TalkingCarrot schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:59:
[...]
2 weken geleden een 65'' G2 gekocht. Na een paar dagen viel me de coil whine op. Vandaag is de televisie omgewisseld voor een nieuwe: resultaat is dat het geluid nog steeds aanwezig is, maar dan harder

.
Kortom, tijd voor nog een swap.
bericht van een tijdje terug, misschien helpt het
ik lees op verschillende forums over voedings problemen coil whine buzzing etc en nu hdmi cec wat niet goed werkt.
mijn ervaring met een stb box en lg tv is erg droevig. ik kwam van een panasonic en dacht een upgrade tw maken door over te stappen op lg, maar dat liep.even anders want ik had verschrikkelijk storing in het beeld. het was net of mijn stb kapot was door het vastlopen van het beeld en grote mpeg blokken. overschakelen naar de interne tv tuner werkte wel dus het was geen slecht signaal probleem wat ik eerst dacht.
wat is de oplossing? nou heel eenvoudig en dit zou iedereen met een lg tv moeten doen! aard de behuizing van jou tv! ik heb een draad met een oogje bevestigt op het onderste schroefje op de achterkant van de tv en deze draad op een 220v stekker aangesloten met aarde aansluiting.
wat was het probleem? de tv probeerde zichzelf te aarden via de antenne label of via hdmi, maar omdat mijn stb ook niet ge-aard is ging alles dus via de antenne kabel en dat gaf storing. nu geen probleem meer en de tv ook veiliger dmv goede aarding. elke voeding heeft een onstoor filter en die storing word afgevoerd via de aarde, maar lg vond dat blijkbaar niet nodig en zo besparen ze weer wat in productie kosten.
mijn stb kan ik ook gewoon via de tv afstandsbediening bedienen? dit gaat via de magic remote via ir, dus belangrijk om via hdmi installatie het merk en type van het aangesloten product in te voeren. hdmi-cec is niet op mijn stb ingeschakeld, en alle functies werken. via de 3puntjes op de remote kan ik via de onscreen menu meer keuzes maken.
heb nog wel meer om over te praten maar voorlopig genoeg getypt.
hopenlijk hebben jullie wat aan deze info