Ik kan je wel verzekeren dat de norm van tien jaar geleden die op hun site staat echt niet door ze gehanteerd wordt. Zoek gewoon wat content op waarbij het zichtbaar is en neem er een foto van, als je een beetje goede winkel hebt zijn ze het met je eens en helpen ze je aan een reparatie (of vervanging).Ryan1981 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:07:
[...]
Zoals ik aangaf is het op normale kijkafstand niet zichtbaar, maar als je de policy van LG zelf er op nahoud is 9 zwarte subpixels meer dan de iso norm die ze hanteren (al kon ik zo snel niet vinden welke tijdseenheid daarbij hoort)
Ik kan me dit goed voorstellen. Waar ik het meeste mee zit is of ik tegen de tijd dat het wel zichtbaar gaat worden mijn garantie verstreken is. Ben overigens wel nieuwsgierig wat de nieuwe norm is dan, ik gok zo dat ik ook daar overheen ga met mijn huidige exemplaar. Is het dan ook niet mislijdend om dit te laten staan op de website?Wren schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:17:
[...]
Ik kan je wel verzekeren dat de norm van tien jaar geleden die op hun site staat echt niet door ze gehanteerd wordt. Zoek gewoon wat content op waarbij het zichtbaar is en neem er een foto van, als je een beetje goede winkel hebt zijn ze het met je eens en helpen ze je aan een reparatie (of vervanging).
Als ik een paar posten terug lees heeft niet iedereen er last van, zou het kunnen zijn dat de gx serie hier extra gevoelig voor is?
Hun nieuwe norm is/was dat als het zichtbaar is bij normaal gebruik dat het niet conform is. Natuurlijk is het achterlijk dat LG hun support gedeelte op de site niet een beetje netjes onderhoudt. Het marketing gedeelte houden ze een stuk beter bij. Zoals al vaker langs gekomen in dit forum: ook na de twee jaar heb je recht op een goede oplossing voor een defect wat niet door onjuist gebruik is gekomen, dat kan ook een kosteloze reparatie zijn. Voor je gemoedsrust is het wellicht wel beter dat je het binnen de twee jaar nog wel laat fixen.Ryan1981 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:32:
[...]
Ik kan me dit goed voorstellen. Waar ik het meeste mee zit is of ik tegen de tijd dat het wel zichtbaar gaat worden mijn garantie verstreken is. Ben overigens wel nieuwsgierig wat de nieuwe norm is dan, ik gok zo dat ik ook daar overheen ga met mijn huidige exemplaar. Is het dan ook niet mislijdend om dit te laten staan op de website?
Als ik een paar posten terug lees heeft niet iedereen er last van, zou het kunnen zijn dat de gx serie hier extra gevoelig voor is?
Dat niet iedereen er last van heeft bewijst juist dat de GX serie er niet extra gevoelig voor is, dan zou het veel vaker voorkomen. Soms heb je gewoon pech.
Weet iemand hoe ik de screensaver tijd kan aanpassen op de 77C2? Als ik bijvoorbeeld in Netflix even iets op pauze zet dan gaat hij na volgens mij 30 seconden ofzo al op screensaver (klokje) dan moet ik weer opnieuw inloggen op me Netflix profiel. Zwaar irritant, snap dat het beter voor je scherm is maar mocht wel iets langer duren..
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Geen automatische lock (bij netflix) instellen en wel wachtwoord onthouden? Heb hier zelf namelijk geen last van (gx). Pas als je erg lang weg blijft gaat hij terug naar profiel kiezen (wel nog steeds ingelogd)(hij gaat wel na 30 sec op screensaver, wat je niet kan veranderen zonder levensduur en garantie kapot te maken, maar als ik dan op play druk gaat hij gewoon verder)Rohit schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:58:
Weet iemand hoe ik de screensaver tijd kan aanpassen op de 77C2? Als ik bijvoorbeeld in Netflix even iets op pauze zet dan gaat hij na volgens mij 30 seconden ofzo al op screensaver (klokje) dan moet ik weer opnieuw inloggen op me Netflix profiel. Zwaar irritant, snap dat het beter voor je scherm is maar mocht wel iets langer duren..
[ Voor 12% gewijzigd door andries98 op 04-10-2022 14:59 ]
inloggen bedoel ik dus profiel kiezen, wachtwoord blijft onthouden. Waar stel je die lock in? Hij gaat hier gewoon heel snel al op die screensaver klokje. en dan druk je iets en moet je opnieuw profiel kiezen + pincode.andries98 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:56:
[...]
Geen automatische lock instellen en wel wachtwoord onthouden? Heb hier zelf namelijk geen last van (gx). Pas als je erg lang weg blijft gaat hij terug naar profiel kiezen (wel nog steeds ingelogd).
Zo te horen is het profile lock van netflix zelf. Deze kan je alleen op laptop of telefoon in te loggen op de website. Dan account=>kopje "profile & parental controls gewenste profiel kiezen=>profile lock veranderen in off.Rohit schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:59:
[...]
inloggen bedoel ik dus profiel kiezen, wachtwoord blijft onthouden. Waar stel je die lock in? Hij gaat hier gewoon heel snel al op die screensaver klokje. en dan druk je iets en moet je opnieuw profiel kiezen + pincode.
Let op, hierbij kunnen kinderen gewoon op dat profiel volgens mij. Dus misschien niet handig met kinderen
ook andere apps op de tv is dit het geval. De code staat er expres op natuurlijk, dus die gaan we niet weghalen. Op de 55B6 had ik hier geen last van en ging die wel op screensaver maar niet op de profiel kiezen pagina.andries98 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:12:
[...]
Zo te horen is het profile lock van netflix zelf. Deze kan je alleen op laptop of telefoon in te loggen op de website. Dan account=>kopje "profile & parental controls gewenste profiel kiezen=>profile lock veranderen in off.
Let op, hierbij kunnen kinderen gewoon op dat profiel volgens mij. Dus misschien niet handig met kinderen
Is het tafeltje in de woonkamer niet wat hoog, of valt dat wel mee als er iets op wordt gezet?GEARS90210 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:30:
[...]
Kan je nagaan als je zo'n 77 inch uit de doos pakt[Afbeelding]
Er staat ook een plant voor je televisie

Ikea heeft nieuwe mooie speakerstands voor je in samenwerking met Swedisch house mafiasn0ww schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn er meer Tweakers die een C2 42" als monitor gebruiken?
Ik zou wel oppassen voor grote heldere vlakken als achtergrond. Slecht voor je verbruik, maar ook slecht voor de monitor als dat statisch is. OLED degenereert daardoor, na een aantal jaar is hij dan een stuk minder helder.
[ Voor 22% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-10-2022 10:14 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hij staat nu op zwart.ArthurMorgan schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:14:
Ik zou wel oppassen voor grote heldere vlakken als achtergrond. Slecht voor je verbruik, maar ook slecht voor de monitor als dat statisch is. OLED degenereert daardoor, na een aantal jaar is hij dan een stuk minder helder.
..........
Dingen waar ik op moet letten.Deleon78 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:46:
Ja, volgende vraag!
..........
Gebruik energy saving voor normaal browsen en statisch beelden, pas op met statische beelden , maximaliseer je vensters niet maar verplaats ze van tijd tot tijd. Pas op met voornamelijk rode balken logo's zoals bijvoorbeeld youtube playbar. OLED vergt veel TLC als je hem als monitor gebruikt.
@sn0ww ken je de LG TV Companion app al? 
This application (UI and service) controls LG WebOS TVs and displays.
This application aim to be a set and forget application to:
- provide automatic management for your WebOS display, to shut off and turn on in reponse to to the PC shutting down, rebooting, entering low power modes as well as and when user is afk (idle).
- provide the user with a command line tool to turn displays on or off.
Ik sta op het punt om een G2 te kopen. Nu wordt mij aangeboden om een pixelgarantie af te kopen. De vraag komt hier geregeld voorbij.
Verkoper geeft aan dat beleid van LG 2 jaar garantie is, maar dat er 9 pixels dood mogen zijn voordat je garantie kan claimen.
Ik kan hier niet terugvinden dat er (op een enkeling na) hier gebruik van gemaakt hebben, en met oudere generatie OLEDs. Hoe zit dat met de nieuwe generatie, en de extra helderheid van een G2?
Verkoper geeft aan dat beleid van LG 2 jaar garantie is, maar dat er 9 pixels dood mogen zijn voordat je garantie kan claimen.
Ik kan hier niet terugvinden dat er (op een enkeling na) hier gebruik van gemaakt hebben, en met oudere generatie OLEDs. Hoe zit dat met de nieuwe generatie, en de extra helderheid van een G2?
[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 05-10-2022 16:40 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik snap je stelling niet helemaal. Volgens LG wordt jou aangeboden om een pixelgarantie af te kopen?DropjesLover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:14:
Ik sta op het punt om een G2 te kopen. Nu wordt ik er op gewezen dat er volgens LG mij aangeboden om een pixelgarantie af te kopen. De vraag komt hier geregeld voorbij.
De pixeldiscussie is zeer recent ook al eens gevoerd. Mijn ervaring, en mening, is dat als je dode pixels ziet (bij normaal gebruik) dat dat echt niet conform is en gewoon gerepareerd wordt. Hoewel ik de stelling van de verkoper wel begrijp, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen maar afschuiven naar de fabrikant, is dit echter niet waar. Ook na de 2 jaar mag je gewoon nog verwachten dat je tv (kosteloos) gerepareerd wordt.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23-09 16:26
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Mee eens.Wren schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:26:
[...]
Ik snap je stelling niet helemaal. Volgens LG wordt jou aangeboden om een pixelgarantie af te kopen?
De pixeldiscussie is zeer recent ook al eens gevoerd. Mijn ervaring, en mening, is dat als je dode pixels ziet (bij normaal gebruik) dat dat echt niet conform is en gewoon gerepareerd wordt. Hoewel ik de stelling van de verkoper wel begrijp, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen maar afschuiven naar de fabrikant, is dit echter niet waar. Ook na de 2 jaar mag je gewoon nog verwachten dat je tv (kosteloos) gerepareerd wordt.
Beetje vreemde verkoper wel die de regels blijkbaar niet kent.
Dankjewel maar ik gebruik Mac OS.
..........
Daar liep wat door elkaarWren schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:26:
[...]
Ik snap je stelling niet helemaal. Volgens LG wordt jou aangeboden om een pixelgarantie af te kopen?
Verkoper bied pixelgarantie aan omdat LG tot 9 defecte pixels geen garantie bied (99% ipv 100%).
Mijn vraag is dus een beetje, hoe reeel is het risico op defecte pixels, en eigenlijk ook hoe storend zijn deze, bij een 4k scherm. In perspectief, in het slechtste geval is een defect cluster bij elkaar en is net zo groot als 2 defecte pixels bij een HD scherm.
Gevoelsmatig zeg ik, moah.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik denk dat je van dat laatste uit mag gaan: moah.DropjesLover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:43:
[...]
Daar liep wat door elkaar![]()
Verkoper bied pixelgarantie aan omdat LG tot 9 defecte pixels geen garantie bied (99% ipv 100%).
Mijn vraag is dus een beetje, hoe reeel is het risico op defecte pixels, en eigenlijk ook hoe storend zijn deze, bij een 4k scherm. In perspectief, in het slechtste geval is een defect cluster bij elkaar en is net zo groot als 2 defecte pixels bij een HD scherm.
Verkoper wil gewoon graag een verzekering meeverkopen. Als dat jou extra gemoedsrust geeft en het is niet al te veel dan zeg ik: lekker doen.
het risico op defecte pixels is altijd reëel, op het grotere geheel zal het echter niet vaak voorkomen.
Ik gebruik zelf de 48" C2.sn0ww schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Oplichterij van hier tot Tokyo …DropjesLover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:14:
Ik sta op het punt om een G2 te kopen. Nu wordt mij aangeboden om een pixelgarantie af te kopen. De vraag komt hier geregeld voorbij.
Ik had het afgewezen en gezegd dat ik het risico accepteer. Iets later bied hij die pixelgarantie aan voor de helft van de eerder geboden prijs, nou dan weet je het wel.
Ik snap dat er ergens marge gemaakt moet worden maar drammerig doen over een garantiepakket is bij mij een minpuntje voor de shop-review.
BThGvNeOA
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een defecte (dode) pixel zie je niet.DropjesLover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:43:
[...]
Daar liep wat door elkaar![]()
Als het er heel veel zijn en ze geclusterd zijn dan kun je ze wel zien maar heb je ook recht op reparatie.
Bij oplichtende/brandende pixels heb je sowieso garantie want die zie je wel.
Extra pixel garantie is dus niet nodig. Hou dat geld in je zak.
Ha bij HelloTV, zeker. Zelfde ervaring. Kon in 1x een stuk goedkoper. Uiteindelijk wel gedaan, voor gemoed. 150€ op 83” is een klein verschil en 30 dagen vervangingsgarantie ipv 14. Daarnaast geen gedoe met LG, of discussies voeren de komende jaren waar ik recht op heb.DropjesLover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Ik had het afgewezen en gezegd dat ik het risico accepteer. Iets later bied hij die pixelgarantie aan voor de helft van de eerder geboden prijs, nou dan weet je het wel.
Ik snap dat er ergens marge gemaakt moet worden maar drammerig doen over een garantiepakket is bij mij een minpuntje voor de shop-review.
Weet iemand ook hoe optisch uit kan worden disabled. Het maakt niet welke geluidsuitgang ik selecteer. Geluid uit de speakers blijft. Ik kan wel alleen optisch selecteren dan komt er geen geluid uit de tv, maar geen optie om alleen geluid uit de tv te laten komen
Het gaat om een LG G2
Het gaat om een LG G2
Zelf in de elektronica gezeten. Die extra pixelgarantie is bijna pure winst voor ze. En als we dan een claim kregen, probeerden we het zelf bij de fabrikant en die loste het dan op. Kortom in 99% van de gevallen wordt die verzekering nooit aangesproken, vandaar dat de marges ook enorm zijn voor de verkoper.DropjesLover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Vanuit de winkel geredeneerd snap ik het wel. Maar het gaat om de consument. Dat die winkel erg haar best gaat doen om eigen kosten te vermijden is logisch, maar gaat diezelfde winkel net zo hard voor de klant lopen, die ze vooraf gewezen hebben op de mogelijkheid van pixel garantie is m.i. de vraag.Jumpman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:10:
[...]
Zelf in de elektronica gezeten. Die extra pixelgarantie is bijna pure winst voor ze. En als we dan een claim kregen, probeerden we het zelf bij de fabrikant en die loste het dan op. Kortom in 99% van de gevallen wordt die verzekering nooit aangesproken, vandaar dat de marges ook enorm zijn voor de verkoper.
Ook bij het omruilen heeft de winkel er wel werk van. Ik vind de marges ook wel meevallen. Voor 150€ moeten ze dan langskomen, tv halen, nieuwe brengen, oude opsturen naar LG, administratie.
Na wat wikken en wegen nog gevraagd voor hun beste prijs van een 65C2 ipv de G2, scheelde toch €175. Terwijl de specs eigenlijk zo enorm vergelijkbaar zijn en ik geen veeleisende gebruiker ben. Dus de C2 gekocht, zonder extra garanties.
Ik zit op ruim 4 meter, dus een 77" zou net beter zijn, maar die is zo veel (bijna 2x) duurder...
Eens kijken wat het verschil is ten opzichte van mn 48" plasma
Ik zit op ruim 4 meter, dus een 77" zou net beter zijn, maar die is zo veel (bijna 2x) duurder...
Eens kijken wat het verschil is ten opzichte van mn 48" plasma
BThGvNeOA
Echter komt er wel weer een muurbeugel bij de C2 om deze gelijkwaardig te maken met een G2. Een G2 en C2 moet je ook vergelijken qua beoogde montage. Een G2 kiezen om deze op het meubel te zetten zou extra kosten met zich meebrengen omdat pootjes niet in zijn begrepen.DropjesLover schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 00:14:
Na wat wikken en wegen nog gevraagd voor hun beste prijs van een 65C2 ipv de G2, scheelde toch €175. Terwijl de specs eigenlijk zo enorm vergelijkbaar zijn en ik geen veeleisende gebruiker ben. Dus de C2 gekocht, zonder extra garanties.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Een defecte pixel, ook al is het er één, zie je wel degelijk op een geheel witte achtergrond. Dat is trouwens het eerste wat ik doe, na het installeren van een tv. Checken op dode pixels. De één tolereert het en merkt er weinig van, maar ik zou me daar aan ergeren. Je kent vast wel het gezegde "one's you see it..."HoppyF schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:27:
[...]
Een defecte (dode) pixel zie je niet.
Als het er heel veel zijn en ze geclusterd zijn dan kun je ze wel zien maar heb je ook recht op reparatie.
Bij oplichtende/brandende pixels heb je sowieso garantie want die zie je wel.
Extra pixel garantie is dus niet nodig. Hou dat geld in je zak.
Overigens zijn die pixelverzekeringen een makkelijke manier voor een winkel om extra inkomsten te genereren. Je hebt het echt niet nodig met een webshop aankoop, vanwege de koop op afstand, en de kans is zeer klein dat een goed scherm, na verloop van tijd, dode of vaste pixels heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door BramViking op 06-10-2022 13:37 ]
What's the problem? Op G2 ook geldig.DropjesLover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:14:
:strip_exif()/f/image/vwInb1VakPAgBRAAIsjSkJ0D.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.lg.com/nl/oled-tv/2022/oled-warranty5 Jaar Paneelgarantie Actie!
Koop een 2022 TV SIGNATURE OLED 8K of 2022 OLED G2 TV series en geniet van 5 jaar garantie. Deze actie is geldig van 1 april 2022 t/m 30 juni 2023 bij aankoop van de geselecteerde TV modellen OLED88Z2, OLED77Z2, OLED83G2, OLED77G2, OLED65G2 en OLED55G2 bij een deelnemende retailer.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Zit bij de C2 geen muurbeugel?FeaR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:10:
[...]
Echter komt er wel weer een muurbeugel bij de C2 om deze gelijkwaardig te maken met een G2. Een G2 en C2 moet je ook vergelijken qua beoogde montage. Een G2 kiezen om deze op het meubel te zetten zou extra kosten met zich meebrengen omdat pootjes niet in zijn begrepen.

Her en der wordt er melding gemaakt van wel, maar ik kan het nergens in productbeschrijvingen terugvinden. Van de G2 overigens hetzelfde.
mucuracat schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:57:
[...]
What's the problem? Op G2 ook geldig.
[Afbeelding]
[...]
https://www.lg.com/nl/oled-tv/2022/oled-warranty

Die 5 jaar garantie is wel leuker dan de standaard 2, maar de pixelgarantie van LG is 99%, niet 100%:
En volgens wikipedia is dat:3 Uitsluitingen voor garantie
(6) Pixeldefecten binnen foutklasse 2 volgens ISO-9241-307
Class 2 panels permit any or all of the following:
2 full bright pixels
2 full dark pixels
5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted).
[ Voor 46% gewijzigd door DropjesLover op 06-10-2022 09:36 ]
BThGvNeOA
De C2 heeft enkel een standaard, en geen muurbeugel.DropjesLover schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
Zit bij de C2 geen muurbeugel?![]()
Her en der wordt er melding gemaakt van wel, maar ik kan het nergens in productbeschrijvingen terugvinden. Van de G2 overigens hetzelfde.
[...]
De G2 heeft enkel een muurbeugel, en geen standaard.
Ten opzichte van de C2 zit de G2 vele malen strakker tegen de muur. En de G2 is wel echt een stuk helderder vanwege de koelingsplaat op de achterkant.
cavanta schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:39:
[...]
De C2 heeft enkel een standaard, en geen muurbeugel.
De G2 heeft enkel een muurbeugel, en geen standaard.
Ten opzichte van de C2 zit de G2 vele malen strakker tegen de muur. En de G2 is wel echt een stuk helderder vanwege de koelingsplaat op de achterkant.

Overigens in de specificaties van hier op t.net is het verschil in helderheid (en andere specs) echt minimaal.
Even opgezocht, mn huidige tv uitvoering: Panasonic Viera TX-P42G30 weegt 20,5kg, de C2 weegt 16,5kg. En volgens mij heeft de huidige ook vesa 300x300, dus die kan gewoon op mn huidige muurbeugel

[ Voor 22% gewijzigd door DropjesLover op 06-10-2022 09:48 ]
BThGvNeOA
Klopt, maar ik vanwege de koelingsplaat in de G2 kan deze de helderheid langer aanhouden. De C2 wordt heet en zal dan ze helderheid automatisch wat verlagen.DropjesLover schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:42:
[...]
![]()
Overigens in de specificaties van hier op t.net is het verschil in helderheid (en andere specs) echt minimaal.
Nu geeft de C2 gewoon ook geweldig beeld daar niet van. Zelf heb ik ook nog een C1 staan naast mijn G2. En het verschil tussen deze 2 is echt enorm.
C2 EVO = 20% helderder dan normale displaysDropjesLover schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:42:
[...]
![]()
G2 EVO = 30% helderder dan normale displays
Dat is wat ik gelezen heb, misschien staat er een goede review op YT voor het verschil.
Thx voor het meedenken, maar de koop is al gesloten, wordt morgen geleverd.Xqlus1ve schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:47:
[...]
C2 EVO = 20% helderder dan normale displays
G2 EVO = 30% helderder dan normale displays
Dat is wat ik gelezen heb, misschien staat er een goede review op YT voor het verschil.
Ik verwacht er eigenlijk geen problemen mee. Afgezien wat gebruik als desktop beeldscherm, hoe veel langdurig witte beelden zitten er nu in games en films/series. Anders maar gewoon DC kijken ipv Marvelcavanta schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:46:
[...]
Klopt, maar ik vanwege de koelingsplaat in de G2 kan deze de helderheid langer aanhouden. De C2 wordt heet en zal dan ze helderheid automatisch wat verlagen.
Nu geeft de C2 gewoon ook geweldig beeld daar niet van. Zelf heb ik ook nog een C1 staan naast mijn G2. En het verschil tussen deze 2 is echt enorm.
BThGvNeOA
LG noemt de G-serie "Gallery Design" en de andere (OLED) TV's "Cinema Screen". Ik kan me voorstellen dat zoiets niet direct opvalt maar ergens neig ik toch wel dat dit niet verder gekeken is dan de neus lang is.DropjesLover schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
Zit bij de C2 geen muurbeugel?![]()
Google geeft mij als één van de eerste hits bijvoorbeeld deze van Coolblue als ik zoek op de G-serie van LG:
Doe ik een simpele "C2 vs G2" dan krijg ik kreten als:Deze slanke tv hangt met de meegeleverde muurbeugel strak tegen de muur.
Ja, die laatste zegt niet stellig dat de C2 geen muurbeugel mee krijgt geleverd maar aangezien het gros van de TV's op voet komt is dat informatie die vanzelfsprekend ingevuld had kunnen worden. De standaard is voet en geen muurbeugel.Het voordeel van de G2 boven de goedkopere C2 is dat deze tv heel dun is en vlak tegen de wand opgehangen kan worden met de meegeleverde muurbeugel.
Edit:
Google Images op puur het type laat de G2 ook nergens zien met voeten, de C2 in het gros van de gevallen wel. In principe is de G2 hier ook de vreemde eend en niet de C2. Zoals gezegd komt het gros van de TV's op voet en is de G2 daarin de vreemde.
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 06-10-2022 10:04 ]
Wat heb jij voor haviksogen dat je alles op die afstand fatsoenlijk kunt zien dan?sn0ww schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Of is het beeld iets vertekend door de field of view?
Als er 'problemen' zijn, is winkel vaak ook niet 100% meewerkend. Dar verzekering zal ook niet 100% zijn.DropjesLover schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
![]()
Die 5 jaar garantie is wel leuker dan de standaard 2, maar de pixelgarantie van LG is 99%, niet 100%:
[...]
En bij eventueel failliet gaan van de winkel moet je ook maar kijken je er aanspraak op kan maken.
Er zijn best grote (elektronica) winkels gevallen.
En je staat vrij om extra garantie te nemen hoor.
Net als mensen die weghulp in auto verzekering hebben en alsnog anwb ww nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 06-10-2022 11:29 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Beeld is vertekend.kaos001 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:44:
[...]
Wat heb jij voor haviksogen dat je alles op die afstand fatsoenlijk kunt zien dan?![]()
Of is het beeld iets vertekend door de field of view?
..........
Twijfel even of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar soit
Ik zit met het volgende.
Ik sta op het punt om de LG G2 65" aan te schaffen. Nu is het zo dat halverwege de wand waar ik de TV aan wil bevestigen een dubbel stopcontact en een Coax & UTP uitgang zit. Top natuurlijk dat daar zit, zodat er geen noodzaak is om een kabelgoot o.i.d. te monteren, maar beide contactdozen steken iets uit van de wand. Bovendien als de stekker van de TV in het stopcontact wordt gestopt dan steekt dat nog iets verder uit. Dit alles voorkomt dat de TV strak tegen de wand gemonteerd kan worden. Dus: heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Weet iemand een goede TV beugel (anders dan de beugel die wordt meegeleverd) waarbij de TV iets van de wand afhangt (liefst zo min mogelijk)? Of wellicht een andere oplossing om de stekker naar beneden te laten wijzen (richting de grond ipv van de muur af).
Dan nog een andere vraag: op welke hoogte achter op de G2 zit de 'wandbevestigingsunit'? Dan kan ik even opmeten in hoeverre de beugel op dezelfde plek komt als de eerdergenoemde contactdozen.
Tnx alvast
Ik sta op het punt om de LG G2 65" aan te schaffen. Nu is het zo dat halverwege de wand waar ik de TV aan wil bevestigen een dubbel stopcontact en een Coax & UTP uitgang zit. Top natuurlijk dat daar zit, zodat er geen noodzaak is om een kabelgoot o.i.d. te monteren, maar beide contactdozen steken iets uit van de wand. Bovendien als de stekker van de TV in het stopcontact wordt gestopt dan steekt dat nog iets verder uit. Dit alles voorkomt dat de TV strak tegen de wand gemonteerd kan worden. Dus: heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Weet iemand een goede TV beugel (anders dan de beugel die wordt meegeleverd) waarbij de TV iets van de wand afhangt (liefst zo min mogelijk)? Of wellicht een andere oplossing om de stekker naar beneden te laten wijzen (richting de grond ipv van de muur af).
Dan nog een andere vraag: op welke hoogte achter op de G2 zit de 'wandbevestigingsunit'? Dan kan ik even opmeten in hoeverre de beugel op dezelfde plek komt als de eerdergenoemde contactdozen.
Tnx alvast
Je zou voor het mooiste effect deze aansluitingen iets dieper de muur in kunnen freezen.Klaaf14 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:07:
Twijfel even of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar soitIk zit met het volgende.
Sig
Ja, dat zou uiteindelijk de beste optie zijn, maar geeft zoveel troep… dus ben op zoek naar een andere oplossing
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hoewel het mooier is om een G2 strak tegen de muur op te hangen kun je ook nog een gewone VESA muurbeugel gebruiken. Er zitten VESA gaten in.Klaaf14 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:07:
Twijfel even of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar soitIk zit met het volgende.
Tnx alvast
Op foto’s van de achterkant kun je deze ook zien.
Daarmee komt je TV iets van de muur af en heb je voldoende ruimte voor kabels en stopcontacten.
Ik wou graag de LG 65G2 aanschaffen als we verhuizen naar onze nieuwe woning, maar ik zie nu de 65A2 bij iBood voor 999euro en dat lijkt me wel een scherpe prijs.
Heeft er iemand een idee welke korting je op de G2 rond Black Friday zou mogen verwachten? Ik vraag me af als ik echt de extra features van de G2 ga benutten met gewoon Netflixen en TV kijken. De G2 ziet er natuurlijk wel het strakst uit aan de muur en heeft een betere helderheid zag ik. Dat zijn wel 2 mooie pluspunten.
Heeft er iemand een idee welke korting je op de G2 rond Black Friday zou mogen verwachten? Ik vraag me af als ik echt de extra features van de G2 ga benutten met gewoon Netflixen en TV kijken. De G2 ziet er natuurlijk wel het strakst uit aan de muur en heeft een betere helderheid zag ik. Dat zijn wel 2 mooie pluspunten.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
De A-serie is voor zover ik weet redelijk budget-gericht. Ik zou je adviseren om dan eens uit te kijken voor een 65C1. Zal toch nog altijd stukje goedkoper zijn dan een C2 of G2 en moet qua specs niet bepaald onderdoen voor de nieuwere generatie. Die hebben wel een EVO paneel dat iets feller is, maar je moet ze al naast elkaar hebben staan om verschil te zien.
De 65C1 is te koop rond 1.350 euro. De G1 vind je rond 1.450 euro (vooral interessant als je die aan muur wil hangen, en heeft ook al een EVO paneel). De C2 en G2 gaan toch telkens +- 400 euro duurder zitten.
Heb zelf enkele dagen terug een 77G1 gekocht, ik had gerust budget voor de C2 of G2 maar vond prijsverschil en vooral de prijs van de 77G1 zo aantrekkelijk, dat ik gerust met een 'ouder' model kon leven.
De 65C1 is te koop rond 1.350 euro. De G1 vind je rond 1.450 euro (vooral interessant als je die aan muur wil hangen, en heeft ook al een EVO paneel). De C2 en G2 gaan toch telkens +- 400 euro duurder zitten.
Heb zelf enkele dagen terug een 77G1 gekocht, ik had gerust budget voor de C2 of G2 maar vond prijsverschil en vooral de prijs van de 77G1 zo aantrekkelijk, dat ik gerust met een 'ouder' model kon leven.
[ Voor 15% gewijzigd door lapino op 07-10-2022 09:27 ]
Ik kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken maar er zit echt serieus verschil tussen een A2 en een G2, De A serie is echt de basis instap model terwijl je met een G serie toch echt een serieus goede OLED TV hebt met een flinke helderheid. Waar je misschien aan moet denken is ga je veel TV kijken overdags? Heb je last van zonneschijn in je woonkamer overdags?Broodro0ster schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:18:
Ik wou graag de LG 65G2 aanschaffen als we verhuizen naar onze nieuwe woning, maar ik zie nu de 65A2 bij iBood voor 999euro en dat lijkt me wel een scherpe prijs.
Dan is een G2 toch echt een veel betere koop ivm een hogere helderheid. Daarnaast is een C2 ook een goede koop qua helderheid als je wat krap in budget zit.
Ik denk dat je eens voor de gein moet gaan onderhandelen met HelloTV wat ze aan de prijs kunnen doen, ik denk dat 300 a 400 van een G2 prijs mogelijk moet zijn aangezien deze serie vervangen gaat worden voor een G3 begin volgend jaar.
Maar of je een A serie, daar kunnen andere misschien je beter over informeren, ik zou daar persoonlijk niet voor kiezen als ik een OLED zou kiezen, dan liever een goede QLED.
Ik doe ondertussen al bijna 10 jaar met m'n huidige TV, dus ik ben wel bereid om iets extra uit te geven voor iets waar ik (hopelijk) terug 10 jaar plezier van ga hebben.Xqlus1ve schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:26:
[...]
Ik kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken maar er zit echt serieus verschil tussen een A2 en een G2, De A serie is echt de basis instap model terwijl je met een G serie toch echt een serieus goede OLED TV hebt met een flinke helderheid. Waar je misschien aan moet denken is ga je veel TV kijken overdags? Heb je last van zonneschijn in je woonkamer overdags?
Dan is een G2 toch echt een veel betere koop ivm een hogere helderheid. Daarnaast is een C2 ook een goede koop qua helderheid als je wat krap in budget zit.
Ik denk dat je eens voor de gein moet gaan onderhandelen met HelloTV wat ze aan de prijs kunnen doen, ik denk dat 300 a 400 van een G2 prijs mogelijk moet zijn aangezien deze serie vervangen gaat worden voor een G3 begin volgend jaar.
Maar of je een A serie, daar kunnen andere misschien je beter over informeren, ik zou daar persoonlijk niet voor kiezen als ik een OLED zou kiezen, dan liever een goede QLED.
Onze verhuis zal pas voor maart-april zijn, maar ik wil liefst de TV al hebben zodat ik maar 1x hoef te boren voor de beugel en de plaatsing van onze TV kast (hang model)
En natuurlijk met de winter voor de deur kriebelt het ook om deze winter al op een grotere TV te kijken, want nu zitten we ruim 4m vanaf een 50" model.
Ik wist niet dat er zoveel verschil tussen de G2 en A2 zat. Ik denk dat ik maar verder ga sparen en nog even zal afwachten tot Black Friday. Historisch gezien waren dan de LG OLED het goedkoopst te vinden denk ik.
Bedankt voor jouw advies!
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Als je het geld er voor over hebt zou ik zonder twijfel voor de G2 gaan!Broodro0ster schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:40:
[...]
Ik doe ondertussen al bijna 10 jaar met m'n huidige TV, dus ik ben wel bereid om iets extra uit te geven voor iets waar ik (hopelijk) terug 10 jaar plezier van ga hebben.
Onze verhuis zal pas voor maart-april zijn, maar ik wil liefst de TV al hebben zodat ik maar 1x hoef te boren voor de beugel en de plaatsing van onze TV kast (hang model)
En natuurlijk met de winter voor de deur kriebelt het ook om deze winter al op een grotere TV te kijken, want nu zitten we ruim 4m vanaf een 50" model.
Ik wist niet dat er zoveel verschil tussen de G2 en A2 zat. Ik denk dat ik maar verder ga sparen en nog even zal afwachten tot Black Friday. Historisch gezien waren dan de LG OLED het goedkoopst te vinden denk ik.
Zelf heb ik naast mijn 65 G2 ook nog een 55 C1 staan, maar de beeldkwaliteit en de helderheid scheelt echt enorm.
Ik geloof je meteen, als je ze naast elkaar heb staan en 1o1 kan vergelijken. Van mijn B6 naar een C2 zal waarschijnlijk nog een veel groter verschil zijn.cavanta schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:45:
[...]
Als je het geld er voor over hebt zou ik zonder twijfel voor de G2 gaan!
Zelf heb ik naast mijn 65 G2 ook nog een 55 C1 staan, maar de beeldkwaliteit en de helderheid scheelt echt enorm.
Echter was het grootste verschil van een 50" Plasma naar mijn B6. En wat ga je ermee doen? Voor iedereen is dat anders. Ik ga absoluut niet ontkennen dat de G2 beter is tegenover de A2 / C2. Maar de vraag is wel welke tv past het beste bij jou of hem? (jouw 65G2 in ieder geval niet voor mij
A2 is budgetBroodro0ster schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:40:
[...]
Ik doe ondertussen al bijna 10 jaar met m'n huidige TV, dus ik ben wel bereid om iets extra uit te geven voor iets waar ik (hopelijk) terug 10 jaar plezier van ga hebben.
C2 heeft 20% meer helderheid dan A2 en betere processor. (geen beugel wel voet)
G2 heeft 30% meer helderheid dan A2 en zelfde processor als C2. Je kunt deze alleen ophangen (beugel zit er bij, voet niet)
Eigenlijk legt coolblue het netjes uit. Incl B2
https://www.youtube.com/watch?v=fh9CPyZnW0E
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mee eens.mucuracat schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:53:
[...]
A2 is budget
G2 heeft 30% meer helderheid dan A2 en zelfde processor als C2. Je kunt deze alleen ophangen (beugel zit er bij, voet niet)
Je koopt alleen een A als je budget echt niet toereikend is voor een C of G.
Heb je een budget waarmee je een C kunt kopen is dit de beste keuze.
Bedankt. Dat de A2 een minderwaardige CPU had, had ik nog niet gezien.mucuracat schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:53:
[...]
A2 is budget
En 30% helderheid is wel veel.
Dan valt de A2 af en ga ik voor de G2. De C2 heb ik ook bekeken, maar is niet heel veel goedkoper als de G2 als je de kortingsprijzen vergelijkt. Zeker als je dan nog een beugel moet kopen voor de C2. Wallmount is sowieso de bedoeling.
Nog even verder sparen
Bedenk je wel of je de vermeende hogere helderheid wel echt nodig hebt en niet alleen maar wil want het zit er op dus dan zal het toch wel goed zijn toch?Broodro0ster schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:08:
[...]
Bedankt. Dat de A2 een minderwaardige CPU had, had ik nog niet gezien.
Dan valt de A2 af en ga ik voor de G2. De C2 heb ik ook bekeken, maar is niet heel veel goedkoper als de G2 als je de kortingsprijzen vergelijkt. Zeker als je dan nog een beugel moet kopen voor de C2. Wallmount is sowieso de bedoeling.
Nog even verder sparen
Een oled is helder zat, dat dit niet zou zijn is in de wereld geholpen door eeuwige rivaal Samsung.
Overigens is een A model prima, misschien wat trager en je moet geen fanatieke gamer zijn die de nieuwste ontwikkelingen wil maar voor tv kijken en streamen voldoet ie echt wel.
EN!!!!Broodro0ster schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:08:
[...]
Bedankt. Dat de A2 een minderwaardige CPU had, had ik nog niet gezien.
Nog even verder sparen
G versie heeft 5 jaar garantie.
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Let wel op de voorwaarden in https://www.lg.com/nl/OLE...2_Garantievoorwaarden.pdf :mucuracat schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:39:
[...]
EN!!!!
G versie heeft 5 jaar garantie.
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
"Deze garantie is alleen geldig tegen defecte materialen en fabricagefouten met betrekking tot de displaypaneelonderdelen van het product. LG's verplichtingen zijn beperkt tot de succesvolle reparatie of, naar afhankelijk van de situatie, vervanging van het product of defecte onderdelen van het beeldscherm. Arbeid voor de reparatie of vervanging valt niet onder deze garantie en wordt aan u in rekening gebracht door het geautoriseerde LG-servicecentrum of een LG geauthorizeerde service dealer. Met de dan geldende standaardtarieven, tenzij anders vereist door de nationale wetgeving die van toepassing is op deze garantie"
Nou is het paneel veruit het duurste onderdeel, dus dat is gunstig. Maar je betaalt dus wel de gebruikelijke voorrij- en arbeidskosten.
Klopt, alle garantie bepalingen hebben voorwaarden. Ook de gene die je bij koopt.stin00 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:37:
[...]
Let wel op de voorwaarden in https://www.lg.com/nl/OLE...2_Garantievoorwaarden.pdf :
"Deze garantie is alleen geldig tegen defecte materialen en fabricagefouten met betrekking tot de displaypaneelonderdelen van het product. LG's verplichtingen zijn beperkt tot de succesvolle reparatie of, naar afhankelijk van de situatie, vervanging van het product of defecte onderdelen van het beeldscherm. Arbeid voor de reparatie of vervanging valt niet onder deze garantie en wordt aan u in rekening gebracht door het geautoriseerde LG-servicecentrum of een LG geauthorizeerde service dealer. Met de dan geldende standaardtarieven, tenzij anders vereist door de nationale wetgeving die van toepassing is op deze garantie"
Nou is het paneel veruit het duurste onderdeel, dus dat is gunstig. Maar je betaalt dus wel de gebruikelijke voorrij- en arbeidskosten.
Zonder extra garantie doet winkel/LG vaak niet moeilijk bij 'normaal' gebruik, wanneer er 'brandplekken' of kapotte pixels ontstaan. Soms moet je wel sterk in je schoenen staan, maar lukt wel.
Met 5 jr garantie zullen ze bij 'normaal' gebruik behulpzamer zijn denk ik.
Eerste 2 jaar heb je wettelijk meer rechten.
Wat heeft dat in godsnaam te maken met "net voor sluitingstijd bellen".Wren schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:49:
[...]
Niet iedereen is een IT specialist he, maar iedereen verdient wel respect voor het werk wat ze doen...
Een gesprek afmaken is gewoon onderdeel van je werk. Misschien dat jij met de rekenmachine je tijd per seconde vastlegt maar "overwerken" on een klant af te handelen is gewoon onderdeel van je taak.
Copyright and left by SED...
Haha... hou op schei uit met al die tierelantijntjes... vreselijk, mja woont hier ook nog een vrouw thuis. Die troep is inmiddels weg. (Tafeltje stoor ik me ook aan, maar na 3K uitgeven aan de tv is er geen budget meer voor een nieuwe salon tafel).. iets met prioriteitencorival schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:51:
[...]
Is het tafeltje in de woonkamer niet wat hoog, of valt dat wel mee als er iets op wordt gezet?
Er staat ook een plant voor je televisie

:strip_exif()/f/image/JjzfKg07RTsdmwnspyNOHWv3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1FKdjPMbwI3TSXrdMeZQOecN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K8ytm8cAsS0EAeEKh3rtgx1i.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag een heule grote doos gekregen...
En opgehangen. Paste prima aan mn oude muurbeugel, moest wel ff M6 boutjes en ringetjes halen (oude zat vast met M8). Zit strak zat aan de muur:)
Gelijk aan de wifi gehangen voor een software update, daarna weer er af gehaald. Kijken doen we via de Denon en de Ziggo/PS4.
Scheelt wel, €500 van mn werk voor dit soort dingen uit de werkkostenregeling.
Volgend jaar de receiver vervangen.
BThGvNeOA
Doe eens even rustig joh, ik reageerde op iets anders en dat is al lang geledenSED schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:15:
[...]
Wat heeft dat in godsnaam te maken met "net voor sluitingstijd bellen".
Een gesprek afmaken is gewoon onderdeel van je werk. Misschien dat jij met de rekenmachine je tijd per seconde vastlegt maar "overwerken" on een klant af te handelen is gewoon onderdeel van je taak.
Wat voor werk gerelateerde zaken ga je hier op uitvoeren dan?DropjesLover schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:10:
Scheelt wel, €500 van mn werk voor dit soort dingen uit de werkkostenregeling.
Volgend jaar de receiver vervangen.
Hebben de LG's een soort intelligent frame adding?
We zitten tv te kijken en het lijkt... Raar. Niet vloeiend ofzo. Iets wat ik ook had/zag/opmerkte bij een andere tv met die setting op high.
We zitten tv te kijken en het lijkt... Raar. Niet vloeiend ofzo. Iets wat ik ook had/zag/opmerkte bij een andere tv met die setting op high.
BThGvNeOA
TruMotion, de tandjes wat zit die optie diep verstopt...lapino schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:07:
TrueMotion uitzetten
Picture settings - advanced settings - clarity - helemaal onderaan scrollen.
BThGvNeOA
Deze snapte ik eigenlijk al niet vanaf mij B6, dan verkoop je de beste tv (qua kwaliteit) ter wereld, en verneuk je het compleet met truemotion!!!lapino schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:07:
TrueMotion uitzetten
Waarom wordt dit nog steeds toegepast? Wanneer komt deze functie tot nou werkelijk tot zijn recht?
Je zou verbaasd zijn mocht je weren hoeveel mensen dit graag zien, of hoeveel mensen nooit vanzeleven zelfs maar instellingen wijzigen. Het lijkt nergens op maar heel wat mensen hebben door die ‘features’ gevoel dat beeld beter is dan hun vorige tv. Kameraad had op mijn aanraden een oled gekocht twee jaar terug, recent bij hen op bezoek en beeld was echt drama. Stond op vivid of zoiets, want ‘dat is zo mooi fel’. Alles aangepast zoals het hoort, ze vonden het maar niks maar gezegd toch even door te bijten. Bij volgend bezoek beeld eens teruggezet zoals het stond, ze vonden het spuuglelijk dan.
De standaard ECO stand AAN is toch wel nummer 1 bij onzinnige standaard settingsXqlus1ve schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:23:
[...]
Deze snapte ik eigenlijk al niet vanaf mij B6, dan verkoop je de beste tv (qua kwaliteit) ter wereld, en verneuk je het compleet met truemotion!!!
Alleen maar om een gewenst energie label te krijgen.... een "woke" setting
en die gebruik ik dus altijd tijdens het browsen op de pc (sinds aanschaf van mijn C2), maar niet vanuit energie besparing overwegingenPeter711 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:02:
[...]
De standaard ECO stand AAN is toch wel nummer 1 bij onzinnige standaard settings
Alleen maar om maar een energie label te krijgen.... een "woke" setting
Beetje als je een Porsche koopt, maar hij is standaard gelimiteerd op 100pk & 120km/hr
Ok klopt, in het kader van ik heb dikke tech in huis! Maar nul verstand ervan.lapino schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:57:
Je zou verbaasd zijn mocht je weren hoeveel mensen dit graag zien, of hoeveel mensen nooit vanzeleven zelfs maar instellingen wijzigen. Het lijkt nergens op maar heel wat mensen hebben door die ‘features’ gevoel dat beeld beter is dan hun vorige tv. Kameraad had op mijn aanraden een oled gekocht twee jaar terug, recent bij hen op bezoek en beeld was echt drama. Stond op vivid of zoiets, want ‘dat is zo mooi fel’. Alles aangepast zoals het hoort, ze vonden het maar niks maar gezegd toch even door te bijten. Bij volgend bezoek beeld eens teruggezet zoals het stond, ze vonden het spuuglelijk dan.
Maar de vraag ging meer uit, wat ik gehoopt had dan allthans, is waarom hebben de reviewers en media dit niet de kop ingedrukt inmiddels?

Aan de andere kant, dat is ook genoeg of de limiet in Nederland, toch?Xqlus1ve schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:06:
[...]
en die gebruik ik dus altijd tijdens het browsen op de pc (sinds aanschaf van mijn C2), maar niet vanuit energie besparing overwegingen![]()
Beetje als je een Porsche koopt, maar hij is standaard gelimiteerd op 100pk & 120km/hr
Ik vertelde een collega over mn aankoop, zegt hij dat ie laatst (een jaar geleden) ook zo'n grote tv gekocht had. Was ook een oled, de duurste, van Samsung (en geen goedkope qled), bij de MediaMarkt. Euhm, juist jaXqlus1ve schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:09:
[...]
Ok klopt, in het kader van ik heb dikke tech in huis! Maar nul verstand ervan.
Maar de vraag ging meer uit, wat ik gehoopt had dan allthans, is waarom hebben de reviewers en media dit niet de kop ingedrukt inmiddels?
BThGvNeOA
Nee.DropjesLover schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:01:
[...]
Aan de andere kant, dat is ook genoeg of de limiet in Nederland, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 08-10-2022 11:05 ]
Ik kan het weekend wel een paar foto's maken van een LG G2 op voet, staat bij me voor een review.FeaR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:52:
[...]
LG noemt de G-serie "Gallery Design" en de andere (OLED) TV's "Cinema Screen". Ik kan me voorstellen dat zoiets niet direct opvalt maar ergens neig ik toch wel dat dit niet verder gekeken is dan de neus lang is.
[...]
[...]
Edit:
Google Images op puur het type laat de G2 ook nergens zien met voeten, de C2 in het gros van de gevallen wel. In principe is de G2 hier ook de vreemde eend en niet de C2. Zoals gezegd komt het gros van de TV's op voet en is de G2 daarin de vreemde.
Hij is op de voet gezet omdat mijn aansluitingen op de muur te hoog zitten, dus zou de G2 ook te hoog komen te hangen want hij hangt met de originele bijgesloten muur beugel strak op de muur.
De monteurs waren het bij me eens dat het geen optie was om op de muur te monteren, en hadden een juiste voet bij zich.
:strip_exif()/f/image/Mt3T6UoNZ70SDLKjfeL9IDUd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door dinandus op 10-10-2022 18:43 . Reden: De G2 voet details ]
Volgend jaar mei 23 worden de nieuwe energie labels nog anders ingezet.Xqlus1ve schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:06:
[...]
en die gebruik ik dus altijd tijdens het browsen op de pc (sinds aanschaf van mijn C2), maar niet vanuit energie besparing overwegingen![]()
Er is sprake van dat er dan helemaal geen F en of G labels verkocht mogen worden vanwege het hogere energie verbruik.
Hier in NL nog niets over gelezen, in DE al wel. Dus nu zeker nog een nieuwe 77 inch OLED aankoop in 2022.
https://www.4kfilme.de/un...m_campaign=daily-22-08-19
Ik snap dat we moeten pushen om te verduurzamen, maar als ik nou een 1000 watt slurpende tv, videokaart, magentron wil hebben moet ik dat toch lekker zelf weten?dinandus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
Volgend jaar mei 23 worden de nieuwe energie labels nog anders ingezet.
Er is sprake van dat er dan helemaal geen F en of G labels verkocht mogen worden vanwege het hogere energie verbruik.
Hier in NL nog niets over gelezen, in DE al wel. Dus nu zeker nog een nieuwe 77 inch OLED aankoop in 2022.
Zeker nu we steeds meer onze eigen stroom gaan opwekken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat een onzinnig verhaal zeg.dinandus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
Volgend jaar mei 23 worden de nieuwe energie labels nog anders ingezet.
Nee niet van jou maar van DE.
Ze zijn daar duidelijk doorgeschoten.
Plaats liever een extra zonnepaneel op je dak.
O ja, slimme Duitsers: beperk de snelheid op de wegen eens fors. Daar spaar je energie mee.
Je moet het zelf weten maar als de verkoop illegaal wordt houdt het uiteindelijk vanzelf op.Xqlus1ve schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:57:
[...]
Ik snap dat we moeten pushen om te verduurzamen, maar als ik nou een 100 watt slurpende tv, videokaart, magentron wil hebben moet ik dat toch lekker zelf weten?
Eerder werd de verkoop van ouderwetse gloeilampen al verboden terwijl destijds lampen die bij het chemisch afval moeten het enige alternatief was.

Sinds 2017 is de verkoop van stofzuigers met een vermogen boven 750 Watt verboden.
De snelheid op de snelweg is geen verplichting. Je argument slaat nergens opHoppyF schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:21:
[...]
Wat een onzinnig verhaal zeg.
Nee niet van jou maar van DE.
Ze zijn daar duidelijk doorgeschoten.
Plaats liever een extra zonnepaneel op je dak.
O ja, slimme Duitsers: beperk de snelheid op de wegen eens fors. Daar spaar je energie mee.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je zuinig met brandstof wilt omgaan als overheid dat helpen limieten op de maximale snelheid wel degelijk.Deleon78 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:36:
[...]
De snelheid op de snelweg is geen verplichting. Je argument slaat nergens op
Haalt meer uit dat een energie label op TV’s.
Lijkt wel dezelfde onzin die 15 verkondigd werd dat Plasma TV’s zulke energie slurpers waren.
Die mythe is jaren blijven hangen.
Ik heb pas een LG C2 gekocht en hoewel ik hem in de meeste gevallen fantastisch vind erger ik me kapot aan het constant heel abrupt en totaal niet subtiel dimmen van voetbalvelden (zowel in uitzendingen als in fifa).
Ik heb al geprobeerd tpc en gsr settings te veranderen in het service menu, maar dat lijkt hier niks aan te doen. Iemand dezelfde ervaring en/of enig idee of hier wat anders aan te doen is?
Google lijkt niet echt te helpen buiten tpc en gsr settings.
Edit: alle normale energy en AI settings heb ik ook uit staan.
Ik heb al geprobeerd tpc en gsr settings te veranderen in het service menu, maar dat lijkt hier niks aan te doen. Iemand dezelfde ervaring en/of enig idee of hier wat anders aan te doen is?
Google lijkt niet echt te helpen buiten tpc en gsr settings.
Edit: alle normale energy en AI settings heb ik ook uit staan.
[ Voor 6% gewijzigd door iuuk op 08-10-2022 16:57 ]
@HoppyF voor de duidelijkheid: het is geen Duitse maar Europese wetgeving.
Dus dat probleem zal hier ook opduiken.
Voorloper is er al, je ziet nu al bij diverse nieuwe tv modellen een waarschuwing in beeld als je de tv anders instelt voor betere en hogere HDR en of Dolby Vision weergaves. Als je de tv van de vooringestelde ECO het beeld anders instelt. Ook een EEG regeltje.
Voorloper is er al, je ziet nu al bij diverse nieuwe tv modellen een waarschuwing in beeld als je de tv anders instelt voor betere en hogere HDR en of Dolby Vision weergaves. Als je de tv van de vooringestelde ECO het beeld anders instelt. Ook een EEG regeltje.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Duits of Europees maakt voor mij weinig uit.dinandus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:22:
@HoppyF voor de duidelijkheid: het is geen Duitse maar Europese wetgeving.
De wetgeving schiet door op dit gebied.
Een melding op mijn TV heb ik nog niet gezien maar de Eco staat hier al vanaf het begin uit.
Ik ben wel voorstander van het zuiniger omgaan met energie.
Toevallig zijn hier vorige week zonnepanelen geïnstalleerd, duurde wel lang maar nu zijn ze er.
Beetje off topic maar mijn 55 inch C9 kan hier ruimschoots mee voorzien worden net als mijn Airco’s (lucht/lucht warmtepomp eigenlijk) die ook het huis kan verwarmen.
Ik heb trumotion bij de sports setting aan staan. Voor de rest staat hij bij alle presets uit. Dit vind ik sowieso de lastigste preset om in te stellen.Xqlus1ve schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:23:
[...]
Deze snapte ik eigenlijk al niet vanaf mij B6, dan verkoop je de beste tv (qua kwaliteit) ter wereld, en verneuk je het compleet met truemotion!!!
Waarom wordt dit nog steeds toegepast? Wanneer komt deze functie tot nou werkelijk tot zijn recht?
Ik ben serieus aan het overwegen om mijn Panasonic plasma op pensioen te laten gaan. Hetgene wat mij tot hiertoe altijd al heeft tegen gehouden om hem vroeger te vervangen is direct zonlicht op het scherm. Dit is nog altijd niet veranderd, de tv staat in een hoek van 90° tov een grote partij vensters en buiten de rolgordijnen is er niets dat dit kan beschermen. Echter is er tussen beide nog steeds een spleet waardoor er nog altijd een strook zonlicht op het scherm kan schijnen + het feit dat ik het niet zie zitten om telkens als er eens zonlicht binnen staat de boel te moeten laten zakken. In de winter kan de zon ons appartement aangenaam extra opwarmen wat met deze dure tijden welkom is.
Zijn er mensen die het risico toch genomen hebben en nergens last van hebben? Zijn het maar enkelingen die je tegen komt op internet met deze horror verhalen en hoor je van de grootste meerderheid niets omdat er niets aan de hand is?
Ik wil zooo graag mijn plasma vervangen voor een OLED maar ik wil langs de andere kant mij ook geen zorgen te hoeven maken.
LED, QLED, MiniLED,...ik denk dat ik mij aan al deze vormen ga storen aan dingen als bv blooming en geen perfect zwart 's avonds. Uiteindelijk kijk ik 99% toch 's avonds dus dan zou een OLED beter zijn, maar ja... de zon.
Zijn er mensen die het risico toch genomen hebben en nergens last van hebben? Zijn het maar enkelingen die je tegen komt op internet met deze horror verhalen en hoor je van de grootste meerderheid niets omdat er niets aan de hand is?
Ik wil zooo graag mijn plasma vervangen voor een OLED maar ik wil langs de andere kant mij ook geen zorgen te hoeven maken.
LED, QLED, MiniLED,...ik denk dat ik mij aan al deze vormen ga storen aan dingen als bv blooming en geen perfect zwart 's avonds. Uiteindelijk kijk ik 99% toch 's avonds dus dan zou een OLED beter zijn, maar ja... de zon.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
[LG OLED] Ervaringen & Discussieikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:00:
Ik ben serieus aan het overwegen om mijn Panasonic plasma op pensioen te laten gaan. Hetgene wat mij tot hiertoe altijd al heeft tegen gehouden om hem vroeger te vervangen is direct zonlicht op het scherm. Dit is nog altijd niet veranderd, de tv staat in een hoek van 90° tov een grote partij vensters en buiten de rolgordijnen is er niets dat dit kan beschermen. Echter is er tussen beide nog steeds een spleet waardoor er nog altijd een strook zonlicht op het scherm kan schijnen + het feit dat ik het niet zie zitten om telkens als er eens zonlicht binnen staat de boel te moeten laten zakken. In de winter kan de zon ons appartement aangenaam extra opwarmen wat met deze dure tijden welkom is.
Weet ik, maar dat is een post van 2017 en ondertussen zijn de OLED's wel al weter verbeterd tegen inbranding ook bv. Misschien dat het probleem met de zon ook al verbeterd is ondertussen.
Ik heb het topic al doorzocht en er zijn er die ook direct zonlicht hebben zonder problemen. Is het dan het risico waard om ook te proberen of is eerder de conclusie dat de kans groter is dat het wel gaat voorvallen dan niet?
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
(O)LED, organisch leds, die slijten sneller met zonlicht op het scherm. Risico van versneld slijtage en inbranden is ALTIJD aawezig.ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:59:
[...]
Weet ik, maar dat is een post van 2017 en ondertussen zijn de OLED's wel al weter verbeterd tegen inbranding ook bv. Misschien dat het probleem met de zon ook al verbeterd is ondertussen.
Ik heb het topic al doorzocht en er zijn er die ook direct zonlicht hebben zonder problemen. Is het dan het risico waard om ook te proberen of is eerder de conclusie dat de kans groter is dat het wel gaat voorvallen dan niet?
Ik weet niet hoe goed jouw Plasma is en van welk jaartal (al worden ze dof na jaren gebruik en komen de kleuren niet meer tot zijn recht), maar mogelijk zijn de zwart waardes van een QLED wel beter als jouw plasma. Ik weet in ieder geva dat mijn Plasma uit 2007 het makkelijk zou verliezen op alle fronten tegenover een hedendaagse QLED. Die trouwens, in een donkere kamer nooit volledig zwart weer gaf en altijd de omlijsting te zien was in een donkere kamer.
zijn in totaal 18 pagina's !ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:59:
[...]
Inbranden en versnelde slijtage heb ik geen schrik voor, dat heb je met een plasma ook en tot hiertoe ziet die van mij er nog steeds goed uit.Xqlus1ve schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
(O)LED, organisch leds, die slijten sneller met zonlicht op het scherm. Risico van versneld slijtage en inbranden is ALTIJD aawezig.
Ik weet niet hoe goed jouw Plasma is en van welk jaartal (al worden ze dof na jaren gebruik en komen de kleuren niet meer tot zijn recht), maar mogelijk zijn de zwart waardes van een QLED wel beter als jouw plasma. Ik weet in ieder geva dat mijn Plasma uit 2007 het makkelijk zou verliezen op alle fronten tegenover een hedendaagse QLED. Die trouwens, in een donkere kamer nooit volledig zwart weer gaf en altijd de omlijsting te zien was in een donkere kamer.
Het is een Panasonic 55VT60 van 2013, de laatst uitgebrachte plasma.
Ik besef wel dat een hedendaagse QLED op zo goed als alle vlakken beter gaat zijn dan mijn plasma en idd een plasma is ook niet 100% zwart, maar die heeft wel geen blooming en light bleed. Dat is de reden die mij dan langs de andere kant tegenhoud om voor een QLED te gaan.
Weet ik en ik heb de meest recentste allemaal gelezen!
Wat ik wel zeer weinig lees is dat men toch OLED's gebruikt met direct zonlicht zonder problemen. Komt dit omdat deze mensen nergens last van hebben en bijgevolg geen reden hebben om op internet vol lof te spreken omdat ze geen problemen hebben, of komt dit omdat men net WEL problemen heeft maar dat de meeste gewoon geen direct zonlicht erop hebben?
Dan dek je het scherm toch af als de tv niet gebruikt wordt?
Die optie heb ik ook overwogen al is dit niet echt elegant en hebben we een poes die graag overal aan prutst en tussen kruiptMarcel Br schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:12:
Dan dek je het scherm toch af als de tv niet gebruikt wordt?
Het is eerder de vraag of jij het risico zou willen nemen. OLED Sun Burn is zeker een dingetje. Het staat immers in de handleiding vermeld en ik heb niet al te lang geleden enkele voorbeelden gepost. Ik neig te zeggen dat eigenaren van een OLED behoren tot de groep van personen met niet veel direct licht in de kamer (anders zou men wel voor (Q)LED gaan) dan wel weten hoe met een OLED om te gaan. Natuurlijk zijn er altijd gevallen te bedenken waar het goed gaat. Mijn inziens is dit een gevalletje "Do you feel lucky, punk...".ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:55:
[...]
Wat ik wel zeer weinig lees is dat men toch OLED's gebruikt met direct zonlicht zonder problemen. Komt dit omdat deze mensen nergens last van hebben en bijgevolg geen reden hebben om op internet vol lof te spreken omdat ze geen problemen hebben, of komt dit omdat men net WEL problemen heeft maar dat de meeste gewoon geen direct zonlicht erop hebben?
Ik vrees dat dit inderdaad de conclusie is..."Do you feel lucky, punk..."FeaR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:21:
[...]
Het is eerder de vraag of jij het risico zou willen nemen. OLED Sun Burn is zeker een dingetje. Het staat immers in de handleiding vermeld en ik heb niet al te lang geleden enkele voorbeelden gepost. Ik neig te zeggen dat eigenaren van een OLED behoren tot de groep van personen met niet veel direct licht in de kamer (anders zou men wel voor (Q)LED gaan) dan wel weten hoe met een OLED om te gaan. Natuurlijk zijn er altijd gevallen te bedenken waar het goed gaat. Mijn inziens is dit een gevalletje "Do you feel lucky, punk...".
Mijn kijkpatroon is 100% OLED maar de zon beslist er anders over. Ik hoef geen super fel scherm omdat ik enkel 's avonds kijk, echter hebben deze wel een lager risico op zon schade.
Ik kwam zelf van een Panasonic VT50 en had nooit de gordijnen dicht. Zonlicht op het scherm maakte niet uit en overdag TV kijken was wel te doen. Nu met OLED heb ik standaard de in-betweens gsloten. Is het niet om zonlicht op het scherm te ontlopen is het wel omdat invallend zonlicht meer schittert/irritant is met TV kijken dan op de plasma. Net zoals plasma op sommige vlakken superieur was aan LCD maar met nukken is OLED dat eigenlijk ook.ikbenben schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:34:
[...]
Ik vrees dat dit inderdaad de conclusie is..."Do you feel lucky, punk..."![]()
Mijn kijkpatroon is 100% OLED maar de zon beslist er anders over. Ik hoef geen super fel scherm omdat ik enkel 's avonds kijk, echter hebben deze wel een lager risico op zon schade.
[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 09-10-2022 14:38 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.