• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 12:30

siemenz

Koetje

ArthurMorgan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:59:
[...]

Die is heftig. Ben dan wel benieuwd of je de TV vaak van het stroom gehaald hebt? En zo niet wat je hoofdgebruik is van de TV, veel Fifa of iets dergelijks?
Zo erg als dit vind ik best opvallend voor een 8 serie namelijk.
"veel' fifa is een groot woord. Maar er zit wel een PS5 op aangesloten waar fifa op gespeeld werd

In de hoeken zie je 'fifa scoreborden'. Dit zijn inbranders zo lijkt. Dat zou mijn eigen schuld nog kunnen zijn. Maar midden op het scherm heb je echt een hele groene gloed, dat lijkt me toch niet echt mijn fout omdat daar het scherm altijd beweegt.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• siemenz

siemenz

Koetje

Thanks,

Die had ik gelezen inderdaad. Ik heb al een mail gestuurd aan verkoper en hoop dat hij er een stukje soepeler in staat

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
siemenz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

"veel' fifa is een groot woord. Maar er zit wel een PS5 op aangesloten waar fifa op gespeeld werd

In de hoeken zie je 'fifa scoreborden'. Dit zijn inbranders zo lijkt. Dat zou mijn eigen schuld nog kunnen zijn. Maar midden op het scherm heb je echt een hele groene gloed, dat lijkt me toch niet echt mijn fout omdat daar het scherm altijd beweegt.
Normaal gesproken moet dat zeg maar opgelost worden door de korte en lange refreshes als de TV uit staat. Maar dan moet hij dus wel stroom hebben. Als die die altijd gewoon heeft kunnen doen vind ik het zeker geen eigen schuld. Je hebt de TV om (ook) op te kunnen gamen natuurlijk.

Dat midden op het scherm zou kunnen komen door het felle groen van het veld in Fifa.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• siemenz

siemenz

Koetje

ArthurMorgan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Normaal gesproken moet dat zeg maar opgelost worden door de korte en lange refreshes als de TV uit staat. Maar dan moet hij dus wel stroom hebben. Als die die altijd gewoon heeft kunnen doen vind ik het zeker geen eigen schuld. Je hebt de TV om (ook) op te kunnen gamen natuurlijk.

Dat midden op het scherm zou kunnen komen door het felle groen van het veld in Fifa.
Thanks. Nee de TV gaat in principe nooit van het stroom af. Altijd op de standby stand.

siemenz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Thanks. Nee de TV gaat in principe nooit van het stroom af. Altijd op de standby stand.
Ok prima dus.
Dit is in het service menu door de monteur ook na te gaan of de refresh cycli goed doorlopen zijn.
Het is al genoemd, terug naar de verkoper/winkel met deze klacht.

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:55
Is iemand bekend met dit probleem?

Sinds kort is het rechter deel van mijn LG C1 65" helderder dan de rest van het schem.
Het komt voor op alle bronnen, ook op tv apps zelf.
Is geen reflectie, power cycle helpt niet. De tv is een paar maanden oud.
Als ik online zoek vind ik alleen vlekken of burn in.

[Voor 10% gewijzigd door Meessen op 09-08-2022 21:33]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Meessen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:30:

Sinds kort is het rechter deel van mijn LG C1 65" helderder dan de rest van het schem.
Is geen reflectie, power cycle helpt niet.

[Afbeelding]
Toevallig direct zonlicht op de rechter kant van de TV gehad? Handmatig het opschoonproces draaien zou moeten werken maar los het probleem ook fysiek op met gordijnen dan wel zonwering.

Zie bijvoorbeeld ook cavanta in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" en de comments daar op.

[Voor 7% gewijzigd door FeaR op 09-08-2022 21:37]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:58
Meessen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:30:

Is geen reflectie, power cycle helpt niet. De tv is een paar maanden oud.
Als ik online zoek vind ik alleen vlekken of burn in.

[Afbeelding]
Dit is,afgaand op de foto, gewoon een reparatie. Contact opnemen met de verkoper om dit aan te vragen. Refresh programma draaien kan maar denk niet dat dat gaat helpen.

• Meessen
FeaR schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:35:
[...]

Toevallig direct zonlicht op de rechter kant van de TV gehad? Handmatig het opschoonproces draaien zou moeten werken maar los het probleem ook fysiek op met gordijnen dan wel zonwering.

Zie bijvoorbeeld ook cavanta in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" en de comments daar op.
Bedankt dat ziet er vergelijkbaar uit. Er staat inderdaad zon op de tv aan het eind van de dag maar wel juist voornamelijk op de linker kant en ik zie het raam frame er niet in terug.

Ik zal de pixel refresh eens draaien hopelijk helpt het. Wist overigens niet dat je oled tv's niet in de zon mag zetten :/

[Voor 5% gewijzigd door Meessen op 09-08-2022 22:14]

• Meessen
Wren schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:08:
[...]

Dit is,afgaand op de foto, gewoon een reparatie. Contact opnemen met de verkoper om dit aan te vragen. Refresh programma draaien kan maar denk niet dat dat gaat helpen.
Ja vraag me af of de refresh draaien wel slim is want mischien verberg ik daar het probleem juist mee en bijt het me in de kont later als ik geen garantie meer heb.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:39
Meessen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Bedankt dat ziet er vergelijkbaar uit. Er staat inderdaad zon op de tv aan het eind van de dag maar wel juist voornamelijk op de linker kant en ik zie het raam frame er niet in terug.

Ik zal de pixel refresh eens draaien hopelijk helpt het. Wist overigens niet dat je oled tv's niet in de zon mag zetten :/
Ik was zelf ook onaangenaam verrast toen ik er hier op het forum achter kwam. Het staat helaas ook in de handleiding.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deleon78 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:22:
[...]Ik was zelf ook onaangenaam verrast toen ik er hier op het forum achter kwam. Het staat helaas ook in de handleiding.
Dat is toch geen helaas, het hoort er ook in thuis. Vervelender zou zijn als het er niet zou staan maar wel gebeuren kan, waarvan akte.

Testing, one, two ...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Meessen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:15:
[...]
Ja vraag me af of de refresh draaien wel slim is want mischien verberg ik daar het probleem juist mee en bijt het me in de kont later als ik geen garantie meer heb.
Als een pixel refresh het probleem niet oplost heb je nog steeds hetzelfde effect en kan je een garantie traject in gaan. Als een refresh het wel oplost ben ik nog meer zeker van te direct zonlicht en is het aan jou om het probleem definitief op te lossen. Je bent zeker niet de eerste die deze fout maakt. Ik zou juist blij zijn als het probleem na een refresh over is. Weet je wat het issue is en hoef je geen garantie traject in. Doe je de refresh nu niet handmatig doet te TV dat over x uur vanzelf.

[Voor 14% gewijzigd door FeaR op 09-08-2022 22:43]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gezien de regelmatige vorm die wat schuin en gebogen over het scherm loopt lijkt het me inderdaad een zonlicht kwestie en geen intern defect. Het kan ook gereflecteerd zonlicht zijn op bijvoorbeeld een glazen of hoogglans oppervlak. Bij reflecties treden al snel gebogen vervormingen op omdat oppervlakken nooit perfect vlak zijn (ook vensterglas niet), laat staan de tv zelf. ;)

Bij een defect paneel verwacht je zaken als helemaal geen beeld, donkere of oplichtende lijntjes, kapotte pixels, een exact verticale lijn door exact het midden die het scherm in 2 helderheden verdeelt, of blobs / patronen bij coating, retentie en inbrandproblemen, maar niet dit.

[Voor 27% gewijzigd door Cap op 10-08-2022 17:51]

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 19:48
Meessen schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Bij mij is dit enkel wanneer de TV aanstaat terwijl er direct zonlicht op het paneel schijnt. Sinds ik dit heb opgemerkt heb ik de TV niet meer aangehad terwijl er zonlicht op scheen. Ik heb dus ook geen inbranders of dergelijk meer gehad.

Nadat ik een pixel refresh had uitgevoerd was het wel elke keer geheel verdwenen.

• Meessen
FeaR schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Als een pixel refresh het probleem niet oplost heb je nog steeds hetzelfde effect en kan je een garantie traject in gaan. Als een refresh het wel oplost ben ik nog meer zeker van te direct zonlicht en is het aan jou om het probleem definitief op te lossen. Je bent zeker niet de eerste die deze fout maakt. Ik zou juist blij zijn als het probleem na een refresh over is. Weet je wat het issue is en hoef je geen garantie traject in. Doe je de refresh nu niet handmatig doet te TV dat over x uur vanzelf.
Het is weg na pixel refresh. Vervelend dat de tv zo slecht tegen zonlicht kan. De zon staat er pas na +-18:00 op en gaat door triple HR++ hitte werend glas.

Maar vlug iets aan zonnewering gaan doen dan. Dat ben ik al lang uit het stellen doordat het venster een afwijkende maat heeft en het daardoor vrij prijzig is.

[Voor 8% gewijzigd door Meessen op 10-08-2022 16:39]

• Meessen
cavanta schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Bij mij is dit enkel wanneer de TV aanstaat terwijl er direct zonlicht op het paneel schijnt. Sinds ik dit heb opgemerkt heb ik de TV niet meer aangehad terwijl er zonlicht op scheen. Ik heb dus ook geen inbranders of dergelijk meer gehad.

Nadat ik een pixel refresh had uitgevoerd was het wel elke keer geheel verdwenen.
Is bij jou dan ook het zwarte gedeelte waar de zon op staat en het lichte juist de schaduw?

• cavanta
  • Laatst online: 30-09 19:48
Meessen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:36:
[...]

Is bij jou dan ook het zwarte gedeelte waar de zon op staat en het lichte juist de schaduw?
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik vond sowieso de keren dat het was gebeurd dat de lijnen helemaal niet overeen kwamen met de zon/schaduw. Op mijn afbeelding die ik heb gepost zie je namelijk ook kaarsrechte lijnen, maar vanaf het punt dat de zon op het paneel schijnt is er eigenlijk nooit een rechte lijn in te bekennen. Vooral schuine lijnen, maar die zie ik niet direct terugkomen.

Maar dat het met de zon te maken heeft durf ik dan weer wel te zeggen. Hier HR++ glas, zonder hitte of zonnecoating of dergelijk. Ik zit er aan te denken om zonwerende folie te gaan gebruiken, maar ben nog niet echt overtuigd van de kwaliteit daarvan. Enkel de professionele versies lijken mij goed, maar kosten dan ook net zoveel als de ruiten zelf.
Meessen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:35:
[...]

Het is weg na pixel refresh. Vervelend dat de tv zo slecht tegen zonlicht kan. De zon staat er pas na +-18:00 op en gaat door triple HR++ hitte werend glas.

Maar vlug iets aan zonnewering gaan doen dan. Dat ben ik al lang uit het stellen doordat het venster een afwijkende maat heeft en het daardoor vrij prijzig is.
Dit probleem is al jaren bekend, is hier ook al vaak besproken.
Iedere TV of het nu een OLED is of LCD mag niet in de zon staan.
De schade is bij incidentele zonlicht op het scherm gelukkig niet groot maar je moet het toch zien te vermijden.
Of de Samsung QD OLED schermen hier ook last van hebben weet ik niet, zou wel interessant zijn om te weten.

• Meessen
HoppyF schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

Dit probleem is al jaren bekend, is hier ook al vaak besproken.
Iedere TV of het nu een OLED is of LCD mag niet in de zon staan.
De schade is bij incidentele zonlicht op het scherm gelukkig niet groot maar je moet het toch zien te vermijden.
Of de Samsung QD OLED schermen hier ook last van hebben weet ik niet, zou wel interessant zijn om te weten.
Heb het helaas nooit in één van de reviews gelezen dat het zo erg is bij Oled en dit forum heb ik voorheen niet bezocht, anders had ik waarschijnlijk een andere tv gekocht. Heb 5 jaar een lcd tv gehad die zonder problemen directe zon ving.

[Voor 3% gewijzigd door Meessen op 10-08-2022 17:47]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 18:35

jasjenl

Liab A Tymo

Ik had nog nooit gehoord dat zonlicht op een oled tv een dergelijk effect kan hebben. Ik ben ook aan het kijken of ik op termijn een oled tv wil aanschaffen, die zou dan wel in een ruimte komen te hangen waar in de loop van de middag wel wat zon naar binnen schijnt, maar niet echt direct op de muur waar de tv dan zou hangen en er hangen ook witte plissegordijnen in die kamer, die wel licht doorlaten maar het dus wel filteren. Echt direct zonlicht komt er dus niet of nauwelijks op die muur. Zou zo'n tv daar dan wel tegen bestand zijn?

• Meessen
cavanta schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:53:
[...]

Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik vond sowieso de keren dat het was gebeurd dat de lijnen helemaal niet overeen kwamen met de zon/schaduw. Op mijn afbeelding die ik heb gepost zie je namelijk ook kaarsrechte lijnen, maar vanaf het punt dat de zon op het paneel schijnt is er eigenlijk nooit een rechte lijn in te bekennen. Vooral schuine lijnen, maar die zie ik niet direct terugkomen.

Maar dat het met de zon te maken heeft durf ik dan weer wel te zeggen. Hier HR++ glas, zonder hitte of zonnecoating of dergelijk. Ik zit er aan te denken om zonwerende folie te gaan gebruiken, maar ben nog niet echt overtuigd van de kwaliteit daarvan. Enkel de professionele versies lijken mij goed, maar kosten dan ook net zoveel als de ruiten zelf.
Heb vandaag ook de zon gevolgd. Komt niks overeen met het patroon dat op het scherm zat :/
Is ook nog minder dan 2 uurtjes dan is die alweer weg.

• DesertFoxNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-08 08:55
NoahAmber schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:15:
[...]

:) Aardige vent met verstand van zaken. Resultaat is er ook altijd naar. Heb bij hem al meerdere toestellen laten kalibreren. De C8 die ik nu al 3 jaar heb staan niet. Die vond ik zelf out of the box al prima. Wel nog wat gespeeld met wat settings, maar ziet er prima uit

Als je dan toch perse wil kalibreren is Dimitri in mijn optiek een aanrader
Waar kan ik deze man vinden voor kalibratie? Thanks.
Meessen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:43:
[...]

Heb het helaas nooit in één van de reviews gelezen dat het zo erg is bij Oled en dit forum heb ik voorheen niet bezocht, anders had ik waarschijnlijk een andere tv gekocht. Heb 5 jaar een lcd tv gehad die zonder problemen directe zon ving.
Een LCD is er minder gevoelig voor dat klopt. Maar het is ook niet goed voor een LCD om deze in zonlicht te laten hangen. Reviews zijn veelal gericht op de technische aspecten en houden geen rekening met de omgeving.
Dat is inderdaad wel jammer.
Ik begrijp ook best dat je dit niet voor aankoop kunt weten.
Verkopers wijzen je hier ook niet op.
Toch is het ook niet zo dramatisch, een beetje zonwering helpt al genoeg om direct zonlicht op de TV te vermijden.
De voordelen van een OLED zijn veel groter tov een LCD.
De nadelen zoals zonlicht vallen dan wel mee. Maar een OLED is ook niet perfect.
jasjenl schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:14:
Ik had nog nooit gehoord dat zonlicht op een oled tv een dergelijk effect kan hebben. Ik ben ook aan het kijken of ik op termijn een oled tv wil aanschaffen, die zou dan wel in een ruimte komen te hangen waar in de loop van de middag wel wat zon naar binnen schijnt, maar niet echt direct op de muur waar de tv dan zou hangen en er hangen ook witte plissegordijnen in die kamer, die wel licht doorlaten maar het dus wel filteren. Echt direct zonlicht komt er dus niet of nauwelijks op die muur. Zou zo'n tv daar dan wel tegen bestand zijn?
Het gaat om direct zonlicht welke via het raam op de TV kan vallen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-09 12:20
DesertFoxNL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:48:
[...]

Waar kan ik deze man vinden voor kalibratie? Thanks.
https://www.isf-calibratie.com/

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:21
Heeft wellicht niet direct te maken met OLED televisies, maar aangezien de vraag het onderwerp schuurt (i.v.m. met een aan te schaffen 65” LG OLED) toch maar hier.

Ik heb een kabelgoot in de muur laten aanleggen van 5cm breed. Nu wil ik de TV pas rond november bestellen en vraag ik mij af of iemand hier een goede oplossing heeft om de uitgangen van de kabelgoot voorlopig af te dekken. Heb al wat zitten googelen naar afsluitringen en afdopconstructies, maar niet direct iets moois kunnen vinden. Tips?

• Deleon78
squaadgras schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:06:
Heeft wellicht niet direct te maken met OLED televisies, maar aangezien de vraag het onderwerp schuurt (i.v.m. met een aan te schaffen 65” LG OLED) toch maar hier.

Ik heb een kabelgoot in de muur laten aanleggen van 5cm breed. Nu wil ik de TV pas rond november bestellen en vraag ik mij af of iemand hier een goede oplossing heeft om de uitgangen van de kabelgoot voorlopig af te dekken. Heb al wat zitten googelen naar afsluitringen en afdopconstructies, maar niet direct iets moois kunnen vinden. Tips?
Een oude sok?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:50
squaadgras schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:06:

Het is denk ik toch wel mogelijk om een blindplaatje te monteren voor zolang?

https://www.karwei.nl/ass...plaat-mat-zwart/p/B115587

Wil je wachten tot november vanwege Black Friday of heeft het een andere reden? Er zijn nu namelijk al hele mooie deals te maken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | HiFi Set 1: Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 | HiFi Set 2: PC - Topping D10s - Wadia 151 PowerDAC - Tannoy S6LCR | LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:39
Hier ben ik weer. Mijn lg oled 55c9 start dus niet meer op en na 2 weken contact met het bedrijf waar ik hem gekocht heb is dit er uit gekomen. De tv is een kleine 3 jaar oud en nu mag ik dus doodleuk 500 euro ophoesten. Wat kan ik hier nog aan doen?

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:53
op marktplaats zijn voeding en mobo te koop, geloof dat een voeding rond de 120 kost. is vrij eenvoudig zelf te vervangen, staan filmpjes over op youtube

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:34
japiesa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:54:
Hier ben ik weer. Mijn lg oled 55c9 start dus niet meer op en na 2 weken contact met het bedrijf waar ik hem gekocht heb is dit er uit gekomen. De tv is een kleine 3 jaar oud en nu mag ik dus doodleuk 500 euro ophoesten. Wat kan ik hier nog aan doen?[Afbeelding]
Zoek even goed in dit forum, staan genoeg onderwerpen in waarom je niet hoeft te betalen bij zo'n reparatie.
Een goed voorbeeld is: Link

• Meessen
Met een vanaf prijs van 175 euro kan je toch ook zelf een kalibratie apparaat aanschaffen?
Meessen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Met een vanaf prijs van 175 euro kan je toch ook zelf een kalibratie apparaat aanschaffen?
Kalibreren is niet eenvoudig je hebt goede apparatuur nodig plus kennis van zaken.
Geen doe-het-zelf klusje dus.
japiesa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:54:
Hier ben ik weer. Mijn lg oled 55c9 start dus niet meer op en na 2 weken contact met het bedrijf waar ik hem gekocht heb is dit er uit gekomen. De tv is een kleine 3 jaar oud en nu mag ik dus doodleuk 500 euro ophoesten. Wat kan ik hier nog aan doen?[Afbeelding]
Nee hè!
(ligt het aan het weer of zo dat alle mis gaat hier met reparaties …..)

Absolute onzin waar daar staat beschreven.
Afschrijving heeft namelijk NIETS te maken met reparatie onder garantie.
Kortom, je hebt recht op volledig kosteloze reparatie.
Laat de verkoper dit ook weten per e-mail/brief.
Wijs de verkoper op de garantie voorwaarden die gelden bij dure TV’s.
De richtlijn van Uneto VNI (heet al even Techniek Nederland) is duidelijk, 6 jaar.

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:39
TFZ61 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Zoek even goed in dit forum, staan genoeg onderwerpen in waarom je niet hoeft te betalen bij zo'n reparatie.
Een goed voorbeeld is: Link
Ik ben gelukkig niet zo in deze wereld thuis maar moet ik daar een bedrijf voor inschakelen of kan ik dit zelf? Met andere woorden wat zou nu een goede concrete stap zijn? Ik heb in eerder mail verkeer aangegeven dat ik recht heb op een kosteloze reparatie maar hun blijcen bewerken omdat er geen sprake meer is van fabriek garantie dat dit niet het geval is.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:58
japiesa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Ik ben gelukkig niet zo in deze wereld thuis maar moet ik daar een bedrijf voor inschakelen of kan ik dit zelf? Met andere woorden wat zou nu een goede concrete stap zijn? Ik heb in eerder mail verkeer aangegeven dat ik recht heb op een kosteloze reparatie maar hun blijcen bewerken omdat er geen sprake meer is van fabriek garantie dat dit niet het geval is.
Heb je de posts van de links helemaal gelezen? Daar staat in uitgelegd wat de betreffende persoon heeft gedaan.
japiesa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Nogmaals fabrieksgarantie of hoe je het wel noemen maakt niets uit.
De termijn van twee jaar geldt ook niet omdat een dure TV immers 6 jaar mee moet gaan.
Je zit pas op de helft.
Ga dus formeel NIET akkoord op hun voorstel en wijs ze op de garantie regels die hiervoor gelden.
Wellicht spartelt de verkoper tegen maar je staat in je gelijk.
Als ze dan nog steeds niet meewerken dien je een officiële klacht in bij het bedrijf en zeg je dat de volgende stap een geschil starten zal zijn bij de Geschillencommissie.

• squaadgras
  • Laatst online: 09:21
Hehe, klinkt alsof jij ervaring hebt met oude-krokante-sok-afwerkmogelijkheden. Ik zoek het het iets netter. Anderen zullen er wellicht niets om geven, maar ik vind het wel fijn als alles netjes is afgewerkt (zolang het in het zicht is en niet wordt gebruikt).
Major_ton schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:39:
[...]

Het is denk ik toch wel mogelijk om een blindplaatje te monteren voor zolang?

https://www.karwei.nl/ass...plaat-mat-zwart/p/B115587
Is inderdaad een idee. Dank. Zat zelf te zoeken naar een witte of zwarte ring die je in de buis kan schuiven en zodoende het geheel netjes kan afwerken (momenteel 2 gaten in de muur met gerafeld glasvliesbehang eromheen). Iets wat eruit ziet als:

Major_ton schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Wil je wachten tot november vanwege Black Friday of heeft het een andere reden? Er zijn nu namelijk al hele mooie deals te maken.
Ben er nog niet helemaal uit of ik voor de LG G2 moet gaan of toch moet wachten op een QD OLED. Maar wachten op een mooie BF- of WK2022-deal speelt ook mee. Heeft verder geen haast, ben dan ook nog niet verhuisd.

• Meessen
cavanta schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Heb het vandaag idd weer, wel ander patroon.
Vraag me af wat er veranderd is dat het nu steeds gebeurt en al die weken er voor niet.

• Deleon78
Meessen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:33:
[...]

Vraag me af wat er veranderd is dat het nu steeds gebeurt en al die weken er voor niet.
Zat je elke dag te testen met een geel scherm dan? :s
Heb je er uberhaupt last van bij het kijken van echte content?

• pwh53
Meessen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:33:
[...]

kan ook een zon-reflectie van iets zijn

• pwh53
Deleon78 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:41:
[...]

geel (fifa) scherm was van iemand anders

• Deleon78
pwh53 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

geel (fifa) scherm was van iemand anders
Woooooops haha
La la la ;)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:22

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• Meessen
Deleon78 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:41:
[...]

Testen met een geel scherm? Het is gewoon zichtbaar op bijna alle content, hoe donkerder de kleur hoe duidelijker.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat heb je gekeken? Staat ie lang op eenzelfde beeld? Of gepauzeerd op iets?

Wat betreft zon. Wat er de laatste weken veranderd is t.o.v. de vorige weken is dat de zon steeds iets lager staat. Dat kan het verschil zijn tussen wel of geen (in-)direct zonlicht op je scherm. Een beetje indirect, verzacht zonlicht zul je niet merken. Maar als bijvoorbeeld het raam van je overbuurman maar genoeg spiegelend is en dit reflecteert gedurende de dag flink wat uren op je scherm dan kan dit ook effect hebben.

[Voor 73% gewijzigd door Cap op 12-08-2022 08:02]

• joey82
  • Laatst online: 30-09 17:28
vanochtend de buurman geholpen met het ophangen van zijn lg oled,

hij komt aan de deur: wil je mij misschien even helpen?

vraag ik: welke tv is het geworden?

zegt ie: dezelfde als die jij hebt!!

stap ik zijn woonkamer binnen: Jezus wat een doos zeg, zegt ie ja het is de zelfde als die jij hebt alleen wat groter ( 83 inch )

ik kan maar 1 ding zeggen: Wat een Unit, WOW en wat groot :|

lijkt wel of er een raam bij is gekomen in de woonkamer :D :D

wat een ding zeg,

wel heel erg vet maar echt veeeeeuwl te groot voor mij....

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:47
joey82 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:40:

wat een ding zeg,

wel heel erg vet maar echt veeeeeuwl te groot voor mij....
Echt jou woorden, of is dit wat je vriendin zegt?

• joey82
  • Laatst online: 30-09 17:28
sikkwittet schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

Echt jou woorden, of is dit wat je vriendin zegt?
zal het eens vragen....

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:08
Zo, de geluidsset nu op een optische kabel gezet en het geluid is weer zoals t hoort. Toch meer verschil in dan ik dacht.

Ander vraagje.
De G2 op HGIG icm een ps5 levert bij mij best een donker menu en games op lijkt het. Terwijl als ik een HDR film start het beeld veel helderder wordt.

Als ik de DTM op aan zet, wordt het beeld helderder en lijkt het meer op next-gen maar kloppen volgens mij de kleuren niet meer? (Accurate tracking van de EOTF)?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
@Kuhr89

De aanbevolen instelling is HGIG en DTM uitgeschakeld. Met dynamic tonemapping gaat de televisie zelf aan de slag met de kleuren en helderheid wat tot een incorrecte weergave leidt. De HDR kalibratie van de PS5 vraagt wel om bijzondere aanpak, in de zin van dat je best niet de instructies volgt. Vincent Teoh heeft hier een video aan besteed (Hdtvtest op YouTube). In ieder geval voor de CX geeft hij het aantal kliks aan naar boven/beneden bij de drie kalibratie schermen. Daarnaast vragen sommige games daarbovenop weer aanpassingen aan de ingame instellingen om het juist te krijgen (bijv. Gta5 en Forbidden West, ook video's van Vincent).

• Kuhr89
Millert schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:46:
@Kuhr89

De aanbevolen instelling is HGIG en DTM uitgeschakeld. Met dynamic tonemapping gaat de televisie zelf aan de slag met de kleuren en helderheid wat tot een incorrecte weergave leidt. De HDR kalibratie van de PS5 vraagt wel om bijzondere aanpak, in de zin van dat je best niet de instructies volgt. Vincent Teoh heeft hier een video aan besteed (Hdtvtest op YouTube). In ieder geval voor de CX geeft hij het aantal kliks aan naar boven/beneden bij de drie kalibratie schermen. Daarnaast vragen sommige games daarbovenop weer aanpassingen aan de ingame instellingen om het juist te krijgen (bijv. Gta5 en Forbidden West, ook video's van Vincent).
Top, ik had het een en ander al gevonden idd. 16 clicks omhoog etc. Zal die andere video’s ook eens bekijken. Nadeel is soms dat die video’s alweer verouderd zijn ivm software/game updates waarin zaken weer zijn aangepast.

Desalniettemin vind ik het menu alsnog best donker, zeker overdag.

• Major_ton
Kuhr89 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Top, ik had het een en ander al gevonden idd. 16 clicks omhoog etc. Zal die andere video’s ook eens bekijken. Nadeel is soms dat die video’s alweer verouderd zijn ivm software/game updates waarin zaken weer zijn aangepast.

Desalniettemin vind ik het menu alsnog best donker, zeker overdag.
Ach, voor mij persoonlijk kan de referentie lekker overboord als het om gaming gaat. Bij mij staat DTM gewoon aan icm de PS5. Wel heb ik de kleurtemperatuur op W50 staan en verder staan alle andere truukjes uit met alleen smooth gradation op 'low'. Horizon FW en Destiny zien er super uit zo!

Don't feel bad for the suicidal cat. | HiFi Set 1: Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 | HiFi Set 2: PC - Topping D10s - Wadia 151 PowerDAC - Tannoy S6LCR | LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Kuhr89
Major_ton schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Ach, voor mij persoonlijk kan de referentie lekker overboord als het om gaming gaat. Bij mij staat DTM gewoon aan icm de PS5. Wel heb ik de kleurtemperatuur op W50 staan en verder staan alle andere truukjes uit met alleen smooth gradation op 'low'. Horizon FW en Destiny zien er super uit zo!
Heb jij die HDR calibrator gedaan met DTM aan? Omdat je dan andere waardes hebt ten opzichte van hgig.

• Meessen
Cap schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:59:
Wat heb je gekeken? Staat ie lang op eenzelfde beeld? Of gepauzeerd op iets?

Wat betreft zon. Wat er de laatste weken veranderd is t.o.v. de vorige weken is dat de zon steeds iets lager staat. Dat kan het verschil zijn tussen wel of geen (in-)direct zonlicht op je scherm. Een beetje indirect, verzacht zonlicht zul je niet merken. Maar als bijvoorbeeld het raam van je overbuurman maar genoeg spiegelend is en dit reflecteert gedurende de dag flink wat uren op je scherm dan kan dit ook effect hebben.
Nee gewoon dynamische content, tv en gamen.

Ik las ergens anders dat het komt als de zon op de tv schijnt juist als de automatische pixel refresh is het draaien. Zou wel verklaren waarom het zich niet elke dag voor doet. Ik weet overigens niet meer of de tv aan of uit stond op die dagen.
Lijkt overigens erg weinig voor te komen als ik af ga op het aantal google search hits.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:45

daffie82

Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

Major_ton schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Dat is voor HDR.
En als je SDR games speelt? Hoe staan je instellingen dan?
Ik heb volgende aangepast en ziet nu veel beter uit dan de gaming mode standaard instellingen voor SDR :
"OLED LAMPJE" van 90 naar 50. "KLEUR" van 55 naar 50 en in "WITBALANS" de "KLEURTEMP" ook aangepast van 0 naar WARM 50.

[Voor 18% gewijzigd door daffie82 op 15-08-2022 02:10]

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 20:15
Heeft iemand de doosafmetingen voor mij van de 65 inch LG G2?
Ik heb nog gezocht online maar niks concreets kunnen vinden :(

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• wardjj
  • Laatst online: 09:19
MGSNK schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:25:
Heeft iemand de doosafmetingen voor mij van de 65 inch LG G2?
Ik heb nog gezocht online maar niks concreets kunnen vinden :(
De doos van de 65” G2 is 160,0 x 97,0 x 17,2 cm aldus de Duitse en Amerikaanse LG site. ;)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik weet niet hoe lang dit al op de LG site staat, maar zag vandaag ineens dat alle G2 en Z2 modellen nu 5 jaar garantie krijgen op het paneel mits je bij een officiële LG dealer koopt: https://www.lg.com/nl/oled-tv/2022/oled-warranty

Tuurlijk, de discussie speelt hier vaak dat je zeker 6 jaar garantie moet hebben op een deugdelijk product. Maar met een G2 of Z2 heb je in ieder geval minder weerstand bij LG / CE repair reparaties. Wel jammer dat m'n 65G1 hier niet tussen staat en dat ook bijv. de C2 modellen ontbreken.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 08:31
@stin00
Dit was al langer bijvoorbeeld in de UK en de US op deze modellen maar bedankt voor je post want wist nog niet dat de 5 jaar paneel garantie ook in Nederland gegeven wordt.
Tuurlijk, de discussie speelt hier vaak dat je zeker 6 jaar garantie moet hebben op een deugdelijk product. Maar met een G2 of Z2 heb je in ieder geval minder weerstand bij LG / CE repair reparaties.
Het voordeel hier is ook dat je deze garantie van LG krijgt (fabrieksgarantie) en je anders je recht op garantie moet gaan claimen bij de verkopende partij.

• pOZORjED
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 09:22
Heb sinds gister dat mijn LG oled (B6 65") het menu niet meer kan openen!
"Een ogenblik geduld. Smart service is binnenkort beschikbaar" staat er onderin beeld, nog nooit gezien.
Kom dus ook niet in de configuratie, wisselen van kanaal wil niet meer, apps zijn niet meer te openen...
Geen idee hoe dit op te lossen, omdat een factory reset ook niet kan, doordat die in een menu verstopt zit wat ik niet kan openen.

Iemand enig idee hoe ik de B6 gereset krijg op een andere manier? Nacht spanningsloos hielp in elk geval niets...

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 20:15
wardjj schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

De doos van de 65” G2 is 160,0 x 97,0 x 17,2 cm aldus de Duitse en Amerikaanse LG site. ;)
Dank je! Op de NL site niet gevonden :(

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 14:24
pOZORjED schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:20:
Iemand enig idee hoe ik de B6 gereset krijg op een andere manier? Nacht spanningsloos hielp in elk geval niets...
Google zegt: The quickest way to reset or reboot your LG TV without any extra equipment is to power cycle it. Unplug your TV from the power source, hold down the physical power button on the TV for 60 seconds, wait for about 1 minute, then plug the TV back in. Most of the company's TVs come with a power button that's located directly below the LG logo at the bottom center of the device. Older models may have their buttons on the bottom right.

[Voor 15% gewijzigd door Volkert op 15-08-2022 11:48]

• pOZORjED
Volkert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Google zegt: The quickest way to reset or reboot your LG TV without any extra equipment is to power cycle it. Unplug your TV from the power source, hold down the physical power button on the TV for 60 seconds, wait for about 1 minute, then plug the TV back in.
Stekker heeft er de hele nacht uitgelegen ;) Maar dat is nog geen reset helaas...

• Volkert
pOZORjED schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:46:
[...]
Stekker heeft er de hele nacht uitgelegen ;) Maar dat is nog geen reset helaas...
Knopje, pOZORjED, knopje ...

• pOZORjED
Volkert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:50:
[...]

Knopje, pOZORjED, knopje ...
Ja, die heb ik 10s ingedrukt.... kan het nog eens langer proberen, maar zonder stroom, betwijfel of het effect heeft... maar ga hem zo even testen.

• Volkert
Tja, veel meer kun je niet doen volgens mij: Met of zonder stroom een X aantal seconden ingedrukt houden.

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:34
stin00 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:09:
Ik weet niet hoe lang dit al op de LG site staat, maar zag vandaag ineens dat alle G2 en Z2 modellen nu 5 jaar garantie krijgen op het paneel mits je bij een officiële LG dealer koopt: https://www.lg.com/nl/oled-tv/2022/oled-warranty

Tuurlijk, de discussie speelt hier vaak dat je zeker 6 jaar garantie moet hebben op een deugdelijk product. Maar met een G2 of Z2 heb je in ieder geval minder weerstand bij LG / CE repair reparaties. Wel jammer dat m'n 65G1 hier niet tussen staat en dat ook bijv. de C2 modellen ontbreken.
Dat is tenminste duidelijk! Met 5 jaar krijg je zeker klanten mee die nog twijfelen om een Oled aan te schaffen.
Ik zie wel dat die 5 jaar garantie alleen op het paneel is. Is uiteraard het meest kostbare, maar een bv. een voeding heeft denk ik dan die standaard 2 jaar. (link)

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 11:04

spanx

_Sp[A]nX_

Heerlijk,

net thuisgekomen van een fantastische vakantie..... gaat mijn 77OLEDC1 never nooit meer aan.
Alle geprobeerd maar geen rood standbij lampje, reageert nergens op ook niet na meermaals stekker er uiit en 2 minuten wachten.

Support van Apollo gemaild.....hoop dat ze het snel en makkelijk kunnen oplossen.

iemand hier hetzelfde gehad? (dec 2021)

[Voor 21% gewijzigd door spanx op 15-08-2022 15:02]

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Marcel Br
  • Laatst online: 09:03
domme vraag:
Je hebt spanning op het stopcontact staan ?
stin00 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:09:

Reken jezelf niet rijk met deze halfbakken oplossing.
Alleen het paneel valt hieronder, de rest niet.
Wat nu als je TV defect raakt? Weet je dan meteen of het probleem in het paneel zit of ergens anders?

Dan nog iets, de garantie betreft het paneel maar NIET de arbeidskosten, vermoedelijk ook niet de voorrijkosten die doorgaans berekend wordt.

Wat moet je dan doen bij een defect aan een G2?
Gewoon terug gaan naar de verkoper, ook na twee jaar.
Kosteloze reparatie geldt dan immers, dus ook voor het paneel.

De voorwaarden die LG hanteert:
https://www.lg.com/nl/OLE...2_Garantievoorwaarden.pdf
spanx schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:00:
Heerlijk,

net thuisgekomen van een fantastische vakantie..... gaat mijn 77OLEDC1 never nooit meer aan.
Alle geprobeerd maar geen rood standbij lampje, reageert nergens op ook niet na meermaals stekker er uiit en 2 minuten wachten.

Support van Apollo gemaild.....hoop dat ze het snel en makkelijk kunnen oplossen.

Is het probleem al opgelost of wordt het een reparatie?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:38

OMX2000

By any means necessary...

spanx schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:00:
Heerlijk,

Ik heb dat ook gehad met een G1. Ook bij Apollo gekocht. En mocht rechstreeks bij LG een support aanvraag doen. Die hebben iemand gestuurd die bij ons het hele scherm verving. Ik vermoedde zelf dat het de voeding zou zijn, maar de monteur had voor de zekerheid een nieuw scherm meegenomen, en daarmee was het euvel opgelost. Was, als ik het me goed herinner, een paar dagen tussen het melden, en tot er een monteur op de stoep stond.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• devilsnight
  • Laatst online: 01:50
Broer heeft een issue met zijn C9, 55 inch.

Alle timers van auto shut off staan uit. Toch gaat de tv uit wanneer hij in Netflix, YouTube zit en de fireworks screensaver is aan gegaan.

Iemand anders deze issue ook? Ik heb er zelf nooit last van gehad toen mijn C9 nog gebruikte.

• Major_ton
Een kleine 2 maanden verder en ik kan niet anders zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van de 77G2. Dat is makkelijk gezegd aangezien het 'mijn' TV is, maar geloof mij dat ik er geen enkel probleem mee heb om iets realistisch te benaderen ookal heb ik het zelf gekocht.

Mijn zoektocht naar de 'ultieme' TV begon zo'n 13 jaar geleden toen ik na een aantal jaar van projecteren met een beamer besloot om een LG 60PK950 plasma TV te kopen. Hoewel de Pioneer Kuro's werden geroemd om hun zwartwaardes, was de LG eigenlijk op alle andere fronten beter. Het detail in het beeld, de stabiliteit van het beeld en de motion handling waren een flinke level up, maar de Kuro's hadden nou eenmaal de naam vanwege het bijna perfecte zwart. In 2016 besloot ik dat het tijd was voor een upgrade naar écht zwart en dus kwam daar mijn eerste OLED TV, de LG 65B6. Plots kon ik content in 4K én HDR bekijken, was er perfect zwart en had ik 5 hele extra inches beelddiagonaal om naar te kijken, whoehoe!! Damn, wat wilde ik graag naar 77", maar een OLED TV in die maat kostte toen nog € 19.999,- en dat vond ik net een paar Euro teveel... De B6 was in vele opzichten een upgrade, maar er waren ook de nodige ergenissen. Motion handling was een stuk minder en de uniformiteit viel tegen met zichtbare vertical banding in bepaalde donkere scènes en vooral flinke tinting links en rechts. Oh well, de perfecte TV bestond toen niet en nu nog steeds niet. Alhoewel...

Hoe dan ook, in 2018 kocht ik een Sony 75XF9005 LCD TV. Niet voor in de woonkamer, maar voor op kantoor (zolder) voor het retoucheren van foto's die groot geprint moeten worden. Ik heb toen nog een interessant vergelijk gepost hier op Tweakers tussen de Sony en LG TV en hoewel de Sony als (grote) monitor en voor SDR content extreem goed bleek te zijn, was er één groot minpunt; de weergave van HDR content. Overdag of met veel lampen aan was het goed te doen, maar juist in het donker kijk ik graag mijn films en series en dat viel best wel tegen vanwege technische eigenschappen die ik hier niet verder uit zal lichten. Iets met een backlight, blooming en een beperkt contrast...

Echter na iets meer dan een jaar kwam de Sony TV tóch in de woonkamer te staan en werd de LG 65B6 in de slaapkamer opgehangen. Over het algemeen was ik best happy met die verhuizing. Eindelijk was daar die significante upgrade in formaat, maar gelijktijdig was daar toch die teleurstelling wanneer ik 's avonds mijn HDR films of series in het donker keek. De LG was niet groot genoeg, de Sony gewoon niet goed genoeg.

Enter de LG 77G2. De vooruitgang per jaar mag dan misschien marginaal geweest zijn voor OLED TV's, maar het verschil tussen een 2016 model en een 2022 model is groot. Weg zijn de problemen met de uniformiteit, de motion handling is enorm verbeterd, schaduwdetail kan zich meten met de beste LCD TV's, het beeld is scherper en meer stabiel, de kleuren knallen meer als de content er om vraagt en de helderheid maakt een grote indruk tenzij je op een zon overgoten middag in een op het zuiden georiënteerde glazen uitbouw van je TV wilt genieten. Al 13 jaar was ik hier naar opzoek in TV-land en eindelijk kan ik zeggen dat ik -voor mij- de perfecte TV gevonden heb! Als deze 97 inch was geweest... _O-

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:14

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

devilsnight schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:20:
Broer heeft een issue met zijn C9, 55 inch.

Alle timers van auto shut off staan uit. Toch gaat de tv uit wanneer hij in Netflix, YouTube zit en de fireworks screensaver is aan gegaan.

Iemand anders deze issue ook? Ik heb er zelf nooit last van gehad toen mijn C9 nog gebruikte.
Na hoeveel uur fireworks screensaver gaat ie uit?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• D_V
  • Laatst online: 30-09 20:29
Major_ton schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:34:
de motion handling is enorm verbeterd
Is het misschien niet zo dat je er aan gewend bent geraakt? Rtings denkt er anders over. (Rtings is uiteraard niet heilig)

Ik zie het op de oled van m'n broer ook, ik vind het zelf behoorlijk storend, kan er niet aan wennen. Hier staat nog steeds dat oude model plasma dat jij ook had. Vind het echt ontzettend jammer dat dit nog steeds zo'n issue is bij oled tv's.

• UninPro
  • Laatst online: 30-09 08:16
Major_ton schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:34:*knipje voor het overzicht
Enter de LG 77G2. De vooruitgang per jaar mag dan misschien marginaal geweest zijn voor OLED TV's, maar het verschil tussen een 2016 model en een 2022 model is groot. Weg zijn de problemen met de uniformiteit, de motion handling is enorm verbeterd, schaduwdetail kan zich meten met de beste LCD TV's, het beeld is scherper en meer stabiel, de kleuren knallen meer als de content er om vraagt en de helderheid maakt een grote indruk tenzij je op een zon overgoten middag in een op het zuiden georiënteerde glazen uitbouw van je TV wilt genieten. Al 13 jaar was ik hier naar opzoek in TV-land en eindelijk kan ik zeggen dat ik -voor mij- de perfecte TV gevonden heb! Als deze 97 inch was geweest... _O-
Wat tof om te lezen dat je zo'n grote vooruitgang bemerkt. Ik lijk dezelfde stap te gaan maken! Hier hangt nog de LG65E6V in de woonkamer aan de muur. Nog altijd enorm mooi beeld maar er is sprake van image retention/burn in of weet ik veel welke naam je eraan wil hangen. Laten we vooral die discussie niet meer voeren. Het is niet eens zichtbaar bij het meeste beeldmateriaal maar wel inmiddels storend bij oa. voetbalwedstrijden met een volledige groene achtergrond.

Ik ga het geduld opbrengen en wachten op "Black Friday" / "WK 2022" deals die ik toch wel verwacht. Het uitzoeken van een nieuwe televisie is haast een thesis onderzoek. Voordelen en nadelen naast elkaar leggen. Tijdje de QD-OLED ontwikkelingen in de gaten gehouden maar ik lees en zie vooral dat de stap van 65inch naar 77inch het verschil gaat maken. Ook nog even gekeken naar de C2 in 77inch versie gezien de prijs. Maar kijkend naar het gebruik, het esthetische aspect van een object aan de muur en het feit dat mijn huidige LG na zoveel jaren (6) nog goed werkt is er gekozen voor de LG 77G2.

Hoe bemerk jij de (niet volledige) black levels? Lees wat commentaar in het AVSForum bij de G2. Maar wat met een software update die op dit moment live is, opgelost zou moeten zijn?

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 11:04

spanx

_Sp[A]nX_

HoppyF schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Is het probleem al opgelost of wordt het een reparatie?
Helaas een reparatie. Ze nemen nog contact op.(LG)

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Millert
D_V schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 02:14:
[...]

Is het misschien niet zo dat je er aan gewend bent geraakt? Rtings denkt er anders over. (Rtings is uiteraard niet heilig)

[Afbeelding]

Ik zie het op de oled van m'n broer ook, ik vind het zelf behoorlijk storend, kan er niet aan wennen. Hier staat nog steeds dat oude model plasma dat jij ook had. Vind het echt ontzettend jammer dat dit nog steeds zo'n issue is bij oled tv's.
De 'cinema clear / cinema wissen' instelling onder Trumotion neemt zo goed als alle stotter weg zonder SOE te introduceren. Van het weekend Dune gekeken (4K Bluray) en bij een aantal panning shots over de basis op Arrakis was het een stotterfeest op mijn 65 CX. Ik had alle "beeldverbeteraars" uit staan, toen toch eens geprobeerd met cinema wissen en dat loste de stotter zo goed als op.

• devilsnight
YakuzA schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 01:31:
[...]

Na hoeveel uur fireworks screensaver gaat ie uit?
15-20 minuten.

• Major_ton
D_V schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 02:14:
[...]

[Afbeelding]

Het is inderdaad, zoals @Millert aangeeft, dat de motion handling met een stukje interpolatie er enorm op vooruit gegaan is. De stutter is inherent aan de OLED techniek en zonder 'hulp' is het inderdaad niet om aan te zien. Hoe groter de TV ook, hoe erger je het ziet. Maar tegelijkertijd heeft de 75XF9005 ook een snel paneel en zonder Sony's MotionFlow is er ook teveel te stutter te zien. Sony heeft al jaren de motion interpolation het beste voor elkaar, maar LG heeft sinds 2022 hun Tru-Motion algoritme aangepast én de optie Cinematic Movement opnieuw geïmplementeerd. Dat maakt een wereld van verschil, want het overdreven ge-stutter is weg, maar het filmische 24p gevoel blijft behouden. En als je toch meer smoothing wilt, dan is er de 'User' setiing die je zelf in 10 stappen kan instellen waarbij stap 2/10 of 3/10 goed werken.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 14:11
@devilsnight Bij mij gebeurd dat omdat de soundbar na 20 min uit gaat en door HDMI-CEC ook de tv uitzet.

Specs

• Major_ton
UninPro schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:42:
[...]

Wat tof om te lezen dat je zo'n grote vooruitgang bemerkt. Ik lijk dezelfde stap te gaan maken! Hier hangt nog de LG65E6V in de woonkamer aan de muur. Nog altijd enorm mooi beeld maar er is sprake van image retention/burn in of weet ik veel welke naam je eraan wil hangen. Laten we vooral die discussie niet meer voeren. Het is niet eens zichtbaar bij het meeste beeldmateriaal maar wel inmiddels storend bij oa. voetbalwedstrijden met een volledige groene achtergrond.

Ik ga het geduld opbrengen en wachten op "Black Friday" / "WK 2022" deals die ik toch wel verwacht. Het uitzoeken van een nieuwe televisie is haast een thesis onderzoek. Voordelen en nadelen naast elkaar leggen. Tijdje de QD-OLED ontwikkelingen in de gaten gehouden maar ik lees en zie vooral dat de stap van 65inch naar 77inch het verschil gaat maken. Ook nog even gekeken naar de C2 in 77inch versie gezien de prijs. Maar kijkend naar het gebruik, het esthetische aspect van een object aan de muur en het feit dat mijn huidige LG na zoveel jaren (6) nog goed werkt is er gekozen voor de LG 77G2.

Hoe bemerk jij de (niet volledige) black levels? Lees wat commentaar in het AVSForum bij de G2. Maar wat met een software update die op dit moment live is, opgelost zou moeten zijn?
De grootste stap is inderdaad het formaat, maar daarbij vind ik dus de uniformiteit van het paneel (daarin schijnen de huidige 77"panelen uit te blinken), de extra helderheid en de flink verbeterde processing een grote vooruitgang op de voorgaande modellen. De G2 heeft natuurlijk die heatsink en ik heb gewoonweg nog geen retentie gezien. Ik heb er ook nog geen moeite voor gedaan, maar op de B6 hóef ik er geen eens moeite voor te doen.

In SDR blijft er inderdaad minimaal spanning op de pixels staan, waardoor volledig zwart niet wordt bereikt. Dat valt overigens alleen op in hele specifieke situaties. Ten eerste moet het in de kamer volledig donker zijn én dan zie je het alleen wanneer het beeld voor langer dan 3 sec op zwart gaat, omdat je ogen zich eerst nog aan moeten passen. Maar feit is feit; volledig zwart wordt inderdaad niet gehaald. Met HDR zijn er geen problemen en dat is toch wat ik nu het meeste kijk. Dat er een update is was bij mij nog niet bekend. Ik zal er eens naar zoeken en voordat ik een update installeer lees ik eerst altijd de reacties van hen die mij voor zijn gegaan. Soms lost een update één ding op, om tegelijk weer 2 nieuwe problemen te creëren :X

• devilsnight
My-life schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:01:
@devilsnight Bij mij gebeurd dat omdat de soundbar na 20 min uit gaat en door HDMI-CEC ook de tv uitzet.
Dat zou het kunnen zijn. Hij heeft een Sonos Arc. Hoe is dit op te lossen?

• daffie82

daffie82

Major_ton schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Het is inderdaad, zoals @Millert aangeeft, dat de motion handling met een stukje interpolatie er enorm op vooruit gegaan is. De stutter is inherent aan de OLED techniek en zonder 'hulp' is het inderdaad niet om aan te zien. Hoe groter de TV ook, hoe erger je het ziet. Maar tegelijkertijd heeft de 75XF9005 ook een snel paneel en zonder Sony's MotionFlow is er ook teveel te stutter te zien. Sony heeft al jaren de motion interpolation het beste voor elkaar, maar LG heeft sinds 2022 hun Tru-Motion algoritme aangepast én een nieuwe optie toegevoegd; Cinematic Movement. Dat maakt een wereld van verschil, want het overdreven ge-stutter is weg, maar het filmische 24p gevoel blijft behouden. En als je toch meer smoothing wilt, dan is er de 'User' setiing die je zelf in 10 stappen kan instellen waarbij stap 2/10 of 3/10 goed werken.
Cinematic Movement was er ook al in 2021 modellen hoor.
https://www.lg.com/ca_en/.../CT20098005-1399372020442

Op mijn G1 staat trouwens alles van Tru-Motion uit. Ik zal er wel aan gewend zijn of zo, maar heb allerlei Tru-Motion instellingen geprobeerd en ik vind UIT gewoon het fijnste om naar te kijken.
En ik kom van een Panasonic plasma, kan je nagaan :)

[Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 17-08-2022 13:43]

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

• daffie82

daffie82

Millert schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

De 'cinema clear / cinema wissen' instelling onder Oled Motion Pro neemt zo goed als alle stotter weg zonder SOE te introduceren. Van het weekend Dune gekeken (4K Bluray) en bij een aantal panning shots over de basis op Arrakis was het een stotterfeest op mijn 65 CX. Ik had alle "beeldverbeteraars" uit staan, toen toch eens geprobeerd met cinema wissen en dat loste de stotter zo goed als op.
Die "cinema clear" instelling staat toch onder Tru-Motion, niet onder OLED motion Pro. Of mis ik iets?

Op sommige sites lees ik trouwens "cinema clear" op andere sites "Cinematic Movement".
Is dat hetzelfde afhankelijk van welk model LG je hebt?
@Millert welke LG heb jij?

[Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 17-08-2022 14:00]

• Millert
daffie82 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Die "cinema clear" instelling staat toch onder Tru-Motion, niet onder OLED motion Pro. Of mis ik iets?

Op sommige sites lees ik trouwens "cinema clear" op andere sites "Cinematic Movement".
Is dat hetzelfde afhankelijk van welk model LG je hebt?
@Millert welke LG heb jij?
Je hebt gelijk (post aangepast), een CX.

• Major_ton
daffie82 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Cinematic Movement was er ook al in 2021 modellen hoor.
https://www.lg.com/ca_en/.../CT20098005-1399372020442

Op mijn G1 staat trouwens alles van Tru-Motion uit. Ik zal er wel aan gewend zijn of zo, maar heb allerlei Tru-Motion instellingen geprobeerd en ik vind UIT gewoon het fijnste om naar te kijken.
En ik kom van een Panasonic plasma, kan je nagaan :)
Je hebt gelijk inderdaad. Ik dacht dat die optie in zijn geheel nieuw was, maar ze hebben het opnieuw geïmplementeerd met de nieuwe algoritmes. Persoonlijk is Cinematic Movement de beste optie voor mij, want met alles uit kan ik er echt niet naar kijken. Gelukkig zijn de opties er om ons allemaal happy te houden. Ik beschouw het ook puur als een persoonlijke voorkeur en niet iets wat feitelijk beter of slechter is.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 08:31
Major_ton schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:07:
Je hebt gelijk inderdaad. Ik dacht dat die optie in zijn geheel nieuw was, maar ze hebben het opnieuw geïmplementeerd met de nieuwe algoritmes.
[...]
Kan ik dit ook ergens terug zien misschien in vergelijkende testen tussen G1 en G2? Vraag dit uit interesse aangezien ik de G1 heb en het op mij over komt als een marketing verhaal (we hebben het algoritme vernieuwd).

Op mijn 65" G1, hoewel ik de "cinematic movement" optie erg goed vind werken, zet ik toch elke keer alles weer uit omdat ik in het algemeen niet van beeld verbeteraars hou als je goede video sources hebt. Maar motion handling is echt persoonlijk heb ik gemerkt en ja het viel meer op bij de 65" dan bij de 55".

• Major_ton
Scidd0w schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:31:
[...]
Kan ik dit ook ergens terug zien misschien in vergelijkende testen tussen G1 en G2? Vraag dit uit interesse aangezien ik de G1 heb en het op mij over komt als een marketing verhaal (we hebben het algoritme vernieuwd).

Op mijn 65" G1, hoewel ik de "cinematic movement" optie erg goed vind werken, zet ik toch elke keer alles weer uit omdat ik in het algemeen niet van beeld verbeteraars hou als je goede video sources hebt. Maar motion handling is echt persoonlijk heb ik gemerkt en ja het viel meer op bij de 65" dan bij de 55".
Op de standaard marketing van de nieuwe processor na heeft LG zelf eigenlijk vrijwel niks gecommuniceerd en is het vooral opgevallen bij gebruikers, reviewers en calibrators. Er is heel veel over geschreven op het AVSforum en zelf zie ik het ook terug. Een de verschillen omschreven op een forum of in een YouTube video komen altijd onder een vergrootglas vandaan. 2022 is een goede stap vooruit geweest, maar dat betekent uiteraard niet dat voorgaande modellen ineens niet meer om aan te gluren zijn. Zo waren mijn posts niet bedoeld en hopelijk kwam het zo ook niet over.

spanx schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:44:
[...]

Helaas een reparatie. Ze nemen nog contact op.(LG)
Ach, jammer.
Had gehoopt dat het een kleinigheidje was.
Nu maar afwachten dus op een monteur.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 17:49
PatrickPR schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:33:
Ik heb sinds een aantal weken ook een eigenaardig probleem met mijn LG 55C9PLA OLED tv. Op een moment komen er een aantal rode blokjes in beeld en begint de tv een zoemend/buzzend geluid te maken via de interne speakers. Dit duurt een 15-20 seconden, vervolgens gaat de tv uit, en daarna weer aan. Daarna is alles weer in orde.

Mijn setup:
LG 55C9PLA met 1 HDMI kabel naar Denon X2600h, aan de Denon hangen een Humax STB, een Nokia Streamingbox en een RPi4 met Kodi erop. Alle kabels zijn onlangs nog vervangen door premium HDMI kabels geschikt voor 4k HDR. De tv is aangeschaft bij Smits Arnhem op 1 juni 2019.

Het maakt niet uit wat de tv aan het doen is, maar mijn gevoel zegt dat het tijdens gebruik van de Netflix app het vaakst voorkomt. Maar het gebeurt ook tijdens het tv kijken via de STB of het kijken naar F1 via de Streamingbox. Het kan ook een hele avond goed gaan. Het lijkt wel of er iets in de tv vastloopt wat een reboot triggert, aangezien het ook voorkomt bij gebruik van de Netflix app op de tv zelf, of dat de tv te intensief moet werken. Ik had op internet gevonden dat de interne cache geleegd wordt als Quickstart uit staat, dus die uitgeschakeld. Om HDMI communicatie of foutieve HDMI kabels uit te sluiten ook die kabels eruit gehaald. Ook de wifi uitgeschakeld om uit te sluiten dat het de wifi-module is die vastloopt/oververhit raakt.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Quickstart uitschakelen
- Wifi uitschakelen en bedraad netwerk gebruiken
- Volledig spanningsloos gemaakt
- Alle kabels (behalve voeding en netwerk) eruit gehaald
- Geluidsmodus op Interne tv speakers gezet
- Controleren op updates
- Fabrieksreset uitvoeren
Bovenstaande heeft dus nog geen resultaat gehad.

Wat ik nog kan doen:
- TV openmaken om eventueel stof te verwijderen
- TV laten nakijken/repareren

Graag jullie hulp hierbij. Heeft iemand ervaring met mijn issue? Of iemand weet hoe ik het kan oplossen?

Edit:
Het is me gelukt om het euvel te filmen. Zie onderstaande Youtube link.
YouTube: LG 55C9PLA issue met vastlopen en herstarten
Update van mijn probleem. Heb uiteindelijk contact gehad met de winkel, die verwezen mij door naar de LG reparatie afdeling. Daar een verzoek ingediend. Goed en duidelijk er door heen gekomen, mainbord moest worden vervangen. LG bood meteen een coulance regeling aan waardoor ik maar de helft van de reparatiekosten heb hoeven te betalen. Gister is de monteur geweest en na een half uur was de tv gerepareerd. Monteur kon blijkbaar in een verborgen menu zien dat het mainbord inderdaad veel fouten gaf. Uiteindelijk wel tevreden met de hele afhandeling.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 14:11
devilsnight schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Dat zou het kunnen zijn. Hij heeft een Sonos Arc. Hoe is dit op te lossen?
Energiebeheer van de soundbar aanpassen.

Specs

• Deleon78
PatrickPR schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:34:
[...]

LG bood meteen een coulance regeling aan waardoor ik maar de helft van de reparatiekosten heb hoeven te betalen.
Kom d’r maar in, Hoppy!
PatrickPR schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:34:
[...]

Update van mijn probleem. Heb uiteindelijk contact gehad met de winkel, die verwezen mij door naar de LG reparatie afdeling. Daar een verzoek ingediend. Goed en duidelijk er door heen gekomen, mainbord moest worden vervangen. LG bood meteen een coulance regeling aan waardoor ik maar de helft van de reparatiekosten heb hoeven te betalen. Gister is de monteur geweest en na een half uur was de tv gerepareerd. Monteur kon blijkbaar in een verborgen menu zien dat het mainbord inderdaad veel fouten gaf. Uiteindelijk wel tevreden met de hele afhandeling.
Serieus?

Ben bedroefd…. :'(
Waarom leest niemand mijn adviezen?
(lees even mijn eerdere reacties over reparaties en garantie graag, kijk ook in het Shopping forum, zeer recent hier nog uitgebreid besproken)

• Flamesz
  • Laatst online: 30-09 17:09
Goeiesmorgens.
Ik heb sinds een maand ongeveer een 55c1 en ben er dik tevreden mee. Ik heb alleen een raar issue dat af en toe mijn apps zichzelf herstarten. Het is tot nu toe alleen gebeurt als de tv nog niet lang aan staat, minder dan 10 minuten, en nooit 2x vlak achter elkaar. Ik dacht eerst dat het misschien aan Plex lag, maar dat leek maar zo doordat ik dat het meest gebruik. Toen het laatst ook in de spotify app gebeurde bedacht ik dus dat het waarschijnlijk aan de tv ligt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Wat googlen leverde weinig relevante resultaten, en de enige tip die ik vond was het updaten van de firmware, maar die is al up to date.

Hoe het gebeurt.
Ik start de TV, gebruik hem als normaal. Na ongeveer 2 a 5 minuten sluit de app die open staat, en start de app zichzelf opnieuw.

• pwh53
Flamesz schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:37:
Goeiesmorgens.
Ik heb sinds een maand ongeveer een 55c1 en ben er dik tevreden mee. Ik heb alleen een raar issue dat af en toe mijn apps zichzelf herstarten. Het is tot nu toe alleen gebeurt als de tv nog niet lang aan staat, minder dan 10 minuten, en nooit 2x vlak achter elkaar. Ik dacht eerst dat het misschien aan Plex lag, maar dat leek maar zo doordat ik dat het meest gebruik. Toen het laatst ook in de spotify app gebeurde bedacht ik dus dat het waarschijnlijk aan de tv ligt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Wat googlen leverde weinig relevante resultaten, en de enige tip die ik vond was het updaten van de firmware, maar die is al up to date.

Hoe het gebeurt.
Ik start de TV, gebruik hem als normaal. Na ongeveer 2 a 5 minuten sluit de app die open staat, en start de app zichzelf opnieuw.
factory reset en dan quickstart uitzetten
Pagina: 1 ... 468 ... 474 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee