Acties:
  • 0 Henk 'm!
SED schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:00:
Dan ga je naar de geschillen commissie.
Daar zal door een deskundige bepaald worden wat de oorzaak is. Een normaal vervangen stekker zal niet tot een defect leiden.
Maar je hebt natuurlijk wel degelijk rechten en plichten.
Lees bijv deze uitspraak maar eens.
https://www.degeschillenc...-tv-door-onjuist-gebruik/
Ben het met je eens.
Je hebt ook geen bal met LG te maken maar met de verkoper/winkel.
Als de winkel zegt dat je de stekker mag aanpassen of afknippen dan is het prima zo.
LG staat hier buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
SED schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:00:
Dan ga je naar de geschillen commissie.
Daar zal door een deskundige bepaald worden wat de oorzaak is. Een normaal vervangen stekker zal niet tot een defect leiden.
Maar je hebt natuurlijk wel degelijk rechten en plichten.
Lees bijv deze uitspraak maar eens.
https://www.degeschillenc...-tv-door-onjuist-gebruik/
Mijn punt was ook niet dat de stekker zelf direct een probleem, in mijn ervaring gaat de winkel/fabrikant gewoon opzoek naar (deels ongeldige) redenen om het af te keuren. Waardoor je geforceerd wordt met de geschillencommisies, eventueel rechtsbijstand (en als je je daar eens dieper in verdiept heb je dat ook niet oneindig) en kost het veel tijd en soms zelfs geld.
Kijk eens naar het voorbeeld, die laat het typisch zien:
a. Heeft veel tijd en waarschijnlijk frustratie gekost (dik een jaar)
b. Doordat het zolang duurt heb je waarschijnlijk al nieuwe tv en is de tv absoluut geworden...dus tenzij je toevallig 2e tv wou wordt je er niet echt blij van...
c. Vaak nog deels te dokken (doordat ze allerlei bullshit redenen vinden zoals stof, mini beetje reinigingswater, beschadiging rond scherm of stroomvoorziening etc.)(in dit geval kom je al aardig eind richting nieuwe tv ten tijde van beslissing geschillencommisie, helft ofzo. Maar alle tijd die je er waarschijnlijk aan kwijt was erbij en je had net zo goed even kunnen werken en nieuwe kopen)

Wat ik mij wel afvraag in dit voorbeeld(waarbij er dus net als in mijn voorbeeld maar deels gelijk wordt gegeven) , wie betaald de geschillencommisie als deze klant besluit geen gebruik te maken van de uitspraak (ivm kosten vs nieuwe tv)? En wat met verzend, voorrij of onderzoekskosten van de ondernemer?
Allebei puur vragen uit nieuwsgierigheid en om van te leren.

Samenvatting: het is het gewoon in mijn ogen niet altijd waard je recht te halen. Afhankelijk van de situatie. Ik zou het in elk geval niet gaan uitlokken als je er makkelijk omheen kan door een grotere/bredere goot te leggen ipv een smalle. Als je al goot hebt is het ander verhaal en zou ik het ook doen. Zelfde rond asbl etc. uitzetten, als je het risico wil nemen prima maar kies er bewust voor met risico op veel gedoe.

Edit voor Hoppy:
Als je het zwart op wit hebt helpt erg en verkleint je risico veel. Maar de verhalen over het zwart op wit krijgen zijn verschillend. Bovendien zijn er ook genoeg voorbeelden bij geschillen te vinden waarbij er extra dingen bij geschreven waren en dat waren nog steeds lange geschillen helaas, dus alleen kans verkleinend tov bovengenoemde problemen rond recht halen.

[ Voor 17% gewijzigd door andries98 op 24-08-2022 23:15 ]

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38
Heb al lange tijd een probleem met de omschakeling op mijn LG OLED55C16LA Zwart van de verschillende HDMI-ingangen. Op HDMI1 zit de Telenet TV-box, op HDMI2 zit de Panasonic SC-BTT190 HomeCinema en op HMDI3 zit de Apple TV 4K 64GB. Als ik via de Telenet afstandsbediening de rode knop indruk, gaat alles netjes aan; TV start op, HomeCinema zet geluid aan. Als ik dan op de afstandsbediening (1e gen) van Apple TV druk, gaat ook die netjes naar HDMI3. Vervolgens kies ik om de Apple TV te sluimeren gaat de TV netjes uit, net als de Home Cinema en Telenet TV-box. Maar als ik daarna terug via de Telenet afstandsbediening op de rode knop druk, verschijnt mijn beginscherm van Apple TV terug én heb ik geen geluid. Ik moet dan op de Telenet afstandsbediening naar de HDMI1 gaan en dan alles uitzetten. Kies ik dan terug de rode knop, krijg ik netjes Telenet TV-box en geluid te zien.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Iemand die weet of bij de Vogels muurbeugels de schroeven erbij komen waarmee je de houders op je TV schroeft? In dit geval een LG Oled C2.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ibriboy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:57:
Iemand die weet of bij de Vogels muurbeugels de schroeven erbij komen waarmee je de houders op je TV schroeft? In dit geval een LG Oled C2.
M6-12 en m6-25 zitten er wel bij, maar heb zelf m6 20mm lang gebruikt.
Voor zekerheid even met een lucifer meten hoe diep de schroefgaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Goofy1978 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:32:
[...]

M6-12 en m6-25 zitten er wel bij, maar heb zelf m6 20mm lang gebruikt.
Voor zekerheid even met een lucifer meten hoe diep de schroefgaten zijn.
Maar ik zou ook gewoon de M6-12 kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:34
Ik loop tegen iets vaags aan icm de LG OLED en NLZiet.

Op mijn NLZiet account (Nvidia Shield) had ik al even een kinder profiel aangemaakt. Dit is benaderbaar op de Shield en ook op de app op mijn Android Telefoon.

Voorheen was dit kinderprofiel ook aanwezig binnen de WebOS versie van NL ziet, maar sinds vandaag zie ik dit profiel daar niet meer bij staan terwijl het op de Shield en telefoon nog wel bestaat. Ik ben met het zelfde account overal ingelogd.

Ik kan op de LG C1 wel een profiel aanmaken,maar niet kiezen voor een profiel geschikt tot 6jr.

Iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phrenicsk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-12-2023
Goedemorgen heren,

Ik sta op het punt om een LG OLED65G26LA aan te schaffen (benelux model), maar twijfel over de timing van de aankoop.
Momenteel kan ik dit model via platte tv voor 2075 euro aankopen (of 1975 euro indien ze mijn huidige TV mogen overnemen, welke een sony bravia van 8j oud betreft). + dan ook nog eens de 100 euro cashback tot 31/08 bij LG zelf.

Is dit een goede deal of zou ik beter wachten tot de black friday aanbiedingen of andere dalingen in de komende maanden?

Groeten & bedankt alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door phrenicsk op 26-08-2022 08:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:11
phrenicsk schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:51:
Goedemorgen heren,

Ik sta op het punt om een LG OLED65G26LA aan te schaffen (benelux model), maar twijfel over de timing van de aankoop.
Momenteel kan ik dit model via platte tv voor 2075 euro aankopen (of 1975 euro indien ze mijn huidige TV mogen overnemen, welke een sony bravia van 8j oud betreft). + dan ook nog eens de 100 euro cashback tot 31/08 bij LG zelf.

Is dit een goede deal of zou ik beter wachten tot de black friday aanbiedingen of andere dalingen in de komende maanden?

Groeten & bedankt alvast!
Even de glazen bol uit de schuur halen...
Maar serieus: je kan altijd wachten maar zekerheid voor een betere prijs heb je nooit. In de tussentijd, hou het prijzentopic in de gaten maar neem ook vooral zelf contact op met aanbieders en refereer naar dat topic:

Yorinn in "OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
phrenicsk schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:51:
Ja, dit is een goede deal, maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat er een nog betere deal komt.

Als je nu koopt kun je vanaf nu genieten en heb je ook geen risico dat de prijs stijgt en/of de verkrijgbaarheid moeilijker wordt.

Wie weet komt er nog een najaars-corona-golf (of apenpokken) met alle supply-chain gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:06

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Volkert schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Ja, dit is een goede deal, maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat er een nog betere deal komt.

Als je nu koopt kun je vanaf nu genieten en heb je ook geen risico dat de prijs stijgt en/of de verkrijgbaarheid moeilijker wordt.

Wie weet komt er nog een najaars-corona-golf (of apenpokken) met alle supply-chain gevolgen van dien.
Ik denk dat er sowieso al voldoende supply-chain gevolgen gaan komen. Los van eventuele corona of apenpokken.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 15:12
Geen flauw idee of hier interesse in is, maar bij deze mijn ervaring. Mogelijk dat het wat mensen gerust kan stellen.

Ik heb sinds december 2020 een LG CX48 aangeschaft om te gebruiken als monitor. Hierbij gebruik ik de TV ook voor uit huis werken (gezien 3 maanden na aankoop corona zijn introductie deed). Ik ben (embedded) software engineer, waarbij ik dus eigenlijk sindsdien 90% van de tijd vanuit huis werk (mijn projecten zijn merendeel software). Dit is natuurlijk worst case scenario voor een OLED paneel, een IDE (development environment, veredelde text editors dus) met weinig variatie in wat er getoond wordt (documenten, mogelijk een website, je gebruikelijke teams calls en dus je editor window, full screend).

Toch op dat moment wou ik niet terug naar een normale monitor, na het zien wat een verbetering het paneel was tegenover mijn vorige VA paneel. Ik speel nogal graag wat games in mijn vrijetijd of doe wat simracing (tot vorig jaar nog gewoon op de TV). Films en series natuurlijk ook.

Dus al met al geloof ik dat de TV doordeweeks wel eens +10 uur per dag zijn werk staat te doen.

Als iemand die toch wel een beetje bang was binnen half jaar zijn investering aan gort te helpen door dit relatief overmatig en buitensporige gebruik, heb ik wel geprobeerd alle voorzorgsmaatregelen te nemen die praktisch haal baar waren, waaronder:

- Alle beschermings technieken aan (logo luminance en screen shift)
- Als ik werk maak ik gebruik van BFI (oled motion pro), in de hoop dat de techniek (in zijn letterlijkheid, black frame insertion) er voor zorgde dat de pixels niet uren lang statisch op dezelfde intentie logos/icoontjes/weet ik wat, laatzien). Hier zijn echter meningen over verdeeld of het echt helpt omdat vaak gecompenseerd wordt in helderheid die je daardoor verliest, maar zie dat verder):
- Tijdens werk OLED helderheid nooit hoger dan 50%, als het daglicht en mijn ogen het toe lieten werkte ik veelal op 30%.
- Tijdens mijn hobby/vrijetijd tijd, OLED meerendeels op 50% gehad, af en toe 75% tijdens gamen.
- Films/series altijd 100%.
- Geprobeerd om altijd als ik niet achter bureau zat TV uit te doen (standby), e.g. tijdens lunch, avond eten. Of als ik ga simracen in mijn nu eindelijk dedicated rig. Daar zit meestal ~4 uur aan tijd tussen, en zover ik weet wordt door de TV in standby na elke 4 uur usage een soort mini pixel refresh gedraaid.
- De gebruikelijke windows dingen zoals, autohide task bar, screen saver (die daadwerkelijk weer zijn functionaliteit terug kreeg sinds het CRT tijdperk) en dark themes zoveel mogelijk gebruikt.

TL:DR: En dan nu, 1 en 3/4 jaar later, kreeg ik mijn 3e geforceerde pixel refresh! En weet u wat dat betekent? 6000 uur aan gebruik! Ik dacht toen ik dat zag, tjongejonge, kom ik de deur wel eens uit? (Nee dus /s (ofc wel eens))). Hoe ik er bij kom dat dit betekent dat het paneel meer dan 6000 uur actief is geweest? Lees dit:

https://www.lg.com/eg_en/tvs/oled-tvs/oled-reliability

Helaas voor een rare reden die ik niet kan begrijpen is uit de EU firmware gehaald dat je het daadwerkelijke on-time kan uitlezen... maar dit is dan de beste indicatie die ik heb :P.

Na 6000 uur aan monitor gebruik, de grote vraag! Inbranding??

Als ik mijn ogen mag geloven, weinig tot geen. Zover ik zie is uniformiteit het enige wat niet optimaal meer is.

De uniformiteit bij vooral grijs, geel, cyan, lijkt het alsof bovenaan & onderaan de pixels gradueel helderder te zijn, en in het midden van het scherm wat grote vlakken iets donkerder,. Ik geloof dus dat er wel wat slijtage aanwezig is, maar in praktijk zie je(lees ik) dit niet terug.Ik moet toegeven dat ik zo knullig ben geweest om deze test niet te doen/documenteren in voorafgaande pixel refresh-cycles om te vergelijken, dus in zoverre weet ik ook niet of dit iets is wat recent is ontstaan of al sinds dag 1 aanwezig was.

Daarbij moet ik vernoemen dat dit wat versterkt in de foto's van deze test hier beneden overkomt.

Het belangrijkste vind ik dat ik geen rare icoontjes/logos, duidelijke randen van de bekende burn in issues zie.

*note, fotos met crappy telefoon genomen dus niet 100% een weergave van de werkelijkheid, maar genoeg om aan te tonen dat het nog best OK is na 6000 uur intensief gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2Or8OnY4YrcNgOeR4SgdVjkSBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FypFcEyRVtcp11GRjdtf4vJN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b00e3zE2XoS0ZTtkd1KYn-M9yC0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A15LTezEzUiC7eIhlh6UIaBj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dp0DM4z0be-t6NehBgB4f7hgSc4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7oqpIRSn50W0Kxh8ZaodzXW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5D6tMSx-8Bk84kOQpUXKK5bVKSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkesaO47QxMJEoRIp4XLHAoA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H23PK3EadGfk5H0jdlBwjAkpYS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujlWVRMbR3sVY6uZn5MNEugu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynr4h7q0AcCIbsCq34HBb7YoCrA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fClU4df6EHBt6aFaNiuhYIwE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuRQd8Q5yrCsiosd9V9x9b0s3Lc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48gXWnHW0gJtVFxmAhnS44DG.jpg?f=fotoalbum_tile

Geen idee of er mensen met soort gelijke ervaringen zijn, en in hoeverre mensen ook last hebben van deze ietwat uniformiteits verschillen. :PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuQ-u1FRnQjbGPS1zKI19RYdbBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0h7Pnt8Pc78SwmNlyWeCReJf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RareAMV schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:30:
Geen flauw idee of hier interesse in is, maar bij deze mijn ervaring. Mogelijk dat het wat mensen gerust kan stellen.

Ik heb sinds december 2020 een LG CX48 aangeschaft om te gebruiken als monitor. Hierbij gebruik ik de TV ook voor uit huis werken (gezien 3 maanden na aankoop corona zijn introductie deed). Ik ben (embedded) software engineer, waarbij ik dus eigenlijk sindsdien 90% van de tijd vanuit huis werk (mijn projecten zijn merendeel software). Dit is natuurlijk worst case scenario voor een OLED paneel, een IDE (development environment, veredelde text editors dus) met weinig variatie in wat er getoond wordt (documenten, mogelijk een website, je gebruikelijke teams calls en dus je editor window, full screend).

Toch op dat moment wou ik niet terug naar een normale monitor, na het zien wat een verbetering het paneel was tegenover mijn vorige VA paneel. Ik speel nogal graag wat games in mijn vrijetijd of doe wat simracing (tot vorig jaar nog gewoon op de TV). Films en series natuurlijk ook.

Dus al met al geloof ik dat de TV doordeweeks wel eens +10 uur per dag zijn werk staat te doen.

Als iemand die toch wel een beetje bang was binnen half jaar zijn investering aan gort te helpen door dit relatief overmatig en buitensporige gebruik, heb ik wel geprobeerd alle voorzorgsmaatregelen te nemen die praktisch haal baar waren, waaronder:

- Als ik werk maak ik gebruik van BFI (oled motion pro), in de hoop dat de techniek (in zijn letterlijkheid, black frame insertion) er voor zorgde dat de pixels niet uren lang statisch op dezelfde intentie logos/icoontjes/weet ik wat, laatzien). Hier zijn echter meningen over verdeeld of het echt helpt omdat vaak gecompenseerd wordt in helderheid die je daardoor verliest, maar zie dat verder):
- Tijdens werk OLED helderheid nooit hoger dan 50%, als het daglicht en mijn ogen het toe lieten werkte ik veelal op 30%.
- Tijdens mijn hobby/vrijetijd tijd, OLED meerendeels op 50% gehad, af en toe 75% tijdens gamen.
- Geprobeerd om altijd als ik niet achter bureau zat TV uit te doen (standby), e.g. tijdens lunch, avond eten. Of als ik ga simracen in mijn nu eindelijk dedicated rig. Daar zit meestal ~4 uur aan tijd tussen, en zover ik weet wordt door de TV in standby na elke 4 uur usage een soort mini pixel refresh gedraaid.
- De gebruikelijke windows dingen zoals, autohide task bar, screen saver (die daadwerkelijk weer zijn functionaliteit terug kreeg sinds het CRT tijdperk) en dark themes zoveel mogelijk gebruikt.

TL:DR: En dan nu, 1 en 3/4 jaar later, kreeg ik mijn 3e geforceerde pixel refresh! En weet u wat dat betekent? 6000 uur aan gebruik! Ik dacht toen ik dat zag, tjongejonge, kom ik de deur wel eens uit? (Nee dus /s (ofc wel eens))). Hoe ik er bij kom dat dit betekent dat het paneel meer dan 6000 uur actief is geweest? Lees dit:

Helaas voor een rare reden die ik niet kan begrijpen is uit de EU firmware gehaald dat je het daadwerkelijke on-time kan uitlezen... maar dit is dan de beste indicatie die ik heb :P.

Als ik mijn ogen mag geloven, weinig tot geen. Zover ik zie is uniformiteit het enige wat niet optimaal meer is.

De uniformiteit bij vooral grijs, geel, cyan, lijkt het alsof bovenaan & onderaan de pixels gradueel helderder te zijn, en in het midden van het scherm wat grote vlakken iets donkerder,. Ik geloof dus dat er wel wat slijtage aanwezig is, maar in praktijk zie je(lees ik) dit niet terug.Ik moet toegeven dat ik zo knullig ben geweest om deze test niet te doen/documenteren in voorafgaande pixel refresh-cycles om te vergelijken, dus in zoverre weet ik ook niet of dit iets is wat recent is ontstaan of al sinds dag 1 aanwezig was.

Daarbij moet ik vernoemen dat dit wat versterkt in de foto's van deze test hier beneden overkomt.

Het belangrijkste vind ik dat ik geen rare icoontjes/logos, duidelijke randen van de bekende burn in issues zie.

*note, fotos met crappy telefoon genomen dus niet 100% een weergave van de werkelijkheid, maar genoeg om aan te tonen dat het nog best OK is na 6000 uur intensief gebruik:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Geen idee of er mensen met soort gelijke ervaringen zijn, en in hoeverre mensen ook last hebben van deze ietwat uniformiteits verschillen. :P
Je kunt zonder service tool/afstandsbediening ook de uren uitlezen.
Volg deze instructies maar.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:10

[Afbeelding]

Geen idee of er mensen met soort gelijke ervaringen zijn, en in hoeverre mensen ook last hebben van deze ietwat uniformiteits verschillen. :P
Voor dit soort posts blijf ik naar tweakers terugkomen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 15:12
HoppyF schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:23:
[...]

Je kunt zonder service tool/afstandsbediening ook de uren uitlezen.
Volg deze instructies maar.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
The more you know! Dankje! Ik heb een screenshot toegevoegd.

[ Voor 135% gewijzigd door RareAMV op 27-08-2022 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:35

sn0ww

Goet is niet goed.

[Afbeelding]

Geen idee of er mensen met soort gelijke ervaringen zijn, en in hoeverre mensen ook last hebben van deze ietwat uniformiteits verschillen. :P[Afbeelding]
Bedankt voor je verhaal.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 10:42
Ik ben van plan om een 77G2 aan te schaffen. Nu vraag ik mij af of ik deze kan monteren aan een Cavus TV standaard. Mijn huidige 65 inch led TV hangt daar nu aan samen met mijn B&O Soundstage. Ik kan de VESA maat niet vinden van de G2 of heeft de G2 geen VESA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
cassiekai schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:48:
Ik ben van plan om een 77G2 aan te schaffen. Nu vraag ik mij af of ik deze kan monteren aan een Cavus TV standaard. Mijn huidige 65 inch led TV hangt daar nu aan samen met mijn B&O Soundstage. Ik kan de VESA maat niet vinden van de G2 of heeft de G2 geen VESA?
De G2 heeft VESA 300x300 als het goed is. Maar vrijwel niemand gebruikt dat omdat de G2 een meegeleverde, speciale muurbeugel heeft om hem zo plat mogelijk op te hangen aan de muur.

Als je dat niet van plan bent dan zou ik een goedkopere 77C2 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Zoals hiervoor al gezegd... de G2 koop je o.a. omdat hij een Gallery Design heeft wat betekent dat je hem heel plat tegen de muur kunt hangen (als een schilderij). Een andere beugel zal dat effect teniet doen en dan kun je voor minder geld de C2 kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
77G2 eigenaar meldt zich en hij heeft inderdaad een 300x300mm optie naast de mount voor meegeleverde gallery beugel. Bij mij hangt de TV ook aan de 300x300mm mount aan een Spectral meubel.
Hotzenwalder schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:09:
[...]

Zoals hiervoor al gezegd... de G2 koop je o.a. omdat hij een Gallery Design heeft wat betekent dat je hem heel plat tegen de muur kunt hangen (als een schilderij). Een andere beugel zal dat effect teniet doen en dan kun je voor minder geld de C2 kopen.
De G2 heeft nog wel wat meer voordelen tov de C2 dan alleen het gallery design en de heatsink is daar één van. Ik heb de 77G2 en 77C2 naast elkaar bekeken en dat extra beetje helderheid van de G2 maakt voor mij nét dat verschil. Highlights zijn een stukje meer 'mesmerizing' waardoor staren in een kampvuurtje ook echt als staren in een kampvuurtje aanvoelt. Dat effect had ik niet bij de C2. Het prijsverschil is ook niet meer wereldschokkend, dus zolang de TV niet op een eigen voet hoeft te staan zou ik altijd de G2 adviseren. YMMV.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:16
Ik zou ook vanwege de hogere helderheid, ivm extra coolplate voor een G2 gaan
Of je hem op een aparte bestaande bevestiging bevestigd of met de bijgevoegde muurbeugel strak op de muur is voor mij ook van minder belang, puur persoonlijk.
Komende week komt mijn test oled, een 55G2, ben erg benieuwd, of dit in een 77 inch mijn nieuwe tv wordt deze winter of toch voor de 77OLED936 ga, Ambilght is toch verslavend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
dinandus schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:25:
Ik zou ook vanwege de hogere helderheid, ivm extra coolplate voor een G2 gaan
Of je hem op een aparte bestaande bevestiging bevestigd of met de bijgevoegde muurbeugel strak op de muur is voor mij ook van minder belang, puur persoonlijk.
Komende week komt mijn test oled, een 55G2, ben erg benieuwd, of dit in een 77 inch mijn nieuwe tv wordt deze winter of toch voor de 77OLED936 ga, Ambilght is toch verslavend....
Ambilight is iets wat door Philips erg netjes geïmplementeerd is en het effect kan ik zeker wel waarderen. Er zit echter ook een keerzijde aan. Dankzij optisch bedrog lijkt het beeld kleiner (zeker in een donkere kamer) en het leidt tot meer visuele black crush. Dat is bij een LCD TV verdomde handig, want de zwartwaardes lijken een stuk beter te zijn, maar een OLED TV heeft dat natuurlijk niet nodig. Ik had zelf bias lighting aangebracht op mijn Sony 75XF9005 en voor het contrast werkte het echt goed. Toch liet ik het vaak uit omdat ik het gevoel kreeg naar een 65" TV kijken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Hotzenwalder schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:09:
[...]

Ook aan een Cavus TV standaard komt het gallery design denk ik tot zijn recht. Het prijsverschil is echt minimaal nog tussen de G2 en C2. Dus voor dat beetje meer ga ik voor de G2. Wat mij opvalt is dat het verschil in gewicht best groot is. Je zou zeggen dat dit ergens in moet zitten. De TV ondersteund volgens mij Dolby Atmos en mijn Soundbar ook. Kan het kloppen dat je hier niks aan hebt omdat de Mediabox Next van Ziggo dit niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@cassiekai ik zou voor het meeste beste beeld uit je tv te halen zoveel mogelijk via de tv eigen apps kijken.
Die worden wel ondersteunt, wat via de next box stukken minder is. De next doet wel aan HDR ondersteuning, Atmos kan hij ook wel aan, echter hier is via de eventuele apps op de next niet veel beschikbaar, helaas.

Het verschil in gewicht zal denk ik door de bij de G2 extra aanwezige heatsink, welke de C2 mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Mijn LG OLED 55 C24LA van Art&Craft is binnen. Op de sticker op de doos zelf waar de modelnaam staat en streepjescodes etc staat er UK CA op en assembled in Poland. Ook staat er bovenin Sales Suffix: AEU.

Is dit nu een Benelux model? Op de Nederlandse LG website werd bij de verkooppunten van dit model naast BCC, MediaMarkt enz ook Art&Craft aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Ibriboy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:33:
Mijn LG OLED 55 C24LA van Art&Craft is binnen. Op de sticker op de doos zelf waar de modelnaam staat en streepjescodes etc staat er UK CA op en assembled in Poland. Ook staat er bovenin Sales Suffix: AEU.

Is dit nu een Benelux model? Op de Nederlandse LG website werd bij de verkooppunten van dit model naast BCC, MediaMarkt enz ook Art&Craft aanbevolen.
-

[ Voor 6% gewijzigd door Wren op 28-08-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren

Waarom twijfel je?

Art & craft is gewoon een lg dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 14:59
Meer mensen die nog steeds de update niet hebben gehad OTA?

Weekend weg geweest en nu nog steeds geen update. Misschien dan toch maar even met een usb ofzo?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand of LG coulant is met afstandsbedieningen verstrekken? Onze dochter heeft deze kapot gemaakt.. tv is nog geen maand oud (42C24LA). Heb wel is gelezen dat ze vaker defect raken of niet goed werken, vandaar mijn vraag.

[ Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 28-08-2022 22:46 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:18
Workaholic schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:46:
Weet iemand of LG coulant is met afstandsbedieningen verstrekken? Onze dochter heeft deze kapot gemaakt.. tv is nog geen maand oud (42C24LA). Heb wel is gelezen dat ze vaker defect raken of niet goed werken, vandaar mijn vraag.
Denk het wel, ze zijn ook niet zo duur om zelf te kopen https://www.amazon.de/dp/...remote%2Caps%2C132&sr=8-6

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Vervelend voor je, maar als iets door eigen toedoen stuk gaat dan is het niet fraai bij de fabrikant te reclameren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Wren schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:39:
[...]

Waarom twijfel je?

Art & craft is gewoon een lg dealer.
Ik vraag me gewoon af of dit nu een Benelux model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Kuhr89 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:38:

Weekend weg geweest en nu nog steeds geen update. Misschien dan toch maar even met een usb ofzo?
Welke update precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Is een open vraag die eigenlijk niet te beantwoorden is. Leg het uit via een nette mail aan LG en wacht hun antwoord af. Zou zomaar kunnen dat de service medewerker meegaand/meelevend is en een nieuwe toestuurt zonder kosten. Kan ook zijn dat dat niet gebeurd. Dan zou je zelf een vervanging moeten aanschaffen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Enkel voor de G2 modellen volgens mij. Ik heb een G1 en heb geen update gehad.
heeft iets met Dolby Vision te maken, meer een gimmick IMO, maar dat moet iedereen zelf bepalen :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ah ok...dan val ik af met m'n CX6. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
dinandus schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:08:
@cassiekai ik zou voor het meeste beste beeld uit je tv te halen zoveel mogelijk via de tv eigen apps kijken.
Die worden wel ondersteunt, wat via de next box stukken minder is. De next doet wel aan HDR ondersteuning, Atmos kan hij ook wel aan, echter hier is via de eventuele apps op de next niet veel beschikbaar, helaas.

Het verschil in gewicht zal denk ik door de bij de G2 extra aanwezige heatsink, welke de C2 mist.
Misschien een domme vraag, maar het signaal van de TV eigen apps komt toch ook via de Ziggo Next box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
cassiekai schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Misschien een domme vraag, maar het signaal van de TV eigen apps komt toch ook via de Ziggo Next box?
Het gaat door de ziggo next box heen als internet verkeer (aangenomen dat je hem ook als router gebruikt). Het is vergelijkbaar met via je mobiel kijken, dat gaat via je wifi ook door de ziggo next box (of 3g, 4g, lte), maar de ziggo geeft het alleen door als internet verkeer en produceert zelf niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Extreem makkelijk. Ik had gemeld dat de mijne niet goed reageerde en na het vervangen van de batterij er geen verbetering was. Zoek anders in dit topic even op een post van mij. Enfin, via PlatteTV (want verkopende partij is de weg naar de producent) issue bij LG aangemaakt en na een week laten er twee remotes op de mat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
andries98 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Het gaat door de ziggo next box heen als internet verkeer (aangenomen dat je hem ook als router gebruikt). Het is vergelijkbaar met via je mobiel kijken, dat gaat via je wifi ook door de ziggo next box (of 3g, 4g, lte), maar de ziggo geeft het alleen door als internet verkeer en produceert zelf niets.
Voor internet van Ziggo heb je tegenwoordig het aparte modem, de Connextbox, naast de Next tv ontvanger.
Je TV direct op het modem aansluiten heeft dus niks met de internet aansluiting van je Next van doen.

Dat lijkt me ook de betere aansluiting, of anders eventueel via de WIFI van je tv, echter bekabeld heeft de voorkeur.

Je apps op de Next zijn leuk, maar de apps op de TV zelf hebben denk ik toch de betere beeldweergave en geluids weergave mogelijkheden dan die op de Next tv box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
dinandus schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:48:
[...]

Voor internet van Ziggo heb je tegenwoordig het aparte modem, de Connextbox, naast de Next tv ontvanger.
Je TV direct op het modem aansluiten heeft dus niks met de internet aansluiting van je Next van doen.

Dat lijkt me ook de betere aansluiting, of anders eventueel via de WIFI van je tv, echter bekabeld heeft de voorkeur.

Je apps op de Next zijn leuk, maar de apps op de TV zelf hebben denk ik toch de betere beeldweergave en geluids weergave mogelijkheden dan die op de Next tv box.
Ik heb idd de connectbox in de meterkast hangen voor het internetten. Daarnaast heb ik een TP-link mesh systeem waarvan 1 unit in de woonkamer staat. Het bekabeld aansluiten op de Connectbox in de meterkast is behoorlijk lastig want zou dan onder de vloer door moeten. Ik heb in de woonkamer wel een een internet aansluiting zitten naast de TV aansluiting. Ik had daar vroeger de Next aan hangen voor internet. Ik weet alleen niet of daar nog signaal op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Iemand hier ervaringen met de KPN app binnen WebOS? RTL Z en Net 5 spelen hier niet af, de andere zenders doen het wel. Is dit een issue met de APP, of moet ik het bij KPN zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
BasvanS schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:27:
Iemand hier ervaringen met de KPN app binnen WebOS? RTL Z en Net 5 spelen hier niet af, de andere zenders doen het wel. Is dit een issue met de APP, of moet ik het bij KPN zoeken?
Wat het antwoord ook is, je moet bij KPN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 14:01
* knip *

Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk "ja" maar dergelijke glazen-bol-onderwerpen doen we liever niet hier. Wij kunnen ook niet in de toekomst kijken.

[ Voor 72% gewijzigd door S1NN3D op 30-08-2022 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor is gewoon een Benelux model.
Als je deze recent gekocht hebt kun je ook gebruik maken van de cashback actie.
Dit kan alleen als de TV via een officiële LG dealer is gekocht.
Art en Craft is zo’n dealer.
Kijk ook hier maar.
https://promo.deskservices.nl/nl/22-0154/

Het klopt verder ook dat deze modellen in Polen geassembleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Heeft iemand afgelopen weekend ook problemen gehad met het afspelen van formule 1 via de Viaplay app? Ik kreeg het alleen aan de praat door het te streamen naar mijn chromecast, maar hierbij had ik maximaal Full HD kwaliteit.

Daarnaast krijg ik het niet aan de praat om bijv via het casten vanuit de Netflix app mijn tv te laten ontwaken. Het gaat overigens om de LG OLED G2 en hij draait in Always ready mode. Via Youtube lijkt het gek genoeg wel te werken.

[ Voor 9% gewijzigd door mattdice op 30-08-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 03:31
Major_ton schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:41:
[...]
Hoe groter de doorvoer hoe beter en ALTIJD groot genoeg om later nog kabels te kunnen wisselen. Houd dus rekening met grootte van de stekkers. Het komt toch uit het zicht te zitten, dus show cares als de opening 6x6 cm is (als voorbeeld). Ga niet denken dat 4x4 cm ook wel groot genoeg is, want je komt gegarandeerd in de knoei met de doorvoer.
Bedankt voor je tips. Ik heb dit weekend de G2 83" gekocht. Ik heb besloten om een nieuwe ruime sleuf te laten frezen aan de linker onderkant. Totdat er een nieuwe processor is, ga ik net als jou met een aantal losse hdmi kabels, netwerk kabel en optisch uit werken. Mijn vaste elektricien heeft een frees die tot 40 mm die kan. Denk je dat de stroomkabel door een 110x40 goot kan. Anders moet ik een andere vakman regelen voor het wegwerken.

Als processor heb ik de Anthem AVM-70 op het oog, deze krijgt dit najaar de upgrade naar hdmi 2.1 4K/120 net als zijn grote (te dure) broer AVM-90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Knip dan gewoon de stekker er af en monteer een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 19:22

Prosperot

Today is a gift...

Kuhr89 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:38:

Mijn C2 heeft ook nog geen update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snottt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 19:07
Prosperot schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Mijn C2 heeft ook nog geen update gehad.
Hier ook, een nieuwe C2 twee weken oud en nog geen update. Draait op versie 03.11.35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
snottt schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:21:
[...]

Hier ook, een nieuwe C2 twee weken oud en nog geen update. Draait op versie 03.11.35.
Ik kreeg hem ook niet automatisch binnen, maar heb de 03.20.24 firmware van de LG site geplukt en via USB geïnstalleerd op m'n 42C2. Is zo gepiept :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 03:31
Deleon78 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:11:
Knip dan gewoon de stekker er af en monteer een nieuwe?
Heb ik voorgesteld.
Bij afgeknipte/bewerkte stekkers hou je garantie op het paneel. Maar garantie op moederbord en voeding komt direct te vervallen. Tevens het retourrecht van 30 dagen vervalt. Het optionele servicepakket met extended warranty, pixelgarantie en leen toestel boden ze ook niet aan als de stekker werd gemodificeerd.

En ook al zou ik via een rechtszaak mijn gelijk kunnen halen, dit is het beleid van LG, waar deze winkel in mee ging, dus betekent sowieso een hoop negatieve energie als ik via een garantieclaim mijn recht moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
corival schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:17:
[...]

Heb ik voorgesteld.
Bij afgeknipte/bewerkte stekkers hou je garantie op het paneel. Maar garantie op moederbord en voeding komt direct te vervallen. Tevens het retourrecht van 30 dagen vervalt. Het optionele servicepakket met extended warranty, pixelgarantie en leen toestel boden ze ook niet aan als de stekker werd gemodificeerd.

En ook al zou ik via een rechtszaak mijn gelijk kunnen halen, dit is het beleid van LG, waar deze winkel in mee ging, dus betekent sowieso een hoop negatieve energie als ik via een garantieclaim mijn recht moet halen.
Over het afknippen en het eventueel behouden/vervallen van de garantie is in dit topic al heel erg veel gezegd.
Dat de winkel aangeeft dat je retourrecht van 30 dagen vervalt als je in de stekker gaat zitten knippen snap ik dan weer wel. Zij hebben dan een tv die ze niet meer kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 18:03
De snoer is vrij eenvoudig van de voeding te demonteren. Hierna zou je de snoer door je kabelgoot kunnen leiden en weer monteren op de voeding. Of eventueel vervangen door een langere snoer.

Sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
mattdice schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:29:
Heeft iemand afgelopen weekend ook problemen gehad met het afspelen van formule 1 via de Viaplay app? Ik kreeg het alleen aan de praat door het te streamen naar mijn chromecast, maar hierbij had ik maximaal Full HD kwaliteit.

Daarnaast krijg ik het niet aan de praat om bijv via het casten vanuit de Netflix app mijn tv te laten ontwaken. Het gaat overigens om de LG OLED G2 en hij draait in Always ready mode. Via Youtube lijkt het gek genoeg wel te werken.
Als ik F1 wil kijken met de Viaplay app op mijn Ga dan krijg ik altijd 2 minuten lang een draaiend rondje te zien, dan een foutmelding en als ik dan opnieuw de stream kies dan werkt het gelijk . Altijd hetzelfde. Weird….

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
stin00 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Ik kreeg hem ook niet automatisch binnen, maar heb de 03.20.24 firmware van de LG site geplukt en via USB geïnstalleerd op m'n 42C2. Is zo gepiept :D
Ik ga dat ook maar eens doen. Merk dat ik er niet zo goed tegen kan als dingen niet ge-update zijn hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
treative schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:52:
De snoer is vrij eenvoudig van de voeding te demonteren. Hierna zou je de snoer door je kabelgoot kunnen leiden en weer monteren op de voeding. Of eventueel vervangen door een langere snoer.
Ligt wel aan het model wat je hebt of dit kan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 17:10

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie 65C2 en ben er erg blij mee. Helaas merk ik wel dat ik heel veel problemen ervaar met switchen van streams in apps naar lagere kwaliteit. Ik heb inmiddels veel geprobeerd kabel, wifi maar hij blijft problemen geven. Merk het vooral met HBO Max maar zag het ook wel in Netflix. Mijn chromecast heeft deze issues niet. Iemand nog ideen hierover?

Verder merk ik ook dat er vaak een soort flikkering in het beeld zit. Ik twijfel alleen of dit niet komt door het schalen van het beeld in stream kwaliteit.

Ik heb wel al verschillende instellingen gedaan zoals ECO stand uitzetten, op de cinema stand zetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Volkert schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:17:
Jeeee!

Vandaag nog even voor de grap Videoland (V1) op mijn OLED65C2 geprobeerd en hij doet het opeens!

Dus oude app gedeïnstalleerd en nieuwste geïnstalleerd.

Blijkbaar hebben ze dan toch iets aangepast.
Ik kan die hele app niet eens meer vinden op de 77C2.. Kreeg de melding dat ik de nieuwe app moest openen toen ik de oude videoland app starte.. maar daarna gebeurde er niks.. Hoe heb je deze gevonden? Want in de app store staat hij niet..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
TiMMieJ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:27:
Ik heb wel al verschillende instellingen gedaan zoals ECO stand uitzetten, op de cinema stand zetten e.d.
Belangrijkste is om de energy saving eraf te halen.

Hij gaat dan wel mekkeren dat het meer stroom verbruikt (ja, duh) maar je koopt geen OLED om naar veel te donker beeld te gaan kijken.

Instructies: Support > Oled Care > Device Self Care > Energy Saving

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:07
Deze week heeft mijn trouwe LG 55EA9709 uit 2014 (een van de eerste LG OLEDs) na acht jaar trouwe dienst de geest gegeven. Dat had voor mij nog een paar jaar langer mogen zijn, de TV voldeed nog prima en de kleuren (na calibratie) ook na al die tijd. Ook geen last van burn in trouwens.
De vervanger is al op komst (LG C1 65inch), dat zal vast een grote upgrade worden :)

Zijn er trouwens groepen of organisaties die mogelijk interesse hebben in een oude (historische?) OLED? Misschien is de reparatie wel eenvoudig, maar ik denk niet dat ik nu nog bij Coolblue moet gaan aankloppen daarvoor. Het voelt gewoon niet fijn om hem (er nog piekfijn uitziende) op het containerpark achter te laten. Maar dat ligt misschien aan mij en sentiment (al die uren calibreren schept een band ;) ).

Faalsymptomen moest het iemand iets zeggen:
Er is nog een klikje bij het aansluiten van de stekker (relais vermoed ik) en reactie op de power knop (op tv en afstandsbediening), het logo onder het scherm licht even op, maar dimt direct zonder beeld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Het valt me op dat de C1 nog steeds leverbaar is. Zouden ze nog met grotere voorraden zitten toen de C2 werd aangekondigd? Er zijn jaren geweest dat je nu allang niet meer het voorgaande model kon kopen (los van de winkels die nog ergens een doosje hebben staan voor de Henk en Ingrid die een TV willen).

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnetie schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:30:
Het valt me op dat de C1 nog steeds leverbaar is. Zouden ze nog met grotere voorraden zitten toen de C2 werd aangekondigd? Er zijn jaren geweest dat je nu allang niet meer het voorgaande model kon kopen (los van de winkels die nog ergens een doosje hebben staan voor de Henk en Ingrid die een TV willen).
Toch niet zo gek met de recessie die er zit aan te komen. Ik denk dat er binnenkort nog wel meer oudere modellen overal gaan blijven staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NuKeM schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:21:
Deze week heeft mijn trouwe LG 55EA9709 uit 2014 (een van de eerste LG OLEDs) na acht jaar trouwe dienst de geest gegeven. Dat had voor mij nog een paar jaar langer mogen zijn, de TV voldeed nog prima en de kleuren (na calibratie) ook na al die tijd. Ook geen last van burn in trouwens.
De vervanger is al op komst (LG C1 65inch), dat zal vast een grote upgrade worden :)

Zijn er trouwens groepen of organisaties die mogelijk interesse hebben in een oude (historische?) OLED? Misschien is de reparatie wel eenvoudig, maar ik denk niet dat ik nu nog bij Coolblue moet gaan aankloppen daarvoor. Het voelt gewoon niet fijn om hem (er nog piekfijn uitziende) op het containerpark achter te laten. Maar dat ligt misschien aan mij en sentiment (al die uren calibreren schept een band ;) ).

Faalsymptomen moest het iemand iets zeggen:
Er is nog een klikje bij het aansluiten van de stekker (relais vermoed ik) en reactie op de power knop (op tv en afstandsbediening), het logo onder het scherm licht even op, maar dimt direct zonder beeld...
Wellicht een defecte voeding?
Tip: zet hem hier op Tweakers bij V&A.
Wellicht is er een tweaker die je er blij mee kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Rohit schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:46:
Ik kan die hele app niet eens meer vinden op de 77C2.. Kreeg de melding dat ik de nieuwe app moest openen toen ik de oude videoland app starte.. maar daarna gebeurde er niks.. Hoe heb je deze gevonden? Want in de app store staat hij niet..
Vreemd, als ik zoek met het vergrootglas op "videoland" dan geeft hij keurig de zwarte (v1) en de rode (v2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Zijn er meer mensen die tv kijken via Canal Digital via WiFi? Wat is jullie ervaring?

Ik merk dat tv (LG C8) kijken veelal lagged, terwijl ik er met Netflix / YouTube geen last van heb. Haal via de WiFi verbinding vaak 20-35 mbit, maar merk erg veel volatiliteit.

Op m’n telefoon achter de tv haal ik zo’n 600 mbit via WiFi.

Zijn er mensen die hetzelfde ervaren? Ligt het aan Canal Digital of zou een oplossing een WiFi dongel kunnen zijn? Ik lees in het topic er het e.e.a. over, maar niet welke jullie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:14
Sinds een paar dagen heb ik een 65C1 hangen, en in navolging van de tips in dit topic heb ik de energy saving uitgezet en beeldmodus op bioscoop gezet ipv eco. De kleurtint lijkt echter veel warmer (meer geel/groen) te zijn dan de standaard modus (die heeft meer blauw), maar ik kan niet zeggen dat het meer natuurgetrouw is zoals hier gezegd is.

Ik weet dat het allemaal persoonlijke voorkeur is, maar moet ik gewoon wennen aan deze kleurtint, of is het aan te raden bepaalde settings maar wat verder te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Michiele93 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:51:
Zijn er meer mensen die tv kijken via Canal Digital via WiFi? Wat is jullie ervaring?

Ik merk dat tv (LG C8) kijken veelal lagged, terwijl ik er met Netflix / YouTube geen last van heb. Haal via de WiFi verbinding vaak 20-35 mbit, maar merk erg veel volatiliteit.

Zijn er mensen die hetzelfde ervaren? Ligt het aan Canal Digital of zou een oplossing een WiFi dongel kunnen zijn? Ik lees in het topic er het e.e.a. over, maar niet welke jullie gebruiken.
Hoe kijk je canal digital? Een app? Browser? Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Basfr schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:39:
Sinds een paar dagen heb ik een 65C1 hangen, en in navolging van de tips in dit topic heb ik de energy saving uitgezet en beeldmodus op bioscoop gezet ipv eco. De kleurtint lijkt echter veel warmer (meer geel/groen) te zijn dan de standaard modus (die heeft meer blauw), maar ik kan niet zeggen dat het meer natuurgetrouw is zoals hier gezegd is.

Ik weet dat het allemaal persoonlijke voorkeur is, maar moet ik gewoon wennen aan deze kleurtint, of is het aan te raden bepaalde settings maar wat verder te tweaken?
Ik zou zeggen, probeer er aan te wennen. Zoek ook maar eens een video van een glas melk en hou er een echt glas melk naast, zelfde met een vel wit papier. Zul je zien dat dat gele echt meer natuurgetrouw is :)

Mocht je er nog niet aan kunnen wennen kun je altijd de witwaarde aanpassen in de instellingen

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-09-2022 13:15 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Volkert schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:33:
[...]

Vreemd, als ik zoek met het vergrootglas op "videoland" dan geeft hij keurig de zwarte (v1) en de rode (v2).
Op de C2? Als ik met vergrootglas zoek dan kom ik op de webbrowser en zoekt hij op google naar Videoland..

[ Voor 16% gewijzigd door Rohit op 02-09-2022 13:24 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRobbe
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-09 14:48
Beste, ik ga een vrij dure oled televisie kopen op de webshop van plasmavisie.nl. Deze site lijkt me vrij betrouwbaar maar ik wil het hier toch nog even vragen. Dus enige mensen ervaring met deze webshop? Het zou zonde zijn om een "minderwaardig" model te krijgen. En als het om grijze import gaat, maakt dit niet uit denk ik, zolang hij maar dezelfde kwaliteit heeft als een model van hier. De televisie gaat trouwens enkel gebruikt worden voor een ps5, apps en dergelijke ga ik nooit gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
DeRobbe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:00:
Beste, ik ga een vrij dure oled televisie kopen op de webshop van plasmatelevisie.nl. Deze site lijkt me vrij betrouwbaar maar ik wil het hier toch nog even vragen. Dus enige mensen ervaring met deze webshop? Het zou zonde zijn om een "minderwaardig" model te krijgen. En als het om grijze import gaat, maakt dit niet uit denk ik, zolang hij maar dezelfde kwaliteit heeft als een model van hier. De televisie gaat trouwens enkel gebruikt worden voor een ps5, apps en dergelijke ga ik nooit gebruiken.
Plasmatelevisie.nl bestaat niet, als je plasmavisie.nl bedoelt dan is dat idd grijze import. De winkel is altijd verantwoordelijk voor de after sales dus als er iets is met de tv dan kan je gewoon bij hen terecht.

Het is wel een typische dozenschuiver dus als je goede service verwacht,ik ben er iig. Niet van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRobbe
Wren schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:03:
[...]

Plasmatelevisie.nl bestaat niet, als je plasmavisie.nl bedoelt dan is dat idd grijze import. De winkel is altijd verantwoordelijk voor de after sales dus als er iets is met de tv dan kan je gewoon bij hen terecht.

Het is wel een typische dozenschuiver dus als je goede service verwacht,ik ben er iig. Niet van overtuigd.
Ja, het was plasmavisie.nl dat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeRobbe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:18:
[...]

Ja, het was plasmavisie.nl dat ik bedoelde.
Mijn advies: niet doen!
Kijk in OLED prijs topic met aanbiedingen waar je genoeg prijzen en winkels/webshops kunt vinden.
Prijzen zijn zeker ook bij officiële LG dealers scherp.

Lees dit ook nog even.
PzYkO in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 02-09-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRobbe
HoppyF schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:52:
[...]

Mijn advies: niet doen!
Kijk in OLED prijs topic met aanbiedingen waar je genoeg prijzen en winkels/webshops kunt vinden.
Prijzen zijn zeker ook bij officiële LG dealers scherp.

Lees dit ook nog even.
PzYkO in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Dank voor de reactie, ik denk dat ik 'em gewoon bij bol ga bestellen, kost wel wat meer maar ik heb over bol niks anders dan lof na ze al jaren te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeRobbe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:02:
[...]

Dank voor de reactie, ik denk dat ik 'em gewoon bij bol ga bestellen, kost wel wat meer maar ik heb over bol niks anders dan lof na ze al jaren te gebruiken.
Bol kan, maar let op, Bol verkoopt zelf ook wel eens grijze import.
Derde partij verkopers via Bol soms ook.
Niet altijd, dus je moet wel even goed kijken wat er aangeboden wordt en door wie.
Anders gewoon wat dealers afbellen uit het prijstopic voor actuele prijzen.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRobbe
HoppyF schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:17:
[...]

Bol kan, maar let op, Bol verkoopt zelf ook wel eens grijze import.
Derde partij verkopers via Bol soms ook.
Niet altijd, dus je moet wel even goed kijken wat er aangeboden wordt en door wie.
Anders gewoon wat dealers afbellen uit het prijstopic voor actuele prijzen.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Er staat bij dat ie door bol zelf verkocht word, en ik kan kiezen tussen een europees of benelux model. Ik ga het benelux model nemen, deze is wel een +-200 euro duurder. Maar kom, dan heb ik toch een televisie die voor deze markt bestemd is :). Al bij al valt de meerprijs tegenover plasmavisie nog goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
Wren schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:36:
[...]

Hoe kijk je canal digital? Een app? Browser? Etc
App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Ik ervaar hier al sinds aanschaf problemen met AirPlay 2 op de G1. Geen probleem met schokken oid, puur de connectiviteit.

De TV aanzetten met de iPhone gaat 99% van de keren goed. Daarna open ik de LG ThinQ TV app, en die laat daarna in 75% van de gevallen een werkende connectie ziet. In de andere gevallen de LG TV is Unavailable. Soms cast ik direct vanuit b.v. F1TV. Dat gaat 75% van de gevallen goed, maar als het niet goed gaat dan blijft het probleem ook.

Soms cast ik een tijdje via AirPlay en dan valt de verbinding ineens helemaal weg en verandert de input. Aan/Uit zetten van de TV via iPhone werkt dan ook niet meer. Dan staat er ook LG TV Unavailable. Rebooten van iPhone/TV helpt niet om de verbinding te herstellen. Ik heb geen idee wat het uiteindelijk oplost, maar na een aantal minuten/uren werkt het weer.

Ik vermoed dat het de FritzBox Wifi is, en het feit dat de TV vaak op 2.4Ghz gaat zitten ipv de 5Ghz waar de iPhone op zit. Maar Fritz adviseert om dezelfde SSID te gebruiken ipv te splitsen.
Het is ook niet zo dat AirPlay nooit werkt als de TV op 2.4Ghz, maar de keren dat die op 5Ghz zit lijkt het goed te gaan.

Ik snap ook niet dat de TV op 2.4Ghz gaat zitten, want het modem staat op een paar meter afstand zonder obstakels. Schakel ik 2.4Ghz uit dan schakelt de TV wel automatisch over naar 5Ghz.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tv is dus wel in staat andere apps fatsoenlijk af te spelen? Dan kan je de canal app nog een keer verwijderen, tv na uitschakelen kwartiertje van het stroom halen en opnieuw proberen. Verandert er niks dan ben ik bang dat je bij canal moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MailMan schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 08:19:
Ik ervaar hier al sinds aanschaf problemen met AirPlay 2 op de G1. Geen probleem met schokken oid, puur de connectiviteit.

De TV aanzetten met de iPhone gaat 99% van de keren goed. Daarna open ik de LG ThinQ TV app, en die laat daarna in 75% van de gevallen een werkende connectie ziet. In de andere gevallen de LG TV is Unavailable. Soms cast ik direct vanuit b.v. F1TV. Dat gaat 75% van de gevallen goed, maar als het niet goed gaat dan blijft het probleem ook.

Soms cast ik een tijdje via AirPlay en dan valt de verbinding ineens helemaal weg en verandert de input. Aan/Uit zetten van de TV via iPhone werkt dan ook niet meer. Dan staat er ook LG TV Unavailable. Rebooten van iPhone/TV helpt niet om de verbinding te herstellen. Ik heb geen idee wat het uiteindelijk oplost, maar na een aantal minuten/uren werkt het weer.

Ik vermoed dat het de FritzBox Wifi is, en het feit dat de TV vaak op 2.4Ghz gaat zitten ipv de 5Ghz waar de iPhone op zit. Maar Fritz adviseert om dezelfde SSID te gebruiken ipv te splitsen.
Het is ook niet zo dat AirPlay nooit werkt als de TV op 2.4Ghz, maar de keren dat die op 5Ghz zit lijkt het goed te gaan.

Ik snap ook niet dat de TV op 2.4Ghz gaat zitten, want het modem staat op een paar meter afstand zonder obstakels. Schakel ik 2.4Ghz uit dan schakelt de TV wel automatisch over naar 5Ghz.

Iemand tips?
Zet in je thuisnetwerk de 2.4 en 5ghz als aparte ssid. En connecteer dan naar de 5ghz. Afgelopen met dat ongewild automatisch switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 08:36
Voor degenen met een CX (of vergelijkbaar) die net als ik screen mirroring (van je telefoon of laptop) op hun TV maar niet aan de praat krijgen, ik heb gisteravond na lang zoeken de oplossing gevonden:
Je moet Wifi aan zetten!
Lekker handig dat ze dat ook even ergens vermelden, of op het scherm een waarschuwing geven als je Wifi uit zet. 8)7 |:(
TV kan gewoon via kabel aan het netwerk blijven hangen, en je hoeft hem ook niet met je wifi-netwerk te connecten, alleen het aanzetten van Wifi blijkt al genoeg om het te laten werken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Michiele93 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:51:

Zou je het "laggen" misschien wat duidelijker kunnen omschrijven? De Canal Digitaal TV app, die ik beschikbaar heb via Android TV, biedt zijn streams in 25Hz aan, dat kijkt minder vloeiend dan in 50Hz, is dat misschien wat je zou kunnen bedoelen met "laggen"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Basfr schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:39:
Ik kan er nog steeds niet aan wennen. Ik zet 'em altijd tussen koele en warme stand in ;)
Dus wat meer richting koel maar niet koel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Peter711 op 03-09-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 22:44
daffie82 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:25:
[...]

Zet in je thuisnetwerk de 2.4 en 5ghz als aparte ssid. En connecteer dan naar de 5ghz. Afgelopen met dat ongewild automatisch switchen.
Dat lijkt wel een oplossing voor het probleem met de tv, alleen zorgt dat voor minder snelheid van het Mesh wifi netwerk. Maar misschien moet ik daar maar mee leven.

Snap niet dat je niet op een andere manier kan forceren dat een device op 2.4 of 5ghz moet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
hardware-lover schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:02:
[...]

Zou je het "laggen" misschien wat duidelijker kunnen omschrijven? De Canal Digitaal TV app, die ik beschikbaar heb via Android TV, biedt zijn streams in 25Hz aan, dat kijkt minder vloeiend dan in 50Hz, is dat misschien wat je zou kunnen bedoelen met "laggen"?
Het is echt dat het tv kijken onderbroken wordt, blijft haken en af en toe een korte seconde beeld en dan mis je uiteindelijk 30 seconden van een voetbal wedstrijd.

Behoorlijk irritant als je naar een vrije trap oid loopt te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Michiele93 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:53:
[...]

YouTube: Amélie's Revenge. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Michiele93 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:53:
Het is echt dat het tv kijken onderbroken wordt, blijft haken en af en toe een korte seconde beeld en dan mis je uiteindelijk 30 seconden van een voetbal wedstrijd.

Duidelijk, maar die problemen herken ik niet met de Android TV app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 21:25
Ik heb een LG G1 van iets langer dan een jaar, en ineens valt mij een schuine driehoek links onderin en een verticale streep over het gehele scherm op. Herkent iemand dezelfde problemen met een G1?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJ6WcHGT_NSmACTrqZWPaCCyf78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNeH7jcBAn6BPMukT3jgiwsv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Steven030 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:41:
Ik heb een LG G1 van iets langer dan een jaar, en ineens valt mij een schuine driehoek links onderin en een verticale streep over het gehele scherm op. Herkent iemand dezelfde problemen met een G1?[Afbeelding]
Is de zon op het scherm terecht gekomen?
Zo ja, even de refresh laten draaien, als je TV vandaag genoeg aangestaan heeft loopt deze komende nacht wel. Dan moet het morgen weg zijn.
Verticale streep zie ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 21:25
HoppyF schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:58:
[...]

Is de zon op het scherm terecht gekomen?
Zo ja, even de refresh laten draaien, als je TV vandaag genoeg aangestaan heeft loopt deze komende nacht wel. Dan moet het morgen weg zijn.
Verticale streep zie ik zo niet.
Jeetje, je hebt gelijk, na de refresh lijkt het helemaal weg te zijn. Zo simpel kan het zijn, dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Steven030 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:07:
[...]

Jeetje, je hebt gelijk, na de refresh lijkt het helemaal weg te zijn. Zo simpel kan het zijn, dankjewel!
Voorkomen is overigens wel beter dan genezen. OLED panelen kunnen gewoon niet tegen zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major_ton schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:11:
[...]

Voorkomen is overigens wel beter dan genezen. OLED panelen kunnen gewoon niet tegen zonlicht.
Inderdaad.
Ook al vaak genoemd hier.
Denk dat er toch toevallig een klein stukje zonlicht op het scherm is terecht gekomen.
Anders was het een veel groter stuk geweest als de zon er vol op had gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
Sharky schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:56:
Zijn er meer mensen die geen gebruik kunnen maken van NPO Start? Ik kan de app openen, door de menu's gaan, zoeken, etc. Werkt perfect. Maar zodra ik een willekeurige stream wil starten blijft er een playknop in het midden staan en het laadicoontje blijft draaien, verder gebeurt er niks. Heb de tv nu bijna een jaar en de app heeft het ook nog nooit gedaan. Alle andere apps werken perfect. Gaat om een GX55 trouwens.
Ik heb exact ditzelfde probleem al sinds de aanschaf van mijn G1. De app "doet" het wel, maar speelt geen enkele video af. Ik zag dat jij het hebt opgelost door het ontkoppelen van een USB apparaat, echter heb ik niks via USB aangesloten.
Ik krijg het maar niet aan de praat. Ik heb de app natuurlijk al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, en ook de stekker van de G1 langere tijd uit het stopcontact gehad. Ook het uitschakelen van m'n lokale DNS ad-blocker (pi-hole) hielp niet.

Setup is niet heel bijzonder volgends mij, CI+ module zit er in, coax kabel aangesloten. Via HDMI zijn m'n receiver (met ARC) en een Xbox One X aangesloten. En internet via een ethernet kabel.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik hoop dat ze bij de volgende update dat grote WebOs logo aan de bovenkant weer verwijderen en daar het weer weer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Wachten op een update die dan hopelijk wel werkt.

Dit hebben C2-gebruikers ook gehad met Videoland.

Je kunt zelf nu niks doen, heel vervelend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Vorige week is mijn C1 65inch toegekomen ter vervaning van mijn vorige 8 jaar oude OLED. Ik moet zeggen dat ik niet onverdeeld enthousiast ben. De move van 55 naar 65 inch is eigenlijk best wel goed en ik denk ook dat het platte scherm beter, of toch anders, kijkt dan het curved scherm dat mijn vorige OLED had.
Maar, ik heb bij het kijken van 4K Dolby Vision of andere HDR content nu niet direct een wauw gevoel. Het is wat mooier, maar geen fantastisch groot verschil, ik zou louter daarvoor in ieder geval geen nieuwe TV kopen.

Er waren twee grote misser van LG bij mijn model:
  • De voet kon niet goed vastgeschroefd worden aan het scherm omdat een van de gaten niet in center was geboord in de fabriek... zelf maar even recht gezet, maar zoiets zou niet mogen :(
  • Geen DTS-support. Nu, daar had ik al over gelezen, maar dacht "Ach, mijn receiver doet wel". Maar, aangezien ik eARC gebruik en alles via de TV gaat over die eARC, blijkt nu dat ook de passthrough van DTS materiaal niet mogelijk is... dat was zwaar teleurstellend, in die mate dat ik, moest ik het geweten hebben, ik mogelijk naar een ander merk had gekeken.
Maar kom, hij staat nu. Er is een lichte verticale band te zien bij 5-10%, maar ik hoop dat die wel zal verdwijnen. Vrouw en kinderen zijn in ieder geval tevreden, dus zal ik dat ook maar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

NuKeM schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:43:
Geen DTS-support. Nu, daar had ik al over gelezen, maar dacht "Ach, mijn receiver doet wel". Maar, aangezien ik eARC gebruik en alles via de TV gaat over die eARC, blijkt nu dat ook de passthrough van DTS materiaal niet mogelijk is...
Als je eARC gebruikt dan de bron laten decoderen tot LPCM. HDMI eARC kan LPCM in surround dragen in tegenstelling tot HDMI ARC. Heb je nog steeds DTS alleen zal de receiver geen DTS herkennen omdat de track reeds is gedecoreerd door de bron.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Klopt dat ik het in de bron kan laten omzetten en dat heb ik ook even geprobeerd (op een 2017 Shield met Kodi), maar dat was geen succes. Soms ging het, maar meestal kreeg ik gewoon stereo op de receiver.
Nu, ik zit wel met een oude receiver (Denon x4100w) en daartussen een Puretool eARC splitter zodat ik alsnog lossless formaten kan binnen krijgen via TV eARC -> HDMI input van mijn receiver. Maar, ik denk niet dat het daaraan ligt, eerder software hier of daar. Het is in ieder geval verder te onderzoeken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NuKeM schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:43:
Vorige week is mijn C1 65inch toegekomen ter vervaning van mijn vorige 8 jaar oude OLED. Ik moet zeggen dat ik niet onverdeeld enthousiast ben. De move van 55 naar 65 inch is eigenlijk best wel goed en ik denk ook dat het platte scherm beter, of toch anders, kijkt dan het curved scherm dat mijn vorige OLED had.
Maar, ik heb bij het kijken van 4K Dolby Vision of andere HDR content nu niet direct een wauw gevoel. Het is wat mooier, maar geen fantastisch groot verschil, ik zou louter daarvoor in ieder geval geen nieuwe TV kopen.

[knip]
Je bent van een 1080p non HDR Oled naar de 4k versie gegaan met HDR ondersteuning maar het is geen wereld van verschil? Heb je wel het juiste media naar je TV gestuurd waarmee er meer uitgehaald kan worden wat erin zit aan beeldweergave?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 470 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.