Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
HoppyF schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:25:
Serieus?
Ben bedroefd…. :'(
Waarom leest niemand mijn adviezen?
Je hebt 100% gelijk, ik kijk ook Mr. Frank Visser.

Alleen kan en mag iemand ervoor kiezen om een snellere en minder stressvolle weg in te slaan en daar dan een prijs voor te betalen.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 18:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Na uitstekende ervaring met de 65" G1 in de woonkamer, ben ik voornemens om een 42" C2 te gaan gebruiken als computermonitor. Als ik nu ga gamen op mijn computermonitor (34" Alienware DW3418 ultrawide) mis ik de beeldkwaliteit die de G1 levert en is alles flets qua kleur en het contrast is ook stukken minder. Bovenal geen HDR.

Nu vroeg ik mij af of er al meer mensen zijn die een 42" C2 als computermonitor gebruiken en wat hun ervaring hiermee is. De kijkafstand op mijn bureau is ongeveer 1.5 meter.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Volkert
Techno Overlord schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:53:
Nu vroeg ik mij af of er al meer mensen zijn die een 42" C2 als computermonitor gebruiken en wat hun ervaring hiermee is. De kijkafstand op mijn bureau is ongeveer 1.5 meter.
Zie YouTube, maar persoonlijk lijkt mij het ERG groot op je bureau.

Ik wacht wel tot ze een 34 inch ultrawide OLED scherm hebben, want mijn Samsung met dezelfde afmetingen bevalt op zich prima qua formaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:59
HoppyF schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Serieus?

Ben bedroefd…. :'(
Waarom leest niemand mijn adviezen?
(lees even mijn eerdere reacties over reparaties en garantie graag, kijk ook in het Shopping forum, zeer recent hier nog uitgebreid besproken)
Uiteraard mag je het bedroevend vinden, en je hebt waarschijnlijk ook gelijk (en ik ook als ik dat zou willen). Maar je komt nu op mij over alsof dat de enige weg is om te bewandelen.

Ten eerste, in die andere topics gaat het over andere klachten, en het vervangingsprogramma gaat over de voedingsmodule waar 55" modellen (die ik heb) zelfs buiten vallen. Bij mij was het duidelijk een defect mainbord, dus niet eens het paneel met inbranden of vlekken.

Ten tweede, ik heb nergens een bedrag genoemd. Ik kan je wel zeggen dat in de andere topics bedragen worden genoemd (500+ euro na coulance van LG bijv.) die ik in ieder geval bij lange na niet heb betaald. Ik kan me voorstellen dat hierin jouw referentiekader qua bedragen niet aansluit bij wat ik heb betaald.

Ten derde, ik wil gewoon zo snel mogelijk een goed werkende tv, aangezien ik ook met kleine kinderen zit. Ik heb dus geen zin in ellelang gedoe met dagvaardingen, brieven schrijven, uitspraken afwachten, bellen, mailen en de rest wat er nog bij komt kijken als ik mijn gelijk zou willen halen, altijd met het risico dat ik dat gelijk niet krijg ondanks alle tijd en moeite. Dit vind ik in ieder geval niet in verhouding staan met de €200 die ik uiteindelijk heb moeten afrekenen. Dit bedrag was voor mij ook geen reden om een nieuwe tv aan te schaffen waardoor ik €1000 kwijt zou zijn, dat verschil was te groot.

Nogmaals, je zult zeker een punt hebben dat het juridisch (mogelijk) niet in de haak is wat die bedrijven doen qua reparaties en garanties. Ik hoop wel dat je ook begrijpt dat niet alle gevallen hetzelfde zijn en dat mensen een bewuste afweging kunnen maken om bepaalde reparatiekosten wel te willen betalen. Ik heb die afweging in ieder geval wel gemaakt en uiteindelijk deze weg gekozen. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.
Volkert schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

Je hebt 100% gelijk, ik kijk ook Mr. Frank Visser.

Alleen kan en mag iemand ervoor kiezen om een snellere en minder stressvolle weg in te slaan en daar dan een prijs voor te betalen.
Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Na uitstekende ervaring met de 65" G1 in de woonkamer, ben ik voornemens om een 42" C2 te gaan gebruiken als computermonitor. Als ik nu ga gamen op mijn computermonitor (34" Alienware DW3418 ultrawide) mis ik de beeldkwaliteit die de G1 levert en is alles flets qua kleur en het contrast is ook stukken minder. Bovenal geen HDR.

Ja de 42C2 is top als monitor, ik gebruik hem met een 90cm diep bureau en zit dus op ongeveer 1 meter afstand. Ik heb even de Alienware 34" QD-OLED gehad maar daar werd ik niet blij van: weinig hoogte (1440p), 2 hoorbare fans, veel color fringing, grijze zwartwaarden bij wat omgevingslicht, weinig bruikbare poorten en weinig aan te kalibreren zonder tools.

De 42C2 is wel echt groot, je moet van het formaat houden. Beeldkwaliteit is subliem, 4 HDMI 2.1 poorten, ingebouwde speakers, veel settings, makkelijk te kalibreren en alle toeters en bellen (VRR etc.). Glossy coating zorgt voor uitmuntende beeldkwaliteit. Wat kleine nadelen:

- Erg groot formaat, even aan wennen
- Geen monitor functionaliteit zoals KVM switch, displayport, USB-C of makkelijke standby (al is hier wel wat software voor te vinden)
- Ophangen vereist deftige monitorarm die 9kg aankan + VESA adapter (Ergotron HX arm gebruik ik). De standaard pootjes bieden 0 ergonomie of kantelbaarheid.
- ABSL kickt snel in bij statisch waardoor de helderheid afneemt: uit te zetten in servicemenu
- Glossy is mooi maar pas op met grote ramen achter je: kan flink spiegelen.

Voor puur gamen en browsen is hij ideaal, maar ik werk er ook 8 uur per dag op. Het is dan wel handig om met bijv. Fancyzones je beeld vast in te delen voor applicaties. Maar ik zou op YouTube even zoeken naar '42C2 monitor' en dan krijg je een aantal video's die je een goede impressie geven :)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 18:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

stin00 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Ja de 42C2 is top als monitor, ik gebruik hem met een 90cm diep bureau en zit dus op ongeveer 1 meter afstand. Ik heb even de Alienware 34" QD-OLED gehad maar daar werd ik niet blij van: weinig hoogte (1440p), 2 hoorbare fans, veel color fringing, grijze zwartwaarden bij wat omgevingslicht, weinig bruikbare poorten en weinig aan te kalibreren zonder tools.

De 42C2 is wel echt groot, je moet van het formaat houden. Beeldkwaliteit is subliem, 4 HDMI 2.1 poorten, ingebouwde speakers, veel settings, makkelijk te kalibreren en alle toeters en bellen (VRR etc.). Glossy coating zorgt voor uitmuntende beeldkwaliteit. Wat kleine nadelen:

- Geen monitor functionaliteit zoals KVM switch, displayport, USB-C of makkelijke standby (al is hier wel wat software voor te vinden)
- Ophangen vereist deftige monitorarm die 9kg aankan + VESA adapter (Ergotron HX arm gebruik ik). De standaard pootjes bieden 0 ergonomie of kantelbaarheid.
- ABSL kickt snel in bij statisch waardoor de helderheid afneemt: uit te zetten in servicemenu

Voor puur gamen en browsen is hij ideaal, maar ik werk er ook 8 uur per dag op. Het is dan wel handig om met bijv. Fancyzones je beeld vast in te delen voor applicaties. Maar ik zou op YouTube even zoeken naar '42C2 monitor' en dan krijg je een aantal video's die je een goede impressie geven :)
Bedankt voor je antwoord. Hier kan ik wat mee :) Ik lees op Reddit dat sommigen last hebben van grain texture in bepaalde situaties. Heb jij daar ook last van aangezien je nog iets dichter dan ik erop zit? Mijn usecase is overigens vrijwel gelijk aan die van jou dus dat is mooi. Ik ga even een aantal YouTube vids checken.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
stin00 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

De 42C2 heb ik ook op het oog als monitor, maar op dit moment wacht ik even op de nieuwe Asus PG42UQ welke natuurlijk hetzelfde paneel heeft, maar dan met een heatsink (yes!) én de gebruikelijke monitor features. Dat kan nog wel eens interessant zijn.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1660561111

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!
PatrickPR schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Uiteraard mag je het bedroevend vinden, en je hebt waarschijnlijk ook gelijk (en ik ook als ik dat zou willen). Maar je komt nu op mij over alsof dat de enige weg is om te bewandelen.

Ten eerste, in die andere topics gaat het over andere klachten, en het vervangingsprogramma gaat over de voedingsmodule waar 55" modellen (die ik heb) zelfs buiten vallen. Bij mij was het duidelijk een defect mainbord, dus niet eens het paneel met inbranden of vlekken.

Ten tweede, ik heb nergens een bedrag genoemd. Ik kan je wel zeggen dat in de andere topics bedragen worden genoemd (500+ euro na coulance van LG bijv.) die ik in ieder geval bij lange na niet heb betaald. Ik kan me voorstellen dat hierin jouw referentiekader qua bedragen niet aansluit bij wat ik heb betaald.

Ten derde, ik wil gewoon zo snel mogelijk een goed werkende tv, aangezien ik ook met kleine kinderen zit. Ik heb dus geen zin in ellelang gedoe met dagvaardingen, brieven schrijven, uitspraken afwachten, bellen, mailen en de rest wat er nog bij komt kijken als ik mijn gelijk zou willen halen, altijd met het risico dat ik dat gelijk niet krijg ondanks alle tijd en moeite. Dit vind ik in ieder geval niet in verhouding staan met de €200 die ik uiteindelijk heb moeten afrekenen. Dit bedrag was voor mij ook geen reden om een nieuwe tv aan te schaffen waardoor ik €1000 kwijt zou zijn, dat verschil was te groot.

Nogmaals, je zult zeker een punt hebben dat het juridisch (mogelijk) niet in de haak is wat die bedrijven doen qua reparaties en garanties. Ik hoop wel dat je ook begrijpt dat niet alle gevallen hetzelfde zijn en dat mensen een bewuste afweging kunnen maken om bepaalde reparatiekosten wel te willen betalen. Ik heb die afweging in ieder geval wel gemaakt en uiteindelijk deze weg gekozen. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.

[...]

Dit dus.
Ik stel het op prijs dat je hier een toelichting geeft.
Niet iedere reparatie is gelijk en kost hetzelfde bedrag.
Het betreft vaak echter wel het paneel en dat is nu juist het duurste onderdeel van de TV.
Daar komt het hoge bedrag van coulance ook vandaan.
De coulance van LG is ook iets wat mij bijzonder steekt omdat er helemaal geen sprake moet zijn van de goedheid van de fabrikant.
De verkoper moet het immers oplossen niet LG.
Ik begrijp ook wel dat iedereen geen zin heeft in moeilijke toestanden en welles nietes discussies.
Maar als iedereen zijn poot stijf houdt tegenover verkopers dan gaat het daar misschien eens een keer doordringen dat ze gewoon de regels en wetten moeten volgen en kosteloos moeten gaan repareren.

Precies dat speelt al jaren, dit is niet iets wat nu toevallig jou overkomen is.
Ik hoop dat ook dat toekomstige defecten beter opgelost gaan worden. De ideale wereld bestaat niet maar het recht ligt wel bij de consument.
Mijn commentaar is niet persoonlijk op jou gericht, je bent nu toevallig iemand die nu net een defect overkomt.
Ik ben wel blij dat de financiële schade nog te overzien is, dat verzacht de pijn wel.
Hoop dat je nu verder ongestoord van je OLED kunt blijven genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-08 22:47
HoppyF schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:08:
[...]

Ik stel het op prijs dat je hier een toelichting geeft.
Niet iedere reparatie is gelijk en kost hetzelfde bedrag.
Het betreft vaak echter wel het paneel en dat is nu juist het duurste onderdeel van de TV.
Daar komt het hoge bedrag van coulance ook vandaan.
De coulance van LG is ook iets wat mij bijzonder steekt omdat er helemaal geen sprake moet zijn van de goedheid van de fabrikant.
De verkoper moet het immers oplossen niet LG.
Ik begrijp ook wel dat iedereen geen zin heeft in moeilijke toestanden en welles nietes discussies.
Maar als iedereen zijn poot stijf houdt tegenover verkopers dan gaat het daar misschien eens een keer doordringen dat ze gewoon de regels en wetten moeten volgen en kosteloos moeten gaan repareren.

Precies dat speelt al jaren, dit is niet iets wat nu toevallig jou overkomen is.
Ik hoop dat ook dat toekomstige defecten beter opgelost gaan worden. De ideale wereld bestaat niet maar het recht ligt wel bij de consument.
Mijn commentaar is niet persoonlijk op jou gericht, je bent nu toevallig iemand die nu net een defect overkomt.
Ik ben wel blij dat de financiële schade nog te overzien is, dat verzacht de pijn wel.
Hoop dat je nu verder ongestoord van je OLED kunt blijven genieten.
Zo ontzettend eens. Ik heb laats gewoon principieel een hele oorlog gehad met de mediamarkt over verzendkosten bij reparatie. Deze moest ik betalen “want hun antwoordnummer deed het even niet”🤣 of ik kon het in de winkel langsbrengen. Gewoon uitgesloten, thuiswinkel.org ingeschakeld toen kreeg ik mail van “uit coulance blablabla…” en kwamen ze het ophalen, maar ook dat pik ik niet. Niets coulance… het moet eens klaar zijn met die vreselijke woordspelletjes en valse suggesties. Ik handhaaf zodoende mijn klacht ook bij thuiswinkel.org daar mediamarkt simpelweg dient te erkennen fout te zitten en er geen enkele sprake is van coulance. Het bizarre is dat ze dit zelfs op hun site als beleid hebben aangegeven! Verzendkosten bij reparatie (ook bestelling webwinkel) zijn voor jezelf🤣 snap niet dat thuiswinkel.org hier nog niet tegen heeft opgetreden…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Techno Overlord schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:40:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Hier kan ik wat mee :) Ik lees op Reddit dat sommigen last hebben van grain texture in bepaalde situaties. Heb jij daar ook last van aangezien je nog iets dichter dan ik erop zit? Mijn usecase is overigens vrijwel gelijk aan die van jou dus dat is mooi. Ik ga even een aantal YouTube vids checken.
Weinig last van moet ik zeggen.. al komt LG momenteel met firmware update om de grain textures bij near-black-levels te verbeteren: nieuws: LG C2 en G2 krijgen Dolby Vision Precision Detail en betere bijna-zwa... . Zou gaan om firmware 3.20.24 die nu ook al in NL uitrolt.
Major_ton schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:41:
[...]
De 42C2 heb ik ook op het oog als monitor, maar op dit moment wacht ik even op de nieuwe Asus PG42UQ welke natuurlijk hetzelfde paneel heeft, maar dan met een heatsink (yes!) én de gebruikelijke monitor features. Dat kan nog wel eens interessant zijn.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1660561111
Ik heb wachten op de Asus PG42UQ overwogen, maar ik vrees een beetje voor de prijs. Ik verwacht dat Asus niet extreem veel panelen gaat afnemen en dus een behoorlijke prijs betaald. Daarnaast zijn monitoren altijd duurder dan TVs.. ze worden op kleinere schaal gemaakt en bevatten geen reclame inkomsten (UI, netflix, prime etc.).

De Asus leek me interessant vanwege de matte coating, displayport en grote heatsink. De subpixel layout aanpassing die ze noemen moet ik de praktijk nog maar zien.. het blijft een LG paneel immers. Ik ben vooral bang dat de prijs uitkomt op minimaal 1500 euro, die krengen worden altijd peperduur in Nederland. Dat is gewoon niet te rechtvaardigen tegenover een LG42C2 die voor 950 wordt thuisbezorgd. Grote kans dat de 42C2 nu langzaam richting de 899 gaat kruipen. Dat is echt een serieus mooie prijs tov monitoren in diezelfde prijsklasse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57

Ik heb de 48cx oled op 110 cm kijkafstand, is echt perfect voor mij en zeker niet te groot.
Mn bureau is 70cm diep en heb hem tegen de muur erachter gehangen, met de onderkant 20cm boven het blad.
Dan heb ik ruimte voor de center speaker en het midden van het scherm zit op ooghoogte.
Met 150 cm afstand zou ik de 42 inch hard skippen en minstens voor de 48 inch gaan anders krijg je al heel snel spijt. :)
Ik zou nu nog eerder voor een 55 inch gaan dan dat ik weer een 48 inch zou overwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apANYt6yHIiNNL9XOZjurnjaNMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viJuRkKj5gZWORB1Jc336FBl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Goofy1978 op 19-08-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 03:31
Major_ton schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:34:
Een kleine 2 maanden verder en ik kan niet anders zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van de 77G2. Dat is makkelijk gezegd aangezien het 'mijn' TV is, maar geloof mij dat ik er geen enkel probleem mee heb om iets realistisch te benaderen ookal heb ik het zelf gekocht.
Ik wil zelf ook graag deze 77"of de 83" g2 aanschaffen als vervanger van een bijna 15 jaar oude Kuro. Ik heb nu de kabels weggewerkt in de muur en wil dat straks ook weer. In video's van LG lijkt dat alle kabels links onder uit de tv komen, klopt dit en weet jij of je ze uit het zicht kunt teruglijden naar het midden? Daarnaast zal ik waarschijnlijk de stroomkabel moeten strippen, om deze ook via de muur weg te werken. Heb je ook een foto van je setup? of heb ik niet ver genoeg teruggeklikt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Major_ton
corival schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:25:
[...]

Ik wil zelf ook graag deze 77"of de 83" g2 aanschaffen als vervanger van een bijna 15 jaar oude Kuro. Ik heb nu de kabels weggewerkt in de muur en wil dat straks ook weer. In video's van LG lijkt dat alle kabels links onder uit de tv komen, klopt dit en weet jij of je ze uit het zicht kunt teruglijden naar het midden? Daarnaast zal ik waarschijnlijk de stroomkabel moeten strippen, om deze ook via de muur weg te werken. Heb je ook een foto van je setup? of heb ik niet ver genoeg teruggeklikt?
Je kon teruggaan tot zo ver je wilde, maar je had niks gevonden haha. Bij mij hangt de 77G2 op dit moment aan een Spectral Brick meubel en dat ziet er zo uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7_eMAcvxdf4c5sAeKTMQocXCCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cpCExPO1DQLjXNJ84I61QVjR.jpg?f=user_large

We gaan einde dit jaar verbouwen (nieuwe vloer, deuren, bank, tafel etc...) en dan gaat de TV ook aan de muur. Je kan de kabels naar midden/onder geleiden, maar wanneer je 4 HDMI kabels, een optische kabel en een netwerkkabel wilt gebruiken zoals ik, dan is LG een beetje dom geweest aangezien de 'canyon' niet groot genoeg is. Links/onder is wél genoeg ruimte vrijgelaten, maar daar zal je in jou geval weinig aan hebben. Ik zal anders morgen proberen om een foto voor je te maken van de achterkant.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Is er ook een C2 met zwarte achterkant die leverbaar is in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ibriboy schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:03:
Is er ook een C2 met zwarte achterkant die leverbaar is in NL?
Ja, het typenummer eindigt dan op LA (en dus niet LB), wordt ook wel "donkerzilveren voet" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Volkert schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Ja, het typenummer eindigt dan op LA (en dus niet LB), wordt ook wel "donkerzilveren voet" genoemd.
Het laagste waar je beide modellen voor kunt krijgen nu met de cashback is €1080-€1100. Is het slim om te wachten tot black friday? Misschien zullen ze nog wat goedkoper worden?

Het LA model is trouwens alleen bij Art&Craft te koop. Een Belgische winkel. Is die te vertrouwen en is het het zelfde model als voor Nederland?

http://www.artencraft.nl/nl/lg-oled55c24la-607742.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 14:44
Ibriboy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Het laagste waar je beide modellen voor kunt krijgen nu met de cashback is €1080-€1100. Is het slim om te wachten tot black friday? Misschien zullen ze nog wat goedkoper worden?

Het LA model is trouwens alleen bij Art&Craft te koop. Een Belgische winkel. Is die te vertrouwen en is het het zelfde model als voor Nederland?

http://www.artencraft.nl/nl/lg-oled55c24la-607742.html
Art en craft is een prima winkel (heb er zelf ook vaker wat besteld) en zolang je een benelux tv toestel hebt zit je gebakken… dus niet een europees toestel aanschaffen.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
MrBas schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Art en craft is een prima winkel (heb er zelf ook vaker wat besteld) en zolang je een benelux tv toestel hebt zit je gebakken… dus niet een europees toestel aanschaffen.
C24LA = Benelux? Of kunnen andere europese modellen ook deze benaming hebben of is de benaming daar anders?

Zouden ze nog wat extra korting geven op de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26
Ibriboy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:26:
[...]

C24LA = Benelux? Of kunnen andere europese modellen ook deze benaming hebben of is de benaming daar anders?

Yes, je moet de C25LB of C24LA hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
*KNIP*, die de Topic Warning.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 20-08-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Ibriboy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:47:
[...]

Thanks. En de LG cashback, duurt die tot 21/08 23:59 of tot 21/08 00:00?
Vragen over cashback horen hier niet thuis, hier is het cashback forum voor, kan je hieronder vinden in dit topic waar je je antwoord schrijft.

Dan antwoord op je vraag: Ze geven aan tot en met de 21e dus zal het eerste zijn.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
[...]

Let hierbij wel op bij winkels als plasmavisie of el vidas. Ze geveb het benelux model op echter in de beschrijving staat dat het om een europees model gaat.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Kijk op de LG site voor de juiste (Benelux) modellen.
https://www.lg.com/nl/oled-evo
Officiële LG dealers zullen de Benelux modellen leveren.
Pas op met grijze import, gebruik de zoekfunctie in dit topic daarvoor maar en zoek op grijze import als je hierover meer wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik sta op het punt om een Sony HT G700 3.1 soundbar te kopen. Nu lees ik her en der compatibiliteit issues met de LG C modellen. Ik heb een C1.

Graag jullie advies / ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hoe je de bediening via een Apple TV remote op een LG werkend krijgt? Dus het geluid kunnen bedienen via de Apple TV remote. Ik heb een Sonos Soundbar, Apple TV 4K en LG TV. Ik heb van alles geprobeerd, zoals het aanzetten van HDMI-CEC, aansluiten op HDMI2, etc. Verder deze twee pagina’s stap voor stap doorlopen.

https://smarthomestarter....-with-an-apple-tv-remote/

https://support.sonos.com/s/article/3403

Iemand enig idee?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corival
Major_ton schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Je kon teruggaan tot zo ver je wilde, maar je had niks gevonden haha. Bij mij hangt de 77G2 op dit moment aan een Spectral Brick meubel en dat ziet er zo uit;

[Afbeelding]
Erg mooi hoor. Straks na de verbouwing aan de muur vast nog strakker. Ik heb het Modul meubel van Finite Elemente onder de televisie en wil straks echt geen kabelgootje in het zicht.

Ik hoef alleen 1 hdmi en stroomkabel, en als het past ook een netwerkkabel door de buis in de muur te halen. Denk je dat dit past door het midden? Was het je nog gelukt een foto te maken vd achterkant? Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
corival schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:33:
[...]

Erg mooi hoor. Straks na de verbouwing aan de muur vast nog strakker. Ik heb het Modul meubel van Finite Elemente onder de televisie en wil straks echt geen kabelgootje in het zicht.

Ik hoef alleen 1 hdmi en stroomkabel, en als het past ook een netwerkkabel door de buis in de muur te halen. Denk je dat dit past door het midden? Was het je nog gelukt een foto te maken vd achterkant? Alvast bedankt voor je hulp.
Het is eigenlijk niet eens zo heel makkelijk om te laten zien hoe de banen precies lopen, maar ik heb het wel geprobeerd. Hieronder zie je dat er een grote (en brede) baan vanaf de aansluitingen recht naar beneden loopt. Deze baan ontbreekt voor zo ver ik weet bij de 55" en 65" modellen. Dan heb je een hele smalle en ondiepe baan die horizontaal richting het midden gaat, maar vlak daarvoor een 90⁰ hoek naar beneden maakt, daarna weer 90⁰ horizontaal afbuigt, om vervolgens wéér 90⁰ recht naar beneden te gaan, alwaar de baan precies in het midden aan de onderkant van de TV uitkomt. 1 HDMI kabel (mits een flexibele) samen met een netwerkkabel moet denk ik wel lukken. Een optische kabel aanleggen just to be sure kan nooit kwaad. Het zijn vooral die krappe 90⁰ hoeken die een uitdaging zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAku5duCF_apHXspWeBtWkd5BLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/afMHVeOJeg4gieUD0tUs0S3m.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmxODBZPmUF67cygUypC_oVUUT0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZgjT9yzlQMwpgKqf9z3hnbxc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbEdwSniFGZLUiY_AwyOfZaw2F0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ps9fVeCX9ma0ufbNX6S0p7ZO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 14:59
Al mensen die de nieuwe update erop hebben staan?

Hiero nog niet te vinden OTA.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 10:59

sn0ww

Goet is niet goed.

Kuhr89 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:18:

Voor de C2 ja!

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Kuhr89 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:18:

Voor de g2 hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ah oke. Gisteren terug van vakantie gekomen en even gecheckt via de updater. Die zei dat er nog geen update was.
We wachten even af 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Eerste keer dat ik TV ga laten ophangen na verbouwing. Dus ook maar ineens vragen om buis in te laten slijpen voor de leidingen.

Heb zelf een C1 48 inch, waar Telenet-box aanhangt, als ook Xbox, Xiaomi mibox en nog een oude WII via convvertor naar HDMI. Dus er zouden 4 HDMI's door moeten, en de stroomkabel van de TV zelf. Wat voor soort buis (?) moet ik dan best laten inslijpen en inwerken om die kabels er door te kunnen krijgen? Heb er geen flauw idee van. Had ook al gedacht om vb HDMI-kabels al door de buis te proppen vooraleer die in de muur wordt geplamuurd, maar dan zit ik weer vast met de stroomkabel van de TV, gezien die vastzit aan de TV zelf.

En laat ik die best in het midden van de TV naar boven laten komen, of meer aan zijkant (links) gezien HDMI's links van de TV zitten (maar stroomkabel dan weer rechts)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
Leffunk schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:22:
Eerste keer dat ik TV ga laten ophangen na verbouwing. Dus ook maar ineens vragen om buis in te laten slijpen voor de leidingen.

Heb zelf een C1 48 inch, waar Telenet-box aanhangt, als ook Xbox, Xiaomi mibox en nog een oude WII via convvertor naar HDMI. Dus er zouden 4 HDMI's door moeten, en de stroomkabel van de TV zelf. Wat voor soort buis (?) moet ik dan best laten inslijpen en inwerken om die kabels er door te kunnen krijgen? Heb er geen flauw idee van. Had ook al gedacht om vb HDMI-kabels al door de buis te proppen vooraleer die in de muur wordt geplamuurd, maar dan zit ik weer vast met de stroomkabel van de TV, gezien die vastzit aan de TV zelf.

En laat ik die best in het midden van de TV naar boven laten komen, of meer aan zijkant (links) gezien HDMI's links van de TV zitten (maar stroomkabel dan weer rechts)?
Hoe groter de doorvoer hoe beter en ALTIJD groot genoeg om later nog kabels te kunnen wisselen. Houd dus rekening met grootte van de stekkers. Het komt toch uit het zicht te zitten, dus show cares als de opening 6x6 cm is (als voorbeeld). Ga niet denken dat 4x4 cm ook wel groot genoeg is, want je komt gegarandeerd in de knoei met de doorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Leffunk schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:22:

Wat ik altijd doe bij vrienden van mij in de muur is een kabelkoker infreesen. Dan kan je zelf de diepte/grootte bepalen.

Voorbeeld:https://www.elektramat.nl..._enAju9d2RwkaAnYrEALw_wcB

Ik doe dan van de deksel aan de onder-/bovenzijde er een stuk van 5 cm afhalen en ik zorg ervoor dat de stuccer dit niet volsmeert :). 11cm aan ruimte voor al je kabels :P.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Leffunk Ik geloof dat ik deze combinatie ook eens ben tegengekomen op Tweakers:
https://www.hornbach.nl/s...-mtr/8610782/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...4-mm/8610786/artikel.html

EDIT: onder andere vanaf deze post: Dr Pro in "Het grote Audiomeubel topic!"
Ook wel elders, maar zoiets valt niet terug te vinden op een forum.

EDIT #2: Ook hier: Thimp in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

[ Voor 34% gewijzigd door Piet91 op 22-08-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Fancy oplossingen hier. Heb zelf gewoon een ronde pvc buis in de muur gezet van 50 met eindstukjes erop. Voorheen liepen hier 4 HDMI, stroom en optisch doorheen. Zolang je makkelijk toegang hebt is het prima. Dikste uiteinde eerst en daarna kabel voor kabel erdoorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5DK7_l6TpXaqOM02vgKifUX7R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjlPpQBNWIJI6Hxt5jQIqUQC.jpg?f=fotoalbum_large

Wie heeft er meer dit probleem waar is het weer en inlogscherm gebleven na de laatste update.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 20:00
sn0ww schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:27:
[Afbeelding]

Wie heeft er meer dit probleem waar is het weer en inlogscherm gebleven na de laatste update.
Probleem of feature? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Kan allebei :)

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
sn0ww schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:27:
[Afbeelding]

Op welke regio staat je TV voor de LG services? Als deze op "Other" ofzo staat kan je dit krijgen, mogelijk gaan ook apps vragen om eerst weer in te loggen in LG voordat je alles weer ziet. En je kan niet inloggen als deze op een andere regio staat als waar het account in is aangemaakt.

Zoiets had ik laatst met mijn C1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Laatst online: 20-08 14:24
Rivanov schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Kan een verschil in upscaling zijn. Intern wordt het beeld anders verwerkt dan via een externe HDMI bron.
Om even een oude koe uit de sloot te halen. Een aantal maanden geleden stelde ik de vraag waarom het lijkt dat de native Netflix app op mijn LG OLED 55A1 een stuk scherper lijkt dan Apple TV 4k. Heb recentelijk een Beam Gen2 gekocht waardoor ik toch maar weer eens in de settings ben gedoken.

- Bij Dolby Vision content schakelt de TV zowel in de app als op de Apple TV netjes naar DV. Alleen binnen DV kun je nog verschillende scènes kiezen. In de app staat deze standaard dus op Cinema Home en op de Apple TV op Cinema (waarschijnlijk zelf op gezet). Bij Cinema Home is de helderheid standaard een stuk hoger, wat verschil in helderheid verklaarde. Bij Cinema Home staan de beeldverbeteraars die onder 'Zuiverheid/Clarity' vallen bijna allemaal op laag, op Cinema staan deze allemaal uit. Scherpte/Sharpness staat bij Cinema Home standaard op 20 en bij Cinema op 10. Voor DV content heb ik nu de preset Cinema Home geselecteerd i.p.v. Cinema en de Scherpte een klein beetje naar beneden gesteld (15 i.p.v. 20). Voor de purist misschien alsnog te veel beeldverbeteraars maar ik ben nu echt blij met het beeld.

- Bij SDR content behoudt de TV gewoon de SDR instellingn en die waren op Apple TV en native app gelijk. Ik heb wel mijn preset van ISF Dark Room aangepast naar ISF Light Room voor net een iets helderder beeld. Ik heb ook de beeldverbeteraars op laag gezet en de scherpte iets omhoog. De puristen draaien zich waarschijnlijk om in hun graf, maar ik ben erg tevreden met het beeld :9 :+

Tevens viel het mij op dat na het aansluiten van de Beam het aantal settings wat je nog moet aanpassen vrij groot is. Het geluid out-of-the-box is best oké maar na wat spelen in de app kwam ik er achter dat de Beam alleen PCM 2.0 doorgaf, ook bij het afspelen van Dolby Atmos content. Nu verwacht ik geen bioscoop ervaring maar toch vond ik het geluid ietsje tegenvallen. Onder geluidsinstellingen heb je dus de optie om "Sharing sound bar sound mode" aan te zetten waardoor nu netjes Dolby Atmos en DD+ werd doorgegeven. Een dag later zag ik ook nog dat eARC standaard uitstond wat ook nog verbetering gaf (al was dat misschien placebo). Waar ik op dag 1 eigenlijk hoopte dat die mini sub van Sonos snel kwam, heb ik nu na het aanpassen van de instellingen wel het idee dat er echt een prima geluidje uit die Beam komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Update komt hier maar niet binnen. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Kan hem natuurlijk via een usb doen. Maar ota is wel zo handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batteries4ever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-08 13:48
dafmay schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:09:
[...]

Ik kan dit beamen. Heb mijn LG ook prof laten caliberen (Dimitri van ISF) en het beeld is gewoon veel beter dan out-of-the-box of wanneer je zelf gaat pielen. Je kunt een eind komen en iedereen is verschillend voor wat betreft wanneer het beeld ok is voor hen. Maar voor mij persoonlijk het geld dubbel&dwars waard om jaren te kunnen genieten van de nieuwe OLED.

Ps indien interesse dan kan ik mijn pre- en post calibratie rapport (en huidige settings) ook posten.
Ja ik ben zeker geinteresseerd! Ik neem aan dat we het over "cinema mode" hebben en dat normale instellingen als energieverbruik al goed zijn ingesteld en het echt om instellingen (RGB curve e.d.) gaat waar je als gebruiker niet bij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
Van het weekend was ik toevallig bij de media markt en heb ik ook even de 65" sony qoled bekeken. Man, dat viel vies tegen... ik weet niet welke mode die opstond maar was vivid x2, zag er niet uit (de kleur die meeste in beeld was gaf waas over andere kleuren, dus bij blauwe zee was alles ineens blauwiger. Bij groen, groener. Ook was het beeld gewoon te blauw..., ik ben wel warm 1 gewend, maar dit was blauwkoud 5 zeg maar). Wat mij ook opviel was dat het beeld niet 100% scherp was, er vlakbij draaide grotere led tv en die was duidelijk stuk scherper. Mijn vriendin was het me eens op beide vlakken. Helaas was er geen goede zwart scene en was de belichting niet goed om zwart te beoordelen. In heel specifieke demo scenes was (mega) fel rood bijv wel mooier dan mijn gx en g2 in de winkel, maar als ik die kleuren zo zag ga je daar weinig van merken in de praktijk (met uitzondering van overdag kijken miss).
Wat mij wel opviel was dat het scherm makkelijker/langer schermvullende felle beelden liet zien dan mijn gx (niet bewust vergeleken met g2 helaas).
Ik zou met wat ik zag echt zo weer voor lg (g2) gaan en raad dan ook mensen aan echt is te gaan kijken. Maarja grootste probleem was kleur en beeldverwerking en miss hebben ze in mijn mediamarkt gewoon die settings vernageld? (Ivm vividx2 miss?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Laatst online: 20-08 14:24
andries98 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:53:
Van het weekend was ik toevallig bij de media markt en heb ik ook even de 65" sony qoled bekeken. Man, dat viel vies tegen... ik weet niet welke mode die opstond maar was vivid x2, zag er niet uit (de kleur die meeste in beeld was gaf waas over andere kleuren, dus bij blauwe zee was alles ineens blauwiger. Bij groen, groener. Ook was het beeld gewoon te blauw..., ik ben wel warm 1 gewend, maar dit was blauwkoud 5 zeg maar). Wat mij ook opviel was dat het beeld niet 100% scherp was, er vlakbij draaide grotere led tv en die was duidelijk stuk scherper. Mijn vriendin was het me eens op beide vlakken. Helaas was er geen goede zwart scene en was de belichting niet goed om zwart te beoordelen. In heel specifieke demo scenes was (mega) fel rood bijv wel mooier dan mijn gx en g2 in de winkel, maar als ik die kleuren zo zag ga je daar weinig van merken in de praktijk (met uitzondering van overdag kijken miss).
Wat mij wel opviel was dat het scherm makkelijker/langer schermvullende felle beelden liet zien dan mijn gx (niet bewust vergeleken met g2 helaas).
Ik zou met wat ik zag echt zo weer voor lg (g2) gaan en raad dan ook mensen aan echt is te gaan kijken. Maarja grootste probleem was kleur en beeldverwerking en miss hebben ze in mijn mediamarkt gewoon die settings vernageld? (Ivm vividx2 miss?)
Die TV’s in de winkel staan ook gewoon zo fel mogelijk met zoveel mogelijk saturatie om het publiek dat iets minder van de juiste weergave weet te overtuigen dat TV X de beste is. Als je TV X en Y naast elkaar zet en op TV X spatten de kleuren van het scherm en TV Y heeft fletse natuurlijk kleuren dan zal het onwetende publiek in 80% voor de gevallen voor TV X kiezen. Als alle TV’s dan die overgesatureerde beelden laten zien kun je daar in ieder geval geen klanten op verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:58

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kuhr89 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:20:
Update komt hier maar niet binnen. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Kan hem natuurlijk via een usb doen. Maar ota is wel zo handig.
Hier op de G1 ook geen update...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

cavanta schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Op welke regio staat je TV voor de LG services? Als deze op "Other" ofzo staat kan je dit krijgen, mogelijk gaan ook apps vragen om eerst weer in te loggen in LG voordat je alles weer ziet. En je kan niet inloggen als deze op een andere regio staat als waar het account in is aangemaakt.

Zoiets had ik laatst met mijn C1
gecontroleerd en alles staat goed.

..........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 18:27
daffie82 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:04:
[...]

Hier op de G1 ook geen update...
Updates komen echt vanzelf binnen OTA maar je moet alleen een klein beetje geduld hebben .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Ik heb gezocht maar ik kwam dit nog niet tegen in dit topic. Ik heb de laatste update op mijn C2 geïnstalleerd en er is nu dus een optie voor Precision Detail bij gekomen. Dit geeft echter artifacts op Dolby Vision content. Op zowel Disney+ als HBOnow.

Video:
https://imgur.com/1jh967F

Hebben jullie dit ook al gemerkt?

[ Voor 4% gewijzigd door hostler op 22-08-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

hostler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:35:
Ik heb gezocht maar ik kwam dit nog niet tegen in dit topic. Ik heb de laatste update op mijn C2 geïnstalleerd en er is nu dus een optie voor Precision Detail bij gekomen. Dit geeft echter artifacts op Dolby Vision content. Op zowel Disney+ als HBOnow.

Video:
https://imgur.com/1jh967F

Hebben jullie dit ook al gemerkt?
YouTube: 03.20.24 Firmware for LG G2 & C2 adds new Feature Dolby Vision Preci...

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Ik weet niet wat je probeert over te brengen met die video maar ik begrijp de feature en ik wist van de komst. Het gaat om de artifacts die het produceert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hostler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Ik weet niet wat je probeert over te brengen met die video maar ik begrijp de feature en ik wist van de komst. Het gaat om de artifacts die het produceert :+
Zet het dan uit :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

hostler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Sorry man had niet goed gelezen.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Uiteraard. Alsnog benieuwd naar de ervaringen van anderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:33

DropjesLover

Dit dus ->

Misschien niet helemaal de juiste plek, maar ik heb me ingelezen.
Ik wil een LG 65" oled kopen, de C-reeks. Ik lees op meerdere plekken dat het verschil tussen de C1 en C2, ten tijde van launch C2, klein was. Beide zijn nog steeds verkrijgbaar en het prijsverschil is nog steeds zo'n €400.
Aangezien ik kleine kinderen heb, 1x per week wat game (nu op een 42" Panasonic plasma die wat klein is op 4,5m) en zeker geen veeleisende gebruiker ben... Neig ik naar de C1. Of zie ik iets over het hoofd?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
DropjesLover schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:57:
Ik wil een LG 65" oled kopen, de C-reeks. Ik lees op meerdere plekken dat het verschil tussen de C1 en C2, ten tijde van launch C2, klein was. Beide zijn nog steeds verkrijgbaar en het prijsverschil is nog steeds zo'n €400.
Aangezien ik kleine kinderen heb, 1x per week wat game (nu op een 42" Panasonic plasma die wat klein is op 4,5m) en zeker geen veeleisende gebruiker ben... Neig ik naar de C1. Of zie ik iets over het hoofd?
heb je wel hier gekeken ipv pricewatch ?
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
In grafieken en tabellen valt het verschil tussen de C1 en C2 behoorlijk mee inderdaad. De subjectieve beleving daarentegen is een ander verhaal. Metingen vertellen namelijk weinig tot niets over de processing, scherpte/detail, motion handling, dynamic tonemapping, snelheid van de interface etc etc. Persoonlijk vind ik de upgrade van de 2021 modellen naar de 2022 modellen daarin vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:33

DropjesLover

Dit dus ->

Ik ben nog aan het oriënteren welke te kopen, niet actief op zoek naar de beste deal. Mn huidige tv doet het gewoon nog :p
Om me op te baseren neem ik de prijzen van de pricewatch inderdaad, van betrouwbare shops.
Major_ton schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:40:
[...]

In grafieken en tabellen valt het verschil tussen de C1 en C2 behoorlijk mee inderdaad. De subjectieve beleving daarentegen is een ander verhaal. Metingen vertellen namelijk weinig tot niets over de processing, scherpte/detail, motion handling, dynamic tonemapping, snelheid van de interface etc etc. Persoonlijk vind ik de upgrade van de 2021 modellen naar de 2022 modellen daarin vrij groot.
Ik hou mn tv zo dom mogelijk, beeld komt van de Ziggo next box of de PlayStation, that's it. Interface is niet van belang.

In andere reviews wordt net gezegd dat er relatief weinig verschil is tussen beide qua scherpte etc.

Voet enzo maakt ook niet uit, komt toch aan de muur te hangen.

[ Voor 55% gewijzigd door DropjesLover op 22-08-2022 21:26 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:16
batteries4ever schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Ja ik ben zeker geinteresseerd! Ik neem aan dat we het over "cinema mode" hebben en dat normale instellingen als energieverbruik al goed zijn ingesteld en het echt om instellingen (RGB curve e.d.) gaat waar je als gebruiker niet bij komt?
Ik stuur je even een pb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
Neig ik naar de C1. Of zie ik iets over het hoofd?
De C1 is 10 kg zwaarder, langzamer qua interface en minder helder.

Maar je moet het uiteraard zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kan iemand hier mij toevallig uit de brand helpen?

Heb een OLED65G26LA aangeschaft, maar nog niet binnen. Nu willen we in de muur al een stuk pvc 32 of 40 (denk dat het 40 gaat worden) plaatsen en daarna weer gladstrijken.

De vraag is alleen waar zit de ruimte achter de tv precies waar het gat moet uitkomen. Dus groene lijn op de tweede foto, waar zit de uitsparing voor de kabels precies? In het midden? Hoeveel cm vanaf links of rechts ? Tv meubel is geen issue maar het gat achter de tv - geen idee waar dit moet om het passend te krijgen omdat de tv erg dun is en de beugel ook strak tegen de muur zit

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/g4dpfQZ/3-AB8-A449-B322-400-B-8531-5-C2-B7-E227-A31.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/b5xCTB1/8-B46-D5-C7-55-E3-4-B3-C-AEE8-EA5-BC595-A92-C.jpg

Heeft iemand toevallig deze tv?

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 22-08-2022 21:45 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-09 13:57
[...]

Ik kan dit beamen. Heb mijn LG ook prof laten caliberen (Dimitri van ISF) en het beeld is gewoon veel beter dan out-of-the-box of wanneer je zelf gaat pielen. Je kunt een eind komen en iedereen is verschillend voor wat betreft wanneer het beeld ok is voor hen. Maar voor mij persoonlijk het geld dubbel&dwars waard om jaren te kunnen genieten van de nieuwe OLED.

Ps indien interesse dan kan ik mijn pre- en post calibratie rapport (en huidige settings) ook posten.
Ben op zich wel geïnteresseerd in jouw settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
Major_ton schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Je kan de kabels naar midden/onder geleiden, maar wanneer je 4 HDMI kabels, een optische kabel en een netwerkkabel wilt gebruiken zoals ik, dan is LG een beetje dom geweest aangezien de 'canyon' niet groot genoeg is. Links/onder is wél genoeg ruimte vrijgelaten, maar daar zal je in jou geval weinig aan hebben. Ik zal anders morgen proberen om een foto voor je te maken van de achterkant.
Waarom wil je zoveel HDMI naar je TV? Je kan toch 1 HDMI naar je receiver doen en de rest daarin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
wimpie007 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 00:38:
[...]

Waarom wil je zoveel HDMI naar je TV? Je kan toch 1 HDMI naar je receiver doen en de rest daarin?
Dat werkt alleen als je een receiver hebt ;) In mijn geval hangt er een Lyngdorf TDAI-1120 aan de HDMI ARC uitgang en zijn de andere drie HDMI poorten bezet door een PS5, Nintendo Switch en nVidia Shield Pro. En nee, de Lyngdorf gaat absoluut niet vervangen worden door een receiver })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
theman36 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Ben op zich wel geïnteresseerd in jouw settings!
Je hebt pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phrenicsk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-12-2023
Workaholic schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:42:

Heb een OLED65G26LA aangeschaft, maar nog niet binnen. Nu willen we in de muur al een stuk pvc 32 of 40 (denk dat het 40 gaat worden) plaatsen en daarna weer gladstrijken.

De vraag is alleen waar zit de ruimte achter de tv precies waar het gat moet uitkomen. Dus groene lijn op de tweede foto, waar zit de uitsparing voor de kabels precies? In het midden? Hoeveel cm vanaf links of rechts ? Tv meubel is geen issue maar het gat achter de tv - geen idee waar dit moet om het passend te krijgen omdat de tv erg dun is en de beugel ook strak tegen de muur zit

[Afbeelding] [Afbeelding]

Ik heb deze TV momenteel niet en kan je helaas niet verder helpen.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de prijs wat je ervoor betaald hebt, ben zelf namelijk op zoek naar dit model :-). _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
Workaholic schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:42:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Deze komt exact in het midden van de TV uit. Het is dan eventjes uitmeten waar je de buis wil laten uitkomen. Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om deze niet onderdaan het paneel uit te laten komen. Maar ongeveer in het midden van het paneel. Ik ben nu niet bij de TV in de buurt, maar maar ik schat dat mijn opening uitkomt op ongeveer 20 cm vanaf de onderkant van het paneel gezien.
Zie de rode cirkel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b31S4mkrBffOKwtkkILKqv5RLtE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vxJm9we4wO7qHL1ckD4pEWNZ.png?f=user_large

Ik heb ook een 40mm buis in de muur zitten en daar ging met gemakt het volgende in: 2 x HDMI, 1 x stroom, 1 x ethernet, 1x extra trekdraad. Maar er kunnen met gemak nog een aantal kabels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:46
cavanta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:56:
Ik heb ook een 40mm buis in de muur zitten en daar ging met gemakt het volgende in: 2 x HDMI, 1 x stroom, 1 x ethernet, 1x extra trekdraad. Maar er kunnen met gemak nog een aantal kabels bij.
Heb je de stekker van stroomdraad moeten knippen? Of ging deze er ook makkelijk doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
squaadgras schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Heb je de stekker van stroomdraad moeten knippen? Of ging deze er ook makkelijk doorheen?
Het is vreemd genoeg een stekker welke normaal aardepennen heeft. Alleen is het helemaal geen geaarde stekker... Ik heb daarom deze zijkanten van de stekker afgeknipt, en toen ging deze gemakkelijk erdoorheen. Kan straks wel is een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

[...]

Ik ben ook erg geinterreseerd in uw rapport.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

sn0ww schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Ik ben ook erg geinterreseerd in uw rapport.
En de huidige settings.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 22-09 20:01

SED

Hebben die settings wel zin?
Kalibreren gaat toch op een ander niveau dan de settings alleen.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SED schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:40:
Hebben die settings wel zin?
Kalibreren gaat toch op een ander niveau dan de settings alleen.
Dat heeft 0,0 zin. Maakt het vaak erger dan het was.
Of je neemt algemene settings over van rtings of van tweakers. Of je laat een kalibratie uitvoeren.
De settings van iemand anders zijn kalibratie overnemen is zinloos. Maar goed, wat iedereen met zijn tijd doet, moet hij zelf weten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Ja, die heb ik 10s ingedrukt.... kan het nog eens langer proberen, maar zonder stroom, betwijfel of het effect heeft... maar ga hem zo even testen.
Was het nog gelukt?

Mijn 65E7V gaf vanochtend dezelde melding "Een ogenblik geduld. Smart service is binnenkort beschikbaar" (oke, wel in het Engels). Heb gewoon bruut de stekker eruit getrokken, 10 minuten gewacht, stekker erin, melding weg.".

Internet geeft nou niet echt heel veel universele oplossingen; wel dat als A, B en C niet werken, dat het vaak einde verhaal is. Geluk bij een ongeluk bij een geluk (?), denk ik dan maar; heb enorme interesse in een G2 of een A95. Maar ja, heb vorige maand al een serieuze berg met geld uitgegeven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:15
Sinds gisteravond ook een G2 aan de muur hangen hier. Ik ben vooral onder de indruk van de muurbeugel die er bij zit, voelt echt heel degelijk aan. Hier het 55" model dus de kabels komen gewoon via het midden van de tv naar beneden. Wel jammer dat 2 van de 4 HDMI poorten aan de zijkant zitten en het 55" model niet genoeg ruimte heeft om die kabels een nette bocht te laten maken, dus die zouden in mijn ogen uitsteken. Iets wat ik niet had voorzien, dus nu op zoek naar 45° kabels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

Was het nog gelukt?

Mijn 65E7V gaf vanochtend dezelde melding "Een ogenblik geduld. Smart service is binnenkort beschikbaar" (oke, wel in het Engels). Heb gewoon bruut de stekker eruit getrokken, 10 minuten gewacht, stekker erin, melding weg.".

Internet geeft nou niet echt heel veel universele oplossingen; wel dat als A, B en C niet werken, dat het vaak einde verhaal is. Geluk bij een ongeluk bij een geluk (?), denk ik dan maar; heb enorme interesse in een G2 of een A95. Maar ja, heb vorige maand al een serieuze berg met geld uitgegeven.
Nacht zonder stroom hielp niet. Nieuw moederbord er in laten zetten wel. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Nacht zonder stroom hielp niet. Nieuw moederbord er in laten zetten wel. 😉
Mmm, ik hou het in de gaten. Hopelijk kwam de melding maar 1x en nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:47:
[...]

Mmm, ik hou het in de gaten. Hopelijk kwam de melding maar 1x en nooit weer.
Ik had al een paar keer eerder wat rare issues. Kennelijk de vooraankondiging. Hoop dat jouw issue eenmalig was 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

Ik had al een paar keer eerder wat rare issues. Kennelijk de vooraankondiging. Hoop dat jouw issue eenmalig was 😉
Thanks, hopelijk houdt jouw TV het weer een lange tijd vol :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
daffie82 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Dat heeft 0,0 zin. Maakt het vaak erger dan het was.
Of je neemt algemene settings over van rtings of van tweakers. Of je laat een kalibratie uitvoeren.
De settings van iemand anders zijn kalibratie overnemen is zinloos. Maar goed, wat iedereen met zijn tijd doet, moet hij zelf weten uiteraard.
Dit klopt gewoon helemaal. Iedereen kan die calibratie settings proberen / gebruiken maar het heeft imo ook weinig zin. Calibreren wordt gedaan obv scherm eigenschappen en is dus erg specifiek per scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

dafmay schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:47:
[...]

Dit klopt gewoon helemaal. Iedereen kan die calibratie settings proberen / gebruiken maar het heeft imo ook weinig zin. Calibreren wordt gedaan obv scherm eigenschappen en is dus erg specifiek per scherm.
Bedankt voor de info, toch maar eens kijken voor een goed kalibratie mannetje..:)

..........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
sn0ww schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Bedankt voor de info, toch maar eens kijken voor een goed kalibratie mannetje..:)
https://www.isf-calibratie.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heeft mijn E7 ook gecalibreerd. Zeer aardige man; alle tijd genomen; was toen ook flexibel met tijden/afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Heeft mijn E7 ook gecalibreerd. Zeer aardige man; alle tijd genomen; was toen ook flexibel met tijden/afspreken.
Absoluut...Dimitri is een prettige vent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

dafmay schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Absoluut...Dimitri is een prettige vent.
Offerte aangevraagd ben benieuwd.

..........

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sn0ww schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Offerte aangevraagd ben benieuwd.
65E7V
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FbC6AfCOOAD4k6Ecsb3BD2qh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CWjuNWj2vQjjCZUqK1SKH2Ea/thumb.jpg

Even voordat men over de zeik gaat; de blauw-correctie is bewust iets anders gezet. En dit is 5 jaar geleden dus allicht dat de kwaliteit van meet-apparatuur of professionaliteit van de rapportages ook omhoog gegaan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09 19:35
MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

Was het nog gelukt?

Deze melding heb ik ook geregeld, maar ik ben gewoon te ongeduldig. Een minuutje later nogmaals proberen en de smart-service is gewoon beschikbaar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
cavanta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Deze komt exact in het midden van de TV uit. Het is dan eventjes uitmeten waar je de buis wil laten uitkomen. Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om deze niet onderdaan het paneel uit te laten komen. Maar ongeveer in het midden van het paneel. Ik ben nu niet bij de TV in de buurt, maar maar ik schat dat mijn opening uitkomt op ongeveer 20 cm vanaf de onderkant van het paneel gezien.
Zie de rode cirkel:
[Afbeelding]

Dank voor je reactie - zou een 32mm buis dan ook voldoende zijn? met ARC zou 1 hdmi voldoende moeten zijn denk ik? Ik was plan van om geen netwerk aan te sluiten omdat dit maar 100mbit is en wifi vaak sneller is.. streamen doe ik worst case wel via de nvidia.

Als je nog in de buurt bent van de tv zou het ontzetten tof zijn als je kunt meten hoeveel cm vanaf de onderkant van de tv dit dan is. Schatting van 20cm is al top - maar wat als we er naast zitten :D

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
cavanta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:02:
[...]
Het is vreemd genoeg een stekker welke normaal aardepennen heeft. Alleen is het helemaal geen geaarde stekker... Ik heb daarom deze zijkanten van de stekker afgeknipt, en toen ging deze gemakkelijk erdoorheen. Kan straks wel is een foto maken.
Winkels waar ik contact mee heb gezocht gaven tot nu toe allemaal aan dat de 5 jaar garantie vanuit LG zou vervallen als ik aan de stroomkabel/stekker ging knippen/modificeren. Heb jij overleg gehad met jouw leverancier hierover?

Ik ben erg benieuwd naar de foto van je stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:46
cavanta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:02:
[...]

Graag! Wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
beugel wordt waarschijnlijk deze: https://www.vogels.com/nl...beugel-voor-oled-tv-zwart

Is voor mij echter nog niet zo helemaal duidelijk waar ik dan best de kabelgoot uit de muur laat komen. Wat is normale gang van zaken: dat de opening van de kabelgoot onder de eigenlijk tv-beugel uitkomt? Maar heb je dan wel voldoende TV "over" om dat gat achter te verbergen gezien merendeel van het scherm boven de tv-beugel zich zal bevinden? Of moet je ervoor zorgen dat de opening van je kabelgoot uit de muur komt, ergens langs de TV-beugel, op dezelfde hoogte als je de beugel gaat plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
corival schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:51:
[...]

Winkels waar ik contact mee heb gezocht gaven tot nu toe allemaal aan dat de 5 jaar garantie vanuit LG zou vervallen als ik aan de stroomkabel/stekker ging knippen/modificeren. Heb jij overleg gehad met jouw leverancier hierover?

Ik ben erg benieuwd naar de foto van je stekker.
Ik heb op papier/chat van Platte/HelloTV dat de garantie NIET vervalt wanneer ik deze eraf zou knippen. Dit heb ik specifiek nog nagevraagd. In de winkel gaven ze wel aan dat LG mogelijk moeilijk gaat doen, maar dat alles wel geldig hoort te blijven.

Hierbij de foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp9Y2IyodL9fGopZ72_A8hNAsZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDYkyhf2EjlScNYTjkv8ePtz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Workaholic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:14:
[...]

Dank voor je reactie - zou een 32mm buis dan ook voldoende zijn? met ARC zou 1 hdmi voldoende moeten zijn denk ik? Ik was plan van om geen netwerk aan te sluiten omdat dit maar 100mbit is en wifi vaak sneller is.. streamen doe ik worst case wel via de nvidia.

Als je nog in de buurt bent van de tv zou het ontzetten tof zijn als je kunt meten hoeveel cm vanaf de onderkant van de tv dit dan is. Schatting van 20cm is al top - maar wat als we er naast zitten :D
Zal straks eens even kijken, kan heel grof meten, maar haal de tv liever niet van de muur in mijn eentje. Ik zou wel aanraden om een bredere buis als 32mm te pakken als je die mogelijkheid hebt. Dat maakt het een stuk gemakkelijker. 32 moet mogelijk zijn verwacht ik, vooral als het een gladde buis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
cavanta schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Ik heb op papier/chat van Platte/HelloTV dat de garantie NIET vervalt wanneer ik deze eraf zou knippen. Dit heb ik specifiek nog nagevraagd. In de winkel gaven ze wel aan dat LG mogelijk moeilijk gaat doen, maar dat alles wel geldig hoort te blijven.

Hierbij de foto:
[Afbeelding]
Alvast dank voor de moeite! Zeer gewaardeerd.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cavanta schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Hierbij de foto:
[Afbeelding]
Prima oplossing.
Je hebt niet eens de stekker eraf geknipt maar gewoon wat aangepast.
De randaarding zou normaal gesproken moeten blijven zitten maar bij deze netsnoeren niet omdat er immers geen randaarde gebruikt wordt.
Je moet een beetje creatief zijn want LG vertikt het immers om losse netsnoeren te leveren.
Iets wat al vele jaren speelt helaas. Het is al zo vaak tegen LG gezegd ook door professionele reviewers maar ze doen daar net of ze gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
HoppyF schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Prima oplossing.
Je hebt niet eens de stekker eraf geknipt maar gewoon wat aangepast.
De randaarding zou normaal gesproken moeten blijven zitten maar bij deze netsnoeren niet omdat er immers geen randaarde gebruikt wordt.
Je moet een beetje creatief zijn want LG vertikt het immers om losse netsnoeren te leveren.
Iets wat al vele jaren speelt helaas. Het is al zo vaak tegen LG gezegd ook door professionele reviewers maar ze doen daar net of ze gek zijn.
Toch ben ik is benieuwd wat LG zou zeggen mocht het wel een keer tot een garantiekwestie komen (niet stekker gerelateerd) en of de winkel het dan nog steeds beaamt dat dit mag. Het lijkt net alsof ze zich de laatste tijd vaker niet dan wel aan de afspraken houden.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Bij een garantie afwijzing zal de winkel/fabrikant moeten aantonen dat de aanpassing de oorzaak van het defect is.
Als ze dat niet kunnen heb je recht op garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door SED op 24-08-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
SED schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:03:
Bij een garantie afwijzing zal de winkel/fabrikant moeten aantonen dat de aanpassing de oorzaak van het defect is.
Als ze dat niet kunnen heb je recht op garantie.
Dit is weer een geval recht hebben en recht krijgen is verschillend. In mijn ervaring staat in de winkel/garantie voorwaarde dat mits een reparatie eigen schuld is jij de voorrijd/verzend en onderzoekskosten betaald. Dus wat gebeurt er: de winkel laat het door een expert (vaak de fabrikant) checken en die stuurd prachtig rapport dat het eruit ziet dat het oneigenlijk gebruik is (bijv heel veel stof in het apparaat). Als je je dan gaat zeuren krijg je coulance (vaak 50%), of krijg je hem terug maar moet je verzendkosten/voorrijkosten/onderzoekskosten betalen. Dan kan je wel via een advocaat gaan lopen spelen en krijg je miss je gelijk. Maar kost veel tijd frustratie en indien geen goede rechtsbijstand zelfs geld ;)
Dus is altijd moeilijke keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

andries98 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:18:
[...]

Dus wat gebeurt er: de winkel laat het door een expert (vaak de fabrikant) checken en die stuurd prachtig rapport dat het eruit ziet dat het oneigenlijk gebruik is (bijv heel veel stof in het apparaat).
:o

Eens met je post trouwens (qua inhoud ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SED

SED

Dan ga je naar de geschillen commissie.
Daar zal door een deskundige bepaald worden wat de oorzaak is. Een normaal vervangen stekker zal niet tot een defect leiden.
Maar je hebt natuurlijk wel degelijk rechten en plichten.
Lees bijv deze uitspraak maar eens.
https://www.degeschillenc...-tv-door-onjuist-gebruik/

Pagina: 1 ... 469 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.