Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Agent-X schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:46:
[...]

Wanneer je een PC of console hebt aangesloten is het handig om het beeld op 'game' te zetten, ivm latency. Daarnaast wil je dat de TV deze hdmi poort ziet als een 'pc';

LG Home knop (app overzicht) -> Home Dashboard (breder overzicht) --> [ kies rechtsboven de ... ] -> Edit -> Edit Inputs.
Door op het icoontje van de HDMI poorten te klikken kun je de functie toewijzen.
Ik zei toch dat ik de picture mode ‘gaming optimised’ niet kon vinden? Vandaag de input gepersonaliseerd en die van de htpc op game console gezet, en nu is de gaming mode weer beschikbaar 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:53:
[...]
Van 55 naar 77 is echt een serieus verschil! Voelt bij alsof de tv 2x zo groot is, en dat terwijl ik de 55 in mijn handen had dat ik dacht, die 55 is ook groot zeg. Maar zodra je de 77 gaat ophangen wordt je gewoon een beetje nerveus haha :')

Op 3 meter zou ik nog steeds voor de 77 gaan.
Hij voelt niet alleen 2x zo groot, hij is praktisch 2x zo groot in oppervlakte (96%) :+ http://www.displaywars.com/55-inch-16x9-vs-77-inch-16x9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcvanutrecht
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-07-2024
Goedemorgen..ik heb een nieuwe 65OledG2..2 dingen zijn me opgevallen en vind ik irritant:

1) bij standby blijft de klok staan..loopt niet mee met de tijd dus.

2) bij verlaten van bv Netflix of ander app gaat hij direkt terug naar TV..en niet naar Menu app overzicht..irritant.

Bij jullie ook of moet ik wat veranderen in de instellingen?

Dank je Marc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-07 14:41
Xqlus1ve schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:53:
[...]

Van 55 naar 77 is echt een serieus verschil! Voelt bij alsof de tv 2x zo groot is, en dat terwijl ik de 55 in mijn handen had dat ik dacht, die 55 is ook groot zeg. Maar zodra je de 77 gaat ophangen wordt je gewoon een beetje nerveus haha :')

Op 3 meter zou ik nog steeds voor de 77 gaan.
Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een C2 77 aan de muur hangen. Ik was even bang dat het te klein zou zijn aangezien ik eerst een projector met scherm had hangen (106 inch) maar het valt reuze mee.
Wat een beeld zeg! Prachtig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wardjinn schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:41:
[...]
Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een C2 77 aan de muur hangen. Ik was even bang dat het te klein zou zijn aangezien ik eerst een projector met scherm had hangen (106 inch) maar het valt reuze mee.
Wat een beeld zeg! Prachtig!
Wat de tv goedmaakt tegenover een beamer, is gewoon de pure beeld kwaliteit. Het is voor iedereen anders, de één wil zo groot mogelijk maar ik prefereer toch een stukje kleiner maar dan wel perfect beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 16:24
ben schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:20:
[...]

Ik heb zelf een LG OLED55C16 en een Denon AVR X2600H en ik hoor m.b.t. het geluid weinig tot geen verschil tussen ARC en EARC, beide manieren klinken met de PS5 uitstekend !, wel is het van belang om in het menu van de PS5 de audio indeling op "dolby" te zetten anders heb je mogelijk alleen stereo geluid.
Enige meerwaarde van EARC is wanneer je Dolby TrueHD content afspeelt via een andere HDMI ingang (b.v. een shield), steaming diensten zoals Netflix of Disney gebruik zover ik weet verder ook geen lossless audio dus de meerwaarde van de EARC uitgang is (nog) vrij beperkt.
Je moet de audio indeling juist niet op dolby of dts zetten in de playstation. Dan krijg je namelijk alleen de core dolby of dts (oldksool dolby en dts 5.1). Je moet lineaire PCM selecteren, zodat je PS (zowel PS4 als PS5) de best mogelijke audio (lossless indien aanwezig in de game) naar je receiver stuurt. Je receiver herkent het signaal niet als dolby dts of whatever, maar als multichannel. Dat komt omdat de PS de audio al heeft gedecodeerd voor je receiver.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
Xqlus1ve schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:40:
[...]

Wat de tv goedmaakt tegenover een beamer, is gewoon de pure beeld kwaliteit. Het is voor iedereen anders, de één wil zo groot mogelijk maar ik prefereer toch een stukje kleiner maar dan wel perfect beeld.
Helemaal mee eens!
De TV ging alleen niet door het trapgat dus we moesten hem in de benedengang uitpakken. Het is goed dat ik niet voor de 83" ben gegaan. ;) Deze doos was al enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:17
Hulleman schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:51:
[...]

Je moet de audio indeling juist niet op dolby of dts zetten in de playstation. Dan krijg je namelijk alleen de core dolby of dts (oldksool dolby en dts 5.1). Je moet lineaire PCM selecteren, zodat je PS (zowel PS4 als PS5) de best mogelijke audio (lossless indien aanwezig in de game) naar je receiver stuurt. Je receiver herkent het signaal niet als dolby dts of whatever, maar als multichannel. Dat komt omdat de PS de audio al heeft gedecodeerd voor je receiver.
Ter verduidelijking, gezien het voor @Xqlus1ve gaat om een Denon X3300 met enkel ARC. Ondersteunt je receiver enkel ARC dan kies je wel bitstream Dolby op de PS5, bij EARC ondersteuning kies je lineaire PCM.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Millert schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:32:
[...]

Ter verduidelijking, gezien het voor @Xqlus1ve gaat om een Denon X3300 met enkel ARC. Ondersteunt je receiver enkel ARC dan kies je wel bitstream Dolby op de PS5, bij EARC ondersteuning kies je lineaire PCM.
Had ik inderdaad niet bij stilgestaan. @Xqlus1ve heeft een HDMI 2.1 tv en zal de PS5 daar rechtstreeks op aangesloten hebben, omdat zijn receiver dat niet ondersteunt. Kan me dan voorstellen dat je met lineaire PCM tegen beperkingen aan gaat lopen via ARC en je dan alleen stereo voorgeschoteld krijgt. Thanks voor de aanvulling!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heren, Allemaal leuk dat @Xqlus1ve Maar ik heb helemaal geen PS5 :+

Volgens mij bedoelen jullie @ben ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 19-09-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 19:19

FeaR

In GoT we trust

Xqlus1ve schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:25:

Ga die eens snel regelen dan, je moet je OLED TV wel van de juiste input/media voorzien :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FeaR schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:33:
[...]

Ga die eens snel regelen dan, je moet je OLED TV wel van de juiste input/media voorzien :P
Nope, enkel PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Oh excuses, nu het toch weer over PS5 gaat, de Nvidia Shield Tube gaat retour, de Pro komt vanavond. Heb toch enige info gevonde waarom de Pro wel degelijk beter is voor 4K HDR content en de Tube was zeker niet helemaal naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zijn er meer mensen die Plex via een Shield gebruiken waarbij Dolby Atmos Logo iedere 10 seconden opkomt? Best wel irritant namelijk.

Overigens wat een verschil met de Shield Pro, het lag dus gewoon aan de Shield tube dat alles stotterde, crashte en langzaam werdt, blijkbaar is de tube 32bits en de pro 64bits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Xqlus1ve, is het volgende topic niet een bezoekje waard? 😉
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 19-09-2022 20:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Xqlus1ve schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:26:
Zijn er meer mensen die Plex via een Shield gebruiken waarbij Dolby Atmos Logo iedere 10 seconden opkomt? Best wel irritant namelijk.
Dit is het LG OLED topic, niet [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Thanks, zat gisteren te zoeken maar niet kunnen vinden |:(

Echter benieuwd of dit een LG dingetje is of het Euvel zelf in de Shield zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 12:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YW7nOUAeKJB8xFW2TxCS5JlrXMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxUTKo9mDod10fmtIZb4COi4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fxNyikNd2vm8neNPjKkFfSkjG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04PT5hPv9EGPi116XZboXfLz.jpg?f=fotoalbum_large

perfect fit :) wel verschrikkelijk ding om op te hangen, vrouw en dochters konden dit echt niet heffen dus hulp moeten inroepen van de buurman. heel zware tv.en formaat valt gewoon mee, vrouw vond het zelfs niet eens zo groot tov de 65’’. Verwend nest ;)

[ Voor 47% gewijzigd door lapino op 19-09-2022 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
HoppyF schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:19:
[...]

Je hebt dus al een paar jaar een 55 inch en nu voldoet dit formaat niet meer?
Is de huiskamer veranderd?
55 inch op 3 meter kan best maar een 65 inch kan ook.
Als je een stuk zwart karton knipt in de maat van 77 inch zie je pas echt de grootte tov een 55 inch.
Met tape komt dit niet zo goed over.
Nee, we zijn verhuisd. Hiervoor hadden we een woning waar we net iets verder van de tv zaten. De huidige tv gaat waarschijnlijk naar m’n schoonouders en zelf wil ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Dacht nog tot november te wachten maar deze LG 77" C2 is toch al iets leuker geprijsd. Was vandaag eens gepasseerd bij Vandenborre en stond hij 1000€ duurder.

https://www.plasmavisie.nl/lg-oled77c25lb

[ Voor 20% gewijzigd door Scifo83 op 20-09-2022 00:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Slaag er niet in om DD5.1 geluid naar receiver te krijgen, noch via de ingebouwde apps noch via PS5. TV is aangesloten op receiver via HDMI2 (ARC), PS5 op HDMI1. PS5 ziet alle videoformaten, en schakelt ook mooi receiver op juiste input. Maar audio blijft telkens op stereo steken. Zowel netflix, prime, games enz.

Iemand idee waar dit aan kan liggen? Receiver is geen eARC maar gewone ARC. Op PS5 staat audio ingesteld op 5.1 via AV versterker. Formaat al geprobeerd op PCM, Dolby of DTS. Geen verschil. TV zélf staat op "bitstream".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

perfect fit :) wel verschrikkelijk ding om op te hangen, vrouw en dochters konden dit echt niet heffen dus hulp moeten inroepen van de buurman. heel zware tv.en formaat valt gewoon mee, vrouw vond het zelfs niet eens zo groot tov de 65’’. Verwend nest ;)
Is dat een C of een G? De 77C2 vind ik opmerkelijk licht voor zijn maat. Tv kunnen ophangen samen met mijn vrouw (en nee ze is geen 2m Hollandse boerin :P ). Maar die van jouw zit in een verdieping, dat maakt het misschien lastiger.

Enigste waar ik nog steeds een beetje van baal is dat mijn Vogel 3305 beugel niet wil vergrendelen (CLICK!), van alles geprobeerd maar het wil voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

lapino schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 06:54:
Slaag er niet in om DD5.1 geluid naar receiver te krijgen, noch via de ingebouwde apps noch via PS5. TV is aangesloten op receiver via HDMI2 (ARC), PS5 op HDMI1. PS5 ziet alle videoformaten, en schakelt ook mooi receiver op juiste input. Maar audio blijft telkens op stereo steken. Zowel netflix, prime, games enz.

Iemand idee waar dit aan kan liggen? Receiver is geen eARC maar gewone ARC. Op PS5 staat audio ingesteld op 5.1 via AV versterker. Formaat al geprobeerd op PCM, Dolby of DTS. Geen verschil. TV zélf staat op "bitstream".
Daardoor gok ik toch dat de TV niet in staat gesteld op "passthrough" maar op PCM. Maximaal aantal kanalen LPCM wat via S/PDIF dan wel HDMI ARC kan is twee. Verder PlayStation instellen op Dolby Digital, is eigenlijk de enige optie die mogelijk is. DTS snap de TV niet waardoor je ook terug valt naar default (stereo) en LPCM is dus te weinig bandbreedte.

Aanvullend:
Aangezien het issue speelt met externe bron en ingebouwde apps doet ook naar de TV kijken aangezien dat de overkoepelende factor is.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 20-09-2022 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is een 77G1. Achterkant is volledig van metaal, tv weegt dik 40kg. Maar goed, hij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
FeaR schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:38:
[...]

Daardoor gok ik toch dat de TV niet in staat gesteld op "passthrough" maar op PCM. Maximaal aantal kanalen LPCM wat via S/PDIF dan wel HDMI ARC kan is twee. Verder PlayStation instellen op Dolby Digital, is eigenlijk de enige optie die mogelijk is. DTS snap de TV niet waardoor je ook terug valt naar default (stereo) en LPCM is dus te weinig bandbreedte.

Aanvullend:
Aangezien het issue speelt met externe bron en ingebouwde apps doet ook naar de TV kijken aangezien dat de overkoepelende factor is.
Was inderdaad setting op tv, moest ergens op "passeren" staan ipv standaard setting. Nu switchen interne apps en de PS5 mooi naar DD5.1 . Op de PS5 ingesteld op "Dolby". Rare is wel dat PS5 op dashboard ook DD5.1 toont op receiver. Niks erg maar vond het beetje bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Xqlus1ve schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:25:

haha nice! Heb je toch vast wat advies in de pocket :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

lapino schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:49:
[...]
Rare is wel dat PS5 op dashboard ook DD5.1 toont op receiver. Niks erg maar vond het beetje bizar.
Dat is volgens mij correct. De Xbox One had dit ook, die stuurde altijd de ingestelde codec uit ongeacht of de bron stereo weer aan het geven was zoals op bijvoorbeeld het home screen / dash board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
Scifo83 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 00:30:
Dacht nog tot november te wachten maar deze LG 77" C2 is toch al iets leuker geprijsd. Was vandaag eens gepasseerd bij Vandenborre en stond hij 1000€ duurder.

https://www.plasmavisie.nl/lg-oled77c25lb
Ik heb de C2 77 voor 2899 gekregen bij HelloTV maar dat kwam doordat ik via hun online vragenformulier deze prijs kreeg aangeboden. Dat bleek dus om een 2e hands te gaan en dat wilde ik niet. Toen alsnog een gloednieuwe voor dezelfde prijs gekregen.
Waarschijnlijk heb ik veel mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:12
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:16:
[...]

Is dat een C of een G? De 77C2 vind ik opmerkelijk licht voor zijn maat. Tv kunnen ophangen samen met mijn vrouw (en nee ze is geen 2m Hollandse boerin :P ). Maar die van jouw zit in een verdieping, dat maakt het misschien lastiger.

Enigste waar ik nog steeds een beetje van baal is dat mijn Vogel 3305 beugel niet wil vergrendelen (CLICK!), van alles geprobeerd maar het wil voor geen meter.
Ik had dat ook met mijn Vogel beugel, deze zat niet helemaal vlak op de muur. Ik heb toen op èèn hoek een klein opvulplaatje tussen muur en beugel geplaatst en toen lukte het wel. Geen idee of je dat al bekeken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:48:
Is een 77G1. Achterkant is volledig van metaal, tv weegt dik 40kg. Maar goed, hij hangt.
Christus te paard, wat een belachelijk gewicht voor een OLED :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:42
Het hogere gewicht van de G2 series zal mede komen door de grote van de heatsink. Juist dit maakt deel uit van de kracht van deze geweldige prachtige OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

dinandus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:16:
Het hogere gewicht van de G2 series zal mede komen door de grote van de heatsink. Juist dit maakt deel uit van de kracht van deze geweldige prachtige OLED.
Wat een verschil, 77C2 (20,8kg) heeft een boost van 20% en de G2 volgens mij 30% in brightness, maar wel ff 15kg zwaarder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Mijn 65" was een C7 en die woog eigenlijk niet zo heel veel, maar was ook veel plastic. Die 77G1 is echt wel één grote brok metaal, ongelooflijk hoe goed die afgewerkt is en hoe stevig die voelt. Heb een zéér zware (draaibare/uitrekbare) muurbeugel maar is toch randje qua stevigheid. Moet tv niet teveel aanraken of hij schommelt of hangt nét niet waterpas meer. Kan de meegeleverde beugel niet gebruiken wegens heel specifieke installatie hier (zie foto)

Was niet zo dat ik per sé een G-model wou, maar de 77C1 was nergens te vinden en de C2 toch een stukje duurder. Heb voor de 77G1 een kleine 2.600 euro betaald wat me toch goeie prijs leek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-p4Jn8HGtmxFWAzm4XfHYpaK0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1apcXCDzWgzmLn7qvHJ9iHoo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door lapino op 20-09-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:28
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:16:
[...]
Ik ga er van uit dat je dit al geprobeerd hebt, maar heb je het blokje met het Vogel's logo achter op de verticale strip terug gezet naar de originele positie (plat)? Als de tv wordt ontgrendeld komt dit blokje omhoog (als ik me niet vergis) en klikt ie volgens mij niet bij het terug ophangen van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Basfr schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:06:
[...]

Ik ga er van uit dat je dit al geprobeerd hebt, maar heb je het blokje met het Vogel's logo achter op de verticale strip terug gezet naar de originele positie (plat)? Als de tv wordt ontgrendeld komt dit blokje omhoog (als ik me niet vergis) en klikt ie volgens mij niet bij het terug ophangen van de tv.
Momenteel durf ik er ff niet meer aan te zitten :P

Maar ik zal op een later tijdstip nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:46:

Was niet zo dat ik per sé een G-model wou, maar de 77C1 was nergens te vinden en de C2 toch een stukje duurder. Heb voor de 77G1 een kleine 2.600 euro betaald wat me toch goeie prijs leek.

[Afbeelding]
Ik denk dat dat een nette prijs is voor een G1, de 77C2 heeft mij 2760 gekost zonder extra garantie.

Mooie opstelling trouwens, ook leuk gedaan met de led strip d:)b toevallig ook nog Hue Sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nope, toen we dat hebben geplaatst was er nog niet veel sprake van Hue. Achteraf gezien zou dat wel fijn zijn, nu is het een led aan/uit die soms wat te fel is. Niet zo evident om die te switchen ook, maar is ook niet zo dringend. Al genoeg geld gespendeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:13:
Nope, toen we dat hebben geplaatst was er nog niet veel sprake van Hue. Achteraf gezien zou dat wel fijn zijn, nu is het een led aan/uit die soms wat te fel is. Niet zo evident om die te switchen ook, maar is ook niet zo dringend. Al genoeg geld gespendeerd :)
Ach je moet altijd een doel hebben voor de toekomst, anders verveel je je (als ik voor mijzelf mag spreken) :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
Geloof me, met een dochter die niet aan hogere studies is begonnen, een dochter die net aan middelbaar is begonnen, stijgende energieprijzen, gedoe op werk, vrouw die net in onderwijs is gestart als bijverdienste en zorgen rond energieprijzen en inflaties, heb ik genoeg qua doelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcvanutrecht
Goedemorgen..heb de vraag al eens gesteld of zit ik op het foute Forum?

ik heb een nieuwe 65OledG2..2 dingen zijn me opgevallen en vind ik irritant:

1) bij standby blijft de klok staan..loopt niet mee met de tijd dus.

2) bij verlaten van bv Netflix of ander app gaat hij direkt terug naar TV..en niet naar Menu app overzicht..irritant.

Bij jullie ook of moet ik wat veranderen in de instellingen?

Dank je Marc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:31
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:12:
[...]
Christus te paard, wat een belachelijk gewicht voor een OLED :')
De G2 is juist lichter dan de G1.

G1 77" 42.6 KG
G2 77" 35.1 KG
G2 83" 40.9 KG

Gisteren de G2 83" opgehangen. Moet zeggen dat het formaat nog even wennen is, zeker met snelle bewegingen. Ik kom van Plasma dus weet niet of het vooral wennen is aan OLED, of aan het formaat (of beide)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

marcvanutrecht schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:35:
Goedemorgen..heb de vraag al eens gesteld of zit ik op het foute Forum?
Ik zie enkele mogelijke opties. Het is je goed recht om na 24 uur te kicken maar of het het gewenste effect heeft is een tweede. Het komt ongeduldig over. Waarbij ik door de toon van de post mezelf niet geroepen voel om direct te reageren. Daarnaast is de vraagstelling dubieus. In stand-by is het beeld van mijn TV uit, het laat in ieder geval geen klok zien. Als laatste verwachten we op GoT eigen inzet, een deel eigen onderzoek. Hoe de vragen nu gepost zijn komt het over als dumpen. Dat laatste wordt kracht bijgezet doordat je direct na het posten van je vragen het forum verlaat. Oftewel, je voegt op die manier zelf niets toe aan de community en wil alleen antwoorden hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 20-09-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
corival schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:30:
[...]

De G2 is juist lichter dan de G1.

G1 77" 42.6 KG
G2 77" 35.1 KG
G2 83" 40.9 KG

Gisteren de G2 83" opgehangen. Moet zeggen dat het formaat nog even wennen is, zeker met snelle bewegingen. Ik kom van Plasma dus weet niet of het vooral wennen is aan OLED, of aan het formaat (of beide)
Ergens info waarom dit het geval zou zijn? Andere materialen? Eigenlijk verbazingwekkend dat mijn 77"G1 dus méér weegt dan een G2 83" ??!

nvm, gevonden : de G2 is carbon fiber, de G1 metaal.

[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 20-09-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:20:
[...]

Ach je moet altijd een doel hebben voor de toekomst, anders verveel je je (als ik voor mijzelf mag spreken) :P
Ik was bijna vergeten dat ik nog een Hue Sync kastje had liggen.
Werkt prima!
(wel een overprijsde hardware oplossing en niet voor alle Hue lampen geschikt)

Ben jij nog verder gekomen met een software/plugin oplossing?

En @lapino; Voor die opstelling zou ik zeker een Hue ledstrip overwegen. Het is helaas wel weer (te) veel geld aangezien je in ieder geval ook een Hue bridge nodig hebt en voor een hardware Ambilight oplossing ook nog een Sync Box (of die zojuist benoemde software oplossing).
Aangezien ik dat spul al bezit is het makkelijk praten besef ik.

edit; deel je bron eens mbt je bovenstaande bevindingen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Agent-X op 20-09-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Agent-X schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:51:
[...]

Ik was bijna vergeten dat ik nog een Hue Sync kastje had liggen.
Werkt prima!
(wel een overprijsde hardware oplossing en niet voor alle Hue lampen geschikt)

Ben jij nog verder gekomen met een software/plugin oplossing?

En @lapino; Voor die opstelling zou ik zeker een Hue ledstrip overwegen. Het is helaas wel weer (te) veel geld aangezien je in ieder geval ook een Hue bridge nodig hebt en voor een hardware Ambilight oplossing ook nog een Sync Box (of die zojuist benoemde software oplossing).
Aangezien ik dat spul al bezit is het makkelijk praten besef ik.

edit; deel je bron eens mbt je bovenstaande bevindingen ;)
Ik ben helaas nog niet verder gekomen, de NS Pro heeft helaas dezelfde euvel en op het Nvidia Forum (inclusief op tweakers) ben ik nog niet wijzer geworden helaas.

Heeft @lapino niet een bridge daar liggen naast zijn Shield Pro? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb hier eea van hue liggen hoor, maar die nis op zich is ongeveer 180cm x 220cm x 180cm. Dus al vrij lange strip nodig en dan moet ik die nog kunnen wegwerken ook. Ooit misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:01:
[...]

Ik ben helaas nog niet verder gekomen, de NS Pro heeft helaas dezelfde euvel en op het Nvidia Forum (inclusief op tweakers) ben ik nog niet wijzer geworden helaas.

Heeft @lapino niet een bridge daar liggen naast zijn Shield Pro? :P
Gebruik jij dit? -> NS Pro.

Wat is ook alweer het euvel?
Er is dus ook geen Hue bridge in gebruik/in bezit?

En @lapino; Een alternatief is 2 van die kleine staande Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Agent-X schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:27:
[...]

Gebruik jij dit? -> NS Pro.

Wat is ook alweer het euvel?
Er is dus ook geen Hue bridge in gebruik/in bezit?

En @lapino; Een alternatief is 2 van die kleine staande Hue lampen.
Bridge V2, Windows Hue Sync.

Op NS Pro (Nvidia Sield Pro) gebruik ik dus 'Hue Stream' en 'Hue Essentials', beide hebben sync software, beide hebben de euvel dat sync stopt na een minuut oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vraagje rond hue-integratie. Heb die net eens gekoppeld maar dan zie ik letterlijk ALLE lampen, inclusief de tuinverlichting. Sommige binnenlampen staan er dan weer niet op. Ik zie nergens instelling om bepaalde lampen wél of niet te tonen op de tv. Kan je dat ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:45:
Vraagje rond hue-integratie. Heb die net eens gekoppeld maar dan zie ik letterlijk ALLE lampen, inclusief de tuinverlichting. Sommige binnenlampen staan er dan weer niet op. Ik zie nergens instelling om bepaalde lampen wél of niet te tonen op de tv. Kan je dat ergens instellen?
Ja. Je kunt groepen aanmaken en apart voor de TV een 'entertainment ruimte' aanmaken.
Deze optie zal ook weergeven welke lampen hier geschikt voor zijn.
Mijn woning zit vol met spotjes en een paar living colors en ook de eerder genoemde lightstrip en recentere staanders die vlot genoeg de 'ambilight/entertainment' ervaring kunnen weergeven/verwerken.

@Xqlus1ve; ik kan je niet meer volgen over hoe je wat gebruikt nu :)

Je hebt toch GEEN 'Hue Sync' kastje van Signify?
Hoe gebruik je de oplossingen die je benoemd. Zijn dat apps die ergens op draaien?

edit; NS pro is niet een ander kastje maar gewoon de Shield...doh :P

Je kunt volgens mij niet op systeem level dat soort applicaties fatsoenlijk gebruiken en volgens mij bevestig je dat.
Kijk voor de grap eens hoe het werkt indien je Kodi gebruikt als mediaspeler en dan een Hue plugin?

[ Voor 13% gewijzigd door Agent-X op 20-09-2022 18:58 . Reden: doh edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:38:
Bridge V2, Windows Hue Sync.

Op NS Pro (Nvidia Sield Pro) gebruik ik dus 'Hue Stream' en 'Hue Essentials', beide hebben sync software, beide hebben de euvel dat sync stopt na een minuut oid.
Ik heb daar ook al eens met gespeeld in het verleden, kon mij niet echt bekoren vwb werking.

Heb al van alles in gebruik gehad als "Ambilight" alternatief in het verre en recente verleden. Na de overstap van een door Windows aangedreven HTPC naar Android TV ben ik dus ook even met Hue aan de slag gegaan, maar dat werd hem dus niet.

Het Govee alternatief was leuk bedacht maar ook verre van ideaal.

Icm mijn "dom" ingestelde HDR10 only Oled, is het onderstaande oplossing geworden, en dan in de Pro uitvoering. Ook niet 100% zaligmakend voor iedereen maar voor mij werkt deze set ideaal.

pricewatch: Lytmi Neo Sync Box & TV Backlight Kit - HDMI 2.0

Testing, one, two ...

• Wardjinn
Vraagje aan de mensen hier: kijken jullie het liefst in een donkere kamer naar je Oled? Of is de kamer redelijk verlicht? Ikzelf vind donker het mooist voor de kleuren maar het laat bij mij ook niet echt de randen van m'n Oled zien waardoor de immersie wat groter is.
Ik heb nu wel een cheap ledstripje achter de Oled hangen maar dat haalt het immersie effect wel een beetje weg. Ik woon alleen trouwens dus geen stampende vrouw achter me ;)

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wardjinn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:13:
Vraagje aan de mensen hier: kijken jullie het liefst in een donkere kamer naar je Oled? Of is de kamer redelijk verlicht? Ikzelf vind donker het mooist voor de kleuren maar het laat bij mij ook niet echt de randen van m'n Oled zien waardoor de immersie wat groter is.
Ik heb nu wel een cheap ledstripje achter de Oled hangen maar dat haalt het immersie effect wel een beetje weg. Ik woon alleen trouwens dus geen stampende vrouw achter me ;)
Dat is volledig afhankelijk van welke film en de sfeer;
Horror, Thriller = donkere kamer (zelfs geen kaarsjes)
Romantiek, Comedy, Drama = verlichting aan zoals vloerstaande lampen
Animatie, Manga = Hue aan, kamer mag verlicht zijn.
Actie, SF, Fantasy, Hue aan, overige lampen uit voor immersion

Nadeel van de Oled is dat hij nogal reflecteerd dus als je lampen aan de zijkant of achterkant heb staan dan zie je die continu in je scherm. Ik gebruik overigens geen ledstrip maar 2 Hue Play bars die op mijn tv meubel staan, die gebruiken we als sfeer verlichting en Hue sync voor Immersion. Voordeel is wel dat met Hue sync met donkere scenes je lampen ook uit gaan of heel zwak branden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeker de 4k DV series en films verduister ik mijn kamer bijna helemaal. Normale betere series zorg ik wel dat het licht gedimd wordt. Maar spelletjes en sport en dergelijke in normaal licht.

Ik vind verduistering vaak fijn vanwege de mindere afleiding. Puur en alleen het beeld van de TV trekt me beter een serie in.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Wardjinn
Xqlus1ve schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:21:
[...]

Dat is volledig afhankelijk van welke film en de sfeer;
Horror, Thriller = donkere kamer (zelfs geen kaarsjes)
Romantiek, Comedy, Drama = verlichting aan zoals vloerstaande lampen
Animatie, Manga = Hue aan, kamer mag verlicht zijn.
Actie, SF, Fantasy, Hue aan, overige lampen uit voor immersion

Nadeel van de Oled is dat hij nogal reflecteerd dus als je lampen aan de zijkant of achterkant heb staan dan zie je die continu in je scherm. Ik gebruik overigens geen ledstrip maar 2 Hue Play bars die op mijn tv meubel staan, die gebruiken we als sfeer verlichting en Hue sync voor Immersion. Voordeel is wel dat met Hue sync met donkere scenes je lampen ook uit gaan of heel zwak branden 8)
Top! Ik zag laatst die Hue Play bars in de aanbieding bij Media Markt en zat nog te twijfelen. Je hebt natuurlijk een bridge en Hue sync nodig maar dit onthou ik wel voor later. Gaat een beetje prijzig worden zo. ;)
Afgelopen zondag Blade Runner 4K gekeken in het donker en dat was puur genieten.
ArthurMorgan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:29:
[...]

Zeker de 4k DV series en films verduister ik mijn kamer bijna helemaal. Normale betere series zorg ik wel dat het licht gedimd wordt. Maar spelletjes en sport en dergelijke in normaal licht.

Ik vind verduistering vaak fijn vanwege de mindere afleiding. Puur en alleen het beeld van de TV trekt me beter een serie in.
Dolby Vision is inderdaad erg mooi maar de ondertitels worden kleine schijnwerpers in een donkere kamer. Denk je dat daar nog iets aan te doen is, behalve de ondertitels uitzetten?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ligt aan de app, Toen ik nog Netflix had gebruikte ik een apart DV account waar ik de ondertiteling op semi transparant had staan. Via de Chromecast met google TV die ik nu voornamelijk gebruik heb ik sowieso de ondertiteling wat minder fel. En in DV geeft dat dus ook geen problemen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Wardjinn
ArthurMorgan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:44:
Ligt aan de app, Toen ik nog Netflix had gebruikte ik een apart DV account waar ik de ondertiteling op semi transparant had staan. Via de Chromecast met google TV die ik nu voornamelijk gebruik heb ik sowieso de ondertiteling wat minder fel. En in DV geeft dat dus ook geen problemen.
Oke, bedankt voor de tip. Ik gebruik de Shield pro voor Netflix enzo dus misschien kan ik iets uitvogelen daarmee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:56

daffie82

Minisforum UM773 Lite

donker.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

• marcvanutrecht
FeaR schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:00:
[...]

Ik zie enkele mogelijke opties. Het is je goed recht om na 24 uur te kicken maar of het het gewenste effect heeft is een tweede. Het komt ongeduldig over. Waarbij ik door de toon van de post mezelf niet geroepen voel om direct te reageren. Daarnaast is de vraagstelling dubieus. In stand-by is het beeld van mijn TV uit, het laat in ieder geval geen klok zien. Als laatste verwachten we op GoT eigen inzet, een deel eigen onderzoek. Hoe de vragen nu gepost zijn komt het over als dumpen. Dat laatste wordt kracht bijgezet doordat je direct na het posten van je vragen het forum verlaat. Oftewel, je voegt op die manier zelf niets toe aan de community en wil alleen antwoorden hebben.
Dank je..je hebt gelijk. Waren ook maar simpele vragen die je als gebruiker van een nieuwe OLED LG gelijk zou opvallen. Blijkbaar is hier niemand die een nieuwe heeft. PS met standby bedoelde ik screensaver...degene die een LG heeft weet gelijk waar ik het over heb.

PS de Tweakers Podcast luister ik altijd..goed gemaakt.

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

marcvanutrecht schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:00:
[...]

Dank je..je hebt gelijk. Waren ook maar simpele vragen die je als gebruiker van een nieuwe OLED LG gelijk zou opvallen. Blijkbaar is hier niemand die een nieuwe heeft. PS met standby bedoelde ik screensaver...degene die een LG heeft weet gelijk waar ik het over heb.

Misschien ligt het aan mij, maar vind je uitleg wat karig. Er zijn hier zat mensen met een C2/G2 dus je bent echt niet de enigste met een 2022 model OLED tv van LG :| . Maar de klok met standby zegt mij vrij weinig.

Er zijn mogelijk twee dingen, of je hebt scherm altijd aan optie aan staan ergens in het menu, of het is tijd voor een fabriek reset van je TV.

Voor de duidelijkheid, als ik mijn tv uitzet dan zie ik kortstondig een LG logo en daarna is de tv UIT, geen klok of andere beelden aanwezig.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:59
[...]

Ik zie pagina’s vol met posts over de c2 en g2… lees je wel mee?

Ik denk dat het handig is als je ff een fotootje of filmpje toevoegt, want het moge duidelijk zijn dat wij geen idee hebben waar je het over hebt.
Meestal is dat een goed teken dat je vraag niet helder is gesteld.

• Wardjinn
Xqlus1ve schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:13:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar vind je uitleg wat karig. Er zijn hier zat mensen met een C2/G2 dus je bent echt niet de enigste met een 2022 model OLED tv van LG :| . Maar de klok met standby zegt mij vrij weinig.

Er zijn mogelijk twee dingen, of je hebt scherm altijd aan optie aan staan ergens in het menu, of het is tijd voor een fabriek reset van je TV.

Voor de duidelijkheid, als ik mijn tv uitzet dan zie ik kortstondig een LG logo en daarna is de tv UIT, geen klok of andere beelden aanwezig.
Inderdaad, hier precies hetzelfde. Een klok op het scherm zou ik direct uitzetten.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heeft ie er toch weer 3 te pakken die happen :+

Testing, one, two ...

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:42
De klok heeft te maken met je instellingen, zag dit net ook voorbij komen, ben bezig met een 1e set up voor mijn test toestel, een G2, mijn 1e LG tv. Mag een review gaan schrijven na paar weken dit topmodel te mogen testen. Ik kies voor de landschappen als de tv even tussendoor op standby mag staan.
1e indruk is top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

[...]
Blijkbaar is hier niemand die een nieuwe heeft. PS met standby bedoelde ik screensaver...degene die een LG heeft weet gelijk waar ik het over heb.
Ik weet niet wat je met dat deel van je post probeert te bereiken? Het komt over als een verwijt richting ons terwijl, naar mijns inziens, jij nog steeds met één nul achter staat. Dergelijk commentaar laat zien dat je hier niet meeleest. Dan had je gelezen dat er genoeg eigenaren zijn hier met een current gen (of überhaupt een LG OLED...). Oftewel het zet mijn eerdere post dat je alleen je vragen dumpt en verder niets gelezen hebt kracht bij. Een typische helpdesker waar een community geen baat bij heeft en dus mogelijk logischerwijs genegeerd wordt. Een community is geven en nemen, dit neigt naar alleen het laatste.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 22-09-2022 18:22 ]

• ShadowMaster82
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoi,

Kan iemand mij helpen om mijn geluid configuratie goed te krijgen?
Heb een LG Oled 77G2 en een Onkyo TX-NR696
TV is ingesteld op ARC net als de Onkyo, echter als ik o pde TV Youtube of Netflix gebruik geen geluid.
Zet ik de TV op optisch en den versterker ook, dan heb ik wel geluid, maar geen 5.1
Wat doe ik verkeerd in de instellingen?

Kon hier zo snel niks over vinden.

grtz,

Shadowmaster

• Millert
@ShadowMaster82 Staat digitaal geluid uit op passeren?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Wardjinn
hardware-lover schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:29:
Heeft ie er toch weer 3 te pakken die happen :+
Het was even saai op de werkvloer ;)

• lapino
Dit inderdaad nakijken, was bij mij ook probleem.

Vraagje: is er een andere screensaver dan het vuurwerk op de G1 en kan je timing aanpassen? Vind setting niet meteen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ShadowMaster82 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:15:
Hoi,

Kan iemand mij helpen om mijn geluid configuratie goed te krijgen?
Heb een LG Oled 77G2 en een Onkyo TX-NR696
TV is ingesteld op ARC net als de Onkyo, echter als ik o pde TV Youtube of Netflix gebruik geen geluid.
Zet ik de TV op optisch en den versterker ook, dan heb ik wel geluid, maar geen 5.1
Wat doe ik verkeerd in de instellingen?

Kon hier zo snel niks over vinden.

grtz,

Shadowmaster
YouTube is geen stereo dus daar kan je surround niet mee testen, Netflix is de betere optie. Als je via S/PDIF wel geluid hebt maar slechts stereo dan staat de TV niet op passeren maar op LPCM. S/PDIF en HDMI ARC zijn gelimiteerd tot twee kanalen in LPCM. Die instelling sowieso aanpassen want ook voor HDMI ARC heb je die dus nodig. Qua geen geluid over HDMI ARC is lastiger te verklaren aangezien je aangeeft dat beide devices wel op HDMI ARC staan. HDMI CEC ook geactiveerd?

• Morenoo91
  • Laatst online: 14-06 13:49

Morenoo91

Flexible Mexican

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een een 65g2
Echter blijkt nu dat als de zon op een bepaald moment laag hangt er direct zonlicht op de tv komt als we de gordijnen open hebben.. is dit schadelijk voor de tv?
Foto bijgevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQxYR2gqAhQyqUMZUcBDWnyWpUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDUy6ws8MHl1pP04IySrjwwt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door Morenoo91 op 22-09-2022 18:21 ]

PSN: MGFlexican.

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-07 18:58
Dat kan inderdaad wel schadelijk zijn.

Sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Meessen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
cavanta in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Edit:
Ik wist dat er nog een voorbeeld was, die bleek een eigen topic te hebben: LG GX 55 oled schaduw links onderaan

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 22-09-2022 18:40 ]

• ShadowMaster82
Dank voor je reactie.
Passeren stond eerst uit, aan maakt echter geen verschil.

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wist ik niet, en klinkt volledig logisch, maar goed dat mijn OLED nooit een straaltje zon ziet _/-\o_

• ShadowMaster82
FeaR schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:03:
[...]

YouTube is geen stereo dus daar kan je surround niet mee testen, Netflix is de betere optie. Als je via S/PDIF wel geluid hebt maar slechts stereo dan staat de TV niet op passeren maar op LPCM. S/PDIF en HDMI ARC zijn gelimiteerd tot twee kanalen in LPCM. Die instelling sowieso aanpassen want ook voor HDMI ARC heb je die dus nodig. Qua geen geluid over HDMI ARC is lastiger te verklaren aangezien je aangeeft dat beide devices wel op HDMI ARC staan. HDMI CEC ook geactiveerd?
Dank voor je reactie.
Netflix en Youtube geven beide geen geluid via ARC.
CEC staat aan.

SPDIF heb ik wel geluid, vind het alleen heel vreemd dat ARC niet werkt.
Heb zowat alle instellingen in de TV geprobeerd maar niks werkt.

Playstation 5 zit rechtstreeks in de TV en die geeft wel goed geluid via de versterker :?

• Leaky
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 23:23
Ik ben inmiddels twee weken via Wifimedia in het bezit van een LG OLED 65C2LB. Qua beeld zeer tervreden maar worstel nog wel met een probleem vwb het geluid. De TV is middels een optische kabel verbonden met mijn ROTEL RSX 1057 AV-receiver. Bij het inschakelen van live TV óf bij het overschakelen van TV naar bijv. Netflix hoor je van die digitale "clicks" over de speakers en zie je in het display dat de receiver wisselt tussen Dolby Digital en Dolby Prologic. Het is net of hij de audio bitstream niet goed begrijpt. Dit duurt een seconde soms wat langer en daarna pakt hij het geluid verder goed op. Dit effect doet zich niet altijd voor maar wel zeer regelmatig.
Mijn vorige TV een Panasonic Plasma was op dezelfde manier aangesloten en toen had ik hier geen last van.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 13:04
ShadowMaster82 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:50:
[...]

Dank voor je reactie.
Netflix en Youtube geven beide geen geluid via ARC.
CEC staat aan.

SPDIF heb ik wel geluid, vind het alleen heel vreemd dat ARC niet werkt.
Heb zowat alle instellingen in de TV geprobeerd maar niks werkt.

Playstation 5 zit rechtstreeks in de TV en die geeft wel goed geluid via de versterker :?
Klinkt gek, neem aan dat je beide apparaten al eens spanningsloos hebt gemaakt (met en zonder kabel)? Dat reset CEC issues die regelmatig ontstaan bij sommige mensen met hdmi helaas...
En hoe oud is je kabel, misschien probeert hij er iets overheen te sturen wat de kabel niet meer kan door ouderdom?

[ Voor 8% gewijzigd door andries98 op 22-09-2022 19:30 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Leaky schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:01:
...en zie je in het display dat de receiver wisselt tussen Dolby Digital en Dolby Prologic.
Wisselt de bron daadwerkelijk ook van surround (Dolby Digital) naar stereo (Dolby Pro Logic)? Dan is het mijns inziens normaal gedrag, dat doet elke receiver bij het wisselen van track/codec. Als je van Dolby Digital naar Dolby Digital gaat zou het niet voor moeten komen.

• ShadowMaster82
andries98 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:29:
[...]

Klinkt gek, neem aan dat je beide apparaten al eens spanningsloos hebt gemaakt (met en zonder kabel)? Dat reset CEC issues die regelmatig ontstaan bij sommige mensen met hdmi helaas...
En hoe oud is je kabel, misschien probeert hij er iets overheen te sturen wat de kabel niet meer kan door ouderdom?
Alles is meerdere keren volledig spanningsloos geweest.
Kabel is ook al eens vervangen.

Ik had deze problemen ook met de 65GX, heb erg het vermoeden dat het met de versterker te maken heeft :/

• Leaky
FeaR schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:11:
[...]

Wisselt de bron daadwerkelijk ook van surround (Dolby Digital) naar stereo (Dolby Pro Logic)? Dan is het mijns inziens normaal gedrag, dat doet elke receiver bij het wisselen van track/codec. Als je van Dolby Digital naar Dolby Digital gaat zou het niet voor moeten komen.
Nee het gebeurt reeds als ik van NPO1 naar Net5 overschakel en dat zijn beiden Dolby Digital bronnen. Ik heb het idee dat de AV-receiver een poging doet om de aangeboden stream te begrijpen en er in eerste instantie geen chocolande van kan maken en daarom van DD naar Dolby Prologic overschakelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
ShadowMaster82 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:46:
[...]

Dank voor je reactie.
Passeren stond eerst uit, aan maakt echter geen verschil.
Heb je al gezocht naar ARC problemen specifiek met jouw receiver? Meer mensen met dezelfde Onkyo hebben problemen met ARC. https://www.avsforum.com/...-for-arc-to-work.3217511/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaky
Leaky schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:01:
[...]

Nee het gebeurt reeds als ik van NPO1 naar Net5 overschakel en dat zijn beiden Dolby Digital bronnen. Ik heb het idee dat de AV-receiver een poging doet om de aangeboden stream te begrijpen en er in eerste instantie geen chocolande van kan maken en daarom van DD naar Dolby Prologic overschakelt
Heb inmiddels ook de TOSLINK-kabel vervangen. Maakt helaas niks uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowMaster82
Millert schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:13:
[...]

Heb je al gezocht naar ARC problemen specifiek met jouw receiver? Meer mensen met dezelfde Onkyo hebben problemen met ARC. https://www.avsforum.com/...-for-arc-to-work.3217511/
Heb het opgelost samen met de winkel waar ik de spullen gekocht heb.
Alles opnieuw ingesteld en nu werkt het met ARC.

TV ingesteld op ARC.
CEC aan
Versterker ARC aan en CEC aan.
Kanaal van de versterker moet op TV staan ipv CAB/SAT.
Vermoed dat die de boosdoener was, CAB/SAT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:59
ShadowMaster82 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:14:
[...]

Heb het opgelost samen met de winkel waar ik de spullen gekocht heb.
Alles opnieuw ingesteld en nu werkt het met ARC.

TV ingesteld op ARC.
CEC aan
Versterker ARC aan en CEC aan.
Kanaal van de versterker moet op TV staan ipv CAB/SAT.
Vermoed dat die de boosdoener was, CAB/SAT.
Je bedoelt dat je gewoon de verkeerde input aan had staan? Of heb je hem daadwerkelijk omgehangen? :)
Ik dacht dat eigenlijk alleen Phono op versterkers afwijkend was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 13:13
Als ik naar de foto's van de Onkyo kijk denk ik dat hij de tv op een HDMI-input had aangesloten. En niet op de HDMI out die als enige ook ARC heeft (en die op het apparaat niet als TV genoemd is).

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:56

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pharminepulse schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:57:
Erg vervelend dat ABSL. Bij een serie als Too Old To Die Young wordt nog, net niet, continue het beeld gedimd omdat er 13 uur lang veel erg langzaam bewegende beelden en donkere scenes zijn(zichtbaar bij oa aflv 9, vanaf 53:25min, amazon prime bijv). Dynamic Tone Mapping aanzetten lijkt het voor de donkere scenes op te lossen maar is weer te helder bij lichte scenes. Ben eigenlijk om de zoveel minuten de afstandsbediening aan het bewegen om ABSL weer te deactiveren. Enige oplossing is via het service menu opties uitzetten als ik zo teruglees, wat ik liever niet doe? OLED lampje en contrast verlagen helpt namelijk niet. dit is daarnaast zeker verder alleen wachten op een FW update die hopelijk de ABSL pas inschakelt na meerdere minuten ipv 30/60 seconden?
ABSL heeft mij op mijn G1 nooit echt gestoord sinds ik deze TV in maart in gebruik heb.
Bij deze serie heb ik echter ABSL halverwege de 2de episode in het service menu uitgezet.
Als dat dan consequenties heeft qua garantie, so be it.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-06 10:24
Ik zit ook te denken om een C2 aan te schaffen,nu lees ik dat die geen DTS (HDMaster) ondersteund,maar als ik mn shield aansluit op mn receiver zoals ik dat nu ook heb dan kan ik toch wel dts geluid krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-07 15:26
marcel2112 schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:38:
Ik zit ook te denken om een C2 aan te schaffen,nu lees ik dat die geen DTS (HDMaster) ondersteund,maar als ik mn shield aansluit op mn receiver zoals ik dat nu ook heb dan kan ik toch wel dts geluid krijgen?
Als de shield dts ondersteund is dat geen probleem idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12
Als je een receiver hebt die HDMI 2.1 met e-ARC ondersteunt niet nee, anders loop je kans op audio issues.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millert
@CyBeRSPiN @marcel2112 geeft aan zijn Shield direct op de receiver aan te sluiten, dan heeft hij e-ARC niet nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Waarom niet direct ook even het merk en type van de receiver noemen als je zo'n vraag stelt? Nu blijft het gissen aangezien er geen concrete informatie is. Nu moet ik aanvullen dat je wel op de HDMI versie van je receiver moet letten. Een te lage HDMI versie op de receiver kan een bottleneck zijn. Heb je bijvoorbeeld een HDMI 2.0a receiver dan zal DTS geen probleem zijn naar dan krijg je bijvoorbeeld weer geen Dolby Vision wat de Nvidia Shield en LG wel ondersteunen. Audio vanaf HDMI halen en op die manier DTS HD afspelen kan al vanaf HDMI 1.3. In dit geval kan je receiver dus alles vanaf 15 jaar zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 25-09-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Probleem op mijn G1... PrimeVideo werkt voor pakweg 5 min en blijkt dan te crashen en tv switch terug naar HDMI input (decoder). TV herstarten helpt niet. Gekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 13:04
lapino schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:53:
Probleem op mijn G1... PrimeVideo werkt voor pakweg 5 min en blijkt dan te crashen en tv switch terug naar HDMI input (decoder). TV herstarten helpt niet. Gekend probleem?
Wat bedoel je precies met herstarten? Met de afstand bediening uitzetten?
Het klinkt als een cache probleem, tv 15 min spanningsloos en dan is de meeste cache/crash opgelost tenzij ze een verkeerde update hebben uitgebracht.
Is de app laatst geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:47
Gisteren voor het eerst het steeds gemerkt dat het scherm steeds donkerder werd.

Aflevering 5 van House of the Dragon tijdens de lange scène tijdens de bruiloft. Op een gegeven moment maar even met de afstandsbediening gezwaaid om hem weer goed te krijgen.

Hier was een ‘fix’ voor toch? Alleen uit te voeren met een service remote?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
@Kuhr89 Klopt, YouTube: 5 Bizarre Problems That Affect ONLY OLED TVs, & How to Fix Them

Hit the "In Start" button on the remote
When prompted for the code, enter 0413
Arrow down on remote to "OLED"
Hit right arrow on remote
"TPC Enable" is ASBL. Turn it off. Use right arrow button to turn off.

[ Voor 44% gewijzigd door Millert op 25-09-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
andries98 schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:46:
[...]

Wat bedoel je precies met herstarten? Met de afstand bediening uitzetten?
Het klinkt als een cache probleem, tv 15 min spanningsloos en dan is de meeste cache/crash opgelost tenzij ze een verkeerde update hebben uitgebracht.
Is de app laatst geupdate?
voorlopig opgelost door onder oled care menu geheugen te cleanen (ken de juiste omschrijving nu niet vanbuiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowMaster82
Deleon78 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:33:
[...]

Je bedoelt dat je gewoon de verkeerde input aan had staan? Of heb je hem daadwerkelijk omgehangen? :)
Ik dacht dat eigenlijk alleen Phono op versterkers afwijkend was ;)
Gebruikte CAB/SAT voor mn input via optical.
Vandaar dat ik die ook gebruikte voor ARC, dat moest echter op TV staan.
Al heb ik die wel geprobeerd en werkte toen ook niet, nu werkt het gelukkig wel.
Denk dat het een combi is geweest van instellingen en verkeerde input op de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wth
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-06 20:28

wth

Bij Coolblue zie ik regelmatig "tweedekans" televisies voor bij komen, zit te kijken naar C1 of C2 de prijs is dan best aantrekelijk.
Vraag me af waarom die terug gestuurd worden, iemand ervaring met Tweedekans tv van Coolblue.
Pagina: 1 ... 473 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.