Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48

d0s

sssst

his.dudeness schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:59:
Kan iemand hier uitleggen waar het "CS" model van LG precies valt en wat het verschil is met de rest?
uitvoering: LG CS 65" Zwart

Ik ben bekend met de genummerde C en G series (als high end), en B als mid, en A als low, maar ik zie voor het eerst een CS model, en van de oppervlakkige spec sheets van LG word ik ook niet veel wijzer.
Soort iphone SE. Nieuwere CPU in oude behuizing. Dus c2 specs in een c1 behuizing.

Ik zag m te laat anders had ik die besteld ipv d'r c2 (die bevalt overigens prima maar het had 250 euro gescheeld).

@GerCor wat slecht zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:24

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ja. Maar ligt dat nou aan LG of aan F1TV? Geen idee.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44
Er is geen F1TV voor (LG) WebOS en die is er ook nooit geweest of aangekondigd voorzover ik weet. Dus ik snap de opmerkingen over oude versies niet.

https://support.f1.tv/s/a...ch-F1TV-on?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marcel Br schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:44:
Er is geen F1TV voor (LG) WebOS en die is er ook nooit geweest of aangekondigd voorzover ik weet. Dus ik snap de opmerkingen over oude versies niet.

https://support.f1.tv/s/a...ch-F1TV-on?language=nl_NL
Er wordt vermeld dat er op een C24a via de browser wordt gekeken. Vandaar dus.

Edit: via de iPhone de F1TV app streamen naar TV met Airplay. Perfect beeld. Gisteren ook al. Vorige week via Chromecast was drama. Toen via de computer naar TV met HDMI kabel gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lfXxFvLb0eDWiGf1euiwgFskqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Huiup3VMh79jjiWVzfntHg3i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 29-10-2022 19:26 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06 11:55
LG OLED 55 inch OLED55C24LA nu te koop voor 1156.20 bij Mediamarkt via de btw weg ermee actie. Ik twijfel, zou ik nog wachten tot black friday eraan komt? Of ga ik hem niet goedkoper vinden?
https://www.mediamarkt.be...-oled55c24la-2010495.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Sieben580 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:24:
LG OLED 55 inch OLED55C24LA nu te koop voor 1156.20 bij Mediamarkt via de btw weg ermee actie. Ik twijfel, zou ik nog wachten tot black friday eraan komt? Of ga ik hem niet goedkoper vinden?
Tja, da's de gok. Vorig jaar zaten de LG's begin november al op de laagste prijs, dus als je te lang doorgokt kunnen de voorraden natuurlijk op zijn en dan vis je achter het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:51

OMD

Is toch algemeen bekend dat 3 tot 4 weken voor black friday de prijzen het laagst zijn?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

OMD schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:29:
Is toch algemeen bekend dat 3 tot 4 weken voor black friday de prijzen het laagst zijn?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:09

his.dudeness

The Dude Abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:51

OMD

Is volgens mij ook een artikel over geweest bij tweakers? Dat kan ik mis hebben dan was het een andere site. Die had alle prijzen in de gaten gehouden en kwam tot de conclusie dat vooral elektronica zo een 3 weken voor black friday het laagst geprijsd was.

[ Voor 34% gewijzigd door OMD op 30-10-2022 00:39 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

OMD schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:37:
[...]

Is volgens mij ook een artikel over geweest bij tweakers? Dat kan ik mis hebben dan was het een andere site. Die had alle prijzen in de gaten gehouden en kwam tot de conclusie dat vooral elektronica zo een 3 weken voor black friday het laagst geprijsd was.
wat is de definitie van algemeen bekend? Joost mag het weten en zekerheden zijn er niet. Zie de vraag op Tweakers maar ook zeker in familie, vrienden en collega kringen terug komen dus ik vermoed niet dat dit algemeen bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-07 21:13
Waarom alleen BE😂?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Volkert schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Tja, da's de gok. Vorig jaar zaten de LG's begin november al op de laagste prijs, dus als je te lang doorgokt kunnen de voorraden natuurlijk op zijn en dan vis je achter het net.
Ik gok nog op een cashback actie van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
synorluna schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
Ja, maar die is nog nooit geweest op de 42" modellen.

Ik ben op zoek naar zo'n 42" (OLED42C24LA) voor rond de 900 Euro, zou moeten kunnen, nu alleen nog in Nederland.

Die Belgische Mediamarkt aktie kun je niet gebruiken met een Nederlands Clublidmaatschap zag ik overigens ook al in de voorwaarden, en om nu een Belgisch nepprofiel op te geven is natuurlijk ook niet handig als je nog een keer garantie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik ben aan het spelen met de instellingen van de C2. Opzicht vind ik de standaard settings al prima maar bij Netflix in Filmmaker mode merk ik wel dat ik het fijner vind kijken met 'maximale helderheid' op hoog ipv uit of laag.

Ik lees hier e.e.a. over OLED Lampje. Is dat een setting die in de C2 niet meer zit? Ik kan deze nergens vinden: alleen gewoon helderheid 0 tm 100 en dus maximale helderheid (laag tm hoog).

Ik vind overigens 'standaard' echt geweldig werken voor formule 1 en voetbal. Door de TruMotion ziet dat er echt vloeiend uit. Bij gewoon TV/SDR is het wel wennen omdat je daar merkt dat het te kunstmatig vloeiend wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-07 22:23
De TV-planner van de C1 gaat in mijn opinie niet goed om met de wintertijd. De geplande opnames moeten allemaal aangepast. Is hier ook een instelling voor om dat te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Het viel me ineens op dat Dolby Vision content in HBOmax app niet wordt weergegeven op mijn 5 jaar oude LG C7, mijn woonkamer TV is een LG C2 uit 2022 en deze detecteerd gelijk DV. Vreemd, want de C7 detecteerd wel DV content op AppleTV app, Netflix en Disney. Alleen bij HBOmax dus niet. Iemand met een C7 uit 2017 die dat kan verifieren? Of wellicht iemand een idee waarom de C7 niet of DV springt?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-07 15:41
synorluna schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:39:
[...]

Zie het forum cashback. Vanaf 1 november (morgen dus) t/m 31 december weer cashback! Bij Hofma is al een cashback actie vanaf 1 november aanwezig. 100 euro terug op een 55” G2.

[ Voor 4% gewijzigd door MrBas op 30-10-2022 19:54 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Iemand een suggestie? Ik heb een OLED55B16LA. Nu wil ik deze graag terugzien in Google home. Op de afstandsbediening zit een fysieke knop voor Google Assistent. Druk ik die in dan geeft de TV aan: 'Google Assistent wordt niet ondersteund in dit land.' Stembediening werkt verder wel gewoon.

Ik heb gezocht maar niets kunnen vinden.

TV staat wel netjes in Woning/Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

MrBas schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:52:
[...]

Zie het forum cashback. Vanaf 1 november (morgen dus) t/m 31 december weer cashback! Bij Hofma is al een cashback actie vanaf 1 november aanwezig. 100 euro terug op een 55” G2.
Die 55G2 is wel heel netjes voor en zeker na cashback. Balen dat ik net de c2 heb gekocht voor hetzelfde geld, maarja ach zo is er altijd wel weer een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van breugel
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-05-2024
Hoi.

Hebben meer mensen dat tijdens de pixel refresh het tv scherm niet volledig zwart is maar grijs blijft?
Naar 1 minuut zie je een flits en gaat tv op zwart.

Heb een lg 65g1lra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Van breugel schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:33:
Hoi.

Hebben meer mensen dat tijdens de pixel refresh het tv scherm niet volledig zwart is maar grijs blijft?
Naar 1 minuut zie je een flits en gaat tv op zwart.

Heb een lg 65g1lra.
Staat volgens mij een stuk terug in dit topic ook vermeld door iemand, volgens mij is dit niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
d0s schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Hier even als reactie op: F1TV via de browser op de LG C2 werkt echt helemaal prima. Eigenlijk geen APP nodig. Zeker icm Sport mode heerlijke kleuren en vloeiend beeld.

Sinds vandaag in bezit van een LG C24a. Dus de Chromecast niet meer nodig :)
Ik ben best wel benieuwd naar kwaliteit verschil tussen kijken vanuit de browser, of via een Chromecast 4k.
Mijn gevoel zegt dat een Chromecast 4k het beter zal doen eigenlijk en dat de ingebouwde browser vaker haperingen oid zal laten zien, lijkt me niet optimaal om een F1 stream via de ingebouwde browser van de TV te kijken.

Ik heb zelf een Chromecast 4k trouwens, nog nooit problemen gehad met de F1tv stream. Ben je er nog achter gekomen wat het probleem was @GerCor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Majesty schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Ik ben best wel benieuwd naar kwaliteit verschil tussen kijken vanuit de browser, of via een Chromecast 4k.
Mijn gevoel zegt dat een Chromecast 4k het beter zal doen eigenlijk en dat de ingebouwde browser vaker haperingen oid zal laten zien, lijkt me niet optimaal om een F1 stream via de ingebouwde browser van de TV te kijken.

Ik heb zelf een Chromecast 4k trouwens, nog nooit problemen gehad met de F1tv stream. Ben je er nog achter gekomen wat het probleem was @GerCor ?
Mijn ervaring in de browser was vlekkeloos dit weekend. Ik kan beide vergelijken en op basis van dit eerste weekend was het beeld en de kijkervaring in de browser beter dan de F1TV app op de Chromecast 4K.

Dat komt denk ik vooral door de snelle soc in de 55c2. Het voelt allemaal vloeiender aan.

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 31-10-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Majesty schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:56:
[...]Ben je er nog achter gekomen wat het probleem was @GerCor ?
We hebben Chromecast niet eens geprobeerd. Via Airplay gekeken. Perfect beeld. Geen moment haperingen of slecht beeld. Het is trouwens alleen bij Live F1TV en de Ziggo Go app. Als je terugkijkt, dus uitgesteld kijken, gaat het prima via Chromecast.

Toch apart dat @d0s wel via de browser van de TV kan kijken omdat geen enkele TV wordt ondersteund. 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

GerCor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

We hebben Chromecast niet eens geprobeerd. Via Airplay gekeken. Perfect beeld. Geen moment haperingen of slecht beeld. Het is trouwens alleen bij Live F1TV en de Ziggo Go app. Als je terugkijkt, dus uitgesteld kijken, gaat het prima via Chromecast.

Toch apart dat @d0s wel via de browser van de TV kan kijken omdat geen enkele TV wordt ondersteund. 🤪
De nieuwe versie van WebOS gebruikt dus een andere (based) browser dan eerdere versies. Hopelijk komt die update dan ook nog naar de C1 series. Of beter nog: gewoon de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

d0s schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

De nieuwe versie van WebOS gebruikt dus een andere (based) browser dan eerdere versies. Hopelijk komt die update dan ook nog naar de C1 series. Of beter nog: gewoon de app.
Wie weet? Mijn idee bij dat soort bedrijven is: u heeft de TV zo gekocht en dat is het dan. Voor de LG OLED had ik altijd Samsung. Nog een 43 inch met 3D voor € 2300. Want Call Of Duty is in 3D. Helemaal geweldig. Maar ja, verder helemaal geen content in 3D. Ging na 5 jaar kapot. Logisch? TV daarna, 50 inch, kostte € 900. Beter apps enz. Ook na 5 jaar kapot. Je kreeg bij de 3D versie nog wel eens een changelog van de updates. Daarna niet meer. Ik zat op zo'n forum. Samsungmedewer gaf aan: wij weten ook niet wat de updates inhouden. En verschillende apps werden niet meer ondersteund. Dat gaven ze dan wel netjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
Vanaf 1 november zit er weer cashback op de oled modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
Goofy1978 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:13:
[...]
Vanaf 1 november zit er weer cashback op de oled modellen :)
Weet je ook welke modellen? www.lgpromotions.nl of de LG site hebben geen verdere info hierover, tenminste, ik kan het niet vinden :/

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

De G modellen. Zie o.a. Hofma en Smits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:19

SED

Is het een idee om cashback en aanbiedingen in een speciaal topic te doen? Oh wacht ....🥳

[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie

[ Voor 29% gewijzigd door SED op 31-10-2022 21:31 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness

his.dudeness

The Dude Abides.

nvm 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door his.dudeness op 31-10-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness

his.dudeness

The Dude Abides.

Weet iemand of er ergens een lijstje te vinden is met alle OLED modellen met een Evo (EX) paneel? 🤔
Dat staat namelijk nooit op een spec-sheet omdat de gemiddelde consument geen idee heeft wat dat inhoudt.

Ik wil eigenlijk een 65" C2, maar ik zit te denken dat een Evo paneel OLED + ambilight wel heel mooi zou zijn als ik ergens een deal kan vinden op een Philips OLED waar een Evo paneel in zit dan. Ik zie namelijk (voor mezelf) geen nut om nu nog een niet-Evo OLED te kopen.

[ Voor 40% gewijzigd door his.dudeness op 31-10-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:19

SED

@his.dudeness kijk eens goed naar mijn link.
Die is speciaal voor de discussie!

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Xqlus1ve schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 01:06:
[...]

Denk dat je vraag te beperkt is, waar denk je je OLED voor te gaan gebruiken, tv en films? Gaming (veel of weinig)? Sluit je er een PC op aan?

Dat heeft allemaal invloed op het slijtage van je tv. Daarnaast is volgens mij gezond verstand nog het belangrijkste aangezien een oled een techniek is waarbij nou eenmaal makkelijker slijtage kan optreden, al dan niet plaatselijk (wat men dan inbranden noemt maar die term is eigenlijk verkeerd).
Reguliere tv kijken, de gebruikelijke streaming apps, youtube, veel koers en veel voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-07 13:50
Keuzes keuzes.. Heb nu de LG C8 met hue Sync maar zit eigenlijk precies in het verkeerde jaar (geen hdmi 2.1 etc.)

Zo G2 is dan wel aantrekkelijk nu ook al moet ik nog wel een mount kopen (ophangen wordt hem niet met de muren hier ooit een tv van de muur gevallen haha) of toch de C2 dan..

Of misschien zelfs met de C8 blijven want die is zo slecht nog niet mist alleen de gaming spulletjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
Na onderhandelen bij HelloTV een 65G2 voor 1750 euro kunnen aanschaffen, nog 100 cashback ervan af en dus voor 1650 euro. Mooie deal en moet nog zien of dat met BF goedkoper kan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

dglavimans schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:15:
Keuzes keuzes.. Heb nu de LG C8 met hue Sync maar zit eigenlijk precies in het verkeerde jaar (geen hdmi 2.1 etc.)

Zo G2 is dan wel aantrekkelijk nu ook al moet ik nog wel een mount kopen (ophangen wordt hem niet met de muren hier ooit een tv van de muur gevallen haha) of toch de C2 dan..

Of misschien zelfs met de C8 blijven want die is zo slecht nog niet mist alleen de gaming spulletjes
Hue sync box heeft hdmi 2.0b. Wat mis je dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Xqlus1ve schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:11:
[...]

Hue sync box heeft hdmi 2.0b. Wat mis je dan eigenlijk?
Goeie vraag eigenlijk… Wist heel niet dat die box maar 2.0b heeft zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

dglavimans schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:24:
[...]

Goeie vraag eigenlijk… Wist heel niet dat die box maar 2.0b heeft zucht
1440p 120hz en 4k 60hz volgens de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Xqlus1ve schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:25:
[...]

1440p 120hz en 4k 60hz volgens de specificaties.
Hm.. Voornaamste reden om voor mij een nieuwe tv te halen maar is om PS5 games te gaan spelen met de 40fps optie (120/3) maar daar is 2.1 voor nodig..

Maar ik enjoy de Hue Sync eigenlijk te erg om het ertussenuit te halen.

Denk dat ik dan maar beter kan wachten op een nieuwe sync box met 2.1 voor ik aan een nieuwe tv ga denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• his.dudeness

his.dudeness

The Dude Abides.

dglavimans schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:30:
[...]

Hm.. Voornaamste reden om voor mij een nieuwe tv te halen maar is om PS5 games te gaan spelen met de 40fps optie (120/3) maar daar is 2.1 voor nodig..

Denk dat ik dan maar beter kan wachten op een nieuwe sync box met 2.1 voor ik aan een nieuwe tv ga denken
Is het misschien een idee om een HDMI splitter tussen je PS5 en sync box te stoppen wanneer je een nieuwe TV hebt gekocht? Dan maakt het feit dat de sync box HDMI 2.0 is niet meer uit toch?
Ik weet alleen niet hoe de HDMI handshake dan zal gaan

[ Voor 4% gewijzigd door his.dudeness op 01-11-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
GRUMBLER schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:45:
Na onderhandelen bij HelloTV een 65G2 voor 1750 euro kunnen aanschaffen, nog 100 cashback ervan af en dus voor 1650 euro. Mooie deal en moet nog zien of dat met BF goedkoper kan. :)
Kon hem bij Smits Arnhem voor 1549 krijgen, maar gaat vast deze komende weken <1500 gok ik.
Excuus je hebt het over de G2, ik dacht de C2. Dan is het idd knappe prijs!

Voor de huidige C2 gebruikers: gebruikt iedereen de verschillende beeldmodi? Als ik de reviews mag geloven is Filmmaker mode echt een groot verschil met standaard en is game-mode aan/uit echt een groot verschil?

[ Voor 34% gewijzigd door Vince22 op 01-11-2022 22:21 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 19:45
dglavimans schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:30:
[...]

Misschien heb ik iets gemist maar zover ik weet draait ps5 momenteel 30fps of 50/60fps (afhankelijk van regio)(of voor die enkele grafisch simpele games 120). Nog niks gehoord over 40? Is ook niet erg logisch ivm ondersteuning oude tvs.
Misschien bedoel je VRR, maar dat heeft niet persee iets met 40 te maken, geloof werkend tussen 20 en 120 oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
his.dudeness schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:30:
[...]

Is het misschien een idee om een HDMI splitter tussen je PS5 en sync box te stoppen wanneer je een nieuwe TV hebt gekocht? Dan maakt het feit dat de sync box HDMI 2.0 is niet meer uit toch?
Ik weet alleen niet hoe de HDMI handshake dan zal gaan
Ben een beetje huiverig voor nog een splitter eigenlijk… Heb ook een Samsung soundbar die ook weer een hdmi ingang benodigt en heb veel gedoe gehad met alles goed werkent krijgen haha dus nu het eindelijk staat zou ik er niet meer aan willen klooien als het kan

@andries98 ik bedoel de modes die bij veel spellen tegenwoordig worden geboden: https://www.playstationli...120-fps-40-fps-modes/amp/ het schijnt de ideale afweging te zijn tussen fps en grafisch deze 40 fps optie.. Waarom het gelockt is op hdmi 2.1 devices weet ik zo niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

GRUMBLER schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:45:
Toch even nieuwsgierig: heb je de winkel gelijk gebeld voor deze korting? Of heb je eerst 'Korting aanvragen' aangeklikt?

Dit is in elk geval een hele mooie deal, ik hoop dat ze volgende week ook zo schappelijk zijn voor mij :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
KillerBee schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:02:
[...]

Toch even nieuwsgierig: heb je de winkel gelijk gebeld voor deze korting? Of heb je eerst 'Korting aanvragen' aangeklikt?

Dit is in elk geval een hele mooie deal, ik hoop dat ze volgende week ook zo schappelijk zijn voor mij :P
Korting aanvragen aangeklikt. Toen stond de prijs nog op 1.999 nu op 2.159, dus ik weet niet of ze nog zo laag gaan. Ik kreeg gelijk via mail een voorstel van 1.799 dat heb ik naar 1.750 kunnen krijgen (en dan gaat die cashback van 100 er nog af).
Daarna vragen ze natuurlijk nog of 'extra garantie' wilt aanschaffen en een foam voor de coating :? en hoe je het geheel aansluit, maar daar ben ik wijselijk niet op ingegaan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:17
his.dudeness schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:39:
Weet iemand of er ergens een lijstje te vinden is met alle OLED modellen met een Evo (EX) paneel? 🤔
Dat staat namelijk nooit op een spec-sheet omdat de gemiddelde consument geen idee heeft wat dat inhoudt.

Ik wil eigenlijk een 65" C2, maar ik zit te denken dat een Evo paneel OLED + ambilight wel heel mooi zou zijn als ik ergens een deal kan vinden op een Philips OLED waar een Evo paneel in zit dan. Ik zie namelijk (voor mezelf) geen nut om nu nog een niet-Evo OLED te kopen.
Ik zou dan voor de Philips 2022 serie gaan, vanaf de 807 zit er het nieuwste paneel in, behalve de 48 inch.

Ambilight creëeren via de Hue box kan, maar deze ondersteuning dan alleen de via de HDMI aangesloten rand apparatuur. Het eigen OLED beeld van de tv zelf, bijvoorbeeld via coax kijken heeft dan geen ambilght aansturing. Beetje omslachtig is dan dat inderdaad alles op de Hue box moet aansluiten ipv direct op je OLED.
Trouwens de 807 en hoger hebben en een 4 zijdige Ambilight en de Leds worden nu individueel aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 16:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Even een vraagje. Is er hier iemand die misschien met de laatste firmware zijn tv heeft geroot? Is dit dan via de standaard bekende website? Ik zou graag homebrew draaien op mijn web os namelijk. Maar de documentatie is niet heel duidelijk welke tv met welke firmware ondersteund word.

Het gaat hier dan om de LG 65C2

[ Voor 5% gewijzigd door TiMMieJ op 02-11-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
* knip *
Deze discussie gaan we hier niet voeren. Reacties zijn verplaatst naar de prullenbak.

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 03-11-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:39
Ik ga straks boren in het plafond en daarbij lampen ophangen. Maar op de zelfde groep zit ook LG oled aangesloten. Ik heb hem al sinds gisteren avond niet gebruikt kan ik hem nu wel van stroom afhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Amdwarrior schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:07:
Ik ga straks boren in het plafond en daarbij lampen ophangen. Maar op de zelfde groep zit ook LG oled aangesloten. Ik heb hem al sinds gisteren avond niet gebruikt kan ik hem nu wel van stroom afhalen?
Ja, geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:41
andries98 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:42:
[...]

Misschien heb ik iets gemist maar zover ik weet draait ps5 momenteel 30fps of 50/60fps (afhankelijk van regio)(of voor die enkele grafisch simpele games 120). Nog niks gehoord over 40? Is ook niet erg logisch ivm ondersteuning oude tvs.
Misschien bedoel je VRR, maar dat heeft niet persee iets met 40 te maken, geloof werkend tussen 20 en 120 oid.
Verschillende spellen bieden een extra modus van 40fps met 120Hz. Ratchet and Clank was hiermee de eerste vorig jaar. Spiderman Miles Morales en God of War Ragnarok bieden deze optie ook.
https://www.eurogamer.net...-a-potential-game-changer
https://arstechnica.com/g...nd-its-a-great-4k-option/

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:39
Mooi bedankt ;)
Of mag je hem niet gelijk van het stroom afhalen nadat je lang intensief tv hebt gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Amdwarrior schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:20:
[...]

Mooi bedankt ;)
Of mag je hem niet gelijk van het stroom afhalen nadat je lang intensief tv hebt gekeken?
Hij doet een lichte pixel refresh nadat je tv hebt gekeken. Die zou ik altijd laten draaien. De grote pixelrefresh heeft geen last van af en toe stroom er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Laatst online: 21-01-2023
Nog een kleine twee maanden en de B3 C3 en G3 worden gepresenteerd. Zal waarschijnlijk weinig vernieuwing opleveren, al hoop ik het wel. Ik zal overigens geen nieuwe 4K OLED meer kopen (heb de C1). Ik wacht totdat Sony en Microsoft 8K content (games) gaan aanbieden. Dan zullen er ook 8K mainstream OLED's gaan uitkomen. Dat is bij elke (nieuwe) generatie van consoles het geval geweest. Dus ook dit zal er (in mij beleving binnen 4 jaar, denk zelfs eerder met de midgen upgrades) ervan komen.

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 03-11-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

BramViking schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:50:
Nog een kleine twee maanden en de B3 C3 en G3 worden gepresenteerd. Zal waarschijnlijk weinig vernieuwing opleveren, al hoop ik het wel. Ik zal overigens geen nieuwe 4K OLED meer kopen (heb de C1). Ik wacht totdat Sony en Microsoft 8K content (games) gaan aanbieden. Dan zullen er ook 8K mainstream OLED's gaan uitkomen. Dat is bij elke (nieuwe) generatie van consoles het geval geweest. Dus ook dit zal er (in mij beleving binnen 4 jaar, denk zelfs eerder met de midgen upgrades) ervan komen.
Ik heb begrepen dat 8K wordt gecanceld. Ze gebruiken namelijk 3x zoveel stroom als 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
  • Laatst online: 09-07 08:57
Iemand ervaring met de LG G2 77inch incl standaard wall mount beugel en bevestiging aan de muur? Voelt dat een beetje solide aan?
Ik zit een beetje met het rampscenario in mijn hoofd dat de TV straks van de muur afvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:10
User8 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:09:
Iemand ervaring met de LG G2 77inch incl standaard wall mount beugel en bevestiging aan de muur? Voelt dat een beetje solide aan?
Ik zit een beetje met het rampscenario in mijn hoofd dat de TV straks van de muur afvalt.
Ehmm, waarom zou LG er een wall mount bij leveren waardoor de tv van de muur valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

_O-

Laten wij (LG) een beugel meeleveren dat de zwaardere G series gemakkelijk van de muur af laat vallen :+

Lijkt mij goede marketing in iedere geval :P

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 03-11-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
Wren schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:11:
[...]

Ehmm, waarom zou LG er een wall mount bij leveren waardoor de tv van de muur valt?
Ik snap je vraag. Het gaat er mij om dat het geheel als degelijk wordt ervaren. Of kiezen mensen uit eindelijk toch voor een andere wall mount bijv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik denk dat dat eerder aan de muur en de manier van bevestiging ligt dan aan de beugel.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

The Zep Man schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:36:
[...]

Ik denk dat dat eerder aan de muur en de manier van bevestiging ligt dan aan de beugel.
Met goede bouten kan je zelfs als een volwassen vent er gaan hangen. De meegeleverde beugels van LG zijn natuurlijk gedesigned op het gewicht en formaat van de TV. Maar er zal vast wel ergens staan in op wat voor soort muren dit soort tv's moeten gemonteerd worden. Van die bepaalde amerikaanse gips muurtjes zou ik ook nerveus worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
User8 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:35:
[...]

Ik snap je vraag. Het gaat er mij om dat het geheel als degelijk wordt ervaren. Of kiezen mensen uit eindelijk toch voor een andere wall mount bijv.
Je gevoel zal je wellicht best aangeven dat het niet stevig aanvoelt,maar het is gewoon goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
Oké dank, dan heb ik er wat meer gevoel bij.
Ben ook bezig om een ontwerp te maken voor de muur met e.v.t. voorzet wand, zwevend tv meubel etc etc. Vandaar ook de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
Amdwarrior schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:20:
[...]

Mooi bedankt ;)
15 minuten is genoeg, meestal hoor je na een paar minuten wel een soort klikje als de tv er mee klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55

The Zep Man

🏴‍☠️

Xqlus1ve schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:45:
Maar er zal vast wel ergens staan in op wat voor soort muren dit soort tv's moeten gemonteerd worden. Van die bepaalde amerikaanse gips muurtjes zou ik ook nerveus worden.
Wat ze dan doen is pluggen in het frame van de muur. Maar ook die moet uiteraard sterk genoeg zijn.

Oude muren kunnen ook bijvoorbeeld betonrot hebben. Dan neemt een vallende TV en beugel ook een stuk van de muur mee. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:41
GerCor schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:09:
Iemand een suggestie? Ik heb een OLED55B16LA. Nu wil ik deze graag terugzien in Google home. Op de afstandsbediening zit een fysieke knop voor Google Assistent. Druk ik die in dan geeft de TV aan: 'Google Assistent wordt niet ondersteund in dit land.' Stembediening werkt verder wel gewoon.

Ik heb gezocht maar niets kunnen vinden.

TV staat wel netjes in Woning/Homekit.
je tv als locatie VK zetten en je gmail locatie ook. dan werkt het.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
GerCor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb begrepen dat 8K wordt gecanceld. Ze gebruiken namelijk 3x zoveel stroom als 4K.
Nee 8K wordt niet gecanceld. Men wil (dit is verre van zeker, lobbyisten hebben veel invloed) voor de eerste setting, waarmee een televisie geleverd wordt (bijvoorbeeld dynamische contrast) dat het niet boven een bepaalde wattage (stroomgebruik) komt. Echter geldt deze beperking niet voor de overige instellingen. Zo kun je als fabrikant, bewust de eerste picture setting (qua verbruik) laag houden, maar de gebruiker vervolgens wel (met een waarschuwing) de mogelijkheid bieden om de overige instellingen, naar eigen wens te configureren. Hier gelden geen beperkingen voor.

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 03-11-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BramViking schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:22:
[...]

Nee 8K wordt niet gecanceld. Men wil (dit is verre van zeker, lobbyisten hebben veel invloed) voor de eerste setting, waarmee een televisie geleverd wordt (bijvoorbeeld dynamische contrast) dat het niet boven een bepaalde wattage (stroomgebruik) komt. Echter geldt deze beperking niet voor de overige instellingen. Zo kun je als fabrikant, bewust de eerste picture setting (qua verbruik) laag houden, maar de gebruiker vervolgens wel (met een waarschuwing) de mogelijkheid bieden om de overige instellingen, naar eigen wens te configureren. Hier gelden geen beperkingen voor.
Dat is wat ze nu al eigenlijk doen, Ik switch met enige regelmaat tussen auto energy saving en off, en iedere keer krijg ik dan zo'n melding. Dat zou betekenen dat (indien dit zo geaccepteerd wordt) er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Xqlus1ve schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:30:
[...]

Dat is wat ze nu al eigenlijk doen, Ik switch met enige regelmaat tussen auto energy saving en off, en iedere keer krijg ik dan zo'n melding. Dat zou betekenen dat (indien dit zo geaccepteerd wordt) er niets veranderd.
Het is sowieso kul dat de EU zich hiermee wilt bemoeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

GerCor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:08:
[...]

Plus dat de details van 8K verwaarloosbaar zijn, of je moet 2 meter van je TV af gaan zitten. 4K is op dit moment de sweetspot op elk vlak. 8K gaat weinig tot niks toevoegen, laat staan de content die amper gemaakt wordt en ook niet echt op de planning staat.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

BramViking schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:32:
[...]

Het is sowieso kul dat de EU zich hiermee wil bemoeien.
Volgens mij bemoeien ze zich met elk artikel dat Europa binnenkomt. Goed recht. Zo hebben ze bepaald dat Apple hun apparaten moet uitrusten met USB-C. Gaat ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
GerCor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:49:
[...]

Volgens mij bemoeien ze zich met elk artikel dat Europa binnenkomt. Goed recht. Zo hebben ze bepaald dat Apple hun apparaten moet uitrusten met USB-C. Gaat ook gebeuren.
Deze energiestelling is gewoon kul, makkelijk te omzeilen en creëert enkel bureaucratie en nee dit zorgt helemaal niet voor de aftocht van 8K.

[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 03-11-2022 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
BramViking schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:51:
[...]

Deze energiestelling is gewoon kul, makkelijk te omzeilen en creëert enkel bureaucratie en nee dit zorgt helemaal niet voor de aftocht van 8K.
Dat het makkelijk te omzeilen is en bureaucratie veroorzaakt is iets wat ze aan te rekenen valt, dat ze pleiten voor energiebesparing lijkt me wel een goed iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Wren schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:55:
[...]

Dat het makkelijk te omzeilen is en bureaucratie veroorzaakt is iets wat ze aan te rekenen valt, dat ze pleiten voor energiebesparing lijkt me wel een goed iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Rudios schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:39:
[...]

Plus dat de details van 8K verwaarloosbaar zijn, of je moet 2 meter van je TV af gaan zitten. 4K is op dit moment de sweetspot of elk vlak. 8K gaat weinig tot niks toevoegen, laat staan de content die amper gemaakt wordt en ook niet echt op de planning staat.
Is het kul? Dat werdt toen ook over 4K gezegd. Inmiddels hangt er bij mij een 77" aan de muur en dat zou ook zomaar een 83 of een 97 in de toekomst kunnen worden.

En ook al zit ik er ver genoeg af dat ik het verschil tussen HD en UHD niet meer kan zien, zodra ik switch van HD naar UHD is er alsof er een matte laag van de scherm getrokken wordt, het is net ff wat scherper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:45:
[...]

Met goede bouten kan je zelfs als een volwassen vent er gaan hangen. De meegeleverde beugels van LG zijn natuurlijk gedesigned op het gewicht en formaat van de TV. Maar er zal vast wel ergens staan in op wat voor soort muren dit soort tv's moeten gemonteerd worden. Van die bepaalde amerikaanse gips muurtjes zou ik ook nerveus worden.
Volgens mij heb ik maar 3 of 4 van de 8 bouten gebruikt voor een 65G1 op een betonmuur. Die dingen wegen niet zo veel meer (25kg?) als vroeger en zijn erg plat, er komt niet zo gek veel kracht op de bouten te staan. Het montagemateriaal is erg overgedemensioneerd. Alleen bij hele lastige, 'slappe' wanden zou ik andere pluggen halen die echt geschikt zijn voor dat type muur, denk bijvoorbeeld aan hollewand pluggen of chemische ankers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
Rudios schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:39:
[...]

Plus dat de details van 8K verwaarloosbaar zijn, of je moet 2 meter van je TV af gaan zitten. 4K is op dit moment de sweetspot op elk vlak. 8K gaat weinig tot niks toevoegen, laat staan de content die amper gemaakt wordt en ook niet echt op de planning staat.
Dit hoor je elke generatie. Ik kan je nu al vertellen dat je er naast zit. Zodra Sony en Microsoft op hun nieuwe console 8K gaat adopteren, en dat gaat zeker gebeuren, zullen alle fabrikanten overstappen op deze resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

BramViking schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:30:
[...]

Dit hoor je elke generatie. Ik kan je nu al vertellen dat je er naast zit. Zodra Sony en Microsoft op hun nieuwe console 8K gaat adopteren, en dat gaat zeker gebeuren, zullen alle fabrikanten overstappen op deze resolutie.
Kwa resolutie houd het een keer op, omdat het menselijk oog op een gegeven moment tegen de limiet aanloopt van de details die het waar kan nemen. 3D was het toendertijd ook helemaal en zou steeds meer van komen, uiteindelijk is het uitgefaseerd. Dus nee, imho is het allemaal helemaal niet zo zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 03-11-2022 16:48 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Net als op heel GoT vragen we ook in topics zelf eigen inzet. Dump vragen zijn niet toegestaan.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 03-11-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Rudios schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:46:
[...]

Kwa resolutie houd het een keer op, omdat het menselijk oog op een gegeven moment tegen de limiet aanloopt van de details die het waar kan nemen. 3D was het toendertijd ook helemaal en zou steeds meer van komen, uiteindelijk is het uitgefaseerd. Dus nee, imho is het allemaal helemaal niet zo zeker.
Ook dit argument hoor je geregeld, maar klopt voor nu nog zeker niet. Het menselijk oog kan gemakkelijk het verschil tussen 4K en 8K waarnemen. Bij kortere afstanden is dit duidelijk waarneembaar. Tevens heeft elke nieuwe console generatie, geresulteerd in een verhoging van de resolutie. Dat zal nu niet anders zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door BramViking op 03-11-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

BramViking schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:05:
[...]

Ook dit argument hoor je geregeld, maar klopt voor nu nog zeker niet. Het menselijk oog kan gemakkelijk het verschil tussen 4K en 8K waarnemen. Bij kortere afstanden is dit duidelijk waarneembaar. Tevens heeft elke nieuwe console generatie, geresulteerd in een verhoging van de resolutie. Dat zal nu niet anders zijn.
Achja, van beide valt wat te zeggen. We zullen zien wie er over 5 jaar gelijk heeft ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
BramViking schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:05:
[...]

Zoals hierboven al gezegd, het kan in mijn ogen beide kanten opgaan.
Ik hoop het qua console persoonlijk niet om een paar redenen;
- dat er inderdaad per console stappen gezet zijn klopt echter is het verschil tussen de rekenresolutie en output resolutie steeds groter geworden. Ik heb liever dat dit eerst iets meer rechtgetrokken wordt.
- de fps is momenteel belangrijker geworden (ook te zien bij beeldschermen), en mag toch hopen dat ze meer naar 60fps gaan. Dit kost gewoon rekenkracht (als je het goed wil doen rond de 2x wat al bijna het verschil is tussen console generaties, al zijn er ook trucjes om dit te verminderen maar die geven weer andere nadelen)
- ik heb liever meer detail in de games dan hogere resolutie (ze zullen toch moeten kiezen)

Qua TV mogen ze prima naar 8k toegaan, verschil is wel erg minimaal bij normaal gebruik. Maar als ik tegen die tijd 100+" heb op korte afstand is 8k wel fijn ;p Maarja dan komt content en wordt het waarschijnlijk dramatisch... moet je indenken de huidige live tv op 8k 100" ziet er echt niet uit :P

Anyway weer on topic, hebben jullie bij de apple tv app dat hij ook niet onthoud waar je in een serie aflevering geweest bent? Bij mij start hij wel de juiste aflevering maar altijd vanaf het begin en die vooruitspoel zit mega vertraging in dus ook slecht bruikbaar... echt mega irritant om elke keer 1 of 2 minuten te zoeken waar je gebleven bent. Zeker als de serie tijdje niet verder gekeken is.
Iemand een idee of dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

andries98 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:47:
[...]
Anyway weer on topic, hebben jullie bij de apple tv app dat hij ook niet onthoud waar je in een serie aflevering geweest bent? Bij mij start hij wel de juiste aflevering maar altijd vanaf het begin en die vooruitspoel zit mega vertraging in dus ook slecht bruikbaar... echt mega irritant om elke keer 1 of 2 minuten te zoeken waar je gebleven bent. Zeker als de serie tijdje niet verder gekeken is.
Iemand een idee of dit te fixen is?
Grappig. Probleem met Apple TV is ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Hoe kun je zien of weten dan je met een NL/Benelux model te maken hebt bij LG?

Eindig het serienummer op een speciale combinatie net zoals bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

supercop7373 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 06:16:

Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
En welke combinatie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren

Je bedoelt het modelnummer, het serienummer is oa bedoeld om de productiedatum aan af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41

Zie https://technastic.com/lg..._Number_Decoder_2016-2022
Volgens mij staat de 6 sowieso voor onze regio, maar de volledige lijst heb ik niet gevonden. Aan de tuner type kun je ook checken of deze DVB-C is.

Lijkt erop dat je het niet meer op 1 letter/cijfer kunt afleiden.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-11-2022 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:10:
[...]

Zie https://technastic.com/lg..._Number_Decoder_2016-2022
Volgens mij staat de 6 sowieso voor onze regio, maar de volledige lijst heb ik niet gevonden. Aan de tuner type kun je ook checken of deze DVB-C is.

Lijkt erop dat je het niet meer op 1 letter/cijfer kunt afleiden.
De LG nederlandse website laat toch ook enkel de modenummer zien welk voor onze regio zijn? Zodra je op LG amerika, of azie, etc. gaat kijken krijg je hele andere nummers te zien voor dezelfde modellen. Welk model heb je dan (inclusief jaartal)? Moet niet zo moeilijk zijn om dat te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41
@Xqlus1ve ik denk dat de vraag van @supercop7373 was of je op basis van het type zeker kunt weten of deze voor NL is. Bij veel Samsung tv’s is dat het geval, bij LG lijkt het erop dat de regio groter is dan alleen NL, afgaande op de actuele OLED modelnummers. Varieert van 5 tot R in de …[x]LA, waarbij L voor de DVB-C tuner staat en A voor “plat”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:05:
@Xqlus1ve ik denk dat de vraag van @supercop7373 was of je op basis van het type zeker kunt weten of deze voor NL is. Bij veel Samsung tv’s is dat het geval, bij LG lijkt het erop dat de regio groter is dan alleen NL, afgaande op de actuele OLED modelnummers. Varieert van 5 tot R in de …[x]LA, waarbij L voor de DVB-C tuner staat en A voor “plat”.
Dat zit hem toch in het modelnummer? Zodra het geen Benelux model is is het modelnummer anders, bijvoorbeeld ik heb een OLED77C25LB, maar zo heb je ook modellen voor andere markten;

OLED77C2RLA (RUS)
OLED77C26LD (UK)
OLED77C2PUA (US)
OLED77C2PSC (TH)

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt het beste op de Nederlandse website van LG kijken.
Dan krijg je ook de juiste model nummers te zien die in de Benelux verkocht worden.
Maar let op!
In ons land wordt ook grijze import verkocht, dat zijn dus geen Benelux modellen.
Helaas staan grijze import verkopers ook in de Pricewatch en kom je ze op Bol.com tegen.
Juridisch gezien mag dit, maar het blijft wel oppassen.
Wil je meer weten waarom grijze import zo riskant is moet je de zoekfuctie in dit topic maar gebruiken het is al heel vaak besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HoppyF schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:20:
[...]

Je kunt het beste op de Nederlandse website van LG kijken.
Dan krijg je ook de juiste model nummers te zien die in de Benelux verkocht worden.
Maar let op!
In ons land wordt ook grijze import verkocht, dat zijn dus geen Benelux modellen.
Helaas staan grijze import verkopers ook in de Pricewatch en kom je ze op Bol.com tegen.
Juridisch gezien mag dit, maar het blijft wel oppassen.
Wil je meer weten waarom grijze import zo riskant is moet je de zoekfuctie in dit topic maar gebruiken het is al heel vaak besproken.
En dat is dus wat ik zei, grijze import modellen wijken dus wel af van lg.com/nl modellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Plasmavisie en El Vidas verneuken de consument gewoon. Ze staan in de Pricewatch tussen de 'gewone' aanbieders en adverteren zelfs op hun website met het Benelux modelnummer. Alleen ergens bij de Q&A op hun site staat uitgelegd dat ze voor Samsung en LG werken met EU modellen. Ze leveren gewoon niet het model waarmee ze adverteren. Neem bijv. de uitvoering: LG C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart . Op hun site adverteren ze gewoon met de Benelux modelnaam, terwijl ze in de praktijk een EU model leveren. Er zijn meerdere klachten uiteraard, vooral over het feit dat de bestelpagina helemaal niks meldt.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 04-11-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
GerCor schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 01:07:
[...]

Grappig. Probleem met Apple TV is ontopic?
In mijn ogen wel. Het gaat immers specifiek om de LG apple tv app ;) en dat is onderdeel van de tv ervaring waar dit topic voor bedoelt is. Ging het om een aangesloten box geef ik je helemaal gelijk en was het off-topic.
Maar snap je punt en is semi ontopic, maar waar beter deze vraag te stellen aangezien het een specifieke app is voor de lg.
(Vind wel wat online maar weinig, oud en geen oplossingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 21:50
Weet iemand of het mogelijk is om een G1 aan te zetten met de Woning app van Apple? Uitzetten gaat wel, maar aanzetten niet, ondanks de instelling dat via Bluetooth en WiFi de tv aangezet kan worden?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

andries98 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:38:
[...]

In mijn ogen wel. Het gaat immers specifiek om de LG apple tv app ;) en dat is onderdeel van de tv ervaring waar dit topic voor bedoelt is. Ging het om een aangesloten box geef ik je helemaal gelijk en was het off-topic.
Maar snap je punt en is semi ontopic, maar waar beter deze vraag te stellen aangezien het een specifieke app is voor de lg.
(Vind wel wat online maar weinig, oud en geen oplossingen)
O. Oké. Had ik er niet uit begrepen.

@knights16 Ik mijn LG B16LA wel. Ook met de LG ThinQ app

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 04-11-2022 13:37 ]

Pagina: 1 ... 478 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.