geluid af via de RTX 3090 en die ondersteund dus geen Atmos. De TV stuurt het RTX 3090 signaal wel door naar de soundbar dus maar zonder Atmos.
Dus ja ingewikkeld verhaal.
Maar als de RTX 3090 dolby Atmos was geweest was het goed gegaan denk ik dus dit gaat hem niet worden
Iemand nog met ideeën dan hoor ik het graag.
[
Voor 18% gewijzigd door
mmxmmx op 13-07-2022 01:30
]