Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

NuKeM schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:05:
Klopt dat ik het in de bron kan laten omzetten en dat heb ik ook even geprobeerd (op een 2017 Shield met Kodi), maar dat was geen succes. Soms ging het, maar meestal kreeg ik gewoon stereo op de receiver.
Nu, ik zit wel met een oude receiver (Denon x4100w) en daartussen een Puretool eARC splitter zodat ik alsnog lossless formaten kan binnen krijgen via TV eARC -> HDMI input van mijn receiver. Maar, ik denk niet dat het daaraan ligt, eerder software hier of daar. Het is in ieder geval verder te onderzoeken :)
Genoemde Denon heeft geen HDMI eARC en daarmee valt de hele keten terug maar HDMI ARC, met als directe limiet inderdaad maximaal twee kanalen in LPCM. Opzet met de eARC Audio Extractor zou in principe verder wel moeten werken, zelfde opzet gebruik ik hier ook in combinatie met een oudere receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Micr0mega schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:32:
[...]

Ik heb exact ditzelfde probleem al sinds de aanschaf van mijn G1. De app "doet" het wel, maar speelt geen enkele video af. Ik zag dat jij het hebt opgelost door het ontkoppelen van een USB apparaat, echter heb ik niks via USB aangesloten.
Ik krijg het maar niet aan de praat. Ik heb de app natuurlijk al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, en ook de stekker van de G1 langere tijd uit het stopcontact gehad. Ook het uitschakelen van m'n lokale DNS ad-blocker (pi-hole) hielp niet.

Setup is niet heel bijzonder volgends mij, CI+ module zit er in, coax kabel aangesloten. Via HDMI zijn m'n receiver (met ARC) en een Xbox One X aangesloten. En internet via een ethernet kabel.

Weet iemand een oplossing?
Ik had dit probleem bij mijn C1 ook terwijl ik een Ethernet adapter via USB had aangesloten. Zonder deze verbinding werkte het perfect. Ook terwijl de adapter in de USB zat maar niet aangesloten was. De rest werkte er wel perfect mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Volkert schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:33:
[...]

Vreemd, als ik zoek met het vergrootglas op "videoland" dan geeft hij keurig de zwarte (v1) en de rode (v2).
Van het weekend weer geprobeerd maar helaas.. Krijg gewoon geen videoland app...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Er is voor mijn G2 ook een nieuwe software update beschikbaar 03.20.40. Kan nog geen changelog hiervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Een tijdje terug eens de WiFi aangezet en de laatste firmware(s) binnengehaald. Ik liep wat versies achter op mijn LG CX77. Nu viel het mij helaas op dat Trumotion niet meer zo goed is als voorheen. Ik krijg namelijk zwarte artifacts als ik dit inschakel bij snelle beelden. Vanaf Trumotion op 1 en hoger. Op 0 uiteraard niet.

Ik heb boven een LG C855 en daar heb ik met dezelfde beelden getest en daar gaat het wel goed met Trumotion 1 of hoger (todat soap opera effect op treed).

Als voorbeeld voor jullie, de film The Accountant (HBO Max) in slow motion gefilmd:

Let op de ruitenwissers en de zwarte vormen die ervoor en na de wisser zitten.

Is hier iets aan te doen? Zo balen, want ik had een jaar niet geüpdatet en het heeft vlekkeloos gewerkt en zoals wel vaker maken updates ook heel vaak iets slechter. Iemand die met een CX ook eens zou kunnen testen met deze scene en Trumotion aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jankey11
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09 08:30
Zit met een probleem met mijn LG CX.
Wanneer ik de TV aanzet loopt het beeld na een halve minuut vast en schakelt de TV zichzelf uit.

Heb de TV al langer van spanning gehad maar dit lost niks op. Ook andere oplossingen online lijken niks te te helpen. Het feit dat het beeld blijft hangen en zich een soort uitsmeert doet mij vermoeden dat er intern in het apparaat is fout gaat.

Iemand hier eerder mee te maken gehad of een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
Hoi allemaal, even een vraagje: mijn oude GX had een functie waarbij ik mijn gebruikte apps kon sluiten. Weet iemand of de G2 die functie ook heeft? Ik maak gebruik van NLZIET en deze app heeft de neiging om met regelmaat vast te lopen. Bij mijn GX deed ik dan de app afsluiten en dan deed de app het weer een tijdje. Maar kan bij de G2 deze functie niet vinden. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 21:21
MMaster23 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:32:
Wellicht kunnen jullie meedenken. Een paar maanden terug rond de launch heb ik een 65" G2 gekocht. Na paar weken wachten had ik deze al snel op een tijdelijke stand gezet. Echter wanneer ik het scherm op zwart met vakjes (denk aan Android TV UI, Youtube UI etc), hoor ik duidelijk coil whine uit de TV komen. Wanneer eco mode aan staat (out of the box staat dit aan) maar zonder ECO mode hoor je duidelijk een irritante piep die soms ook in pitch wisselt afhankelijk van de kleur/brightness vraag van het paneel. Ik heb letterlijk honderden settings geprobeerd en andere stroompunten. Zelfs tussendoor ook nog verhuisd, het mag allemaal niet baten.

Winkel heeft een case aangemaakt bij LG Nederland, die kon er weinig mee. LG Korea heeft uiteindelijk besloten dat het zo hoort en de case gesloten mag worden. De winkel vond dat gelukkig ook onzin dus op aandringen, heeft de repair-tussenpartij namens LG de voeding vervangen. Resultaat: De whine is alleen maar erger geworden!

De winkel geeft mij nu drie opties.. Koop ongedaan maken, geld terug. Samsung QD-OLED of Sony QD-OLED (waarbij deze 1000 euro duurder is, niet leverbaar is en de winkel zeer terughoudend is qua Sony software). Ik had bewust de G2 gekozen ivm sleek-looks, gewoon goed beeld, Dolby Vision en niet te vervelende UI. Maar de winkel wil geen 2e G2 opsturen.

Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben met hun LG OLEDs?
2 weken geleden een 65'' G2 gekocht. Na een paar dagen viel me de coil whine op. Vandaag is de televisie omgewisseld voor een nieuwe: resultaat is dat het geluid nog steeds aanwezig is, maar dan harder :+ .

Kortom, tijd voor nog een swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
TalkingCarrot schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:59:
[...]

2 weken geleden een 65'' G2 gekocht. Na een paar dagen viel me de coil whine op. Vandaag is de televisie omgewisseld voor een nieuwe: resultaat is dat het geluid nog steeds aanwezig is, maar dan harder :+ .

Bummer man.. als ik de reperatie mee tel van de eerste, zit ik nu op model #4. Die heeft ook nog steeds coil whine, maar ironisch genoeg alleen in eco mode (waar andere het juist buiten eco mode hadden). Dus nu met eco mode uit, in Cinema presets, hoor ik vrijwel geen whine meer (sterker nog, mijn subwoofer begint sinds de verhuizing meer te whinen). Wat een drocht is de PSU van de G2. Ik ben gestopt met mensen dit model aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:39

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MMaster23 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:02:
[...]

Bummer man.. als ik de reperatie mee tel van de eerste, zit ik nu op model #4. Die heeft ook nog steeds coil whine, maar ironisch genoeg alleen in eco mode (waar andere het juist buiten eco mode hadden). Dus nu met eco mode uit, in Cinema presets, hoor ik vrijwel geen whine meer (sterker nog, mijn subwoofer begint sinds de verhuizing meer te whinen). Wat een drocht is de PSU van de G2. Ik ben gestopt met mensen dit model aan te raden.
G1 heeft dit niet dan, die coil whine?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
TalkingCarrot schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:59:
[...]

bericht van een tijdje terug, misschien helpt het

ik lees op verschillende forums over voedings problemen coil whine buzzing etc en nu hdmi cec wat niet goed werkt.

mijn ervaring met een stb box en lg tv is erg droevig. ik kwam van een panasonic en dacht een upgrade tw maken door over te stappen op lg, maar dat liep.even anders want ik had verschrikkelijk storing in het beeld. het was net of mijn stb kapot was door het vastlopen van het beeld en grote mpeg blokken. overschakelen naar de interne tv tuner werkte wel dus het was geen slecht signaal probleem wat ik eerst dacht.

wat is de oplossing? nou heel eenvoudig en dit zou iedereen met een lg tv moeten doen! aard de behuizing van jou tv! ik heb een draad met een oogje bevestigt op het onderste schroefje op de achterkant van de tv en deze draad op een 220v stekker aangesloten met aarde aansluiting.

wat was het probleem? de tv probeerde zichzelf te aarden via de antenne label of via hdmi, maar omdat mijn stb ook niet ge-aard is ging alles dus via de antenne kabel en dat gaf storing. nu geen probleem meer en de tv ook veiliger dmv goede aarding. elke voeding heeft een onstoor filter en die storing word afgevoerd via de aarde, maar lg vond dat blijkbaar niet nodig en zo besparen ze weer wat in productie kosten.

mijn stb kan ik ook gewoon via de tv afstandsbediening bedienen? dit gaat via de magic remote via ir, dus belangrijk om via hdmi installatie het merk en type van het aangesloten product in te voeren. hdmi-cec is niet op mijn stb ingeschakeld, en alle functies werken. via de 3puntjes op de remote kan ik via de onscreen menu meer keuzes maken.

heb nog wel meer om over te praten maar voorlopig genoeg getypt.

hopenlijk hebben jullie wat aan deze info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 19:22

Prosperot

Today is a gift...

stin00 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Ik kreeg hem ook niet automatisch binnen, maar heb de 03.20.24 firmware van de LG site geplukt en via USB geïnstalleerd op m'n 42C2. Is zo gepiept :D
Is bij mij maandag als OTA alsnog gearriveerd op mijn 48"C2. Ws wordt het gefaseerd uitgerold.

[ Voor 5% gewijzigd door Prosperot op 07-09-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zijn er mensen die een OLED55B9 op de voet hebben staan en die voor mij even kunnen checken hoeveel centimeter de onderkant van de tv van het tv meubel afstaan? We gaan hier wat wijzigen en de tv komt van de muur op het meubel maar ik moet de voet nog kopen..

Wil even checken of de soundbar er nog mooi voor/onder past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
pwh53 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:13:
[...]

bericht van een tijdje terug, misschien helpt het

ik lees op verschillende forums over voedings problemen coil whine buzzing etc en nu hdmi cec wat niet goed werkt.

mijn ervaring met een stb box en lg tv is erg droevig. ik kwam van een panasonic en dacht een upgrade tw maken door over te stappen op lg, maar dat liep.even anders want ik had verschrikkelijk storing in het beeld. het was net of mijn stb kapot was door het vastlopen van het beeld en grote mpeg blokken. overschakelen naar de interne tv tuner werkte wel dus het was geen slecht signaal probleem wat ik eerst dacht.

wat is de oplossing? nou heel eenvoudig en dit zou iedereen met een lg tv moeten doen! aard de behuizing van jou tv! ik heb een draad met een oogje bevestigt op het onderste schroefje op de achterkant van de tv en deze draad op een 220v stekker aangesloten met aarde aansluiting.

wat was het probleem? de tv probeerde zichzelf te aarden via de antenne label of via hdmi, maar omdat mijn stb ook niet ge-aard is ging alles dus via de antenne kabel en dat gaf storing. nu geen probleem meer en de tv ook veiliger dmv goede aarding. elke voeding heeft een onstoor filter en die storing word afgevoerd via de aarde, maar lg vond dat blijkbaar niet nodig en zo besparen ze weer wat in productie kosten.

mijn stb kan ik ook gewoon via de tv afstandsbediening bedienen? dit gaat via de magic remote via ir, dus belangrijk om via hdmi installatie het merk en type van het aangesloten product in te voeren. hdmi-cec is niet op mijn stb ingeschakeld, en alle functies werken. via de 3puntjes op de remote kan ik via de onscreen menu meer keuzes maken.

heb nog wel meer om over te praten maar voorlopig genoeg getypt.

hopenlijk hebben jullie wat aan deze info
dat was mijn post, ik heb ook via het servicemenu spread-spectrum van 0 op 1 gezet. nu ben ik wel benieuwd of mensen met een c2 die wel een standaard aarde draad hebben die spread-spectrum ook geactiveerd hebben. service menu is te bereiken via een webadres die je invoerd in de webbrouwser.

het bleek.ook dat mijn tv signaal wat overstuurd was want na dat ik de tv geaard had had ik heel af en toe sporadisch nog wat storing, door er een filter tussen te zetten met een 3db verlies is nu de storing helemaal weg en geniet ik van perfect storingsvrij beeld.

het is wel wennen aan de mozaiek rendering van de lg soc bij normale tv broadcasting in 1080i het is een totaal andere tv kijk ervaring als met een panasonic oled. vind dat er detail verlies is in vergelijk met de pana al moet ik wel zeggen dat de laatste firmware v3.20.40 dit een heel stuk verbeterd is! duidelijk meer detail en de rode zeem ook zo goed als weg waardoor je de kleur kumt verhogen van 50 naar 60 zonder over saturatie en wat van meer pop-up kunt genieten. maar is ook weer uitzending afhankelijk. ook lijkt wel of de soc is overgeklokt, de beeld is vloeiender geworden met de laatste update. ik heb trouwens alle verbeteraars uit, om zo min mogenlijk vertraging te hebben tijdens sport wedstrijden. mijn ervaring zover van de laatste firmware update.

ben blij.met de laatste firmware want ik stond bijna op het pumt om de tv weer door te schuiven, maar er is geen ander merk die zo mooi aan de muur hangt als de lg g2. gelukkig is het beeld scherper geworden tijdens tv uitzeningen met de laatste firmware, stoorde hier behoorlijk aan want er zat totaal geen detail en diepte, net of ik een bril moest kopen. ka youtube 8k en 12k demon trailers is super! maar daar heb ik de tv niet voor gekocht, is even leuk om te zien maar uiteindelijk kijk je toch weer normale tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:22
D-Ed schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:40:
Zijn er mensen die een OLED55B9 op de voet hebben staan en die voor mij even kunnen checken hoeveel centimeter de onderkant van de tv van het tv meubel afstaan? We gaan hier wat wijzigen en de tv komt van de muur op het meubel maar ik moet de voet nog kopen..

Wil even checken of de soundbar er nog mooi voor/onder past ;)
Is dat niet gewoon de hoogte van de tv mét voet minus de hoogte zonder voet? Dat kun je uit de specificaties halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
My-life schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:49:
[...]

Is dat niet gewoon de hoogte van de tv mét voet minus de hoogte zonder voet? Dat kun je uit de specificaties halen.
Ah ja, had ik niet aan gedacht, thx for the tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Ik las ergens iemand die zei dat na de laatste FW update van de G2 de (e)ARC uitgang problemen geeft en de soundbar dus stil blijft.
Kan iemand hier dit bevestigen?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Gommert69 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:24:
Ik las ergens iemand die zei dat na de laatste FW update van de G2 de (e)ARC uitgang problemen geeft en de soundbar dus stil blijft.
Heb je een bron?

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Gommert69 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:24:
Hier geen last van met de G2 en Sonos Beam (gen1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:32

flessuh

Set sail for fail!

Hier sinds een week of 2 ook een bezitter van een 55C2.
Gebruik hem eigenlijk enkel voor streaming, maar man wat een beeld.

Ben nog wel heel erg aan het heen en weer switchen met instellingen om de verschillen te zien maar bij sommige beeld settings zie ik het verschil bijna niet. Kan dat er aan liggen dat het vanuit streaming is? (Netflix, HBO Max, Prime video etc)
Of liggen de vooringestelde beeld instellingen zo dicht bij elkaar?

https://www.dutchsolarboat.com

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 21:21
MMaster23 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:02:
[...]

Heb je nog een G2 of ben je al overgestapt? Bij dit model heb ik idd ook geen last in cinema mode en game performance mode. Alleen in eco en standaard lijkt die te whinen.

Het lijkt toch iets met de CPU load te maken te hebben.

1. Als ik op standaard modus de energiebesparing uit zet en de helderheid omlaag gooit hoor je de whine verdwijnen.
2. Ga ik vervolgens naar eco modus met de oorspronkelijke helderheid komt de piep terug.
3. Vervolgens switch ik naar cinema mode/game mode (die dus de oorspronkelijke hoge helderheid heeft) en de piep is weg.

Kortom, er lijken meerdere factoren te zijn die de coil whine veroorzaken. Net nog een discussie gehad met de verkopende partij dat het waarschijnlijk te warm is in mijn kamer. Juist, met 22 graden. Sommige mensen zullen dan het hele jaar coil whine hebben :+ .

Zit nu nog te twijfelen of ik de 2e swap laat door gaan of het voor nu laat aangezien ik de standaard preset toch niet gebruik.

• cavanta
TalkingCarrot schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:07:
[...]

Heb je nog een G2 of ben je al overgestapt? Bij dit model heb ik idd ook geen last in cinema mode en game performance mode. Alleen in eco en standaard lijkt die te whinen.

1. Als ik op standaard modus de energiebesparing uit zet en de helderheid omlaag gooit hoor je de whine verdwijnen.
2. Ga ik vervolgens naar eco modus met de oorspronkelijke helderheid komt de piep terug.
3. Vervolgens switch ik naar cinema mode/game mode (die dus de oorspronkelijke hoge helderheid heeft) en de piep is weg.

Kortom, er lijken meerdere factoren te zijn die de coil whine veroorzaken. Net nog een discussie gehad met de verkopende partij dat het waarschijnlijk te warm is in mijn kamer. Juist, met 22 graden. Sommige mensen zullen dan het hele jaar coil whine hebben :+ .

Zit nu nog te twijfelen of ik de 2e swap laat door gaan of het voor nu laat aangezien ik de standaard preset toch niet gebruik.
Bij mijn G2 65" is er ook soms een lichte coil whine te horen. Al moet ik zeggen dat het mij niet stoort. Is deze zo luid aanwezig bij jullie dan?

Het lijkt er overigens wel op dat de laatste jaren coil whine overal op begint te treden. Videokaarten, voedingen, consoles. Zou dit met nieuwe materialen of dergelijk te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMaster23
TalkingCarrot schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:07:
[...]

Ik heb dit 4e model inderdaad gehouden. Winkel heeft mij geholpen door hem in de winkel te demo'en en we deden dit in demo-brand-je-ogen-er-maar-uit stand. 0,0 geluid. Maar het viel dus thuis wel weer op in eco mode. Ik vermoed dat het niet met cpu verbruik maar met stroom-vraag vanuit het panel komt. Bij model nummer 1 en 2 kon ik de OLED brightness slider op en neer bewegen en een waar coil-whine orkest nadoen met de LG remote.

Echter nu al paar weken in cinema mode en het is toch echt wel genieten met de G2 hoor. Mooi balans tussen kosten, features en panel. Het zou kunnen dat het aan gebrek van grounding ligt. Mijn receiver is iig niet geground (vaak afgeraden, je moet een ground-loop met je componenten maken, niet met de aarde zover ik heb begrepen). Ook heb ik geen coax ozd in de TV zitten.. puur de standaard stroom stekker (ongegrond) en HDMI naar de receiver. Zouden we eigenlijk eens moeten testen door handmatig de behuizing te grounden of wellicht door coax?

Ik moet van het weekend nog een beetje in mijn muur hakken. Tijdens de verbouwing een mooi verborgen kanaal gemaakt voor achter de TV naar de receiver verderop echter het gat lijnt niet mooi uit met de uitsparingen in de TV. Dus ik hak wel beetje muur weg om bij de TV uit te komen. Zoals ik zei, maar twee kabeltjes. Receiver doet de rest :)

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Iemand ervaring met een buitenlands model in NL?

OLED55C17LB

Ik zit op glasvezel en heb daar een los kastje voor. Smart gedeelte gebruik in een nvidia Shield voor, dus mocht npo of Videoland app ontbreken lijkt me dat geen probleem.

De prijs is wel heel laag

Edit!: https://nl.trustpilot.com/review/ralindo.de

Wellicht zie ik iets over het hoofd, ja dus...

Blijken oplichters. Dus opgelet!

[ Voor 46% gewijzigd door user_tweakers op 08-09-2022 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
MMaster23 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:53:
[...]

Ik heb dit 4e model inderdaad gehouden. Winkel heeft mij geholpen door hem in de winkel te demo'en en we deden dit in demo-brand-je-ogen-er-maar-uit stand. 0,0 geluid. Maar het viel dus thuis wel weer op in eco mode. Ik vermoed dat het niet met cpu verbruik maar met stroom-vraag vanuit het panel komt. Bij model nummer 1 en 2 kon ik de OLED brightness slider op en neer bewegen en een waar coil-whine orkest nadoen met de LG remote.

Echter nu al paar weken in cinema mode en het is toch echt wel genieten met de G2 hoor. Mooi balans tussen kosten, features en panel. Het zou kunnen dat het aan gebrek van grounding ligt. Mijn receiver is iig niet geground (vaak afgeraden, je moet een ground-loop met je componenten maken, niet met de aarde zover ik heb begrepen). Ook heb ik geen coax ozd in de TV zitten.. puur de standaard stroom stekker (ongegrond) en HDMI naar de receiver. Zouden we eigenlijk eens moeten testen door handmatig de behuizing te grounden of wellicht door coax?

Ik moet van het weekend nog een beetje in mijn muur hakken. Tijdens de verbouwing een mooi verborgen kanaal gemaakt voor achter de TV naar de receiver verderop echter het gat lijnt niet mooi uit met de uitsparingen in de TV. Dus ik hak wel beetje muur weg om bij de TV uit te komen. Zoals ik zei, maar twee kabeltjes. Receiver doet de rest :)
beter alleen engelse term of nederlandse aanhouden.
ja had het nu over grounding ongegrond ongeground etc :)

de aarde verbinding tussen komponenten word al via de hdmi verzorgt, of je moet een optische verbinding gebruiken voor geluid dan heb je geen fisieke verbinding.

feit is dat de g2 zonder aarde giganties stoort en kan ik kort uitleggen. mijn setup was een pana oled die een aarde stekker had en daarop een stb en blue-ray speler. ook had ik de coax lopen naar de stb en via splitter naar stb en tv.

na aankoop van de lg alles hetzelfde aangesloten maar de stb box gaf dus storing en het beeld was zo verstoord dat het leek dat mijn stb-tuner kapot was.

na het aarden van de LG verdween het probleem!

helaas heb ik nog van niemand hier een terugkoppeling of er bij de C2 spreadspectrum staat ingeschakeld in de service menu? we zitten op tweakers toch hier?

op youtube nog een leuke uitleg van de nieuwe firmware 3.20.40

YouTube: LG C2 & G2: Kleines, aber feines Update! | Firmware-Analyse: 03.20.4...

[ Voor 5% gewijzigd door edonkey-boy op 09-09-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
edonkey-boy schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:13:
[...]

beter alleen engelse term of nederlandse aanhouden.
ja had het nu over grounding ongegrond ongeground etc :)

de aarde verbinding tussen komponenten word al via de hdmi verzorgt, of je moet een optische verbinding gebruiken voor geluid dan heb je geen fisieke verbinding.

feit is dat de g2 zonder aarde giganties stoort en kan ik kort uitleggen. mijn setup was een pana oled die een aarde stekker had en daarop een stb en blue-ray speler. ook had ik de coax lopen naar de stb en via splitter naar stb en tv.

na aankoop van de lg alles hetzelfde aangesloten maar de stb box gaf dus storing en het beeld was zo verstoord dat het leek dat mijn stb-tuner kapot was.

na het aarden van de LG verdween het probleem!

helaas heb ik nog van niemand hier een terugkoppeling of er bij de C2 spreadspectrum staat ingeschakeld in de service menu? we zitten op tweakers toch hier?

op youtube nog een leuke uitleg van de nieuwe firmware 3.20.40

YouTube: LG C2 & G2: Kleines, aber feines Update! | Firmware-Analyse: 03.20.4...
Ik gebruik inderdaad HDMI dus mijn componenten hebben al een gedeelde aarde inderdaad. Echter, ik heb niet mijn TV zelf geaard aan aarde/net. Vraag mij daarom ook af of het uitmaakt voor de coil whine. Hoe heb jij je TV geaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edonkey-boy
MMaster23 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:29:
[...]

Ik gebruik inderdaad HDMI dus mijn componenten hebben al een gedeelde aarde inderdaad. Echter, ik heb niet mijn TV zelf geaard aan aarde/net. Vraag mij daarom ook af of het uitmaakt voor de coil whine. Hoe heb jij je TV geaard?
ik heb de tv geaard met een draad en hieraan een klein oogje gemaakt waar het standaard schroefje van de behuizing net doorkan. heb het onderste schroefje aan de achterkant in het midden gebruikt als bevestiging. dan het draadje aan een aarde stopkontakt stekker verbonden en deze in het stopkontakt gestoken. simpel maar effectief voor mij. had eerst de aarde tussen de coax stekker gedrukt maar dit is wat netter en niet zichtbaar en bij de stb loskoppelen hoef ik geen rekenschap te houden met dat draadje wat er tussen gedrukt zat.

hopenlijk een beetje duidelijk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 10:42
Ik ga morgen mijn G2 uitpakken. Als ik zo de laatste berichten lees dan wordt ik niet zo vrolijk. Heeft elke G2 hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:10
cassiekai schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:17:
Ik ga morgen mijn G2 uitpakken. Als ik zo de laatste berichten lees dan wordt ik niet zo vrolijk. Heeft elke G2 hier last van?
Gewoon even afwachten? Je hoort alleen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
Als het doodstil is kan ik het wel in de verte horen. Totaal niet storend bij mij. Er staat eigenlijk altijd wel iets anders meer geluid te maken als de tv. Verder gewoon een fantastische tv!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
Deleon78 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:37:
[...]

Gewoon even afwachten? Je hoort alleen problemen.
Zo af en toe staat de TV hier aan zonder geluid en zelfs als het muisstil is in huis hoor ik helemaal niks. Ik heb nog niet mijn oor tegen de TV aan gedrukt en daar heb ik ook geen reden toe. Het zal dus wel weer compleet random zijn wie een model met of zonder coilwhine krijgt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Benieuwd naar je ervaringen! Na alle bovenstaande berichten wacht ik nog even met bestellen.

Btw, Ik vind nog weinig ervaringen in dit forum mbt tot de A95K. Blijkbaar (nog) niet heel populair..?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:56
synorluna schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:35:
[...]

Benieuwd naar je ervaringen! Na alle bovenstaande berichten wacht ik nog even met bestellen.

Btw, Ik vind nog weinig ervaringen in dit forum mbt tot de A95K. Blijkbaar (nog) niet heel populair..?
Omdat dit het LG oled topic is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
Wren schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:50:
[...]

Omdat dit het LG oled topic is?
Haha, oja… 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hier met een 77G2 geen coil whine vernomen nog. Draait nu een week of drie.

Reviews

• UninPro
  • Laatst online: 09:26
dennisk. schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:24:
[...]

Hier met een 77G2 geen coil whine vernomen nog. Draait nu een week of drie.
Het zou sterk zijn maar had @Major_ton ook geen 77inch? Dat er net als de verhalen dat wat betreft de schermuniformiteit deze beter is, de whine coil ook niet of minder vaak voorkomt in vergelijking met de 65inch versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:56
Zou het misschien ook kunnen zijn dat bepaalde tweakers veel gevoeliger zijn voor het geluid dan anderen en dus veel meer gefocust zijn hierop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Geen berichtgeving over de LG Pose OLED's? Mooi design voor de mensen die de tv op een standaard willen hebben. Ziet er fraai uit. Zou er best één in de slaapkamer willen.
Afbeeldingslocatie: https://www.hifi-journal.de/images/pics/2022/news/LG/Pose/LG-OLED-TV-Pose-08.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.hifi-journal.de/images/pics/2022/news/LG/Pose/LG-OLED-TV-Pos%C3%A9-01.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.hifi-journal.de/images/pics/2022/news/LG/Pose/LG-OLED-TV-Pos%C3%A9-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Laatst online: 09:26
Krijg altijd beetje van die verbouw programma vibes hiervan. Zit er minimalistisch altijd super strak uit natuurlijk. Vaak wordt zoals bij foto 2 een device in de vrije ruimte neergezet. Of zonder tv kast.
Maar qua cable management wordt het dan al gauw ingewikkeld. Puur met de stroomkabel voor de tv maar tevens je eventuele provider kastje en misschien iets als een console.

Zo op de foto’s ben ik het wel helemaal eens met @BramViking dat het een mooi design is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
[...]

Gisteren helaas geen tijd gehad om hem op te hangen. Dit gaat vandaag gebeuren. Hij komt bij mij aan een
TV -standaard van Cavus te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 21:56
BramViking schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:46:
Geen berichtgeving over de LG Pose OLED's? Mooi design voor de mensen die de tv op een standaard willen hebben. Ziet er fraai uit. Zou er best één in de slaapkamer willen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Of voor in de klas/kantoor etc.

Deze pootjes kom ik thuis niet mee weg. En inderdaad kabels die er uit komen en wen weg naar muur zoeken is wel wat minder voor thuis.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
UninPro schreef op zondag 11 september 2022 @ 06:57:
Krijg altijd beetje van die verbouw programma vibes hiervan. Zit er minimalistisch altijd super strak uit natuurlijk. Vaak wordt zoals bij foto 2 een device in de vrije ruimte neergezet. Of zonder tv kast.
Maar qua cable management wordt het dan al gauw ingewikkeld. Puur met de stroomkabel voor de tv maar tevens je eventuele provider kastje en misschien iets als een console.

Zo op de foto’s ben ik het wel helemaal eens met @BramViking dat het een mooi design is.
De stroomkabel is duidelijk te zien op de slaapkamer afbeelding. Dit is dan ook geen tv om daar tig kastjes aan te hangen. Een decorder zou trouwens wel achterop in de kabelgoot kunnen worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ik wil mijn Bose 3-2-1 systeem aansluiten met HDMI op mijn LG OLED65C2 om af en toe nog een DVD af te kunnen spelen, alleen werkt dat niet.

Precies dit probleem: YouTube: Bose 321 Series III | HDMI Output issue "Communicating with your TV"

Nu hebben ze hier als "oplossing" om een analoge video naar HDMI converter te gaan gebruiken maar daar voel ik weinig voor eigenlijk.

Kan ik ook een HDMI-CEC-killer gebruiken zodat mijn Bose 3-2-1 systeem niet blijft hangen op "communiceren met de TV" en het beeld volledig blauw blijft?

Softwarematig via het menu HDMI-CEC (Simplink) uitzetten op de TV heeft geen effect overigens, issue blijft dan hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
[...]

Vandaag opgehangen en nog geen coil whine gehoord. We moeten wel erg wennen aan het beeld. Het is toch behoorlijk donker in vergelijking met mijn vijf jaar oude LED tv. De woonkamer is niet echt licht dus dat kan jetties zijn. Ik Hebron niks gedaan met de instellingen dus hoop daar iets aan helderheid te winnen. Beeld is verder wel mooi strak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkert
cassiekai schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:05:
We moeten wel erg wennen aan het beeld. Het is toch behoorlijk donker in vergelijking met mijn vijf jaar oude LED tv.
Begin eens met:

Algemeen -> OLED Care -> Zelfzorg apparaat -> Energiebesparing -> Energiebesparingsstap -> Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Nu online
user_tweakers schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:24:
Iemand ervaring met een buitenlands model in NL?

OLED55C17LB

Ik zit op glasvezel en heb daar een los kastje voor. Smart gedeelte gebruik in een nvidia Shield voor, dus mocht npo of Videoland app ontbreken lijkt me dat geen probleem.

De prijs is wel heel laag

Edit!: https://nl.trustpilot.com/review/ralindo.de

Wellicht zie ik iets over het hoofd, ja dus...

Blijken oplichters. Dus opgelet!
De "LB" staat bij dit type voor zwarte achterkant in plaats van een witte. Heb deze zelf in 65" :). Verder geen verschil in specificaties of software. (Correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Exception schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:47:
De "LB" staat bij dit type voor zwarte achterkant in plaats van een witte. Heb deze zelf in 65" :). Verder geen verschil in specificaties of software. (Correct me if I'm wrong).
LA heeft zwarte achterkant, LB is beige/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Nu online
Volkert schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:05:
[...]

LA heeft zwarte achterkant, LB is beige/wit.
Mijn OLED65C17LB is toch echt zwart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 23:06
Zo de 65" C2 is ook net besteld dus ben benieuwd want kom vanaf een 55" Samsung Full HD LED...
Wou eigenlijk de 77" en mijn huidige Klipsch Reference surround set houden maar die wordt nu ook vervangen door een Sony HT-A9 met SA-SW5.
WAF ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Sinds een dag in bezit van de LG G2.

Tijdje terug stelde ik een vraag over de hoogte van ophangen. Hij hangt nu op 85cm vanaf de onderkant en dat bevalt mij prima!

Korte vraag over de beeldsettings; er zijn nogal wat mogelijkheden…

Ik heb het idee dat de tv out of the box best een heel goed beeld geeft maar goed dit is mijn eerste OLED tv dus misschien weet ik niet wat ik mis..

Standaard beeldmodus staat op ECO tenzij HDR content van Netflix. Ik zie ook de Expert beeldmodi staan, gebruiken jullie dat?

Ook staat van de ai beeld pro aan. Hier heb ik nog niks van gemerkt wat dat doet.

Zijn er verder nog zaken in de out of the box settings die je best kan veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Deruxian schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:08:

Tijdje terug stelde ik een vraag over de hoogte van ophangen. Hij hangt nu op 85cm vanaf de onderkant en dat bevalt mij prima!

Ik heb het idee dat de tv out of the box best een heel goed beeld geeft maar goed dit is mijn eerste OLED tv dus misschien weet ik niet wat ik mis..

Standaard beeldmodus staat op ECO tenzij HDR content van Netflix. Ik zie ook de Expert beeldmodi staan, gebruiken jullie dat?

Ook staat van de ai beeld pro aan. Hier heb ik nog niks van gemerkt wat dat doet.

Zijn er verder nog zaken in de out of the box settings die je best kan veranderen?
deze, Algemeen -> OLED Care -> Zelfzorg apparaat -> Energiebesparing -> Energiebesparingsstap -> Uit

eco en vivid niet gebruiken, meesten gebruken isf beeldmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Out of the box staat hij op eco beeldmodus + energiebesparing setting aan.. dat doen ze om een beter energielabel te krijgen, maar is funest voor je beeldkwaliteit. Kleuren zijn raar en wit is ook erg fel wit/blauwig, dat moet veel warmer. Daarnaast zijn er nog heel veel andere settings die de puristen aanpassen. Ik heb zelf ISF met vrijwel alle beeldverbeteraars uit. Motion heb ik op 2 en 10 gezet, is voor mij de ideale stand met geen artifacts en relatief weinig bewegingsonscherpte.

Ik heb vooral de Rtings settings overgenomen, op alle RGB whitepoint settings na - die zijn immers niet universeel maar verschillend per OLED paneel.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c2-oled/settings

Het is wel even 2 weken wennen omdat veel mensen hele felle, verzadigde kleuren + super wit gewend zijn. Ik heb de kleurverzadiging wel naar eigen smaak op iets van 54 ipv 50 gezet omdat ik een tikkeltje extra sprankelende kleuren wel mooi vind :)

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 11-09-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

@stin00 @pwh53

Ja de energiebesparing stond uit al. Wellicht dat die out of the box met de nieuwe software op uit staat (of ik moet hem uitgezet hebben..)

Wel verschil inderdaad, die laat ik lekker uit dus!

Beeldmodus ISF bedoelen jullie de Expert mee? En dan overdag voor.. overdag natuurlijk en nacht voor nacht.. Of is nacht echt voor een compleet donkere kamer?

Wel een groot verschil met ECO/Standaard. Alles voelt een beetje flets aan maar wellicht dat ik zoals hierboven gezegd te verzadigd ben..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Deruxian schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:00:
@stin00 @pwh53

Ja de energiebesparing stond uit al. Wellicht dat die out of the box met de nieuwe software op uit staat (of ik moet hem uitgezet hebben..)

Beeldmodus ISF bedoelen jullie de Expert mee? En dan overdag voor.. overdag natuurlijk en nacht voor nacht.. Of is nacht echt voor een compleet donkere kamer?

Wel een groot verschil met ECO/Standaard. Alles voelt een beetje flets aan maar wellicht dat ik zoals hierboven gezegd te verzadigd ben..!
ja, je moeten ook even wennen, verder een beeldmodus nemen die jij mooi vind met eventueel kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 11:23
@stin00 @pwh53

Overdag zou ik sws bright room doen, als het beeld te fel is in het donker swotch ik soms naar dark room, is vooral afhankelijk van de conten.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Dat klopt, en er is ook niet een "one size fits all" oftewel een instelling die atlijd optimaal is.

Een live-uitzending van Vandaag Inside (SBS6) ziet er bij mij perfect helder uit, echt genieten, WOW, maar dan nog heb je soms bij andere programma's dat het net te donker of net ietsje te flets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

ECO is standaard minder helder dan met ECO uit. Dit is in ieder geval iets om rekening mee te houden, aangezien je dan wat helderheid en dus detail mist.

Wat ik verder heb aangepast is wit naar het meest warme wit, sharpness uit en de meeste beeldverbeteraars uit. Je kan er zelf even mee spelen om te kijken wat je het mooiste vindt.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Zoek ook nog even op ABL als je scherm telkens gedimd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
Hier nu een maand een 77 G2 hangen. Niks geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
GEARS90210 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:11:
[...]

Mag ik vragen wat jouw afstand is tot de tv?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
GEARS90210 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:11:
[...]

Toch wel bijzonder hoe de onderlinge maten binnen een serie zo kunnen verschillen. Hier ook een 77 G2 en het is gewoon een meesterlijk display. Na 2,5 maanden gebruik ben ik nog steeds helemaal ondersteboven van dat ding.

@synorluna Bij ons is de kijkafstand iets meer dan 4 meter. Dat kijkt erg fijn, maar als ik echt even wil genieten van een film en dan vooral de visuele pareltjes zoals bijvoorbeeld een Top Gun Maverick, dan schuif ik de bank een stuk naar voren en eindig ik net onder de 3 meter :*) Ik kan dan ook niet wachten op het moment dat de 97" OLED modellen betaalbaar gaan worden })

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Vraagje. Ik heb de LG OLED65A16LA. Nu wil ik een app installeren die niet in hun store staat. Is dat mogelijk? Ik heb de apk op een flashdrive gezet, maar via de tv menu kan ik alleen media bestanden vinden op de flashdrive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:04
@Russel88 Apk (Android)? De LG heeft WebOS.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Ik dacht dat de nieuwere modellen ook Android tv hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Russel88 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:24:
[...]

Ik dacht dat de nieuwere modellen ook Android tv hebben.
Nee helaas. Daarvoor moet je bij Sony en Philips zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEARS90210
Major_ton schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:54:
[...]

Toch wel bijzonder hoe de onderlinge maten binnen een serie zo kunnen verschillen. Hier ook een 77 G2 en het is gewoon een meesterlijk display. Na 2,5 maanden gebruik ben ik nog steeds helemaal ondersteboven van dat ding.

@synorluna Bij ons is de kijkafstand iets meer dan 4 meter. Dat kijkt erg fijn, maar als ik echt even wil genieten van een film en dan vooral de visuele pareltjes zoals bijvoorbeeld een Top Gun Maverick, dan schuif ik de bank een stuk naar voren en eindig ik net onder de 3 meter :*) Ik kan dan ook niet wachten op het moment dat de 97" OLED modellen betaalbaar gaan worden })
Ja vreemd, en zeker vervelend voor de gene die wel hinder ondervinden. Hopelijk wordt het voor iedereen opgelost d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
Exception schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:17:
Mijn OLED65C17LB is toch echt zwart ;-)
Aha, da's een C1, bij een C2 is het blijkbaar andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 19:49
Ik heb een 65C7, fantastische TV, maar sinds er regelmatig Rocketleague op wordt gespeeld met een PS4 lijkt het alsof daarvan graphics inbranden. In de 5 jaar dat ik de TV heb nooit last mee gehad en er zijn echt heel veel andere games op gespeeld en ook erg lang achter elkaar (veel langer dan Rocketleague nu)

Is er nog iets aan te doen?

Zo niet toch eens stiekem kijken naar een 77 inch. Kan net passen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 18:03

Kijk je dan niet omhoog? Hier heb ik hem op 58cm vanaf de onderkant met een 77" G1. Zo kijk ik vanaf de bank recht in het midden van het scherm.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

treative schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:35:
[...]

Kijk je dan niet omhoog? Hier heb ik hem op 58cm vanaf de onderkant met een 77" G1. Zo kijk ik vanaf de bank recht in het midden van het scherm.
Ja dat wel een beetje. Het is ook niet conform die stelregel van ooghoogte = 2/3. Maar het kon niet anders in verband met inbouwmeubel.
Maar ik vind het nog prima te doen. Denk dat je wel snel kan wennen. Nog hoger lijkt mij wellicht wel een probleem alhoewel er vast mensen zijn die hem voor de kinderen of huisdieren hoger hebben hangen en het prima vinden.
Daarbij, als ik lig te vegeteren op de bank dan is de nek wat omhooggericht;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deleon78
Kan er in de topicwaarschuwing niet iets worden opgenomen over verbod op regels voor de hoogte van ophangen van de tv :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:10

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik ben mij heel bewust dat een OLED veel gevoeliger voor inbranden is dan een (Q)LED, ik heb een OLED55B6V uit 2017 welk inderdaad al na een jaar ingebrande plekken vertoonde, voornamelijk rode playbars en logo's. Ik moet hierbij wel vermelden dat mijn tv enkel op wifi en de PC staat aangesloten.
Wij hebben toe zelf ook de fout gemaakt om statische beelden te gebruike van bijvoorbeeld youtube wat uiteindelijk echt funest is geweest.

Nu ben ik aan het kijken naar een OLED77C16LA maar ik twijfel ontzettend over het nogmaals nemen van een OLED aangezien ik hem enkel via de PC gebruik (vrouwlief kijkt heel veel youtube via de app en soms een beetje Netflix). Ik zit vaak te surfen waarbij logo's van de webbrowser dus stil staan op het scherm maar ik kan soms ook wel een paar uur achter elkaar gamen. Ik probeer wel zoveel mogelijk alles te minimaliseren zodra ik het niet meer gebruik, en een zwarte screensaver die na een minuut al inschakel. Echter het advies waar ik een beetje naar opzoek ben is, is een OLED dan nog wel geschikt voor mijn gebruik?

Tweede vraag, hebben de OLED tv's van LG nu eens de functie gekregen om het scherm op zwart te zetten als er muziek op de achtergrond speelt van bijvoorbeeld Spotify of youtube, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 07:34
Gisteren de LG Oled C1 55 inch aan de muur opgehangen. Ik kan nog niet wennen aan het geluid nu. Ik heb het ingesteld op wandmontage maar klinkt een stuk holler en verder weg. Ook de AI mode geprobeerd en die maakt het nu wel beter terwijl ik dan met de voet niet om aan te horen vond. Ook wat met de equizer zitten schuiven, maar geen idee wat ik daar dan aan het doen ben

Ik ben zeker geen audiofiel en bij voorkeur wil ik niet aan de soundbar, heeft iemand deze TV ook aan de muur zonder soundbar die wat tips kan delen qua instellingen voor het geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:04
@Xqlus1ve Tweede vraag ja scherm kan op zwart.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
FJP84 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:53:
Gisteren de LG Oled C1 55 inch aan de muur opgehangen. Ik kan nog niet wennen aan het geluid nu. Ik heb het ingesteld op wandmontage maar klinkt een stuk holler en verder weg. Ook de AI mode geprobeerd en die maakt het nu wel beter terwijl ik dan met de voet niet om aan te horen vond. Ook wat met de equizer zitten schuiven, maar geen idee wat ik daar dan aan het doen ben

Ik ben zeker geen audiofiel en bij voorkeur wil ik niet aan de soundbar, heeft iemand deze TV ook aan de muur zonder soundbar die wat tips kan delen qua instellingen voor het geluid?
Bij de G1 heb ik AI uitstaan en verder het geluid op cinema staan. Is bij mijn setup (hangt anders tegen de muur dan c1 en misschien andere materialen) echt heel net geluid (voor een tv!).
En bij leukere films/series gaat uiteraard de versterker aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Millert schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:58:
@Xqlus1ve Tweede vraag ja scherm kan op zwart.
Zit dat verstopt in het instellingen menu of is daar vrij makkelijk naar te navigeren? dit is namelijk iets wat ik mijn vrouw ook moet aanleren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:02:
[...]

Zit dat verstopt in het instellingen menu of is daar vrij makkelijk naar te navigeren? dit is namelijk iets wat ik mijn vrouw ook moet aanleren :+
Als je 1 keer kort op het tandwiel icoontje drukt op je afstandsbediening dan heb je daar een aantal (vaste) instellingen. Je kan hier ook een instelling voor scherm op zwart aan toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcFmeErUDhL-Zkwx_gCwWSfvw5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/432gnGIpBpe4M34VQnvQLgV0.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibduUdxh8zPshuVYV5KYQxKQ8yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEv3Ri2VUOQRFC9FBVGmz5xb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkmDJlRbQ_cg99OnQ7i9HfXujMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykgbFT2UIRHhFnLGQWUX3xx2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmYk2OzwSi46l6bYTNn9i6qIx8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9z9G9KroBFya8x5wHdclRNc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNnHkBV0Aa2Av_0nxJapSyoNvzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EV4CT48XdbbLsDJOERWswTk6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua5uXLOSAHOikqOZj6NoFd71CFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bHTziq0fDLgUqvED3em10om.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QzI273uugSCBxzZ6EaEo5a9a1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AL3tHRX71y6KKvf2GrQHjUhI.jpg?f=fotoalbum_large

Oh ja, gewoon ter lering en vermaak.

5 jaar en 9 maanden oude OLED55B6V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Xqlus1ve schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:02:
[...]

Microfoon knop en zeg "scherm uit"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sebazzz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:45:
[...]

Wat is dat voor rare blob beneden?
Dat is scherm schade wat wel vaker voorkwam bij dit model. Coulance regeling was mogelijk maar door omstandigheden nooit van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik lees overigens dat inbranden van de nieuwe modellen aanzienlijk verbeterd is, en met de kennis die ik nu heb ga ik ook een stuk voorzichtiger om (voorheen mijn plasma gewoon 0,0 issues qua inbranden, zelf zonder screensaver). Ik neig nog steeds gewoon heel erg naar een OLED maar ook al ga ik een QLED in de zaak bezichten krijg je nooit de volledige indruk van hoe zwart een qled is, en reviews zeggen gewoon dat er nog steeds niks kan tippen aan een oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 22-09 16:33
stin00 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:06:
[...]

Als je 1 keer kort op het tandwiel icoontje drukt op je afstandsbediening dan heb je daar een aantal (vaste) instellingen. Je kan hier ook een instelling voor scherm op zwart aan toevoegen.
Het aantal vaste instellingen zat bij mij standaard op het maximale aantal. Eerst eentje weghalen en dan komt de instelling voor toevoegen te voorschijn ;)
Tip: zet de functie voor uitschakelen bovenaan (als eerste) : Dan kun je direct op Ok drukken als je in de keuzes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
Xqlus1ve schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:52:
Ik lees overigens dat inbranden van de nieuwe modellen aanzienlijk verbeterd is, en met de kennis die ik nu heb ga ik ook een stuk voorzichtiger om (voorheen mijn plasma gewoon 0,0 issues qua inbranden, zelf zonder screensaver). Ik neig nog steeds gewoon heel erg naar een OLED maar ook al ga ik een QLED in de zaak bezichten krijg je nooit de volledige indruk van hoe zwart een qled is, en reviews zeggen gewoon dat er nog steeds niks kan tippen aan een oled.
En de nieuwe (samsung, of sony) qoled dan? Je moet er wel van houden en er zijn nog wat mankementjes maar heb je de grote voordelen van oled (zoals zwart) met stuk feller scherm en (zover nu bekend) geen/weinig inbrand issues. Ik werd zelf niet razend enthousiast van de sony, maar ik gok dat het vooral aan de showroom instellingen lag. Sony is duur maar heb je wel beste motion, samsung is goedkoper maar zijn sommige functies ook wat minder (realistisch) uitgevoerd.
Om woled langdurig te gebruiken voor pc moet je echt gaan werken aan al je taakbalken, menus en logos wegwerken. Naast natuurlijk screensaver, enigszins gevarierd kijken etc.
Momenteel is het inbranden bij woled laptops vooral opgelost door de maximale helderheid flink te verminderen (ik geloof dat ze nu op 40% zitten van tvs maar pin me er niet op vast)(en bloatware die je scherm sneller uitzetten/helderheid automatisch regelen, beetje vergelijkbaar met de tv.)

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

andries98 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:40:
[...]

En de nieuwe (samsung, of sony) qoled dan? Je moet er wel van houden en er zijn nog wat mankementjes maar heb je de grote voordelen van oled (zoals zwart) met stuk feller scherm en (zover nu bekend) geen/weinig inbrand issues. Ik werd zelf niet razend enthousiast van de sony, maar ik gok dat het vooral aan de showroom instellingen lag. Sony is duur maar heb je wel beste motion, samsung is goedkoper maar zijn sommige functies ook wat minder (realistisch) uitgevoerd.
Om woled langdurig te gebruiken voor pc moet je echt gaan werken aan al je taakbalken, menus en logos wegwerken. Naast natuurlijk screensaver, enigszins gevarierd kijken etc.
Momenteel is het inbranden bij woled laptops vooral opgelost door de maximale helderheid flink te verminderen (ik geloof dat ze nu op 40% zitten van tvs maar pin me er niet op vast)(en bloatware die je scherm sneller uitzetten/helderheid automatisch regelen, beetje vergelijkbaar met de tv.)
Dat zit ver boven mijn max bedrag voor wat ik er wil uitgeven. En de QOLED techniek is volgens mij nog niet heel lang op de markt waardoor het (nog) later mankementen kan vertonen. De C series van LG is toch al enige tijd lovend ontvangen door de consument. Ik denk dat ik dus weer voor een OLED ga, de OLED77C16LA denk ik. Mogelijk dat ik bij HelloTV een leuke prijs voor kan krijgen.

Vooral de functie om het scherm op zwart te zetten is een uitkomst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:35:
[...]

Dat zit ver boven mijn max bedrag voor wat ik er wil uitgeven. En de QOLED techniek is volgens mij nog niet heel lang op de markt waardoor het (nog) later mankementen kan vertonen. De C series van LG is toch al enige tijd lovend ontvangen door de consument. Ik denk dat ik dus weer voor een OLED ga, de OLED77C16LA denk ik. Mogelijk dat ik bij HelloTV een leuke prijs voor kan krijgen.

Vooral de functie om het scherm op zwart te zetten is een uitkomst!
De technieken tov een B6 zijn verbeterd.
Wat blijft is de OLED ervaring die je al kent.
Dus als ik jou was zou ik niet twijfelen en erg goede deal proberen te scoren voor een 77 inch.
Kan bij HelloTV zijn maar kijk ook even rond bij andere dealers.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HoppyF schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:32:
[...]

De technieken tov een B6 zijn verbeterd.
Wat blijft is de OLED ervaring die je al kent.
Dus als ik jou was zou ik niet twijfelen en erg goede deal proberen te scoren voor een 77 inch.
Kan bij HelloTV zijn maar kijk ook even rond bij andere dealers.
Ik heb ondertussen al een beslissing genomen. Hopelijk binnenkort een nieuwe OLED aan de muur :')

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb even contact gehad met HelloTV, ze proberen uiteraard de C2 aan mij te verkopen. Maar ik lees qua reviews dat het EVO paneel niet heel veel meer bied dan een hogere piek helderheid van 20%. Overige is niet heel veel beter dan een C1 zover ik kon ontdekken.

De C2 wordt persoonelijk aangeboden voor 300 euro (2899) meer dan de C1 (2599) momenteel aangeboden staat op het web. Kan iemand mij nog overtuigen waarom de C2 een echt een veel betere keus is?

Mijn woonkamer staat niet in de volle zon en heb met de OLED55B6V eigenlijk niet veel issues gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 14-09-2022 12:21 ]

Xqlus1ve schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:04:
Heb even contact gehad met HelloTV, ze proberen uiteraard de C2 aan mij te verkopen. Maar ik lees qua reviews dat het EVO paneel niet heel veel meer bied dan een hogere piek helderheid van 20%. Overige is niet heel veel beter dan een C1 zover ik kon ontdekken.

De C2 wordt persoonelijk aangeboden voor 300 euro (2899) meer dan de C1 (2599) momenteel aangeboden staat op het web. Kan iemand mij nog overtuigen waarom de C2 een echt een veel betere keus is?

Mijn woonkamer staat niet in de volle zon en heb met de OLED55B6V eigenlijk niet veel issues gehad.
Lastig, de nieuwste modellen zijn immers altijd duurder dan het voorgaan jaar.
Staat ook nog een retour op de site zag ik voor €2031.
Als je daar dezelfde garantie op krijgt is dat misschien nog wat voor je.
https://www.hellotv.nl/product/lg-oled77c16la-b

• treative
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:04:

Het EVO paneel zou in principe ook een langer levensduur moeten hebben. En de nieuwere SOC zorgt er ook voor dat WebOS vlot blijft de komende jaren.

Sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
treative schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:27:
[...]

Het EVO paneel zou in principe ook een langer levensduur moeten hebben. En de nieuwere SOC zorgt er ook voor dat WebOS vlot blijft de komende jaren.
Voor 300€ koop je knappe mediaspelers :) Dan is webos niet meer relevant, net als die reclames, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Afgelopen week verbaasde ik mij over de beeldkwaliteit bij LotR:RoP op mijn C2, in negatieve zin. In eerste instantie dacht ik dat de bitrate niet oppakte, aangezien er een heel raar blokkerig effect te zien was. Ook leek er een soort grijze sluier over het beeld heen te liggen. Bij het switchen (en teruggaan) van beeld presets verdween het.

Nadat ik het later bij een andere serie (ditmaal op Netflix) nogmaals zag, ben ik op onderzoek uitgegaan en kwam ik op deze video uit. Blijkbaar is er, in ieder geval bij de C2's, een bug wanneer zowel Adjust Logo Dimming en Real Cinema of TruMotion aanstaan. En waar het blokkerige effect weggaat bij het switchen van preset, is er echter nog een ander issue, dat er voor zorgt dat er een soort contrast edge smearing verschijnt. Dit blijft aanwezig zolang beide settings aan staan. Zelf geverifieerd op mijn eigen TV.

tl;dr: Huidige firmware op de C2's heeft een bug wanneer zowel Adjust Logo Dimming en Real Cinema of TruMotion actief zijn. De bug heeft impact heeft op de beeldkwaliteit.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ja hou maar op allemaal, het is uiteindelijk een C2 geworden :')

Morgen in huis oOo
treative schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:27:
[...]

Geen idee waarop je deze uitspraak baseert.
Heb nog nergens gelezen dat EVO panelen langer mee gaan.
De oudere SOC’s hebben ook geen beperking dat ze een nieuwe versie WebOS niet zouden kunnen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edonkey-boy
NewDust schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:02:
Afgelopen week verbaasde ik mij over de beeldkwaliteit bij LotR:RoP op mijn C2, in negatieve zin. In eerste instantie dacht ik dat de bitrate niet oppakte, aangezien er een heel raar blokkerig effect te zien was. Ook leek er een soort grijze sluier over het beeld heen te liggen. Bij het switchen (en teruggaan) van beeld presets verdween het.

Nadat ik het later bij een andere serie (ditmaal op Netflix) nogmaals zag, ben ik op onderzoek uitgegaan en kwam ik op deze video uit. Blijkbaar is er, in ieder geval bij de C2's, een bug wanneer zowel Adjust Logo Dimming en Real Cinema aanstaan. En waar het blokkerige effect weggaat bij het switchen van preset, is er echter nog een ander issue, dat er voor zorgt dat er een soort contrast edge smearing verschijnt. Dit blijft aanwezig zolang beide settings aan staan. Zelf geverifieerd op mijn eigen TV.

tl;dr: Huidige firmware op de C2's heeft een bug wanneer zowel Adjust Logo Dimming en Real Cinema actief zijn. De bug heeft impact heeft op de beeldkwaliteit.
wat jij beschrijft ondervind ik ook als ik trumotion in of uit schakel. real cimema en trumotion werken een beetje het zelfde en bereken er extra tussen beelden bij om een vloeier beeld weer te geven. daarom dacht ik dat dit een normaal effect was.

net logo dimming uitgeschakeld en dan is inderdaad het effect weg. nu eens even kijken of er verschil te zien is tijdens tv kijken, vond het wel verstandig om dit ingeschakeld te houden eigenlijk.

goed dat je dit ten sprake brengt.

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
edonkey-boy schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:55:
[...]

wat jij beschrijft ondervind ik ook als ik trumotion in of uit schakel.
Klopt inderdaad had ik ook al getest, maar vergeten te melden omdat ik zelf nooit TruMotion gebruik. Heb het even aan de post toegevoegd.

• treative
HoppyF schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:12:
[...]

Geen idee waarop je deze uitspraak baseert.
Heb nog nergens gelezen dat EVO panelen langer mee gaan.
De oudere SOC’s hebben ook geen beperking dat ze een nieuwe versie WebOS niet zouden kunnen draaien.
Zoals ik het begrepen heb zouden deze panelen een verbeterde levensduur hebben tegenover de vorige generatie panelen door het toevoegen van en een extra groene emissielaag en het gebruik van een op deuterium gebaseerde blauwe emissielaag.

Niemand geeft ook aan dat er een beperking zit op compatibiliteit tussen bepaalde OS versies/SOC generaties. WebOS draait op dit moment soepeler op een a9 Gen5 vergeleken met de a9 Gen4, dat verschil heb je nu eenmaal met een snellere SOC. Maar zoals eerder vermeld is dat minder relevant wanneer je gebruk maakt van een externe mediaspeler.

Sig

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:39

daffie82

Minisforum UM773 Lite

NewDust schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:02:

Nadat ik het later bij een andere serie (ditmaal op Netflix) nogmaals zag, ben ik op onderzoek uitgegaan en kwam ik op deze video uit. Blijkbaar is er, in ieder geval bij de C2's, een bug wanneer zowel Adjust Logo Dimming en Real Cinema of TruMotion aanstaan. En waar het blokkerige effect weggaat bij het switchen van preset, is er echter nog een ander issue, dat er voor zorgt dat er een soort contrast edge smearing verschijnt. Dit blijft aanwezig zolang beide settings aan staan. Zelf geverifieerd op mijn eigen TV.

tl;dr: Huidige firmware op de C2's heeft een bug wanneer zowel Adjust Logo Dimming en Real Cinema of TruMotion actief zijn. De bug heeft impact heeft op de beeldkwaliteit.
Ook bij de G2 zou deze bug er zijn. Maar niet bij C1/G1. Tenminste volgens youtube comments.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zijn er mensen die Bluetooth als audio out gebruiken naar een koptelefoon/oordopjes, en werkt dat naar wens (op een niet extreem audiofiel niveau)?

Ik zie dat er geen 3.5mm jack meer op zit wat ik gebruikte in de latere uurtjes zonder het gezin wakker te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:46:
Zijn er mensen die Bluetooth als audio out gebruiken naar een koptelefoon/oordopjes, en werkt dat naar wens (op een niet extreem audiofiel niveau)?

Ik zie dat er geen 3.5mm jack meer op zit wat ik gebruikte in de latere uurtjes zonder het gezin wakker te maken...
Er zit wel een audio out op hoor. Zit alleen aan de achterkant. Kan je ook gebruiken door bijv een wat oudere versterker aan te sluiten. :)

https://www.flatpanelshd...._2022handson_19_large.jpg

(3e uitgang van boven)

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 15-09-2022 13:52 ]

Soundcloud

Pagina: 1 ... 471 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.