Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 21:27

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Koffiecup schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:05:
Bedankt voor jullie uitgebreide info allemaal, wordt erg gewaardeerd!

Ik heb besloten om voor de C2 te gaan. Het is alsnog even goed plannen hoe ik daarvoor de gootjes wil laten lopen, maar ik heb dan meer flexibiliteit t.o.v. de G2. En mocht ik daar nou alsnog niet uit komen, dan vind ik een regulier kabelgootje op de muur ook niet zo'n issue. Het is maar een klein stukje tussen de tv en soundbar.
Maar dat blijf je zien. Allemaal persoonlijk natuurlijk maar zelf zou ik nog eerder een extra wand maken dan me ergeren aan een kabel(gootje) op de muur. Heb ik bij mijn TV dan ook gedaan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 18:56
Koffiecup schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:15:
Ha Tweakers, eind dit jaar wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en daar moet natuurlijk ook een mooie nieuwe grote TV in komen :). Ik wil voor de C2/G2 gaan.

Idealiter wil ik een kabelgoot in de muur laten frezen om de kabels netjes weg te werken. Het probleem is alleen dat ik nog niet de exacte locatie weet waar ik de TV wil ophangen (met name horizontaal). Dit is afhankelijk van de grootte van de nieuwe bank en die ga ik pas na oplevering uitzoeken.

Is er, wanneer de C2/G2 strak tegen de muur wordt geplaatst, genoeg ruimte om de kabels max 1 meter naar rechts of links naar de kabelgoot te leiden zonder dat je dit ziet?

Op basis van foto’s van de achterkant van deze tv’s (C2 en G2) verwacht ik dat dit lastig gaat worden. In dat geval moet ik voor een opplakgootje kiezen.
Je kunt nog altijd frezen wanneer je je bank uitgezocht hebt.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 21:40
Ondertussen beslist dat ik een LG G2 wil aanschaffen, maar nu geraken we er niet uit als we 65" of 77" willen.
In onze nieuwe woning is de afstand van muur naar muur 4.2m. De kijk afstand zal dan zo'n 3.75m zijn gok ik.

Ik heb met een projector even een test gedaan en 77" heeft een stuk meer impact dan 65" imo, maar een 77" TV aan de muur is best wel een joekel. M'n vriendin vreest dat het niet mooi zal uitvallen met ons TV meubel dat "maar" 180cm breed is, terwijl zo'n 77" al 171cm is.

Wie van jullie heeft een 77" TV en wil een foto van z'n opstelling delen? Misschien kan ik daar wat inspiratie uithalen om te zien hoe we toch een mooie opstelling kunnen maken met een grote TV.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Broodro0ster schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:32:
Ondertussen beslist dat ik een LG G2 wil aanschaffen, maar nu geraken we er niet uit als we 65" of 77" willen.
In onze nieuwe woning is de afstand van muur naar muur 4.2m. De kijk afstand zal dan zo'n 3.75m zijn gok ik.

Ik heb met een projector even een test gedaan en 77" heeft een stuk meer impact dan 65" imo, maar een 77" TV aan de muur is best wel een joekel. M'n vriendin vreest dat het niet mooi zal uitvallen met ons TV meubel dat "maar" 180cm breed is, terwijl zo'n 77" al 171cm is.

Wie van jullie heeft een 77" TV en wil een foto van z'n opstelling delen? Misschien kan ik daar wat inspiratie uithalen om te zien hoe we toch een mooie opstelling kunnen maken met een grote TV.
Ik heb je reactie verplaatst, gezien deze niets met cashbackacties te maken had. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Yorinn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Ik heb je reactie verplaatst, gezien deze niets met cashbackacties te maken had. ;)
Excuses. Ik dacht dat ik het algemene LG OLED aan het posten was. Bedankt om mijn bericht te verplaatsen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Inspiratie voor voor de klussers in dit topic ;) :
Building an invisible TV (4K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van breugel
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-08 11:03
Hoi.

Sinds 2 weken heb ik iets raars.
Als we onze lg 65g1lra uitzetten gaat hij op standby maar blijft het scherm iets opgelicht.
Na precies 1 minuut komt er een felle flits die de hele kamer verlicht.
Dan gaat het standby lampje uit en weer aan.
Daarna hoor je een klik en gaat tv uit(scherm helemaal zwart)

Bij Lg is dit niet bekend en zeggen zij dat het aan de ziggo ontvanger ligt.
Ook als deze los gekoppeld is doet hij het.

Lijkt alsof het pixel refresh programma een probleem geeft.

Heb een filmpje op youtube staan.

YouTube: Lg oled flashing when turning off

Hieronder ook fotos vanuit het filmpje.

Lijkt me niet goed, denk ook dat het scherm niet meer ververst.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gTFBA-fBZiNZcYQloS686XtGBI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G1F8yjIRj4B3FaUXfjxZ3u5U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9Jfej77YDzlkYWaxDLZXY-FSCc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xI37pFoNGnBZclrpRBmZninU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Van breugel op 17-10-2022 15:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:05
Wij zijn nu wat firmware updates verder, zowel van de tv als onze iPhones.

Wat wij de laatste weken merken is dat via AirPlay filmpjes vanuit de 'Photo's' app schokkerig worden afgespeeld.

Het maakt bij ons niet uit op welke manier dit gebeurd, de video blijft schokkerig. Internet is bij ons stabiel en snel, daar kan het niet aan liggen denken wij. Zelfs de QoS staat ingesteld op extra internet leveren aan de iPhone en de TV.

Iemand hier een andere verklaring voor?
Toen we de tv net hadden was dit geen enkele issue.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
Rembock schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:00:
[YouTube: Building an invisible TV (4K)]
Dichtgeklapt vind ik het nog wel een chic kastje. Opengeklapt vind ik het echt belachelijk lelijk...... Wel leuk bedacht.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
I.i.g. geen schade aan het scherm bij lichtinval door de zon
(moet je alleen niet vergeten de deurtjes te sluiten :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:35
Rembock schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:56:
I.i.g. geen schade aan het scherm bij lichtinval door de zon
(moet je alleen niet vergeten de deurtjes te sluiten :+ )
Automatiseren met smarthome? If tv off.. Kast off en andersom?? :P
En zou dopjes op doen. Dat het scherm niet aanraakt bij dichtklappen of iemand er tegenaan duwt.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 13:25
Kuhr89 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:43:
Wij zijn nu wat firmware updates verder, zowel van de tv als onze iPhones.

Wat wij de laatste weken merken is dat via AirPlay filmpjes vanuit de 'Photo's' app schokkerig worden afgespeeld.

Het maakt bij ons niet uit op welke manier dit gebeurd, de video blijft schokkerig. Internet is bij ons stabiel en snel, daar kan het niet aan liggen denken wij. Zelfs de QoS staat ingesteld op extra internet leveren aan de iPhone en de TV.

Iemand hier een andere verklaring voor?
Toen we de tv net hadden was dit geen enkele issue.
Hier hetzelfde… vorige week had ik nog een samsung Qled, geen probleem en niet schokkerig.
Op mijn LG C2 inderdaad niet te kijken en schokkerig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:56

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Broodro0ster schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:15:
[...]

Bedankt. Had ook al even in het topic gezocht en vond deze foto’s. Maar wie nog niet gepost heeft, mag dit nu doen als je een 77” hebt :D
Die van @GEARS90210 is volgens mij een 77, oogt precies hetzelfde als bij mij namelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Broodro0ster schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:15:
[...]

Bedankt. Had ook al even in het topic gezocht en vond deze foto’s. Maar wie nog niet gepost heeft, mag dit nu doen als je een 77” hebt :D
Ben recent omgeschakeld van een 65C7 naar een 77G1 en eerlijk gezegd vind ik die 77" zelfs niet zo onnozel groot. Volgende tv wordt zéker een groteren. Zitten er ongeveer 4m vanaf. Moet maar eens op mijn nick zoeken naar posts met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
Xqlus1ve schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Die van @GEARS90210 is volgens mij een 77, oogt precies hetzelfde als bij mij namelijk :)
Ja hier een 77"... hiervoor had ik een 65GX maar moet zeggen dat de stap naar een 77 niet eens belachelijk groot is.. ik heb een tweeling van bijna 5 en die zagen alleen dat de afstandsbediening anders was 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door GEARS90210 op 17-10-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 09:05
Daejji schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:20:
[...]

Hier hetzelfde… vorige week had ik nog een samsung Qled, geen probleem en niet schokkerig.
Op mijn LG C2 inderdaad niet te kijken en schokkerig?!
Oké, gelukkig niet de enige.

Wel heel irritant, omdat je soms wat leuke filmpjes van de kleine wil laten zien aan opa’s en oma’s.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Rembock schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:00:
[YouTube: Building an invisible TV (4K)]
Leuk project. Alleen jammer dat ze er dan een LG QNED in plaatsen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
bhartman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

Leuk project. Alleen jammer dat ze er dan een LG QNED in plaatsen ;)
Daarom maken ze het ook invisible :+

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

GEARS90210 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Ja hier een 77"... hiervoor had ik een 65GX maar moet zeggen dat de stap naar een 77 niet eens belachelijk groot is.. ik heb een tweeling van bijna 5 en die zagen alleen dat de afstandsbediening anders was 8)7
Ik heb er zelf over na zitten te denken maar toen ik deze afbeelding van een Tweaker zag, een 55 naar 77, vond ik de 77 wel groot ogen eigenlijk :P

Van 55C7 naar de 65GX vond ik perfect eigenlijk.
Misschien is het bij de 65" naar 77" ook perfect? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRvGmHTO_gLVU97Ij_Ben4pygWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H6pwOQeY82Gs8bY21iTxlbiZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 18-10-2022 12:10 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Van breugel schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:32:
Hoi.

Sinds 2 weken heb ik iets raars.
Als we onze lg 65g1lra uitzetten gaat hij op standby maar blijft het scherm iets opgelicht.
Na precies 1 minuut komt er een felle flits die de hele kamer verlicht.
Dan gaat het standby lampje uit en weer aan.
Daarna hoor je een klik en gaat tv uit(scherm helemaal zwart)

Bij Lg is dit niet bekend en zeggen zij dat het aan de ziggo ontvanger ligt.
Ook als deze los gekoppeld is doet hij het.

Lijkt alsof het pixel refresh programma een probleem geeft.

Heb een filmpje op youtube staan.

YouTube: Lg oled flashing when turning off

Hieronder ook fotos vanuit het filmpje.

Lijkt me niet goed, denk ook dat het scherm niet meer ververst.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
nee is niet goed, is vaker voor gekomen, denk iets met de voeding
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEARS90210
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
Famous schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

Ik heb er zelf over na zitten te denken maar toen ik deze afbeelding van een Tweaker zag, een 55 naar 77, vond ik de 77 wel groot ogen eigenlijk :P

Van 55C7 naar de 65GX vond ik perfect eigenlijk.
Misschien is het bij de 65" naar 77" ook perfect? :D

[Afbeelding]
Ja ik denk dat dat de zelfde perfecte stap is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

GEARS90210 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Ja ik denk dat dat de zelfde perfecte stap is
Van 55 naar 77 gaat ook prima, na een week zag ik het verschil niet meer :')

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

Van 55 naar 77 gaat ook prima, na een week zag ik het verschil niet meer :')
Dan had je ook wel op 55 kunnen blijven :P

* ArthurMorgan laat zichzelf weer uit.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Dan had je ook wel op 55 kunnen blijven :P

* ArthurMorgan laat zichzelf weer uit.
Andersom zou ik het niet meer aandurven :N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richy1984
  • Laatst online: 07-11-2022
Jenzo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:36:
Ik ben vanaf 2020 een zeer tevreden eigenaar geweest van een 55CX6LA, perfect icm PS5. Deze heb ik verkocht omdat ik ging verhuizen.

Nu ik in het andere land (beiden binnen EU) ben aangekomen vind ik alleen het volgende model: 55CS6LA

De enige LG website die hier informatie over geeft is: https://www.lg.com/eg_en/tvs/lg-oled55cs6la
Verder nauwelijks informatie, de processor lijkt een upgrade van a3 naar a5. De specs lijken verder gelijk.

Zouden dit de modellen van 2022 betreffen - de CS6 series?

Heeft iemand hier een idee over?
Kwam deze CS serie gisteren tegen (binnenkort leverbaar) en als LG OLED fanaat heb me er meteen even in verdiept. Dit is een 2022 model met het design (cinema screen) van de eerdere modellen (zwarte rand om het scherm van 6mm vs 4mm bij de C2), maar onder de motorkap wel de nieuwe A9 Gen-5 processor met OS2022 echter geen evo paneel. Soort van wat Apple doet met de iPhone SE :)

Deze zou je dus eigenlijk de LG OLED C1.5 kunnen noemen. Scheelt nl. best in prijs met de C2 en de C2 vind ik qua design niet perse mooier. Zo heb je wel de meest recente processor en OS. Zelfs de aansluitingen zijn nagenoeg gelijk los van de koptelefoonaansluiting. Ik heb er twee besteld, wilde eigenlijk voor de C1 gaan maar kon deze voor nagenoeg zelfde bedrag krijgen, omdat ik er meteen 2 bestelde.

Review: https://hifi.de/test/lg-oled-cs-test-103458

[ Voor 3% gewijzigd door Richy1984 op 19-10-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 21:18
Vandaag toch maar de keus gemaakt om asbl (Tpc) uit te zetten in het service menu met de software colorcontrol.
Laatste tijd 3 series gekeken waar het beeld zo donker wordt met hdr/dv dat het niet leuk meer is.
Gsr voor nu aan gelaten aangezien die functie meer voor gamen en sport is, en ik game niet en met F1 nog geen last gehad. Hopelijk bevorderd dit het kijk plezier, vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 16:07
TheMystery schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:19:
Vandaag toch maar de keus gemaakt om asbl (Tpc) uit te zetten in het service menu met de software colorcontrol.
Laatste tijd 3 series gekeken waar het beeld zo donker wordt met hdr/dv dat het niet leuk meer is.
Gsr voor nu aan gelaten aangezien die functie meer voor gamen en sport is, en ik game niet en met F1 nog geen last gehad. Hopelijk bevorderd dit het kijk plezier, vanavond eens testen.
Ben benieuwd hoe je dit bevalt. Met Fifa 23 is het dramatisch op mijn PlayStation 5 i.c.m. een C1. Een constant veranderende helderheid.. Ik moet de oledpixel en de brightness omlaag schroeven en de Dynamic Tone mapping moet ik uit zetten op de tv en dan is het te doen. Ik heb een service remote en heb destijds de tpc optie uitgezet. Ik zal die gsr optie ook eens proberen 👍🏻.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Laatst online: 23-09 10:48
ReceiverNL schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Ben benieuwd hoe je dit bevalt. Met Fifa 23 is het dramatisch op mijn PlayStation 5 i.c.m. een C1. Een constant veranderende helderheid.. Ik moet de oledpixel en de brightness omlaag schroeven en de Dynamic Tone mapping moet ik uit zetten op de tv en dan is het te doen. Ik heb een service remote en heb destijds de tpc optie uitgezet. Ik zal die gsr optie ook eens proberen 👍🏻.
Service remote is niet nodig btw. Kan ook op deze manier:

Use the TV's own web browser from the Home screen.
http://webosapp.club/instart OF http://webosapp.club/ezadjust
Your TV will prompt you to accept the connection from the browser.
At the password prompt enter 0413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 16:07
Cappuccino schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:18:
[...]

Slim inderdaad. Heb het nog niet gedurfd om TCP en GSR uit te zetten. Ben bang voor inbranden.. de opties zullen niet voor niets aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:22

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TCP weet ik wat het is, maar wat is die GSR functie?

EDIT : https://tftcentral.co.uk/...sbl-tpc-and-gsr-explained

GSR laat ik mooi aanstaan. TCP staat al uit.

[ Voor 59% gewijzigd door daffie82 op 21-10-2022 13:53 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:54
daffie82 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:12:
TCP weet ik wat het is, maar wat is die GSR functie?
Om te voorkomen dat schoten op de tv resulteren in GSR in de kamer. Wel zo prettig als je een keer onverhoopt verdachte bent van een misdaad met vuurwapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Cappuccino schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:18:
[...]

Het kan ook met dit programma https://github.com/Maassoft/ColorControl
Wat ik las over de weblink is dat het een Russische site was die een exploit gebruikt dus vond het geen goed idee om te gebruiken.

Gisteren avond 3 afleveringen gekeken van See en met TPC uit geen last meer van dimming gehad, ik heb ik donkere scenes nog menu opgevraagd en zag het niet meer lichter worden zoals het met TPC aan was.

[ Voor 14% gewijzigd door TheMystery op 21-10-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:11

Rudios

Lost in space?

TheMystery schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Het kan ook met dit programma https://github.com/Maassoft/ColorControl
Wat ik las over de weblink is dat het een Russische site was die een exploit gebruikt dus vond het geen goed idee om te gebruiken.

Gisteren avond 3 afleveringen gekeken van See en met TPC uit geen last meer van dimming gehad, ik heb ik donkere scenes nog menu opgevraagd en zag het niet meer lichter worden zoals het met TPC aan was.
Even voor mijn idee. Dit euvel is toch alleen met Energy saving on? Als ik Energy Saving uitzet heb ik dit probleem niet. Of willen jullie beide? Dus Energy saving on en dan geen dimming? Of mis ik hier iets?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Veel instellingen over dimming van het scherm, misschien handig om het even in een lijstje te benoemen door tweakers die het gedaan hebben?

Wat wel en niet mag aanpassen en wat het precies doet? En stappenplan?

Vond dit. Denk dat tpc is wat ik zoek. (donker scenes niet donker maken)

[ Voor 30% gewijzigd door mucuracat op 21-10-2022 15:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mucuracat schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:32:
Veel instellingen over dimming van het scherm, misschien handig om het even in een lijstje te benoemen door tweakers die het gedaan hebben?

Wat wel en niet mag aanpassen en wat het precies doet? En stappenplan?

Vond dit. Denk dat tpc is wat ik zoek. (donker scenes niet donker maken)

[YouTube: How to Disable TPC on LG OLED (LG C9/CX/C1)]
TPC = ASBL
Heb ik hier ook uit staan op mijn G1. GSR staat nog aan.

Meer info : https://tftcentral.co.uk/...sbl-tpc-and-gsr-explained

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Richy1984 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Kwam deze CS serie gisteren tegen (binnenkort leverbaar) en als LG OLED fanaat heb me er meteen even in verdiept. Dit is een 2022 model met het design (cinema screen) van de eerdere modellen (zwarte rand om het scherm van 6mm vs 4mm bij de C2), maar onder de motorkap wel de nieuwe A9 Gen-5 processor met OS2022 echter geen evo paneel. Soort van wat Apple doet met de iPhone SE :)

Deze zou je dus eigenlijk de LG OLED C1.5 kunnen noemen. Scheelt nl. best in prijs met de C2 en de C2 vind ik qua design niet perse mooier. Zo heb je wel de meest recente processor en OS. Zelfs de aansluitingen zijn nagenoeg gelijk los van de koptelefoonaansluiting. Ik heb er twee besteld, wilde eigenlijk voor de C1 gaan maar kon deze voor nagenoeg zelfde bedrag krijgen, omdat ik er meteen 2 bestelde.

Review: https://hifi.de/test/lg-oled-cs-test-103458
Top, dank voor je reactie. Was beetje een gok de tv te kopen toen er een paar weken geleden nog nauwelijks recensies waren.

Moet zeggen dat de tv erg goed bevalt, ook ICM de PS5 op 120 fps.

Het kunnen de settings zijn (nog geen tijd gehad dat heel goed te bestuderen), maar het geluid lijkt net iets minder te zijn dan de CX6LA. Verder heel blij met de aankoop van deze "C1.5" :D . Ook voor een prima prijs kunnen krijgen voor zo'n nieuw model: 1034 EUR.

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Rudios schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

Even voor mijn idee. Dit euvel is toch alleen met Energy saving on? Als ik Energy Saving uitzet heb ik dit probleem niet. Of willen jullie beide? Dus Energy saving on en dan geen dimming? Of mis ik hier iets?
Nee die heb ik als eerste uitgezet en heeft hier niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dat dimming tijdens tv kijken is mij nog niet opgevallen, is dit enkel bij bepaalde modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Xqlus1ve schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:13:
Dat dimming tijdens tv kijken is mij nog niet opgevallen, is dit enkel bij bepaalde modellen?
Alle modellen en het valt niet op. Kijk house of dragon deel 7. Hele aflevering is donker. Na minuut of acht druk een knop van je afstandsbediening. Dan zie je ineens alles veel duidelijker.
Dat donker worden gaat zo geleidelijk, je merkt het niet als je er niet van op de hoogte bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mucuracat schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Alle modellen en het valt niet op. Kijk house of dragon deel 7. Hele aflevering is donker. Na minuut of acht druk een knop van je afstandsbediening. Dan zie je ineens alles veel duidelijker.
Dat donker worden gaat zo geleidelijk, je merkt het niet als je er niet van op de hoogte bent.
Is dat niet deels door de energy saving optie? Ik wacht nog met House of Dragon tot alle afleveringen beschikbaar zijn. Maar zal er eens op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:08
Xqlus1ve schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:13:
Een goed voorbeeld hiervan is de remake van de film dune. Ik had het in eerste instantie ook niet door, maar op een gegeven moment was er bijna niets meer te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27
Echt super irritant die dimming. Ik heb zelf tpc en gsr uitgezet met de service remote.
Heb een 65cx. Vooral met fifa had ik er last van, scherm super dim. En met dolby vision of hdr content op Netflix en Disney+.

Nu nergens meer last van :)

Vincent Teoh heeft er ook een video over gemaakt. https://youtu.be/E5qXj-vpX5Q

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annetje86
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-03 08:50
Hallo,

Ik heb besloten om een LG OLED55C16LA aan te schaffen; niet de nieuwere versie (wil er niet zoveel geld aan kwijt)

Ik had Hellotv gevraagd of zij hem ook konden aanbieden voor € 949,- zoals hij via tweakers ook het goedkoopste naar voren komt. Zij geven aan hier niet in mee te kunnen gaan omdat zij een officiële dealer zijn en niet zoals bol.com plaza, El Vidas, Makro etc niet-Nederlandse modellen aanbieden. Ik ben benieuwd of iemand mij kan adviseren in deze; zit er idd verschil in wel/niet NL model als het type nummer exact gelijk is? En is het dan verstandiger om € 100,- meer te betalen en bij een officiële Dealer te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Annetje86 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:58:
Hallo,

Ik heb besloten om een LG OLED55C16LA aan te schaffen; niet de nieuwere versie (wil er niet zoveel geld aan kwijt)

Ik had Hellotv gevraagd of zij hem ook konden aanbieden voor € 949,- zoals hij via tweakers ook het goedkoopste naar voren komt. Zij geven aan hier niet in mee te kunnen gaan omdat zij een officiële dealer zijn en niet zoals bol.com plaza, El Vidas, Makro etc niet-Nederlandse modellen aanbieden. Ik ben benieuwd of iemand mij kan adviseren in deze; zit er idd verschil in wel/niet NL model als het type nummer exact gelijk is? En is het dan verstandiger om € 100,- meer te betalen en bij een officiële Dealer te kopen?
Zoek in dit topic eens naar grijze import.
Hello TV kletst vaak uit hun nek maar ze hebben hier gelijk want ze zijn een officiële LG dealer.
Kijk voor de actuele prijzen ook even in het Prijs Topic, niet in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Annetje86 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:58:
Hallo,

Wat ik ervan weet, uit een verleden.... Als het geen Nederlands model is dan is de TV niet geschikt voor een Ziggo CI module. Ik weet niet of dat nog zo is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Qosmic schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:55:
Echt super irritant die dimming. Ik heb zelf tpc en gsr uitgezet met de service remote.
Heb een 65cx. Vooral met fifa had ik er last van, scherm super dim. En met dolby vision of hdr content op Netflix en Disney+.

Nu nergens meer last van :)

Vincent Teoh heeft er ook een video over gemaakt. https://youtu.be/E5qXj-vpX5Q
Gsr uitzetten heeft denk ik weinig zin van wat ik zo lees. Het is vooral tpc dat de boosdoener is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27
daffie82 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:51:
[...]

Gsr uitzetten heeft denk ik weinig zin van wat ik zo lees. Het is vooral tpc dat de boosdoener is.
Check de video van HDTV test. Die heeft het juist over gsr icm gaming.
Ik laat ze iig beide uit staan. Top beeld nu.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Voor gaming is GSR uitzetten wel aan te raden ja. Maar voor alleen HDR/DV content via streamingsdiensten volstaat TPC. Merkte het trouwens soms ook bij gewoon HD hoor. Bij Gomorra op Netflix bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 10:42
Ik heb een 77G2 en wat mij opvalt is dat het beeld van de F1 via de app van Viaplay er vaak raar uit ziet. Vooral de gezichten zien er vreemd uit. Soms net alsof het geschilderd is. Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cassiekai schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:51:
Ik heb een 77G2 en wat mij opvalt is dat het beeld van de F1 via de app van Viaplay er vaak raar uit ziet. Vooral de gezichten zien er vreemd uit. Soms net alsof het geschilderd is. Iemand hiermee bekend?
ViaPlay :')

F1 tv is duizend maal beter. Maar goed waarschijnlijk kijk je voetbal of heb je geen android tv of zit ik er helemaal naast. Maar dat ViaPlay :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt iig als artifacts omdat ze teveel bandbreedte willen besparen in hun streaming app.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Xqlus1ve schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:02:
[...]

F1 tv is duizend maal beter. Maar goed waarschijnlijk kijk je voetbal of heb je geen android tv of zit ik er helemaal naast. Maar dat ViaPlay :')
Voor zover ik weet zijn de beelden van F1TV van Viaplay. Hoe dan ook, met LG heeft het weinig te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

GerCor schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:51:
[...]

Voor zover ik weet zijn de beelden van F1TV van Viaplay. Hoe dan ook, met LG heeft het weinig te maken.
Nee, Je bedoelt andersom? Viaplay heeft geen camera rechten tijdens de race. De resolutie en bitrate van F1 TV is beter. En dan ben ik nogeneens over het commentaar begonnen wat ze bij Viaplay hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Xqlus1ve schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Is dat niet deels door de energy saving optie? Ik wacht nog met House of Dragon tot alle afleveringen beschikbaar zijn. Maar zal er eens op letten!
Natuurlijk heb ik alle savings uit staan. :P

Merk nu wel dat als ik bijvoorbeeld Nvidia Shield aan laat op het beginscherm, deze niet donker wordt.
Met TPC enabled zag je deze wel eerder donker worden.
Dus moet zelf in de gaten houden om niet snel iets statisch op het scherm te laten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
Bitrate van ViaPlay is 5.5mbit, F1TV 12.5mbit. Door de lagere bitrate wordt er soort van bespaard op grote vlakken die weinig van elkaar in kleur verschillen, hierdoor lijkt het inderdaad op een soort van schilderij.

Offtopic: Het seizoen van F1 is bijna ten einde, meestal komt er dan een leuke korting voor nieuwe abonnees. F1TV heeft nu ook weer de optie om NL-commentaar aan te zetten (weet alleen niet of dit volgend seizoen zo is als ViaPlay de rechten kwijt raakt), mijn advies om ViaPlay op te zeggen en een jaartje F1TV te proberen. Moet je alleen wel een los apparaat op je TV aansluiten omdat er (nog) geen WebOS app is voor F1TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 10:42
Xqlus1ve schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:02:
[...]

Ik ga Viaplay ook opzeggen na de laatste race van dit seizoen, had een aardige aanbieding. Eigenlijk is alles waardeloos aan Viaplay. Het commentaar, beeldkwaliteit, weinig aanbod buiten F1 om voor de prijs. Volgend seizoen ga ik ook voor F1 tv. Ik heb geen android tv dus moet zeker een chromecast kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

cassiekai schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Ik ga Viaplay ook opzeggen na de laatste race van dit seizoen, had een aardige aanbieding. Eigenlijk is alles waardeloos aan Viaplay. Het commentaar, beeldkwaliteit, weinig aanbod buiten F1 om voor de prijs. Volgend seizoen ga ik ook voor F1 tv. Ik heb geen android tv dus moet zeker een chromecast kopen?
Ik kijk ook via Chromecast en de F1 TV app. Echt waardeloos. Het werkt wel prima als je terugkijkt maar live is, of slecht beeld of constant buffering. We zaten gisteren te kijken via de laptop en een HDMI kabel in de TV. En dan luisteren naar Grand Prix radio via Bluetooth op de Sonos Move. Het is echt bedroevend. Dan valt GP Radio weer weg, dan is er ineens een aanrijding maar op TV is niks te zien. Loop je ineens een halve minuut achter.

Het is allemaal houtje touwtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:57

d0s

sssst

GerCor schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Ik kijk ook via Chromecast en de F1 TV app. Echt waardeloos. Het werkt wel prima als je terugkijkt maar live is, of slecht beeld of constant buffering. We zaten gisteren te kijken via de laptop en een HDMI kabel in de TV. En dan luisteren naar Grand Prix radio via Bluetooth op de Sonos Move. Het is echt bedroevend. Dan valt GP Radio weer weg, dan is er ineens een aanrijding maar op TV is niks te zien. Loop je ineens een halve minuut achter.

Het is allemaal houtje touwtje.
Herken dit totaal niet. Kijk al een half jaar zonder grote problemen met een Chromecast. En sinds de laatste upgrade naar Android 12 zijn ook de microstutters opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:01

SED

Overigens heeft viaplay de rechten voor 3 jaar gekocht .
Het is jammer dat er geen f1 tv app voor LG is. Ik heb dat perfect opgelost met een fire TV stick. Daar draait de f1 tv app heel stabiel op.
Ook handig op vakantie om mee te nemen naar ander tv toestel .

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

d0s schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Herken dit totaal niet. Kijk al een half jaar zonder grote problemen met een Chromecast. En sinds de laatste upgrade naar Android 12 zijn ook de microstutters opgelost.
Welke Chromecast heb jij dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cassiekai schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Ikzelf kijk via een Nvidia Shield (dit heeft meerdere redenen, ook voor 4K HDR streaming), en de upscaling is zeer goed van de Shield, wat fijn is op een 77C2. Een andere Android TV apparaat zou ook moeten werken.

Ik kijk al 2 jaar probleemloos eigenlijk. Trainingen, qualy, race allemaal vlekkeloos zonder te bufferen. Voordelen zijn overigens veel tegenover Viaplay.
- Onbeperkt terug kijken, Live inspringen of kijken vanaf begin terwijl de het nog bezig is
- Je kan tot 1970 alle races terug kijken
- F2, F3, Porsche Supercup en W Series inbegrepen
- Commentaar van F1 TV is niet Hamilton of Verstappen biased, lekker neutraal maar ook goede commentaar met ondere andere Jolyon Palmer. Maar Sky sport commentaar kan ook geselecteerd worden.
- 1 account = 6 schermen tegelijk gebruiken
- Hogere bitrate, exclusieve F1 content tijdens de race.
- En! de prijs is gewoon veel goedkoper van het abbonement

Zo genoeg oftopic, denk dat het welk duidelijk is dat F1 tv gewoon het beste is momenteel.

Ik moet zeggen dat F1 kijken op een 77C een stuk leuker is dan mijn oude 55B, wat een beleving is het momenteel _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

GerCor schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:05:
[...]

Welke Chromecast heb jij dan?
De laatste witte: Google Chromecast met Google TV 4K. Dus met de Android interface erop incl. afstandsbediening.

Dan ontopic: inderdaad jammer dat er nog steeds geen F1TV app voor WebOS is :/

[ Voor 13% gewijzigd door d0s op 24-10-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
dit is mij ook al opgevallen en dat op een 55inch tv, jij hebt een 77inch dus dan word alles nog meer uitvergroot en valt zulke dingen meer op. ik kwam van een panasonic oled en gewoon journaal op npo1 via ziggo 1080i viel mij ook op dat achtergronden zo gecomprimeerd beeld gaf en dat is echt een LG benadering (mozaiek beeld rendering) bij lg is het beeld een stuk platter als bij mijn oude pana oled.
ik praat nu hoofdzakelijk via hdmi beeld input van mijn stb. ook ik heb alle settings geprobeerd maar niks lukte, toen de 3.20.24 update op een forum stond heb ik deze via usb op mijn tv gezet en daarna de beeld instellinging gereset en daarna nog een komplete reset. dit was voor mij de oplossing en kwa kwaliteit zit ik weer bijna op het hdmi nivo van panasonic.

F1 van via play op kanaal 200 (1080i) geeft ten eerste geen streaming vertraging min 30sec tot wel 3minuten! beeld is gewoon scherp tijdens de race, ja natuurlijk heb ik ook graag 4K maar het is nu even niet anders. F1TV is 1080p 50fps maar die vertraging van 1minuut is zo jammer, dan loopt het live verslag op gpblog niet meer gelijk via ziggo wel. ook lees ik dat mensen via bleutooth een andere audiostream luisteren en als dit niet gelijk loopt het weer viaplay zijn schuld is wat gewoon onzin is natuurlijk want je kiest zelf om hun audio uit te schakelen. wat wel zo is dat de beelden tijdens bezoek op de grit en pits wel erg vaag beeld is, dit zal wel erg lage bitrate zijn idd wat iemand hier al benoemde maar ja hoe gaan die grid beelden naar de studio? zal wel internet streaming zijn en niet via sataliet. race verslag is dus standaard beeld met hun eigen audio eronder en logotje.

ps ik kreeg net de 03.20.95 aangeboden via ota
ik zie dat eco beeld instelling nu APS heet (auto peak save)

nog een tip: kijk f1 en sport met de beeld instelling SPORT dit verlaagt de latencie en blijft het bewegende opject in beeld scherper. trumotion uiteraard uit net als de rest verscherping op 15. kleur op 60, gamut op auto, finetune off, white balance 0. zo is het asfalt weer zwart of grijs en niet geel. ai beeld service ook off.

[ Voor 9% gewijzigd door edonkey-boy op 24-10-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
Ik heb sinds kort een LG C2 waar ik heel tevreden mee ben.
Maar nu heb ik in 2 weken tijd nu voor de 2e keer geen geluid uit mijn tv?
Ik gebruik geen externe speakers, maar gewoon uit mijn tv.
Ik heb het vermoeden dat het “telkens”gebeurt nadat ik de Youtube app heb gebruikt of de PS5, maar weet het niet zeker.
Vreemde is dat het niet elke keer gebeurt.
In 2 weken tijd “maar” 2 keer??

Met geen mogelijkheid krijg ik het geluid er weer op (op geen van de apps of tv, nergens).
Tenzij ik mijn hele tv weer naar fabrieksinstellingen terug zet (dat heeft vorige keer uiteindelijk geholpen).
Wil dit liever niet elke keer moeten doen, dus vroeg me af of er meer mensen dit probleem herkennen of eventueel een snellere tip hebben om het geluid weer te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Daejji op 24-10-2022 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Daejji schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:04:
Ik heb sinds kort een LG C2 waar ik heel tevreden mee ben.
Maar nu heb ik in 2 weken tijd nu voor de 2e keer geen geluid uit mijn tv?
Ik gebruik geen externe speakers, maar gewoon uit mijn tv.
Ik heb het vermoeden dat het telkens gebeurt nadat ik de Youtube app heb gebruikt, maar weet het niet zeker.

Met geen mogelijkheid krijg ik het geluid er weer op.
Tenzij ik mijn hele tv weer naar fabrieksinstellingen terug zet (dat heeft vorige keer uiteindelijk geholpen).
Wil dit liever niet elke keer moeten doen, dus vroeg me af of er meer mensen dit probleem herkennen of eventueel een snellere tip hebben om het geluid weer te krijgen?
Ook gekeken in de instellingen van het geluid? Dat de TV niet toevallig op een andere bron staat voor geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Als je een OLED LG aan de muur wilt bevestigen met een VOGELE THIN 405, hangt hij dan niet te dicht aan de muur voor de kabels van oa soundbar te bevestigen? Zulke kabels hebben toch wat ruimte nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
GerCor schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:20:
[...]

Ook gekeken in de instellingen van het geluid? Dat de TV niet toevallig op een andere bron staat voor geluid?
Yep, maar bron stond ook goed.
Snap er niks van en lijkt een bug.
Al wel gevonden dat je niet helemaal een fabrieksinstelling hoeft te doen, maar even de stekker een minuut uithalen werkt ook. Daarna deed hij het weer, maar heel apart dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 17:43
Daejji schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Al wel gevonden dat je niet helemaal een fabrieksinstelling hoeft te doen, maar even de stekker een minuut uithalen werkt ook. Daarna deed hij het weer, maar heel apart dit.
Klinkt als bug, maar aangezien het een standaard setup is zou ik dan meer klagers verwachten.
Al geprobeerd zonder andere apparaten aangesloten? Misschien staat CEC op ps5 of ander apparaat(soundbar, tvbox etc.) aan die geluid forceert oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BasGenk schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:19:
Als je een OLED LG aan de muur wilt bevestigen met een VOGELE THIN 405, hangt hij dan niet te dicht aan de muur voor de kabels van oa soundbar te bevestigen? Zulke kabels hebben toch wat ruimte nodig?
Basgenk van Blauwwit? ;)

Welke LG OLED precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Daejji schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Had in het begin ook problemen met geluid tv (geluid via receiver) Na op alle apparaten (ook TV) CEC uitgezet te hebben geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
daffie82 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:01:
[...]

Basgenk van Blauwwit? ;)

Welke LG OLED precies?
https://www.coolblue.be/n.../lg-oled48c24la-2022.html

Probeer na 3 blackfridays eindelijk eens toe te slaan bij een aanbieding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BasGenk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

https://www.coolblue.be/n.../lg-oled48c24la-2022.html

Probeer na 3 blackfridays eindelijk eens toe te slaan bij een aanbieding. ;)
100 euro goedkoper bij coolblue.nl
Die beugel past bij die OLED. Zal dus qua kabels geen probleem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 25-10-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:10
peerke45 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:43:
Goedemiddag, ik heb een vraag aan de ervaren LG OLED bezitters. Onze LG OLED55B6V geeft sinds enkele maanden onder in het beeld een serie vage "digitale"nullen weer .Dit vooral als de kleur op de achtergrond rood, oranje of geel is. Het maakt niet uit of we via de Humax of met de CI+ module kijken. Provider is Ziggo maar dat zal er wel niets mee te maken hebben. De TV is in 2017 nieuw gekocht. Iemand enig idee of soortgelijke ervaringen?
Ingebrande ondertitels.
Mijn ouders hebben hier 3 regels van omdat ze ondertiteling via pagina 888 van teletext doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SjigEd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

Ingebrande ondertitels.
Mijn ouders hebben hier 3 regels van omdat ze ondertiteling via pagina 888 van teletext doen.
De B6 / B7 series stonden er wel om bekend om als een malle in te branden. Tijd zal het leren of de C2 dezelfde symptonen heeft na flink gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook na jaren voelt mijn C7 nog hartstikke snel aan in de apps en ben ik iedere keer blij met het beeld dat ik zie. Enige wat ik nu ondervind is dat de Dísney app veel meer tijd nodig heeft om een serie-aflevering te starten. Vooral bij The Walking Dead merk ik dat, maar ook bij Obi Wan Kenobi bijv. Ligt dat aan de tv, of aan de huidige Disney app en is daar nog wat aan te doen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 11:38
Ik heb een usb stick met daarin een map met dvd bestanden. Ts en vob. Je kent het wel.
Is er een app waarbij ik de map kan aanklikken en dat die afgespeeld wordt als dvd, zoals bijvoorbeeld bij kodi?
Alvast dank voor het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
Is de 2022 oled modellen nog zo gevoelig aan inbranden of is dat echt tot een absoluut minimum gereduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 17:43
Jorgen schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:35:
Ook na jaren voelt mijn C7 nog hartstikke snel aan in de apps en ben ik iedere keer blij met het beeld dat ik zie. Enige wat ik nu ondervind is dat de Dísney app veel meer tijd nodig heeft om een serie-aflevering te starten. Vooral bij The Walking Dead merk ik dat, maar ook bij Obi Wan Kenobi bijv. Ligt dat aan de tv, of aan de huidige Disney app en is daar nog wat aan te doen?
Heb je al is geprobeerd de tv 10 min van stroom om cache goed te legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 20:05
BasGenk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:53:
Is de 2022 oled modellen nog zo gevoelig aan inbranden of is dat echt tot een absoluut minimum gereduceerd?
De tijd zal het leren…. Mijn C1, die ik nu ruim een jaar heb, heeft er (nog) geen last van (afkloppen😉) Hij is veel in gebruik, maar ik heb weinig statische beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Mag ik hier aankoopadvies vragen of moet ik daar een apart topic voor maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

andries98 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Heb je al is geprobeerd de tv 10 min van stroom om cache goed te legen?
Ik wist niet dat dat kon. Ga ik proberen!

Edit: TWD had nu aanmerkelijk minder tijd nodig om te laden. Nog steeds langer dan bijv een serie op Netflix, maar wel een stuk beter dan vanmiddag bijv.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 25-10-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wolterious schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:18:
Algemene vragen over de techniek van LG Oleds of over de ervaringen van mensen met deze tv's kan wel, maar voor aankoopadvies moet je inderdaad een apart topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BasGenk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:53:
Denk dat je vraag te beperkt is, waar denk je je OLED voor te gaan gebruiken, tv en films? Gaming (veel of weinig)? Sluit je er een PC op aan?

Dat heeft allemaal invloed op het slijtage van je tv. Daarnaast is volgens mij gezond verstand nog het belangrijkste aangezien een oled een techniek is waarbij nou eenmaal makkelijker slijtage kan optreden, al dan niet plaatselijk (wat men dan inbranden noemt maar die term is eigenlijk verkeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

wolterious schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:18:
je zou hier kunnen beginnen met je keuze opties.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 24-09 14:59
Zie weer een update binnen komen voor de C9.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 20:44
Monda schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:31:
Zie weer een update binnen komen voor de C9.
Hier ook.. Iemand een idee wat het is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
B9 ook
Er stond bij dat het een belangrijke update was.(waarschijnlijk vinden ze dat altijd 😅)
5.30.10 naar 5.30.11

[ Voor 21% gewijzigd door mucuracat op 27-10-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Mogelijk net als de vorige versie vooral een lg channels update.
Al werden er met name bij apple tv problemen gemeld met Dolby Atmos e.d.

[ Voor 40% gewijzigd door SED op 27-10-2022 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 20:14
Ik hoop dat er ooit nog een fix komt voor E-arc voor de C9/B9. Heb nog steeds last van dropouts met trueHD Atmos en DTS-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
menzo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:04:
Ik hoop dat er ooit nog een fix komt voor E-arc voor de C9/B9. Heb nog steeds last van dropouts met trueHD Atmos en DTS-X
Nergens last van met B9 en Lg soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mucuracat schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:07:
[...]

Nergens last van met B9 en Lg soundbar
Heb je al True HD Atmos afgespeeld dan via E-arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
daffie82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Heb je al True HD Atmos afgespeeld dan via E-arc?
Ooo.. ik dacht True HD en Atmos apart. 8)7 |:(
Ik ga voor je testen. Eerst test filmpje vinden. Je hoor van me. Als iemand anders het al niet getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

d0s schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

De laatste witte: Google Chromecast met Google TV 4K. Dus met de Android interface erop incl. afstandsbediening.

Dan ontopic: inderdaad jammer dat er nog steeds geen F1TV app voor WebOS is :/
Hier even als reactie op: F1TV via de browser op de LG C2 werkt echt helemaal prima. Eigenlijk geen APP nodig. Zeker icm Sport mode heerlijke kleuren en vloeiend beeld.

Sinds vandaag in bezit van een LG C24a. Dus de Chromecast niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb een LG uit 2021. Zo oud blijkbaar dat de browser dat niet ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcfTXCnGrBCSvhduKitsD4nWX4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHG9jUF208gKbcrvFau6mt6f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door GerCor op 28-10-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 20:14
mucuracat schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

Ooo.. ik dacht True HD en Atmos apart. 8)7 |:(
Ik ga voor je testen. Eerst test filmpje vinden. Je hoor van me. Als iemand anders het al niet getest heeft.
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
Hier kan je heel veel test trailers vinden.

Ik merk het met mijn Nvidia Shield met remux bestanden via E-arc als de Nvidia Shield direct op mijn soundbar zet zijn er nul problemen. Ik heb ook de zelfde problemen via E-arc met mijn Xbox als die op Atmos staat.

Alle kabels zijn minimaal HDMI high speed met ethernet.

Je hebt om de zoveel tijd een korte stotter in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Kan iemand hier uitleggen waar het "CS" model van LG precies valt en wat het verschil is met de rest?
uitvoering: LG CS 65" Zwart

Ik ben bekend met de genummerde C en G series (als high end), en B als mid, en A als low, maar ik zie voor het eerst een CS model, en van de oppervlakkige spec sheets van LG word ik ook niet veel wijzer.

[ Voor 4% gewijzigd door his.dudeness op 28-10-2022 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:54
his.dudeness schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:59:
Kan iemand hier uitleggen waar het "CS" model van LG precies valt en wat het verschil is met de rest?
uitvoering: LG CS 65" Zwart

Ik ben bekend met de genummerde C en G series (als high end), en B als mid, en A als low, maar ik zie voor het eerst een CS model, en van de oppervlakkige spec sheets van LG word ik ook niet veel wijzer.
Lees even terug / search :)
Pagina: 1 ... 477 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.