• Stimst
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10 20:03
Nee, die heb ik niet gebruikt.

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:55
HDMI CEC dan?
Mooi dat dat ondersteund wordt op jouw STB. Ik heb de VIP5202 en benieuwd of dat ook zal werken.

• Stimst
  • Laatst online: 05-10 20:03
De Arcadyan HMB2260 ondersteund voor zover ik weet geen HDMI CEC. Als ik een papiertje voor de ontvanger houdt werkt deze niet; lijkt me dat dit dan gewoon voor infrarood gaat.

De playvar werkt alleen met een optische uitgang.

[Voor 13% gewijzigd door Stimst op 29-07-2022 19:52]

Stimst schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:51:
De Arcadyan HMB2260 ondersteund voor zover ik weet geen HDMI CEC. Als ik een papiertje voor de ontvanger houdt werkt deze niet; lijkt me dat dit dan gewoon voor infrarood gaat.

Een Arris VIP5202 kan ook met Bluetooth werken, met de meegeleverde KPN afstandsbediening dan.
Veel functies met die afstandsbediening werken ook op de TV, volume, zenders kiezen, enz.
Ik vind dit op zich wel handig.

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:55
Stimst schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:51:

Ja, dat zal,het idd zijn.
Bedienen met KPN AB kan zeker alleen kan ik dan de apps op mijn LG weer niet bedienen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 14:48
Tralalalalala, joepie deluxe!

Ok, de CI+ module werkt, dus ook op de LG 42 C2 van de dozenschuiver :) en met huidige firmware.
Probleem was dat Ziggo de module en kaart nmr niet had ingevoerd.
Vandaar dat het dus een nogo kreeg van Ziggo. Gisteren hebben ze het veranderd, en wat je dan nog wel even zellf moet doen is naar mijn ziggo gaan en van de specifieke kaart/module de kanalen resetten.

*blij* en sorry voor al het gezeur hier :)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 12:03
DIKKEHENK schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:08:
Tralalalalala, joepie deluxe!

Ok, de CI+ module werkt, dus ook op de LG 42 C2 van de dozenschuiver :) en met huidige firmware.
Probleem was dat Ziggo de module en kaart nmr niet had ingevoerd.
Vandaar dat het dus een nogo kreeg van Ziggo. Gisteren hebben ze het veranderd, en wat je dan nog wel even zellf moet doen is naar mijn ziggo gaan en van de specifieke kaart/module de kanalen resetten.

*blij* en sorry voor al het gezeur hier :)
Fijn dat het opgelost is! Kunnen we nu weer verder met alle ARC en/of HDMI CEC problemen _O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | HiFi Set 1: Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 | HiFi Set 2: PC - Topping D10s - Wadia 151 PowerDAC - Tannoy S6LCR | LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:44
ik lees op verschillende forums over voedings problemen coil whine buzzing etc en nu hdmi cec wat niet goed werkt.

mijn ervaring met een stb box en lg tv is erg droevig. ik kwam van een panasonic en dacht een upgrade tw maken door over te stappen op lg, maar dat liep.even anders want ik had verschrikkelijk storing in het beeld. het was net of mijn stb kapot was door het vastlopen van het beeld en grote mpeg blokken. overschakelen naar de interne tv tuner werkte wel dus het was geen slecht signaal probleem wat ik eerst dacht.

wat is de oplossing? nou heel eenvoudig en dit zou iedereen met een lg tv moeten doen! aard de behuizing van jou tv! ik heb een draad met een oogje bevestigt op het onderste schroefje op de achterkant van de tv en deze draad op een 220v stekker aangesloten met aarde aansluiting.

wat was het probleem? de tv probeerde zichzelf te aarden via de antenne label of via hdmi, maar omdat mijn stb ook niet ge-aard is ging alles dus via de antenne kabel en dat gaf storing. nu geen probleem meer en de tv ook veiliger dmv goede aarding. elke voeding heeft een onstoor filter en die storing word afgevoerd via de aarde, maar lg vond dat blijkbaar niet nodig en zo besparen ze weer wat in productie kosten.

mijn stb kan ik ook gewoon via de tv afstandsbediening bedienen? dit gaat via de magic remote via ir, dus belangrijk om via hdmi installatie het merk en type van het aangesloten product in te voeren. hdmi-cec is niet op mijn stb ingeschakeld, en alle functies werken. via de 3puntjes op de remote kan ik via de onscreen menu meer keuzes maken.

heb nog wel meer om over te praten maar voorlopig genoeg getypt.

hopenlijk hebben jullie wat aan deze info

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 14:48
edonkey-boy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:13:
ik lees op verschillende forums over voedings problemen coil whine buzzing etc en nu hdmi cec wat niet goed werkt.

wat is de oplossing? nou heel eenvoudig en dit zou iedereen met een lg tv moeten doen! aard de behuizing van jou tv! ik heb een draad met een oogje bevestigt op het onderste schroefje op de achterkant van de tv en deze draad op een 220v stekker aangesloten met aarde aansluiting.
Was hier iig prettig verbaasd om te zien dit mijn 42 C2 standaard een geaarde stekker heeft. Nooit begrepen waarom dat niet allang standaard was.
Vaak als je meer tv's en rommel op een thuis kabel netwerk hebt hangen, is ergens een lekspanning zo een boosdoener.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39
Zo, na lang klooien hangt onze g2 nu.

Vraagje: ik heb een Philips fidelio E6 geluidssysteem via de ARC aangesloten. Bij m’n vorige tv zag ik altijd of iets Dolby Digital of DTS was op het apparaat zodra er iets voorbij kwam dat dit gebruikte.

Nu zie ik helemaal niks gebeuren. Ook bij de ps5 als ik switch van lpcm naar Dolby zie ik niks veranderen op m’n receiver. Is dit een bug of mis ik ergens een instelling? Heb de tv ook al eens op passeren gezet qua audio… ik snap hem even niet.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:43
Ik wilde gister wat foto’s laten zien, maar AirPlay werkt hier niet meer. Krijg geen verbinding en de tv koppelen via de LG ThinQ of Apple HomeKit werkt ook niet meer, heel raar.

Iemand tips? Ik kan wel via Bluetooth audio laten afspelen op de tv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:34
Uit en aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:43
Vaak geprobeerd en zit op hetzelfde wifi-netwerk.
Ook iets afspelen met Airplay via m'n iPad Mini werkt ook helaas niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:34
Locolau schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:31:
Vaak geprobeerd en zit op hetzelfde wifi-netwerk.
Ook iets afspelen met Airplay via m'n iPad Mini werkt ook helaas niet meer.
“15min stroom er af” uit?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:20
Kuhr89 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:17:
Zo, na lang klooien hangt onze g2 nu.

Vraagje: ik heb een Philips fidelio E6 geluidssysteem via de ARC aangesloten. Bij m’n vorige tv zag ik altijd of iets Dolby Digital of DTS was op het apparaat zodra er iets voorbij kwam dat dit gebruikte.

Nu zie ik helemaal niks gebeuren. Ook bij de ps5 als ik switch van lpcm naar Dolby zie ik niks veranderen op m’n receiver. Is dit een bug of mis ik ergens een instelling? Heb de tv ook al eens op passeren gezet qua audio… ik snap hem even niet.
Misschien zonder wijziging van geluid ook geen melding?
Want het zal nu altijd Dolby Digital kunnen zijn.
DTS wordt niet ondersteund op je tv.
Met extern mediaplayer op je geluidsysteem zou nog DTS kunnen geven.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > ...

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:18
Ik heb sinds een aantal weken ook een eigenaardig probleem met mijn LG 55C9PLA OLED tv. Op een moment komen er een aantal rode blokjes in beeld en begint de tv een zoemend/buzzend geluid te maken via de interne speakers. Dit duurt een 15-20 seconden, vervolgens gaat de tv uit, en daarna weer aan. Daarna is alles weer in orde.

Mijn setup:
LG 55C9PLA met 1 HDMI kabel naar Denon X2600h, aan de Denon hangen een Humax STB, een Nokia Streamingbox en een RPi4 met Kodi erop. Alle kabels zijn onlangs nog vervangen door premium HDMI kabels geschikt voor 4k HDR. De tv is aangeschaft bij Smits Arnhem op 1 juni 2019.

Het maakt niet uit wat de tv aan het doen is, maar mijn gevoel zegt dat het tijdens gebruik van de Netflix app het vaakst voorkomt. Maar het gebeurt ook tijdens het tv kijken via de STB of het kijken naar F1 via de Streamingbox. Het kan ook een hele avond goed gaan. Het lijkt wel of er iets in de tv vastloopt wat een reboot triggert, aangezien het ook voorkomt bij gebruik van de Netflix app op de tv zelf, of dat de tv te intensief moet werken. Ik had op internet gevonden dat de interne cache geleegd wordt als Quickstart uit staat, dus die uitgeschakeld. Om HDMI communicatie of foutieve HDMI kabels uit te sluiten ook die kabels eruit gehaald. Ook de wifi uitgeschakeld om uit te sluiten dat het de wifi-module is die vastloopt/oververhit raakt.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Quickstart uitschakelen
- Wifi uitschakelen en bedraad netwerk gebruiken
- Volledig spanningsloos gemaakt
- Alle kabels (behalve voeding en netwerk) eruit gehaald
- Geluidsmodus op Interne tv speakers gezet
- Controleren op updates
- Fabrieksreset uitvoeren
Bovenstaande heeft dus nog geen resultaat gehad.

Wat ik nog kan doen:
- TV openmaken om eventueel stof te verwijderen
- TV laten nakijken/repareren

Graag jullie hulp hierbij. Heeft iemand ervaring met mijn issue? Of iemand weet hoe ik het kan oplossen?

Edit:
Het is me gelukt om het euvel te filmen. Zie onderstaande Youtube link.
YouTube: LG 55C9PLA issue met vastlopen en herstarten

[Voor 5% gewijzigd door PatrickPR op 04-08-2022 20:17]

• Kuhr89
mucuracat schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:55:
[...]

Misschien zonder wijziging van geluid ook geen melding?
Want het zal nu altijd Dolby Digital kunnen zijn.
DTS wordt niet ondersteund op je tv.
Met extern mediaplayer op je geluidsysteem zou nog DTS kunnen geven.
Ja dat dacht ik eerst ook, maar de tv geeft zelf hij info aan dat het PCM is. Zodra ik de speaker eraf haal om naar surround te gaan, springt hij naar Dolby pro Logic II. Niet naar de echte 5.1 helaas.

Zodra ik weer ff alleen thuis ben ga ik eens een kabel switchen. Er zit nu een oudere HDMI kabel in, maar dat zou eigenlijk niet mogen uitmaken omdat het op de andere tv wel werkte.

Het lijkt erop dat hij die Passthrough niet goed pakt ofzo. Alle devices (ziggo next en ps5) staan op bitstream Dolby Digital.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Kuhr89 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:36:
[...]
Ja dat dacht ik eerst ook, maar de tv geeft zelf hij info aan dat het PCM is. Zodra ik de speaker eraf haal om naar surround te gaan, springt hij naar Dolby pro Logic II. Niet naar de echte 5.1 helaas.

Zodra ik weer ff alleen thuis ben ga ik eens een kabel switchen. Er zit nu een oudere HDMI kabel in, maar dat zou eigenlijk niet mogen uitmaken omdat het op de andere tv wel werkte.

Het lijkt erop dat hij die Passthrough niet goed pakt ofzo. Alle devices (ziggo next en ps5) staan op bitstream Dolby Digital.
LPCM op genoemde Philips is dan 2.0 stereo aangezien HDMI ARC niet meer kanalen kan dragen. Bronnen op bistream met eventueel geforceerd Dolby Digital (zoals de Playstation kan) zou de oplossing moeten zijn. Meer valt er eigenlijk niet in te stellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kuhr89
Nee idd. Dus het vreemd dat hij de bitstream niet gewoon doorzet. Heb internet al afgezocht en verschillende opties al geprobeerd. Behalve een premium HDMI kabel. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Er hangt nu een high speed kabel aan van misschien wel uit 2008….

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:30
Kuhr89 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:05:
Nee idd. Dus het vreemd dat hij de bitstream niet gewoon doorzet. Heb internet al afgezocht en verschillende opties al geprobeerd. Behalve een premium HDMI kabel. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Er hangt nu een high speed kabel aan van misschien wel uit 2008….
Zou u misschien iets specifieker kunnen zijn in welke content en vanaf welke media u probeert af te spelen?
DTS:
DTS gaat simpelweg niet door tv (ook geen pass through). Heb je DTS files zal je het door je media speler moeten omzetten, met zoals hierboven genoemde 2.0 limitatie bij gebruik van ARC icm LPCM (geen eARC, geld in alle gevallen dat een onderdeel geen eARC kan dus de kabel, mediaspeler software, mediaplayer hardware of soundbar kan limiterend zijn.)

• Kuhr89
Het volgende:
Mijn PlayStation én Ziggo next staan in Dolby Digital mode. Deze zou de tv prima door moeten kunnen zetten. Het vreemde is dat de tv niet wil schakelen naar Dolby Digital en dat hij ‘blijft hangen’ in een pcm modes. Ongeacht wat ik instel, hij schakelt niet.

Dus een Netflix film die 5.1 zou doen, zou Dolby Digital moeten laten zien. Een game die Dolby Digital draait, zou moeten schakelen naar DD. Mijn receiver gaf dit voorheen ook altijd aan, maar nu niet meer waardoor hij blijft hangen in pcm en schakelt naar een gesimuleerde Dolby pro Logic 2 format.

• Wombat148
  • Laatst online: 05-10 15:13
Voor wie nog niet voorzien is. Vanaf vandaag is er dubbele cashback bij LG. Bij de hofma is de 75" voor 2600 te krijgen (i.c.m cashback) en bij de smits arnhem 2650 ( i.c.m cashback)

Persoonlijk bij de Smits besteld en komt vanavond binnen

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 06:41
Kuhr89 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Een hdmi kabel kan veel uitmaken... had een hdmi kabel met pc en monitor geen probleem ...ik sluit de macbook aan via hun en problemen op de 4k monitor andere kabel gekocht bij amazone van ong 15 euro en alles was opgelost...

Dus probeer dat eerst eens

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:05
Wombat148 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:52:
Voor wie nog niet voorzien is. Vanaf vandaag is er dubbele cashback bij LG.
Helaas niet voor de 42" die ik nog zoek voor de slaapkamer.

Op mijn 65" kreeg ik overigens 150 Euro cashback een aantal weken terug.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 09:25
Klopt het dat de HDMI 2.1 poorten van de LC CX modellen nog steeds "maar" 40 Gbp/s zijn? Of is dit inmiddels verhoogd via firmware? Weet niet of het een hardwarematige limitatie is/was..

Edit: reden dat ik het vraag is dat ik een 42.6 Gbps HDMI kabel heb gekocht. Viel me daarna pas op de de HDMI 2.1 spec eigenlijk 48 Gbps is, maar zou voor mij dus een non-issue zijn gezien de limitatie van de poorten.

[Voor 37% gewijzigd door yinx84 op 02-08-2022 14:54]

• mucuracat
yinx84 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:53:
Klopt het dat de HDMI 2.1 poorten van de LC CX modellen nog steeds "maar" 40 Gbp/s zijn? Of is dit inmiddels verhoogd via firmware? Weet niet of het een hardwarematige limitatie is/was..

Edit: reden dat ik het vraag is dat ik een 42.6 Gbps HDMI kabel heb gekocht. Viel me daarna pas op de de HDMI 2.1 spec eigenlijk 48 Gbps is, maar zou voor mij dus een non-issue zijn gezien de limitatie van de poorten.
Is hardware. 'Oude' tv's hadden apart chipset voor beeld en hdmi.
'Nieuwe' versies doet 1 chip beide. Daarom waarschijnlijk.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > ...

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:23
yinx84 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:53:
Een 42.6Gbps kabel ? Dat lijkt me nogal vreemd...
Een kabel is normaal een Premium High-Speed kabel tot 18Gbps (HDMI 2.0), ofwel Ultra High-Speed tot 48Gbps (HDMI 2.1).

• yinx84
Twixie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:30:
[...]

Een 42.6Gbps kabel ? Dat lijkt me nogal vreemd...
Een kabel is normaal een Premium High-Speed kabel tot 18Gbps (HDMI 2.0), ofwel Ultra High-Speed tot 48Gbps (HDMI 2.1).
Sorry als het offtopic is, maar het klopt toch echt :)

Edit: hier de reden:
HDMI 2.1 has an 88.8% encoding efficiency, meaning it has an overhead of 11.2%. 42.6Gbps is the "real" speed of 48Gbps when you remove the overhead. Why they would choose to advertise the cable's speed this way I have no idea.

Note that this is an improvement over HDMI 2.0 and earlier versions where the efficiency was only 80%.

Wikipedia: HDMI

[Voor 19% gewijzigd door yinx84 op 02-08-2022 15:51]

• Twixie
Mja, moet je sowieso met een korrel zout nemen. Het is niet alsof een kabel gaat werken tot 42.6 Gbps en bij 42.7 Gbps ineens pakketjes gaat droppen. Het is en blijft een kabel, dus de kwaliteit gaat geleidelijk achteruit, niet enkel met toenemende bandbreedte maar ook door factoren zoals lengte, interferentie, etc...

De kabel die jij hebt wordt alleszins geadverteerd als een HDMI Ultra High Speed (wat 48Gbps is). Alleen is hij niet officieel gecertifieerd (geen HDMI hologram/QR code) dus ze kunnen er natuurlijk op zetten wat ze willen. Dat betekent niet noodzakelijk dat het een slechte kabel is, maar het betekent wel dat je geen garantie hebt dat hij het wel goed zal doen bij alle HDMI 2.1 content.

Zie je typisch bij goedkopere kabels, en in veel gevallen voldoen die ook. Maar het kan ook een bron van miserie zijn. Heb zo eens een goedkope kabel uit de Action gehaald. Die deed het prima toen ik testte met mijn PS4. Vervolgens alle kabels weer netjes wegbergen in kabelgoot e.d. en dan kreeg ik ineens regelmatig korte blackouts, wellicht door interferentie van ernaast liggende kabels (bvb van voeding). Kon ik weer alles gaan loskoppelen en herbeginnen. Sindsdien koop ik nog enkel kwalitatieve kabels.

• yinx84
Twixie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:49:
Mja, moet je sowieso met een korrel zout nemen. Het is niet alsof een kabel gaat werken tot 42.6 Gbps en bij 42.7 Gbps ineens pakketjes gaat droppen. Het is en blijft een kabel, dus de kwaliteit gaat geleidelijk achteruit, niet enkel met toenemende bandbreedte maar ook door factoren zoals lengte, interferentie, etc...

De kabel die jij hebt wordt alleszins geadverteerd als een HDMI Ultra High Speed (wat 48Gbps is). Alleen is hij niet officieel gecertifieerd (geen HDMI hologram/QR code) dus ze kunnen er natuurlijk op zetten wat ze willen. Dat betekent niet noodzakelijk dat het een slechte kabel is, maar het betekent wel dat je geen garantie hebt dat hij het wel goed zal doen bij alle HDMI 2.1 content.

Zie je typisch bij goedkopere kabels, en in veel gevallen voldoen die ook. Maar het kan ook een bron van miserie zijn. Heb zo eens een goedkope kabel uit de Action gehaald. Die deed het prima toen ik testte met mijn PS4. Vervolgens alle kabels weer netjes wegbergen in kabelgoot e.d. en dan kreeg ik ineens regelmatig korte blackouts, wellicht door interferentie van ernaast liggende kabels (bvb van voeding). Kon ik weer alles gaan loskoppelen en herbeginnen. Sindsdien koop ik nog enkel kwalitatieve kabels.
Ik heb m'n bovenste post gewijzigd, dus kan me voorstellen dat je het gemist hebt. Er zit wel een hologram/qr sticker aan de zijkant.
HDMI 2.1 has an 88.8% encoding efficiency, meaning it has an overhead of 11.2%. 42.6Gbps is the "real" speed of 48Gbps when you remove the overhead. Why they would choose to advertise the cable's speed this way I have no idea.

Note that this is an improvement over HDMI 2.0 and earlier versions where the efficiency was only 80%.

Wikipedia: HDMI
Ze hebben dus de 'actual' snelheid op de verpakking gezet. Erg verwarrend maar wel netjes!

• Twixie
yinx84 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:52:
[...]
Er zit wel een hologram/qr sticker aan de zijkant.
Dan zou ik me dus zeker geen zorgen maken en zit je safe.

• Wombat148
  • Laatst online: 05-10 15:13
Volkert schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Helaas niet voor de 42" die ik nog zoek voor de slaapkamer.

Op mijn 65" kreeg ik overigens 150 Euro cashback een aantal weken terug.
Ahja zul je altijd net zien. Op mijn 77 inch zit vanaf 1 augustus 400 cashback tot de 21e. Best lekker dus ( voor 2600 weten te scoren) cashback is voor modellen vanaf 55 inch als ik de promotie zo bekijk

• Kuhr89
Gandalf68 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:48:
[...]

Een hdmi kabel kan veel uitmaken... had een hdmi kabel met pc en monitor geen probleem ...ik sluit de macbook aan via hun en problemen op de 4k monitor andere kabel gekocht bij amazone van ong 15 euro en alles was opgelost...

Dus probeer dat eerst eens
Helaas. Zojuist even een andere kabel gebruikt, mag geen verschil maken. Een optical cable zou eventueel nog kunnen, maar dan moet ik hem weer van de muur halen. Iets dat met die Thin beugel echt een kriem is haha.

Iemand nog een andere setting die ik over het hoofd zie? Als ik Simplink uitzet dan gaat heel de Arc eruit helaas.

Ik snap hier werkelijk niks van helaas.

Update:
Optical kabeltje even eraan gehangen en dan met Passthrough doet hij prima Dolby Digital.

Als weer naar Arc ga en dan PCM pak, geeft hij DD aan op de tv en Pro Logic 2 aan op de receiver. Het klinkt dat bijna net zo goed als de echte Dolby Digital, maar je merkt wel wat verschil aangezien de kanalen heel duidelijk zijn wie wat moet afspelen. Er is dan minder kans op fouten.

[Voor 22% gewijzigd door Kuhr89 op 02-08-2022 21:02]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:47
vraagje over de 42inch C2

er zitten 4 hdmi aansluitingen aan waarvan 1 eigenlijk al vervalt ivm extern geluidssysteem ( 2 speakers plus sub home cinema )

we komen hier door eigenlijk 1 hdmi aansluiting te kort ( nintendo switch,xbox,tv kastje van kpn en een chrome cast )

we willen de home cinema via optical aansluiten, zit er veel verschil in geluidskwaliteit als we dit doen?

de home cinema is al best oud ( ruim 10 jaar ) maar wij vinden het geluid prima zoals het is, is dit via optical anders dan via hdmi?

als dit niet zo is dan zou dat fijn zijn omdat we dan de hdmi aansluiting van de home cinema kunnen gebruiken voor andere apparaten....

alvast bedankt....

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

joey82 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:57:
we willen de home cinema via optical aansluiten, zit er veel verschil in geluidskwaliteit als we dit doen?

de home cinema is al best oud ( ruim 10 jaar ) maar wij vinden het geluid prima zoals het is, is dit via optical anders dan via hdmi?

als dit niet zo is dan zou dat fijn zijn omdat we dan de hdmi aansluiting van de home cinema kunnen gebruiken voor andere apparaten....
Welke home cinema hebben we het over? Heeft deze wel HDMI ARC? Tien jaar is jong genoeg om over HDMI 1.4 met HDMI ARC te beschikken maar iets ouder en je zit aan HDMI 1.3 of net de opkomst van HDMI 1.4 zonder HDMI ARC. Hoe dan ook, door de leeftijd heb je HDMI ARC en geen eARC. Tussen S/PDIF en HDMI ARC zit niet veel verschil. Enige is dat ARC Dolby Digital Plus kan dragen, de Dolby Digital variant met ATMOS meta data. Kan je in deze niets mee aangezien een set van tien jaar oud zeker geen Dolby Atmos zal ondersteunen en je spreekt zelf ook al van 2.1.

• joey82
FeaR schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Welke home cinema hebben we het over?
excuus: we hebben deze home cinema: pricewatch: Panasonic SC-BTT182

volgens mij heeft het wel hdmi 1.4

als we de set aan zetten gaat de tv ook aan....

[Voor 11% gewijzigd door joey82 op 03-08-2022 13:36]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

joey82 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:28:
[...]
excuus: we hebben deze home cinema: pricewatch: Panasonic SC-BTT182

volgens mij heeft het wel hdmi 1.4
Volgens deze review inderdaad HDMI ARC. Maar let wel dat je de 2.1 set dan puur voor geluid gebruikt en niet voor video. Al is dat met S/PDIF ook. Maar in deze is er geen noodzaak om HDMI ARC te gebruiken, S/PDIF volstaat volkomen. Zeker omdat jij waarschijnlijk altijd de 2.0 LPMC track zal gebruiken.
als we de set aan zetten gaat de tv ook aan....
Dat is HDMI CEC en is er sinds HDMI 1.3 ;)

• joey82
FeaR schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Volgens deze review inderdaad HDMI ARC. Maar let wel dat je de 2.1 set dan puur voor geluid gebruikt en niet voor video. Al is dat met S/PDIF ook. Maar in deze is er geen noodzaak om HDMI ARC te gebruiken, S/PDIF volstaat volkomen. Zeker omdat jij waarschijnlijk altijd de 2.0 LPMC track zal gebruiken.

[...]

Dat is HDMI CEC en is er sinds HDMI 1.3 ;)
dankjewel voor de uitleg :)

als de tv en home cinema met de optical kabel is verbonden gaat de rest dan automatisch of moet eerst de set aan en dan de tv of andersom? moet er in de tv nog wat worden ingesteld?

wij zijn nog een beetje van de oude stempel ( aansluiten en het moet het doen zonder al teveel gedoe ) :X

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

joey82 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:53:
[...]
als de tv en home cinema met de optical kabel is verbonden gaat de rest dan automatisch of moet eerst de set aan en dan de tv of andersom? moet er in de tv nog wat worden ingesteld?
TV instellen op optisch uit zou genoeg moeten zijn. Home Cinema zal je denk ik met de hand aan moeten zetten en op het goede kanaal. Auto sensing op optisch zie je niet vaak.

• joey82
deze instelling zit in de tv?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:05
Ik heb nu al een paar keer gehad met mijn OLED 65C2 dat het beeld ietsje "opgeblazen" is en er dus letters tegen de rand van het beeld komen te staan, of zelfs half wegvallen.

Heeft dus te maken met Instellingen -> Beeld -> Beeldverhouding -> SCAN:AAN (dus niet uit of automatisch)

Waarom is dit en waarom zou je dit op uit willen hebben?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 21:26
Misschien al voorbij gekomen. Maar geintresseerden in een F1tv app voor webos? LG
https://www.reddit.com/r/..._lg_tv_webos_app_comming/

Copyright and left by SED...

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:33

Rembock

Beh...

@SED90 @SED wel alleen voor WebOs 6 zo te zien...

Edit: whoops, verkeerde getagd :$

[Voor 43% gewijzigd door Rembock op 04-08-2022 08:44]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 21:26
aanmeldformulier speekt over webos 5 en 6.

Copyright and left by SED...

• Rembock

Rembock

Beh...

@SED waar zie jij een 5 staan? :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:00
Als je verder je aanmelding invult, je moet dan je type tv opgeven en keuze maken tussen webOs 5 en 6.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Lazerus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 21:22
Heeft iemand ervaring met het wegwerken van de kabels in de muur als het gaat om de LG G2 65”? Ik heb begrepen dat de stroomkabel niet te ontkoppelen is. Ik ben even aan het puzzelen hoe ik dit moet oplossen als ik een kabelgoot ga frezen. Heeft iemand hiervoor een oplossing gevonden?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

joey82 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:04:
[...]
deze instelling zit in de tv?
"Home Cinema zal je denk ik met de hand aan moeten zetten en op het goede kanaal.", Home Cinema dus. Kanaal/input. Maar als je nu ook via S/PDIF aan hebt gesloten dan zal er op dat vlak geen verandering zijn.

[Voor 15% gewijzigd door FeaR op 04-08-2022 08:37]

• Rembock

Rembock

Beh...

Amaze86 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 01:05:
[...]

Als je verder je aanmelding invult, je moet dan je type tv opgeven en keuze maken tussen webOs 5 en 6.
Thanks! Zover had ik nog niet gekeken, ga mijzelf ook maar aanmelden :)

• Kuhr89
Iemand anders nog de gouden tip of iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Ik vrees dat ik, of moet wachten op een update van LG, of gewoon een optical cable moet gebruiken en moet gaan pielen met de vertragingsopties.

Toch blijf ik het gek vinden dat hij niet gewoon zuivere Passthrough doet net als met de optisch kabel.

[Voor 19% gewijzigd door Kuhr89 op 04-08-2022 09:23]

• carlob
  • Laatst online: 21:41
Lazerus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:20:
Heeft iemand ervaring met het wegwerken van de kabels in de muur als het gaat om de LG G2 65”? Ik heb begrepen dat de stroomkabel niet te ontkoppelen is. Ik ben even aan het puzzelen hoe ik dit moet oplossen als ik een kabelgoot ga frezen. Heeft iemand hiervoor een oplossing gevonden?
Stekker eraf knippen, kabel door de kabelgoot en een nieuwe stekker monteren...

• mucuracat
Kuhr89 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:23:
Iemand anders nog de gouden tip of iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Ik vrees dat ik, of moet wachten op een update van LG, of gewoon een optical cable moet gebruiken en moet gaan pielen met de vertragingsopties.

Toch blijf ik het gek vinden dat hij niet gewoon zuivere Passthrough doet net als met de optisch kabel.
Weet niet of je al gedaan hebt. FF nog alles van stroom afhalen en alle kabels los, kwartiertje wachten en dan weer aansluiten.
Misschien nieuwe verse handshake tussen apparaten.

Ander idee: Gevoelskwestie; wat vind je van het geluid? Als het vanouds klinkt, niet kijken naar de meldingen?

• Lazerus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 21:22
carlob schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Stekker eraf knippen, kabel door de kabelgoot en een nieuwe stekker monteren...
Oké, dat is een optie, maar vervalt daarmee je garantie?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:05
Lazerus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:04:
Bij witgoed (zoals wasmachines) vervalt daarmee niet de wettelijke garantie. Immers moeten die soms aangesloten worden op iets anders dan een stopcontact. Voor TV's kan en mag je hetzelfde verwachten.

[Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 04-08-2022 11:19]

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:14
Volkert schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:55:
Ik heb nu al een paar keer gehad met mijn OLED 65C2 dat het beeld ietsje "opgeblazen" is en er dus letters tegen de rand van het beeld komen te staan, of zelfs half wegvallen.

Heeft dus te maken met Instellingen -> Beeld -> Beeldverhouding -> SCAN:AAN (dus niet uit of automatisch)

Op SCAN:AAN om dit probleem te voorkomen dus.

Met SCAN:UIT kan informatie wegvallen.

stond verkeerd om 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Marcel Br op 04-08-2022 20:21]

• carlob
  • Laatst online: 21:41
[...]

Volgens mijn plaatselijke elektrospeciaalzaak vervalt de garantie daarmee niet. Ga ik er wel van uit dat je de stekker eraf knipt en vervangt. Ik weet niet of dat ook geldt wanneer je de TV open schroeft om intern de voedingskabel los te maken...

• cavanta
  • Laatst online: 14:59
[...]

PlatteTV heeft mij op papier aangegeven dat de garantie daarmee niet vervalt. Ik heb zelf de zijkanten van de stekker eraf geknipt, daarna kon deze gewoon door de buis die in mijn muur zit.

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
Vraagje: hoe breed is de stekker (in cm) eigenlijk; ga er vanuit standaardmaat, maar rond of rechthoekig? Heb zelf een 5cm buis in muur laten plaatsen, benieuwd of de stekker daar doorheen zou kunnen (zonder moeite).

[Voor 15% gewijzigd door squaadgras op 04-08-2022 12:31]

• Major_ton
squaadgras schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:17:
Vraagje: hoe breed is de (G2) stekker (in cm) eigenlijk? Heb zelf een 5cm buis in muur laten plaatsen, benieuwd of de stekker daar doorheen zou kunnen (zonder moeite).
De stekker is zo breed als een normale stekker, alleen dan met een knik. Ik kan het niet exact opmeten, maar 5cm moet lukken als is het wel wat krap.

Don't feel bad for the suicidal cat. | HiFi Set 1: Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 | HiFi Set 2: PC - Topping D10s - Wadia 151 PowerDAC - Tannoy S6LCR | LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Major_ton
Volkert schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:55:

Scan AAN is alleen voor SD materiaal (VHS en DVD), verder dus altijd uitzetten anders heb je geen 1:1 pixelmapping.

Als de TV in het Nederlands staat ingesteld moet 'scannen' aan staan bij HD beeldmateriaal voor 1:1 pixelmapping (just-scan). Het mag uit staan bij SD materiaal voor een stukje overscan om de markeringen die aan de beeldranden kunnen zitten weg te snijden.

[Voor 18% gewijzigd door Major_ton op 04-08-2022 21:09]

• joey82
FeaR schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

"Home Cinema zal je denk ik met de hand aan moeten zetten en op het goede kanaal.", Home Cinema dus. Kanaal/input. Maar als je nu ook via S/PDIF aan hebt gesloten dan zal er op dat vlak geen verandering zijn.
dankjewel voor de uitleg :)

• Kuhr89
mucuracat schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:04:
[...]

Weet niet of je al gedaan hebt. FF nog alles van stroom afhalen en alle kabels los, kwartiertje wachten en dan weer aansluiten.
Misschien nieuwe verse handshake tussen apparaten.

Ander idee: Gevoelskwestie; wat vind je van het geluid? Als het vanouds klinkt, niet kijken naar de meldingen?
Heb idd al vanalles geprobeerd ook met de auto power on instellingen etc. Ik vrees dat deze 2 apparaten elkaar even niet lekker vinden.

Ik ga even een optische kabel van 3 meter bestellen, dan doen we het op die manier maar. Even de vrouw leren hoe alles werkt. Hopelijk krijg ik de vertraging er een beetje uit.

Qua geluid merk in in Stereo vrijwel helemaal geen verschil. Maar zodra ik in 5.1 wil gaan, hoor je dat de pro Logic 2 simulatie het voornamelijk in games niet kan bijhouden.

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:22
Vraag, ik heb sinds 1,5 jaar een:

LG OLED65CX6LA

i.c.m.

LG DSN10YG Soundbar

Deze gekocht in de pandemie via internet, gezien de winkels toen gesloten waren.

De soundbar ligt voor de voet van de TV, maar is net iets te hoog waardoor de onderkant van het achter de soundbar valt. Qua ondertiteling is dit geen probleem, maar wel met bijv. IR ontvangst.

Hebben anderen dit ook ervaren? En hoe hebben jullie dit opgelost? --> Verhoging onder de voet van de TV / ophangen.

Vind dit persoonlijk zonde, komt zo niet echt tot zijn recht en wil er iets aan doen ;-)

• Rembock

Rembock

Beh...

@Protax
Mycroft schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Ik zag toevallig op Reddit mensen dit oplossen door een Ikea Lack wandplank onder de tv te zetten. Ziet er op foto's wel netjes uit.
pwh53 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:03:
[...]

gaat niet lukken,je zult de tv iets moeten verhogen,bijna elke soundbar zal te hoog zijn.
of zoiets als dit
https://www.artencraft.nl...playbase-wstv-470281.html

• mucuracat
Protax schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:36:
Vraag, ik heb sinds 1,5 jaar een:

LG OLED65CX6LA

i.c.m.

LG DSN10YG Soundbar

Deze gekocht in de pandemie via internet, gezien de winkels toen gesloten waren.

De soundbar ligt voor de voet van de TV, maar is net iets te hoog waardoor de onderkant van het achter de soundbar valt. Qua ondertiteling is dit geen probleem, maar wel met bijv. IR ontvangst.

Hebben anderen dit ook ervaren? En hoe hebben jullie dit opgelost? --> Verhoging onder de voet van de TV / ophangen.

Vind dit persoonlijk zonde, komt zo niet echt tot zijn recht en wil er iets aan doen ;-)
Zoek hier en gij zult vinden.
Maar in het kort: Plankje onder. Zo'n zwart ophang plank van ikea of gamma, karwei, praxis. etc

• Protax
mucuracat schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

Zoek hier en gij zult vinden.
Maar in het kort: Plankje onder. Zo'n zwart ophang plank van ikea of gamma, karwei, praxis. etc
Thanks, dan gaan we die zo maar eens halen. Daar had ik zelf nog niet over nagedacht.

https://www.ikea.com/nl/n...rtbruin-40103633/#content

:)

• mucuracat
Protax schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Thanks, dan gaan we die zo maar eens halen. Daar had ik zelf nog niet over nagedacht.

https://www.ikea.com/nl/n...rtbruin-40103633/#content

:)
Bij mij is het zo. Had bij de bouwmarkt gehaald.

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:37
Major_ton schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

Scan AAN is alleen voor SD materiaal (VHS en DVD), verder dus altijd uitzetten anders heb je geen 1:1 pixelmapping.
Het is net andersom:
Scannen aan:

Scannen uit:

• Major_ton
Pvd01 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:47:
[...]

Het is net andersom:
Scannen aan: [Afbeelding]

Scannen uit:
[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk inderdaad. Gedachte kronkel waarschijnlijk aangezien ik alleen in het engels werk en dus met 'overscan' in mijn hoofd zat. In het Nederlands bedoelen ze met 'scannen' de 'just scan' optie wat enigszins verwarrend is. Bedankt voor de correctie!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
squaadgras schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:17:
Vraagje: hoe breed is de stekker (in cm) eigenlijk; ga er vanuit standaardmaat, maar rond of rechthoekig? Heb zelf een 5cm buis in muur laten plaatsen, benieuwd of de stekker daar doorheen zou kunnen (zonder moeite).
Mijn advies : verlengsnoer aanschaffen, hier de stekker van de tv in en dan achter de tv hangen als dat past. Zo ook gedaan hier zodat ik de andere uiteinde van de verlengsnoer kon “knippen” en dan stekker vastmaken versus de originele snoer die ik liever niet wou aanpassen indien de stekker niet ging passen

Mijn V&A

Workaholic schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

Mijn advies : verlengsnoer aanschaffen, hier de stekker van de tv in en dan achter de tv hangen als dat past. Zo ook gedaan hier zodat ik de andere uiteinde van de verlengsnoer kon “knippen” en dan stekker vastmaken versus de originele snoer die ik liever niet wou aanpassen indien de stekker niet ging passen
Hoe dan?
Bij een G2 heb je geen ruimte achter de TV.

• Protax
Nog bedankt voor de tips gister, het is gelukt!

Van:

Naar:

Dit is echt 1000x beter! Snap de gedachtengang van LG, nog steeds niet. Bij Samsung paste de soundbar netjes tussen de voeten.

Project done ;-)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:53:
[...]

Hoe dan?
Bij een G2 heb je geen ruimte achter de TV.
Ah Idd stom, deze zit echt vlak tegen de muur

Mijn V&A

• mucuracat
Protax schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:46:
Nog bedankt voor de tips gister, het is gelukt!

Van:
[Afbeelding]

Naar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is echt 1000x beter! Snap de gedachtengang van LG, nog steeds niet. Bij Samsung paste de soundbar netjes tussen de voeten.

Project done ;-)
Netjes.

Heb je sony dan niet gezien? Ligt gelijk op tafel met scherm.

En Xbox? Warmte kan misschien je oled negatief beïnvloeden.
En je Hue? Zou ik ook iets hoger hangen en niet de ventilatieroosters blokeren.

• izzet3838
  • Laatst online: 22:55
mucuracat schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:04:
[...]
En Xbox? Warmte kan misschien je oled negatief beïnvloeden.
Zal denk ik wel meevallen hoor, zo heet wordt die xbox niet, het is niet zo dat die continue hete lucht tegen de tv aanblaast.

11400 - RX 6800 | S22 Ultra

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 20:51

Prosperot

Today is a gift...

Ik kan met de IR uit de Magic Remote mijn Sonos playbar bedienen.

Maar zodra ik de IR blaster aansluit, werkt dit niet meer. Het lijkt wel of de Magic Remote dan geen IR signaal meer uitzend. Zodra ik de IR Blaster weer loskoppel, werkt het wel weer.

Is er ergens een optie om de Magic Remote ook IR signaal te laten uitzenden als de IR blaster is aangesloten?

• joey82
vraag mij het volgende af,

de oled tv's zijn de laatste jaren zo erg verbeterd dat burn in bijna niet meer voor komt,

de tv waar de nintendo switch op is aangesloten is overleden,

hoe goed nintendo switch proof ( games met veel felle kleuren / icoontje / mario / mario kart ) zijn de oled tv's van de laatste jaren? ( cx,c1 en de c2 )

alvast bedankt....

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 06:28
Inmiddels ook al een tijdje in het bezit van een LG OLED55C16LA.

Wat me opvalt de laatste tijd is dat bij gebruik van mijn IPTV kastje als ook bij gebruik van de PS5 het scherm af en toe enkele seconden op zwart gaat. Vervolgens komt het weer terug en staat ook rechtsboven even ‘HDR’. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Beeld wordt weergegeven via een Heos soundbar.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Exterminator schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:32:

Wat me opvalt de laatste tijd is dat bij gebruik van mijn IPTV kastje als ook bij gebruik van de PS5 het scherm af en toe enkele seconden op zwart gaat. Vervolgens komt het weer terug en staat ook rechtsboven even ‘HDR’. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik ben niet anders gewend als dat het beeld even op zwart gaat bij omschakeling naar HDR en weer terug (ook bij het wijzigen van de refreshrate). Mijn oled heeft nooit anders gedaan (in de 6 jaar dat ik deze nu heb).

Testing, one, two ...

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 06:28
hardware-lover schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

Ik ben niet anders gewend als dat het beeld even op zwart gaat bij omschakeling naar HDR en weer terug (ook bij het wijzigen van de refreshrate). Mijn oled heeft nooit anders gedaan (in de 6 jaar dat ik deze nu heb).
Bij mij gebeurt dit spontaan, zelfde zender bijvoorbeeld of spontaan als ik bv al ‘n uur aan t gamen ben. Is dan ook meerdere malen en niet 1x

Bij gebruik van Chromecast of bij het kijken van Netflix (via de tv app) gebeurt dit niet

[Voor 8% gewijzigd door Exterminator op 07-08-2022 09:08]

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:41

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Heb hier ook al een tijdje last van op m'n 55CX bij het gebruik van de Nintendo Switch.
Nu las ik laatst hier dat het miss kan komen door een HDMI kabel en foute handshake, nog geen tijd gehad om er echt in te duiken maar misschien heb je er iets aan.

• Rembock

Rembock

Beh...

@Exterminator heb je al andere HDMI kabels geprobeerd? Ik kreeg ruis en flikkerend beeld op m'n PS4 met een oude/goedkope 2.0 kabel, nadat ik deze vervangen had 0 problemen. Dit was o.a. tijdens het spelen van een HDR spel zoals RDR2.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Exterminator schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:54:
[...]
Bij mij gebeurt dit spontaan, zelfde zender bijvoorbeeld of spontaan als ik bv al ‘n uur aan t gamen ben. Is dan ook meerdere malen en niet 1x

Bij gebruik van Chromecast of bij het kijken van Netflix (via de tv app) gebeurt dit niet
In dat geval is er idd toch wat anders aan de hand, wat zo niet hoort.

Gaat het dan over apparaten die via dezelfde kabel naar de tv gaan, dan die verbinding als eerste verdenken, het zal niet de eerste HDMI kabel zijn die niet lekker zijn werk doet en voor dit soort verschijnselen zorgt.

Testing, one, two ...

• joey82
hopelijk krijgt onze 42c2 hier geen last van....

• Major_ton
joey82 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:49:
hopelijk krijgt onze 42c2 hier geen last van....[Afbeelding]
Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Dit is bekend sinds de eerste plasma TV en inherent aan de techniek van dergelijke panelen. Retentie (en in mindere mate de kans op burn-in) bestaat nou eenmaal en het is aan de gebruiker om abnormaal gebruik te mijden. Mijn B6 uit 2016 laat retentie al duidelijk zien na 15 seconde statisch beeld. Op de nieuwe G2 zie ik na 5 minuten nog helemaal niks, dus het wordt steeds beter.

• joey82
Major_ton schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:20:
[...]

Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Dit is bekend sinds de eerste plasma TV en inherent aan de techniek van dergelijke panelen. Retentie (en in mindere mate de kans op burn-in) bestaat nou eenmaal en het is aan de gebruiker om abnormaal gebruik te mijden. Mijn B6 uit 2016 laat retentie al duidelijk zien na 15 seconde statisch beeld. Op de nieuwe G2 zie ik na 5 minuten nog helemaal niks, dus het wordt steeds beter.
jij gaat er vanuit dat ik er iets mee wil zeggen,

ik vraag het mij af, niet meer en niet minder, hier worden veel films/series gekeken met zwarte balken....

• Major_ton
joey82 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

jij gaat er vanuit dat ik er iets mee wil zeggen,

ik vraag het mij af, niet meer en niet minder, hier worden veel films/series gekeken met zwarte balken....
Dus het was een nietszeggende post? Dat klopt wel na 7 jaar OLED burn-in stress ;) Zonder grappen. Alles is wel zo'n beetje erover gezegd en geschreven ondertussen. Of jouw 42C2 last krijgt van het gestelde zal je hier geen antwoord op krijgen en hangt af vanaf hoe je ermee omgaat. Zwarte balken zullen geen probleem zijn tenzij je uitsluitend cinemascope materiaal kijkt.

• joey82
Major_ton schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:38:
[...]

Dus het was een nietszeggende post? Dat klopt wel na 7 jaar OLED burn-in stress ;)
goh hoe voorspelbaar en kinderachtig, zegt wel weer wat....

het was gewoon een oprechte opmerking wat ik maakte |:(

• Major_ton
joey82 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

goh hoe voorspelbaar en kinderachtig, zegt wel weer wat....

het was gewoon een oprechte opmerking wat ik maakte |:(
Het is helemaal niet kinderachtig en ook niet zo bedoeld. Als je het toch zo opvat heb je het misschien met de verkeerde bril gelezen. Anyway. Er is toch al 7 jaar lang heel veel te doen om de het risico van burn-in bij OLED TV's? En terecht, want in het begin was er nog niet zoveel over bekend, maar ondertussen zijn er eigenlijk geen vraagtekens meer. En als je dan een bericht post wat eigenlijk niks zegt of vraagt, wat verwacht je dan van ons? Nogmaals, wij kunnen niet met een antwoord komen of jouw OLED TV wel of niet gaat inbranden. Ik snap oprecht niet wat we met die post aanmoeten, maar misschien ligt het aan mij?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31
joey82 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:49:
hopelijk krijgt onze 42c2 hier geen last van....[Afbeelding]
Ik hoop het ook niet voor je.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:50

Ik vermoed je HDMI kabel. Had het zelfde euvel met mijn scherm.
Na het vervangen van de kabel geen probleem meer gehad.

Heb maar meteen een 2de gekocht, want de monitor zit aan een beweegbare muurbeugel.. dus zal ongetwijfeld nog wel een keer gebeuren

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 13:07

siemenz

Koetje

Hier ook problemen met mijn LG OLED C8.

Had al eerder last van inbranders in de hoeken, dat kan nog mijn schuld zijn.. maar in het midden is er nu ook echt veel kleurverschil (geel wordt groen) en de garantie is verlopen. Heeft iemand hiervan al positieve feedback van de verkoper of van LG gekregen? Ik heb beide even een email gestuurd, maar wil mijn kansen eens even inschatten.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31
siemenz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:06:

Had al eerder last van inbranders in de hoeken, dat kan nog mijn schuld zijn.. maar in het midden is er nu ook echt veel kleurverschil (geel wordt groen) en de garantie is verlopen. Heeft iemand hiervan al positieve feedback van de verkoper of van LG gekregen? Ik heb beide even een email gestuurd, maar wil mijn kansen eens even inschatten.

[Afbeelding]
Als je even zoekt in dit topic vindt je daar veel informatie over.ook over hoe om te gaan met de verkoper en je garantie claimen.

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online

[Afbeelding]
Welke film is dat? Die wil ik ook eens kijken. Lijkt mij wel wat

• Rembock

Rembock

Beh...

MyHero schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

Yellowstone? :+

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 13:07

siemenz

Koetje

MyHero schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

haha

YouTube: Yellow Screen 10 Hours

Zou er wel een drankje / pilletje bij nemen...

[Voor 7% gewijzigd door siemenz op 08-08-2022 13:35]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:26

daffie82

Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

Als ik dergelijke schermen ga kijken, zie ik ongetwijfeld ook vanalles. Ik doe dat dus ook lekker niet meer, en kijk gewoon naar films en series. Vooralsnog zie ik dan niks gek :+

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Die is heftig. Ben dan wel benieuwd of je de TV vaak van het stroom gehaald hebt? En zo niet wat je hoofdgebruik is van de TV, veel Fifa of iets dergelijks?
Zo erg als dit vind ik best opvallend voor een 8 serie namelijk.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:42
Ik ben vooral benieuwd wat je er tijdens normaal tv kijken van ziet.

[Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 08-08-2022 14:02]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:36

[Afbeelding]
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk
Pagina: 1 ... 467 ... 475 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee