Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-03 07:22
In mijn zoektocht naar een geschikte soundbar oplossing viel het me op dat er niet echt een centraal topic bestaat over soundbars. Wellicht heeft dat er mee te maken dat de echte audiofiel enigszins sceptisch is over de geluidskwaliteit. Toch denk ik dat de interesse in soundbars zal toenemen. Het lijkt erop dat de soundbar zich snel ontwikkelt en steeds beter een goede surround weergave kan nabootsen. Daarmee wordt een soundbar een steeds interessanter alternatief voor mensen die een minimalistische setup nastreven met behoud van geluidskwaliteit. De hoogste tijd voor een centraal discussie topic, waarin we ervaringen met elkaar kunnen delen.

Wat is een soundbar?
Een soundbar is een geluidskast met meerdere luidsprekers. De soundbar kan onder of naast de LED TV of andere platte tv worden gemonteerd. Door middel van ‘virtueel surround’ geven de luidsprekers een gevoel van een 5.1 surround sound systeem zonder gebruik te maken van achterluidsprekers. Er is maar één manier waarop een soundbar echt goed kan klinken, en dat is met een luidspreker-array. Een soundbar heeft dan niet 2 luidsprekereenheden, maar 16 tot 48 kleine luidsprekereenheden op een rij in één kast. Iedere luidspreker wordt apart aangestuurd met een eigen versterkertje.

Een Sound Bar komt meestal gepaard met een subwoofer voor het leveren van lage tonen. Op veel systemen is de subwoofer draadloos, zodat deze overal in de kamer worden geplaatst.

De meeste soundbars werken goed in een kleine-tot middelgrote kamer. Net als bij conventionele luidsprekers, kunt je voor een grote kamer beter kiezen voor een zwaarder soundbar systeem.

Er zijn verschillende soorten soundbars. Zo heb je soundbars die Virtual Surround bieden. Dit houdt in dat de soundbar zelf een surround geluid verzorgd, zonder luidsprekers achter in de kamer te hoeven plaatsen. Let wel; Het is Virtual surround, wat inhoudt dat het surround geluid nagebootst wordt en nooit de realiteit van een echt surround systeem zal kunnen weergeven. Een andere soort soundbar is de Full Surround soundbar. Met soundbars van dit type zijn er nog wel extra luidsprekers nodig achter in de kamer en ook een subwoofer is vereist. De soundbar neemt puur taak van de frontspeakers en de center speaker voor zijn rekening. Dit resulteert in een beter geluid dan met een Virtual Surround soundbar. Daarnaast heb je een receiver nodig om de soundbar en de andere luidsprekers aan te sturen.

De soundbar wordt door middel van een enkele kabel op de tv aangesloten. In de meeste gevallen zal dit een hdmi- kabel zijn. Deze hdmi-kabel zorgt ervoor dat het tv-geluid via de soundbar afgespeeld kan worden en tevens zorgt deze hdmi-kabel voor de verbinding van de dvd- of blu-rayspeler met de tv.

Daarnaast heeft de soundbar vaak ook nog andere aansluitmogelijkheden. Een soundbar beschikt in veel gevallen over meerdere digitale en analoge geluidsingangen, usb-aansluitingen of een docking station voor een iPod of iPhone. Wil je dus ook nog andere apparaten aansluiten dan is dat geen probleem. Sluit deze apparaten dan rechtstreeks aan op de soundbar en niet op de tv.

Overzicht van populaire soundbars

Low-budget (< 300 euro)

Yamaha YAS-101 (subwoofer geintegreerd)
Samsung HW-E450
Panasonic SC-HTB520

Mid-budget (tussen 300 en 750 euro)

Samsung HT-E8200
Sony HT-CT550W
Harmon Kardon SB16
Teufel Cinebar 21
Yamaha YSP-2200
Samsung HW-E551

High-budget (> 750 euro)

Bose Cinemate 1 SR
Harmon Kardon SB30
Bowers & Wilkins Panorama
Teufel Cinebar 51

[Voor 176% gewijzigd door Kasj op 17-07-2012 20:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:43
Terug van Hobo Hifi.
Vanwege de regen was er niemand binnen en heb ik uitgebreid kunnen spelen met de Sonos Playbar en de B&W Panorama 2.

De Sonos geeft een soort "processed" geluid. Dat viel me al eerder op en daar moet je van houden of niet. Ik niet dus. Het geluid bleef ook wat plakken aan de soundbar. Streaming was perfect en handig in gebruik. Mooi strak ontwerp.

De B&W Panorama 2 ging daar voor de 1e keer aan (?).
Ik heb daar wat muziek geluisterd.
Het is echt verbluffend wat daar uitkomt. Enorm diepe bas, vol en ruimtelijk geluid.
In stereo klinkt het wat braafjes en met stereo wide is het geluid veel voller.
Zonder meer een volwaardig apparaat maar dan de prijs... 8)7
Het enig wat ik eigenlijk er op aan te merken had, was dat twee normale vloerstaanders meer en wat breder stereo-geluid geven. Logisch eigenlijk.
Om het kort te maken: ik ga volgende week nog een keer terug met wat andere muziek om nog een keer de B&W te luisteren, incl. wat filmefffecten.
Wordt vervolgd.

Edit:
Mijn huidige tv Sony HX850, geeft via de optical out slechts stereo! }:O De Sonos Playbar zal eigenlijk via deze optical out gevoed moeten worden en zal dus nooit 5.1 geluid kunnen krijgen, althans niet via de tv.
Wellicht via de BR speler direkt,maar dan ga je wel prutsen.
5.1. geluid krijg ik wel via de HDMI ARC, dus een soundbar met ARC ondersteuning is toch wel must.
De Sonos valt dus nu meteen af als eventuele kandidaat,

[Voor 18% gewijzigd door Shocked op 10-03-2013 12:39. Reden: info]

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

Anoniem: 631442

Hallo misschien past dit niet in deze topic maar ik heb vorige week een LG LAB540 soundplate gekocht voor mijn 1 jaar oude Philips led HD tv de 42PFL3507H/12.(met een HS HDMI aangesloten
Ik krijg de tv niet op de soundbar aan gepast aansluiten gaat het geluid klinkt geweldig alleen stop ik er een dvd (blu-ray) in, dan slaat hij vast en vraagt om een optische kabel.
Deze kan ik niet op mijn TV kwijt.
ik moet dit uit zetten door de dvd er uit te halen en de voeding kabel er uit te trekken ( uit de soundplate)
Als ik de stekker er weer in stop werkt het geluid van de tv weer.
Ik ben met de LG terug geweest naar de mediamarkt daar is de LG op vrijwel alle mogelijkheden uit geprobeerd en alles werkte naar volle tevredenheid. toen men vroeg welk type tv ik had zeiden ze "oooh dat is echt een Philips probleem daar is niet aan te doen.....
Dus moet ik nu een andere tv gaan kopen hierdoor?
Of heeft iemand deze zelfde problemen die er een oplossing voor heeft gevonden.
Ik ben niet technisch wie kan mij helpen?
Zou toch vreemd zijn dat een tv van een jaar oud geen soundplat van heden kan handelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Wat je wilt is natuurkundig onmogelijk. Ergens in het ontwerp heb je een klankkast nodig. Dus het wordt of een soundbase(zat merken die er 1 hebben) of een soundbar met losse sub.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:11
De volgende artikelen zijn verzonden op 21-07-2015:

1 x YAMAHA Yamaha YSP-2500 [4452471]

De verwachte leverdatum is: 22-07-2015
Could not resist :/

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:45
Guids schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:29:
Ik ben opzoek naar een soundbar, nog nooit eerder een gehad. Ik twijfel tussen de volgende twee

sony ht-ct180 (209 euro)
sony ht-ct330 (309 euro)

Heeft de laatste echt meerwaarde tegenover de goedkopere? Goed ik zie dat de 330 meer vermogen heeft en hdmi aansluitingen, maar ik ben ook niet op zoek naar een bar die het hele huis doet trillen, ik heb liever zuiver geluid.

En wat ik belangrijk vind is dat ik het volume kan regelen met mijn tv in plaats van een andere afstandsbediening. Kan dit? De tv wordt waarschijnlijk een sony w8.
Ik heb zelf een HT-CT770 icm met een W8 en dat kan inderdaad, ik kan het volume gewoon bedienen met de remote van de tv, er is zelfs een app op de tv waarmee ik de alle instellingen van de soundbar kan aanpassen.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:09
MarkHero schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:06:
Jbl SB400, Samsung HW-H750 of de Philips B5.. Welke keuze zouden jullie maken?
Ik heb destijds de SB400 en de B5 naast elkaar beluisterd in de BCC. Een wereld van verschil, de SB400 blaast de B5 helemaal omver. Veel voller en helderder geluid.

• ToyotaMR2
Natuurlijk, zo denk ik ook altijd als ik een auto wil kopen.
Even doorsparen voor die Ferrari...

... moet nu al mijn hele leven de fiets gebruiken.

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Hallo ik heb de 5600 2x in demo room beluisterd, heb erg getwijfeld tussen sonos met sub en 2x play 3, of bose cinema 130 . Uiteindelijk voor de 5600 gekozen met sw300 sub! Was erg onder de indruk van het atmos geluid en tevens 5.1 (diverse films en muziek getest) ben wel benieuwd hoe de bar in mijn woonkamer klinkt want mis een directe muur...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
excuus, doelde eigenlijk meer op de opmerking van Ferra.

Het zou een beetje raar zijn als hij alleen maar 5.1 zou kunnen weergaven, dus ga er vanuit dat hij ook gewoon stereo kan weergeven. Het staat overigens ook in de specificaties van de Sony.

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Luister hier thuis nu 2 weken naar een Teufel.
Mooi ding hoor veel aansluitentingen en een erg goed geluid.
Hij is niet echt klein te noemen zeker de subwoofer niet. :P

http://www.teufelaudio.nl...inebar-52-thx-p14657.html

Had een Yamaha besteld bij mediamarkt maar die heeft hier ongeveer een uur gestaan en was alweer terug.
Was niet echt wat ik zocht.
Wel een nadeel van de Teufel ze gebruiken geen ir codes. :(
Kan hem dus niet op mijn Sony Bravia tv afstand bediening zetten. :(
En omdat ik tv kijk via een ci module moet ik de Teufel afstand bediening gebruiken voor het geluid.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 09:50
tafmaf schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:53:
Luister hier thuis nu 2 weken naar een Teufel.
Mooi ding hoor veel aansluitentingen en een erg goed geluid.
Hij is niet echt klein te noemen zeker de subwoofer niet. :P

http://www.teufelaudio.nl...inebar-52-thx-p14657.html

Had een Yamaha besteld bij mediamarkt maar die heeft hier ongeveer een uur gestaan en was alweer terug.
Was niet echt wat ik zocht.
Wel een nadeel van de Teufel ze gebruiken geen ir codes. :(
Kan hem dus niet op mijn Sony Bravia tv afstand bediening zetten. :(
En omdat ik tv kijk via een ci module moet ik de Teufel afstand bediening gebruiken voor het geluid.
Hier ook een teufel en ci module, maar geen enkel probleem als je tv hdmi arc ondersteund. Doe alles met de tv remote.
Verder is de display in standby modus amper te zien imho iig niet storend!
Geluid is het beste wat ik tot nu toe bij een soundbar gehoord heb.
Absolute aanrader!!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:34
HDMI arc (audio return channel) :)

Strava

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Update; heb de Yamaha ysp 5600 nu enkele dagen goed uitgeprobeerd (icm met 300 sub). Ben er zeer blij mee, fantastisch 3D surround en mijn ruimte is by far niet ideaal , mis zit in L hoek waarvan rechtse muur verder weg is en achterkant glas/stoffering. Kortom zoek je een surround set vervangende soundbar , zou ik zeker voor de ysp 5600 gaan !

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 21:56
Denneke,,! schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:55:
Ik heb een Philips PFL7605h tv en een Teufel Cinebar 11 soundbar.

Over het geluid ben ik heel erg tevreden alleen blijf ik problemen hebben in de overbrenging van het beeld en geluid. Ik dacht eerst dat het door de HD decoder kwam, maar de aTV 2 en 4 hebben er ook last van. De Decoder is aangesloten via optische audio dus die heeft het probleem niet meer. Alleen zit er maar 1 optische audio op de soundbar dus de rest van de apparatuur werkt helaas niet.

Het probleem is dat voor een fractie van een seconde of het geluid uit de soundbar stopt (De woofer laat wel een zacht geluid horen) of het beeld op de tv gaat op zwart. Na deze fractie van een seconde werkt alles weer. Het merkwaardige is dat terwijl het geluid uit de soundbar verdwijnt, het geluid uit de woofer door blijft gaan. Hierdoor krijg je een heel irritant haperend geluid. Ook wanneer het beeld verdwijnt is dit herhaaldelijk achter elkaar. Je ziet duidelijk dat er een onderbreking in het signaal zit ergens in het systeem.

Ik heb alles met behulp van hdmi naar de tv aangesloten, en dan 1 hdmi naar de soundbar. Dit werkt verder prima.

Iemand bekend met dit probleem? Ligt het aan de soundbar of aan de tv? Simpele workaround? Ik dacht al een HMDI of optische audio switch oid.

Kort na aanschaf contact gehad met de helpdesk van Teufel, zij waren niet bekend met het probleem. Maar toen had ik alleen last van problemen met de decoder, na het gebruik van de optische audio was dit opgelost. Ik dacht dus dat het probleem aan de decoder lag dus verder geen actie ondernomen. Alleen nu vertoond het probleem zich dus via alle aangesloten apparaten.
Heeft de tv geen optische aansluiting? Dan kun je alles met hdmi naar tv en ipv ARC hdmi naar je soundbar een optische kabel gebruiken.

Andere optie is kijken of er een firmware update te downloaden is voor je soundbar. Heeft bij mij laatst wat ARC problemen opgelost.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:11
yorroy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:06:
Aangezien je vrij kritisch hebt geluisterd, wat vond je als je puur kijkt naar het verschil tussen Sonos en HEOS?
Afgelopen zondag geluisterd naar de Raumfeld soundbar bij brandstore in A'dam en maandag naar de Sonos en Heos bij Hifiklubben Nijmegen.
  • Sonos moet het naar mijn mening vooral hebben van het gemak. Mijn ma heeft er een hangen aan de muur en is vooral tevreden over het gebruikersgemak en de upgrade t.o.v. het TV geluid. Iets te wollig vind ik het geluid.
  • De HEOS is helder maar in zekere opzicht ook schel. Mist wat BOEM naar mijn mening.
  • De Raumfeld Soundbar heeft mij overtuigd doordat deze op vele vlakken goed presteert. De App krijgt nogal kritiek maar deze is nog in ontwikkeling. De kwaliteit van het geluid heeft mij toch overtuigd.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:29
Song schreef op donderdag 24 november 2016 @ 06:39:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een soundbar zonder losse subwoofer. En ik wil een budgetmodelletje..... Dus kwam ik ook uit bij de Yamaha yas-101 of yas-105. Pannekoek81 jij hebt het over de yas-106, deze kun je eventueel toch ook bij Amazon of zo bestellen? Heb jij je keuze al gemaakt? Wat is het geworden?
De yas-106 is via andere sites inderdaad te bestellen. Ik had heel kort een Sony soundbar, vond erg tegen vallen. Iets meer uitgegeven en heb nu de ysp 2500. Dit model gaat eruit en de 2700 komt ervoor terug. De 2500 was daardoor in prijs gezakt. Klinkt een stuk beter dan de tv. Het is geen 5.1, maar goed genoeg. Geen kabel gebeuren meer en losse speakers.

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
ik heb sinds paar weken de pricewatch: Sony HT-CT790. mooie platte soundbar ligt bij mij voor de tv. en heeft ook 3 HDMI ingangen, wat ik ideaal vind. Verder een prima draadloze kleine subwoofer. goed helder geluid en mooie vormgeving.

Twitch

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-03 13:14
mindcre8r schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:57:
Die sony soundbar is echt zonde van je geld. dat ze er zoveel geld voor durven te vragen is bizar.

Zet er een JBL 250 tegenover en je denkt, wow!

Zelf zit ik te twijfelen aan de YSP 2500 / 2700 van Yamaha of toch weer full audio met receiver.
Hey bedankt joh! Gelukkig heb ik hem niet al besteld.

Maar even zonder gekkigheid, ik zocht bewust een apparaat zonder een sub omdat ik daar geen plek voor heb.

• Miki
mindcre8r schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:57:
Die sony soundbar is echt zonde van je geld. dat ze er zoveel geld voor durven te vragen is bizar.

Zet er een JBL 250 tegenover en je denkt, wow!

Zelf zit ik te twijfelen aan de YSP 2500 / 2700 van Yamaha of toch weer full audio met receiver.
Die conclusie kun je niet zo hard trekken. Als ik de inrichting ervoor had en ook geen last had van de WAF dan had ik hele andere keuzes gemaakt :)

Maar desondanks je conclusie zijn de meeste reviews toch erg positief. Er is over dit specifieke model veel te vinden.

[Voor 10% gewijzigd door Miki op 30-11-2016 14:17]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Jouel
  • Laatst online: 20-03 13:14
Ik ben nogmaals geen expert en ik kom af van alleen het geluid van de TV en daarvoor had ik in ons vorige huis een matig stereo setje aangesloten (welke jullie audiofielen waarschijnlijk meteen zouden weggooien :P). Maaaaar ik vind het een top apparaatje.

Geluid is helder, bass dreunt goed, maar je kan hem zelf makkelijk helemaal open of helemaal uit en alles ertussen in zetten via de afstandsbediening. Ik heb vrij eenvoudig ingesteld dat ik het geluid via mijn tv remote hoger of lager kan zetten, en dus in feite de afstandsbediening niet meer nodig heb, tenzij ik wil tweaken met de instelling. 't apparaat is goed zwaar en voelt stevig aan mede door de glasplaat erboven dus ik ben ook absoluut niet bang de TV erop te zetten. Audiocasten werkte ook meteen en bluetooth gaat ook eenvoudig, maar vind het casten toch wel erg eenvoudig werken. Even stukkie Star Wars VII aangezet en ook daar was ik overtuigd/overdonderd van het geluid. Ik ga hem dit weekend nog even goed testen!

Dit is mijn machientje hoor, beter dan wat ik ooit heb gehad of heb gehoord bij vrienden of familie qua geluid :)

@Miki, ik zou wachten hoor! Zeker als je per se een soundplate zoekt, de prijs van BCC is top en het is het beste dat ik ben tegengekomen in die prijsklasse in mijn zoektocht.

[Voor 17% gewijzigd door Jouel op 01-12-2016 15:34]

• Miki
Jouel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:26:
Ik ben nogmaals geen expert en ik kom af van alleen het geluid van de TV en daarvoor had ik in ons vorige huis een matig stereo setje aangesloten (welke jullie audiofielen waarschijnlijk meteen zouden weggooien :P). Maaaaar ik vind het een top apparaatje.

Geluid is helder, bass dreunt goed, maar je kan hem zelf makkelijk helemaal open of helemaal uit en alles ertussen in zetten via de afstandsbediening. Ik heb vrij eenvoudig ingesteld dat ik het geluid via mijn tv remote hoger of lager kan zetten, en dus in feite de afstandsbediening niet meer nodig heb, tenzij ik wil tweaken met de instelling. 't apparaat is goed zwaar en voelt stevig aan mede door de glasplaat erboven dus ik ben ook absoluut niet bang de TV erop te zetten. Audiocasten werkte ook meteen en bluetooth gaat ook eenvoudig, maar vind het casten toch wel erg eenvoudig werken. Even stukkie Star Wars VII aangezet en ook daar was ik overtuigd/overdonderd van het geluid. Ik ga hem dit weekend nog even goed testen!

Dit is mijn machientje hoor, beter dan wat ik ooit heb gehad of heb gehoord bij vrienden of familie qua geluid :)

@Miki, ik zou wachten hoor! Zeker als je per se een soundplate zoekt, de prijs van BCC is top en het is het beste dat ik ben tegengekomen in die prijsklasse in mijn zoektocht.
Misschien toch maar even wachten nu ik het zo allemaal lees :)

Met name Google cast en Spotify connect lijken me erg interessant. Daarnaast heb ik ook een Sony tv waardoor ik vermoed dat eea best goed samen zou kunnen werken.

Btw kun je er ook nog Netflix naar streamen of alleen audio?

Update
Lang leve Twitter, ik kan mijn HT-XT3 gaan ophalen 7(8)7

[Voor 3% gewijzigd door Miki op 01-12-2016 16:19]

• Miki
Inmiddels oude soundbar afgekoppeld en de nieuwe HT-XT3 aangekoppeld.
Ik vind het lastig om nu al een conclusie te kunnen trekken. Het verschil is behoorlijk groot en ik heb het gevoel dat ik nog eea moet stellen. De stemmen en hoge details klinken echt een stuk beter dan de doffe LG540, ik hoor echt een heleboel details die voorheen niet opmerkte.
Alleen de base klinkt soms wat "boomy" en lijkt niet mooi aan de te sluiten bij de rest van het geluidsspectrum. Misschien moet ik de bar iets van de muur halen en wat laten inspelen, ik heb tenslotte nog 13 dagen :)

Update
De base begint al veel beter te klinken. Wat instellingen veranderd, sub wat teruggezet omlaag, iets van de muur gehaald en een paar uur tv gekeken.
Verder opgevallen dat zowel de base als de tv prima aansluiten op elkaar. Waarschijnlijk omdat ze van hetzelfde merk zijn, bravia sync doet zijn werk goed.
Erg benieuwd hoe dit verder verloopt, morgen maar eens een actie film bekijken :)

[Voor 26% gewijzigd door Miki op 01-12-2016 23:59]

• Miki
Jouel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:18:
Sub heb ik ook meteen van 12 naar 6/7 gezet. Ik ben wel benieuwd welke andere instellingen jij hebt gekozen :) Gister moest ik nog wat klussen in huis en ondertussen muziek er op afgespeeld, klonk top! Ik heb ook een Bravia TV, lijkt inderdaad goed te klikken.
Het lijkt erop dat bij mij de sub op 9 met clearaudio de sweet spot is.
De sub lijkt hierdoor wel aanwezig te zijn zonder dat deze gaat overheersen.

Verder ben ik erg onder de indruk van het geluid. Bij dit soort setjes mis je altijd het midden en klinken de vele details nauwelijks naar iets. Dit is bij deze set klinkt echt anders, stemmen als ook kleine details kun je goed onderscheiden.

Verder zijn Google cast en ook Spotify connect zeer aangename opties.

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 14:41
Miki schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:22:
[...]

Het lijkt erop dat bij mij de sub op 9 met clearaudio de sweet spot is.
De sub lijkt hierdoor wel aanwezig te zijn zonder dat deze gaat overheersen.

Verder ben ik erg onder de indruk van het geluid. Bij dit soort setjes mis je altijd het midden en klinken de vele details nauwelijks naar iets. Dit is bij deze set klinkt echt anders, stemmen als ook kleine details kun je goed onderscheiden.

Verder zijn Google cast en ook Spotify connect zeer aangename opties.
Cool ben benieuwd morgen komt hij hier binnen :) aangezien ik nou ook weer niet de meest veeleisende gebruiker ben denk ik dat het wel goed zit ;)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• Miki
Cashback inmiddels ingediend, kan dus niet meer terug :)

Vrouwlief is er ook happy mee, ze kan alles goed verstaan en heeft maar 1 afstandsbediening nodig. Dus dikke bonuspunten, hoog WAF effect.

Met de kids ben ik nu Hotel Pensylvania aan het kijken, Netflix stereo stream(KPN box ondersteunt geen 5.1) en het klinkt heerlijk. Bij de muziekscene's en onverwachte schrikscene's komt de base echt tot zijn recht :)

[Voor 5% gewijzigd door Miki op 03-12-2016 14:55]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:44
jeka schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:49:
Ik zit te twijfelen tussen de Sonos en de Heos.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide bars?

Ik wil het gebruiken voor mijn tv, streamen van muziek op mijn nas en spotify. Volgens mij is dat mijn beide prima te doen.
Ik het ze allebei beluisterd maar kon niet echt een keus maken welke ik beter vond klinken.

Dus ik zou graag ervaringen horen van mensen die het product hebben.
Ik heb laatst een Heos HomeCinema bar voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken.
Voor mij was het hebben van meerdere soorten in- en uitgangen en het hebben van een subwoofer een pluspunt. Verder vond ik 'm muzikaal gezien wat beter klinken dan de Sonos (voor mij het belangrijkst), maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Heb er inmiddels ook een paar keer een filmpje mee gekeken, maar ik moet zeggen dat 't voor zo'n relatief klein setje behoorlijk groot over kan komen. Daar gaat de Sonos playbar zonder sub in ieder geval nooit bij in de buurt komen.

Streamen van muziek via NAS of Spotify gaat probleemloos. Heb 'm vaak zat de hele dag onafgebroken aan staan als ik een keertje thuis werk. No problemo :)

Ik heb er absoluut geen spijt van.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 11:25
InZane schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:50:
[...]

Maar dikke kans dat als je een Netflix serie/film op je Chromecast gaat kijken, je TV gewoon stereo doorstuurt naar je playbar in plaats van Dolby Digital. Veel TV's doen geen 5.1 over de optische uitgang. Dus je hebt dan wel een soundbar en rear speakers, maar je krijgt een stereo signaal binnen..

De WAF van Sonos en Heos lijkt me vergelijkbaar verder. Zelfs mijn kinderen snappen het :P
Getest, mijn chromecast doet netjes 5.1 output via de tv naar de PlayBar ;). De surround weergave is ook erg lekker. Heb de Heos nog nooit zelf kunnen horen dus kan daar geen vergelijk mee maken. Eigenlijk wil ik nu ook niet meer naar iets luisteren wat beter zou kunnen zijn, wie weet krijg ik spijt van m'n aankoop :9.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:58
XeNeRgY schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:07:
[...]

Laat je morgen even weten hier hoe de YSP klinkt? Dat is voor mij de enige soundbar die eventueel nog een kans maakt, al vind ik deze behoorlijk prijzig.
Gisteren de soundbar binnen gekregen en uiteraard bijna de hele avond mee gespeeld :)

Hij klink erg goed! Beter dan elke andere die ik gehoord heb.
Maar je moet niet de illusie hebben dat het echt een volwaardige vervanger is voor een 5.1 set. Het geluid wat er uitkomt klinkt echt heel erg goed en het 5.1 wat nagebootst wordt klinkt ook nog wel wel aardig maar echt het idee dat het achter je vandaan komt heb je gewoon niet.

Conclusie: het is de beste soundbar (in die pricerange) die er op de markt is maar een soundbar kan nog niet 1:1 de 5.1 set vervangen. De Yamaha YSP-2500 is wel de gene die er het dichtstbij in de buurt komt.

ps: is mijn mening hè, blijft natuurlijk relatief..

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-08-2022
De jong2 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:54:
Iemand die toevallig weet of er een merkbaar verschil in geluidskwaliteit is tussen de sony HT-CT390 en HT-CT790 bij niet-4k bronnen dus bij digitale/kabel televise en gewone blu-ray?
De HT-CT790 kan overweg met Blu-ray audiosignalen: DTS®-HD™ en Dolby® TrueHD. Is dat het extra geld waard? Ik vind van wel en ik denk dat je ook zeker kunt zeggen dat er een merkbaar verschil in geluidskwaliteit zal zijn. Ook al heb ik beide soundbars nog nooit gehoord, ik hoor wel het verschil tussen een Dolby Digital signaal of een goed DTS-HD / TrueHD signaal. :)

En is dit niet wat voor je dan, is wat betreft kaliber een stuk hoger dan de HT-CT790, maar wat betreft prijs eronder (en nog anderhalf jaar garantie): V&A aangeboden: Sony HT-NT3 Hi-Res Audio Soundbar
XeNeRgY schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:47:
[...]
Overigens is het forum niet bedoeld voor V&A en het is eerlijk gezegd niet echt netjes om bij iedere reply je eigen advertentie te linken :)
Oké excuses, zal het niet meer doen. Ik vond het echter een passend advies bij de vraag die werd gesteld. Er zit immers nog anderhalf jaar garantie op dat ding en het kost hem minder dan een HT-CT790 terwijl hij kwalitatief een stuk beter is. Bedankt voor de feedback :) d:)b

[Voor 21% gewijzigd door WickedWizard op 24-12-2016 18:52]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:37
Mavi86 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:24:
Ik ben ook zoekende naar de juiste soundbar. Ik verhuis over een aantal weken en dan is het tijd voor een mooie en tv inclusief soundbar.

Ik heb een aantal reviews bekeken en daar kwam de Yamaha ysp 1400 en daarna de 1600 wel mooi naar voren.
Afgelopen weekend de Denon Heos beluisterd en dat was ook erg aardig.

Heeft iemand nog een goede suggestie? prijsrange rond de €500
Heb zelf afgelopen vrijdag de Denon Heos soundbar in ontvangst mogen nemen en ik ben zeer tevreden.

Een puntje waar ik wel bang voor was was de app, maar die valt me heel erg mee, alles werkt gewoon prima en heb hem ingesteld via HDMI ARC en hij pakt alles wat ik doe. Geluid harder of zachter gaat gewoon met de afstandsbediening van de TV. Heb nu nog maar 1 afstandsbediening en dat bevalt me prima, de rest gaat via de app/chromecast via de smartphone.

Geluid zelf is ook heel goed naar mijn mening, heb in de equalizer de bass 1 balkje omhoog gegooid en de subwoofer 5-7 streepjes en dan klinkt het nog beter.

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 13:58
Het is hier dan wel geen aanbiedingentopic, maar omdat er hier een aantal mensen een model van Yamaha overwegen meld ik het toch.

Tune-inn in Alkmaar ( http://www.tuneinn.nl ) stopt met de verkoop van Yamaha soundbars. Daarom nu de YSP2700 voor 599 en de YSP5600 inclusief sub voor nog geen 1400 euro (stond niet geprijsd, kwam ter sprake bij babbeltje met verkoper).

Het is dat ik zelf al een YSP2700 heb, anders had ik nu ernstig getwijfeld over de 5600 (al is die wel veel groter en is de WAF dus aanzienlijk kleiner).

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-03 08:19
Song schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:31:
Ik ben enthousiast over de Yamaha soundbars en voornemens om de YAS-306 te kopen. Nu zie ik die overal voor 429, behalve Correct, die biedt 'm aan voor € 379,- is dat vertrouwd? Of krijg je dan een buitenlandse uitvoering? Iemand ervaring?
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk...
vanmiddag een demo gehad maar wauw wat een tof ding zeg, mist ietsjes bass (niet zo gek zonder sub) maar verder klonk het verrekte goed!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
Sinds een maandje in het bezit van een Bose soundtouch 300 inclusief de acoustimass module en de achterspeakers.

Ik kom van een volwaardige HT set, Marantz i.c.m. B&W en ben overgestapt omdat we onze inrichting graag op de schop wouden nemen en ik mag het niet zeggen maar de vrouw wou ook graag iets kleiner.

Tuurlijk ik wist dat ik wat zou inleveren, maar mijn god wat een soundstage zet deze soundbar neer i.c.m. de acoustimass module en achterspeakers. Het surround gedeelte klinkt veel completer dan ik ooit gehoord heb bij mijn vorige set.

Wel is de prijs voor de algehele set gewoon te hoog. Ja het klinkt super, maar ruim 2000 euro voor een soundbar met een subwoofer en achterspeakers is wel erg veel. Als je de soundbar ook zonder de acoustimass module neemt is het niet zo imposant meer. Zonder de achterspeakers kun je nog wel leven eventueel, maar zonder de acoustimass module mis je wel echt wat!

Ik heb mijn keuze op de Bose laten vallen en heb zowel Sonos als Yamaha ook beluisterd. De Yamaha was ook een grote kanshebber maar de Bose kwam toch iets beter uit de verf.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• purpledragon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-03 22:18
@Pruiter, bedankt voor je melding. Ik had de YSP2700 al min of meer gekozen om het huidige 5.1 systeem te vervangen, maar was nog aan het wachten tot de prijzen wat zouden zakken. Dit was natuurlijk een uitgelezen kans. Mooi setje, was hun demo model voor 3 maanden, en nette zaak. Ben dus nu de blije eigenaar ervan. :)
pruiter schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:40:
Het is hier dan wel geen aanbiedingentopic, maar omdat er hier een aantal mensen een model van Yamaha overwegen meld ik het toch.

Tune-inn in Alkmaar ( http://www.tuneinn.nl ) stopt met de verkoop van Yamaha soundbars. Daarom nu de YSP2700 voor 599 en de YSP5600 inclusief sub voor nog geen 1400 euro (stond niet geprijsd, kwam ter sprake bij babbeltje met verkoper).

Het is dat ik zelf al een YSP2700 heb, anders had ik nu ernstig getwijfeld over de 5600 (al is die wel veel groter en is de WAF dus aanzienlijk kleiner).

• Strider
  • Laatst online: 20:25
purpledragon schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:14:
@Pruiter, bedankt voor je melding. Ik had de YSP2700 al min of meer gekozen om het huidige 5.1 systeem te vervangen, maar was nog aan het wachten tot de prijzen wat zouden zakken. Dit was natuurlijk een uitgelezen kans. Mooi setje, was hun demo model voor 3 maanden, en nette zaak. Ben dus nu de blije eigenaar ervan. :)

[...]
Ah jij hebt hem dus voor mijn neus weggekocht ;) ik wilde hem gisteren gaan kopen. Nu wacht ik denk ik maar even op de MM BTW dagen, hopelijk zakt hij dan wat in prijs.

Hoe bevalt hij? :)

BlaBlaBla

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
Thermometer schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:36:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. De enige reviews die ik kan vinden zijn niet van experts, waardoor ik erg benieuwd ben hoe de audiokwaliteit verschilt van andere 2.1 soundbars.
Ik kan hem niet vergelijken met andere soundbars en ben zeker geen "expert" (Daarvoor zal je toch bij de grote hifi/audio websites moeten kijken naar vergelijkingen... . maar het geluid is erg goed voor een soundbar in deze prijsklasse . Zit goede bas in de subwoofer en geluid is helder. Heb hem voornamelijk gekozen ivm de de 3 hdmi inputs en de vormgeving.. Geeft UHD inclusief HDR goed door naar mijn LG OLED tv.

Al met al ben ik zeer tevreden ermee, ziet er ook nog mooi uit! Wellicht in toekomst nog 2 wireless surround speakers erbij, maar die zijn 210 per stuk. En ik mis de surround (had een 5.1 set van onkyo) totaal niet.

Twitch

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 16:45
Mavi86 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:55:
Vandaag mijn Yamaha ysp 1600 mogen ontvangen. Vrij snel na het in gevruik nemen viel mijn een kraak op uit de rechter speaker (subwoofer)
Wat kan dit zijn? Ik heb de soundbar niet gek hard gezet. Kan het zo snel zijn opgeblazen of lijkt het een productie fout?
Geen idee wat het was maar hij wordt morgen opgehaald. Ze kunnen hem niet ruilen want ze hebben en krijgen hem niet meer op voorraad.

Ik heb nu de Yamaha ysp 2500 besteld :)

www.mariovisser.com

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:58
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:53:
Hier iemand een Heos soundbar hangen? En hoe bevalt/klinkt ie? Lijkt me een toffe oplossing voor m'n slaapkamer namelijk!
Zeker een mooie soundbar maar houd er wel rekening mee dat die maar één HDMI ingang heeft.

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 09:53
Pepper92 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:41:
Een losse versterker???
De soundbars met dolby atmos zijn geloof ik op 1 hand te tellen? Zie hierboven voor de nieuw aangekondigde Sony, Onkyo en Pioneer.
Not quite, helaas. Ik ben nog geen system tegenkomen die én Dolby Atmos én DTS X ondersteunen, en ook losse rear speakers hebben. Die combinatie... ik kan het niet vinden en kan nou echt niet geloven dat het niet bestaat.

Als ik kijk naar mijn filmcollectie 4K Blu-ray, is er maar één film die beide ondersteunt, de rest is óf Atmos óf DTS X.

EDIT: wat dan belangrijk is, is dat de rear speakers wel mee doen in het surround verhaal, en niet hetzelfde uitzenden bijvoorbeeld.

EDIT2: om even de Onky als voorbeeld te nemen ( http://www.nl.onkyo.com/e...0-135084.html?tab=Details ). Op de website staat duidelijk: "FireConnect™ mirrors any audio playing through your main entertainment system on wireless speakers placed around the home*. Playback control across zones is via Onkyo Controller."

Dat stemt mij niet echt hoopvol over surround zeg maar.

[Voor 30% gewijzigd door XBWillem op 20-01-2017 22:17]

Anoniem: 877471

JohnnyV76 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:59:
Na dagen reviews lezen had ik besloten voor de Yamaha 2700 te gaan. Wat boven t budget eigenlijk maar met de BTW actie van MM net te doen. Zat al voor 00:00 klaar en t is me gelukt er een te bestellen dus kan niet wachten tot ie binnen is. Onze oude Onkyo versterker (zelfs zonder HDMI) is pas overleden en werkte al een tijd lang niet lekker meer dus we luisteren al maanden naar het vlakke geluid van onze platte smart TV. Vanochtend vroeg zag ik dat zowel de 2500 als de 2700 al niet meer in de webshop te vinden waren dus heel blij dat ik maar opgebleven ben. Wellicht hebben ze ze nog ergens bij je lokale MM staan als je er echt graag een wil. Heb wel de verwachting dat er straks een wereld voor ons open gaat. :)
Hahaha, ik heb speciaal een account aangemaakt om te reageren hierop. Ik zat namelijk OOK klaar gisterenavond om 00:00 en had de Yamaha 2700 in mijn mandje gedaan. Ik zag dat ik niet was ingelogd, dus logde in en veranderde ook gelijk even mijn woonadres van mijn account. Ik ging terug naar mijn mandje en HET ARTIKEL WAS UITVERKOCHT |:( |:( :o :o :'( Wow, ik ben zelden zo intens sacherijnig geweest.

Om het nog mooier te maken, toen dacht ik: Ok, dit ding is populair. Ik moet om 08:00 bij de mediamarkt zijn morgenochtend (Amersfoort). Ik daar wachten, in de vrieskou voor de deur met wat andere trieste mensen zoals ik :'). YES, deuren open "WAAR ZIJN DE SOUNDBARS?!" Gevonden! "HEBBEN JULLIE DE YPS2700 NOgggggggggggggggg?!?!?!?!?1111" ...
.."Nee, meneer. Nooit gehad ook. De MM Arena heeft ze. Maar ze hebben er nog maar 3 en reserveren doen we niet vandaag"

AARGH. PISLINK die winkel uit, stormde naar mijn auto en met 220 naar Amsterdam de MM Arena gereden - waar maar 3 mensen rondliepen en...... ja hoor.... Daar was-ie nog :*) :*) Hoe fokt een mens zichzelf op :')

Ok, lang verhaal kort: je hebt er goed aan gedaan direct te bestellen en ik heb mn les geleerd op zo een dag in de webshop. Ik heb wel 1 voordeel: ik heb 'm al, vanavond aansluiten :)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 877471 op 26-01-2017 11:36]

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-03 08:19
Voor de liefhebbers: bij Bol de Sonos Playbar voor €660

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 16:19
Anoniem: 877471 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Zoals gezegd door anderen: ik wil af van de kabels/kabelgoten, speakerstandaards, logge Onkyo receiver, speakers naast de bank, etc. Vind het niet mooi meer na 5 jaar en de hogere segmenten soundbars komen een heel eind in de buurt van de kwaliteit.
Daarnaast vind ik een soundbar als deze ook super mooi staan.
Is idd ook een kwestie van smaak. Ik vind de meeste soundbars niet mooi. En persoonlijk vind ik zichtbare speakers wel nice afhankelijk van hoe ze er uit zien. Maar zo is er voor iederen iets.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Strider
Earzz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:28:
Weet je wat ik zo'n drama vind, de YSP-2700 is een zeer interessante soundbar alleen lijkt hij mij nergens live te aanschouwen. Gisteren wat winkels in Breda afgegaan en natuurlijk Sonos en Bose kunnen zien en horen maar helaas nergens een 2700 of de oudere 2500.
Marketing technisch is er nog heel wat te winnen voor Yamaha, voorlopig wacht ik wel even met mijn aanschaf maar als ik tegen de tijd de Yamaha nog steeds niet heb gehoord ga ik hoogstwaarschijnlijk gewoon voor de Soundtouch 300.
Bestellen en retourneren kan natuurlijk ook altijd ;)

Het probleem met die sound projectors is natuurlijk dat ze alleen goed klinken in een wat kleinere ruimte, in een winkelruimte zal het waarschijnlijk nergens naar klinken.

BlaBlaBla

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-01-2022
Het is gelukt de ysp 5600 + ns-sw300 voor 1475. Was iets meer als 1700. Straks maar is beginnen met instellen :)

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-03 13:23
cassiekai schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:37:
Ik ben er wel achter dat er geen ideale Soundbar bestaat. Ik snap niet dat de fabrikanten het niet voor elkaar krijgen dat ze een goed klinkende Soundbar ontwikkelen die alle huidige formaten ondersteund. Kan ook zijn dat ze dat niet willen.
Als je de prijs verdeelt over de onderdelen heb je een antwoord op jouw vraag.
Je kan moeilijk 18 drivers (9 kanalen voor 5.1.4, telkens een woofer en een tweeter; de subwoofer even buiten beschouwing gelaten)
in een inerte doch compacte behuizing (volume hoogstens 10L) plaatsen
met voldoende versterkermodules en vermogen
+ geavanceerde DSP om de compacte behuizing te compenseren
+ genoeg rekenkracht voor een volledige flexibele EQ om de verschillende types ruimtes op te vangen (voor het creëren van een geloofwaardige surround bubble ahv. beschikbare reflecties)
op de markt brengen voor 599€. Ik zie het toch niet gebeuren.

Zelfs aan 2000€ zie ik niet hoe je er een cent aan moet verdienen na aftrek van productiekost, R&D en marketingskosten.
Devialet doet nog niet de helft hiervan met de Phantom en ze blijven vooralsnog verlieslatend.

Resultaat: men gebruikt plastic behuizingen, full range drivertjes en pseudo surround effectjes. Het al dan niet decoderen van DTS:X is dan eerder een gimmick aangezien het toch niet naar behoren weergegeven zal worden; en kan de soundbar genoeg nemen met de DTS core.

• ToyotaMR2
Anders een KAKU-setje? Kun je het met een druk op een knopje regelen en meteen energiebesparend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-02 21:21
een rare vraag maybe :)
Maar zijn er soundbars die je als centerspeaker kan gebruiken in een 5.1 opstelling ?
bij gewoon tv kijken kan dan de soundbar en bij film volledige 5.1 setup.

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-12-2022
Weet iemand waar ik in Amsterdam de Yamaha 2500/2700 of de 5600 kan beluisteren. Heb nu nog de Focal Dome speakers maar in mijn nieuwe huis is het wat lastiger te plaatsen en eigenlijk ben ik al die kabels ook zat.

De Lg SJ9 ziet er trouwens ook interessant uit. Is al op voorrad bij plattetv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerv47
  • Laatst online: 20-02 21:37
outlandos schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:09:
[...]

Ja ik ook, ben erg benieuwd! Release date staat op 4 april. Hopelijk voor die tijd al reviews.
Besteld! :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Buttarfly
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 18:25
Hoi,

Ben momenteel op zoek naar een lowbudget soundbar (max €200) als cadeau. Op mediamarkt staan er genoeg modellen nabij de €100 maar ik vroeg me af of het verstandig is om de soundbar van hetzelfde merk kopen? (Sony bravia televisie).

Op dit moment neig ik naar een JBL SB150 puur vanwege de looks.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-03 15:16
Heos Homecinema is nu 299 pond op amazon.co.uk . Omgerekend zal t incl verzenden uitkomen op iets rond de 350 euro. Echt geen geld natuurlijk .

Zelf vorige maand gekocht voor 50 pond extra. Zelf nog steeds heel tevreden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22
outlandos schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:41:
Bron?

Volgens mij kan het wel, maar heb je niet echt 'true-surround'.

Ligt het trouwens aan mij of zijn er nog helemaal geen reviews van de nieuwe HEOS BY DENON Bar?
Zoals ik het begrijp kun je wellicht wel speakers aan je HEOS ecosystem toevoegen, maar de "oude" soundbar van HEOS doet er vervolgens niets mee. De surround die de soundbar probeert te creeeren doet ie virtueel vanuit de soundbar zelf, zonder gebruik te maken van eventuele extra speakers :
http://denon.custhelp.com...etail/a_id/3969/related/1

Van de nieuwe bar kan ik ook nog weinig vinden... op youtube staan wat commerciële filmpjes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03 09:28
Rino schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:04:
[...]

TV-geluid kan (nog) niet worden afgespeeld via andere Heos luidsprekers

Dit gaf ik ook in m'n vorige post aan.
Volgens mij heb je daar inderdaad de Heos Bar voor nodig, de nieuwste sounbar dus á 999€.

Die is wel compatibel met draadloze achterluidsprekers en subwoofers van HEOS
Kreeg net een mailtje met de letterlijke tekst;

Groepeer de hele HEOS-familie met de nieuwe ‘tv-geluid groepeer’ functie en geniet van gesynchroniseerd geluid van jouw tv door het hele huis. Door deze functie kun je het tv-geluid van de HEOS Homecinema en HEOS Drive uit andere HEOS-speakers laten klinken. Je hoeft alleen maar de tv-geluid groepeer functie aan te zetten en de audiovertraging in te stellen.

meer info en how to: http://pop.dmglobal.com/HEOS-Hints-NR1-NL

lees de draad voordat je blaat

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wravburn schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:38:
Van plan om een soundbar aan te schaffen, maar ik zit een beetje te puzzelen met de logistiek ervan.

Ik was niet van plan boven de 200-250eu uit te komen. Een kleine woonkamer en dat is de helft van wat ik aan de tv heb uitgegeven, dus dat lijkt me prima.

Ik heb momenteel een (pricewatch: Sony Bravia KDL-40R450C Zwart met 2 x HDMI. Daarin zit nu een Playstation 4 en een Chromecast. Nu zie ik met kerst nog wel een Nintendo Switch aankomen - dat zou het op 3 x HDMI maken.

Nu zijn er niet zoveel Soundbars met 3 x HDMI, het eerste interessante is de (pricewatch: Sony HT-CT790 ) wat alweer op de 400eu zit.

Behalve de het ene apparaat via hdmi naar de tv, de andere via hdmi naar de soundbar en de derde via optisch naar de soundbar laten gaan zie ik niet zo snel een andere optie. Iemand een zinvol idee?
Ik heb deze: pricewatch: Sony HT-XT3 bevalt me uitstekend. Soundplate, dus net even anders maar komt erg goed geluid uit en de 3 hdmi-poorten zijn ideaal.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:19
@FastForwardNL 1,5 meter als ik het goed heb. Heb ze echter niet uitgepakt (UK stekkers). Heb ze gelijk vervangen voor deze: https://www.karwei.nl/ass...301s-230v-1-5-m/p/B448524.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:19
@jjtweaked De soundbar heeft een adapter (zoals een laptop), waarvan dus een kabel is te vervangen voor bovenstaande link. De sub sluit je via zo'n kabel rechtstreeks aan.

De status led van de soundbar kun je dimmen of zelfs helemaal uitzetten. Dit doe je via de Heos app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heb de LG SJ9 twee weken geleden gekocht voor 750 euro (loopt nu een kassakorting actie van 250,-). Tot nu toe erg tevreden en kan me grotendeels wel vinden in de review van homecinemamagazine. Bij het kijken van Blair Witch (2016) in Atmos kwam het regengeluid inderdaad van boven de speakers ipv boven de bank maar dat mocht de pret niet drukken, alsnog een erg indrukwekkende ervaring.
Ook simpelweg een playlist via Spotify (Bluetooth of Chromecast) levert meer dan prima geluid op met een heerlijke bass, die ik jammer genoeg niet te hard kan zetten vanwege de buren. DTS:X wordt door Plex (op een Odroid C2) naar DTS omgezet, hopelijk wordt dit ooit nog een keer middels een FW update ondersteund. Voorlopig zeer tevreden, als de Sony ST5000 uitkomt kijk ik wel weer verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:09
Iemand hier nog tips voor een goede en betaalbare, losse (multi-room) speaker om te gebruiken bij mijn Yamaha 2700 soundbar? Plan is om buiten een speaker te zetten voor als we lekker op de loungebank hangen en dan via musicast daar muziek op af te kunnen spelen. Wellicht heeft iemand met hetzelfde idee een aanrader?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:56
JSchut schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:12:
[...]

Ik heb hem nu net ook kunnen bestellen. Hoe snel had je hem binnen en hoe bevalt hij?
Geloof 2-3 dagen. Ligt ook aan het tijdstip van de bestelling gok ik. Maar ik had hem met dat tijdsbestek binnen.

De bar bevalt me erg goed. Installatie is erg gemakkelijk en alle functies werken zoals ze bedoeld zijn.

Tot op heden voel ik nog geen drang om er een sub bij te kopen. Het geluid is gewoon erg goed voor dagelijks gebruik. Tot op heden heb ik nog geen goeie film gekeken, dus wellicht dat dat mijn mening doet veranderen omtrent de sub. Echter is deze er zo bijgekocht, en om eerlijk te zijn hoop ik stiekem dat ING deze ook nog gaat toevoegen aan hun assortiment. Scheelt toch weer een paar euro.

Je gaat er hoe dan ook veel plezier van hebben!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02 14:54
Ik denk toch dat dit mijn nieuwe soundbar wordt; https://www.whathifi.com/sony/ht-st5000/review

Mag m'n ysp -2500 in de verkoop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 898743

Acties:
  • +1Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:30
Mrk87 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:17:
Heb de HT-ST5000 besteld. Benieuwd wanneer hij binnenkomt. Al meer mensen hem besteld?
ben benieuwd naar je ervaring. Ik zit te twijfelen tussen die en de ysp-5600. Het grootste struikelblok ,zoals ik hierboven lees, is dat mensen atmos verwachten zonder randapparatuur die dat niet ondersteund. Bijv tv's die atmos via arc retour kunnen sturen zijn er niet veel.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bert Arendsen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-01-2020
NRG-81 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Sony CT790 is uit te breiden met multiroom speakers. Wel een losse draadloze sub erbij. Prijsrange is wel meer in de buurt van je budget
Ik heb deze aan willen schaffen bij platte tv en kreeg te horen dat ik voor het zelfde geld de CT800 kreeg. Top deal dus. Bedankt voor de Tip!!

Ik ben er tot nu toe erg tevreden over.

Nu ben ik wat aan het rommelen om mijn mp3s die op mijn computer staan af te laten spelen op de soundbar. Met windows media player is me dat ook wel gelukt, maar je kan helaas nergens tot mijn weten aangeven dat hij standaard op de soundbar afspeelt. is er een player die dat welk kan en die ik eventueel ook kan bedienen vanaf mijn tablet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 07:10
Zo de soundbar ligt inmiddels in mijn auto. De deal die ik had ging helaas niet meer door, dus gelijk naar de lokale MediaMarkt gegaan en de bar gekocht.

Bij de MM in almere stond ook de nieuwe Sony HT-ST5000, die heb ik ook even beluisterd. Moet zeggen dat het, in de winkel, mij wat tegen viel. Het geluid met subwoofer vond ik niet overtuigend beter dan de Bose zonder. Met subwoofer was de Bose bar beduidend beter qua sound.
Dit alles natuurlijk in de winkel met een hoop muziek rondom beluisterd, maar wel beide via bluetooth het zelfde nummer beluisterd.

Kortom, ondanks dat ik hem nog niet aangesloten heb thuis, nu al blij met deze keuze :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:51
Steeple schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:54:
Ben even benieuwd naar advies in dit lijntje...

Na verhuizing wil ik af van de losse boxen, maar wel gebruik blijven maken van mijn mooie REL subwoofer.
Welke soundbar biedt goede functionaliteit (Atmos?), past mooi bij 49" TV en heeft niet standaard Subwoofer bijgeleverd, maar kan er wel op worden aangesloten....

Enig advies wordt zeer gewaardeerd.
Zover ik weet kan dat op de Arcam solo Bar. Die heeft een aparte subwoofer uit en hoeft niet perse eigen merk te zijn. Je kan altijd even de handleiding erbij opzoeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:10

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

Rino schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:27:
[...]

Hoeveel korting is haalbaar? (in procenten). En bevalt deze set nog? Ik lees "veel" op AVS forum over klachten over de rears die sissen of connectie verliezen. Heb je hier zelf ook last van?

De combinatie met de UHD player is erg interessant, thanks voor de tip.
Hoeveel korting haalbaar is, tja, trial and error zou ik zeggen ;) Maar een procentje of tien zou ik toch wel op inzetten.

Ja de K950 bevalt nog steeds prima. Ik ben ook bekend met de verhalen van sissende rear speakers, static noise en eventueel zelfs connectie verliezen. Heb ik persoonlijk geen last van. Maar dat is dus waarschijnlijk een beetje geluk hebben.

Enige echte minpunten zijn een bass die weliswaar heerlijk krachtig is, maar ook net iets te vaak overpowered. Dan moet je weer volume of basniveau/subwoofervolume aanpassen.
En de rears mogen bij niet-atmos tracks nog wel iets levendiger worden. Bij Atmos-tracks komen ze overtuigend tot leven, en overigens ook als je via de Multiroom app van Samsung over de WiFi een willekeurig muzieknummer laat afspelen. Maar bij regulier 5.1 materiaal of tv-uitzendingen kun je niet met een druk op de knop die dingen echt 'aan' zetten. De verschillende virtuele surroundmodi doen dat in feite wel, maar dan zou je eigenlijk willen dat het volume van de rears wat hoger was. En die heb ik al op max staan. Maar goed, bij de meeste actiescènes van films en series doen ze het zeker niet slecht. Maar hou hier wel rekening mee. Je moet dus ook wel echt atmos tracks gaan gebruiken om dit ding te 'rechtvaardigen' :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Strider
Rino schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:27:
[...]

Hoeveel korting is haalbaar? (in procenten). En bevalt deze set nog? Ik lees "veel" op AVS forum over klachten over de rears die sissen of connectie verliezen. Heb je hier zelf ook last van?

De combinatie met de UHD player is erg interessant, thanks voor de tip.
Ik ben zelf zeer tevreden over mijn k950. Ik ben nog steeds van mening dat er op dit moment niet veel beters is.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:10

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

Rino schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:44:
[...]

Thanks, dit zijn de reacties en tips waar je wat mee kan als toekomstige eigenaar. Je hebt me omgehaald :)..
Heb je zelf ook de UHD8500 erbij 'gekregen'
Yup, die speler + de drie UHD-films (waarvan alleen Max Max de moeite waard is) die erbij zitten met die actie. Check wel even of je gaat bestellen bij een winkel die op de lijst van Samsung staat die ook echt onderdeel is van de actie. Het is een hele rits, maar je zal net zien dat jouw winkel er niet tussen staat...

Voor mij was deze soundbar om meerdere redenen de beste keuze, en ik ben tevreden, maar er zijn dus wel wat minpuntjes en je moet ook wel echt van plan zijn om werk te maken van Dolby Atmos-materiaal (bijv via de Xbox One of de UHD 8500-speler met uhd blu rays) om het ding te 'rechtvaardigen'. Want surround zonder Atmos is weliswaar goed, maar dat kan een losse receiver + speakers uiteraard beter. Dit ding is echt geoptimaliseerd voor Atmos, en voor mij zijn de reguliere 5.1-prestaties prima, maar niet iedereen zal dat goed genoeg vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 07:10
remzor schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:19:
[...]

De ST300 staat inderdaad altijd standby. Via de app of Spotify kun je dus meteen radio/muziek afspelen. Je kunt ook de presets 1 t/m 6 instellen en dus meteen naar een opgeslagen playlist o.i.d. gaan.

Qua software geen issues eigenlijk; waar mensen het dan met name over hebben zal wel het ontbreken van enkele diensten (zoals Apple Music) en wellicht de lay-out zijn. Verder is de app makkelijk en komen er regelmatig software updates (vorige week nog) met wat aanpassingen en toevoegingen.
Voordeel is verder dat je dan wel DTS support hebt, HDMI en bluetooth.
Vic83 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:00:
Bedankt voor je reactie Remzor! Als ik het goed begrijp, kun je de Bose ook wel echt aanraden? (gebruik je hem trouwens met/zonder subwoofer?)
Dit kan ik allemaal beamen!
Heb hem zelf ook staan en sinds 2 weken in gebruik. Uitermate tevreden en kan mij weinig vinden in de commentaren dat de app ruk is en allemaal waardeloos werkt.
Vind hem zelf makkelijk werken, wellicht niet zo uitgebreid als Sonos, maar hij voldoet voor wat ik er mee doe.

Wat ik wel heerlijk vind is de meegeleverde universele afstandsbediening! TV, soundbar en Telfort kastje nu met één afstandsbediening aan te sturen. Zet ik mijn Telfort kastje aan, springt automatisch de soundbar op de goede stand en de tv ook.

Gebruik momenteel geen subwoofer, die vond ik wat te duur om gelijk mee te bestellen.
Behalve radio en wat Netflix nog niet alle mogelijkheden getest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:39
Maar maak het dan eens concreet, wat vind je zo slecht? Ik heb namelijk helemaal geen bugs, iOs versie (iPad + iPhone).

Wat ik ermee doe:
1. Presets benaderen (Spotify playlists / radio stations) = werkt prima
2. Playlists van Spotify afspelen en soms genre-radio o.i.d. = werkt prima
3. Internet radio opzetten / zoeken = werkt prima

Meer hoef je er toch niet echt mee te doen lijkt me.. audio settings e.d. verander je toch niet steeds, die laat je staan als je AdaptIQ hebt uitgevoerd of de settings zelf wat hebt aangepast?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MillZ
  • Laatst online: 12-01 21:18
Heeft iemand tips welke beugels ik kan gebruiken voor de rear speakers van de Samsung HW-K950 soundbar?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:26
Even weer een aanvulling van mijn Samsung hw-k950 soundbar.
Inmiddels afstandsbediening in bezit en kon de sub opnieuw pairen. Probleem opgelost en weer dik geluid.
Vandaag de blue-Ray mogen ontvangen van de Samsung promotie en dus dolby atmos kunnen testen. Mijn LG Oled55c6v ondersteund het helaas niet met bijv Netflix.
Alles aangesloten volgens boekje. HDMI uit de blue-Ray rechtstreeks op de soundbar en via arc op de soundbar naar de tv. Moet werken.
Maar wat ik ook probeerde.... geen dolby atmos. Grrrrrrrrrr.
Na zoeken en balen uiteindelijk erachter gekomen dat er een update beschikbaar is voor de soundbar. En tadaaaa. Dolby atmos is working.
Apart. De bar werd toch echt verkocht als atmos.

Maakt niet uit. Het werkt... en hoe!
Normaal staat de sub op -2. Maar met dolby atmos moet ie toch echt even naar -6. Wat een geweld komen er uit de speakers. Kan niet echt zeggen dat ik geluiden ervaar via de bovenkant. Maar dat kan ook komen door de film zelf.
Klinkt het zuiver? JA
Klinkt het vol? JA
Hoor je bass? JA
Voel je bass?? JA JA JA.

Al met al een tevreden persoon en dankzij de promotie van Samsung een leuke koop zo met de blue-Ray erbij.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37
Neem dan een denon heos bar die heeft ir receivers in de bar. En interpunctie en spellen mag wel wat aandacht hebben...

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-03 10:32
@Hondadude, wat bedoel je met “moet minstens 10cm voor de tv liggen?” Als de Soundbar voor de tv ligt, ligt hij er geen meter vanaf, maar normaal rond de 10cm. Afstand heeft niets te maken met het bereik van de remote, die werkt perfect.
Ook ik wil je vragen punten en komma’s te gebruiken. Leest makkelijker!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-03 10:32
Hondadude schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:08:
[...]

Ok super dus mag gerust bijna tegen voet staan ? :)

wel met 10cm spatie tussen voet van tv en soundbar kan dus dichter 3cm of zo ?

Ja sorry daar voor :D
Bij mij ligt hij tegen de voet. Mag ook op de voet maar dan ligt hij een beetje schuin. Overigens, met de magic remote kun je ook de Soundbar bedienen. :)

• oparinus
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-08-2022
Zoals jullie gelezen hebben, heb ik ook een lg sj9, prima geluid, maar verwacht niet al te veel van dolby atmos, zeker niet als je geen hulpmiddelen hebt zoals surround speakers. En let op, alleen via de hdmi in op de soundbar is het weergeven van dolby atmos mogelijk, b.v. met een blu- ray speler.Want de meeste Tv's hebben geen ARC, en als ze dat wel hebben wil dat niet zeggen dat het dolby atmos ondersteund.
Dus wees gewaarschuwd voor al te mooie reclame over dolby atmos.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:57
Iemand ervaring met de pricewatch: JBL Bar 5.1 ?

Ziet er wel interessant uit:
- Draadloze sub
- Draadloze achterspeakers
- 3 x HDMI in
- DTS
- 4K support

Nadelen:
- Achterspeakers op batterijen/ accu (10 uur te gebruiken)

Ben benieuwd naar ervaringen van een tweaker als iemand hem al heeft :)?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:55
Bij Expert is er dit weekend Korting Festival met 20% korting op diverse audio & video apparatuur, waaronder ook op de Heos producten.

Bijvoorbeeld de Heos Bar
https://www.expert.nl/denon-heos-bar

En de Heos Subwoofer
https://www.expert.nl/denon-heos-subwoofer

Ik heb zelf zojuist zo'n mooi 3.1 setje aangeschaft, kan niet wachten om het op te gaan halen :)

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Volgens mij had de mediamarkt in Almere deze staan, naast de K950...Sony nog niet geluisterd, Samsung klonk goed, maar helaas hadden ze de rearspeakers naast de tv geplaatst ivm merkhoeken daar.

Als iemand al de JBL Bar 5.1 heeft, graag een review! Voordeel van de geheel draadloze rearspeakers vind ik zeker wel een plus t.a.v. andere speakers die toch nog stroom nodig hebben. Het wordt denk ik kiezen tussen de JBL en de K950

• ToyotaMR2
Lekker is dat.
Wil ik een bestelling plaatsen bij Expert, krijg ik de melding dat de bestelling niet geplaatst kan worden en dat ik moet bellen.

Tja, bellen kan pas vanaf maandag en dan is tevens de korting verlopen.

Succes met het verhaaltje vertellen en de korting alsnog krijgen?

• MillZ
  • Laatst online: 12-01 21:18
Idanue schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:17:
Ik sta op het punt om een SAMSUNG HW-K950 te kopen maar nu lees ik veel berichten over "hissing" rear speakers maar ik kan niet vinden of dat nu bij alle speakers is of gewoon incidenteel.

Iemand hier met een K950 die even op 30cm afstand van de speaker wil luisteren bij DD/DTS geluid? :P
Geen 'hissing' hier....Enige gebrom wat ik soms hoor komt van mijn vrouw en mijn HUE lamp..

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:34
MillZ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 03:52:
[...]
Geen 'hissing' hier....Enige gebrom wat ik soms hoor komt van mijn vrouw en mijn HUE lamp..
Bedankt voor het testen, ik heb hem maar besteld. d:)b

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-03 18:31
In Groningen is een TVQ Soundstore met 3 luisterruimtes. Ideaal, alleen zijn die ruimtes geoptimaliseerd voor geluidssystemen en is het plafond daarom ook aangepast. Hierdoor komt een Atmos systeem nooit tot zijn recht en hebben ze die gewoon los in de winkel staan.

IGN: Rasmalluin

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 10:49
Rasmalluin schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:29:
Heeft iemand tips voor het aan de muur bevestigen van de rear boxen van de Samsung HW-K950? Samsung heeft volgens mij geen speciale beugels hiervoor.
Bij mij hangen ze aan deze beugels https://www.vogels.com/nl...3200-speaker-beugel-zwart.

Everywhere you go you always take the weather with you

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 10:49

Everywhere you go you always take the weather with you

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37
k1978 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 05:49:
Iemand hier ook de Yamaha ysp 2700 ? Ben benieuwd naar ervaringen.. Wat ik zo op internet lees aan reviews neig ik erg naar deze bar.. Maar alle input is welkom. Kon niet veel vinden op dit forum helaas..

Zie ook de YSP-4300 staan voor 100 euro meer.. Is dit een oud model ofzo ? Zie op de Yamaha site alleen nog de 2700 en 5600 staan..
Geen ervaring, mee. Wel zeer positieve met de pricewatch: Denon HEOS Bar (Zwart)

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:35
De Sony HT-ST 5000 nu bij Bol.com met 500eu cashback ipv 250 tijdens Black Friday. Het begint nu toch wel te kriebelen...

https://www.bol.com/nl/p/...bwoofer/9200000074639969/

Edit: ik zie deze korting nu niet meer ...

Update op de Sony cashback

Meer en meer winkels gaan hier in mee. Na Bol.com, Coolblue en Expert net met Platte TV gebeld. Die passen hun prijs aan naar de laagste prijs op the pricewatch en garanderen de 500 euro korting na meerdere malen nagevraagd te hebben.

Zojuist mijn HT-ST 5000 daar besteld. Factuur met daarop netjes een melding van de cashback wordt verzorgd. Goedkoper gaat het voorlopig niet worden waarschijnlijk. Bestelling bij Expert geannuleerd :-)

[Voor 145% gewijzigd door maxvdh op 24-11-2017 12:18]

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:07
zat ze nog een beetje te plagen in de chat:

is de vip-korting de moeite waard? --> Dat is zeker de moeite waard!
dus het vip-bedrag is veel minder dan 1249? --> standaard teksten, waaronder "Wij weten ook neit precies wat de Vip-korting zit en op welke producten."

tja. Lijkt me sterk dat ze het niet kunnen zien, maar als verkoper wil je het gewoon niet opzoeken want je wordt geacht enthousiast te zijn over de VIP korting en als je teveel weet krijg je alleen maar gewetensbezwaren. Weet niet of ik dit een fijne manier van zakendoen vindt, maar soit. Zal misschien wel nodig zijn in dit internet tijdperk.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-03 16:48
jamas schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:00:
[...]

Je had nog eens 100 euro extra kunnen besparen als je bij hifi corner middels cashbackxl(4%) besteld had.
Die tip was te vinden in het Blackfriday topic.

Ook op je huidige aankoop had je nog 32,50 kunnen besparen, als je middels cashbackxl(2,5%) besteld had.

Maar goed, voor 799 is het ook prima deal en dan te bedenken dat je een maand geleden gewoon €1368,- bij de goedkoopste leverancier neer moest tellen. Alvast veel plezier ermee :)
Haha nog bedankt voor de extra tip, maar daar kreeg ik geen Sony UHD blu-ray speler bij. Wel heb ik gebruik gemaakt van cashbackxl 8) Dinsdag of woensdag komen ze binnen. Nu maar hopen dat Sony inderdaad netjes die 500 euro cashback geeft, zie het namelijk nergens op hun site staan, alleen bij de winkeliers.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hermen91 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:48:
[...]

Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Besteld op expert.nl. Heeft er al iemand een bevestiging van de 2*€250,- van Sony?
Zie het blackfriday topic, meerdere keren bevestigd inclusief kopie van chat met medewerkers van Sony.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:14

alwinus

Tweaked

Thermometer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:23:
Sinds dit weekend heb ik een nieuwe TV (LG C7V). Hier heb ik mijn soundbar (Sony HT-CT790) op aangesloten middels een optical kabeltje. Nu krijg ik het niet voor elkaar om mijn beeld consistent synchroon met de audio te laten lopen...

Voorheen met de oude TV had ik er geen last van, aangezien ik de soundbar via ARC HDMI had connected, waar ik mijn apparaten op de soundbar aansloot. Nu wil ik dat niet doen omdat ik apparaten heb (zoals de Apple TV 4K) die niet alle HDR kunnen doorsturen via de soundbar.

De delay kan ik fixen op mijn TV settings met -2 of -4, maar dit blijft niet consistent werken. Ook merk ik dat na een restart van de soundbar, de delay minder is. Dan is er nog maar een heel kleine lip-desync.

Is dit een bekend probleem met apparaten die via Optical zijn verbonden? Hebben jullie misschien tips hoe wat ik nog kan proberen?
bekend probleem met de LG C7. Google maar eens. Geluid op PCM is een van de oplossingen icm met een Apple TV 4K voorlopig afwachten want her en der schijnt het ook opgelost te zijn met de laatste firmware maar niet bij iedereen....

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Toch de knoop maar doorgehakt en gegaan voor de Yamaha YSP-2700. Had hem vorige week tijdens black friday al besteld bij PlatteTV, maar ondanks de status op voorraad, kon ik deze niet afhalen in Breda of een andere vestiging. Maandag een mail gekregen dat hij klaar ligt voor verzending en er gewacht wordt op de betaling (overschrijving). Uiteraard direct in orde gemaakt, maar na geen reacties gister en vandaag terug contact gehad met PlatteTV. Mag nog eens 5 dagen wachten voor levering, dus dit maar gecanceld en terug besteld bij iEar in Tilburg. Direct reactie via mail en morgen ophalen...

Ben benieuwd hoe de bar klinkt in mijn vrij grote woonkamer met gordijnen en open plan aan 1 kant! Morgen in ieder geval veel spelen! :-P

• ToyotaMR2
Zo, mijn lange wachten wordt eindelijk beloond.
De soundbar wordt morgen persoonlijk door een medewerker afgeleverd, met een kleine tegemoetkoming voor het lange wachten.

Ben benieuwd!

• ToyotaMR2
De K950 via Expert.
En ipv de €150 cashback van Samsung, waar ik de soundbar oa voor kocht, heb ik de datum op de factuur laten aanpassen waardoor ik nu gebruik kan maken van de huidige promotie.
Een UHD BR speler met 2 films twv €307,-.

Tel daar de cashback van Expert en CashbackXL bij op en ik ben redelijk tevreden.

Nu heel benieuwd naar de soundbar zelf en die tegemoetkoming :D

• Nostordici
k1978 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:22:
Beide valt niet te vergelijken .. maar als jij er genoegen meeneemt 👍
Ik zit vooral in dubio wat te doen, keuze is nog niet gemaakt hoor. Ik bedoelde vooral dat de geïntegreerde soundbar al beter klinkt dan een gewone tv. Kijk voor een film met dolby atmos zal je gelijk verschil horen, bij 5.1 geluid idem, maar er wordt natuurlijk ook normaal tv gekeken. Is het verschil hierbij ook nog zo groot? Of klinkt het dan misschien zelfs overdreven.

• Nostordici
Hmm, ik ga denk ik toch ga doorzetten en de Sony HT ST5000 in ontvangst zal nemen, al moet ie nog wel geleverd worden door plattetv.nl. Inclusief cashback kom ik ongeveer op een prijs uit van 759 euro en dan zit de X800 UHD blu-ray speler er ook bij. Effectief betekent dit 539 euro (-prijs X800) voor een high-end soundbar. Mocht het echt tegenvallen (wat ik niet verwacht) dan kan ie altijd nog retour of misschien iemand blij maken die de deal heeft gemist ;)

Alleen snap ik nog niet waarom ik nog steeds geen verzendbevestiging heb, omdat de soundbar inmiddels op voorraad is. Iemand die ook besteld heeft en dit weet? Bij plattetv vertelde ze mij dat ik nog even geduld moet hebben, geen directe reden.

• PeeBee
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10-2018
Jahoor, geef maar een seintje :-)

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Nostordici schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:13:
Alleen snap ik nog niet waarom ik nog steeds geen verzendbevestiging heb, omdat de soundbar inmiddels op voorraad is. Iemand die ook besteld heeft en dit weet? Bij plattetv vertelde ze mij dat ik nog even geduld moet hebben, geen directe reden.
Ik heb ze vandaag nog gesproken. Wederom 5 dagen uitstel van levering. Dus wordt pas volgende week :(
De voorraad op de site was een "foutje" aldus plattetv.nl. Ze hebben het vandaag aangepast naar "vraag naar levertijd".

Het blijft een beetje discutabel allemaal.

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:40
maar hoe bevalt hij eigenlijk, bij degenen die hem inmiddels wel in huis hebben?
Dat hangt er ook vanaf wat de reden is dat je een soundbar kiest. Ik kom van een Jamo 606 HCS 5 set op een Yamaha reciever, bij elkaar nog geen 1000 euro. Ook niet top of the line, maar wel al heel redelijk geluid. De overgang naar de soundbar is ingegeven door de aanwezigheid van een hele nieuwsgierige en actieve dreumes.

Voor films en series is die stiekem best wel goed en komt die richting de vorige set. De bar weet het geluid behoorlijk goed de ruimte in te sturen, iets wat mij enorm meevalt. De Dolby Atmos demo op de Xbox heeft een forest demo, welke enorm indrukwekkend is. De regengeluiden komen duidelijk ergens anders vandaan dan uit de bar voor je gevoel. Voelt de eerste keer een beetje verwarrend, want je weet dat het geluid uit de bar komt, maar je hoort het ergens anders.

Bij muziek kan die duidelijk niet tippen aan de vorige set maar dat was ook mijn verwachting niet. De sub kan wat overweldigend zijn, dus die heb ik aardig teruggeschroefd in zijn volume, maar die kan je ook niet te zacht zetten want dan mis je duidelijk het middenlaag-laag. Ik moet ook nog wat spelen met de locatie van de sub. De bar en sub voelen qua bouwkwaliteit goed aan.

Verder werkt de spotify integratie erg goed en simpel, gaat die snel aan, heeft die bij het schakelen van ingangen soms wel even nodig voordat het beeld verschijnt en heeft toegankelijke menu's. Wil je verder nog iets specifieks weten?
Pagina: 1 2 3 ... 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee