Zijn er inmiddels al manieren om Google Assistent aan de praat te krijgen op een tv uit 2018 (E8) of blijft dat een probleem waar we blijkbaar mee moeten leven?
Nieuwe fw op mijn G1 ontvangen en geïnstalleerd.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Nieuwe FW ontvangen op m’n c1 en geïnstalleerd. Staat niet op de LG site?
Zou je iets meer uitleg hierover willen geven?, denk niet dat iedereen heel bekend is met kleur scans en calibratie.
Dit geldt ook voor de G1 en G2, beide toestellen hebben een firmwareupdate ontvangen. De LG site bevat geen firmware gegevens of downloads meer.edjetfsi schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:35:
Nieuwe FW ontvangen op m’n c1 en geïnstalleerd. Staat niet op de LG site?
Ja hoor. Dit is een controle van een reeks kleuren na kalibratie van een LG C2. De LG is gekalibreerd aan de hand van een uitgebreide 1dlut voor de witbalans en een 9*9*9 3dlut. Normaal gesproken word kleur op een tv hooguit op zes punten gekalibreerd (RedGreenBlueCyanMagentaYellow), door in dit geval 729 punten te meten kan de er op zoveel punten gecorrigeerd worden. Dit resulteert in zeer lage errors in kleuren.Xqlus1ve schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:25:
[...]
Zou je iets meer uitleg hierover willen geven?, denk niet dat iedereen heel bekend is met kleur scans en calibratie.
Ik heb 2 maand geleden een 77G2 gekocht en helderheid kom ik eerlijk gezegd niet te kort. Ik heb OLED brightness op 49% staan voor SDR en 100% voor HDR. En 's avonds vind ik HDR soms te fel.BramViking schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:21:
Mooi hoor. Zou hierdoor een G2 links laten liggen.
nieuws: LG: G3-oledtelevisie haalt helderheid die tot 70 procent hoger is
Wel mooi om te horen natuurlijk dat ze weer sprongen maken, maar ik heb niet gevoel dat ik nu iets ga missen.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Dat heb ik soms ook (77C2), zeker bij grote vlakken van heldere scenes doet het soms gewoon pijn aan je eigen, hebben we dan nog meer piekhelderheid nodig?Broodro0ster schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:10:
[...]
Ik heb 2 maand geleden een 77G2 gekocht en helderheid kom ik eerlijk gezegd niet te kort. Ik heb OLED brightness op 49% staan voor SDR en 100% voor HDR. En 's avonds vind ik HDR soms te fel.
Wel mooi om te horen natuurlijk dat ze weer sprongen maken, maar ik heb niet gevoel dat ik nu iets ga missen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met de laatste QLED schermen qua piek helderheid maar moet die dan al helemaal niet de ogen uit je kop branden?
Ik dacht doordat OLED (die iedere induviduele pixel uit kan schakel) het contrast al hoger was bij een lagere piekhelderheid tegenover een (Q)LED tv.
Hier ook een 77C2. Heb SDR op 120 nits gekalibreerd. Dat is oled verlichting op 38. Zat voor normaal gebruik.Xqlus1ve schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:14:
[...]
Dat heb ik soms ook (77C2), zeker bij grote vlakken van heldere scenes doet het soms gewoon pijn aan je eigen, hebben we dan nog meer piekhelderheid nodig?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met de laatste QLED schermen qua piek helderheid maar moet die dan al helemaal niet de ogen uit je kop branden?
Ik dacht doordat OLED (die iedere induviduele pixel uit kan schakel) het contrast al hoger was bij een lagere piekhelderheid tegenover een (Q)LED tv.
Ik heb SDR zelfs op m'n CX (met inmiddels 5200 branduren op de teller) nog op 35 staan savond's. In een donkere kamer is dat echt helder zat.
[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 03-01-2023 10:28 ]
Valt me op dat er best wel wat mensen zijn met een 77" model. Ik ben zelf van een 46" naar een 55" C2 model gegaan en moet nog steeds wennen aan het formaat.
Kan me gewoon niet indenken dat er een 77" monster in een woonkamer staat
Nu zitten wij er niet heel ver vanaf, dus dat zal zeker meespelen, maar wat is een typische kijkafstand voor 77" TV bezitters?
Nu zitten wij er niet heel ver vanaf, dus dat zal zeker meespelen, maar wat is een typische kijkafstand voor 77" TV bezitters?
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Ging van 55 naar 77, duurde minder dan een week voordat ik dacht alsof er niks veranderd wasGerwin89 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:28:
Valt me op dat er best wel wat mensen zijn met een 77" model. Ik ben zelf van een 46" naar een 55" C2 model gegaan en moet nog steeds wennen aan het formaat.
Ik vond voorheen een 55 al een flink ding, als ik nu een 55 zie en oppak dan moet ik stiekem lache hoe klein die is tegenover een 77. Wij zitten momenteel er 3,5 meter vanaf, zodra de speelmat van de kleine weg gaat mag je de bank weer terug naar 3 meter

Wij komen van een 50" en zitten er 4m vanaf. Mijn 50" LED TV was mijn eerste aankoop toen ik alleen ging wonen. Toen was 42" vooral populair en was 50" al bij de grotere TV's.
Nu wou ik upgraden naar een een nieuwe TV omdat ik al lang iets beter en groter wou.
Ik had een 65" in gedachten maar toen we eens bij Coolblue langs gingen voor iets anders, gingen we even naar de TV's kijken. Mijn vriendin zag daar het ideale formaat en dat was een 77" toen we naar het label keken. Dan een 65" en 77" met tape aan de muur gedaan en we konden een 77" kwijt. Na lang twijfelen toch maar de gok genomen en 77" genomen.
Nu heel tevreden dat we de 77" genomen hebben. Je went er echt snel aan. En als ik alleen TV kijk, dan kruip in de de andere zetel waar de kijkafstand nog 3m is als ik een goeie film of serie kijk.
Nu wou ik upgraden naar een een nieuwe TV omdat ik al lang iets beter en groter wou.
Ik had een 65" in gedachten maar toen we eens bij Coolblue langs gingen voor iets anders, gingen we even naar de TV's kijken. Mijn vriendin zag daar het ideale formaat en dat was een 77" toen we naar het label keken. Dan een 65" en 77" met tape aan de muur gedaan en we konden een 77" kwijt. Na lang twijfelen toch maar de gok genomen en 77" genomen.
Nu heel tevreden dat we de 77" genomen hebben. Je went er echt snel aan. En als ik alleen TV kijk, dan kruip in de de andere zetel waar de kijkafstand nog 3m is als ik een goeie film of serie kijk.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Grappig wel hoe een menselijk brein dan went aan zo'n groter formaat en hoe klein eerdere TV's dan lijken.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Broodro0ster schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:10:
[...]
Ik heb 2 maand geleden een 77G2 gekocht en helderheid kom ik eerlijk gezegd niet te kort. Ik heb OLED brightness op 49% staan voor SDR en 100% voor HDR. En 's avonds vind ik HDR soms te fel.
Teoh legt het uit. Hoger helderheid is niet alleen om je kamer te verlichten.Xqlus1ve schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:14:
[...]
Dat heb ik soms ook (77C2), zeker bij grote vlakken van heldere scenes doet het soms gewoon pijn aan je eigen, hebben we dan nog meer piekhelderheid nodig?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
gebruikt iemand een gigabit usb adapter voor zijn tv? ik ga dit aanschaffen voor mijn C9, maar ik vroeg me af of dit goed zal werken?
ik weet dat het 1gbit is over wifi, maar het werkt niet zo fijn als vaste verbinding helaas. terwijl mijn modem maar 3 meter van mijn tv afstaat.
ik weet dat het 1gbit is over wifi, maar het werkt niet zo fijn als vaste verbinding helaas. terwijl mijn modem maar 3 meter van mijn tv afstaat.
Dat heeft alleen zin (als je tenminste 1gb wilt halen) als het een USB3 poort en adapter is. Weet even de snelheden van usb niet uit mijn hoofd maar toen ik er voor mijn laptop mee bezig was heb ik dat uitgezocht.Farabi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:08:
gebruikt iemand een gigabit usb adapter voor zijn tv? ik ga dit aanschaffen voor mijn C9, maar ik vroeg me af of dit goed zal werken?
[ Voor 1% gewijzigd door Theone098 op 03-01-2023 11:11 . Reden: Autocorrect ]
Ik heb het even voor je ingetoetst. succes met lezenFarabi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:08:
ik begrijp je, maar ik hoef niet perse 1gbit te halen met die adapter. de 480mbps is ook gewoon voldoende in mijn geval. als het maar boven de 150mbps kom.Theone098 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:10:
[...]
Dat heeft alleen zin (als je tenminste 1gb wilt halen) als het een USB3 poort en adapter is. Weet even de snelheden van usb snelheden niet uit mijn hoofd maar toen ik er voor mijn laptop mee bezig was heb ik dat uitgezocht.
USB3 = 300 - 480 mb/s.Theone098 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:10:
[...]
Dat heeft alleen zin (als je tenminste 1gb wilt halen) als het een USB3 poort en adapter is. Weet even de snelheden van usb niet uit mijn hoofd maar toen ik er voor mijn laptop mee bezig was heb ik dat uitgezocht.
1Gbit/s = 125 mb/s
iedereen Vele halen mbit (megabites) door de war met mb (megabytes).
Jij ook denk ikXqlus1ve schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:16:
[...]
USB3 = 300 - 480 mb/s.
1Gbit/s = 125 mb/s
B = byte
b = bit
1000Mb/s = 125MB/s
Edit: de juiste eenheden
milli = m (kleine letter)
kilo = k (kleine letter)
Mega = M (hoofdletter)
Giga = G (hoofdletter)
Tera = T (hoofdletter)
[ Voor 17% gewijzigd door Broodro0ster op 03-01-2023 11:42 ]
Dan moet je het ook goed schrijven, anders is het nog verwarrendXqlus1ve schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:16:
[...]
USB3 = 300 - 480 mb/s.
1Gbit/s = 125 mb/s
1Gb/s = 125MB/s (waarbij b=bit en B=bytes (=8 bits))
USB2 heeft max. 480Mb/s (60MB/s), USB3.2 gen 1 heeft 5Gb/s (625MB/s).
Met USB2 ga je dus geen 1Gb/s halen, maar als dat geen vereiste is en 480Mb/s dan is USB2 prima.
Ik ben stilaan zot aan het worden met men nieuwe LG C2.
Vorige week de prachtige OLED65C24LA aangeschaft. Prachtig beeld maar sinds de start krijg ik geen enkel goed resultaat met HDMI-CEC (simplink). Als ik de tv uitzet met de magic remote blijven andere apparaten aan. Ik heb hetzelfde probleem met het aanzetten van de tv, dan blijven andere apparaten uit. Simplink is geactiveerd, auto power sync is geactiveerd. Ik heb ook al een factory reset geprobeerd zonder succes. Ik heb ook geprobeerd alles los te koppelen van de stroom en de tv en de HDMI-apparaten een voor een opnieuw aan te sluiten. Ook zonder succes. Ik heb ook geprobeerd over te schakelen naar andere HDMI-kabels en -poorten. HDMI Arc werkt echter wel met de Sonos-beam, maar het lijkt erop dat de tv in het algemeen geen cec-opdrachten kan verzenden. Dit is getest met een Nintendo switch, een Nvidia shield en met mijn tv set box (Telenet Belgie).
Met de universal remote kan ik echter wel de nvidia shield en telenet tv box bedienen zoals zender kiezen en navigeren, maar aan en uitzetten lijkt niet te lukken.
Met men oude Samsung tv en HDM-CEC (anynet) was dit geen probleem.
Iemand suggesties?
Vorige week de prachtige OLED65C24LA aangeschaft. Prachtig beeld maar sinds de start krijg ik geen enkel goed resultaat met HDMI-CEC (simplink). Als ik de tv uitzet met de magic remote blijven andere apparaten aan. Ik heb hetzelfde probleem met het aanzetten van de tv, dan blijven andere apparaten uit. Simplink is geactiveerd, auto power sync is geactiveerd. Ik heb ook al een factory reset geprobeerd zonder succes. Ik heb ook geprobeerd alles los te koppelen van de stroom en de tv en de HDMI-apparaten een voor een opnieuw aan te sluiten. Ook zonder succes. Ik heb ook geprobeerd over te schakelen naar andere HDMI-kabels en -poorten. HDMI Arc werkt echter wel met de Sonos-beam, maar het lijkt erop dat de tv in het algemeen geen cec-opdrachten kan verzenden. Dit is getest met een Nintendo switch, een Nvidia shield en met mijn tv set box (Telenet Belgie).
Met de universal remote kan ik echter wel de nvidia shield en telenet tv box bedienen zoals zender kiezen en navigeren, maar aan en uitzetten lijkt niet te lukken.
Iemand suggesties?
Ik ervaar het zelfde probleem, versterker gaar niet automatisch aan, het rare is, dat het af en toe wel werkt. Schiet mij maar lek.tboheeren schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:18:
Iemand suggesties?
Heb je jouw tv al lange tijd? Heeft het ooit wel gewerkt? Is het recent na een firmware update?Huismarb schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:48:
[...]
Ik ervaar het zelfde probleem, versterker gaar niet automatisch aan, het rare is, dat het af en toe wel werkt. Schiet mij maar lek.
Zelf kan ik dit niet vergelijken omdat ik direct de laatste firmware update binnenkreeg toen ik de tv installeerde.
[ Voor 3% gewijzigd door tboheeren op 03-01-2023 13:56 ]
Het enige wat je kan proberen is Quick Start+ uitzetten. Deze functie houdt de TV nog wel eens in een 'half aan' staat waardoor HDMI CEC niet lekker triggert:
Instellingen > General > Devices > TV Management > Quick start+ uitzetten
Verder wordt er al generaties lang geklaagd over brakke HDMI CEC implementatie bij LG OLEDs, niet alleen bij de C2. Het lijkt echt neer te komen op geluk hebben met de combinatie TV + hdmi kabel + audio apparaat dat je aansluit. Bij mijn 65G1 met Denon receiver gaat het 19 van de 20 keer goed. Kennelijk erg lastig om dit op een tv van 1000+ euro goed te ontwikkelen..
Verder wordt er al generaties lang geklaagd over brakke HDMI CEC implementatie bij LG OLEDs, niet alleen bij de C2. Het lijkt echt neer te komen op geluk hebben met de combinatie TV + hdmi kabel + audio apparaat dat je aansluit. Bij mijn 65G1 met Denon receiver gaat het 19 van de 20 keer goed. Kennelijk erg lastig om dit op een tv van 1000+ euro goed te ontwikkelen..
Ik heb wel het idee dat sinds de laatste updates het ineens veel erger is geworden. De eerste maanden werkte mijn combi van Nvidia schield + LG G2 perfect. De laatste tijd heeft deze de hele tijd kuren. Als ik de TV aanzet gaat de Schield ook aan, maar daarna schakelt de TV zich ineens uit, de Schield gaat dan ook uit.stin00 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:20:
Het enige wat je kan proberen is Quick Start+ uitzetten. Deze functie houdt de TV nog wel eens in een 'half aan' staat waardoor HDMI CEC niet lekker triggert:
Zet ik de TV aan in combinatie met een Nintendo Switch gaat dat goed. Tot ik ik het AV kanaal kies waar de switch op zit en ik deze aanzet. Dan gaat de TV ineens uit. Voorheen werkte dit altijd perfect.
Ik heb een paar dagen geleden een Philips 65OLED807 (met ambilight) gekocht, ter vervanging van mijn LG OLED55C7V.
Na een paar dagen gebruik, valt me op dat de kleuren aan de linkerrand van het scherm er iets donkerder uitzien. Ik heb vervolgens een paar testbeelden (100% kleur) gedownload en deze afgespeeld op het scherm.
Ik zie daarbij met name bij een volledig witte of gele achtergrond een licht rode waas over de gehele linkerkant van het scherm. Deze rode waas is het meest zichtbaar bij de rand en de zichtbaarheid neemt af verder van de rand af.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper, die geeft aan dat dit allemaal binnen spec is. En dat de nieuwste LG EVO panelen (in de Philips zit een LG-paneel) daar ook last van hebben.
Zijn er meer tweakers die dit herkennen? Of ben ik de enige?
Na een paar dagen gebruik, valt me op dat de kleuren aan de linkerrand van het scherm er iets donkerder uitzien. Ik heb vervolgens een paar testbeelden (100% kleur) gedownload en deze afgespeeld op het scherm.
Ik zie daarbij met name bij een volledig witte of gele achtergrond een licht rode waas over de gehele linkerkant van het scherm. Deze rode waas is het meest zichtbaar bij de rand en de zichtbaarheid neemt af verder van de rand af.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper, die geeft aan dat dit allemaal binnen spec is. En dat de nieuwste LG EVO panelen (in de Philips zit een LG-paneel) daar ook last van hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door bouwew op 03-01-2023 14:39 . Reden: Typo ]
Dit had ik ook al eens getest. Jammer genoeg ook geen verbetering. Toch bedankt voor je tip.stin00 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:20:
Heb weleens kleuren tests gedaan maar is mij niet opgevallen met de C2 EVO.bouwew schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:39:
Ik heb een paar dagen geleden een Philips 65OLED807 (met ambilight) gekocht, ter vervanging van mijn LG OLED55C7V.
Deleted, de foto's komen niet goed door.
[ Voor 95% gewijzigd door bouwew op 03-01-2023 15:03 . Reden: Niet genoeg resolutie in de foto's ]
Oh gaat om fotos, nevermind..
@bouwew Gaat het om zoiets?
https://www.avsforum.com/...15db51a4901-jpeg.3127929/
https://external-preview....837b33bedb1e176b07086b9c4
https://external-preview....bf04c2f740d40de2fc6d55d6f
[ Voor 63% gewijzigd door stin00 op 03-01-2023 15:12 ]
Of is het gewoon geen probleem?bouwew schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:02:
Deleted, de foto's komen niet goed door.
Ja, de onderste foto lijkt het meest op wat ik zie.
Ik heb zelf ook even verder gezocht, op Youtube en AVSforum.
Er wordt hier en daar gesproken over de "panel lottery", het lijkt erop dat er veel variatie in de panelen kan zitten, en dat het kan verbeteren, of verergeren over tijd.
Nu ik andere posts gezien heb, lijkt de verkleuring in mijn geval relatief licht te zijn.
Maar stug doorkijken en hopen dat het niet erger wordt
De andere aspecten van deze TV zijn toch wel erg goed in mijn beleving.
Er wordt hier en daar gesproken over de "panel lottery", het lijkt erop dat er veel variatie in de panelen kan zitten, en dat het kan verbeteren, of verergeren over tijd.
Nu ik andere posts gezien heb, lijkt de verkleuring in mijn geval relatief licht te zijn.
Maar stug doorkijken en hopen dat het niet erger wordt
De andere aspecten van deze TV zijn toch wel erg goed in mijn beleving.
[ Voor 8% gewijzigd door bouwew op 03-01-2023 15:54 ]
Dat heb ik op m'n 55B6, 65G1 en 42C2 allemaal gehad. Wit is nooit helemaal egaal wit. Ook bij OLEDs van familie/vrienden speelt het altijd in meer en mindere mate. Veel mensen valt het echter niet op. Iedereen heeft andere ogen en lang niet iedereen stoort zich aan dergelijke dingen.bouwew schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:47:
[...]
Ja, de onderste foto lijkt het meest op wat ik zie.
Omruilen is eigenlijk zinloos omdat elke WOLED wel z'n mindere paneel kwaliteit kent (wit niet egaal, bijna-zwart uniformiteit etc). Je kan 5 keer omruilen en hopen dat er eentje bijna perfect is, maar er is altijd wel iéts dat niet perfect is. Straks heb je ineens een TV met irritant coil whine geluid uit de voeding, daar zit je ook niet op te wachten
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 03-01-2023 15:54 ]
bij CEC problemen is er een handige oplossing :
Lindy - HDMI NON-CEC Adapter Typ A M/F
Lost veel ellende op, zelf CEC uitzetten in de settings is soms niet voldoende helaas. Dan helpt dit tussenstukje zeer goed.
@bouwew heb ik hier ook op mijn G1 hoor. Lijkt ook op de onderste foto.
zoals @stin00 zegt, dat heeft elk paneel en dan kan je wel blijven omruilen. Zolang je het in echte content amper ziet, is het voor mij prima.
Lindy - HDMI NON-CEC Adapter Typ A M/F
Lost veel ellende op, zelf CEC uitzetten in de settings is soms niet voldoende helaas. Dan helpt dit tussenstukje zeer goed.
@bouwew heb ik hier ook op mijn G1 hoor. Lijkt ook op de onderste foto.
zoals @stin00 zegt, dat heeft elk paneel en dan kan je wel blijven omruilen. Zolang je het in echte content amper ziet, is het voor mij prima.
[ Voor 34% gewijzigd door daffie82 op 03-01-2023 16:39 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Heb je E-arc aangezet in het audio menu? Staat onder geavanceerde instellingen helemaal onderaan. Valt te proberen. Ik heb overigens geen problemen icm Sonos Arc en Nvidia Shield met een 55C2 van LG.tboheeren schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:18:
Iemand suggesties?
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Die staat idd ook al geactiveerd. Maar de Sonos Beam werkt nu net goed. Het is aan en uitschakelen van andere apparaten dat misloopt.MrBas schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:38:
[...]
Heb je E-arc aangezet in het audio menu? Staat onder geavanceerde instellingen helemaal onderaan. Valt te proberen. Ik heb overigens geen problemen icm Sonos Arc en Nvidia Shield met een 55C2 van LG.
Heeft er iemand een voorbeeld van wat de "Super Resolution" en "AI Picture Pro" instellingen doen (i.e. voorbeeld input en foto van resultaat)?
Waar ik benieuwd naar ben is of 't echt extra details aan 't beeld toevoegd op de manier zoals dat in de first-time setup wordt gesuggereerd? I.e. iets in de richting van super resolution? Ik heb er nu een tijdje mee zitten spelen op een C2 en ik kan niet zeggen dat 't echt iets uithaalt. Ik heb wel vastgesteld dat met "Adjust Sharpness" op 0 er echt helemaal niets veranderd aan het beeld, maar ook met "Adjust Sharpness" op e.g. 25 lijken zowel "Super Resolution" als "AI Picture Pro" niet meer toe te voegen dan nog wat extra "sharpening" (i.e. ringing artifacts)?
Waar ik benieuwd naar ben is of 't echt extra details aan 't beeld toevoegd op de manier zoals dat in de first-time setup wordt gesuggereerd? I.e. iets in de richting van super resolution? Ik heb er nu een tijdje mee zitten spelen op een C2 en ik kan niet zeggen dat 't echt iets uithaalt. Ik heb wel vastgesteld dat met "Adjust Sharpness" op 0 er echt helemaal niets veranderd aan het beeld, maar ook met "Adjust Sharpness" op e.g. 25 lijken zowel "Super Resolution" als "AI Picture Pro" niet meer toe te voegen dan nog wat extra "sharpening" (i.e. ringing artifacts)?
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Heb je ook al is geprobeerd om de sonos uit de formule te halen? Heb al vaker voorbij zien komen dat die stiekem roet in het eten gooit, als ik me goed herinner omdat hij nooit echt uitgaat.tboheeren schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:57:
[...]
Die staat idd ook al geactiveerd. Maar de Sonos Beam werkt nu net goed. Het is aan en uitschakelen van andere apparaten dat misloopt.
(Dus maar 1 apparaat op de tv aansluiten, uiteraard weer tv van stroom, kabels los etc.)
Maarja CEC is gewoon bagger bedacht/uitgevoerd, alle merken hebben er problemen mee is gewoon geluk of de combo werkt (bij jou)
[ Voor 19% gewijzigd door andries98 op 03-01-2023 20:02 ]
Helaas is mijn 7 jaar oude 55" Sony gister overleden. In mijn zoektocht kwam ik de LG CS tegen, is een C1 paneel maar dan met de processor van de C2. Er zijn helaas weinig reviews van te vinden maar het lijkt een mooie middenweg. De 65" is voor 1300,- te krijgen en de 55" voor 950,-.
Is toch nog een redelijk prijsverschil tussen de 55 en de 65", dus ik twijfel nog. Als ik weer een 55" neem voelt het niet echt als een upgrade
Is toch nog een redelijk prijsverschil tussen de 55 en de 65", dus ik twijfel nog. Als ik weer een 55" neem voelt het niet echt als een upgrade
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De 55 inch C2 was vorige week in de aanbieding bij Hofma voor 999 euro. Misschien de meerprijs waard? Zal ongetwijfeld nog eens langskomen, nu de nieuwe modellen zijn aangekondigd.Chaoss schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:54:
Helaas is mijn 7 jaar oude 55" Sony gister overleden. In mijn zoektocht kwam ik de LG CS tegen, is een C1 paneel maar dan met de processor van de C2. Er zijn helaas weinig reviews van te vinden maar het lijkt een mooie middenweg. De 65" is voor 1300,- te krijgen en de 55" voor 950,-.
@Perzikvrucht Mijn huidige tv is kapot, doet niets meer dus ik heb niet echt de luxe een aanbieding af te wachten. 
Denk ook dat ik ondanks de kijkafstand van 3,5m meer neig naar de 65". Als hij uitstaat ist een lelijk ding maar als hij aanstaat lijkt het me met gamen echt fantastisch, lastig
Denk ook dat ik ondanks de kijkafstand van 3,5m meer neig naar de 65". Als hij uitstaat ist een lelijk ding maar als hij aanstaat lijkt het me met gamen echt fantastisch, lastig
Bij 3,5 meter zou ik de andere kant op neigen
Jazeker. Ook al met 1 apparaat getest zonder Sonos en standaard tv speakers. Jammer genoeg zelfde resultaat.andries98 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:58:
[...]
Heb je ook al is geprobeerd om de sonos uit de formule te halen? Heb al vaker voorbij zien komen dat die stiekem roet in het eten gooit, als ik me goed herinner omdat hij nooit echt uitgaat.
(Dus maar 1 apparaat op de tv aansluiten, uiteraard weer tv van stroom, kabels los etc.)
Maarja CEC is gewoon bagger bedacht/uitgevoerd, alle merken hebben er problemen mee is gewoon geluk of de combo werkt (bij jou)
Wellicht een laatste optie, maar al terugzetten naar fabrieksinstellingen geprobeerd? Wellicht dat er met het vorige instellen toch iets verkeerd is gegaan. Allways worth a shot, als er iets misging met mijn Sony vroeger ging het na een reset eigenlijk altijd weer goed.tboheeren schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:43:
[...]
Jazeker. Ook al met 1 apparaat getest zonder Sonos en standaard tv speakers. Jammer genoeg zelfde resultaat.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Jazeker. Ook al twee maal geprobeerd zonder succes. Vandaag ook terug naar Coolblue geweest en alvast een ruil aangevraagd...MrBas schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:14:
[...]
Wellicht een laatste optie, maar al terugzetten naar fabrieksinstellingen geprobeerd? Wellicht dat er met het vorige instellen toch iets verkeerd is gegaan. Allways worth a shot, als er iets misging met mijn Sony vroeger ging het na een reset eigenlijk altijd weer goed.
Bij het apparaat waar het misloopt gebruik je de "Lindy - HDMI NON-CEC Adapter Typ A M/F"tboheeren schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:57:
[...]
Die staat idd ook al geactiveerd. Maar de Sonos Beam werkt nu net goed. Het is aan en uitschakelen van andere apparaten dat misloopt.
Weg met die hele CEC crap. Kost je max 2 tientjes op amazon en is echt het proberen waard. Genoeg mensen op internet die hier mee geholpen zijn.
Maar dat lost het probleem toch helemaal niet op? Dat ding haalt CEC immers helemaal weg als ik het goed interpreteer?daffie82 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:46:
[...]
Bij het apparaat waar het misloopt gebruik je de "Lindy - HDMI NON-CEC Adapter Typ A M/F"
Weg met die hele CEC crap. Kost je max 2 tientjes op amazon en is echt het proberen waard. Genoeg mensen op internet die hier mee geholpen zijn.
Dan heb ik het verkeerd gelezen. Excuus.stin00 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:57:
[...]
Maar dat lost het probleem toch helemaal niet op? Dat ding haalt CEC immers helemaal weg als ik het goed interpreteer?
Ik heb de TV via optisch uit aan een Naim streamer en versterker hangen. En daarbij heb ik de luidsprekers van de TV (55" C2) compleet uit staan. Weet iemand of je de volumetoetsen kan koppelen aan de volumecontrols van de versterker? Dat zou echt heel prettig zijn omdat ik dan nog maar 1 afstandsbediening nodig heb.
Dat kan toch enkel met een versterker welke eARC ondersteunt? Was voor mij iig reden om een Sonos Beam eraan te hangen om het zo simpel mogelijk te houden voor de andere gebruikers.Gerwin89 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:37:
Ik heb de TV via optisch uit aan een Naim streamer en versterker hangen. En daarbij heb ik de luidsprekers van de TV (55" C2) compleet uit staan. Weet iemand of je de volumetoetsen kan koppelen aan de volumecontrols van de versterker? Dat zou echt heel prettig zijn omdat ik dan nog maar 1 afstandsbediening nodig heb.
[ Voor 11% gewijzigd door bombadil op 04-01-2023 09:59 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik heb geen idee, ik weet niet wat eARC precies is en volgens mij ondersteunt mijn versterker dat ook niet. Vroeger hadden we een Ziggo Next mediabox en daar kon je bijvoorbeeld instellen welk merk versterker je had en dan kon je het geluid wel met de ziggo afstandsbediening besturen. Daar waren waarschijnlijk IR codes voorgeprogammeerd. Misschien kan zoiets ook in de LG tv?bombadil schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:58:
[...]
Dat kan toch enkel met een versterker welke eARC ondersteunt? Was voor mij iig reden om een Sonos Beam eraan te hangen om het zo simpel mogelijk te houden voor de andere gebruikers.
@bombadil Bediening van aangesloten apparaten verloopt via HDMI CEC, in 2005 geïntroduceerd als onderdeel van HDMI 1.2a. (e)ARC dient om het tv-geluid (en dat van aangesloten apparaten via passthrough) door te voeren naar een receiver of soundbar.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
En ik 77. Zo hebben we allemaal onze eigen voorkeur
eARC is ook niet juiste term voor wat hier wordt bedoeld (correct me if I am wrong), HDMI cec is nodig om één afstandsbediening te gebruiken:Gerwin89 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:01:
[...]
Ik heb geen idee, ik weet niet wat eARC precies is en volgens mij ondersteunt mijn versterker dat ook niet. Vroeger hadden we een Ziggo Next mediabox en daar kon je bijvoorbeeld instellen welk merk versterker je had en dan kon je het geluid wel met de ziggo afstandsbediening besturen. Daar waren waarschijnlijk IR codes voorgeprogammeerd. Misschien kan zoiets ook in de LG tv?
- De meeste moderne versterkers kunnen ook fungeren als HDMI hub. (Je sluit al je media apparaten via een HDMI kabel aan op je versterker en vandaar ga je met één HDMI kabel verder naar je TV. De versterker verzorgt dan het geluid, en de tv het beeld.
- eARC zorgt ervoor dat je TV ook geluid 'terug' kan sturen naar de versterker wanneer je TV de bron van het geluid is (bijvoorbeeld wanneer je de Youtube app op de TV gebruikt).
- cec zorgt ervoor dat je via de HDMI kabel ook andere signalen kan versturen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om met de afstandsbediening van je TV de versterker te bedienen. (De tv ontvangt dan bijvoorbeeld het volume+ signaal van de afstandsbediening en stuurt het via HDMI door naar je versterker). In mijn geval bedien ik met de LG afstandsbediening een Onkyo versterker (geluid) en een Delta settop box (zenderwissel).
Aangezien jij een verbinding hebt via optical link, gaat dat niet werken. Voor zover ik weet is de LG afstandsbediening niet in staat om zelf andere apparaten te bedienen. Misschien dat de afstandsbediening van je versterker wel de TV kan bedienen, maar de mooiste oplossing (in jouw geval) is waarschijnlijk een Logitech Harmony afstandsbediening. Ik heb dat jaren tot volle tevredenheid gebruikt.
Het blijk dus wel te kunnen! Na wat zoekwerk op internet en in het menu van LG kun je het optische kanaal configureren voor gebruik met de LG remote. Je komt dan in een menu waar je je merk versterker moet selecteren. Helaas stond 'Naim' hier niet tussen en ik was al iets teleurgesteld, maar toen ik daarna handmatig 'Naim' intikte kwam hij wel naar voren en nu kan ik dus de versterker bedienen met de LG remote.dennisfr schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:33:
[...]
Aangezien jij een verbinding hebt via optical link, gaat dat niet werken. Voor zover ik weet is de LG afstandsbediening niet in staat om zelf andere apparaten te bedienen. Misschien dat de afstandsbediening van je versterker wel de TV kan bedienen, maar de mooiste oplossing (in jouw geval) is waarschijnlijk een Logitech Harmony afstandsbediening. Ik heb dat jaren tot volle tevredenheid gebruikt.
Je komt hier door naar instellingen te gaan -> Algemeen -> Apparaten -> Externe apparaten -> Instellingen voor de universele afstandsbediening. Daarna kun je optisch selecteren en kun je het stappenplan doorlopen om je versterker te selecteren. Blijkbaar zitten er toch heel wat IR codes in want mijn versterker is volledig analoog en is alleen met IR te bedienen.
@dennisfr Dank voor het meedenken, schept iets meer duidelijkheid voor me in het woud van eARC, cec, etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Gerwin89 op 04-01-2023 10:44 ]
Ja, dat bedoel ik ook. Er wordt getwijfeld tussen 55 en 65Xqlus1ve schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:25:
[...]
Ik kom zelf van een sony 65" (afstand tussen hoofd en tv ongeveer 3,5m) en ben overgestap naar een LG G2 83" (nu afstand van 4,5m)
Kijkt perfect! :-)
Dat de G3 nog meer lichtopbrengst heeft... Pfff hoeveel heb je nodig!
Legion 7i i9 3080 32gb
Eerste: Kijkafstandmarkklok schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:54:
Ik kom zelf van een sony 65" (afstand tussen hoofd en tv ongeveer 3,5m) en ben overgestap naar een LG G2 83" (nu afstand van 4,5m)
Allen zie: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Kijkafstand/Hdmi/wifi/lan zoek en gij zult...
Tweede: Helderheid.
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 04-01-2023 14:12 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ben even langs Hofma beeld en geluid gereden (woon ik vlakbij) 65" leek mij prima op een afstand van 3,5. Hij had hem alleen niet op voorraad dus zojuist een LG CS 65" besteld bij hellotv via de chat nog 100 euro korting kunnen krijgen.
Wordt morgen bezorgd, ben benieuwd. Zal een flinke upgrade zijn vanaf mijn 7 jaar oude LCD.
Wordt morgen bezorgd, ben benieuwd. Zal een flinke upgrade zijn vanaf mijn 7 jaar oude LCD.
Misschien een domme vraagWren schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:45:
[...]
Heb je al eens geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren?
Daarnaast even de gebruikelijke cache legen etc?

Dank alvast voor reactie!
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
2 manieren om te verwijderen.WizzieJP schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:25:
[...]
Misschien een domme vraagMaar hoe verwijder je op een LG 65C7 een app? Om daarna weer opnieuw te kunnen installeren... Hier namelijk sinds gisteren ook het issue van SkyShowtime (v1.07) bij het opstarten in eens bij het logo blijft hangen.
1. zoals je geinstalleerd hebt. Zoek app in app store en verwijder
2. open je balk en scrol naar de app en houd knop ingedrukt. Zie je een x verschijnen aan de bovenkant. klik en wordt verwijdert.
Middelste scroll knop lang ingedrukt houden als je met je muis over de app logo zweeft in je home menu, dan krijg je als goed daarna de optie om hem te verwijderen / verplaatsen.WizzieJP schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:25:
[...]
Misschien een domme vraagMaar hoe verwijder je op een LG 65C7 een app? Om daarna weer opnieuw te kunnen installeren... Hier namelijk sinds gisteren ook het issue van SkyShowtime (v1.07) bij het opstarten in eens bij het logo blijft hangen.
Voordeel van oled concurrentie.
Ineens kunnen ze wel helderder.
[ Voor 54% gewijzigd door mucuracat op 05-01-2023 11:53 ]
Heb de video nog niet gekeken maar de Panasonic met nieuwe techniek had ook een hogere helderheid, echter was zwart niet zwart meer. Zie video van Teoh op YT.mucuracat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:53:
[YouTube: REVEALED: The Secret Ingredients in LG's Next-Gen OLED Panel with META Technology (2100 Nits!)]
Ik heb een usb gigabit adapter gekocht voor mijn C9, maar krijg hem niet aan het werk. Iemand tips?
die van mij is van tp-link. moet het een bepaald soort merk zijn misschien? iemand die een gigabit usb adapter gebruikt voor zijn C9 hier?
die van mij is van tp-link. moet het een bepaald soort merk zijn misschien? iemand die een gigabit usb adapter gebruikt voor zijn C9 hier?
[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 05-01-2023 13:13 ]
Die adapters hebben helaas allemaal verschillende chipsets, ze werken niet altijd samen met elke TV. Ik gebruik deze van Cable Matters met een G1 en dat werkt perfect.Farabi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:06:
Ik heb een usb gigabit adapter gekocht voor mijn C9, maar krijg hem niet aan het werk. Iemand tips?
Bovendien weet ik niet zeker of de C9 wel USB 3.0 poorten heeft? Die 2 achterop sowieso niet, je hebt de meeste kans met de USB poort die aan de zijkant zit denk ik.
Let erop dat je LG TV instellingen bij het tabje Netwerk altijd 'not connected' zal laten zien bij de LAN verbinding. LG OLEDs checken hier alleen of de interne ethernetpoort bekabeld is aangesloten, hij checkt geen externe adapters.
2 dagen terug heb je precies dezelfde vraag gesteld:Farabi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:06:
iemand die een gigabit usb adapter gebruikt voor zijn C9 hier?
Farabi in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ze zijn niet allemaal compatible ivm de juiste drivers.
Hier vind je meer info over werkende oplossingen:
https://www.reddit.com/r/...gigabit_ethernet_adapter/
[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 05-01-2023 13:48 ]
wow dude, je hebt me gered.dit was het dus. het werkt gewoon inderdaad. maar ik zat naar het tabblad 'netwerk' te kijken en zag daar geen connectie. thnx!stin00 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:45:
[...]
Let erop dat je LG TV instellingen bij het tabje Netwerk altijd 'not connected' zal laten zien bij de LAN verbinding. LG OLEDs checken hier alleen of de interne ethernetpoort bekabeld is aangesloten, hij checkt geen externe adapters.
Indrukwekkende metingen en je ziet het verschil echt in de video. Ik betwijfel of dit 'ineens' veel helderder kan, of dat dit gewoon technologische vooruitgang is. 42 miljard (!) lenzen in een paneel lijkt me niet even makkelijk te realiseren.mucuracat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:53:
[YouTube: REVEALED: The Secret Ingredients in LG's Next-Gen OLED Panel with META Technology (2100 Nits!)]
Merk dat een gigabit adapter niet zo spannend is.de Peer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:47:
[...]
2 dagen terug heb je precies dezelfde vraag gesteld:
Farabi in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ze zijn niet allemaal compatible ivm de juiste drivers.
Hier vind je meer info over werkende oplossingen:
https://www.reddit.com/r/...gigabit_ethernet_adapter/
Download rond de 30mbps en upload 170mbps. Ik heb juist een goede download eenheid nodig om naar mijn tv te streamen neem ik aan? (Plex)
Netflix snelheid laat dan wel 126mbps zien. Varieert allemaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 05-01-2023 14:15 ]
oei dat is wel heel beroerd.Farabi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:07:
[...]
Merk dat een gigabit adapter niet zo spannend is.
Download rond de 30mbps en upload 170mbps. Ik heb juist een goede download eenheid nodig om naar mijn tv te streamen neem ik aan? (Plex)
Netflix snelheid laat dan wel 126mbps zien. Varieert allemaal.
Ik haal via Wifi gewoon 130-150 Mbit (download), wat ik voorlopig voldoende vind.
Ik had al gelezen dat je rond de 150mbit zou zitten met zo'n adapter. Niemand die hoger haalt dan 200 denk ik.de Peer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:16:
[...]
oei dat is wel heel beroerd.
Ik haal via Wifi gewoon 130-150 Mbit (download), wat ik voorlopig voldoende vind.
Ja de C9 heeft, voor zover ik weet, alleen USB 2.0 poorten. Met wat geluk haal je 150 tot 175 mbps. Je zou nog eens de USB poort aan de zijkant kunnen uitproberen, ben benieuwd of die sneller is.Farabi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:21:
[...]
Ik had al gelezen dat je rond de 150mbit zou zitten met zo'n adapter. Niemand die hoger haalt dan 200 denk ik.
Op nieuwere modellen, waaronder mijn G1, zitten USB 3.0 poorten en daarmee haal ik met gemak 350 mbit (de max van m'n contract).
De meest betrouwbare test is gek genoeg de speedtest van Netflix. Via de browser een speedtest doen werkt wat brak, zeker op oudere modellen.
de usb aan de zijkant is kapot helaas. heb ik weer. maar hij blijft alsnog continue bufferen met plex op mijn C9. ik denk dat ik voor een fatsoenlijke externe device moet gaan. shield pro is geen optie ivm verkeerde dolby vision kleuren.stin00 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:30:
[...]
Ja de C9 heeft, voor zover ik weet, alleen USB 2.0 poorten. Met wat geluk haal je 150 tot 175 mbps. Je zou nog eens de USB poort aan de zijkant kunnen uitproberen, ben benieuwd of die sneller is.
Op nieuwere modellen, waaronder mijn G1, zitten USB 3.0 poorten en daarmee haal ik met gemak 350 mbit (de max van m'n contract).
De meest betrouwbare test is gek genoeg de speedtest van Netflix. Via de browser een speedtest doen werkt wat brak, zeker op oudere modellen.
kijk in mijn handtekening.Farabi schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:32:
[...]
de usb aan de zijkant is kapot helaas. heb ik weer. maar hij blijft alsnog continue bufferen met plex op mijn C9. ik denk dat ik voor een fatsoenlijke externe device moet gaan. shield pro is geen optie ivm verkeerde dolby vision kleuren.
Zidoo z9x
[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 05-01-2023 14:42 ]
Volgens Reddit is de usb poort aan de zijkant wel degelijk usb 3.0.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Copyright and left by SED...
Bizar. Ik heb eind 2019 een 55C9 gekocht die 2 jaar later ook allerlei dode pixels langs de randen had gekregen. Eind 2021 paneel om laten ruilen en nu sinds kort begint het gelazer weer. Clustertje dode pixels boven bij de rand en rechts aan de zijkant een hele lading (maar enkel bij blauw, groen en geel als achtergrondkleur). We zijn ook niet de enige blijkbaar, zie ik als ik naar "lg oled dead pixels around edges" google.Ryan1981 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:51:
Hoi Allemaal,
Ik heb sinds 1 juni 2021 (1 jaar en 3 maanden) een uitvoering: LG OLED55GX6LA Zwart
Eergisteren liep ik langs te TV toen hij aan stond en tot mijn verassing zag ik wat zwarte stipjes aan de bovenrand. Na wat verder inspecteren lijken er best veel te zijn over de hele rand, ook wat verder in het midden van het display heb ik er een paar gevonden. Heb er zojuist wat foto's van gemaakt van de gehele bovenrand.
Ik vroeg mij af, is dit normaal voor een OLED of heb ik hier echt een uitzonderlijk geval? Dat er een dode pixel zit geloof ik nog wel maar zoveel als nu na iets meer dan een jaar vind ik toch wel zorgwekkend.
Ze zijn op normale kijkafstand niet waar te nemen, maar als dit erger wordt gaat het toch wel opvallen verwacht ik.
Toen ik de TV net binnen had heb ik hier naar gekeken en kon ik 0 dode pixels vinden.
Waar ik het meeste mee zit is mocht ik hem laten vervangen, is het bij de volgende net zo erg na een jaar?
Alvast bedankt voor de input!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik gebruik mijn tv als monitor, dus dan is het wel irritant. Heb hem weer aangemeld om geswapped te worden. Karig om al 2 defecte panelen te hebben meegemaakt in iets meer dan 3 jaar tijd.
Of je hebt al 2x een nieuw paneel waar anderen het nog met een oude moeten doen. Tis maar net hoe je er naar kijkt.benchMarc schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:44:
[...]
Bizar. Ik heb eind 2019 een 55C9 gekocht die 2 jaar later ook allerlei dode pixels langs de randen had gekregen. Eind 2021 paneel om laten ruilen en nu sinds kort begint het gelazer weer. Clustertje dode pixels boven bij de rand en rechts aan de zijkant een hele lading (maar enkel bij blauw, groen en geel als achtergrondkleur). We zijn ook niet de enige blijkbaar, zie ik als ik naar "lg oled dead pixels around edges" google.
Ik gebruik mijn tv als monitor, dus dan is het wel irritant. Heb hem weer aangemeld om geswapped te worden. Karig om al 2 defecte panelen te hebben meegemaakt in iets meer dan 3 jaar tijd.
Inmiddels hangt de 83G2 hier - wat een prachtig apparaat! Nu draai ik in de ISF Expert instellingen, echter moest ik bij de Shield HDR uitzetten. Aangezien het meerendeel hier op ISF Expert lijkt te kijken, hebben jullie HDR standaard staan of op sommige momenten weer aan?
Zojuist mijn LG C9 aan gedaan en zag na een paar minuten een hele dunne verticale zwarte lijn, ongeveer in het midden. Na een tv reset nog steeds zichtbaar, zowel op TV als bijv. Netflix.
Tv is net ongeveer 2,5 jaar oud, dus geen idee wat de garantie kansen zijn. Iemand hier ervaring mee? Verstandig om LG tr contacteren, of de retailer zelf? Soms verdwijnt de lijn overigens en soms is hij duidelijk aanwezig.
Zie onderstaand voor een foto.
Tv is net ongeveer 2,5 jaar oud, dus geen idee wat de garantie kansen zijn. Iemand hier ervaring mee? Verstandig om LG tr contacteren, of de retailer zelf? Soms verdwijnt de lijn overigens en soms is hij duidelijk aanwezig.
:strip_exif()/f/image/ynlADqmxZQyIa25t11fp60od.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts heb je nog zo'n lijn.Casual_T schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 01:04:
Zojuist mijn LG C9 aan gedaan en zag na een paar minuten een hele dunne verticale zwarte lijn, ongeveer in het midden. Na een tv reset nog steeds zichtbaar, zowel op TV als bijv. Netflix.
[Afbeelding]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Haha, daar heb je een punt. Niet gezien, viel eerder niet op. Misschien optisch bedrog, zal morgen nog eens kijken
Zoek eerst even in dit topic voor de ervaringen voor je. Je hebt te maken met de winkel waar jij een overeenkomst mee gesloten hebt,niet LG.Casual_T schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 01:04:
[Afbeelding]
Wanneer het bronmateriaal in HDR is schakelt de televisie over naar HDR en krijg je de keuze uit de HDR standen. Voor SDR, HDR en Dolby Vision zijn dit aparte beeldmodi. De ISF profielen zijn voor sdr content.BrcBas schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:14:
Inmiddels hangt de 83G2 hier - wat een prachtig apparaat! Nu draai ik in de ISF Expert instellingen, echter moest ik bij de Shield HDR uitzetten. Aangezien het meerendeel hier op ISF Expert lijkt te kijken, hebben jullie HDR standaard staan of op sommige momenten weer aan?
Je wilt niet dat je mediaspeler (Shield, Apple TV etc) HDR forceert voor alle content. Dan kloppen de kleuren van SDR content niet meer. Op de Apple TV is er een instelling om te zorgen dat hij meeschakelt (sdr/HDR) naar gelang de content. Is er op de Shield waarschijnlijk ook?
[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 06-01-2023 09:13 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Een Shield TV 2019-serie vraagt bij het aansluiten op een TV met Dolby Vision of Dolby Vision ingeschakeld mag worden. Zo ja, dan wordt Dolby Vision (en 'normale' HDR10) enkel gebruikt wanneer er beeldmateriaal daarmee wordt afgespeeld. Daarmee forceert de Shield TV niets.Millert schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:57:
Op de Apple TV is er een instelling om te zorgen dat hij meeschakelt (sdr/HDR) naar gelang de content. Is er op de Shield waarschijnlijk ook?
De oudere modellen werken vergelijkbaar met enkel HDR10, behalve dat ze er volgens mij niet om vragen.
[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 06-01-2023 09:04 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Bij mij vroeg de shield pro uit 2019 nergens om nadat ik mn nieuwe tv aansloot, moest naar de instellingen en dolby vision zelf aanvinken.The Zep Man schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:02:
[...]
Een Shield TV 2019-serie vraagt bij het aansluiten op een TV met Dolby Vision of Dolby Vision ingeschakeld mag worden. Zo ja, dan wordt Dolby Vision (en 'normale' HDR10) enkel gebruikt wanneer er beeldmateriaal daarmee wordt afgespeeld. Daarmee forceert de Shield TV niets.
De oudere modellen werken vergelijkbaar met enkel HDR10, behalve dat ze er volgens mij niet om vragen.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Oh, bij mij wel. Wellicht omdat die vanuit factory defaults voor het eerst op een DV TV werd aangesloten, en niet eerst op een andere TV.MrBas schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:02:
Bij mij vroeg de shield pro uit 2019 nergens om nadat ik mn nieuwe tv aansloot, moest naar de instellingen en dolby vision zelf aanvinken.
Desalniettemin niet onoverwinnelijk. Eén keer instellen en nooit meer naar omkijken.
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 06-01-2023 11:04 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dat is zeker waar.The Zep Man schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:04:
[...]
Desalniettemin niet onoverwinnelijk. Eén keer instellen en nooit meer naar omkijken.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Wat een gekke opmerking. Geef mij dan maar gewoon een goed werkend oud paneel dat niet binnen 1 à 2 jaar bol staat van de dode pixels. Dat moet gewoon niet kunnen.Deleon78 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:19:
[...]
Of je hebt al 2x een nieuw paneel waar anderen het nog met een oude moeten doen. Tis maar net hoe je er naar kijkt.
Ik dacht het neigen eerst verkeerd te begrijpen maar @Marcel Br bedoelde dus op 55 inch blijven bij 3.5m?Xqlus1ve schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:25:
[...]
Dan mag het een voorkeur zijn maar dat is gewoon verkeerd
Minimaal 65 inch op zo'n afstand en liever 77 idd.
Hier ook op 3,5 tot 4 meter, en de 65" G2 staat nog te wachten in de doos om op te hangen sinds 28-12. Kan je dus nog niet zeggen of het lekker is (ik wilde eerst 55" maar kennissen raadde dat echt af).
Wel een vraag m.b.t. de G2. Naast drie hdmi's (Next, surround met dvd etc., Playstation 5), moet de G2 ook zelf aan de CAT6? Heb nu alleen de Ziggo Next en Playstation bedraad namelijk.
Oftewel, heeft het nu / toegevoegde waarde om de G2 ook aan de kabel te leggen ipv op de Wifi (5g) met de router aan de andere kant van het ytong wandje.
Nee, geen Netflix e.d. , Youtube, etc. doen we via de Next.
Wel een vraag m.b.t. de G2. Naast drie hdmi's (Next, surround met dvd etc., Playstation 5), moet de G2 ook zelf aan de CAT6? Heb nu alleen de Ziggo Next en Playstation bedraad namelijk.
Oftewel, heeft het nu / toegevoegde waarde om de G2 ook aan de kabel te leggen ipv op de Wifi (5g) met de router aan de andere kant van het ytong wandje.
Nee alleen de wifi werkt ook gewoon prima. Is meestal sneller dan via kabel zelfs.adinsx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:18:
Hier ook op 3,5 tot 4 meter, en de 65" G2 staat nog te wachten in de doos om op te hangen sinds 28-12. Kan je dus nog niet zeggen of het lekker is (ik wilde eerst 55" maar kennissen raadde dat echt af).
Top, scheelt weer nog een cat door de loze leidingen te rammen.de Peer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:21:
[...]
Nee alleen de wifi werkt ook gewoon prima. Is meestal sneller dan via kabel zelfs.
Wifi 5G is mooi stabiel met 300 Mbps. Bedraad haal ik op het thuiskantoor 340, lijkt me allemaal wel genoeg.
HDMI-kabels moest ik nog wel even naar kijken. 2.1 moest het zijn geloof ik. Zag ergens een linkje langskomen.
Plannetje moet dit worden, maar dan met licht eiken Akupanel waar de tv/tvmeubel in ga laten verzinken.
:strip_exif()/f/image/iMlaqmtcwUMvEzNF9qcq6LUb.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een stukje van Tweakers over de C3 en G3 op CES en eronder zie ik reacties dat de stekker losgehaald kan worden door een klepje te openen na 2 schroefjes los te maken ipv dat de stekker afgeknipt moet worden: review: LG OLED C3 en G3 - Mla als antwoord op Samsungs QD-oled?
Kan iemand dat hier bevestigen, dat het bij een G1 of G2 zo makkelijk gaat?
Kan iemand dat hier bevestigen, dat het bij een G1 of G2 zo makkelijk gaat?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.