Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kasseistamper schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:02:
Bij mijn oled tv stel ik hier de tv-box best in op 1080p of 2160P?

Met andere woorden voed ik hem het beste met 1080 of 2160P?
Je laat dát apparaat het upscalen doen die daar het beste in is. Aan jou om uit te zoeken welke dat is 😉

Edit; wat @Millert dus al zegt 👍

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 29-11-2022 22:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-07 08:24
Ik heb 2 problemen met Disney+ op mijn LG A1
  • De ondertiteling stopt na een minuut of 5-10 voor enige tijd (minuut of 10) en komt daarna weer tijdelijk terug
  • Bijvoorbeeld bij The Americans, als er Russisch gesproken wordt, en ik ondertiteling heb aanstaan, lijkt het alsof er hardcoded ondertiteling in de serie zit, en de gekozen ondertiteling in Disney+ komt over deze ondertiteling te staan, echter soms zijn het maar 2 woorden andere keren hele zinnen en dan weer gewoon helemaal niks van ondertiteling. Dit met alle beschikbare vertalingen.
Iemand een idee of dit op te lossen is? Of dat ik maar mijn fire stick moet gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 13:08
Ik ben sinds een paar weken in bezit van een LG C2 65", hierop kijk ik tv via een CI+ module (Ziggo). Ik vind de kwaliteit van het 'normaal' TV kijken (NED1 WK Voetbal) toch wat tegenvallen (Scherpte). iemand tips? Heb al wat veranderingen geprobeerd mbt zuiverheid, maar tot op heden niet echt het gewenste effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Turralyon schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:54:
  • De ondertiteling stopt na een minuut of 5-10 voor enige tijd (minuut of 10) en komt daarna weer tijdelijk terug
  • Bijvoorbeeld bij The Americans, als er Russisch gesproken wordt, en ik ondertiteling heb aanstaan, lijkt het alsof er hardcoded ondertiteling in de serie zit, en de gekozen ondertiteling in Disney+ komt over deze ondertiteling te staan, echter soms zijn het maar 2 woorden andere keren hele zinnen en dan weer gewoon helemaal niks van ondertiteling. Dit met alle beschikbare vertalingen.
Iemand een idee of dit op te lossen is? Of dat ik maar mijn fire stick moet gaan gebruiken?
Disney+ al geupdate naar de laatste versie via de LG Store?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Negakinu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:19:
[...]

Disney+ al geupdate naar de laatste versie via de LG Store?
Yes. Denk ook dat het door de laatste update gekomen is. Altijd probleemloos gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vndk
  • Laatst online: 26-06 12:54
Huismarb schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:13:
Ik ben sinds een paar weken in bezit van een LG C2 65", hierop kijk ik tv via een CI+ module (Ziggo). Ik vind de kwaliteit van het 'normaal' TV kijken (NED1 WK Voetbal) toch wat tegenvallen (Scherpte). iemand tips? Heb al wat veranderingen geprobeerd mbt zuiverheid, maar tot op heden niet echt het gewenste effect.
Niet de oplossing voor het tegenvallende beeld op Ned1, maar probeer kanaal 999 eens.
Dat is Ned1 in UHD, dat is een groot verschil qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:19
vndk schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:14:
[...]

Niet de oplossing voor het tegenvallende beeld op Ned1, maar probeer kanaal 999 eens.
Dat is Ned1 in UHD, dat is een groot verschil qua beeld.
Wat helaas niet echt UHD is als in 4K resolutie. Het is 1080p met HDR. Ik vond de scherpte ook tegenvallen in vergelijking met de normale nederland 1. Juist voetbal is goed geschikt voor 4K resolutie, maar dat is het dus niet.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:40

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Gerwin89 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:21:
[...]

Wat helaas niet echt UHD is als in 4K resolutie. Het is 1080p met HDR. Ik vond de scherpte ook tegenvallen in vergelijking met de normale nederland 1. Juist voetbal is goed geschikt voor 4K resolutie, maar dat is het dus niet.
Hoever zit je van je tv af? 1080P op een 65" van 3 meter is al soms zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Xqlus1ve schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:34:
[...]

Hoever zit je van je tv af? 1080P op een 65" van 3 meter is al soms zichtbaar.
Dit WK had een mooie test geweest om het verschil te zien tussen 4K en een normale uitzending. Maar om nou alleen HDR toe te voegen en vervolgens te zeggen dat het UHD is gaat helemaal nergens over.
Sowieso lijkt me HDR weinig toevoegen in een goed en constant verlicht stadion :?

[ Voor 9% gewijzigd door Gerwin89 op 30-11-2022 13:44 ]

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Gerwin89 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:43:
[...]

Dit WK had een mooie test geweest om het verschil te zien tussen 4K en een normale uitzending. Maar om nou alleen HDR toe te voegen en vervolgens te zeggen dat het UHD is gaat helemaal nergens over.
Sowieso lijkt me HDR weinig toevoegen in een goed en constant verlicht stadion :?
Eens ben van mening dat HDR = geen UHD. Ik zie High Definition en High Dynamic Range ook als 2 verschillende dingen, HDR kan ook toegepast wordt op bijvoorbeeld 480p.

Ik kijk geen voetbal, maar ik kan via de Nvidia Shield (Of een Android TV) tv kunnen kijken, hierbij zou het beeld beter ge-upscaled moeten worden naar 4K. Maar ik weet niet of je tv dit al standaard doet met je tv box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasseistamper
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb voor SDR de rtings calibratie overgenomen. Kan gezichtsbedrog zijn maar ervaar het beeld significant beter en scherper.

Alleen bij Energiebesparingsstap heb ik op automatisch laten staan, want uit is hij te fel. en als ik hem manueel lager zet, dan vind ik hem vaak te donker.

[ Voor 38% gewijzigd door Kasseistamper op 30-11-2022 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24
Gerwin89 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:43:
[...]

Geef mij maar 1080p HDR i.p.v. 4K SDR. En dat zeg ik, die op 2,6m van een 65" OLED zit. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Rivanov schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:39:
[...]

Geef mij maar 1080p HDR i.p.v. 4K SDR. En dat zeg ik, die op 2,6m van een 65" OLED zit. ;)
En wat is je redenatie daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Weet iemand hoe het kan dat mijn PS5 zo nu en dan opstart als ik de tv inschakel ?

Heeft het te maken met het groene vinkje wat ik bij de PS5 zie na het uitschakelen ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6wkcOT8Drk3mf8S9Y1JLpE7jQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQFOOe3dWhIWiFZquMYLOcDD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:42

GerCor

Zonder dallen geen pieken

vndk schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:44:
Weet iemand hoe het kan dat mijn PS5 zo nu en dan opstart als ik de tv inschakel ?

Heeft het te maken met het groene vinkje wat ik bij de PS5 zie na het uitschakelen ?
[Afbeelding]
Dat is toch de stand toen je TV uitschakelde? Als je de TV dan weer inschakelt start de TV daarmee op.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47

FeaR

In GoT we trust

vndk schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:44:

[Afbeelding]
HDMI CEC?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik gebruik earc en bijbehorende hdmi CEC op mijn LG OLED G1 en mijn Ambeo soundbar.
Maakt het wat uit dat LG die HDMI ingang automatisch labelt als "dvd player" ipv als "SB"?
Soundbar gaat netjes aan als ik tv aanzet en geluid op soundbar kan ik bedienen met LG remote. Ook earc werkt perfect via interne WebOS apps.
Maakt dan verder niet uit neem ik aan? Of is dat makkelijk ergens aan te passen?

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 30-11-2022 21:40 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Gerwin89 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:19:
[...]

Omdat HDR voor mij meer impact geeft dan enkel 4K. Uiteraard heb ik het liefst 4K HDR. Maar vind goede 1080p HDR meer waard dan 4K SDR.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Rivanov schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:52:
[...]

Omdat HDR voor mij meer impact geeft dan enkel 4K. Uiteraard heb ik het liefst 4K HDR. Maar vind goede 1080p HDR meer waard dan 4K SDR.
Helemaal mee eens. WK met UHD is top op de Oled. Kleuren spatten van het scherm en gras is groen zoals het hoort. Echt geweldig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

daffie82 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:39:
Ik gebruik earc en bijbehorende hdmi CEC op mijn LG OLED G1 en mijn Ambeo soundbar.
Maakt het wat uit dat LG die HDMI ingang automatisch labelt als "dvd player" ipv als "SB"?
Soundbar gaat netjes aan als ik tv aanzet en geluid op soundbar kan ik bedienen met LG remote. Ook earc werkt perfect via interne WebOS apps.
Maakt dan verder niet uit neem ik aan? Of is dat makkelijk ergens aan te passen?
Ga naar Thuisdashboard. Dan de 3 punten. Bewerken. Ingangen bewerken. Dan met de pointer op het icoontje gaan staan. Klik en kom je bij Pictogram bewerken. O, en je kunt daar de naam dan ook gelijk aanpassen naar Ambeo als je dat leuk vindt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VIOQrLVbkAPV8Png914TdNZEJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIaTFa6XFuWeWIRkFmC8yRSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wosMTTzW4Tj94oXgYVv1NnyiF_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BaVLNtlnz6PMNQmgPKyxKAY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 01-12-2022 09:38 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@GerCor Dank! Ga ik straks eens proberen thuis!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:40
Gerwin89 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:19:
[...]
Ik ben het ook volkomen met @Rivanov eens. De scherpte van het beeld hangt overigens niet enkel af van de resolutie maar bandbreedte, origineel materiaal enz... Goed HD materiaal kan er beter uitzien dan slecht 4K materiaal. Met HDR echter valt mijn mond vaak open van de prachtige kleuren (ik heb het dus niet enkel over felle highlights). De impact van HDR is ook voor mij veel hoger dan de impact van 4K.

Ik heb overigens een tiental jaar geleden nog een artikel gelezen waarin het ging over een studie om te zien wat de gemiddelde kijker het belangrijkst vond in een televisie-beeld. Resolutie kwam daarbij relatief laag uit het onderzoek. Op nummer 1 stond contrast, als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
GerCor schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:53:
[...]

Dat is toch de stand toen je TV uitschakelde? Als je de TV dan weer inschakelt start de TV daarmee op.
Nee, ik had alleen de PS5 uitgeschakeld en dan zie in dit in het keuzescherm van de ingangen.
Zou het kunnen zijn, als het altijd zo is.
Maar nu schakelt hij af en toe in en ik weet niet wat de trigger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:03

alwinus

Tweaked

Huismarb schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:13:
Verder ook eco stand uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vndk schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:30:
[...]
Zou het kunnen zijn, als het altijd zo is.
Maar nu schakelt hij af en toe in en ik weet niet wat de trigger is.
Nee, dat moet het zijn. Dat is het enige wat ervoor kan zorgen dat apparatuur in- dan wel uitschakelt. Dat het niet constant is zou ik alleen kunnen verklaren doordat HDMI CEC een niet lekker geïmplementeerd protocol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

FeaR schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:34:
[...]

Nee, dat moet het zijn. Dat is het enige wat ervoor kan zorgen dat apparatuur in- dan wel uitschakelt. Dat het niet constant is zou ik alleen kunnen verklaren doordat HDMI CEC een niet lekker geïmplementeerd protocol is.
Ik heb net een filmpje gezien van de Chromecast 3 die ik heb. Naast de HDMI aansluiting adviseren ze ook de USB aan te sluiten. Daarmee regel je dat wanneer je de TV uitschakelt de Chromecast ook wordt uitgeschakeld.

Moeilijk controleerbaar lijkt me maar ik moet er maar van uit gaan dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GerCor schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:43:
[...]
Ik heb net een filmpje gezien van de Chromecast 3 die ik heb. Naast de HDMI aansluiting adviseren ze ook de USB aan te sluiten. Daarmee regel je dat wanneer je de TV uitschakelt de Chromecast ook wordt uitgeschakeld.

Moeilijk controleerbaar lijkt me maar ik moet er maar van uit gaan dat het zo is.
Chromecast voedt je toch via USB? HDMI zelf kent geen power om een device te voeden. Dan is de Chromecast voeden met USB vanuit de TV en dan de TV uitschakelen in principe de stroomstekker uit de bron trekken en daardoor uitschakelen. Bij inschakelen van de TV komt er weer stroom op de USB en zal de Chromecast weer opstarten. Ergo, Chromecast staat altijd aan wanneer de TV aan staat. Dat is wat anders dan wat HDMI CEC doet (/behoort te doen). Als je de USB aan zou sluiten via een adapter op een 230V uit de muur zou de Chromecast altijd aan staan.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 01-12-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasseistamper
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb de indruk dat het beeld met de decoder va Orange iets minder scherp is dan de eerste dagen? Kan dit zijn omdat ik al te veel gewend ben aan het oled beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

FeaR schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:50:
[...]

Chromecast voedt je toch via USB? HDMI zelf kent geen power om een device te voeden. Dan is de Chromecast voeden met USB vanuit de TV en dan de TV uitschakelen in principe de stroomstekker uit de bron trekken en daardoor uitschakelen. Bij inschakelen van de TV komt er weer stroom op de USB en zal de Chromecast weer opstarten. Ergo, Chromecast staat altijd aan wanneer de TV aan staat. Dat is wat anders dan wat HDMI CEC doet (/behoort te doen). Als je de USB aan zou sluiten via een adapter op een 230V uit de muur zou de Chromecast altijd aan staan.
Als ik de TV uitgeschakeld heb en ik start, ik noem maar wat, de F1TV app op mijn telefoon en ik zeg: casten naar Chromecast.... dan gaat de TV ook aan. Nou ben ik totaal niet technisch maar het lijkt mij dat Chromecast de TV inschakelt. Want mijn telefoon stuurt het naar Chromecast. Ik neem aan dat mijn telefoon niet weet dat de Chromecast aan de TV gekoppeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

GerCor schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:32:
[...]

Als ik de TV uitgeschakeld heb en ik start, ik noem maar wat, de F1TV app op mijn telefoon en ik zeg: casten naar Chromecast.... dan gaat de TV ook aan. Nou ben ik totaal niet technisch maar het lijkt mij dat Chromecast de TV inschakelt. Want mijn telefoon stuurt het naar Chromecast. Ik neem aan dat mijn telefoon niet weet dat de Chromecast aan de TV gekoppeld zit.
Weet je zeker dat je het naar je chromecast stuur? Ik heb namelijk geen chromecast maar cast het direct door naar mijn tv.

Of zeg ik nu rare dingen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 01-12-2022 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
@GerCor Als er spanning blijft staan op de USB poorten wanneer je de tv in stand-by zet blijft de Chromecast online, vervolgens kan deze via HDMI-CEC de tv inschakelen. Als ik de PS5 inschakel, schakelt de televisie ook in.
@FeaR Ik noem de PS5 als voorbeeld dat een apparaat de televisie kan inschakelen. Gezien de Chromecast dit lijkt te doen ga ik ervanuit dat deze spanning heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Millert op 01-12-2022 16:01 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gebruiken jullie wel eens mp4, ts dolby vision videobestanden via de usb-ingang van jullie tv? dit kan de LG oled tot het model C9 doen. dit is een zeldzame optie van deze tv's.

ik was benieuwd naar gevorderde gebruikers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:34:
[...]

Weet je zeker dat je het naar je chromecast stuur? Ik heb namelijk geen chromecast maar cast het direct door naar mijn tv.

Sommige apps, ik meen Netflix en Youtube, hebben een cast functionaliteit ingebouwd. De LG Oled's hebben geen volledige Chromecast functionaliteit.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GerCor schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:32:
[...
Het inschakelen van de TV gebeurt dan over HDMI CEC inderdaad. Maar dan blijft, zoals gezegd, de stroom op de USB staan wanneer de TV uit is en daardoor de Chromecast altijd aan. Dat is niet geheel vergelijkbaar met een device met eigen voeding zoals genoemde PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Xqlus1ve schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:34:
[...]

Probeer het eens met de F1TV app dan. Ik kan alleen Chromecast kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1tlOrdr8AThij5NtPZ38A52KAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1u14FLWEJ606bMTCClKmJhFp.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de YouTube app kan ik wel naar de TV casten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgVbbQJLnr2FA-2LfBjl_6r2ZZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPvmTJCSFuJG2JGk5MLp8fn8.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT

@FeaR vanaf 2:30.

YouTube: 8 Best Chromecast Tips and Tricks - Smart DNS Proxy

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 01-12-2022 15:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Millert schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:35:
@FeaR Ik noem de PS5 als voorbeeld dat een apparaat de televisie kan inschakelen. Gezien de Chromecast dit lijkt te doen ga ik ervanuit dat deze spanning heeft.
Volgens mij liggen wij op één lijn ;)
Je bent dingen door elkaar aan het halen. Chromecast moet stroom krijgen, dat gaat via USB. Doe je de voeding via de 230 Volt in de muur staat de Chromecast altijd aan (en zal dus data downloaden volgens de video). Idee uit de video is om de Chromecast te voeden via USB van de TV met de gedachte dat er geen spanning op de USB staat als de TV uit is (en de Chromecast dan dus uit staat). Echter heeft jouw TV blijkbaar altijd spanning op de USB staan waardoor de Chromecast altijd aan staat. Stuur je dan signaal naar de Chromecast zal deze inderdaad via HDMI CEC de TV inschakelen. Echter heeft HDMI CEC niets te maken met de USB voor voeding.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 01-12-2022 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

FeaR schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:00:
[...]

Je bent dingen door elkaar aan het halen. Chromecast moet stroom krijgen, dat gaat via USB. Doe je de voeding via de 230 Volt in de muur staat de Chromecast altijd aan (en zal dus data downloaden volgens de video). Idee uit de video is om de Chromecast te voeden via USB van de TV met de gedachte dat er geen spanning op de USB staat als de TV uit is (en de Chromecast dan dus uit staat). Echter heeft jouw TV blijkbaar altijd spanning op de USB staan waardoor de Chromecast altijd aan staat. Stuur je dan signaal naar de Chromecast zal deze inderdaad via HDMI CEC de TV inschakelen. Echter heeft HDMI CEC niets te maken met de USB voor voeding.
Ach tuurlijk. Helemaal niet aan gedacht. 😫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 09:17
synorluna schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:04:
[...]

Is een wireless thermostaat geen optie? Die kun je ophangen waar je wilt en heb je in veel gevallen geen kabels nodig (soms wel voeding). Dan heb je daar geen last van met je tv.
Goede suggestie, had ik nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ok duidelijk, F1TV dus niet, Netflix / YT dus wel, weer wat geleerd (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerCor schreef op donderdag 1 december 2022 @ 00:39:
[...]

Ga naar Thuisdashboard. Dan de 3 punten. Bewerken. Ingangen bewerken. Dan met de pointer op het icoontje gaan staan. Klik en kom je bij Pictogram bewerken. O, en je kunt daar de naam dan ook gelijk aanpassen naar Ambeo als je dat leuk vindt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hdmi 2 earc (die wat ik wil wijzigen), staat er niet tussen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:52:
[...]

NPO1 is in UHD ook te bekijken bij KPN op kanaal 690.
De TV schakelt meteen om naar HLG HDR.
Best prima om naar te kijken zeker als het wat lichter is in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

daffie82 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:14:
[...]

Hdmi 2 earc (die wat ik wil wijzigen), staat er niet tussen 8)7
Vreemd.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 02-12-2022 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
HoppyF schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:41:
[...]

NPO1 is in UHD ook te bekijken bij KPN op kanaal 690.
De TV schakelt meteen om naar HLG HDR.
Best prima om naar te kijken zeker als het wat lichter is in de kamer.
Dat bedoel ik ook. Ik kijk NPO UHD via 999 op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 06:31:
[...]

Dat bedoel ik ook. Ik kijk NPO UHD via 999 op Ziggo.
Ik noemde KPN nog maar eens omdat wellicht niet iedereen dit weet.
Samen met Ziggo is dit wel een redelijk groot bereik landelijk.
Ik weet niet of er nog meer aanbieders zijn die NPO1 UHD aanbieden.

Ben wel benieuwd wanneer men echt 4K gaat uitzenden.
Duurt best lang.
Er zijn zo langzamerhand al genoeg 4K TV’s in de huiskamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HoppyF schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:29:
[...]

Ik noemde KPN nog maar eens omdat wellicht niet iedereen dit weet.
Samen met Ziggo is dit wel een redelijk groot bereik landelijk.
Ik weet niet of er nog meer aanbieders zijn die NPO1 UHD aanbieden.

Ben wel benieuwd wanneer men echt 4K gaat uitzenden.
Duurt best lang.
Er zijn zo langzamerhand al genoeg 4K TV’s in de huiskamers.
Voor Belgen is de kwaliteit via de NPO app zeker geen UHD helaas.
Maar goed, in dit apenland zend nog geen enkele zender in UHD uit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Hier hetzelfde probleem met mijn LG B6 helaas ....

Mijn nieuwe LG G2 geeft wel perfect beeld op dat kanaal :-)

Is er een oplossing bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

mucuracat schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:45:
[...]

Geen issue met lg b9.
Ik kijk wel via digitaal tv. Niet via kastje.
En het is niet 4k maar hdr. Dan mag het ook uhd genoemd worden.
Hier hetzelfde probleem met mijn LG B6 helaas ....

Mijn nieuwe LG G2 geeft wel perfect beeld op dat kanaal :-)

Is er een oplossing bekend ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 13:55
mucuracat schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:14:
[...]

Via instellingen toegankelijkheid.
Houd mute knop lang vast. En je komt er op.
Dat was hem inderdaad. Tof, dankjewel!

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Ik las iets over de serie 1899, dat deze zo donker is. Ik wil een vriend eens laten testen, maar weke scene van welke aflevering (tijdstip) is dat?
Ben zelf ook wel benieuwd namelijk, hij stuurde me al 2 foto's en daar zag je wel iets verschil (de Netflix versie en een download van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Binnetie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:06:
Ik las iets over de serie 1899, dat deze zo donker is. Ik wil een vriend eens laten testen, maar weke scene van welke aflevering (tijdstip) is dat?
Ben zelf ook wel benieuwd namelijk, hij stuurde me al 2 foto's en daar zag je wel iets verschil (de Netflix versie en een download van mij).
Alle afleveringen, zijn maar weinig scenes die helder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Xqlus1ve schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:13:
[...]

Alle afleveringen, zijn maar weinig scenes die helder zijn.
Dit is dan geen LG maar ik vind het best meevallen.

Netflix
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fWF139cm/IMG-20221202-WA0006.jpg

Download
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Vv3h2xfD/IMG-20221202-WA0007.jpg

Wel apart dat er wat kleurverschil dit tussen beide versies. Maar niet heel erg donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 07:41
Binnetie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:00:
[...]

Netflix
[Afbeelding]

Download
[Afbeelding]

Wel apart dat er wat kleurverschil dit tussen beide versies. Maar niet heel erg donker.
is dit niet gewoon je auto instellingen van tv die aanpassen? Hij bepaalt namelijk per bron soms ook settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Offtopic. Ik kan niet zo goed tegen die kabels. Rol dat dan op en hang het achter de TV....

But Hey, that's me. 🙈

Ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
GerCor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:09:
Offtopic. Ik kan niet zo goed tegen die kabels. Rol dat dan op en hang het achter de TV....

But Hey, that's me. 🙈

Ontopic.
Gelukkig is het niet mijn tv ;)

Het zou goed kunnen dat de settings worden aangepast afhankelijk van de bron. Met name omdat ik las dat de series en films in DV op Netflix allemaal erg donker zijn was ik benieuwd of het ook voor andere merken TV's gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nja... DV is erg ingewikkelde materie. Ligt er allemaal aan welke data ze erin stoppen en welke data precies in die download zit. En wat er dan door de speler wordt opgepikt.
Lees hier maar eens over de review van de Zidoo Z9X en de info omtrent DV.
https://www.avsforum.com/threads/review-zidoo-z9x.3170473/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 17:14
Binnetie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:00:
[...]

Netflix
[Afbeelding]

Download
[Afbeelding]

Zo te zien ook geen oled? Ik zie washing

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 02-12-2022 14:28 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb het idee dat er veel verschil zit tussen een Netflix app en bijvoorbeeld een Shield of een Chromecast etc. Mensen klagen hier ook steen aan been dat hun schermt steeds meer en meer dimt tijdens donkere scenes, en ik nergens last van heb op mijn Shield :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 21:51
Turralyon schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:54:
Ja, ik heb sinds kort ook problemen met ondertiteling bij The Americans. Ik kijk op het moment niets anders via D+, dus ik weet nog niet of het een probleem met de serie of de app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
FrankRicard schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:07:
[...]

Ja, ik heb sinds kort ook problemen met ondertiteling bij The Americans. Ik kijk op het moment niets anders via D+, dus ik weet nog niet of het een probleem met de serie of de app is.
Ik heb het ook met Star Wars Rogue One gehad. Maar dan weer niet met Bob's Burgers en Family guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb nog nooit een TV aan de muur gehad. Alleen op poot.
Is de G2 makkelijk te verwijderen indien de muur waaraan hij hangt gesaust wordt? Met andere woorden, we willen eerst genieten van de TV en de nieuwe geluidsopstelling en wat kunnen schuiven met meubels. Daarna willen we een keer de kamer opknappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:03
Binnetie schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:05:
Ik heb nog nooit een TV aan de muur gehad. Alleen op poot.
Is de G2 makkelijk te verwijderen indien de muur waaraan hij hangt gesaust wordt? Met andere woorden, we willen eerst genieten van de TV en de nieuwe geluidsopstelling en wat kunnen schuiven met meubels. Daarna willen we een keer de kamer opknappen.
Je tilt hem er zo af. Evt schroeven van de beugel nog losdraaien en dan is ie er helemaal af. Installatiefimpje van LG laat goed zien hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
THM0 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:54:
[...]

Je tilt hem er zo af. Evt schroeven van de beugel nog losdraaien en dan is ie er helemaal af. Installatiefimpje van LG laat goed zien hoe het werkt.
Dank, dat scheelt mij weer. We willen nu eens doorpakken en later de kamer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 13:04
Ik heb sinds een aantal maanden een 77G2. Ik heb al wat zitten rommelen met de beeldinstellingen, maar heb toch nog steeds het gevoel dat het beter kan. Is er niet ergens een topic of site waar mensen hun optimale beeldinstellingen plaatsen? Anderen zouden deze dan kunnen proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

cassiekai schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:50:
Ik heb sinds een aantal maanden een 77G2. Ik heb al wat zitten rommelen met de beeldinstellingen, maar heb toch nog steeds het gevoel dat het beter kan. Is er niet ergens een topic of site waar mensen hun optimale beeldinstellingen plaatsen? Anderen zouden deze dan kunnen proberen.
Rtings.com

Specifieke kalibratie waarden overnemen heeft 0,0 zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
Als je echt het beste uit de tv wil halen moet je hem professioneel laten calibreren. Kost wat, maar is het echt waard. De natuurlijke kleuren, huidskleuren, en de details in het zwart zijn echt de meerkosten waard. Nu ook weer aan het smullen van het WK. Knallende kleuren, zonder dat het over gesatureerd is, met normale huidskleuren en gras dat gewoon natuurlijk groen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pvd01 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:47:
[...]

Het is net andersom:
Scannen aan: [Afbeelding]

Scannen uit:
[Afbeelding]
De setting automatisch zet het hier bij SD materiaal op uit. Ik zet hem dus altijd op "aan" voor de zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:31
Bioscoop beeldinstelling geeft het beste beeld, heb je dan last van stutters gebruik je bioscoop thuis die zet true motion aan.
Werkt prima op mn cx oled :)
Ik denk dat ze bij lg wel hebben nagedacht over het beeld, ga dus niet teveel zelf veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Goofy1978 op 04-12-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Goofy1978 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:12:
[...]

Bioscoop beeldinstelling geeft het beste beeld, heb je dan last van stutters gebruik je bioscoop thuis die zet true motion aan.
Werkt prima op mn cx oled :)
Ik denk dat ze bij lg wel hebben nagedacht over het beeld, ga dus niet teveel zelf veranderen.
Het beste beeld is subjectief. Het meest correcte beeld is IMO veel belangrijker. Dat krijg je door de settings van Rtings over te nemen of door een kalibratie te laten uitvoeren. Echter zijn de standaard kleuren en gamma waarden best goed bij recente OLED modellen van LG. De winst van kalibratie is dus minder als bij bijvoorbeeld vroegere plasma modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
Iemand ervaring met een alternatieve remote voor de GX? Zo’n beetje alle bedrukking van de knopjes is er nu afgesleten, jammer voor een tv die me 2500 euro gekost heeft.
Las tijd terug dat de luxere ABs van de E-serie mogelijk werken, maar kan iemand dat bevestigen?
Deze bijvoorbeeld: https://www.ebay.com/itm/113919452993
Anders bestel ik wel een zelfde magic remote en kan ik er weer een jaar mee vooruit..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-12-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:43
CyBeRSPiN schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:57:
Iemand ervaring met een alternatieve remote voor de GX? Zo’n beetje alle bedrukking van de knopjes is er nu afgesleten, jammer voor een tv die me 2500 euro gekost heeft.
Las tijd terug dat de luxere ABs van de E-serie mogelijk werken, maar kan iemand dat bevestigen?
Anders bestel ik wel een zelfde magic remote en kan ik er weer een jaar mee vooruit..
In het topic is ook te vinden dat men dit meldde bij de leverancier of fabrikant (not sure) en dat men een nieuwe toegestuurd kreeg. Misschien kan je daar wat mee?

Je kan ook een service remote bij ali kopen, of een willekeurige andere compatibele.
Zelf gebruik ik altijd de afstandsbediening van de mediaplayer. Alleen bij wisselen van audio heb ik hem helaas nog nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Deleon78 op 04-12-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:44

thijsco19

KTM 990 SMT

Even een snelle vraag voor de kenners, bij het aanpassen van de helderheid (oled pixelhelderheid) verandert de kleur echtheid en dergelijke niet toch?

Staat bij mij nu op 30 en dat vind ik helder zat op sommige momenten. Zou alleen jammer zijn dat ik daardoor juist de pluspunten van een oled scherm teniet doet.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

thijsco19 schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:27:
Even een snelle vraag voor de kenners, bij het aanpassen van de helderheid (oled pixelhelderheid) veranderd de kleur echtheid en dergelijk niet toch?

Staat bij mij nu op 30 en dat vind ik helder zat op sommige momenten. Zou alleen jammer zijn dat ik daardoor juist de pluspunten van een oled scherm teniet doet.
Klopt.
De taal klopt niet trouwens ;) (verandert)

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 04-12-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07 23:30
Hebben jullie ervaring met de Nlziet app en kids profiel? Ik kan geen profiel met leeftijdsgrens aanmaken op de LG. Maak ik het profiel met leeftijdsgrens aan bij de app op telefoon, dan wordt het niet zichtbaar op de LG... Gaat om een GX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 17:14
daffie82 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:28:
[...]
Het beste beeld is subjectief. Het meest correcte beeld is IMO veel belangrijker. Dat krijg je door de settings van Rtings over te nemen of door een kalibratie te laten uitvoeren. Echter zijn de standaard kleuren en gamma waarden best goed bij recente OLED modellen van LG. De winst van kalibratie is dus minder als bij bijvoorbeeld vroegere plasma modellen.
Kalibreren met instellingen van 'iemand' (Rtings) anders dan je tv echt door een expert laten kalibreren, is ook subjectief. :)

Bepaalde waarde kan bij jouw net een andere kleur geven, omdat bij een andere instelling die niet aangepst wordt, een waarde ook anders kan zijn.
CyBeRSPiN schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:57:
Gewoon via site van LG gedaan. (je hebt/had je tv geregistreerd?). Melden dat je AB niet meer goed is. Knopjes nu al versleten zijn. En je krijgt een nieuwe AB.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mucuracat schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:46:
[...]

Kalibreren met instellingen van 'iemand' (Rtings) anders dan je tv echt door een expert laten kalibreren, is ook subjectief. :)

Bepaalde waarde kan bij jouw net een andere kleur geven, omdat bij een andere instelling die niet aangepst wordt, een waarde ook anders kan zijn.
De instellingen van Rtings zijn algemene instellingen. Heeft verder niks met echte kalibratie te maken.
Ik weet 1 ding, ik heb destijds mijn plasma laten kalibreren door een "expert". En dat was gewoon niet goed gedaan. Pech? Misschien, maar een "amateur" hier op tweakers deed het een stuk beter met diezelfde plasma.
Voor mij is het zijn geld niet waard, zeker niet bij de huidige modellen. De verbeteringsmarge is IMO niet groot genoeg om de kost van kalibratie te verantwoorden. Maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 05-12-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:30
Ik heb een nogal specifieke vraag.

Heb gelezen dat elke keer als je de tv uitzet, er een pixel refresher programma draait. Dit duurt ongeveer 10 minuten en daarna hoor je een zachte 'tik'. Nu heb ik een fancy klik aan/klik uit stop waar m'n stekkerdoos waarin m'n tv aangesloten zit die ik 's avonds altijd uitzet. Kan het kwaad als ik steeds de stroom er af haal voordat dit programma klaar is met draaien? Is het prima als ik hem af en toe uit laat draaien, of kan het daadwerkelijk schadelijk zijn als dit te vaak onderbroken wordt?

Edit: heb een LG CX.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

yinx84 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:16:

Heb gelezen dat elke keer als je de tv uitzet, er een pixel refresher programma draait. Dit duurt ongeveer 10 minuten en daarna hoor je een zachte 'tik'. Nu heb ik een fancy klik aan/klik uit stop waar m'n stekkerdoos waarin m'n tv aangesloten zit die ik 's avonds altijd uitzet. Kan het kwaad als ik steeds de stroom er af haal voordat dit programma klaar is met draaien? Is het prima als ik hem af en toe uit laat draaien, of kan het daadwerkelijk schadelijk zijn als dit te vaak onderbroken wordt?

Die pixel refresher draait niet altijd. Ik zou lekker de tv uit die klik/aan/uit halen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:40
Nu heb ik een fancy klik aan/klik uit stop waar m'n stekkerdoos waarin m'n tv aangesloten zit die ik 's avonds altijd uitzet.
Wat is bedoeling van je KAKU ? Als het is omdat je niet wil dat er sluipverbruik is van je TV, heb je wellicht gewoon het ene sluipverbruik vervangen door een ander (want die KAKU is ook constant 'online'). Dus het heeft dan alleszins weinig zin. Bovendien doet je TV inderdaad ook zaken in standby, en die saboteer je op die manier ook. Ik zou gewoon de TV in standby laten, en eventueel wat spelen met Eco settings als je toch bezorgd bent om het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dat staat volgens mij al meermaals omschreven in dit topic. Advies = wachten tot hij klaar is met zijn pixel refresh (Ik heb een C2 en bij mij is vaak na 1 minuut al een klik te horen, de grote pixel refresh doet hij maar iedere 5K branfuren oid?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:48

de Peer

under peer review

Ik zou sowieso het risico niet nemen van eventuele schade door het aan en uitschakelen via zon KAKU schakelaar.
Dan maar 1 of 2 Watt sluipverbruik, wat waarschijnlijk even veel is als de schakelaar zelf verbruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:45
daffie82 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:02:
[...]

Voor mij is het zijn geld niet waard, zeker niet bij de huidige modellen. De verbeteringsmarge is IMO niet groot genoeg om de kost van kalibratie te verantwoorden. Maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken.
Ik ben daarentegen groot voorstander van kalibratie en vind het de centen dubbel en dwars waard. Heb m'n laatste 3 tv's laten doen door Dimitri van ISF Calibratie. Geweldig werk doet hij en het resultaat heb ik jaren plezier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
dafmay schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:26:
[...]

Ik ben daarentegen groot voorstander van kalibratie en vind het de centen dubbel en dwars waard. Heb m'n laatste 3 tv's laten doen door Dimitri van ISF Calibratie. Geweldig werk doet hij en het resultaat heb ik jaren plezier van.
Zeker mee eens!
Zo heb ik eens een plasma TV laten kalibreren via ITC: https://www.hometheater.nl/site/isf-kalibraties/de-kosten/ via HTforum deden ze wel eens een tour door een provincie. Zo kun je toch een kalibratie op locatie doen tegen lagere kosten omdat ze er meerdere op een dag doen. Bij hun kan ook, maar dan moet je wel je TV vervoeren.

Voor oled leek het me minder van belang omdat ze al aardig gekalibreerd uit de doos komen. Maar toch kan het beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 05-12-2022 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar het blijft subjectief. Bij een vriend van ons is de TV ook gekalibreerd. Ik vind het niks. Veel te geel. Ook helemaal niet scherp. Ik zei: op mijn TV kun je de mee-eters op iemand zijn gezicht tellen. Elk haartje zie je haarscherp. Hij: ja, ik hou daar niet van. Daarom ook het beeld 'zachter' laten afstellen. Dan is de TV wel gekalibreerd maar met inachtneming van wat zijn voorkeur heeft. Niet waar de TV toe in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnetie schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:39:
[...]

Zeker mee eens!
Zo heb ik eens een plasma TV laten kalibreren via ITC: https://www.hometheater.nl/site/isf-kalibraties/de-kosten/ via HTforum deden ze wel eens een tour door een provincie. Zo kun je toch een kalibratie op locatie doen tegen lagere kosten omdat ze er meerdere op een dag doen. Bij hun kan ook, maar dan moet je wel je TV vervoeren.

Voor oled leek het me minder van belang omdat ze al aardig gekalibreerd uit de doos komen. Maar toch kan het beter.
Je zegt exact wat ik zelf ook zeg :)
ITC... Dat was de "expert" die hier ook geweest was.
Het hoeft voor mij niet meer. Laten we het daar op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 12-07 14:10

ja, kan de monteur ook zien in het servicemenu bij eventuele problemen, (doet de tv na elke 4 uur gebruik)
na 15. minuten (of als je het klikje hoort) kan de stroom eraf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 21:51
de Peer schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:43:
[...]

Ik zou sowieso het risico niet nemen van eventuele schade door het aan en uitschakelen via zon KAKU schakelaar.
Dan maar 1 of 2 Watt sluipverbruik, wat waarschijnlijk even veel is als de schakelaar zelf verbruikt.
Minder dan 0,5 Watt, anders mag de tv niet verkocht worden in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 15:34
Sinds deze week eigenaar van een LG OLEDC2 TV. Wat een fantastisch beeld. Ik ben nog dagelijks door alle settings aan het bladeren om te kijken hoe ik het ding naar mijn wens kan tunen.
Ik geloof dat ik alle taal instellingen al een keer heb gewijzigd, maar tot op heden nog geen besturing via mijn google/nest home devices. Ik moet nog eens goed de procedure doornemen met alle instellingen op VK.

Daarnaast heb ik een RPI met Kodi aangesloten. Video is prima, maar ik merk in de Kodi GUI, dat menu bewegingen niet altijd smooth lopen. Dan blijven er af en toe wat dingen hangen om vervolgens weg te springen. Lastig uit te leggen wellicht, maar het lijkt op haperende elementen in beeld. Misschien is dat de beperking van de RPI zelf om op 4K? Of kunnen dit instellingen op de TV zelf zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:48

de Peer

under peer review

DarkAllMan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:30:
Sinds deze week eigenaar van een LG OLEDC2 TV. Wat een fantastisch beeld. Ik ben nog dagelijks door alle settings aan het bladeren om te kijken hoe ik het ding naar mijn wens kan tunen.
Ik geloof dat ik alle taal instellingen al een keer heb gewijzigd, maar tot op heden nog geen besturing via mijn google/nest home devices. Ik moet nog eens goed de procedure doornemen met alle instellingen op VK.

Daarnaast heb ik een RPI met Kodi aangesloten. Video is prima, maar ik merk in de Kodi GUI, dat menu bewegingen niet altijd smooth lopen. Dan blijven er af en toe wat dingen hangen om vervolgens weg te springen. Lastig uit te leggen wellicht, maar het lijkt op haperende elementen in beeld. Misschien is dat de beperking van de RPI zelf om op 4K? Of kunnen dit instellingen op de TV zelf zijn?
Judder. Je hebt verschillende framerates van tv en bronmateriaal waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 15:34
de Peer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:01:
[...]

Judder. Je hebt verschillende framerates van tv en bronmateriaal waarschijnlijk.
Kijk, nu heb ik de juiste term en kan ik weer verder met Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:07:
ben er achter gekomen dat ik een TV aan een muurbeugel hangen niet leuk vind }:|
Vorige week hier de 55" C2 opgehangen aan een Vogel's TVM 3405 en ik blijf bij dit statement; ik vind een TV aan een muurbeugel hangen niet leuk. Bij het ophangen zie je niets van wat je aan het doen bent...

Is het overigens normaal dat zo'n TV nog vrij veel op en neer kan bewegen (tilt) terwijl die in zo'n beugel hangt?

Anywho; een enorme vooruitgang t.o.v. de 42LW570S natuurlijk.
Ook erg blij dat we voor de C2 zijn gegaan (i.p.v. bijvoorbeeld de C1/B2/CS) i.v.m. de inputs aan de zijkant)
M.b.v. RTINGS de settings langsgelopen en ook de Chromecast nog een keer langslopen (immers ook maandenlang niet gebruikt).

Maar we missen nog wel wat verlichting; ik kan er een eenvoudige Action ledstrip achter plakken, maar ik kwam er ook achter dat je met een LG Hyperion op de TV kunt draaien zodat je een soort van DIY-ambilight hebt.
Maar ik denk niet dat je dat ook onafhankelijk van de TV kunt bedienen (dus gewoon wit licht ook al staat de TV uit). Of kan dat wel?

En laatste vraag; we zitten te kijken naar een bluetooth hoofdtelefoon zodat de niet TV kijkers rust hebben; maar hoe werkt dit in de praktijk?
Moet je elke keer de audio-uitvoer op de TV naar Bluetooth verstellen (vanaf TV speakers) en weer terug; of gaat dat automatisch zodra de TV de Bluetooth hoofdtelefoon weer ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:46
Ik ben net even wezen kijken in een winkel naar de G2 en schrok een beetje van de standaard beeld instellingen. Toen "Levendig" bij een film werd ingesteld zag het er erg flets en onnatuurlijk uit en de verkoper gaf aan dat "Filmmaker" oid dan beter is. Maar toen zag ik alles erg trillen wat geen focus had.

De verkoper gaf aan dat dit ligt aan de beeldverwerking van LG en dat Sony bijvoorbeeld veel beter is (maar ook veel duurder). Klopt het dat mijn ervaring "normaal" is bij LG? Ik kom nu af van een wat oudere Sony LCD en zou ik dan qua beeldverwerking zo ver achter uit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Piet91 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:47:
[...]

Vorige week hier de 55" C2 opgehangen aan een Vogel's TVM 3405 en ik blijf bij dit statement; ik vind een TV aan een muurbeugel hangen niet leuk. Bij het ophangen zie je niets van wat je aan het doen bent...

Is het overigens normaal dat zo'n TV nog vrij veel op en neer kan bewegen (tilt) terwijl die in zo'n beugel hangt?
Nee zou stijf aan de muur moeten hangen.
[...]
Anywho; een enorme vooruitgang t.o.v. de 42LW570S natuurlijk.
Ook erg blij dat we voor de C2 zijn gegaan (i.p.v. bijvoorbeeld de C1/B2/CS) i.v.m. de inputs aan de zijkant)
M.b.v. RTINGS de settings langsgelopen en ook de Chromecast nog een keer langslopen (immers ook maandenlang niet gebruikt).

Maar we missen nog wel wat verlichting; ik kan er een eenvoudige Action ledstrip achter plakken, maar ik kwam er ook achter dat je met een LG Hyperion op de TV kunt draaien zodat je een soort van DIY-ambilight hebt.
Maar ik denk niet dat je dat ook onafhankelijk van de TV kunt bedienen (dus gewoon wit licht ook al staat de TV uit). Of kan dat wel?
Wat zeggen de YT filmpjes hierover?

Andere (dure) oplossing is een Hue syncbox met een Hue ledstrip achter je tv, ben je wel gelijk 400 euro lichter.
[...]
En laatste vraag; we zitten te kijken naar een bluetooth hoofdtelefoon zodat de niet TV kijkers rust hebben; maar hoe werkt dit in de praktijk?
Moet je elke keer de audio-uitvoer op de TV naar Bluetooth verstellen (vanaf TV speakers) en weer terug; of gaat dat automatisch zodra de TV de Bluetooth hoofdtelefoon weer ziet?
Zodra je je headset aanzet komt de melding dat je tv gaat verbinden met je bluetooth headset. Je hoeft dus niet iedere keer opnieuw in het menu te verbinden. Zorg wel dat je je telefoon of andere apparaten bluetooth uitschakel die ook de headset gebruiken, je verbinding kan wel eens weg vallen tijdens gebruik op je tv als je dit niet doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 06-12-2022 15:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

echthard schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:47:
Ik ben net even wezen kijken in een winkel naar de G2 en schrok een beetje van de standaard beeld instellingen. Toen "Levendig" bij een film werd ingesteld zag het er erg flets en onnatuurlijk uit en de verkoper gaf aan dat "Filmmaker" oid dan beter is. Maar toen zag ik alles erg trillen wat geen focus had.

De verkoper gaf aan dat dit ligt aan de beeldverwerking van LG en dat Sony bijvoorbeeld veel beter is (maar ook veel duurder). Klopt het dat mijn ervaring "normaal" is bij LG? Ik kom nu af van een wat oudere Sony LCD en zou ik dan qua beeldverwerking zo ver achter uit gaan?
Krijgt deze winkel wel provisie van LG? Vaak adverteren ze andere merken met betere instellingen en wordt zo'n LG dan met slechte instellingen weer gegeven.

LG is niet voor niks rete populair onder de OLED's, en dat is niet omdat het beeld zo ruk is.

En de G serie is zo'n beetje de vlaggenschip van LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Xqlus1ve schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:56:
[...]

Krijgt deze winkel wel provisie van LG? Vaak adverteren ze andere merken met betere instellingen en wordt zo'n LG dan met slechte instellingen weer gegeven.

LG is niet voor niks rete populair onder de OLED's, en dat is niet omdat het beeld zo ruk is.

En de G serie is zo'n beetje de vlaggenschip van LG :)
Het was de MM en de verkoper was er erg over te spreken. En ik heb me ook behoorlijk ingelezen van te voren, wilde het alleen nog even bekijken in het echt voor ik de 77" ga bestellen. Met HDR zag het er trouwens een stuk beter uit, maar kan me niet voorstellen dat het zonder HDR dan zo schokkerig is. Ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat ik bedoel is dat een filmscene met die film setting - de achtergrond, wat geen focus heeft - dan erg trilt. Meestal let je niet op de achtergrond, maar zouden jullie LG OLED eigenaren daar eens op willen letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
echthard schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:02:
[...]

Het was de MM en de verkoper was er erg over te spreken. En ik heb me ook behoorlijk ingelezen van te voren, wilde het alleen nog even bekijken in het echt voor ik de 77" ga bestellen. Met HDR zag het er trouwens een stuk beter uit, maar kan me niet voorstellen dat het zonder HDR dan zo schokkerig is. Ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat ik bedoel is dat een filmscene met die film setting - de achtergrond, wat geen focus heeft - dan erg trilt. Meestal let je niet op de achtergrond, maar zouden jullie LG OLED eigenaren daar eens op willen letten?
Mij is verteld dat de schermen van de G2 en de vergelijkbare OLED Sony dezelfde schermen zijn. Van LG..... :P
Sinds vorige week heb ik de 65G2 hangen. Nog niet echt opgevallen dat het beeld niet soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
vndk schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:14:
[...]

Mij is verteld dat de schermen van de G2 en de vergelijkbare OLED Sony dezelfde schermen zijn. Van LG..... :P
Sinds vorige week heb ik de 65G2 hangen. Nog niet echt opgevallen dat het beeld niet soepel loopt.
Het zou aan de beeldverwerking liggen (software dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

In een winkel kun je de beeldkwaliteit niet beoordelen.
Je weet ook niet wat het bron materiaal is, bv TV van KPN of Ziggo of wat anders.
Kijk dus liever in een huiskamer omgeving.
De beeldkwaliteit is echt wel goed anders waren we hier niet zo enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:03
Ik heb ook een LG G2 65 inch gekocht en wat met de instellingen gestoeid en ben erg tevreden. Heb de serie van Planet Earth II bekeken en werd er stil van, zo genieten is het. Heb geen schokken of trillen of wat dan ook gezien.
[...]

Ik heb nog de originele beugel van LG, en daar zit ook wat speling in, denk ook dat dat moet anders krijg je nooit je TV in of van de beugel met maar 2 cm ruimte tussen muur en tv. Je kan hem nu ook nog een beetje waterpas zetten als hij hangt, maar als hij hangt dan ligt hij stevig zat in de beugel met een vergrendeling.

[ Voor 64% gewijzigd door Barfman op 06-12-2022 17:15 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

Sony heeft wel betere beeldbewerking, maar het mag niet zo'n verschil zijn. LG is ook haarscherp met een goede bron.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Dank voor jullie antwoorden. De bron was volgens mij de YouTube app en hij zocht op 24fps en 60fps film materiaal om fps uit te kunnen sluiten. Maar bij beide trilde hetgeen wat geen focus had. Bij "levendig" kwam er een soort border of halo achtig iets om de bewegende personen heen, dat was ook erg maf. En de kleuren waren totaal niet realistisch.
Pagina: 1 ... 484 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.