• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:10

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

kaos001 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:51:
[...]

Er zit wel een audio out op hoor. Zit alleen aan de achterkant. Kan je ook gebruiken door bijv een wat oudere versterker aan te sluiten. :)

https://www.flatpanelshd...._2022handson_19_large.jpg

(3e uitgang van boven)
Ah dan zit het mogelijk nog verder verstopt in de verpakking. Hij staat nog half in de doos/piepschuim tot de beugel straks binnekomt. over de C2 heb je het toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Yes C2!

Soundcloud

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Thanks, zal nog eens goed kijken!

EDIT: Ben overigens nog steeds nieuwgierig naar bluetooth ervaringen trouwens, heb oordopjes om ze te testen maar ben benieuwd of men het ook daadwerklijk gebruikt, aangezien mijn optisch uit al naar een oud meerkanaals versterker gaat (wat een stroomvreter is en ik daarom hem niet voor de koptelefoon gebruik).

[ Voor 49% gewijzigd door Xqlus1ve op 15-09-2022 13:59 ]

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:45
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:57:
[...]

EDIT: Ben overigens nog steeds nieuwgierig naar bluetooth ervaringen trouwens, heb oordopjes om ze te testen maar ben benieuwd of men het ook daadwerklijk gebruikt, aangezien mijn optisch uit al naar een oud meerkanaals versterker gaat (wat een stroomvreter is en ik daarom hem niet voor de koptelefoon gebruik).
Laat het ons vooral weten wanneer je het getest hebt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Xqlus1ve schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:46:
Ik zie dat er geen 3.5mm jack meer op zit wat ik gebruikte in de latere uurtjes zonder het gezin wakker te maken...
Externe DAC. Kost je een paar tientjes maar je hebt wel de analoge uitgang terug.
kaos001 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:51:
[...]
Er zit wel een audio out op hoor. Zit alleen aan de achterkant. Kan je ook gebruiken door bijv een wat oudere versterker aan te sluiten. :)

https://www.flatpanelshd...._2022handson_19_large.jpg

(3e uitgang van boven)
Ik neig naar een versie verschil tussen de Amerikaanse en Europese markt. Genoemde foto laat inderdaad een 3,5 mm jack zien, echter vanaf een Amerikaanse site. LG Nederland zegt in de specs van de C2 geen headphone out te hebben wat ook wordt bevestigd in Wildfire in "Lg c2 wel of geen headphone jack?"

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik moet hem nog uit de doos trekken voor beter zicht erop, zit nu even te kijken hoe veel hoger ik hem moet ophangen want tegenover de 55" komt ik veel lager uit als ik de oude boutgat hoogte ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:29
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:57:
[...]

Ik gebruik een bt headset soms in combinatie met mijn tv (om precies jouw reden) en dat werkt verder prima. Enige nadeel is dat pairen met de tv eerdere connecties niet overruled dus dat je die eerst moet unpairen maar dat zou ook aan de headset zelf kunnen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:42
Zijn er mensen die Bluetooth als audio out gebruiken naar een koptelefoon/oordopjes, en werkt dat naar wens (op een niet extreem audiofiel niveau)?
Dat werkt prima, is ook vrij simpel te koppelen.

Sig

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
FeaR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:21:
[...]

Ik neig naar een versie verschil tussen de Amerikaanse en Europese markt. Genoemde foto laat inderdaad een 3,5 mm jack zien, echter vanaf een Amerikaanse site. LG Nederland zegt in de specs van de C2 geen headphone out te hebben wat ook wordt bevestigd in Wildfire in "Lg c2 wel of geen headphone jack?"
Ik beken schuld. Weer eens niet verder gekeken dan m'n neus lang is. :P
Omdat mijn C9 het wel heeft ging ik er al beetje vanuit dat de C2 dit ook heeft.

Nu is een optical out natuurlijk ook gewoon om te buigen naar analoog out, maar ik denk dat @Xqlus1ve gewoon lekker bluetooth moet gebruiken, scheelt een hoop rompslomp. Mits de kwaliteit naar behoren is natuurlijk.

Soundcloud

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

kaos001 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:42:
[...]
Ik beken schuld. Weer eens niet verder gekeken dan m'n neus lang is. :P
Omdat mijn C9 het wel heeft ging ik er al beetje vanuit dat de C2 dit ook heeft.
Dat laatste is mogelijk niet heel handig maar het is nog minder handig dat LG verschillende versies heeft met verschillende I/O. Simpel een Google op afbeeldingen kan je dus nat mee gaan. Gelukkig is het geen onoplosbaar issue :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Correct, geen headphone jack out connectie op de C2. Beetje jammer want niet iedereen gebruikt HDMI audio out, en Optical is vaak al vergeven (in mijn geval dan).

Trouwens ik krijg geen beschikbare updates voor mijn tv 03.11.35, terwijl 03.20.40 online als laatste software beschikbaar staat. meer mensen hier last van?

[ Voor 8% gewijzigd door Xqlus1ve op 15-09-2022 17:48 ]

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
Sta op het punt om eventueel een LG G2 65inch te kopen. Nu krijg ik de keuze tussen het Benelux model en het Europese model. Even opgezocht wat de verschillen zijn, en ik merk niets op waarvan ik denk niet het Europese model te kiezen. De prijs is uiteindelijk 200 EURO goedkoper. Zijn er redenen waarom ik toch beter voor het Benelux model kies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
AstaVista schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:24:
Sta op het punt om eventueel een LG G2 65inch te kopen. Nu krijg ik de keuze tussen het Benelux model en het Europese model. Even opgezocht wat de verschillen zijn, en ik merk niets op waarvan ik denk niet het Europese model te kiezen. De prijs is uiteindelijk 200 EURO goedkoper. Zijn er redenen waarom ik toch beter voor het Benelux model kies?
Daar is hier genoeg over te vinden. Bij welke winkel is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn er mensen die Bluetooth als audio out gebruiken naar een koptelefoon/oordopjes, en werkt dat naar wens (op een niet extreem audiofiel niveau)?

Ik zie dat er geen 3.5mm jack meer op zit wat ik gebruikte in de latere uurtjes zonder het gezin wakker te maken...
Je kunt Bluetooth gewoon gebruiken.
Kies bij audio output dan Bluetooth en maak verbinding met je Bluetooth hoofdtelefoon of oordopjes.
Bedrade audio kan ook maar is minder handig.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HoppyF schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:31:
[...]

Je kunt Bluetooth gewoon gebruiken.
Kies bij audio output dan Bluetooth en maak verbinding met je Bluetooth hoofdtelefoon of oordopjes.
Bedrade audio kan ook maar is minder handig.
Ik heb het al getest en het werkt prima. Voorlopig is dit voldoende maar zal in de toekomst denk ik wel een BT koptelefoon aanschaffen voor wat meer oemf.

• AstaVista
Wren schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:20:
[...]

Daar is hier genoeg over te vinden. Bij welke winkel is dit?
Bij Bol zelf. Had de verkeerde zoekterm gebruikt, onder grijze import is er veel te vinden. Best van wegblijven zou ik denken, maar toch twijfel ik als Bol zelf de verkoper is. Lijkt mij we ok dan voor garantie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AstaVista schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:00:
[...]

Bij Bol zelf. Had de verkeerde zoekterm gebruikt, onder grijze import is er veel te vinden. Best van wegblijven zou ik denken, maar toch twijfel ik als Bol zelf de verkoper is. Lijkt mij we ok dan voor garantie.
Nou... Ze hebben wel wat erover staan maar ik lees wel wat "losse" termen...

/Edit: een 26LA is nog geen 5 tientjes duurder volgens PW?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 15-09-2022 23:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
[...]

Op zich is bol.com wel wat betrouwbaarder dan een klein zaakje wat om kan vallen maar als zoals wordt gezegd het prijsverschil toch niet heel groot is,dan zou ik toch rustiger zitten met een Benelux model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nog iets wat mij is op gevallen bij de C2, is dat de WIFI ontvangst erg slecht is. Eerste testen met streamen 4K via PLEX is dat de playback onzettend vaak aan het bufferen was (1080P geen issues).

Aangzien ik nauwelijks meer ruimte heb door de mantelbuis in de muur hoop ik dit te kunnen oplossen / verbeteren op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:40:
Nog iets wat mij is op gevallen bij de C2, is dat de WIFI ontvangst erg slecht is. Eerste testen met streamen 4K via PLEX is dat de playback onzettend vaak aan het bufferen was (1080P geen issues).

Aangzien ik nauwelijks meer ruimte heb door de mantelbuis in de muur hoop ik dit te kunnen oplossen / verbeteren op een andere manier.
Welke snelheid meet je op de tv? En welke snelheid meet je bijvoorbeeld met je mobiele telefoon op dezelfde plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 12:56
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:04:
Heb even contact gehad met HelloTV, ze proberen uiteraard de C2 aan mij te verkopen. Maar ik lees qua reviews dat het EVO paneel niet heel veel meer bied dan een hogere piek helderheid van 20%. Overige is niet heel veel beter dan een C1 zover ik kon ontdekken.

De C2 wordt persoonelijk aangeboden voor 300 euro (2899) meer dan de C1 (2599) momenteel aangeboden staat op het web. Kan iemand mij nog overtuigen waarom de C2 een echt een veel betere keus is?

Mijn woonkamer staat niet in de volle zon en heb met de OLED55B6V eigenlijk niet veel issues gehad.
Dat was bij mij precies hetzelfde, ik ging voor de C1 en kreeg alleen maar vragen over waarom niet de C2.
Uiteindelijk voet bij stuk gehouden maar het bleek dat HelloTV niet eens de C1 op voorraad had. Dit terwijl het wél op de website staat.
Uiteindelijk toch een C2 genomen voor 2899. De door hen aangeboden korting voor 3000 ging ik niet mee akkoord aangezien ik via mail een korting kon krijgen die een stuk beter was. Bleek dat die korting via de mail ging over een retourproduct(!) wat niet vermeldt werd.
Nu toch een gloednieuwe C2 gekregen voor 2899.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wardjinn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:37:
[...]

Dat was bij mij precies hetzelfde, ik ging voor de C1 en kreeg alleen maar vragen over waarom niet de C2.
Uiteindelijk voet bij stuk gehouden maar het bleek dat HelloTV niet eens de C1 op voorraad had. Dit terwijl het wél op de website staat.
Uiteindelijk toch een C2 genomen voor 2899. De door hen aangeboden korting voor 3000 ging ik niet mee akkoord aangezien ik via mail een korting kon krijgen die een stuk beter was. Bleek dat die korting via de mail ging over een retourproduct(!) wat niet vermeldt werd.
Nu toch een gloednieuwe C2 gekregen voor 2899.
Het is gewoon 1 groot spelletje, het is dat ik altijd een beetje met emotie koopt (gebruik natuurlijk wel mijn gezond verstand). Maar na een lang spelletje toch wel een prijs eruit gekregen die ik er max voor wou betalen (de C2 dan natuurlijk). Wat voor mij belangrijk was, was een jaar extra 100% pixel garantie, waarschijnlijk nutteloos maar slaap er wel beter door.

2 Dagen na aankoop krijg ik trouwens nog steeds mailtjes over een bod wat ze gedaan hebben via de mail, het helpt echt om soms een paar uur te wachten en met een andere over de prijs te sparren. Interne communicatie is er slecht heb ik het idee, en controleren of je al eerder hebt gebeld / gechat een paar uur eerder heb ik nog niet kunnen ontdekken tenzij je bewijs hebt tegen ze en dat vermeldt, dan gaan ze gauw even in het systeem kijken _O-

Overigens komt de C1 nog regelmatig rond de 2350 a 2400 voorbij. Dus wie meer geduld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cavanta schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:25:
[...]

Welke snelheid meet je op de tv? En welke snelheid meet je bijvoorbeeld met je mobiele telefoon op dezelfde plek?
Dat is een goede, op weke manier kan je dat checken op je tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:52:
[...]
Dat is een goede, op weke manier kan je dat checken op je tv?
Je hebt een aantal speedtest apps op de tv staan, maar ook in de Netflix app zit er een optie:
https://help.netflix.com/nl/node/306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:49:
[...]

Het is gewoon 1 groot spelletje, het is dat ik altijd een beetje met emotie koopt (gebruik natuurlijk wel mijn gezond verstand). Maar na een lang spelletje toch wel een prijs eruit gekregen die ik er max voor wou betalen (de C2 dan natuurlijk). Wat voor mij belangrijk was, was een jaar extra 100% pixel garantie, waarschijnlijk nutteloos maar slaap er wel beter door.

2 Dagen na aankoop krijg ik trouwens nog steeds mailtjes over een bod wat ze gedaan hebben via de mail, het helpt echt om soms een paar uur te wachten en met een andere over de prijs te sparren. Interne communicatie is er slecht heb ik het idee, en controleren of je al eerder hebt gebeld / gechat een paar uur eerder heb ik nog niet kunnen ontdekken tenzij je bewijs hebt tegen ze en dat vermeldt, dan gaan ze gauw even in het systeem kijken _O-

Overigens komt de C1 nog regelmatig rond de 2350 a 2400 voorbij. Dus wie meer geduld heeft?
Daar lijkt het inderdaad op. Die mailbot(denk ik) begon gelijk over de C2 maar gaf geen antwoord op mijn vraag.
Hoe duur was dat jaar extra pixelgarantie? Dat gedeelte was mij een beetje ontgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Toen ik de tv gister ophing dacht ik, goh misschien toch iets te overdreven zo'n 77C2 :')

Maar ik zat gister avond Top Gun Maverick te kijken van een afstand van 4 meter ongeveer, maar wat is dit toch een beleving als je van een 55" af komt, mijn vrouw begon al te zeggen, jeetje alsof er een beamer aanstaat _O-

Het geluid is overigens erg goed naar mijn verwachting (standard mode tot nu toe), prima voor de normale Youtube zaken voor mijn vrouw en wat simpel muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:23
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:40:

Zit je 5ghz wifi net werk op een kanaal dat 100+ is. Ik weet dat mijn C9 wifi kanalen boven de 48 niet super leuk vindt. Misschien is dat nog steeds met de C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
MAX3400 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:04:
[...]

Nou... Ze hebben wel wat erover staan maar ik lees wel wat "losse" termen...

/Edit: een 26LA is nog geen 5 tientjes duurder volgens PW?
Ik zie inderdaad via El Vidas dat het verschil maar 50 EURO bedraagt. Alleen geen ervaring met El Vidas. Eerst even opzoeken hoe de ervaringen zijn met die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wardjinn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:23:
[...]

Hoe duur was dat jaar extra pixelgarantie? Dat gedeelte was mij een beetje ontgaan.
89 euro, die wou ik gratis hebben, dat wou hij pertinent niet, Maar meneertje ik kan je wel 3 jaar garantie (gratis) geven zonder 100% pixel garantie, wat denkt u daarvan? _O-

Mooi niet mee akkoord gegaan natuurlijk, uiteindelijk is er nog eens 45 euro van de prijs gegaan van de tv (of 45 euro betaald voor 3 jaar 100% pixel garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn

Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:31:

[...]

89 euro, die wou ik gratis hebben, dat wou hij pertinent niet, Maar meneertje ik kan je wel 3 jaar garantie (gratis) geven zonder 100% pixel garantie, wat denkt u daarvan? _O-

Mooi niet mee akkoord gegaan natuurlijk, uiteindelijk is er nog eens 45 euro van de prijs gegaan van de tv (of 45 euro betaald voor 3 jaar 100% pixel garantie).
Hahaha...mooi! Misschien dat ik die nog gaat aanvragen.

[ Voor 30% gewijzigd door Wardjinn op 16-09-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cavanta schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:15:
[...]

Je hebt een aantal speedtest apps op de tv staan, maar ook in de Netflix app zit er een optie:
https://help.netflix.com/nl/node/306
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNsQoJkYLVMPXThHCoZDTwy8G-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwgpLRKNwnOpn18EReJgoqhz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmF7u2ac-uxqNp9yLvFKOjmmlmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjMhEbtPVRAbUYCzhRPEvPvH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEn1vZdnDIAZRR4QVwulb6kCXGs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3gTiLnf2aaKbdjjHjOyrtIcz.png?f=fotoalbum_large

Even een serieus groot verschil tussen telefoon en tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

LG tv's zijn berucht om een zeer slechte snelheid over wifi als je niet de juiste kanalen in je router selecteert. Probeer je router eens op de volgende kanalen 36, 38, 40 of 44 (5ghz) en draai dan nog eens de speedtest.

Mss moet ik toch ook een 77" model overwegen als mijn 55" C7 aan vervanging toe is :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 16-09-2022 11:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hulleman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:58:
[...]

LG tv's zijn berucht om een zeer slechte snelheid over wifi als je niet de juiste kanalen in je router selecteert. Probeer je router eens op de volgende kanalen 36, 38, 40 of 44 (5ghz) en draai dan nog eens de speedtest.

Mss moet ik toch ook een 77" model overwegen als mijn 55" C7 aan vervanging toe is :P
Zal ik straks eens proberen of dat beter werkt, Anders moet ik helaas een ethernet kabel gaan trekken |:(

En de 83C2 is maar 200 euro meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die snelheid op de TV is inderdaad te traag om een goede 4K film te streamen met Plex. Die kan best wel eens de 80 aantikken. Ik wist niet dat kanalen boven de 50 slecht werken bij LG. Maar dat lijkt mij een verstandige eerste stap! *gaat dit zelf ook eens testen op zijn C1*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bol kan een officiële verkoper zijn van Benelux modellen maar ook grijze import verkopen.
Let daar dus mee op.
Er zijn officiële LG dealers die via Bol verkopen en betrouwbaar zijn maar ook grijze import dealers.
Vervelend dat Bol dit doet maar juridisch gezien mag dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
HoppyF schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:48:
[...]

Zoek in dit topic op grijze import.
Kort gezegd: niet doen!
Bedoel je hiermee om geen grijze import te kopen of om niet bij El Vidas te kopen ?
LG OLED65G26LA staat er voor €1950, aantrekkelijk voorstel lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
AstaVista schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:06:
[...]

Bedoel je hiermee om geen grijze import te kopen of om niet bij El Vidas te kopen ?
Ik ben ook van mening: Koop geen grijze(Europees) import. De apparaten werken normaal gezien prima. Maar mocht er iets mis mee zijn is support eigenlijk altijd gezeik! Recht hebben en recht krijgen zijn heel verschillende dingen. Zoek dat maar eens terug in diverse topics.

Daarnaast zou ik die paar euro's die het bespaart het niet waard vinden bij een dergelijk premium product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]

[Afbeelding]

En open is de browser op de TV en doe is een Ziggo speedtest, bij mij gaf die app ook een heel verkeerd beeld van de snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7uyWx3eQjCpaABlUgms4V9a6QE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2ZE3jws0aZqSjhdeokLmFKp5.png?f=fotoalbum_large

Krijg ik zojuist binnen van Apollo, geen idee of dit grijze import is, nul ervaring met ze. Maar 2500 voor een C1 met 5 jaar 100% pixelgarantie is een nette prijs (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DON PAPA schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:19:
[...]

En open is de browser op de TV en doe is een Ziggo speedtest, bij mij gaf die app ook een heel verkeerd beeld van de snelheid
Ik had inmiddels mijn port al gwijzigd van 112 naar 44. Maar in de tussentijd krijg ik tussen de 150 en 190mbit/s.

Netflix en Plex zijn aanzienlijk sneller echter 4K is nog steeds continu aan het bufferen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voorheen altijd 4K via de HTPC keek in combinatie met hue sync.

Ik ga eens uitzoeken waar dat aan ligt want mogelijk is de DS920+ gewoon de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:28:
[Afbeelding]

Krijg ik zojuist binnen van Apollo, geen idee of dit grijze import is, nul ervaring met ze. Maar 2500 voor een C1 met 5 jaar 100% pixelgarantie is een nette prijs (y)
Ik durf te wedden dat je een betere prijs krijgt bij HelloTV wanneer je daar een goed gesprek met een medewerker voert of via de chat. Ik ken Apollo niet, maar heb al een stuk of 5 tv's gekocht bij PlatteTV/HelloTV. Vaak kan je er wel 3-400 vanaf onderhandelen + korting op de extra garantie. Service is bij mij altijd goed geweest.

Wat betreft het bufferen, is je NAS aan het transcoden of wordt er direct afgespeeld? Als hij moet transcoden heb je kans dat de NAS over zijn nek gaat. Maar direct afspelen moet gemakkelijk kunnen, zeker met 150Mbit.
Soms met ondertiteling of verkeerde Plex serverinstellingen wordt er niet direct afgespeeld zonder transcoden of dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cavanta schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:48:
[...]

Ik durf te wedden dat je een betere prijs krijgt bij HelloTV wanneer je daar een goed gesprek met een medewerker voert of via de chat. Ik ken Apollo niet, maar heb al een stuk of 5 tv's gekocht bij PlatteTV/HelloTV. Vaak kan je er wel 3-400 vanaf onderhandelen + korting op de extra garantie. Service is bij mij altijd goed geweest.

Wat betreft het bufferen, is je NAS aan het transcoden of wordt er direct afgespeeld? Als hij moet transcoden heb je kans dat de NAS over zijn nek gaat. Maar direct afspelen moet gemakkelijk kunnen, zeker met 150Mbit.
Soms met ondertiteling of verkeerde Plex serverinstellingen wordt er niet direct afgespeeld zonder transcoden of dergelijk.
Heb het transcoden op de server zelf uit gezet, "not enough cpu to transcode this file" haha. Wordt ff lekker ouderwets prutsen om het uit te vinden. Al zat ik al stiekem aan een Nvidia Shield te denken om ook HDR te kunnen streamen naar de tv. Heel vaag, heb een paar kleine video bestanden waar HDR vanzelf aanschiet, maar 4K mkv lukt nog steeds niet anno 2022 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:01:
[...]

Heb het transcoden op de server zelf uit gezet, "not enough cpu to transcode this file" haha. Wordt ff lekker ouderwets prutsen om het uit te vinden. Al zat ik al stiekem aan een Nvidia Shield te denken om ook HDR te kunnen streamen naar de tv. Heel vaag, heb een paar kleine video bestanden waar HDR vanzelf aanschiet, maar 4K mkv lukt nog steeds niet anno 2022 :+
Nvidia Shield is een prima keuze. Ik ben blij dat ik daar toen ook voor gegaan ben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Gisteren nog eens poging ondernomen om contact te nemen met LG ikv ingebrande ondertitels op mijn 65C7. Heb via whatsapp foto's moeten doorsturen en ze gaan nu bekijken wat mogelijk is. TV is al tijdje uit garantie, en het ingebrande beeld is nu ook niet zo dramatisch maar toch eens zien of ik voor (hopelijk beperkte) kost nog een ander panel kan laten plaatsen. Tenzij ze een vervanging (bijv een C1) aanbieden voor beperkte kostprijs. Weinig kans toe vermoed ik maar goed...

Zoniet, dan zal ik 'genoodzaakt' zijn om naar een 77" of 83" te gaan in de toekomst ;) (de Sony beamer verdwijnt sowieso, geen 4K en teveel gedoe om hdmi kabel naar projector te krijgen - is nu wireless HD).

[ Voor 9% gewijzigd door lapino op 16-09-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:10:
Gisteren nog eens poging ondernomen om contact te nemen met LG ikv ingebrande ondertitels op mijn 65C7. .
Ingebrande ondertitels? Heb toch echt mijn A6 misbruikt maar ingebrande ondertitels nog niet voor mekaar gekregen. Hoe moet ik mij dit voorstellen qua hoe het op het paneel eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wardjinn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:06:
[...]

Nvidia Shield is een prima keuze. Ik ben blij dat ik daar toen ook voor gegaan ben. :)
Pikt je tv probleemloos HDR content op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wardjinn
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:15:
[...]

Pikt je tv probleemloos HDR content op?
Yup! Alles van Netflix, HBOMax, Amazon Prime en films op m'n Nas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wardjinn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:17:
[...]
Yup! Alles van Netflix, HBOMax, Amazon Prime en films op m'n Nas.
Behalve via Youtube, dat wordt helaas niet ondersteund door de Shield, maar daar zal een LG mouw aan te passen zijn gezien dit topic ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:14:
[...]

Ingebrande ondertitels? Heb toch echt mijn A6 misbruikt maar ingebrande ondertitels nog niet voor mekaar gekregen. Hoe moet ik mij dit voorstellen qua hoe het op het paneel eruit ziet?
Is al bijna een jaar zo, oorzaak is volgens mij dat we in begin ondertitels (netflix) op felgeel hadden staan, ook in HDR. Vermoed dat dochters beeld ooit eens op pauze hebben gezet gedurende hele tijd, of dat die felgele ondertitels gewoon niet goed waren voor gelijkmatig slijtage van de kleurcellen. Zal wel zien wat LG zegt, heb in elk geval foto's enz moeten doorsturen. Ben vooral benieuwd of ze nog panelen van de C7 zouden hebben om te vervangen, of dat ze inruil zouden voorstellen voor nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:20:
[...]

Is al bijna een jaar zo, oorzaak is volgens mij dat we in begin ondertitels (netflix) op felgeel hadden staan, ook in HDR. Vermoed dat dochters beeld ooit eens op pauze hebben gezet gedurende hele tijd, of dat die felgele ondertitels gewoon niet goed waren voor gelijkmatig slijtage van de kleurcellen. Zal wel zien wat LG zegt, heb in elk geval foto's enz moeten doorsturen. Ben vooral benieuwd of ze nog panelen van de C7 zouden hebben om te vervangen, of dat ze inruil zouden voorstellen voor nieuwer model.
Oh, ik gebruik ook gele subs :o

maar moet er wel bij zeggen dat heel wisselend is, dan kijken we Netflix, dan Plex app, dan Plex HTPC, iedere methode plaatst de subs ergens anders en andere grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:22:
[...]

Oh, ik gebruik ook gele subs :o

maar moet er wel bij zeggen dat heel wisselend is, dan kijken we Netflix, dan Plex app, dan Plex HTPC, iedere methode plaatst de subs ergens anders en andere grote.
Nooit gele ondertiteling gebruiken.
Mocht je wit te fel wit vinden dan een andere kleur kiezen, grijzer zeg maar.
In Netflix kun je dit goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstaVista schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:06:
[...]

Beiden.
Kijk in het prijstopic voor aanbiedingen en ook bekende LG dealers die daar genoemd staan.
Omdat de prijzen per dag kunnen variëren moet je zelf even bellen of e-mailen voor de beste deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 14:59
HoppyF schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:36:
[...]

Nooit gele ondertiteling gebruiken.
Mocht je wit te fel wit vinden dan een andere kleur kiezen, grijzer zeg maar.
In Netflix kun je dit goed instellen.
Hier ook al jarenlang gele ondertiteling. Waarom is dit niet goed? Ik wijzig hem graag weer in wit hoor overigens.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nvidia Shield TV aangeschaft, morgen binnen en gelijk eens HDR streaming testen. Ik lees dat Dolby Vision overigens superieur is tegenover HDR10, ga mij daar eens meer in verdiepen aangezien de C2 dat ook heeft.

Heb overigens voor de gein energy saving uitgezet, jeetje wat een verschil! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Oh trouwens, ik dacht dat er een 'gaming' picture mode was, maar die kan ik niet meer in het rijtje vinden, zit ik verkeerd in gedachte vanwege de B6 of is er iets veranderd zonder dat ik het door heb?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kuhr89 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:27:
[...]

Hier ook al jarenlang gele ondertiteling. Waarom is dit niet goed? Ik wijzig hem graag weer in wit hoor overigens.
Ik heb geel gebruikt. Maar het is (of schijnt) een vergrote kans op inbranding te leveren. Nu gebruik ik grijs/ semi transparant wit.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41
@Xqlus1ve Voor de gein energiebesparing uitgezet? Een must en aanbevolen instelling om die uit te schakelen :D

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:47:
Op de energie rekening of qua beeldkwaliteit? :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DON PAPA schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:09:
[...]

Op de energie rekening of qua beeldkwaliteit? :+ ;)
Piek wattage 180 watt oid? Voor een 77C2 ga ik daar niet wakker van liggen, first world problems :')

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Millert schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:55:
@Xqlus1ve Voor de gein energiebesparing uitgezet? Een must en aanbevolen instelling om die uit te schakelen :D
Ik had het al gezien op YT. Ik moet eerst een HDMI kabel testen, indien goed door de mantelbuis trekken, dat houdt in dat ik de TV weer even van de muur moet halen. Indien alles goed en gereed is ga ik de beschermfolie van het scherm aftrekken _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Xqlus1ve schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:49:
[...]

Ik had het al gezien op YT. Ik moet eerst een HDMI kabel testen, indien goed door de mantelbuis trekken, dat houdt in dat ik de TV weer even van de muur moet halen. Indien alles goed en gereed is ga ik de beschermfolie van het scherm aftrekken _O-
TV kijken met de beschermfolie er nog op, is op eigen risico.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:47:
Nvidia Shield TV aangeschaft, morgen binnen en gelijk eens HDR streaming testen. Ik lees dat Dolby Vision overigens superieur is tegenover HDR10, ga mij daar eens meer in verdiepen aangezien de C2 dat ook heeft.

Niet voor de gein, dit is een MUST!

Dolby Vision is inderdaad prima, genoeg demo’s van te vinden of op Netflix te bekijken.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Heeft iemand hier een LG G2? Ik lees dat de stekker aan de tv vast zit en niet door een kabelgoot past. Ik vroeg mij af waarom dat zo is. Hoe groot is de stekker die er aan vast zit?

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:34
Ik heb de LG 55 Oled C1 met de Vogels Base 05m (had ik al van vorige TV) aan de muur. Eerst leek de TV mooi recht te hangen, nu zie ik ineens dat deze duidelijk schuin hangt er zit een cm verschil tussen uiterst links en uiterst rechts. Geen idee waar dit verschil vandaan komt. Oude TV 49inch hing wel recht. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

bones schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:05:
Heeft iemand hier een LG G2? Ik lees dat de stekker aan de tv vast zit en niet door een kabelgoot past. Ik vroeg mij af waarom dat zo is. Hoe groot is de stekker die er aan vast zit?
Zelfde als de C2, het is een ronde stekker zonder aarde. Bij de meeste kabelgoten past hij niet door de muur. Ik heb bij de Gamma een verlengkabel gekocht en een losse stekker (met bronze contactpunten erop geklemd), kabel er doorheen getrokken, stekker erop gemonteerd (enkel schroeven, niet solderen). en klaar is kees :)

Ik dacht slim te zijn in het nieuwe huis en een stekkerdoos laag naast de kabelgoot te laten plaatsen, achteraf had ik er ook 1 in het midden van de muur moeten plaatsen, die onthoud ik wel voor de volgende keer.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRpQmBgE07eC4qI_g__z9l1GDGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJXpbKQKHfnRcZNqQptJkCCJ.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de duidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FJP84 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:42:
Ik heb de LG 55 Oled C1 met de Vogels Base 05m (had ik al van vorige TV) aan de muur. Eerst leek de TV mooi recht te hangen, nu zie ik ineens dat deze duidelijk schuin hangt er zit een cm verschil tussen uiterst links en uiterst rechts. Geen idee waar dit verschil vandaan komt. Oude TV 49inch hing wel recht. Iemand tips?
Vaak zijn de gaten in je beugel-frame aan de muur met grotere gaten, hiermee kan je je frame verschuiven en dan goed vast zetten. Waterpas is altijd handig omdat soms het oog bedriegd(t).

• lapino
Gaan toch voor nieuwe LG gaan (een C1). Twijfel nog tussen de 65C1 of 77G1. De 77G1 kost evenveel als de C1 en zou toch mooier zijn qua beeld/afwerking. Alleen niet zeker of een 77" niet té groot wordt (hebben zeker de ruimte).

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:07:
Gaan toch voor nieuwe LG gaan (een C1). Twijfel nog tussen de 65C1 of 77G1. De 77G1 kost evenveel als de C1 en zou toch mooier zijn qua beeld/afwerking. Alleen niet zeker of een 77" niet té groot wordt (hebben zeker de ruimte).
Te groot _O-

Kijk het even 2 weken aan zou ik zeggen. Trouwens een 77G1 is qua beeld toch beter dan een 65C1?

• lapino
Ik zit er ongeveer 4m vanaf, maar dochter en vrouw zitten in andere zetel op +-2m afstand dus vraag me af of dat toch niet wat té groot wordt. de 65C1 hebben we voor 1399, de 77G1 kan ik krijg rond 2800. Volgens reviews zou beeld toch niet zo erg verschillen tussen beide.

Is natuurlijk ook weer stuk meer geld. Denk dat we toch bij de 65" gaan blijven. Hebben nooit gevoel gehad dat die echt te klein zou zijn, en denk dat upgrade van de C7 > C1 toch ook al de moeite zal zijn.

Enige 'issue' waar ik nu pas achterkom, is dat mijn receiver geen eARC heeft (https://www.denon.com/en-au/shop/avreceiver/avrx3300w) én geen HDMI 2.1, dus vrees dat ik niet alle game-features eruit zal halen. Zou het lukken om PS5 rechtstreeks aan tv te hangen en audio > receiver te sturen? Of heb ik daar absoluut eARC voor nodig?

[ Voor 50% gewijzigd door lapino op 17-09-2022 17:33 ]

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:30:
Ik zit er ongeveer 4m vanaf, maar dochter en vrouw zitten in andere zetel op +-2m afstand dus vraag me af of dat toch niet wat té groot wordt. de 65C1 hebben we voor 1399, de 77G1 kan ik krijg rond 2800. Volgens reviews zou beeld toch niet zo erg verschillen tussen beide.
4m is prima.

op 2m vermoed ik dat je last van je nek krijg, bioscoop is wel leuk maar niet voor hele dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Hebben nog een projector ook met 100" scherm maar gebruiken dat zelden omdat die geen 4K is. En kan geen 4K projector hangen want geen mogelijkheid om hdmi kabel daar naartoe te trekken, werken nu met een LAN>HDMI bakje, en dat werkt blijkbaar (nog) niet zo goed voor 4K/60.

Daarom dat we overwogen om naar 77" te gaan en projector weg te doen. Maar voor dagdagelijks tv kijken is 77" misschien toch wat veel. TV hangt in een nis en die zou quasi 100% "vol" zitten met tv.

Zo is het met een 65" LG :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YW7nOUAeKJB8xFW2TxCS5JlrXMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxUTKo9mDod10fmtIZb4COi4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 113% gewijzigd door lapino op 17-09-2022 17:41 ]

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:23
Xqlus1ve schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:52:
[...]

Vaak zijn de gaten in je beugel-frame aan de muur met grotere gaten, hiermee kan je je frame verschuiven en dan goed vast zetten. Waterpas is altijd handig omdat soms het oog bedriegd(t).
@FJP84 v.z.i.w. heeft de BASE 05M geen slobgaten. Check idd wel even of je muurplaat waterpas hangt (daar ga ik wel van uit), en als dat zo is ook ff checken of de verticale strips achter op je tv op gelijke hoogte vanaf de onderkant van de tv gemonteerd zijn. En als dat ook zo is ook ff checken of de strips goed in de muurplaat haken Daar ga ik ook van uit, anders was je tv waarschijnlijk al van de muur geflikkerd).

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:34
Basfr schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:45:
[...]

@FJP84 v.z.i.w. heeft de BASE 05M geen slobgaten. Check idd wel even of je muurplaat waterpas hangt (daar ga ik wel van uit), en als dat zo is ook ff checken of de verticale strips achter op je tv op gelijke hoogte vanaf de onderkant van de tv gemonteerd zijn. En als dat ook zo is ook ff checken of de strips goed in de muurplaat haken Daar ga ik ook van uit, anders was je tv waarschijnlijk al van de muur geflikkerd).
Xqlus1ve schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:52:
[...]

Dank! Ik heb zitten kijken en het lijkt dat de plaat op de muur wat speling heeft. Tijdens het constateren van dit euvel heeft de TV weer een enigszins waterpas positie aangenomen. Mogelijk dat met het schoonmaken van het scherm (#kinderhandjes) het scherm dus wat verschoven is.

Op korte termijn gaat het scherm eraf om de plaat op de muur waterpas en goed vast te zetten. Wel weer een gedoe om dat dan ook het TV meubel deels gedomenteerd moet worden. Dus even zin en tijd maken daarvoor komende week.

• Millert
lapino schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:30:

Is natuurlijk ook weer stuk meer geld. Denk dat we toch bij de 65" gaan blijven. Hebben nooit gevoel gehad dat die echt te klein zou zijn, en denk dat upgrade van de C7 > C1 toch ook al de moeite zal zijn.

Enige 'issue' waar ik nu pas achterkom, is dat mijn receiver geen eARC heeft (https://www.denon.com/en-au/shop/avreceiver/avrx3300w) én geen HDMI 2.1, dus vrees dat ik niet alle game-features eruit zal halen. Zou het lukken om PS5 rechtstreeks aan tv te hangen en audio > receiver te sturen? Of heb ik daar absoluut eARC voor nodig?
ARC volstaat voor Dolby Digital 5.1 surround, Bitstream formaat op de PS5 als ik juist zit.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Ondertussen winkel gecontacteerd of ik toch nog kan switchen naar 77G1... Eeuwige twijfelaar hier :)
Wat mis ik dan verder als ik geen eARC heb op receiver?

• Millert
@lapino De HD audioformaten wanneer je Blu-Rays af wilt spelen (DTS-HD en Dolby HD / Atmos) , 7.1 surround en lpcm. Ik denk dat je bij games weinig tot geen verschilt zult merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Millert op 17-09-2022 19:47 ]

• lapino
Dat is goed nieuws, dat betekent dat ik in principe dan niet per sé een nieuwe receiver moet kopen zolang ik de PS5 maar rechtstreeks aan de tv koppel. Eigenlijk streamen we alles, gebruik geen bluray's meer. Enkel PS5 waarbij ik natuurlijk wel 120hz, freesync enz wil gebruiken.

Nu hopen dat de winkel bestelling nog kan wijzigen naar de 77G1. Denk dat dit toch uiteindelijk de betere keuze zal zijn ook al omdat tv aan muur hangt. Wel meerprijs van +1.300 euro maar anderzijds geen nood aan nieuwe receiver dus dat scheelt ook. En beamer kan dan ook weg.

[ Voor 13% gewijzigd door lapino op 17-09-2022 19:50 ]

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:04

ben

lapino schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:48:
Dat is goed nieuws, dat betekent dat ik in principe dan niet per sé een nieuwe receiver moet kopen zolang ik de PS5 maar rechtstreeks aan de tv koppel. Eigenlijk streamen we alles, gebruik geen bluray's meer. Enkel PS5 waarbij ik natuurlijk wel 120hz, freesync enz wil gebruiken.

Nu hopen dat de winkel bestelling nog kan wijzigen naar de 77G1. Denk dat dit toch uiteindelijk de betere keuze zal zijn ook al omdat tv aan muur hangt. Wel meerprijs van +1.300 euro maar anderzijds geen nood aan nieuwe receiver dus dat scheelt ook. En beamer kan dan ook weg.
Ik heb zelf een LG OLED55C16 en een Denon AVR X2600H en ik hoor m.b.t. het geluid weinig tot geen verschil tussen ARC en EARC, beide manieren klinken met de PS5 uitstekend !, wel is het van belang om in het menu van de PS5 de audio indeling op "dolby" te zetten anders heb je mogelijk alleen stereo geluid.
Enige meerwaarde van EARC is wanneer je Dolby TrueHD content afspeelt via een andere HDMI ingang (b.v. een shield), steaming diensten zoals Netflix of Disney gebruik zover ik weet verder ook geen lossless audio dus de meerwaarde van de EARC uitgang is (nog) vrij beperkt.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik zit trouwens nog wat te trouble shooten, de Nvidia Shield TV heeft nog niet Helemaal het WOW factor van gemakkelijk alles afspelen!! Ik vermoed dat deels het in mijn netwerk zit. De tv en Shield hebben beide matig ontvangst. Met name Dolby Vision bestanden heeft de Shield er soms nog wat moeite mee.

Ik dacht laat ik eens ook ff beide HDMI kabels testen. De nieuwe Club 3D (CAC-1375) kan gewoon geen DV afspelen, terwijl mijn 5 jaar oude RUConnected hdmi 2.0b dat wel gewoon kan 8)7 Ik snap even niet waar dit aan ligt want volgens de reviews moet dit allemaal geen issue zijn met deze kabel (al lees ik van een enkeling dat dit soms wel zo is).

Maar volgens mij ben ik nu redelijk oftopic haha.

[ Voor 10% gewijzigd door Xqlus1ve op 17-09-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
lapino schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:16:
Ondertussen winkel gecontacteerd of ik toch nog kan switchen naar 77G1... Eeuwige twijfelaar hier :)
Wat mis ik dan verder als ik geen eARC heb op receiver?
Ik zit nog steeds in dubio. Wij zitten op 3 meter van de tv (de kamer is ongeveer 3,70 meter) en twijfel heel erg of we voor 65” of 77” zullen gaan. We hebben nu een 55E7N en in de winkel vind ik de stap naar 65” nauwelijks de moeite waard. Anderzijds is 77” wel weer erg groot als je ook af en toe eens gewoon wat normale tv kijkt ipv een film. Ik heb nu de 77” op de muur getapet, maar dat geeft ook geen uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 10:42
synorluna schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:38:
[...]

Ik zit nog steeds in dubio. Wij zitten op 3 meter van de tv (de kamer is ongeveer 3,70 meter) en twijfel heel erg of we voor 65” of 77” zullen gaan. We hebben nu een 55E7N en in de winkel vind ik de stap naar 65” nauwelijks de moeite waard. Anderzijds is 77” wel weer erg groot als je ook af en toe eens gewoon wat normale tv kijkt ipv een film. Ik heb nu de 77” op de muur getapet, maar dat geeft ook geen uitsluitsel.
Ik ben van 65 inch naar 77 inch gegaan en zit op 3.3mtr. Ik vind dit goed te doen. Bij veel wit in het beeld erg fel op de ogen maar dit zijn natuurlijk korte momenten en niet zo heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Ik heb mijn B&O Beosound Stage (Soundbar) via eARC op de eARC van de G2 aangesloten. Als ik een film/serie afspeel met Dolby Atmos geluid dan krijg ik in mijn B&O app te zien dan de Soundbar een LPCM audio codec binnen krijgt. Moet ik soms wat instellen op de G2? Ik ben er vanuit gegaan dat dit soort dingen automatisch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:32:
Ik zit trouwens nog wat te trouble shooten, de Nvidia Shield TV heeft nog niet Helemaal het WOW factor van gemakkelijk alles afspelen!! Ik vermoed dat deels het in mijn netwerk zit. De tv en Shield hebben beide matig ontvangst. Met name Dolby Vision bestanden heeft de Shield er soms nog wat moeite mee.

Ik dacht laat ik eens ook ff beide HDMI kabels testen. De nieuwe Club 3D (CAC-1375) kan gewoon geen DV afspelen, terwijl mijn 5 jaar oude RUConnected hdmi 2.0b dat wel gewoon kan 8)7 Ik snap even niet waar dit aan ligt want volgens de reviews moet dit allemaal geen issue zijn met deze kabel (al lees ik van een enkeling dat dit soms wel zo is).

Maar volgens mij ben ik nu redelijk oftopic haha.
In mijn ervaring kan een betere/'gecertificeerde' hdmi kabel het verschil maken. Ik heb zelf een aantal 8k kabels gekocht die prima lijken te werken en zo te zien (link naar product via Bol) nog steeds met stapelkorting te verkrijgen zijn.

Dan het gemak van afspelen; Ik neem aan dat je de recente Shield Tube/pro gebruikt maar hoe is deze op je netwerk aangesloten, met een kabel naar de router?

Voor DV gebruik je de standaard streaming apps vermoed ik of ook Kodi (Maven versie) of Plex?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
cassiekai schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:41:
Ik heb mijn B&O Beosound Stage (Soundbar) via eARC op de eARC van de G2 aangesloten. Als ik een film/serie afspeel met Dolby Atmos geluid dan krijg ik in mijn B&O app te zien dan de Soundbar een LPCM audio codec binnen krijgt. Moet ik soms wat instellen op de G2? Ik ben er vanuit gegaan dat dit soort dingen automatisch gaan.
Heb je in de TV settings wel staan;

Sound -> Sound Out --> 'HDMI(ARC) device'

Sound -> Advanced Settings -> Digital Sound Output --> 'Passthrough'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Agent-X schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:21:
[...]

In mijn ervaring kan een betere/'gecertificeerde' hdmi kabel het verschil maken. Ik heb zelf een aantal 8k kabels gekocht die prima lijken te werken en zo te zien (link naar product via Bol) nog steeds met stapelkorting te verkrijgen zijn.

Dan het gemak van afspelen; Ik neem aan dat je de recente Shield Tube/pro gebruikt maar hoe is deze op je netwerk aangesloten, met een kabel naar de router?

Voor DV gebruik je de standaard streaming apps vermoed ik of ook Kodi (Maven versie) of Plex?
Shield Tube is verbonden via wifi, heb momenteel geen ethernet in de buurt liggen en hiervoor moet ik een nieuwe kabel gaan trekken.

Voor DV gebruik ik Plex. Ik heb nog wat met de router gespeeld en vandaag werkt het allemaal prima via de Shield als ik DV/HDR wil kijken. Merk wel dat de Plex app af en toe crashed. Heeft iemand trouwens Philips hue sync werkend op zo'n apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:35:
[...]

Shield Tube is verbonden via wifi, heb momenteel geen ethernet in de buurt liggen en hiervoor moet ik een nieuwe kabel gaan trekken.

Voor DV gebruik ik Plex. Ik heb nog wat met de router gespeeld en vandaag werkt het allemaal prima via de Shield als ik DV/HDR wil kijken. Merk wel dat de Plex app af en toe crashed. Heeft iemand trouwens Philips hue sync werkend op zo'n apparaat?
Stabiel WiFi zou voldoende moeten zijn maar dat kan wel wat tijd en aandacht eisen. Je kunt eventueel met een app op de telefoon kijken welke kanalen veel worden gebruikt om dan handmatig er zelf een te forceren op je modem/router.
Indien mogelijk zou ik een switch doorlussen naar je media plek om daar dan weer eventueel een TV, Shield, versterker, etc op aan te sluiten.
Maar wellicht heb je dat nu al op een andere manier opgelost.

Plex; waar staan de bestanden (NAS?) en heb je een Plex server draaien op de Tube?
Geen idee of je Kodi al kent maar dit is een puike mediaclient die al jaren in ontwikkeling is.
Op het moment wordt DV nog niet officieel ondersteund maar wanneer je deze 'Maven fork' installeert (Tube, dus 32 bits (ARM) build) kun je ook aan de slag met DV.

De Hue sync box moet ik weer eens aansluiten :7 maar deze leest gewoon het HDMI signaal uit. Laatste keer dat ik er naar gekeken heb was er al ondersteuning voor DV. Let wel op een eventuele belemmering mbt vvr en andere HDMI 2.1 opties.
Wellicht is het installeren van de Hue plugin/service in Kodi voldoende, zoals deze of deze.

[ Voor 3% gewijzigd door Agent-X op 18-09-2022 17:16 . Reden: splitsen Kodi DV oplossing en Kodi Maven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Agent-X schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:55:
[...]

Stabiel WiFi zou voldoende moeten zijn maar dat kan wel wat tijd en aandacht eisen. Je kunt eventueel met een app op de telefoon kijken welke kanalen veel worden gebruikt om dan handmatig er zelf een te forceren op je modem/router.
Indien mogelijk zou ik een switch doorlussen naar je media plek om daar dan weer eventueel een TV, Shield, versterker, etc op aan te sluiten.
Maar wellicht heb je dat nu al op een andere manier opgelost.

Plex; waar staan de bestanden (NAS?) en heb je een Plex server draaien op de Tube?
Geen idee of je Kodi al kent maar dit is een puike mediaclient die al jaren in ontwikkeling is.
Op het moment wordt DV nog niet officieel ondersteund maar wanneer je deze 'Maven fork' installeert (Tube, dus 32 bits (ARM) build) kun je ook aan de slag met DV.

De Hue sync box moet ik weer eens aansluiten :7 maar deze leest gewoon het HDMI signaal uit. Laatste keer dat ik er naar gekeken heb was er al ondersteuning voor DV. Let wel op een eventuele belemmering mbt vvr en andere HDMI 2.1 opties.
Wellicht is het installeren van de Hue plugin/service in Kodi voldoende, zoals deze of deze.
Momenteel is het stabiel. Sommige films stotteren nog een beetje, andere spelen weer vloeiend af (ongeacht grote or bitrate. DV werkt prima overigens.

Plex draait op mijn Synologie NAS. Met Kodi/XBMC ben ik 2 jaar geleden gestopt. De Tube heeft de standaard Plex app.

Het Euvel wat ik momenteel heb is dat de Hue Sync apps (Hue Stream & Hue Essentials) allebij kort werken en daarna stoppen (alsof de app in de achtergrond gekilled wordt. Heb in developer options gekeken maar daar staat de optie uit om background apps te stoppen. Nvidia Shield is leuk maar totaal niet stabiel bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
Nu anderhalve dag op projector tv/films aan het kijken, en mis de OLED nu al. Kleuren en zwartwaardes zijn op een projector een héél pak minder. Nu echt wel overtuigd dat er hier een 77" moet komen, projector gaat weg. Heeft (in onze opstelling/living) geen zin meer. Scherm is nu 100" en verschil met 77" is nu ook niet zo enorm. Een high-end recente projector zal misschien wel beter doen maar daar ga ik geen geld meer in investeren.

Let wel, een projector in een dedicated cinema-room zal uiteraard nog altijd aangenamer kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door lapino op 18-09-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Agent-X schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:25:
[...]

Heb je in de TV settings wel staan;

Sound -> Sound Out --> 'HDMI(ARC) device'

Sound -> Advanced Settings -> Digital Sound Output --> 'Passthrough'
Thanks, dat stond idd niet goed ingesteld. Vanavond maar even testen. Heb gelijk eARC ondersteuning even aangezet. Misschien nog tips waar ik de optimale settings voor het beeld kan vinden? Je komt van alles tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:43
lapino schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:45:
Let wel, een projector in een dedicated cinema-room zal uiteraard nog altijd aangenamer kijken.
Persoonlijk niet mee eens, die zwaartwaardes en kleuren 😔 ik kijk ook liever niet meer in (goede) bioscopen qua beeld behalve voor geluid/4dx/totaal ervaring. Is toch anders in zo'n grote speciaal ingerichte ruimte (meer immersie). Maar wacht nu voor de echt goede films tot ik hem thuis kan kijken (vind audio niet zo extreem belangrijk over het algemeen, en als ik verwacht dat audio het wel waard is overweeg ik bioscoop)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
cassiekai schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:52:
[...]

Thanks, dat stond idd niet goed ingesteld. Vanavond maar even testen. Heb gelijk eARC ondersteuning even aangezet. Misschien nog tips waar ik de optimale settings voor het beeld kan vinden? Je komt van alles tegen.
Afhankelijk van wat je kijkt blijf je geneigd om te gaan rommelen met helderheid, contrast etc.
Het uitschakelen van een eco stand/energy saving is een mooie eerste keuze ;)

Op deze sites kun je veel informatie vinden; AVforums en AVSforum.
Ik ben zelf zo ver gegaan om via een service menu bepaalde verborgen instellingen aan te passen (helderheid/dimmen).
In deze reddit post zie je een mooie uitleg die gericht is op 'gamen' maar dat ook veel helpt met het algemeen begrijpen van de instellingen. Zeker lezen!

Wanneer je een PC of console hebt aangesloten is het handig om het beeld op 'game' te zetten, ivm latency. Daarnaast wil je dat de TV deze hdmi poort ziet als een 'pc';

LG Home knop (app overzicht) -> Home Dashboard (breder overzicht) --> [ kies rechtsboven de ... ] -> Edit -> Edit Inputs.
Door op het icoontje van de HDMI poorten te klikken kun je de functie toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:40:
[...]

Het Euvel wat ik momenteel heb is dat de Hue Sync apps (Hue Stream & Hue Essentials) allebij kort werken en daarna stoppen (alsof de app in de achtergrond gekilled wordt. Heb in developer options gekeken maar daar staat de optie uit om background apps te stoppen. Nvidia Shield is leuk maar totaal niet stabiel bij mij.
Ik ging er vanuit dat je een hardware oplossing gebruikt dmv een Hue sync box.
Hoe koppel je nu de Shield met de Hue? (plugin in Kodi of Plex).
Een algemene app om standaard Hue in te stellen voor de Shield is er volgens mij niet.

Voor wat het waard is. De Shield gebruik ik al jaren (meerdere versies) zonder aanhoudende stabiliteitsproblemen. Misschien is er nog hoop.
In de dev opties kun je inderdaad een en ander instellen voor achtergrondprocessen.
Dubbelklik op de thuisknop van de Shield ('O') geeft een overzicht van de apps die nog openstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Agent-X schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:01:
[...]

Ik ging er vanuit dat je een hardware oplossing gebruikt dmv een Hue sync box.
Hoe koppel je nu de Shield met de Hue? (plugin in Kodi of Plex).
Een algemene app om standaard Hue in te stellen voor de Shield is er volgens mij niet.

Voor wat het waard is. De Shield gebruik ik al jaren (meerdere versies) zonder aanhoudende stabiliteitsproblemen. Misschien is er nog hoop.
In de dev opties kun je inderdaad een en ander instellen voor achtergrondprocessen.
Dubbelklik op de thuisknop van de Shield ('O') geeft een overzicht van de apps die nog openstaan.
Het koppelen van je bridge doe je via de app zelf (Hue Stream / Hue Essentials), hierna kan je sync modus activeren.

De Hue sync box vind ihmo veel te duur voor wat je ermee kan, en dat is enkel wat de software applicatie in. Window / mac gratis kunnen doen. Ik denk dat Signify nog even zijn zakken wil vullen alvorens er een algemene android tv app voor komt.

Als ik trouwens dubbel klik op O dan zie je inderdaad de lopende apps, als ik switch van app Plex > andere app > Plex dat start plex weer opnieuw op :X Ik dan dat de Shield gemakkelijk meerdere apps draaiend kon houden? En ik denk niet dat de Pro versie zoveel beter is als ik de reviews mag geloven. Wel relaxed dat F1 tv pro erop zit trouwens! Voor het overige blijf ik wel de C2 gebruiken, dus is namelijk veel sneller dan de Shield!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 03:31
lapino schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:34:
Maar voor dagdagelijks tv kijken is 77" misschien toch wat veel. TV hangt in een nis en die zou quasi 100% "vol" zitten met tv.

Zo is het met een 65" LG :
[Afbeelding]
Ik zou voor 83” gaan, ben je ook van die dubbele kleur achtergrond af

Acties:
  • +1 Henk 'm!
synorluna schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:38:
[...]

Je hebt dus al een paar jaar een 55 inch en nu voldoet dit formaat niet meer?
Is de huiskamer veranderd?
55 inch op 3 meter kan best maar een 65 inch kan ook.
Als je een stuk zwart karton knipt in de maat van 77 inch zie je pas echt de grootte tov een 55 inch.
Met tape komt dit niet zo goed over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xqlus1ve schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:16:
[knip]

Als ik trouwens dubbel klik op O dan zie je inderdaad de lopende apps als ik switch van app Plex > andere app > Plex dat start plex weer opnieuw op :X Ik dan dat de Shield gemakkelijk meerdere apps draaiend kon houden? En ik denk niet dat de Pro versie zoveel beter is als ik de reviews mag geloven. Wel relaxed dat F1 tv pro erop zit trouwens! Voor het overige blijf ik wel de C2 gebruiken, dus is namelijk veel sneller dan de Shield!
Kleine correctie, alleen om het duidelijk te maken gezien de titel van dit topic ;)

Dubbele "O" (home), geeft een overzicht van de recent gebruikte apps maar niet van apps die actief zijn in de achtergrond.

Access recent apps: Double press Home button

Het e.e.a. specifiek voor een Shield TV is misschien beter op zijn plek in het eigen topic hier op het forum?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HoppyF schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:19:
[...]

Je hebt dus al een paar jaar een 55 inch en nu voldoet dit formaat niet meer?
Is de huiskamer veranderd?
55 inch op 3 meter kan best maar een 65 inch kan ook.
Als je een stuk zwart karton knipt in de maat van 77 inch zie je pas echt de grootte tov een 55 inch.
Met tape komt dit niet zo goed over.
Van 55 naar 77 is echt een serieus verschil! Voelt bij alsof de tv 2x zo groot is, en dat terwijl ik de 55 in mijn handen had dat ik dacht, die 55 is ook groot zeg. Maar zodra je de 77 gaat ophangen wordt je gewoon een beetje nerveus haha :')

Op 3 meter zou ik nog steeds voor de 77 gaan.
Pagina: 1 ... 472 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.