Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qube71
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-12-2024
Wij staan op het punt om een LG OLED55C8 te kopen. Ondanks de goede reviews van geluid, denken we er toch meer uit te kunnen halen met een soundbar incl surround (5.1). Wij hebben een vrij grote kamer (ca 7m x 6m).

Wij zijn geen muziekfreaks (standaard Spotify playlists en zo) en kijken veel TV/Netflix.

Met de reviews is er bijna niet uit te komen. Als we voor Heos of Sonos gaan, zijn we ruim €1000,= meer kwijt. We willen kwaliteit maar vragen ons af of dit het geld wel waard is.
En wat dan de goede keuze is
- Sonos Playbar
- Sonos Beam
- Heos Bar
- of toch de JBL 5.1 ??

9/feb: Nu hebben we de Samsung HW-K950 (of N950) ontdekt. Dat klinkt qua reviews ook wel heel erg goed.

Graag jullie tips.

(PS/ we doen nu al 10 jaar met Bose3-2-1 ii multimedia)

[ Voor 13% gewijzigd door Qube71 op 09-02-2019 15:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
Ik lees mee. Ben geinteresseerd in de JBL Bar 5.1
Via de ING rentepunten een aardige aanbieding, maar ik lees wisselende verhalen.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:35
Geluid van Heos is beter dan sonos en wat mij betreft het geld waard t.o.v. lg (al hoewel ik die specifieke set niet ken).
Los van dat ik voorstander ben van losse receiver met bedrade full size boxen..

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Ikzelf heb een LG C8 65 inch. Toen ik de tv kocht heb ik meteen de Sonos Beam erbij genomen en ik moet zeggen ben erg blij verrast. Het geluid is kamervullend (8m x 5m). Bij Netflix staat het volume nog niet eens op de helft. Ik heb de Beam gekocht vanwege hdmi/ARC en dat ie google assistant heeft. Ik gebruik daarnaast de Beam i.c.m mijn 2x play5 als ik spotify luister. Al met al kan je niet fout gaan met de Beam en al helemaal niet voor de prijs van €389,-. Je kunt daarna nog de sub en play 1 kopen om uit te breiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Soundbar incl. surround (5.1) zou ik niet doen. Als je 5.1 wilt, zou ik gewoon voor een klassieke setup met receiver en boxen gaan. Ik heb lange tijd Sonos soundbar, sub, en twee playones gehad in een 5.1 setup. Mega slechte investering. Sonos support allemaal 5.1 standaarden niet en je zit helemaal vast in het eco systeem. Beter kun je gewoon investeren in wat goede passieve speakers en over de jaren heen je AV receiver af en toe updaten. Beter geluid, betere features en waarschijnlijk tegen een lagere prijs ook.

Als je perse een soundbar wilt zou ik voor een passieve gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door TLLRS op 05-02-2019 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:52
Ik ben qua setup ook terug gegaan naar een Atmos setup met receiver en speakers. Sonos heb ik een tijdje gehad en het is mooie spul voor wat het kan, maar het haalt het niet bij een speaker setup met receiver. Qua gemak heeft een Sonos setup ook de voorkeur. Het ziet er mooi en clean uit en werkt redelijk vanzelf sprekend. Ik had een Sonos Playbar met Sub en twee Play:1 als rearspeakers.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakytweak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54

Tweakytweak

Alles is te maken!

Ik heb eerst een Heos Bar met sub en twee Heos 3's gehad, was er toen erg blij mee, maar al snel kreeg ik er wat problemen mee, vooral met de app op de telefoon die regelmatig vastliep of niet meer reageerde, en dat is de enige manier om de setup de bedienen. De set is toen ingeruild tegen een Sonos set bestaande uit een Playbar, Sub, en twee One's. en ik kan vertellen dat de Sonos echt stukken beter klinkt!, en de besturing van het hele systeem veel sneller en soepeler werkt.
De Sonos werkt ook geweldig met Spotify en alle andere streamingdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qube71
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-12-2024
Vanuit de verschillende reviews lijkt de Samsung HW-K950 me echt wel een goede keus.

Kwaliteit van filmbeleving is belangrijker dan muziek. En volgens mij ben je dan ook goed voorbereid op verdere groei van Dolby Atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Qube71 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:35:
Vanuit de verschillende reviews lijkt de Samsung HW-K950 me echt wel een goede keus.

Kwaliteit van filmbeleving is belangrijker dan muziek. En volgens mij ben je dan ook goed voorbereid op verdere groei van Dolby Atmos.
Ik heb gisteren de N850 binnen gekregen nadat ik de Bose 500 terug heb gestuurd. Een wereld van verschil. Film is bij mij ook belangrijker dan muziek.

Zelf denk ik erover na om de rear speakers nog te kopen, maar bij de N950 zitten die erbij (incl. Atmos).

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Pagina: 1