Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:15
Gerwin89 schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:30:
Weet iemand of er een snelle methode is om het scherm uit te zetten? Dit zit ergens diep verstopt in de settings maar een snellere optie is wenselijk hier.
Je kunt het ook aan het Quick Settings menu toevoegen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

H.Boss schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:13:
[...]

Ja die heb ik al in gebruik. Alleen fijn om gewoon de fysieke AB te kunnen gebruiken.
Maar wat is jouw bezwaar tegen de pointer? Zelf kom ik ook van Samsung en dacht ook wat moet ik met zo'n pointer? Maar in de praktijk is het wel ontzettend handig.....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
H.Boss schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:26:
Sinds afgelopen vrijdag in bezit van een LG OLED 55 B2(2022). Prachtig beeld als je dit vergelijkt met de Qled van Samsung.

Een vraag na wat trucjes gevonden te hebben op het internet. Maar die werken helaas niet. Kan ik de muisfunctie van de AB uitzetten? Of is een universele AB de enige oplossing?
Ik gebruik de pointer nooit, doe vrijwel alles via de pijltjes en sneltoetsen. Als ik bijvoorbeeld settings open schakel ik direct over op de pijltjes toetsen, werkt voor mij veel sneller en nauwkeuriger dan die pointer.

(Tegenwoordig staan er geen pijltjes meer op trouwens. Het is de zwarte ring rondom je scroll wiel).

Edit: er schijnt een manier te zijn om de pointer uit te schakelen: YouTube: LG C1: PERMANENTLY Disable the Pointer!. Heb je dit al geprobeerd?

[ Voor 34% gewijzigd door stin00 op 19-12-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 12:38
LG update https://www.lg.com/us/sup...18&subcategory=CT30017665 reference

[ Voor 6% gewijzigd door Patrickccc op 19-12-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

H.Boss schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:26:
Sinds afgelopen vrijdag in bezit van een LG OLED 55 B2(2022). Prachtig beeld als je dit vergelijkt met de Qled van Samsung.

Een vraag na wat trucjes gevonden te hebben op het internet. Maar die werken helaas niet. Kan ik de muisfunctie van de AB uitzetten? Of is een universele AB de enige oplossing?
Gewoon niet met je AB saberen? Als je de navigatieknoppen (bij de scrollwheel) gebruik figureerd hij gewoon als een normale AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
echthard schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:44:
[...]

Is het een idee om de Chromecast dan op HDMI 1 aan te sluiten?
Dat zou inderdaad kunnen.
Alleen is de HDMI 3 poort de enige met HDMI eARC ondersteuning, deze zou ik willen blijven gebruiken.
Hiernaast hangt de TV aan de muur en is het een hoop gedoe om m eraf te halen om de CC te verwijderen.

Iemand nog andere ideeën hoe ik kan voorkomen dat de TV altijd op start op HDMI 1 ipv de wenselijke HDMI 3? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:04
@LogiZ5500 Heb je op alle apparaten HDMI-CEC (simplink) aan staan.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 21:35
Barfman schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:40:
Op de TV én de Chromecast staan HDMi Symplink inderdaad aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 04:09

d0s

sssst

Barfman schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:40:
Dit inderdaad. Hier op c2 schakelt hij altijd goed naar juiste HDMI. Moet in CEC zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 22:43
LogiZ5500 schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:50:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen.
Alleen is de HDMI 3 poort de enige met HDMI eARC ondersteuning, deze zou ik willen blijven gebruiken.
Hiernaast hangt de TV aan de muur en is het een hoop gedoe om m eraf te halen om de CC te verwijderen.

Iemand nog andere ideeën hoe ik kan voorkomen dat de TV altijd op start op HDMI 1 ipv de wenselijke HDMI 3? 8)7
Je Chromecast zit op Hdmi 3? Waarom hangt je Chromecast aan de eARC poort? eARC gebruik je om een receiver of soundbar op aan te sluiten om het geluid van de televisie en aangesloten bronnen door te geven.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
DforceNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:32:
Vraagje aan de eigenaren van een LG G2 77inch. Hoeveel cm verlies je ongeveer aan de HDMI kabels als je deze netjes wegwerkt door het kabelsysteem? Als ik het zo op foto's zie dan zou ik zeggen iets minder dan een meter.
Ik heb een 65 inch. Van HDMI 3 en 4 naar het midden is ongeveer 45-50cm en vanaf HDMI 1 en 2 (eArc) zo’n 60cm. Vanaf het midden moet die dan nog cm of 6 naar beneden schat ik. Ik heb hem op een voet staan dus mijn kabels lopen iets anders.

Ik vermoed dat de 75inch een cm of 10-15 in de lengte erbij krijgt.
Dus met een meter zit je wel safe.

Overigens ben ik super blij met de G2. Ik kom van een C9 af, maar wilde een slag groter. Hij kan niet tegen de muur (omdat daar oa de katrol van de buitenscreens zit). Getwijfeld over de voet, maar toch gedaan. De 4 graden dat die naar achter helt zie je goed vanaf de zijkant, maar recht ervoor valt het vrijwel niet op.
Handig aan de voet zijn de wieltjes eronder waardoor je hem om zijn as kan draaien en makkelijk bij de aansluitingen kan.

Aantal nieuwe features merk je ook wel verbetering in en NextDNS lijkt alle reclame (behalve de pop-ups zo nu en dan na aanzetten) goed te verwijderen uit de interface. De fullscreen interface is wel beetje jammer, onscreen guide reageert een stuk sneller dan op de c9.

De auto filmmaker modus doet alleen niet zo veel bij mij. Bij de meeste films die de Panasonic 820 afspeelt springt hij er niet vanzelf op. De eArc doet het wel stukken beter dan Arc van de c9. Versterker springt netjes mee aan en op tv geluid. Ook geen vertraging in het geluid bij eArc en de Xbox op HDMI 1. Bij de c9 kreeg ik dat niet goed werkend.

[ Voor 53% gewijzigd door SunnieNL op 19-12-2022 23:07 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 09:00

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Sinds een aantal dagen heb ik mn tv hoekje klaar en hangt de 83" G2 prachtig voor een met wandpanelen bedekte muur. (Folie zit er nog op tot de laatste werkzaamheden zijn gedaan)

Ben zo happy ☺️☺️.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Gz33myhwKutaOPpw3bVRpwq0b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQUIuP3NVykdLP36YzwaMA3u.jpg?f=fotoalbum_large

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Laatst online: 27-09 07:09
DforceNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:32:
Vraagje aan de eigenaren van een LG G2 77inch. Hoeveel cm verlies je ongeveer aan de HDMI kabels als je deze netjes wegwerkt door het kabelsysteem? Als ik het zo op foto's zie dan zou ik zeggen iets minder dan een meter.
De 77 inch heeft een kabelgootje die naar het midden van je tv gaat. Hier kan 1 kabel doorheen die je daar in klemmetjes kunt vastzetten. Voor alle andere kabels kun je vanaf het aansluitpunt in een rechte lijn naar beneden.
Bij de eerste manier zou ik 40cm verlies aanhouden als ruime schatting. Mocht je het exact willen weten dan kan ik het nameten voor je. Ik heb een 3 meter lange hdmi kabel moeten halen omdat ik met een 2 meter lengte echte tekort kwam tot aan mijn receiver.

Ik vind het best apart dat er bij de 77 inch een ander kabelsysteem is in tegenstelling tot de kleinere maten. Daar kom je altijd in het midden uit en bij de 77 inch kan er slechts een kabeltje naar het midden. De voedingskabel zit aan de tv vast en deze is al ook in het midden. Hierdoor zou je er ook rekening mee moeten houden of je kabelgoot groot genoeg is voor zo'n stekker.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 09:00

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Marcievg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:58:
[...]

De 77 inch heeft een kabelgootje die naar het midden van je tv gaat. Hier kan 1 kabel doorheen die je daar in klemmetjes kunt vastzetten. Voor alle andere kabels kun je vanaf het aansluitpunt in een rechte lijn naar beneden.
Bij de eerste manier zou ik 40cm verlies aanhouden als ruime schatting. Mocht je het exact willen weten dan kan ik het nameten voor je. Ik heb een 3 meter lange hdmi kabel moeten halen omdat ik met een 2 meter lengte echte tekort kwam tot aan mijn receiver.

Ik vind het best apart dat er bij de 77 inch een ander kabelsysteem is in tegenstelling tot de kleinere maten. Daar kom je altijd in het midden uit en bij de 77 inch kan er slechts een kabeltje naar het midden. De voedingskabel zit aan de tv vast en deze is al ook in het midden. Hierdoor zou je er ook rekening mee moeten houden of je kabelgoot groot genoeg is voor zo'n stekker.
Ja die voedingskabel was even een uitdaging, die past namelijk niet door een 40mm buis. Daarnaast moest ik hem vanuit het midden ook nog eens naar de linker kant krijgen wat weer lengte koste.

In de muur een sleuf gemaakt. Pijp en 45bochten voorzien van een snede in de lengte. Zodoende kon ik de kabel in de buis drukken.

Gezien ik toch wandpanelen gebruik heb ik de wand over de buis niet dichtgesmeerd.

Wandpaneel ervoor.. out of sight out of mind :-)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DforceNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 22:19
Marcievg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:58:
[...]

Thx dan weet ik genoeg. Dan ga ik wel voor een 3m dan weet ik zeker dat ik save zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
markklok schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:12:
Sinds een aantal dagen heb ik mn tv hoekje klaar en hangt de 83" G2 prachtig voor een met wandpanelen bedekte muur. (Folie zit er nog op tot de laatste werkzaamheden zijn gedaan)

Ben zo happy ☺️☺️.

[Afbeelding]
Snap dat je er blij mee bent. Mooi! Ook fijne speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Nog minder dan een 3 weken voordat CES begint. Tot nu toe nog geen leaks over de 2023 modellen. Ben wel benieuwd of LG met een QD-OLED antwoord komt. Ook zou ik graag zien dat ze de achterkant van de G modellen aanpassen. Vind het maar slecht uitbedacht. Kabels welke je vast moet tapen omdat anders een klip los kan komen. Op sommige muren kan het systeem niet volledig vlak. Dat kan je voorkomen door met magneten te werken. Maar we zullen het gaan meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 03:31
Ik had op Netflix met Dolby Vision content, veel last van zwarte vlekjes in donkere scenes.
Door Precision Detail uit te zetten in het clarity menu zijn deze in ieder geval verdwenen.

Is dit een bekend probleem? Ik lees ook veel over de voordelen van deze optie.
Is er ook een andere manier om de zwarte vlekken te laten verdwijnen?

Ik heb een LG83G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:03

Ben zo happy ☺️☺️.

[Afbeelding]
Ziet er erg mooi uit! Post het vooral ook ff hier als je klaar bent, zitten ook veel liefhebbers :)

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Hier zat ik al jaren op te wachten. LG komt volgend jaar met de M3 serie. Het design van de G3 maar met een connect box! Eindelijk geen gekloot meer met hdmi kabels en dan hoef je dus ook niet meer de stroom kabel door te knippen. Nu maar hopen dat de kabel (welke verbonden wordt met de tv) dun en compact blijft.
TV Oled LG M3, LG G3 models without MLA panel
In short, the Oled LG M3 TV series is neither more nor less than an LG G3 series, sporting exactly the same design but with a remote wireless box containing all the connectors and some of the electronics . More generally, the equipment of LG M3 TVs remains identical to that of LG G3 models, with one major difference, the absence of MLA technology (Micro Lenses Array, see our CES 23 news > LG G3 Oled TV, technology MLA for a luminous peak of +70% on 55''/65'' and 77'' panels), even on the 77 inch. This last precision is important because, as a reminder, if the LG OLED83G3 and LG OLED97G3 references do not have an MLA panel, the LG OLED77G3 is indeed equipped with MLA technology. To sum up, the LG M3 83''/97'' models are identical to the LG G3 modulo the presence of the wireless box, the LG M3 77'' differs from the LG G3 77'' by the presence of the same box of course, but also by the absence of MLA process. More details at CES in Las Vegas.
https://www.avcaesar.com/...39-and-973939-televisions

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 20-12-2022 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 16:13
BramViking schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:57:
Hier zat ik al jaren op te wachten. LG komt volgend jaar met de M3 serie. Het design van de G3 maar met een connect box! Eindelijk geen gekloot meer met hdmi kabels en dan hoef je dus ook niet meer de stroom kabel door te knippen. Nu maar hopen dat de kabel (welke verbonden wordt met de tv) dun en compact blijft.

[...]

https://www.avcaesar.com/...39-and-973939-televisions
Interessant! Ben benieuwd! Al moet ik zeggen dat je nog steeds een kabel door een goot moet laten lopen. Wel gemakkelijker natuurlijk. En daardoor heb je daarna wel een box erbij op je meubel. Ik zelf wordt daar niet perse vrolijk van. Bij mijn G2 destijds meteen genoeg HDMI etc in de goot gedaan om toevoegen in de toekomst makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
@BramViking ik lees “wireless connect box”. Het lijkt er dus op dat je dus enkel de stroomkabel overhoudt. Of lees ik het verkeerd. 40Gbps bandbreedte is nogal wat om draadloos te verzenden.
De vraag blijft dan of ze die nu eindelijk eens van een standaard connector gaan voorzien zodat je die los kan halen of met een alternatieve kabel kan aansluiten.
Mocht het een connect box a la Samsung worden dan is het hopen dat de connector door de kabelgoot past.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-12-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:05:
@BramViking ik lees “wireless connect box”. Het lijkt er dus op dat je dus enkel de stroomkabel overhoudt. Of lees ik het verkeerd. 40Gbps bandbreedte is nogal wat om draadloos te verzenden.
De vraag blijft dan of ze die nu eindelijk eens van een standaard connector gaan voorzien zodat je die los kan halen of met een alternatieve kabel kan aansluiten.
Mocht het een connect box a la Samsung worden dan is het hopen dat de connector door de kabelgoot past.
Echt wireless is niet mogelijk. Het paneel moet immers gevoed kunnen worden met stroom. Zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als wat Samsung nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
cavanta schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:46:
[...]

Interessant! Ben benieuwd! Al moet ik zeggen dat je nog steeds een kabel door een goot moet laten lopen. Wel gemakkelijker natuurlijk. En daardoor heb je daarna wel een box erbij op je meubel. Ik zelf wordt daar niet perse vrolijk van. Bij mijn G2 destijds meteen genoeg HDMI etc in de goot gedaan om toevoegen in de toekomst makkelijker te maken.
Zolang de kabel een vergelijkbare omtrek als dat van hdmi heeft, zie ik het probleem niet. Daarnaast kun je deze connect box uit het zicht houden, door het bijvoorbeeld in een afgesloten ruimte te plaatsen. Tevens vind ik het wel een goede toevoeging hebben, aangezien je bij het verwisselen van hdmi kabels de tv niet van de muur af hoeft te halen. Ook is de kabelmanagement op de G serie best slecht. Je moet bijna altijd met plakband of tape werken om het op zijn plek te kunnen houden. Tevens is het omwisselen van een connect box een stuk makkelijker (bij een defect) dan dat je de hele televisie open moet schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat is de (snelste) methode om op een LG C2 55” te zien op hoeveel Hz het paneel draait? Als ik b.v. via mijn LG 4K blu-ray speler kijk zie ik niet of het beeld op 24 fps of 50 fps wordt weergegeven of bij gebruik van de apps op de TV. Ik zag iets voorbij komen over de groene button op de afstandsbediening een flink aantal keren kort achter elkaar in te drukken, maar dat doet niets op mijn C2.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 15:01
bhartman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

Leuk project. Alleen jammer dat ze er dan een LG QNED in plaatsen ;)
Is zo'n QNED nou echt 'zo' slecht? Ik heb hem wel op een lijst staan aangezien ik met nogal wat ramen recht tegenover de tv ga zitten in onze nieuwe woonkamer. Dan is het of een ander huis kopen? Of werken met non OLED lijkt me.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 22:20
PatrickC schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:19:Ik zag iets voorbij komen over de groene button op de afstandsbediening een flink aantal keren kort achter elkaar in te drukken, maar dat doet niets op mijn C2.
Inderdaad net zo vaak drukken tot het verschijnt werkt hier altijd (CX). Officieel is het dacht ik 7 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 23:12
BramViking schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:13:
[...]

Echt wireless is niet mogelijk. Het paneel moet immers gevoed kunnen worden met stroom. Zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als wat Samsung nu doet.
Eigenlijk oude W series, maar ipv connectbox in soundbar dus nu alleen connectbox.
In plaats van wireless zou een dun kabel ook goed zijn. Heb je gelijk ook stroomvoorziening.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
mucuracat schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:27:
[...]

Eigenlijk oude W series, maar ipv connectbox in soundbar dus nu alleen connectbox.
In plaats van wireless zou een dun kabel ook goed zijn. Heb je gelijk ook stroomvoorziening.
[YouTube: How to install LG SIGNATURE OLED TV W]
De W serie maakte gebruik van een dikke stugge kabel. Hopelijk doen ze dat nu anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
RudyL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:20:
[...]
Is zo'n QNED nou echt 'zo' slecht? Ik heb hem wel op een lijst staan aangezien ik met nogal wat ramen recht tegenover de tv ga zitten in onze nieuwe woonkamer. Dan is het of een ander huis kopen? Of werken met non OLED lijkt me.
Tuurlijk is dat geen slechte TV, maar je zit hier in het OLED-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Wellicht een beetje offtopic, maar heeft iemand ervaring met de Denon soundbar HEOS BAR + HEOS sub in vergelijking tov een nieuwere LG soundbar met sub ?
Ik zou graag een LG soundbar bij de 65G2 aanschaffen, maar heb tot op heden nog niets kunnen beluisteren....

Nu draait de HEOS-set er onder voor het geluid en die klinkt echt wel goed.
Dus ik zoek iets wat minstens vergelijkbaar is of beter.

Op specs kom ik op deze set uit; https://www.rtings.com/soundbar/reviews/lg/s90qy

[ Voor 5% gewijzigd door vndk op 21-12-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
BramViking schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:58:
[...]

De W serie maakte gebruik van een dikke stugge kabel. Hopelijk doen ze dat nu anders.
Zou er niet op rekenen, fabrikanten kiezen vaak voor de veilige weg. En helaas blijkt dataverlies door breuk/regelmatig knikken en signaalstoring nog steeds een ding bij digitale kabels, dus zal wel weer lekker sterk/dik/stug zijn ;) De connectoren zijn vaak het grootste probleem om door kabelgoten heen te krijgen.
Ja zal wel ff prutten zijn maar ga je toch niet elke week doen dus liever dat dan stukke kabels over paar jaar stukke kabel en weer veel geld te moeten neerleggen (als het nog te krijgen is tzt).

Btw, Volgens mij heeft de eu ook regelgeving/eisen voor 230v kabels icm met andere kabels ivm o.a. brandgevaar, maar weet de details niet zo goed.

[ Voor 9% gewijzigd door andries98 op 21-12-2022 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14

Ben zo happy ☺️☺️.

[Afbeelding]
Ziet er mooi en strak uit. Nu nog de witte PS5 faceplates vervangen door zwarte en het is helemaal af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
vndk schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:36:
Wellicht een beetje offtopic, maar heeft iemand ervaring met de Denon soundbar HEOS BAR + HEOS sub in vergelijking tov een nieuwere LG soundbar met sub ?
Ik zou graag een LG soundbar bij de 65G2 aanschaffen, maar heb tot op heden nog niets kunnen beluisteren....

Nu draait de HEOS-set er onder voor het geluid en die klinkt echt wel goed.
Dus ik zoek iets wat minstens vergelijkbaar is of beter.

Op specs kom ik op deze set uit; https://www.rtings.com/soundbar/reviews/lg/s90qy
Is offtopic :*)

Waarschijnlijk zijn er apart topics voor soundbars.
Daar gaan we ook niet vragen welke scherm instellingen de beste zijn met een soundbar. :+

HEOS en SONOS BARS (met 5.1 set) geld waard vs JBL BAR 5.1 ?
andries98 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:53:
[...]

Zou er niet op rekenen, fabrikanten kiezen vaak voor de veilige weg. En helaas blijkt dataverlies door breuk/regelmatig knikken en signaalstoring nog steeds een ding bij digitale kabels, dus zal wel weer lekker sterk/dik/stug zijn ;) De connectoren zijn vaak het grootste probleem om door kabelgoten heen te krijgen.
Ja zal wel ff prutten zijn maar ga je toch niet elke week doen dus liever dat dan stukke kabels over paar jaar stukke kabel en weer veel geld te moeten neerleggen (als het nog te krijgen is tzt).

Btw, Volgens mij heeft de eu ook regelgeving/eisen voor 230v kabels icm met andere kabels ivm o.a. brandgevaar, maar weet de details niet zo goed.
Oplossing wat samsung had. 1 dun kabel en 1 stroom kabel.
https://www.coolblue.nl/a...sung-one-connect-box.html

[ Voor 46% gewijzigd door mucuracat op 21-12-2022 17:10 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
andries98 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:53:
[...]

Dit kan gewoon. Samsung heeft het ook voor elkaar. De uiteinde kan gemakkelijk door een kabelgoot.
Afbeeldingslocatie: https://images.samsung.com/is/image/samsung/p6pim/au/vg-soca05-xy/gallery/au-one-connect-cable-vg-soca05-vg-soca05-xy-thumb-488595725?$480_480_PNG$

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
BramViking schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:14:
[...]

Dit kan gewoon. Samsung heeft het ook voor elkaar. De uiteinde kan gemakkelijk door een kabelgoot.
[Afbeelding]
True, maar samsung staat zover ik weet nou ook niet echt bekend om zijn bouwkwaliteit (over langere tijd). LG overigens ook niet bij mij ^^
Ik hoop voor de mensen zonder kabelgoot geen 2 kabels (zoals schijnbaar samsung). Liever 1 licht stugge kabel, dan gaat ie tenminste rechte naar beneden. gewoon ongeveer net zo stug als een fatsoenlijke hdmi 2.1 kabel
maar ach we gaan wel zien, ik was toch niet van plan nieuwe tv te kopen ^^

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:37
Laatste tijd als ik mijn TV [LG OLED65C9PLA] aan doe en ik start YouTube, doet het geluid het niet..

Dus dan moet ik me TV opnieuw uit en aan doen en daarna gelijk het plusje drukken om de volume harder te zetten (terwijl deze gewoon goed staat).

Andere hier ook last van?

Ohja ik heb ook een sonos beam op de TV aangesloten.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:38
Son Gohan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:21:
Laatste tijd als ik mijn TV [LG OLED65C9PLA] aan doe en ik start YouTube, doet het geluid het niet..

Dus dan moet ik me TV opnieuw uit en aan doen en daarna gelijk het plusje drukken om de volume harder te zetten (terwijl deze gewoon goed staat).

Andere hier ook last van?

Ohja ik heb ook een sonos beam op de TV aangesloten.
Komt het geluid dan niet uit je beam of uit je tv speakers? Hoe heb je de sonos aangesloten? Wat heb je ingesteld in de tv en sonos qua geluid?

• CyBeRSPiN
@Son Gohan zet “quick start” eens uit in de instellingen, misschien helpt dat?

• Son Gohan
Wren schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:36:
[...]

Komt het geluid dan niet uit je beam of uit je tv speakers? Hoe heb je de sonos aangesloten? Wat heb je ingesteld in de tv en sonos qua geluid?
Het geluid hoort normaal gesproken uit me beam te komen, ik heb hem aangesloten op de HDMI ARC.

Instellingen qua tv en beam, dat al het geluid via de beam gaat. TV speakers worden dus niet gebruikt.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:03:
@Son Gohan zet “quick start” eens uit in de instellingen, misschien helpt dat?
Net gekeken, deze had ik al uitstaan. Bij mij staat er trouwens " Quick Start+ " weet niet of het een verschil is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Nee geen verschil. Wat je ook kan proberen om de stroom van zowel de tv als de sonos te halen en even te wachten, dan wordt een nieuwe “HDMI handshake” geforceerd.

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 09:52
PatrickC schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:48:
[...]

Je kunt het ook aan het Quick Settings menu toevoegen.
Hoe?

Bij mij C9 staat deze niet in de lijst van Quick settings

• stin00
  • Niet online
aaronito schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:10:
[...]
Hoe?

Bij mij C9 staat deze niet in de lijst van Quick settings
Dat is gek, ik dacht dat de C9 deze optie wel gewoon had. Hij staat dus niet in de lijst van toevoegbare quick settings bij jou?

• aaronito
stin00 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:17:
[...]

Dat is gek, ik dacht dat de C9 deze optie wel gewoon had. Hij staat dus niet in de lijst van toevoegbare quick settings bij jou?
Als dit de juiste lijst is niet nee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQKjl_ux4n44Eo8nS1eaGADAPTk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBs7sfFRoPES1td0KcERO21C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSVyBuk4ndV0bDfUV2sLij6epq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygcXs4bcliwoNhPGuGpSdX2b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoDAEhc_L1xToNq51zvi-VsMEMs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKQxlW7bBHy3aeEHNGmqPwOq.jpg?f=fotoalbum_tile

• stin00
  • Niet online
Oh nee dat zijn quick access hotkeys, daar kan je niets met settings doen. Ik denk dat een filmpje de beste visuele uitleg geeft:

YouTube: Turn Off Screen Display *New LG Smart TV - UPDATED - Sound Only

Samengevat verwijder je eerst 1 (voor jou nutteloze) quick setting omdat de lijst al vol is. Daarna voeg je Screen Off toe. Ik heb zelf Screen Off bovenaan gezet in de lijst. Als ik op m'n afstandsbediening dan op de settings knop druk en pijltje naar links, heb ik gelijk screen off geselecteerd.

• aaronito
stin00 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:28:
[...]

Oh nee dat zijn quick access hotkeys, daar kan je niets met settings doen. Ik denk dat een filmpje de beste visuele uitleg geeft:

YouTube: Turn Off Screen Display *New LG Smart TV - UPDATED - Sound Only

Samengevat verwijder je eerst 1 (voor jou nutteloze) quick setting omdat de lijst al vol is. Daarna voeg je Screen Off toe. Ik heb zelf Screen Off bovenaan gezet in de lijst. Als ik op m'n afstandsbediening dan op de settings knop druk en pijltje naar links, heb ik gelijk screen off geselecteerd.
ok, maar helaas heb ik deze mogelijkheid ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TqI62Dn5nu24_JSUKf0_bO6jJk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xBZ6Bm8h2gWBm05qvid8B8E.jpg?f=fotoalbum_tile

Kan de iconen niet aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
aaronito schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:34:
[...]

ok, maar helaas heb ik deze mogelijkheid ook niet.

[Afbeelding]

Kan de iconen niet aanpassen
Kan niet met 9 serie.

Gewoon met microfoon knop ingedrukt, 'scherm uit' roepen

[ Voor 5% gewijzigd door mucuracat op 22-12-2022 10:37 ]

• aaronito
blijkbaar. toch bedankt voor het reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Heb een LG C2 en een Ziggo Next box - tot gisteren kon ik de magic remote gebruiken om te zappen op de ziggo box en de andere functies te bedienen maar ineens lukt dat niet meer.

Heeft iemand enig idee wat je kan doen qua troubleshooting? De Ziggo decoder staan in een kastje maar zelfs met het deurtje open werkt het niet (meer) - heb de instellingen van de universele afstandsbediening er al uitgegooid en opnieuw weer ingesteld. Geprobeerd om de IR blaster te gebruiken maar met of zonder maakt geen verschil.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Frostie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:53:
Heb een LG C2 en een Ziggo Next box - tot gisteren kon ik de magic remote gebruiken om te zappen op de ziggo box en de andere functies te bedienen maar ineens lukt dat niet meer.

Heeft iemand enig idee wat je kan doen qua troubleshooting? De Ziggo decoder staan in een kastje maar zelfs met het deurtje open werkt het niet (meer) - heb de instellingen van de universele afstandsbediening er al uitgegooid en opnieuw weer ingesteld. Geprobeerd om de IR blaster te gebruiken maar met of zonder maakt geen verschil.
Lees met enige regelmaat hier dat een nieuwe HDMI handshake soms problemen wil oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Ik zag gisteren een firmware update melding voorbij komen op mijn C2, maar ik heb deze niet op automatisch installeren staan. Misschien is dat bij jou wel gebeurd en werkt het daardoor niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
PatrickC schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:25:
[...]

Ik zag gisteren een firmware update melding voorbij komen op mijn C2, maar ik heb deze niet op automatisch installeren staan. Misschien is dat bij jou wel gebeurd en werkt het daardoor niet meer?
Hmmm goeie - staat bij mij ook uit - toch voor de zekerheid zo nog even kijken!

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Xqlus1ve schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:54:
[...]

Lees met enige regelmaat hier dat een nieuwe HDMI handshake soms problemen wil oplossen.
Even uitzoeken waar dit zit - communiceert de LG via HDMI-CEC? Dacht dat het RF of IR was :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Gisteren was er een update voor de G2, sindsdien doet de content (app) store het niet meer (blijft lang laden, en eindigt met foutmelding dat er geen apps beschikbaar zijn).
Is iemand hiermee bekend, en weet hoe dit op te lossen?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:54

13art

Moderator Mobile
Zojuist lijkt mijn C7 het te hebben begeven. Ik was een serie aan het kijken, zette deze even op pauze om wat drinken te pakken en ik zie opeens vanuit mn ooghoek iets van wat leek op een roze flits op het scherm en toen ging het scherm uit. Vooralsnog krijg ik het ook niet meer aan....

De tv gaat wel aan, standby lampje brand en gaat uit wanneer de tv aan gezet wordt. Ook is de bekende klik te horen bij het uitschakelen van het beeld, maar het beeld blijft zwarter dan zwart.

Nu aan het kijken of ik de boel kan resetten (stekker er 60sec uit laten of een combinatie van twee knoppen op de afstandsbediening). Maar als dat niet werkt....

Iemand anders dit wel eens meegemaakt en misschien een suggestie wat anders nog te proberen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:14:
Zojuist lijkt mijn C7 het te hebben begeven. Ik was een serie aan het kijken, zette deze even op pauze om wat drinken te pakken en ik zie opeens vanuit mn ooghoek iets van wat leek op een roze flits op het scherm en toen ging het scherm uit. Vooralsnog krijg ik het ook niet meer aan....

De tv gaat wel aan, standby lampje brand en gaat uit wanneer de tv aan gezet wordt. Ook is de bekende klik te horen bij het uitschakelen van het beeld, maar het beeld blijft zwarter dan zwart.

Nu aan het kijken of ik de boel kan resetten (stekker er 60sec uit laten of een combinatie van twee knoppen op de afstandsbediening). Maar als dat niet werkt....

Iemand anders dit wel eens meegemaakt en misschien een suggestie wat anders nog te proberen?
In 95% van de gevallen is het paneel dan overleden.. dus ik vrees het ergste :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
stin00 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:20:
[...]

In 95% van de gevallen is het paneel dan overleden.. dus ik vrees het ergste :-(
Pfff lekker dan...
Zo maar even van de muur halen en open schroeven :(

Natuurlijk geen garantie meer. Althans had 5 jaar garantie maar de winkel waarbij ik hem gekocht had is failliet, dus ook geen 5 jaar garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ligt het aan mij of gaan de OLED tv's met enige regelmaat stuk? In de afgelopen 3 maanden komt er regelmatig een bericht voorbij met een defect aan het paneel of complete tv begeeft het.

Nu zit ik niet in het LED tv topic rond te neuzen maar mogelijk hebben ze daar dezelfde fail rate? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xqlus1ve schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:25:
Ligt het aan mij of gaan de OLED tv's met enige regelmaat stuk? In de afgelopen 3 maanden komt er regelmatig een bericht voorbij met een defect aan het paneel of complete tv begeeft het.

Nu zit ik niet in het LED tv topic rond te neuzen maar mogelijk hebben ze daar dezelfde fail rate? :X
Wat LED je? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
stin00 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:20:
[...]

Heeft repareren dan nog zin? Met andere woorden is het echt het paneel? Of ligt het vaker aan de aansturing?

4,5 jaar voor een tv om te overlijden vind ik niet bepaald lang. Daarbij waren en 0 problemen en van het ene op het andere moment stopt de tv er mee...

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 23-12-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:46:
[...]

Heeft repareren dan nog zin? Met andere woorden is het echt het paneel? Of ligt het vaker aan de aansturing?
Van wat ik regelmatig online lees (hier, reddit, AV forums) gaat het dan vrijwel altijd om het paneel dat dood is. De klacht is altijd dat de tv lijkt aan te gaan maar geen beeld geeft. Enige echte teken van leven is het standby lampje dat reageert.

Je kan eens via LG een reparatieverzoek indienen en kijken wat ze zeggen, vaak komen ze wel met een prijsopgave. Maar voor een paneel verwacht ik dat de investering te fors is. Misschien kan je aankaarten dat je 5 jaar garantie hebt bij een failliete winkel. Als dat een officiële LG dealer was dan zou ik enige coulance vanuit LG verwachten.. maar durf niks te zeggen over deze garantie kwestie. Je mag verwachten dat de TV technisch gezien lang meegaat, maar een failliete winkel maakt het complexer.

Kan ook niet garanderen dat het echt puur het paneel is, dat moet een professional inschatten :+

https://www.reddit.com/r/...57dou/lg_c1_wont_turn_on/
https://www.reddit.com/r/...g_oled_65g1_wont_turn_on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:04

Ik had dat probleem dus ook met mijn LG G2, bleek dus dat het kwam omdat ik mijn Philips Hue lampen had toegevoegd bij Home IoT apparaten. Nadat ik ze weer verwijderd had deed mijn Magic remote het weer.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Omdat er maar 1 tv hier staat, en dat is een OLED 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:36:
Nee geen verschil. Wat je ook kan proberen om de stroom van zowel de tv als de sonos te halen en even te wachten, dan wordt een nieuwe “HDMI handshake” geforceerd.
Helaas geen resultaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 16:01
Xqlus1ve schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:25:

Die LED tv's gaan net zo goed kapot. Toen mijn Samsung (in 2016 nieuw gekocht) vorig jaar overleed even gezocht naar problemen en de meeste waren al eerder kapot als ik de berichten mocht geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 01:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb met mezelf afgesproken dat een TV 5 jaar moet meegaan. Ook mag de TV niet meer dan € 1.000 kosten. Vorig jaar de TV gekocht. Mijn eisen waren: OLED, geschikt voor Dolby Vision en Dolby Atmos. Dus minimaal eARC. Dan zie ik over 4 jaar wel weer welke TV aan welke eisen moet voldoen. Kan ik nu nog niet weten natuurlijk. Maar dan heb ik een TV voor € 200 per jaar die al mijn eisen voldoet. Nou, dat was ik snel met mezelf eens.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Barfman schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:19:
[...]

Ik had dat probleem dus ook met mijn LG G2, bleek dus dat het kwam omdat ik mijn Philips Hue lampen had toegevoegd bij Home IoT apparaten. Nadat ik ze weer verwijderd had deed mijn Magic remote het weer.
Alles losgekoppeld behalve deze ziggo next, dan werkt het maar zo snel als ik de andere apparaten (Sonos beam), Switch en PS5 weer aansluit dan werkt het niet meer…. Blijkbaar toch iets van een software update want eerst werkte het in dezelfde setup allemaal wel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41

DropjesLover

Dit dus ->

Geen issue in de Next zelf? Kan je alles wel bedienen met de Next afstandsbediening?

Ik weiger om m'n tv aan het internet te hangen, dus de setup is TV (65C2) -> receiver -> Next, PS4 en dat werkt nog (3 maanden :P ) steeds prima, bediening via de Next afstandsbediening.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Techno Overlord schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:29:
Ik heb sinds gister een probleem met mijn LG G1. Toen ik hem aanzette zag ik een paars/roze streep verticaal door het beeld lopen. Zie de foto. Ik heb OLED Care en Pixel Refresh gedaan maar dit hielp niet. Ik heb toen contact opgenomen met HelloTV (Voorheen PlatteTV) en de reparatieaanvraag is gestart. Vervelend, maar kan gebeuren natuurlijk. Ik laat weten hoe de procedure verder afgehandeld wordt. Ik heb inmiddels een mail van CE Repair Services en ik word binnen 2 dagen benaderd voor een afspraak. Ik houd jullie op de hoogte.

[Afbeelding]

edit: op de een of andere manier draait de foto op het moment dat ik hem upload in het Tweakersfotoalbum 8)7
Op 16 december ben ik benaderd door CE Repair voor een afspraak. Deze kon vandaag plaatsvinden en ik kreeg de dag voor de reparatie nog een mail met een tijdslot. Gister om 1700u kreeg ik de mail dat men tussen 0800 en 1100 lang zouden komen. Om 1000 was de vriendelijke meneer er en om 1030 liep hij weer naar buiten. TV ging van de muur, achterplaat eraf, onderdelen zoals speakers en moederbord los, oude paneel eruit, nieuwe erin, onderdelen van tv weer omgezet op nieuwe paneel en TV weer aan de muur. Alles werkte perfect en door het swappen van het paneel hoefde ik niet weer alle settings goed te zetten. Al met al dus zeer tevreden over het proces en de afhandeling. _/-\o_

Wat ik wel nog vreemd vond is dat de monteur mij wist te vertellen dat de kosten voor zijn bezoek incl het paneel 1722euro kostte waarvan 1200euro voor het paneel (ex BTW). Bij HelloTV kost een 65" G1 momenteel 1617euro. Erg vreemd dat ik dan niet gewoon een nieuwe heb gekregen maar dat deze gerepareerd is. Vind het niet erg ofzo (helemaal niet zelfs want TV doet het zoals vanouds) maar alleen vreemd.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
DropjesLover schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:48:
[...]

Geen issue in de Next zelf? Kan je alles wel bedienen met de Next afstandsbediening?

Ik weiger om m'n tv aan het internet te hangen, dus de setup is TV (65C2) -> receiver -> Next, PS4 en dat werkt nog (3 maanden :P ) steeds prima, bediening via de Next afstandsbediening.
Nee Next werkt met eigen AB wel goed - gebruik jij de Next AB voor de TV ipv de Magic Remote?

Edit - nu Sonos beam ook met de next afstandsbediening gekoppeld en dat werkt. Nu nog kijken hoe ik de WebOS home knop kan simuleren zodat ik bij meer apps kan :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Frostie op 24-12-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Techno Overlord schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:47:
[...]

Wat ik wel nog vreemd vond is dat de monteur mij wist te vertellen dat de kosten voor zijn bezoek incl het paneel 1722euro kostte waarvan 1200euro voor het paneel (ex BTW). Bij HelloTV kost een 65" G1 momenteel 1617euro. Erg vreemd dat ik dan niet gewoon een nieuwe heb gekregen maar dat deze gerepareerd is. Vind het niet erg ofzo (helemaal niet zelfs want TV doet het zoals vanouds) maar alleen vreemd.
Ja ergens klopt het dan niet, Of LG vraagt belachelijke prijzen voor reparaties (en dus heel veel geld in hun zak stoppen) of TV zaken maken vreselijk veel verlies, wat zou het zijn? :+

Beetje als een auto kopen, maar koop hem los in onderdelen en hij is 5x zo duur 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41

DropjesLover

Dit dus ->

Frostie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:05:
[...]

Nee Next werkt met eigen AB wel goed - gebruik jij de Next AB voor de TV ipv de Magic Remote?
Ja inderdaad.op de tv heb ik ook niks anders nodig, en de Next afstandsbediening kan ook wisselen van HDMI input ofzo op de tv. De Next bedient ook het volume op de receiver.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 15:15
Ik zit met 4K films een beetje met een probleem en weet niet of het nu stutter of judder is.

Bij een draaiend beeld is dit niet vloeiend en merk ik dat de achtergrond stottert. Het is overigens ook wanneer het beeld van boven naar beneden gaat.

Heb het even opgenomen. Hopelijk is het via YouTube te zien. Je ziet het aan de verlichting wanneer het beeld draait.

Ik speel af met de Plex app op de TV. Wanneer ik een 4K demo film op YouTube afspeel dan gaat het wel heel vloeiend.

Welke instelling is er om hier mee te spelen om het iets vloeiender te maken?

[ Voor 28% gewijzigd door Binnetie op 24-12-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Na onze verhuizing wil de LG OLED G2 65 inch tv opeens niet meer aan. Het standby lampje brandt wel en reageert ook op de afstandsbediening, maar hij wil niet inschakelen. Heb ook al geprobeerd om de knop rechtstreeks op de tv te gebruiken. Hebben jullie nog tips om de TV aan te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
mattdice schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:19:
Na onze verhuizing wil de LG OLED G2 65 inch tv opeens niet meer aan. Het standby lampje brandt wel en reageert ook op de afstandsbediening, maar hij wil niet inschakelen. Heb ook al geprobeerd om de knop rechtstreeks op de tv te gebruiken. Hebben jullie nog tips om de TV aan te krijgen?
Klinkt als dit probleem: stin00 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:58

OMX2000

By any means necessary...

mattdice schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:19:
Service call doen. Ik heb het ook gehad met mijn G1. En toen bleek het paneel stuk te zijn. Paneel is hier thuis ter plekke vervangen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:44:
Ik zit met 4K films een beetje met een probleem en weet niet of het nu stutter of judder is.

Bij een draaiend beeld is dit niet vloeiend en merk ik dat de achtergrond stottert. Het is overigens ook wanneer het beeld van boven naar beneden gaat.

Heb het even opgenomen. Hopelijk is het via YouTube te zien. Je ziet het aan de verlichting wanneer het beeld draait.
[YouTube: Stuttering LG G26LA]

Ik speel af met de Plex app op de TV. Wanneer ik een 4K demo film op YouTube afspeel dan gaat het wel heel vloeiend.

Welke instelling is er om hier mee te spelen om het iets vloeiender te maken?
Ach natuurlijk, dat kun je met de-judder oplossen. Die stond uit bij mij. Wat voor de-judder hebben jullie? Bij mij staat hij nu op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vreemd… ik dacht ik zal vandaag een kijken naar die firmware update die deze week voorbij kwam voor mijn 55” C2 en deze heb ik overgeslagen, maar bij een handmatige check vandaag geeft de TV aan dat de firmware up to date is. En als ik op de LG website kijk, dan vind ik niet eens firmware voor de TV. Een week terug stond daar nog gewoon de versie die in nu geïnstalleerd heb staan. Zou de nieuwe update teruggetrokken zijn of zo?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 24-12-2022 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 13:19
Zo, op korte termijn hopelijk ook een OLED bezitter.

Gisteren een 55 inch C2 besteld bij Hofma voor 999 euro. Geen verkeerde prijs! Nu hopen dat deze hopelijk dit jaar nog bezorgd wordt.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 16:43
Iemand ervaring met een goede platte muurbeugel voor een LG C2 55"? Hoeft geen fancy functies te hebben, gewoon stabiel aan de muur hangen. Eventueel kantelen (naar boven en naar beneden), maar dat is ook geen must.

Dacht zelf aan zoiets:
1. https://www.bol.com/nl/nl...tNzQ.4_25.46.ProductTitle

Of

2. https://www.allekabels.nl...431/platte-tv-beugel.html

Nog aan- of afraders?

[ Voor 22% gewijzigd door Perzikvrucht op 26-12-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Perzikvrucht schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:33:
Iemand ervaring met een goede platte muurbeugel voor een LG C2 55"? Hoeft geen fancy functies te hebben, gewoon stabiel aan de muur hangen. Eventueel kantelen (naar boven en naar beneden), maar dat is ook geen must.

Dacht zelf aan zoiets:
1. https://www.bol.com/nl/nl...tNzQ.4_25.46.ProductTitle

Of

2. https://www.allekabels.nl...431/platte-tv-beugel.html

Nog aan- of afraders?
Vogel 3405 (geen kantel functie)?

Die gebruik ik voor mij 77C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MrBas schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:35:
Zo, op korte termijn hopelijk ook een OLED bezitter.

Gisteren een 55 inch C2 besteld bij Hofma voor 999 euro. Geen verkeerde prijs! Nu hopen dat deze hopelijk dit jaar nog bezorgd wordt.
Dat is wel een erg goede deal! €400 onder de nu gangbare prijs. Ik heb nog €1260 betaald tijdens BF voor de 55” C2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBas
PatrickC schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:53:
[...]

Dat is wel een erg goede deal! €400 onder de nu gangbare prijs. Ik heb nog €1260 betaald tijdens BF voor de 55” C2.
Bij HelloTV kon ik tot 1150 komen. Afgelopen dagen zag ik dat de prijs zakte naar 999 en weer teruf. Pricealert ingesteld onder de 1000 euro, wachten en toeslaan :). Nu dus hopen dat deze dit jaar dus nog binnenkomt, maar heb een vermoeden van niet.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 09:19
Hi, laatste tijd zijn er kort achter elkaar twee firmware update gekomen voor de LG OLED55C6V. Dat is best opvallend aangezien er al jaren geen update meer was. Nu heeft na de laatste update echter de Netflix app kuren. Een film knalt er regelmatig uit en dan moet de film opnieuw gestart worden....gelukkig wel daar waar je dan bent gebleven maar toch irritant. App heb ik al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat helpt helaas niet. Via chromecast werkt netflix wel goed dus internet problemen in huis zijn er niet, daarbij de TV via ethernet aangesloten.

Iemand ook deze uitdaging en wellicht een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Vandaag ook maar eens wezen kijken naar een LG OLED G2, ging al naar de zaak in de veronderstelling dat ik tot koop zou overgaan. Maar wat een teleurstelling… Ik kijk nu naar een dertien jaar oude Pioneer KRP-500 plasma. Had verwacht dat ik van mijn sokken geblazen zou worden, maar het tegendeel is waar. Ik durf te beweren dat de Pioneer qua kleur, zwartwaardes, etc. nog moeiteloos meekan. Dat vind ik opmerkelijk voor een scherm van dertien jaar oud. Hebben meerdere mensen een dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46

pro_6or

amateur_60r

Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:28:
Vandaag ook maar eens wezen kijken naar een LG OLED G2, ging al naar de zaak in de veronderstelling dat ik tot koop zou overgaan. Maar wat een teleurstelling… Ik kijk nu naar een dertien jaar oude Pioneer KRP-500 plasma. Had verwacht dat ik van mijn sokken geblazen zou worden, maar het tegendeel is waar. Ik durf te beweren dat de Pioneer qua kleur, zwartwaardes, etc. nog moeiteloos meekan. Dat vind ik opmerkelijk voor een scherm van dertien jaar oud. Hebben meerdere mensen een dergelijke ervaring?
Gedeeltelijk. Ik had een 5080. Die blies me destijds idd wel van de sokken.

Oled zoals de manier waarop LG deze maakte (betaalbaarder procede dan Samsung dat er na 1 seizoen weer mee ophield) haalt niet de kleurdiepte van de oude Pioneers. Ik meen dat ze nu overstappen naar een ander procede wat betere resultaten haalt, structuur van de pixels anders, ben de details alweer vergeten helaas. Heeft te maken met die extra witte pixel, of dat filter om de blauwe/rode, wat was het ook weer.

Al met al vond ik de OLED toch wel (formaat, resolutie, toch wel prestaties) de moeite waard.

Maar ik ga mijn 65c8 nog lang houden totdat de techniek echt een grote stap maakt. Mijn 5080 cadeau gedaan aan een vriend en die is er nog altijd zeer gelukkig mee.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:28:
Dit zou ik kunnen geloven als de LG FHD content afspeelt maar ik durf te zweren dat als ze naast elkaar staat in je woonkamer ze flink zullen verschillen en de LG op alle fronten wint. Het ligt ook net aan de setting, licht in huis noem het maar op. Daarnaast veel scherper beeld (want 4K Dolby Vision, HDR, noem het op), 120hz refreshrate etc wat de Pioneer niet heeft. Gemakzucht (eARC) zal ook ontbreken bij de Pioneer.

Ik ben het met je eens dat de Pioneer zeer mooi beeld gaf maar zwart was uiteindelijk niet meer zwart (meer donker grijs) waar dit met OLED een ongekend ander niveau is (pixels staan namelijk uit).

Maargoed, ieder zo zijn smaak.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
MrBas schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:48:
[...]

Dit zou ik kunnen geloven als de LG FHD content afspeelt maar ik durf te zweren dat als ze naast elkaar staat in je woonkamer ze flink zullen verschillen en de LG op alle fronten wint. Het ligt ook net aan de setting, licht in huis noem het maar op. Daarnaast veel scherper beeld (want 4K Dolby Vision, HDR, noem het op), 120hz refreshrate etc wat de Pioneer niet heeft. Gemakzucht (eARC) zal ook ontbreken bij de Pioneer.

Ik ben het met je eens dat de Pioneer zeer mooi beeld gaf maar zwart was uiteindelijk niet meer zwart (meer donker grijs) waar dit met OLED een ongekend ander niveau is (pixels staan namelijk uit).

Maargoed, ieder zo zijn smaak.
Ik probeer het juist uit de discussie van smaak te houden: qua scherpte, ja, daar is OLED inderdaad beter met 4K. Zwartwaarde grijs op een plasma? Sorry, dat is niet zo. Zwart is oneindig op een plasmascherm. Contrast, kleur, etc.: geen verbetering, misschien wel minder…? Dan denk ik dus: in kwaliteit zijn we niet hard vooruitgegaan in het afgelopen decennium.

Begon gewoon aan mezelf te twijfelen vanmiddag, vandaar de post. Geen kritiek, als je van een LED scherm afkomt is het een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:53
die pioneer is gecalibreerd en de lg in de winkel stond alles op 100% met alle digitale toeters en bellen op max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:41:
[...]

Ik probeer het juist uit de discussie van smaak te houden: qua scherpte, ja, daar is OLED inderdaad beter met 4K. Zwartwaarde grijs op een plasma? Sorry, dat is niet zo. Zwart is oneindig op een plasmascherm. Contrast, kleur, etc.: geen verbetering, misschien wel minder…? Dan denk ik dus: in kwaliteit zijn we niet hard vooruitgegaan in het afgelopen decennium.

Begon gewoon aan mezelf te twijfelen vanmiddag, vandaar de post. Geen kritiek, als je van een LED scherm afkomt is het een hele verbetering.
Sorry, maar een vriend van me heeft nog een Panasonic plasma tv staan. Als ik daar mijn huidige Sony (nog) LED scherm naast zet verslaat de Sony deze zelfs op alle fronten!

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:41:
[...]

Ik had tot voor kort een Panasonic Plasma TX-P50VT30 staan en nu de LG C2 55”. Zwart is nu zwarter op de LG, maar de Panasonic was dan ook bijna 12 jaar oud. Verder had deze best wel wat burn-in (o.a. NPO1 logo).
Maar ik heb het plasma beeld altijd mooier gevonden dan de (4K) LED TV’s die ik bij vrienden zie staan. Maar de LG C2 is nu echt wel een stapje hoger en natuurlijk een heel stuk zuiniger. Maar ja.. in de winter moet ik nu wel harder stoken. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Plasma is niet 100% zwart.

Als echt goed wil vergelijken moet je ze naast elkaar hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Na veel wikken en wegen een 48 C1 besteld voor 869 euro. Ik had nog een bon liggen en heb er uiteindelijk net iets meer dan 600 euro voor betaald. Aardige voor mij van de C1 is dat deze nog een 3.5mm jack heeft die naar mijn stereo kan. Wel jammer dat WebOs geen NBA app ondersteunt. Het is mijn eerste oled, ik ben heel benieuwd.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 20:25
MrBas schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 04:20:
[...]

Bij HelloTV kon ik tot 1150 komen. Afgelopen dagen zag ik dat de prijs zakte naar 999 en weer teruf. Pricealert ingesteld onder de 1000 euro, wachten en toeslaan :). Nu dus hopen dat deze dit jaar dus nog binnenkomt, maar heb een vermoeden van niet.
Heeft er iemand al iets gehoord van Hofma? De levertijd staat al sinds afgelopen donderdag op "1", maar zijn dat dagen (blijkbaar niet), weken, of maanden?!

Ook werkt de site niet naar behoren, vorige week bij de bestelling een account gemaakt, maar kom nu niet meer op de account pagina. Na inloggen is er rechtsboven enkel een knop "Login" [rondje met een uitgaande pijl, sic], als ik daar op druk krijg ik een pop-up met als enige knop "uitloggen" 8)7

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
Da Fox schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:26:
[...]

Heeft er iemand al iets gehoord van Hofma? De levertijd staat al sinds afgelopen donderdag op "1", maar zijn dat dagen (blijkbaar niet), weken, of maanden?!

Ook werkt de site niet naar behoren, vorige week bij de bestelling een account gemaakt, maar kom nu niet meer op de account pagina. Na inloggen is er rechtsboven enkel een knop "Login" [rondje met een uitgaande pijl, sic], als ik daar op druk krijg ik een pop-up met als enige knop "uitloggen" 8)7
Had vandaag voor de zekerheid gebeld. De voorraad die ze hadden staan was summier en al snel op. Er werden in het weekend meer dan 40 TVs besteld waarvan 1 iemand er zelfs 3 tegelijk bestelde. Hofma hoopt ze deze week nog op te sturen daar ze eerst een lading binnen moeten krijgen. Hij gaf aan dat ik hem deze week dus binnen zou moeten hebben. Gaat overigens op rangorde. Degene die als eerst heeft besteld, krijgt hem ook al eerste.

Daarnaast zou ik het niet erg vinden iets langer te wachten. Voor die korting die ze geven kan je nergens anders zo een C2 kopen :).

Account kan ik ook niet opkomen idd, voorheen kon ik de bestelling inderdaad zien, echter nu zie ik hetzelfde als jou. Schijnt overigens ook een klein bedrijf te zijn. Service staat hoog in het vaandel bij ze blijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door MrBas op 27-12-2022 21:06 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:11
Da Fox schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:26:
[...]

Hofma liegt altijd over voorraad helaas…
Verder prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MrBas schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:48:
[...]

Xqlus1ve schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:40:
Plasma is niet 100% zwart.

Als echt goed wil vergelijken moet je ze naast elkaar hangen.
Klopt. Ik heb ze allemaal gehad. Kuro, Pana VT40 / 50 / 60 series en heb er ook meerdere van gekalibreerd.

Wanneer is zwart zwart? Zwart is pas zwart als je in het pikkedonker een 0 IRE scherm kan afspelen en het scherm dan nulkommanul, helemaal niets, noppes, oplicht. Dat is onmogelijk met plasma, de pixels staan nooit helemaal uit, en dat kan iedereen zien in het pikkedonker, zonder enige twijfel. Bij OLED ligt dat anders, bij een juist ingestelde black level staan de pixels helemaal uit. Dus ook in een pikdonkere kamer zie je het scherm niet oplichten, helemaal niets. Als je OLED TV indicatieledje uit staat weet je ook in het pikkedonker dus niet of je tv aan of uit staat. :P

Tuurlijk mag iemand een het beeld van een plasma tv mooier vinden (bijvoorbeeld kleuren, of motion), kwestie van smaak, moet kunnen. En als iemand wil blijven geloven dat de zwartwaarde van een plasma tv "oneindig" is, en dus net zo goed is als een OLED dan mag dat natuurlijk ook. Maar als je die mening toe bent gedaan dan is het wel onhandig om aan te geven dat je de discussie "buiten smaak" (oftewel feitelijk) wilt houden. :)

(De ideale zwartwaarde is nul, met als gevolg contrast is oneindig, maar dat terzijde.)

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 27-12-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
Feitelijk zijn doe ik zeker, plasma stuurt geen subpixel aan als het volledig zwart moet zijn, kortom: die staat uit. Maar goed: punt wat ik wil maken is dat IK verwacht had dat de er in dertien jaar meer ontwikkeling had gezeten in beeldkwaliteit. Dat is me bitter tegen gevallen, zonder een discussie te willen starten over technieken, want die interesseren me niet. Ik kijk naar wat het scherm toont en oordeel op basis van de kwaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 20:25
Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:10:
Feitelijk zijn doe ik zeker, plasma stuurt geen subpixel aan als het volledig zwart moet zijn, kortom: die staat uit.
Due to the need to precharge the pixels, the screen always exhibits a slight glow to it when showing black.
Depending on manufacturer, it can be better than the majority of LCD/LEDs (unless they cheat with a black
filter) and at the very least its a consistent black screen rather than the patchy uneven blacks you see on
LCD/LED panels.
https://www.avforums.com/...ion.1909105/post-21227046

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:10:
Feitelijk zijn doe ik zeker, plasma stuurt geen subpixel aan als het volledig zwart moet zijn, kortom: die staat uit. Maar goed: punt wat ik wil maken is dat IK verwacht had dat de er in dertien jaar meer ontwikkeling had gezeten in beeldkwaliteit. Dat is me bitter tegen gevallen, zonder een discussie te willen starten over technieken, want die interesseren me niet. Ik kijk naar wat het scherm toont en oordeel op basis van de kwaliteit.
Maar op wat baseert je dat dan? Door in een winkel te gaan kijken, had je je eigen tv mee genomen als referentie?

Nogmaals haal er 1 in huis, zet ze naast elkaar, en dan kan je pas goed oordelen wat het werkelijke verschil is tussen je plasma en een OLED. Discussiëren heeft namelijk weinig zin merk ik al als iemand maar stug blijft roepen dat de zwart wardes van een plasma hetzelfde zijn als die van een OLED.
Pagina: 1 ... 487 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.