• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18

thijsco19

KTM 990 SMT

Mijn eerste beknopte ervaring met de lg oled G2 65 inch.

Tv mag nog wel groter.. :+ :D (ondanks nog geen 3 meter kijkafstand zo uit mijn hoofd, en hangt nog niet op zijn plek)

Mooi beeld, erg mooi beeld. Bij mijn ouders hangt er een plasma tv, daar natuurlijk jaren op gekeken dus was wel wat gewend kwa beeld kwaliteit, zwartwaardes en contrast maar ik had toch wel even een momentje bij het aanzetten van de G2.

Geluid valt mij hardstikke mee. Hoewel m'n ouders een reciever en surround hadden ging dat maar een enkele keer aan en dan natuurlijk alleen bij een film. Verder alleen maar het standaard tv geluid gewend.
De tv staat nog in zijn piepschuimen bescherm stukken en dus nog niet aan de muur waardoor het geluid dus nog kan veranderen.

Besturing / WebOS is even wennen en nog een beetje uitzoeken maar dat komt wel goed. De Magic Remote is wel gaaf met die pointer.

Al met al zeer tevreden. Hopelijk blijft dat ook de komende jaren.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:14

TiMMieJ

PSN: Orixez

Hier een tevreden gebruiker van de LG C2 65". Echter heb ik soms met de PS5 dat het beeld even wegvalt en daarna weer terug komt. Alsof het signaal even weg valt. Je ziet ook weer echt het HDR icoontje verschijnen als het beeld terug is. Herkent iemand dat toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:38

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

TiMMieJ schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:17:
Hier een tevreden gebruiker van de LG C2 65". Echter heb ik soms met de PS5 dat het beeld even wegvalt en daarna weer terug komt. Alsof het signaal even weg valt. Je ziet ook weer echt het HDR icoontje verschijnen als het beeld terug is. Herkent iemand dat toevallig?
Dat de HDR logo opkomt is vanwege het beeld dat weer inschakeld. Maar het weg vallen beeld is niet normaal. Mogelijk een andere HDMI kabel gebruiken, andere HDMI poort checken, etc.

Maar het is niet normaal lijkt mij.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:36
Is dit het geval wanneer het beeld schakelt van SDR naar HDR met eventueel een andere verversingssnelheid? Het beeld gaat dan altijd even kort op zwart.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:24

Galois

1811 - 1832

thijsco19 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:15:
Mijn eerste beknopte ervaring met de lg oled G2 65 inch.

Tv mag nog wel groter.. :+ :D (ondanks nog geen 3 meter kijkafstand zo uit mijn hoofd, en hangt nog niet op zijn plek)

Mooi beeld, erg mooi beeld. Bij mijn ouders hangt er een plasma tv, daar natuurlijk jaren op gekeken dus was wel wat gewend kwa beeld kwaliteit, zwartwaardes en contrast maar ik had toch wel even een momentje bij het aanzetten van de G2.

Geluid valt mij hardstikke mee. Hoewel m'n ouders een reciever en surround hadden ging dat maar een enkele keer aan en dan natuurlijk alleen bij een film. Verder alleen maar het standaard tv geluid gewend.
De tv staat nog in zijn piepschuimen bescherm stukken en dus nog niet aan de muur waardoor het geluid dus nog kan veranderen.

Besturing / WebOS is even wennen en nog een beetje uitzoeken maar dat komt wel goed. De Magic Remote is wel gaaf met die pointer.

Al met al zeer tevreden. Hopelijk blijft dat ook de komende jaren.
Leuk om te lezen! Die van mij wordt vanavond bezorgd! Ik wilde eigenlijk de 77", maar die kreeg ik er absoluut niet door bij mijn vrouw. Die wilde eigenlijk liever de 55". Maar dat is zo 2020! :)

Wel jammer dat er geen voetje bij zit. Ik wil 'm wel (uiteraard) aan de muur hangen, maar moet daar eerst nog wat voorbereiden en dat ga ik pas dit weekend doen. Had graag vanavond al willen genieten en dat had gekund als er ook een voetje bij zou zitten! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 22:50
Is hier wel al vaker teruggekomen. Ik meen dat (wanneer dit tijdens het gebruik gebeurt) de oplossing meestal was om de hdmi kabel te vervangen door een snellere.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:24
Ik heb sinds gisteren een Sonos Arc aan mijn LG CX hangen, deze is aangesloten via eARC. Werkt allemaal top, alleen één minpuntje, hopelijk weet iemand hier het antwoord (ik heb al even teruggezocht in dit topic, maar niks gevonden).

Vraag:

Als ik mijn Xbox aanslinger en het geluid laat lopen via mijn draadloze headset, dan moet ik mijn Sonos muten, omdat anders de hele party kan meegenieten van de herrie. Er komt dan steeds een mute-logo in beeld, dat was met de oude Sonos Playbar niet zo. Hoe krijg ik dit weg?

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Jeroenvde89 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:01:
Ik heb sinds gisteren een Sonos Arc aan mijn LG CX hangen, deze is aangesloten via eARC. Werkt allemaal top, alleen één minpuntje, hopelijk weet iemand hier het antwoord (ik heb al even teruggezocht in dit topic, maar niks gevonden).

Vraag:

Als ik mijn Xbox aanslinger en het geluid laat lopen via mijn draadloze headset, dan moet ik mijn Sonos muten, omdat anders de hele party kan meegenieten van de herrie. Er komt dan steeds een mute-logo in beeld, dat was met de oude Sonos Playbar niet zo. Hoe krijg ik dit weg?
Meest simpele oplossing: TV niet op mute maar volume op 1. Nauwelijks hoorbaar. d:)b

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:14

TiMMieJ

PSN: Orixez

Millert schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:38:
[...]

Is dit het geval wanneer het beeld schakelt van SDR naar HDR met eventueel een andere verversingssnelheid? Het beeld gaat dan altijd even kort op zwart.
Nee het gebeurt echt als ik al in een game aan het spelen ben. Het is dan al 4k beeld.

Iig allen bedankt voor het meedenken dan moet ik eerst maar eens een goede HDMI 2.1 kabel kopen.

*KNIP* zie de topic warning, geen discussies over HDMI kabels hier.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 10-11-2022 15:04 ]

• onee
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-06-2023
Kan iemand mij misschien vertellen wat de max. afstand is van de achterkant van de 65G2 en de muur, wanneer deze volledig is uitgerekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

onee schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:43:
Kan iemand mij misschien vertellen wat de max. afstand is van de achterkant van de 65G2 en de muur, wanneer deze volledig is uitgerekt.
Daar is toch een filmpje van op YT van LG zelf, helpt je dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
onee schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:43:
Ik weet niet wat je er mee wilt maar de beugel is absoluut niet bedoelt om uitgeschoven te werken (dan is de tv ook niet stabiel). Moet strak tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Ik heb vorige week een LG G2 gekocht. 65 inch. Ik heb deze netjes aan de muur bevestigd.

De eerste dagen ervaarde ik het beeld als perfect, maar gisteren zag ik opeens een opmerkelijke donkere vlek aan de rechterkant van het scherm (bijna een kwart van het scherm). Ik heb direct met HelloTV gemaild. Omdat ik een A-Z Service Totaalpakket heb afgenomen bij de TV, leek mij het beste om de TV direct om te laten ruilen. Ze stonden daar ook voor open, dus dat ligt nu als optie op tafel.

Toen ik vandaag de TV aanzette, was de donkere vlek verdwenen.

Nu vraag ik me af of dit normaal kan zijn, of dat het toch het slimste is om de TV om te laten ruilen. Heeft iemand hier daar iets zinnigs over te melden toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vETJOAyjhHLJaXCbM_v_oSrAAE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNZmjIoMxYs5BHEvpoY6hfcZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qo5zDnURlpkzV1bGjfuNq2LBNpU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhUVmoltrq6n7PBZL1Ak3a6M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcYFBf5-Hvl_hK63Gm51yKTHAGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFraHnJxXxHjZ90LwGozaUfR.jpg?f=fotoalbum_tile

PSN: ButsMG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:13
ButsMG schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:01:
Ik heb vorige week een LG G2 gekocht. 65 inch. Ik heb deze netjes aan de muur bevestigd.

De eerste dagen ervaarde ik het beeld als perfect, maar gisteren zag ik opeens een opmerkelijke donkere vlek aan de rechterkant van het scherm (bijna een kwart van het scherm). Ik heb direct met HelloTV gemaild. Omdat ik een A-Z Service Totaalpakket heb afgenomen bij de TV, leek mij het beste om de TV direct om te laten ruilen. Ze stonden daar ook voor open, dus dat ligt nu als optie op tafel.

Nu vraag ik me af of dit normaal kan zijn, of dat het toch het slimste is om de TV om te laten ruilen. Heeft iemand hier daar iets zinnigs over te melden toevallig?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt er op alsof er direct zonlicht op het paneel komt. kan dat kloppen?
Dat is niet goed voor het scherm en kan dit soort beelden veroorzaken. Na een pixel refresh verdwijnt dit weer. Gebeurd vooral wanneer de TV fel aanstaat terwijl er directe zonlicht op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
cavanta schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:08:
[...]

Lijkt er op alsof er direct zonlicht op het paneel komt. kan dat kloppen?
Dat is niet goed voor het scherm en kan dit soort beelden veroorzaken. Na een pixel refresh verdwijnt dit weer. Gebeurd vooral wanneer de TV fel aanstaat terwijl er directe zonlicht op schijnt.
Ja, dat was dus de enige verklaring die ik via wat Googlen heb kunnen vinden. Maar dit was gisteren volgens mij niet het geval. Toen de zon gisteren eventjes scheen, zijn de gordijnen dichtgedaan waardoor er nooit direct fel zonlicht op de tv is gevallen.

Ik heb als alternatieve optie van HelloTV nu gekregen om het nog 4 weken aan te kijken. Als het dan vaker voorkomt willen ze de TV alsnog omruilen. Ik denk dat ik dat maar ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Wat is het verschil tissen deze twee tv's?

https://www.bol.com/be/nl...pftNPQ.2_6.7.ProductTitle

https://www.bol.com/be/nl...ftNPQ.2_6.11.ProductTitle

Nog mensen die ooit het dilemma hebben moeten maken tussen 48 of 55 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BasGenk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:40:
Wat is het verschil tissen deze twee tv's?

https://www.bol.com/be/nl...pftNPQ.2_6.7.ProductTitle

https://www.bol.com/be/nl...ftNPQ.2_6.11.ProductTitle

Nog mensen die ooit het dilemma hebben moeten maken tussen 48 of 55 inch?
Zwarte of zilvere achterkant. Allebij Benelux modellen volgens LG. Verder zie ik niet direct verschillen. Dilemma tussen 48 en 55" _O-

55 any time, any day :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Xqlus1ve schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:45:
[...]

Zwarte of zilvere achterkant. Allebij Benelux modellen volgens LG. Verder zie ik niet direct verschillen. Dilemma tussen 48 en 55" _O-

55 any time, any day :P
Ben bang dat we dan te dicht op het scherm gaan zitten en dat het scherm dan te groot gaat zijn?
De spatie tussen zetel en tv is echt niet zo heel veel. Nu hebben we een 42".

[ Voor 9% gewijzigd door BasGenk op 11-11-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

BasGenk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:52:
[...]

Ben bang dat we dan te dicht op het scherm gaan zitten en dat het scherm dan te groot gaat zijn?
Ben je binnen een minuut aan gewend. Dilemma voor mij is de prijs. Ik ben niet langer bereid meer dan € 1.000 uit te geven voor een TV. Moet het wel OLED zijn en eARC hebben. Of de TV nou strak op de muur hangt als een schilderij of niet maakt mij nou helemaal niks uit. Liever niet eigenlijk want dan kan ik later nog dingen toevoegen zoals een HD en een Chromecast. O, en een CI module.

Ik heb het 55 inch B model van LG. Prachtig beeld en alle aansluitingen die ik wil. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 09:11
BasGenk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:52:
[...]

De spatie tussen zetel en tv is echt niet zo heel veel. Nu hebben we een 42".
Ik zit 3 meter van de tv en heb een 65 inch. Het went zo enorm snel. Dus ja pak (als je het budget hebt) altijd voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
mike0001 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:08:
[...]

Ik zit 3 meter van de tv en heb een 65 inch. Het went zo enorm snel. Dus ja pak (als je het budget hebt) altijd voor groter
Even de meter er bij genomen en als ikin de zetel zit met mijn rug tegen de achterzijde dan is de afstand tussen mijn borst, en de achterkant van de tv kast (tv zou aan de muur komen dus) is 2,6M.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:52
BasGenk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:33:
[...]

Even de meter er bij genomen en als ikin de zetel zit met mijn rug tegen de achterzijde dan is de afstand tussen mijn borst, en de achterkant van de tv kast (tv zou aan de muur komen dus) is 2,6M.
minimaal 55 nemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hmmm… gisteren mijn LG G2 ontvangen. Een mooi toestel, maar nog wel wat dingetjes die ik moet fine tunen.

Zo prikte ik in mijn vorige tv regelmatig een usb stick in met foto’s, filmpjes en zo…

Aangezien ik niet zo makkelijk bij de usb poort van deze LG G2 kan, heb ik een usb kabelverlengding in de tv geprikt en dan kan ik daar de usb stick in prikken.

Alleen dat werkt helaas niet. Rechtstreeks in de tv wel, naar via een kabel niet. Nu weet ik niet of het aan mijn kabel ligt, ik heb er maar 1, dus ik kan ook niet testen met een andere. De tv help geeft aan dat het met een kabel mogelijk niet werkt…

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen. Een betere kabel kopen/proberen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Galois schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:19:
Hmmm… gisteren mijn LG G2 ontvangen. Een mooi toestel, maar nog wel wat dingetjes die ik moet fine tunen.

Zo prikte ik in mijn vorige tv regelmatig een usb stick in met foto’s, filmpjes en zo…

Aangezien ik niet zo makkelijk bij de usb poort van deze LG G2 kan, heb ik een usb kabelverlengding in de tv geprikt en dan kan ik daar de usb stick in prikken.

Alleen dat werkt helaas niet. Rechtstreeks in de tv wel, naar via een kabel niet. Nu weet ik niet of het aan mijn kabel ligt, ik heb er maar 1, dus ik kan ook niet testen met een andere. De tv help geeft aan dat het met een kabel mogelijk niet werkt…

Makkelijkste oplossing: streamen die handel. USB in de PC en gaan met die banaan. Foto's op een USB, zo 2010. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Indien je echt een kabel wil blijven gebruiken, is mogelijk een repeater USB kabel een oplossing (maar dat is pas voor 5 meter of meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

probeer https://jellyfin.org
installeer server software op je pc, en de client staat gewoon op de LG app store.
ze hebben ook clients voor andere apparaten:
https://jellyfin.org/clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is al gezegd maar grote kans dat dit door zonlicht gekomen is.
De zon staat laag dus in bepaalde omstandigheden kan dit dus op het scherm terecht gekomen zijn.
Even in de gaten houden en ook nagaan of het de zon geweest zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Xqlus1ve schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:36:
[...]

Indien je echt een kabel wil blijven gebruiken, is mogelijk een repeater USB kabel een oplossing (maar dat is pas voor 5 meter of meer).
Het ligt dus aan dat er signaalverlies optreedt in de huidige kabel? Dus met zo'n kabel, zou dat opgelost moeten zijn?

Andere oplossingen die hier getipt worden, zijn ook mogelijk. Maar ik ben deze manier van werken 'gewend' en tevreden. Dat streamen geeft altijd gedoe...

Wat ik nl ook wel eens doe is op de HDD waar ik al mijn foto's heb staan, dat ik deze aan de USB-poort van de TV aansluit. Vind ik ook ideaal werken als ik foto's wil laten zien aan anderen.
(ik weet dat de hdd dan kwetsbaar is, maar alle foto's zijn gebackupd...)

Ik weet trouwens niet of de HDD wel werkt via die kabel, nog niet geprobeerd, maar ik verwacht het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Galois schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:37:
[...]

Het ligt dus aan dat er signaalverlies optreedt in de huidige kabel? Dus met zo'n kabel, zou dat opgelost moeten zijn?

Andere oplossingen die hier getipt worden, zijn ook mogelijk. Maar ik ben deze manier van werken 'gewend' en tevreden. Dat streamen geeft altijd gedoe...

Wat ik nl ook wel eens doe is op de HDD waar ik al mijn foto's heb staan, dat ik deze aan de USB-poort van de TV aansluit. Vind ik ook ideaal werken als ik foto's wil laten zien aan anderen.
(ik weet dat de hdd dan kwetsbaar is, maar alle foto's zijn gebackupd...)

Ik weet trouwens niet of de HDD wel werkt via die kabel, nog niet geprobeerd, maar ik verwacht het niet...
Dan zal het wel aan je kabel liggen. Die hoort niet anders te zijn als het kabeltje van je HDD naar de TV. Tenzij het speciale kabels etc. zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
HoppyF schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:48:
[...]

Is al gezegd maar grote kans dat dit door zonlicht gekomen is.
De zon staat laag dus in bepaalde omstandigheden kan dit dus op het scherm terecht gekomen zijn.
Even in de gaten houden en ook nagaan of het de zon geweest zou kunnen zijn.
Ja, ik heb het vandaag nog eens goed bekeken en vroeg in de middag staat de zon inderdaad precies zoals de vlek die ik in de avond zag.
Ik vind dit eigenlijk best een irritante 'feature', want als mijn kids even niet opletten en overdag TV kijken met de zon op het scherm, zit ik 's avonds te kijken met de donkere vlekken en vreemde kleuren op het scherm. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

cavanta schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:49:
[...]

Dan zal het wel aan je kabel liggen. Die hoort niet anders te zijn als het kabeltje van je HDD naar de TV. Tenzij het speciale kabels etc. zijn.
Misschien (of waarschijnlijk) wel dan... Vond deze kabel in de kabella :) (zoals we die allemaal hebben ;)), zal wel een gratis kabeltje zijn geweest bij één of ander eenvoudig product. Geen idee meer... Nooit gebruikt kabeltje in ieder geval. Ik zal eens een goede kabel kopen en kijken of het dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
ButsMG schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:56:
[...]

Ja, ik heb het vandaag nog eens goed bekeken en vroeg in de middag staat de zon inderdaad precies zoals de vlek die ik in de avond zag.
Ik vind dit eigenlijk best een irritante 'feature', want als mijn kids even niet opletten en overdag TV kijken met de zon op het scherm, zit ik 's avonds te kijken met de donkere vlekken en vreemde kleuren op het scherm. 8)7
Voor overdag heb ik een andere modus gemaakt waarbij de helderheid wat naar beneden is gezet. Dan treed het bij mij minder op. Maar ik heb dan weer geen kinderen waar ik rekening mee hoef te houden. Dat maakt dit wel lastig.

Helaas heeft elke OLED dit schijnbaar :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Xqlus1ve schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:36:
[...]

ander kabeltje proberen, bij mij werkt het met een kabel van 2 meter (C7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18

Niet accepteren en terug met dat ding

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pwh53
alki schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:15:
[...]

Niet accepteren en terug met dat ding
komt door zonlicht, zal met elk type oled tv gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
pwh53 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:16:
[...]

Nieuwere OLED's dan? Want ik had hiervoor al een 55 inch LG OLED waarmee ik dit probleem nooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Na een week al? Dat is toch wel erg snel. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
ButsMG schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:22:
[...]

Nieuwere OLED's dan? Want ik had hiervoor al een 55 inch LG OLED waarmee ik dit probleem nooit heb gehad.
Dat durf ik zo niet te zeggen. Misschien dat nieuwe modellen er meer last van hebben. Maar dit soort verschijnselen zijn er echt al heel lang. Mogelijk heeft dit te maken met de verhoogde helderheid/hitte van het paneel.

Voor mij is dit de eerste OLED welke direct zonlicht ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
willemd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:23:
Na een week al? Dat is toch wel erg snel. Is dat normaal?
Het is geen inbranden, het lijkt iets anders te zijn. Tijdens het TV kijken zelf zie je het niet. Pas nadat deze uitgeweest is. Na een kleine pixelrefresh is het ook weer verdwenen. Echt inbranden is het dus niet perse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ButsMG schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:56:
[...]

Ja, even goed opletten dus.
Komt dit eens een keer voor is het geen ramp maar als je iedere dag zon op het scherm krijgt is dit niet de bedoeling ook als de pixel refresh dit weer oplost.
Iedere OLED is gevoelig voor direct zonlicht.
Eigenlijk iedere TV ook LCD’s al valt het bij OLED’s sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Hoe komt het dat de VRT MAX app niet te vinden is op een LG TV? En wel op Samsung? Zou het in de toekomst wel beschikbaar moeten worden?

[ Voor 24% gewijzigd door BasGenk op 11-11-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
BasGenk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:05:
Hoe komt het dat de VRT MAX app niet te vinden is op een LG TV? En wel op Samsung? Zou het in de toekomst wel beschikbaar moeten worden?
Dat is een ander OS. Of het beschikbaar komt moet je VRT vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Majesty schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Ik ben best wel benieuwd naar kwaliteit verschil tussen kijken vanuit de browser, of via een Chromecast 4k.
Mijn gevoel zegt dat een Chromecast 4k het beter zal doen eigenlijk en dat de ingebouwde browser vaker haperingen oid zal laten zien, lijkt me niet optimaal om een F1 stream via de ingebouwde browser van de TV te kijken.

Ik heb zelf een Chromecast 4k trouwens, nog nooit problemen gehad met de F1tv stream. Ben je er nog achter gekomen wat het probleem was @GerCor ?
Nu weer kijken via Chromecast naar de kwalificatie F1. Perfect beeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

GerCor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:16:
[...]

Nu weer kijken via Chromecast naar de kwalificatie F1. Perfect beeld.
Ik via Shield Pro, nog perfectererderder beeld :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 19:36
Ja, de regen was goed te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is met die Wisa? En of dit belangrijk is?

https://fwd.nl/beeld/wat-...-c24-c25-en-c26-oled-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
BasGenk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:21:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is met die Wisa? En of dit belangrijk is?

https://fwd.nl/beeld/wat-...-c24-c25-en-c26-oled-tvs/
Google is your friend? Als je gebruik wilt gaan maken van Wisa is het belangrijk, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Ik heb gisteren een LG C2 48 inch gekocht en hoop deze komende week in ontvangst te nemen.

Nu heb ik gezien dat alle door ons gebruikte apps native op WebOS zitten dus dat is erg fijn. Echter mis ik F1TV dus dat is wel een beetje jammer.

Nu ondersteunt de TV ook Airplay en dit blijkt de Apple variant van de Chromecast te zijn. Niets aan de hand dus, dan kan ik F1 kijken via Airplay.

Hoe werkt Airplay op de achtergrond? Bij Chromecast wordt de stream op de TV gestart en heb je niks verder met het device van doen. Werkt dit met Airplay ook zo of is het meer een soort screen mirroring?

Ik heb een Chromecast met Google TV 4K thuis dus in het uiterste geval sluit ik die aan, maar ik hoop dat Airplay de beste beeldkwaliteit geeft zodat ik deze niet nodig heb.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jassy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:21:
Ik heb gisteren een LG C2 48 inch gekocht en hoop deze komende week in ontvangst te nemen.

Nu heb ik gezien dat alle door ons gebruikte apps native op WebOS zitten dus dat is erg fijn. Echter mis ik F1TV dus dat is wel een beetje jammer.

Nu ondersteunt de TV ook Airplay en dit blijkt de Apple variant van de Chromecast te zijn. Niets aan de hand dus, dan kan ik F1 kijken via Airplay.

Hoe werkt Airplay op de achtergrond? Bij Chromecast wordt de stream op de TV gestart en heb je niks verder met het device van doen. Werkt dit met Airplay ook zo of is het meer een soort screen mirroring?

Ik heb een Chromecast met Google TV 4K thuis dus in het uiterste geval sluit ik die aan, maar ik hoop dat Airplay de beste beeldkwaliteit geeft zodat ik deze niet nodig heb.
Via Apple start je eerst je app op geloof ik, daarna start je airplay via de logo op je Apple device (dit is overigens gewoon te googlen / te vinden op YT).

Of dit het beste beeld is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
De telefoon streamt naar de tv, in tegenstelling tot Chromecast.
(De telefoon is in ieder geval nodig tijdens het streamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Deleon78 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:32:
De telefoon streamt naar de tv, in tegenstelling tot Chromecast.
(De telefoon is in ieder geval nodig tijdens het streamen)
Dank je, dat was mijn vermoeden inderdaad ook. De Chromecast pikt direct de stream op van het internet maar Airplay doet dit niet en, in mijn geval de iPad, streamt de stream door naar de TV.

Hmm, dat is wel een beetje jammer. Een third party app bestaat ook nog niet voor WebOS, laat staan officiële ondersteuning. Ik lees in dit topic dat met de ingebouwde browser wel goed werkt.

Dit moeten we maar eens uitgebreid gaan testen dan als het toestel er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Jassy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:36:
[...]

Dank je, dat was mijn vermoeden inderdaad ook. De Chromecast pikt direct de stream op van het internet maar Airplay doet dit niet en, in mijn geval de iPad, streamt de stream door naar de TV.

Hmm, dat is wel een beetje jammer. Een third party app bestaat ook nog niet voor WebOS, laat staan officiële ondersteuning. Ik lees in dit topic dat met de ingebouwde browser wel goed werkt.

Dit moeten we maar eens uitgebreid gaan testen dan als het toestel er is!
De ipad/iphone etc kunnen wel gewoon in standby. In de praktijk heb je er alleen last van als je het apparaat buiten wifi-bereik brengt.

Oh en je kan geen andere media afspelen. Dat is soms wel jammer ja :)

[ Voor 4% gewijzigd door Deleon78 op 12-11-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Deleon78 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:38:
[...]

De ipad/iphone etc kunnen wel gewoon in standby. In de praktijk heb je er alleen last van als je het apparaat buiten wifi-bereik brengt.

Oh en je kan geen andere media afspelen. Dat is soms wel jammer ja :)
Andere media afspelen is dan nog het minst erg. Ik hoop alleen niet dat je met Airplay nog eens re-encoding doet waardoor er details verloren gaan.

We gaan het meemaken, de Chromecast is snel gepakt als het beeld toch een stukje slechter lijkt dan zou moeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:16

d0s

sssst

Jassy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:21:

F1TV werkt probleemloos in de browser op de C2 series. Ik heb de 55C2 sinds 2 weken en heb nog nooit zo fijn en vloeiend F1 gekeken (kom van de app af via een Chromecast). Ik was er aangenaam verrast door want had rekening gehouden om de Chromecast 4K te moeten gebruiken, maar die heb ik nu niet aan hoeven sluiten :)

Dat het niks onder doet aan de app komt vooral door de LG remote, waardoor je heel fijn door alles heen kunt navigeren. Zonder een 'cursor' zou het problematisch zijn. Maar het meest belangrijk: de beeldkwaliteit is echt geweldig op een C2, geen enkele stotters en geweldige motion handling. Ik heb zelf gewoon in de browser f1tv.com als startpagina ingesteld en dan is het net alsof je een app gebruikt.

Het is nu eigenlijk alleen nog wachten op 4k/ulta hd streams voor F1..

[ Voor 22% gewijzigd door d0s op 12-11-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Sinds kort (lees: een week of twee) is het zo dat de Spotify app bij mijn LG 55GX niet goed meer werkt. Zodra ik 'm opstart zie ik kort een flits van mijn profiel, maar daarna blijft het scherm grijs. Ik kan echter wel via mijn laptop of telefoon muziek erheen streamen.
Heb al geprobeerd de app te verwijderen en vervolgens tv van de stroom af voor 60 seconden en weer te installeren + aanmelden, maar dit biedt geen soelaas.
Iemand toevallig een tip? Krijg er niets over gevonden op internet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Met Airplay kun je ook geluid streamen. Gisteren mijn vrouw het geluid gestreamd naar de Sonos. En ik de F1TV app via Android het beeld. Beide gaat perfect. Vorige keer beeld gestreamd via Airplay. Werkt allemaal dikke prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbfgwGnhgX974CUOHmxcBpTxGfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20CjeDJ7wWCh4LxUfdYXdDhw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Majesty schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:50:
Sinds kort (lees: een week of twee) is het zo dat de Spotify app bij mijn LG 55GX niet goed meer werkt. Zodra ik 'm opstart zie ik kort een flits van mijn profiel, maar daarna blijft het scherm grijs. Ik kan echter wel via mijn laptop of telefoon muziek erheen streamen.
Heb al geprobeerd de app te verwijderen en vervolgens tv van de stroom af voor 60 seconden en weer te installeren + aanmelden, maar dit biedt geen soelaas.
Iemand toevallig een tip? Krijg er niets over gevonden op internet helaas.
tv terug naar fabrieksinstellingen blijft dan nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
pwh53 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:12:
[...]

tv terug naar fabrieksinstellingen blijft dan nog over.
Dat wil ik natuurlijk voorkomen gezien alle instellingen qua beeld die ingesteld staan + andere geïnstalleerde apps, maar goed, blijft wel laatste redmiddel denk ik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Majesty schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:05:
[...]

Dat wil ik natuurlijk voorkomen gezien alle instellingen qua beeld die ingesteld staan + andere geïnstalleerde apps, maar goed, blijft wel laatste redmiddel denk ik ja.
heb je quickstart nog aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
mucuracat schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:32:
[...]

|:( |:( Als je film/serie kiest, staat er vaak bij of het HDR of DOLBY Vision is.
En Zo ja, dan zie je rechts boven je tv scherm, bij het starten van stream, even een HDR of Dolby vision logo
Dat zie ik nooit staan, zie je dat niet alleen bij 4K?
mijn huidige is FHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Sophia schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:00:
[...]

Dat zie ik nooit staan, zie je dat niet alleen bij 4K?
mijn huidige is FHD.
ja klopt, zie je niet bij een FHD tv zonder HDR en Dollby Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
pwh53 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:47:
[...]

heb je quickstart nog aanstaan?
Jup en de app heeft 2 jaar prima gewerkt. Zal maar aan een reset moeten gaan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Majesty schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:41:
[...]

Jup en de app heeft 2 jaar prima gewerkt. Zal maar aan een reset moeten gaan geloven.
uitzetten en een paar minuten stroom eraf,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
pwh53 schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:07:
[...]

uitzetten en een paar minuten stroom eraf,
Inmiddels weer wat verder, alles werkt behalve de Home pagina, hehe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtA3dVWl-KHm67NwY-1ETlLWsP4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dr2qZdgowqJ8C1YGDQZcDkTI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpvihMr-j0XF9C9OZDhpi6SlpTU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtf327kZALlalsvx5JzAozFw.jpg?f=fotoalbum_tile

Zal de stroom er nog even paar minuten afhalen, wellicht helpt het.

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 13-11-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Als ik mijn soundbar wil aansluiten aan mijn LG G2, doe ik dat dan het beste via optical, HDMI of bluetooth? Of zijn er andere manieren?

mvg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

BasGenk schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:45:
Als ik mijn soundbar wil aansluiten aan mijn LG G2, doe ik dat dan het beste via optical, HDMI of bluetooth? Of zijn er andere manieren?

mvg
Het beste zou zijn HDMI (ARC), en anders toslink(optical).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
his.dudeness schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:47:
[...]

Het beste zou zijn HDMI (ARC), en anders toslink(optical).
Thanks voor de info.
Hoe nodig is het om allemaal 2.1. HDMI kabels in huis te halen?
-Orange tv box
-Blueray speler
-Soundbar

Is het nodig meerdere HDMI 2.1 kabels hiervoor aan te schaffen of zijn zulke geavanceerde kabels bij deze toestellen/gebruik niet nodig?

Tot slot.
Ik neig altijd eerder naar draad>wifi. Dus zou ik graag een ethernet kabel naar mijn G2 sturen, maar het is natuurlijk wéér een kabeltje meer dat weggewerkt moet worden in een gootje of dergelijks.

[ Voor 19% gewijzigd door BasGenk op 13-11-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

BasGenk schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:55:
[...]

Thanks voor de info.
Hoe nodig is het om allemaal 2.1. HDMI kabels in huis te halen?
-Orange tv box
-Blueray speler
-Soundbar

Is het nodig meerdere HDMI 2.1 kabels hiervoor aan te schaffen of zijn zulke geavanceerde kabels bij deze toestellen/gebruik niet nodig?

Tot slot.
Ik neig altijd eerder naar draad>wifi. Dus zou ik graag een ethernet kabel naar mijn G2 sturen, maar het is natuurlijk wéér een kabeltje meer dat weggewerkt moet worden in een gootje of dergelijks.
We weten natuurlijk niet welke soundbar je hebt. Wil je Dolby Atmos dan aansluiten op eARC. En ja, ethernet. Toch maar doen voor een snelle stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Gisteren heb ik de OLE65CS6LA gekocht bij VonBurg in Rotterdam. Nu zal ik wel als een nitwit overkomen, maar daar vertelde mij men dat dit toestel een display heeft van vorig jaar met een processor en software van dit jaar.

Ben erg tevreden tot nu toe, software gebruik ik toch niet ivm een AppleTV 4K 2022, de beeldkwaliteit is echt fantastisch.

Als je op de wip zit, deze is 1299 als je een beetje rondkijkt/belt. In Nederland (of iig op Tweakers) kom ik er geen reviews van tegen.

De voet is wel een beetje looiig. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:37

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de LG OLED55C24LA en de LG OLED55C25LB?

4LA <-> 5LB ?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

JoeZuCK schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:19:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de LG OLED55C24LA en de LG OLED55C25LB?

4LA <-> 5LB ?
Volgens mij is die vraag een paar post geleden ook al gevraagd, heb je al eens op de LG website gekeken?

Hint, iets met kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Xqlus1ve schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:25:
[...]

Volgens mij is die vraag een paar post geleden ook al gevraagd, heb je al eens op de LG website gekeken?

Hint, iets met kleur
Ja kon het niet vinden.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bedankt, ik zocht op OLED55C25LB en OLED55C24LA respectievelijk.

LA en LB staat voor de kleur. 4 zou voor de Benelux zijn en 5 officieel niet, maar werkt wel? Is dat nu de juiste conclusie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-07 13:31
De LG G2 77 inch is onderweg. Ben benieuwd. Mooi vlak voor het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
Inmiddels de C2 besteld, bedankt iedereen voor de hulp en adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:12
Twijfel tussen een c2 en g2 als upgrade van de c9 (als ik niet van 55 naar 65 inch zou gaan, had ik het niet overwogen de c9 al te vervangen).

Kwa helderheid etc lijkt de g2 te winnen, maar ik kan hem niet strak op de muur monteren (er zitten wat zaken in de muur die wat lastig verplaatsbaar zijn). Op de officiële voet komt het scherm in 4 graden. Nou staat de tv op een kastje van 70cm hoog en vraag mij af of die 4 graden dat die schuin staat mij wel of niet gaat irriteren.

De aanbieding die ik heb brengt hem tegen de prijs van een c2 aan (excl voet), vandaar dat ik ben gaan twijfelen.

Reden dat ik denk aan de G2 is omdat ik relatief veel films op 4K kijk vanaf uhd met een uhd player die ook DV doet.

[ Voor 9% gewijzigd door SunnieNL op 13-11-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:12:
Hi,

Gisteren heb ik de OLE65CS6LA gekocht bij VonBurg in Rotterdam. Nu zal ik wel als een nitwit overkomen, maar daar vertelde mij men dat dit toestel een display heeft van vorig jaar met een processor en software van dit jaar.

Ben erg tevreden tot nu toe, software gebruik ik toch niet ivm een AppleTV 4K 2022, de beeldkwaliteit is echt fantastisch.

Als je op de wip zit, deze is 1299 als je een beetje rondkijkt/belt. In Nederland (of iig op Tweakers) kom ik er geen reviews van tegen.

De voet is wel een beetje looiig. 😂
Klopt.
Andere specificaties, in feite een C1 met nieuwe processor.
Lagere prijs dan een C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:32
@SunnieNL ik zou voor de G serie gaan.
Op de voet helt de OLED zoals je schrijft iets achterover, maar dat stoort niet echt bij het kijken.
Heb de G2 mogen testen, en had hetzelfde plaatsing probleem, te hoge wandcontactdozen en een coax aansluiting. Gelukkig hadden ze de voet er extra al bijgedaan.
Mocht je de schuine stand iets te veel vinden, leg je iets achter onder de voet, valt niet echt op.
Voordeel van de voet is dat je scherm gelijk draaibaar is.

Ook gezien je veel 4K kijkt, neem aan ook wel originele UHD discs zou ik je zeker de G2 in 65 inch aanbevelen.

Mocht iemand een voet nodig hebben, kijk even bij bekende threath.

[ Voor 5% gewijzigd door dinandus op 14-11-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:18
SunnieNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:07:

De aanbieding die ik heb brengt hem tegen de prijs van een c2 aan (excl voet), vandaar dat ik ben gaan twijfelen.
De C2 is toch een stuk goedkoper dan de G2, of heb je alleen een korting aangevraagd voor de G2 en die prijs dan vergeleken met de volle mep van de C2?

Volgens mij is de 65" G2 zo'n 1850 en de 65" C2 1400 tot 1475

Bron: OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Edit: Ik zie ook een voorbeeld van 1799 voor de G2 en dan krijg je nog 100,- cashback. Dus uiteindelijk 1699,- voor de G2. Alleen moet je volgens mij een voet er los bij kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door echthard op 13-11-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZKD
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-04 09:26
Richy1984 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Kwam deze CS serie gisteren tegen (binnenkort leverbaar) en als LG OLED fanaat heb me er meteen even in verdiept. Dit is een 2022 model met het design (cinema screen) van de eerdere modellen (zwarte rand om het scherm van 6mm vs 4mm bij de C2), maar onder de motorkap wel de nieuwe A9 Gen-5 processor met OS2022 echter geen evo paneel. Soort van wat Apple doet met de iPhone SE :)

Deze zou je dus eigenlijk de LG OLED C1.5 kunnen noemen. Scheelt nl. best in prijs met de C2 en de C2 vind ik qua design niet perse mooier. Zo heb je wel de meest recente processor en OS. Zelfs de aansluitingen zijn nagenoeg gelijk los van de koptelefoonaansluiting. Ik heb er twee besteld, wilde eigenlijk voor de C1 gaan maar kon deze voor nagenoeg zelfde bedrag krijgen, omdat ik er meteen 2 bestelde.

Review: https://hifi.de/test/lg-oled-cs-test-103458
Goed dat ik een LG OLED fanaat ben tegengekomen, want ik zie door de OLED bomen het tv bos niet meer.
Via online webshop zijn beide modellen met Black Friday korting te koop, de C2 voor 1199,- en de CS6LA voor 949,-.
Is het EVO paneel echt de 250 euro extra waard of is de CS6LA ook gewoon prima als je voornamelijk films en series kijkt. Stel de C2 gaat met het EVO paneel een paar jaar langer mee, dan zou dat de meerwaarde op zich wel waard zijn (?)

Ik heb nu een Philips tv uit 2020 met een defecte backlight, vorig jaar al een keer daaraan gerepareerd binnen garantie, maar nu sta ik dan toch echt met lege handen. LG komt elke keer toch naar boven als de beste OLED keuze

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

BZKD schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:05:
[...]

Is het EVO paneel echt de 250 euro extra waard of is de CS6LA ook gewoon prima als je voornamelijk films en series kijkt. Stel de C2 gaat met het EVO paneel een paar jaar langer mee, dan zou dat de meerwaarde op zich wel waard zijn (?)
Tsja... ik vind dit altijd wel een hele lastige hoor. Inderdaad is dat nieuwe paneel beter in de tests en metingen. Wat je vervolgens met het blote oog aan ervaring beleeft, vind ik het maar de vraag of je daadwerkelijk verschil zult merken!

Of er iemand is die deze panelen van elkaar kan onderscheiden door er alleen maar naar te kijken, betwijfel ik... (of spreekt hier een superkenner dit tegen?).

Maar toch heb ik er zelf voor gekozen om wel voor de nieuwste te gaan. Een TV koop je eens in de 12 jaar (mijn vorige was 12 jaar oud ;)) en dat was voor mij wel een reden om dan maar voor de op papier betere te gaan.

Heb overigens de G2 65" gekocht voor 1700 euro (bij HelloTV) en daar gaat dus nog 100 euro LG cashback vanaf (@echthard dus nog 100 euro goedkoper dan jij noemt). Volgens mij een hele mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZKD
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-04 09:26
Galois schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:14:
[...]

Tsja... ik vind dit altijd wel een hele lastige hoor. Inderdaad is dat nieuwe paneel beter in de tests en metingen. Wat je vervolgens met het blote oog aan ervaring beleeft, vind ik het maar de vraag of je daadwerkelijk verschil zult merken!

Of er iemand is die deze panelen van elkaar kan onderscheiden door er alleen maar naar te kijken, betwijfel ik... (of spreekt hier een superkenner dit tegen?).

Maar toch heb ik er zelf voor gekozen om wel voor de nieuwste te gaan. Een TV koop je eens in de 12 jaar (mijn vorige was 12 jaar oud ;)) en dat was voor mij wel een reden om dan maar voor de op papier betere te gaan.

Heb overigens de G2 65" gekocht voor 1700 euro (bij HelloTV) en daar gaat dus nog 100 euro LG cashback vanaf (@echthard dus nog 100 euro goedkoper dan jij noemt). Volgens mij een hele mooie prijs!
12 jaar is inderdaad meer dan een prima levensduur. Ik ben wat huiverig, mijn tv is in 2 jaar dus 2x kapot gegaan, elke 2 jaar een nieuwe tv gaat natuurlijk absoluut niet mijn voorkeur naar uit hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
pwh53 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:16:
[...]

ik heb een 65 inch die hangt naast een groot raam met op sommige delen van de dag direct zonlicht erop, nog nooit last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:12
echthard schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:15:
[...]

De C2 is toch een stuk goedkoper dan de G2, of heb je alleen een korting aangevraagd voor de G2 en die prijs dan vergeleken met de volle mep van de C2?

Volgens mij is de 65" G2 zo'n 1850 en de 65" C2 1400 tot 1475

Bron: OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Edit: Ik zie ook een voorbeeld van 1799 voor de G2 en dan krijg je nog 100,- cashback. Dus uiteindelijk 1699,- voor de G2. Alleen moet je volgens mij een voet er los bij kopen.
Klopt dat je de voet er los bij moet kopen. En ik vergelijk de prijs die ik nu als aanbieding heb gekregen tegen de gangbare (niet de goedkoopste) prijs in de prijswatch van de C2, niet tegen de fabrieksprijs.

Korting is vrij hoog omdat ik vrijwel de hele audio hoek vervang incl. speakers en AVR, waardoor er nog extra korting per product afging bovenop de standaard korting die ze mij al konden geven.
Dat zal vast ook met de C2 kunnen, maar gezien de kenmerken van het scherm van de G2 neig ik naar de G2 te gaan en heb ik die prijs als eerste aangevraagd. Je aanname van de prijs die ik ga betalen voor de G2 ligt iets hoger dan ik daadwerkelijk ga betalen als de cashback eraf is (C2 doet niet mee in de cashback aktie van LG volgens mij).

Het is waarschijnlijk ook handig om te weten dat ik eerst naar een Panasonic LZ2000 heb gekeken maar die afschrijf omdat het scherm geen DV 120hz aan kan met gaming. Anders was ik daarvoor gegaan. De LG G2 lijkt dan tussen de Panasonic en de C2 te zitten qua beeld voor films, maar met alle opties voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
alki schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:19:
[...]

ik heb een 65 inch die hangt naast een groot raam met op sommige delen van de dag direct zonlicht erop, nog nooit last van gehad
Het gaat om de kracht van de zon. in juni van 3 tot 4 's middags zal die zon veer meer effect hebben dan in oktober van 12 tot 5. Dus als jij veel licht in de ochtend hebt of aan het eind van de dag, dan zal het inderdaad weinig kwaad kunnen. Heb jij midden in de zomer in de middag de zon er direct op, dan is de kans op schade veel groter. Vergelijk het maar met de adviezen voor zonnebrandcreme die komen redelijk overeen met de momenten dat je wat extra zorgvuldig voor je TV moet zijn :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
SunnieNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:28:
[...]

Klopt dat je de voet er los bij moet kopen. En ik vergelijk de prijs die ik nu als aanbieding heb gekregen tegen de gangbare (niet de goedkoopste) prijs in de prijswatch van de C2, niet tegen de fabrieksprijs.

Korting is vrij hoog omdat ik vrijwel de hele audio hoek vervang incl. speakers en AVR, waardoor er nog extra korting per product afging bovenop de standaard korting die ze mij al konden geven.
Dat zal vast ook met de C2 kunnen, maar gezien de kenmerken van het scherm van de G2 neig ik naar de G2 te gaan en heb ik die prijs als eerste aangevraagd. Je aanname van de prijs die ik ga betalen voor de G2 ligt iets hoger dan ik daadwerkelijk ga betalen als de cashback eraf is (C2 doet niet mee in de cashback aktie van LG volgens mij).

Het is waarschijnlijk ook handig om te weten dat ik eerst naar een Panasonic LZ2000 heb gekeken maar die afschrijf omdat het scherm geen DV 120hz aan kan met gaming. Anders was ik daarvoor gegaan. De LG G2 lijkt dan tussen de Panasonic en de C2 te zitten qua beeld voor films, maar met alle opties voor gaming.
Ik weet niet of je aan de grens woont maar in Duitsland hebben ze mooie aanbiedingen incl cashback
https://www.mydealz.de/de...tvs-und-soundbars-2070997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Gisteren onze 77G2 opgehangen. Wat een beest!
Het beeld zag er mij wel direct te digitaal uit, maar na wat instellingen aanpassen zoals rtings aangeeft, ziet dit er al een stuk beter uit. Moet nog even verder spelen met de settings, maar dat komt wel goed.

Alleen zag ik bij het kijken van de F1 gisterenavond wat verticale banding. Klopt dat dit betert met inspelen? Met name in de groene stukken naast het circuit kon ik het goed zien.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
misschien een rare vraag maar weet iemand of je de lg g2 ook iets van de muur af kan laten staan?
of moet je de muurbeugel echt tegen de muur aan drukken.

Ik wil namelijk een muur bekleden met wandpanelen en daar de lg g2 in maken, het kan dus zijn dat de wandpanelen bijv 5 cm dik zijn, kan ik dan de lg g2 gelijk laten lopen met de wandpanelen.

alvast bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Broodro0ster schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:02:
Gisteren onze 77G2 opgehangen. Wat een beest!
Het beeld zag er mij wel direct te digitaal uit, maar na wat instellingen aanpassen zoals rtings aangeeft, ziet dit er al een stuk beter uit. Moet nog even verder spelen met de settings, maar dat komt wel goed.

Alleen zag ik bij het kijken van de F1 gisterenavond wat verticale banding. Klopt dat dit betert met inspelen? Met name in de groene stukken naast het circuit kon ik het goed zien.
Kan je de link eens plaatsen waar je die instellingen vond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

duimp schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:59:
misschien een rare vraag maar weet iemand of je de lg g2 ook iets van de muur af kan laten staan?

Ik wil namelijk een muur bekleden met wandpanelen en daar de lg g2 in maken, het kan dus zijn dat de wandpanelen bijv 5 cm dik zijn, kan ik dan de lg g2 gelijk laten lopen met de wandpanelen.

Ja, dat kan. De tv kan zo'n kleine 10 cm van de muur. Ook om op deze manier bij de kabels te kunnen. Is dus geen probleem...

Als die wandpanelen dan heel nauw aansluiten, heb je niet veel meer ruimte om kabels los te koppelen of aan te sluiten.

Op 1:23 kan je de beugel zien om je een idee te geven: YouTube: LG OLED : How to wall mount your LG OLED G2 l LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
@Galois thanks!

het aansluiten van de wandpanelen op de rand van de tv wordt ook de grootste uitdaging.
te weinig ruimte en ik kom inderdaad niet meer bij mijn tv, teveel ruimte is ook niet mooi want dan gaat het hele strakke van zo'n muur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

duimp schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:08:
@Galois thanks!

het aansluiten van de wandpanelen op de rand van de tv wordt ook de grootste uitdaging.
te weinig ruimte en ik kom inderdaad niet meer bij mijn tv, teveel ruimte is ook niet mooi want dan gaat het hele strakke van zo'n muur af.
Of je moet een 'gewone' muurbeugel nemen die maximaal net zoveel uitsteekt als de wandpanelen dik zijn. En dan maximaal uitgeschoven voldoende ruimte geeft. De muurbeugel bij deze TV is speciaal gemaakt om weg te vallen in de uitsparingen aan de achterkant van de tv. Het is best een gedoe, met de volledige ruimte die ik heb, om een kabel los te koppelen of aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:03
Bedenk ook dat de warmte van de tv ergens naartoe moet kunnen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
BasGenk schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:59:
[...]

Kan je de link eens plaatsen waar je die instellingen vond? :)
Deze link: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g2-oled/settings
Aan die white balance settings ben ik niet geweest dat voor elk paneel net iets anders normaal gezien. Ik heb wel de algemene white balans slider iets omhoog gehaald omdat het beeld overdreven warm was bij mij. Staat nu op 45 i.p.v. 50 geloof ik.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
duimp schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:59:

Ik zou het niet doen. Die tv/beugel is echt gemaakt om strak tegen de meur te zitten, als je dat niet doet is hij niet echt stabiel (voor het waterpas instellen gebruik je de muur als wrijving om hem de laatste gradenrecht te hangen, daarnaast is hij ook voor/achterwaarts niet erg stabiel. Gewoon kwestie van waar je tv zit ook deels verhogen met gipsblokken of hout, kan je ook beter bij kabels erna. Let wel op dat je je hele kast solide genoeg bouwt anders heb je een niet zo mooie klankenkast ;)
Ohja, neem aan dat je eigen geluidssetup hebt anders blokkeer je je speakers

[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 14-11-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:18
Kan de beugel niet gewoon op die wandbekleding? Wellicht dat dit niet stevig genoeg is. Maar als dat wel kan, dan past de beugel weer precies in die uitsparing en hangt de TV strak tegen de wandbekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 19:36
BZKD schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:18:
[...]

12 jaar is inderdaad meer dan een prima levensduur. Ik ben wat huiverig, mijn tv is in 2 jaar dus 2x kapot gegaan, elke 2 jaar een nieuwe tv gaat natuurlijk absoluut niet mijn voorkeur naar uit hahaha
Er is (ook dit topic) meer dan genoeg informatie te vinden over je rechten na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
echthard schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:26:
Kan de beugel niet gewoon op die wandbekleding? Wellicht dat dit niet stevig genoeg is. Maar als dat wel kan, dan past de beugel weer precies in die uitsparing en hangt de TV strak tegen de wandbekleding.
denk niet dat dat kan of ik moet de schroeven door de panelen boren en dan alsnog in de muur,
dan zou het wel kunnen. het lijkt mij mooier om ze gelijk te maken met de panelen.

dit omdat het op een muur komt te hangen waar ook mensen langs heen lopen, ben anders bang dat ze de tv beschadigen.

@andries98 duidelijk, of ik moet ik een muurbeugel van een ander merk halen maar dan kan ik beter ook een andere type lg halen lijkt mij.
Pagina: 1 ... 480 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.