• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

de Peer

under peer review

stin00 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:37:
[...]

Deze 'ruis' kan je niet eruit filteren met een setting.. de digitale nulletjes en eentjes worden niet correct van A naar B gestuurd omdat de kabel defect is. Gewoon vervangen.
Vervangen gaat niet gebeuren de komende jaren, dus ik ga eens kijken wat de alternatieven zijn. Het moet technisch mogelijk zijn dit eruit te filteren (ook als het digitaal is), maar of dit ook als feature aanwezig is wil ik uitzoeken.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Vervangen gaat niet gebeuren de komende jaren, dus ik ga eens kijken wat de alternatieven zijn. Het moet technisch mogelijk zijn dit eruit te filteren (ook als het digitaal is), maar of dit ook als feature aanwezig is wil ik uitzoeken.
Bijzondere situatie dat een onmogelijke fix zoeken makkelijker is dan een HDMI kabeltje vervangen :D

• de Peer

de Peer

under peer review

stin00 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Bijzondere situatie dat een onmogelijke fix zoeken makkelijker is dan een HDMI kabeltje vervangen :D
een fix is slechts 1 van de mogelijkheden.
ik benoemde ook 'alternatieven'.

Ik had al eerder genoemd dat de (15m) HDMI kabel al een jaar of 5 achter een gelijmde plint zit. Even vervangen heeft nogal wat impact en ga ik niet doen. Dat is het me niet waard, omdat de ruis ook niet heel storend is.

Om te beginnen maar eens kijken of de kabel aan beide kanten goed contact maakt. Of een andere HDMI poort proberen.

ik geef niet meteen op.

De vorige TV had nergens last van met deze kabel.

[Voor 14% gewijzigd door de Peer op 16-01-2023 13:50]

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-03 16:48
de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:41:
[...]
Strak plan... een tv kopen van 1600 en dan geen moeite willen nemen om een kabel te vervangen.

Begint natuurlijk al met de nogal onnozele installatie van een 15m lange kabel (bij deze bandbreedte is max 5m de certificatie) die je ook nog eens achter een gelijmde afdekking stopt.

Nee, die vorige tv was waarschijnlijk flink oud en deed geen HDR of zelfs 4k.

[Voor 38% gewijzigd door CirclDigital op 16-01-2023 13:55]

• de Peer

de Peer

under peer review

CirclDigital schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Strak plan... een tv kopen van 1600 en dan geen moeite willen nemen om een kabel te vervangen.
Je roept maar wat. Wat nu als ik zeg dat ik maar 2 x per jaar een film via de PC kijk? en dat de ruis eigenlijk nog niemand behalve mij opgevallen was en sowieso erg beperkt is.
en wie weet was ik wel van plan om sowieso over 2 weken een NVidia Shield te kopen bijvoorbeeld.

De kabel kan niet 'even' vervangen worden. Heeft flinke impact.

Het zijn allemaal keuzes geweest waar ik nog steeds achter sta en ik heb destijd al bedacht dat dit 1 van de consequenties zou zijn. Dat was dus ingecalculeerd.

Klopt oude tv was geen HDR en max 1080p

[Voor 14% gewijzigd door de Peer op 16-01-2023 13:58]

• CirclDigital
de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:55:
[...]Je roept maar wat. Wat nu als ik zeg dat ik maar 2 x per jaar een film via de PC kijk? en dat de ruis eigenlijk nog niemand behalve mij opgevallen was en sowieso erg beperkt is.
en wie weet was ik wel van plan om sowieso over 2 weken een NVidia Shield te kopen bijvoorbeeld.

De kabel kan niet 'even' vervangen worden. Heeft flinke impact.
Ik roep niks... jij komt hier met dingen als een digitaal filtertje.

Je signaal komt gewoon maar gedeeltelijk aan. En dat is echt niet alleen in de donkere vlakken hoor, maar gewoon in alles. Alleen daar zie jij het blijkbaar niet. En ik neem aan dat jij met alle wijsheid die je hebt ook niet even een toegankelijk USB hubje aan je G2 hebt gehangen want dan had je die film ook gewoon op je tv kunnen afspelen?

Een 15m lange HDMI kabel is gewoon nooit een goed idee. En als jij dat wel vindt moet je verder niet om advies vragen.

[Voor 12% gewijzigd door CirclDigital op 16-01-2023 14:05]

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:44

lampie1979

Hoepla!

de Peer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:33:
Heeft iemand deze ruis wel eens gezien op de LG G2 ?

Het doet zich alleen voor bij HDR, bij de volledig zwarte delen.

In tegenstelling tot wat de video suggereert (het gaat om gedownloade film, niet Netflix app oid.) doet het zich alleen voor als ik iets afspeel via mijn computer via HDMI kabel. Ik speel af via mpcHC met madVR.
In de video hieronder staat de media player op pauze.

[YouTube: Ruis LG G2 Oled]

Ik vermoed zelf dat het aan de HDMI (2.0) kabel ligt. Die vervangen is echter geen optie omdat die al jaren achter een gelijmde plint zit en die ga ik de komende jaren niet los halen.

Een groot probleem is het niet, want 100% zwarte beelden zijn beperkt in de meeste films/series. En de mate van ruis verschilt ook. In de video hierboven is het vrij extreem.

Wat ik nog wil gaan doen om zaken uit te sluiten:
-andere HDMI kabel proberen (maar heb geen lange kabel voorhanden momenteel)
-andere media player proberen of settings van mpc-hc en madVR resetten.
Heb dit ook gehad met een oudere kabel. Daarnaast ook sync issues. Heb je al gekeken naar een fiber cable. Stuk dunner en langere lengte mogelijk en zonder deze problemen tot 48Gbps?

https://www.amazon.nl/RUI...l-Projector/dp/B081SH3LXK

heb zelf deze en is ook gecertificeerd. 0,0 problemen op een lengte van 15m.

Deze is gecertificeerd.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• de Peer

de Peer

under peer review

CirclDigital schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Ik begrijp echt de toonzetting niet. Ik zie wat ruis, vraag hier of het door de kabel komt. Word prima geholpen doordat 2 tweakers bevestigen dat dit door de kabel komt.
Helemaal prima. Heb verder geen bemoeienis nodig eigenlijk.
Je signaal komt gewoon maar gedeeltelijk aan. En dat is echt niet alleen in de donkere vlakken hoor, maar gewoon in alles. Alleen daar zie jij het blijkbaar niet.
Ik zie het alleen bij 100% zwart ja.
En als ik het verder niet zie, is het helemaal prima voor mij.
Een 15m lange HDMI kabel is gewoon nooit een goed idee. En als jij dat wel vindt moet je verder niet om advies vragen.
Is 5 jaar lang een perfecte oplossing geweest voor 1080p.
Natuurlijk is het niet optimaal, en was het risico reëel dat het met 4K/HDR problemen zou kunnen geven.
Dat is helemaal goed en was ingecalculeerd.
Daarom nu eens kijken naar alternatieven, of toch een manier vinden om de ruis weg te krijgen.

• de Peer

de Peer

under peer review

lampie1979 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Heb dit ook gehad met een oudere kabel. Daarnaast ook sync issues. Heb je al gekeken naar een fiber cable. Stuk dunner en langere lengte mogelijk en zonder deze problemen tot 48Gbps?

heb zelf deze en is ook gecertificeerd. 0,0 problemen op een lengte van 15m.

Deze is gecertificeerd.
Dank! Neem ik mee in de overwegingen, mochten we toch (ooit) besluiten het een en ander te veranderen.

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

CirclDigital schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Je signaal komt gewoon maar gedeeltelijk aan. En dat is echt niet alleen in de donkere vlakken hoor, maar gewoon in alles. Alleen daar zie jij het blijkbaar niet. En ik neem aan dat jij met alle wijsheid die je hebt ook niet even een toegankelijk USB hubje aan je G2 hebt gehangen want dan had je die film ook gewoon op je tv kunnen afspelen?

Afstand is geen onontkoombaar probleem.

Fiber heeft dit lang en breed opgelost. Gebruik het al jaren, zonder enige problemen.

4K, 4:4:4 pulldown, 12 bit en 120Hz, dus de volle 48Gbps.

[Voor 3% gewijzigd door lampie1979 op 16-01-2023 14:10]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:54

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@de Peer Helemaal met je eens hoor. Jij moet zelf weten wat je doet. Maar ik vraag me af. Heb je geen enkele mogelijkheid de kabel te vervangen? Gewoon de bestaande kabel met plakband o.i.d. aan een nieuwe kabel en dan de oude eruit trekken en de nieuwe erin trekken?

Me.

• CirclDigital
de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:04:
[...]
Ik begrijp echt de toonzetting niet. Ik zie wat ruis, vraag hier of het door de kabel komt.
De toonzetting die je denkt te lezen is er niet.... alleen een reactie dat het geen ruis is maar een gebrek in je signaal. Dat jij weet dat je met een 15m lange kabel zit te prutsen staat er niet eens bij, maar je wist zelf natuurlijk ook allang dat het je kabel was.

En die USB poort op je TV is anders best handig....

• CirclDigital
lampie1979 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:08:
[...]
Afstand is geen onontkoombaar probleem.
Dus wel met een HDMI kabel zonder maatregelen..... en dat is blijkbaar wat er hier aan de hand is. Maar als je dingen als kabels niet vervangbaar gaat neerleggen is verder elke discussie nogal zinloos.

[Voor 3% gewijzigd door CirclDigital op 16-01-2023 14:15]

• de Peer

de Peer

under peer review

GerCor schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:10:
@de Peer Helemaal met je eens hoor. Jij moet zelf weten wat je doet. Maar ik vraag me af. Heb je geen enkele mogelijkheid de kabel te vervangen? Gewoon de bestaande kabel met plakband o.i.d. aan een nieuwe kabel en dan de oude eruit trekken en de nieuwe erin trekken?
Nee de ruimte achter die plint is erg krap en gaat ook door 90graden bochten. Daar krijg je een nieuwe kabel niet door met connector en al.
Destijds bewust voor gekozen met het idee dat de kabel voor de komende 5 jaar goed zou werken en 'daarna zien we wel' aangezien je toch niet 10 jaar vooruit kunt denken met alle ontwikkelingen.

Ik kan ook nog kijken of ik iets via de kruipruimte kan gaan doen.

Maar streamen en/of gebruik van een kastje/Shield zijn ook opties die ik sowieso al overwoog.
En wie weet wordt het ooit nog wat met draadloos HDMI.

het belangrijkst is eigenlijk dat de ruis minimaal is en we er nauwelijks last van hebben, dus de noodzaak tot maatregelen is ook beperkt.

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Zonder kabel vervangen, zie ik geen oplossing helaas of je moet je media speler dichterbij zetten. Tenzij het niet hinderlijk is, dan is het probleem ook opgelost :)

• de Peer

de Peer

under peer review

CirclDigital schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:11:
[...]

De toonzetting die je denkt te lezen is er niet.... alleen een reactie dat het geen ruis is maar een gebrek in je signaal. Dat jij weet dat je met een 15m lange kabel zit te prutsen staat er niet eens bij, maar je wist zelf natuurlijk ook allang dat het je kabel was.

En die USB poort op je TV is anders best handig....
Je hebt me nu al een onnozelaar en een prutser genoemd. Ik vind dat niet erg vriendelijk.

De kabel was zeker mijn hoofdverdachte, en dat werd hier bevestigd.

• de Peer

de Peer

under peer review

lampie1979 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:14:
Zonder kabel vervangen, zie ik geen oplossing helaas of je moet je media speler dichterbij zetten. Tenzij het niet hinderlijk is, dan is het probleem ook opgelost :)
Het is inderdaad niet hinderlijk. Dus accuut is er geen maatregel nodig, maar komende maanden ga ik eens wat dingen overwegen denk ik.
-Eerst mezelf overtuigen dat het écht de kabel is
-Dan kijken of alles goed aangesloten zit (connector goed vast etc). Heb ik hem niet per ongeluk op de HDMI/ARC aangesloten bijvoorbeeld (geen idee of dat uitmaakt).
-Kijken of er ergens storingsbronnen zijn (andere kabel die tegen HDMI kabel aanligt oid)
-Het overwegen van streamen van PC naar TV
-kastje / Shield kopen (niet om deze reden, maar omdat ik die mss sowieso al wil)

Als laatste optie is er: kabel vervangen, maar dan bij voorkeur in combinatie met een verbouwing of andere grote aanpassing in huis.

Voor de goede orde: Mijn leven bestaat uit meer dan de TV. dit is een ieniemini issue.

[Voor 8% gewijzigd door de Peer op 16-01-2023 14:31]

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:31
Ik lees hier trouwens dat je je HDMI icoontje op PC moet zetten. Moet je dat dan voor alle poorten eigenlijk doen? Dus ook settop box of een PS5?

• GerCor

GerCor

de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:13:
[...]

En wie weet wordt het ooit nog wat met draadloos HDMI.
Dat komt medio dit jaar. Wel een onooglijk kastje trouwens die je op de TV moet richten. Ik vraag me af of het een succes gaat worden. Niets voor mij in ieder geval.

[Voor 17% gewijzigd door GerCor op 16-01-2023 15:10]

Me.

• CirclDigital
de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:16:
[...]
Je hebt me nu al een onnozelaar en een prutser genoemd. Ik vind dat niet erg vriendelijk.
Je leest dingen die er niet zijn.... en ja, kabels die je ooit moet vervangen achter iets vastlijmen is prutswerk, daar moet je het toch zelf ook wel over eens zijn?

Maar gebruik gewoon die USB aansluiting en de ingebouwde mediaspeler. Je hoeft toch geen maanden over zoiets simpels te doen om fatsoenlijk een locaal/illegaal bestand af te spelen op zo'n tv?

En je ruis is geen ruis maar gewoon een gebrekkig signaal en dat wist je allang.

Lees verder even de gebruiksaanwijzing om te weten waar dingen als ARC voor dienen, zonde van zo'n mooie tv om naar een flutsignaal te kijken :-)

[Voor 11% gewijzigd door CirclDigital op 16-01-2023 14:51]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:11
Gerwin89 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:39:
[...]

Ik lees hier trouwens dat je je HDMI icoontje op PC moet zetten. Moet je dat dan voor alle poorten eigenlijk doen? Dus ook settop box of een PS5?
Dat doe je vaak voor apparaten waarop je wil gamen. Ik heb het voor alle aangesloten consoles gedaan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Gerwin89
CirclDigital schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:47:
[...]

Je leest dingen die er niet zijn.... en ja, kabels die je ooit moet vervangen achter iets vastlijmen is prutswerk, daar moet je het toch zelf ook wel over eens zijn?

Maar gebruik gewoon die USB aansluiting en de ingebouwde mediaspeler. Je hoeft toch geen maanden over zoiets simpels te doen om fatsoenlijk een locaal/illegaal bestand af te spelen op zo'n tv?

En je ruis is geen ruis maar gewoon een gebrekkig signaal en dat wist je allang.

Lees verder even de gebruiksaanwijzing om te weten waar dingen als ARC voor dienen, zonde van zo'n mooie tv om naar een flutsignaal te kijken :-)
Ik wil me nergens mee bemoeien.... ;)
Maar ik vang ook wel een flink denigrerende toon op. Misschien bedoel je het niet zo, maar je uit het in ieder geval wel op die manier.

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

Als ik daar voor betaald zou krijgen om het zo op te leveren wel ja.
Maar ik was plinten aan het leggen en bedacht me last minute dat het handig zou zijn daar een hdmi kabel in te leggen. Nou prima keuze geweest, 5 jaar veel plezier van gehad. Dat was de doelstelling.
Maar gebruik gewoon die USB aansluiting en de ingebouwde mediaspeler. Je hoeft toch geen maanden over zoiets simpels te doen om een locaal bestand af te spelen op zo'n tv?
De ingebouwde mediaspeler voldoet voor mij niet. Ben juist erg blij met mpchc+madVR dus dat heeft mijn voorkeur.
Ik ben niet zo thuis in de terminologie. Geen idee of ik het wel of niet ruis mag noemen.

Verder ben ik je betweterige toon echt zat nu dus ik ga er niet meer op reageren. Maar nee ik zie dingen die er niet zijn.

[Voor 4% gewijzigd door de Peer op 16-01-2023 14:55]

• CirclDigital
de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:53:
[...]De ingebouwde mediaspeler voldoet voor mij niet. Ben juist erg blij met mpchc+madVR dus dat heeft mijn voorkeur.
Ooit geprobeerd dan op deze tv? Speelt gewoon alles, behalve ISO's, en met een betere kwaliteit dan waar je nu naar kijkt.

De wereld is veranderd sinds dat HTPC's en 1080p de norm waren, dat was 5-10 jaar geleden leuk :-).

[Voor 13% gewijzigd door CirclDigital op 16-01-2023 14:56]

• Gerwin89
Seroczynski schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:51:
[...]

Dat doe je vaak voor apparaten waarop je wil gamen. Ik heb het voor alle aangesloten consoles gedaan.
En waarom is dit dan eigenlijk? Je zou verwachten dat een PS5 gewoon een game icoontje zou moeten hebben en een settop box ook een bijbehorend icoontje. Unlockt dit beter beeld ofzo?

• Gerwin89
CirclDigital schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Ooit geprobeerd dan op deze tv? Speelt gewoon alles, behalve ISO's, en met een betere kwaliteit dan waar je nu naar kijkt.

De wereld is veranderd sinds dat HTPC's en 1080p de norm waren, dat was 5-10 jaar geleden leuk :-).
Dan heb jij nog nooit MPC-HC met madVR gezien denk ik.. ;)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gerwin89 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:54:
[...]

En waarom is dit dan eigenlijk? Je zou verwachten dat een PS5 gewoon een game icoontje zou moeten hebben en een settop box ook een bijbehorend icoontje. Unlockt dit beter beeld ofzo?
Met PC icon krijg je RGB 4:4:4 chroma en de input lag wordt verminderd. Simpel gezegd wordt je TV dan wat minder TV en meer een monitor :)

OT: Ik denk dat de verhitte HDMI kabel discussie inmiddels wel klaar is trouwens. Hij gaf al aan zelden films via de PC te kijken en wil de kabel niet vervangen, dus het blijkt een non-issue te zijn.

• CirclDigital
Gerwin89 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Dan heb jij nog nooit MPC-HC met madVR gezien denk ik.. ;)
Geen antwoord op de vraag geven is ook een antwoord.... en met alle respect, het is achterhaald. Download gewoon een fatsoenlijke kwaliteit bestand en je tv maakt er een beter beeld van dan al het andere.

Ik heb een Shield 2019 op mijn OLED en de mediaspeler van LG is gewoon vergelijkbaar als ie het formaat ondersteund (alleen geen ISO en geen DTS). Beter wordt het niet, en je hebt geen gezeik met kabels of hoef je maanden na te lopen denken :-).

Gewoon die USB aansluiting gebruiken en je bent nu al klaar.

[Voor 14% gewijzigd door CirclDigital op 16-01-2023 15:15]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:11
Gerwin89 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Volgens mij heeft het te maken met 4:4:4 color gamut op hogere resoluties en framerates. Ik heb voor mijn C9 destijds wat filmpjes van HDTVTests bekeken en die heeft toen beargumenteerd waarom het nodig was.

Voor de CX, C1 of C2 zou je het nog even na kunnen gaan, of het nodig is, maar ik vermoed van wel.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Je leest dingen die er niet zijn....
Je geeft gewoon op een hele vervelende manier antwoord. Nergens voor nodig. Beetje vriendelijkheid is nognooit iemand slechter van geworden. Doe er je voordeel mee.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17

d0s

sssst

[...]

Wat een toon zeg. Doe eens even normaal.

• G-addict
  • Laatst online: 23:26
Hoi medetweakers,

Even een vraagje over mijn oude, maar prima 55EG920V. Wilde even wat nieuwe apps downloaden (hbo en disney), maar dat lijkt niet te werken. Lijkt aan de webos te liggen, mijn tv heeft webos 2.2.3. Als ik op updates zoek blijken die er niet te zijn. Is er een mogelijkheid om webos te updaten naar een recentere versie? Ik zie het niet zitten om vanaf m'n telefoon naar een chromecast oid te casten.
Alvast bedankt!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
G-addict schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:33:
Hoi medetweakers,

Even een vraagje over mijn oude, maar prima 55EG920V. Wilde even wat nieuwe apps downloaden (hbo en disney), maar dat lijkt niet te werken. Lijkt aan de webos te liggen, mijn tv heeft webos 2.2.3. Als ik op updates zoek blijken die er niet te zijn. Is er een mogelijkheid om webos te updaten naar een recentere versie? Ik zie het niet zitten om vanaf m'n telefoon naar een chromecast oid te casten.
Alvast bedankt!
Helaas is je tv te oud en krijgt niet meer een nieuwere Webos. Hang er een Google TV of Shield TV aan.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:41
G-addict schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:33:
Hoi medetweakers,

Alvast bedankt!
Je tv is idd te oud,die apps ga je niet meer krijgen.

• G-addict
Ok, Bedankt voor de reacties. We gaan op zoek naar een oplossing!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
G-addict schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:27:
Ok, Bedankt voor de reacties. We gaan op zoek naar een oplossing!
Gewoon een Chromecast 4K met Google TV kopen.

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-03 05:38
nieuwe Firmware v 03.30.16

voor c2/g2

notes :

Countries that support LG channels have been expanded. (Argentina, Chile, Colombia, Peru)

Remote learning function for people with disabilities has been applied.

Applied a known kernel security vulnerability patch ( CVE-2021-4154, CVE-2022-2588)

webOS: 7.3.0-16 (Linux Kernel 5.4.96-266)

Dolby Vision Engine updated to v32.07

Various bug fixes of the calibration API

download link :

https://gscs-b2c.lge.com/...eId=fj1laDbvA1V8AAqbWx5zQ

[Voor 3% gewijzigd door edonkey-boy op 17-01-2023 02:34]

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 08:32
Dankjewel voor de direct download, maar waar kun je deze download link en de change log vinden? Ik heb nog geen downloads gezien op de support pagina's van LG (voor de C2)?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 15:19

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste allen, ik heb een vraagje. Ik ben een OLED tv aan het overwegen, ik kom van een Sony 65XE9005. Een van de punten waar ik geen beeld bij heb (nu pun intended) is de helderheid van OLED. Mijn XE9005 heeft best wel een hogerheid en ik lees dat dat voor OLED wel een aandachtspunt is. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik de waardes in cd/m2 kan plaatsen.
Mijn XE9005 heeft qua specificaties:
- Helderheid 550 cd/m2
- Piek Helderheid 800 cd/m2

De OLED die ik overweeg:
- Helderheid 150 cd/m2
- Piek helderheid 900 cd/m2

Nu begrijp ik dat piek helderheid bij HDR beelden een grotere rol speelt, maar ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten bij een normale kijkervaring overdag. Iemand misschien een illulstratie wat ik hiervan kan verwachten?

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:25

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:32:
Beste allen, ik heb een vraagje. Ik ben een OLED tv aan het overwegen, ik kom van een Sony 65XE9005. Een van de punten waar ik geen beeld bij heb (nu pun intended) is de helderheid van OLED. Mijn XE9005 heeft best wel een hogerheid en ik lees dat dat voor OLED wel een aandachtspunt is. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik de waardes in cd/m2 kan plaatsen.
- Helderheid 550 cd/m2

De OLED die ik overweeg:
- Helderheid 150 cd/m2

Nu begrijp ik dat piek helderheid bij HDR beelden een grotere rol speelt, maar ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten bij een normale kijkervaring overdag. Iemand misschien een illulstratie wat ik hiervan kan verwachten?
Welk OLED model precies, een C2, G2? Staat er zon op je scherm overdags of in de zomer, of hoeveel zonneschijn heb je uberhaupt in de buurt van je tv (een OLED kan nogal reflecteren).

Daarnaast heb ik een C2 en overdags kan ik uitstekend tv kijken, mijn tv hangt echter wel aan een kant waar ik gelukkig geen zonneschijn hebt, maar dat is trouwens voor elke tv minder prettig.

Piekhelderheid is inderdaad van belang bij HDR, op YT heeft Teoh van HDTVtest daar een prima uitleg over gemaakt. Daar staan overigens ook gewoon reviews op tussen OLED en LCD tv’s.

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:40
hey,

Weet niet zeker of dit hier thuis hoort ( denk ik wel ), maar zo niet laat het even weten ;)
Ik heb nu al enkele jagen de LG OLED 55C9, waar ik uitermate tevreden mee ben.

Momenteel staat hij op de voet die bijgeleverd is.
Gezien ik een soundbar wil gaan aanschaffen, wordt het tijd om mijn TV op te hangen.

Gezien de hoeveelheid muurbeugels ( wil gewoon plat tegen de muur ), en dat de tv, maar een berperkt stukje heeft waar de schroeven in kunnen, vroeg ik mij af, welk type muurbeugel jullie hebben gebruikt?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Androo schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:23:
hey,

Weet niet zeker of dit hier thuis hoort ( denk ik wel ), maar zo niet laat het even weten ;)
Ik heb nu al enkele jagen de LG OLED 55C9, waar ik uitermate tevreden mee ben.

Momenteel staat hij op de voet die bijgeleverd is.
Gezien ik een soundbar wil gaan aanschaffen, wordt het tijd om mijn TV op te hangen.

Gezien de hoeveelheid muurbeugels ( wil gewoon plat tegen de muur ), en dat de tv, maar een berperkt stukje heeft waar de schroeven in kunnen, vroeg ik mij af, welk type muurbeugel jullie hebben gebruikt?
De meeste van ons hebben denk ik een Vogel beugel. Op hun website kan je zien aan welke eisen de beugel moet voldoende en welke type je dan moet hebben. Bijna alle LG tv's hebben een VESA mount.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vogel beugels Je kan het exacte tv model invoeren en dan laat hij vanzelf wel zien welke beugel geschikt zijn.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:26
Da Fox schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:17:
[...]

Dankjewel voor de direct download, maar waar kun je deze download link en de change log vinden? Ik heb nog geen downloads gezien op de support pagina's van LG (voor de C2)?
De TV kan de update toch ook zelf downloaden?

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-03 19:25
R20141016 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Inderdaad, mijn C2 vroeg vanmorgen of de update moest worden geïnstalleerd.

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:43
PatrickC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:35:
[...]

Of een nieuwe tv :)

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:58
- Helderheid 550 cd/m2

De OLED die ik overweeg:
- Helderheid 150 cd/m2

Ik kom zelf af van een 55XE9005 en ik kan zeggen dat het de beste stap is die ik gemaakt heb! Ben naar een 55C2 gegaan (mocht niet groter van mijn partner). Beeldhelderheid vrijwel hetzelfde, OLED zelfs iets beter naar mijn mening.

Nogmaals, ik ben blij met de TV! Vooral de toevoeging Dolby Vision. En de vele malere snellere Soc zal een verademing zijn, als je dat niet doorhad, dan straks wel :).

Maar alles een eigen ervaring, ga naar een winkel en laat je vooral verrassen zou ik zeggen.

[Voor 10% gewijzigd door MrBas op 18-01-2023 09:52]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• d0s

d0s

sssst

Theone098 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:36:
[...]

Inderdaad, mijn C2 vroeg vanmorgen of de update moest worden geïnstalleerd.
Hier nog niet helaas.. heb de 55C24.

• MrBas
d0s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Hier nog niet helaas.. heb de 55C24.
Heb vanmorgen ook den melding gehad op mijn 55c24, anders even kijken bij softwareupdate?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• d0s

d0s

sssst

MrBas schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Heb vanmorgen ook den melding gehad op mijn 55c24, anders even kijken bij softwareupdate?
Gedaan, maar die geeft nog geen nieuwe software aan.

• MrBas
d0s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Dan rest je niks dan even wachten of hem handmatig installeren

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-03 12:50
- Helderheid 550 cd/m2

De OLED die ik overweeg:
- Helderheid 150 cd/m2

In december ging mijn 55XE9005 kapot, jammer. Ik was best tevreden over het toestel, behalve over de local dimming.
Nu heb ik een LG OLED65G2, wat een vooruitgang t.o.v. de Sony.
Met zowel gewone uitzendingen als HDR is het beeld haarscherp, kleuren zijn top, zwart = echt zwart en zonder nasleep (of schaduw ? bij de Sony had je van die verplaatsende vlakken)
Beeld is zeer gedetailleerd en de helderheid is meer dan genoeg. Gelukkig kan je die dimmen 8)
Dus overdag geen problemen.

Wellicht geen exact antwoord op je vraag, maar slechts mijn ervaring met dezelfde voorganger.

PSN: vndk_

• PatrickC
d0s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Volgens mij doet LG een ‘phased rollout’. Ik heb ook nog geen melding gehad op mijn 55” C2.

• Da Fox
R20141016 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Deze losse updates zijn vooral handig om te hebben "voor het geval dat".
Sommige use cases zijn:
  • Je wil graag nu die nieuwe versie van Dolby Vision proberen, en niet 2 weken wachten totdat jouw TV aan de beurt is om te worden geupdate (zie posts hierboven)
  • Je TV is stuk en je wil 'm (zoals dat een goede tweaker betaamt) zelf repareren. Op oudere OLED modellen was het dan zo dat je na het vervangen van bepaalde onderdelen (moederbord) de firmware opnieuw moest installeren, omdat dit een 'sync' triggered met jouw panel.
  • Soms wordt er een hack wordt gevonden, vaak worden deze in nieuwe firmwares gefixed. Soms is het dan mogelijk om eerst je firmware te downgraden, de hack te toe te passen, en dan weer te upgraden. Zo was het (heel) vroeger op deze manier mogelijk om op bepaalde LG modellen de media speler te activeren die voor de duurdere modellen bedoeld was.
[...]

Ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Xqlus1ve schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 05:00:
[...]
Welk OLED model precies, een C2, G2? Staat er zon op je scherm overdags of in de zomer, of hoeveel zonneschijn heb je uberhaupt in de buurt van je tv (een OLED kan nogal reflecteren).

Daarnaast heb ik een C2 en overdags kan ik uitstekend tv kijken, mijn tv hangt echter wel aan een kant waar ik gelukkig geen zonneschijn hebt, maar dat is trouwens voor elke tv minder prettig.

Piekhelderheid is inderdaad van belang bij HDR, op YT heeft Teoh van HDTVtest daar een prima uitleg over gemaakt. Daar staan overigens ook gewoon reviews op tussen OLED en LCD tv’s.
MrBas schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Ik kom zelf af van een 55XE9005 en ik kan zeggen dat het de beste stap is die ik gemaakt heb! Ben naar een 55C2 gegaan (mocht niet groter van mijn partner). Beeldhelderheid vrijwel hetzelfde, OLED zelfs iets beter naar mijn mening.

Nogmaals, ik ben blij met de TV! Vooral de toevoeging Dolby Vision. En de vele malere snellere Soc zal een verademing zijn, als je dat niet doorhad, dan straks wel :).

Maar alles een eigen ervaring, ga naar een winkel en laat je vooral verrassen zou ik zeggen.
vndk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:28:
[...]

In december ging mijn 55XE9005 kapot, jammer. Ik was best tevreden over het toestel, behalve over de local dimming.
Nu heb ik een LG OLED65G2, wat een vooruitgang t.o.v. de Sony.
Met zowel gewone uitzendingen als HDR is het beeld haarscherp, kleuren zijn top, zwart = echt zwart en zonder nasleep (of schaduw ? bij de Sony had je van die verplaatsende vlakken)
Beeld is zeer gedetailleerd en de helderheid is meer dan genoeg. Gelukkig kan je die dimmen 8)
Dus overdag geen problemen.

Wellicht geen exact antwoord op je vraag, maar slechts mijn ervaring met dezelfde voorganger.
Dank voor de reacties. De tv waar ik het over heb is geen LG tv, maar een Hisense A9G (of A90G). Dit is het meest actieve OLED topic, vanwaar dat ik mijn vraag hier heb gespost :) De TV staat in een woonkamer met veel daglicht. Direct zonlicht in er in de zomer alleen in de schemer-uren.

De LGC2 en G2 waar jullie naar refereren hebben een 'standaard' helderheid van 200-250 nits. De A9G telt in de standaard situatie 150 nits. Dat is toch een stuk minder helder. Ik meen dat het een evenknie is van de LG C1. Een Nederlandse review zegt:

"De maximale helderheid op een 10% venster haalt 597 nits, op een 2% venster zelfs 718 nits. Een volledig wit testveld levert 134 nits. Dat zijn typische OLED-waardes, al zitten ze aan de lage kant van het spectrum. Ter vergelijking, de Sony A80J en Panasonic JZ980 scoren bijna identiek."

Ik heb geen idee wat ik mij moet voorstellen bij 130/150 nits.

Modbreak:Dit is een LG OLED topic en geen Hisense. Als je een vergelijking wilt maken, dan kun je wellicht een aankoopadviestopic openen in het juiste subforum. :)

[Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 19-01-2023 10:38]

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-03 12:09
Morgen komen ze mijn nieuwe LG C2 77" bezorgen en ophangen *O* . Deze gaat mijn 55" C1 vervangen. Met de C1 was ik al dik tevreden maar door een flinke verbouwing zitten we nu een heel stuk verder van de TV. Goed excuus om voor de 77" te gaan :+ Ik ben echt benieuwd hoe het grotere formaat het kijkplezier gaat vergroten. Qua qualiteit zal het denk ik niet heel erg veel schelen.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Furiousz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:17:
Morgen komen ze mijn nieuwe LG C2 77" bezorgen en ophangen *O* . Deze gaat mijn 55" C1 vervangen. Met de C1 was ik al dik tevreden maar door een flinke verbouwing zitten we nu een heel stuk verder van de TV. Goed excuus om voor de 77" te gaan :+ Ik ben echt benieuwd hoe het grotere formaat het kijkplezier gaat vergroten. Qua qualiteit zal het denk ik niet heel erg veel schelen.
Na 2 dagen zit jij en je partner op de bank elkaar aan te kijken, lijkt wel of er niets veranderd is :')

Dat hadden wij althans, desalniettemin ben ik me wel bewust dat dit een rete dikke tv is (komend van een 55B6).

• Furiousz
Zeker dik! Ook nog de 88 overwogen, maar dat werd net even te gek :). Nu voor dat extra geld de Sonos Beam, sub mini en 2x de One SL er bij gekocht.

De vorige stappen waren allemaal wat kleiner (42 > 47 > 55) dus dat was snel gewend. Maar met een kijkafstand van 5 meter vind ik de 55 te klein

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:39
Furiousz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:34:
Zeker dik! Ook nog de 88 overwogen, maar dat werd net even te gek :). Nu voor dat extra geld de Sonos Beam, sub mini en 2x de One SL er bij gekocht.

De vorige stappen waren allemaal wat kleiner (42 > 47 > 55) dus dat was snel gewend. Maar met een kijkafstand van 5 meter vind ik de 55 te klein
83 inch is de grootste versie toch?

• Furiousz
Klopt. In de winkel hadden ze een 88" van een ander merk hangen waar we naar hebben gekeken. Maar ben blij dat we niet groter dan 77" hebben gedaan :+ . De TV is vanochtend afgeleverd en opgehangen. Hij is echt huge :*)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

HollovVpo1nt schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:00:
[modbreak] Dit is een LG OLED topic en geen Hisense. Als je een vergelijking wilt maken, dan kun je wellicht een aankoopadviestopic openen in het juiste subforum. :) [/modbreak]
Zeker een nuttige Modbreak, waarbij ik de kleine kanttekening wil maken dat ik geen vergelijking tussen merk A of merk B wilde, maar wat ik ongeveer mag verwachten van 150 nits helderheid. Excuus voor het derailen.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HollovVpo1nt schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:15:
[...]

Zeker een nuttige Modbreak, waarbij ik de kleine kanttekening wil maken dat ik geen vergelijking tussen merk A of merk B wilde, maar wat ik ongeveer mag verwachten van 150 nits helderheid. Excuus voor het derailen.
Nieuwe jaar, nieuwe KPI's? Nividia shield komt hier ook vaak voorbij, wordt ook niet over gemopperd tenzij het te lang duurt.

Vond jouw vraag prima betreft wat te verwachten van een OLED / nits.

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-03 14:24
Sinds vorig jaar in bezit van een LG 55C16LA, nu is er met klussen een flexibele winkelhaak tegen het glaswerk van de tv aangekomen en heeft hierbij een kras achter gelaten. Wanneer de tv uit is, is deze goed zichtbaar maar wanneer de tv aan is zien we hier totaal niks van.

Ik ga er ook vanuit dat dit verder geen invloed heeft op de werking van de tv, vooral nu een paar weken verder er nog geen vervolgschade in of achter het scherm zichtbaar is. Uiteraard hebben we dit direct bij de verzekering gemeld, aangezien dit niet onder de garantie valt.

Nu stoor ik mij niet direct aan deze schade aangezien deze alleen zichtbaar is wanneer de tv uit is maar vraag mij toch af of dit in de long term geen vervolgschade kan maken, ook al zijn we nu dus enkele weken verder. Hoe zijn de ervaringen om van dergelijke tv een schaderapport te laten maken, iets wat de verzekering ook nodig zal hebben om dit verder af te handelen?

Afbeelding ter verduidelijking van de kras.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Salv schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:59:
Sinds vorig jaar in bezit van een LG 55C16LA, nu is er met klussen een flexibele winkelhaak tegen het glaswerk van de tv aangekomen en heeft hierbij een kras achter gelaten. Wanneer de tv uit is, is deze goed zichtbaar maar wanneer de tv aan is zien we hier totaal niks van.

Ik ga er ook vanuit dat dit verder geen invloed heeft op de werking van de tv, vooral nu een paar weken verder er nog geen vervolgschade in of achter het scherm zichtbaar is. Uiteraard hebben we dit direct bij de verzekering gemeld, aangezien dit niet onder de garantie valt.

Nu stoor ik mij niet direct aan deze schade aangezien deze alleen zichtbaar is wanneer de tv uit is maar vraag mij toch af of dit in de long term geen vervolgschade kan maken, ook al zijn we nu dus enkele weken verder. Hoe zijn de ervaringen om van dergelijke tv een schaderapport te laten maken, iets wat de verzekering ook nodig zal hebben om dit verder af te handelen?

Afbeelding ter verduidelijking van de kras.
[Afbeelding]
Al eerst gekeken het display schoon te maken wat daarna het resultaat is?

Volgens mij, maar weet het niet 100% zeker, zijn alle OLED's gewoon een plastic display en geen glas.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:42:

Volgens mij, maar weet het niet 100% zeker, zijn alle OLED's gewoon een plastic display en geen glas.
"vroeger" hadden enkele luxere (lees duurdere) uitvoeringen wel een glazen voorzijde. Geen idee of dit de laatste jaren nog steeds het geval kan zijn.

Testing, one, two ...

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-03 14:24
Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:42:
[...]

Uiteraard, zoals gezegd zijn we een aantal weken verder en is de kras vooral zichtbaar wanneer het scherm uit staat. Dit ook na meerdere malen schoonmaken met de juiste producten.

Zover mijn informatie strekt heeft dit model juist wel een glazen front panel, alleen kan ik het momenteel online niet 123 terug vinden.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Salv schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Uiteraard, zoals gezegd zijn we een aantal weken verder en is de kras vooral zichtbaar wanneer het scherm uit staat. Dit ook na meerdere malen schoonmaken met de juiste producten.

Zover mijn informatie strekt heeft dit model juist wel een glazen front panel, alleen kan ik het momenteel online niet 123 terug vinden.
Dan zal de foto van het 'moment supreme' zijn geweest.

• Evelien.vddh
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-01 19:40
Hallo,

Mijn vader en ik hebben allebei een LG tv, ik gekocht in 2019 en hij 2022. Zijn tv software ziet er nieuwer uit maar werkt gelijkwaardig.

Nu wil hij apps installeren op zijn tv maar daarvoor is een LG account verplicht. Op de mijne is het niet verplicht.

Klopt het dat dit moet in de nieuwe LG software?
Google levert mij nog op dat je helemaal geen LG account nodig hebt om apps te mogen installeren.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Evelien.vddh schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:40:
Hallo,

Mijn vader en ik hebben allebei een LG tv, ik gekocht in 2019 en hij 2022. Zijn tv software ziet er nieuwer uit maar werkt gelijkwaardig.

Nu wil hij apps installeren op zijn tv maar daarvoor is een LG account verplicht. Op de mijne is het niet verplicht.

Klopt het dat dit moet in de nieuwe LG software?
Google levert mij nog op dat je helemaal geen LG account nodig hebt om apps te mogen installeren.
Welkom op Tweakers, ik heb jouw vraag naar dit topic verplaatst waar ze hopelijk het antwoord weten.

Een Google account heb ik naar mijn weten wel eens opgegeven voor deze televisies met een playstore. Moet het echt een LG account zijn en voor de volledigheid om welk model gaat het?

Tweakers Discord

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01 17:28
Er is inderdaad een LG account nodig. Anyway ik gebruik de homescreen van geen enkele tv OS meer. Ik koop altijd een AppleTV. Eenmaal een 4K interface gewend en je wil niet terug.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@Evelien.vddh klopt precies: op mijn 2019 LG C9 heb ik geen account nodig, op mijn 2022 LG G2 wel.

• G-addict
PatrickC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:35:
[...]

Gisteren gekocht, wat een verbetering. Heerlijk snel en alle apps draaien beter dan ooit tevoren!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:38
Gisteren een 65C2 gekocht. Gaat mijn 55C9 vervangen. Ben benieuwd of ik nog veel verbeteringen ga ervaren. Iemand hier deze stap ook gemaakt en die er wat over kan zeggen?

[Voor 23% gewijzigd door LuPo op 21-01-2023 19:02]

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
C9 en G2 hier. Op zich is de stap niet indrukwekkend, motion interpolation is wel verbeterd als je dat gebruikt, zeker bij standaard 1080i tv uitzendingen merk je dat. Je ziet het in gezichten en handbewegingen.

Maar als je eerst een matig exemplaar had (bijvoorbeeld uniformiteit, tinting, kalibratie af-fabriek) en nu een hele goede dan ga je erop vooruit. Helaas zijn de EVO panelen er qua uniformiteit en met name tinting niet beter op geworden sinds de 9 en X serie. In tegendeel. Maar het is dus afwachten.

Oh ja, je nieuwe is een stukkie groter. Dat wordt waarschijnlijk de grootste verbetering die je gaat ervaren. ;)

[Voor 12% gewijzigd door Cap op 21-01-2023 21:01]

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-03 20:07
Kun je met de LG C2 instellen dat er meteen een app geopend wordt bij het inschakelen van de tv? Nu start de tv op met kabel tv, maar ik kijk tv met de app van t-mobile. Zou leuk zijn als de tv bij opstarten meteen tmobile of nlziet opent.

• MrBas
SX-Superfly schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:53:
Kun je met de LG C2 instellen dat er meteen een app geopend wordt bij het inschakelen van de tv? Nu start de tv op met kabel tv, maar ik kijk tv met de app van t-mobile. Zou leuk zijn als de tv bij opstarten meteen tmobile of nlziet opent.
Wel op een uitgang welke laatst gebruikt is, dat heb ik nu 😅. Kijk standaard via shield namelijk.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• SX-Superfly
MrBas schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Wel op een uitgang welke laatst gebruikt is, dat heb ik nu 😅. Kijk standaard via shield namelijk.
Ik gebruik geen uitgang, behalve de hdmi arc voor de soundbar...

• PatrickC
SX-Superfly schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:53:
Je kunt wel standaard naar Home gaan bij opstarten, maar dan moet je alsnog de app zelf opstarten. Je kunt ook de t-mobile achter een sneltoets op je afstandsbediening zetten. Dat is het snelste waarschijnlijk.

• SX-Superfly
PatrickC schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Je kunt wel standaard naar Home gaan bij opstarten, maar dan moet je alsnog de app zelf opstarten. Je kunt ook de t-mobile achter een sneltoets op je afstandsbediening zetten. Dat is het snelste waarschijnlijk.
Dat zijn inderdaad goede opties.

Sneltoetsen voor de afstandsbediening inmiddels gevonden.

Homescreen starten bij het aanzetten van de tv kan ik niet vinden.

Edit: inmiddels gelukt

[Voor 15% gewijzigd door SX-Superfly op 22-01-2023 12:39]

• PatrickC
SX-Superfly schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:19:
[...]

Dat zijn inderdaad goede opties.
Startpagina automatisch starten staat aan. Sneltoetsen voor de afstandsbediening kan ik niet vinden...
De 0 knop op je afstandsbediening lang indrukken. Dan kun je toets 1-8 mappen naar apps, TV kanalen of HDMI ingangen.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik zit al een tijdje te kijken naar een C2, CS of een B2 (55") waarbij ik niet kan zien of het mogelijk is om DVB-S2 en DVB-T2 te combineren.
Ik overweeg om CanalDigitaal de deur uit te doen, omdat we eigenlijk alleen de Engelse kanalen kijken. Voor Ned 1,2 en 3 kan ik dan DVB-T2 gebruiken. Is die combinatie mogelijk en ook op zo'n manier dat je makkelijk kan zappen van Ned 1 naar 2 en 3 en dan naar BBC One?
Daarnaast kom ik er in de productvergelijker niet uit wat nou de wezenlijke verschillen tussen de 3 genoemde tv's zijn. Er zijn wel wat kleine verschillen, maar die rechtvaardigen m.i. geen prijsverschil van meer dan €400.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik had gister een vreemd probleem met mijn 77G2. Tijdens het gamen met een Xbox Series X op HDMI 1 ging opeens het beeld op zwart. Vervolgens deed geen enkele HDMI poort het meer. Ik kon naar geen enkele HDMI poort switchen omdat er geen signaal werd herkend. Ik heb HDMI 2 en 4 ook in gebruik (3 niet), die werkten dus ook niet. De TV heeft via quick help een 'Check RF/HDMI' modus, toen ik daar de diagnose startte leek hij daarin vast te zitten. Er kwam geen resultaat.

Paar keer de TV aan en uit gezet met de afstandbediening, geen verschil. Ik heb Vervolgens Quick start+ uitgezet, tv naar standby en de stekker er uit voor een minuut en weer aangezet. Alles werkte direct weer normaal.
Ik heb geen firmware updates die beschikbaar zijn, dus ik neem aan dat ik op de nieuwste zit, ik heb 03.21.45.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

...

• edonkey-boy
[...]

https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED55G26LA.AEU

Rav deze is ook de nieuwste voor jou

[Voor 4% gewijzigd door edonkey-boy op 23-01-2023 00:31]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:35
Rav schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:16:
Ik had gister een vreemd probleem met mijn 77G2. Tijdens het gamen met een Xbox Series X op HDMI 1 ging opeens het beeld op zwart. Vervolgens deed geen enkele HDMI poort het meer. Ik kon naar geen enkele HDMI poort switchen omdat er geen signaal werd herkend. Ik heb HDMI 2 en 4 ook in gebruik (3 niet), die werkten dus ook niet. De TV heeft via quick help een 'Check RF/HDMI' modus, toen ik daar de diagnose startte leek hij daarin vast te zitten. Er kwam geen resultaat.

Paar keer de TV aan en uit gezet met de afstandbediening, geen verschil. Ik heb Vervolgens Quick start+ uitgezet, tv naar standby en de stekker er uit voor een minuut en weer aangezet. Alles werkte direct weer normaal.
Ik heb geen firmware updates die beschikbaar zijn, dus ik neem aan dat ik op de nieuwste zit, ik heb 03.21.45.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
quickstart uit laten, gebeurt het vaker dan de hdmi kabel vervangen

• Rav
  • Niet online
pwh53 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:36:
[...]

quickstart uit laten, gebeurt het vaker dan de hdmi kabel vervangen
Dank voor je antwoord. Maar kun je uitleggen waarom quickstart iets te maken heeft met het feit dat na midden in een sessie na 3 uur opeens ophoudt? Of waarom het de HDMI kabel betreft? Ik had 3 dingen aangesloten via HDMI, 2 verschillende kabels en een dingle. Ze deden het allemaal niet.

...

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
Rav schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Dank voor je antwoord. Maar kun je uitleggen waarom quickstart iets te maken heeft met het feit dat na midden in een sessie na 3 uur opeens ophoudt? Of waarom het de HDMI kabel betreft? Ik had 3 dingen aangesloten via HDMI, 2 verschillende kabels en een dingle. Ze deden het allemaal niet.
Maakt het uit? :)
Als je een bug tegenkomt en iemand bied je een oplossing, dan is dat toch mooi? Hij werkt (denk ik) niet bij LG, dus verder dan gokken komen we toch niet. Quickstart staat algemeen bekend als functie die diverse problemen veroorzaakt.

• pwh53
Rav schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:52:
[...]
quickstart veroorzaakt wel vaker problemen,bv wifi
zwart beeld, wegvallend geluid, witte, rode of groene spikkels allemaal kabel problemen
hdmi 2 is de arc/cec, ik heb kabel gehad op het moment dat ik 4k afspeelde, tv en soundbar vastliepen en beide AB's niet meer werkten.

• Rav
  • Niet online
Deleon78 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:01:
[...]

Als je een bug tegenkomt en iemand bied je een oplossing, dan is dat toch mooi? Hij werkt (denk ik) niet bij LG, dus verder dan gokken komen we toch niet. Quickstart staat algemeen bekend als functie die diverse problemen veroorzaakt.
Ja dat maakt uit, want ik weet nu niet of het wel een oplossing is. En het klinkt niet aannemelijk dat het er iets mee te maken heeft. Kijk, dit is me 1x overkomen in 6 maand. Als het nou elke dag voorkwam, dan zou ik het uitproberen en direct weten of het werkt. Als ik quickstart nu uit zet heb ik daar elke keer als ik de TV aan zet 'last' van.

Quickstart staat nu ook gewoon weer aan en ik heb geen problemen. Misschien zie ik het nu nooit meer, misschien wel. Ik had stiekem gewoon gehoopt dat iemand hetzelfde probleem had gehad en een oplossing had, of dat er een FW update onderweg is ofzo.
pwh53 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:13:
quickstart veroorzaakt wel vaker problemen,bv wifi
zwart beeld, wegvallend geluid, witte, rode of groene spikkels allemaal kabel problemen
hdmi 2 is de arc/cec, ik heb kabel gehad op het moment dat ik 4k afspeelde, tv en soundbar vastliepen en beide AB's niet meer werkten.
Wat jij beschrijft klinkt allemaal als kabelproblemen inderdaad. Echter was mijn zwarte beeld door het volledig ontbreken van een HMDI signaal. Niet door een defecte HDMI kabel. Ik heb namelijk zoals omschreven ook HDMI 2 geprobeerd, die een ander merk HDMI kabel had. En ook HMDI 4 waar een Fire stick in zit, die werkte ook niet. Jouw probleem bijvoorbeeld, net zoals de meeste HDMI problemen, komen opeens naar voren bij het gebruik van een bepaalde modus (4k of HDR ofzo). Niet na 3 uur gamen in hetzelfde spel, na al 6 maand dezelfde kabel te hebben gebruikt. HDR, VRR, 4K, ALL etc werkt allemaal prima met beide kabels die ik heb, uitvoerig mee getest.

Nogmaals, het probleem was dat alle HDMI poorten waren 'uitgevallen', niet per se dat het beeld zwart werd, dat is gewoon een gevolg daarvan. Klinkt in mijn oren meer als een software glitch dan hardware. Tenzij het zou worden getriggerd door een verandering van beeldmodus. Maar zeg nooit nooit.

Wel bedankt voor het meedenken.

...

• pwh53
Rav schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Ja dat maakt uit, want ik weet nu niet of het wel een oplossing is. En het klinkt niet aannemelijk dat het er iets mee te maken heeft. Kijk, dit is me 1x overkomen in 6 maand. Als het nou elke dag voorkwam, dan zou ik het uitproberen en direct weten of het werkt. Als ik quickstart nu uit zet heb ik daar elke keer als ik de TV aan zet 'last' van.

Quickstart staat nu ook gewoon weer aan en ik heb geen problemen. Misschien zie ik het nu nooit meer, misschien wel. Ik had stiekem gewoon gehoopt dat iemand hetzelfde probleem had gehad en een oplossing had, of dat er een FW update onderweg is ofzo.

[...]

Wat jij beschrijft klinkt allemaal als kabelproblemen inderdaad. Echter was mijn zwarte beeld door het volledig ontbreken van een HMDI signaal. Niet door een defecte HDMI kabel. Ik heb namelijk zoals omschreven ook HDMI 2 geprobeerd, die een ander merk HDMI kabel had. En ook HMDI 4 waar een Fire stick in zit, die werkte ook niet. Jouw probleem bijvoorbeeld, net zoals de meeste HDMI problemen, komen opeens naar voren bij het gebruik van een bepaalde modus (4k of HDR ofzo). Niet na 3 uur gamen in hetzelfde spel, na al 6 maand dezelfde kabel te hebben gebruikt. HDR, VRR, 4K, ALL etc werkt allemaal prima met beide kabels die ik heb, uitvoerig mee getest.

Nogmaals, het probleem was dat alle HDMI poorten waren 'uitgevallen', niet per se dat het beeld zwart werd, dat is gewoon een gevolg daarvan. Klinkt in mijn oren meer als een software glitch dan hardware. Tenzij het zou worden getriggerd door een verandering van beeldmodus. Maar zeg nooit nooit.

Wel bedankt voor het meedenken.
quickstart heeft een bepaalde hoeveelheid geheugen, op een gegeven moment is dat vol en veroorzaakt het problemen.

• CirclDigital
[...]
De oplossing is gewoon QS uitzetten.... dan kan je verder gewoon eigenwijs blijven doen, maar dat is de oplossing.

En ja, met HDMI (zeker met veel aangesloten bronnen, ook al staan ze uit) hoeft er niets bijzonders te gebeuren om gezeik met de handshake te krijgen waardoor de software op tilt gaat. QS aanzetten gaat ervoor zorgen dat het gewoon vaker gaat gebeuren.... Mensen hebben de meest vage problemen als het aanstaat, en nul problemen als het uitstaat.

[Voor 6% gewijzigd door CirclDigital op 23-01-2023 12:20]

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:21
Deleon78 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:01:
[...]

Dat kan zeker uitmaken. Vooral op Tweakers, ik vind het goed dat Rav erachter probeert te komen waardoor het komt. Als je dat weet kan je dingen ook beter voorkomen. Interesse afkappen want het werkt lijkt mij niet wenselijk op een forum als Tweakers.

Als het niet te verklaren is is dat natuurlijk ook prima. Maar om bij voorbaat geen moeite te steken om de oorzaak van een probleem te vinden zou zonde zijn.

• edonkey-boy
[...]

of dat er een FW update onderweg is ofzo.

[...]
mischien wat beter lezen en zelf eens wat proberen en van jouw probleem de oplossing aandragen hier. het is hier een forum en geen vraagbaak alleen voor jou probleem. elkaar helpen dan komen we verder. die nieuwe firmware is er al ewn tijd dus had je allang kunnen installeren, mischien lost dat het probleem op omdat je perse quickstart aan wilt hebben.

• Deleon78
cavanta schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Dat kan zeker uitmaken. Vooral op Tweakers, ik vind het goed dat Rav erachter probeert te komen waardoor het komt. Als je dat weet kan je dingen ook beter voorkomen. Interesse afkappen want het werkt lijkt mij niet wenselijk op een forum als Tweakers.

Als het niet te verklaren is is dat natuurlijk ook prima. Maar om bij voorbaat geen moeite te steken om de oorzaak van een probleem te vinden zou zonde zijn.
Dat is ook prima, maar dat is niet wat er leek te gebeuren. De oplossing werd niet geaccepteerd en geprobeerd.
Sterker nog, moet je je niet afvragen wat QS dan WEL doet ipv andersom?

• GerCor

GerCor

Deleon78 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:00:
[...]

Dat is ook prima, maar dat is niet wat er leek te gebeuren. De oplossing werd niet geaccepteerd en geprobeerd.
Sterker nog, moet je je niet afvragen wat QS dan WEL doet ipv andersom?
Ik heb ook met enige verbazing deze discussie gelezen. Iemand stelt een vraag, krijgt een antwoord maar blijkbaar komt dat antwoord niet goed over omdat iemand zo gericht is op het probleem dat hij niet ziet dat het antwoord wordt gegeven.

Zelf ook meegemaakt. Ik had een vraag over Chromecast en USB. Ik had een filmpje gezien en kreeg een antwoord. Zelf vond ik dat antwoord, op dat moment, tegenstrijdig met mijn vraag omdat mijn focus heel ergens anders lag. Totdat het kwartje viel. Daar had ik even tijd voor nodig.

Me.

• Deleon78
Denk ook dat het wat gevoelig ligt om een antwoord niet te accepteren op een forum. Je komt hier met een vraag en mensen steken vrijwillig hun tijd, kennis en energie erin om jouw te helpen. Het dan naast je neer leggen kan met bepaalde woorden het verkeerde keelgat in schieten.

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-03 23:28
Inmiddels hangt de G2 65", het tv meubel en vanmorgen de AkuPanel op maat gemaakt. Is net zo dik als de G2 dus het oogt precies als beoogd 8)

Vanavond kan de vrouw de boel afstoffen en zooi weer inrichten. Wellicht komt er nog een lampje op de Akupanel linksboven.

Dat witte randje wat er nog doorschijnt voor het plakken nog mat zwart gemaakt natuurlijk. ;)

• Rav
  • Niet online
Als reactie op dat ik de oplossing 'niet accepteer' door een paar posters hierboven.

Ik heb dit probleem nu 1x 6 maand gehad. Als ik nu QS uitzet en ik heb het over 6 maanden weer, dan sluit het alsnog niet uit dat QS de oorzaak was. Als ik nu QS aan laat staan en ik heb het over 6 maanden weer, dan sluit dat ook niet uit dat QS de oorzaak was. Ik schiet er gewoon helemaal niets mee op.
Als dit probleem makkelijk te reproduceren is dan is het de moeite waard. Maar 6 maanden kansloos wachten is dat niet.

Als je mijn eerste post leest (in dit topic, niet in zijn algemeen want ik zit al een ruime 20 jaar op tweakers en snap best hoe het hier werkt) vraag ik ook of iemand hier ERVARING mee heeft. Het is iets was 1x is voorgekomen en me voor de rest nooit heeft gestoord. Ik zeg niet dat TV kijken opeens ondraaglijk geworden is en ik nu een oplossing nodig heb.
Het draagt niet bij aan een fijne sfeer in het topic om me dan direct maar af te schieten voor 'het weigeren van een oplossing'
Dankjewel, die ga ik even installeren, updaten kan in ieder geval geen kwaad. Wat fijn dat LG regelmatig updates uitbrengt. Overigens ook mijn laatste post in dit topic.

...

• Da Fox
Interessant, als ik nu zoek op de support pagina's vind ik nu inderdaad wel een download link, dit was eerder echter niet het geval. Dit is de directe link voor de OLED55C25LB.AEU: Software File(Version 03.30.16).zip.

Dit is dezelfde URL als voor de OLED55G26LA.AEU (dus de G2 en de C2 hebben inderdaad dezelfde firmware). Echter is dit (file id vJlMZgtECLlvznIRYxhi9A) een ander bestand dan uit de link uit je eerdere post (fj1laDbvA1V8AAqbWx5zQ). De bestandsnaam is anders, en ook de inhoud:
code:
1
2
3
$ md5sum *30.16*
903c41c952696bd637f13d52151dd538  Software File(Version 03.30.16).zip
502486797325be5a5fa876af7a3d6c5e  webOS22_O22_03.30.16.zip

Dus ik ben nog altijd nieuwsgierig waar je die eerste link vandaan had :+

--edit
Nog even gekeken, en in de zip bestanden zit een .epk bestand, welke de echte firmware update is. Deze is wel hetzelfde voor beide downloads, alleen heeft de eerdere download ook nog een how-to powerpoint presentatie erbij.

[Voor 9% gewijzigd door Da Fox op 23-01-2023 21:44]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-03 16:42
Rav schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:25:
Als reactie op dat ik de oplossing 'niet accepteer' door een paar posters hierboven.

Ik heb dit probleem nu 1x 6 maand gehad. Als ik nu QS uitzet en ik heb het over 6 maanden weer, dan sluit het alsnog niet uit dat QS de oorzaak was. Als ik nu QS aan laat staan en ik heb het over 6 maanden weer, dan sluit dat ook niet uit dat QS de oorzaak was. Ik schiet er gewoon helemaal niets mee op.
Als dit probleem makkelijk te reproduceren is dan is het de moeite waard. Maar 6 maanden kansloos wachten is dat niet.

Als je mijn eerste post leest (in dit topic, niet in zijn algemeen want ik zit al een ruime 20 jaar op tweakers en snap best hoe het hier werkt) vraag ik ook of iemand hier ERVARING mee heeft. Het is iets was 1x is voorgekomen en me voor de rest nooit heeft gestoord. Ik zeg niet dat TV kijken opeens ondraaglijk geworden is en ik nu een oplossing nodig heb.
Het draagt niet bij aan een fijne sfeer in het topic om me dan direct maar af te schieten voor 'het weigeren van een oplossing'

[...]

Dankjewel, die ga ik even installeren, updaten kan in ieder geval geen kwaad. Wat fijn dat LG regelmatig updates uitbrengt. Overigens ook mijn laatste post in dit topic.
Je bent niet met onderzoek bezig, er worden een aantal tips gegeven die uit ervaring goed blijken te werken ;)

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-02 16:01
Ik heb een LG CX65 icm Marantz Cinema 50, er loopt vanaf de arc/earc poort een hdmi kabel naar de earc/arc poort van mn cinema 50. Als ik nu de receiver wil benaderen moet ik hdmi 2 selecteren en dan met de marantz ab de juiste ingang nog eens kiezen, de verschillende ingangsbronnen van de receiver staan dus niet zichtbaar bij hdmi2 op de tv. In het verleden met een panasonic tv kon ik op 1 hdmi ook andere ingangen selecteren, dat lukt mij nu niet. Ik lees dat anderen dit wel met hun lg tv kunnen met een picture mode, dus ik bedoel niet beeldmodussen als expert/vivid etc.... Ik kan hier niets over vinden op mijn lg, als ik online kijk heeft lg het over een smart picture mode. bij beeldinstellingen vind ik niets danwel door erna te googlen. wat doe ik verkeerd?

Edit; Alles werkend, moest op verschillende apparaten HDMI CEC nog aanzetten.

[Voor 14% gewijzigd door Pharminepulse op 25-01-2023 15:46]

Pagina: 1 ... 491 ... 496 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee