Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
In februari/maart verhuizen we en dan zorg ik dat ze wel vlak aan de muur kan, maar hier ga ik geen nieuwe gaten meer maken.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Hierdoor hangt hij ong 1cm van de muur af. Ziet er ook prima uit.
* overigens wel een kriem om hem aan die haak te krijgen, omdat de G2 overal dezelfde dikte heeft. De Thin zou ik daarom niet gebruiken icm wandpanelen. Je kunt de hoek niet maken om hem in te haken.
[ Voor 31% gewijzigd door Kuhr89 op 14-11-2022 14:36 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik zie veel aanbiedingen voorbij komen in het aanbiedingen topic van Hellotv.
Mijn vraag is: doet Hellotv aan grijze import, of gaat het gewoon om Benelux modellen?
Misschien goed om dit bericht en onderstaande reacties even te lezen:Rixos schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:40:
Weet niet of dit het juiste topic is om het te vragen, maar toen ik het in het aanbiedingen en kortingstopic vroeg werd mijn reactie verwijderd. Hopelijk gebeurt dat hier niet want ik moet het toch ergens kunnen vragen lijkt mij.
Ik zie veel aanbiedingen voorbij komen in het aanbiedingen topic van Hellotv.
Mijn vraag is: doet Hellotv aan grijze import, of gaat het gewoon om Benelux modellen?
nieuws: Nederlandse tv-winkel PlatteTV wijzigt naam in HelloTV
Van
[05.30.11]
1. Fixing minor bugs in software
Naar
[05.30.15]
1. Fixing minor bugs in software
Duidelijk 😅
[ Voor 66% gewijzigd door mucuracat op 14-11-2022 18:08 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Heb vandaag volgend antwoord gekregen van VRT op de vraag over LG en VRTMAX:c-mattic schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:55:
[...]
De uitrol is maar voor een 'beperkt' aantal Smart TVs. Concreet:Zie het persbericht: https://www.vrt.be/vrtnws...vrt-nu-tv-app-gelanceerd/
- Live: Android TV, tv-boxen van Proximus en Telenet
- In development: tv-box van Orange, Apple TV en Samsung TV
Om hun roadmap te beïnvloeden kan je hun korte enquête invullen. Alle beetjes helpen.
Die link vind je terug op deze supportpagina: https://www.vrt.be/heb-je...U-app-ook-voor-Smart-TV-s
We hebben begrip voor uw reactie. Momenteel is de app enkel beschikbaar voor Android, Apple TV, en sinds zeer recent ook Samsung. Helaas kunnen wij u nog geen concrete datum voor LG meegeven, al zijn wij er wel alles aan het doen om dit zo snel mogelijk te laten verlopen. Hou daarom goed onze website en sociale media in de gaten, zeker de komende weken, waar dit als eerste aangekondigd zal worden.
Of mensen die ervaring hebben met de combinatie oude Orange tv decoder en een oled tv, en de beeldkwaliteit. Is dit evenwaardig met Telenet?
Heb mijn 77 inch met de meegeleverde beugel gewoon door de WoodUpp panelen in de muur vastgeschroefd. Geen enkel probleem, mogelijk iets langere bouten gebruiken afhankelijk van de muur.User8 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:05:
Na lang twijfelen ga ik hier de g2 77 eerst ophangen. Ik zat eerst met de gedachten om meteen te gaan vrezen in de muur om de kabels weg te werken en houten panelen zoals die van woodup te plaatsen. Maar dat ga ik dus eerst rustig uit denken.
:strip_exif()/f/image/FNYsm8bQJl03nnAUG5CfgxkZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Even mezelf quoten. De TV heeft nu een uur of 5-6 gespeeld en heb ik nog eens het 5% grijs scherm gekeken en de verticale banding is weg.Broodro0ster schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:02:
Alleen zag ik bij het kijken van de F1 gisterenavond wat verticale banding. Klopt dat dit betert met inspelen? Met name in de groene stukken naast het circuit kon ik het goed zien.
Weet niet als het ook iets te maken kan hebben met de instellingen die ik gewijzigd heb, maar het paneel is nu zeer goed kwa uniformiteit.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Prachtige woonkamer ten eerste!Erniebert schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:59:
[...]
Heb mijn 77 inch met de meegeleverde beugel gewoon door de WoodUpp panelen in de muur vastgeschroefd. Geen enkel probleem, mogelijk iets langere bouten gebruiken afhankelijk van de muur.
[Afbeelding]
Bizar hoe klein de 77 inch zo lijkt. Wat zijn de afmetingen van jouw woonkamer eigenlijk?
En zijn dat speakers links en rechts voor?
Ziet er zeer goed uit. Bedankt voor de tip. Wij twijfelen ook nog over de wand. We hebben een wand van 6,5 meter. En 1 van 4.5m. Leuk om zo de 77 inch te zien hangen. Biedt weer inspiratie.Erniebert schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:59:
[...]
Heb mijn 77 inch met de meegeleverde beugel gewoon door de WoodUpp panelen in de muur vastgeschroefd. Geen enkel probleem, mogelijk iets langere bouten gebruiken afhankelijk van de muur.
[Afbeelding]
Legion 7i i9 3080 32gb
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?Broodro0ster schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:55:
Zo, de kogel is door de kerk. LG 77G2 besteld na nog wat extra korting te kunnen bekomen bij HelloTV.
Zit zelf nog te twijfelen tussen 77C2 en 77G2.
Wat bedoel je exact? Hoog risico om coil whine te hebben op een G2?markklok schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:29:
Kan iemand mij vertellen of de aanwezigheid van Coin Whine bij de G2 varianten nog steeds een hoog risico is. Zit te dubben tussen de C2 en G2 (laatste heeft voorkeur)
Ik heb dezelfde keuze en de laatste heeft hier ook de voorkeur. Coin whine, is het eerste wat ik er van hoor. Wat is het juist?markklok schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:29:
Kan iemand mij vertellen of de aanwezigheid van Coin Whine bij de G2 varianten nog steeds een hoog risico is. Zit te dubben tussen de C2 en G2 (laatste heeft voorkeur)
Dat is nieuw voor mij, hier geen coil whine op een G2 83markklok schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:29:
DankTo easy schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:41:
[...]
Prachtige woonkamer ten eerste!
Bizar hoe klein de 77 inch zo lijkt. Wat zijn de afmetingen van jouw woonkamer eigenlijk?
En zijn dat speakers links en rechts voor?

[ Voor 23% gewijzigd door BramViking op 15-11-2022 23:57 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Magneetsysteemthijsco19 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 06:45:
Ze leveren 3m dubbelzijdig tape mee om op te hangen?
review: LG W7 oled - dunste tv voor de dikste portemonnee
Kun je gewoon opzoeken op internet.BasGenk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:53:
[...]
Ik heb dezelfde keuze en de laatste heeft hier ook de voorkeur. Coin whine, is het eerste wat ik er van hoor. Wat is het juist?
:strip_exif()/f/image/O95s18Bt0bEQe5WgcEdyqurg.jpg?f=fotoalbum_large)
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Lastig zoeken als er coin whine staatGerCor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:08:
[...]
Kun je gewoon opzoeken op internet.
[Afbeelding]
Your Friendly Neighborhood Moderator
https://www.bol.com/be/nl...r-zwart/9200000085173716/
Dat moet wel goed zijn.BasGenk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:29:
Is dit een goede HDMI voor een OLED G2 tv? Of neem ik beter een van tegen de 40 euro die er ook zijn?
48 Gbps is de maximale hdmi 2.1 overdrachtsnelheid.
Koop alsjeblieft géén HDMI-kabels van € 40. Die voegen he-le-maal niks toe ten opzichte van de goedkopere. Het is een digitaal signaal. Het werkt wel of het werkt niet.BasGenk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:29:
Is dit een goede HDMI voor een OLED G2 tv? Of neem ik beter een van tegen de 40 euro die er ook zijn?
Het enige waar je naar moet kijken is of de bandbreedte van de kabel geschikt is voor het signaal dat je erdoorheen wilt doen.
Er zijn voor HDMI-kabels 4 aanduidingen (dat zijn niet de nummers van je aansluiting). De namen zeggen niks over de kwaliteit, maar over het signaal dat er doorheen past.
1. Standard HDMI → tot 1080i en 720p
2. High Speed HDMI → bovenstaande en ook 1080p, 4K op 30 Hz, 3D en deep color
3. Premium High Speed HDMI → bovenstaande en ook 4K op 60 Hz, HDR, BT.2020, 18 GBPS
4. Ultra High Speed HDMI → bovenstaande en ook 4k op 120 Hz, 8k op 60 Hz, 5K, 10k, 48 GBPS
De keten, t.w. beeldapparaat (tv, beamer), bronapparaat (dvd-speler, console, UHD-speler, mediaspeler) en audioapparaat (soundbar, receiver) en kabels moeten allen geschikt zijn voor het signaal dat je wilt zien. Je ziet namelijk de maximale kwaliteit/opties van de laagste.
V.b. Als je een 4k tv hebt en een 4k receiver en een 4k kabel, maar je kijkt via een aangesloten videorecorder, dan kijk je natuurlijk geen 4k. Zo geldt het ook als je bijv. een oude serie op Ziggo kijkt in 720p of alles in 4k hebt, maar standard HDMI-kabels gebruikt. Dan kan de rest van de keten 4k zijn, maar dan kijk je 720p.
Het maakt vanzelfsprekend niet uit of je een Nintendo Wii hebt aangesloten, maar op dat moment naar de UHD-blu-ray kijkt. Het gaat om de directe lijn bron → kabel → audioapparaat → kabel → tv
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik vond geen topic over HMDI kabels, en het betreft toch een toepassing voor mijn oled tv, vandaar.Xqlus1ve schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:47:
Sssst! De mod-politie komt er zo aan je niet oppast over hdmi kabels
Merci! Juist wat ik moest weten.Jorgen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:47:
[...]
Koop alsjeblieft géén HDMI-kabels van € 40. Die voegen he-le-maal niks toe ten opzichte van de goedkopere. Het is een digitaal signaal. Het werkt wel of het werkt niet.
Het enige waar je naar moet kijken is of de bandbreedte van de kabel geschikt is voor het signaal dat je erdoorheen wilt doen.
Er zijn voor HDMI-kabels 4 aanduidingen (dat zijn niet de nummers van je aansluiting). De namen zeggen niks over de kwaliteit, maar over het signaal dat er doorheen past.
1. Standard HDMI → tot 1080i en 720p
2. High Speed HDMI → bovenstaande en ook 1080p, 4K op 30 Hz, 3D en deep color
3. Premium High Speed HDMI → bovenstaande en ook 4K op 60 Hz, HDR, BT.2020, 18 GBPS
4. Ultra High Speed HDMI → bovenstaande en ook 4k op 120 Hz, 8k op 60 Hz, 5K, 10k, 48 GBPS
De keten, t.w. beeldapparaat (tv, beamer), bronapparaat (dvd-speler, console, UHD-speler, mediaspeler) en audioapparaat (soundbar, receiver) en kabels moeten allen geschikt zijn voor het signaal dat je wilt zien. Je ziet namelijk de maximale kwaliteit/opties van de laagste.
V.b. Als je een 4k tv hebt en een 4k receiver en een 4k kabel, maar je kijkt via een aangesloten videorecorder, dan kijk je natuurlijk geen 4k. Zo geldt het ook als je bijv. een oude serie op Ziggo kijkt in 720p. Dan kan de rest van de keten 4k zijn, maar dan kijk je 720p.
Het maakt vanzelfsprekend niet uit of je een Nintendo Wii hebt aangesloten, maar op dat moment naar de UHD-blu-ray kijkt. Het gaat om de directe lijn bron → kabel → audioapparaat → kabel → tv
Check het rode blok onder dit topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Nergens geen last van op mijn g2 77markklok schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:29:
Ja vreselijk.. Ik had een 65GX en kocht toen een 77G2. Haal ik dat ding uit de doos zie ik dat die kabelmanagement idd aan de zeikant.. Nieuwe sleuven moeten vrezen, dicht maken en muur opnieuw sausen. Moet er wat voor over hebbenBroodro0ster schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:34:
Mijn 77G2 hangt nu ook een beetje voor de muur. Er was al een gat voor kabels in onze muur in het midden van de TV. Foto's van internet leken aan te geven dat dit prima was. Alleen bleken die foto's achteraf voor de 55 en 65" te zijn. Voor 77" zit de kabelgoot aan de zijkant, maar mijn kabels moeten naar het center. Dus ik kan ze niet tegen de muur drukken.
In februari/maart verhuizen we en dan zorg ik dat ze wel vlak aan de muur kan, maar hier ga ik geen nieuwe gaten meer maken.

:strip_exif()/f/image/QuvjUDIvdtxHNP183yEIr6bA.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie de invloed van vrouwen? Allemaal troep voor de TV. Ik, als man, begrijp niet wat het toevoegt.GEARS90210 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:23:
[...]
Ja vreselijk.. Ik had een 65GX en kocht toen een 77G2. Haal ik dat ding uit de doos zie ik dat die kabelmanagement idd aan de zijkant.. Nieuwe sleuven moeten frezen, dicht maken en muur opnieuw sausen. Moet er wat voor over hebben![]()
[Afbeelding]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Vreselijk die tierelantijntjes.. Maarrrr die zijn inmiddels weg. Is het wat oudere fotoGerCor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:30:
[...]
Zie de invloed van vrouwen? Allemaal troep voor de TV. Ik, als man, begrijp niet wat het toevoegt.

Van 49 naar 77 is een grote stap! Maar wel gaaf heUser8 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:14:
Hier hangt de G277 inmiddels. Moet wel even wennen aan de grote. De vorige was 49 inch. Eerste indrukken zijn goed. En idd jamer dat het kabel management links van de tv zit. Van het weekend maar met de instellingen aan de slag.

Leuk he! Ben zelf van een 9 jaar oude 50" LED TV naar de 77" G2 gegaan en dat is genieten.User8 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:14:
Hier hangt de G277 inmiddels. Moet wel even wennen aan de grote. De vorige was 49 inch. Eerste indrukken zijn goed. En idd jamer dat het kabel management links van de tv zit. Van het weekend maar met de instellingen aan de slag.
Yes. Zie ergens in tv instellingen. Soms doet het ook via hdmi communicatie.User8 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:48:
Ik heb thuis een TV decoder (en dus geen Ci+ module). Begrijp ik goed dat ik met de bijgeleverde IR Blaster (LG G2), de TV decoder met de Magic remote afstandsbediening kan aansturen? Zo ja, iemand ervaring mee?
Ik meen me te herinneren dat usb dac niet werkt. Had ik ooit gegoogled.DW2005 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:31:
Is het mogelijk om een usb vanuit een tv aan te sluiten op een dac (om vervolgens naar een amp te sturen)? Of moet dit per se via de S/PDIF (maw levert een usb aansluiting op een tv een audiosignaal?)?
https://www.reddit.com/r/...s/i21vvd/comment/g01pui5/
[ Voor 26% gewijzigd door Farabi op 17-11-2022 21:26 ]
Je kan het aantal pinnen aan de binnenkant van de poort tellen. USB 2.0 heeft er vier. USB 3.0 heeft er negen.Farabi schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:25:
heeft de LG C9 een usb 3.0 poort? er zijn discussies op het internet hierover. ze zeggen dat LG foute info geeft. is er een manier om dit te testen? de usb-poort aan de zijkant heeft een blauw lipje bij mij, dat lijkt op een usb 3.0 poort. maar de achterste hebben een wit lipje, dat lijk op usb 2.0.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
65". icm de ziggo miniNext en de chromecast 4k
TV en chromecast dmv Hdmi CEC koppeling werkte perfect hierdoor had ik maar 1 afstandsbediening nodig.
Echter na t koppelen van de mininext begon t gepuzzel. De LG magic remote wil de Chromecast niet meer aansturen (zou een hdmi handshake issue zijn) dus
- TV van de stroom af halen
- hdmi kabels uitgetrokken
- TV aanzetten
- HDMI Kabels 1 voor 1 inpluggen (stroom vh betreffende apparaat wel uitlaten)
- stroom op t gewenste apparaat waarvan 1stap eerder de hdmi is ingeplugd in de TV
- probleem opgelost, magic remote bedient de TV en de chromecast weer
- jammer genoeg stopt de functie zodra ik de mininext aankoppel
- "probleem" werd groter doordat de LG magic remote de mininext herkent, hij koppelt automatisch dmv Hdmi CeC (krijgt ook melding op TV, Maar je kan de next niet bedienen... Lol
- de koppeling met de originele ziggo afstandsbediening voor mini next is ie opeens ook kwijt, dus de hele mini next was niet meer te bedienen
- 5 seconden power knop inhouden van mininext gevolgd door op de afstandsbediening van ziggo de TV knop en de 0 10sec vast te houden zodat deze weer gekoppeld werden
- opgelost
Nodige zoekwerk en ruim 2 uur verder...
Lang verhaal kort, zit weer met 3 afstandsbedieningen, lol
Wel een fantastisch beeld, instellingen nodig?
Zie reactie hier
[ Voor 4% gewijzigd door pielle007 op 18-11-2022 07:11 ]
Als ik het goed heb begrepen staan de leds bij een zwarte kleur uit. Als je veel content kijkt met zwarte balken aan de boven- en onderkant of de zijkanten, dan kunnen die zwarte balken geen beeld retentie of inbranding veroorzaken, toch?
Ja, onderstaande verwijzing naar topic hierover geraadpleegd, zal wel een domme vraag van me zijn want ben het niet tegengekomen. In dat geval bij voorbaat excuses
Dom, dom, dom... nee geintjeBZKD schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:09:
Misschien een domme vraag, maar als je nooit iets vraagt leer je ook niks...
Als ik het goed heb begrepen staan de leds bij een zwarte kleur uit. Als je veel content kijkt met zwarte balken aan de boven- en onderkant of de zijkanten, dan kunnen die zwarte balken geen beeld retentie of inbranding veroorzaken, toch?
Ja, onderstaande verwijzing naar topic hierover geraadpleegd, zal wel een domme vraag van me zijn want ben het niet tegengekomen. In dat geval bij voorbaat excuses
Als we gaan overdrijven; als je altijd boven en onder zwarte balken hebt (staan inderdaad uit) en overige wel beeld, kan zijn dat waar je beeld ziet, eerder degradeert.
Voor oled is het mooiste als alle ledjes evenveel/weinig licht en kleur krijgen, zodat ze samen 'oud' worden. Verschil in ouderdom is de inbranding.
Heel veel dank! Zo zie je maar weer, daadwerkelijk iets geleerd.mucuracat schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:19:
[...]
Dom, dom, dom... nee geintje
Als we gaan overdrijven; als je altijd boven en onder zwarte balken hebt (staan inderdaad uit) en overige wel beeld, kan zijn dat waar je beeld ziet, eerder degradeert.
Voor oled is het mooiste als alle ledjes evenveel/weinig licht en kleur krijgen, zodat ze samen 'oud' worden. Verschil in ouderdom is de inbranding.
Dan denk ik dat het met zo af en toe een dergelijk beeld bekijken wel goed moet komen.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:12
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Klopt, niets aan de hand dus.BZKD schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:26:
[...]
Heel veel dank! Zo zie je maar weer, daadwerkelijk iets geleerd.
Dan denk ik dat het met zo af en toe een dergelijk beeld bekijken wel goed moet komen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Niet meteen in paniek raken.wolterious schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:27:
Hier net de LG OLED55C25LB binnen gekregen, ook ik ben verbaasd over de beeldkwaliteit! Helaas heb ik grijze verticale strepen in het scherm, met name aan de rechterkant. Hopelijk kan ik de tv snel omruilen.
Kijk eerst een paar dagen TV en zorg ervoor dat de refresh ‘s nachts kan draaien.
Bij twijfel foto maken en hier plaatsen misschien kunnen we er iets over zeggen.
Is het echt een defect dan om laten ruilen uiteraard.
C2 is denk ik een uitstekende keuze! Of het aan je verwachting gaat voldoen weet ik niet. Anders is langs de winkel gaan en even bekijken ook altijd goed!fv12 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:08:
ik ben aan het denken om mijn panasonic plasma 55st60 in te ruilen voor een LG, was zeer tevreden deze tv. is een stap naar bijv de c2 de moeite waard of zijn er andere tips?
Ik weet niet of LG met een nieuwere lijn TV's komt begin 2023, zou je eventueel ook nog kunnen aankijken. Keerzijde is dat er nu wel veel goede C2 aanbiedingen te vinden zijn
Doordat deze serie exclusief over de Heatsink beschikt haalt deze nog meer uit het OLED scherm.
Een C2 is op zich prima, maar gezien je vorige scherm zou ik zeker ook een vergelijk maken met de G2.
Voordeel o.a. is dat deze nog betere waarden laat zien bij HDR, Dolby Vision series.
De OLED C2 of A2 is al zoveel helderder dan de plasma, G2 is onnodig naar mijn meningdinandus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:34:
@fv12 gezien je van een plasma komt zou ik je ook aanraden om naar de G2 serie te kijken.
Doordat deze serie exclusief over de Heatsink beschikt haalt deze nog meer uit het OLED scherm.
Een C2 is op zich prima, maar gezien je vorige scherm zou ik zeker ook een vergelijk maken met de G2.
Voordeel o.a. is dat deze nog betere waarden laat zien bij HDR, Dolby Vision series.
Ik kom van een 50G20 (12 jaar oud), en had zeer veel moeite om de plasma in te ruilen vanwege het erg goede beeld. Maar het hoge stroomverbruik gaf, in deze tijd, net het laatste zetje.fv12 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:08:
ik ben aan het denken om mijn panasonic plasma 55st60 in te ruilen voor een LG, was zeer tevreden deze tv. is een stap naar bijv de c2 de moeite waard of zijn er andere tips?
Ik ben juist gelijk voor de LG G2 gegaan, met de bedoeling er toch minimaal 7 jaar mee te doen (hopelijk langer). Heb 'm nu een kleine week aan de muur hangen, en ben er zeer blij mee
Mocht je, net als ik, toch weer een poos met je nieuwe Tv willen doen, zou ik gelijk de beste pakken.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar de prijs van de G2 begint nu wel steeds aantrekkelijker te worden (zeker als je ook nog even belt of chat voor korting met HelloTV).
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Dat. Plasma wordt nog steeds opgehemeld en heeft zeker ook sterke punten maar pas met een OLED in huis zie je hoe zwart echt zwart kan zijn en wat HDR doet. Voor dat verschil hoef je echt niet een hoger model van deze generatie te pakken.Lightning89 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:39:
[...]
De OLED C2 of A2 is al zoveel helderder dan de plasma, G2 is onnodig naar mijn mening
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 18-11-2022 17:47 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mee eens.FeaR schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:29:
[...]
Dat. Plasma wordt nog steeds opgehemeld en heeft zeker ook sterke punten maar pas met een OLED in huis zie je hoe zwart echt zwart kan zijn en wat HDR doet.
Punt is wel dat de bezitters van Plasma TV niet zomaar voor een plasma gekozen hebben zo’n 10 of 12 jaar geleden. De overstap naar OLED is logisch.
Meteen zie je ook dat dit een stap vooruit is maar dat mag ook wel in 10 jaar tijd.
HDR of Dolby Vision is zeer zeker een grote stap vooruit want dat bestond toen nog niet.
Is de G2 de beste OLED tv dan? Of bedoel je er iets anders mee?KillerBee schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:58:
[...]
Mocht je, net als ik, toch weer een poos met je nieuwe Tv willen doen, zou ik gelijk de beste pakken.
Nee, maar een klein beetje betere TV is dan gelijk 2x duurder. Dus als je prijs meerekent, dan is het antwoord toch "ja".Cap schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:08:
[...]
Is de G2 de beste OLED tv dan? Of bedoel je er iets anders mee?
Dank voor je reactie! ik was niet in paniek, maar wel pissig. Dus ik had voor morgen al een afspraak staan om een nieuwe te halen. Maar waarempel, de strepen zijn nu weg! ik heb die refresh gedaan en alle instellingen aangepast middels een youtubefilmpje die ik hier op t forum tegen kwam. Dit waren de strepen eerst:HoppyF schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:09:
[...]
Niet meteen in paniek raken.
Kijk eerst een paar dagen TV en zorg ervoor dat de refresh ‘s nachts kan draaien.
Bij twijfel foto maken en hier plaatsen misschien kunnen we er iets over zeggen.
Is het echt een defect dan om laten ruilen uiteraard.
:strip_exif()/f/image/LDYI7qJEv4We7iv9CQX3IYP1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat "kleine beetje" is subjectief. Je kan zoiets soortgelijks dan ook zeggen over de C2 vs de G2. Bijvoorbeeld.echthard schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:41:
[...]
Nee, maar een klein beetje betere TV is dan gelijk 2x duurder. Dus als je prijs meerekent, dan is het antwoord toch "ja".
Helemaal niet 'warempel'. Het heet hier Tweakers... 😂😂😂wolterious schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:51:
[...]
Dank voor je reactie! ik was niet in paniek, maar wel pissig. Dus ik had voor morgen al een afspraak staan om een nieuwe te halen. Maar waarempel, de strepen zijn nu weg! ik heb die refresh gedaan en alle instellingen aangepast middels een youtubefilmpje die ik hier op t forum tegen kwam. Dit waren de strepen eerst:
[Afbeelding]
Ik had exact hetzelfde met dezelfde tv welke ik deze week heb ontvangen. Ik heb de pixel refresher gedraaid. Deze was na zo'n 10 minuten klaar en de strepen zijn volledig verdwenen!wolterious schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:27:
Hier net de LG OLED55C25LB binnen gekregen, ook ik ben verbaasd over de beeldkwaliteit! Helaas heb ik grijze verticale strepen in het scherm, met name aan de rechterkant. Hopelijk kan ik de tv snel omruilen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ben blij dat het zo opgelost is!wolterious schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:51:
[...]
Dank voor je reactie! ik was niet in paniek, maar wel pissig. Dus ik had voor morgen al een afspraak staan om een nieuwe te halen. Maar waarempel, de strepen zijn nu weg! ik heb die refresh gedaan en alle instellingen aangepast middels een youtubefilmpje die ik hier op t forum tegen kwam. Dit waren de strepen eerst:
[Afbeelding]
Ik begrijp wel dat je eerst niet blij hiermee was.
Maar gelukkig valt het mee en is de omruil niet nodig geweest.
Zou ook zonde zijn een goede TV om te laten ruilen.
De winkel zou dit overigens ook moeten weten.
Veel zichtbare “problemen” in het begin zijn vaak na een paar dagen verdwenen.
Dan moet je wel even lezen waarop ik reageer, ik quote de post zelfsCap schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:08:
[...]
Is de G2 de beste OLED tv dan? Of bedoel je er iets anders mee?
De C2 doet echt niet heel veel onder aan de G2, maar is wel de betere van de twee, qua helderheid. Daarnaast vind ik 'm zeer mooi ogen, hoe strak de Tv tegen de muur geplaatst is.
Ik ben niet iemand die elke 2 tot 3 jaar een nieuwe Tv koop, dus als ik er langer mee wil doen, dan koop ik inderdaad de beste (van die twee dus), puur mijn motivatie en redenatie (en dit hoeft -uiteraard- niemand over te nemen
Review van alhier, voor het geval sommigen deze nog niet gelezen hebben:
review: LG C2- en G2-tv - Oled weer beter, maar ook duurder
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
LG heeft speciaal voor de eindejaarsverkopen een model(serie?) in de markt gezet met de panelen uit het vorige jaar, maar software en CPU's van dit jaar. Je zult ze niet vinden in de Pricewatch, maar ik heb een OLE65CS6LA aangeschaft voor €1299, wat toch wel een hap scheelt met de modellen van dit jaar.
Het beeld is in één woord schitterend. Heb 5 jaar geleden een FullHD LG OLED gekocht en dit is echt een enorme verbetering. Als je van een plasma afkomt is het ook echt een gigantische verbetering.
HelloTV kwam er mee als je een beste prijs vraagt voor een model van vorig jaar. En ik vermoed dat veel meer retailers ze gewoon hebben staan, maar er niet mee adverteren. Ik heb de TV bij VonBurg in Rotterdam gekocht.
Ik bezit momenteel een Panasonic plasma 46G10 met 2x10W interne speakers. Ik overweeg de 65C2 te kopen, maar ik lees hier en daar in reviews dat het geluid matig zou zijn. Voor mij is het geluid van mijn huidige tv prima. Zal het geluid van de 65C2 minstens even goed zijn? In theorie zou het geluid zelfs beter moeten zijn aangezien die 2x20W aan boord heeft, maar cijfers zeggen natuurlijk niet alles.
[rant]Frederik82 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:42:
Vraagje aan de C2 bezitters over de geluidskwaliteit van de interne speakers:
Ik bezit momenteel een Panasonic plasma 46G10 met 2x10W interne speakers. Ik overweeg de 65C2 te kopen, maar ik lees hier en daar in reviews dat het geluid matig zou zijn. Voor mij is het geluid van mijn huidige tv prima. Zal het geluid van de 65C2 minstens even goed zijn? In theorie zou het geluid zelfs beter moeten zijn aangezien die 2x20W aan boord heeft, maar cijfers zeggen natuurlijk niet alles.
Laat ik even voorop stellen dat wij OLED bezitters soms wel eens kunnen zeiken over de geluidskwaliteit van een OLED tv (want als ik een OLED koop voor XXXX euro dan verwacht ik ook XXXX geluids kwaliteit).
Ik zelf, die ook een leuke stereo speakerset heb staan, vind het geluid van een platte OLED prima klinken. Ja mijn eigen set klinkt duizend keer beter maar van een Samsung Plasma af komend heb ik nooit het idee gehad dat het slechter werdt. Ik hoor deze discussie trouwens ook bij LED, QLED etc bezitters, blijkbaar heeft men hoge verwachtingen van een platte tv qua geluid tegenover een Trinitron Sony TV van vroeger oid, waar de mogelijkheden beperkt zijn door het vermogen (lees stroom verbruik) en vorm factor.
[/rant]
Tja waar liggen je eigen eisen betreft geluid? Ik ben zeer tevreden over het geluid van mijn 77C2.
[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 19-11-2022 11:38 ]
Hoe goed je gehoor is, heeft er weinig mee te maken.stin00 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:37:
42C2 en 65G1 hier. Geluid is om te huilen, maar dat is Sonos ook en hordes mensen kopen het. Het is allemaal afhankelijk van hoe goed je gehoor is, subjectieve voorkeuren en eisenM'n vriendin vindt de interne speakers helemaal prima bijvoorbeeld.
Gehoor heeft er alles mee te maken ..Deleon78 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:45:
[...]
Hoe goed je gehoor is, heeft er weinig mee te maken.

Gehoor zeker, maar niet hoe goed je gehoor is (extremen daargelaten, bv doof/slechthorenden die een gehoorapparaat nodig hebben)
Ik lees op internet dat daar vroeger wel een verschil in zat, maar wellicht dat updates dat hebben verholpen.
Ik vermoed dat ik niet veeleisend ben wat betreft geluid aangezien ik op die 13 jaar met de plasma tv het geluid nog nooit in vraag heb gesteldXqlus1ve schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:49:
[...]
Tja waar liggen je eigen eisen betreft geluid? Ik ben zeer tevreden over het geluid van mijn 77C2.
Bedankt voor de antwoorden!
Mijn vrouw zegt dat het geluid van onze 65C2 een stuk beter/voller is dan van de vorige (Samsung UE55HU7500, ook geen super goedkope TV) en ik kan dat beamen.Frederik82 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:52:
Ik vermoed dat ik niet veeleisend ben wat betreft geluid aangezien ik op die 13 jaar met de plasma tv het geluid nog nooit in vraag heb gesteld. Dus dat zal ook wel in orde zijn bij de C2.
Tuurlijk is het nooit vergelijkbaar met een HiFi-installatie.
Grappig. Ik heb een surroundopstelling van Sonos aan de LG55 gekoppeld. En dat is niet mooier dan de TV speakers maar waanzinnig veel beter. Helemaal top.stin00 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:37:
42C2 en 65G1 hier. Geluid is om te huilen, maar dat is Sonos ook en hordes mensen kopen het. Het is allemaal afhankelijk van hoe goed je gehoor is, subjectieve voorkeuren en eisenM'n vriendin vindt de interne speakers helemaal prima bijvoorbeeld.

Ook ik ben van plan een stuk (3meter) muur te bekleden met wandpanelen (2cm dik) en daarop de G2 te hangen.
Het liefst verzink ik de tv tussen de panelen maar ben bang voor de warmte.
Legion 7i i9 3080 32gb
Als ik mijn G2 aan de muur wil op oogoogte als ik in de zetel zit, kom ik dan toe met 1,5m en 2m HDMI kabels? Je verliest wel wat lengte achter de tv lijkt zo.cavanta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:56:
[...]
Deze komt exact in het midden van de TV uit. Het is dan eventjes uitmeten waar je de buis wil laten uitkomen. Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om deze niet onderdaan het paneel uit te laten komen. Maar ongeveer in het midden van het paneel. Ik ben nu niet bij de TV in de buurt, maar maar ik schat dat mijn opening uitkomt op ongeveer 20 cm vanaf de onderkant van het paneel gezien.
Zie de rode cirkel:
[Afbeelding]
Ik heb ook een 40mm buis in de muur zitten en daar ging met gemakt het volgende in: 2 x HDMI, 1 x stroom, 1 x ethernet, 1x extra trekdraad. Maar er kunnen met gemak nog een aantal kabels bij.
Daarnaast vroeg ik mij ook af of onderstaande HDMI kabel een ethernet HDMI kabel is? Staat er niet expliciet bij, maar is wel een 2.1 kabel. Mensen ervaring met die specifieke?
https://www.bol.com/be/nl...-oranje/9300000035508811/
Deze soundbarGerCor schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:29:
[...]
We weten natuurlijk niet welke soundbar je hebt. Wil je Dolby Atmos dan aansluiten op eARC. En ja, ethernet. Toch maar doen voor een snelle stabiele verbinding.
https://www.coolblue.be/nl/product/906872/lg-ds80qy.html
Wat is juist earc, en wat moet ik daarvoor in huis halen?
Ik denk dat de G2 voldoet hoor. Heeft vast een eARC aansluiting. En wat eARC is?BasGenk schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:46:
[...]
Deze soundbar
https://www.coolblue.be/nl/product/906872/lg-ds80qy.html
Wat is juist earc, en wat moet ik daarvoor in huis halen?
YouTube: HDMI ARC and eARC Explained | Simplify Your System!
Ik heb geen tv abonnement dus heb ook een chromecast besteld om te kunnen casten vertrekkende van mijn android smartphone. Ik plan de VRT max app te gebruiken.
Wat is de makkelijkste manier om een film-bestand op mijn TV te krijgen? DLNA aanzetten of toch wachten op die Chromecast?
Streamen, ben niet helemaal thuis hierin maar dat moet toch ook zonder chromecast kunnen?klokslag schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:37:
Ik heb vandaag mijn G2 55 inch ontvangen. Tot nu toe content van.
Ik heb geen tv abonnement dus heb ook een chromecast besteld om te kunnen casten vertrekkende van mijn android smartphone. Ik plan de VRT max app te gebruiken.
Wat is de makkelijkste manier om een film-bestand op mijn TV te krijgen? DLNA aanzetten of toch wachten op die Chromecast?
Ja hoor dat is goed te doen. Maar ik zou het niet elke dag willen doen. Dus liever wel een definitieve kabel aansluiten en niet tijdelijk.BasGenk schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:12:
Is het eigenlijk makkelijk om hdmi kabels bij te steken of te vervangen als je lg g2 aan de muur hangt zonder kabelgoot?
Ik gebruik mijn pc. Heb een 10 meter hdmi kabel achter de plint lopen naar de tv.klokslag schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:37:
Ik heb vandaag mijn G2 55 inch ontvangen. Tot nu toe content van.
Ik gebruik mpc-hc met madvr.
Ik een 5m HDMI naar mijn PC, maar wat je nu zegt is abracadabrade Peer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:50:
[...]
Ik gebruik mijn pc. Heb een 10 meter hdmi kabel achter de plint lopen naar de tv.
Ik gebruik mpc-hc met madvr.
Zoek maar in dit topic op mpc en 'madvr'. Is veel over geschreven.Xqlus1ve schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:29:
[...]
Ik een 5m HDMI naar mijn PC, maar wat je nu zegt is abracadabra
Dat is software (media player) zodat je HDR materiaal naar je tv kunt sturen. Dat gaat niet vanzelf namelijk met een willekeurige mediaplayer.
https://kokomins.wordpres...hc-and-madvr-setup-guide/
[ Voor 17% gewijzigd door de Peer op 20-11-2022 00:06 ]
Zal ik doende Peer schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:00:
[...]
Zoek maar in dit topic op mpc en 'madvr'. Is veel over geschreven.
Dat is software (media player) zodat je HDR materiaal naar je tv kunt sturen. Dat gaat niet vanzelf namelijk met een willekeurige mediaplayer.
https://kokomins.wordpres...hc-and-madvr-setup-guide/
Maaruh mijn Shield19 doet alles voor mij
Hier hetzelfde op de C2, nog steeds niet opgelost.Gommert69 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:03:
Als ik de Viaplay app op mijn G2 gebruik om F1 te kijken en ik kies op F1 zondagen voor Live kijken, dan krijg ik 3 minuten een ronddraaiend icoontje totdat de stream start.
Als hij dan eenmaal start dan heb ik ook perfect beeld van voorbeschouwing tm nabeschouwing. Ik heb de App als eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet.
Een vriend van me met een C9 heeft geen probleem met de Viaplay app.
Herkend iemand dit?
Dat is toch gewoon een kenmerk van Viaplay?snottt schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:25:
[...]
Hier hetzelfde op de C2, nog steeds niet opgelost.
Ok, maar dan heb je de HDMI toch ook niet nodig?Xqlus1ve schreef op zondag 20 november 2022 @ 01:05:
[...]
Zal ik doen![]()
Maaruh mijn Shield19 doet alles voor mij
snottt schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:25:
[...]
Hier hetzelfde op de C2, nog steeds niet opgelost.
Oh wow, dat is wel ruk zeg. Ik keek er juist naar uit om de Viaplay app te kunnen gebruiken omdat mijn huidige TV die niet ondersteund, de KPN decoder hem niet heeft, mijn Xbox series X hem niet heeft en ik dus steeds mijn oude Apple TV moet aansluiten voor de Viaplay app. (En niet genoeg werkende HDMI poorten op mijn oude TV, dus steeds switchen). Gelukkig is er een KPN kanaal waar Viaplay live wordt uitgezonden, dus helpt wel, maar de app moet gewoon goed zijn natuurlijk op alle TVs en apparaten. Eigenlijk echt ruk dat je voor elk platform apart moet ontwikkelen, zonde van de tijd.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.