Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:44
Ik kan me voorstellen dat er input of beeldmodi zijn waarbij asbl niet actief is, zoals pc input of gaming mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

KillerBee schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:00:
[...]

Ik ondervond hetzelfde (ook met de serie 1899) en keek via de Apple Tv, dus het ligt niet aan de Tv app
Thinking out of the box, gebeurd het dimmen vanwege hoge temperatuur of hoe wordt dit geactiveerd?

Misschien heeft de 77C2 meer opvlakte om zijn warmte kwijt te krijgen tegenover een 55 of 65?

Ik merk er namelijk helemaal niks van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Deleon78 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:19:
Ik kan me voorstellen dat er input of beeldmodi zijn waarbij asbl niet actief is, zoals pc input of gaming mode.
Weet het niet 100%, maar volgens mij wordt de Shield Pro automatisch herkent door een HDMI handshake als gaming device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 23:12
Xqlus1ve schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:19:
[...]

Thinking out of the box, gebeurd het dimmen vanwege hoge temperatuur of hoe wordt dit geactiveerd?

Misschien heeft de 77C2 meer opvlakte om zijn warmte kwijt te krijgen tegenover een 55 of 65?

Ik merk er namelijk helemaal niks van :?
Als je niet weet/of oplet, heb je het ook niet in de gaten. Gaat zo geleidelijk.
Kijk een donkere lange scene en druk na minuut of 4 een keer op je afstandsbediening, bijvoorbeeld om geluid aan te passen.
Dan zie je beeld ineens lichter worden.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mucuracat schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:21:
Als je niet weet/of oplet, heb je het ook niet in de gaten. Gaat zo geleidelijk.
Kijk een donkere lange scene en druk na minuut of 4 een keer op je afstandsbediening, bijvoorbeeld om geluid aan te passen.
Dan zie je beeld ineens lichter worden.
Xqlus1ve schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:51:
Daarbij heb ik mij House of the Dragon aflevering 7 eens opgelet, halverwege eens op de remote gedrukt, beeld werdt niet helderder. Energie saving staat uit tijdens films en tv shows, enkel aan en op medium bij al het overige.
Al eens gechecked, maar ik zie dan geen verschil in helderheid. Ga het toch maar weer eens een paar keer proberen bij donkere scenes. Maar ik lees dat men dat moeite heeft om nog duidelijk het beeld te zien, en dat zie ik niet. Ja de scene is donker maar nog voldoende contrast en definitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Xqlus1ve schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:25:
[...]

[...]

Al eens gechecked, maar ik zie dan geen verschil in helderheid. Ga het toch maar weer eens een paar keer proberen bij donkere scenes. Maar ik lees dat men dat moeite heeft om nog duidelijk het beeld te zien, en dat zie ik niet. Ja de scene is donker maar nog voldoende contrast en definitie.
Het gaat dus met name wat je niet ziet :)
Contrasten zie je sowieso. Het wordt niet helemaal zwart.

Filmpje van Vincent.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:17
Waar ik het dimmen vooral merkte is TV reclames. Je krijgt soms ineens een (bijna) beeldvullend wit vlak in beeld, wat even heel fel is en waar na een seconde een merkbare dimming optreedt. Het viel me meteen op bij het eerste keer aanzetten van de TV. Na het uitzetten van TPC en GSR in het service menu doet hij dit niet meer. Maar welke van de twee nou echt het meeste impact heeft weet ik niet

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:46
Weet iemand hier misschien hoe breed de voet is van de 48c2?
De 42 en 55 passen beide prima op mijn moeder's tv meubel, maar de 42 vind ik zonde van het geld (48 is goedkoper) en de 55 is helaas toch echt te groot voor haar kijkafstand.

Alle drie hebben ze namelijk een andere voet: de 42 van die zwakke pootjes, 48 een voet over bijna de hele breedte en de 55 een smalle voet in het midden.
En helaas had de winkel waar wij waren kijken geen demo model van de 48c2

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Sato schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:12:
Weet iemand hier misschien hoe breed de voet is van de 48c2?
De 42 en 55 passen beide prima op mijn moeder's tv meubel, maar de 42 vind ik zonde van het geld (48 is goedkoper) en de 55 is helaas toch echt te groot voor haar kijkafstand.

Alle drie hebben ze namelijk een andere voet: de 42 van die zwakke pootjes, 48 een voet over bijna de hele breedte en de 55 een smalle voet in het midden.
En helaas had de winkel waar wij waren kijken geen demo model van de 48c2
Specs / handleiding al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Specs wel (hier en bij LG zelf) maar daar staat alleen de diepte en hoogte inclusief voet, niet de breedte van de voet zelf in.

Handleiding ook even bekeken maar daar kon ik het ook niet echt in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Ik reageer zo omdat elke vorige keer dat dergelijke vraag werd gesteld, deze info daar wel gewoon te vinden was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:09

d0s

sssst

d0s schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:15:
N.a.v. enkele donkere scenes en het bekijken van Top Gun Maverick gisteren ook TPC uitgezet in het servicemenu. Ik meen een klein verschil te zien maar het is zeker niet schokkend (op een 55C2). GSR daarna uitgezet en dat lijkt wel wat meer te doen. Maar sowieso is het nu overdag lastig te beoordelen, vanavond nog eens rustig kijken.

Servicemenu openen via de browser werkt trouwens prima, dank voor de tips hier!
Zojuist gekeken en nu het donker is zonder lichtinval toch wel een groot verschil met TPC en GSR uit. Goed referentiemateriaal met het onlangs bekeken 1899 en TG: Maverick.

Kan het dus zeker aanraden bij mensen die te weinig detail zien in donkere oppervlakten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrankRicard schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:59:
[...]

Minder dan 0,5 Watt, anders mag de tv niet verkocht worden in de EU.
Dat is natuurlijk met alle quickstart / always-on wifi instellingen UIT, zet je die zooi aan zodat je met je telefoon de youtube app kan starten vanaf uit stand dan wordt het verbruik wel wat hoger. ;) De youtube app heeft er zelfs een handje van om het na elke update weer aan te willen zetten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 12-12-2022 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gerwin89 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:42:
Waar ik het dimmen vooral merkte is TV reclames. Je krijgt soms ineens een (bijna) beeldvullend wit vlak in beeld, wat even heel fel is en waar na een seconde een merkbare dimming optreedt. Het viel me meteen op bij het eerste keer aanzetten van de TV. Na het uitzetten van TPC en GSR in het service menu doet hij dit niet meer. Maar welke van de twee nou echt het meeste impact heeft weet ik niet
Bij die kolere reclames mag ie het van mij doen, dat dimmen, vind ik meer dan prima. :P

Maar idd, even TPC (Temporal Peak luminance Control) op uit zetten is een klein klusje. Voor mij is het zo opgelost. GSR (Global Sticky Reduction) is voor het lokaal dimmen van static content zoals logo's en HUD's, die laat ik lekker aan staan, ondanks dat ik geen gamer ben vind ik het toch wel lekker als die logo dimming optie een beetje blijft werken. ;)

YouTube: 5 Bizarre Problems That Affect ONLY OLED TVs, & How to Fix Them

https://tftcentral.co.uk/...sbl-tpc-and-gsr-explained

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 12-12-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mucuracat schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:39:
[...]

Het gaat dus met name wat je niet ziet :)
Contrasten zie je sowieso. Het wordt niet helemaal zwart.

Filmpje van Vincent.

[YouTube: 5 Bizarre Problems That Affect ONLY OLED TVs, & How to Fix Them]
Specifieke aflevering en show op netflix of prime die ik kan testen hierop?

Het is mij werkelijkwaar nog nooit opgevallen en kijk toch met regelmaat donkere scenes en series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Deleon78 schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:21:
Ik reageer zo omdat elke vorige keer dat dergelijke vraag werd gesteld, deze info daar wel gewoon te vinden was :)
Snap ik, Maar ik zou de vraag niet gesteld hebben als ik het makkelijk kon vinden ;)
Wil je bij deze overigens wel even bedanken voor de schop onder mijn kont want ik heb het uiteindelijk wel gevonden (y)

Op de LG website kon ik het niet vinden, alle handleidingen gehad maar nergens stond het in. (Of ik moet eroverheen gekeken hebben)
Vervolgens wat reviews bekeken maar dan loop je tegen de bekende problemen van ander formaat gereviewed of buitenlandse modellen met andere afwerking/voet aan.

Uiteindelijk via Google bij Amazon USA een afbeelding met alle afmetingen inclusief de voet gevonden, daarna was de weg naar Amazon Duitsland voor dezelfde afbeelding maar dan met centimeters in plaats van inches niet zo moeilijk meer. :+ (Stom eigenlijk van mij, was totaal vergeten dat amazon dat soort plaatjes heeft)

Sommige fabrikanten moeten hier gewoon duidelijker over zijn, een tabelletje in je installatie handleiding waar alle afmetingen in staan behalve de breedte van de voet is gewoon stom LG.
Daarnaast zou het tweakers sieren die informatie aan de pricewatch toe te voegen, diepte en hoogte inclusief voet staan al wel vermeld maar breedte van enkel de voet ontbreekt, als Amazon aan die informatie kan komen kan tweakers dat ook lijkt mij. ;)

Maar goed, de voet van de 48c2 past met zijn 83.8cm breed nog wel op het tv meubel van 90cm breed, dus gaat die binnenkort besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:03
Sinds vorige week in het bezit van een LG OLED55CS6LA , komend vanaf een 40" Samsung LCD TV.
Ik zit al een hele week allerlei instellingen te proberen voor SDR-materiaal, i.c.m. mijn HDMI TV-kastje (output 1080p60, kan geen 4k), met bijbehorende resultaten:
  • Standje Levendig: te verzadigde kleuren
  • Standaard: dit komt aardig in de buurt van hoe ik het zoek, maar af en toe teveel verzadiging of onscherpte (kan ook aan de bron liggen). Wel goed is de zwartwaarde, natuurbeelden, snelle beelden, redelijk natuurgetrouwe kleuren. Kleine aanpassing is dat ik de geavanceerde instelling "soepele gradatie" op "vloeiend" heb gezet.
  • APS (auto power saving): niet slecht, maar ben er verder niet mee wezen spelen.
  • Bioscoop: vond ik te donker en te stroperig beeld
  • Sport: veel te oververzadigde kleuren. Zulk helder gras heb ik nog nooit gezien bij voetbal.
  • Game Optimizer: dit ziet er aardig perfect uit qua kleurweergave, maar hier zie ik dan weer het beeld schokken. In deze modus kan de "soepele gradatie" niet op een stand worden ingesteld.
  • Filmmaker mode: te donker naar mijn smaak.
  • Expert mode: heldere ruimte / Expert mode: donkere ruimte: deze laatste vond ik te donker, de eerste vind ik qua kleurweergave ook niet helemaal super.
  • Met de expert mode aan voor SDR-materiaal heb ik de Rtings kalibratie instellingen voor de C1 en de Rtings kalibratie instellingen voor de C2 (want dezelfde beeldprocessor) geprobeerd: ik was nog niet overtuigd.
  • Ik vond de game modus qua kleurweergave goed en heb deze instellingen eens toegepast op de Standaard modus, met daarbij "soepele gradatie" op standje vloeiend (persoonlijke voorkeur). Een tijd naar gekeken, maar ook dit was hem niet voor mij.
Maar: het komt natuurlijk omdat de bron hier 1080p60 is (wat mijn TV HDMI-decoder al heeft upscaled vanaf 1080i) wat de TV gaat upscalen en verwerken tot een 4k beeld. Hierbij vind ik dat de AI/superresolutie instelling veel kan doen, maar het er ook vaak best nep uit ziet.
In de laatste instellingen (gekalibreerd) zie ik min of meer hoe het OLED-beeld echt is zonder beeldverbeteringstechnieken vanaf m'n decoderkastje, en dan zie je natuurlijk elke onscherpte.
Wat ik er wel op standje "Standaard" zonder aanpassingen bizar goed uit vind zien zijn reclames, maar uitzendingen zelf vind ik het qua scherpte/detail en kleurweergave nog niet goed genoeg.

Let op: dit lijkt op een heel geklaag, maar ik zoek hier echt puur nog steeds naar de juiste instellingen van SDR-materiaal van TV-kijken met m'n decoder-kastje.
Als ik m'n NVidia Shield aansluit en deze een 4k beeld doorstuurt of 4k beeld met Dolby Vision heb ik niks te klagen.
Ik zit er overigens op ongeveer 3 meter vandaan, mogelijk dat ik daardoor dus ook echt alles nu goed zie in beeld en me meer opvalt.

Wie heeft er ook een 55CS/65CS en zou zijn SDR-materiaal instelling willen delen?
Of: wie kan me een stukje op weg helpen met fijne instellingen voor 1080p SDR TV kijken op een 55CS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:44
Xqlus1ve schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:03:
[...]

Specifieke aflevering en show op netflix of prime die ik kan testen hierop?

Het is mij werkelijkwaar nog nooit opgevallen en kijk toch met regelmaat donkere scenes en series.
Heb je het filmpje bekeken? Als je zo graag je televisie ziet dimmen kan je die clipjes er even bijzoeken toch :+.

@Xqlus1ve de scène in de rechtbank komt uit de film Pieces of a Woman (Netflix).

[ Voor 9% gewijzigd door Millert op 12-12-2022 20:39 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Millert schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:32:
[...]

Heb je het filmpje bekeken? Als je zo graag je televisie ziet dimmen kan je die clipjes er even bijzoeken toch :+.
Je hebt gelijk, zat er beetje door heen te skippen. Nou van het weekend maar eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volkert schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:29:
[...]

Hardware upgraden?

Het is vrij normaal (edoch niet leuk) dat nieuwe softwareversies uitgaan van meer processing power.
Lijkt me onnodig. De app draaide de week van december prima en snel. Dat het niet werkt na 1 update nu lijkt me vooral een keuze van de fabrikant van de app, of een bug. Waarom zou je anders een paar weken supporten?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wren schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:45:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren?
Daarnaast even de gebruikelijke cache legen etc?
Nee nog niet verwijderd. Ik las ondertussen op Reddit dat dat niet helpt.
Mret de Cache legen bedoel je een longpress op het apps menu en dan met omhoog de app verwijderen uit het geheugen? Dat had ik wel al gedaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:29
Jorn1986 schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:28:
Sinds vorige week in het bezit van een LG OLED55CS6LA , komend vanaf een 40" Samsung LCD TV.
Ik zit al een hele week allerlei instellingen te proberen voor SDR-materiaal, i.c.m. mijn HDMI TV-kastje (output 1080p60, kan geen 4k), met bijbehorende resultaten:
  • Standaard: dit komt aardig in de buurt van hoe ik het zoek, maar af en toe teveel verzadiging of onscherpte (kan ook aan de bron liggen). Wel goed is de zwartwaarde, natuurbeelden, snelle beelden, redelijk natuurgetrouwe kleuren. Kleine aanpassing is dat ik de geavanceerde instelling "soepele gradatie" op "vloeiend" heb gezet.
  • APS (auto power saving): niet slecht, maar ben er verder niet mee wezen spelen.
  • Sport: veel te oververzadigde kleuren. Zulk helder gras heb ik nog nooit gezien bij voetbal.
  • Game Optimizer: dit ziet er aardig perfect uit qua kleurweergave, maar hier zie ik dan weer het beeld schokken. In deze modus kan de "soepele gradatie" niet op een stand worden ingesteld.
  • Expert mode: heldere ruimte / Expert mode: donkere ruimte: deze laatste vond ik te donker, de eerste vind ik qua kleurweergave ook niet helemaal super.
  • Met de expert mode aan voor SDR-materiaal heb ik de Rtings kalibratie instellingen voor de C1 en de Rtings kalibratie instellingen voor de C2 (want dezelfde beeldprocessor) geprobeerd: ik was nog niet overtuigd.
  • Ik vond de game modus qua kleurweergave goed en heb deze instellingen eens toegepast op de Standaard modus, met daarbij "soepele gradatie" op standje vloeiend (persoonlijke voorkeur). Een tijd naar gekeken, maar ook dit was hem niet voor mij.
Maar: het komt natuurlijk omdat de bron hier 1080p60 is (wat mijn TV HDMI-decoder al heeft upscaled vanaf 1080i) wat de TV gaat upscalen en verwerken tot een 4k beeld. Hierbij vind ik dat de AI/superresolutie instelling veel kan doen, maar het er ook vaak best nep uit ziet.
In de laatste instellingen (gekalibreerd) zie ik min of meer hoe het OLED-beeld echt is zonder beeldverbeteringstechnieken vanaf m'n decoderkastje, en dan zie je natuurlijk elke onscherpte.
Wat ik er wel op standje "Standaard" zonder aanpassingen bizar goed uit vind zien zijn reclames, maar uitzendingen zelf vind ik het qua scherpte/detail en kleurweergave nog niet goed genoeg.

Let op: dit lijkt op een heel geklaag, maar ik zoek hier echt puur nog steeds naar de juiste instellingen van SDR-materiaal van TV-kijken met m'n decoder-kastje.
Als ik m'n NVidia Shield aansluit en deze een 4k beeld doorstuurt of 4k beeld met Dolby Vision heb ik niks te klagen.
Ik zit er overigens op ongeveer 3 meter vandaan, mogelijk dat ik daardoor dus ook echt alles nu goed zie in beeld en me meer opvalt.

Wie heeft er ook een 55CS/65CS en zou zijn SDR-materiaal instelling willen delen?
Of: wie kan me een stukje op weg helpen met fijne instellingen voor 1080p SDR TV kijken op een 55CS?
Zoek eens op YouTube. Optimizers/AI meuk zoveel mogelijk uitzetten, maakt het vaak alleen maar erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jorn1986 schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:28:

Aan je instelling voorkeuren te zien zou ik gewoon op je persoonlijke smaak afgaan. Je ambieert behoorlijk andere instellingen dan wat 99% hier nastreeft (een neutraal, waarheidsgetrouw beeld zonder soap opera effect).

De meesten hier, inclusief ikzelf, gaan voor ISF expert, zetten alle beeldverbeteraas uit en gaan voor warm wit. Ik ga alleen wel voor een iéts hogere kleurverzadiging vanuit persoonlijke voorkeur.

Aanpassingen kosten je wel 1 tot 2 weken om helemaal aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Cap schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:46:
[...]

Bij die kolere reclames mag ie het van mij doen, dat dimmen, vind ik meer dan prima. :P

Maar idd, even TPC (Temporal Peak luminance Control) op uit zetten is een klein klusje. Voor mij is het zo opgelost. GSR (Global Sticky Reduction) is voor het lokaal dimmen van static content zoals logo's en HUD's, die laat ik lekker aan staan, ondanks dat ik geen gamer ben vind ik het toch wel lekker als die logo dimming optie een beetje blijft werken. ;)

YouTube: 5 Bizarre Problems That Affect ONLY OLED TVs, & How to Fix Them

https://tftcentral.co.uk/...sbl-tpc-and-gsr-explained
Die GSR is mij nog een beetje onduidelijk. In dat eerste filmpje van HDTVtest zegt hij dat het gehele beeld wordt gedimd zodra er static content wordt getoond. Dus dan zou het iets wezenlijk anders zijn dan het lokaal dimmen van een logo. Bij tft central zeggen ze weer dat GSR de techniek achter het dimmen van het logo is. Dus betekent het dan dat het uitzetten van GSR er voor zorgt dat logo's niet meer gedimd worden ongeacht de setting in het menu hiervoor?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Cap schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:33:
[...]

Dat is natuurlijk met alle quickstart / always-on wifi instellingen UIT, zet je die zooi aan zodat je met je telefoon de youtube app kan starten vanaf uit stand dan wordt het verbruik wel wat hoger. ;) De youtube app heeft er zelfs een handje van om het na elke update weer aan te willen zetten. :)
Waar zitten deze settings? Ik heb liever gewoon dat de TV helemaal uitgaat maar waar dit precies in te stellen is, is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34

Bob Popcorn

Plop!

Hoe zijn de ervaringen met de optical output van de 2022 modellen van de LG's? Hoor af en toe slechte verhalen, en voor mij is het essentieel dat die goed werkt. Ik laat m'n geluid namelijk altijd via de versterker lopen. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:56
Krijg vandaag mijn 65G2. Wil niet alleen afhankelijk zijn van WiFi voor content. Is iedere USB 3.0 naar netwerk adapter aan te bevelen? EN welke USB port op de LG is zeker 3.0? Want ik heb begrepen dat dit niet altijd duidelijk is (2.0 of 3.0).

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
krizzziz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:32:
Krijg vandaag mijn 65G2. Wil niet alleen afhankelijk zijn van WiFi voor content. Is iedere USB 3.0 naar netwerk adapter aan te bevelen? EN welke USB port op de LG is zeker 3.0? Want ik heb begrepen dat dit niet altijd duidelijk is (2.0 of 3.0).
Zoek even in het topic. Staan er wel een of twee die getest zijn. Of google voor meer resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:15
Ugreen heeft goede usb naar ethernet aansluitingen. Ik heb al een hele oude van mijn TV boven die wordt niet meer gemaakt (is nog USB 2.0), heb hem destijds bij Amazon besteld.

Ik krijg vandaag ook mijn 65G2 en zit even te rekenen met de ideale kijkhoogte.
Een vuistregel is dat je ogen op de bovenste 1/3 van het scherm kijken als je recht vooruit kijkt.
Van een 65 inch begint de bovenste 1/5 op 55 cm (scherm is 82 cm hoog). Mijn ogen zitten op 105cm hoogte als ik op de bank zit.
Hoe teken je de hoogte nu handig af op de muur? Als ik de achterkant van de TV bekijk zit de beugel eigenlijk prima in het midden van het bovenste 1/3 deel.

Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/eg_en/images/tvs/md07551843/gallery/M5.jpg

Klopt het dan dat ik de gaten ongeveer 100-105 cm boven de vloer boor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Binnetie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:42:
[...]

Ugreen heeft goede usb naar ethernet aansluitingen. Ik heb al een hele oude van mijn TV boven die wordt niet meer gemaakt (is nog USB 2.0), heb hem destijds bij Amazon besteld.

Een vuistregel is dat je ogen op de bovenste 1/3 van het scherm kijken als je recht vooruit kijkt.
Van een 65 inch begint de bovenste 1/5 op 55 cm (scherm is 82 cm hoog). Mijn ogen zitten op 105cm hoogte als ik op de bank zit.
Hoe teken je de hoogte nu handig af op de muur? Als ik de achterkant van de TV bekijk zit de beugel eigenlijk prima in het midden van het bovenste 1/3 deel.

[Afbeelding]

Ik kijk eerder, ooghoogte, naar de onderste 1/3 van de TV. Daaronder hangt een soundbar. Ik heb gewoon de TV opgehangen wat mij esthetisch het beste leek. Bevalt mij prima want het geluid van de soundbar komt vrijwel recht op mij af. Ik zou dus kijken wat het mooiste staat in jouw ruimte.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:35
[...]

[Afbeelding]

Er zit een soort poster bij die je even op de muur kan plakken met tape, die laat de randen van het scherm zien (alle formaten staan erop) en in het midden zit een uitsnede waar de beugel moet komen. Het heeft een erg hoog hobby gehalte, maar het functioneert en op zich wel. Niet alleen proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@GerCor @THM0 , bedankt! Als ik het zo bereken, dan komt het scherm op ongeveer 40cm van de vloer te hangen. Dat vind ik wel wat laag. Ik zou eerder kiezen voor 55 cm van de vloer. Met de poster gaan we zeker even kijken wat het mooiste staat.
Alleen is niet te doen lijkt me, gelukkig heb ik hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Binnetie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:04:
@GerCor @THM0 , bedankt! Als ik het zo bereken, dan komt het scherm op ongeveer 40cm van de vloer te hangen. Dat vind ik wel wat laag. Ik zou eerder kiezen voor 55 cm van de vloer. Met de poster gaan we zeker even kijken wat het mooiste staat.
Alleen is niet te doen lijkt me, gelukkig heb ik hulp.
Ik heb gelijk even voor je gemeten. Mijn TV hangt 89 cm van de grond. De soundbar op 70 cm. Ik heb trouwens de 55 inch.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
GerCor schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:10:
[...]

Ik heb gelijk even voor je gemeten. Mijn TV hangt 89 cm van de grond. De soundbar op 70 cm. Ik heb trouwens de 55 inch.
De 55 inch is 70 cm hoog. De 65 inch is 82 cm. Als ik de 12 cm van 89 cm afhaal door het hoogte verschil. Kom ik op 77 cm van de grond. Mijn huidige tv staat op een meubel en het beeld begint op 77 cm van de grond. Dat is dan net wat te hoog als je er 3 meter vanaf zit. In de huidige situatie zitten we op 5 meter van de muur en dan is wat hoger wel prettiger.

We gaan het eens bekijken zodra de TV er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Het is geen exacte wetenschap, het is vooral gewoon persoonlijke voorkeur. In Australië hangen ze die dingen bijna tegen het plafond aan. Ik ben bij een 65G1 gegaan voor 75cm zodat alles er makkelijk onder past, dus tv meubel + centerspeaker. Mocht ik ooit spullen vervangen dan past waarschijnlijk alles eronder.

Gewoon op een voor jou prettige kijkhoogte hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
stin00 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:20:
[...]

Het is geen exacte wetenschap, het is vooral gewoon persoonlijke voorkeur. In Australië hangen ze die dingen bijna tegen het plafond aan. Ik ben bij een 65G1 gegaan voor 75cm zodat alles er makkelijk onder past, dus tv meubel + centerspeaker. Mocht ik ooit spullen vervangen dan past waarschijnlijk alles eronder.

Gewoon op een voor jou prettige kijkhoogte hangen.
Mee eens, het is een persoonlijke voorkeur. Met het huidige meubel zou hij ook op ongeveer 70 cm van de grond komen, voordeel is dat alsnog een center speaker eronder kan doen. Hang ik hem lager dan wil dat niet. Iets voor de toekomst, maar wel goed om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
Gerwin89 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:41:
[...]

Het service menu is heel makkelijk te benaderen met een windows programmatje genaamd ColorControl:
https://github.com/Maassoft/ColorControl

Het enige wat je hoeft te doen is de computer en de tv met hetzelfde (wifi)netwerk te verbinden. Het programma herkent de TV automatisch waarna je via de knop 'expert' -> 'InStart' in het service menu terecht komt :)

Daarnaast heb ik zelf nog via dit programma een setting aangezet dat hij het totaal aantal gedraaide uren laat zien in de standaard instellingen. Blijkbaar zat dit al op eerdere TV's, maar niet meer op mijn C2 model.
Thanks, ik las dit ook op reddit.

Enige waar ik niet uit kwam hoe installeer ik colorcontrol.
Ik had de files gedownload maar zag nergens een ex koppeling installeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sophia
Bob Popcorn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:03:
Hoe zijn de ervaringen met de optical output van de 2022 modellen van de LG's? Hoor af en toe slechte verhalen, en voor mij is het essentieel dat die goed werkt. Ik laat m'n geluid namelijk altijd via de versterker lopen. :)
Werkt bij mij perfect! Zeer goed geluid over NAD M12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Er zit toch gewoon een LAN poort op die G2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
Sophia schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:47:
[...]

Thanks, ik las dit ook op reddit.

Enige waar ik niet uit kwam hoe installeer ik colorcontrol.
Ik had de files gedownload maar zag nergens een ex koppeling installeer.
Ja dat was voor mij ook heel erg zoeken. Via deze link kun je een .zip bestand downloaden van de laatste versie en als je die uitpakt zit er direct een .exe bestand in. Je hoeft niks te installeren.

https://github.com/Maasso...rol/releases/tag/v8.2.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Bob Popcorn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:03:
[...]

Er zit toch gewoon een LAN poort op die G2?
Die is 100Mbps. Als je gigabit line speed wilt moet je met een USB adapter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
Gerwin89 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:29:
[...]

Ja dat was voor mij ook heel erg zoeken. Via deze link kun je een .zip bestand downloaden van de laatste versie en als je die uitpakt zit er direct een .exe bestand in. Je hoeft niks te installeren.

https://github.com/Maasso...rol/releases/tag/v8.2.0.0
Bedankt heb het gedownload.
Tv en pc zitten op dezelfde netwerk beide bekabeld maar de tv wordt niet gevonden door het programma.
Weet jij toevallig wat ik moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
Sophia schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:22:
[...]

Bedankt heb het gedownload.
Tv en pc zitten op dezelfde netwerk beide bekabeld maar de tv wordt niet gevonden door het programma.
Weet jij toevallig wat ik moet doen?
Oh wat vreemd. Op deze website staat onderaan nog een kopje 'Auto detecting your tv', misschien kun je daar iets wat vinden wat je verder helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

THM0 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:33:
[...]

Die is 100Mbps. Als je gigabit line speed wilt moet je met een USB adapter werken.
Werken hierdoor sommige apps dan sneller? Voor het HDR werk (uit eigen biblio) gaat het via de Shield.

[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 13-12-2022 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sophia
Gerwin89 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:43:
[...]

Oh wat vreemd. Op deze website staat onderaan nog een kopje 'Auto detecting your tv', misschien kun je daar iets wat vinden wat je verder helpt?
Heel erg bedankt, aan de hand van die instructies is het gelukt.

Ik heb gelukkig het goede scherm :)

08/00/1/03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Xqlus1ve schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:45:
[...]

Werken hierdoor sommige apps dan sneller? Voor het HDR werk (uit eigen biblio) gaat het via de Shield.
Dan maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Sophia schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:03:
[...]

Heel erg bedankt, aan de hand van die instructies is het gelukt.

Ik heb gelukkig het goede scherm :)

08/00/1/03
(y) En welke diameter TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
Gerwin89 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:47:
[...]

(y) En welke diameter TV heb je?
55"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05-2024
[...]
Die vuistregel is volgens mij van toepassing op schermen waar je rechtop voor zit, zoals je computermonitor. Onderuitgezakt op de bank vind ik het fijner om wat omhoog te kijken, en als je een soundbar of center speaker hebt komt die dan ook meer op oorhoogte.

Voor wat het waard is: Mijn 65" hangt met de onderkant zo'n 90 cm van de vloer af en dat kijkt prettig en ziet er niet raar uit. Da's dus eerder de onderste 1/3e van het scherm als je recht vooruit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rickk schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:03:
[...]

Die vuistregel is volgens mij van toepassing op schermen waar je rechtop voor zit, zoals je computermonitor. Onderuitgezakt op de bank vind ik het fijner om wat omhoog te kijken, en als je een soundbar of center speaker hebt komt die dan ook meer op oorhoogte.

Voor wat het waard is: Mijn 65" hangt met de onderkant zo'n 90 cm van de vloer af en dat kijkt prettig en ziet er niet raar uit. Da's dus eerder de onderste 1/3e van het scherm als je recht vooruit kijkt.
Dacht dacht ik ook maar het gaat echt om TV's.
Hij hangt inmiddels. Had de muur nog gesausd en het grote papier bleef niet lekker op het spack zitten. Dus alles uitgemeten. Uiteindelijk gekozen voor 70cm tot onderkant tv. Dat werd door een meetfoutje 68 centimeter. Tv-meubel past er gelukkig nog onder, wordt op den duur toch een lagere.

Wat pijnlijker was dat toen hij hing dat m'n vriendin zei: is dat 65 inch? Nou zo groot vind ik hem niet :o

Door de zwarte rand van de oude merk je niet veel verschil. Dus de volgende keer wordt het 77 inch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Daarom de oprechte vraag, is wifi van de tv zelf niet afdoende dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:07:
[...]

Dacht dacht ik ook maar het gaat echt om TV's.
Hij hangt inmiddels. Had de muur nog gesausd en het grote papier bleef niet lekker op het spack zitten. Dus alles uitgemeten. Uiteindelijk gekozen voor 70cm tot onderkant tv. Dat werd door een meetfoutje 68 centimeter. Tv-meubel past er gelukkig nog onder, wordt op den duur toch een lagere.

Wat pijnlijker was dat toen hij hing dat m'n vriendin zei: is dat 65 inch? Nou zo groot vind ik hem niet :o

Door de zwarte rand van de oude merk je niet veel verschil. Dus de volgende keer wordt het 77 inch :9
Ik moest vandaag een nieuwe 55” uit de doos halen voor mijn moeder, heb 4x! Op de doos gekeken omdat ik het niet geloofde, ik ben verpest door de 77 die hier aan de muur hangt :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:36

de Peer

under peer review

Xqlus1ve schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:55:
[...]

voor 99% van de toepassingen momenteel wel ja. Maar sommige mensen hebben liever bedraad dan draadloos, wat nog uit de tijd stamt dat wifi vaak minder stabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Xqlus1ve schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:55:
[...]

Jawel maar WiFi signaal gaat bijv ‘s nachts uit hier. Kun je niet kijken die paar keer dat ik langer op blijf. Oudjaar bijvoorbeeld. Plus dat ik bedraad prefereer boven draadloos omdat het minder storingsgevoelig is (en ja ik heb een high end WiFi netwerk).
Ik begrijp gewoon oprecht niet dat anno 2022 een media-intensief apparaat uitgeleverd wordt met een 100Mbps poort. Is overigens bij vrijwel alle tv’s zo. Hoeveel jaar is gigabit nou al de bedrade standaardsnelheid voor consumenten?

Wat kost dat nou om zo’n poort te plaatsen? Zelfs de aller aller aller schraalste media player met netwerk poort heeft een gigabit poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

THM0 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:11:
[...]

Jawel maar WiFi signaal gaat bijv ‘s nachts uit hier. Kun je niet kijken die paar keer dat ik langer op blijf. Oudjaar bijvoorbeeld. Plus dat ik bedraad prefereer boven draadloos omdat het minder storingsgevoelig is (en ja ik heb een high end WiFi netwerk).
Ik begrijp gewoon oprecht niet dat anno 2022 een media-intensief apparaat uitgeleverd wordt met een 100Mbps poort. Is overigens bij vrijwel alle tv’s zo. Hoeveel jaar is gigabit nou al de bedrade standaardsnelheid voor consumenten?

Wat kost dat nou om zo’n poort te plaatsen? Zelfs de aller aller aller schraalste media player met netwerk poort heeft een gigabit poort.
Ben het met je eens dat het maf is. Aan de andere kant zal een tv fabrikant er niet meer instoppen dan nodig is, iedere euro die ze kunnen besparen zal ook gedaan worden. Of het future proof is weet ik niet.,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

Jawel maar WiFi signaal gaat bijv ‘s nachts uit hier. Kun je niet kijken die paar keer dat ik langer op blijf. Oudjaar bijvoorbeeld.
dat is anno 2022 natuurlijk ook niet meer helemaal normaal ;)
Je zou ook kunnen stellen dat Wifi steeds meer de standaard is en ook 24/7 en daar is de TV prima compatible mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05-2024
Binnetie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:07:
Ja, same here. Hoewel het objectief gemeten toch echt veel scheelt met m'n 50" plasma lijkt ie nauwelijks groter. Ach, ik hou me maar vast aan de gedachte dat 77" nog niet in de sweet spot zit en me zo'n 1000 Euro meer had gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb sinds gister een probleem met mijn LG G1. Toen ik hem aanzette zag ik een paars/roze streep verticaal door het beeld lopen. Zie de foto. Ik heb OLED Care en Pixel Refresh gedaan maar dit hielp niet. Ik heb toen contact opgenomen met HelloTV (Voorheen PlatteTV) en de reparatieaanvraag is gestart. Vervelend, maar kan gebeuren natuurlijk. Ik laat weten hoe de procedure verder afgehandeld wordt. Ik heb inmiddels een mail van CE Repair Services en ik word binnen 2 dagen benaderd voor een afspraak. Ik houd jullie op de hoogte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcNLjbbf1dmnI_zejBVeNqF_4FU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbWajdLt900uOmcEdfCJq9WO.jpg?f=fotoalbum_medium

edit: op de een of andere manier draait de foto op het moment dat ik hem upload in het Tweakersfotoalbum 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 14-12-2022 09:30 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Techno Overlord schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:29:
Ik heb sinds gister een probleem met mijn LG G1. Toen ik hem aanzette zag ik een paars/roze streep verticaal door het beeld lopen. Zie de foto. Ik heb OLED Care en Pixel Refresh gedaan maar dit hielp niet. Ik heb toen contact opgenomen met HelloTV (Voorheen PlatteTV) en de reparatieaanvraag is gestart. Vervelend, maar kan gebeuren natuurlijk. Ik laat weten hoe de procedure verder afgehandeld wordt. Ik heb inmiddels een mail van CE Repair Services en ik word binnen 2 dagen benaderd voor een afspraak. Ik houd jullie op de hoogte.

[Afbeelding]

edit: op de een of andere manier draait de foto op het moment dat ik hem upload in het Tweakersfotoalbum 8)7
Je kan nog even de stekker er voor een paar minuten uit halen, misschien is de controller in de war. Maar ik verwacht dat CE Repair het hele paneel zal vervangen. Een verticale of horizontale defecte pixel lijn speelt al vanaf de eerste generatie WOLEDs bij LG.. is gewoon een geval van pech hebben. Soms helpt een pixel refresh of spanningsloos maken, maar meestal is toch echt het paneel defect

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 14-12-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Hoi allemaal, na 8 jaar een 55inch curved samsung tv te hebben gehad willen we graag upgraden naar een 65inch. Ik heb de laatste weken mij ingelezen en de LG C2/G2 komen erg goed uit de test. De TV ga ik ophangen aan de muur en aansluiten op een Sonos 5.1 setje.

Nu kan ik de C2 bij hellotv kopen voor 1400,-, De G2 voor 1800,- en dan kan ik 100,- terug vragen met een cashback actie vanuit LG. Zijn dit redelijke prijzen en is de G2 de extra 300,- waard? De TV wordt opgehangen aan een muur naast de schuifpui die op het noorden zit (geen direct zonlicht dus). We zitten 3,5 meter van de TV af en we zullen deze vooral gebruiken voor series/films en af en toe gamen (PS5).

Hebben jullie nog tips of adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
gebruikerfz1 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:04:
Hoi allemaal, na 8 jaar een 55inch curved samsung tv te hebben gehad willen we graag upgraden naar een 65inch. Ik heb de laatste weken mij ingelezen en de LG C2/G2 komen erg goed uit de test. De TV ga ik ophangen aan de muur en aansluiten op een Sonos 5.1 setje.

Nu kan ik de C2 bij hellotv kopen voor 1400,-, De G2 voor 1800,- en dan kan ik 100,- terug vragen met een cashback actie vanuit LG. Zijn dit redelijke prijzen en is de G2 de extra 300,- waard? De TV wordt opgehangen aan een muur naast de schuifpui die op het noorden zit (geen direct zonlicht dus). We zitten 3,5 meter van de TV af en we zullen deze vooral gebruiken voor series/films en af en toe gamen (PS5).

De meerprijs C2 versus G2 is erg persoonlijk. De G2 krijgt wel 5 jaar paneel garantie meen ik vanuit LG. Verder natuurlijk een strak design met meegeleverde muurbeugel en hogere helderheid. Zou zelf de G2 halen omdat je er erg lang plezier van gaat hebben.

Kijk voor gangbare prijzen eens in LordLynx in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 16:13

Mocht je het geld er voor over hebben zou ik persoonlijk voor de G2 gaan. Mocht geld schaars zijn voor de TV dan zou ik mooi voor de C2 gaan. Je doet er sowieso geen miskoop mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

De C2 is heeft volgens mij de scherm eigenschappen van een G1, en zo zal waarschijnlijk de C3 de eigenschappen van de G2 krijgen. Met beide TV's ga je lang plezier van hebben.

G1 serie zit strak tegen de muur aan en heeft een 10% hogere piekwaarde tegenover de C2, en houd dit volgens mij langer vol. Echter is de C2 niet voor niets volgens mij de polulairste serie, omdat je gewoon een hele goede OLED heb.

Hoe dan ook aan beide zal je geen spijt hebben als je van een LCD tv komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

LG C2/G2 komen erg goed uit de test. De TV ga ik ophangen aan de muur en aansluiten op een Sonos 5.1 setje.
G2 komt met omhangbeugel, C2 met voet om op te staan. dus beugel-kosten kan je nog aftrekken van de G2 meerprijs. Belangrijkste vraag lijkt mij "hoe strak" wil je op de muur? Heel strak -> G2

CS is misschien ook nog een optie tov C2 scheelt ook weer iets als je een scherpe prijs krijgt

[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 14-12-2022 15:55 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

[...]

Wat ga je streamen dat meer dan 100 megabit is dan? Dat is toch bijna niks als er een beetje compressie op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand hier met een PS5 en LG OLED C2?

Ik durf te zweren dat als ik op het huisje druk van de AB ik bij input kon kiezen voor PS5 (game console). Nu staat er N.a. game console. Hebben jullie dit ook?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
Bob Popcorn schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:19:
[...]

Wat ga je streamen dat meer dan 100 megabit is dan? Dat is toch bijna niks als er een beetje compressie op zit...
Nou de Bluray spec zit daar al dichtbij en gaat er ook overheen. Dus als je niet steeds schijfjes wilt wisselen en gewoon de originele kwaliteit wilt kijken waarvoor is betaald, maar dan met het gemak om vanaf een server af te spelen loop je al snel tegen beperkingen aan. Dus dan moet je weer compressie gaan toepassen vanwege een stomme reden.
Daarnaast: ik koop zo'n tv niet voor twee jaar, het is gewoon niet heel toekomstvast zo. Dat Netflix nu overal zware compressie overheen legt wil niet zeggen dat dat de komende jaren de standaard blijft voor alle content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

THM0 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:47:
[...]

Nou de Bluray spec zit daar al dichtbij en gaat er ook overheen. Dus als je niet steeds schijfjes wilt wisselen en gewoon de originele kwaliteit wilt kijken waarvoor is betaald, maar dan met het gemak om vanaf een server af te spelen loop je al snel tegen beperkingen aan. Dus dan moet je weer compressie gaan toepassen vanwege een stomme reden.
Daarnaast: ik koop zo'n tv niet voor twee jaar, het is gewoon niet heel toekomstvast zo. Dat Netflix nu overal zware compressie overheen legt wil niet zeggen dat dat de komende jaren de standaard blijft voor alle content.
100 mbit is voor streaming media in 4k de aankomende 5-10 jaar méér dan plenty ;)

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Bob Popcorn schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:24:
100 mbit is voor streaming media in 4k de aankomende 5-10 jaar méér dan plenty ;)
Dat klopt, Netflix zegt 15Mbps, andere sites 25Mbps.
[...]

WiFi ‘s nachts uit?
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dit doet.
Ook onhandig als je in huis veel apparaten hebt die van WiFi gebruik maken.
Bv thuis automatisering.
WiFi op LG TV’s is stabiel en snel, geen reden om dit niet te gebruiken.
Je kunt hiermee makkelijk Blu-ray streamen.
Een gigapoort kost aan hardware niets extra’s sterker nog is waarschijnlijk goedkoper nu dan de oudere hardware echter het hele hardware ontwerp van de TV hangt daarmee samen.
Bij een flinke wijziging van het huidige ontwerp zal dit dus wel gaan veranderen.

• Binnetie
Gisteravond een beetje kunnen spelen met de nieuwe TV. Ik heb de 65G2. Wat een beeld! Super. Ik heb alles nog standaard staan.
Met een film merkte ik het verschil in de verschillende beeldmodussen. Ik heb hem nu op Bioscoop staan, maar dit geeft een iets gelige tint. Het beeld is ook wat donker, terwijl ik in een aardig donkere kamer zit. In de opties wordt gezegd dat je de energie instellingen moet aanpassen om met de helderheid te kunnen spelen. Deze heb ik nog niet kunnen vinden |:( Weet iemand deze te vinden?
Ook zal ik op Rtings nog eens kijken qua tips voor instellingen.

Daarnaast nog een aantal punten waar ik nog naar moet kijken:
- bij testen van een serie had ik paarse beelden. Ik gebruik Plex voor het afspelen van series. Dit is iets met HDR of Dolby Vision
- bij een gedownloade 4K film ging afspelen moeizaam, stotteren etc. Bij een andere film ging het prima terwijl deze ook een hoge bitrate heeft. Het lijkt daarom geen wifi probleem te zijn. Maar dat zijn nieuwe dingen voor mij. Ik speelde 1080P content zonder problemen af op mijn Xiaomi TV stick. Nu gebruik ik de native Plex app op de LG en het is nog even zoeken naar goed afspelend 4K materiaal.

Ik merkte op mijn nieuwe geluidssetup dat ik geen surround had, bijzonder. In de TV zitten spelen met de audio instellingen en deze op 'passeren' gezet. Ik zocht me een ongeluk naar 'passthrough'. Nu heb ik wel surround maar een matige bassweergave, wat ik normaal niet heb. Dus dat wordt nog zoeken in de Bluesound Powernode (receiver) of de plaatsing van de speakers. Denk niet dat LG er iets aan kan doen, eerder de Plex app.

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:16:
Gisteravond een beetje kunnen spelen met de nieuwe TV. Ik heb de 65G2. Wat een beeld! Super. Ik heb alles nog standaard staan.
Met een film merkte ik het verschil in de verschillende beeldmodussen. Ik heb hem nu op Bioscoop staan, maar dit geeft een iets gelige tint. Het beeld is ook wat donker, terwijl ik in een aardig donkere kamer zit. In de opties wordt gezegd dat je de energie instellingen moet aanpassen om met de helderheid te kunnen spelen. Deze heb ik nog niet kunnen vinden |:( Weet iemand deze te vinden?
Ook zal ik op Rtings nog eens kijken qua tips voor instellingen.

Hier staat dat in uitgelegd, dat scheelt enorm in een donkere kamer! Flimmaker mode is overigens wel de meeste natuur getrouw qua kleuren, echter sommige vinden een Samsung QLED kleurpalet mooier. Echter alles is mogelijk. Ik vind dat betreft Vivid zum kosten :P

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:16:

Daarnaast nog een aantal punten waar ik nog naar moet kijken:
- bij testen van een serie had ik paarse beelden. Ik gebruik Plex voor het afspelen van series. Dit is iets met HDR of Dolby Vision
- bij een gedownloade 4K film ging afspelen moeizaam, stotteren etc. Bij een andere film ging het prima terwijl deze ook een hoge bitrate heeft. Het lijkt daarom geen wifi probleem te zijn. Maar dat zijn nieuwe dingen voor mij. Ik speelde 1080P content zonder problemen af op mijn Xiaomi TV stick. Nu gebruik ik de native Plex app op de LG en het is nog even zoeken naar goed afspelend 4K materiaal.
de LG Plex app is maar beperkt te gebruiken met betreft 4K en HDR. Paars/groene beelden is Dolby Vision issues dat niet goed weer gegeven wordt. Iedereen zal je aanraden om bijvoorbeeld een streaming box hiervoor te gebruiken ala Shield (Pro) die krachtig genoeg daarvoor is.

• Binnetie
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:26:
[...]

[YouTube: Prevent Burn in & save electricity on LG OLED by pressing THIS !]

Hier staat dat in uitgelegd, dat scheelt enorm in een donkere kamer! Flimmaker mode is overigens wel de meeste natuur getrouw qua kleuren, echter sommige vinden een Samsung QLED kleurpalet mooier. Echter alles is mogelijk. Ik vind dat betreft Vivid zum kosten :P
Klopt het filmpje wel? Ik zie alleen maar iets over timers en niets over helderheid aanpassen. Hiervoor moet ik in de Energie instellingen zijn.
Oh Filmmaker modus is hem inderdaad, die lijkt op Bioscoop. Maar zou het graag wat helderder hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:39:
[...]

Klopt het filmpje wel? Ik zie alleen maar iets over timers en niets over helderheid aanpassen. Hiervoor moet ik in de Energie instellingen zijn.
Oh Filmmaker modus is hem inderdaad, die lijkt op Bioscoop. Maar zou het graag wat helderder hebben.
OLED settings > Device self care > Energie setting/saving als je op het tandwieltje (setting knop van je remote) klik?

• Binnetie
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:28:
[...]

de LG Plex app is maar beperkt te gebruiken met betreft 4K en HDR. Paars/groene beelden is Dolby Vision issues dat niet goed weer gegeven wordt. Iedereen zal je aanraden om bijvoorbeeld een streaming box hiervoor te gebruiken ala Shield (Pro) die krachtig genoeg daarvoor is.
Ik hield er al een klein beetje rekening mee. Neem aan dat je de Shield dan gebruik i.c.m. Plex om af te spelen? Plex 'voert' de Shield dan de originele stream en de Shield doet zijn ding zonder dat Plex iets hoeft te doen?
Dan trek ik de LG iets van de muur en zal even extra HDMI kabel halen. Dan heb ik die alvast voor als er wel een Shield moet komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 15-12-2022 12:11 ]

• Binnetie
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:46:
[...]

OLED settings > Device self care > Energie setting/saving als je op het tandwieltje (setting knop van je remote) klik?
Ga ik doen, ik heb de TV in het Nederlands staan en dan zijn er soms wat bijzondere vertalingen. Had volgens mij overal al gekeken. In elk geval bedankt!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 16:13
Binnetie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:09:
[...]

Ik hield er al een klein beetje rekening mee. Neem aan dat je de Shield dan gebruik i.c.m. Plex om af te spelen? Plex 'voert' de Shield dan de originele stream en de Shield doet zijn ding zonder dat Plex iets hoeft te doen?
Dan trek ik de LG iets van de muur en zal even extra HDMI kabel halen. Dan heb ik die alvast voor als er wel een Shield moet komen.
Ik gebruik daar zelf ook de Schield Pro voor, en voor alle andere apps ook tegenwoordig. Fantaschtisch apparaat! Ondanks dat hij ook wel een vastloopt, niet op start, geen geluid doorgeeft cec drama's. Toch gebruik ik het met veel plezier!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 19:47
HoppyF schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:27:
[...]

WiFi ‘s nachts uit?
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dit doet.
Er zijn een hoop mensen die hier wegens gezondheidsredenen voor kiezen.
Volkert schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:41:
[...]

Dat klopt, Netflix zegt 15Mbps, andere sites 25Mbps.
Wel subjectief natuurlijk, 15Mbps is in mijn ogen aan de lage kant. Maar elke Mbps meer brengt kosten mee voor de streaming-diensten.

Sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:09:
[...]

Plex app run je op de Shield, die verwerkt alle data en stuurt dit door naar je tv (inclusief Dolby Vision & Atmos). Je kan overigens ook kiezen voor Kodi, etc kiezen op de Shield.

1 tip betreft 4K HDR content, als je voor een Shield ga, neem dan de Pro en niet de Tube. De Tube is ondergeschikt voor 4K materiaal en zal bij sommige bestanden veel issues geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

treative schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:28:
[...]

Er zijn een hoop mensen wappies die hier wegens gezondheidsredenen voor kiezen.
daar kun je voor kiezen natuurlijk, Ieder zijn ding. Maar laten we niet doen alsof dat ook ergens op slaat.

• mucuracat
de Peer schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:40:
[...]

daar kun je voor kiezen natuurlijk, Ieder zijn ding. Maar laten we niet doen alsof dat ook ergens op slaat.
Gezondheid EN kosten? (Niet dat ik het doe. Ander werken buitencamera's ook niet)

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:33

el-jorge

turn around and feel the vibe

Een week of 2 geleden gaf mijn magic remote op de TV aan dat ik de batterijen moest vervangen. Ik heb een C7, dus die hebben het ruim 4 jaar gedaan.

Dat heb ik gelijk gedaan, met geheel nieuwe batterijen, maar helaas bleef de melding. Vervolgens heb ik die batterijen vervangen met nieuwe dure duracell batterijen, maar helaas bleef de melding. Die duracell heb ik ook weer vervangen voor weer andere nieuwe, maar nog steeds is het probleem niet opgelost.

Kan de remote gereset worden of iets, kan ik iets doen om de melding weg te krijgen?

Spielerei...

• Deleon78
el-jorge schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:15:
Een week of 2 geleden gaf mijn magic remote op de TV aan dat ik de batterijen moest vervangen. Ik heb een C7, dus die hebben het ruim 4 jaar gedaan.

Dat heb ik gelijk gedaan, met geheel nieuwe batterijen, maar helaas bleef de melding. Vervolgens heb ik die batterijen vervangen met nieuwe dure duracell batterijen, maar helaas bleef de melding. Die duracell heb ik ook weer vervangen voor weer andere nieuwe, maar nog steeds is het probleem niet opgelost.

Kan de remote gereset worden of iets, kan ik iets doen om de melding weg te krijgen?
Soms zit in de menu’s een optie om onderhoudsmeldingen te resetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:12:
[...]

Gezondheid EN kosten? (Niet dat ik het doe. Ander werken buitencamera's ook niet)
Als het om gezondheidsredenen gaat zou ik WiFi zeker ook overdag niet gebruiken.
Maar goed dat is een andere discussie.
Feit blijft dat WiFi gewoon prima werkt op de TV’s.
Ik heb nooit haperingen of uitval daarmee.

Een beveiligingscamera moet je juist wèl via een vast netwerkaansluiting laten lopen.
Inbrekers met snode plannen zullen juist proberen WiFi te storen als ze gaan inbreken.
Een camera met POE heeft bovendien het voordeel dat je de netwerkkabel ook kunt gebruiken om de camera van voedingsspanning te voorzien.
Geheel draadloos lukt niet.
Alleen de wat eenvoudige camera’s bv een babyfoon kunnen wel met WiFi werken.

• Binnetie
HoppyF schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:19:
[...]

Als het om gezondheidsredenen gaat zou ik WiFi zeker ook overdag niet gebruiken.
Maar goed dat is een andere discussie.
Feit blijft dat WiFi gewoon prima werkt op de TV’s.
Ik heb nooit haperingen of uitval daarmee.

Een beveiligingscamera moet je juist wèl via een vast netwerkaansluiting laten lopen.
Inbrekers met snode plannen zullen juist proberen WiFi te storen als ze gaan inbreken.
Een camera met POE heeft bovendien het voordeel dat je de netwerkkabel ook kunt gebruiken om de camera van voedingsspanning te voorzien.
Geheel draadloos lukt niet.
Alleen de wat eenvoudige camera’s bv een babyfoon kunnen wel met WiFi werken.
Offtopic:
Ik heb prima ervaringen met Eufy cameras op accu. De oudere versies worden 1-2x per jaar even opgeladen door m'n ouders. Mn broertje heeft sinds kort versie 4 en die hebben een ingebouwd zonnepaneeltje. Werkt super.
De geavanceerde dieven zullen misschien een wifi-verstoorder gebruiken. Maar dat is maar een klein percentage. De meesten zijn gelegenheids dieven.

Tot nu toe ook tevreden over de snelheid van de wifi in de LG. M'n AP hangt er precies boven, op de eerste etage en het werkt zonder problemen met bufferen.
Binnetie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:08:
[...]

Offtopic:
Ik heb prima ervaringen met Eufy cameras op accu. De oudere versies worden 1-2x per jaar even opgeladen door m'n ouders. Mn broertje heeft sinds kort versie 4 en die hebben een ingebouwd zonnepaneeltje. Werkt super.
De geavanceerde dieven zullen misschien een wifi-verstoorder gebruiken. Maar dat is maar een klein percentage. De meesten zijn gelegenheids dieven.

Tot nu toe ook tevreden over de snelheid van de wifi in de LG. M'n AP hangt er precies boven, op de eerste etage en het werkt zonder problemen met bufferen.
Bij videodeurbellen kun je wel zonder kabel inderdaad.
Dat is voor het doel prima.
Bij een beveiligingscamera wil je uiteraard wel altijd beeld hebben.
Zou je in het slechtste geval iemand die voor de deur staat missen is dat nog geen ramp.
Maar terug naar de TV’s dan, WiFi werkt daar gewoon goed mee daar zal de meerderheid van de gebruikers hier het wel over eens zijn.
Zeker als het over modellen van de laatste vier jaar ongeveer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:56
Iemand hier een Xbox controller aan zijn LG gekoppeld?

Zodra ik Xcloud via de browser speel, valt iedere 3 min de verbinding weg in een spelletje. Iemand anders dit dit herkent?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DforceNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 22:19
Vraagje aan de eigenaren van een LG G2 77inch. Hoeveel cm verlies je ongeveer aan de HDMI kabels als je deze netjes wegwerkt door het kabelsysteem? Als ik het zo op foto's zie dan zou ik zeggen iets minder dan een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:50
Ik heb een LG OLED A1 48 inch aan de muur hangen.
Op de HDMI 3 poort heb ik een ChromecastGGTV aangesloten.
De AB van de Chromecast heb ik ingesteld dat deze ook de TV kan bedienen via IR (aan/uit, volume, Source).

Alles werkt prima naar behoren, alleen is 1 ding heel vervelend.
Steeds als ik via de AB van de Chromecast de TV aan wil zetten, start de TV automatisch op HDMI 1.
Iedere keer als we TV willen gaan kijken, moet ik via de Source knop weer naar HDMI 3 gaan.
Ook terwijl er op alle andere inputs niets is aangesloten.
Heb al door alle menu's zitten zoeken, maar kan hier geen oplossing voor vinden..
Er is ook geen mogelijkheid om HDMI 1 uit de inputlijst te 'verwijderen' helaas..

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 15:18
LogiZ5500 schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:40:
Ik heb een LG OLED A1 48 inch aan de muur hangen.
Op de HDMI 3 poort heb ik een ChromecastGGTV aangesloten.
De AB van de Chromecast heb ik ingesteld dat deze ook de TV kan bedienen via IR (aan/uit, volume, Source).

Alles werkt prima naar behoren, alleen is 1 ding heel vervelend.
Steeds als ik via de AB van de Chromecast de TV aan wil zetten, start de TV automatisch op HDMI 1.
Iedere keer als we TV willen gaan kijken, moet ik via de Source knop weer naar HDMI 3 gaan.
Ook terwijl er op alle andere inputs niets is aangesloten.
Heb al door alle menu's zitten zoeken, maar kan hier geen oplossing voor vinden..
Er is ook geen mogelijkheid om HDMI 1 uit de inputlijst te 'verwijderen' helaas..

Iemand een idee?
Is het een idee om de Chromecast dan op HDMI 1 aan te sluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
B9 nieuwe update
05.30.15 naar 05.30.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb dit weekend een beetje zitten spelen met 4K content via Plex.
Zijn er mensen die via de native Plex app naar 4K materiaal kijken in goede kwaliteit? Wat zijn dan je eventuele transcoder settings?
Ik weet dat een Shield Pro alles oplost, maar wil in eerste instantie toch wel het meeste uit de native app halen.

De G2 speelt dit wel af:
Algemeen
Unique ID : 127705379610671995720551590305740973636 (0x60132955C7C097A15E80730D8B5D6644)
Volledige naam : \\ds920\data\media\movies\Pacific Rim (2013)\Pacific Rim (2013) 2160p.mkv
Formaat : Matroska
Formaatversie : Version 2
Bestandsgrootte : 56,2 GiB
Duur : 2 h 11 min
Totale bitrate : 61,2 Mb/s
Datum codering : UTC 2016-11-08T22:55:55Z
Gebruikt programma : HandBrake 20160604111422-9206444-master 2016060501
Gebruikte encoderbibliotheek : Lavf56.1.0

Video
ID : 1
Formaat : HEVC
Formaat/Info : High Efficiency Video Coding
Formaatprofiel : Main 10@L6.1@Main
Codec-ID : V_MPEGH/ISO/HEVC
Breedte : 3 840 pixels
Hoogte : 2 160 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Frameratemodus : Constant
Framerate : 23,976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 10 bits
Gebruikte encoderbibliotheek : x265 1.9+3-63308f7658c3:[Windows][GCC 5.2.0][64 bit] 10bit
Instellingen codering : wpp / ctu=64 / min-cu-size=8 / max-tu-size=32 / tu-intra-depth=1 / tu-inter-depth=1 / me=1 / subme=2 / merange=57 / no-rect / no-amp / max-merge=2 / temporal-mvp / no-early-skip / rdpenalty=0 / no-tskip / no-tskip-fast / strong-intra-smoothing / no-lossless / no-cu-lossless / no-constrained-intra / no-fast-intra / open-gop / no-temporal-layers / interlace=0 / keyint=240 / min-keyint=24 / scenecut=40 / rc-lookahead=20 / lookahead-slices=8 / bframes=4 / bframe-bias=0 / b-adapt=2 / ref=3 / limit-refs=3 / no-limit-modes / weightp / no-weightb / aq-mode=1 / qg-size=32 / aq-strength=1.00 / cbqpoffs=0 / crqpoffs=0 / rd=3 / psy-rd=2.00 / rdoq-level=0 / psy-rdoq=0.00 / signhide / deblock / sao / no-sao-non-deblock / b-pyramid / cutree / no-intra-refresh / rc=abr / bitrate=61000 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=51 / qpstep=4 / ipratio=1.40 / pbratio=1.30
Default : Ja
Forced : Nee
Color range : Limited
Color primaries : BT.709
Transfer characteristics : BT.709
Matrix coefficients : BT.601

Audio
ID : 2
Formaat : AAC LC
Formaat/Info : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec-ID : A_AAC-2
Kanaal(en) : 2 kanalen
Channel layout : L R
Samplerate : 48,0 kHz
Framerate : 46,875 FPS (1024 SPF)
Compression mode : Lossy
Video vertraging : -21 ms
Titel : Stereo
Maar dit start niet eens (blijft maar laden):
Algemeen
Unique ID : 210956496658613319724098193231360710116 (0x9EB4BE4EA97080712BF0D3C1E7CA55E4)
Volledige naam : \\ds920\data\media\movies\Top Gun Maverick (2022)\Top Gun Maverick (2022).mkv
Formaat : Matroska
Formaatversie : Version 4
Bestandsgrootte : 69,8 GiB
Duur : 2 h 10 min
Totale bitratemodus : Variabel
Totale bitrate : 76,8 Mb/s
Filmnaam : Top Gun: Maverick
Datum codering : UTC 2022-10-17 13:06:20
Gebruikt programma : mkvmerge v71.1.0 ('Fortitude') 64-bit
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v1.4.4 + libmatroska v1.7.1
Hoes : Yes
Attachments : cover.jpg

Video
ID : 1
ID in the original source medium : 4113 (0x1011)
Formaat : HEVC
Formaat/Info : High Efficiency Video Coding
Formaatprofiel : Main 10@L5.1@High
HDR format : Dolby Vision, Version 1.0, dvhe.07.06, BL+EL+RPU, Blu-ray compatible / SMPTE ST 2086, HDR10 compatible
Codec-ID : V_MPEGH/ISO/HEVC
Bitrate : 67,2 Mb/s
Breedte : 3 840 pixels
Hoogte : 2 160 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Frameratemodus : Constant
Framerate : 23,976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0 (Type 2)
Bit depth : 10 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.338
Stroomgrootte : 61,1 GiB (88%)
Titel : English
Taal : Engels
Color range : Limited
Color primaries : BT.2020
Transfer characteristics : PQ
Matrix coefficients : BT.2020 non-constant
Mastering display color primaries : Display P3
Mastering display luminance : min: 0.0001 cd/m2, max: 1000 cd/m2
Maximum Content Light Level : 617 cd/m2
Maximum Frame-Average Light Level : 496 cd/m2
Originele bronmedium : Blu-ray
SEI_rbsp_stop_one_bit : Missing

Audio #1
ID : 2
ID in the original source medium : 4352 (0x1100)
Formaat : MLP FBA 16-ch
Formaat/Info : Meridian Lossless Packing FBA with 16-channel presentation
Commercial name : Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec-ID : A_TRUEHD
Bitrate-modus : Variabel
Bitrate : 4 304 kb/s
Maximale bitrate : 7 251 kb/s
Kanaal(en) : 8 kanalen
Channel layout : L R C LFE Ls Rs Lb Rb
Framerate : 1 200,000 FPS (40 SPF)
Compression mode : Lossless
Video vertraging : 9 ms
Stroomgrootte : 3,92 GiB (6%)
Number of dynamic objects : 11
Bed channel count : 1 kanaal
Bed channel configuration : LFE

Audio #2
ID : 3
ID in the original source medium : 4352 (0x1100)
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Commercial name : Dolby Digital
Formaatinstellingen : Dolby Surround EX
Codec-ID : A_AC3
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 kb/s
Kanaal(en) : 6 kanalen
Channel layout : L R C LFE Ls Rs
Framerate : 31,250 FPS (1536 SPF)
Compression mode : Lossy
Video vertraging : 9 ms
Stroomgrootte : 596 MiB (1%)
Service kind : Complete Main
Default : Nee

Audio #3
ID : 4
Formaat : DTS ES XLL
Formaat/Info : Digital Theater Systems
Commercial name : DTS-HD Master Audio
Codec-ID : A_DTS
Bitrate-modus : Variabel
Bitrate : 4 192 kb/s
Kanaal(en) : 8 kanalen
Channel layout : C L R Ls Rs LFE Lb Rb
Framerate : 93,750 FPS (512 SPF)
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossless
Stroomgrootte : 3,81 GiB (5%)
Titel : English DTSHD MA 7.1 4 193 Kbps

Tekst #1
ID : 5
ID in the original source medium : 4768 (0x12A0)
Formaat : PGS
Codec-ID : S_HDMV/PGS
Codec-ID/Info : Picture based subtitle format used on BDs/HD-DVDs
Duur : 1 h 57 min
Bitrate : 36,9 kb/s
Framerate : 0,413 FPS
Count of elements : 2906
Stroomgrootte : 31,0 MiB (0%)

Menu
00:00:00.000 : en:Chapter 01
00:03:05.768 : en:Chapter 02
00:13:39.819 : en:Chapter 03
00:21:23.115 : en:Chapter 04
00:32:39.832 : en:Chapter 05
00:44:47.685 : en:Chapter 06
00:53:55.190 : en:Chapter 07
01:00:09.814 : en:Chapter 08
01:07:39.305 : en:Chapter 09
01:15:46.166 : en:Chapter 10
01:23:38.179 : en:Chapter 11
01:31:49.128 : en:Chapter 12
01:41:32.753 : en:Chapter 13
01:48:48.188 : en:Chapter 14
01:57:22.410 : en:Chapter 15
02:03:13.302 : en:Chapter 16
De Plex app op LG is van april dit jaar. Dat is al redelijk oud. Ik wil nog proberen een andere audiostream kan selecteren bij de start van de film. Volgens mij is de Atmos stream degene die hij als eerste wil aanspreken en dat speelt de TV niet af. Ik zie wel op de server dat de film gestart wordt, video doet hij niks mee, audio gaat hij transcoden maar er start niets.
Qua netwerk moet het prima gaan, want het eerste voorbeeld speelt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:23:
Ik heb dit weekend een beetje zitten spelen met 4K content via Plex.
Zijn er mensen die via de native Plex app naar 4K materiaal kijken in goede kwaliteit? Wat zijn dan je eventuele transcoder settings?
Ik weet dat een Shield Pro alles oplost, maar wil in eerste instantie toch wel het meeste uit de native app halen.

De G2 speelt dit wel af:

[...]

Maar dit start niet eens (blijft maar laden):

[...]

De Plex app op LG is van april dit jaar. Dat is al redelijk oud. Ik wil nog proberen een andere audiostream kan selecteren bij de start van de film. Volgens mij is de Atmos stream degene die hij als eerste wil aanspreken en dat speelt de TV niet af. Ik zie wel op de server dat de film gestart wordt, video doet hij niks mee, audio gaat hij transcoden maar er start niets.
Qua netwerk moet het prima gaan, want het eerste voorbeeld speelt gewoon goed.
Nee, de native app geeft kopzorgen met 4K (& HDR). Het ene bestand gaat zonder issues, de volgende 2 weer wel. Dan weer niet, dan wel. You get the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:00
mucuracat schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:52:
B9 nieuwe update
05.30.15 naar 05.30.25
Hier ook C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53

H.Boss

Hugo Boss

Sinds afgelopen vrijdag in bezit van een LG OLED 55 B2(2022). Prachtig beeld als je dit vergelijkt met de Qled van Samsung.

Een vraag na wat trucjes gevonden te hebben op het internet. Maar die werken helaas niet. Kan ik de muisfunctie van de AB uitzetten? Of is een universele AB de enige oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door H.Boss op 19-12-2022 17:28 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
Weet iemand of er een snelle methode is om het scherm uit te zetten? Dit zit ergens diep verstopt in de settings maar een snellere optie is wenselijk hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Gerwin89 schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:30:
Weet iemand of er een snelle methode is om het scherm uit te zetten? Dit zit ergens diep verstopt in de settings maar een snellere optie is wenselijk hier.
YouTube: Turn Off Screen Display *New LG Smart TV - UPDATED - Sound Only

@H.Boss Misschien de app LG ThinQ gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 19-12-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53

H.Boss

Hugo Boss

Ja die heb ik al in gebruik. Alleen fijn om gewoon de fysieke AB te kunnen gebruiken.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
Bedankt! Precies wat ik zocht. Ik had zelf ook nog een andere manier gevonden. Microfoon symbool ingedrukt houden en zeggen dat het scherm uitmoet :9 Werkt ook erg snel

Pagina: 1 ... 486 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.