Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 17:44
Vorige week een 65" C2 binnen gekregen, maar meteen vanaf het begin viel me op dat de zijkanten toch een wat roze tint leken te hebben. Het (blijkbaar) bekende probleem met de coating. Al zou je ook kunnen stellen dat delen een blauwtint hebben. Het is maar hoe je ernaar kijkt.

Deze foto's zijn wel representatief voor hoe het er recht van voren uitziet. Met name bij grijstinten erg opvallend. De meest rechtse roze strook valt me regelmatig op. Alleen bij donkerdere kleuren liet het zich lastiger op foto's vastleggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VamZewUIBtmBCaEvhD3_43r-Bb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gaSC9VZ3pDqlKYAqcqC4L94.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2P1yIWgfsZHz0VWMuzjM7fxqyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWQVhr9OcN4UuiJ6dpSFV4OV.jpg?f=fotoalbum_large

Ongetwijfeld is dit volgens LG binnen specificaties, maar ik ben er niet zo blij mee en denk er zelfs over om de TV terug te sturen. Al gaat het echt een hel zijn om 'm weer terug in de doos te krijgen. En de folie is ook al van het scherm.

Mede-65" bezitters, wat denken jullie. Is dit herkenbaar en heeft bijna elk scherm dit, of hoef ik dit niet te accepteren?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Barfman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:07:

Ik heb nog de originele beugel van LG, en daar zit ook wat speling in, denk ook dat dat moet anders krijg je nooit je TV in of van de beugel met maar 2 cm ruimte tussen muur en tv. Je kan hem nu ook nog een beetje waterpas zetten als hij hangt, maar als hij hangt dan ligt hij stevig zat in de beugel met een vergrendeling.
Hoezo speling? Als hij tegen de muur geduwd is en "klikt", is er geen speling. Waterpas hangen gaat dan ook niet meer.
Zo is het in ieder geval bij mijn G1.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ahrnuld schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:47:
Vorige week een 65" C2 binnen gekregen, maar meteen vanaf het begin viel me op dat de zijkanten toch een wat roze tint leken te hebben. Het (blijkbaar) bekende probleem met de coating. Al zou je ook kunnen stellen dat delen een blauwtint hebben. Het is maar hoe je ernaar kijkt.

Deze foto's zijn wel representatief voor hoe het er recht van voren uitziet. Met name bij grijstinten erg opvallend. De meest rechtse roze strook valt me regelmatig op. Alleen bij donkerdere kleuren liet het zich lastiger op foto's vastleggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ongetwijfeld is dit volgens LG binnen specificaties, maar ik ben er niet zo blij mee en denk er zelfs over om de TV terug te sturen. Al gaat het echt een hel zijn om 'm weer terug in de doos te krijgen. En de folie is ook al van het scherm.

Mede-65" bezitters, wat denken jullie. Is dit herkenbaar en heeft bijna elk scherm dit, of hoef ik dit niet te accepteren?
Had/heb ik ook met mijn G1. Ik heb hem niet teruggebracht. En daar heb ik nu, ruim 6 maanden later, geen spijt van. Het verschijnsel neemt af met de maanden en bij echt goede content (hoge resolutie bluray films) zie ik het eigenlijk nooit.
Heb ook laatst een zwart wit film gezien en ook hier niets gemerkt.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
Ahrnuld schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gewoon terug sturen, ziet er niet uit... als je het binnen winkel termijn doet boeit LG niet zo. Het valt duidelijk op tijdens normaal gebruik dus heb je recht tot terugsturen/omruil. Als je al langere tijd getest hebt kan het zijn dat de winkel je retourrecht ongeldig verklaard en wordt het reparatie/ruil recht (reele testijd is niet hard gedefineert in de wet maar een paar uur draaitijd). Gewoon even met de winkel overleggen, tip laat je niet zomaar afzetten met monteur langslaten komen maar vraag duidelijk naar je retour/ruil recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 08:43
Ik ga te midden van deze issues hier, waarvoor ik hoop dat jullie een oplossing vinden, gewoon even een schaamteloze adoratiepost maken :Y

Ik had voorheen een Philips 43pus6503, en daar ben ik aan gekomen door in de Pricewatch de 43" TV's te selecteren, te sorteren op prijs van laag naar hoog, de Salora meuk te negeren en de eerste TV van een gangbaar merk aan te schaffen. Die was vrij aardig, maar kon alleen in de Movie presetting acceptabel beeld laten zien, mits het niet te donker of te fel was. En daarin gamen geeft een halve seconde lag.

Dat is nu vier jaar geleden, ik was het matige contrast, de banding en de backlight bleed wel echt zat, en daarom heb ik mij een 48" C2 aangeschaft. _O_

Wat een beeld zeg. Het is op een merkwaardige manier dubbel: enerzijds knallen de kleuren en de highlights van het scherm af, anderzijds geeft het een heerlijk rustig en uniform beeld. In SDR is het al mooi, in HDR betrap ik mezelf erop dat ik het verhaal van een film deels mis omdat ik zit te kijken naar de schaduwdetails of de highlights van de zon die door een raam de scene in schijnt.

Prachtig *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:44
echthard schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:02:
[...]

Het was de MM en de verkoper was er erg over te spreken. En ik heb me ook behoorlijk ingelezen van te voren, wilde het alleen nog even bekijken in het echt voor ik de 77" ga bestellen. Met HDR zag het er trouwens een stuk beter uit, maar kan me niet voorstellen dat het zonder HDR dan zo schokkerig is. Ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat ik bedoel is dat een filmscene met die film setting - de achtergrond, wat geen focus heeft - dan erg trilt. Meestal let je niet op de achtergrond, maar zouden jullie LG OLED eigenaren daar eens op willen letten?
Het trillen bij pannende shots herken ik. Dit viel erg goed op bij de 4k Bluray van Dune, de scenes waar je langzaam over de stad vliegt. 24Hz content op een 120Hz scherm gaat er nooit soepel uitzien zonder wat hulp. Er is een instelling die dit vrij goed corrigeert zonder echt SOE te introduceren. Truemotion stand 'Cinema wissen' op mijn LG CX.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:26
Refreshrate op 24hz, werkt dat niet?
(Moet de content niet als 60 fps encoded aangeboden worden… dat zal wel het probleem zijn)

[ Voor 58% gewijzigd door Deleon78 op 06-12-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Deleon78

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkBnZlr_M9c6Qbu_XPf4n6SpIhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKumz7cZtaGF2efB9NNUPj74.jpg?f=fotoalbum_large

LG G2 review van Rtings.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g2-oled

[ Voor 5% gewijzigd door Millert op 06-12-2022 22:47 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 15:18
Millert schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:53:
[...]

Het trillen bij pannende shots herken ik. Dit viel erg goed op bij de 4k Bluray van Dune, de scenes waar je langzaam over de stad vliegt. 24Hz content op een 120Hz scherm gaat er nooit soepel uitzien zonder wat hulp. Er is een instelling die dit vrij goed corrigeert zonder echt SOE te introduceren. Truemotion stand 'Cinema wissen' op mijn LG CX.
Bedankt voor de termen, nu kan ik het beter uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:26

The Zep Man

🏴‍☠️

Millert schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:53:
24Hz content op een 120Hz scherm gaat er nooit soepel uitzien zonder wat hulp.
Dat gaat prima met 24 Hz. Je krijgt echter problemen bij afwijkende waardes. Denk aan 23,976 Hz. De beste oplossing bij een gebrek aan additionele technieken is om de refresh rate aan te passen naar 23,976 Hz.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2022 09:35 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@The Zep Man Jij haalt een ander issue aan.
Als je 23,976 afspeelt op 24hz krijg je eens in de zoveel tijd een stotter / frame skip.
Het gaat hier om het niet vloeiend kunnen tonen van langzame panning shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Millert schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:41:
Als je 23,976 afspeelt op 24hz krijg je eens in de zoveel tijd een stotter / frame skip.
Het gaat hier om het niet vloeiend kunnen tonen van langzame panning shots.
Als je 23,976 Hz afspeelt op 24 Hz of 120 Hz zonder verdere bewerking, dan zullen je langzame panning shots niet vloeiend zijn.

[edit]
Ah, ik zie de screenshot die je refereert. Dat is een ander probleem met hetzelfde symptoom.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@The Zep Man Stuur even een bericht naar Rtings dat ze ernaast zitten dan :+.

@The Zep Man Bedankt voor het kijken naar de screenshot. Maar volgens mij uit het zich toch op verschillende manieren.

Ik heb de 4K Bluray van Dune afgespeeld met de PS5. Met cinema mode zonder beeldverbeteraars is er enkel bij langzame panning shots stotter te zien. Bijvoorbeeld de scène waar over Arrakis wordt gevlogen. Op te lossen met de genoemde Cinema clear instelling.

4K Mad max Fury Road (bron 23....hz) afgespeeld op 24hz geeft af een toe een frameskip. Ik ervaarde dit als storend terwijl mijn vader die meekeek het niet zag. Ingesteld op matching refreshrate was deze frameskip weg.

[ Voor 79% gewijzigd door Millert op 07-12-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zit met een refreshrate / kleurdiepte probleem met 2 LG OLEDs aangesloten op één desktop PC:

- LG 65G1
- LG 42C2
- Desktop PC met uitvoering: Gigabyte Radeon RX 6700 XT Gaming OC 12G
- 2 goed werkende HDMI 2.1 kabels

De 42C2 heeft de meeste toeters en bellen aan:

4K @ 120 Hz @10 bit 4:4:4
VRR
HDMI Ultra HD deep colour

De 65G1 komt dan echter in de problemen:

4K @ 60 Hz @ 8 bit 4:2:2
Geen VRR
Geen HDMI Deep colour

Wat gebeurt er precies:

- Ik kan bij de 65G1 maar maximaal 60 Hz, 8 bit en 4:2:2 kiezen
- VRR aan = no signal
- HDMI deep colour aan = no signal

Wat heb ik al geprobeerd:

- De boel omgedraaid, en dan draait de 65G1 keurig met alle toeters en bellen maar blijft de C2 achter (kabels zijn uitgesloten)
- Beide TVs HDMI deep colour aan = altijd zwart scherm bij eentje
- Beide TVs VRR aan = altijd zwart scherm bij eentje, of soms beiden
- Drivers DDU + oudere versies AMD drivers
- Bij beide TVs is de HDMI input als 'PC' gelabelt.

Weet iemand of je uberhaupt 2 dikke OLEDs kan aansluiten op één GPU inclusief de volle specs? Of kom ik dan in de knel qua bandbreedte zoals ik nu ondervind?

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 07-12-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
stin00 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:35:
Ik zit met een refreshrate / kleurdiepte probleem met 2 LG OLEDs aangesloten op één desktop PC:

- LG 65G1
- LG 42C2
- Desktop PC met uitvoering: Gigabyte Radeon RX 6700 XT Gaming OC 12G
- 2 goed werkende HDMI 2.1 kabels

De 42C2 heeft de meeste toeters en bellen aan:

4K @ 120 Hz @10 bit 4:4:4
VRR
HDMI Ultra HD deep colour

De 65G1 komt dan echter in de problemen:

4K @ 60 Hz @ 8 bit 4:2:2
Geen VRR
Geen HDMI Deep colour

Wat gebeurt er precies:

- Ik kan bij de 65G1 maar maximaal 60 Hz, 8 bit en 4:2:2 kiezen
- VRR aan = no signal
- HDMI deep colour aan = no signal

Wat heb ik al geprobeerd:

- De boel omgedraaid, en dan draait de 65G1 keurig met alle toeters en bellen maar blijft de C2 achter (kabels zijn uitgesloten)
- Beide TVs HDMI deep colour aan = altijd zwart scherm bij eentje
- Beide TVs VRR aan = altijd zwart scherm bij eentje, of soms beiden
- Drivers DDU + oudere versies AMD drivers

Weet iemand of je uberhaupt 2 dikke OLEDs kan aansluiten op één GPU inclusief de volle specs? Of kom ik dan in de knel qua bandbreedte zoals ik nu ondervind?
Klinkt wel aannemelijk, maar wellicht omdat je er zelf al naar toe schrijft. Maar 120hz 4:4:4 vraagt al veel van de hardware. Kan me voorstellen dan 2x48gbps too much is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Deleon78 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:55:
[...]

Klinkt wel aannemelijk, maar wellicht omdat je er zelf al naar toe schrijft. Maar 120hz 4:4:4 vraagt al veel van de hardware. Kan me voorstellen dan 2x48gbps too much is.
Ik had toch wel verwacht/gehoopt dat beide op 4K 120Hz mogelijk zou moeten zijn :-( Ik had hiervoor een 38" 3840 x 1600 op 165hz draaien en de TV op 4K 120 met alles aan. Ik heb toch het gevoel dat de dubbele HDMI 2.1 in combinatie met 2 OLED TVs voor vage problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 16:13
stin00 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:12:
[...]

Ik had toch wel verwacht/gehoopt dat beide op 4K 120Hz mogelijk zou moeten zijn :-( Ik had hiervoor een 38" 3840 x 1600 op 165hz draaien en de TV op 4K 120 met alles aan. Ik heb toch het gevoel dat de dubbele HDMI 2.1 in combinatie met 2 OLED TVs voor vage problemen zorgt.
Wat geven de specs van je kaart aan dat deze aankan? Daar zou ik eens mee beginnen. Als je daar al ziet dat de kaart dit niet kan hoef je niet meer verder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
cavanta schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:35:
[...]

Wat geven de specs van je kaart aan dat deze aankan? Daar zou ik eens mee beginnen. Als je daar al ziet dat de kaart dit niet kan hoef je niet meer verder te zoeken.
Ik zie bij de fabrikant specs alleen 2* HDMI 2.1 staan zonder enige limitaties. De manual laat de fysieke installatie zien in een pc. Misschien moet ik dit probleem even in het AMD videokaarten forum gedeelte posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 23:48
FrankRicard schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:07:
[...]

Ja, ik heb sinds kort ook problemen met ondertiteling bij The Americans. Ik kijk op het moment niets anders via D+, dus ik weet nog niet of het een probleem met de serie of de app is.
Volgens mij is het probleem opgelost. Ik weet niet zeker maar volgens mij is er een update gekomen vanuit LG. Mijn vriendin zei vorige week ineens: "Wat is dit voor scherm, WebOS wat is dat" en voordat ik bij de tv was, was het scherm al weg. Dus ik vermoed dat er een update is geweest. En de Russen zijn weer te begrijpen bij de Americans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Herkent iemand het probleem dat AppleTV Dolby Vision content te donker lijkt te zijn? Gaat om de WebOS app, dus niet de losse Apple Box. Gaat om een LG G1 met Cinema Home modus.

Ik gebruik de Rtings settings en content in andere apps met DV is prima.

Helderheid omhoog (hoger dan 50) zorgt ervoor dat zwart niet meer zwart is. Maar ik mis nu detail in donkere scenes/objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Op dit moment is mijn LG G1 met een optische kabel verbonden naar mijn stereo-versterker om zo het geluid over de boxen te spelen. De versterker heeft geen HDMI. Nu lees ik dat digital coax een hogere bandbreedte heeft dan optical en daardoor potentieel beter geluid.

Weet iemand of de lg g1 een digital coax uit ondersteund ? Ik wil graag de dac van de versterker gebruiken.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
r0p schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:13:
Op dit moment is mijn LG G1 met een optische kabel verbonden naar mijn stereo-versterker om zo het geluid over de boxen te spelen. De versterker heeft geen HDMI. Nu lees ik dat digital coax een hogere bandbreedte heeft dan optical en daardoor potentieel beter geluid.

Weet iemand of de lg g1 een digital coax uit ondersteund ? Ik wil graag de dac van de versterker gebruiken.

Heb je al gewoon even ergens de specs opgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Deleon78 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:35:
[...]

Heb je al gewoon even ergens de specs opgezocht?
Yes alleen kom het niet tegen. Wellicht maken ze gebruik van een koppelstuk.

Ik zit net in een nieuw appartement en de tv staat nog opgeslagen dus kan niet op de achterkant kijken. Vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 23:12

Dacht dat het niks uitmaakte. Je kan nog niet alles uit halen.
Als je verschil tussen deze 2 zou kunnen merken, zou mijn advies zijn; koop dan gelijk een stereo die eArc heeft.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:17

Vanuit een audiofiele benadering is juist een optische aansluiting gewenst. Dan is namelijk je systeem galvanisch gescheiden, oftewel er kan geen ongewenst signaal van je TV naar je versterker toe lopen.
Ik heb zelf een best een leuke audio set staan en in de hifi winkel raden ze ook vaak optisch aan, heb nog nooit gehoord dat dat slechter geluid geeft dan coaxiaal.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
65G2 > Wellicht gebruikersinstellingen, maar ik kan het niet vinden.

- als ik tv kijk, vervolgens ga gamen en dan mijn PS5 afsluit dan blijft de tv op het HDMI kanaal van de PS5 staan. Mijn vorige tv schakelde automatisch terug naar tv of een kanaal welke wel gebruikt wordt. Heeft de LG ook deze optie ?

- in het optie menu / overzicht tv zie ik alle draadloze speakers staan als mediaservers. dit zou ik graag willen verbergen. Kan dat ?

- ik gebruik geen kabel tv, maar zie dit wel in de keuze kanalen staan, kan dit ook verborgen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Deleon78 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:19:
Refreshrate op 24hz, werkt dat niet?
(Moet de content niet als 60 fps encoded aangeboden worden… dat zal wel het probleem zijn)
Nee, stutter is debet aan de OLED techniek. Dat komt door de perfecte responsetijd van OLED's. LCD tv's hebben hier geen last van, omdat de responsetijd lager is en LCD tv's altijd een soort van motion blur hebben. Bij OLEDs zorgen technieken als motion interpolation en Black Frame Insertion ervoor dat je die stutter niet meer (iig veel minder) merkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Hulleman schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:50:
[...]

Nee, stutter is debet aan de OLED techniek. Dat komt door de perfecte responsetijd van OLED's. LCD tv's hebben hier geen last van, omdat de responsetijd lager is en LCD tv's altijd een soort van motion blur hebben. Bij OLEDs zorgen technieken als motion interpolation en Black Frame Insertion ervoor dat je die stutter niet meer (iig veel minder) merkt.
Ik heb alleen wel het idee bij die Black Frame Insertion dat ik naar een knipperend beeld zit te kijken, dus dat heb ik toch maar weer uitgezet.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16
Erniebert schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:59:
[...]

Heb mijn 77 inch met de meegeleverde beugel gewoon door de WoodUpp panelen in de muur vastgeschroefd. Geen enkel probleem, mogelijk iets langere bouten gebruiken afhankelijk van de muur.
[Afbeelding]
Ik zat zelf ook te kijken naar dit soort panelen, enerzijds om mooi af te werken (en kabels wegwerken zonder stucwerk), maar hebben dat soort panelen ook echt effect? Is het voor TV kijken of meer om hol spraakgeluid in een grote ruimte te voorkomen? En werkt het ook echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Zojuist gewoon een update voor mijn C7 van toch al best wat jaartjes oud. Netjes van LG. 06.10.30, geen idee wat het precies toevoegt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Wel belachelijk slechte kabel clips zitten er achterop de LG G2 zeg... paar stevige kabels erin en ze sluiten al voor geen meter meer... valt bijjna uit elkaar als je er naar kijkt.

Iemand nog goeie tips om dat wat beter te krijgen? Of moet ik echt op zoek naar zelfklevende clipjes om het een beetje onder controle te krijgen.

Ik bedoel deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/om1htXM4El7oEGaWH7za9hwP51w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uPn1gxeyOiyJBmfIrqf2yTro.png?f=user_large

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:18
Felyrion schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:22:
Wel belachelijk slechte kabel clips zitten er achterop de LG G2 zeg... paar stevige kabels erin en ze sluiten al voor geen meter meer... valt bijjna uit elkaar als je er naar kijkt.

Iemand nog goeie tips om dat wat beter te krijgen? Of moet ik echt op zoek naar zelfklevende clipjes om het een beetje onder controle te krijgen.

Ik bedoel deze:
[Afbeelding]
Dezelfde waardeloze troep als op de G1 dus.. ik heb de boel maar vastgezet met good old ducttape 😷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:15
Felyrion schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:22:

Ik bedoel deze:
[Afbeelding]
Ja dat verbaasde me ook oprecht, hoe cheap dat gemaakt is. Maar het kan nog erger, zoek voor de lol eens de portspeed up van de ethernet poort. Dan zie je dat je de netwerkkabel alvast achterwege kunt laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Goku33 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:04:
Zojuist gewoon een update voor mijn C7 van toch al best wat jaartjes oud. Netjes van LG. 06.10.30, geen idee wat het precies toevoegt…
https://www.reddit.com/r/...r7/new_firmware_060030c7/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:35
THM0 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:00:
[...]

Ja dat verbaasde me ook oprecht, hoe cheap dat gemaakt is. Maar het kan nog erger, zoek voor de lol eens de portspeed up van de ethernet poort. Dan zie je dat je de netwerkkabel alvast achterwege kunt laten.
Want jij hebt content die meer dan 100Mbit (12.5 megabyte/s) vereist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
Barryvdh schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:31:
[...]

Ik zat zelf ook te kijken naar dit soort panelen, enerzijds om mooi af te werken (en kabels wegwerken zonder stucwerk), maar hebben dat soort panelen ook echt effect? Is het voor TV kijken of meer om hol spraakgeluid in een grote ruimte te voorkomen? En werkt het ook echt?
Het is primair om de acoustiek in een grote ruimte te dempen. Mijn kamer is in twee delen gesplitst en het deel met WoodUpp panelen, met rockwool er achter, is veel beter gedempt. Dat hoort iedereen die bij ons binnen komt. Als ik telefoneer en tijdens het bellen van de ene ruimte naar de andere loop, hoort de beller dat zelfs omdat het geluid scherper klinkt in de ruimte zonder de panelen. Dat doet dus ook wat met het geluid van de Phantom speakers en de tv voor de WoodUpp wand. Daarnaast werkt het mooi en makkelijk af, maar dat is subjectief natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
SpeedyNick schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:38:
[...]

Dezelfde waardeloze troep als op de G1 dus.. ik heb de boel maar vastgezet met good old ducttape 😷
Inderdaad, gewoon ducttape. Opgelost 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:15
CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:17:
[...]

Want jij hebt content die meer dan 100Mbit (12.5 megabyte/s) vereist?
Nou met een beetje BR rip zit je daar al niet zover vanaf volgens mij. En wat kost het nou om er gewoon een 1Gbps poort in te stoppen? Elk streaming kastje heeft dat ook. Heb je in ieder geval nog wat ruimte over voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@THM0 In de toekomst wordt je oled televisie niet opeens 8K :+. Buiten (illegale) Bluray rips volstaat de ethernet poort. En de echte Tweaker heeft vast WiFi die boven de 100Mbps uitkomt. Scheelt ook weer een kabel die je moet wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Millert schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:53:
@THM0 In de toekomst wordt je oled televisie niet opeens 8K :+. Buiten (illegale) Bluray rips volstaat de ethernet poort. En de echte Tweaker heeft vast WiFi die boven de 100Mbps uitkomt. Scheelt ook weer een kabel die je moet wegwerken.
Een echte tweaker gebruikt geen wifi wanneer het niet nodig is.
Een echte tweaker gebruikt een fatsoenlijke mediaplayer en gebruikt de tv als dom scherm.

🫣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Deleon78 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:52:
[...]

Een echte tweaker gebruikt geen wifi wanneer het niet nodig is.
Een echte tweaker gebruikt een fatsoenlijke mediaplayer en gebruikt de tv als dom scherm.

🫣
Praat voorzelf met wat de definitie van een 'echte' tweaker is :/

Ik bepaal zelf wel als tweaker hoe ik mijn eigen tech wil gebruiken en op welk manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Xqlus1ve schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:56:
[...]

Praat voorzelf met wat de definitie van een 'echte' tweaker is :/

Ik bepaal zelf wel als tweaker hoe ik mijn eigen tech wil gebruiken en op welk manier.
Misschien moet je even de post boven die van mij lezen. Ik had hem zelfs al voor je gequote.

[ Voor 5% gewijzigd door Deleon78 op 09-12-2022 09:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jullie beiden hebben een visie van een 'echte' tweaker die nog kant of wal raakt. Iedere tweaker bepaalt voor zichzelf hoe hij het voor zichzelf wil aankleden en gebruiken.

Dan is opeens iedereen met een lucht gekoelde of een AIO waterkoeler pc geen echter tweakers meer omdat ik een custom loop gebruik. Of iemand die niet zijn eigen zonnepanelen neer legt geen echte tweaker. Slaat natuurlijk nergens op.

Ontopic. Mijn OLED is verbonden met WIFI en dat doet hij prima, zelfde geldt voor mijn Shield Pro. Ik blijf anders kabels trekken door het huis en daar heb ik geen zin in. En persoonlijk moet ik 8K nog in de levende lijve aanschouwen, maar het kan opeens hard gaan. 4K dacht ook iedereen dat dat wel lang duurde maar dat ging opeens ook heel hard. Vaak is streamen de eerste die een hogere resolutie aanbieden en volgt daarna de rest geleidelijk wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
Los van de definitie van een echte Tweaker :), denk ik dat er inmiddels genoeg gepost is over de 100mbit lanpoort van de LG Oled televisies. Dat was de voornaamste reden van mijn reactie. Hier komen zeuren over features die niet op je toestel zitten heeft geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Thanks, maar dat is dus de versie van 2 maanden geleden (die ik bij mijn weten overigens niet gehad heb). 06.10.30 is weer nieuwer.
Blijkbaar zijn dit de notes:
MR5_2209 reflected (06.10.30)
We have applied a series of security vulnerability patches that fall into the categories below.
– Elevate Privileges
– Force Firmware Downgrade
– Voice recognition performance is improved.

Niks spectaculairs dus. Die update van 2 maanden terug maakt de TV wel weer echt wat meer toekomstproof qua codecsupport lijkt het. Nogmaals erg netjes voor een TV van bijna 6 jaar oud inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
Millert schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:10:
Los van de definitie van een echte Tweaker :), denk ik dat er inmiddels genoeg gepost is over de 100mbit lanpoort van de LG Oled televisies. Dat was de voornaamste reden van mijn reactie. Hier komen zeuren over features die niet op je toestel zitten heeft geen toegevoegde waarde.
Gelukkig laat het Smart TV OS en de Apps ook te wensen over, dat je die UTP poort ook niet nodig hebt buiten het update van de TV misschien. :)

LG OLED prachtige TV's, maar het OS is het gewoon net niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Xqlus1ve schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:06:
Jullie beiden hebben een visie van een 'echte' tweaker die nog kant of wal raakt. Iedere tweaker bepaalt voor zichzelf hoe hij het voor zichzelf wil aankleden en gebruiken.

Dan is opeens iedereen met een lucht gekoelde of een AIO waterkoeler pc geen echter tweakers meer omdat ik een custom loop gebruik. Of iemand die zijn eigen zonnepanelen neer legt geen echte tweaker. Slaat natuurlijk nergens op.

Ontopic. Mijn OLED is verbonden met WIFI en dat doet hij prima, zelfde geldt voor mijn Shield Pro. Ik blijf anders kabels trekken door het huis en daar heb ik geen zin in. En persoonlijk moet ik 8K nog in de levende lijve aanschouwen, maar het kan opeens hard gaan. 4K dacht ook iedereen dat dat wel lang duurde maar dat ging opeens ook heel hard. Vaak is streamen de eerste die een hogere resolutie aanbieden en volgt daarna de rest geleidelijk wel.
Het was sarcasme, vandaar de smiley. Maar goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 13:03

Rudios

Lost in space?

Jumpman schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:07:
[...]

LG OLED prachtige TV's, maar het OS is het gewoon net niet.
Dat is jouw mening idd. Ik heb nooit problemen gehad met het OS en het werkt snel en overzichtelijk.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:29

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rudios schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:21:
[...]

Dat is jouw mening idd. Ik heb nooit problemen gehad met het OS en het werkt snel en overzichtelijk.
Nou. Sonos eist de HDMI poort op zodat je niet naar een Bluetooth apparaat kunt luisteren. Dat zou niet moeten mogen. En de door mij ingestelde volgorde van de IoT apparaten wordt niet onthouden en is daarmee, wat mij betreft, vrij nutteloos. Nu heb ik diverse apps waarmee ik de smart apparaten bedien maar bied het dan niet aan. Ook kan ik mijn LG niet in Google Home krijgen en wel in Homekit. Of als ik de Gids opstart of afsluit dan valt het geluid even weg. Allemaal van die zaken dingen waarvan ik ook zeg: had beter gekund.

Edit: dat opstarten van de Gids en het even wegvallen van het geluid is waarschijnlijk alleen als alle gegevens nog niet in de Gids staan, merk ik nu. :9

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 09-12-2022 15:53 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:27
Ik heb vandaag de LG OLED55C25LB in gebruik genomen maar krijg CI+ niet aan het werk. Ik gebruik de CAM module en smartcard die in mijn vorige TV zat. Alle zenders worden gevonden en zie in de instellingen ook het smartcardnummer. Maar op het moment dat ik RTL4 bijvoorbeeld kies krijg ik de melding “Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt”. Kan het zijn dat de CAM module of smartcard te oud is voor deze TV? Op de Ziggo site staat de C2 nog niet als gecertificeerd, maar ik zie hier en op andere sites toch wel posts van C2 gebruikers met Ziggo.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 15:43
PatrickC schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:07:
Ik heb vandaag de LG OLED55C25LB in gebruik genomen maar krijg CI+ niet aan het werk. Ik gebruik de CAM module en smartcard die in mijn vorige TV zat. Alle zenders worden gevonden en zie in de instellingen ook het smartcardnummer. Maar op het moment dat ik RTL4 bijvoorbeeld kies krijg ik de melding “Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt”. Kan het zijn dat de CAM module of smartcard te oud is voor deze TV? Op de Ziggo site staat de C2 nog niet als gecertificeerd, maar ik zie hier en op andere sites toch wel posts van C2 gebruikers met Ziggo.
Je vermeld niet welke en welke versie van je cam module. Is deze verouderd, dan werkt dit meestal toch wel. Alleen interactief doet het dan niet.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb vandaag de LG OLED55C25LB in gebruik genomen maar krijg CI+ niet aan het werk.
Heb je de laatste firmware op de TV geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Inderdaad even aangeven welke CI+ module je hebt. Een oude CAM werkt veelal niet.

Daarnaast: bij welke webshop of winkel is de TV aangeschaft? Een EU model kan namelijk soms problemen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
je hebt een 1.3 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De CI+ module is van @Smit.
- Device Type Name: CAM-1659
- CI+ Software Version: 1.1
- CI+ Hardware Identification: 3300
- CAM build data : Aug 2 2009

Firmware op de TV is de laatste versie: Version 03.21.30

De TV is gekocht bij EP Tummers bij mij in het dorp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVvBkGVtBsMgXctJAMHM-PNWHDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdAd2TIMjDJc58ETZK6QADUN.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt er op dat ik een nieuwe CAM module nodig ga hebben. Zijn hier nog verschillen tussen? Ik zie met name Quantis en Smit voorbij komen. Ik ga ‘m dan los kopen en dus niet bij Ziggo voor €2 per maand aanschaffen.

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 10-12-2022 20:19 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Laatst online: 27-09 19:37
THM0 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:48:
[...]

Nou met een beetje BR rip zit je daar al niet zover vanaf volgens mij. En wat kost het nou om er gewoon een 1Gbps poort in te stoppen? Elk streaming kastje heeft dat ook. Heb je in ieder geval nog wat ruimte over voor de toekomst.
Met een bedrade netwerk port op 100mbit kan dit m.i. idd best 'krap' zijn voor bepaalde content, en dat zal in de toekomst (met meer hoge bitrate bronnen) alleen maar vaker merkbaar zijn.
Een goede wifi situatie kan vast hogere bitrates opleveren, maar mijn ervaring is dat dit hoogst zeldzaam is. (Buurvrouwen met slechte magnetrons, kinderen met teveel draadloze apparaten op hetzelfde Wifi netwerk 8)7

Tip voor mensen die bedraad en >100mbit willen: Er lijkt een 'nood'oplossing te zijn: Er zijn USB->ethernet dongles die een werkende 1 GBit netwerk port opleveren (ook werkend gezien op recente LG apparaten).

willekeurig voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=j2ZZnYkMhCs

Er is 1 addertje onder het gras, niet elke USB port lijkt bruikbaar te zijn, alsof sommige porten enkel over te lage (usb2) snelheden beschikken.

[ Voor 6% gewijzigd door AzertyNL op 10-12-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 07:54
Iemand ervaring met AirPods koppelen aan een C1? Ik krijg ze wel verbonden maar de verbinding wordt na 2 sec verbroken en dan switched hij terug naar de sonos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatrickC schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:00:

[Afbeelding]

Lijkt er op dat ik een nieuwe CAM module nodig ga hebben. Zijn hier nog verschillen tussen? Ik zie met name Quantis en Smit voorbij komen. Ik ga ‘m dan los kopen en dus niet bij Ziggo voor €2 per maand aanschaffen.
Ik heb geen Ziggo maar ik vermoed wel dat het aan de versie ligt.
Weet niet precies het verschil tussen alle versie maar bij V&A staat er nog wel wat te koop.
v&a aangeboden: Smit Interactieve CI+ 1.3 module (Ziggo branding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:29

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Boinkie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:33:
Iemand ervaring met AirPods koppelen aan een C1? Ik krijg ze wel verbonden maar de verbinding wordt na 2 sec verbroken en dan switched hij terug naar de sonos.
Lees maar even: GerCor in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Wij hebben een 55E7N. Hierbij is het mogelijk om gehoorapparaten via bluetooth te koppelen en dat werkt prima. Echter, als ik zowel het geluid over bluetooth zou willen en tegelijk ook de speakers van de tv lijkt dit geen optie.

Eventueel zou het geluid naast de gehoorapparaten via een Sonos soundbar kunnen afspelen (aangesloten via optical). Het doel is dat anderen in de ruimte ook mee kunnen luisteren wanneer het geluid over het gehoorapparaat loopt.

Hebben anderen eerder met dit bijltje gehakt?

Ik vraag dit voor een vriend 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:47

[Afbeelding]

Een 1.1 is idd te oud voor moderne tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
AzertyNL schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:11:
[...]

Met een bedrade netwerk port op 100mbit kan dit m.i. idd best 'krap' zijn voor bepaalde content, en dat zal in de toekomst (met meer hoge bitrate bronnen) alleen maar vaker merkbaar zijn.
Een goede wifi situatie kan vast hogere bitrates opleveren, maar mijn ervaring is dat dit hoogst zeldzaam is. (Buurvrouwen met slechte magnetrons, kinderen met teveel draadloze apparaten op hetzelfde Wifi netwerk 8)7

Tip voor mensen die bedraad en >100mbit willen: Er lijkt een 'nood'oplossing te zijn: Er zijn USB->ethernet dongles die een werkende 1 GBit netwerk port opleveren (ook werkend gezien op recente LG apparaten).

Er is 1 addertje onder het gras, niet elke USB port lijkt bruikbaar te zijn, alsof sommige porten enkel over te lage (usb2) snelheden beschikken.
Kan je dan niet beter gewoon een fatsoenlijke mediaplayer kopen/ gebruiken? Loop je ook geen risico dat de decoder te traag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Even een gewetens vraag met een paar wijntjes op, zijn de usb poorten 3.0?. Volgens interwebs, is 1gbit gelijk aan 125mb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
. Nm

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 10-12-2022 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[...]

Werkt hier prima op mijn 65G1, haal 350 mbit (maximum van m'n contract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:38
stin00 schreef op zondag 11 december 2022 @ 01:21:
[...]

Werkt hier prima op mijn 65G1, haal 350 mbit (maximum van m'n contract)
350 MB zou volgens LG nog niet mogelijk zijn op de huidige tv,s, zou iemand anders met een G1 dat ook eens willen testen ..!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MilesD. schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:29:
[...]

350 MB zou volgens LG nog niet mogelijk zijn op de huidige tv,s, zou iemand anders met een G1 dat ook eens willen testen ..!
Denk dat je m'n post niet goed interpreteert. Ik heb dus een USB 3.0 naar ethernet dongle en haal daarmee 350 mbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 15:43

[Afbeelding]

Ja, die is echt oud. Voor je een andere koopt zou je 'm kunnen proberen, heb ik geen ervaring verder mee.
Ik heb zelf voor de slaapkamer een LG tv uit 2016, daarin zit een Quantis CI+ module v1.2. Die werkt prima, behalve dat deze niet retourgeschikt is. Interactieve tv werkt dan niet. Mij boeit dit verder niet, tv kijken en het smart gedeelte werken gewoon goed.
Als je er eentje op marktplaats wil scoren zou ik gelijk voor een 1.3 versie gaan. Quantis of Smit maakt niks uit.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:38
stin00 schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:47:
[...]

Denk dat je m'n post niet goed interpreteert. Ik heb dus een USB 3.0 naar ethernet dongle en haal daarmee 350 mbit.
Sorry je hebt gelijk, her was nog vroeg … :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik las op internet dat sommige C2 modellen voornamelijk de 42" geen evo scherm hebben.

Kan iemand mij helpen je bevestigen of ik een evo scherm heb?

Type nummer

OLED55C25LB.DEUQLJP

De Q zou staan voor WBC? En dat is geen Evo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Geen idee, geen zin om te googlen :) je hebt het zelf al gevonden, begrijp ik. Ben je gewoon nieuwsgierig?

[ Voor 84% gewijzigd door Deleon78 op 11-12-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
Deleon78 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:46:
Geen idee, geen zin om te googlen :) je hebt het zelf al gevonden, begrijp ik. Ben je gewoon nieuwsgierig?
Omdat ik niet weet of dat ook voor de 55" geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Sophia schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:56:
[...]

Omdat ik niet weet of dat ook voor de 55" geldt.
Enige manier van echt uitsluiten is via het Service Menu. Nou heeft niet iedereen een LG service remote liggen (tientje op Amazon), maar er zijn ook andere manieren (eigen risico): https://www.reddit.com/r/...menu_without_the_service/

In het service menu op zoek naar:

Here's what Module Info 2 should display in your service menu:

C2 42" - 00/00/1/03 - WBC panel
C2 42" - 08/00/1/03 - WBE panel
C2 48"/55"/65"/77" - 08/50/1/03 - OLED EX panel
G2 55"/65"/77" - 08/50/1/04 - OLED EX panel

Ik weet niet exact welke C2 panelen er allemaal per formaat in omloop zijn. Bovenstaande gevonden op andere sites (Reddit etc). Heb m'n eigen 42C2 bekeken en dat is een WBE paneel volgens het module info 2 nummer.

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 11-12-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
stin00 schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:02:
[...]

Enige manier van echt uitsluiten is via het Service Menu. Nou heeft niet iedereen een LG service remote liggen (tientje op Amazon), maar er zijn ook andere manieren (eigen risico): https://www.reddit.com/r/...menu_without_the_service/

In het service menu op zoek naar:

Here's what Module Info 2 should display in your service menu:

C2 42" - 00/00/1/03 - WBC panel
C2 42" - 08/00/1/03 - WBE panel
C2 48"/55"/65"/77" - 08/50/1/03 - OLED EX panel
G2 55"/65"/77" - 08/50/1/04 - OLED EX panel

Ik weet niet exact welke C2 panelen er allemaal per formaat in omloop zijn. Bovenstaande gevonden op andere sites (Reddit etc). Heb m'n eigen 42C2 bekeken en dat is een WBE paneel volgens het module info 2 nummer.
Thanks

Geeft dat geen garantie problemen?

Heb jij dit via de webbrowser gedaan? dat lijkt mij de makkelijkste manier namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Sophia schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:16:
[...]

Thanks

Geeft dat geen garantie problemen?

Heb jij dit via de webbrowser gedaan? dat lijkt mij de makkelijkste manier namelijk.
Ze kunnen, voor zover ik weet, niet nagaan hoe vaak iemand het service menu heeft bekeken. Mogelijk wel of bepaalde settings (tijdelijk) zijn uitgeschakeld (denk aan ABSL uit of andere tweaks die pixel slijtage versnellen). Iets enkel raadplegen voor informatie is nooit een reden om garantie te verliezen :)

Ik ben in bezit van een LG service remote waar de In Start knop al op zit die toegang geeft tot het service menu.

Ik kan je helaas niet echt adviseren welke alternatieve methode de beste is, geen ervaring mee nog.

Je kan ook denken 'boeiend' en het lekker zo laten en niks uitzoeken. Het weten welk paneel je hebt voegt relatief weinig toe :+

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 11-12-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
stin00 schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:22:
[...]

Ze kunnen, voor zover ik weet, niet nagaan hoe vaak iemand het service menu heeft bekeken. Mogelijk wel of bepaalde settings (tijdelijk) zijn uitgeschakeld (denk aan ABSL uit of andere tweaks die pixel slijtage versnellen). Iets enkel raadplegen voor informatie is nooit een reden om garantie te verliezen :)

Ik ben in bezit van een LG service remote waar de In Start knop al op zit die toegang geeft tot het service menu.

Ik kan je helaas niet echt adviseren welke alternatieve methode de beste is, geen ervaring mee nog.

Je kan ook denken 'boeiend' en het lekker zo laten en niks uitzoeken. Het weten welk paneel je hebt voegt relatief weinig toe :+
Thanks.

Ik ga het proberen via de browser.

Jawel boeit mij wel want had een Evo panel verwacht heb daar ook voor betaald, dus wil die ook hebben.
Mocht het geen evo zijn dan wil ik het laten omruilen en anders laat ik de koop ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sophia schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:49:
Ik las op internet dat sommige C2 modellen voornamelijk de 42" geen evo scherm hebben.

Kan iemand mij helpen je bevestigen of ik een evo scherm heb?

Type nummer

OLED55C25LB.DEUQLJP

De Q zou staan voor WBC? En dat is geen Evo?
Op de LG website staat toch gewoon vermeld dat dit een evo paneel heeft?

Zou LG dan liegen over de specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
Xqlus1ve schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:53:
[...]

Op de LG website staat toch gewoon vermeld dat dit een evo paneel heeft?

Zou LG dan liegen over de specificaties?
Dat deden(?) ze helaas wel.
Zie dit artikel https://crast.net/63382/t...ns-has-the-company-given/

Following the arrival of the 42 and 48-inch model to various internet experts, it was learned that this model does not have an EVO panel, at least in 42 inches. But the debate is served as the box, instruction manual and other nomenclatures clearly speak of a panel EVO, although however the company insists that there are no such panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sophia schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:28:
[...]

Thanks.

Jawel boeit mij wel want had een Evo panel verwacht heb daar ook voor betaald, dus wil die ook hebben.
Mocht het geen evo zijn dan wil ik het laten omruilen en anders laat ik de koop ontbinden.
Ben benieuwd wat je te ziet krijgt want inderdaad als je een Evo paneel koopt moet je deze ook geleverd krijgen.
De methode met de browser naar het service menu gaan is misschien niet ideaal maar het werkt wel.
Dit als je geen service afstandsbediening hebt of er niet op kunt wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:43

thijsco19

KTM 990 SMT

Volgens mij komt dat omdat er geen "evo" paneel bestaat. Wel een "EX" (zo uit m'n hoofd).
"Evo" is dan ook een marketing term van lg, niet van lg display waar dus die panelen vandaan komen.
Lg kan dus gewoon evo op de doos zetten en toch verschillende panelen gebruiken.

Snelle zoektocht:
YouTube: 42-inch LG C2 OLED TV Review - "EVO" But Older Panel?, in het begin heeft hij het erover.
https://www.techweekmag.c...een-oled-evo-and-oled-ex/ hier ook nog wat info.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

zijn er mensen met goede ervaringen met een
bepaald merk bumper/ beschermhoes voor de Magic remote van de C2 enzo?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eerste dagen deed SkyShowtime het perfect op mijn 55C7. Nu blijft hij hangen op het logoscherm. Iemand een idee hoe dat te verhelpen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

thijsco19 schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:19:
Volgens mij komt dat omdat er geen "evo" paneel bestaat. Wel een "EX" (zo uit m'n hoofd).
"Evo" is dan ook een marketing term van lg, niet van lg display waar dus die panelen vandaan komen.
Lg kan dus gewoon evo op de doos zetten en toch verschillende panelen gebruiken.

Snelle zoektocht:
YouTube: 42-inch LG C2 OLED TV Review - "EVO" But Older Panel?, in het begin heeft hij het erover.
https://www.techweekmag.c...een-oled-evo-and-oled-ex/ hier ook nog wat info.
En ik had gelezen dat de 42" modellen een lagere piekhelderheid heeft omdat LG er misschien vanuit gaat dat deze meer als monitoren worden gebruikt (en dus minder snel opbranden (inbranden is incorrect bij OLED volgens mij :P )). Maar voor de rest wel dezelfde technieck gebruiken als bij de grotere tv uit dezelfde lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Jorgen schreef op maandag 12 december 2022 @ 00:10:
Eerste dagen deed SkyShowtime het perfect op mijn 55C7. Nu blijft hij hangen op het logoscherm. Iemand een idee hoe dat te verhelpen
Hardware upgraden?

Het is vrij normaal (edoch niet leuk) dat nieuwe softwareversies uitgaan van meer processing power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Volkert schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:29:
[...]

Hardware upgraden?

Het is vrij normaal (edoch niet leuk) dat nieuwe softwareversies uitgaan van meer processing power.
Als dat zo zou zijn, en dus je huidige tv ondergeschikt is voor de app, dan moeten ze de app updates stoppen voor zo'n model of support volledig stoppen. Indien je een update krijgt ga ik ervan uit dat deze gewoon zou moeten werken voor jouw tv (al dan wel wat langzamer).

Maar een app die vast blijft staan is niet zoals het hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gerwin89
Sophia schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:28:
[...]

Thanks.

Het service menu is heel makkelijk te benaderen met een windows programmatje genaamd ColorControl:
https://github.com/Maassoft/ColorControl

Het enige wat je hoeft te doen is de computer en de tv met hetzelfde (wifi)netwerk te verbinden. Het programma herkent de TV automatisch waarna je via de knop 'expert' -> 'InStart' in het service menu terecht komt :)

Daarnaast heb ik zelf nog via dit programma een setting aangezet dat hij het totaal aantal gedraaide uren laat zien in de standaard instellingen. Blijkbaar zat dit al op eerdere TV's, maar niet meer op mijn C2 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:09

d0s

sssst

N.a.v. enkele donkere scenes en het bekijken van Top Gun Maverick gisteren ook TPC uitgezet in het servicemenu. Ik meen een klein verschil te zien maar het is zeker niet schokkend (op een 55C2). GSR daarna uitgezet en dat lijkt wel wat meer te doen. Maar sowieso is het nu overdag lastig te beoordelen, vanavond nog eens rustig kijken.

Servicemenu openen via de browser werkt trouwens prima, dank voor de tips hier!

[ Voor 30% gewijzigd door d0s op 12-12-2022 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

https://www.reddit.com/r/...ssues_with_the_lg_tv_app/

Hier wordt dit probleem ook genoemd.
Met mijn zojuist gekochte G2 hier geen last van, app werkt goed.
Het lijkt erop dat dit alleen jouw model treft, óf alle 2017 modellen (in het ergste geval worden 2017 modellen niet meer ondersteund).
Hoe dan ook, ik zou dit melden bij SkyShowtime, en een update afwachten.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

d0s schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:15:
N.a.v. enkele donkere scenes en het bekijken van Top Gun Maverick gisteren ook TPC uitgezet in het servicemenu. Ik meen een klein verschil te zien maar het is zeker niet schokkend (op een 55C2). GSR daarna uitgezet en dat lijkt wel wat meer te doen. Maar sowieso is het nu overdag lastig te beoordelen, vanavond nog eens rustig kijken.

Servicemenu openen via de browser werkt trouwens prima, dank voor de tips hier!
Kijk je deze content allemaal via de build in apps?

Heb laatst Wednesday bekeken via de built in Netflix app (77C2) maar heb niet het idee dat de tv steeds donkerder wordt waar iedereen het steeds maar over heeft :?

Overige kijk ik veelal via de Shield Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:47
Heb je al eens geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren?
Daarnaast even de gebruikelijke cache legen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Xqlus1ve schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:58:
[...]

Kijk je deze content allemaal via de build in apps?

Heb laatst Wednesday bekeken via de built in Netflix app (77C2) maar heb niet het idee dat de tv steeds donkerder wordt waar iedereen het steeds maar over heeft :?

Overige kijk ik veelal via de Shield Pro.
Yep, via de build in apps. 1899 op Netflix en Top Gun Maverick op Amazon Prime.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Vulcan750 schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:12:
[...]

Ja, die is echt oud. Voor je een andere koopt zou je 'm kunnen proberen, heb ik geen ervaring verder mee.
Ik heb zelf voor de slaapkamer een LG tv uit 2016, daarin zit een Quantis CI+ module v1.2. Die werkt prima, behalve dat deze niet retourgeschikt is. Interactieve tv werkt dan niet. Mij boeit dit verder niet, tv kijken en het smart gedeelte werken gewoon goed.
Als je er eentje op marktplaats wil scoren zou ik gelijk voor een 1.3 versie gaan. Quantis of Smit maakt niks uit.
Ik heb inmiddels een Quantis CAM module versie 1.3 op de kop getikt en deze werkte meteen. Probleem opgelost! Dank allen voor de hulp! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

d0s schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:03:
[...]

Yep, via de build in apps. 1899 op Netflix en Top Gun Maverick op Amazon Prime.
Die heb ik beide op de Shield gekeken. Heb jij ook een android tv of apple tv waar je dan via dat Netflix of Prima kan kijken?

Ik begin steeds meer te vermoeden dat het aan de in build apps ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Xqlus1ve schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:30:
[...]

Die heb ik beide op de Shield gekeken. Heb jij ook een android tv of apple tv waar je dan via dat Netflix of Prima kan kijken?

Dat kan ik wel proberen, heb 2 Chromecast met google TV en ook nog een KPN decoder :) zal het vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
[...]

De beschermende maatregelen (abl, asbl, logo dimming..) werken normaliter voor alle content en bronnen. Bijzonder dat jij er niks van merkt als je via de Shield kijkt. Is er een periodieke overlay van de Shield die in beeld komt en het scherm 'wakker' houdt of zijn de verschillende functies wellicht uitgeschakeld in jouw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Millert schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:45:
[...]

De beschermende maatregelen (abl, asbl, logo dimming..) werken normaliter voor alle content en bronnen. Bijzonder dat jij er niks van merkt als je via de Shield kijkt. Is er een periodieke overlay van de Shield die in beeld komt en het scherm 'wakker' houdt of zijn de verschillende functies wellicht uitgeschakeld in jouw toestel?
Mijn C2 draait zoals die uit de doos is gekomen, ik heb een nieuwe toestel, de doos, piepschuim en folie was nog in mint condition (en gesealed).

Kan je wel vertellen dat als ik op mijn pc zit, en ik laat (per ongeluk) een bepaalde pagina voor langere tijd open staan dan wordt het beeld wel gedimd, maar dit deed mijn B6 ook al voorheen, duurt volgens mij een minuut of iets langer bij geen bewegend beeld (normaal gesproken springt mijn volledige zwarte screensaver aan en merk ik het dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Daarbij heb ik mij House of the Dragon aflevering 7 eens opgelet, halverwege eens op de remote gedrukt, beeld werdt niet helderder. Energie saving staat uit tijdens films en tv shows, enkel aan en op medium bij al het overige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

[...]

Ik ondervond hetzelfde (ook met de serie 1899) en keek via de Apple Tv, dus het ligt niet aan de Tv app

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Pagina: 1 ... 485 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.