Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-09 19:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Deleon78 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:08:
[...]

Hofma liegt altijd over voorraad helaas…
Verder prima.
Daar weet HelloTV ook wat van weet ik uit vervelende ervaringen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Xqlus1ve schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:33:
[...]

Maar op wat baseert je dat dan? Door in een winkel te gaan kijken, had je je eigen tv mee genomen als referentie?

Nogmaals haal er 1 in huis, zet ze naast elkaar, en dan kan je pas goed oordelen wat het werkelijke verschil is tussen je plasma en een OLED. Discussiëren heeft namelijk weinig zin merk ik al als iemand maar stug blijft roepen dat de zwart wardes van een plasma hetzelfde zijn als die van een OLED.
Waar zeg ik dat? Moeilijk hè, lezen… Ik geef alleen aan dat er naar mijn mening weinig ontwikkeling is geweest in de beeldkwaliteit. Natuurlijk is een scherm nu beter, dat zou wel erg triest zijn. Dertien jaar daarentegen is nogal een periode. Anyway: misschien waren mijn verwachtingen te hoog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:10:
Feitelijk zijn doe ik zeker, plasma stuurt geen subpixel aan als het volledig zwart moet zijn, kortom: die staat uit.
Dat is dus niet zo, kan ik je als meervoudig ex plasmabezitter en veelvuldig plasma kalibrator vertellen. De reden staat door @Da Fox al aangehaald. Daarom was elk jaar ook weer de discussie of de VOLGENDE plasma serie weer betere zwartwaarden zou hebben, want het zwart was dan toch net weer niet helemaal volledig zwart. :P Die discussie kan je o.a. volgen in het Tweakers plasma topic. :)

Uiteraard had plasma wel verreweg de beste zwartwaarde van die tijd, vandaar ook de liefde voor plasma vanwege het diepe, gestoken beeld: contrast is king.
Maar goed: punt wat ik wil maken is dat IK verwacht had dat de er in dertien jaar meer ontwikkeling had gezeten in beeldkwaliteit. Dat is me bitter tegen gevallen, zonder een discussie te willen starten over technieken, want die interesseren me niet. Ik kijk naar wat het scherm toont en oordeel op basis van de kwaliteit.
Dat is natuurlijk prima. Lijkt me alleen maar iets om blij mee te zijn als je al een plasma hebt die je meer bevalt dan de huidige technieken. Scheelt weer een onnodige uitgave. :Y

Mijn persoonlijke ervaring is het omgekeerde, de overgang van de VT60 en ZT60 plasma's (de laatste Panasonic plasma met niet perfecte, maar destijds wel "'s werelds beste zwartwaarden") naar een LG C8 vond ik een vooruitgang. Niet op alle fronten (met name motion vond ik minder), maar alles tezamen zeker wel. Ik heb ze een maandje naast elkaar gehad om goed te vergelijken (na inspeelperiode en kalibratie ;)).

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 27-12-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Tosti Ham-Kaas245 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:47:
[...]

Waar zeg ik dat? Moeilijk hè, lezen… Ik geef alleen aan dat er naar mijn mening weinig ontwikkeling is geweest in de beeldkwaliteit. Natuurlijk is een scherm nu beter, dat zou wel erg triest zijn. Dertien jaar daarentegen is nogal een periode. Anyway: misschien waren mijn verwachtingen te hoog.
Volgens mij haal je zelf twee keer aan hoe de zwartwaardes zijn van een Plasma en dat die makkelijk mee kan tegenover een OLED, er zit werkelijk dacht en nacht verschil tussen de twee als je in een donkere kamer kijkt. Valt dat op in een winkel? nee absoluut niet.

En naar mijn mening is een Plasma erg verouderd tegenover een OLED in alle opzichten. Nogmaals de discussie is nutteloos, als je tevreden bent met je oude tv moet je die blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 13:19
Deleon78 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:08:
[...]

Hofma liegt altijd over voorraad helaas…
Verder prima.
Hofma toont voorraad bij leverancier ipv bij hun op locatie. Is niks ergs aan, die voorraad komt toch bij hun binnen wanneer besteld, echter zal je er iets langer op moeten wachten dan bij een dozenschuiver als Bol.com. Niemand is sneller dan hun, echter verwacht ik wel dat de aftercare beter zal zijn bij Hofma dan bij zo een mega concern.

Daarnaast gun ik het een Hofma ook meer en hoef ik mijn bestelling ook niet per direct binnen te hebben, als ik dat wilde haalde ik hem zelf wel op. Ben allang blij een C2 55” OLED voor het bedrag te krijgen (bevestigd) als wat ik ervoor betaalde. Dan wacht ik maar iets langer :).

[ Voor 21% gewijzigd door MrBas op 28-12-2022 08:01 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:23
MrBas schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:58:
[...]

Hofma toont voorraad bij leverancier ipv bij hun op locatie. Is niks ergs aan, die voorraad komt toch bij hun binnen wanneer besteld, echter zal je er iets langer op moeten wachten dan bij een dozenschuiver als Bol.com. Niemand is sneller dan hun, echter verwacht ik wel dat de aftercare beter zal zijn bij Hofma dan bij zo een mega concern.

Daarnaast gun ik het een Hofma ook meer en hoef ik mijn bestelling ook niet per direct binnen te hebben, als ik dat wilde haalde ik hem zelf wel op. Ben allang blij een C2 55” OLED voor het bedrag te krijgen (bevestigd) als wat ik ervoor betaalde. Dan wacht ik maar iets langer :).
Prima dat jij het ok vindt dat ze niet hun eigen voorraad laten zien. Maar dat is niet de normale gang van zaken in de wereld.
De prijs is hetzelfde als bij andere zaken, dus daarvoor hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DforceNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:34
PatrickC schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:27:
[...]

Ik had tot voor kort een Panasonic Plasma TX-P50VT30 staan en nu de LG C2 55”. Zwart is nu zwarter op de LG, maar de Panasonic was dan ook bijna 12 jaar oud. Verder had deze best wel wat burn-in (o.a. NPO1 logo).
Maar ik heb het plasma beeld altijd mooier gevonden dan de (4K) LED TV’s die ik bij vrienden zie staan. Maar de LG C2 is nu echt wel een stapje hoger en natuurlijk een heel stuk zuiniger. Maar ja.. in de winter moet ik nu wel harder stoken. :+
Zelfde hier ik kom ook van een Panaonic plasma TX-P50VT30. Ben nu geswitched naar de LG G2 77inch. Dus zeker een dikke vooruitgang. Vooral met games spelen merk ik heel groot verschil, wat op zich ook niet zo verwonderlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 13:48
Hier sinds een paar weken een C2 77 inch staan.
Fantastisch toestel wat betreft beeld.

Alleen geluid is iets wat maar niet goed gaat werken op de soundbar.
Gisteren kwam er een nieuwe update voorbij maar die heeft ook niet geholpen.
dezelfde Soundbar werkt op mn CX 55 inch wel prima.

Is ARC support dan zoveel malen minder goed geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 19:46

pro_6or

amateur_60r

Cap schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:27:
[...]

[...]

Klopt. Ik heb ze allemaal gehad. Kuro, Pana VT40 / 50 / 60 series en heb er ook meerdere van gekalibreerd.

Wanneer is zwart zwart? Zwart is pas zwart als je in het pikkedonker een 0 IRE scherm kan afspelen en het scherm dan nulkommanul, helemaal niets, noppes, oplicht. Dat is onmogelijk met plasma, de pixels staan nooit helemaal uit, en dat kan iedereen zien in het pikkedonker, zonder enige twijfel. Bij OLED ligt dat anders, bij een juist ingestelde black level staan de pixels helemaal uit. Dus ook in een pikdonkere kamer zie je het scherm niet oplichten, helemaal niets. Als je OLED TV indicatieledje uit staat weet je ook in het pikkedonker dus niet of je tv aan of uit staat. :P

Tuurlijk mag iemand een het beeld van een plasma tv mooier vinden (bijvoorbeeld kleuren, of motion), kwestie van smaak, moet kunnen. En als iemand wil blijven geloven dat de zwartwaarde van een plasma tv "oneindig" is, en dus net zo goed is als een OLED dan mag dat natuurlijk ook. Maar als je die mening toe bent gedaan dan is het wel onhandig om aan te geven dat je de discussie "buiten smaak" (oftewel feitelijk) wilt houden. :)

(De ideale zwartwaarde is nul, met als gevolg contrast is oneindig, maar dat terzijde.)
mijn ouders hebben de panasonic plasma, vond de kuro echt een stuk beter qua kleurweergave. van een pana plasma naar een lg oled is imho puur verbetering op alle fronten, van een kuro naar een lg op vele fronten maar juist door de gekozen pixel structuur niet helemaal op kleurweergave. Ik meen dat Vincent Theo daar ook een aantal filmpjes aan besteed heeft.

Ik heb ze nu niet paraat maar dat zijn wel feiten. qd oled en de toekomstige ontwikkelingen van LG brengen daar nog weer verdere verbeteringen.

Ik zie dat een aantal mensen in de verdediging schiet, dat hoeft niet, LG OLED is een fantastisch scherm as is.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Deleon78 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:44:
[...]

Prima dat jij het ok vindt dat ze niet hun eigen voorraad laten zien. Maar dat is niet de normale gang van zaken in de wereld.
De prijs is hetzelfde als bij andere zaken, dus daarvoor hoef je het niet te doen.
Ik heb de prijs voor een C2 55” nog niet op 999 euro zien staan, of het moet een europees model zijn….

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:18
MrBas schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:26:
[...]

Ik heb de prijs voor een C2 55” nog niet op 999 euro zien staan, of het moet een europees model zijn….
Is onderhand al vaak 999,- geweest bij Hofma. Zij wijzigen de prijs vaak, ook bij de 65 en 77 G2's. Daar zijn de prijzen vaak 1795 en 2995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
echthard schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:25:
[...]

Is onderhand al vaak 999,- geweest bij Hofma. Zij wijzigen de prijs vaak, ook bij de 65 en 77 G2's. Daar zijn de prijzen vaak 1795 en 2995.
Klopt, alleen is dit pas sinds kort en alleen bij Hofma, bij andere aanbieders is dit (naar mijn weten) nog niet voorgekomen, of dit moet een europees model zijn geweest zoals bij El Vidas etc het geval is.

Ik reageer meer op de opmerking dat de prijs hetzelfde is ergens anders, wat dus niet het geval is.

[ Voor 9% gewijzigd door MrBas op 28-12-2022 14:27 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pro_6or schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:35:
[...]

mijn ouders hebben de panasonic plasma
Welke panasonic plasma precies? Het model maakt nogal een verschil.

Ik gaf hierboven ook al aan dat puur op het gebied van kleurenweergave (en motion) de C8 OLED niet per se een verbetering was t.o.v. de VT60 plasma die ik ernaast had (op andere gebieden wel, o.a. helderheid, greyscale kalibratie/stabiliteit bij verschillende lichtopbrengst, en natuurlijk de 4K resolutie, HDR ondersteuning, en het smart tv gedeelte (opties, apps)). Wel is het zo dat ik bij de G2 weer duidelijk verbeteringen zie tov de C8 en C9.

[ Voor 57% gewijzigd door Cap op 28-12-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Cap schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:17:
[...]

Welke panasonic plasma precies? Het model maakt nogal een verschil.

Ik gaf hierboven ook al aan dat puur op het gebied van kleurenweergave (en motion) de C8 OLED niet per se een verbetering was t.o.v. de VT60 plasma die ik ernaast had. Wel is het zo dat ik bij de G2 weer duidelijk verbeteringen zie tov de C8 en C9.
VT50 meen ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De VT60 was een flinke vooruitgang op de VT50. Mijn VT50 is onder garantie vervangen voor een VT60 en die was op alle fronten beter (zwartwaarde, greyscale, colour space, motion).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ja, die van mijn ouders is ook vervangen. Nu alweer een oudje.

Bij veel wit/lichte kleuren komt er een keiharde resonantie (geluid) uit het scherm en de logo's zijn weer ingebrand.

Wat me vooral opvalt (en dat is volgens mij door het gebrek aan kleurpallet) is de grijsgroene zweem bij bv huidkleur, in de schaduwgebieden (hals, oren) metname als de camera dan ook nog met matige maar constante snelheid zwenkt dan wordt het echt een brei van grauwe kleur.

Ook bij een nat wegdek (wielrennen) dan "bijt" het wegoppervlakte uit en zie je niks meer van de structuur van de weg. Op mijn kuro was dat veel beter. de LG C8 heeft daar ook wat last van (in mindere mate, maar toch).

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat probleem met huidskleuren is herkenbaar, en wordt met name veroorzaakt door afwijkingen in de greyscale op mid tot lage IRE waarden.Het is deels op te lossen met kalibratie, met de beperkingen die de controls bieden. Maar bij de 60 serie was er veel verbeterd aan de kalibratie controls voor de greyscale. Ook was zwart zwarter en de kleurruimte groter. Ook bij de OLED's is trouwens veel op te lossen in het near black gedeelte met kalibratie.

Dat wegvallen van de structuur van het wegdek bij wielrennen is wat minder duidelijk. Deels kan ook dit komen door near black greyscale problemen die de structuur van de weg verdoezelen, deels kan het ook te maken hebben met beperkingen in motion resolution.

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 28-12-2022 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
MrBas schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:48:
[...]

Dit zou ik kunnen geloven als de LG FHD content afspeelt maar ik durf te zweren dat als ze naast elkaar staat in je woonkamer ze flink zullen verschillen en de LG op alle fronten wint. Het ligt ook net aan de setting, licht in huis noem het maar op. Daarnaast veel scherper beeld (want 4K Dolby Vision, HDR, noem het op), 120hz refreshrate etc wat de Pioneer niet heeft. Gemakzucht (eARC) zal ook ontbreken bij de Pioneer.

Ik ben het met je eens dat de Pioneer zeer mooi beeld gaf maar zwart was uiteindelijk niet meer zwart (meer donker grijs) waar dit met OLED een ongekend ander niveau is (pixels staan namelijk uit).

Maargoed, ieder zo zijn smaak.
Ik kan mij nog herinneren om aandacht weg te trekken van LCD's met X hz dat Panasonic "600hz" op hun plasma dozen ging zetten. Dit was 2009-2010, want toen kocht ik een Panasonic G10, van wat ik toen begreep is hz op een plasma onzin door de gebruikte techniek, maar ja, de marketing afdeling wilde wat vs LCD's.

De Panasonic G10 had toen geloof ik in z'n software (of via updates?) dat naarmate de tv ouder was het zwart steeds meer een donkergrijs werd om 1 of andere reden die ik ben vergeten.

Toen ik mijn plasma kocht waren de Kuro's van Pioneer de beste plasma's, maar daar was de prijs toen ook naar, dus dat mensen hier nog steeds onder de indruk zijn van hun Pioneer plasma vind ik dan niet heel raar. Als ik me niet vergis heeft Panasonic de techniek van de Kuro van Pioneer gekocht (rond 2012?) want Pioneer was al gestopt met het maken van plasma's (2008 was de laatste Kuro?), wat dan wellicht ook verklaard waarom de laatste Panasonic plasma's beter waren?

Na de G10 die ik dik 10 jaar in gebruik had, kocht ik een Oled G1 in 2021 en ik vond het beeld wel flink aangenamer, maar wat ik vooral leuk vond kwam eigenlijk pas een maandje later: zoveel minder stroomverbruik ;) Het was altijd een prijs die ik graag betaalde bij de plasma, maar ik vind het toch wel aangenaam dat het behoorlijk is afgenomen (ging geloof ik van 160kwh naar 90kwh per maand) terwijl ik op beeld niks heb ingeleverd. Gezien het geneuzel met energie dit jaar, ben ik zelfs nog wat blijer met dat gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
AppieNL schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:32:
[...]

Ik kan mij nog herinneren om aandacht weg te trekken van LCD's met X hz dat Panasonic "600hz" op hun plasma dozen ging zetten. Dit was 2009-2010, want toen kocht ik een Panasonic G10, van wat ik toen begreep is hz op een plasma onzin door de gebruikte techniek, maar ja, de marketing afdeling wilde wat vs LCD's.

De Panasonic G10 had toen geloof ik in z'n software (of via updates?) dat naarmate de tv ouder was het zwart steeds meer een donkergrijs werd om 1 of andere reden die ik ben vergeten.

Toen ik mijn plasma kocht waren de Kuro's van Pioneer de beste plasma's, maar daar was de prijs toen ook naar, dus dat mensen hier nog steeds onder de indruk zijn van hun Pioneer plasma vind ik dan niet heel raar. Als ik me niet vergis heeft Panasonic de techniek van de Kuro van Pioneer gekocht (rond 2012?) want Pioneer was al gestopt met het maken van plasma's (2008 was de laatste Kuro?), wat dan wellicht ook verklaard waarom de laatste Panasonic plasma's beter waren?

Na de G10 die ik dik 10 jaar in gebruik had, kocht ik een Oled G1 in 2021 en ik vond het beeld wel flink aangenamer, maar wat ik vooral leuk vond kwam eigenlijk pas een maandje later: zoveel minder stroomverbruik ;) Het was altijd een prijs die ik graag betaalde bij de plasma, maar ik vind het toch wel aangenaam dat het behoorlijk is afgenomen (ging geloof ik van 160kwh naar 90kwh per maand) terwijl ik op beeld niks heb ingeleverd. Gezien het geneuzel met energie dit jaar, ben ik zelfs nog wat blijer met dat gegeven.
Is zeker waar. De Pioneer Kuro (toenmalig 3000 gulden of euro, weet ik niet meer, wel een demo model bij de mediamarkt, één van de laatste die tijd) welke ikzelf ook een tijd gehad heb was ook een schitterende tv, zeker waar. En volgens mij waren de Panasonics 60Hz met softwarematige aanpassingen welke tot 600Hz konden gaan, alleen niet te vergelijken met de technieken van nu. Dat donkergrijze heb ik inderdaad ook ervaren en dat deed mij gewoon beseffen dat zwart niet zwart was en dat dit bij een OLED wel gewoon zwart was (pixel staat uit, end of story). Het verschil is gewoon te zien, alleen moet je ze wel naast elkaar zetten om het te geloven. De Sony die ik nu heb (XE9005) heeft mijns inziens ook goede zwartwaardes (behalve rondom/bij ondertiteling) waar ik altijd tevreden mee was. Het is ook net waar je aan gewend raakt.

Over 3 jaar zal ik wel nog een keer verbaast zijn over hoe zwarter een tv kan. :D

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 15:13
Het viel me net op bij mij C2 55” dat bij het kijken van het schaatsen soms de teksten onderin het beeld niet helemaal zichtbaar waren en het onderste stukje wegviel. Ben even in het beeld instellingen menu gedoken en daar stond ‘Scannen’ standaard op uit. Zet ik dit aan, dan zie ik wel het hele beeld. Waarom staat de TV standaard op het bijsnijden en dus ook een beetje inzoomen van het beeld?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Avond/nacht allen. Hang normaal in de auto-hoek rond, maar ook hier meegelezen.

Morgen (of eigenlijk vandaag zie ik aan de tijd) wordt de G2 65" bezorgd die ik bij HelloTV heb gekocht. Leuk om te lezen dat velen van jullie hiervoor ook een plasma hadden. Hier staat inmiddels een 12 jaar oude Panasonic 42" G15. Hij wil maar niet kapot gaan ;)

Maar goed, nieuwbouwhuis sinds juli 2021 en nu zijn we eindelijk aangekomen bij de tv-wand. De vrouw het tv-meubel en Akupanel, ik de tv uitgezocht die dus deels in de Akupanel komt.

Kleine praktische vraag: Op welke hoogte hangt de tv bij jullie aan de onderzijde?
Vanmiddag bij mijn broertje even gemeten (die heeft een G1), en daar hangt onderzijde tv op 70 cm met daaronder een tv-meubel. Maar... Hier is het plafond 265 cm hoog, dus ik heb het gevoel dat de tv wellicht beter iets hoger kan hangen. We zitten op 4,5 tot 5,5m afstand. (Ja, groter dan 65" vond ik overdreven)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

adinsx schreef op donderdag 29 december 2022 @ 00:50:

Kleine praktische vraag: Op welke hoogte hangt de tv bij jullie aan de onderzijde?
Vanmiddag bij mijn broertje even gemeten (die heeft een G1), en daar hangt onderzijde tv op 70 cm met daaronder een tv-meubel. Maar... Hier is het plafond 265 cm hoog, dus ik heb het gevoel dat de tv wellicht beter iets hoger kan hangen. We zitten op 4,5 tot 5,5m afstand. (Ja, groter dan 65" vond ik overdreven)
Deel je tv in 3 delen horizontal, onderste deel moet op oog hoogte zitten. Wordt hier met regelmaat uitgelegd.

Daarnaast lekker doen wat jij prettig vind.

• MrBas
Xqlus1ve schreef op donderdag 29 december 2022 @ 02:03:
[...]

Deel je tv in 3 delen horizontal, onderste deel moet op oog hoogte zitten. Wordt hier met regelmaat uitgelegd.

Excuus, snap hem nu!

[ Voor 10% gewijzigd door MrBas op 29-12-2022 08:12 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Xqlus1ve schreef op donderdag 29 december 2022 @ 02:03:
[...]

Ik heb vroeger tv's geïnstalleerd, en wij zeiden altijd: 1/3e boven ooghoogte, 2/3 eronder. Naar beneden kijken is namelijk prettiger dan omhoog kijken. Maar vooral doen wat je zelf prettig vindt.

Hier ook afkomende van aan plasma overigens (50v20), ben benieuwd!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:34
lijphoofd schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:17:
[...]

Ik heb vroeger tv's geïnstalleerd, en wij zeiden altijd: 1/3e boven ooghoogte, 2/3 eronder. Naar beneden kijken is namelijk prettiger dan omhoog kijken. Maar vooral doen wat je zelf prettig vindt.

Hier ook afkomende van aan plasma overigens (50v20), ben benieuwd!
Dacht dat dat voor beeldschermen van je bureaumonitor was.
TV 2/3 boven je ogen
Monitor 2/3 onder je ogen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mijn 77” hangt op circa 68cm hoogte (en dus de onderste 1/3e op oog hoogte), als ik de 2/3e regel aanhou komt de tv op 30 hoogte vanaf de vloer, dat wordt een beetje extreem.

Het klopt overigens wel dat je niet te veel omhoog moet kijken, sommige krijgen last van hun nek.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48

thijsco19

KTM 990 SMT

adinsx schreef op donderdag 29 december 2022 @ 00:50:
Avond/nacht allen. Hang normaal in de auto-hoek rond, maar ook hier meegelezen.

Morgen (of eigenlijk vandaag zie ik aan de tijd) wordt de G2 65" bezorgd die ik bij HelloTV heb gekocht. Leuk om te lezen dat velen van jullie hiervoor ook een plasma hadden. Hier staat inmiddels een 12 jaar oude Panasonic 42" G15. Hij wil maar niet kapot gaan ;)

Maar goed, nieuwbouwhuis sinds juli 2021 en nu zijn we eindelijk aangekomen bij de tv-wand. De vrouw het tv-meubel en Akupanel, ik de tv uitgezocht die dus deels in de Akupanel komt.

Bij mij hangt de 65 inch g2 op 67 / 68 cm hoogte. Voor mijn gevoel is het midden nu op ooghoogte.
Had enkele cm's hoger gemogen. Dus als die 70 cm bij je broertje goed kijkt en zit dan lijkt mij dat prima.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:23
Geniaal, nog een keer het hoogte-gesprek :)
Misschien, ipv ooghoogte, moet je het punt waar je ontspannen naar kijkt aanhouden. De een zit met zn hoofd achterover, de ander voorover.

• adinsx
Deleon78 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:42:
Geniaal, nog een keer het hoogte-gesprek :)
Misschien, ipv ooghoogte, moet je het punt waar je ontspannen naar kijkt aanhouden. De een zit met zn hoofd achterover, de ander voorover.
Sorry haha. Ik heb vrij specifiek het topic doorkruist, maar dat was nog niet gericht op de hoogte. Had dat eerst even kunnen doen natuurlijk 8)7

Achja, het is nu wachten op PostNL met een enorme doos. Dat wordt wennen. Volgende week komt het zwevende tv-meubel, en dan de boel eens aan de muur hangen. Zag helaas wel op een foto tijdens de bouw dat het leidingwerk midden over de muur loopt...

De beugel van de G2 zit met acht schroeven vast zag ik. Acht keer kans op meer kluswerk _O-
adinsx schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:50:
[...]

Sorry haha. Ik heb vrij specifiek het topic doorkruist, maar dat was nog niet gericht op de hoogte. Had dat eerst even kunnen doen natuurlijk 8)7

Achja, het is nu wachten op PostNL met een enorme doos. Dat wordt wennen. Volgende week komt het zwevende tv-meubel, en dan de boel eens aan de muur hangen. Zag helaas wel op een foto tijdens de bouw dat het leidingwerk midden over de muur loopt...

De beugel van de G2 zit met acht schroeven vast zag ik. Acht keer kans op meer kluswerk _O-
Veel vragen komen regelmatig terug, dat is nu eenmaal zo.
Goede keuze heb je gemaakt met de G2.
Nieuw huis dus goede muren mag ik aannemen dan is ophangen niet zo moeilijk.
Je hebt dan ook geen 8 schroeven en gaten in de muur nodig.
Gebruik gewoon een paar goede pluggen en schroeven ipv de meegeleverde spullen.
Blijft wel even puzzelen met het wegwerken van de kabels e.d.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

HoppyF schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:42:
[...]

Veel vragen komen regelmatig terug, dat is nu eenmaal zo.
Goede keuze heb je gemaakt met de G2.
Nieuw huis dus goede muren mag ik aannemen dan is ophangen niet zo moeilijk.
Je hebt dan ook geen 8 schroeven en gaten in de muur nodig.
Gebruik gewoon een paar goede pluggen en schroeven ipv de meegeleverde spullen.
Blijft wel even puzzelen met het wegwerken van de kabels e.d.
Ik heb destijds een sleuf gemaakt waar zelfs de stekker door kan, dan ben je altijd future proof zou ik zeggen, tenzij er weer iemand SCART uitvindt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
@HoppyF
Thanks. De wand (zoals de meeste binnenmuren) zijn Ytong-wanden, dus mwa, kan beter. Boort wel makkelijk. Ik was van plan eigen Fisher pluggen te gebruiken. Schroeven moet ik even goed naar kijken dat ze qua kop natuurlijk niet te groot zijn en de beugel in de weg zitten.

Begreep van de verkoper bij HelloTV wel dat het netsnoer vrij lastig is omdat de stekker er niet af kan. Scheelt dat ik geen buis in de muur heb gewerkt omdat de wederhelft nog niet duidelijk had waar de tv moest komen (daarom op drie plekken in de muur stopcontacten en loze leidingen zodat we nog eens kunnen wisselen. ;)

Het eindresultaat incl.zwevend tv-meubel en deels Akupanel volgt hier nog wel. Dit schetsje in Floorplanner geeft alvast wat beeld (haha) :+

Alleen wordt de muur niet blauw, maar veel lichter en gaat de G2 wat verder in de Akupanel vallen.(beide even dun)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
adinsx schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:24:
Thanks. De wand (zoals de meeste binnenmuren) zijn Ytong-wanden, dus mwa, kan beter. Boort wel makkelijk. Ik was van plan eigen Fisher pluggen te gebruiken. Schroeven moet ik even goed naar kijken dat ze qua kop natuurlijk niet te groot zijn en de beugel in de weg zitten.
Met de juiste pluggen hang je alles aan zo'n wandje joh. Een TV is helemaal niet zo zwaar meer vandaag de dag (20 tot 30kg?). De neerwaartse kracht is ook zeer gering, hij hangt immers strak aan de muur. Zelfs met 3 van de 8 bouten blijft dat ding rotsvast hangen.
adinsx schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:24:
@HoppyF

Begreep van de verkoper bij HelloTV wel dat het netsnoer vrij lastig is omdat de stekker er niet af kan. Scheelt dat ik geen buis in de muur heb gewerkt omdat de wederhelft nog niet duidelijk had waar de tv moest komen (daarom op drie plekken in de muur stopcontacten en loze leidingen zodat we nog eens kunnen wisselen. ;)

Het eindresultaat incl.zwevend tv-meubel en deels Akupanel volgt hier nog wel. Dit schetsje in Floorplanner geeft alvast wat beeld (haha) :+

Alleen wordt de muur niet blauw, maar veel lichter en gaat de G2 wat verder in de Akupanel vallen.(beide even dun)
Ok, ja hangt er vanaf inderdaad of het een binnen- of buitenmuur is.
Maar met de juiste pluggen en schroeven gaat dit wel lukken ook zoals @stin00 zegt.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

stin00 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:38:
[...]

Met de juiste pluggen hang je alles aan zo'n wandje joh. Een TV is helemaal niet zo zwaar meer vandaag de dag (20 tot 30kg?). De neerwaartse kracht is ook zeer gering, hij hangt immers strak aan de muur. Zelfs met 3 van de 8 bouten blijft dat ding rotsvast hangen.
Inderdaad, ik heb mijn G2 55 inch ook met 4 schroeven opgehangen. vond 8 echt overdreven en zonde van alle gaten in de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25
de Peer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:27:
[...]

Inderdaad, ik heb mijn G2 55 inch ook met 4 schroeven opgehangen. vond 8 echt overdreven en zonde van alle gaten in de muur.
Hier ook met 4 gedaan in een gipsplaat met dikke houten wand. Zit "muur"vast.

• adinsx
Goed om te lezen. Dan beginnen we met vier en als we een leiding tegenkomen kiezen we een ander punt op het frame;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 20:25
MrBas schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 04:20:
[...]

Bij HelloTV kon ik tot 1150 komen. Afgelopen dagen zag ik dat de prijs zakte naar 999 en weer teruf. Pricealert ingesteld onder de 1000 euro, wachten en toeslaan :). Nu dus hopen dat deze dit jaar dus nog binnenkomt, maar heb een vermoeden van niet.
Zojuist bevestiging ontvangen van Hofma, als alles mee zit komt ie morgen binnen. *O*

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• MrBas
Da Fox schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:45:
[...]

Zojuist bevestiging ontvangen van Hofma, als alles mee zit komt ie morgen binnen. *O*
Hier ook een mail met tnt code ontvangen? Morgen, als alles goed gaat, binnen.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adinsx
De doos is in ieder geval altijd groter dan je verwacht / in de winkel zag :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp96iws0yFQC95aeYIJqDV_o304=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbiypTQ1OyFdpwCdou7ISa3P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Volgende week woensdag zal LG haar nieuwe modellen presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

De C1 is binnen. Eerste dingen die opvallen:
  • Guide is geen guide maar een channel list. Ik zou willen instellen dat ie altijd naar de guide gaat
  • Ik kan HDMI ingangen niet zelf een naam geven
  • Er is niet echt een snelle toegang tot zelf geïnstalleerde apps
Beeld is verder prima. Prachtig toestel, judder verwijdering in videos is fantastisch.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
woutur schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:19:
De C1 is binnen. Eerste dingen die opvallen:
  • Guide is geen guide maar een channel list. Ik zou willen instellen dat ie altijd naar de guide gaat
  • Ik kan HDMI ingangen niet zelf een naam geven
  • Er is niet echt een snelle toegang tot zelf geïnstalleerde apps
Beeld is verder prima. Prachtig toestel, judder verwijdering in videos is fantastisch.
- Guide zuigt

- Inputs kan je wel veranderen:

1. Houdt de input knop lang ingedrukt. Het input scherm opent.
2. Klik rechtsboven op de 3 puntjes.
3. Edit inputs
4. Geef ze een andere naam/symbool. (Vooral je input naar PC veranderen via het symbool aanpassen heeft daadwerkelijk invloed, verlaagt inputlag voor dat HDMI device).

- Er is wel snelle toegang tot apps wanneer je de knoppen 1 t/m 9 lang ingedrukt houdt. Je kan hier een app of HDMI input aan mappen:

Manier 1:
1. Open de applicatie (bijv. Viaplay ) of Input (HDMI 1 t/m 4) die je wilt mappen
2. Houdt bijv. cijfer 1 op je afstandsbediening lang ingedrukt.
3. Vanaf nu open je Viaplay door '1' lang ingedrukt te houden.

(Ik heb zelf HDMI 1 t/m 4 onder de knoppen 1 t/m 4 zitten, 5 t/m 9 zijn apps als HBO max, Viaplay, NPO start etc)

Manier 2:
1. Houdt de 0 toets lang ingedrukt
2. Dit opent het quick launch menu
3. Mapp 1 t/m 9 naar hartelust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Kijk! Ik moest eerst een update van de software doen om hdmi naamgeving te krijgen. Ik meen te herinneren dat ik dit gisteren probeerde en niet zag.

Ik heb nu fijn wat shortcuts. Blijft natuurlijk stom dat ik 6 (!) knoppen onderaan mijn ab heb waar ik niets mee doe. En waar je met Android die knoppen kan remappen (hoewel ook brak) kan dat met WebOS niet natuurlijk.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
woutur schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:40:
Kijk! Ik moest eerst een update van de software doen om hdmi naamgeving te krijgen. Ik meen te herinneren dat ik dit gisteren probeerde en niet zag.

Ik heb nu fijn wat shortcuts. Blijft natuurlijk stom dat ik 6 (!) knoppen onderaan mijn ab heb waar ik niets mee doe. En waar je met Android die knoppen kan remappen (hoewel ook brak) kan dat met WebOS niet natuurlijk.
Ja LG harkt natuurlijk wat promotie geld binnen van Netflix, Prime video en Rakuten onzin per verkochte TV.. is gewoon reclame waar je niks aan kan veranderen. Ik zou op die plek liever een heel simpel touchscreen willen hebben waar je zelf knoppen op mapt. Beetje a la een Logitech Harmony.

Ik hoop dat ze WebOS wat meer functies gaan geven, het was voorheen een erg kaal en clean OS maar tegenwoordig is het home screen ook een gedrocht. De content store is ook zeer beperkt, al zijn (bij mij) gelukkig alle streaming apps wel aardig stabiel.

De software is al geroot door mensen, maar buiten een adfree youtube en crunchyroll biedt dat weinig extras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

En sinds een dag of 3 heb ik weer dat ik reclame notificaties krijg bij het opstarten, dit was voorheen niet zo.

Geen recente update gehad maar wel de DNS moeten aanpassen omdat Pi-Hole Netflix blokkeerde (DNS wijziging was al een week geleden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17
Xqlus1ve schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:24:
En sinds een dag of 3 heb ik weer dat ik reclame notificaties krijg bij het opstarten, dit was voorheen niet zo.

Geen recente update gehad maar wel de DNS moeten aanpassen omdat Pi-Hole Netflix blokkeerde (DNS wijziging was al een week geleden).
Is bij mij ook het geval,het gaat zo snel dat je het niet eens normaal kunt lezen .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:38

GerCor

Zonder dallen geen pieken

MilesD. schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:42:
[...]

Is bij mij ook het geval,het gaat zo snel dat je het niet eens normaal kunt lezen .. :+
Bij mij ook. Veel te snel maar je kunt ze allemaal teruglezen. Ik had een software update op 20-12-22, blijkbaar.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
13art schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:46:
[...]

Heeft repareren dan nog zin? Met andere woorden is het echt het paneel? Of ligt het vaker aan de aansturing?

4,5 jaar voor een tv om te overlijden vind ik niet bepaald lang. Daarbij waren en 0 problemen en van het ene op het andere moment stopt de tv er mee...
Heb hetzelfde vitig jaar gehad. Vieding was defect er is een omriilactie gewwest van LG. Heb dit gratis laten repareren en tv speelt nog altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marco12345
13art schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:46:
[...]

Heeft repareren dan nog zin? Met andere woorden is het echt het paneel? Of ligt het vaker aan de aansturing?

4,5 jaar voor een tv om te overlijden vind ik niet bepaald lang. Daarbij waren en 0 problemen en van het ene op het andere moment stopt de tv er mee...
Heb hetzelfde vorig jaar gehad. Voeding was defect er is een omruilactie geweest van LG. Heb dit gratis laten repareren en tv speelt nog altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marco12345
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDs1bUz13d7pBJ6fmD9wPPfWUMA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o0LHkQx5m0Wpne63fipcBFIh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@13art https://www.lg.com/nl/ond...ijken/NLNTC20201029150816

Jouw C7 staat er ook tussen, dus mogelijk kan je gratis LG een reparatie laten uitvoeren. Hopelijk ligt het echt alleen aan de oververhitte voeding en werkt hij daarna weer als vanouds :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

13art

Moderator Mobile
stin00 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:58:
@13art https://www.lg.com/nl/ond...ijken/NLNTC20201029150816

Jouw C7 staat er ook tussen, dus mogelijk kan je gratis LG een reparatie laten uitvoeren. Hopelijk ligt het echt alleen aan de oververhitte voeding en werkt hij daarna weer als vanouds :D
Heb al een nieuwe tv aangeschaft en de C7 afgevoerd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Overigens had ik een 55C7 die staat er dan weer niet tussen.

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 30-12-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
Succes met de nieuwe Oled??

[ Voor 90% gewijzigd door marco12345 op 30-12-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
Maar nu ik toch hier ben. Wil mijn E7 veranderen naar een 77C2. Is de 77C2 aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:18
marco12345 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:24:
Maar nu ik toch hier ben. Wil mijn E7 veranderen naar een 77C2. Is de 77C2 aan te raden?
Ophangen of op een voet? Met voet, dan is het antwoord "ja". Als het ophangen is, dan zou ik voor G2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
Hij moet op een voet...zal het verschil in beeld groot zijn tov de 65E7 heb het over beeldkwaliteit niet over de grootte;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

echthard schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:50:
[...]

Ophangen of op een voet? Met voet, dan is het antwoord "ja". Als het ophangen is, dan zou ik voor G2 gaan.
Mijn 77C2 hangt aan de muur, heb geen spijt dat ik niet voor een G2 ben gegaan, wel dat ik niet voort een 83 ben geaan.

de C serie is een fantastische tv, dus ja aan te raden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Yup, wel weer voor oled gegaan nu voor een Philips (oled907).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco12345
Xqlus1ve schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:03:
[...]

Mijn 77C2 hangt aan de muur, heb geen spijt dat ik niet voor een G2 ben gegaan, wel dat ik niet voort een 83 ben geaan.

de C serie is een fantastische tv, dus ja aan te raden.
83 gaat niet passen anders ging ik daar voor. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
MilesD. schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:42:
[...]
Dit dus. Ik heb even moeten zoeken waar ik ze normaal kon lezen. Las ze dan maar allemaal om er van af te zijn. Maar neen hoor, vanavond weer een zestal van die notificaties. Ondertussen weet ik al lang dat Google Staida (jawel, zo geschreven) ermee gestopt is. En hij beweert ook dat er een System Update is, terwijl ik toch echt wel de laatste al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 04:09

d0s

sssst

Vandaag ook op mijn c2. Nog niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

d0s schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:31:
Vandaag ook op mijn c2. Nog niet eerder gehad.
Mooi, ik ben dus niet gek aan worden 8)7 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
13art schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:45:
[...]

Yup, wel weer voor oled gegaan nu voor een Philips (oled907).
Nice, ik wacht nog even tot ik naar Phillips overstap. Volgend jaar zal het een betere chip hebben met 4 hdmi poorten die ook echt 2.1zijn en QD-OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BramViking schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:00:
[...]

Nice, ik wacht nog even tot ik naar Phillips overstap. Volgend jaar zal het een betere chip hebben met 4 hdmi poorten die ook echt 2.1zijn en QD-OLED.
Oprechte vraag, waarom Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
BramViking schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:00:
[...]

Alleen jammer dat dit/aankomend jaar de 77inch van philips helaas weer maar op de halve resolutie draait met vrr... dit is al het 4e jaar op rij dat ze dat flikken dus weinig kans dat dat je perfecte tv gaat worden volgend jaar ;) gok dat je met Sony het beste hebt maarja daar betaal je ook dik voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
Xqlus1ve schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:03:
[...]

Oprechte vraag, waarom Philips?
Simpel, Ambilight in combinatie met QD-Oled. Mensen die het nooit hebben gehad beseffen niet hoe fijn het is. Daarnaast wordt het wel eens tijd na 8 jaar LG's voor iets anders.

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 30-12-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
andries98 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:05:
[...]

Alleen jammer dat dit/aankomend jaar de 77inch van philips helaas weer maar op de halve resolutie draait met vrr... dit is al het 4e jaar op rij dat ze dat flikken dus weinig kans dat dat je perfecte tv gaat worden volgend jaar ;) gok dat je met Sony het beste hebt maarja daar betaal je ook dik voor
Heb geen 77 inch nodig ;). Maar hoe kom je erbij dat dat model de oude chip zal behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BramViking schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:33:
[...]

Simpel, Ambilight in combinatie met QD-Oled. Mensen die het nooit hebben gehad beseffen niet hoe fijn het is. Daarnaast wordt het wel eens tijd na 8 jaar LG's voor iets anders.
Ik keek voorheen (55B6) altijd films via Hue Sync op de PC icm de OLED (En Hue Play bars), voor sommige films een geweldige beleving. Nu met een 77C2 Helaas krijg ik Dolby Vision niet werkend op de PC en ben ik dus gebonden aan de Shield zonder Sync box, het is wel een enorme gemis maar ik kan het niet over mijn hart halen om 200 euro uit te geven voor een Philips Sync box.

Ik snap je punt helemaal dat betreft! QD (waar ik mij nog niet in verder verdiept hebt) en ambilight lijken mij een geweldige combinatie!! Zolang je maar ambilight kan uitschakelen (ik ben een Philips LED gewend van 6 jaar terug, OS was om te janken, misschien is dat nu beter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Xqlus1ve schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:42:
[...]

Ik keek voorheen (55B6) altijd films via Hue Sync op de PC icm de OLED (En Hue Play bars), voor sommige films een geweldige beleving. Nu met een 77C2 Helaas krijg ik Dolby Vision niet werkend op de PC en ben ik dus gebonden aan de Shield zonder Sync box, het is wel een enorme gemis maar ik kan het niet over mijn hart halen om 200 euro uit te geven voor een Philips Sync box.

Ik snap je punt helemaal dat betreft! QD (waar ik mij nog niet in verder verdiept hebt) en ambilight lijken mij een geweldige combinatie!! Zolang je maar ambilight kan uitschakelen (ik ben een Philips LED gewend van 6 jaar terug, OS was om te janken, misschien is dat nu beter).
OS is tegenwoordig Android TV, maar daar maak ik geen gebruik van. De AppleTV is krachtig en heel gepolijst qua interface en apps. Maar ik moet het eerst maar eens zien. Philips moet eens stoppen om hun high end OLED's te koppelen met een soundbar. Het ziet er afzichtelijk uit en drijft de prijs op. Hopelijk zal de nieuwe 9 serie ook eens zonder geboden worden.

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 30-12-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xqlus1ve schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:42:

Er zijn redelijke alternatieven voor een Sync box die het heel aardig doen. Oude LG 4k Oled hier in huis, voorzien van een aan-/uitschakelbaar Ambilight alternatief. Het zal het waarschijnlijk niet halen bij het origineel maar icm een Shield als mediaspeler is het resultaat beslist niet onaardig (vind ik), en het werkt met alle apps. Ik heb voor een Lytmi oplossing gekozen. Volgens mij is er ook een Tweakers review over te vinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Prachtige TV die LG C2 maar dat webOS… wie ontwikkelt zoiets? De helft van het scherm is nutteloos… er staat gewoon in het groot webOS op een paarsblauwe achtergrond. Als ik youtube filmpjes bekijk dan staat hier ook wel eens een weer widget (accuweather) en andere widgets. Waarom zie ik die niet op mijn C2? Ik kan nergens settings vinden om dat aan te passen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:22
Je kan deze adressen blokkeren in je router:

ngfts.lge.com
us.ad.lgsmartad.com
lgad.cjpowercast.com
us.info.lgsmartad.com

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 31-12-2022 17:48 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:37:
Prachtige TV die LG C2 maar dat webOS… wie ontwikkelt zoiets? De helft van het scherm is nutteloos… er staat gewoon in het groot webOS op een paarsblauwe achtergrond. Als ik youtube filmpjes bekijk dan staat hier ook wel eens een weer widget (accuweather) en andere widgets. Waarom zie ik die niet op mijn C2? Ik kan nergens settings vinden om dat aan te passen.
WebOS werkt anders prima op de wat oudere modellen zoals de C9.
Pas na de “upgrade” van het WebOS is het fout gegaan.
LG had gewoon verder moeten ontwikkelen op basis van de C9.
Hopelijk gaat dit met de 2023 modellen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach. Wanneer gebruik je WebOS?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

HoppyF schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:41:
[...]

Altijd.
Zonder WebOS doet je TV helemaal niets….
Het is gewoon een manier om ergens te komen waar je wilt zijn. En vaak is dat maar 1 ding. Wat maakt het dan uit wat er verder op het scherm staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wat verstaan we onder Webos, de instelling menu of de hele smart tv gedeelte (welk ik dus niet gebruik op 2 apps na :') ).

Er zijn maar 2 apparaten aangesloten op mijn tv, pc en Shield (oh ja en een versterker).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GerCor schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 21:19:
[...]

Het is gewoon een manier om ergens te komen waar je wilt zijn. En vaak is dat maar 1 ding. Wat maakt het dan uit wat er verder op het scherm staat?
Het maakt alles uit, wat je ziet is slechts het frontend, de menu’s e.d.
Het WebOS doet dit maar nog veel meer zoals de beeldverwerking en aansturing van het paneel.

Je kunt het frontend grotendeels mijden door een extern apparaat te gebruiken maar het WebOS blijft uiteraard gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sinds vanmorgen werkt “Hey LG” niet meer op mijn LG C2. De TV reageert niet meer als ik het zeg. Gisteren nog gewoon gebruikt. Via de afstandsbediening werkt het wel, maar dan gebruik je de microfoon van de afstandsbediening. Is er ergens een optie om deze functie te resetten? Ik kan niets in het settings menu hierover vinden.

Edit: En dan typ je hier de vraag en vind je meteen daarna het antwoord. :+ Het zit in het AI-service menu, Spraakherkenningsinstellingen. De optie ‘Gebruik hands-free spraakbesturing’ stond uit! Hoe dat kan vraag ik me wel af, want zoals ik al zei… gisteren deed ie het nog.

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickC op 01-01-2023 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BramViking schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:33:
[...]

Simpel, Ambilight in combinatie met QD-Oled. Mensen die het nooit hebben gehad beseffen niet hoe fijn het is.
Dat vind ik wel een erg absolute stelling, ik heb ambilight altijd vervelend gevonden, bij de Philips tv's die ik gehad heb kwam het er altijd op neer dat ik het na een tijdje proberen toch uit wilde. De enige stand die voor mij goed bleek was een statische witte biaslight op een ietwat warme kleurstand, maar dan zet ik zelf liever de schemerlamp naast de tv aan, is wat gezelliger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BramViking schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:08:
[...]

Philips moet eens stoppen om hun high end OLED's te koppelen met een soundbar. Het ziet er afzichtelijk uit en drijft de prijs op.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
GerCor schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 21:19:
[...]

Als applicatie en UI ontwikkelaar let ik nu eenmaal op zo’n zaken. Op mijn werk ook… nieuwe release van ServiceNow (een applicatie die nota bene veel gebruikt wordt wereldwijd) waarin we de tickets voor onze applicaties beheren. Is er zo’n design malloot die het leuk vind een groot plaatje te tonen wanneer een rapport geen records selecteert. Gevolg… helft van je scherm gevuld met nutteloze informatie. Dat soort UI designers moet snel een andere baan gaan zoeken. :+

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 01-01-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
HoppyF schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:35:
Je kunt het frontend grotendeels mijden door een extern apparaat te gebruiken maar het WebOS blijft uiteraard gewoon actief.
Klopt, ik heb ook een Shield TV Pro uit 2015 en Apple TV3 (nog ouder ) staan, maar de ingebouwde apps op de TV zijn 4K Dolby Vision/Dolby Atmos en dan hoef ik ook geen extra apparaat te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@PatrickC Eigenlijk is jouw reactie hierboven wel aardig om te lezen. In de eerste reactie heb je het over nutteloze informatie en in jouw tweede reactie schrijf je dat je de Shield en Apple TV niet nodig hebt omdat je voldoende hebt aan de ingebouwde apps.

Grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Is dit serieus? Vanaf het moment dat je op de aan knop drukt _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
GerCor schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:27:
@PatrickC Eigenlijk is jouw reactie hierboven wel aardig om te lezen. In de eerste reactie heb je het over nutteloze informatie en in jouw tweede reactie schrijf je dat je de Shield en Apple TV niet nodig hebt omdat je voldoende hebt aan de ingebouwde apps.

Grappig.
Haha.. snap ik… maar het ene sluit het andere niet uit. De apps werken verder prima, daar ging het mij niet om. Ik vind het gewoon jammer dat de helft van het scherm niet gebruikt wordt. Van mij mag hier best ‘reclame’ voor films en series van streaming services staan, of bijvoorbeeld de weersvoorspellingen voor de komende week in mijn woonplaats. Maar nu staat er… WebOS. Stel dat de helft van je desktop op een Windows PC niet gebruikt zou worden, omdat daar de tekst ‘Microsoft Windows’ zou staan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@PatrickC Volgens mij start elke Windows PC, bij de meeste gebruikers, op met een vrijwel leeg scherm.

Ik heb er in ieder geval geen weerbericht van mijn woonplaats op staan of reclame voor streamingsdiensten.

Bij mij staan links een paar iconen van applicaties en de rest staat in de taakbalk.

Maar goed, ik snap heus wat je bedoelt. Ik wilde alleen maar aangeven: als ik een film op HBO wil zien dan klik ik op de HBO app en dan maakt het mij persoonlijk niks uit of op het scherm het weerbericht van mijn woonplaats staat of helemaal niks. Ik wil namelijk een film kijken op HBO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PatrickC Inderdaad, we kunnen er kort over zijn: óf je bedekt de bovenste helft van het scherm niet met de WebOS interface maar blijft daar gewoon het tv-beeld tonen (zoals in de oudere WebOS versies), óf je maakt gebruik van die ruimte in de bovenste helft om belangrijke informatie en veelgebruikte functies aan te bieden, waarbij je eventueel de optie biedt daar een of ander widget a la Accuweather neer te zetten, maar dan wel optioneel. :)

Zoals het nu is is het gewoon prut, totale ruimteverspilling.

Ook ik heb ondanks instellen van het weer (lokatie) in het menu daar geen weerinfo staan maar slechts nutteloos "WebOS", wellicht heeft het te maken met adblocking (Adguard, Pi-hole), maar ik meen dat het er ook niet stond bij een directe internetverbinding. Alleen nog geen zin gehad om het te gaan uitzoeken.

Overigens snap ik heel goed dat je, indien de apps van de tv aan je behoeftes voldoen, ervoor kiest om die te gebruiken ipv een externe box. Scheelt sowieso kosten maar ook onnodige clutter, zowel fysieke clutter als extra instelwerk, software updates, HDMI-CEC en afstandsbedieningproblemen, etc. Dus gek vind ik het niet als je de WebOS interface gebruikt terwijl je de bovenste helft onzinnige ruimteverspilling vindt. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 01-01-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Cap Ik heb geed adblocking actief, dus daar kan het niet aan liggen. Soms staat er ook een half scherm vol met de boodschap dat ik Alexa kan gebruiken… ook nutteloos want die staat al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Als ik een app gebruik via mijn CCwGTV dan was ik altijd gewend dat ik het geluid harder en zachter kon zetten. Scenario: ik speel een muziekje op Spotify via mijn CCwGTV. Dan kan ik op mijn telefoon niet het volume aanpassen. Moet ik de afstandbediening voor gebruiken. TV is een C1. Heeft iemand daar de oplossing voor? Is het een instelling ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Mooi hoor. Zou hierdoor een G2 links laten liggen.
nieuws: LG: G3-oledtelevisie haalt helderheid die tot 70 procent hoger is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De G-serie werd sinds de introductie al overhyped gemarket door LG, laten we maar even afwachten welk percentage ze daadwerkelijk waarmaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:31
hmm, update de 42 c2 hier altijd met de hand door de FW te sponzen via https://www.lg.com/nl/ond...roduct/lg-OLED42C21LA.AEU
Gek genoeg zie ik hier sinds 2 weken geen bestanden meer staan.. iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
stin00 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:29:
[...]

De G-serie werd sinds de introductie al overhyped gemarket door LG, laten we maar even afwachten welk percentage ze daadwerkelijk waarmaken :D
Ik denk dat het wel degelijk kan concurreren met QD-Oled, maar het is even afwachten totdat de eerste reviews binnen zijn. Het voordeel van dit jaar is daarentegen wel dat het publiek weer toegelaten wordt op CES. Dus sneller previews te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Cap schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Dat vind ik wel een erg absolute stelling, ik heb ambilight altijd vervelend gevonden, bij de Philips tv's die ik gehad heb kwam het er altijd op neer dat ik het na een tijdje proberen toch uit wilde. De enige stand die voor mij ok is is een statische warmwitte biaslight op een ietwat warme kleurstand, maar dan zet ik zelf liever de schemerlamp naast de tv aan, is wat gezelliger.
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel. Maar een zeer groot merendeel van de Ambilight gebruikers geven over het algemeen aan er zeer tevreden mee te zijn, en dat ook mee te wegen bij de volgende aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fean
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 19:41
Hoe zit het nu met die burn in van de huidige Oled panels / modellen? Zit er eigenlijk een verschil tussen 55-65 inch qua burn in? Ik ben op zoek naar een nieuwe, want momenteel (55C7) lopen oranje spelers erbij als de hulk en Max Verstappen rijdt wel heel vaak op wets.

De "ratings" van bij mijn huidige had voor zover geen problemen.. maar ik kijk nu al 1.5-2 jaar naar een flinke burn in; ondertitel balken + een zeer grote vlek in het midden (rood). Ik game niet, alleen wat Netflix en wat TV.

LG gaf destijds niet thuis. Mijn ouders hadden een Sony KG55 en al 2x het panel vernieuwd vanwege burn-in en ook een verticale streep.

Is dat nu beetje veranderd na 2 a 3 jaar?

[ Voor 22% gewijzigd door Fean op 02-01-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:47
Fean schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:33:
Hoe zit het nu met die burn in van de huidige Oled panels / modellen? Zit er eigenlijk een verschil tussen 55-65 inch qua burn in? Ik ben op zoek naar een nieuwe, want momenteel (55C7) lopen oranje spelers erbij als de hulk en Max Verstappen rijdt wel heel vaak op wets.

De "ratings" van bij mijn huidige had voor zover geen problemen.. maar ik kijk nu al 1.5-2 jaar naar een flinke burn in; ondertitel balken + een zeer grote vlek in het midden (rood). Ik game niet, alleen wat Netflix en wat TV.

LG gaf destijds niet thuis. Mijn ouders hadden een Sony KG55 en al 2x het panel vernieuwd vanwege burn-in en ook een verticale streep.

Is dat nu beetje veranderd na 2 a 3 jaar?
Opmerkelijk dat LG zo te lezen hiermee willekeurig omgaat en bij jou niet thuis gaf aangezien er meerdere Tweakers wel kosteloos een nieuwe paneel hebben geregen. Met deze willekeur zou ik naar een nadere merk kijken.

Bij dezelfde paneel techniek is er geen verschil in burn in, of dit nu 55'' is 65'' of 77''.

LG Display heeft het een en ander gewijzigd aan de opbouw van WOLED panelen, hierdoor is de kans op burn in gereduceerd. Verder hangt ook het een en ander af van de implementatie die de fabrikant toepast en de gebruikersgedrag, zo dien je bijv. altijd de tv in standby te laten i.p.v. de stroom volledig uit te schakelen.

De beveiliging die Sony toepast is bijv. rigoureuzer dan LG Electronics implementatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:15
Freshouttheoven schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Opmerkelijk dat LG zo te lezen hiermee willekeurig omgaat en bij jou niet thuis gaf aangezien er meerdere Tweakers wel kosteloos een nieuwe paneel hebben geregen. Met deze willekeur zou ik naar een nadere merk kijken.

Bij dezelfde paneel techniek is er geen verschil in burn in, of dit nu 55'' is 65'' of 77''.

LG Display heeft het een en ander gewijzigd aan de opbouw van WOLED panelen, hierdoor is de kans op burn in gereduceerd. Verder hangt ook het een en ander af van de implementatie die de fabrikant toepast en de gebruikersgedrag, zo dien je bijv. altijd de tv in standby te laten i.p.v. de stroom volledig uit te schakelen.

De beveiliging die Sony toepast is bijv. rigoureuzer dan LG Electronics implementatie.
De informatie over het afhandelen van de burnin door LG is dan ook wel erg summier :)Misschien werkte de winkel niet mee of was deze failliet? tv bij het uitschakelen van de stroom af? Zoveel mogelijke oorzaken.
Nu gaat het wel om een 7 serie en in die tijd ontkende LG nog een beetje dat dit kon gebeuren buiten de schuld van de gebruiker om. Hoe dan ook, er kan van alles achter zitten!
Pagina: 1 ... 488 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.