Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-07 02:05
Erniebert schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:38:
[...]

Ga eerst maar met je instellingen stoeien, want aan de tv ligt het niet.
Ik ben na vier uur wel een beetje uitgestoeid eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
Erniebert schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:38:
[...]

Ga eerst maar met je instellingen stoeien, want aan de tv ligt het niet.
Zijn er eigenlijk ergens goede standaard instellingen te vinden? Heb zelf ook nog wat moeite om e.e.a. naar voorkeur te brengen.

Edit:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c2-oled/settings

[ Voor 8% gewijzigd door BenJG op 25-11-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:21

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mike P schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:39:
[...]

Ik ben na vier uur wel een beetje uitgestoeid eigenlijk.
Klinkt alsof een LED tv veel beter bij je past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:57:
[...]

Klinkt alsof een LED tv veel beter bij je past :)
Ah, omdat ik het beeld te donker vind? Ik ben zeven jaar lang zeer tevreden geweest met mijn oude oled, die een veel lagere maximale helderheid heeft. :)

Ik heb die instellingen van rtings vanmiddag overgenomen en voor SDR zijn ze perfect. Maar DV vind ik er na tientallen aanpassingen nog steeds erg donker en ook wat te gesatureerd uitzien. Ik probeer morgen nog wel wat.

Het gaat met vooral om scènes die toch al donker zijn trouwens. Die zijn soms nauwelijks te volgen. Het lijkt wel alsof dit model meer black crush heeft in DV dan mijn oude tv.

[ Voor 14% gewijzigd door Mike P op 26-11-2022 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mike P schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:14:
[...]

Ah, omdat ik het beeld te donker vind? Ik ben zeven jaar lang zeer tevreden geweest met mijn oude oled, die een veel lagere maximale helderheid heeft. :)

Ik heb die instellingen van rtings vanmiddag overgenomen en voor SDR zijn ze perfect. Maar DV vind ik er na tientallen aanpassingen nog steeds erg donker en ook wat te gesatureerd uitzien. Ik probeer morgen nog wel wat.

Het gaat met vooral om scènes die toch al donker zijn trouwens. Die zijn soms nauwelijks te volgen. Het lijkt wel alsof dit model meer black crush heeft in DV dan mijn oude tv.
Is dat overdag? Heb je lampen fel aanstaan? Staat energie saving mode nog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 11:18

Rudios

Lost in space?

[...]

Ik heb TCP (Temporal Pick Brightness) uitgezet in het service menu. Dat heeft het voor mij opgelost.

Ik het service menu kom je op onderstaande manier:
Use the TV's own web browser from the Home screen.
http://webosapp.club/instart OF http://webosapp.club/ezadjust
Your TV will prompt you to accept the connection from the browser.
At the password prompt enter 0413
Echter, weet ik niet wat dit doet met garantie en dergelijke, er is hier vaker over gesproken in dit topic. Ik heb het wel gedaan omdat veel series zich afspelen in het donker en je OLED dan langzaam aan gaat dimmen. Voor mijn gevoel kan dit geen enkel kwaad, maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk of je die feature uit- of aanzet. Eigelijk belachelijk dat TCP uberhaupt standaard uitstaat eigelijk.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:06
[...]

Voorbeeld van een scene? Ik ervaar het niet in deze mate maar de 55 inch lg oled uit 2017 vind ik ook helderder(nits) dan de 65 inch nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
Xqlus1ve schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:35:
[...]

Is dat overdag? Heb je lampen fel aanstaan? Staat energie saving mode nog aan?
Nope, nope en nope.
Rudios schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:14:
[...]

Ik heb TCP (Temporal Pick Brightness) uitgezet in het service menu. Dat heeft het voor mij opgelost.

Ik het service menu kom je op onderstaande manier:

[...]

Echter, weet ik niet wat dit doet met garantie en dergelijke, er is hier vaker over gesproken in dit topic. Ik heb het wel gedaan omdat veel series zich afspelen in het donker en je OLED dan langzaam aan gaat dimmen. Voor mijn gevoel kan dit geen enkel kwaad, maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk of je die feature uit- of aanzet. Eigelijk belachelijk dat TCP uberhaupt standaard uitstaat eigelijk.
Ja, daar wil ik ook nog wel naar kijken, maar eerst zeker weten of ik hem hou ivm garantie eventueel idd. Ik weet ook niet of dit (voor mij) het probleem is. Bij SDR heb ik er geen last van.
synx6 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:16:
[...]

Voorbeeld van een scene? Ik ervaar het niet in deze mate maar de 55 inch lg oled uit 2017 vind ik ook helderder(nits) dan de 65 inch nu.
De eerste tien minuten van 1899 op Netflix als geheel eigenlijk. Als ik die op mijn MacBook kijk, is er veel meer detail zichtbaar in de schaduwen en lijkt het beeld ook meer contrast te hebben. Begin steeds meer te geloven dat mijn 'beef' meer is met slecht geoptimaliseerde Dolby Vision dan met de LG. Bijna alle DV-content van Apple TV+ ziet er wel goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Mike P 1899 is wel een mooi voorbeeld, dit is een ontzettend donkere serie (letterlijk :P ).
Ik wilde mijn G2 (hangt nu twee weken) eerst zó bekijken, voordat ik in het service menu zou duiken om de TCP functie uit te zetten.
Wel, bij redelijk veel scenes in 1899, zagen wij gewoon helemaal niets meer, zó donker.
Na een kwartier ben je dit wel zat, en heb ik in het service menu TCP uitgezet: wereld van verschil.

Ook dan is 1899 nog steeds vrij donker, maar zo is deze serie wel bedoeld. Met TCP uit, zie je alle details weer.
Ik blijf me erom verbazen dat de TCP functie niet onderdeel is van het gewone menu, aangezien deze functie ontzettend veel impact heeft op het kijken/kijkplezier.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
KillerBee schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:45:
@Mike P Wel, bij redelijk veel scenes in 1899, zagen wij gewoon helemaal niets meer, zó donker.
Na een kwartier ben je dit wel zat, en heb ik in het service menu TCP uitgezet: wereld van verschil.
Ah, dat klinkt bemoedigend. Misschien moet ik er toch ook maar aan geloven dan. Ik vind donkere series prima, maar ik zie idd wel graag waar ik naar kijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik heb werkelijkwaar al veel series gekeken op de 77C2, in snap totaal niet waar jullie het over hebben :?

Ik heb nergens last van, de scenes zijn prachtig mooi en absoluut niet overdreven donker, en ben nu bezig met 1899 en het gene wat jullie hier vertellen ervaar ik totaal niet!

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de meeste series bekijk via de Shield, zou dat het verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Allen,

Gezien de BF acties heb ik haast dus vergeef me dat ik met de deur in huis val. Kan iemand die reeds in bezit is van een LG OLED G2 Gallery TV een fotootje uploaden van de stekker aan het netsnoer ofwel middels een afbeelding op internet aanwijzen wat voor soort stekker er op zit?

Tevens de vraag, is het mogelijk het netsnoer los te maken van de TV zonder iets te beschadigen?

Werkelijk niemand bij de MediaMarkt kon mij laten zien wat voor soort stekker er op zit en de LG klantenservice snapt mijn vraag niet eens. Bij de MM zeiden ze tevens dat wanneer ik "rommel" met het netsoer de garantie meteen vervalt.

Mijn probleem is dat ik deze TV strak (waar hij voor bedoelt is) tegen een gestucte stenen muur wil hangen. Geen holle wand dus. Ik heb een inbouwdoos ter beschikking die uitmondt in een Ø50mm pijp. Ik krijg hier waarschijnlijk geen stekker + contrastekker in weggewerkt, maar als ik het netsnoer met een kroonsteentje of wago klem direct verbind zou ik alsnog de TV strak tegen de muur kunnen hangen. Alleen maak ik me wat zorgen over dat garantieverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:31
Snoer kan je helaas niet loshalen. Kabelmanagement verschilt vanaf de 77 inch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

De misses is het er mee eens dat onze plasma tv uit 2009 (panasonic g20) toch wel wat stroom vreet. En met het black friday een geschikt moment is om een nieuwe te kopen. Nu heeft haar vader de LG 65 C1. Het is een prachtige TV. Nu heb ik gekeken naar deze online echter weet ik niet of er betere zijn in deze prijsklasse €1400. Kan me iemand op weg helpen?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Sorry voor deze vraag maar ik kan het niet meer terugvinden. Er zijn winkels die je mooie bod kunnen doen voor OLED TV’s wat lager is dan de prijzen die online staan. Kan iemand me hierbij helpen? Kan ook via DM. Veel dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

Felyrion

goodgoan!

Zhadum schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:43:
Sorry voor deze vraag maar ik kan het niet meer terugvinden. Er zijn winkels die je mooie bod kunnen doen voor OLED TV’s wat lager is dan de prijzen die online staan. Kan iemand me hierbij helpen? Kan ook via DM. Veel dank.
Bedoel je dit topic?
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
User8 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:06:
Snoer kan je helaas niet loshalen. Kabelmanagement verschilt vanaf de 77 inch versie.
Dank, dan wordt het dus ófwel het snoer oversnijden óf alsnog een contrastekker maar daarvoor moet ik even afwachten tot ik weet wat voor stekker er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Zijn er bij de OLED G2 reeks belangrijke instellingen die je ofwel juist aan of juist uit zet? :) Er zijn zoveel verschillende instellingen en mogelijkheden dat ik even de bomen door het bos niet meer zie.

Is de fabrieksinstellingen kalibratie afdoende? :)

[ Voor 11% gewijzigd door BasGenk op 26-11-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Op dit filmpje zie je de stekker op 2:25:
YouTube: 2022 LG OLED G2 65" unboxing and wall mounting
Model OLED65G26LA volgens de Youtube description

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
michiel_ schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:29:
Op dit filmpje zie je de stekker op 2:25:
YouTube: 2022 LG OLED G2 65" unboxing and wall mounting
Model OLED65G26LA volgens de Youtube description
Hmm shit! Dat is dus een ronde stekker. Als het een platte was zoals bij een schemerlamp zou ik nog een platte contrastekker achter de TV kunnen plaatsen in die uitsparing.

Dank voor het linken van dit filmpje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:38

de Peer

under peer review

BasGenk schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:23:
Zijn er bij de OLED G2 reeks belangrijke instellingen die je ofwel juist aan of juist uit zet? :) Er zijn zoveel verschillende instellingen en mogelijkheden dat ik even de bomen door het bos niet meer zie.

Is de fabrieksinstellingen kalibratie afdoende? :)
dat is erg persoonlijk, hangt er vanaf wat je belangrijk vindt. Ik zou zeggen dat de basisinstellingen best OK zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:29

DON PAPA

Tweaker-fan

BasGenk schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:23:
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g2-oled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Heb dat artikel inderdaad al eens doorgelezen, maar mijn engels is te beperkt om alles goed te vatten wat er staat. Ik denk dat ik voorlopig alles op de fabrieksinstellingen laat staan.

Er zijn niet zo'n dingen die belangrijk zijn om te weten om slijtage tegen te gaan? :)

Ik zie ik bij HDTVTEST dat je best de energy saving mode uit zet, klopt dit?

[ Voor 7% gewijzigd door BasGenk op 26-11-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

BasGenk schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:16:
[...]

Er zijn niet zo'n dingen die belangrijk zijn om te weten om slijtage tegen te gaan? :)
jawel, zoek in dit topic eens op 'zonlicht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
de Peer schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:32:
[...]

jawel, zoek in dit topic eens op 'zonlicht'
Bedankt, zeker iets om rekening mee te houden. Zijn er instellingen die dit fenomeen kunnen beperken?

Die man Aziaat van HDTVTEST zegt dat je de energy saving step uit moet zetten, kan het schade aan je paneel veroorzaken als je dit aan laat? Of zijn de kleuren dan gewoon minder helder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

BasGenk schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:44:
[...]

Bedankt, zeker iets om rekening mee te houden. Zijn er instellingen die dit fenomeen kunnen beperken?
Nee, dat kun je niet via instellingen voorkomen. Wel (deels) herstellen achteraf.
Maar het is hier geen chatbox, dus ik zou zeggen: lees het topic door, alles is te vinden in dit topic.
Die man Aziaat van HDTVTEST zegt dat je de energy saving step uit moet zetten, kan het schade aan je paneel veroorzaken als je dit aan laat? Of zijn de kleuren dan gewoon minder helder?
nee geen schade, gewoon minder mooi beeld. zonde dus want daar koop je zo'n scherm niet voor.
Maar dat staat dus allemaal in dit topic, dus gewoon even lezen, anders moet de moderator weer ingrijpen.

[ Voor 14% gewijzigd door de Peer op 26-11-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
Xqlus1ve schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:27:
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de meeste series bekijk via de Shield, zou dat het verschil zijn?
Kan best! Ik heb er nu een Apple TV 4K aangehangen en die geeft schaduwdetail beter weer dan de ingebouwde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07 10:35
Mike P schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:59:
[...]

Kan best! Ik heb er nu een Apple TV 4K aangehangen en die geeft schaduwdetail beter weer dan de ingebouwde apps.
Ik heb de g2, daar zit ook een schield op aangesloten. Maar ik merk niets van de dimming na verloop van tijd. Wellicht dat het inderdaad erger is bij de ingebouwde apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BasGenk schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:44:
[...]

de Peer schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:56:

nee geen schade, gewoon minder mooi beeld. zonde dus want daar koop je zo'n scherm niet voor.
Maar dat staat dus allemaal in dit topic, dus gewoon even lezen, anders moet de moderator weer ingrijpen.
Ik denk wel dat je organische leds harder slijten, maarja laten we eerlijk zijn, een OLED is gemaakt om ervan te genieten.

Echter ik gebruik de energie saving modus vaak gaming en vrouwlief met haar youtube kijkdrag waar soms langdurig logo's in kleuren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oscar Whiskey schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:44:
Allen,

Gezien de BF acties heb ik haast dus vergeef me dat ik met de deur in huis val. Kan iemand die reeds in bezit is van een LG OLED G2 Gallery TV een fotootje uploaden van de stekker aan het netsnoer ofwel middels een afbeelding op internet aanwijzen wat voor soort stekker er op zit?

Tevens de vraag, is het mogelijk het netsnoer los te maken van de TV zonder iets te beschadigen?

Werkelijk niemand bij de MediaMarkt kon mij laten zien wat voor soort stekker er op zit en de LG klantenservice snapt mijn vraag niet eens. Bij de MM zeiden ze tevens dat wanneer ik "rommel" met het netsoer de garantie meteen vervalt.

Mijn probleem is dat ik deze TV strak (waar hij voor bedoelt is) tegen een gestucte stenen muur wil hangen. Geen holle wand dus. Ik heb een inbouwdoos ter beschikking die uitmondt in een Ø50mm pijp. Ik krijg hier waarschijnlijk geen stekker + contrastekker in weggewerkt, maar als ik het netsnoer met een kroonsteentje of wago klem direct verbind zou ik alsnog de TV strak tegen de muur kunnen hangen. Alleen maak ik me wat zorgen over dat garantieverhaal.
Je vraag en reacties daarop verplaatst naar dit topic. Deze vraag is hier al vaak voorbij gekomen en is geen separaat topic waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06 12:54
Sinds vandaag een blije eigenaar van een OLED 65G26. Hangt strak aan de muur en instellen ging prima.

Vraag; het volume van de Ziggo Next box wordt door infrarood bediend. Dit werkt slecht op deze tv, zelfs met de IR blaster. Ik moet bijna op mijn knieën voor de tv gaan zitten om het geluid te regelen 8)7

Heeft iemand de oplossing om dit te verbeteren ?
Er zit niets voor de ontvanger.

(antwoord niet kunnen vinden op het forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

vndk schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:15:
Sinds vandaag een blije eigenaar van een OLED 65G26. Hangt strak aan de muur en instellen ging prima.

Vraag; het volume van de Ziggo Next box wordt door infrarood bediend. Dit werkt slecht op deze tv, zelfs met de IR blaster. Ik moet bijna op mijn knieën voor de tv gaan zitten om het geluid te regelen 8)7

Heeft iemand de oplossing om dit te verbeteren ?
Er zit niets voor de ontvanger.

(antwoord niet kunnen vinden op het forum)
Waarom de Ziggo box volume niet op 'set and forget' zetten en dan regeling via de tv, of is dat een hoop gedoe?

Ik die geen tv kijk en dus geen tv-box {Ziggo, KPN, etc) heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:31
Het WK in uhd ziet er wel netjes uit. Jammer dat het geen 4K is, sommige zaken ogen nog wat onscherp helaas. Volgende ek/wk weer beter.

HDR is in t begin even wennen met voetbal, maar de kleuren zijn zoveel beter.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Kuhr89 schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:04:
Het WK in uhd ziet er wel netjes uit. Jammer dat het geen 4K is, sommige zaken ogen nog wat onscherp helaas. Volgende ek/wk weer beter.

HDR is in t begin even wennen met voetbal, maar de kleuren zijn zoveel beter.
Kleuren kun je zelf instellen bij fijnafstelling. Dus ja. Maar standaard is wit geen wit. Meer geel. Bij HDR wordt immers aanbevolen Bioscoop te selecteren. Ik heb om te beginnen Witbalans teruggebracht van 50 naar 20 (koud). Straks maar eens aan de slag met fijnafstelling.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:31
GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:27:
[...]

Kleuren kun je zelf instellen bij fijnafstelling. Dus ja. Maar standaard is wit geen wit. Meer geel. Bij HDR wordt immers aanbevolen Bioscoop te selecteren. Ik heb om te beginnen Witbalans teruggebracht van 50 naar 20 (koud). Straks maar eens aan de slag met fijnafstelling.
Klopt, in t begin even meteen aan moeten passen aangezien dit HLG HDR is. Dus groen was echt te groen.

Normaal staat alles bij mij op expert of bioscoop modus. Dus dat is prima. Warm50 vind ik persoonlijk het fijnste.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kuhr89 schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:52:
[...]

Klopt, in t begin even meteen aan moeten passen aangezien dit HLG HDR is. Dus groen was echt te groen.

Normaal staat alles bij mij op expert of bioscoop modus. Dus dat is prima. Warm50 vind ik persoonlijk het fijnste.
Toen ik begreep dat Ziggo op 999 de uitzending in HLG HDR uitzendt gelijk overgeschakeld. TV stond bij HDR modus selecteren op standaard. Virgil van Dijk was op dat moment in beeld en hij leek wel blank. Toen snel naar YouTube voor de instellingen. Kwam terecht bij de instellingen voor de C1. Die man kwam niet veel verder dan de TV op Bioscoop te zetten omdat de TV standaard al precies goed ingesteld staat. Nou, ik vind het helemaal niks.

En ik zie qua scherpte helemaal geen verschil tussen 1080i en 1080p. Maar ik heb dan ook een leesbril.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:38
‘Out of the box’ instelling wordt de laatste jaren alleen maar beter, maar een ieder heeft zijn eigen afweging .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:03:
[...]

Toen ik begreep dat Ziggo op 999 de uitzending in HLG HDR uitzendt gelijk overgeschakeld. TV stond bij HDR modus selecteren op standaard. Virgil van Dijk was op dat moment in beeld en hij leek wel blank. Toen snel naar YouTube voor de instellingen. Kwam terecht bij de instellingen voor de C1. Die man kwam niet veel verder dan de TV op Bioscoop te zetten omdat de TV standaard al precies goed ingesteld staat. Nou, ik vind het helemaal niks.

En ik zie qua scherpte helemaal geen verschil tussen 1080i en 1080p. Maar ik heb dan ook een leesbril.
Iedereen heeft een andere/eigen smaak voor wat hij prettig/mooi vind :)

Leesbril is toch voor verziend, tenzij je 40cm van je tv af zou zitten zou dit toch niks moeten uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 12:10
Zwaar OT, maar een leesbril is voor dichtbij, en dan vooral voor ogen die wegens ouder worden het lastiger vinden om dichtbij te focussen (loop zelf tegen de 50 en merk dat ik ook moeite krijg met erg kleine lettertjes...)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:48
GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:27:
[...]

Iknheb alles gaten wat het is, maar de filmmaker mode gekozen.
Die standaard instelling was niet om aan te zien.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het gaat, even, niet over smaak maar over Best Settings. Daar wordt regelmatig naar gevraagd in dit topic. Voor SDR heb ik de instellingen overgenomen. En vervolgens de Best Settings voor HDR. En die zijn volgens die meneer Out of The Box al prima behalve dus overschakelen naar Cinema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 12-07 20:59
Andrehj schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:19:
[...]

Zwaar OT, maar een leesbril is voor dichtbij, en dan vooral voor ogen die wegens ouder worden het lastiger vinden om dichtbij te focussen (loop zelf tegen de 50 en merk dat ik ook moeite krijg met erg kleine lettertjes...)
Nog meer OT:
Ja, en dat heet verziend (met +-glazen).
Bijziend is als je een bril hebt voor autorijden/tv etc. (met min-glazen)

Aanvulling: in de quote erboven werd (correct) opgemerkt dat een leesbril toch voor verziend is.

[ Voor 9% gewijzigd door Marcel Br op 27-11-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:07
Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige LG C2 OLED (modeljaar 2022) en daar lijkt een (software?)bug in te zitten. Ik gebruik een set externe speakers en heb de streamer+versterker optisch aangesloten op de TV. In principe wil ik de TV speakers niet gebruiken dus ik heb de audio zo ingesteld dat hij alleen het signaal optisch uitstuurt. Er treedt dan alleen een probleem op bij de ingebouwde apps op de TV (netflix, youtube, etc). Ik hoor zodra de app geopend is een oorverdovend krakend, knisperend geluid waar dus iets flink mis lijkt te gaan. Gek genoeg werkt geluid op HDMI1 (ziggo mediabox) wel weer normaal, het lijkt dus alleen op te treden bij de ingebouwde LG apps.

Een workaround is om de TV speakers en het optische signaal beide aan te zetten en dan het TV geluid te muten. Opzich een werkbare situatie maar vind het toch gek dat alléén optisch uit niet werkt.

Hebben meer mensen hier last van? En zou dit een softwarematig issue zijn?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 09:17
Ik ga waarschijnlijk een LG G2 65 inch aanschaffen en die zou ik graag op mijn muur willen mounten.
Nu zit ik een beetje met het probleem dat op dezelfde muur ook mijn thermostaat is geïnstalleerd, en onder de thermostaat lopen kabels recht naar beneden door de muur.

Heeft iemand misschien de afmetingen van de LG No gap wall mount, dan kan ik in combinatie met de bouwtekeningen in de handleiding van de G2 een beetje schatten waar de gaten geboord moeten worden en of dat niet op de plek is waar de kabels lopen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 12:10
Rixos schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:58:
Ik ga waarschijnlijk een LG G2 65 inch aanschaffen en die zou ik graag op mijn muur willen mounten.
Nu zit ik een beetje met het probleem dat op dezelfde muur ook mijn thermostaat is geïnstalleerd, en onder de thermostaat lopen kabels recht naar beneden door de muur.

Heeft iemand misschien de afmetingen van de LG No gap wall mount, dan kan ik in combinatie met de bouwtekeningen in de handleiding van de G2 een beetje schatten waar de gaten geboord moeten worden en of dat niet op de plek is waar de kabels lopen.

Alvast bedankt!
Hangt dan zometeen je thermostaat vlak boven je TV aan de muur? Wel een mooie manier om 's avonds gas te besparen! ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Andrehj schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:04:
[...]

Hangt dan zometeen je thermostaat vlak boven je TV aan de muur? Wel een mooie manier om 's avonds gas te besparen! ;)
Niet vlak, ik zou zeggen dat de thermostaat nog wel zo´n 25 cm boven de tv hangt.

Denk je dat dit een probleem is gezien de hitte die van de tv af komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rixos schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:16:
[...]

Niet vlak, ik zou zeggen dat de thermostaat nog wel zo´n 25 cm boven de tv hangt.

Denk je dat dit een probleem is gezien de hitte die van de tv af komt?
Hoeveel graden celsius wordt het dan volgens jou? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dat kan zomaar tot 30 graden of meer worden boven de tv, de thermostaat gaat niet nuttig zijn werk meer doen behalve besparen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Niet aan gedacht, wel een goed punt.

Momenteel heb ik 55 inch model er onder staan, op een tv meubel, maar die staat nog wel een flink stuk van de muur, en dan heb ik geen problemen met de thermostaat.

Maar een tv echt op de muur monteren er onder is misschien een minder goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Rixos schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:52:
Niet aan gedacht, wel een goed punt.

Momenteel heb ik 55 inch model er onder staan, op een tv meubel, maar die staat nog wel een flink stuk van de muur, en dan heb ik geen problemen met de thermostaat.

Maar een tv echt op de muur monteren er onder is misschien een minder goed idee.
Is een wireless thermostaat geen optie? Die kun je ophangen waar je wilt en heb je in veel gevallen geen kabels nodig (soms wel voeding). Dan heb je daar geen last van met je tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:03:
[...]
In principe zijn die ook even scherp ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

YakuzA schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:37:
[...]

In principe zijn die ook even scherp ;)
Ik werd even op het verkeerde been gezet. Verdiep me er ook niet echt in, eerlijk gezegd.

Ik kijk via CI+ naar 999 HLG UHD. Kijk ik in de instellingen dan geeft de TV aan dat het 1080p is.

Mijn broer kijkt 999 via Ziggo Media Box Next. Zijn TV geeft aan: 3840X2160 / 50p HDR UHD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@GerCor, bij je broer wordt het outputsignaal van de Next box aangegeven, niet wat Ziggo krijgt aangeleverd en doorzet naar iedereen. Het gedeelde "UHD" voetbal signaal is max 1080p maar omdat er HDR aan is toegevoegd mag het "UHD" krijgen als vlag.

https://fwd.nl/entertainm...aar-niet-in-4k-te-kijken/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-07 17:02
Helaas heeft mijn 65C7 na bijna 5 jaar een defect vertoond. Had er echt wel een jaar of 10 uit willen halen.

Pixel refresher al geprobeerd, maar helaas geen positieve resultaat.

Iemand bekend mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jy_3EfPz5Cb1fNe56chrAwY20lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MWWrvX8l80SGCyy7pIEiZKb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Tayfunc schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:54:
Helaas heeft mijn 65C7 na bijna 5 jaar een defect vertoond. Had er echt wel een jaar of 10 uit willen halen.

Iemand bekend mee?
[Afbeelding]
Op YouTube zijn er wat mensen bekend mee (LG TV's in het algemeen). Gezien je TV buiten garantie valt en je niets te verliezen hebt, kan je het e.e.a. proberen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07 23:11
Gerwin89 schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:42:
Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige LG C2 OLED (modeljaar 2022) en daar lijkt een (software?)bug in te zitten. Ik gebruik een set externe speakers en heb de streamer+versterker optisch aangesloten op de TV. In principe wil ik de TV speakers niet gebruiken dus ik heb de audio zo ingesteld dat hij alleen het signaal optisch uitstuurt. Er treedt dan alleen een probleem op bij de ingebouwde apps op de TV (netflix, youtube, etc). Ik hoor zodra de app geopend is een oorverdovend krakend, knisperend geluid waar dus iets flink mis lijkt te gaan. Gek genoeg werkt geluid op HDMI1 (ziggo mediabox) wel weer normaal, het lijkt dus alleen op te treden bij de ingebouwde LG apps.

Een workaround is om de TV speakers en het optische signaal beide aan te zetten en dan het TV geluid te muten. Opzich een werkbare situatie maar vind het toch gek dat alléén optisch uit niet werkt.

Hebben meer mensen hier last van? En zou dit een softwarematig issue zijn?
Misschien domme vraag, maar heeft dit niet met niet-ondersteunde codecs of compressie te maken van de versterker?
Kan me herinneren dat ik met mijn Denon versterker icm Sony tv hetzelfde (zo te lezen) geluid wel eens heb gehad. Als je in de tv eens instelt welke audio hij uitstuurt, misschien helpt dat?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Vince22 schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:22:
[...]

Misschien domme vraag, maar heeft dit niet met niet-ondersteunde codecs of compressie te maken van de versterker?
Kan me herinneren dat ik met mijn Denon versterker icm Sony tv hetzelfde (zo te lezen) geluid wel eens heb gehad. Als je in de tv eens instelt welke audio hij uitstuurt, misschien helpt dat?
Ja goed punt, ik zal daar vanavond nog eens naar kijken, maar ik dacht alle instellingen al eens geprobeerd te hebben (zoveel blijven er niet over namelijk als je geluid alleen optisch uitstuurt). Het gaat om een Naim streamer + versterker, redelijk specialistisch voor stereo audio, dus kan me voorstellen dat er codecs missen die Netflix gebruikt. Maar waarom werkt het dan wel als het geluid optisch uit gaat EN naar de tv luidsprekers? :?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tayfunc schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:54:

Iemand bekend mee?
[Afbeelding]
Als de TV nog geen 5 jaar oud is heb je nog steeds recht op garantie.
Neem contact op met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 15:16
Ik krijg over 1 week mijn 65G2. Iemand nog tips over de instellingen vanaf het begin? Mijn plasma moest ik in het begin voorzichtig behandelen, hoe zit dit met een LG OLED?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!
krizzziz schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:19:
Ik krijg over 1 week mijn 65G2. Iemand nog tips over de instellingen vanaf het begin? Mijn plasma moest ik in het begin voorzichtig behandelen, hoe zit dit met een LG OLED?
Niet nodig bij een OLED.
Alleen even een profiel kiezen welke je voorkeur heeft en de ECO stand uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 13:55
Ik probeer het hier even, misschien hebben jullie een idee.

Sinds 2019 heb ik een LG OLED55C8. Deze heb ik gekocht in Duitsland, waar ik ook woon en waarop de tv ingesteld is.

Ik had de tv tot voor kort enkel in gebruik met Netflix, Bluray speler, en dergelijke. Géén normale kabelaansluiting omdat simpelweg nooit lineaire tv keek/kijk.

Kort geleden, na lang zeuren van mijn vriendin ( ;) ), toch maar eens aangesloten met de kabel en bijna alles werkt prima. Het enige probleempje: het standaard audiospoor is dat voor slechtzienden. Dus als ik de tv aanzet en naar een willekeurig kanaal ga, wordt het beeld getoond met audio + audiodescriptie (dus een stem vertelt wat er te zien is). Op zich tof dat deze feature bestaat en zo goed werkt (waarvan ik niet weet of dat in Nederland bestaat), maar ik wil dit niet als default.

Iedere keer moet ik dus handmatig een ander audiospoor kiezen (origineel). Weet iemand hoe ik instel welk audiospoor de tv automatisch moet kiezen?

Dank alvast!

[ Voor 6% gewijzigd door Malfoi op 28-11-2022 11:54 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 12:49
Malfoi schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:52:

Sinds 2019 heb ik een LG OLED55C8. Deze heb ik gekocht in Duitsland, waar ik ook woon en waarop de tv ingesteld is.

Ik had de tv tot voor kort enkel in gebruik met Netflix, Bluray speler, en dergelijke. Géén normale kabelaansluiting omdat simpelweg nooit lineaire tv keek/kijk.

Kort geleden, na lang zeuren van mijn vriendin ( ;) ), toch maar eens aangesloten met de kabel en bijna alles werkt prima. Het enige probleempje: het standaard audiospoor is dat voor slechtzienden. Dus als ik de tv aanzet en naar een willekeurig kanaal ga, wordt het beeld getoond met audio + audiodescriptie (dus een stem vertelt wat er te zien is). Op zich tof dat deze feature bestaat en zo goed werkt (waarvan ik niet weet of dat in Nederland bestaat), maar ik wil dit niet als default.

Iedere keer moet ik dus handmatig een ander audiospoor kiezen (origineel). Weet iemand hoe ik instel welk audiospoor de tv automatisch moet kiezen?

Dank alvast!
Via instellingen toegankelijkheid.
Houd mute knop lang vast. En je komt er op.

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 28-11-2022 12:18 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Malfoi schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:52:

Dank alvast!
Schijnbaar pushed de LG de ondertiteling automatisch met ODS door naar bv Apple Tv etc.
Ik kreeg dit uiteindelijk weg door subtitles volledig uit te zetten in de LG tv. dan krijg je de subtitles van elk afzonderlijk app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 20:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik heb dus een 65G2 die geen analoge aansluitingen heeft. En zou graag mijn Yamaha HS8 Studio Monitors aansluiten
nu kan ik wel optisch naar analoge converters vinden. Alleen zit je dan volgens mij met het probleem dat je geen volume controle meer hebt over je speakers met de tv afstandsbediening dit klopt toch!?.

ik wil ze dus op een manier aan de tv wil hangen maar wel volume controle via de afstandsbediening van de tv behouden is dit mogelijk?

andere mogelijkheden via apple ecosysteem zouden ook mogen er hangt ook een nieuwe 4k apple tv aan. Ik heb ook gelezen over de belkin soundform airplay 2 maar ik lees daar veel problemen over en slechte ondersteuning.

bestaat er iets met e(arc) naar analoog ofzo zou die dat wel kunnen?
Iemand misschien tips of goede iedeeen voor een product dat ik zou kunnen gebruiken ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
BruceLee schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:13:
Ik heb dus een 65G2 die geen analoge aansluitingen heeft. En zou graag mijn Yamaha HS8 Studio Monitors aansluiten
nu kan ik wel optisch naar analoge converters vinden. Alleen zit je dan volgens mij met het probleem dat je geen volume controle meer hebt over je speakers met de tv afstandsbediening dit klopt toch!?.

ik wil ze dus op een manier aan de tv wil hangen maar wel volume controle via de afstandsbediening van de tv behouden is dit mogelijk?

andere mogelijkheden via apple ecosysteem zouden ook mogen er hangt ook een nieuwe 4k apple tv aan. Ik heb ook gelezen over de belkin soundform airplay 2 maar ik lees daar veel problemen over en slechte ondersteuning.

bestaat er iets met e(arc) naar analoog ofzo zou die dat wel kunnen?
Iemand misschien tips of goede iedeeen voor een product dat ik zou kunnen gebruiken ?
Je kunt gewoon je geluid via tv regelen. Had ik ook, optisch naar analoog. Je tv stuurt geluid door en kan met afstandsbediening hoger of lager gezet worden.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

heeft u of iemand hier misschien ook een aanbeveling voor een die goed is van een bepaald merk of type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik ben vandaag in de markt voor een nieuwe tv en heb 2 op het oog waarbij ik moeite heb met het ontdekken van verschillen tussen twee modellen, te weten de OLED65CS6LA en OLED65C25LB.

Afgezien van het prijsverschil van circa 300 euro, wat is nog meer het verschil tussen beide, waardoor dit prijsverschil ontstaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gerwin89
ManiacScum schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:50:
Ik ben vandaag in de markt voor een nieuwe tv en heb 2 op het oog waarbij ik moeite heb met het ontdekken van verschillen tussen twee modellen, te weten de OLED65CS6LA en OLED65C25LB.

Afgezien van het prijsverschil van circa 300 euro, wat is nog meer het verschil tussen beide, waardoor dit prijsverschil ontstaat?
Volgens mij is de één het C2 model en de ander het CS model. CS is dacht ik het paneel van de C1 uit 2021 en de processor van het C2 model uit 2022.
Bij het C2 model krijg je het nieuwere 2022 LG evo paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Gerwin89 schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:26:
[...]

Volgens mij is de één het C2 model en de ander het CS model. CS is dacht ik het paneel van de C1 uit 2021 en de processor van het C2 model uit 2022.
Bij het C2 model krijg je het nieuwere 2022 LG evo paneel.
Thanks dat verklaart een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-07 14:10
ManiacScum schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:50:

heb je hier gekeken OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
of in de pricewatch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mucuracat schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:30:
[...]

Je kunt gewoon je geluid via tv regelen. Had ik ook, optisch naar analoog. Je tv stuurt geluid door en kan met afstandsbediening hoger of lager gezet worden.
En ik kan het weer niet als ik optisch uit gebruik. Dan staat zodra ik de volume van de tv wil verlagen/verhogen een gebodsbord logotje zeg maar (C2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

daar was ik al bang voor dus het werkt toch niet !?

Bestaat er niet iets van een dac met e/arc en analoge aansluiting. Zodat je je speaker volume toch via de afstandsbediening kan doen

[ Voor 57% gewijzigd door BruceLee op 28-11-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchultsCor
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-05-2023
Toch even vraagje. Pas paar weken LG Oled. Alles werkt primam aar pagina 888 teletekst niet. Die vervaagt binnen 10 minuten.
Wordt dus onleesbaar. LG (NL) ondersteuning stelt, dat dat is om inbranden te voorkomen.
SORRY
Dat is dus onwerkbaar en en dan zou de gewone ondertiteling ook hetselfde moeten doen.
Nu probleem nagevraagd bij oa. coolblue, Niet bekend daar.
Intussen mail naar management LG met deze klacht want dat is niet te doen.
Moet elke 10 minuten op een knop drukken om leesbare tekst te krijgen

Vlg site LG is inbranden GEEN probleem meer met de neiuwe tv's

[ Voor 5% gewijzigd door SchultsCor op 28-11-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Zeker, het prijsverschil was op basis van de aanbieding die ik vandaag kreeg bij Hello TV (chat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
BruceLee schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:17:

Bestaat er niet iets van een dac met e/arc en analoge aansluiting. Zodat je je speaker volume toch via de afstandsbediening kan doen
Een versterker met HDMI en lijnuitgang voor eindversterker.
Kan een voorversterker zijn, maar ook een geïntegreerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 04-06 17:02
BruceLee schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:17:

Jouw vraag komt vaak voor. Ik zou gewoon een receiver gebruiken die hdmi CEC ondersteunt. Er zijn weinig andere opties.

Dit werkt ook maar is prijzig: https://www.bluesound.com/products/node/

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 12:35
Negakinu schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:19:
[...]

Jouw vraag komt vaak voor. Ik zou gewoon een receiver gebruiken die hdmi CEC ondersteunt. Er zijn weinig andere opties.

Dit werkt ook maar is prijzig: https://www.bluesound.com/products/node/
Ik moet ook een beetje huilen net een G2 besteld maar zie dus dat hij alleen optische out heeft. Gebruikte mijn GX altijd 2 play 5 sonos en dan via jack. Zat al wel te kijken naar een digital converter naar mini jack, volgens mij bestaat dat wel.

Maar liefste zou ik ook gewoon een E-arc hebben die jack heeft voor mijn play 5's ben ik de enige die getergd wordt door Sonos en dat ze moeilijk samenwerken met wat dan ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 04-06 17:02
Jasper 99 schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:25:
[...]

Ik moet ook een beetje huilen net een G2 besteld maar zie dus dat hij alleen optische out heeft. Gebruikte mijn GX altijd 2 play 5 sonos en dan via jack. Zat al wel te kijken naar een digital converter naar mini jack, volgens mij bestaat dat wel.

Maar liefste zou ik ook gewoon een E-arc hebben die jack heeft voor mijn play 5's ben ik de enige die getergd wordt door Sonos en dat ze moeilijk samenwerken met wat dan ook?
Als je de afstandsbediening van je TV niet heel belangrijk vindt, dan kun je het goedkoop oplossen met dit ding: https://www.fiio.com/d03k

Je moet je volume dan wel via een andere weg kunnen manipuleren, want zodra je optisch gaat verlies je volume control via je TV's remote. Ik heb vroeger zo'n D03K gebruikt en deed volume via de remote van de oldschool AVR die ik toen had. Ging prima. Klonk ook nog eens heel erg goed, want die DAC in de D03K klonk vele malen beter dan de 3.5mm jack output van mijn toenmalige TV.

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 28-11-2022 16:30 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 12:35
Negakinu schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:29:
[...]

Als je de afstandsbediening van je TV niet heel belangrijk vindt, dan kun je het goedkoop oplossen met dit ding: https://www.fiio.com/d03k

Je moet je volume dan wel via een andere weg kunnen manipuleren, want zodra je optisch gaat verlies je volume control via je TV's remote. Ik heb vroeger zo'n D03K gebruikt en deed volume via de remote van de oldschool AVR die ik toen had. Ging prima. Klonk ook nog eens heel erg goed, want die DAC in de D03K klonk vele malen beter dan de 3.5mm jack output van mijn toenmalige TV.
Oeh nice! Ja dat overleef ik wel, kan via m'n telefoon! Top ik ga er zo eentje bestellen, ben benieuwd als de kwaliteit ook nog eens hoger is dan bij mijn huidige 3.5 Jack via tv systeem ben ik helemaal happy :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Xqlus1ve schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:15:
[...]

En ik kan het weer niet als ik optisch uit gebruik. Dan staat zodra ik de volume van de tv wil verlagen/verhogen een gebodsbord logotje zeg maar (C2).
En @BruceLee

Instellingen bekeken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTqyf4Bn7S1_oLx9LuZj4PE7vqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crTJ04ZxPp9HPbuku4CduhL4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6G0gNkPJDV4Kj3La2QsUyxJn10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrOAMaIc5bjnzyyOXCW3fiyb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
Dat werkt alleen met LG-audioapparaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

als ik er meer over lees lijkt het mij dat het alleen werkt met apparaten die ook lg sound sync ondersteunen.
of gebruik jij dit zelf ook met een hele simpele optisch naar analoog convertertje ik gok van niet.

" Geniet van tv-geluid via LG- audioapparaten"

ik kijk toch eigenlijk al mijn films en tv via apple tv ik probeer wel zon belkin airplay 2 adapter nu toch 59,99 op amazon de

[ Voor 14% gewijzigd door BruceLee op 28-11-2022 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-07 19:13
SchultsCor schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:40:
Toch even vraagje. Pas paar weken LG Oled. Alles werkt primam aar pagina 888 teletekst niet. Die vervaagt binnen 10 minuten.
Wordt dus onleesbaar. LG (NL) ondersteuning stelt, dat dat is om inbranden te voorkomen.
SORRY
Dat is dus onwerkbaar en en dan zou de gewone ondertiteling ook hetselfde moeten doen.
Nu probleem nagevraagd bij oa. coolblue, Niet bekend daar.
Intussen mail naar management LG met deze klacht want dat is niet te doen.
Moet elke 10 minuten op een knop drukken om leesbare tekst te krijgen

Vlg site LG is inbranden GEEN probleem meer met de neiuwe tv's
Ondertiteling is in te schakelen m.b.v. de subtitle-optie. Teletekst 888 is daar niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oja. Vraag die al een hele tijd op mijn lippen ligt. Als, zoals vandaag, je TV kijkt en je wijzigt niets dan kom vanzelf een melding in het scherm: TV wordt over 5 minuten uitgeschakeld.

Hoezo?

Ik heb al gezocht in de TV instellingen maar waar kan ik dat uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:34
GerCor schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:53:
Oja. Vraag die al een hele tijd op mijn lippen ligt. Als, zoals vandaag, je TV kijkt en je wijzigt niets dan kom vanzelf een melding in het scherm: TV wordt over 5 minuten uitgeschakeld.

Hoezo?

Ik heb al gezocht in de TV instellingen maar waar kan ik dat uitschakelen?
Oa. Bij timers kan je dat instellen en ik dacht ook energy saving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wren schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:55:
[...]

Oa. Bij timers kan je dat instellen en ik dacht ook energy saving.
Check ✅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHGJKw2BE_QMZcw8FAVR06Acoeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwGMwNKmnBispa0BtqYhxiVR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
BruceLee schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:22:
[...]

als ik er meer over lees lijkt het mij dat het alleen werkt met apparaten die ook lg sound sync ondersteunen.
of gebruik jij dit zelf ook met een hele simpele optisch naar analoog convertertje ik gok van niet.

" Geniet van tv-geluid via LG- audioapparaten"

ik kijk toch eigenlijk al mijn films en tv via apple tv ik probeer wel zon belkin airplay 2 adapter nu toch 59,99 op amazon de
Yes, had oude jbl 5.1 met dvd speler, alleen scart en tulp aansluiting. Aangesloten via optisch naar een converter. Via tulp en kon met AB van tv geluid regelen. Volgens mij heb ik convertor nog ergens liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 13:55
mucuracat schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:14:
[...]

Via instellingen toegankelijkheid.
Houd mute knop lang vast. En je komt er op.
Dank voor je tip, ik ga het vanavond even proberen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Vince22 schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:22:
[...]

Het is opgelost. Blijkbaar moet ik de HDMI uitgang forceren naar PCM ipv bitstream als het geluid alleen optisch uit gaat. Geen keihard gekraak en gepiep meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51

FeaR

In GoT we trust

Gerwin89 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:50:
[...]
Het is opgelost. Blijkbaar moet ik de HDMI uitgang forceren naar PCM ipv bitstream als het geluid alleen optisch uit gaat. Geen keihard gekraak en gepiep meer :)
Stuur je nu ook PCM uit over S/PDIF? Let dat je dan terug valt naar maximaal twee kanalen waar jet met bistream wel surround kan krijgen in de vorm van Dolby Digital.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
FeaR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:54:
[...]

Stuur je nu ook PCM uit over S/PDIF? Let dat je dan terug valt naar maximaal twee kanalen waar jet met bistream wel surround kan krijgen in de vorm van Dolby Digital.
Ik denk het wel ja. Opzich is dat geen probleem omdat het naar een stereoversterker en stereo speakers gaat. Mss kan de Naim streamer niet overweg met Dolby Digital surround

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07 23:11
Gerwin89 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:50:
[...]

Kijk dat is mooi! Top dat het is gelukt d:)b

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Nu online
BasGenk schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:43:
[...]

Heb je daarbij ook witte handschoentjes gebruikt zoals in het filmpje van LG? :D
@BasGenk Dude, we did it :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq4WllAsaZQTxSWWlpFqDrg4cZY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lV7qYVGFyVIwpVTpopLzPvwF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Als je bij LG OLED bij trumotion het op gebruiker zet kan je eerst 2 parameters instellen tussen 0-10 en daaronder staat OLED MOTION. Wat doet die laatste juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google en je vindt: BFI (black frame insertion). Oftewel knipperend beeld want 120Hz BFI bestaat niet meer, dat heeft LG er in de nieuwste modellen vakkundig uitgesloopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasseistamper
  • Laatst online: 07-11-2024
Bij mijn oled tv stel ik hier de tv-box best in op 1080p of 2160P?

Met andere woorden voed ik hem het beste met 1080 of 2160P?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Kasseistamper schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:02:
Bij mijn oled tv stel ik hier de tv-box best in op 1080p of 2160P?

Met andere woorden voed ik hem het beste met 1080 of 2160P?
Als je een 4K Oled hebt, dan kies je bij voorkeur voor 2160P (want dat is 4K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasseistamper
  • Laatst online: 07-11-2024
de Peer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:13:
[...]

Als je een 4K Oled hebt, dan kies je bij voorkeur voor 2160P (want dat is 4K).
Ook bij de tv decoder? Want daar wordt toch niet aan 2160P uitgezonden?

[ Voor 15% gewijzigd door Kasseistamper op 29-11-2022 22:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
Dan zal de tv-box mogelijk het signaal opschalen naar 4k. De vraag is dan of deze dat beter doet dan de LG. Ik betwijfel het, maar dat kan je voor jezelf testen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Kasseistamper schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:15:
[...]

Ook bij de tv decoder? Want daar wordt toch niet aan 2160P uitgezonden?
Nog niet nee.. Ik heb zelf geen tv decoder. Inderdaad een goede opmerking hierboven dat de tv het zelf mogelijk beter doet.
Pagina: 1 ... 483 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.