Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 07:29
FeaR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Ik kwam zelf van een Panasonic VT50 en had nooit de gordijnen dicht. Zonlicht op het scherm maakte niet uit en overdag TV kijken was wel te doen. Nu met OLED heb ik standaard de in-betweens gsloten. Is het niet om zonlicht op het scherm te ontlopen is het wel omdat invallend zonlicht meer schittert/irritant is met TV kijken dan op de plasma. Net zoals plasma op sommige vlakken superieur was aan LCD maar met nukken is OLED dat eigenlijk ook.
Ik doe meestal zelfs de moeite niet om overdag te kijken omdat als er donkere scenes in voorkomen je letterlijk gewoon niks ziet. Gaming doe ik er sinds een jaar of 2 ook al niet meer op, ik heb zowel de pc als PS5 op mijn pc scherm aangesloten.
Ik heb indertijd deze plasma gekocht om de periode te overbruggen tot OLED betaalbaar ging zijn in grote formaten, die periode is er nu. Ik kan een 65" nu kopen voor minder dan hoeveel mijn 55" plasma gekost heeft toen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Ik doe meestal zelfs de moeite niet om overdag te kijken omdat als er donkere scenes in voorkomen je letterlijk gewoon niks ziet. Gaming doe ik er sinds een jaar of 2 ook al niet meer op, ik heb zowel de pc als PS5 op mijn pc scherm aangesloten.
Ik heb indertijd deze plasma gekocht om de periode te overbruggen tot OLED betaalbaar ging zijn in grote formaten, die periode is er nu. Ik kan een 65" nu kopen voor minder dan hoeveel mijn 55" plasma gekost heeft toen.
Je TV moet niet vol in de zon staan, dat punt blijft zo.
Als de zon een bepaalde periode of tijd vol op je TV terecht komt is dit geen goed idee.
Je wilt zonlicht de kamer in laten schijnen ivm de warmte en dat is ook wel te begrijpen maar probeer toch de TV dan buiten het zonlicht te houden.
De overstap van Plasma naar OLED is gewoon de beste keuze.
Een QLED gaat zeker tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:25
HoppyF schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Als de zon een bepaalde periode of tijd vol op je TV terecht komt is dit geen goed idee.
Je wilt zonlicht de kamer in laten schijnen ivm de warmte en dat is ook wel te begrijpen maar probeer toch de TV dan buiten het zonlicht te houden.
Wij hebben inmiddels een qled in de woonkamer staan. De kleuren vallen me niet echt tegen, maar wellicht zie ik (met de nadruk op ik) dat het beste als ze naast elkaar zouden staan.
Wat vooral tegenvalt is het geluid tov de g1. Echt zo’n lekker ouderwets blikken geluid…
Maar goed, het is voor licht vermaak, dus we laten het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
HoppyF schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Moest er een andere mogelijkheid zijn om hem te plaatsen had ik dit al lang gedaan en stond er hier al een OLED. Echter is dit niet mogelijk.
Van plasma naar OLED is idd de meest logische keuze maar in mijn geval is het niet zo voor de hand liggend.
Goh, ik heb er idd een beetje schrik voor dat het gaat tegen vallen echter denk ik dat het vrij ongegrond gaat zijn als je de meest recente topmodellen bekijkt zoals de QN95B. Blooming en light bleed zal er zijn maar ik vermoed dat ik het mij erger voorstel dan dat het in werkelijkheid zal zijn. Ik heb wel nog geen enkele recente tv irl gezien.
Deleon78 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Wij hebben inmiddels een qled in de woonkamer staan. De kleuren vallen me niet echt tegen, maar wellicht zie ik (met de nadruk op ik) dat het beste als ze naast elkaar zouden staan.
Wat vooral tegenvalt is het geluid tov de g1. Echt zo’n lekker ouderwets blikken geluid…
Maar goed, het is voor licht vermaak, dus we laten het zo.
Geluid is no issue aangezien ik een 3.1 staan heb.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Moest er een andere mogelijkheid zijn om hem te plaatsen had ik dit al lang gedaan en stond er hier al een OLED. Echter is dit niet mogelijk.
Van plasma naar OLED is idd de meest logische keuze maar in mijn geval is het niet zo voor de hand liggend.
Goh, ik heb er idd een beetje schrik voor dat het gaat tegen vallen echter denk ik dat het vrij ongegrond gaat zijn als je de meest recente topmodellen bekijkt zoals de QN95B. Blooming en light bleed zal er zijn maar ik vermoed dat ik het mij erger voorstel dan dat het in werkelijkheid zal zijn. Ik heb wel nog geen enkele recente tv irl gezien.

[...]

Ik moet er wel bij vertellen dat ik hem direct op filmmaker modus heb gezet trouwens. Dan is alles sowieso niet vivid en ligt het vermoedelijk dichter bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Deleon78 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:57:
[...]

Ik moet er wel bij vertellen dat ik hem direct op filmmaker modus heb gezet trouwens. Dan is alles sowieso niet vivid en ligt het vermoedelijk dichter bij elkaar.
Ja, vivid is echt enkel voor de felle kleuren liefhebbers. Ik verkies eerder waarheidsgetrouw.
Misschien dat ik hem ook wel zou laten calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

[...]

Ik begrijp wel dat je de TV niet ergens anders op kan hangen.
Is de plaats tov het raam en de zon echt zo slecht?
Kun je anders een foto hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
HoppyF schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Ik begrijp wel dat je de TV niet ergens anders op kan hangen.
Is de plaats tov het raam en de zon echt zo slecht?
Kun je anders een foto hier plaatsen?
We wonen in een duplex appartement. De beschikbare ruimte is beperkt en de indeling voor de zithoek en tv kan eigenlijk enkel op deze manier.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FMd7IC9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:18:
[...]

We wonen in een duplex appartement. De beschikbare ruimte is beperkt en de indeling voor de zithoek en tv kan eigenlijk enkel op deze manier.

[Afbeelding]
Duidelijk.
Mijn TV staat ook zoiets van het raam af.
Alleen in mijn geval schijnt er vrijwel nooit direct zonlicht op de TV.
Ik kan hier altijd nog iets van de zonwering gedeeltelijk sluiten.
Dit heeft de voorkeur iets van zonwering.
Blijft lastig omdat iedere kamer weer anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
HoppyF schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:53:
[...]

Duidelijk.
Mijn TV staat ook zoiets van het raam af.
Alleen in mijn geval schijnt er vrijwel nooit direct zonlicht op de TV.
Ik kan hier altijd nog iets van de zonwering gedeeltelijk sluiten.
Dit heeft de voorkeur iets van zonwering.
Blijft lastig omdat iedere kamer weer anders is.
Er zijn rolgordijnen maar deze zijn niet echt zonwerend. Ze dienen eerder voor een beetje te verduisteren maar houden niet echt zonwarmte tegen. Tussen 2 de is er ook een spleet dus als ik beide naar beneden doe valt er nog steeds een strook zonlicht op het scherm. Dan nog het feit dat het niet de bedoeling is om deze steeds te hoeven naar beneden te doen, zeker met koudere dagen is extra zonlicht binnen goed meegenomen.
Ik sluit OLED nog altijd niet uit maar ik denk dat het voor gemoedsrust best zal zijn om toch nog niet deze stap te wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 17:43
ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:22:
[...]

Er zijn rolgordijnen maar deze zijn niet echt zonwerend. Ze dienen eerder voor een beetje te verduisteren maar houden niet echt zonwarmte tegen. Tussen 2 de is er ook een spleet dus als ik beide naar beneden doe valt er nog steeds een strook zonlicht op het scherm. Dan nog het feit dat het niet de bedoeling is om deze steeds te hoeven naar beneden te doen, zeker met koudere dagen is extra zonlicht binnen goed meegenomen.
Ik sluit W-OLED nog altijd niet uit maar ik denk dat het voor gemoedsrust best zal zijn om toch nog niet deze stap te wagen.
Als je het echt niet kan veranderen zou ik ook is een blik werpen naar de nieuwe Q-OLED (vooral samsung gok ik, sony is prijzig... maar bij sony kan je al de techniek redelijk zien)
Ik ben er zelf nog geen voorstander voor maarja zonlicht op W-OLED is waarschijnlijk nog erger.
Aanrader:check even in bijbehorende forum discussies hoe de Q-OLED met zonlicht omgaat want ik hoorde beter maarja de praktijk leert het ;)

[ Voor 24% gewijzigd door andries98 op 09-10-2022 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
andries98 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:29:
[...]

Als je het echt niet kan veranderen zou ik ook is een blik werpen naar de nieuwe Q-OLED (vooral samsung gok ik, sony is prijzig... maar bij sony kan je al de techniek redelijk zien)
Ik ben er zelf nog geen voorstander voor maarja zonlicht op W-OLED is waarschijnlijk nog erger.
Aanrader:check even in bijbehorende forum discussies hoe de Q-OLED met zonlicht omgaat want ik hoorde beter maarja de praktijk leert het ;)
Thx voor de tip (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Echt concrete voorbeelden van direct zonlicht op een QD Oled zijn er nog niet echt te vinden maar ik ben wel al volgend tegen gekomen :
As is known, the blue OLED compound is the one that actually wears out the fastest, thus, there are very few true RGB OLED displays. QD-OLED panels employ three layers of blue OLED which makes the durability longer and in turn reduces the possibility of screen burn-in and screen retention. They also implement monitoring systems to control the state of the pixels and minimize the risk of panel marking.
https://en.tvhifipro.com/...gh%20brightness%20levels.

Misschien de moeite om de stap toch te wagen maar dan met een QD OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:53

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ikbenben schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:52:
Echt concrete voorbeelden van direct zonlicht op een QD Oled zijn er nog niet echt te vinden maar ik ben wel al volgend tegen gekomen :

[...]

https://en.tvhifipro.com/...gh%20brightness%20levels.

Misschien de moeite om de stap toch te wagen maar dan met een QD OLED.
Als dit nog steeds OLED is, en dus organisch LED dan loop je nog steeds kans op inbranden van direct zonlicht. Ik snap dat je heel graag een OLED wil en misschien boeit het je niet als hij na 2 a 3 jaar al waarneembaar slijtage vertoont tijdens het tv/film kijken maar ik denk in jouw situatie een QLED met veel dimbare zones een beter optie voor je is.

Uiteindelijk moet je het allemaal zelf weten natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Xqlus1ve schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Als dit nog steeds OLED is, en dus organisch LED dan loop je nog steeds kans op inbranden van direct zonlicht. Ik snap dat je heel graag een OLED wil en misschien boeit het je niet als hij na 2 a 3 jaar al waarneembaar slijtage vertoont tijdens het tv/film kijken maar ik denk in jouw situatie een QLED met veel dimbare zones een beter optie voor je is.

Uiteindelijk moet je het allemaal zelf weten natuurlijk :+
Het blijft idd OLED met organisch materiaal (anders is het geen "O"LED natuurlijk :+ ).
Maar als het materiaal nog beter bestand is tegen inbranden, wie weet is het met deze techniek wel doenbaar. The thing is dat de techniek nog vrij nieuw is en er nog heel weinig over te vinden is ivm zon schade.

Het maakt het wel weer verleidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Misschien is zo'n beschermhoes wel een oplossing voor de momenten dat hij niet gebruikt wordt.
Dit ziet er nog vrij deftig uit :
https://www.bol.com/be/nl...05Kfg.2_6.21.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ava
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-10-2022

ava

LG C1 OLED review: HDR performance

The LG C1 is a stellar performer when it comes to high dynamic range, with Filmmaker mode delivering highly accurate images for HDR10 and HLG, while Cinema mode does the same for Dolby Vision.

[ Voor 8% gewijzigd door ava op 25-10-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
ikbenben schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:23:
[...]

Het blijft idd OLED met organisch materiaal (anders is het geen "O"LED natuurlijk :+ ).
Maar als het materiaal nog beter bestand is tegen inbranden, wie weet is het met deze techniek wel doenbaar. The thing is dat de techniek nog vrij nieuw is en er nog heel weinig over te vinden is ivm zon schade.

Het maakt het wel weer verleidelijk :P
Bij mij hangt de G2 vol in de zon voor een aantal uur per dag. Dit zijn dan wel de uren waarop er eigenlijk nooit TV gekeken wordt. Ik merk tot nu toe nog helemaal niks daarvan wanneer deze uit staat.

Wanneer ik wel TV heb gekeken in de volle zomerzon terwijl het scherm ook op een hoge helderheid staat brand deze heel licht een beetje in. Maar na een pixel refresh is dat weer weg.
Wanneer ik de TV aan heb staan in de volle zon(Bijna nooit) zet ik deze op een lage helderheidsstand. Daarmee heb ik eigenlijk nog geen problemen of inbranden ontdekt.

Het is dus wel een beetje een risico, maar met een beetje oplettendheid werkt het gewoon perfect hier.
Een hoes of dergelijk vind ik echt teveel moeite + enorm lelijk. Dan koop ik over 3-4 jaar liever gewoon een nieuwe TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
cavanta schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Bij mij hangt de G2 vol in de zon voor een aantal uur per dag. Dit zijn dan wel de uren waarop er eigenlijk nooit TV gekeken wordt. Ik merk tot nu toe nog helemaal niks daarvan wanneer deze uit staat.

Wanneer ik wel TV heb gekeken in de volle zomerzon terwijl het scherm ook op een hoge helderheid staat brand deze heel licht een beetje in. Maar na een pixel refresh is dat weer weg.
Wanneer ik de TV aan heb staan in de volle zon(Bijna nooit) zet ik deze op een lage helderheidsstand. Daarmee heb ik eigenlijk nog geen problemen of inbranden ontdekt.

Het is dus wel een beetje een risico, maar met een beetje oplettendheid werkt het gewoon perfect hier.
Een hoes of dergelijk vind ik echt teveel moeite + enorm lelijk. Dan koop ik over 3-4 jaar liever gewoon een nieuwe TV
Kijk, dit is een bericht waar ik iets aan heb d:)b

Ik kijk zelf ook nooit overdag. Dat moet ik trouwens met mijn plasma nu ook nooit doen want tijdens donkere scenes zie je letterlijk niets van het beeld.

Ik denk dat ik het risico wel durf nemen maar dan wel een hoes erover tijdens de dag voor iets meer zekerheid. Op Bol staan er wel enkele mooie dat niet echt storend zijn, alleszins een mooiere oplossing dan een laken er over hangen.

De review van de Samsung S95B hier op tweakers doet mij toch wel wat twijfelen over het model. Een LG C2 blijft prijs/kwaliteit momenteel nog de beste keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 09:34
[...]

Die pixel refresh doe je niet handmatig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:22
Thom2289 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Na zoveel uurtjes doet tv het zelf.
Toevallig gisteren middag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8x3KeGUMp1M9QAGzwc1Jrmrwv_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5W8BToQdK3ojlHPR9bQhx5P.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
mucuracat schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Na zoveel uurtjes doet tv het zelf.
Toevallig gisteren middag:

[Afbeelding]
Dat is na 1000+ uur toch? Dat red je niet in een week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Een G2 is maar max 9 maanden oud, hoe ziet je scherm er na 2 a 3 jaar uit is denk meer de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 21:00
Deleon78 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Dat is na 1000+ uur toch? Dat red je niet in een week ;)
Ik heb het nog nooit gemerkt of in de gaten gehad en/of een melding. Hoe weet je wanneer dit gaat draaien of is gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Lightning89 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Ik heb het nog nooit gemerkt of in de gaten gehad en/of een melding. Hoe weet je wanneer dit gaat draaien of is gedraaid?
op het moment dat je de tv uitschakelt, en ook een melding wanneer je de tv weer aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Thom2289 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

in sommige gevallen wel, bv als je scherm zo'n zonlicht verkleuring heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 09:34
pwh53 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

in sommige gevallen wel, bv als je scherm zo'n zonlicht verkleuring heeft.
Ik zou er echt mee oppassen. Zo'n handmatige refresh beschadigt de pixels. Vooral als je deze regelmatig laat uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Thom2289 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Ik zou er echt mee oppassen. Zo'n handmatige refresh beschadigt de pixels. Vooral als je deze regelmatig laat uitvoeren.
jazeker, max. 1-2 x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 23-09 21:00
pwh53 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

op het moment dat je de tv uitschakelt, en ook een melding wanneer je de tv weer aan zet.
Ik heb de melding nog nooit gezien, zal er wel even meer op proberen te letten (TV zit gewoon in het stopcontact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:51
Thom2289 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Ook zal het scherm door de handmatige refresh stuk sneller verouderen, dus beter niet doen.
Ook als tv niet aan staat blijft het oled scherm gevoelig voor zon instraling. Ik zou de ramen wat voor hangen zodat er geen zon direct op het scherm kan schijnen.
Denk dat deze invloeden tevens je garantie op je scherm negatief beïnvloeden.
Heb op verzoek foto van de G2 op de bijgeleverde voet hierbij gezet.
De foto met de voet van de G2 heb ik bij mijn vorige post bijgeplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CumBf7tZxurVtiRYwxubT1qDlLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDJTYADsjcEwtDAsqPTtY4op.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door dinandus op 10-10-2022 18:49 . Reden: G2 op voet vanaf de zijkant gezien. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

De eerste kapotte pixel is al gevonden op mijn C2 van een paar weken oud. Daarnaast zitten er 2 in de buurt die een afwijkende kleur vertonen.

Bewaar ik dit om op een later tijdstip mijn tv onder garantie te laten vervangen / repareren of ga ik dit nu al doen. Ga ik eens ff rustig over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:22
Net een update voor de C9 gekregen, maar kan er niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 19-09 01:12
harley2009 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:13:
Net een update voor de C9 gekregen, maar kan er niks over vinden...
Zag m ook binnenkomen. 05.30.10

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Ook een update voor 2017 E7 06:00.30
Nog geen update uitgevoerd.. Op de LG site staat nog 06.00.25 als laatste.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-OLED55E7N.AEE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Leuke test van wat recente top tv's. Had zelf ook graag een Panasonic gehad (na vele jaren tevreden plasma gebruiker te zijn geweest van dit merk) maar die was way boven budget en miste wat must-have features toen helaas :)

YouTube: I Challenged 9 Video Professionals to Pick The "Best TV of 2022" in ...

Note: voor de fervente LG aanhangers misschien geen goed kijkvoer.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
dinandus schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:23:
[...]

Ook zal het scherm door de handmatige refresh stuk sneller verouderen, dus beter niet doen.
Ook als tv niet aan staat blijft het oled scherm gevoelig voor zon instraling. Ik zou de ramen wat voor hangen zodat er geen zon direct op het scherm kan schijnen.
Denk dat deze invloeden tevens je garantie op je scherm negatief beïnvloeden.
Heb op verzoek foto van de G2 op de bijgeleverde voet hierbij gezet.
De foto met de voet van de G2 heb ik bij mijn vorige post bijgeplaatst.

[Afbeelding]
Ik zie dat aan de achterzijde van jou G2 de "cable management" gewoon in het midden uitkomt? Ik had dat bij mijn 65 GX ook. Na aanschaf van mijn 77 G2 zag ik tot mijn verbazing dat de geïntrigeerde "cable management" aan de rechterzijde zat ipv het midden.. helemaal pet, want ik heb in mijn muur in het midden van de tv een 6mm installatie buis zitten. Deze had ik voor mn GX zo gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door GEARS90210 op 11-10-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
GEARS90210 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:09:
[...]

Ik zie dat aan de achterzijde van jou G2 de "cable management" gewoon in het midden uitkomt? Ik had dat bij mijn 65 GX ook. Na aanschaf van mijn 77 G2 zag ik tot mijn verbazing dat de geïntrigeerde "cable management" aan de rechterzijde zat ipv het midden.. helemaal pet, want ik heb in mijn muur in het midden van de tv een 6mm installatie buis zitten. Deze had ik voor mn GX zo gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7eObs2x3VpDzawX03Ft-As8nrc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/21aeMChYwVMZCMljM69QEeaT.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

- edit - nevermind, ik heb de review gezien op Tweakers en heeft al mijn vragen beantwoord over de verschillen tussen de C1 en de C2 van dit jaar.

[ Voor 93% gewijzigd door Rudios op 11-10-2022 22:30 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:36
Heb inmiddels alles bij LG gemeld, incl. serienummer en foto's...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tT3tU5Ydp5Vbu2ry-RsnliaU1Ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWn002UVP7ciciPk7u1MVSJg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ylcW_xLw0IGfw3L4q0ZQjN2xNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1pL6E1YQwSGnOZerbsQsjWE.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wachten op antwoord. Ik weet dat het buiten de 2 jaar valt, maar het blijft extreem zuur. Het probleem kom ik best veel online tegen trouwens...

Benieuwd naar hun reactie...

[ Voor 13% gewijzigd door mikkelnl op 12-10-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Lees dit topic nog even door mbt garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:23
Lightning89 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Na 2.000 uur een grote schoonmaak, daar krijg je een melding van. Daarnaast doet je tv na elke tv sessie een kleine schoonmaak. Zet je tv maar eens uit als je 's avonds naar bed gaat en blijf nog eens 10minuten zitten. Je zult merken dat je tv na een minuut of 10 nog eens een tik/klik geeft waarna hij pas echt uitschakelt. In die tijd heeft de tv zichzelf schoongemaakt. Daarom ook van belang om een OLED nooit direct geheel van het stroom te halen, nadat je de tv uitzet.

Edit:
Ik heb die melding overigens ook nog maar 1x gezien bedenk ik me nu, terwijl we echt wel een veelvoud van die 2.000uur op de teller hebben staan. Voor de liefhebber: Via het in-start menu (daarna code 0413) kun je zien hoeveel branduren (UTT) op je OLED staan. Althans voor een C7 model. Het in-start menu kun je het makkelijkste met een Harmony afstandsbediening in komen, omdat je daar gewoon een command voor toe kan kennen aan een knop van je Harmony AB.

Edit 2:
7.303 uurtjes staan erop. Heb de tv bijna 5 jaar, ca 30uur per week staat ie aan. Bijna een fulltime baan :P

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2022 14:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:11
mikkelnl schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:45:
Heb inmiddels alles bij LG gemeld, incl. serienummer en foto's...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu wachten op antwoord. Ik weet dat het buiten de 2 jaar valt, maar het blijft extreem zuur. Het probleem kom ik best veel online tegen trouwens...

Benieuwd naar hun reactie...
Je moet dit bij de winkel neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
1 jaar oude LG OLED55C16LA geeft nu ineens verticale 2 strepen, 1 half en 1 die tot onder loopt, lijkt net of die klap gehad heeft in t midden en soort van sterretje in het paneel, maar er is niks met de tv gebeurt. Geen schade aan buitenkant niks, en door al hun probeer dit dat lijkt het erger te worden en komen er nog meer strepen en shit bij.

Alles naar ze ge-whatsappt en nu wachten, aan de telefoon suggereert de vrouw 15x dat het door mijn eigen schuld kwam en zo iets niet zomaar kan, dat ik of mijn huisdier er tegenaan kwamen misschien 8)7 Ik was op werk, we hebben geen huisdieren en niemand in het huis verder, of er is een inbreker geweest die er per ongeluk met zn elleboog tegen kwam oen anders weet ik het ook niet, maar heb er slecht gevoel over hoe dit opgelost gaat worden, of hoe het retour moet, gigantisch ding en geen doos niks, ik knijp hem wel met de 1500e aankoop en geen tv momenteel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIOlWz9j6ku5lsaWYPsQXhAlcUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9wwzAMEZ0muMABUjXneUhpD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQYWcSWCC9qo9X917Krct1rP0jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhqbcRPgcGRKBYwJT84gefzY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door FSXnoob op 12-10-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FSXnoob schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:45:
1 jaar oude LG OLED55C16LA geeft nu ineens verticale 2 strepen, 1 half en 1 die tot onder loopt, lijkt net of die klap gehad heeft in t midden en soort van sterretje in het paneel, maar er is niks met de tv gebeurt. Geen schade aan buitenkant niks, en door al hun probeer dit dat lijkt het erger te worden en komen er nog meer strepen en shit bij.

Alles naar ze ge-whatsappt en nu wachten, aan de telefoon suggereert de vrouw 15x dat het door mijn eigen schuld kwam en zo iets niet zomaar kan, dat ik of mijn huisdier er tegenaan kwamen misschien 8)7 Ik was op werk, we hebben geen huisdieren en niemand in het huis verder, of er is een inbreker geweest die er per ongeluk met zn elleboog tegen kwam oen anders weet ik het ook niet, maar heb er slecht gevoel over en geen idee hoe het retour moet, gigantisch ding en geen doos niks, ik knijp hem wel met de 1500e aankoop.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit oogt als een elektronica dingetje inplaats scherm schade. Ik denk dat het een makkelijk verhaal wordt, ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 12-10-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

1 jaar oude LG OLED55C16LA geeft nu ineens verticale 2 strepen, 1 half en 1 die tot onder loopt, lijkt net of die klap gehad heeft in t midden en soort van sterretje in het paneel, maar er is niks met de tv gebeurt. Geen schade aan buitenkant niks, en door al hun probeer dit dat lijkt het erger te worden en komen er nog meer strepen en shit bij. Alles naar ze ge-whatsappt en nu wachten, ik heb zo'n gevoel dat ze gaan zeggen kapot door eigen schuld ofzo en de oorlog echt uitbreekt 8)7

[knip]
Nee hoor, geen eigen schuld of oorlog. Die verticale lijn zie je vaker terug bij een defect panel. Bij mij zelfs na enkele dagen nadat het panel was geplaatst n.a.v. een garantieclaim. Werd probleemloos weer uitgewisseld na enige dagen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Alles naar ze ge-whatsappt en nu wachten, aan de telefoon suggereert de vrouw 15x dat het door mijn eigen schuld kwam en zo iets niet zomaar kan, dat ik of mijn huisdier er tegenaan kwamen misschien 8)7 Ik was op werk, we hebben geen huisdieren en niemand in het huis verder, of er is een inbreker geweest die er per ongeluk met zn elleboog tegen kwam oen anders weet ik het ook niet, maar heb er slecht gevoel over en geen idee hoe het retour moet, gigantisch ding en geen doos niks, ik knijp hem wel met de 1500e aankoop.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervelende situatie, begrijpelijk dat je hem knijpt. Echter denk ik niet dat dat nodig is. Net zoals aangegeven bij iemand hierboven die een soortgelijke situatie heeft, luidt het advies dit topic even door te lezen. Er zijn inmiddels een redelijk aantal mensen die met succes hun TV gerepareerd hebben gekregen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles naar ze ge-whatsappt en nu wachten, aan de telefoon suggereert de vrouw 15x dat het door mijn eigen schuld kwam en zo iets niet zomaar kan, dat ik of mijn huisdier er tegenaan kwamen misschien 8)7 Ik was op werk, we hebben geen huisdieren en niemand in het huis verder, of er is een inbreker geweest die er per ongeluk met zn elleboog tegen kwam oen anders weet ik het ook niet, maar heb er slecht gevoel over hoe dit opgelost gaat worden, of hoe het retour moet, gigantisch ding en geen doos niks, ik knijp hem wel met de 1500e aankoop en geen tv momenteel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is gewoon garantie, klaar!
Claim de garantie formeel bij de verkoper, niet telefonisch maar per e-mail zodat je bewijs hebt.
Foto’s en dergelijke stuur je mee.
Daarna wachten wat ze gaan doen, normaal gesproken is dat reparatie aan huis.
Een TV ga je niet als pakket opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Alleen het punt is het lijkt echt alsof er een inwendig sterretje in zit aan de binnenkant. Als ik een verkoper was en iemand kwam met deze tv naar mij toe en ik sluit hem aan en ik zie de strepen en die paar puntjes/sterretje zou ik ook denken van hmmm hij of zijn hond kwamen er tegenaan. En dat is schade door eigen toedoen en word niet vergoed door LG zei ze nadrukkelijk tig keer aan de telefoon, je gelijk hebben en krijgen zijn vaak 2 dingen vandaar mijn nervositeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:41
FSXnoob schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:07:
Alleen het punt is het lijkt echt alsof er een inwendig sterretje in zit aan de binnenkant. Als ik een verkoper was en iemand kwam met deze tv naar mij toe en ik sluit hem aan en ik zie de strepen en die paar puntjes/sterretje zou ik ook denken van hmmm hij of zijn hond kwamen er tegenaan. En dat is schade door eigen toedoen en word niet vergoed door LG zei ze nadrukkelijk tig keer aan de telefoon, je gelijk hebben en krijgen zijn vaak 2 dingen vandaar mijn nervositeit.
Eerst ff afwachten. En zoals hierboven al beschreven, dit komt jammer genoeg vaker voor. Hierdoor zal men ook wel weten dat dit niet zomaar door de kat komt ofzo.
Zo vrouwke...tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik heb wat zitten informeren bij HelloTV (voormalige PlatteTV) of zij al gevallen gehad hebben van OLED tv's door schade van zonlicht. Zij beweren van niet.
Ik vermoed dus dat het eerder uitzonderingen zijn die hier problemen mee hebben en dat je enkel deze verhalen ziet/leest op internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 22-09 16:33
Die willen jou een nieuwe tv verkopen, die gaan hun product niet onderuit halen. Als ze wel zouden aangeven dat er zonlicht-schade is kunnen ze vast een betere marge halen op een ander type tv.

Of je moet een monteur ofzo privé kennen, dan krijg je een echte reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Laatst online: 09:51
Zoals eerder aangehaald, geen direct zonlicht op je oled laten schijnen, ga je later spijt van krijgen.
Natuurlijk gaat geen enkele verkoper je hier zo maar op wijzen, de kans op een gemiste verkochte oled is te groot, dus loopt de betreffende verkoper een mooie bonus of extraatje mis.
Kijk maar eens op meerdere (buitenlandse) forums, daar is genoeg zon ellende, c.q. schade te vinden

Succes met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Daar heb ik natuurlijk ook wel aan gedacht, maar dan zouden ze toch even goed de QLED kunnen voorstellen die zelfs nog een stuk duurder is?

Vandaar dat ik ook meer interesse had beginnen krijgen in de Samsung QD-OLED die met zijn "nieuwe" technologie er iets beter zou schijnen tegen te kunnen.
Ik was dan ook van plan om bv zo'n cover erover te hangen tijdens de dag : https://www.amazon.nl/-/e...%2Caps%2C84&sr=8-120&th=1
Of denken jullie dat dit niets uithaalt? Er staat bij de omschrijving bij "bescherming tegen UV" maar als je de reviews erover leest zou dit BS moeten zijn.

Een (Q)LED vind ik ook niet echt een optie. Ik weet nu al dat ik mij ga ergeren aan blooming en light bleed.
Hoge helderheid is niet zo van belang aangezien ik toch enkel 's avonds kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSXnoob schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:07:
Schade door jezelf of je kinderen dan wel huisdieren veroorzaakt zijn eigen schuld.
Als de schade die je nu hebt geen beschadiging van het scherm aan de buitenkant laat zien is het wel garantie.
Zit er een voelbare kras, deuk of ster in het scherm bv doordat een kind met een speelgoed hamertje op het scherm heeft getikt is het wat anders.
Kijk dus goed wat voor schade het kan zijn.
Op de foto is dit zo niet zo goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
HoppyF schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:15:
[...]

Schade door jezelf of je kinderen dan wel huisdieren veroorzaakt zijn eigen schuld.
Als de schade die je nu hebt geen beschadiging van het scherm aan de buitenkant laat zien is het wel garantie.
Zit er een voelbare kras, deuk of ster in het scherm bv doordat een kind met een speelgoed hamertje op het scherm heeft getikt is het wat anders.
Kijk dus goed wat voor schade het kan zijn.
Op de foto is dit zo niet zo goed te zien.
Aan de buitenkant is niks te zien, alleen het paneel lijkt met de uur erger en erger te worden ja, qua kleuren en strepen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JawGb-ENl68RTvP3_OWY1H4wNgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20sog3q6frde4wctSRFppxKC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSXnoob schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Aan de buitenkant is niks te zien, alleen het paneel lijkt met de uur erger en erger te worden ja, qua kleuren en strepen

[Afbeelding]
Ok, geen zichtbare schade aan de buitenkant van het scherm dus.
Blijf ik bij mij eerdere reactie hierover, garantie claimen bij de verkoper/winkel.
Meestal komt er dan een monteur van CE repair bij je thuis voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-09 19:56
Leuk forum. Ik heb altijd een samsung tv gehad maar ik wil nu naar een 55 inch en vind oled wel heel mooi bij familieleden.
Ik zal het topic lezen maar als iemand zegt koop deze tv, ga hem zeker bekijken, dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Laatst online: 10:06
mrVroom schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 00:17:
Leuk forum. Ik heb altijd een samsung tv gehad maar ik wil nu naar een 55 inch en vind oled wel heel mooi bij familieleden.
Ik zal het topic lezen maar als iemand zegt koop deze tv, ga hem zeker bekijken, dan hoor ik het graag
Naar mijn idee moet je je budget bepalen. Alleen dan kan advies gegeven worden.
Met OLED ga je in elk geval een goede keuze maken voor beeldkwaliteit. Je geeft aan dat je een 55inch tv wilt. Samsung zelf heeft ook (QD)-OLED tv, misschien is dat ook iets voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEARS90210
mrVroom schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 00:17:
LG OLED zeker de moeite waard. Prachtige tv. Heb 1,5 jaar geleden een GX gekocht en heb hier zonder problemen van genoten. Ik kijk inmiddels op een G2 en ook hier geniet ik van zonder problemen. Prachtige tv"s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:15:
@FSXnoob
Mocht je een inboedelverzekering hebben, dan moet je die even checken. Grote kans dat eigen schuld (gedeeltelijk) vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
bhartman schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:15:
[...]

@FSXnoob
Mocht je een inboedelverzekering hebben, dan moet je die even checken. Grote kans dat eigen schuld (gedeeltelijk) vergoed wordt.
I know, alleen hebben we die niet helaas.
Maar kunnen ze zo'n tv ook uitlezen, als een moderne auto tegenwoordig? Dat je alles kan teruglezen qua data. Mijn tv was week uit omdat we op vakantie waren en het huis was verder leeg, ellende begon na de vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSXnoob schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:26:
[...]

I know, alleen hebben we die niet helaas.
Maar kunnen ze zo'n tv ook uitlezen, als een moderne auto tegenwoordig? Dat je alles kan teruglezen qua data. Mijn tv was week uit omdat we op vakantie waren en het huis was verder leeg, ellende begon na de vakantie
Een monteur kan het service menu uitlezen en daaruit afleiden of er foutmeldingen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 18:56
GEARS90210 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:37:
[...]

LG OLED zeker de moeite waard. Prachtige tv. Heb 1,5 jaar geleden een GX gekocht en heb hier zonder problemen van genoten. Ik kijk inmiddels op een G2 en ook hier geniet ik van zonder problemen. Prachtige tv"s
Ik ben benieuwd naar de reden van vervanging van je GX, voldeed hij niet meer na 1,5 jaar?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Vermoed toch probleempje met mijn Lg 55c1. Als ik op xbox series x speel, dan toont game optimizer altijd 120fps, ook als ik bijv dying light 2 speel in resolution mode die aan 30fps loopt. gsync en vrr uitzetten helpt niet. vervelende is dat ik als ik rondkijk, heel wat ‘lag’ ervaar in beeld, precies of er zit een waas over. bij hogere framerates is dat beter maar nog steeds zichtbaar. ik kan oled motion pro ook niet aanpassen, is greyed out.

Heeft volgens mij overigens niks met opties te maken, in alle games merk ik een duidelijk blur in beeld als ik rondkijk. dus bij statisch beeld is alles haarscherp, zodra ik beeld beweeg wordt het zowat wazig als beeld niet tijdig ververst. is enorm storend. Gebruik,trouwens de meegeleverde hdmi kabel dus dat is probleem niet. Is dus "motion blur" maar vooral bij Dying Light 2 in "resolution mode" is dit echt enorm merkbaar.

iemand hulp?

[ Voor 30% gewijzigd door lapino op 14-10-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
treative schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:58:
[...]

Ik ben benieuwd naar de reden van vervanging van je GX, voldeed hij niet meer na 1,5 jaar?
Mijn tv op de slaapkamer was aan vervanging toe. Nu kon ik daar een nieuwe 55 lg oled voor halen, of die van beneden naar boven halen en voor beneden een nieuwe kopen. Het laatste is het geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monty
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik ben al even in de markt voor een 65' OLED. Budget is max 1300. Nu staat de LG OLED65C16LA eindelijk terug onder de 1300, ik vind 'm voor 1280.

Ik heb echter geduld, wacht ik best nog even af tot Black Friday of gaat het echt niet beter worden dan dit, gezien dit model uitgefaseerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Monty schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:40:
Ik ben al even in de markt voor een 65' OLED. Budget is max 1300. Nu staat de LG OLED65C16LA eindelijk terug onder de 1300, ik vind 'm voor 1280.

Ik heb echter geduld, wacht ik best nog even af tot Black Friday of gaat het echt niet beter worden dan dit, gezien dit model uitgefaseerd wordt?
Mijn glazen bol zegt, Ja. Of toch nee.

Uiteindelijk weet je het nooit zeker, maar je zou even kunnen sparren met HelloTV wat ze met de prijs kunnen doen. Al denk ik dat ze hier niet veel speling meer op willen geven.

Je kan ook wachten tot BF maar misschien is je kans dan al verlopen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monty
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01-2023
Xqlus1ve schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Mijn glazen bol zegt, Ja. Of toch nee.

Uiteindelijk weet je het nooit zeker, maar je zou even kunnen sparren met HelloTV wat ze met de prijs kunnen doen. Al denk ik dat ze hier niet veel speling meer op willen geven.

Je kan ook wachten tot BF maar misschien is je kans dan al verlopen... :/
Net na m'n post dacht ik, ik koop 'm, ik had altijd gezegd dat 1290 OK was voor me.
Nu staat hij terug aan 1400 bij HelloTV. Lesje geleerd, volgende keer hap ik toe. Veel gaat er in elk geval niet meer vanaf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 22-09 22:44
Herkent iemand het probleem dat de HDMI input veranderen naar PC niet onthouden wordt?

Na het disconnecten van de kabel verandert de input weer naar een Default icoon ipv het PC symbool, waardoor ik deze handmatig elke keer weer moet selecteren.

Gaat om een G1 met nieuwste software versie. Ik las op internet dat het aan het type HMDI 2.1 kabel ligt, maar dat vind ik een wat rare conclusie, maar mijn huidige kabel is in ieder geval wel 2.1.

Overigens viel mij ook op dat iets anders ook niet onthouden wordt. Namelijk het activeren van Home Auto-Launch. Elke keer als ik dat aanzet wordt het weer uitgezet na herstarten van de TV. Maar hier stoor ik me minder aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Monty schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Net na m'n post dacht ik, ik koop 'm, ik had altijd gezegd dat 1290 OK was voor me.
Nu staat hij terug aan 1400 bij HelloTV. Lesje geleerd, volgende keer hap ik toe. Veel gaat er in elk geval niet meer vanaf gaan.
Of gewoon de winkel bellen voor een persoonlijke offerte omdat je op Tweakers gelezen hebt dat dat vaak gebeurt. (zie OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic)

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2022 11:57 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jorgen schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Of gewoon de winkel bellen voor een persoonlijke offerte omdat je op Tweakers gelezen hebt dat dat vaak gebeurt. (zie OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic)
Of via de chat, dan hoef je niet je emoties te tonen via het gesprek :+

Maar inderdaad gewoon contact opnemen, Zeggen dat je er 1250 voor wil betalen, en dan eindig je waarschijnlijk rond de 1280 a 1300. Happen ze niet toe dan probeer je het morgen weer. Iedere paar uur later heb je iemand anders aan de lijn bij HelloTV trouwens, gewoon blijven proberen, uiteindelijk komt de prijs naar jouw toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:53
Monty schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:40:

Je mist ‘quality time’ …. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb een OLED55B16LA en ben nieuw in deze topic. TV gekocht bij MM. Na het installeren vielen mij gelijk een paar zaken op die niet werken zoals ik had verwacht. Ten eerste is Google assistent niet beschikbaar in Nederland. Nou ja,, dan niet maar zet het dan niet in de advertentie, dacht ik. Kan de TV ook niet in Google Home krijgen. Wel in Apple's Homekit/Woning app. Daarnaast, de iOT apparaten. Leek me ook geinig, maar nadat ik ze allemaal op volgorde had gezet en een dag later weer keek was alles weer door elkaar gezet door de TV. Maakt het voor mij ook gelijk weer onbruikbaar.

Maar goed, ik kwam er achter, in de loop van de tijd wat er nodig is voor HDR, Dolby Vision en Dolby Atmos. Leuk om dat vooraf allemaal al te weten natuurlijk maar al lerende is ook niet erg.

Daarna me gericht op Sonos. Inmiddels een prachtige set aan de TV hangen. Werkt allemaal perfect.

Gisteren werd het tijd voor een nieuwe koptelefoon. Ook weer gekocht in de MM.

Dus, aan de slag. De Bose 700 aangesloten op de TV.

En nu gaat het weer mis met de TV. Diverse filmpjes gezien op YouTube, hoe je de koptelefoon aansluit op de TV. Allemaal gelukt. Maar zodra ik de bluetooth koptelefoon aansluit krijg ik 2 seconden geluid en spring het geluid weer terug naar de Sonos (eARC) en wordt de verbinding verbroken. Ik dacht eerst dat het wellicht aan de Bose lag, die het overigens perfect doet op mijn telefoon. Dus ook maar van die AIrbuds van mijn vriendin aangesloten op de LG.

Precies hetzelfde probleem. Je kunt ze gewoon niet gebruiken. Ze worden geïnstalleerd en dat is het dan wel. Misschien is het hier al ter sprake gekomen. Ik heb natuurlijk ook gezocht maar niet kunnen vinden.

Iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-teWnQN5R10pLr0GoLYPIPl94iM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ctOkTcI2umAk0dtaOnchmZg.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:25
@GerCor Al eens geprobeerd of het werkt als je de Sonos loskoppelt? Ik denk dat die wat opdringerig is :+

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Millert schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:28:
@GerCor Al eens geprobeerd of het werkt als je de Sonos loskoppelt? Ik denk dat die wat opdringerig is :+
Nog niet. Ik snap wat je bedoelt hoor. Wellicht zou dat helpen/dat de oorzaak zijn, maar dat is natuurlijk geen werkbare oplossing. Ik heb, denk ik, alle mogelijke TV-instellingen geprobeerd.

Het is ook geen onoverkomelijke ramp want ik denk niet dat ik de Bose i.c.m. de TV veelvuldig zal gaan gebruiken. Maar ik vind het altijd wel wat waard om vast te kunnen stellen dat iets gewoon niet werkt. Lijkt mij een bug en verwacht ook helemaal geen oplossing van LG.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke45
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
Goedemiddag, ik heb een vraag aan de ervaren LG OLED bezitters. Onze LG OLED55B6V geeft sinds enkele maanden onder in het beeld een serie vage "digitale"nullen weer .Dit vooral als de kleur op de achtergrond rood, oranje of geel is. Het maakt niet uit of we via de Humax of met de CI+ module kijken. Provider is Ziggo maar dat zal er wel niets mee te maken hebben. De TV is in 2017 nieuw gekocht. Iemand enig idee of soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiecup
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 12:26
Ha Tweakers, eind dit jaar wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en daar moet natuurlijk ook een mooie nieuwe grote TV in komen :). Ik wil voor de C2/G2 gaan.

Idealiter wil ik een kabelgoot in de muur laten frezen om de kabels netjes weg te werken. Het probleem is alleen dat ik nog niet de exacte locatie weet waar ik de TV wil ophangen (met name horizontaal). Dit is afhankelijk van de grootte van de nieuwe bank en die ga ik pas na oplevering uitzoeken.

Is er, wanneer de C2/G2 strak tegen de muur wordt geplaatst, genoeg ruimte om de kabels max 1 meter naar rechts of links naar de kabelgoot te leiden zonder dat je dit ziet?

Op basis van foto’s van de achterkant van deze tv’s (C2 en G2) verwacht ik dat dit lastig gaat worden. In dat geval moet ik voor een opplakgootje kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 17:43
GerCor schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Nog niet. Ik snap wat je bedoelt hoor. Wellicht zou dat helpen/dat de oorzaak zijn, maar dat is natuurlijk geen werkbare oplossing. Ik heb, denk ik, alle mogelijke TV-instellingen geprobeerd.

Het is ook geen onoverkomelijke ramp want ik denk niet dat ik de Bose i.c.m. de TV veelvuldig zal gaan gebruiken. Maar ik vind het altijd wel wat waard om vast te kunnen stellen dat iets gewoon niet werkt. Lijkt mij een bug en verwacht ook helemaal geen oplossing van LG.
Klinkt als een CEC probleem waardoor de sonos de tv weer aanstuurt, probeer eens CEC (of de gelijkwaardige naam) op de sonos uit te zetten (of tv kant ik weet het nooit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Koffiecup schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:15:
Ha Tweakers, eind dit jaar wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en daar moet natuurlijk ook een mooie nieuwe grote TV in komen :). Ik wil voor de C2/G2 gaan.

Idealiter wil ik een kabelgoot in de muur laten frezen om de kabels netjes weg te werken. Het probleem is alleen dat ik nog niet de exacte locatie weet waar ik de TV wil ophangen (met name horizontaal). Dit is afhankelijk van de grootte van de nieuwe bank en die ga ik pas na oplevering uitzoeken.

Is er, wanneer de C2/G2 strak tegen de muur wordt geplaatst, genoeg ruimte om de kabels max 1 meter naar rechts of links naar de kabelgoot te leiden zonder dat je dit ziet?

Op basis van foto’s van de achterkant van deze tv’s (C2 en G2) verwacht ik dat dit lastig gaat worden. In dat geval moet ik voor een opplakgootje kiezen.
Dat moet makkelijk kunnen, mijn kabels zitten ook zo'n circa 70 cm verwijderd van goot naar tv aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

andries98 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Klinkt als een CEC probleem waardoor de sonos de tv weer aanstuurt, probeer eens CEC (of de gelijkwaardige naam) op de sonos uit te zetten (of tv kant ik weet het nooit)
Geprobeerd (y)

Ik schakel, om te proberen, HDMI-CEC uit.
TV schakelt HDMI-CEC gelijk weer in.

Duidelijk Spanning van de Sonos gehaald. Ik kan nu naar de Bose 700 luisteren. Terwijl ik naar de koptelefoon luister schakel ik de Sonos weer in door de spanning er weer op te zetten. TV schakelt direct over naar eARC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aP0rXMBmc9d3_jYkVWLsBroNZ_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqztIvX2WCDlqP6518CSmfRN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 16-10-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Ik had flink wat dode pixels op mijn LG C8 55'' OLED TV, heb garantie aangevraagd en het paneel is vervangen een half jaar geleden. Ze zeiden daarbij dat hij vervangen is met een nieuwer paneel en een snellere processor. Destijds niet verder naar gevraagd.

Beetje willekeurig, maar ik vraag me af, is er een manier om te zien wat voor nieuw paneel ik dan heb? Moet ik dan denken aan een C9? Ik heb het service menu geopend maar daar gaf hij nog steeds C8 aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
peerke45 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:43:
Goedemiddag, ik heb een vraag aan de ervaren LG OLED bezitters. Onze LG OLED55B6V geeft sinds enkele maanden onder in het beeld een serie vage "digitale"nullen weer .Dit vooral als de kleur op de achtergrond rood, oranje of geel is. Het maakt niet uit of we via de Humax of met de CI+ module kijken. Provider is Ziggo maar dat zal er wel niets mee te maken hebben. De TV is in 2017 nieuw gekocht. Iemand enig idee of soortgelijke ervaringen?
waarschijnlijk lichte burn-in vd ondertitels, en dat valt het meest op bij rood, oranje en geel. ik heb een soort balkje van 2 bij 30 cm onderin op mijn c7.
Brogala schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:40:
Ik had flink wat dode pixels op mijn LG C8 55'' OLED TV, heb garantie aangevraagd en het paneel is vervangen een half jaar geleden. Ze zeiden daarbij dat hij vervangen is met een nieuwer paneel en een snellere processor. Destijds niet verder naar gevraagd.

Beetje willekeurig, maar ik vraag me af, is er een manier om te zien wat voor nieuw paneel ik dan heb? Moet ik dan denken aan een C9? Ik heb het service menu geopend maar daar gaf hij nog steeds C8 aan.
als het een half jaar geleden is kan het ook cx of c1 zijn ( staat meen ik op de verpakking van het vervangende scherm). je processor is hetzelfde gebleven die is niet vervangen, die zit op het moederbord in het dikke gedeelte wat op het nieuwe scherm is gemonteerd.

[ Voor 37% gewijzigd door pwh53 op 15-10-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
https://imgur.com/a/Nmtrtg0

dit is de motion blur die ik zie op mijn C1. begint me enorm te storen, heb dit nooit zo ervaren op mijn vorige (65C7). is idem in Dying Light 2 bijv, of bij andere games. in-game motion blur staat uit uiteraard.

[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 16-10-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brogala schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:40:

Een C8 blijft een C8 ook al is het paneel vervangen.
Nieuwer paneel kan zijn een nieuwere versie tov de oorspronkelijke.
Heeft niets te maken met de processor die blijft gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:33:
https://imgur.com/a/Nmtrtg0

dit is de motion blur die ik zie op mijn C1. begint me enorm te storen, heb dit nooit zo ervaren op mijn vorige (65C7). is idem in Dying Light 2 bijv, of bij andere games. in-game motion blur staat uit uiteraard.
Scorn 8)

En geen idee waarom. Geen last van op mijn C2. Zouden het een drivers issue kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is met een Xbox Series X, heb dit trouwens op onze 77G1 ook maar in mindere mate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:18

Je kan er ook voor kiezen om een brede goot in de muur te laten frezen, af te dekken met een gipsplaat en later met een komboor op de juiste plek open te boren. Wij hebben het op deze manier gedaan en dat werkte prima. Het is wel even frezen, dat wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
lapino schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:00:
Is met een Xbox Series X, heb dit trouwens op onze 77G1 ook maar in mindere mate.
Heb je toevallig al eens getest om de Game mode uit te zetten? Dan eens een gewone modus kiezen.
Bij mijn C1 op 30 fps is het niet te doen met die mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ja, dan kan je in bepaalde mate die motion settings gebruiken maar ideaal is het dan ook niet. Ben eigenlijk op dit vlak enorm teleurgesteld in de nieuwe LG's. Game mode, 120fps, beste tv voor gaming en dan een hoop blur bij low-framerate games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
lapino schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:36:
Ja, dan kan je in bepaalde mate die motion settings gebruiken maar ideaal is het dan ook niet. Ben eigenlijk op dit vlak enorm teleurgesteld in de nieuwe LG's. Game mode, 120fps, beste tv voor gaming en dan een hoop blur bij low-framerate games.
Begrijpelijk, maar ik geloof dat dit vooral aan de Xbox ligt. Die geeft gewoon te weinig frames aan de TV om een fatsoenlijk beeld te krijgen. De instant response van de tv geeft gewoon weer wat hij binnenkrijgt.
Wanneer je er meer frames instopt werkt het echt fantastisch bijvoorbeeld 120 fps op 4K vanuit een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Laatst online: 22-09 21:58
Xqlus1ve schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:52:
[...]

Dat moet makkelijk kunnen, mijn kabels zitten ook zo'n circa 70 cm verwijderd van goot naar tv aansluitingen.
Ik zit met hetzelfde probleem als de vraagsteller maar als ik de foto's van de G2 bekijk hangt deze toch vlak tegen de muur waardoor je marge om te schuiven minimaal is. Enkel die ruimte onderaan in het middel van de tv? Toevallig een foto? Of heb je niet de meegeleverde beugel gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FrE911 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem als de vraagsteller maar als ik de foto's van de G2 bekijk hangt deze toch vlak tegen de muur waardoor je marge om te schuiven minimaal is. Enkel die ruimte onderaan in het middel van de tv? Toevallig een foto? Of heb je niet de meegeleverde beugel gebruikt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8QUOrzFtYCBG2IG00J3K0zGdBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSU4dibGaguY57r9e3v41yKO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcMjFkEAYftJ0TraKjSBwZ6lXcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfQTOV60YEUy2uWLGQ8ryAta.jpg?f=fotoalbum_large
77C2

Astu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

enisgte waar je rekening mee moet houden is voldoende kabel lengte, aangezien deze via een gebogen omweg richting de tv aansluitingen gaan (onder de frame door van je tv beugel.

Voorbeeld is met een Vogel 3305 slim.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GEARS90210

Bij de G2 is het NOODZAKELIJK dat dit op de cm precies gebeurd.. de G2 is is namelijk de "Gallery" versie en deze komt strak tegen de wand aan. Ik heb de G2 77" en hierbij zit de geïntrigeerde kabel management aan de rechter zijde. Dit vergt enig maatwerk. Dus eerst weten welke maat tv, welk type tv en waar die komt te hangen alvorens je leidingwerk gaat invrezen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GEARS90210

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOUQWFFvsUEjDNWbvAh9YvjIDl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iISTItkT3MOO6xuwoHnabLI0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffiecup
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 12:26
Bedankt voor jullie uitgebreide info allemaal, wordt erg gewaardeerd!

Ik heb besloten om voor de C2 te gaan. Het is alsnog even goed plannen hoe ik daarvoor de gootjes wil laten lopen, maar ik heb dan meer flexibiliteit t.o.v. de G2. En mocht ik daar nou alsnog niet uit komen, dan vind ik een regulier kabelgootje op de muur ook niet zo'n issue. Het is maar een klein stukje tussen de tv en soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
Koffiecup schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:05:
Bedankt voor jullie uitgebreide info allemaal, wordt erg gewaardeerd!

Ik heb besloten om voor de C2 te gaan. Het is alsnog even goed plannen hoe ik daarvoor de gootjes wil laten lopen, maar ik heb dan meer flexibiliteit t.o.v. de G2. En mocht ik daar nou alsnog niet uit komen, dan vind ik een regulier kabelgootje op de muur ook niet zo'n issue. Het is maar een klein stukje tussen de tv en soundbar.
d:)b d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrE911
  • Laatst online: 22-09 21:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FrE911 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

Dit is toch een C2 en geen G2?
Correct. Had het erbij moeten vermelden.
Pagina: 1 ... 476 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.