Acties:
  • +1 Henk 'm!
(y)

Mits de kalibratieskills van referentieniveau zijn én niet te vergeten de gebruikte meetapparaat dat ook is. :P

Dat is een i1Display Pro (v3, i1d3) in ieder geval al niet, tenzij er voor het betreffende exemplaar recent een correctiematrix is aangemaakt m.b.v. een referentiespectrometer (vanaf c.a. € 5K).

Zo niet dan zijn deltaE's van 2+ binnen het meetapparaat zelf geen uitzondering voor bepaalde kleuren (met name wit en rood). Daar komt de fout van de TV dus nog bij. En naarmate zo'n colorimeter / spectro ouder wordt zal het er zonder herkalibratie van het meetapparaat niet beter op worden...

Is het alleen een gewone handmatige 1D kalibratie of een 3D LUT kalibratie? Met dat laatste maak je echt grote stappen en dan begint het mits goed uitgevoerd op referentieniveau te lijken... hoewel het nog steeds geen referentie RGB (O)LED productiemonitor is. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 06-01-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

echthard schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:53:
Hier een stukje van Tweakers over de C3 en G3 op CES en eronder zie ik reacties dat de stekker losgehaald kan worden door een klepje te openen na 2 schroefjes los te maken ipv dat de stekker afgeknipt moet worden: review: LG OLED C3 en G3 - Mla als antwoord op Samsungs QD-oled?

Kan iemand dat hier bevestigen, dat het bij een G1 of G2 zo makkelijk gaat?
Dat klepje los schroeven en kabel kunnen demonteren was al op mijn B6. Maar als je de kabel door de muur trek en het is allemaal rete krap zie dan maar eens de kabel weer terug te monteren.

Voor G series is het handig om de originele kabel te kunnen demonteren, de C serie is minder spannend, heb gewoon een stekker achter mijn tv hangen waar de stekken van de TV zelf in geprikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRpQmBgE07eC4qI_g__z9l1GDGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJXpbKQKHfnRcZNqQptJkCCJ.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de duidelijkheid.

Met een vogel slim beugel 3405.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 11:18
Xqlus1ve schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Dat klepje los schroeven en kabel kunnen demonteren was al op mijn B6. Maar als je de kabel door de muur trek en het is allemaal rete krap zie dan maar eens de kabel weer terug te monteren.

Voor G series is het handig om de originele kabel te kunnen demonteren, de C serie is minder spannend, heb gewoon een stekker achter mijn tv hangen waar de stekken van de TV zelf in geprikt is.
Bedoel je dat de ruimte tussen de muur en de TV krap is? De G2 kan toch best een behoorlijk stukje van de muur af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54

d0s

sssst

De G2 hangt als je hem ophangt zoals het hoort (met het geintegreerde systeem) strak tegen de muur aan. Daar is 0,0cm ruimte. gaat om het monteren van de stekker dus :)

Bij de C2 heb ik het ook opgelost zoals @Xqlus1ve. Zo'n contrastekker is 4 cm en die ruimte heb je daar boven het dikkere stuk.

Wat ik nog het meest bijzonder vind is de ronde stekker zonde aarde ipv een platte stekker :F

[ Voor 21% gewijzigd door d0s op 06-01-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

echthard schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:26:
[...]

Bedoel je dat de ruimte tussen de muur en de TV krap is? De G2 kan toch best een behoorlijk stukje van de muur af?
De G komt 15 a 20cm van de muur? Je moet dan met je gezicht tegen de muur kijken hoe je de stekker weer terug erin krijg, het klepje is dan nog het minst moeilijke.

Google maar een op LG OLED power cable, dan krijg je een idee hoe het in elkaar zit. Helaas kan ik geen goede foto van vinden van een G serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 11:18
Het is zeker zo'n plat witte connector?

Afbeeldingslocatie: https://i5.walmartimages.com/asr/c83718ac-9242-4918-bc2b-728bc3825ae8.ec8ce8553f3fee22d57dbd8e179e1466.jpeg?odnHeight=2000&odnWidth=2000&odnBg=FFFFFF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

echthard schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:34:
Het is zeker zo'n plat witte connector?

[Afbeelding]
Op mijn B6 / C2 wel. Vermoedelijk ook op de G series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Bij mij is de issue dat de kabel doorvoerr door de meur enkel 4cm is. Ik had slim moeten zijn een zo'n breede rechthoek koker in de muur moeten verwerken, dan ben je flexibeler met het doorvoeren van kabel. Het nadel is is wel dat de G serie alles naar 1 locatie stuurt om zo strak tegen de muur aan te zitten.

A/B/C serie is niet zo kieskeurig, daar kunnen de kabels gewoon los naar een willekeurig gat in de muur geleidt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:13
Ace schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Ik dacht het neigen eerst verkeerd te begrijpen maar @Marcel Br bedoelde dus op 55 inch blijven bij 3.5m?

Dan mag het een voorkeur zijn maar dat is gewoon verkeerd :)

Minimaal 65 inch op zo'n afstand en liever 77 idd.
Nee, ik bedoel 77 of groter bij 3,5 meter (dat werd niet genoemd als optie)
Ik zit zelf op 2 m met 65".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
De hoge brightness van de G3 ziet er tempting uit. Heb momenteel de 65CX maar hebben in de woonkamer veel natuurlijk licht. Dus een tv met hogere brightness is wenselijk. Ben benieuwd naar de prijs van de 77G3.

Zitten op 2,6m van de 65CX, maar de volgende wordt sowieso een 77”. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 06-01-2023 22:25 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:30
Wel een vraag m.b.t. de G2.

Nee, geen Netflix e.d. , Youtube, etc. doen we via de Next.
Is het streamen via de next op de G2, niet beetje jammer om het via de next te doen?
De Next ondersteunt o.a. geen Dolby Vision.
Ik zou de streaming apps juist wel op je G2 zelf gaan gebruiken, haal je een veel mooiere beeldkwaliteit uit je tv dan zoals je nu via de Next maximaal kunt verkrijgen.
De Dolby Vision ondersteuning is juist een flinke meerwaarde op je nieuwe TV.
Tenzij je het instap moment van NF gebruikt, heb je geen DV ondersteuning denk ik.
Maar dan nog, een van de beste tv's momenteel verkrijgbaar en je beperkt de mogelijkheden om het maximale uit je nieuwe OLED TV te kunnen verkrijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 12:19
Cap schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:34:
[...]

(y)

Mits de kalibratieskills van referentieniveau zijn én niet te vergeten de gebruikte meetapparaat dat ook is. :P

Dat is een i1Display Pro (v3, i1d3) in ieder geval al niet, tenzij er voor het betreffende exemplaar recent een correctiematrix is aangemaakt m.b.v. een referentiespectrometer (vanaf c.a. € 5K).

Zo niet dan zijn deltaE's van 2+ binnen het meetapparaat zelf geen uitzondering voor bepaalde kleuren (met name wit en rood). Daar komt de fout van de TV dus nog bij. En naarmate zo'n colorimeter / spectro ouder wordt zal het er zonder herkalibratie van het meetapparaat niet beter op worden...

Is het alleen een gewone handmatige 1D kalibratie of een 3D LUT kalibratie? Met dat laatste maak je echt grote stappen en dan begint het mits goed uitgevoerd op referentieniveau te lijken... hoewel het nog steeds geen referentie RGB (O)LED productiemonitor is. ;)
Of mijn skills van referentieniveau zijn zal ik niet claimen, maar na 12 jaar kalibreren lukt het toch wel aardig 😅 Uiteraard is er een profiel aangemaakt met een spectro. De i1d3 is dan net zo goed als een sensor van 5000€+, alleen niet zo snel. Wat betreft dat meters slechter worden zonder herkalibratie is ook onzin. Dat was misschien een jaar of tien terug zo. Ik laat ze jaarlijks verifiëren en ze blijven stabiel. Of ja zolang als ik huidige meters gebruik, aantal jaren al.
Er is zowel 1d als 3d lut gedaan. 3Dlut is een relatief kleine van 9*9*9.
Het is geen bvm300 maar de lg tvs worden wel in het mastering proces gebruikt ter verificatie/beoordeling van het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Toch wel bijzonder hoe de LG G2 met 4K HDR films omgaat.
Ik ben wat aan het testen de laatste dagen met 4K materiaal.

Zodra een film 4K HDR is met DTS-HD audio en een losse srt ontstaan er problemen.
In Plex zie ik dat hij gaat transcoden (zowel video als audio), maar dit trekt mijn nas niet. Zowel de LG als mij Bluesound receiver ondersteunen geen DTS.
Stel ik het AC3 5.1 kanaal in, dan speelt hij alles af met geluid, beeld en ondertiteling zonder te hoeven transcoden.
Stel ik weer het DTS-HD kanaal in en schakel de ondertiteling uit dan speelt hij ook af. Je ziet ook keurig netjes dat alleen de audiotrack wordt omgezet naar AAC. Blijft bijzonder dat hij zoveel moeite heeft met losse srt's.
In de Plex client op de LG heb ik ingesteld dat hij ondertiteling nooit mag 'inbranden'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
Binnetie schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:53:
Toch wel bijzonder hoe de plex app op de LG G2 met 4K HDR films omgaat.
Even voor je gecorrigeerd ;) overigens had lg ook met eigen speler soms problemen met ondertiteling, weet niet of dat nog steeds zo is.

[ Voor 21% gewijzigd door andries98 op 07-01-2023 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@Binnetie zet er gewoon een nvidia shield bij die speelt alles af.
Enkel geen hdr op youtube das het enige minpuntje van de shield geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Goofy1978 dat gaan we ook doen. Maar deze week al 2x een Marktplaats advertentie gehad wat na beetje onderzoek geen zuivere koffie leek en waarvan de gebruiker geblokkeerd is. Vandaar dat ik nog even verder ging testen.
Misschien dat ik ook wel voor een Nokia Streamingbox 8010 ga. De Shield was 199, maar helaas niet meer te vinden voor die prijs.
Verder ben ik super tevreden met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goofy1978 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:04:
@Binnetie zet er gewoon een nvidia shield bij die speelt alles af.
Ook geen AV1 ondersteuning, mocht men dat belangrijk vinden.

Daar staat op dit moment tegenover @Binnetie , ik verwacht dat de Nokia het wisselen van de refreshrate (nog) niet ondersteund, zoals een Shield TV wel doet. Mogelijk komt dat nog in een toekomstige update, maar dat wordt even afwachten. Ik vind zoiets wel belangrijk, een ander mogelijk niet.

Edit: de Shield Pro 2019 ondersteund op dit moment ook meer HD audio formaten, mogelijk ook een plus.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2023 12:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:53:
Toch wel bijzonder hoe de LG G2 met 4K HDR films omgaat.

Zodra een film 4K HDR is met DTS-HD audio en een losse srt ontstaan er problemen.
In Plex zie ik dat hij gaat transcoden (zowel video als audio), maar dit trekt mijn nas niet. Zowel de LG als mij Bluesound receiver ondersteunen geen DTS.
Stel ik het AC3 5.1 kanaal in, dan speelt hij alles af met geluid, beeld en ondertiteling zonder te hoeven transcoden.
Stel ik weer het DTS-HD kanaal in en schakel de ondertiteling uit dan speelt hij ook af. Je ziet ook keurig netjes dat alleen de audiotrack wordt omgezet naar AAC. Blijft bijzonder dat hij zoveel moeite heeft met losse srt's.
In de Plex client op de LG heb ik ingesteld dat hij ondertiteling nooit mag 'inbranden'.
Plex native LG App? Die is niet geschikt voor 4K HDR materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Goofy1978 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:04:
Die kan je dan weer gewoon via de native YT app van LG gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Xqlus1ve schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Hoe bedoel je dat? Als ik een 4K HDR film afspeel dan zie ik PMS de LG een 4K film voeren en het HDR logo rechtsbovenin verschijnen zodra ik de film kijk. Dit met een remux van 50-60GB en als encode in H265 (los van die problemen die ik in mijn eerdere bericht schreef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Hoe bedoel je dat? Als ik een 4K HDR film afspeel dan zie ik PMS de LG een 4K film voeren en het HDR logo rechtsbovenin verschijnen zodra ik de film kijk. Dit met een remux van 50-60GB en als encode in H265 (los van die problemen die ik in mijn eerdere bericht schreef.
Dat de LG Plex app niet krachtig genoeg is (of de hardware/software van LG tv zelf) en met vele bestanden problemen heeft of begint te happeren, HDR tone mapping benodigd is, DV niet inschakelt, etc..

Dat is 1 van de redenen dat ik een Shield aan mijn tv hebt hangen (en vele andere iets soort gelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
Rivanov schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:24:
De hoge brightness van de G3 ziet er tempting uit. Heb momenteel de 65CX maar hebben in de woonkamer veel natuurlijk licht. Dus een tv met hogere brightness is wenselijk. Ben benieuwd naar de prijs van de 77G3.

Zitten op 2,6m van de 65CX, maar de volgende wordt sowieso een 77”. :)
Heb ook de 65 CX. Woonkamer met veel ramen direct op het zuiden. Maar vind em helder genoeg. Met tv kijken heb ik oled lampje op 46,ook overdag.
En als ik overdag game op m'n ps5 is het ook helder zat icm hdr. Tenzij de zon echt vol op m'n raam schijnt.

Wat zijn jouw settings dan?

Volgende wordt wel sowieso 77 inch idd :)

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Xqlus1ve schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Plex werkt gewoon met 4K HDR content hoor. Je moet alleen wel in MP4 formaat die films streamen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Qosmic schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:33:
[...]

Heb ook de 65 CX. Woonkamer met veel ramen direct op het zuiden. Maar vind em helder genoeg. Met tv kijken heb ik oled lampje op 46,ook overdag.
En als ik overdag game op m'n ps5 is het ook helder zat icm hdr. Tenzij de zon echt vol op m'n raam schijnt.

Wat zijn jouw settings dan?

Volgende wordt wel sowieso 77 inch idd :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LQqflFG.jpg

https://www.resetera.com/...-movies-sdr-hdr-dv.73304/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat voor internetsnelheid halen jullie op jullie oled?

ik haal max 150mbps met mijn wifi en een usb gigabit ethernet adapter. terwijl mijn modem maar 3M van mijn tv afstaat. ik vind het merkwaardig. ik heb een 1gbit glasvezel abonnement. (tv model C9)

ik heb getest met een internetsnelheidstest app via de lg store, internetbrowser en via netflix.

op al mijn andere apparaten haal ik gewoon bijna 1gbit bekabeld+onbekabeld. ik vraag me af of mijn C9 wel de juiste informatie weergeeft.
daffie82 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:33:
[...]

kijk in mijn handtekening.
Zidoo z9x _/-\o_ (enkel voor externe files, streaming apps moet je er niet op gebruiken)
niet de ideale speler helaas voor dolby vision bestanden. de sony ubp x800m2 en de interne players van LG tot en met C9 spelen deze bestanden correct af. vandaar dat ik bij mijn C9 blijf.

zie hier de lijst met gedetailleerde uitleg:
https://docs.google.com/s...1f_S74/edit#gid=427220017

[ Voor 56% gewijzigd door Farabi op 07-01-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 13:19
Farabi schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:41:
wat voor internetsnelheid halen jullie op jullie oled?

ik haal max 150mbps met mijn wifi en een usb gigabit ethernet adapter. terwijl mijn modem maar 3M van mijn tv afstaat. ik vind het merkwaardig. ik heb een 1gbit glasvezel abonnement. (tv model C9)

ik heb getest met een internetsnelheidstest app via de lg store, internetbrowser en via netflix.

op al mijn andere apparaten haal ik gewoon bijna 1gbit bekabeld+onbekabeld. ik vraag me af of mijn C9 wel de juiste informatie weergeeft.

[...]

niet de ideale speler helaas voor dolby vision bestanden. de sony ubp x800m2 en de interne players van LG tot en met C9 spelen deze bestanden correct af. vandaar dat ik bij mijn C9 blijf.

Welke USB poort gebruik je op je C9? Wellicht dat je een USB2.0 poort gebruikt?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjaak2k schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:42:
[...]

Of mijn skills van referentieniveau zijn zal ik niet claimen, maar na 12 jaar kalibreren lukt het toch wel aardig 😅 Uiteraard is er een profiel aangemaakt met een spectro. De i1d3 is dan net zo goed als een sensor van 5000€+, alleen niet zo snel.
Precies, profiling is key, naast natuurlijk degelijke kalibratie skills die rekening houden met de beperkingen / limieten van het scherm en de instelmogelijkheden ervan. :Y Zo niet dan is het gemakkelijk om mooi ogende grafiekjes te produceren met ondertussen een feitelijk slechte kalibratie.

Zelf zie ik bij een handmatige kalibratie na meerdere LG OLED kalibraties inmiddels af van meer dan minieme CMS aanpassingen voor tint (max +/- 2 tikken, en luma). Dit omdat, ondanks perfecte kalibratiescores op de standaard nogal beperkte saturation sweep en colour checker, uit evaluatieschermen met color clipping en kleurovergangen blijkt dat dit onoverkomelijk tot problemen leidt, dat was bij de C7 en C8 al zo, maar is ook bij mijn huidige C9 en waarschijnlijk ook mijn nieuwe G2 nog steeds het geval. Maar bij die laatste moet ik het nog gaan proberen.
Wat betreft dat meters slechter worden zonder herkalibratie is ook onzin. Dat was misschien een jaar of tien terug zo. Ik laat ze jaarlijks verifiëren en ze blijven stabiel. Of ja zolang als ik huidige meters gebruik, aantal jaren al.
Ik zei dan ook "ze worden er niet beter op". ;) De i1d3 heeft op dat gebied inderdaad een goede reputatie, er zijn echter genoeg colorimeters te koop waarbij de stabiliteit door veroudering een flinke rol speelt. :X En goede zorg voor je colorimeter is ook belangrijk, droge, donkere opslag bij gematigde temperatuur is altijd het beste.
Er is zowel 1d als 3d lut gedaan. 3Dlut is een relatief kleine van 9*9*9.
Mooi, ik denk niet dat een grotere 3D lut nog noemenswaardige verbetering zou brengen. (y)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 08-01-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MrBas schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Welke USB poort gebruik je op je C9? Wellicht dat je een USB2.0 poort gebruikt?
2.0, want 3.0 is kapot hier. ik las dat mensen gewoon 300mbps halen via usb 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:16:
2.0, want 3.0 is kapot hier. ik las dat mensen gewoon 300mbps halen via usb 2.0.
Op een Android TV apparaat is dat idd het geval, +300Mbit met een USB Gbit adapter op een USB2 poort

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 12:19
Cap schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:43:
[...]

Precies, profiling is key, naast natuurlijk degelijke kalibratie skills die rekening houden met de beperkingen / limieten van het scherm en de instelmogelijkheden ervan. :Y Zo niet dan is het gemakkelijk om mooi ogende grafiekjes te produceren met ondertussen een feitelijk slechte kalibratie.

Zelf zie ik bij een handmatige kalibratie na meerdere LG OLED kalibraties inmiddels af van meer dan minieme CMS aanpassingen voor tint (max +/- 2 tikken, en luma). Dit omdat, ondanks perfecte kalibratiescores op de standaard nogal beperkte saturation sweep en colour checker, uit evaluatieschermen met color clipping en kleurovergangen blijkt dat dit onoverkomelijk tot problemen leidt, dat was bij de C7 en C8 al zo, maar is ook bij mijn huidige C9 en waarschijnlijk ook mijn nieuwe G2 nog steeds het geval. Maar bij die laatste moet ik het nog gaan proberen.

[...]

Ik zei dan ook "ze worden er niet beter op". ;) De i1d3 heeft op dat gebied inderdaad een goede reputatie, er zijn echter genoeg colorimeters te koop waarbij de stabiliteit door veroudering een flinke rol speelt. :X En goede zorg voor je colorimeter is ook belangrijk, droge, donkere opslag bij gematigde temperatuur is altijd het beste.

[...]

Mooi, ik denk niet dat een grotere 3D lut nog noemenswaardige verbetering zou brengen. (y)
Uiteraard is visuele verificatie van belang, aan de hand van bekende content en test patronen (color gradients etc.). Dan moet het goed gaan.
Wil toch een keer een grote lut meten, al kan ik me niet voorstellen dat daar veel beter resultaat uitkomt. Misschien een iets beter kleurverloop, wellicht zichtbaar op wat patronen 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Farabi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Megabit of MegaByte?

Transfer snelheid is max 53 MB namelijk op USB2.0 (max 480 Mbps).

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MrBas schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Megabit of MegaByte?

mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

MrBas schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Megabit of MegaByte?

Megabit natuurlijk. anders zou het gaan om 8*300 = 2400 mbit. Dat lijkt me wat overdreven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:41:

Wat doet de z9x niet goed bij dolby vision? Op avsforum wordt hij zelfs vaak aanbevolen omdat hij alles gewoon netjes afspeelt. Inclusief dolby vision.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:39:
[...]

Wat doet de z9x niet goed bij dolby vision? Op avsforum wordt hij zelfs vaak aanbevolen omdat hij alles gewoon netjes afspeelt. Inclusief dolby vision.
zie dat linkje. scroll naar je mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 13:06
Ik heb een LG OLED55C9PLA en probeer nu de foto’s en video’s van mijn vakantie terug te kijken (vanaf de NAS). Ik gebruik hiervoor de standaard app “foto en video” die erop staat.

Stomme alleen is dat deze app de foto’s en video’s sorteert op een bijzonderen manier: eerst 1, dan 10, dan 101 etc.
Ik heb 280 bestanden, netjes genummerd zodat ze in de juiste volgorde staan. Alleen kan deze app dit dus niet op die volgorde vertonen.

Ik zie nergens de mogelijkheid om de sorteren op bestandsnaam. Of kan ik beter een andere app hier voor gebruiken? De app moet wel zowel de foto’s als de video’s kunnen laten zien.

Andere optie is streamen vanaf mijn iPad (die het middels DS file wel op volgorde heeft staan). Maar dan willen de video’s soms een beetje stotteren. Dit moet toch goed met een eigen app van LG lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:43:
[...]

zie dat linkje. scroll naar je mediaplayer.
Recente post van avs forum toen ik vroeg naar DV profile 7 support.
Voor mij persoonlijk is dat prima. Veel beter als bijvoorbeeld een nvidia shield.

DVp7 is supported well except for the 12 bit enhancement FEL layer. The base HDR10 and the RPU layer of the FEL works exactly as they should. There are no funky black pedestal or color issues anymore - they were all fixed in the latest FW. I see a very slight clarity/contrast difference between DV mkv’s and the actual disc played on my Panasonic BDP. I have no idea if that is the missing enhancement layer or an RPU thing. The Zidoo will report a 12 bit stream outgoing but it just pads the 2 LSB’s on the 10 bit data.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 08-01-2023 17:18 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
daffie82 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:17:
[...]

Voor mij persoonlijk is dat prima. Veel beter als bijvoorbeeld een nvidia shield..[/i]
wat is er mis aan een Shield? Ik heb er een en ben nog niets tegen gekomen wat deze niet kan afspelen…

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
Goofyduck384 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:50:
Ik heb een LG OLED55C9PLA en probeer nu de foto’s en video’s van mijn vakantie terug te kijken (vanaf de NAS). Ik gebruik hiervoor de standaard app “foto en video” die erop staat.

Stomme alleen is dat deze app de foto’s en video’s sorteert op een bijzonderen manier: eerst 1, dan 10, dan 101 etc.
Ik heb 280 bestanden, netjes genummerd zodat ze in de juiste volgorde staan. Alleen kan deze app dit dus niet op die volgorde vertonen.

Ik zie nergens de mogelijkheid om de sorteren op bestandsnaam. Of kan ik beter een andere app hier voor gebruiken? De app moet wel zowel de foto’s als de video’s kunnen laten zien.

Andere optie is streamen vanaf mijn iPad (die het middels DS file wel op volgorde heeft staan). Maar dan willen de video’s soms een beetje stotteren. Dit moet toch goed met een eigen app van LG lijkt me?
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar ik gok dat je bijv. Deze files hebt (en zo wil zien):
1.jpg
2.jpg
3.jpg
...
10.jpg
11.jpg
...
100.jpg
101.jpg

Maar dat hij nu dit laat zien:
1.jpg
10.jpg
11.jpg
...
100.jpg
101.jpg
2.jpg
20.jpg
...
3.jpg
30.jpg
...
Etc.

Simpelste oplossing is dan gewoon(aantal nullen mag je zelf bepalen adv hoeveelheid files):
00001.jpg
00002.jpg
00003.jpg
...
00010.jpg
00011.jpg
...
00100.jpg
00101.jpg
Dit werkt in elk programma (waaronder ook explorer) fantastisch. Je kan met shortcuts makkelijk de namen veranderen (mijn methode (weet de shortcuts niet 100% zeker): home om naar begin te gaan, nullen typen, tab naar volgende, weer home naar begin, weer hoeveelheid nullen typen, weer tab etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:32
Ik heb een lg oled65g26la tv en een Denon AVR-X4500H receiver via arc aangesloten. Ik heb nooit problemen gehad met geluid totdat een week ofzo terug.

Het lijkt erop dat als ik een Netflix film of serie start met afspelen dan hoor ik een harde knal / kraak. Maar daarna is het geluid normaal. Ik heb de knal niet als ik een trailer ofzo kijk van een serie maar echt bij het starten.

Hebben jullie ook een dergelijke ervaring?

Ik denk niet dat het aan de receiver ligt want met mijn Xiaomi Mi Box player of YouTube op de tv zelf heb ik geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
vortexnl1982 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:01:
Ik heb een lg oled65g26la tv en een Denon AVR-X4500H receiver via arc aangesloten. Ik heb nooit problemen gehad met geluid totdat een week ofzo terug.

Het lijkt erop dat als ik een Netflix film of serie start met afspelen dan hoor ik een harde knal / kraak. Maar daarna is het geluid normaal. Ik heb de knal niet als ik een trailer ofzo kijk van een serie maar echt bij het starten.

Ik denk niet dat het aan de receiver ligt want met mijn Xiaomi Mi Box player of YouTube op de tv zelf heb ik geen problemen...
quickstart uitzetten, kabels eruit en een paar minuten de stroom eraf (tv en receiver) , heb je het daarna nog met de nieuwe hdmi handshake, proberen met een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:01
vortexnl1982 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:01:

Ik had dit ook ineens met mijn E9 met Denon receiver.
Bleek de instelling bij geluid ineens anders te staan dan eerst ingesteld. Misschien door/na een firmware-update? Had iets van optisch er bij staan bij "Geluidsuitgang". Dit weer veranderd in HDMI ARC.
Daarna geen knallen meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:45
Voor onze nieuwbouwwoning wil ik een 65 G2 kopen. Ik wil een kabelgoot in de muur plaatsen voordat de stukadoor komt. Het probleem is alleen dat ik nog niet weet waar de TV exact komt te hangen. Op bijv 90 of 100 hoogte, 150 of 170 vanaf de zijmuur.

Hoe kan ik nu al bepalen waar de goot exact moet komen.

Wellicht hebben jullie tips?

[ Voor 9% gewijzigd door c-nan op 10-01-2023 02:44 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:12

DON PAPA

Tweaker-fan

c-nan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 02:43:
Het probleem is alleen dat ik nog niet weet waar de TV exact komt te hangen. Op bijv 90 of 100 hoogte, 150 of 170 vanaf de zijmuur.

Hoe kan ik nu al bepalen waar de goot exact moet komen.

Wellicht hebben jullie tips?
Als je zelf al niet weet waar je tv precies wilt gaan hangen, hoe kan iemand anders dan bepalen op welke afstanden de goot dan precies moet komen? Of wil je dat iemand anders gaat bepalen waar je de tv moet gaan ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 23:45
DON PAPA schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Als je zelf al niet weet waar je tv precies wilt gaan hangen, hoe kan iemand anders dan bepalen op welke afstanden de goot dan precies moet komen? Of wil je dat iemand anders gaat bepalen waar je de tv moet gaan ophangen?
Misschien bestaan er systemen wat ik niet ken. En kennelijk bestaat het inderdaad.
Bij de Bedach TV Goot maakt de hoogte kennelijk niet uit, omdat je achteraf pas de doorgang maakt. En dat kan dan op iedere hoogte.

Ik vraag ook niet om te bepalen waar mijn TV moet komen. Ik vraag gewoon om tips, 1 daarvan had de Bedach TV Goot kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door c-nan op 10-01-2023 09:45 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
sh623661 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Ik had dit ook ineens met mijn E9 met Denon receiver.
Bleek de instelling bij geluid ineens anders te staan dan eerst ingesteld. Misschien door/na een firmware-update? Had iets van optisch er bij staan bij "Geluidsuitgang". Dit weer veranderd in HDMI ARC.
Daarna geen knallen meer gehoord.
Bedoel je de geluidsinstellingen van de Denon receiver ? Die heb ik nagelopen en daar is niets in veranderd. Ik heb de instellingen wizard nog een keer doorlopen van Denon zonder resultaat...
pwh53 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:53:
[...]

quickstart uitzetten, kabels eruit en een paar minuten de stroom eraf (tv en receiver) , heb je het daarna nog met de nieuwe hdmi handshake, proberen met een andere kabel.
Denk je dat het aan de kabel kan liggen ? De kabel is paar weken oud. De knal komt als er dolby digital door de kabel gaat. Ik heb de handelingen uitgevoerd maar geen resultaat..

Ik ga eens kijken of ik met de Netflix app op m'n Xiaomi box ook zo'n knal hoor als ik een film of serie start op netflix.

De Denon receiver heeft al jaren geen firmware update maar gehad dus daar ligt het niet aan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
vortexnl1982 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Bedoel je de geluidsinstellingen van de Denon receiver ? Die heb ik nagelopen en daar is niets in veranderd. Ik heb de instellingen wizard nog een keer doorlopen van Denon zonder resultaat...

[...]

Denk je dat het aan de kabel kan liggen ? De kabel is paar weken oud. De knal komt als er dolby digital door de kabel gaat. Ik heb de handelingen uitgevoerd maar geen resultaat..

Ik ga eens kijken of ik met de Netflix app op m'n Xiaomi box ook zo'n knal hoor als ik een film of serie start op netflix.

De Denon receiver heeft al jaren geen firmware update maar gehad dus daar ligt het niet aan denk ik...
ja nu wel, na een nieuwe hdmi-handshake en dat het wel gewerkt heeft en alle instellingen zijn nog hetzelfde. tv staat op passthrough ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pwh53
c-nan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Misschien bestaan er systemen wat ik niet ken. En kennelijk bestaat het inderdaad.
Bij de Bedach TV Goot maakt de hoogte kennelijk niet uit, omdat je achteraf pas de doorgang maakt. En dat kan dan op iedere hoogte.

Ik vraag ook niet om te bepalen waar mijn TV moet komen. Ik vraag gewoon om tips, 1 daarvan had de Bedach TV Goot kunnen zijn.
knip een stuk papier/karton uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:34
Mijn LG OLED55C7V vertoont behoorlijke burn-in, hierover contact opgenomen met LG en een aanbod gehad om het paneel te vervangen (350), denk netjes gezien de leeftijd van de televisie.

Vrienden van ons hebben de OLED55CX6LA en daarop verschijnt al heel snel een screensaver, mijn C7 heeft dat niet en kan ik in zowel de handleiding als het menu ook niet vinden, zie ik iets over het hoofd of heeft de C7 deze bescherming tegen burn-in niet ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Laatst online: 23:01
[quote]vortexnl1982 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:06:
[...]

[...]

Nee de instelling op de tv was bij mij veranderd.
Had iets van optisch er bij staan bij "Geluidsuitgang". Dit weer veranderd in HDMI ARC.
Alle instellingen<>Geluid<>Geluidsuitgang<>HDMI ARC
Dan staat er bij mij Digitaal geluid uit <Automatisch>
En bij eARC staat er <Uit>

[ Voor 23% gewijzigd door sh623661 op 10-01-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:41
pwh53 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:59:
[...]

knip een stuk papier/karton uit
En teken daarop de aansluitingen en kabelgoot die achterop de tv zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
c-nan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:44:
Geinig systeem, kende ik nog niet.
Maar die goot is maar 31mm diep, daar past nog steeds niet/nauwelijks een stekker door.

Als je toch al weet welke TV je wil hebben (en dus weet waar alle aansluitingen zitten en dus het gat in de muur moet), zou ik inderdaad een flink stuk papier/karton ophangen om te kijken waar die TV moet komen te hangen.

En dan vervolgens dit i.c.m. dit in de muur leggen.
Volgens deze post dus in het midden van de TV: reteck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

En wat anders; ik had slechte ervaringen met WebOS, maar bij onze C2 merk zie ik praktisch niets van deze interface.
We kijken via CI+ (en evt. Chromecast met Google TV en Humax decoder).
We gebruiken dus geen ingebouwde apps en zitten eigenlijk alleen de input te veranderen.
Komt overigens wel bij dat ik blijkbaar nooit de gebruikersovereenkomst o.i.d. heb goedgekeurd dus misschien helpt dat. :P

[ Voor 63% gewijzigd door Piet91 op 10-01-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Piet91 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:31:
[...]

Geinig systeem, kende ik nog niet.
Maar die goot is maar 31mm diep, daar past nog steeds niet/nauwelijks een stekker door.

Als je toch al weet welke TV je wil hebben (en dus weet waar alle aansluitingen zitten en dus het gat in de muur moet), zou ik inderdaad een flink stuk papier/karton ophangen om te kijken waar die TV moet komen te hangen.

En dan vervolgens dit i.c.m. dit in de muur leggen.
Volgens deze post dus in het midden van de TV: reteck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

En wat anders; ik had slechte ervaringen met WebOS, maar bij onze C2 merk zie ik praktisch niets van deze interface.
We kijken via CI+ (en evt. Chromecast met Google TV en Humax decoder).
We gebruiken dus geen ingebouwde apps en zitten eigenlijk alleen de input te veranderen.
Komt overigens wel bij dat ik blijkbaar nooit de gebruikersovereenkomst o.i.d. heb goedgekeurd dus misschien helpt dat. :P
Ik kan dus met mijn C1 niet het volume aanpassen via mijn telefoon als ik Spotify cast naar mijn CCwGTV. En dat laatste wil ik dan weer omdat die altijd aan staat en dus beschikbaar is en mijn tv dan automatisch aanzet. Ik was gewend met andere tv's dat ik het volume kon aanpassen via de Spotify app op mijn telefoon. Nu krijg ik dan een melding dat dat niet kan. Zeer vreemd.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

woutur schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Ik kan dus met mijn C1 niet het volume aanpassen via mijn telefoon als ik Spotify cast naar mijn CCwGTV. En dat laatste wil ik dan weer omdat die altijd aan staat en dus beschikbaar is en mijn tv dan automatisch aanzet. Ik was gewend met andere tv's dat ik het volume kon aanpassen via de Spotify app op mijn telefoon. Nu krijg ik dan een melding dat dat niet kan. Zeer vreemd.
Heb je Home assistant? Dan zou het via een integration ook nog kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 14:35
woutur schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:14:
[...]
Kon dit überhaupt ? Want de app draait op de CC, niet op je TV. Dus als je met je telefoon volume aanpast, zal het het volume op de CC aanpassen, maar niet dat van de TV. Of het zou moeten zijn dat dat via CEC gebeurt... Ik zal het vanavond eens testen met mijn C1+CC combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Xqlus1ve schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Heb je Home assistant? Dan zou het via een integration ook nog kunnen.
Dat wordt volgens LG in Nederland niet ondersteund op mijn C1. Misschien zijn er workarounds om dit via een andere regio eerst te activeren en de tv dan weer terug te zetten ofzo.
Twixie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Kon dit überhaupt ? Want de app draait op de CC, niet op je TV. Dus als je met je telefoon volume aanpast, zal het het volume op de CC aanpassen, maar niet dat van de TV. Of het zou moeten zijn dat dat via CEC gebeurt... Ik zal het vanavond eens testen met mijn C1+CC combo.
De CCwGTV had altijd een eigen volumeregeling. Die zou altijd moeten werken. Dat was CEC onafhankelijk (staat overigens wel aan bij mij, zodat de tv netjes ingeschakeld wordt als ik iets naar de CC cast).

[ Voor 24% gewijzigd door woutur op 10-01-2023 16:29 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
woutur schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:28:
[...]
De CCwGTV had altijd een eigen volumeregeling. Die zou altijd moeten werken. Dat was CEC onafhankelijk (staat overigens wel aan bij mij, zodat de tv netjes ingeschakeld wordt als ik iets naar de CC cast).
Welja, dan is het toch normaal dat je het volume niet kan aanpassen van je C1 ?
Of bedoelde je dat je het volume van de CC niet kan aanpassen via de telefoon ? Want je schreef 'met mijn C1' maar ik kan me echt niet inbeelden dat de TV er voor iets tussenzit want via je telefoon het volume van de CC aanpassen is iets puur software-matig dat ook via je wifi netwerk gebeurt.
Maar ik zal het dus straks ook eens uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37

Wish

ingwell

Ola.

Ik heb sinds kort een LG OLED42C24LA (2022) en ik kom af van een verouderde "smart tv" waar ik een Nvidea Shield op had aangesloten.

Zie ik nou domweg wat over het hoofd of kan ik het WebOS nu niet configureren naar mijn smaak? Apps toevoegen, verwijderen... ja, dat gaat. Maar screen time out aanpassen of de vormgeving van het hoofdmenu. Is dat allemaal niet mogelijk?

Ja ik heb wel zitten zoeken, maar dan krijg ik eigenlijk alleen maar antwoorden over de initiële set up. Is er ergens een uitgebreide tips & tricks afdeling verborgen hier?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wish schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:23:
Ola.

Ik heb sinds kort een LG OLED42C24LA (2022) en ik kom af van een verouderde "smart tv" waar ik een Nvidea Shield op had aangesloten.

Zie ik nou domweg wat over het hoofd of kan ik het WebOS nu niet configureren naar mijn smaak? Apps toevoegen, verwijderen... ja, dat gaat. Maar screen time out aanpassen of de vormgeving van het hoofdmenu. Is dat allemaal niet mogelijk?

Ja ik heb wel zitten zoeken, maar dan krijg ik eigenlijk alleen maar antwoorden over de initiële set up. Is er ergens een uitgebreide tips & tricks afdeling verborgen hier?
Nee, dat gaat niet, maar heb er ook nul effort in gestopt eerlijk gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 10-01-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Dat wordt volgens LG in Nederland niet ondersteund op mijn C1. Misschien zijn er workarounds om dit via een andere regio eerst te activeren en de tv dan weer terug te zetten ofzo.

[...]

Als ik in HA kijk bij devices en integrations staat mijn LG erbij. Die toegevoegd, indien de tv aanstaat kan ik via een lovelace card gewoon diverse functies van mijn tv bedienen (C2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[...]
Getest en hier werkt het toch gewoon zoals verwacht. Wanneer ik in YouTube op mijn telefoon (Galaxy S21) het volume aanpas, is het het volume van de Chromecast dat aangepast wordt. Het TV volume van mijn C1 blijft gewoon staan waar het staat.
Google heeft zelfs dit soort verwarring voorzien, want als je bij max volume van de CC nog op Vol+ drukt, krijg je een melding dat de CC al op zijn max volume staat en dat je het volume van je TV moet verhogen als je nog luider wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:52
Wish schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:23:
Ola.

Je kan heel minimalistisch iets aan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:02
En opeens wil mijn C1 niet meer verbinden met de Xbox-controller(s) via BT, terwijl ik dit maanden zonder problemen heb kunnen gebruiken ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
pwh53 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:56:
[...]

ja nu wel, na een nieuwe hdmi-handshake en dat het wel gewerkt heeft en alle instellingen zijn nog hetzelfde. tv staat op passthrough ?
Denk dat je gelijk had. Heb nogmaals de instellingen nagelopen, de stroom van receiver en en tv eraf en nu ook een andere kabel gebruikt. Tot nu toe : geen knal !

Vind wel erg vaag dat een kabel die niet goed is of zit alleen een knal geeft als de dolby digital track start. Als de track loopt dan is alles perfect, alsook het beeld ! Bij een rotte kabel zou ik artifacten verwachten of continue haperingen in het geluid...

Maar goed, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan (zolang het werkt) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
vortexnl1982 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:33:
[...]

Denk dat je gelijk had. Heb nogmaals de instellingen nagelopen, de stroom van receiver en en tv eraf en nu ook een andere kabel gebruikt. Tot nu toe : geen knal !

Vind wel erg vaag dat een kabel die niet goed is of zit alleen een knal geeft als de dolby digital track start. Als de track loopt dan is alles perfect, alsook het beeld ! Bij een rotte kabel zou ik artifacten verwachten of continue haperingen in het geluid...

Maar goed, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan (zolang het werkt) :D
er zitten 19 aders in een hdmi-kabel, het is maar net welke dan stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
pwh53 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:53:
[...]

er zitten 19 aders in een hdmi-kabel, het is maar net welke dan stuk gaat.
Klopt maar vaak is ader stuk : geen signaal meer doorheen of klapperende verbinding. Dat was allemaal niet het geval, alleen één knal bij start dolby stream. Daarna strak geluid + beeld. Maar goed, we gaan het zien hoelang het goed blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Sinds verleden week een Oled55g2.

Ontvang tv via kpn glasvezel. Kastje op hdmi 1 aangesloten. Prima beeld enz. na wat tweaken maar waar ik niet uit kom is de gids functie onder 1 knop.

Gaat alleen via de knop ... en met de cursor naar gids.

Kanalen inladen lukt niet want na het zoeken vind hij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:36
TecTo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:01:

Ontvang tv via kpn glasvezel. Kastje op hdmi 1 aangesloten. Prima beeld enz. na wat tweaken maar waar ik niet uit kom is de gids functie onder 1 knop.

Hoe bedoel je dit? Je kijkt via een decoder dus kanalen inladen op de tv is dan zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
TecTo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:01:

die is voor als je een cam-module gebruikt, dan zijn de tv zenders in de tv opgeslagen, nu zijn de zenders in de kpn ontvanger opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54

d0s

sssst

LuPo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:08:
[...]

Thanks voor dit overzichtje. Heel handig!
Inderdaad, prima instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Wren schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Hoe bedoel je dit? Je kijkt via een decoder dus kanalen inladen op de tv is dan zinloos.
Dat is me inmiddels duidelijk dat dit niet mogelijk is maar de button om de gids direct te benaderen vraagt om kanalen maar die gaan via hdmi naar de kpn box en kunniet niet ingeladen worden.

Nu kan ik alleen via de lg afstandbediening de gids bereiken via de ... button en met de cursor naar gids gaan. Beetje omslagtig of ik moet de afb van de kpn box gebruiken. Zit je weer met twee afstandsbedieningen te......

Mijn vraag is of dit via programmeren ook onder 1 button op lg afstandbediening is te regelen, zodat je met 1 druk op de button de gids benaderd?

[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 11-01-2023 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
TecTo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:38:
[...]

Dat is me inmiddels duidelijk dat dit niet mogelijk is maar de button om de gids direct te benaderen vraagt om kanalen maar die gaan via hdmi naar de kpn box en kunniet niet ingeladen worden.

Nu kan ik alleen via de lg afstandbediening de gids bereiken via de ... button en met de cursor naar gids gaan. Beetje omslagtig of ik moet de afb van de kpn box gebruiken. Zit je weer met twee afstandsbedieningen te......

Mijn vraag is of dit via programmeren ook onder 1 button op lg afstandbediening is te regelen, zodat je met 1 druk op de button de gids benaderd?
Nee

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Heeft iemand een oplossing voor het volumeverschil tussen apps? Vooral Disney+ moet ik 2x zo hard zetten voor hetzelfde volume. En als je dan terugwisselt naar wat anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Avond, een snelle vraag.

De G2 staat nog in de doos, zaterdag gaat ie aan de muur. Maar, heb ik genoeg aan mijn bestaande 2 meter hdmi-kabels om vanaf de bovenste hdmi-poorten onderaan de tv uit te komen. Dan zo'n 35 cm tot aan tv-meubel en dan nog daarin naar de apparatuur (Ziggo Next, homecinema en PS).
Of... moet ik morgen nog snel wat langere hdmi-kabels gaan halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
  • Laatst online: 29-09 14:10
adinsx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:30:
Avond, een snelle vraag.

De G2 staat nog in de doos, zaterdag gaat ie aan de muur. Maar, heb ik genoeg aan mijn bestaande 2 meter hdmi-kabels om vanaf de bovenste hdmi-poorten onderaan de tv uit te komen. Dan zo'n 35 cm tot aan tv-meubel en dan nog daarin naar de apparatuur (Ziggo Next, homecinema en PS).
Wel handig om er bij te vermelden om welk formaat het gaat :-)
Met mijn 65'' is het in ieder geval gelukt.
Als de tv groter is, zou ik 3 meter gaan halen.

edit: mijn tv hangt dan ook nog aan de muur, waarschijnlijk net iets hoger dan 'standaard'

[ Voor 6% gewijzigd door Daansan378 op 12-01-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ohja, lekker slim... Het is de 65" en komt natuurlijk ook aan de muur te hangen, net als het zwevende tv-meubel. Dan denk ik dat het moet gaan lukken, maar voor de zekerheid haal ik morgen wel even drie 3meter hdmi's. Ze kunnen altijd nog terug.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

adinsx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:30:
Avond, een snelle vraag.

Ja. Nee. Misschien.

Ik heb geen idee hoe groot je meubel is, waar je apparaten geplaatst zijn, en hoe je je tv gaat plaatsen / monteren. Ff de doos openen en meten maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

OMD

[...]

Kan je niet de kpn afstandsbediening gewoon alleen gebruiken en daar de LG mee bedienen (basis functies)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
OMD schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:25:
[...]

Kan je niet de kpn afstandsbediening gewoon alleen gebruiken en daar de LG mee bedienen (basis functies)
Nee, je kan de instellingen van je tv bijvoorbeeld niet veranderen. Wel evt het geluid echter niks meer.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Gebruik een Logitech Harmony. De meeste afstandsbedieningen hebben een aparte 'Guide' knop, die in de Watch TV activiteit een gids kan laten tonen via het gewenste apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 13-01-2023 08:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb wat zitten zoeken om aan te passen dat wanneer de TV aangaat dat hij naar het scherm gaat waar alle apps staan. Nu start hij met dat ik een ingang moet kiezen, dat scherm is heel fel aan je ogen. Nu druk ik eerst op huisje en dan zie ik het hoofscherm.

Is dat ergens in te stellen? Dus TV aan en dan op het hoofscherm met de apps uitkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:44:
Ik heb wat zitten zoeken om aan te passen dat wanneer de TV aangaat dat hij naar het scherm gaat waar alle apps staan. Nu start hij met dat ik een ingang moet kiezen, dat scherm is heel fel aan je ogen. Nu druk ik eerst op huisje en dan zie ik het hoofscherm.

Is dat ergens in te stellen? Dus TV aan en dan op het hoofscherm met de apps uitkomen?
Om welke TV gaat het? Bedoel je mogelijk via All Settings:

General > System > Additional Settings > Home Settings > Home Auto Launch ?

Ik vermijd zelf het Home scherm te allen tijde, vreselijk traag en vol met bloatware. Maar ieder z'n ding :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adinsx
Zo, klusje tv wand is voor 75% klaar. Volgende week komt de Akupanel (120cm vanaf links, G2 valt er deels in), pas binnen.

Tv meubel hangt aan vijf beugels, de tv met de acht schroeven vastgezet. Wel met drie plaatjes onder elke schroef want we kwamen erachter dat het Ytong wandje maar 7 cm dik is ipv 10... |:( .
Ja, er is nu een gaatje zichtbaar in de hal :+

Maar, de boel hangt. Wat een super ding is de G2 (65"). Mooi strak tegen de muur, prachtig beeld. Dat wordt genieten tov de 42" plasma.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlV1RJwEM2nF9dAaP2rktV4ysR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ll3VZFzK9fGYEfuA7yDegPnC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFOneB0S2rvEIG550la8MjGQSVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCohC8xbNlyKiIQkBSnOkHjr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuET-O-Jh5cW1IznqA9-qUoEiMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZawCvQAImAMFCyc27QMmSNTU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
adinsx schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:11:
Zo, klusje tv wand is voor 75% klaar. Volgende week komt de Akupanel (120cm vanaf links, G2 valt er deels in), pas binnen.

Tv meubel hangt aan vijf beugels, de tv met de acht schroeven vastgezet. Wel met drie plaatjes onder elke schroef want we kwamen erachter dat het Ytong wandje maar 7 cm dik is ipv 10... |:( .

Maar, de boel hangt. Wat een super ding is de G2 (65"). Mooi strak tegen de muur, prachtig beeld. Dat wordt genieten tov de 42" plasma.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Knap gedaan, benieuwd naar het eindresultaat. Maar op die laatste foto, hangt nou de tv scheef of het meubel? O-)

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Heeft iemand deze ruis wel eens gezien op de LG G2 ?

Het doet zich alleen voor bij HDR, bij de volledig zwarte delen.

In tegenstelling tot wat de video suggereert (het gaat om gedownloade film, niet Netflix app oid.) doet het zich alleen voor als ik iets afspeel via mijn computer via HDMI kabel. Ik speel af via mpcHC met madVR.
In de video hieronder staat de media player op pauze.

Ik vermoed zelf dat het aan de HDMI (2.0) kabel ligt. Die vervangen is echter geen optie omdat die al jaren achter een gelijmde plint zit en die ga ik de komende jaren niet los halen.

Een groot probleem is het niet, want 100% zwarte beelden zijn beperkt in de meeste films/series. En de mate van ruis verschilt ook. In de video hierboven is het vrij extreem.

Wat ik nog wil gaan doen om zaken uit te sluiten:
-andere HDMI kabel proberen (maar heb geen lange kabel voorhanden momenteel)
-andere media player proberen of settings van mpc-hc en madVR resetten.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 14-01-2023 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
adinsx schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:11:

En, was 2 meter HDMI-kabel lang genoeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Haha, ja 2m was lang genoeg. Bij de hornbach wel twee nieuwe meegenomen met het label 4k, ziggo certificaat, highspeed, etc. 8,95 per stuk meen ik. Zowel de Next als PS hieraan gehangen. De Next op hdmi2, daar stond eArc bij.

Morgen maar eens de instellingen doorlopen. Nu in bios-ervaring van WIDM aan het genieten.

@MrBas
Haha, boel vertekend denk ik. Het hangt 100% recht haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Bedankt voor alle reacties.

Een ander punt is dat Viaplay heel slecht te joinen is. Keer op keer de melding -er is iets mis gegaan-. Op de oude LG oled deed dit probleem zich sporadisch voor. Software van de LG is up-to-date. Zojuist na vier pogingen (tv uit, eerst Netflix joinen enz..) Premier L.

Ander puntje is dat tijdens het kijken naar Nefllix dat het spraakcommando wordt geactiveerd en een melding doet..... Gevoeligheid verlaagd en minder activatie maar niet geheel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Zonet mijn LG C2 65 opnieuw ontvangen na ruil. Het viel me ineens op dat de onderste bezel net iets dikker is dan de 3 anderen. Kan iemand me bevestigen dat dit klopt?
Online vond ik het niet direct terug op dit specifieke model.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
de Peer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:33:

In tegenstelling tot wat de video suggereert (het gaat om gedownloade film, niet Netflix app oid.) doet het zich alleen voor als ik iets afspeel via mijn computer via HDMI kabel. Ik speel af via mpcHC met madVR.

[YouTube: Ruis LG G2 Oled]

Ik vermoed zelf dat het aan de HDMI (2.0) kabel ligt. Die vervangen is echter geen optie omdat die al jaren achter een gelijmde plint zit en die ga ik de komende jaren niet los halen.

Een groot probleem is het niet, want 100% zwarte beelden zijn beperkt in de meeste films/series. En de mate van ruis verschilt ook. In de video hierboven is het vrij extreem.

100% de kabel heb ik ook gehad, ik gebruik ook mpc en madvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:15
tboheeren schreef op zondag 15 januari 2023 @ 00:09:
Zonet mijn LG C2 65 opnieuw ontvangen na ruil. Het viel me ineens op dat de onderste bezel net iets dikker is dan de 3 anderen. Kan iemand me bevestigen dat dit klopt?
Ik kan bevestigen dat dat ook bij mijn C2 het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
stin00 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Om welke TV gaat het? Bedoel je mogelijk via All Settings:

General > System > Additional Settings > Home Settings > Home Auto Launch ?

Ik vermijd zelf het Home scherm te allen tijde, vreselijk traag en vol met bloatware. Maar ieder z'n ding :)
Excuses, het ging om de LG G2. Ik zal eens in de settings kijken, dankjewel.
Mijn ervaringen met het Homescreen zijn goed, het voelt allemaal snel aan, apps starten snel en geen minpunten kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 20:25
MarcoKramer schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Ik kan bevestigen dat dat ook bij mijn C2 het geval is.
Same. Ik ben me nog aan het afvragen of 't verticale pixel shift kan zijn, of dat dat 't beeld enkel horizontaal verschuift?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
tboheeren schreef op zondag 15 januari 2023 @ 00:09:
Da's bij vrijwel iedere platte televisie, heeft met het geluid te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Volkert schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Super. Dankjewel!

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Volkert schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Volgens mij zitten er ook sensoren in de onderste bezel (voor bijvoorbeeld automatisch helderder maken of dimmen van het scherm, maar ik kan verkeerd zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 15-01-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 17:17
de Peer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:33:

[YouTube: Ruis LG G2 Oled]

Zoals @pwh53 al aangaf, 100% de kabel. Ik had dit ook met mijn PS4, na het vervangen van de kabel als sneeuw voor de zon op de tv verdwenen :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rembock schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Zoals @pwh53 al aangaf, 100% de kabel. Ik had dit ook met mijn PS4, na het vervangen van de kabel als sneeuw voor de zon op de tv verdwenen :) :+
top. dan weet ik genoeg. echter ben ik niet van plan de kabel te gaan vervangen.
Aangezien het alleen in de 100% zwarte delen voor komt, misschien kan ik toch ergens via een setting (aan de TV kant of de PC kant) deze ruis eruit filteren.
Pagina: 1 ... 490 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.