Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

punisher007 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:44:
Philips Fidelio B97 gekocht voor 799 via ING rente punten winkel.

Had eerder al de JBL BAR 9.1 gehad (nu ook in ING rente punten winkel voor 584), maar miste opties om sound (levels) aan te passen, waardoor het geluid me niet zo goed beviel.

Hoop dat dat met de Philips Fidelio B97 beter is en ik niet tegen de issues aanloop die op internet staan.

De detachable wireless rears met ingebouwde accu is voor mij belangrijk. Maar heb ook gekeken naar de Samsung 950 met vaste rears, maar ook daar waren toch veel mensen minder tevreden, terwijl deze toch ook best wat kost.

Als iemand nog andere alternatieven weet, of ervaringen kan/wil delen over de B97 dan graag 😄
Ik heb de fidelio laatst beluisterd. Moet eerlijk zeggen dat phillips van ver komt met de soundbar, en geluid was dikke prima! de luisterkamer was rondom van glas dus totaal niet goed voor referentie maar de surround was netjes en bleef niet ergens hangen ok zo maar te zeggen. Goede keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 20:20
Is goed voor ons Belgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 07:36
Ik heb een JBL Bar 5.1 Surround gekocht en ervaar problemen met de PS5. Ik heb een Samsung TV uit 2017 (UE50MU6100) en gebruik de HDMI-arc ingang voor de soundbar.

Als ik op de PS5 zit flikkert het scherm even zwart en binnen een seconde of 2 weer aan. Wanneer dit gebeurt zie ik op mijn soundbar altijd even 'PCM' en dan 'TV' staan, alsof hij van bron of instelling verandert. Dit gebeurt soms meerdere malen per minuut, soms kan het minuten duren voordat het gebeurt, maar het blijft vervelend tijdens het gamen.

Dit gebeurt zowel als ik de PS5 op de soundbar aansluit als als ik de PS5 direct op de tv aansluit. Enige andere apparaat op de tv is een chromecast ultra, maar of deze er wel of niet aan zit maakt niet uit.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals geluidsinvoer op tv veranderen van bitstream naar PCM, uitvoer is altijd PCM (want iets anders kan volgens mij niet met deze soundbar).

Op de PS5 heb ik geprobeerd de uitvoer van geluid in te stellen op een soundbar, een av amplifyer. Ik heb geluid als PCM, Dolby, DTS geprobeerd, niets lijkt te werken

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb ook al contact gehad met JBL, ze hebben mij verwezen naar een expert bij hen, ik wacht nog op contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 12:56
Runoo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:28:
Ik heb een JBL Bar 5.1 Surround gekocht en ervaar problemen met de PS5. Ik heb een Samsung TV uit 2017 (UE50MU6100) en gebruik de HDMI-arc ingang voor de soundbar.

Als ik op de PS5 zit flikkert het scherm even zwart en binnen een seconde of 2 weer aan. Wanneer dit gebeurt zie ik op mijn soundbar altijd even 'PCM' en dan 'TV' staan, alsof hij van bron of instelling verandert. Dit gebeurt soms meerdere malen per minuut, soms kan het minuten duren voordat het gebeurt, maar het blijft vervelend tijdens het gamen.

Dit gebeurt zowel als ik de PS5 op de soundbar aansluit als als ik de PS5 direct op de tv aansluit. Enige andere apparaat op de tv is een chromecast ultra, maar of deze er wel of niet aan zit maakt niet uit.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals geluidsinvoer op tv veranderen van bitstream naar PCM, uitvoer is altijd PCM (want iets anders kan volgens mij niet met deze soundbar).

Op de PS5 heb ik geprobeerd de uitvoer van geluid in te stellen op een soundbar, een av amplifyer. Ik heb geluid als PCM, Dolby, DTS geprobeerd, niets lijkt te werken

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb ook al contact gehad met JBL, ze hebben mij verwezen naar een expert bij hen, ik wacht nog op contact.
Ik heb dat ook met mijn PS4pro, i.c.m. Samsung TV uit 2017 (ue49mu7040, vraag me niet waarom ik dat nr uit mijn hoofd weet) en een Philips Fidelio E6 surround set, sinds kort vervangen door een Samsung soundbar, en daarbij is dat probleem nog steeds. Zelfde setup, geluidsset is verbonden via HDMI-ARC. Het gebeurt bij mij maar 1 x per game-sessie, dus ik had er nooit zoveel last van maar ik vind jouw verklaring dat het iets met codecs/switchen van uitvoer wel passend. Misschien is het iets dat we in de PS audioinstellingen moeten oplossen? Ook opvallend is dat het in beide gevallen om een Samsung TV gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36
@Runoo ik heb hetzelfde bij de JBL 9.1, maar alleen bij het aanzetten van m'n tv en dan meteen switchen naar HDMI. Na een paar seconden schakelt hij weer naar TV maar kan hem meteen weer wijzigen.

Las dat het te maken had met HDMI-CEC en dat je die moet uitschakelen op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Voor alsnog na een paar dagen al een stuk tevredener over de Fidelio B97 dan over de JBL Bar 9.1

Vooral de mogelijkheid om volume per kanaal aan te passen en bas terug te schroeven zorgt meer voor een geluid dat bij mij past. Hoewel ik moet zeggen, dat ook bij deze de bas van mij nog iets minder zou mogen zijn.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Theo27 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:53:
[...]

[...]
Nee ik ben echt blij met de JBL 9.1
Die afneembare speakers zijn fantastisch _/-\o_

[Afbeelding]
Welke stands zijn dit?

• Runoo
Ari Gold schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:03:
@Runoo ik heb hetzelfde bij de JBL 9.1, maar alleen bij het aanzetten van m'n tv en dan meteen switchen naar HDMI. Na een paar seconden schakelt hij weer naar TV maar kan hem meteen weer wijzigen.

Las dat het te maken had met HDMI-CEC en dat je die moet uitschakelen op je tv.
Ik heb dit geprobeerd (CEC uitzetten en verbinden met optische kabel), maar dit hielp helaas niet. Het gebeurt wel minder vaak met de optische kabel! Zou het een probleem met de PS5 kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Runoo op 16-12-2021 13:23 ]

• Ari Gold
Runoo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:45:
[...]

Ik heb dit geprobeerd (CEC uitzetten en verbinden met optische kabel), maar dit hielp helaas niet. Het gebeurt wel minder vaak met de optische kabel! Zou het een probleem met de PS5 kunnen zijn?
Heb je dit alleen icm je PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runoo
Ari Gold schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:12:
[...]

Heb je dit alleen icm je PS5?
Yes, klopt, zou dus misschien ook kunnen liggen aan tv of PS5, ik ga dat uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Runoo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:35:
[...]

Yes, klopt, zou dus misschien ook kunnen liggen aan tv of PS5, ik ga dat uitzoeken
Zet dan ook even HDMI Device Link uit op de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runoo
Ari Gold schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:39:
[...]

Zet dan ook even HDMI Device Link uit op de PS5.
Ik heb het probleem uiteindelijk gevonden. Mijn TV heeft een optie HDMI UHD Color dat HDR aanzet per HDMI ingang. Als ik dit aanheb op mijn 2e ingang (waar de chromecast zit), dan heb ik de problemen. Als ik het uitzet voor die ingang, maar aan laat staan op mijn soundbar/PS5 ingang, dan heb ik geen problemen. Ik laat die dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
De nieuwe LG soundbar ziet er echt veelbelovend uit. Hopelijk ook goed geprijsd. Ben echt op zoek naar een soundbar met een goed 3D effect. Ik wil gewoon kunnen horen waar het geluid vandaan komt. Links en rechts moet daarin echt hoorbaar zijn. Als ik dit zo zie moet dat zeker lukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drelacPUGx2IkmBBjEoaUGnUyMk=/i/2004841536.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-06 08:36
@BramViking

Na zeker een jaartje of 25 een 5.1 set thuis te hebben gehad (laserdisc anyone)heb ik deze ingeruild voor een pure stereo set en een goede soundbar.

De Samsung Q950A en die doet voor mij niet onder voor mijn 5.1. set , sterker nog ik heb nu ook atmos etc.
Het zal niet op kunnen tegen een echte atmos set met goede speakers maar voor een soundbar komt je niet echt veel beter tegen op dit moment denk ik vwb 3D effecten en geluidsbeeld.
Het klinkt allemaal echt heel erg goed.. wellicht een overweging ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
oldsmelly schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:25:
@BramViking

Na zeker een jaartje of 25 een 5.1 set thuis te hebben gehad (laserdisc anyone)heb ik deze ingeruild voor een pure stereo set en een goede soundbar.

De Samsung Q950A en die doet voor mij niet onder voor mijn 5.1. set , sterker nog ik heb nu ook atmos etc.
Het zal niet op kunnen tegen een echte atmos set met goede speakers maar voor een soundbar komt je niet echt veel beter tegen op dit moment denk ik vwb 3D effecten en geluidsbeeld.
Het klinkt allemaal echt heel erg goed.. wellicht een overweging ?
Ik denk dat ik nog even wacht met het kopen van een soundbar tot CES 2022. Heb het vermoeden dat volgend jaar de nadruk vooral op surround 3D geluid gaat liggen. Zodat soundbars steeds meer in de buurt kunnen komen van de oude receiver setups :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06 17:34

Kraz

Saving the world

Nickrsd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:10:
ik heb sinds enkele dagen de q950a van samsung. Deze is aangesloten op een iets andere f8000 samsung van 2013. Nu ervaar ik een probleem met het beeld.

Ik heb het geheel aangesloten met de hdmi kabel die erbij zat, deze op arc out en arc in van tv/soundbar. Daarnaast op hdmi1 (soundbar) mijn ziggobox,

als ik mijn tv en ziggo boc aanzet gaat automatisch mijn soundbar aan en spring op tv ARC, dan heb ik 5 sec beeld en geluid en daarna valt het beeld weg en zegt mijn tv dat hij op een verkeerde hdmi kanaal staat. Soundbar blijft op tv arc kanaal.

Ik moet elke keer dan even de source van mn soundbar op hdmi1 zetten om beeld en geluid te hebben.

Ik dacht dat de soundbar dit automatisch detect en op het juiste springt.

Hoe verhelp ik dit ongemak? of moet ik elke keer de soundbar terug op hdmi1 schakelen, terwijl ik zelf als hij aanspringt op tv arc springt
Misschien een (erg) late kick, maar heb je dit probleem kunnen oplossen?

Gisteren ben ik bij mijn zus geweest die ook deze soundbar had gekocht. Ze had aan mij gevraagd om de boel aan te sluiten en ik dacht; Dat doe ik wel even :P

Ze hebben een Sony TV, Samsung A950a en een kastje van KPN.

De Samsung Q950a is aangesloten op de ARC aansluiting van de TV en de ARC aansluiting van de Samsung.
Het kastje van KPN zit aangesloten op de HDMI-4 poort van de televisie.

Alles lijkt OK te werken, maar zodra ik van kanaal wissel met de afstandsbediening van de televisie, dan wijzig ik ook automatisch de input van de Samsung soundbar en heb ik dus geen beeld meer.
Eigenlijk zou ik dus HDMI 1 en 2 van de soundbar moeten 'uitschakelen'?

*Het is vanwege weggewerkte kabels vrijwel niet mogelijk om het KPN kastje in de HDMI 1 van de soundbar te doen. Volgens mij blijf ik dan wel hetzelfde issue houden?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pocket-lint.com/r/s/660x/assets/images/157589-speakers-review-samsung-hw-q950a-review-image1-fpb4rmsf0r-jpg.webp?v1

Iemand bekend met het probleem of heeft een goed idee?
Het probleem is dat ze nu nog steeds met 2 AB's moeten werken; 1 voor het 'zappen' en 1 voor het harder zetten van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb dat niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Kraz schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:16:
[...]

Gisteren ben ik bij mijn zus geweest die ook deze soundbar had gekocht. Ze had aan mij gevraagd om de boel aan te sluiten en ik dacht; Dat doe ik wel even :P

De Samsung Q950a is aangesloten op de ARC aansluiting van de TV en de ARC aansluiting van de Samsung.

Alles lijkt OK te werken, maar zodra ik van kanaal wissel met de afstandsbediening van de televisie, dan wijzig ik ook automatisch de input van de Samsung soundbar en heb ik dus geen beeld meer.

*Het is vanwege weggewerkte kabels vrijwel niet mogelijk om het KPN kastje in de HDMI 1 van de soundbar te doen. Volgens mij blijf ik dan wel hetzelfde issue houden?

[Afbeelding]

Het probleem is dat ze nu nog steeds met 2 AB's moeten werken; 1 voor het 'zappen' en 1 voor het harder zetten van het geluid.
Kpn ab al ingeregeld op je tv? met de juiste tv code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06 17:34

Kraz

Saving the world

Nickrsd schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:52:
Ik heb dat niet kunnen oplossen.
;(
Coldbullet schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:54:
[...]

Kpn ab al ingeregeld op je tv? met de juiste tv code
Dat heb ik niet specifiek gedaan. De afstandsbediening werkt wel gewoon zonder enige extra instellingen.
Het nadeel is dat ze nu het kanaal moeten wisselen via de AB van KPN en het volume via de AB van de televisie.

ARC zou er juist voor moeten zorgen dat dat niet meer hoeft.
Ik vind het zo een heel slechte oplossing voor de ~1200 euro wat die soundbar kost. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Kraz schreef op maandag 20 december 2021 @ 06:21:
[...]

;(

[...]

Dat heb ik niet specifiek gedaan. De afstandsbediening werkt wel gewoon zonder enige extra instellingen.
Het nadeel is dat ze nu het kanaal moeten wisselen via de AB van KPN en het volume via de AB van de televisie.

ARC zou er juist voor moeten zorgen dat dat niet meer hoeft.
Ik vind het zo een heel slechte oplossing voor de ~1200 euro wat die soundbar kost. :?
De kpnAb even instellen, probeer het eens. Kan goed je probleem verhelpen. arc werkt goed maar je moet m wel even de goede instellingen geven. Kpn werkt namelijk niet via het arc protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 09:22
Ik heb een JBL 9.1 in combinatie met een Samsung MU6100 en PS5. Ik gebruikte als audio format Dolby waarbij ik surround sound kreeg maar wel met een merkbare vertraging. Nou begreep ik van deze thread: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf dat Linear PCM de hoogste kwaliteit audio zonder compressie zou moeten opleveren met ook surround sound. Mijn TV is uit 2017 en support geen eARC, wel ARC. Hier zit begrijp ik de bottleneck als ik de PS5 direct op de TV zou aansluiten en de audio via HDMI ARC door laat spelen naar de JBL. Daarom heb ik de PS5 nu rechtstreeks aan de JBL aangesloten en de HDMI ARC nog altijd op de TV. Als ik vervolgens linear PCM instel op de PS5 krijg ik echter alleen maar stereogeluid over de JBL, het display laat dan PCM zien. Het maakt dan niet uit of ik een game speel, video of youtube bekijk het blijft stereo geluid PCM.

Als ik echter in plaats van PS5 mijn PC aansluit op de soundbar krijg ik wel direct surround sound en ook dolbi digital multi ch PCM te zien op het display. Hierbij heb ik dezelfde HDMI kabel gebruikt als bij de PS5. Zie ik iets over het hoofd of bied een PS5 dus toch geen multichannel PCM zoals ik heb aangenomen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:52
Kraz schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:16:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb zelf de Q90R soundbar met dezelfde aansluitingen zoals bij jou op de foto. De Samsung TV zit op de ARC aansluiting en de PS4, Switch, Chromecast ( en voorheen KPN kastje) zitten op de tv. Ik kan naadloos switchen tussen alle apparaten. Is die "handshake" icm Samsung & Samsung dan soepeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:43

Nickrsd

Ik heb de qq950a en tv ARC op de arc op de soundbar aangesloten. Ook heb ik de Ziggo kast op HDMI 1 op de soundbar.

Hierbij kan ik radio luisteren op de Ziggo kast via de soundbar,.zonder dat de tv aan hoeft.. dat vind ik fijn. Radio staat hier hele dag aan.

Alleen als we tv kijken springt de soundbar automatisch aan.. alleen springt hij naar 5 sec naar zwart beeld en staat hij op d.in/ tv ARC. Alleen dan hebben we geen beeld/geluid. Dan moet ik even de soundbar naar HDMI 1 schakelen voor tv kijken.

Maar we kunnen zo radio luisteren zonder de tv aan te moeten zetten.

Wellicht staat er een setting niet goed in tv/soundbar of Ziggo kast.. geen idee

[ Voor 6% gewijzigd door Nickrsd op 26-12-2021 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:35
Voor mensen die net als ik een Soundbar zoeken met een lichte voorkeur voor LG: Het 2020 topmodel LG DSN11RG (7.1.4) is nu bij diverse winkels (in elk geval CoolBlue en Mediamarkt) enorm in prijs gekelderd; van 1499 voor EUR 549,-. Reviews waren destijds wat wisselend, met name in relatie tot de prijs. Maar voor 550 Euro is dit volgens mij echt wel een goeie koop als je hem op je tv meubel kwijt kan. Ik heb de gok genomen en krijg hem woensdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nickrsd schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:28:
Ik heb de qq950a en tv ARC op de arc op de soundbar aangesloten. Ook heb ik de Ziggo kast op HDMI 1 op de soundbar.

Hierbij kan ik radio luisteren op de Ziggo kast via de soundbar,.zonder dat de tv aan hoeft.. dat vind ik fijn. Radio staat hier hele dag aan.

Alleen als we tv kijken springt de soundbar automatisch aan.. alleen springt hij naar 5 sec naar zwart beeld en staat hij op d.in/ tv ARC. Alleen dan hebben we geen beeld/geluid. Dan moet ik even de soundbar naar HDMI 1 schakelen voor tv kijken.

Maar we kunnen zo radio luisteren zonder de tv aan te moeten zetten.

Wellicht staat er een setting niet goed in tv/soundbar of Ziggo kast.. geen idee
Niet echt een antwoord op je vraag, maar wellicht is het een idee om TuneIn in de Samsung SmartThings app te gebruiken om (internet) radio te luisteren. Ik heb de Q80R soundbar en doe het op die manier, dan hoeft de tv ook niet aan. De Ziggo box kun je dan direct op je tv aansluiten, die stuurt het geluid via de ARC-poort naar je soundbar wanneer je tv kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-maasdijk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-06 11:57
jurjen_g schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:30:
Voor mensen die net als ik een Soundbar zoeken met een lichte voorkeur voor LG: Het 2020 topmodel LG DSN11RG (7.1.4) is nu bij diverse winkels (in elk geval CoolBlue en Mediamarkt) enorm in prijs gekelderd; van 1499 voor EUR 549,-. Reviews waren destijds wat wisselend, met name in relatie tot de prijs. Maar voor 550 Euro is dit volgens mij echt wel een goeie koop als je hem op je tv meubel kwijt kan. Ik heb de gok genomen en krijg hem woensdag binnen.
Dit is zeker een goede deal. Bij plattetv.nl werd die ook aan mij zo aangeboden. Bijna gekocht maar kwam erachter dat de soundbar 20cm breder is dan de tv. Dus heb nu sinds dit weekend de dsp9 staan. De bass iets omhoog geschroefd en wat een mooi geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-06 16:51
Hoi allemaal! Forum al flink gelezen. Twijfel nu nog steeds tussen Beosound stage en Sonos arc + sub. Genoeg reviews gelezen. Wat zijn persoonlijke meningen hierover nu mensen beide wat langer hebben kunnen luisteren? Gebruiksgemak en geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korhandor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 12:21
Luuk9 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:35:
Hoi allemaal! Forum al flink gelezen. Twijfel nu nog steeds tussen Beosound stage en Sonos arc + sub. Genoeg reviews gelezen. Wat zijn persoonlijke meningen hierover nu mensen beide wat langer hebben kunnen luisteren? Gebruiksgemak en geluid.
Heb zelf de soundstage nu 10 maanden in huis, en ben uitermate tevreden. Geluids kwaliteit is erg goed ( kom van een losse 5.1 opstelling bestaand uit een nad+dali zuilen) en in vergelijk met mijn oude set durf ik zelfs te stellen dat de soundstage een verbijsterend goed geluid produceert met een prettige bas als bonus ( en een gelukkige vrouw als bonus, =p die vond de "pilaren" in de woonkamer maar niks =p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-06 16:51
korhandor schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:50:
[...]

Heb zelf de soundstage nu 10 maanden in huis, en ben uitermate tevreden. Geluids kwaliteit is erg goed ( kom van een losse 5.1 opstelling bestaand uit een nad+dali zuilen) en in vergelijk met mijn oude set durf ik zelfs te stellen dat de soundstage een verbijsterend goed geluid produceert met een prettige bas als bonus ( en een gelukkige vrouw als bonus, =p die vond de "pilaren" in de woonkamer maar niks =p).
Ben heel benieuwd. Bedankt allemaal voor de info hier over deze box, handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korhandor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 12:21
Luuk9 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:23:
[...]

Vandaag wordt de stage geleverd, ben heel benieuwd. Bedankt allemaal voor de info hier over deze box, handig!
Gefeliciteerd! hier ga je veel plezier aan beleven!

• Adjo
  • Laatst online: 15-06 16:01

Adjo

my first vectrex...

Vraag:

ik heb een LG CX OLED55CX6LA en wil nu een Sonos Arc aanschaffen. Als je deze er echter voor plaatst staat hij voor het beeld, de voet van de LG is niet hoog genoeg. Zijn er hier tweakers met hetzelfde probleem, en hoe hebben jullie dit opgelost? Zijn er speciale 'voeten'/verhogingen voor de LG, of moet ik zelf iets knutselen mbv de Praxis???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars-maasdijk
Adjo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:51:
Vraag:

ik heb een LG CX OLED55CX6LA en wil nu een Sonos Arc aanschaffen. Als je deze er echter voor plaatst staat hij voor het beeld, de voet van de LG is niet hoog genoeg. Zijn er hier tweakers met hetzelfde probleem, en hoe hebben jullie dit opgelost? Zijn er speciale 'voeten'/verhogingen voor de LG, of moet ik zelf iets knutselen mbv de Praxis???
Ik heb de OLED LGc9 55 inch dus had hetzelfde probleem. Ik heb bij GAMMA hout op maat besteld. Je kan dan een trapezium vorm aangeven. Mijn maat heb ik 93.5x45x27cm besteld. Dit is waarschijnlijk de maat die jij ook nodig heb. Ik heb de MDF 25mm besteld. Mijn soundbar is 57mm hoog. Dus kan zijn dat jij een andere dikte nodig heb. Prijs was 17 euro.

Kan vanavond eventueel foto maken hoe het eruit is komen te zien.

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 10:46
Hi allemaal,

Ik heb een irritant probleem heb sinds kort de JBL Multibeam 5.0 icm de LG OLED65C16LA en KPN IPTV.
Alleen die soundbar die heeft kuren, ook na toepassen updates etc. geeft hij af en toe geen geluid en is unresponsive, dan moet de stroom eraf en doet die het weer een poos goed...

Ik heb het idee dat dit te maken heeft met KPN kastje, (ARRIS vip2952 v2) als ik terugspoel live ofzo dan gaat het wel eens mis of bij zappen... alles werkt perfect voor de rest...

Nu heb ik het idee dat de JBL 9.1 soundbar veel sneller reageert en werkt, (gezien bij kennis) alleen heeft die geen KPN IPTV, zijn er hier mensen die dezelfde ervaringen hebben met de Multibeam 5.0 soundbar van JBL? Dat deze traag reageert en soms geen response geeft? Verder vind ik het geluid wel goed, maar ook niet super zuiver zoals de 9.1, ook wanneer de speakers van de 9.1 aan de soundbar zelf hangen vind ik die veel duidelijker klinken.

EDIT: Als de soundbar eenmaal weigert is dit dus op alle inputs ook de TV zelf, wel beeld geen geluid... echt irritant... moet dan de soundbar van de stroom halen om het probleem te herstellen. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door supayoshi op 30-12-2021 12:10 ]

• Adjo
  • Laatst online: 15-06 16:01

Adjo

my first vectrex...

lars-maasdijk schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:00:
[...]

Ik heb de OLED LGc9 55 inch dus had hetzelfde probleem. Ik heb bij GAMMA hout op maat besteld. Je kan dan een trapezium vorm aangeven. Mijn maat heb ik 93.5x45x27cm besteld. Dit is waarschijnlijk de maat die jij ook nodig heb. Ik heb de MDF 25mm besteld. Mijn soundbar is 57mm hoog. Dus kan zijn dat jij een andere dikte nodig heb. Prijs was 17 euro.

Kan vanavond eventueel foto maken hoe het eruit is komen te zien.
Graag!
En heb je bewust niet gekozen voor een muurbeugel?

• S_Chief
  • Niet online
supayoshi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:07:
Hi allemaal,

Ik heb een irritant probleem heb sinds kort de JBL Multibeam 5.0 icm de LG OLED65C16LA en KPN IPTV.
Alleen die soundbar die heeft kuren, ook na toepassen updates etc. geeft hij af en toe geen geluid en is unresponsive, dan moet de stroom eraf en doet die het weer een poos goed...

Ik heb het idee dat dit te maken heeft met KPN kastje, (ARRIS vip2952 v2) als ik terugspoel live ofzo dan gaat het wel eens mis of bij zappen... alles werkt perfect voor de rest...

Nu heb ik het idee dat de JBL 9.1 soundbar veel sneller reageert en werkt, (gezien bij kennis) alleen heeft die geen KPN IPTV, zijn er hier mensen die dezelfde ervaringen hebben met de Multibeam 5.0 soundbar van JBL? Dat deze traag reageert en soms geen response geeft? Verder vind ik het geluid wel goed, maar ook niet super zuiver zoals de 9.1, ook wanneer de speakers van de 9.1 aan de soundbar zelf hangen vind ik die veel duidelijker klinken.

EDIT: Als de soundbar eenmaal weigert is dit dus op alle inputs ook de TV zelf, wel beeld geen geluid... echt irritant... moet dan de soundbar van de stroom halen om het probleem te herstellen. |:(
Ik heb de 9.1 met de Arris VIP5202 van KPN. Werkt prima, geen last van traagheid. Alles zit rechtstreeks op de tv, dus ik gebruik de passthrough van de JBL niet.

• lars-maasdijk
Adjo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:21:
[...]

Graag!
Ik heb twee jaar geleden mijn huis verbouwd en aan 2 kanten de van de woonkamer ook een glasvezel aansluiting gemaakt voor de tv. De kans is aanwezig dat het zooitje komende zomer naar de andere kant van de woonkamer gaat.

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 10:46
S_Chief schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:26:
[...]

Ik heb de 9.1 met de Arris VIP5202 van KPN. Werkt prima, geen last van traagheid. Alles zit rechtstreeks op de tv, dus ik gebruik de passthrough van de JBL niet.
Ah misschien sluit ik iets anders aan op de passthrough van de JBL en kijk dan even hoe dat gaat, goed ide.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Ik ben me ook aan het oriënteren op een soundbar om mijn Denon X3000 + JBL Northridge 5.1 te gaan vervangen..

Op dit moment twijfel ik tussen de Sonos Arc en de Bluesound Pulse Soundbar+ samen met de Subwoofer en de surroundspeakers. Iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan?

Ik gebruik mijn huidige set voor alles.. Aangesloten op de TV voor films/series, maar ook om muziek naar de huiskamer te streamen vanaf Spotify.

[ Voor 20% gewijzigd door M@cer op 30-12-2021 13:27 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars-maasdijk
Adjo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:21:
[...]

Graag!
@Adjo hierbij de foto's waarbij de tv is opgehoogd en mijn bestelling.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMfLzkTlgVXBu6eks6g9lfckzgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0gPrVV6mGrYxgA5FCFXI11fY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMo8HYycTuIMg9LHwbd35uELVuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9q0BaabSEwu8euH46bQiW3Jv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJBuNTbACS9RJk0_w80xgSxNdi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqvC5K9NWM4EpfqffAeSkajL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egajs66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
@M@cer
Heb de Bluesound staan zoals je aangeeft. Soundbar, sub en de flex 2i. Heb deze met cyber monday aangeschaft. Bevalt mij goed tot nu toe. Zeer goed geluid. De flex2i op standaards en de soundbar onder de tv. Tv staat op een poot van Vogels. Heb ook getwijfeld. Leest weinig over Bluesound maar toch aangeschaft voor gereduceerde prijs. Toch zonder korting ruim €2700,00. Nogmaals ben zeer tevreden. Ook over de app die gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Egajs66 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:13:
@M@cer
Heb de Bluesound staan zoals je aangeeft. Soundbar, sub en de flex 2i. Heb deze met cyber monday aangeschaft. Bevalt mij goed tot nu toe. Zeer goed geluid. De flex2i op standaards en de soundbar onder de tv. Tv staat op een poot van Vogels. Heb ook getwijfeld. Leest weinig over Bluesound maar toch aangeschaft voor gereduceerde prijs. Toch zonder korting ruim €2700,00. Nogmaals ben zeer tevreden. Ook over de app die gebruikt word.
Bedankt voor je input. Wat heb je uiteindelijk voor de set betaald? De surround speakers maken, zo lijkt het, het verschil in prijs. De soundbar en sub zijn ongeveer gelijk in prijs ivm Sonos.

Als de winkels weer open zijn allebei maar eens beluisteren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egajs66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
@M@cer Heb de soundbar en sub heb ik bij Hifi Klubben besteld 5 jaar garantie. Samen ongeveer € 400,00 korting. En de Flex 2i uit België (weet niet zo snel waar) €50,00 korting. 2 jaar garantie. De Flex had ik iets eerder en even als stereo gebruikt zeer goed geluid en zekers lage tonen. Mijn 1e reactie zie geen sub. Heb de steunen voor de flex en tv bij Cavus gehaald. Past allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
brtkpr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:20:
[...]

En, hoe bevalt hij? (Films / muziek)
Inmiddels in gebruik, merk dat geluid en beeld niet gelijk loopt bij de streamingsdiensten. Ga vandaag de optische kabel aansluiten, dat zou het moeten oplossen?

Geluid is goed, de subwoofer is wel erg hard, terwijl alles maar op standje 10-14 staat.
Geen idee hoever het geluid zelfs kan.

Ben wel blij met de extra boxen voor de achterkant.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-06 12:13
Mars18 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:25:
Gisteren de LG DSN8YG + LG SPK8 besteld bij Coolblue, leuke deal wel, ben erg benieuwd naar deze set. Lijkt me gaaf met 2 boxen achter de bank.
Kan je aangeven wat je hier destijds voor betaald hebt?

Mijn LG DSN8YG heeft na minder dan een jaar de geest gegeven en ik ben aan het kijken voor een nieuwe. Nu is vrijwel alles uitverkocht op coolblue maar ik ben even benieuwd wat de prijsfluctuatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:05
Kruitdamp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Mijn LG DSN8YG heeft na minder dan een jaar de geest gegeven en ik ben aan het kijken voor een nieuwe. Nu is vrijwel alles uitverkocht op coolblue maar ik ben even benieuwd wat de prijsfluctuatie is.
Je hebt toch sowieso garantie als je soundbar binnen een jaar de geest geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Kruitdamp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Voor het totale pakket 454
Dat is de DSN8YG + LG SPK8.

Op welk volume zetten jullie deze soundbar? Wij op max 15. Dat vind ik al erg hard overkomen.
Verder leuke set.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat mij nogal tegen viel was dat overal aangegeven werd dat hij een ingebouwde google assistent had, maar blijkbaar is dat helemaal niet zo

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Janoz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:04:
Wat mij nogal tegen viel was dat overal aangegeven werd dat hij een ingebouwde google assistent had, maar blijkbaar is dat helemaal niet zo
Dat zit er wel op, gebruik het zelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Oh? Hoe zet ik die aan dan? Hij reageert niet op "Hey Google".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54

weebl

YARR!

Janoz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:17:
Oh? Hoe zet ik die aan dan? Hij reageert niet op "Hey Google".
Ik dacht dat dat geactiveerd werd nadat je hem gekoppeld hebt in de Google Home app.
Bij mij werkte het daarna meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hier niet iig. Ik hij wordt toegevoegd als "LG SP8 Soundbar" en ik kan hem alleen als chromecast audio gebruiken. Ik heb net de vraag bij support van plattetv.nl neergelegd en daar zeggen ze dat je daarvoor een losse google-home nodig hebt. Dat vind ik vervolgens weer niet stroken met de beschrijving op hun eigen site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:23
JEROENrgfgf schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Bij mij was de subwoofer van de DSN8YG in december stuk (na 8 maand). Ik had hem bij de Media Markt gekocht en daar ingeleverd voor reparatie. Na 2 weken bericht dat ik mijn geld terug kon krijgen of een andere kon uitzoeken. Ik heb nu gekozen mij MM voor de DSN9YG. Deze was in de aanbieding en kon ik zonder bij te betalen meenemen. Deze is toch weer iets beter en werkt ook met de LG SPK8 achter speakers die ik al had. Hopelijk houdt deze het langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
JEROENrgfgf schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Ik heb het aankoopbedrag als Coolblue tegoed op mijn account ontvangen
Mars18 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Voor het totale pakket 454
Dat is de DSN8YG + LG SPK8.

Op welk volume zetten jullie deze soundbar? Wij op max 15. Dat vind ik al erg hard overkomen.
Verder leuke set.
Dat was dan een beste aanbieding, want nu is de DSN8YG + LG SPK8 556,-

Het volume komt zelden boven de 15, met een baby in huis staat het ding normaal gesproken op de fluisterstand.

De soundbar zelf deed het nog prima maar de subwoofer leek opgeblazen.
Janoz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:36:
Hier niet iig. Ik hij wordt toegevoegd als "LG SP8 Soundbar" en ik kan hem alleen als chromecast audio gebruiken. Ik heb net de vraag bij support van plattetv.nl neergelegd en daar zeggen ze dat je daarvoor een losse google-home nodig hebt. Dat vind ik vervolgens weer niet stroken met de beschrijving op hun eigen site.
Op die van mij werkte de google assistant ook goed, ik kon het zonder problemen gebruiken na de koppeling in google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
De soundbar zelf deed het nog prima maar de subwoofer leek opgeblazen.
Bij jou dus ook de subwoofer die stuk was. Mmmmm... ik hoop dat de nieuwe die ik nu heb het langer volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
LAPJENL70 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Bij jou dus ook de subwoofer die stuk was. Mmmmm... ik hoop dat de nieuwe die ik nu heb het langer volhoudt.
Ja inderdaad, zelfs met het geluidsniveau op 2 moest je je vingers in je oren stoppen.

Ben je blij met je upgrade naar 9?

Lees in dit topic tot nu toe wel positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Kruitdamp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Ja inderdaad, zelfs met het geluidsniveau op 2 moest je je vingers in je oren stoppen.

Ben je blij met je upgrade naar 9?

Lees in dit topic tot nu toe wel positieve ervaringen.
Ja, ben wel tevreden. Klinkt naar mijn idee nog wat beter dan de 8 versie, hoewel ik met die ook wel tevreden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Kruitdamp @weebl Nou, hier iig niet. En bij PlatteTV gaven ze aan dat het fout op de site stond en dat er geen ingebouwde assistent in zit.

Hier zie ik iig helemaal niks terugkomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdvwZuAQvHWOpKmGKZEwujEGL-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MhCHTW8wM71IahJwgShSgomz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Janoz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:35:
@Kruitdamp @weebl Nou, hier iig niet. En bij PlatteTV gaven ze aan dat het fout op de site stond en dat er geen ingebouwde assistent in zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHrDPgYtk1D4wjIqT_x0Ec56Yg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dR7iqlCgHv1PTMehO2pfs3pf.png?f=user_large

Dit zit toch zowel op de remote als de soundbar zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

LAPJENL70 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:47:
[...]

[Afbeelding]

Dit zit toch zowel op de remote als de soundbar zelf?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rmhpv58fmykIXy0QfFgFgXK468U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iVrXOaQtzCeU64iG2YNWajhR.jpg?f=user_large

Nee 8)7

Gelijk ff op de onderkant gekeken of ik misschien wat anders gekregen had, maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNlPDlK2hU_yHIirdX6zCnDqvKM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xWt0m3fWM72faUkiIgTUzBsY.jpg?f=user_large

Vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-maasdijk
Janoz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:05:
[...]

[Afbeelding]

Nee 8)7

Gelijk ff op de onderkant gekeken of ik misschien wat anders gekregen had, maar:

[Afbeelding]

Vreemd.....
Ik heb ook de LG DSP9. Ik heb de vraag uit staan bij LG klantenservice of hier ook de google assistent op zit. Ik had antwoord gekregen dat de soundbar dan wel in de google home app moet staan. Maar ik wil ''voice match'' instellen dit lukt niet. Dus als je in de woonkamer staat en zegt hee google lampen uit. Iemand advies?

En ik heb ook inderdaad zo een afstandsbediening zonder de assistent knop :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Wacht even, volgens mij heb jij een andere versie dan ik...
Ik heb ook zo'n Google knop op de soundbar zelf zitten. Zie je wel vier van die ledjes onder het display zitten?

Ik heb de LG DSN8YG, jij hebt DSP8YA...

Edit: heeft volgens mij geen Google Assistant: https://www.lg.com/nl/audio/lg-dsp8ya

[ Voor 27% gewijzigd door weebl op 12-01-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
[...]

[Afbeelding]

Nee 8)7

[Afbeelding]

Vreemd.....
Aha nu zie ik het...volgens mij hebben wij het over de LG DSN8YG/ LG DSN9YG en jij hebt de LG DSP8YA. Het scheelt maar één letter maar dat betekent geen google assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-maasdijk
Ik heb trouwens de DSP9 en daar zou het wel het geval moeten zijn 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
[...]

[Afbeelding]

Nee 8)7

[Afbeelding]

Vreemd.....
Met de LG DSP8YA beleef je films en series intens. Deze 3.1.2 kanaals soundbar beschikt over virtuele Dolby Atmos. Deze technologie stuurt het geluid via het plafond naar je luisterpositie. Zo klinkt het alsof een auto in een film echt langs je rijdt. Wanneer je al over een speaker met ingebouwde spraakassistent beschikt, bedien je de soundbar ook spraakgestuurd.

Bron: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Kruitdamp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Met de LG DSP8YA beleef je films en series intens. Deze 3.1.2 kanaals soundbar beschikt over virtuele Dolby Atmos. Deze technologie stuurt het geluid via het plafond naar je luisterpositie. Zo klinkt het alsof een auto in een film echt langs je rijdt. Wanneer je al over een speaker met ingebouwde spraakassistent beschikt, bedien je de soundbar ook spraakgestuurd.

Ja, waarschijnlijk kan je hem dan met je Google Nest Mini/Hub aanzetten en streamen via Spotify oid aanzetten.

De DSN8YG heeft echt zelf een ingebouwde Google Assistant. Als ik "Hey Google" zeg dan wordt de soundbar zelf wakker en gaan de 4 ledjes knipperen en kan ik dingen roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-maasdijk
weebl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Ja, waarschijnlijk kan je hem dan met je Google Nest Mini/Hub aanzetten en streamen via Spotify oid aanzetten.

De DSN8YG heeft echt zelf een ingebouwde Google Assistant. Als ik "Hey Google" zeg dan wordt de soundbar zelf wakker en gaan de 4 ledjes knipperen en kan ik dingen roepen.
Oke en als gewoon tv kijkt of iets staan die 4 lampjes standaard aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Ja, maar dan oranje i.p.v. wit, wat betekent dat de microfoon uit staat. Dan werkt de Google Assistant niet. Waarschijnlijk om te voorkomen dat ie getriggerd wordt door het geluid van de TV, of om te voorkomen dat het geluid gedempt wordt door iemand anders tijdens het TV kijken. Kan je overrulen door op het witte knopje op de afstandsbediening te drukken.

In een andere modus (Wi-Fi, BT, etc) zijn de ledjes wit en reageert ie wel gewoon. Ook als ie uit staat werkt het trouwens, wordt ie even wakker om te reageren en daarna gaat ie weer uit. Zie je alleen niet de ledjes. Werkt prima als je het mij vraagt. Ook in combinatie met de Nest Hub in de keuken bij ons. Er reageert er altijd echt maar één, terwijl ze het allebei kunnen horen. Denk dat ze onderling kijken wie het het beste "Hey Google" heeft gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door weebl op 12-01-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kruitdamp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Bij PlatteTV stond het anders. Daar hadden ze het wel over ingebouwde. Blijkbaar hebben ze de product pagina al offline gehaald omdat ik nu een foutmelding krijg zodra ik hem probeer op te vragen.

ah, cache van google werkt wel:

https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

"Bestuur de soundbar met jouw stem dankzij de ingebouwde Google Assistant"

Bij de specificaties op tweakers stond het er ook bij, maar dat heb ik eerder vandaag maar aan laten passen.

[ Voor 11% gewijzigd door Janoz op 12-01-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:58
Ik ben op zoek naar een soundbar waarbij ik zelf kan kiezen welke subwoofer ik er op wil aansluiten.

De subwoofer wordt een SVS PB 1000 pro. In een later stadium wil ik eventueel draadloze surround speakers aansluiten op de soundbar. Draadloos als ik de verbinding met de soundbar. Wel gewoon op netstroom.

Ik neig naar de volgende soundbars:

Yamaha YSP 2700 of de Bluesound Pulse Soundbar + of de Teufel Cinebar Lux.

Als het goed is zitten op deze soundbars een sub-out. Kan de SVS sub eventueel ook draadloos worden aangesloten met bijvoorbeeld een SVS wireless audio adapter?
En voor draadloze surround speakers: ben ik dan verbonden aan Yamaha, Bluesound of Teufel speakers? Of kunnen alle draadloze speakers op de soundbars worden aangesloten?

[ Voor 5% gewijzigd door SX-Superfly op 11-02-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• punisher007
SX-Superfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:41:
Ik ben op zoek naar een soundbar waarbij ik zelf kan kiezen welke subwoofer ik er op wil aansluiten.

De subwoofer wordt een SVS PB 1000 pro. In een later stadium wil ik eventueel draadloze surround speakers aansluiten op de soundbar.

Ik neig naar de volgende soundbars:

Yamaha YSP 2700 of de Bluesound Pulse Soundbar + of de Teufel Cinebar Lux.

Als het goed is zitten op deze soundbars een sub-out. Kan de SVS sub eventueel ook draadloos worden aangesloten met bijvoorbeeld een SVS wireless audio adapter?
En voor draadloze surround speakers: ben ik dan verbonden aan Yamaha, Bluesound of Teufel speakers? Of kunnen alle draadloze speakers op de soundbars worden aangesloten?
Ik weet niet waarvoor je het precies wil gaan gebruiken, maar het kan ook nuttig zijn om te kijken naar HDMI 2.1 poorten en functies zoals (E)ARC.

De Yamaha heb ik ook al eens heen gekeken in het verleden en die is al wat ouder en daar heb je deze waarschijnlijk niet. De andere weet ik zo uit mijn hoofd niet.

Voor wat betreft draadloze speakers, bedoel je dan volledig draadloos (met accu) of draadloos als in alleen stroom nodig. Bij de eerste variant vallen er al heel wat opties af waarschijnlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door punisher007 op 11-02-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
@punisher007 speakers op netstroom draadloos verbonden met de soundbar.

Earc en HDMI 2.1 weet ik zo niet voor de Yamaha. Zal dit even checken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
In hoeverre is Dolby Atmos van meerwaarde in deze situatie?

Woonkamer van 5 breed, 6 diep en 4(!) meter hoog. 50% van de ruimte zijn glazen wanden. De TV en soundbar komen in de linker hoek te staan naast een glazen wand. De luisterpositie is op 2,5-3 meter van de soundbar.

Heeft dolby atmos überhaupt zin met zoveel glazen wanden en het hoge plafond?

Zo niet dan kan ik Dolby Atmos beter laten schieten en op zoek gaan naar een soundbar met sub out voor de SVS sub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• punisher007
Ik denk dat het ondersteunen van Dolby Atmos wel verstandig is. Je moet het meer zien als een audio standaard die wel/niet ondersteunt wordt zoals bijv. DTS

En tegenwoordig is er toch wel veel content met Dolby Atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 14:53
Ik ben ook geïnteresseerd in deze set.
Hoe bevalt hij jou tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
Mr. Unexist schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:45:
[...]

Ik ben ook geïnteresseerd in deze set.
Hoe bevalt hij jou tot nu toe?
Heel goed, geluid is vol en echt ook over je hoofd. Ook gewoon Spotify streamen klinkt mooi vol. Enige puntje van kritiek is dat ca 1 op de 10 keer de soundbar niet vanzelf mee inschakelt als.ik de tv aandoe. Ik ben er nog niet achter of dit aan de Ziggo Next, de LG G1 of de soundbar ligt. Maar goed, dan moet je hem dus ff zelf aandoen met afstandsbediening, mobiel of gewoon handmatig bovenop de bar. Daarnaast lees je eigenlijk bij alle e-arc soundbars wel dat ze af en toe handshake problemen hebben.

En oja, hij is wel echt heeeel breed, ik schrok wel een beetje of ik de WAF wel mee kreeg ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jurjen_g op 13-02-2022 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 14-06 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

SX-Superfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:30:
In hoeverre is Dolby Atmos van meerwaarde in deze situatie?

Woonkamer van 5 breed, 6 diep en 4(!) meter hoog. 50% van de ruimte zijn glazen wanden. De TV en soundbar komen in de linker hoek te staan naast een glazen wand. De luisterpositie is op 2,5-3 meter van de soundbar.

Heeft dolby atmos überhaupt zin met zoveel glazen wanden en het hoge plafond?

Zo niet dan kan ik Dolby Atmos beter laten schieten en op zoek gaan naar een soundbar met sub out voor de SVS sub.
Dolby Atmos op een soundbar heeft nooit zin. Ja, je hoort een soort surround vanwege alle weerkaatsingen, maar nee, het komt niet in de buurt van atmos wat je krijgt door speakers op de echte locaties.

Als er op een tv of soundbar atmos staat, betekent dit ook eerder dat ze het signaal kunnen verwerken en geschikt maken voor het beperkte aantal speakers. Het betekent niet dat je met beperkte middelen ineens 3d-surround hebt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
Jorgen schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Dolby Atmos op een soundbar heeft nooit zin. Ja, je hoort een soort surround vanwege alle weerkaatsingen, maar nee, het komt niet in de buurt van atmos wat je krijgt door speakers op de echte locaties.

Als er op een tv of soundbar atmos staat, betekent dit ook eerder dat ze het signaal kunnen verwerken en geschikt maken voor het beperkte aantal speakers. Het betekent niet dat je met beperkte middelen ineens 3d-surround hebt.
Je hebt gelijk dat dedicated plafond speakers ongetwijfeld het beste zijn, maar er is wel veel verschil tussen soundbars met upfiring speakers en zonder deze. Als je een gewoon recht hard plafond hebt, werken upfiring speakers best goed, zie bijvoorbeeld de reviews van de Sony HT A9 of de A7000.

In elk geval ervaar ik met mijn lg set echt 3d geluid van alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 10:30

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

*

[ Voor 105% gewijzigd door Miesjh op 13-02-2022 20:11 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Unexist
jurjen_g schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Heel goed, geluid is vol en echt ook over je hoofd. Ook gewoon Spotify streamen klinkt mooi vol. Enige puntje van kritiek is dat ca 1 op de 10 keer de soundbar niet vanzelf mee inschakelt als.ik de tv aandoe. Ik ben er nog niet achter of dit aan de Ziggo Next, de LG G1 of de soundbar ligt. Maar goed, dan moet je hem dus ff zelf aandoen met afstandsbediening, mobiel of gewoon handmatig bovenop de bar. Daarnaast lees je eigenlijk bij alle e-arc soundbars wel dat ze af en toe handshake problemen hebben.

En oja, hij is wel echt heeeel breed, ik schrok wel een beetje of ik de WAF wel mee kreeg ;)
Dank voor je reactie (y)

Hij is net zo groot als m'n LG G1 dus denk dat het wel mooi staat eronder.
Ik zal em binnenkort eens gaan beluisteren bij een winkel in de buurt. En heb een prijs-alert ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik ben benieuwd of er vandaag de dag nog meer soortgelijke sets zijn die zo sterk in prijs zijn gedaald? Dus ten tijde van release een high end prijs van ~ 1500 euro en nu tussen de 500 en 900 euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lars-maasdijk
Ik raad je aan als je een leuke prijs wilt ontvangen voor onder andere de LG DSN11 om naar plattetv.nl te gaan en via de chat een offerteprijs op te vragen. Zo heb ik ook mijn DSP9 gekocht. (DSN11 werd ook aangeboden maar te breed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
@lars-maasdijk dat ga ik zeker even doen, bedankt voor de tip.

@jurjen_g is het mogelijk de rear speakers in te stellen qua volume? Of doet de kalibratie dit automatisch? De rear speakers zullen bij mij namelijk ongeveer 3 meter van de luister positie staan terwijl de soundbar dichterbij staat op ongeveer 2,5 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 15:41

OMD

Jorgen schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Toch altijd mooi...

Heeft nooit zin... Begint volgende zin met; "ja, je hoort etc..."
Wat is het nou? :+

Het heeft alleen al zin dat de bar het audio signaal ondersteund. Bij mijn soundbar hoor ik wel degelijk verschil tussen een DD5.1 signaal en Atmos signaal (alhoewel ik niet altijd van mening ben dat atmos dan beter klinkt)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
SX-Superfly schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:40:
@lars-maasdijk dat ga ik zeker even doen, bedankt voor de tip.

@jurjen_g is het mogelijk de rear speakers in te stellen qua volume? Of doet de kalibratie dit automatisch? De rear speakers zullen bij mij namelijk ongeveer 3 meter van de luister positie staan terwijl de soundbar dichterbij staat op ongeveer 2,5 meter afstand.
Ja, je kan ze van -6db tot +6db instellen. Je kan ook autocalibratie doen en daarna alsnog aanpassen. Je kan wel alleen "beide tegelijk" instellen, dus niet linksachter anders dan rechtsachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OMD schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Toch altijd mooi...

Heeft nooit zin... Begint volgende zin met; "ja, je hoort etc..."
Wat is het nou? :+

Het heeft alleen al zin dat de bar het audio signaal ondersteund. Bij mijn soundbar hoor ik wel degelijk verschil tussen een DD5.1 signaal en Atmos signaal (alhoewel ik niet altijd van mening ben dat atmos dan beter klinkt)
Het is heel simpel. Luister atmos uit 1 balkje en daarna uit een echte 5.1.2 of 5.1.4

Je zult wat effecten horen uit de soundbar, maar het verschil is enorm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

Jorgen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Het is heel simpel. Luister atmos uit 1 balkje en daarna uit een echte 5.1.2 of 5.1.4

Je zult wat effecten horen uit de soundbar, maar het verschil is enorm
Dat is mijn punt niet…

Je gaf aan dat het NIETS doet maar dat is pertinent niet waar en een veel gesproken leugen. Dat het bij lange na niet zo goed is als een volwaardig systeem kan iedereen wel bedenken. Is (vaak) ook een hele andere prijsklasse.

Mensen moeten is stoppen met het zo af te kraken. Een soundbar wint altijd op het gebied van gemak en installatie maar verliest (bijna) altijd op het gebied van immersie en geluid.

Ik heb mijn high end audio set weggedaan en een B&O soundbar gekocht. Beste beslissing ooit. Ben ik er op het gebied van geluid achteruit gegaan, jazeker! Er is echter meer dan dat. Ding is nog steeds indrukwekkend op hoog volume.

Voor de betere dolby Atmos beleving gat ik wel naar een Dolby Atmos/vision film in Pathé. Dat klinkt (vaak) beter dan menig zelf geïnstalleerd atmos setje thuis. ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OMD schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Dat is mijn punt niet…

Je gaf aan dat het NIETS doet maar dat is pertinent niet waar en een veel gesproken leugen. Dat het bij lange na niet zo goed is als een volwaardig systeem kan iedereen wel bedenken. Is (vaak) ook een hele andere prijsklasse.

Mensen moeten is stoppen met het zo af te kraken. Een soundbar wint altijd op het gebied van gemak en installatie maar verliest (bijna) altijd op het gebied van immersie en geluid.

Ik heb mijn high end audio set weggedaan en een B&O soundbar gekocht. Beste beslissing ooit. Ben ik er op het gebied van geluid achteruit gegaan, jazeker! Er is echter meer dan dat. Ding is nog steeds indrukwekkend op hoog volume.

Voor de betere dolby Atmos beleving gat ik wel naar een Dolby Atmos/vision film in Pathé. Dat klinkt (vaak) beter dan menig zelf geïnstalleerd atmos setje thuis. ;)
Ok, dat is dan een nuance. Maar het is evengoed een pertinente leugen dat Atmos uit een soundbar of uit een laptop of uit een koptelefoon "werkt" Want dát is wat er gesteld wordt en evenzo hard ontkracht moet worden. Ja je hoort "iets" maar dat is bij lange na geen atmos.

Niet "verliest bijna altijd"; maar een soundbar verliest altijd, altijd. Ook een dure. Want het trucje blijft hetzelfde ongeacht welke speaker je erin stopt, ongeacht welke prijsklasse. Bij een dure speaker zit ie namelijk nog steeds in de soundbar. Het enige voordeel wat je kunt hebben is dat die speaker beter bij jouw smaak past.

Ook het gemak van installatie valt vaak tegen. Men denkt CEC te willen wat in de praktijk vaak tegenvalt dat niet alles tegelijk aan/uit gaat, of op de momenten dat je het niet wil wanneer je de bluray uitzet en de nintendo aan en ineens ook je soundbar uitgaat en de tv alleen zwart beeld laat zien. Daarnaast zit je bij soundbars veel te beperkt qua ondersteunde formaten en nog veel beperkter qua aansluitingen. Het enige gemak wat je uit een soundbar haalt is dat je minder kabels en minder speakers in het zicht hebt. En wat doen fabrikanten? Steeds vaker een subwoofer en losse satellietjes erbij. Omdat het anders niet werkt dus.

Als je het geluid van je tv wilt verbeteren qua stereobeeld en qua spraak, dan is een soundbar een hele goede upgrade. Als je geen kabels door je huis wilt trekken, minder speakers wilt ophangen/neerzetten en als de WAF of je eigen smaak andere oplossingen niet toelaat, dan is een soundbar een prima mogelijkheid om geluid te verbeteren. Wil je goed muziek luisteren of echte immersie van je film, dan gewoon niet.

Het zal wel altijd hetzelfde gezeur blijven als met 3d-audio uit een hoofdtelefoon. Hele volksstammen zweren erbij. Maar die drivertjes zitten zo dicht op je oor dat ze wel echt van onbestaanbaar elvenzilver gemaakt moeten zijn voordat je uit een hoofdtelefoon 7.1 kunt horen. Het zijn trucjes. Trucjes die een beetje werken, maar als je de tegenhanger gehoord hebt, blijkt het ook niet meer te zijn dan dat.

Ik ben bij de presentatie van de LG W7 geweest op Tweakers HQ. Dat is die megaplatte OLED waar een soundbar bij zit. Voor een soundbar echt een geweldig geluid. Zonder meer. Maar als je daarna geluid hoort van een echte 5.1 is het verschil gigantisch.

Mensen zijn zo gevoelig voor marketing. Als er THX, PMPO, Atmos, HDR op staat, kijken ze al niet meer verder. En dat is zonde. Geregeld zie je namelijk hier op Tweakers voorbij komen dat iemand 500, 1000 of zelfs 2000 wil neerleggen voor atmos-in-een-soundbar. Tja... Dat is dan gewoon weggegooid geld. In principe werkt weerkaatsing wel een beetje, want dat doet al het geluid in de wereld. Maar net als in de echte wereld hoor je bij goed luisteren ook gewoon dat die tijger van links of van voren komt en niet vanaf het plafond. Ik noem het ook altijd doe-alsof-surround of bij-benadering-atmos.

Ik heb voordat ik mijn huidige setup had jarenlang houtje-touwtje setups gehad. En ik heb daar 100% van genoten. De immersie was op dat moment geweldig en ik ben in die tijd niks qua audio of video te kort gekomen. Ook met een soundbar kan je een geweldige beleving creëren, net als ik toen deed met speakerkabelswitches, een boombox voor achter in de auto en 2 speakers van mijn geluidsset. Eerder nog heb ik gewerkt met een discman en een bandrecorder op een ouderwetse tuner aangesloten. Was fantastisch. En dat kan die soundbar ook voor iemand zijn. Maar laten we alsjeblieft ophouden met soundbars "surround" te noemen. Je creëert irreële verwachtingen daarmee. En je hebt gelijk dat we voor nog mooiere atmos beter naar de bios kunnen gaan. Maar dan heb je het over professioneel vs consument. Dan hoef je ook thuis geen feestje meer te geven omdat je beter naar de disco kunt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Jorgen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Ok, dat is dan een nuance. Maar het is evengoed een pertinente leugen dat Atmos uit een soundbar of uit een laptop of uit een koptelefoon "werkt" Want dát is wat er gesteld wordt en evenzo hard ontkracht moet worden. Ja je hoort "iets" maar dat is bij lange na geen atmos.

Niet "verliest bijna altijd"; maar een soundbar verliest altijd, altijd. Ook een dure. Want het trucje blijft hetzelfde ongeacht welke speaker je erin stopt, ongeacht welke prijsklasse. Bij een dure speaker zit ie namelijk nog steeds in de soundbar. Het enige voordeel wat je kunt hebben is dat die speaker beter bij jouw smaak past.

Ook het gemak van installatie valt vaak tegen. Men denkt CEC te willen wat in de praktijk vaak tegenvalt dat niet alles tegelijk aan/uit gaat, of op de momenten dat je het niet wil wanneer je de bluray uitzet en de nintendo aan en ineens ook je soundbar uitgaat en de tv alleen zwart beeld laat zien. Daarnaast zit je bij soundbars veel te beperkt qua ondersteunde formaten en nog veel beperkter qua aansluitingen. Het enige gemak wat je uit een soundbar haalt is dat je minder kabels en minder speakers in het zicht hebt. En wat doen fabrikanten? Steeds vaker een subwoofer en losse satellietjes erbij. Omdat het anders niet werkt dus.

Als je het geluid van je tv wilt verbeteren qua stereobeeld en qua spraak, dan is een soundbar een hele goede upgrade. Als je geen kabels door je huis wilt trekken, minder speakers wilt ophangen/neerzetten en als de WAF of je eigen smaak andere oplossingen niet toelaat, dan is een soundbar een prima mogelijkheid om geluid te verbeteren. Wil je goed muziek luisteren of echte immersie van je film, dan gewoon niet.

Het zal wel altijd hetzelfde gezeur blijven als met 3d-audio uit een hoofdtelefoon. Hele volksstammen zweren erbij. Maar die drivertjes zitten zo dicht op je oor dat ze wel echt van onbestaanbaar elvenzilver gemaakt moeten zijn voordat je uit een hoofdtelefoon 7.1 kunt horen. Het zijn trucjes. Trucjes die een beetje werken, maar als je de tegenhanger gehoord hebt, blijkt het ook niet meer te zijn dan dat.

Ik ben bij de presentatie van de LG W7 geweest op Tweakers HQ. Dat is die megaplatte OLED waar een soundbar bij zit. Voor een soundbar echt een geweldig geluid. Zonder meer. Maar als je daarna geluid hoort van een echte 5.1 is het verschil gigantisch.

Mensen zijn zo gevoelig voor marketing. Als er THX, PMPO, Atmos, HDR op staat, kijken ze al niet meer verder. En dat is zonde. Geregeld zie je namelijk hier op Tweakers voorbij komen dat iemand 500, 1000 of zelfs 2000 wil neerleggen voor atmos-in-een-soundbar. Tja... Dat is dan gewoon weggegooid geld. In principe werkt weerkaatsing wel een beetje, want dat doet al het geluid in de wereld. Maar net als in de echte wereld hoor je bij goed luisteren ook gewoon dat die tijger van links of van voren komt en niet vanaf het plafond. Ik noem het ook altijd doe-alsof-surround of bij-benadering-atmos.

Ik heb voordat ik mijn huidige setup had jarenlang houtje-touwtje setups gehad. En ik heb daar 100% van genoten. De immersie was op dat moment geweldig en ik ben in die tijd niks qua audio of video te kort gekomen. Ook met een soundbar kan je een geweldige beleving creëren, net als ik toen deed met speakerkabelswitches, een boombox voor achter in de auto en 2 speakers van mijn geluidsset. Eerder nog heb ik gewerkt met een discman en een bandrecorder op een ouderwetse tuner aangesloten. Was fantastisch. En dat kan die soundbar ook voor iemand zijn. Maar laten we alsjeblieft ophouden met soundbars "surround" te noemen. Je creëert irreële verwachtingen daarmee. En je hebt gelijk dat we voor nog mooiere atmos beter naar de bios kunnen gaan. Maar dan heb je het over professioneel vs consument. Dan hoef je ook thuis geen feestje meer te geven omdat je beter naar de disco kunt ;-)
Je gaat nog steeds het punt voorbij...
Ik zeg ook niet dat Atmos goed werkt uit een soundbar (integendeel, ik geef zelfs aan dat ik het zelfs soms "minder" vind klinken)
Sorry maar hier praat je echt klinklare onzin. Installatie van een sounbar heeft veel minder voeten in de aarde dan even een paar kabels rond je kamer trekken + opghangen of neerzetten. Daarnaast is je zithoek veel minder afhankelijk van je luisterpositie.
Sorry maar een Ambeo of een Soundstage is niet een verbetering qua stereobeeld of spraak. Dat is echt wel een niveau hoger dan dat. Ik ben het volledig eens dat het niet in de buurt komt van een volledige set maar jij doet die bars echt terkort. Ik bespeur daarin een gebrek aan ervaring anders zou je dat niet zeggen.

Muziek luisteren was ook niet ter sprake gekomen, dat pak je er nu weer bij. Dat is geen challenge maar was het punt ook niet. Alhoewel ik mijn B&O best tegen een relatief simpele stereoset durf te zetten. Daar is menig review ook bevestigend in (bluesound, Naim ook etc)
Ik heb ook 1500 euro neergelegd voor een soundbar. Wat wil je daarmee zeggen? Ik ben niet gevoelig voor markering hoor. Je praat hier tegen iemand die 15 jaar in de high-end audio heeft gezeten ;)
Tsja, heb jaren Elac FS609 , B&W 804's en Monitor Audio GS gehad. Andere niveau, andere verwachtingen.
Maar laten we alsjeblieft ophouden met soundbars "surround" te noemen
Dat ben ik dan wel weer mee eens. Het woord zegt het al, surround. Speakers zitten niet om je heen dus is het bij definitie geen surround. Noem het dan zoals vroegah "virtual surround"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
lars-maasdijk schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:52:
Ik raad je aan als je een leuke prijs wilt ontvangen voor onder andere de LG DSN11 om naar plattetv.nl te gaan en via de chat een offerteprijs op te vragen. Zo heb ik ook mijn DSP9 gekocht. (DSN11 werd ook aangeboden maar te breed)
Platte TV wil niks van de DSN11RG afhalen. Ze bieden de DSP11RA (opvolger) aan voor 899 - 200 euro cashback = 699.

De reviews over de DSP11RA zijn niet zo goed als de DSN11RG..

Zijn er opvallende verschillen tussen de DSP11RA en de voorloper DSN11RG?

[ Voor 6% gewijzigd door SX-Superfly op 14-02-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Edit: @OMD Lang verhaal kort. We zijn het niet eens over de gebruikssituaties, nut en mogelijkheden van soundbars, maar wel dat de surround daarvan "doe-alsof" is. Laten we het daar maar bij houden.

[ Voor 102% gewijzigd door Jorgen op 15-02-2022 01:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Unexist
SX-Superfly schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Platte TV wil niks van de DSN11RG afhalen. Ze bieden de DSP11RA (opvolger) aan voor 899 - 200 euro cashback = 699.

De reviews over de DSP11RA zijn niet zo goed als de DSN11RG..

Zijn er opvallende verschillen tussen de DSP11RA en de voorloper DSN11RG?
Er zijn ook veel minder reviews te vinden van de DSP11RA, als je er naar zoekt op Youtube kom je veel meer van de voorloper tegen. Zelfs als je zoekopdracht alleen "LG DSP11RA" is...

Hier staat een vergelijk tussen de 2 bars:
https://fwd.nl/audio/lg-2...C%20WiFi%20en%20bluetooth.
"De twee topmodellen zijn de nieuwe DSP11RA en de DSN11RG uit 2020. Deze modellen zijn grotendeels vergelijkbaar, met onder meer draadloze achterspeakers die meegeleverd worden, een 7.1.4-kanaals weergave, 770 Watt aan vermogen, Dolby Atmos en DTS:X, HDMI eARC, Chromecast, WiFi en bluetooth. De DSP11RA echter nog verder uitgebreid, met onder meer Works with Alexa, Apple AirPlay 2 en Spotify Connect."

Btw. op de site van LG staat "Stopgezet" op de product pagina van de DSN11RG.
https://www.lg.com/nl/audio/lg-dsn11rg :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
@Mr. Unexist thanks voor de info. Die extra verbindings dingen zoals airplay en Spotify connect ga ik niet missen.

Toch maar even langs plattetv of ze het oude model niet alsnog voor 550-600 willen weg doen.

• SX-Superfly
Vanmiddag de DSP11RA beluisterd. Klonk prima maar de omgeving waarin hij stond (midden in een loods: plattetv.nl) was niet echt realistisch voor een thuis situatie. Ik mistte ook een beetje bass, maar dat kan ook aan de instellingen liggen. En de soundbar is écht groot (140 cm).

Sonos arc + sub + 2x play ook nog beluisterd. Maar voor dat geld had ik meer verwacht.

Ik kijk nu ook naar de Samsung Q950A of de Q950R (gezakt naar 746 euro), toch een 20 centimeter kortere bar ten opzichte van de LG DSP11RA en DSN11RG.
Groot nadeel aan de Samsung sets vind ik het display dat bovenop de bar zit. Of zijn alle instellingen, bronnen etc. te bedienen met de app zodat je in de praktijk het display eigenlijk helemaal niet nodig hebt?

Jammer dat het design niet hetzelfde is als de Q90R, die ziet er robuuster uit.

Kan iemand iets zeggen over het volume van de rear speakers van de DSP11RA/DSN11RG en de Q950T/Q950A? Mijn rear speakers komen op 2,5 meter van de zitpositie te staan. En heeft de LG of de Samsung een diepere en meer voelbare bass?

En klopt het dat de Q950A alleen kamer kalibratie kan doen i.c.m. een Samsung TV? En de Q950T heeft helemaal geen kamer kalibratie? De LG hebben dit beide wel, ongeacht welke TV je gebruikt?

[ Voor 12% gewijzigd door SX-Superfly op 17-02-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Unexist
SX-Superfly schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Geen gekke prijs, bij mij werd hij vanmiddag voor 1149-200-50=899 aangeboden :O

Van de LG DSN11RG wilde de verkoper ook niks afhalen.

Moet zeggen dat ik hem wel goed vond klinken en de bass was ook goed. De set staat in een hoek onder een open trap in Eindhoven. De achterluidsprekers klonken ook goed, had wel een surround beleving. De achterluidsprekers staan erg kort op de luisterpositie, direct naast een tweezitsbank....
De hoogteweergave was niet echt merkbaar, maar daarvoor staat de set niet op de juiste plek denk ik.
Verkoper was wel ff aan het klooien om de subwoofer te pairen.

Heb ook nog ff de Samsung 950A geluisterd maar was zonder achterluidsprekers en midden in de zaak. Ik vond hem wat doffer klinken dan de LG.

Heb niks gekocht, moet erover nadenken en heb geen haast. Cashback actie loopt wel bijna op z'n einde dus misschien dat ik nog wel een keer een poging ga doen voor een betere prijs en anders wacht ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
@Mr. Unexist de DSP11RA stond in Zoeterwoude midden in de loods, en ook nog eens zonder de surround speakers. Oftewel geen reëel beeld van gekregen, helaas.

Op avforums en RTINGS wordt de q950a ook beter beoordeeld dan de DSP11RA. Er zijn daar leden die de LG hebben omgeruild voor de Samsung. Ook lees ik daar dat het sub laag lager is dan de LG.

De q950a kan ik voor 899 krijgen bij plattetv... Is me alsnog iets te veel want met de BTW dagen eind januari was ie 800. Ik verwacht dat ie nog wel verder zakt gezien tijdens de CES2022 genoeg nieuwe modellen zijn aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin1988
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 04:05
Heb momenteel nog een bose SoundTouch 220 in huis maar wil de overstap maken naar een soundbar maar zie door de bomen het bos niet meer!

Wat is een goede optie al dan niet een ouder model voor rond de 800 euro.

Voornamelijk films en series waar die voor gebruikt zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 06:19
@SX-Superfly @Mr. Unexist
Ook ik wil graag een van deze soundbars (LG of Samsung) kopen. Ik merk dat er over de Samsung meer geschreven wordt dan over de LG (zie bijvoorbeeld het aantal pagina's in het topic op AVForums), en de Samsung is net wat geavanceerder met nog een extra zijkanaal op de achterspeakers. Maar tsja, sommigen vinden de bas op de Samsung weer te overheersend en lastig bij te regelen. Een front-facing sub zoals LG heeft lijkt ook handiger.
Dus welke te kiezen vind ik nog best lastig. :)

Mocht PlatteTV trouwens geen 899 excl cashback meer vragen voor de LG, Freek/Smits Arnhem op Marktplaats levert 'm ook voor 699.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Unexist
Ik heb vanmiddag contact gehad met Smits Arnhem over de LG DSN11RG. Op de site gevraagd of ze hem hebben staan en of er wat met de prijs mogelijk is. Ik werd teruggebeld dat ze die niet meer op voorraad hebben, maar wel de DSP11RA en die voor 899 kunnen aanbieden. Zei dat ik al zo'n bod had liggen, daarna ging er nog 20€ van de prijs af...
Platte TV wilde geen 100€ van de LG DSN11RG afhalen helaas, anders had ik em direct besteld.

De Q950A wordt idd beter beoordeeld, maar heeft wat mij betreft wat tekortkomingen waaronder het display en het stoffen omhulsel.

Ik vind het moeilijk een keuze te maken tussen de modellen en misschien te wachten. Want nieuwe modellen betaal je in het begin de hoofdprijs voor.
Ik wil gewoon goed geluid voor niet al te veel geld, ben geen audiofiel en heb dus geen zin om 1000-en euro's uit te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
De DSP11RA is dus te krijgen voor 699 bij Smits Arnhem en bij plattetv (899 - 200 cashback).

Dat de q950a van stof is en het display bovenop is inderdaad een groot nadeel. Echter kun je met de app van Samsung alle functies bedienen toch (equalizer, bron e.d.)? Dus dan heb je het display niet nodig.

Ik vind de LG er ook mooier uitzien maar de grootte van 140 cm is ook een nadeel ten opzichte van de Samsung van 120 cm. Ik heb een 55 inch tv en ga niet groter omdat dit niet functioneel is in de ruimte waar hij staat. 140 cm soundbar onder een tv van circa 122 cm breed is niet echt mooi.

De LG heeft een front facing sub waardoor hij makkelijker te plaatsen is. Echter gaat de Samsung lager.

Erg lastig deze keuze. Ik ga sowieso niet voor een nieuw model. Liever een top model van een paar jaar oud voor een fractie van de toenmalige nieuwprijs.

[ Voor 12% gewijzigd door SX-Superfly op 19-02-2022 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 06:19
Ja een topmodel van een paar jaar oud is zeker een optie, al ga je dan soms wel terug in het aantal kanalen/speakers in de soundbar. Zo heeft de 950A van Samsung een 11.1.4 setup, en de 950T van een jaar eerder 9.1.4 en de Q90R van nog een jaar eerder 7.1.4. Bij LG hebben zowel de DSN11 als opvolger DSP11 7.1.4. Had LG voor de N eigenlijk een set met standaard draadloze achterspeakers?

Ik had nl. nog even gekeken naar de pricewatch: LG SPK8 (Zwart) die je kan combineren met diverse (oudere) LG soundbars, en helemaal niet duur is. Dit is echter een 2.0 systeem, er zit geen boven/hoogte speaker in voor Atmos.

Wel balen dat de cashback van Samsung over is. Daarmee had je bij Expert en PlatteTV de 950A voor 790 euro kunnen scoren.
Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste