BramViking schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:05:
[...]
Ook dit argument hoor je geregeld, maar klopt voor nu nog zeker niet. Het menselijk oog kan gemakkelijk het verschil tussen 4K en 8K waarnemen. Bij kortere afstanden is dit duidelijk waarneembaar. Tevens heeft elke nieuwe console generatie, geresulteerd in een verhoging van de resolutie. Dat zal nu niet anders zijn.
Zoals hierboven al gezegd, het kan in mijn ogen beide kanten opgaan.
Ik hoop het qua console persoonlijk niet om een paar redenen;
- dat er inderdaad per console stappen gezet zijn klopt echter is het verschil tussen de rekenresolutie en output resolutie steeds groter geworden. Ik heb liever dat dit eerst iets meer rechtgetrokken wordt.
- de fps is momenteel belangrijker geworden (ook te zien bij beeldschermen), en mag toch hopen dat ze meer naar 60fps gaan. Dit kost gewoon rekenkracht (als je het goed wil doen rond de 2x wat al bijna het verschil is tussen console generaties, al zijn er ook trucjes om dit te verminderen maar die geven weer andere nadelen)
- ik heb liever meer detail in de games dan hogere resolutie (ze zullen toch moeten kiezen)
Qua TV mogen ze prima naar 8k toegaan, verschil is wel erg minimaal bij normaal gebruik. Maar als ik tegen die tijd 100+" heb op korte afstand is 8k wel fijn ;p Maarja dan komt content en wordt het waarschijnlijk dramatisch... moet je indenken de huidige live tv op 8k 100" ziet er echt niet uit
Anyway weer on topic, hebben jullie bij de apple tv app dat hij ook niet onthoud waar je in een serie aflevering geweest bent? Bij mij start hij wel de juiste aflevering maar altijd vanaf het begin en die vooruitspoel zit mega vertraging in dus ook slecht bruikbaar... echt mega irritant om elke keer 1 of 2 minuten te zoeken waar je gebleven bent. Zeker als de serie tijdje niet verder gekeken is.
Iemand een idee of dit te fixen is?