Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:32:
[...]

En dat is dus wat ik zei, grijze import modellen wijken dus wel af van lg.com/nl modellen.
Klopt.
Maar modelnummers zeggen zo op het oog niets als je ze ergens ziet staan en de structuur niet kent als potentiële nieuwe koper.
De koper moet dan terecht komen bij de officiële LG website.
De Pricewatch voldoet niet en het prijstopic eigenlijk ook niet ook al waarschuwen we hier wel voor.
Zo jammer dat Tweakers hier zelf ook niets mee doet.
Ze weten al jaren van dit probleem en negeren het gewoon terwijl ze op andere punten juist zo kritisch zijn.
Zal wel weer om geld gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
HoppyF schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:12:
[...]

Klopt.
Maar modelnummers zeggen zo op het oog niets als je ze ergens ziet staan en de structuur niet kent als potentiële nieuwe koper.
De koper moet dan terecht komen bij de officiële LG website.
De Pricewatch voldoet niet en het prijstopic eigenlijk ook niet ook al waarschuwen we hier wel voor.
Zo jammer dat Tweakers hier zelf ook niets mee doet.
Ze weten al jaren van dit probleem en negeren het gewoon terwijl ze op andere punten juist zo kritisch zijn.
Zal wel weer om geld gaan.
Op de site van LG staat de 55C25LB (witte achterzijde en achterzijde voet)

Ik wil echter de LG55C24LA (zwart/antraciet). Deze wordt oa. Bij Coolblue en Mediamarkt verkocht.

Is die 24LA dan grijze import?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
supercop7373 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:58:
[...]

Op de site van LG staat de 55C25LB (witte achterzijde en achterzijde voet)

Ik wil echter de LG55C24LA (zwart/antraciet). Deze wordt oa. Bij Coolblue en Mediamarkt verkocht.

Is die 24LA dan grijze import?
Nee, er zijn 2 modellen in omloop die beide gewoon Benelux kunnen zijn:

OLED42C26LB: uitvoering: LG C2 42" (zilveren voet) Zwart (Witte voet + achterkant)
OLED42C24LA: uitvoering: LG C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart (zwarte voet + achterkant)

Dat zijn de Benelux productnamen. In duitsland krijg je bijv. een:

OLED42C29LB (wit)
OLED42C27LA (zwart)

Edit: Zie dat je de 55" versie bedoelt. Voor dat model geldt dezelfde logica als voor het 42" model :)

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 04-11-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stin00 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:04:
[...]

Nee, er zijn 2 modellen in omloop die beide gewoon Benelux kunnen zijn:

OLED42C26LB: uitvoering: LG C2 42" (zilveren voet) Zwart (Witte voet + achterkant)
OLED42C24LA: uitvoering: LG C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart (zwarte voet + achterkant)

Dat zijn de Benelux productnamen. In duitsland krijg je bijv. een:

OLED42C29LB (wit)
OLED42C27LA (zwart)

Edit: Zie dat je de 55" versie bedoelt. Voor dat model geldt dezelfde logica als voor het 42" model :)
Mee eens.
@supercop7373
De modelnummers zijn opgesplitst.
De laatste twee letters geven vaak een kleur of kleur/model voet aan.
De cijfers achter de C (of B, G enz) geven een land of regio code aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Volkert schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:37:
Ik ben op zoek naar zo'n 42" (OLED42C24LA) voor rond de 900 Euro, zou moeten kunnen, nu alleen nog in Nederland.
Gelukt!

Vandaag een OLED42C24LA gekocht voor 899 Euro bij Media Markt in Turnhout (Belgie), gewoon ernaar toe rijden, doos pakken, afrekenen en achterin de auto terug naar huis in Breda.

Ze doen er alles aan om Nederlanders 100 Euro meer te laten betalen, want ze verzenden alleen naar Belgie en je kunt ook niets online reserveren en dan fysiek afhalen.

Anyway, ik ben helemaal happy, 65" C2 beneden en 42" C2 boven, wat een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:17
Vraagje..
Nou sta ik op het punt een LG 77 inch G25 te kopen, echter ben ik nog in het bezit van een Receiver (Onkyo 686) met hdmi 2.0b, met hieraan een PS5 en een Nvidia shield.

Ik wil wel gebruik gaan maken van de 4k 120hz functie op de ps5, dit gaat dus niet lukken via hdmi 2.0.
Misschien dat de Nvidia shield ook baat heeft bij hdmi 2.1?

Ik gebruik een 7.1 set (5.1 + 2 atmos speakers) optisch geeft geen DTS-HD etc signalen door.
Wat is de beste manier om alles aan te sluiten op de tv/receiver?

Als het toch het beste is om alles via de receiver te laten lopen neem ik genoegen met 4k 60hz op de ps5.
Loop ik dan nog dingen mis van de Nvidia shield met hdmi 2.0b in tegenstelling tot hdmi 2.1?

[ Voor 17% gewijzigd door GabrielZ op 04-11-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
GabrielZ schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:34:
Vraagje..
Nou sta ik op het punt een LG 77 inch G25 te kopen, echter ben ik nog in het bezit van een Receiver (Onkyo 686) met hdmi 2.0b, met hieraan een PS5 en een Nvidia shield.

Ik wil wel gebruik gaan maken van de 4k 120hz functie op de ps5, dit gaat dus niet lukken via hdmi 2.0.

Ik gebruik een 7.1 set (5.1 + 2 atmos speakers) optisch geeft geen DTS-HD etc signalen door.

Als het toch het beste is om alles via de receiver te laten lopen neem ik genoegen met 4k 60hz op de ps5.
Loop ik dan nog dingen mis van de Nvidia shield met hdmi 2.0b in tegenstelling tot hdmi 2.1?
Sparen voor een Marantz SR6015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 17:00
Iemand ook ervaring met de OLED65G26LA? Ik heb dit toestel 3 weken terug bij HelloTV gekocht samen met de installatie en ophang service. Perfecte service moet ik zeggen! Maar ik ben niet zo tevreden over dit toestem omdat ik het toestel al twee keer heb moeten omruilen wegens dooie pixels.

In het eerste exemplaar 2 dooie pixels en in het laatste 1. Zwarte dooie pixels. Had wel wat beter verwacht van de controle vanuit LG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BliXem schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:33:
Iemand ook ervaring met de OLED65G26LA? Ik heb dit toestel 3 weken terug bij HelloTV gekocht samen met de installatie en ophang service. Perfecte service moet ik zeggen! Maar ik ben niet zo tevreden over dit toestem omdat ik het toestel al twee keer heb moeten omruilen wegens dooie pixels.

In het eerste exemplaar 2 dooie pixels en in het laatste 1. Zwarte dooie pixels. Had wel wat beter verwacht van de controle vanuit LG...
Hoe zie jij die dode pixels dan?
Ben daar wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Dat is toch niet zo moeilijk? Wit testbeeld en met je neus tegen het beeld aan alle pixels bekijken. Op een normale kijkafstand ga je ze niet zien.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

GabrielZ schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:34:
Nee. Nvidia Shield TV heeft HDMI 2.0 out.
...optisch geeft geen DTS-HD etc...
DTS met een LG gaat sowieso niet werken.
Beste methode is een HDMI 2.1 receiver zodat je gehele keten HDMI 2.1 is. Echter is dat wat kort door de bocht en hangt van je eisen af. Het is de vraag wat je wilt.

Wil je 120 Hz vanaf de PlayStation 5 zal je rechtstreeks op de TV aan moeten sluiten, dus Onkyo niet midden in de keten. Onkyo naar het einde van de keten. Hoogst mogelijk haalbare qua signaal is over HDMI retour. Nadeel van de Onkyo is dat deze HDMI ARC heeft, dus maximaal Dolby Digital Plus. Vanaf de PlayStation 5 kan je dan kiezen voor Dolby Digital qua audio uitvoer. Afhankelijk waar je de Shield voor gebruikt kiezen voor Dolby en eventueel aanvullen met een programma wat DTS omzet naar DD mocht je die media hebben. Beste beeld mogelijk (4K @120Hz), qua audio niet de hoogte bitrate. Kosten, nul.

Je kan ook een HDMI eARC Audio Extractor nemen. Ben je een honderd euro voor kwijt afhankelijk van de versie. Sluit je aan op de eARC van de TV en een gewone ingang van de Onkyo. Op deze manier heb je wel Dolby TrueHD en Surround LPCM (nogmaals, geen DTS want dat doet LG niet). PlayStation 5 kan je dan instellen op LPCM, Nvidia Shield instellen op decoderen van DTS en DTS HD tot LPCM. Met HDMI eARC heb je met LPCM wel surround, ARC gaat maar tot stereo. Beste beeld en beste geluid op het ontbreken van DTS na.

Andere optie is die je hier zelf aangeeft:
Persoonlijk zou ik daar voor gaan. Aanbod van 120 Hz games is niet zo groot dat ik zou investeren in nieuwe apparatuur. Tevens heb je, omdat de receiver voor de tv zit, nu wel DTS. Kan een voordeel zijn afhankelijk van je bronnen. In perspectief ten opzichte van de vorige opties het beste/meest complete geluid maar qua video max 4K op 60 Hz.
Zie mijn eerste comment.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 05-11-2022 10:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
HoppyF schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:40:
[...]

Hoe zie jij die dode pixels dan?
Ben daar wel benieuwd naar.
Youtube starten en dan zoeken op burnin test en er komen dan kleuren inderdaad. Makkelijkst is een wit achtergrond en met je ogen een controle doen. Nu moet ik zeggen dat als ik op de bank zit ze niet te zien zijn, maar het gaat mij dan wel om het principe. Het vlaggenschip zou gewoon in orde moeten zijn zonder dooie pixels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:04
BliXem schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:45:
[...]

Youtube starten en dan zoeken op burnin test en er komen dan kleuren inderdaad. Makkelijkst is een wit achtergrond en met je ogen een controle doen. Nu moet ik zeggen dat als ik op de bank zit ze niet te zien zijn, maar het gaat mij dan wel om het principe. Het vlaggenschip zou gewoon in orde moeten zijn zonder dooie pixels...
Als je er actief naar gaat zoeken vind je altijd wel wat. Maar als het jou stoort en ze ruilen om...doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
knights16 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:04:
Weet iemand of het mogelijk is om een G1 aan te zetten met de Woning app van Apple? Uitzetten gaat wel, maar aanzetten niet, ondanks de instelling dat via Bluetooth en WiFi de tv aangezet kan worden?
Met een GX werkt het prima (“hé Siri, zet de tv aan”), kan me niet voorstellen dat het bij de G1 ineens niet meer zou werken?
Wel jammer dat je verder niks kunt zoals zappen en volume aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47

GerCor

Zonder dallen geen pieken

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 01:42:
[...]

Met een GX werkt het prima (“hé Siri, zet de tv aan”), kan me niet voorstellen dat het bij de G1 ineens niet meer zou werken?
Wel jammer dat je verder niks kunt zoals zappen en volume aanpassen.
Je kunt in de Woning app naar TV instellingen en je kunt een input selecteren. Heb je verder weinig aan maar het kan. Ik heb een Sonos Beam aan de LG gekoppeld. Dus dan wordt het Alexa, Google of Sonos Voice.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 16:33
GerCor schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:43:
[...]

Je kunt in de Woning app naar TV instellingen en je kunt een input selecteren. Heb je verder weinig aan maar het kan. Ik heb een Sonos Beam aan de LG gekoppeld. Dus dan wordt het Alexa, Google of Sonos Voice.
Ok ja idd input kan ook.
Als je echt wil kan je met Homebridge en de LG API wel veel meer in de Woning app krijgen.
Heb zelf OpenHAB met deze binding: https://www.openhab.org/addons/bindings/lgwebos/ gebruik de Woning app verder niet.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-11-2022 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BliXem schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:45:
[...]

Ik weet wel HOE je dode pixels kunt opzoeken maar de vraag is eigenlijk WAAROM.
Je ziet ze immers niet onder normale kijk omstandigheden.

De TV is verder in orde dus dat is ook het probleem.
Dode pixels worden alleen een probleem als ze opeens gaan vermeerderen of gaan clusteren zodat er een grotere plek ontstaat.
Een paneel vervangen om een enkele dode pixel gebeurt meestal dan ook niet, ook al niet omdat de winkel of webshop dit niet verplicht is te toen. Het is dan coulance.
Andersom zijn ze wel verplicht een paneel te vervangen als er na vier jaar opeens veel dode pixel ontstaan.

De perfecte TV bestaat (helaas) nog niet ook niet als je er €5000 voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
HoppyF schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:01:
[...]

Ik weet wel HOE je dode pixels kunt opzoeken maar de vraag is eigenlijk WAAROM.
Je ziet ze immers niet onder normale kijk omstandigheden.

De TV is verder in orde dus dat is ook het probleem.
Dode pixels worden alleen een probleem als ze opeens gaan vermeerderen of gaan clusteren zodat er een grotere plek ontstaat.
Een paneel vervangen om een enkele dode pixel gebeurt meestal dan ook niet, ook al niet omdat de winkel of webshop dit niet verplicht is te toen. Het is dan coulance.
Andersom zijn ze wel verplicht een paneel te vervangen als er na vier jaar opeens veel dode pixel ontstaan.

De perfecte TV bestaat (helaas) nog niet ook niet als je er €5000 voor betaalt.
Ene kant kan ik het begrijpen maar aan de andere kant niet. Dit is een vlaggenschip en dat moet gewoon perfect zijn. Ik betaal toch ook een volledige adviesprijs? Dan gaan ze dus uit van een goed werkend toestel, compleet zonder dooie pixels. Als zo'n toestel gewoon defecte toont vind ik niet dat ik 100% van het bedrag hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:00:
[...]

Ok ja idd input kan ook.
Als je echt wil kan je met Homebridge en de LG API wel veel meer in de Woning app krijgen.
Heb zelf OpenHAB met deze binding: https://www.openhab.org/addons/bindings/lgwebos/ gebruik de Woning app verder niet.
Ik gebruik de Woning app eigenlijk alleen als overzicht voor alle apparaten die actief of inactief zijn. Maar het zit, denk ik, in de mens dat als een apparaat genoemd wordt je dan ook liefst wil dat je er alles mee kunt.

Mijn zoon zijn LG staat ook in het overzicht. Werkt prima maar als hij de TV uitschakelt de Woning app, sinds kort, geen reactie aangeeft. En dan ga je weer op zoek naar het waarom. Terwijl het eigenlijk voor de werking van de TV volstrekt onbelangrijk is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18

thijsco19

KTM 990 SMT

BliXem schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:27:
[...]

Ene kant kan ik het begrijpen maar aan de andere kant niet. Dit is een vlaggenschip en dat moet gewoon perfect zijn. Ik betaal toch ook een volledige adviesprijs? Dan gaan ze dus uit van een goed werkend toestel, compleet zonder dooie pixels. Als zo'n toestel gewoon defecte toont vind ik niet dat ik 100% van het bedrag hoef te betalen.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Ook LG displays weet dat een altijd 100% perfect paneel niet mogelijk is bij de productie. Zelfde voor LG die de tv verkoopt. Als het goed is staat er dan ook ergens een disclaimer of andere voorwaarden dat een x procent aan dode pixels normaal geacht word.

Er is immers een iso norm met betrekking tot dode pixels:
Wikipedia: ISO 13406-2

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
thijsco19 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:36:
[...]

Zo werkt dat natuurlijk niet. Ook LG displays weet dat een altijd 100% perfect paneel niet mogelijk is bij de productie. Zelfde voor LG die de tv verkoopt. Als het goed is staat er dan ook ergens een disclaimer of andere voorwaarden dat een x procent aan dode pixels normaal geacht word.

Er is immers een iso norm met betrekking tot dode pixels:
Wikipedia: ISO 13406-2
Das wel bijzonder zuur. Ze leveren dus al een toestel waarvan ze weten dat die niet 100% OK is. Bijzonder! Als de volgende omruiling ook dezelfde problemen vertonen dan hoef ik de OLED iig niet meer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Ene kant kan ik het begrijpen maar aan de andere kant niet. Dit is een vlaggenschip en dat moet gewoon perfect zijn.
Perfectie is een non-discussie. Een (LED) tv zonder dode pixels is ook niet perfect. O.a. backlight bleeding door ontwerptechnische beperkingen en fabricagetoleraanties. Idem met variaties in helderheid (non-uniformiteit) o.a. veroorzaakt door imperfecties in de coating. Met dode pixels is het niet anders. Dat je een perfect product koopt is een illusie. En dat geldt niet alleen voor tv's. Schermen zijn sowieso nooit identiek, ook niet bij notebooks. Nee, ook niet bij Macbooks. Nee, ook niet bij Macbooks van dezelfde serie.

Succes met je LED tv straks, met backlight bleed die exemplarisch wellicht weer erger is dan een andere. En misschien ook wel met een stuck, luie of zelfs dode pixel hier en daar. En met de illusie dat je scherm dan perfect is. d:)b

Je definitie van een vlaggenschipproduct is ook wel bijzonder. Dit is een gewone consumenten-tv in de wat luxere klasse, niks meer. Hier heb je een flagship consumerproduct, een iets andere prijsklasse. En de pro panelen zijn nog een stapje duurder. (En stiekem nog steeds niet perfect :))

[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 05-11-2022 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
Cap schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:48:
[...]

Perfectie is een non-discussie. Een (LED) tv zonder dode pixels is ook niet perfect. O.a. backlight bleeding door ontwerptechnische beperkingen en fabricagetoleraanties. Idem met variaties in helderheid (non-uniformiteit) o.a. veroorzaakt door imperfecties in de coating. Met dode pixels is het niet anders. Dat je een perfect product koopt is een illusie. En dat geldt niet alleen voor tv's. Schermen zijn sowieso nooit identiek, ook niet bij notebooks. Nee, ook niet bij Macbooks. Nee, ook niet bij Macbooks van dezelfde serie.

Succes met je LED tv straks, met backlight bleed die exemplarisch wellicht weer erger is dan een andere. En misschien ook wel met een stuck, luie of zelfs dode pixel hier en daar. En met de illusie dat je scherm dan perfect is. d:)b

Je definitie van een vlaggenschipproduct is ook wel bijzonder. Dit is een gewone consumenten-tv in de wat luxere klasse, niks meer. Hier heb je een flagship consumerproduct, een iets andere prijsklasse. En de pro panelen zijn nog een stapje duurder. :)
Zullen is zien wat de derde omruiling gaat doen. Aanhouder wint is het toch meestal? Laat het nog weten wat betreft de dooie pixel(s).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ja prima, ik hoop het voor je. Realiseer je dat jij erg aanslaat op dode pixels die je bij normaal gebruik niet ziet. En dat is een subjectieve maatstaf. Een ander met hele goede oren slaat misschien weer aan op een heel licht zoemende voeding (ook vrijwel onontkoombaar zolang wij van een net met wisselstroom gebruik maken). Of op een kraakje in de afstandbediening, of een resonerende bastoon. Of zoals gezegd imperfecties in het beeld zoals uniformiteit, helderheid, kleurweergave, near-black performance, motion artifacts. Perfectie krijg je niet. Maar het mooie is, je kan uiteindelijk wel perfect tevreden zijn met je tv als je geen hinder ondervindt van de imperfecties en er niet naar op zoek gaat. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 05-11-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
[...]

Je hebt een verwachting dat een vlaggenschip zou moeten zijn,volgens jou. De werkelijk is anders. De duurste iphone is immers ook niet perfect,of de duurste Samsung telefoon. Vervelend maar wel de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Wren schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:04:
[...]

Je hebt een verwachting dat een vlaggenschip zou moeten zijn,volgens jou. De werkelijk is anders. De duurste iphone is immers ook niet perfect,of de duurste Samsung telefoon. Vervelend maar wel de realiteit.
Ik heb een andere werkelijkheid voor me inderdaad. Maar goed, zal eens kijken wat ik ga doen. Bedankt allen voor jullie inzichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011

thijsco19

KTM 990 SMT

BliXem schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:46:
[...]

Das wel bijzonder zuur. Ze leveren dus al een toestel waarvan ze weten dat die niet 100% OK is. Bijzonder! Als de volgende omruiling ook dezelfde problemen vertonen dan hoef ik de OLED iig niet meer :)
Je snapt duidelijk niet hoe het productieproces van een product eruit ziet. Alle producten en alle processen hebben eenmaal een bepaalde tolerantie erin zitten. Je kan nooit altijd een 100% perfect product hebben. Daarom zijn er toleranties in het leven gekomen. Binnen deze toleranties is het product dus wel 100% in orde.

Dus ze verkopen gewoon een tv die volledig aan de kwaliteitseisen voldoet.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXNS-V6mnkwgUci5aZqBLEaiIKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngUvpFdalfWu9BP1c3nSH9BF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
BliXem schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:16:
[...]

Ik heb een andere werkelijkheid voor me inderdaad. Maar goed, zal eens kijken wat ik ga doen. Bedankt allen voor jullie inzichten.
Je kijkt nu naar de aanwezigheid van één of enkele dode pixels en serveert daar het paneel op af. Anders kan je ook nog kijken naar paneel uniformiteit, Google eens op oled grey uniformity en banding en kijk eens of je geen gele of rode waas ziet aan de randen van het scherm :+.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Millert schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:51:
[...]

Je kijkt nu naar de aanwezigheid van één of enkele dode pixels en serveert daar het paneel op af. Anders kan je ook nog kijken naar paneel uniformiteit, Google eens op oled grey uniformity en banding en kijk eens of je geen gele of rode waas ziet aan de randen van het scherm :+.
Inderdaad, de uniformiteit is belangrijker dan een enkele dode pixel.
Een paneel om laten ruilen kon wel eens een averechts effect hebben op de kijkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik hoop dat je NIET de adviesprijs hebt betaald maar een straatprijs zoals ook in het prijs topic genoemd wordt.
Dat scheelt veel geld. De kwaliteit van de TV verandert hier niet door in negatieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik vind het juist altijd bijzonder knap dat er van de 8.294.400 pixels er maar 1 of 2 niet goed werken :D 0 is al helemaal magie

Overigens had mn 55B6 ook 2 vastzittende pixels, maar totaal geen last van. Vanaf ongeveer 1 meter kon ik ze niet meer waarnemen. Ik kijk bij nieuwe OLED TVs alleen nog naar de grijze uniformiteit en de tint van een wit scherm. De rest is allemaal bijzaak op afstand.

Bij een monitor is het anders, daar is 1 dode pixel al storend voor me.

[ Voor 59% gewijzigd door stin00 op 05-11-2022 13:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik zou bij een nieuwe tv ook geen één dode pixel accepteren. Dat is eigenlijk het enige waar ik een OLED op controleer na het uitpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:17
FeaR schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:44:
[...]

Nee. Nvidia Shield TV heeft HDMI 2.0 out.

[...]

DTS met een LG gaat sowieso niet werken.

[...]

Beste methode is een HDMI 2.1 receiver zodat je gehele keten HDMI 2.1 is. Echter is dat wat kort door de bocht en hangt van je eisen af. Het is de vraag wat je wilt.

Wil je 120 Hz vanaf de PlayStation 5 zal je rechtstreeks op de TV aan moeten sluiten, dus Onkyo niet midden in de keten. Onkyo naar het einde van de keten. Hoogst mogelijk haalbare qua signaal is over HDMI retour. Nadeel van de Onkyo is dat deze HDMI ARC heeft, dus maximaal Dolby Digital Plus. Vanaf de PlayStation 5 kan je dan kiezen voor Dolby Digital qua audio uitvoer. Afhankelijk waar je de Shield voor gebruikt kiezen voor Dolby en eventueel aanvullen met een programma wat DTS omzet naar DD mocht je die media hebben. Beste beeld mogelijk (4K @120Hz), qua audio niet de hoogte bitrate. Kosten, nul.

Je kan ook een HDMI eARC Audio Extractor nemen. Ben je een honderd euro voor kwijt afhankelijk van de versie. Sluit je aan op de eARC van de TV en een gewone ingang van de Onkyo. Op deze manier heb je wel Dolby TrueHD en Surround LPCM (nogmaals, geen DTS want dat doet LG niet). PlayStation 5 kan je dan instellen op LPCM, Nvidia Shield instellen op decoderen van DTS en DTS HD tot LPCM. Met HDMI eARC heb je met LPCM wel surround, ARC gaat maar tot stereo. Beste beeld en beste geluid op het ontbreken van DTS na.

Andere optie is die je hier zelf aangeeft:

[...]

Persoonlijk zou ik daar voor gaan. Aanbod van 120 Hz games is niet zo groot dat ik zou investeren in nieuwe apparatuur. Tevens heb je, omdat de receiver voor de tv zit, nu wel DTS. Kan een voordeel zijn afhankelijk van je bronnen. In perspectief ten opzichte van de vorige opties het beste/meest complete geluid maar qua video max 4K op 60 Hz.

[...]

Zie mijn eerste comment.
Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg!!
De Shield gebruik ik voor eigenlijk alles, (Ziggo Go, Kodi, Netflix, Videoland etc..) ik zal ook niks van het LG smart gedeelte gaan gebruiken.
Ik ga alles gewoon via de onkyo 686 laten lopen aangezien ik hier verder nog ontzetten tevreden over ben:)
Ik neem voor nu genoegen met 4k 60hz en genieten van 4k @ 77 inch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:51
Ik ben ontzettend benieuwd naar de vooruitgang de afgelopen 6 jaar. Binnen mijn vrienden en kennissenkring ben ik de enige met een OLED tv waardoor ik geen vergelijking heb.
Mijn LG65E6 heeft zoals je kunt zien te maken met Image Retention dat eigenlijk alleen maar zichtbaar is met grote kleur vlakken zoals animatie films, een aantal bekende reclames en sporten als voetbal. Ik moet zeggen dat wanneer ik een game als BF2042 op de PS5 speel het totaal niet zichtbaar is. De verantwoording om een nieuwe televisie aan te schaffen heb ik voor mijzelf nog niet helemaal rond. Het beeld is nog altijd schitterend in mijn beleving en de tv draait ook gewoon nog alle apps zoals een ViaPlay voor de F1.

Image retention foto van gisteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHfMGYN0fTQUoE21PahqPrTi_Z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHUXdQdFEPi43oX4Fx8Y3TuU.jpg?f=fotoalbum_large

Toch word ik heel bij van dit soort statistieken waarbij de brightness toch wel flink moet verschillen. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk ervaren word.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBPVQjxJpV88UZyEpePuk3JZjFg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QfTTzymUuZaaywVMfLDwQjbd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_AGSiFoGBI5rHTL9pPCtqLa8z4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nbesQ5GenwfwWwAfqAx5SaMY.png?f=fotoalbum_tile

Links is de tabel van mijn huidige E6V en rechts de G2.

In elk geval zijn we er thuis uit dat we de overstap naar een 77inch televisie gaan maken.
Ik wacht de BlackFriday prijzen nog even af (hoewel ik daar niet veel van verwacht).
De kans zit erin dat ik komend jaar nog ga uitzingen om eventueel door te sparen voor een G3.
En niet omdat ik op de nieuwste technologie ga zitten wachten want dan kom je nooit tot aanschaf van nieuwe hardware. Maar puur omdat op de image retention na de TV het eigenlijk nog steeds goed doet.

Voor de lol nog maar een zoekplaatje gemaakt. Raad de zender en de game die het meest zichtbaar zijn :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJvjU2JGO-FLMUvK1XV7eqAfN04=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/t3v7diwkZb3FrK1zlDBUBGXf.gif?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd; wanneer/waarom heb jij de keuze gemaakt tot aanschaf van een nieuwe tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Laatst online: 07:09
Na vele samsung tv's heb ik toch maar de overstap gemaakt naar oled. Heb nog getwijfeld tussen lg en Sony maar de meerprijs van de sony vond ik het niet waard. Ik heb sinds gister de 77g2 aan de muur hangen. Het beeld is even wennen omdat ik het vrij donker vind. Desondanks is het wel een duidelijk plaatje en zijn de details zichtbaar. Ik kom van een 75q90r waar ik altijd van heb genoten met het beeld.
Binnenkort nog even de 4k blu-ray speler upgraden zodat ik ook dolby vision ten volle kan benutten.

Net als bij samsung tv's ben ik ook hier meteen het menu in gegaan om de beeldverbeteraars uit te zetten. Zijn er hier verder nog adviezen waar ik naar zou moeten kijken in de instellingen?

Door het gemak van de oneconnectbox heb ik de UHD speler direct op de tv aangesloten gehad. Nu loop ik tegen het probleem aan dat een paar hdmi kabels te kort zijn waardoor ik van plan ben om deze op de receiver aan te sluiten. Kan het een voordeel zijn als ik de speler direct op de tv aansluit? De tv kan games herkennen maar weet niet hoe het is als er een film doorkomt vanuit mijn receiver

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Marcievg schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:20:
Het beeld is even wennen omdat ik het vrij donker vind.
Bij een nieuwe LG OLED TV altijd beginnen met Tandwieltje -> OLED Care -> Zelfzorg apparaat -> Energiebesparing -> Energiebesparingsstap -> Uit

En ja, zit behoorlijk verstopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Volkert schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:56:
[...]

Bij een nieuwe LG OLED TV altijd beginnen met Tandwieltje -> OLED Care -> Zelfzorg apparaat -> Energiebesparing -> Energiebesparingsstap -> Uit

Ah, je bedoeld Settings? _O-

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkert
YakuzA schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:04:
[...]
Ah, je bedoeld Settings? _O-
Yep, die letters staan alleen niet op de Magic Remote :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

UninPro schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:17:
knip

Voor de lol nog maar een zoekplaatje gemaakt. Raad de zender
..
RTL 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Volkert schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:56:
[...]

Ik was nog niet bij die instellingen geweest maar het stond al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Marcievg schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:21:
Ik was nog niet bij die instellingen geweest maar het stond al goed
Really? De mijne kwamen out-of-the-box met "Automatisch" en dan gaat íe zelf lopen kloten met donkerder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Volkert schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:33:
[...]

Really? De mijne kwamen out-of-the-box met "Automatisch" en dan gaat íe zelf lopen kloten met donkerder beeld.
Dat is wat ik normaal gesproken ook ben gewend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben ontzettend benieuwd naar de vooruitgang de afgelopen 6 jaar. Binnen mijn vrienden en kennissenkring ben ik de enige met een OLED tv waardoor ik geen vergelijking heb.
Mijn LG65E6 heeft zoals je kunt zien te maken met Image Retention dat eigenlijk alleen maar zichtbaar is met grote kleur vlakken zoals animatie films, een aantal bekende reclames en sporten als voetbal. Ik moet zeggen dat wanneer ik een game als BF2042 op de PS5 speel het totaal niet zichtbaar is. De verantwoording om een nieuwe televisie aan te schaffen heb ik voor mijzelf nog niet helemaal rond. Het beeld is nog altijd schitterend in mijn beleving en de tv draait ook gewoon nog alle apps zoals een ViaPlay voor de F1.

Image retention foto van gisteren
[Afbeelding]

Toch word ik heel bij van dit soort statistieken waarbij de brightness toch wel flink moet verschillen. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk ervaren word.
[Afbeelding][Afbeelding]

Links is de tabel van mijn huidige E6V en rechts de G2.

In elk geval zijn we er thuis uit dat we de overstap naar een 77inch televisie gaan maken.
Ik wacht de BlackFriday prijzen nog even af (hoewel ik daar niet veel van verwacht).
De kans zit erin dat ik komend jaar nog ga uitzingen om eventueel door te sparen voor een G3.
En niet omdat ik op de nieuwste technologie ga zitten wachten want dan kom je nooit tot aanschaf van nieuwe hardware. Maar puur omdat op de image retention na de TV het eigenlijk nog steeds goed doet.

Voor de lol nog maar een zoekplaatje gemaakt. Raad de zender en de game die het meest zichtbaar zijn :+
[Afbeelding]

Ik ben benieuwd; wanneer/waarom heb jij de keuze gemaakt tot aanschaf van een nieuwe tv?
Een E6 en G2 is toch wel een groot verschil.
De retentie die je op de E6 duidelijk ziet zul je niet meer zien voorkomen.
De technieken zijn verbeterd en de panelen zijn ook anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik ben ontzettend benieuwd naar de vooruitgang de afgelopen 6 jaar. Binnen mijn vrienden en kennissenkring]
Als jij nog tevreden bent met je E6 zou ik het geld in je zak houden en die lekker blijven gebruiken. Ja, met behoorlijk bronmateriaal zal je side-by-side vast en zeker verschil zien, maar a) beeldervaring is subjectief, b) je kijkt niet side-by-side c) je bent nu nog prima tevreden met je beeld. Natuurlijk is de panel brightness verhoogd, maar het werkt niet zo dat dubbel zoveel nits ook dubbel zoveel helderheid geeft omdat je ogen helderheid net zo min lineair ervaren als je oren dB's geluid.

Als je eigenlijk gewoon iets nieuws wilt om even mee mee te pielen, ok dan is het een ander verhaal. Dan zal je het geld moeten aftikken. ;)

Maar hoe langer je wacht, des te leuker de ervaring wordt om een nieuwe tv aan te zetten. Niets is zo leuk om er na 12 jaar achter te komen dat je echt een grote sprong in kwaliteit maakt me je nieuwe tv, dat je echt aangenaam verrast wordt door de vooruitgang. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:24:
[...]

Als jij nog tevreden bent met je E6 zou ik het geld in je zak houden en die lekker blijven gebruiken. Ja, met behoorlijk bronmateriaal zal je side-by-side vast en zeker verschil zien, maar a) beeldervaring is subjectief, b) je kijkt niet side-by-side c) je bent nu nog prima tevreden met je beeld. Natuurlijk is de panel brightness verhoogd, maar het werkt niet zo dat dubbel zoveel nits ook dubbel zoveel helderheid geeft omdat je ogen helderheid net zo min lineair ervaren als je oren dB's geluid.

Als je eigenlijk gewoon iets nieuws wilt om even mee mee te pielen, ok dan is het een ander verhaal. Dan zal je het geld moeten aftikken. ;)

Maar hoe langer je wacht, des te leuker de ervaring wordt om een nieuwe tv aan te zetten. Niets is zo leuk om er na 12 jaar achter te komen dat je echt een grote sprong in kwaliteit maakt me je nieuwe tv, dat je echt aangenaam verrast wordt door de vooruitgang. ;)
Klopt maar de tijd te ver uitrekken heeft ook een nadeel namelijk dat je spijt krijgt dan je je TV niet twee jaar eerder had vervangen en je dus al twee jaar had kunnen genieten van een veel betere beeldkwaliteit.
Bv na 10 jaar vervangen ipv 12.
Een andere periode kan ook maar te snel vervangen is economisch niet slim want dan kost je dit veel te veel geld. Vervanging zal dus eerder boven de 6 jaar liggen.
Maar iets wat nog goed werkt moet je niet zomaar weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ach, mijn 55E6 slijt z'n 2de leven op de slaapkamer sinds de 65E9 in de huiskamer staat.
Ik moet zeggen dat het beeld van de E6 nog steeds zonder enige retention is en een mooi scherp plaatje neerzet.
Is de E9 scherper en helderder? Mwoah, valt niet op iig. Ik zie de tv's nooit tegelijkertijd.
Het geluid van de E6 vind ik trouwens wel veel beter dan dat van de E9.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 11:54
HoppyF schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:52:
[...]

Klopt maar de tijd te ver uitrekken heeft ook een nadeel namelijk dat je spijt krijgt dan je je TV niet twee jaar eerder had vervangen en je dus al twee jaar had kunnen genieten van een veel betere beeldkwaliteit.
Bv na 10 jaar vervangen ipv 12.
Een andere periode kan ook maar te snel vervangen is economisch niet slim want dan kost je dit veel te veel geld. Vervanging zal dus eerder boven de 6 jaar liggen.
Maar iets wat nog goed werkt moet je niet zomaar weg doen.
Na 12 jaar heb je of een nieuwer model (dan na 10 jaar) of er veel minder voor betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De oude (LG 42LW570S) is letterlijk stuk (voeding). We moeten dus wel een nieuwe.
Had gehoopt dat rond Black Friday/Cyber Monday/Single Day/WK voetbal wel mooie deals zouden langskomen voor een 55" B of C model rond de €800 maar valt vies tegen.
Maanden geleden werd je op nl.pepper doodgegooid met LG OLED aanbiedingen en tegenwoordig niet of nauwelijks meer.

Tegelijkertijd zijn dergelijke ervaringen en foto's die jij hier nu post, serieuze aanleiding om eventueel toch maar gewoon een LCD-gebaseerd TV te nemen die én goedkoper zijn en dergelijke problemen niet hebben.
Immers, soms gebruik is de TV ook voor live-streams e.d. dus daar toch wel enige angst voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
Piet91 schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:26:
[...]

De oude (LG 42LW570S) is letterlijk stuk (voeding). We moeten dus wel een nieuwe.
Had gehoopt dat rond Black Friday/Cyber Monday/Single Day/WK voetbal wel mooie deals zouden langskomen voor een 55" B of C model rond de €800 maar valt vies tegen.
Maanden geleden werd je op nl.pepper doodgegooid met LG OLED aanbiedingen en tegenwoordig niet of nauwelijks meer.

Tegelijkertijd zijn dergelijke ervaringen en foto's die jij hier nu post, serieuze aanleiding om eventueel toch maar gewoon een LCD-gebaseerd TV te nemen die én goedkoper zijn en dergelijke problemen niet hebben.
Immers, soms gebruik is de TV ook voor live-streams e.d. dus daar toch wel enige angst voor.
Welke ervaringen en foto's doel je op? Je kan natuurlijk in elk willekeurig ervaringentopic kijken en de problemen en defecten daar aantreffen.mensen melden hun problemen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Piet91 schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:26:
[...]

C model voor 800 gaat niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wren schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:46:
Welke ervaringen en foto's doel je op? Je kan natuurlijk in elk willekeurig ervaringentopic kijken en de problemen en defecten daar aantreffen.mensen melden hun problemen nu eenmaal.
Foto's zoals in de door mij gequote post bijvoorbeeld. Of de talloze foto's van ingebrande OLEDs die je wel kunt vinden..

Uiteraard meld men op internet vaker de nadelen/negatieve ervaringen dan de positieve zaken. Dat is zo.
Maar je kunt niet ontkennen dat OLED 2 aardige nadelen heeft namelijk inbranden en niet geschikt bij invallend zonlicht. Men kan blijven herhalen dat dat eerste problemen tegenwoordig minder erg is als eerder, maar het blijft bestaan.
En als ik dan urenlang een Youtube live-stream heb openstaan of live-view van de NVR, dan krijg je toch wel wat twijfels.
pwh53 schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:24:
C model voor 800 gaat niet lukken
Of nou ja; meer "richting" de €800. Een A1/A2 zou al qua beeld/formaat een vooruitgang zijn, maar alleen al het aantal HDMI-poorten is dat al een groot nadeel.

Begin dit jaar familie aan een 55" B1 geholpen voor zo'n €890. Daar ging dan nog CashbackXL van af.
Dat model is vaker voor dat bedrag langsgekomen. (zie nl.pepper)
Zelfs de 55" C1 is wel eens onder de €800 gedoken in het verleden.

Dus ik had ergens gehoopt dat de 2021 modellen voor een leuke prijs zouden langskomen (oud model) of juist gestunt met de 2022 modellen (WK, Black Friday, LG Cashback etc.).
Maar de 2021 raken op en zijn qua prijs juist gaan stijgen en de 2022 zakken langzaam.
(en LG cashback is stuk beperkter nu)

Ik heb het idee dat voorgaande jaren er met voetbal/Black Friday e.d. meer met TV-prijzen werd gestunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 17:34
Piet91 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:13:
[...]

Foto's zoals in de door mij gequote post bijvoorbeeld. Of de talloze foto's van ingebrande OLEDs die je wel kunt vinden..

Uiteraard meld men op internet vaker de nadelen/negatieve ervaringen dan de positieve zaken. Dat is zo.
Maar je kunt niet ontkennen dat OLED 2 aardige nadelen heeft namelijk inbranden en niet geschikt bij invallend zonlicht. Men kan blijven herhalen dat dat eerste problemen tegenwoordig minder erg is als eerder, maar het blijft bestaan.
En als ik dan urenlang een Youtube live-stream heb openstaan of live-view van de NVR, dan krijg je toch wel wat twijfels.

[...]

Of nou ja; meer "richting" de €800. Een A1/A2 zou al qua beeld/formaat een vooruitgang zijn, maar alleen al het aantal HDMI-poorten is dat al een groot nadeel.

Begin dit jaar familie aan een 55" B1 geholpen voor zo'n €890. Daar ging dan nog CashbackXL van af.
Dat model is vaker voor dat bedrag langsgekomen. (zie nl.pepper)
Zelfs de 55" C1 is wel eens onder de €800 gedoken in het verleden.

Dus ik had ergens gehoopt dat de 2021 modellen voor een leuke prijs zouden langskomen (oud model) of juist gestunt met de 2022 modellen (WK, Black Friday, LG Cashback etc.).
Maar de 2021 raken op en zijn qua prijs juist gaan stijgen en de 2022 zakken langzaam.
(en LG cashback is stuk beperkter nu)

Ik heb het idee dat voorgaande jaren er met voetbal/Black Friday e.d. meer met TV-prijzen werd gestunt.
Tja, producten zijn gewoon duurder geworden. inflatie enzo. Producten zijn 10-20% duurder, als je dan weer de trend meeneemt dat oleds goedkoper werden zou je ongeveer gelijk moeten eindigen. Echter zakte het 55 en 65" model nauwelijks de afgelopen 2 jaar. De 42/48/77 en 83 wel en daar zag je ook de prijsverschillen.
Als ik u was zou ik aanslaan bij <900. 800 geef ik weinig kans (tweede kansjes, grijze import etc. daargelaten), miss ergens voor zeer beperkte oplagen. Maarja we kunnen allemaal niet in de glazen bol kijken dus we gaan het zien, ik duim in elk geval voor u dat het EK de prijs toch naar 800 drijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
Hi,

Ik ben op zoek naar een 55" oled van LG maar er zijn zoveel modellen dat ik er niet uitkom.
Welke moet ik hebben? wil films kijken en af en toe gamen met xbox X.

Ik dacht dat de C1 een goede was klopt dat? Maar zag ook al een CS 2022 staan is dat de opvolger van de C1?

De meerwaarde van een C2 scheen niet echt het geld waard te zijn las ik, iets meer helderheid evo scherm en een nieuwe processor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:38

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sophia schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:00:
Hi,

Ik ben op zoek naar een 55" oled van LG maar er zijn zoveel modellen dat ik er niet uitkom.

Ik dacht dat de C1 een goede was klopt dat? Maar zag ook al een CS 2022 staan is dat de opvolger van de C1?

De meerwaarde van een C2 scheen niet echt het geld waard te zijn las ik, iets meer helderheid evo scherm en een nieuwe processor.
De C1 is prima. Een B serie voldoet ook. Een A serie zou ik vermijden tenzij je heel krap in budget zit. De C2 is weer een kleine verbetering, en dat zal met de C3 net zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
Maar zag ook al een CS 2022 staan is dat de opvolger van de C1?
CS is een C1 scherm met C2 elektronica.

Ik zou voor de C2 gaan, die is behalve de genoemde voordelen ook nog eens ca. 8 kg lichter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:06
Op geheel GoT verwachten we eigen inzet en geen dumpertjes. Beginnen met wat je zelf al onder ondernomen hebt en waar je tegenaan loopt is een goed begin. Dit in tegenstelling tot een handleiding vragen....

[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 07-11-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andries98 schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:20:
[...]

Tja, producten zijn gewoon duurder geworden. inflatie enzo. Producten zijn 10-20% duurder, als je dan weer de trend meeneemt dat oleds goedkoper werden zou je ongeveer gelijk moeten eindigen. Echter zakte het 55 en 65" model nauwelijks de afgelopen 2 jaar. De 42/48/77 en 83 wel en daar zag je ook de prijsverschillen.
Als ik u was zou ik aanslaan bij <900. 800 geef ik weinig kans (tweede kansjes, grijze import etc. daargelaten), miss ergens voor zeer beperkte oplagen. Maarja we kunnen allemaal niet in de glazen bol kijken dus we gaan het zien, ik duim in elk geval voor u dat het EK de prijs toch naar 800 drijft ;)
Een deel is inflatie de rest marktwerking.
Na introductie van een nieuwe techniek zijn de prijzen het hoogst en is de daling ook het grootst.
Op een gegeven moment ontstaat er een min of meer stabiele situatie.
Prijsverlagingen gaan niet jaar in jaar uit in hetzelfde tempo verder door.
De huidige straatprijzen zijn dan ook heel reëel zeker als je dit ook afzet tegen de LCD markt.

Black Friday en WK en dat soort evenementen doen wel wat, maar je weet nooit precies wat de laagste prijzen zullen gaan zijn. Ervaring leert wel dat rond BF de prijzen scherp zijn.
Ook vanwege de tijd van het jaar en de komst van de 2023 modellen over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
Hi,

Hai,

Wil je de tv strak tegen de muur, iets van de muur af dmv beugel of op een tv kast zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:37
Ik zou als je veel DV en HDR ondersteunde series en films kijkt een G2 adviseren.
Deze heeft speciaal een heatsink achter het oled panel zitten en kan daardoor een hoger contrast (nits waarde)
laten zien ten opzichte van de lagere series.
Het kan ook nog eens strak op de muur, geen speld meer tussen te krijgen.
Verder heeft de G2 als enige 5 jaar garantie op het oled scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
GEARS90210 schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:30:
[...]

Hai,

Wil je de tv strak tegen de muur, iets van de muur af dmv beugel of op een tv kast zetten?
Komt op een tv kast te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophia
dinandus schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:30:
Ik zou als je veel DV en HDR ondersteunde series en films kijkt een G2 adviseren.
Deze heeft speciaal een heatsink achter het oled panel zitten en kan daardoor een hoger contrast (nits waarde)
laten zien ten opzichte van de lagere series.
Het kan ook nog eens strak op de muur, geen speld meer tussen te krijgen.
Verder heeft de G2 als enige 5 jaar garantie op het oled scherm.
Ik kijk Netflix, Prime, HBO max, Disney+, F1, videoland, geen idee of dat HDR is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
Sophia schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:52:
[...]

Ik kijk Netflix, Prime, HBO max, Disney+, F1, videoland, geen idee of dat HDR is?
Gewoon een B/C nemen, dat voldoet prima voor jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 23:12
Sophia schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:52:
[...]

|:( |:( Als je film/serie kiest, staat er vaak bij of het HDR of DOLBY Vision is.
En Zo ja, dan zie je rechts boven je tv scherm, bij het starten van stream, even een HDR of Dolby vision logo

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:59
Hoe weet je of haar huidige tv HDR ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
ErikIrie schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:54:
Hoe weet je of haar huidige tv HDR ondersteunt?
Niet maar als ze een B/C neemt heeft ze het voortaan iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 13:39
Ik wil een 65” LG oled aanschaffen met een Vögels Thin muurbeugel. Iemand hier ervaring met deze combinatie en een muurbeugel voor de Sonos beam (bv de Vögels Sound 3550)? Ik snap namelijk niet of je die Vögels Sound 3550 icm die Thin kan monteren……

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat148
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-07 11:30
Hoi allemaal, ik ben sinds een paar maanden trots bezitter van een LG G2.
Helaas is er vandaag een probleem opgetreden waarvan ik niet weet hoe ik hem moet oplossen. Hopelijk kan iemand mij advies geven.

Ik sloot mijn game af op de PS5 en opeens deed mijn HDMI 1 het niet meer. Ik heb geprobeerd een andere kabel er tussen te hangen en ik bleef zwart scherm krijgen. De TV ziet wel dat de PS5 is aangesloten en geeft aan 'HDR' inbeeld. Maar de boel blijft zwart. Ik heb de PS5 maar op de HDMI 2 gezet. Nu krijg ik wel beeld.
Ik heb daarom mijn ziggo kastje op HDMI 1 gezet. Gek genoeg krijg ik nu wel geluid maar weer geen beeld.
Welke stappen zou ik nu kunnen ondernemen? Zou dit een software kwaaltje kunnen wezen?? of ligt dit aan de poort? of misschien aan iets heel anders?

- Ik speel al 3+ maanden in deze setting heb nooit problemen gehad.
- Ik heb geen software update gehad de laatste paar dagen / kan ook geen nieuwe update vinden.
-Ik heb geen settings aangepast in de televisie zelf
- Ik zie wel op televisie het ziggo menu als ik van zender wissel. Dus er is wel contact denk ik dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Wombat148 op 09-11-2022 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:34
Wombat148 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 01:07:
Helaas is er vandaag een probleem opgetreden waarvan ik niet weet hoe ik hem moet oplossen. Hopelijk kan iemand mij advies geven.

Ik sloot mijn game af op de PS5 en opeens deed mijn HDMI 1 het niet meer. Ik heb geprobeerd een andere kabel er tussen te hangen en ik bleef zwart scherm krijgen. De TV ziet wel dat de PS5 is aangesloten en geeft aan 'HDR' inbeeld. Maar de boel blijft zwart. Ik heb de PS5 maar op de HDMI 2 gezet. Nu krijg ik wel beeld.
Ik heb daarom mijn ziggo kastje op HDMI 1 gezet. Gek genoeg krijg ik nu wel geluid maar weer geen beeld.
Welke stappen zou ik nu kunnen ondernemen? Zou dit een software kwaaltje kunnen wezen?? of ligt dit aan de poort? of misschien aan iets heel anders?

- Ik heb geen software update gehad de laatste paar dagen / kan ook geen nieuwe update vinden.
- Ik zie wel op televisie het ziggo menu als ik van zender wissel. Dus er is wel contact denk ik dan?
Probeer de TV eens een paar minuten van de stroom af te halen. Als het een kleine bug is kan deze vorm van reset soms helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Wombat148 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 01:07:

hdmi-kabel vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Kan iemand mij uitleggen hoe de LG (G1) omgaat met audio formats bij gebruik van TV apps zoals Netflix en Apple TV?

Ik heb een NAD D3045 als externe stereo versterker via ARC aangesloten. Soms ervaar ik slechte sound mixing waarbij dialogen veel zachter en doffer klinken dan geluidseffecten en muziek in dezelfde serie. Dat komt geloof ik omdat een center speaker channel audiokanaal ineens door mijn stereo speakers gemixed wordt, omdat ik alleen stereo speakers heb.

Sturen TV apps automatisch het juiste audio format (dus 2.0/Stereo) naar mijn TV -> NAD versterker? En niet perongeluk een 5.1 kanaal of iets dergelijks?

Ik heb nergens de optie om audio format te selecteren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Laatst online: 08-08 19:29
Ben benieuwd. Gisterenavond een Philips 65OLED807 besteld na te twijfelen tussen een LG C2 en deze. Straks komt ie toe.

Een mooie prijs bij Hello TV (zie m'n reactie op OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic) heeft me overtuigd.

Kom van een LG C8 uit 2018, die naar de slaapkamer verhuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:16

d0s

sssst

Matey schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:05:
Ben benieuwd. Gisterenavond een Philips 65OLED807 besteld na te twijfelen tussen een LG C2 en deze. Straks komt ie toe.

Een mooie prijs bij Hello TV (zie m'n reactie op OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic) heeft me overtuigd.

Kom van een LG C8 uit 2018, die naar de slaapkamer verhuist.
Goede prijs! Aantal mensen die zo te zien overstappen van LG naar Philips. Benieuwd naar de ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:24

Galois

1811 - 1832

Ik heb afgelopen weken al meer gelezen over LG oled-tv's dan dat ik in een jaar tv zal kijken :D

Gisteravond besloten om de LG oled G2 65" aan te schaffen. Ik twijfelde tussen de C2 en de G2. De G2 heeft een iets betere helderheid (maar ik lees ook veel dat het nauwelijks op te merken is), wat bij mij overigens niet de doorslag gaf. De doorslag gaf toch de gelikte manier van muurophanging (zie het LG filmpje). Dat ziet er toch wel hele mooi uit!

Ik kom van een 40" TV (die ik 10 jaar geleden voor 2000 euro gekocht heb en waar ik nu eigenlijk nog steeds erg tevreden ben over 'zwart' en contrast) en zal dus de eerste paar dagen wel een wow-ervaring hebben verwacht ik.

Overigens bij HelloTV gekocht. Ik twijfelde of ik mijn TV wel bij 'zo'n' winkel wilde kopen. Ze staan toch wel bekend als 'dozenschuiver' en dat ze je van alles proberen aan te smeren (kabels, extra verzekeringen, schoonmaakdoekjes, enz) waar ik niet zo van houd. Hier en daar wordt er toch ook wel geklaagd over de after sales, maar gezien de toch wel vooral erg goede reviews (al dan niet gekleurd door hun goede prijzen) toch maar bij HelloTV gekocht.

Hun prijs is 1999 euro en voor 1700 euro mocht ik 'm kopen. Nog een cashback van LG zelf en dan heb ik voor 1600 euro een heeeeeele mooie TV (die goedkoper is dan mijn huidige Samsung toen was 10 jaar geleden :)).
(overigens ERG rare praktijken hoor... als je gewoon op de website besteld, dan betaal je hele andere prijzen dan als je 'een beetje' onderhandelt. En dan is het ook nog bij iedereen anders... houd ik ook niet zo van. Het is toch geen Marktplaats?)

Wordt morgen geleverd. Word vervolgd!

[ Voor 7% gewijzigd door Galois op 09-11-2022 09:31 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 16:13
Galois schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:30:
Ik heb afgelopen weken al meer gelezen over LG oled-tv's dan dat ik in een jaar tv zal kijken :D

Gisteravond besloten om de LG oled G2 65" aan te schaffen. Ik twijfelde tussen de C2 en de G2. De G2 heeft een iets betere helderheid (maar ik lees ook veel dat het nauwelijks op te merken is), wat bij mij overigens niet de doorslag gaf. De doorslag gaf toch de gelikte manier van muurophanging (zie het LG filmpje). Dat ziet er toch wel hele mooi uit!

Ik kom van een 40" TV (die ik 10 jaar geleden voor 2000 euro gekocht heb en waar ik nu eigenlijk nog steeds erg tevreden ben over 'zwart' en contrast) en zal dus de eerste paar dagen wel een wow-ervaring hebben verwacht ik.

Overigens bij HelloTV gekocht. Ik twijfelde of ik mijn TV wel bij 'zo'n' winkel wilde kopen. Ze staan toch wel bekend als 'dozenschuiver' en dat ze je van alles proberen aan te smeren (kabels, extra verzekeringen, schoonmaakdoekjes, enz) waar ik niet zo van houd. Hier en daar wordt er toch ook wel geklaagd over de after sales, maar gezien de toch wel vooral erg goede reviews (al dan niet gekleurd door hun goede prijzen) toch maar bij HelloTV gekocht.

Hun prijs is 1999 euro en voor 1700 euro mocht ik 'm kopen. Nog een cashback van LG zelf en dan heb ik voor 1600 euro een heeeeeele mooie TV (die goedkoper is dan mijn huidige Samsung toen was 10 jaar geleden :)).
(overigens ERG rare praktijken hoor... als je gewoon op de website besteld, dan betaal je hele andere prijzen dan als je 'een beetje' onderhandelt. En dan is het ook nog bij iedereen anders... houd ik ook niet zo van. Het is toch geen Marktplaats?)

Wordt morgen geleverd. Word vervolgd!
Het "onderhandelen" op deze sites komt door de zwarte prijsafspraken met de leveranciers. Dit mag eigenlijk niet maar gebeurd toch nog steeds. Partijen zoals HelloTV en Smits en nog veel meer kunnen daarom nog veel met prijs de doen wanneer je ze rechtstreeks contacteert. Wanneer ze groot aankondigen krijgen ze problemen met fabrikanten. Een beetje hetzelfde als bij witgoed en keukens, daar kan je ook vaak de helft van de prijs afpraten.

Tot nu toe heb ik meerdere TV's gekocht bij PlatteTV/HelloTV altijd de beste prijs, en prima service tot nut toe.

Goede keus overigens de G2! Hier ook al een paar maanden veel plezier van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wombat148
  • Laatst online: 26-07 11:30
Ruud2007 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 06:18:
[...]

Probeer de TV eens een paar minuten van de stroom af te halen. Als het een kleine bug is kan deze vorm van reset soms helpen.
Heb hem de hele avond van het stroom gehad. En ja hoor weer beeld! Ben blij dat alles het nu weer doet. Maar vraag me serieus af wat dit getriggerd heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 23:12
Wombat148 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:50:
[...]

Maar vraag me serieus af wat dit getriggerd heeft
Niet doen! :+ 8)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
cavanta schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:05:
[...]

Het "onderhandelen" op deze sites komt door de zwarte prijsafspraken met de leveranciers. Dit mag eigenlijk niet maar gebeurd toch nog steeds.
Er is niets illegaals, consumentenelectronica is geen gereguleerde markt zoals geneesmiddelen dus een leverancier kan perfect prijzen afstellen op hoeveelheid afname. Uiteraard zou de lokale ondernemer niet blij zijn te horen dat hij TV’s soms duurder aankoopt dan de verkoopprijs van de buurtconcurrent, het is dus eerder een commerciële bescherming dan een zwarte afspraak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

onee schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:47:
[...]
[knip]
Weet jij of dit toch mogelijk is bij de 807?
Philips? Dan zit je hier goed; Philips TV's - 2015 en nieuwer (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onee
  • Laatst online: 20-06-2023
MrBas schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:31:
[...]

Niet mogelijk, Philips ondersteund dit (domweg) niet. Dus keuze snel gemaakt :)
Dan wordt het de 65C2.
Nu nog even een mooie deal eruit slepen bij HelloTV.
Bedankt! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 13:19
onee schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:43:
[...]

Dan wordt het de 65C2.
Nu nog even een mooie deal eruit slepen bij HelloTV.
Bedankt! (y)
Zie mijn post in de OLED korting forum, deze kon je aanschaffen voor 1399.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:20
Zo, de kogel is door de kerk. LG 77G2 besteld na nog wat extra korting te kunnen bekomen bij HelloTV.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
road rebel schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:39:
[...]

Er is niets illegaals, consumentenelectronica is geen gereguleerde markt zoals geneesmiddelen dus een leverancier kan perfect prijzen afstellen op hoeveelheid afname. Uiteraard zou de lokale ondernemer niet blij zijn te horen dat hij TV’s soms duurder aankoopt dan de verkoopprijs van de buurtconcurrent, het is dus eerder een commerciële bescherming dan een zwarte afspraak!
Dat klopt, maar onderlinge prijsafspraken tussen fabrikanten zijn wel verboden. Zie:
https://www.telegraaf.nl/...en-in-beeldbuiskartelzaak

Dus tegenwoordig doen ze het zo:
Fabrikant verplicht een bepaalde adviesprijs te hanteren welke veel marge over laat. Verkopers mogen niet onder deze prijs adverteren, anders komen ze op een blacklist bij de fabrikant. De verkoper krijgt dan geen nieuwe TV's meer om te verkopen.
Rechtstreeks onderhandelen mag nog wel gewoon, tenzij het niet publiekelijk bekend wordt. Dat gebeurd dan ook overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Laatst online: 08-08 19:29
cavanta schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:03:
[...]

Dat klopt, maar onderlinge prijsafspraken tussen fabrikanten zijn wel verboden. Zie:

Fabrikant verplicht een bepaalde adviesprijs te hanteren welke veel marge over laat. Verkopers mogen niet onder deze prijs adverteren, anders komen ze op een blacklist bij de fabrikant.
Rechtstreeks onderhandelen mag nog wel gewoon, tenzij het niet publiekelijk bekend wordt. Dat gebeurd dan ook overal.
Interessant.

Ik denk, als Belg, dat dit bij Nederlanders gewoon makkelijker te bespreken is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
cavanta schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:03:
[...]

Fabrikant verplicht een bepaalde adviesprijs te hanteren welke veel marge over laat. Verkopers mogen niet onder deze prijs adverteren, anders komen ze op een blacklist bij de fabrikant. De verkoper krijgt dan geen nieuwe TV's meer om te verkopen.
Ben even benieuwd, is er een bron dat LG de winkels verplicht een adviesprijs aan te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
Wren schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:24:
[...]

Ben even benieuwd, is er een bron dat LG de winkels verplicht een adviesprijs aan te houden?
Bijvoorbeeld:
nieuws: ACM doet onderzoek naar prijsafspraken bij verkoop van tv's in webwin...
Maar ik heb er wel meer van vernomen op verschillende plekken.

Maar dat zal natuurlijk niemand toegeven, want dan ben je waarschijnlijk de sjaak. Ik vind het verder ook niet echt een probleem hoor. Ik maak gewoon een mooie deal wanneer nodig. Van mij mag er best wat vet op het bot blijven om van te leven en innoveren. Vooral op luxe producten. Als je ze niet wil/kan betalen ga je toch gewoon iets anders doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Wren schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:24:
[...]

Weet niet of het ze verplicht wordt, maar op bv. uitvoering: LG G2 65" Zilver is snel te zien dat het anders wel heel toevallig is dat ze echt allemaal dezelfde prijs hebben...

En dat is niet de adviesprijs van LG, want die is 3499 euro (waar dat vandaan komt... is ook bijzonder :)).

Ik heb deze gisteren gekocht voor 1700 (en dan gaat er nog 100 euro vanaf vanwege de cashback). Ik vind het in ieder geval een vage en schimmige wereld.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
cavanta schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:28:
[...]

Bijvoorbeeld:
nieuws: ACM doet onderzoek naar prijsafspraken bij verkoop van tv's in webwin...
Maar ik heb er wel meer van vernomen op verschillende plekken.

Maar dat zal natuurlijk niemand toegeven, want dan ben je waarschijnlijk de sjaak. Ik vind het verder ook niet echt een probleem hoor. Ik maak gewoon een mooie deal wanneer nodig. Van mij mag er best wat vet op het bot blijven om van te leven en innoveren. Vooral op luxe producten. Als je ze niet wil/kan betalen ga je toch gewoon iets anders doen :P.
Vooropgesteld dat er ongetwijfeld contact zal zijn tussen de leverancier LG en de winkels over (advies)prijzen, toch heb ik daar nooit bewijs over gevonden.
Het lijkt mij meer dat er een standaard prijs wordt gevraagd, voor de klanten die niet onderhandelen, navragen. Waarom zou je al meteen je laagste prijs op de site zetten als je sommige klanten ook x bedrag meer kan laten betalen?

En LG weet heus wel van tactieken als die van HelloTV waarbij ze andere prijzen aanbieden via de chat.
Toen ooit de CEO van LG Nederland bezocht en een Mediamarkt ging bezoeken om te kijken hoe de showroom eruit zag moest Mediamarkt heel snel de prijskaartjes van LG producten aanpassen naar de 'adviesprijzen' omdat hij niet mocht zien dat men veel minder vroeg. Dus men weet van aanbiedingsprijzen af hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Wren schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:42:
[...]

Het lijkt mij meer dat er een standaard prijs wordt gevraagd, voor de klanten die niet onderhandelen, navragen. Waarom zou je al meteen je laagste prijs op de site zetten als je sommige klanten ook x bedrag meer kan laten betalen?
Weet niet, omdat de supermarkt dat ook niet doet?
Overigens nog nooit geprobeerd of ik minder voor mijn pak melk kan betalen als ik onderhandel.

En ook niet als ik nieuwe hardloopschoenen bij adidas.nl koop en ook niet als ik een biertje in de kroeg drink...

Het is zo vermoeiend dat je kennelijk elke keer moet onderhandelen en dat er dus ruimte is en afhankelijk van iets vaags (hoe goed je kunt onderhandelen?) krijg je een betere of minder goede prijs.

Zo zijn we ook op zoek naar een nieuwe bank en de winkel waar we deze willen kopen had in oktober 15% korting op alle banken. Dus als het toen kon, dan kan het nu vast ook, zal je denken. Maar ik heb zo geen zin om daar weer over te moeten onderhandelen... Maar blijkbaar is dat wel nodig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Galois schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:51:
[...]

Weet niet, omdat de supermarkt dat ook niet doet?
Overigens nog nooit geprobeerd of ik minder voor mijn pak melk kan betalen als ik onderhandel.

En ook niet als ik nieuwe hardloopschoenen bij adidas.nl koop en ook niet als ik een biertje in de kroeg drink...

Het is zo vermoeiend dat je kennelijk elke keer moet onderhandelen en dat er dus ruimte is en afhankelijk van iets vaags (hoe goed je kunt onderhandelen?) krijg je een betere of minder goede prijs.

Zo zijn we ook op zoek naar een nieuwe bank en de winkel waar we deze willen kopen had in oktober 15% korting op alle banken. Dus als het toen kon, dan kan het nu vast ook, zal je denken. Maar ik heb zo geen zin om daar weer over te moeten onderhandelen... Maar blijkbaar is dat wel nodig :)
The way the world works, sorry :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
Wren schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:53:
[...]

The way the world works, sorry :)
Inderdaad, en je hoeft het niet te doen, je mag ook gewoon de volle mep betalen.
Zo zijn er zoveel afspraken en loopholes waardoor je goedkoper uit kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Wren schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:42:
[...]

Vooropgesteld dat er ongetwijfeld contact zal zijn tussen de leverancier LG en de winkels over (advies)prijzen, toch heb ik daar nooit bewijs over gevonden.

En LG weet heus wel van tactieken als die van HelloTV waarbij ze andere prijzen aanbieden via de chat.
Toen ooit de CEO van LG Nederland bezocht en een Mediamarkt ging bezoeken om te kijken hoe de showroom eruit zag moest Mediamarkt heel snel de prijskaartjes van LG producten aanpassen naar de 'adviesprijzen' omdat hij niet mocht zien dat men veel minder vroeg. Dus men weet van aanbiedingsprijzen af hoor :)
Lees onder het Tweakers artikel maar eens wat reacties dan. Daar wordt het in veel branches aangegeven door reageerders.

Zelf heb ik het in het verleden bij door ons verkochte Weber BBQ's ook meegemaakt. Maar dat vind ik ook helemaal geen probleem. Het probleem begint voor verkopers ook juist wanneer er dozenschuivers voor minimale marges mee aan de haal gaan. Daardoor kunnen normale verkopers die wel service en dergelijke leveren er niet tegenop. Dat kan dan weer resulteren in slechte aftersales en deuken in het imago van het merk. Het merk wordt dan de dupe van de lage marges die verkopers halen. En goede verkopers willen een dergelijk merk dan niet meer verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

cavanta schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:56:
[...]

Inderdaad, en je hoeft het niet te doen, je mag ook gewoon de volle mep betalen.
Zo zijn er zoveel afspraken en loopholes waardoor je goedkoper uit kan zijn.
Maar zowel jij als @Wren doen dat niet in de supermarkt toch? ;)

Uiteraard wil ik ook de laagst mogelijke prijs.

Zo had ik de LG G2 65" uitgekozen en was ik 'tevreden' met een prijs van 2000 euro en 100 euro cashback. En toen ik van HelloTV het aanbod kreeg van 1825 euro, was ik helemaal blij! Gelukkig niet gelijk gehapt (en de reden was eigenlijk omdat ze mij de Samsung S95B aanraadden en ik die wel even wilde inlezen). Toen zag ik op Tweakers dat iemand anders 'm voor 1700 mocht kopen... Eenvoudig tegen HelloTV zeggen: "Ik begreep dat ik 'm voor 1700 kan kopen." was gelijk prima.

Ik vind het niet erg om teveel te betalen hoor, helemaal niet. Als iedereen maar teveel betaalt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
Galois schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:08:
[...]

Maar zowel jij als @Wren doen dat niet in de supermarkt toch? ;)

Uiteraard wil ik ook de laagst mogelijke prijs.

Zo had ik de LG G2 65" uitgekozen en was ik 'tevreden' met een prijs van 2000 euro en 100 euro cashback. En toen ik van HelloTV het aanbod kreeg van 1825 euro, was ik helemaal blij! Gelukkig niet gelijk gehapt (en de reden was eigenlijk omdat ze mij de Samsung S95B aanraadden en ik die wel even wilde inlezen). Toen zag ik op Tweakers dat iemand anders 'm voor 1700 mocht kopen... Eenvoudig tegen HelloTV zeggen: "Ik begreep dat ik 'm voor 1700 kan kopen." was gelijk prima.

Ik vind het niet erg om teveel te betalen hoor, helemaal niet. Als iedereen maar teveel betaalt :D
Nee, in de supermarkt doe ik dat niet. Maar als ik weet dat ik daar te veel betaal koop ik het gewoon ergens anders. Bijvoorbeeld nooit deodorant kopen in de supermarkt, tenzij er een hele goede aanbieding is. In Duitsland of bij de Action is de prijs daar altijd vele malen lager voor hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
cavanta schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:06:
[...]

Lees onder het Tweakers artikel maar eens wat reacties dan. Daar wordt het in veel branches aangegeven door reageerders.

Zelf heb ik het in het verleden bij door ons verkochte Weber BBQ's ook meegemaakt. Maar dat vind ik ook helemaal geen probleem. Het probleem begint voor verkopers ook juist wanneer er dozenschuivers voor minimale marges mee aan de haal gaan. Daardoor kunnen normale verkopers die wel service en dergelijke leveren er niet tegenop. Dat kan dan weer resulteren in slechte aftersales en deuken in het imago van het merk. Het merk wordt dan de dupe van de lage marges die verkopers halen. En goede verkopers willen een dergelijk merk dan niet meer verkopen.
Het zal misschien echt wel voorkomen, maar reacties van reageerders zijn geen bewijs dat in dit geval LG het ook doet :) Hoe dan ook, moraal van het verhaal is alleen maar dat men gewoon even moet praten met een winkel ipv klakkeloos op die bestelknop rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.breg87
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-09 18:22
Weet iemand toevallig of ik bij de LG CX in kan stellen dat hij bij het aan zetten van de tv altijd opstart op bijvoorbeeld HDMI 1?

Nu start hij automatisch bij de laatste HDMI input op als ik de tv aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 22:50
d.breg87 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:53:
Weet iemand toevallig of ik bij de LG CX in kan stellen dat hij bij het aan zetten van de tv altijd opstart op bijvoorbeeld HDMI 1?

Nu start hij automatisch bij de laatste HDMI input op als ik de tv aanzet.
Als je het apparaat op hdmi 1 aanzet, gaat de tv dan niet mee aan?
Mediaplayers meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.breg87
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-09 18:22
Deleon78 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:00:
[...]

Als je het apparaat op hdmi 1 aanzet, gaat de tv dan niet mee aan?
Mediaplayers meestal wel.
Ja sowieso springt de tv ook aan en op het juiste HDMI als ik het apparaat aan zet, bijvoorbeeld de Ps5.

Alleen heb ik ook een Apple TV aangesloten en ik wil graag dat als ik de TV aan zet via de LG remote deze standaard opstart op de HDMI ingang van de Apple TV.

Als nu voor het laatst de Ps5 aan gestaan heeft en ik de tv daarna aan met de LG remote start hij dus weer automatisch de PS5 op en zet hem op die HDMI ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat is met TV-zenders toch ook zo? Ik druk altijd op de '1' toets omdat de TV, wat mij betreft, moet starten op NPO 1. Maar als de TV is uitgezet op 5 dan kan ik wel drukken op 1 maar de zender die dan in beeld komt is 5.

Volgens mij was dat bij mijn vorige TV - een Samsung - niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:55
siemenz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:06:
Hier ook problemen met mijn LG OLED C8.

Had al eerder last van inbranders in de hoeken, dat kan nog mijn schuld zijn.. maar in het midden is er nu ook echt veel kleurverschil (geel wordt groen) en de garantie is verlopen. Heeft iemand hiervan al positieve feedback van de verkoper of van LG gekregen? Ik heb beide even een email gestuurd, maar wil mijn kansen eens even inschatten.

[Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn LG 55C8,ook zo'n donkere vlek in het midden.
Contact gezocht met de webwinkel/verkoper want ik had 5 jaar garantie.Ik dacht dat zal wel weer een gezeik worden maar het paneel word volgende week kosteloos vervangen.TV is 3,5 jaar oud.
Pagina: 1 ... 479 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.