Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
snottt schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:25:
[...]
Hier hetzelfde op de C2, nog steeds niet opgelost.
Hebben we ook gehad in het begin met Videoland op de C2, is inmiddels opgelost.

Tijdelijke workaround is streamen op je telefoon (iPhone in mijn geval) en dan casten naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
de Peer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:48:
[...]

Ja hoor dat is goed te doen. Maar ik zou het niet elke dag willen doen. Dus liever wel een definitieve kabel aansluiten en niet tijdelijk.
Oke top. :*)

Ik heb twee van de best gequoteerde hdmi kabels gekocht op bol.com en ben ze nu dit weekend aan het testen welke ik ga gebruiken bij de nieuwe tv (G2) die maandag aankomt. Die van Lifegoods vind ik beter presteren dan die van Drivv. Soms ben ik iets te perfectionistisch.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was aan het kijken voor een 65” inch upgrade van mijn 55” C7 en ik zie dat er maar 100euro verschil zit tussen de C2 en de G2 bij kamera-express België.

Voor BE zie ik geen betere deal momenteel en de keuze tussen de 2 is dan ook snel gemaakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
Workaholic schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:42:
Kan iemand hier mij toevallig uit de brand helpen?

Heb een OLED65G26LA aangeschaft, maar nog niet binnen. Nu willen we in de muur al een stuk pvc 32 of 40 (denk dat het 40 gaat worden) plaatsen en daarna weer gladstrijken.

De vraag is alleen waar zit de ruimte achter de tv precies waar het gat moet uitkomen. Dus groene lijn op de tweede foto, waar zit de uitsparing voor de kabels precies? In het midden? Hoeveel cm vanaf links of rechts ? Tv meubel is geen issue maar het gat achter de tv - geen idee waar dit moet om het passend te krijgen omdat de tv erg dun is en de beugel ook strak tegen de muur zit

[Afbeelding] [Afbeelding]

Heeft iemand toevallig deze tv?
Is bij de 65G2 het kabelmanagement wel in het midden? Bij mijn 77G2 namelijk niet. Deze zit aan de zijkant. Mijn 65GX heeft kabelmanagement ook in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Bijj rtings hebben ze deze foto staan van de 65g2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7QA2Z3M0jejjA_5QYs2D_WpMm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gAVTeMUTqGMDI34xANRwNbmL.png?f=fotoalbum_large

Lijkt een soort gootje door de tv behuizing zelf gemaakt te zijn.
(de gemonteerde beugel op de foto is om het staand te kunnen testen)

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 20-11-2022 16:44 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 15:18
Jammer genoeg zitten de uitsparingen aan de achterkant precies verkeerd om voor mij.

Ik heb al een kabelgoot in de muur zitten, niet helemaal in het midden en dus helaas aan de verkeerde kant. Als de achterkan gespiegeld was had mij dat beter uitgekomen.

Kan er een kabel tussen de TV en de muur als ie er strak tegenaan geduwd is? Kan het me niet voorstellen, dus dan zal ik iets moeten infrezen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 22:50
echthard schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:15:
Jammer genoeg zitten de uitsparingen aan de achterkant precies verkeerd om voor mij.

Ik heb al een kabelgoot in de muur zitten, niet helemaal in het midden en dus helaas aan de verkeerde kant. Als de achterkan gespiegeld was had mij dat beter uitgekomen.

Kan er een kabel tussen de TV en de muur als ie er strak tegenaan geduwd is? Kan het me niet voorstellen, dus dan zal ik iets moeten infrezen gok ik zo.
Dat gaat helaas niet nee, hoewel de tv soms onder of boven iets van de muur af komt. IETS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
AppieNL schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:03:
[...]

Ik heb deze gekocht bij bolletje

Kwam voor mij precies handig uit aangezien mijn TV-meubel eronder op ongeveer 29cm afstand staat, als die langer moet zijn, zul je toch wat anders moeten zoeken. Hier zitten bij mij in: 4x hdmi, voeding, ethernetkabel, kabel-tv (ik gebruik CI+module) en 2 USB snoeren (die heb ik wel ietsje gesmokkeld in de vrije ruimte tussen de clipjes en de cover). Mocht je een 65 inch G1 hebben, kan je hem ook nagenoeg precies uitlijnen qua breedte met het kleine blokje onder aan je TV waar het standby lampje in zit (is dacht ik bij de 55 inch iets minder breed).
Blijft de buitenste laag er bij jou tegen? Die schuift hier steeds omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Het is weer tijd voor een nieuwe tv. Dit keer gaan wij weer voor een LG OLED. Voorheen kocht ik ze altijd bij Foka/kamera express ivm de 5 jaar garantie. Echter heb ik nu wel een hele slechte aanbieding gekregen bij kamera express voor de 55 C2 (€1299) dus gewoon wat er op de site staat. Hello gaf mij 1199 aan. Echter heeft HelloTV "slechts" 2 jaar garantie, of is dat ook 5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb mijn eerste dolby atmos soundbar gekocht, echter vroeg ik mij af of de televisie (C1), de verschillende signalen automatisch gaat herkennen. Of moet ik in het menu, nog iets wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:45

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

whiteclear schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:55:
Het is weer tijd voor een nieuwe tv. Dit keer gaan wij weer voor een LG OLED. Voorheen kocht ik ze altijd bij Foka/kamera express ivm de 5 jaar garantie. Echter heb ik nu wel een hele slechte aanbieding gekregen bij kamera express voor de 55 C2 (€1299) dus gewoon wat er op de site staat. Hello gaf mij 1199 aan. Echter heeft HelloTV "slechts" 2 jaar garantie, of is dat ook 5 jaar?
Ik zou even met HelloTV gaan bellen / chatten, dan weet je binnen 5 minuten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Als de LG oled G2 55" op de optionele voet staat. Kan de soundbar er dan nog voor liggen? Of is de soundbar hiervoor te hoog?

https://www.coolblue.be/nl/product/906872/lg-ds80qy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 26-09 23:12
BramViking schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:25:
Ik heb mijn eerste dolby atmos soundbar gekocht, echter vroeg ik mij af of de televisie (C1), de verschillende signalen automatisch gaat herkennen. Of moet ik in het menu, nog iets wijzigen?
Aan goeie hdmi ingang aansluiten is eerste :)
TV instellingen: Hdmi waar eArc staat. En dan kijken in geluidinstellingen of eArc aangevinkt is.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BasGenk schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:58:
Als de LG oled G2 55" op de optionele voet staat. Kan de soundbar er dan nog voor liggen? Of is de soundbar hiervoor te hoog?

https://www.coolblue.be/nl/product/906872/lg-ds80qy.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFOj4eINmopzYifoFlxYpDQodfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFJS9nGU1BVOQsTUog9wu5vA.jpg?f=fotoalbum_large

Moet geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Laatst online: 21-01-2023
mucuracat schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:01:
[...]

Aan goeie hdmi ingang aansluiten is eerste :)
TV instellingen: Hdmi waar eArc staat. En dan kijken in geluidinstellingen of eArc aangevinkt is.
Goh je meent het ;). Deze komt een bestaande soundbar zonder eArc te vervangen. Overigens wat is nu de beste digital sound output, pass trough of PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ah dan zou ik even mailen of ze de hoogte weten. Van een foto is slecht te schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
BramViking schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:31:
[...]

Goh je meent het ;). Deze komst een bestaande soundbar zonder eArc te vervangen. Overigens wat is nu de beste digital sound output, pass trough of PCM.
Pass trough

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Voor de voetballiefhebbers. Ziggo kanaal 999. Voetbal in UHD.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22
GerCor schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:01:
Voor de voetballiefhebbers. Ziggo kanaal 999. Voetbal in UHD.
Mijn LG B6 (uit 2016) switch op kanaal 999 naar HLG-HDR maar de kleurstelling is niet goed. Zijn er meer hier die dat probleem hebben met de B6 (of een ander model)?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzuxY9o9tl6FFwljA3MWrlLmkMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tq6yn3cHSCClLz4fA0WBVbDH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Baltar schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:31:
[...]

Mijn LG B6 (uit 2016) switch op kanaal 999 naar HLG-HDR maar de kleurstelling is niet goed. Zijn er meer hier die dat probleem hebben met de B6 (of een ander model)?[Afbeelding]
Geen issue met lg b9.
Ik kijk wel via digitaal tv. Niet via kastje.
En het is niet 4k maar hdr. Dan mag het ook uhd genoemd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Baltar schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:31:
[...]

Mijn LG B6 (uit 2016) switch op kanaal 999 naar HLG-HDR maar de kleurstelling is niet goed. Zijn er meer hier die dat probleem hebben met de B6 (of een ander model)?[Afbeelding]
B6 ondersteunt volgens mij geen HLG alleen HDR film formaat, HLG tv formaat is vanaf de C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22
pwh53 schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:04:
[...]

B6 ondersteunt volgens mij geen HLG alleen HDR film formaat, HLG tv formaat is vanaf de C7
Jawel, die is bij firmware 05.30.03 toegevoegd.
Zie ook
https://www.4kfilme.de/lg...fernseher-hlg-hdr-update/

In de praktijk nog niet veel getest natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
Baltar schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:12:
[...]

Jawel, die is bij firmware 05.30.03 toegevoegd.
Zie ook
https://www.4kfilme.de/lg...fernseher-hlg-hdr-update/

In de praktijk nog niet veel getest natuurlijk..
van die update wist ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
Als persoon met twee linkse handen is die G2 aan de muur hangen echt horror.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
BasGenk schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:45:
Ik heb ook 2 linker handen maar vond de 65G1 ophangen echt een eitje. Heb zelfs de TV in m'n eentje aan de beugel gehangen.

Wat gaat er mis? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:51

de Peer

under peer review

Ik vond het juist zeer eenvoudig, maar wel het liefst met 2 personen.
Ideaal dat je de beugel maximaal kan uitklappen en hem er dan zo aanhangt. Makkelijker kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Vooral het hanteren van dat groot papier vind ik wat onhandig. Er staat wel op wat de bovenkant en middelpunt van de tv is maar je moet natuurlijk ook rekening houden met de onderkant, niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de bijgeleverde pluggen? Zijn deze geschikt voor snelbouwsteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

BasGenk schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:15:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de bijgeleverde pluggen? Zijn deze geschikt voor snelbouwsteen?
Ja hoor. Zeker als je ze alle 8 gebruikt.

Ik heb maar 4 schroeven gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
de Peer schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:17:
[...]

Ja hoor. Zeker als je ze alle 8 gebruikt.

Ik heb maar 4 schroeven gebruikt.
Geen gevaar dan op vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

BasGenk schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:19:
[...]

Geen gevaar dan op vallen?
Nee superstevig. 8 vond ik echt veel te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
stin00 schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:53:
[...]

Ik heb ook 2 linker handen maar vond de 65G1 ophangen echt een eitje. Heb zelfs de TV in m'n eentje aan de beugel gehangen.

Wat gaat er mis? :+
Heb je daarbij ook witte handschoentjes gebruikt zoals in het filmpje van LG? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
Woensdag voormiddag een poging wagen. Stom dat ik hem tot zolang nog in de doos moet laten. Maar helemaal alleen begin ik er niet aan.

Ik had eigenlijk bijbetaalt dat de leverancier van COOLBLUE hem voor mij aan de muur hing, maar die ging met zijn metertje over mijn muur en die zei me dat mijn muur vol elentriek zat. Nu heb het even nagevraagd in de wijk (staat een huis of 50 dat hetzelfde is) en normaal lopen al de elektriciteit verticaal naar beneden en de thermostaat verticaal omhoog. Dus had hij perfect kunnen boren. Waarom zijn detectiemeter dan rood aangaf is me een raadsel. Die gaf alarm bij letterlijk iedere muur hier in huis.

Dus nu zal ik het woensdag zelf moeten doen met een handige harry. Hoop dat het me lukt. Heb het instructiefilmpje al zo'n 20 keer bekeken en ik heb er goede hoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Zijn er mensen die hun oled effectief met witte stoffen handschoenen hebben opgehangen? Anders moet ik daar morgen dus nog om. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

YouTube casten werkt hier regelmatig niet. Als ik dan de WiFi van de LG G2 uit- en weer aanzet werkt het gelijk wel weer, waaruit ik concludeer dat het probleem bij de TV gezocht moet worden.

Vast of dynamisch IP adres maakt geen verschil. En ja telefoon en tv zitten op hetzelfde wifi netwerk.

Meer mensen met dit probleem en heeft iemand een oplossing?

Het lijkt wel alsof hij maar 20 minuten blijft uitzenden en daarna niet meer? Misschien is het zo bedoeld?

[ Voor 20% gewijzigd door de Peer op 21-11-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
BasGenk schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:46:
Zijn er mensen die hun oled effectief met witte stoffen handschoenen hebben opgehangen? Anders moet ik daar morgen dus nog om. :D
Nee, zit ook nog folie op. Dat laat je lekker zitten tot ie hangt. En anders een microvezel doekje gebruiken voor een vingerafdruk oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 09:04

Pelle

🚴‍♂️

whiteclear schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:55:
2 jaar. Je kunt er 3 jaar bijkopen maar dat vind ik onzin.
Ik heb de C2 55 daar afgelopen zaterdag gescoord voor 1075 trouwens. Kreeg via mail aanbod van 1199, via chat voor 1125 toen ik aangaf te twijfelen tussen de 48 en de 55, en toen onderhandeld naar 1075.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Hij hangt!

Nu zit ik wel te knoeien met de soundbar.
Hoe connecteer ik mijn subwoofer met de soundbar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 22:50
BasGenk schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:33:
Hij hangt!

Nu zit ik wel te knoeien met de soundbar.
Hoe connecteer ik mijn subwoofer met de soundbar?
Wrong topic. Maar ik ben de ergste niet, dus toch een tip: lees de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Kan het zijn dat ik bij het kijken met de decoder een heel lichte ruis ervaar? Zijn hier nog instellingen voor die aan of uit moeten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Daarnet sprong mijn tv ook ineens vanzelf aan. Kan dit een instelling zijn dat hij automatisch aanspringt als de digibox aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

BasGenk schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:02:
Daarnet sprong mijn tv ook ineens vanzelf aan. Kan dit een instelling zijn dat hij automatisch aanspringt als de digibox aan gaat?
ja dat is een feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Kan dit uitgezet worden? Die orange box springt te pas en te onpas aan het is niet de bedoeling dat die tv hier uren op staat als we niet thuis zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

BasGenk schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:06:
[...]

Kan dit uitgezet worden? Die orange box springt te pas en te onpas aan het is niet de bedoeling dat die tv hier uren op staat als we niet thuis zijn natuurlijk.
dan zul je de HDMI-CEC feature van je orange box uit moeten zetten.

binnen de LG tv kun je dit (denk ik?) niet uitzetten, maar dat weet ik niet zeker.
edit: misschien toch. lees dit maar:
https://goodhomeautomation.com/lg-tv-turns-on-by-itself/

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 23-11-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:32

FeaR

In GoT we trust

BasGenk schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:06:
[...]
Het is al eerder gezegd: sla de handleiding er eens op na. Ook in de grotere metken-/verzameltopics op GoT verwachten we eigen inzet en geen inzetloze dump vragen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
de Peer schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:09:
[...]

dan zul je de HDMI-CEC feature van je orange box uit moeten zetten.

binnen de LG tv kun je dit (denk ik?) niet uitzetten, maar dat weet ik niet zeker.
edit: misschien toch. lees dit maar:
https://goodhomeautomation.com/lg-tv-turns-on-by-itself/
Dankjewel! Ik heb op de decoder alles in verband met HDMI-CEC uitgezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-07 13:31
Ik stel deze vraag hier (hoort zo te lezen niet in LG korting topic).

Voor de cashback actie heb ik de streepjescode aan de binnenkant van de doos nodig. Ik zie echter aan de binnenkant van de doos geen streepjescode. Hebben jullie enig idee waar dit zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

User8 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:25:

Voor de cashback actie heb ik de streepjescode aan de binnenkant van de doos nodig. Ik zie echter aan de binnenkant van de doos geen streepjescode. Hebben jullie enig idee waar dit zit?
bij mij zat hij aan de buitenkant van de doos hoor. dat is ook de reden dat je hem moet uit knippen, dat voorkomt dat je gewoon een foto in de winkel maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 23-11-2022 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
User8 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:25:

Naar mijn weten zit die aan de buitenkant...
[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
Ah oke. Bij mij zit het ook aan de buitenkant. Maar uitknippen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidatie
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 23:05
Hi,

Heeft er iemand hier ervaring met het koppelen van de Magic Remote van de LG OLED55C25LB aan de Next box van Ziggo? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ook niet met de instellingen op UPC wat bij mijn eigen C9 destijds wel hielp. Elke andere provider uit de lijst geprobeerd maar dat hielp ook niet...

Hoop dat iemand een fix weet.

Groet.

Edit: signaal werd geblokkeerd door iets wat voor de ontvanger stond... Op UPC werkt t gewoon. Ziggo ook trouwens...

[ Voor 14% gewijzigd door Oxidatie op 23-11-2022 18:33 ]

• GEARS90210
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
de Peer schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:54:
YouTube casten werkt hier regelmatig niet. Als ik dan de WiFi van de LG G2 uit- en weer aanzet werkt het gelijk wel weer, waaruit ik concludeer dat het probleem bij de TV gezocht moet worden.

Vast of dynamisch IP adres maakt geen verschil. En ja telefoon en tv zitten op hetzelfde wifi netwerk.

Meer mensen met dit probleem en heeft iemand een oplossing?

Het lijkt wel alsof hij maar 20 minuten blijft uitzenden en daarna niet meer? Misschien is het zo bedoeld?
Heb je al eens geprobeerd de youtube app op je G2 te downloaden? Is makkelijker dan streamen en wellicht lost dit je probleem op

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mensen ik snap iets niet. Ik heb Simplink aanstaan, maar op de een of andere manier als ik mijn PS5 start gaat hij niet automatisch naar de juiste input op de C2. Wat doe ik verkeerd?

In de PS5 staat deze optie ook aan.

Ik heb ook een Sonos Arc mocht dat er iets mee te maken hebben.

Hmm denk dat de update wonderen deed. Dacht dat hij al up to date was..

Edit; not quite. Als ik TV kijk bijv en ik zet de PS5 aan, dan gaat hij niet automatisch naar de PS5 input. Hij laat onderin wel zien dat PS5 available is. Sterker nog: hij gaat (omdat hij niet naar PS5 input gaat) supersnel naar rest mode. En als de tv uit staat en ik zet de PS5 aan, gaat de tv niet aan..

Aargh wat de **ck is dit. Met mijn C7 nooit ergens last van gehad.

[ Voor 59% gewijzigd door JoeZuCK op 24-11-2022 08:17 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• de Peer

de Peer

under peer review

GEARS90210 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:30:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de youtube app op je G2 te downloaden? Is makkelijker dan streamen en wellicht lost dit je probleem op
ja die heb ik geïnstalleerd, maar maakt geen verschil helaas.
Ik vind dat overigens niet makkelijker dan streamen, ik gebruik de afstandsbediening het liefst zo min mogelijk.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

de Peer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:37:
[...]

ja die heb ik geïnstalleerd, maar maakt geen verschil helaas.
Ik vind dat overigens niet makkelijker dan streamen, ik gebruik de afstandsbediening het liefst zo min mogelijk.
Dat kan toch makkelijker?, Als je de cast functie gebruikt, gebruik je volgens mij gewoon de YT app zelf van LG en ben je toch niet daadwerkelijk aan het streamen?

• de Peer

de Peer

under peer review

Xqlus1ve schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:58:
[...]

Dat kan toch makkelijker?, Als je de cast functie gebruikt, gebruik je volgens mij gewoon de YT app zelf van LG en ben je toch niet daadwerkelijk aan het streamen?
Ja en daar ging mijn vraag dus over, dat de cast functie regelmatig niet werkt.

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:53
De 55A2 is bij BCC €700 als je hem zelf ophaalt. In hoeverre merk je dat deze tv slechts 60hz is?

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:21
JoeZuCK schreef op donderdag 24 november 2022 @ 06:42:
Mensen ik snap iets niet. Ik heb Simplink aanstaan, maar op de een of andere manier als ik mijn PS5 start gaat hij niet automatisch naar de juiste input op de C2. Wat doe ik verkeerd?

In de PS5 staat deze optie ook aan.

Ik heb ook een Sonos Arc mocht dat er iets mee te maken hebben.

Hmm denk dat de update wonderen deed. Dacht dat hij al up to date was..

Edit; not quite. Als ik TV kijk bijv en ik zet de PS5 aan, dan gaat hij niet automatisch naar de PS5 input. Hij laat onderin wel zien dat PS5 available is. Sterker nog: hij gaat (omdat hij niet naar PS5 input gaat) supersnel naar rest mode. En als de tv uit staat en ik zet de PS5 aan, gaat de tv niet aan..

Aargh wat de **ck is dit. Met mijn C7 nooit ergens last van gehad.
Ik herken dit met de PS5 icm met de C2. Met de Nintendo Switch nergens last van, PS5 geeft verschillend gedrag. Als ik de settings heb zoals jij en ik kijk tv en zet de ps5 aan geeft ie inderdaad aan de de PS5 beschikbaar is, maar schakel ik over naar de HDMI aansluiting, dan gaat de PS5 in ruststand of uit. Dus kan ik de PS5 opnieuw aanzetten.
Ik heb nu de settings in de PS5 uitgeschakeld, dan maar niet automatisch inschakelen van de TV en naar de goede input. Zal wel een update voor uitkomen, dan wel voor PS5, dan wel voor de TV. Maar het is wel superirriitant dat het standaard bij de Switch altijd goed gaat maar de PS5 toch lastig blijft.

Mocht je de combinatie tv/ps5 vinden die wel werkt dan hoor ik het graag.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Errieseeka schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:08:
De 55A2 is bij BCC €700 als je hem zelf ophaalt. In hoeverre merk je dat deze tv slechts 60hz is?
Ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan 120 Hz. Gewone TV wordt uitgezonden op 50 Hz en daar kan de tv netjes naar schakelen. Op een B- of C-serie krijg je waarschijnlijk 100 Hz geïnterpoleerd beeld te zien wat wel vloeiender kan ogen, zeker met sport. Is 100 Hz beter, ja. Is 50 Hz goed naar te kijken, ook ja. Voor films en series wil je sowieso niet naar al die geïnterpoleerde beelden kijken, tenzij je groot fan bent van het soap opera effect.

Voor gaming is 60 Hz op een OLED paneel ook gewoon top. Ik heb een PS5 en is gewoon perfect op te gamen op 60 Hz. Doordat OLED van zichzelf al een lage responstijd heeft, is gamen op een OLED gewoon erg prettig, of het nou 60 of 120 Hz is. Ja 120 Hz is vloeiender en heeft nog andere voordelen maar dat betekent niet dat er op 60 Hz absoluut niet te gamen valt. Deze TV wordt altijd een beetje weggezet als een soort budget TV omdat er betere versies zijn als de B- en C-serie, maar het is gewoon toptoestel. Zeker voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Als je gewoon tv kijkt of netflix helemaal niks. Verwacht je heel wat van het gamen bijvoorbeeld dan zou ik het niet doen.maar het is een prima model voor als je geen extreme eisen hebt

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Vince22 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:17:
[...]

Ik herken dit met de PS5 icm met de C2. Met de Nintendo Switch nergens last van, PS5 geeft verschillend gedrag. Als ik de settings heb zoals jij en ik kijk tv en zet de ps5 aan geeft ie inderdaad aan de de PS5 beschikbaar is, maar schakel ik over naar de HDMI aansluiting, dan gaat de PS5 in ruststand of uit. Dus kan ik de PS5 opnieuw aanzetten.
Ik heb nu de settings in de PS5 uitgeschakeld, dan maar niet automatisch inschakelen van de TV en naar de goede input. Zal wel een update voor uitkomen, dan wel voor PS5, dan wel voor de TV. Maar het is wel superirriitant dat het standaard bij de Switch altijd goed gaat maar de PS5 toch lastig blijft.

Mocht je de combinatie tv/ps5 vinden die wel werkt dan hoor ik het graag.
Ik kom ergens tegen dat de eco modus van het Ziggo kastje roet in het eten zou gooien. Zelf heb ik een CI+ kaart, maar of het daar aan ligt..? Kan even niet testen. Heb ook een Nintendo Switch. Zal daar eens mee testen vanavond.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Iemand een Idee of de LG C1 2021 beter zal presteren dan de Neo Qled 2022 QN92B (of Qn90B/93B)?
Prijzen voor een 55 inch liggen zo rond de 990€ momenteel nagenoeg gelijk.

C2 zit voor een 55inch zit nog steeds ruim 160€ hoger.

• echthard
noteboeki schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:29:
Iemand een Idee of de LG C1 2021 beter zal presteren dan de Neo Qled 2022 QN92B (of Qn90B/93B)?

De 55" C2 wordt voor 1065,- verkocht als je voor een betere prijs vraagt bij de verkopers:

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
noteboeki schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:29:

https://www.rtings.com/tv...55?usage=1&threshold=0.10

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Thx maar dat is een vergelijk met ook het 2021 model Neo Qled en ben benieuwd tov het 2022 model.
echthard schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:38:
[...]

De 55" C2 wordt voor 1065,- verkocht als je voor een betere prijs vraagt bij de verkopers:

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Bedankt, ik zal eens kijken, dat zou het verschil terugbrengen naar ca. 75€ 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Gewoon erg goede tv, voor dit geld vindt je geen betere! Voor film of tv maakt 100hz of 50hz niks uit. Voor hardcore gamen maakt dit misschien wel wat uit.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• _Uploader_
  • Laatst online: 27-09 16:22
Voor de volgende vraag kan ik uiteraard een nieuw topic aanmaken in de koopadvies sectie, maar dat lijkt mij wat overbodig.

Bij ons in de huiskamer komt er wel direct zonlicht op de tv, maar s'zomers (de zon staat dan hoger) is dit niet geval. Nu peins ik erover om een LG G2 65 te kopen, maar ik heb mijn bedenkingen hierover ivm direct (winter) zonlicht. Weten jullie in hoeverre dit een probleem is?

• de Peer

de Peer

under peer review

_Uploader_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:41:
Voor de volgende vraag kan ik uiteraard een nieuw topic aanmaken in de koopadvies sectie, maar dat lijkt mij wat overbodig.

Bij ons in de huiskamer komt er wel direct zonlicht op de tv, maar s'zomers (de zon staat dan hoger) is dit niet geval. Nu peins ik erover om een LG G2 65 te kopen, maar ik heb mijn bedenkingen hierover ivm direct (winter) zonlicht. Weten jullie in hoeverre dit een probleem is?
het is niet zo zwart wit.
het is niet goed, en hoe meer licht, hoe meer schade. Als het echt tot zonnige winterdagen beperkt is zou ik het wel acceptabel vinden.
Bij 1 x per jaar onder de zonnebank blijft de kans op huidkanker beperkt, in tegenstelling tot als je het elke dag doet.
zoek even in dit topic op zonlicht, er is al heeeeel veel over geschreven.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 24-11-2022 16:53 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49
Sinds vandaag m’n nieuwe receiver in gebruik genomen. Marantz Cinema 70S ter vervanging van m’n Marantz NR1508.

Sinds de release van de Series X (en PS5) gebruikte ik de Thenaudio Sharc. Dit, omdat de NR1508 geen 4K/120Hz ondersteunde. De Sharc zorgde ervoor dat de ARC poort op de NR1508 een eARC signaal kon ontvangen vanaf m’n 65CX. Ik had dus al die tijd m’n devices op m’n tv aangesloten i.p.v. rechtstreeks op de receiver. Hierdoor werkte de verschillende Pictures Modes per input perfect.

Echter, nu alles weer via m’n receiver loopt en de 65CX dus nog maar één input heeft (HDMI 2) gaat het automatisch switchen van Picture Mode per device niet meer. Ondanks dat m’n 65CX wel ieder device als een aparte bron ziet via het Home Dashboard!

Ik dacht dat LG wel een van de weinig fabrikanten was die hier goed mee om kon gaan.

Nu moet ik telkens handmatig de Picture Mode van ISF Expert naar Game zetten wanneer ik van Ziggo Next naar Xbox / PS5 schakel.

Zie ik een instelling over het hoofd?!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

WAT ZOU ONDERSTAANDE KUNNEN ZIJN ?

Ik heb een nieuwe LG Oled G2 65 inch.

Bij Netflix krijg ik vaak bakken boven en onder...
Deze krijg ik dan niet weg bij instellingen..de optie beeldverhouding is dan niet beschikbaar/ aan te vinken...

Bij kabel tv heb ik de balken niet.
Welke optie moet ik gebruiken om een vol beeldvullend scherm te krijgen zonder dat bijv de ondertiteling verdwijnt?

Zowel bij de expertmodus als de standaardmodus lukt het mij niet.

Wie geeft mij de gouden tip en mag ik bedanken ?

[ Voor 152% gewijzigd door JSA op 28-12-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 23:21
JoeZuCK schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:21:
[...]

Ik kom ergens tegen dat de eco modus van het Ziggo kastje roet in het eten zou gooien. Zelf heb ik een CI+ kaart, maar of het daar aan ligt..? Kan even niet testen. Heb ook een Nintendo Switch. Zal daar eens mee testen vanavond.
Ik heb zelf een kpn decoder, maar spelen met de eco-stand daarvan maakt niks uit..

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:48
Rivanov schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:07:
Sinds vandaag m’n nieuwe receiver in gebruik genomen. Marantz Cinema 70S ter vervanging van m’n Marantz NR1508.

Sinds de release van de Series X (en PS5) gebruikte ik de Thenaudio Sharc. Dit, omdat de NR1508 geen 4K/120Hz ondersteunde. De Sharc zorgde ervoor dat de ARC poort op de NR1508 een eARC signaal kon ontvangen vanaf m’n 65CX. Ik had dus al die tijd m’n devices op m’n tv aangesloten i.p.v. rechtstreeks op de receiver. Hierdoor werkte de verschillende Pictures Modes per input perfect.

Echter, nu alles weer via m’n receiver loopt en de 65CX dus nog maar één input heeft (HDMI 2) gaat het automatisch switchen van Picture Mode per device niet meer. Ondanks dat m’n 65CX wel ieder device als een aparte bron ziet via het Home Dashboard!

Ik dacht dat LG wel een van de weinig fabrikanten was die hier goed mee om kon gaan.

Nu moet ik telkens handmatig de Picture Mode van ISF Expert naar Game zetten wanneer ik van Ziggo Next naar Xbox / PS5 schakel.

Zie ik een instelling over het hoofd?!
Ik kan mij herinneren dat de pc mode beter is voor gamen. Zo heb ik het bij mij ook ingesteld. Filmpje van een bekende Aziaat legt dat haar fijn uit. Met de rest kan ik niet helpen. Dat werkt hier zonder gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
synx6 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:41:
[...]

Ik kan mij herinneren dat de pc mode beter is voor gamen. Zo heb ik het bij mij ook ingesteld. Filmpje van een bekende Aziaat legt dat haar fijn uit. Met de rest kan ik niet helpen. Dat werkt hier zonder gedoe.
Je begrijpt m'n punt niet denk ik. ;) (en ik ken de PC Mode .. die gebruikte ik tot gisteren namelijk ook toen ik alles op m'n TV had aangesloten en middels de Thenaudio Sharc het geluid via de receiver liet lopen).

Wanneer je alles op een receiver hebt aangesloten heeft je TV maar één input (HDMI 2, eARC poort).
De Picture Mode die je op de LG kunt instellen gaat per input en niet per device, ondanks dat de TV wel alle devices afzonderlijk ziet.
Wanneer ik naar Home Dashboard ga op m'n LG CX, dan zie ik netjes HDMI 2 - Xbox, HDMI 2 - PlayStation 5, HDMI 2 - Apple TV, HDMI 2 - Mediabox
Maar helaas kan de TV niet per device de Picture Mode bepalen. Deze geldt gewoon voor één input.

Dus moet nu handmatig switchen van bijvoorbeeld ISF Expert Dark Room (voor alle normale SDR content via Ziggo Next of Apple TV) naar Game Mode wanneer ik schakel van TV Kijken naar Xbox / PlayStation.

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat LG wél per device de Picture Mode kon bepalen, maar helaas.

En nee, ik ga niet weer enkele devices op m'n TV aansluiten en enkele via de receiver.. daar heb ik dat apparaat niet voor. ;)

Heb nu maar als "oplossing" een fysieke button op m'n Logitech Harmony Elite gemapped naar het Picture Mode menu van de TV zodat ik nog relatief snel kan switchen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 25-11-2022 07:50 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Met de huidige acties wil ik graag de G2 aanschaffen. Is de kleinste maat 55 inch? Het is voor de slaapkamer en 43 of 48 inch is eigenlijk de max. Is deze maat er voor de G2? Of alleen de C2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:49

Rudios

Lost in space?

Rivanov schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:48:
[...]

Wanneer je alles op een receiver hebt aangesloten heeft je TV maar één input (HDMI 2, eARC poort).
De Picture Mode die je op de LG kunt instellen gaat per input en niet per device, ondanks dat de TV wel alle devices afzonderlijk ziet.
Wanneer ik naar Home Dashboard ga op m'n LG CX, dan zie ik netjes HDMI 2 - Xbox, HDMI 2 - PlayStation 5, HDMI 2 - Apple TV, HDMI 2 - Mediabox
Maar helaas kan de TV niet per device de Picture Mode bepalen. Deze geldt gewoon voor één input.
Auw! Dat is eigelijk best wel klote. Toevallig dat ik door een paar posts van hiervoor heb zitten denken om al m’n 4 HDMI apparaten via mijn Denon te laten lopen. Eigelijk voor mij wel goed dat ik je post tegenkom, want dan laat ik ze mooi gewoon via de TV lopen. Want dat je steeds moet switchen is echt niet tof. Succes!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

SX-Superfly schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:59:
Met de huidige acties wil ik graag de G2 aanschaffen. Is de kleinste maat 55 inch? Het is voor de slaapkamer en 43 of 48 inch is eigenlijk de max. Is deze maat er voor de G2? Of alleen de C2?
Dat had je natuurlijk eenvoudig zelf kunnen vinden. 55 inch is de kleinste G2 inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Laatst online: 27-09 16:22
de Peer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:52:
[...]

het is niet zo zwart wit.
het is niet goed, en hoe meer licht, hoe meer schade. Als het echt tot zonnige winterdagen beperkt is zou ik het wel acceptabel vinden.
Bij 1 x per jaar onder de zonnebank blijft de kans op huidkanker beperkt, in tegenstelling tot als je het elke dag doet.
zoek even in dit topic op zonlicht, er is al heeeeel veel over geschreven.
Dank je wel. Ik heb de vele pagina's doorgelezen en ik denk wij wel voor een G2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 21:58
Ik ben momenteel aan het 'onderhandelen' met Hellotv voor een LG OLED65C25LB. Nemen jullie die extra garantie erbij of is dat eigenlijk overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

FrE911 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:32:
Ik ben momenteel aan het 'onderhandelen' met Hellotv voor een LG OLED65C25LB. Nemen jullie die extra garantie erbij of is dat eigenlijk overbodig?
Heb ik nog nooit gedaan en ook nog nooit nodig gehad.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:48
Rivanov schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:48:
[...]

Je begrijpt m'n punt niet denk ik. ;) (en ik ken de PC Mode .. die gebruikte ik tot gisteren namelijk ook toen ik alles op m'n TV had aangesloten en middels de Thenaudio Sharc het geluid via de receiver liet lopen).

Dus moet nu handmatig switchen van bijvoorbeeld ISF Expert Dark Room (voor alle normale SDR content via Ziggo Next of Apple TV) naar Game Mode wanneer ik schakel van TV Kijken naar Xbox / PlayStation.

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat LG wél per device de Picture Mode kon bepalen, maar helaas.

En nee, ik ga niet weer enkele devices op m'n TV aansluiten en enkele via de receiver.. daar heb ik dat apparaat niet voor. ;)

Heb nu maar als "oplossing" een fysieke button op m'n Logitech Harmony Elite gemapped naar het Picture Mode menu van de TV zodat ik nog relatief snel kan switchen.
Snap m nu! :) en logisch dat het zo dan werkt.

Toch op tv en rec via earc? Aangezien dat alleen voor geluid is. Zo is het volgens mij ook bedoeld. Dan werken je beeldmodi van av inputs ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
@Rivanov Schakelt je televisie niet vanzelf over naar game mode via allm voor de consoles? Als je dan de AppleTV standaard op 4K SDR zet met match framerate en content aan kan je voor de rest met één profiel werken voor SDR en één voor HDR? Mits de consoles zorgen dat de tv schakelt naar 'spel'.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Millert schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:59:
@Rivanov Schakelt je televisie niet vanzelf over naar game mode via allm voor de consoles? Als je dan de AppleTV standaard op 4K SDR zet met match framerate en content aan kan je voor de rest met één profiel werken voor SDR en één voor HDR? Mits de consoles zorgen dat de tv schakelt naar 'spel'.
Ja, dit lijkt nu inderdaad "opeens" wel te werken. Toen ik zojuist via de Harmony Elite de activity "PlayStation 5" activeerde en daardoor m'n TV en receiver werden opgestart ging hij wel direct naar Picture Mode Game.
Dus het lijkt erop dat dit dan inderdaad wel werkt door de ALLM.

Ik hou het even in de gaten, want dan zou het grotendeels wel opgelost zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

FrE911 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:32:
Het is een verzekering voor iets dat praktisch nooit gebeurt. Ik heb het niet gedaan vorige week bij aankoop. Wel de door even bewaren want bevalt de TV niet, dan kun je hem binnen 4 weken omruilen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hier ook bezig met een nieuwe 55" TV, oude TV (42LW570s) is - denk ik - voeding van kapot.

Een A2 is qua beeldkwaliteit al een enorme vooruitgang, maar heeft slechts 3 HDMI-ingangen; minder dan wat we nu hebben. (met een Humax, NVR en Chromecast zijn ze dan al vol).
Een C1/B2/CS is ook prima maar grote voordeel van de C2 is dat die alle aansluitingen aan de zijkant heeft.
Ik kan nu nog makkelijk bij alle aansluitingen (TV staat op eigen voet) maar als we 'm ophangen kom je er niet/nauwelijks meer bij.
Qua prijs zal er misschien zo'n €150-200 verschil in zitten tussen die modellen.

Maar blijkt dat we ook een nieuw CI+ module nodig hebben (onze oude uitvoering: Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion) gaat blijkbaar niet meer werken in een nieuwe TV)
Kan iemand dat bevestigen?

En wat vinden jullie een fijne muurbeugel?
Bij familie van mij heb ik een 55" B1 met de Vogel's Base 05 M opgehangen. Vond het eigenlijk maar mèh.
Ik zie ook dat veel Vogel's muurbeugels de TV helemaal niet vastzitten; ze hangen maar aan de beugel.
Soms met een haakje zodat je makkelijker bij de TV inputs kunt komen.
Er lopen hier regelmatig kleine kinderen en dat lijkt me niet echt handig/veilig systeem.

De Vogel's TVM 3405 heeft ook zo'n haakje, maar die moet je i.i.g. eerst losklikken; lijkt me toch veiliger?

Iemand tips?

Zal zo eens een aantal webshops een mail sturen wat zij qua prijs kunnen doen, eventueel i.c.m. CI+ module en muurbeugel.
(doet men dat gewoon met gestrekte been à la "Wat is uw beste prijs voor een LG 55' C2?" O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
Piet91 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:57:
Hier ook bezig met een nieuwe 55" TV, oude TV (42LW570s) is - denk ik - voeding van kapot.

Een A2 is qua beeldkwaliteit al een enorme vooruitgang, maar heeft slechts 3 HDMI-ingangen; minder dan wat we nu hebben. (met een Humax, NVR en Chromecast zijn ze dan al vol).
Een C1/B2/CS is ook prima maar grote voordeel van de C2 is dat die alle aansluitingen aan de zijkant heeft.
Ik kan nu nog makkelijk bij alle aansluitingen (TV staat op eigen voet) maar als we 'm ophangen kom je er niet/nauwelijks meer bij.
Qua prijs zal er misschien zo'n €150-200 verschil in zitten tussen die modellen.

Maar blijkt dat we ook een nieuw CI+ module nodig hebben (onze oude uitvoering: Ziggo CI+ Cam Module 1.2 (Neotion) gaat blijkbaar niet meer werken in een nieuwe TV)
Kan iemand dat bevestigen?

En wat vinden jullie een fijne muurbeugel?
Bij familie van mij heb ik een 55" B1 met de Vogel's Base 05 M opgehangen. Vond het eigenlijk maar mèh.
Ik zie ook dat veel Vogel's muurbeugels de TV helemaal niet vastzitten; ze hangen maar aan de beugel.
Soms met een haakje zodat je makkelijker bij de TV inputs kunt komen.
Er lopen hier regelmatig kleine kinderen en dat lijkt me niet echt handig/veilig systeem.

De Vogel's TVM 3405 heeft ook zo'n haakje, maar die moet je i.i.g. eerst losklikken; lijkt me toch veiliger?

Iemand tips?

Zal zo eens een aantal webshops een mail sturen wat zij qua prijs kunnen doen, eventueel i.c.m. CI+ module en muurbeugel.
(doet men dat gewoon met gestrekte been à la "Wat is uw beste prijs voor een LG 55' C2?" O-)
Volgens mij doen ze allemaal niet zo veel voor elkaar onder. Zojuist wel een nieuwe website gevonden door een post in het korting topic: de Peer in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Zojuist heb ik hen ook een mail gestuurd met vragen voor de TV's waar ik op aas.

Als je daar op de knop drukt, dan is het mailtje al ingevuld waarin korting wordt gevraagd.

Edit, omdat de website indirect op bol.com gevonden moet worden: Hier alvast de website waar ik het over heb: https://www.lunenburg.nu/beeld-geluid/tv/tv-s/lg-oled55c25lb

[ Voor 3% gewijzigd door echthard op 25-11-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:23
Dames / Heren

Voor wie vandaag opzoek is: Ik heb bij Hello TV voor de G2 77 inch 2995 gekregen als prijs (cashback is 200 euro) Maar ook een prijs garantie, als iemand hem vandaag/ dit weekend goedkoper vindt dan matchen ze dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

echthard schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:03:
[...]

Volgens mij doen ze allemaal niet zo veel voor elkaar onder. Zojuist wel een nieuwe website gevonden door een post in het korting topic: de Peer in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Zojuist heb ik hen ook een mail gestuurd met vragen voor de TV's waar ik op aas.

Als je daar op de knop drukt, dan is het mailtje al ingevuld waarin korting wordt gevraagd.

Edit, omdat de website indirect op bol.com gevonden moet worden: Hier alvast de website waar ik het over heb: https://www.lunenburg.nu/beeld-geluid/tv/tv-s/lg-oled55c25lb
Ter info: Mijn tip ging over de G2, jij linkt nu naar de C2.
Als je de G2 voor 1299 euro wilt kopen zou ik snel zijn, ik vermoed namelijk dat het een foutje is bij bol.com.

edit: en hij is weer weg, bleek idd een fout te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 25-11-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
de Peer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:14:
[...]

Ter info: Mijn tip ging over de G2, jij linkt nu naar de C2.
Als je de G2 voor 1299 euro wilt kopen zou ik snel zijn, ik vermoed namelijk dat het een foutje is bij bol.com.
Weet ik, maar mijn reactie is op iemand die op zoek is naar de C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Piet91

Ik heb een ophangsysteem zodat je de TV in je eentje eraf kunt halen. Die systemen waar je de TV uit die oranje sloten kunt halen door aan een soort trekkoord te moeten trekken heeft mijn zwager ook. Is echt de hel. We zijn 10 minuten bezig geweest met z'n tweeën om de TV van de beugel te krijgen. Echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:51:
@Piet91

Ik heb een ophangsysteem zodat je de TV in je eentje eraf kunt halen. Die systemen waar je de TV uit die oranje sloten kunt halen door aan een soort trekkoord te moeten trekken heeft mijn zwager ook. Is echt de hel. We zijn 10 minuten bezig geweest met z'n tweeën om de TV van de beugel te krijgen. Echt waardeloos.
Welke heb je dan? Is niet de bedoeling dat we de TV (regelmatig) van de wand halen, maar wil wel graag dat die veilig vast hangt (i.v.m. kleine kinderen) en beetje makkelijk bij de inputs kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Piet91 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:00:
[...]

Welke heb je dan? Is niet de bedoeling dat we de TV (regelmatig) van de wand halen, maar wil wel graag dat die veilig vast hangt (i.v.m. kleine kinderen) en beetje makkelijk bij de inputs kunnen.
Volgens mij zat het destijds bij mijn Samsung TV. Maar dit idee. Kost vrijwel niks en werkt perfect. De beugel op de muur schroeven en de haken in de TV schroeven. Til je de TV er zo op.

Ik heb die haken dus van de Samsung gehaald en op de LG geschroefd.

https://www.allekabels.nl/ophangbeugels/tv_beugels.html

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 25-11-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:17:
Volgens mij zat het destijds bij mijn Samsung TV. Maar dit idee. Kost vrijwel niks en werkt perfect. De beugel op de muur schroeven en de haken in de TV schroeven. Til je de TV er zo op.

Ik heb die haken dus van de Samsung gehaald en op de LG geschroefd.

https://www.allekabels.nl/ophangbeugels/tv_beugels.html
Je linkt naar meerdere verschillende beugels. ;)

Maar goed; ik heb een aantal webshops een mail gestuurd wat ze konden bieden qua prijs voor TV, muurbeugel en CI+ module.
Nog weinig reactie en ik geloof dat ze weten dat ze toch wel verkopen want prijzen zijn niet bepaald laag ofzo.
Liggen i.i.g. hoger dan de prijzen die in het kortingen-topic worden genoemd. :/

EDIT: 55" C2 besteld inclusief muurbeugel en CI+ module. Dat wordt wel even een verandering qua TV...

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 25-11-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Piet91 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:27:
[...]

Je linkt naar meerdere verschillende beugels. ;)
Oeps. Ik zie het. 👇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dMKAxETJQ3OIvjPED0X4z-YsL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vC6iykOwTrPVbqvJyA9p6Ya.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 01:41
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:18:
Een paar weken terug heb ik die review ook gelezen en ik kon mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de verbeteringen zo minimaal zijn, dat het de extra euro's waard niet is.

LG heeft speciaal voor de eindejaarsverkopen een model(serie?) in de markt gezet met de panelen uit het vorige jaar, maar software en CPU's van dit jaar. Je zult ze niet vinden in de Pricewatch, maar ik heb een OLE65CS6LA aangeschaft voor €1299, wat toch wel een hap scheelt met de modellen van dit jaar.

Het beeld is in één woord schitterend. Heb 5 jaar geleden een FullHD LG OLED gekocht en dit is echt een enorme verbetering. Als je van een plasma afkomt is het ook echt een gigantische verbetering.

HelloTV kwam er mee als je een beste prijs vraagt voor een model van vorig jaar. En ik vermoed dat veel meer retailers ze gewoon hebben staan, maar er niet mee adverteren. Ik heb de TV bij VonBurg in Rotterdam gekocht.
Ik heb momenteel een Philips The One UHD LED en zit er over na te denken ook de LG OLE65CS6LA aan te schaffen. Zojuist een prijs van 1299 ontvangen van HelloTV. Jij bent er nog steeds blij mee?

Of toch wat meer neerleggen en de LG OLED65C25LB ophalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User8
Jasper 99 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:12:
Dames / Heren

Voor wie vandaag opzoek is: Ik heb bij Hello TV voor de G2 77 inch 2995 gekregen als prijs (cashback is 200 euro) Maar ook een prijs garantie, als iemand hem vandaag/ dit weekend goedkoper vindt dan matchen ze dat!
Ik heb de G2 77 vorige week voor 2900 bij hellotv gekocht. Kan dus goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

qwasd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:05:
[...]

Ik heb momenteel een Philips The One UHD LED en zit er over na te denken ook de LG OLE65CS6LA aan te schaffen. Zojuist een prijs van 1299 ontvangen van HelloTV. Jij bent er nog steeds blij mee?

Of toch wat meer neerleggen en de LG OLED65C25LB ophalen?
Ophalen? Laten bezorgen bedoel je?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:23
User8 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:18:
[...]

Ik heb de G2 77 vorige week voor 2900 bij hellotv gekocht. Kan dus goedkoper.
Heb je hier de mail nog van/receipt? Dan ga ik kijken of ik het nog wat kan pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Vanmiddag de 65 inch C2 binnen gekregen Met SDR-content ziet het er erg goed uit, maar HDR... 90 procent van alle Dolby Vision-titels op Netflix vind ik niet om aan te zien. Veel te donker, nauwelijks details in de schaduwen. Alleen de Levendig-modus gaat nog, maar die is qua kleuren dan weer niet zo wenselijk.

Geloof dat het meer aan de films/series ligt dan aan de tv, want Our Planet bijvoorbeeld is wél prachtig in DV. Maar ik twijfel toch wel erg of ik de C2 ga houden. Op mijn oude full-hd oled zien de meeste series er in mijn ogen beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
Mike P schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:15:
Vanmiddag de 65 inch C2 binnen gekregen Met SDR-content ziet het er erg goed uit, maar HDR... 90 procent van alle Dolby Vision-titels op Netflix vind ik niet om aan te zien. Veel te donker, nauwelijks details in de schaduwen. Alleen de Levendig-modus gaat nog, maar die is qua kleuren dan weer niet zo wenselijk.

Geloof dat het meer aan de films/series ligt dan aan de tv, want Our Planet bijvoorbeeld is wél prachtig in DV. Maar ik twijfel toch wel erg of ik de C2 ga houden. Op mijn oude full-hd oled zien de meeste series er in mijn ogen beter uit.
Ga eerst maar met je instellingen stoeien, want aan de tv ligt het niet.
Pagina: 1 ... 482 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.