Nee. Nvidia Shield TV heeft HDMI 2.0 out.
...optisch geeft geen DTS-HD etc...
DTS met een LG gaat sowieso niet werken.
Wat is de beste manier om alles aan te sluiten op de tv/receiver?
Beste methode is een HDMI 2.1 receiver zodat je gehele keten HDMI 2.1 is. Echter is dat wat kort door de bocht en hangt van je eisen af. Het is de vraag wat je wilt.
Wil je 120 Hz vanaf de PlayStation 5 zal je rechtstreeks op de TV aan moeten sluiten, dus Onkyo niet midden in de keten. Onkyo naar het einde van de keten. Hoogst mogelijk haalbare qua signaal is over HDMI retour. Nadeel van de Onkyo is dat deze HDMI ARC heeft, dus maximaal Dolby Digital Plus. Vanaf de PlayStation 5 kan je dan kiezen voor Dolby Digital qua audio uitvoer. Afhankelijk waar je de Shield voor gebruikt kiezen voor Dolby en eventueel aanvullen met een programma wat DTS omzet naar DD mocht je die media hebben. Beste beeld mogelijk (4K @120Hz), qua audio niet de hoogte bitrate. Kosten, nul.
Je kan ook een HDMI eARC Audio Extractor nemen. Ben je een honderd euro voor kwijt afhankelijk van de versie. Sluit je aan op de eARC van de TV en een gewone ingang van de Onkyo. Op deze manier heb je wel Dolby TrueHD en Surround LPCM (nogmaals, geen DTS want dat doet LG niet). PlayStation 5 kan je dan instellen op LPCM, Nvidia Shield instellen op decoderen van DTS en DTS HD tot LPCM. Met HDMI eARC heb je met LPCM wel surround, ARC gaat maar tot stereo. Beste beeld en beste geluid op het ontbreken van DTS na.
Andere optie is die je hier zelf aangeeft:
Als het toch het beste is om alles via de receiver te laten lopen neem ik genoegen met 4k 60hz op de ps5.
Persoonlijk zou ik daar voor gaan. Aanbod van 120 Hz games is niet zo groot dat ik zou investeren in nieuwe apparatuur. Tevens heb je, omdat de receiver voor de tv zit, nu wel DTS. Kan een voordeel zijn afhankelijk van je bronnen. In perspectief ten opzichte van de vorige opties het beste/meest complete geluid maar qua video max 4K op 60 Hz.
Loop ik dan nog dingen mis van de Nvidia shield met hdmi 2.0b in tegenstelling tot hdmi 2.1?
Zie mijn eerste comment.
[
Voor 13% gewijzigd door
FeaR op 05-11-2022 10:45
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.