Acties:
  • +1Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:18
Lg oled eg930v met webos 2.2.3-1358 heeft geen quickstart functie zover ik kan beoordelen
.

• hewlett168
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:58
Major_ton schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:05:
[...]

De 2021 modellen zijn nu inderdaad snel op aan het gaan en naar verwachting gaat de voorraad van de 2022 modellen ook niet echt top worden. Het is nog maar de vraag wat de prijs erosie gaat doen de komende 9 maanden. Als je nog een (goede) deal voor een C1 wilt maken kan je Smits in Arnhem eens proberen. Die hebben groots ingekocht en mogelijk hebben zij nog voorraad en anders is hun meerprijs voor een C2 de moeite waard voor wat je extra krijgt. Niet mailen, maar bellen.
Is de meerwaarde van de C2 zo groot? Voor een 65 inch is het verschil nu toch 1300 tegenover 1700. Ik ga zelf mid september een nieuwe tv aanschaffen en twijfel of nu alvast een C1 aan te kopen of te schatten op een prijsverlaging van de C2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 14:24
hewlett168 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:21:
[...]
Is de meerwaarde van de C2 zo groot? Voor een 65 inch is het verschil nu toch 1300 tegenover 1700. Ik ga zelf mid september een nieuwe tv aanschaffen en twijfel of nu alvast een C1 aan te kopen of te schatten op een prijsverlaging van de C2.
Ja, 20% helderder, 10 kg lichter en een snellere interface.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:50
hewlett168 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:21:
[...]

Wat @Volkert zegt, maar de grootste meerwaarde is imho de processing. De extra helderheid zie je alleen in sommige gevallen, maar de het algehele beeld is gewoon een stuk meer fraai. Of het de meerprijs waard is, is een persoonlijk dingetje, maar ik vind het overtuigend genoeg.

Don't feel bad for the suicidal cat. | HiFi Set 1: Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 | HiFi Set 2: PC - Topping D10s - Wadia 151 PowerDAC - Tannoy S6LCR | LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 14:48
HoppyF schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Sorry Henk maar we hebben hier al tientallen malen gewaarschuwd voor grijze import met name ook de dealers die zich hiermee bezig houden.
Wellicht kun je het aan de gang krijgen door handmatig wat in te gaan stellen.
Ik zou zeggen neem contact op met de verkoper Plasmavisie.
Zij beweren immers een model te leveren wat hier in Nederland werkt.
Laat ze dit dan ook maar even bewijzen.
Zo niet snel retour sturen als dit nog kan binnen de herroepingstermijn.
Nou ja, er is geen enkele LG OLED 42 C2 Ziggo ceritfied aldus Ziggo. Alleen 48 inch modellen. Dus daar is nog wat werk aan de winkel.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-09 12:20
DIKKEHENK schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:30:
[...]

1 : heb 2 modules getest, gloednieuw. Nee, niet op een andere tv.
2: Quantis vs 1.3, Nederland. Ziggo. Kabeltv.
3: Ja, anders zou hij niet in eerste instantie elke keer een ok geven na verificatie lijkt me?
4 : ja, maar zie 3.
5 : gedaan, dead end. De kaart is namelijk in orde, die werkt op een decoder. ( dat was de hulplijn van ziggo )

Dus vroeg me inmiddels meer af of het een FW dingetje kan zijn bij de LG.
denk toch dat de card verkeerd in de module zit,daarom die melding smerige card, als je alleen de smartcard eruit haalt, krijg je dan een melding dat de card is verwijderd ?

• pwh53
devinjanssen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Lg oled eg930v met webos 2.2.3-1358 heeft geen quickstart functie zover ik kan beoordelen
.
sorry. wist ik niet, dat is dat vanaf de de b6, daar had ik hem wel op

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:52
Cap schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Je zal specifieker moeten zijn over in welke scene het precies optreedt op welk tijdstip, liefst voorzien van een foto van het beeld. En kijk je naar de genoemde series via een ingebouwde app of via een andere bron? Dan valt er pas wat zinnigs over te zeggen.

Als je in het donker werkelijk naar silhouetten zit te kijken bij normale scenes dan is er iets niet goed in je instellingen (maar aangezien je de belangrijke zaken hebt uitgezet en de rest met rust gelaten lijkt me dat het probleem niet). Of heb je met de gamma setting zitten spelen? Of je tv is stuk. Of je hebt het over scenes die zoals bedoeld worden weergegeven, maar je bent voorheen altijd gewend geweest naar overbelicht beeld te kijken. ;)

ABL is het niet, deze Brightness Limiter treedt juist op bij heldere beelden. ASBL is iets anders en treedt op bij langdurige (vrijwel) Static content, het beeld wordt dan iets donkerder als een (onnodige) burn-in preventie maatregel (maar m.i. nooit zo donker dat de weergave van "gewoon" naar "silhouet" gaat). Kan je desgewenst uitschakelen in het service menu. Maar het zal waarschijnlijk niet de oorzaak van je problemen zijn of ze volledig oplossen.
Nee ABL is het dan zeker niet en ik kom inderdaad van een tv waarbij ieder zwart naar bijna lichtblauw werd gecrusht.
Wellicht is het het beeld deels zo donker omdat het zo intended was maar toch vind ik bij bijna alle modi dat er weinig tot geen contrast in het zwart zit.
Op de telefoon was ter vergelijking niet heel veel meer contrast in de donkere partijen te bekennen.

Onderstaand voorbeeld is in Dolby Atmos in de native Disney app.
Net nog even zitten spelen met het verschil tussen native en chromecast, op de chromecast kan ik SDR forceren en heb ik iets meer controle over de zwartlevels/gamma waardes in de settings.

Wellicht zijn mijn ogen aan het eind van de dag ook niet helemaal 100 meer na urenlang door een fel desktopscherm te zijn mishandeld haha.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:50
PixelPusher schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:17:
[...]

Nee ABL is het dan zeker niet en ik kom inderdaad van een tv waarbij ieder zwart naar bijna lichtblauw werd gecrusht.
Wellicht is het het beeld deels zo donker omdat het zo intended was maar toch vind ik bij bijna alle modi dat er weinig tot geen contrast in het zwart zit.
Op de telefoon was ter vergelijking niet heel veel meer contrast in de donkere partijen te bekennen.

Net nog even zitten spelen met het verschil tussen native en chromecast, op de chromecast kan ik SDR forceren en heb ik iets meer controle over de zwartlevels/gamma waardes in de settings.

Wellicht zijn mijn ogen aan het eind van de dag ook niet helemaal 100 meer na urenlang door een fel desktopscherm te zijn mishandeld haha.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
"Much to learn, you still have"

Als je de settings van je TV zo goed mogelijk wilt instellen zonder een professionele kalibratie te doen, dan zou ik ook referentie materiaal kiezen en niet The Force Awakens en al helemaal niet deze scene. Er zijn genoeg test charts te vinden waarbij je de gradaties van zwart naar wit kunt testen en je schaduwdetail in kan stellen. Regisseurs, DP's en colorists houden er nogal vaak hun eigen idee op na hoe ze hun content willen presenteren en wanneer je dat leidend laat zijn voor de TV settings, kan je bij elke film of serie weer opnieuw het menu induiken.

Wanneer een TV juist staat ingesteld kan je er bij een afwijkend beeld zeker van zijn dat het aan de content ligt en niet de TV zelf. Uiteraard heb je altijd te maken met bepaalde technische tekortkomingen zoals bijvoorbeeld blooming bij FALD LCD TV's of minimale black crush bij OLED TV's, maar in dit geval moeten het toch echt de content en de settings zijn waar je over valt.

Kan je jouw settings eens delen zoals je die had bij The Force Awakens?

Don't feel bad for the suicidal cat. | HiFi Set 1: Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL HDI-3600 | HiFi Set 2: PC - Topping D10s - Wadia 151 PowerDAC - Tannoy S6LCR | LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• T1N5L3Y
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 12:40
Ik denk dat alleen door je C1 te laten calibreren en daarbij de 1D LUT aan te passen, de details in de donker(e)(ste) delen terug te halen zijn. De C2 zou hier minder last van hebben out-of-the-box. Het is wel zo ingesteld met een reden vanuit LG, zie onderstaande vanuit HDTVTest:

C1 Review speelt vanaf 1:56.
C1 vs C2 speelt vanaf 1:32.
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Voor 0% gewijzigd door T1N5L3Y op 23-07-2022 10:01. Reden: video timestamps]

• DWinters1979
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 21:30
LG oled tv gaat niet meer aan!!! Help

Hallo ik heb een 65C7V oled tv uit 2017 die niet meer aan gaat. Het stand-by lampje brandt niet meer terwijl deze toch wel is aangesloten.
Tv had enige tijd ook veelvuldig last van de pixelrefresher die continue bleef draaien.

Tv koste destijds 3500 euro en is nog geen 5 jaar oud.
Tv staat gemiddeld 2 uur per dag aan.

Wie kan mij helpen???

3840 wp zuid 50' Solaredge 2960 wp zuid 15’ 1600 wp ow 15 Enphase

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:12
DWinters1979 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:21:

Hallo ik heb een 65C7V oled tv uit 2017 die niet meer aan gaat. Het stand-by lampje brandt niet meer terwijl deze toch wel is aangesloten.
Tv had enige tijd ook veelvuldig last van de pixelrefresher die continue bleef draaien.

Wie kan mij helpen???
Steekt je TV rechtstreeks in het stopcontact of zit er nog iets tussen toevallig? Zo ja, probeer dan eerst eens zonder dat tussenstukje. Wij hadden enkele jaren geleden dit ook voor, maar toen ontdekten we dat de "Power Surge Protector" die ertussen zat kapot was en dus niet de TV.

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:37
[...]

Ik had zelf eerst ook cinema omdat dat het meest kleurecht zou zijn voor dolby vision. Maar dit is inderdaad veel te donker. De switch naar cinema home heeft het voor mij opgelost. Nog steeds goede kleuren, maar de donkere scene’s zijn een stuk beter zichtbaar.

• DIKKEHENK
pwh53 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:58:
[...]

denk toch dat de card verkeerd in de module zit,daarom die melding smerige card, als je alleen de smartcard eruit haalt, krijg je dan een melding dat de card is verwijderd ?
Kan aan mij liggen, maar volgens mij is het plaatsen geen rocket science :) Tenzij dit op de foto dus niet goed is?

Tevens geeft de tv aan als de module geplaatst is ( met het logo van de Module naar achter, van voor de tv gezien )

• pwh53
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:41:
[...]

Kan aan mij liggen, maar volgens mij is het plaatsen geen rocket science :) Tenzij dit op de foto dus niet goed is?

Tevens geeft de tv aan als de module geplaatst is ( met het logo van de Module naar achter, van voor de tv gezien )

[Afbeelding]
ja, klopt maar als de module en de card goed zitten, en je haalt dan alleen de card eruit, moet je de melding krijgen dat de card is verwijderd,krijg je de melding card verwijderd niet, dan zat deze niet goed,(waarschijnlijk daarom ook de melding smerige card)

• DWinters1979
Bedankt voor je reactie.
Heb dit gedaan en zag aan een pootje vd stekker dat het zwart was.
Dus iets van kortsluiting ben ik bang.

Zal denk ik een nieuwe moeten gaan worden 😔
Robinho96 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Steekt je TV rechtstreeks in het stopcontact of zit er nog iets tussen toevallig? Zo ja, probeer dan eerst eens zonder dat tussenstukje. Wij hadden enkele jaren geleden dit ook voor, maar toen ontdekten we dat de "Power Surge Protector" die ertussen zat kapot was en dus niet de TV.

• DIKKEHENK
pwh53 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:41:
[...]

ja, klopt maar als de module en de card goed zitten, en je haalt dan alleen de card eruit, moet je de melding krijgen dat de card is verwijderd,krijg je de melding card verwijderd niet, dan zat deze niet goed,(waarschijnlijk daarom ook de melding smerige card)
Even getest, dat klopt. Krijg alleen een melding als ik de module uit en in stop.
Maar het vreemd is dus dat als ik de tv fac reset, de ci+ module & kaart herkend EN gevalideerd wordt. Dus het hele concept werkt op zich, maar daarna zegt het no-go.

Even bij ziggo gekeken, geen enkele LG oled 42 is volgens ziggo 'compatibel". Kan het zo zijn dat het na t valideren 't een signaal krijgt vanuit het ziggo HQ wat zegt 'doen we niet'?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:53
DWinters1979 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:42:
Bedankt voor je reactie.
Heb dit gedaan en zag aan een pootje vd stekker dat het zwart was.
Dus iets van kortsluiting ben ik bang.

Zal denk ik een nieuwe moeten gaan worden 😔

[...]
grote kans dat het enkel de voeding is die defect is, je kan hem redelijk makkelijk open maken, kap eraf schroeven. zoek vervolgens het typenr van de voeding op en kijk op marktplaats of je die tegenkomt. zo ko;n ik laatst een nieuwe voeding voor een c8 kopen voor rond de 100 euro

• DWinters1979
Oké, top!

Bij dit model is er al een nieuwe voeding destijds ingegaan via LG.
Zou mooi zijn als het een kleinigheidje is, baal enorm
Rava schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:49:
[...]

grote kans dat het enkel de voeding is die defect is, je kan hem redelijk makkelijk open maken, kap eraf schroeven. zoek vervolgens het typenr van de voeding op en kijk op marktplaats of je die tegenkomt. zo ko;n ik laatst een nieuwe voeding voor een c8 kopen voor rond de 100 euro

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

Hansie_P schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Ik had zelf eerst ook cinema omdat dat het meest kleurecht zou zijn voor dolby vision. Maar dit is inderdaad veel te donker. De switch naar cinema home heeft het voor mij opgelost. Nog steeds goede kleuren, maar de donkere scene’s zijn een stuk beter zichtbaar.
Same op mijn G1

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

• DIKKEHENK
Zo, nu een geheel frisse Ziggo module met nieuwe kaart erin gestopt, en filmpje gemaakt van de installatie.
Same same. hier de stills.

[Voor 24% gewijzigd door DIKKEHENK op 23-07-2022 13:40]

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-09 18:26
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:37:
Zo, nu een geheel frisse Ziggo module met nieuwe kaart erin gestopt, en filmpje gemaakt van de installatie.
Same same. hier de stills.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In voormalig @home-gebied heb je een andere ci+ module (en smartcard) nodig dan in voormalig UPC-gebied. Heeft het hier misschien mee te maken?

Op ziggo.nl kun je via een postcode-check kijken of de ci+ module geschikt is.

Wie kan mij helpen???
De verkoper!
Ga terug naar de winkel/webshop met deze klacht.
Is garantie.
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Even getest, dat klopt. Krijg alleen een melding als ik de module uit en in stop.
Maar het vreemd is dus dat als ik de tv fac reset, de ci+ module & kaart herkend EN gevalideerd wordt. Dus het hele concept werkt op zich, maar daarna zegt het no-go.

Even bij ziggo gekeken, geen enkele LG oled 42 is volgens ziggo 'compatibel". Kan het zo zijn dat het na t valideren 't een signaal krijgt vanuit het ziggo HQ wat zegt 'doen we niet'?
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er geen 42 inch geschikt zou zijn.
Ga ermee terug naar de winkel als dit nog kan binnen de herroepingsperiode.
Koop gewoon een 42 inch Benelux model.
OLED42C24LA of OLED42C26LB.

• DIKKEHENK
HoppyF schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:31:
[...]

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er geen 42 inch geschikt zou zijn.
Ga ermee terug naar de winkel als dit nog kan binnen de herroepingsperiode.
Koop gewoon een 42 inch Benelux model.
OLED42C24LA of OLED42C26LB.
Uhm, ook die staan niet bij ziggo als certified.

[Voor 42% gewijzigd door DIKKEHENK op 23-07-2022 14:46]

• Pvd01
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:41:
[...]

[Afbeelding]
In fUPC gebied moet de smartcard aan de module gekoppeld worden. Zie ook https://community.ziggo.n...d-op-internet/td-p/740839

Daarnaast is de quantis niet geschikt voor fUPC

[Voor 3% gewijzigd door Pvd01 op 23-07-2022 14:50]

• DIKKEHENK
Pvd01 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:46:
[...]

In fUPC gebied moet de smartcard aan de module gekoppeld worden. Zie ook https://community.ziggo.n...d-op-internet/td-p/740839
De module die ik er nu in heb heb ik hedenochtend ontvangen Met nieuwe kaart.

Vrees toch echt dat gewoon geen enkel 42 c2 een cert heeft. De recente modellen zijn hardwarematig toch echt t zelfde?
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:41:
[...]

Uhm, ook die staan niet bij ziggo als certified.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou, dat ligt dan aan Ziggo niet aan de TV!
Het gaat om vrij nieuwe modellen.
Technisch gezien moet het gewoon werken bij Benelux modellen.
Als je er niet uitkomt met Ziggo kun je ook nog direct contact opnemen met LG support.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pvd01
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:49:
[...]

De module die ik er nu in heb heb ik hedenochtend ontvangen Met nieuwe kaart.

Vrees toch echt dat gewoon geen enkel 42 c2 een cert heeft. De recente modellen zijn hardwarematig toch echt t zelfde?
Heb je de smartcard en module rechtstreeks bij Ziggo besteld? Je zou dit ook in een TV van een buurman/vrouw kunnen testen. Mocht het dan wel werken, dan is de TV de boosdoener. Werkt het dan ook niet, dan ziggo bellen.

• DIKKEHENK
HoppyF schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Nou, dat ligt dan aan Ziggo niet aan de TV!
Het gaat om vrij nieuwe modellen.
Technisch gezien moet het gewoon werken bij Benelux modellen.
Als je er niet uitkomt met Ziggo kun je ook nog direct contact opnemen met LG support.
ja, maar dat een EU model gekocht bij een dozenschuiver niet perse zou werken lijkt me achterhaald. Vooral ook omdat een land puur een firmware ding is, en niet een hardware matig ding?
Immers, bij het instellen op NL geeft het enkel ziggo als ISP aan. Dus ik vrees echt dat dit via ziggo komt, en het niks met de hardware van de TV te maken heeft.
Ben al met ziggo bezig iig, laat ze eerst maar eens de 42 inch modellen goedkeuren :)

• DIKKEHENK
Pvd01 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Heb je de smartcard en module rechtstreeks bij Ziggo besteld? Je zou dit ook in een TV van een buurman/vrouw kunnen testen. Mocht het dan wel werken, dan is de TV de boosdoener. Werkt het dan ook niet, dan ziggo bellen.
Ding is dat ik nu 3 modules hier getest heb, met inmiddels 2 verschillende kaartjes.

de conclusie is nu toch echt dat ziggo geen enkele 42 C2 heeft gecert . Dus het is nu aan ziggo.
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:54:
[...]

ja, maar dat een EU model gekocht bij een dozenschuiver niet perse zou werken lijkt me achterhaald. Vooral ook omdat een land puur een firmware ding is, en niet een hardware matig ding?
Immers, bij het instellen op NL geeft het enkel ziggo als ISP aan. Dus ik vrees echt dat dit via ziggo komt, en het niks met de hardware van de TV te maken heeft.
Ben al met ziggo bezig iig, laat ze eerst maar eens de 42 inch modellen goedkeuren :)
Daar ben ik niet zo zeker van.
Er zitten wel degelijk hardware verschillen tussen de diverse EU en Benelux modellen.
De firmware is veelal gelijk. Dat kun je ook zien als je de laatste versie opzoekt en kijkt voor welk model deze firmware geschikt is.
Waar je probleem precies zit is op afstand lastig te bepalen.
Probeer eens of je een module/card met buren of vrienden in je woonplaats te wisselen.

Ik heb ook wel een zitten prutsen met Ziggo bij iemand met een Samsung TV.
Achteraf bleek de TV en module in orde maar was het signaal soms net te zwak.
Ook heel vervelend. Een Ziggo monteur heeft toen wat moeten vervangen in de meterkast en toen was het in orde. Was voormalig UPC gebied.

• Pvd01
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Ding is dat ik nu 3 modules hier getest heb, met inmiddels 2 verschillende kaartjes.

de conclusie is nu toch echt dat ziggo geen enkele 42 C2 heeft gecert . Dus het is nu aan ziggo.
Persoonlijk geloof ik er niks van dat het iets te maken heeft met het ontbreken van Ziggo-certificering.

Ik vermoed dat het in een gecertificeerde TV ook niet zal werken.

In fUPC-gebied is de module aan de bijgeleverde smartcard gekoppeld. Andere smartcards werken sowieso niet samen met de module.

[Voor 3% gewijzigd door Pvd01 op 23-07-2022 15:05]

• DWinters1979
Ook na 4,5 jaar?

Kon toen extra garantie kopen en dan was het 5 jaar dacht ik, maar die tv koste toen al een vermogen.
HoppyF schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:25:
[...]

De verkoper!
Ga terug naar de winkel/webshop met deze klacht.
Is garantie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
@DIKKEHENK volgens mijn heb je hier in ons land een ....C26LA NL uitvoering nodig?
Ik krijg tenminste een toestel 55G26LA om te reviewen een dezer dagen thuis.

Acties:
  • +1Henk 'm!
DWinters1979 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:05:
Ook na 4,5 jaar?

Kon toen extra garantie kopen en dan was het 5 jaar dacht ik, maar die tv koste toen al een vermogen.

[...]
Ja, ook na 4,5 jaar!
Zoek in dit topic naar garantie dan kom je de diverse claims wel tegen.
Meer specifiek kun je ook in het Shopping topic kijken.
Maar kort gezegd, je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Belangrijk is wel dat de winkel/webshop nog bestaat.
Extra garantie bijkopen is niet nodig tenzij daar nog leuke extra’s bijzitten zoals een verzekering of zoiets.

• DIKKEHENK
Pvd01 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Persoonlijk geloof ik er niks van dat het iets te maken heeft met het ontbreken van Ziggo-certificering.

Ik vermoed dat het in een gecertificeerde TV ook niet zal werken.

In fUPC-gebied is de module aan de bijgeleverde smartcard gekoppeld. Andere smartcards werken sowieso niet samen met de module.
Nou, de module is hedenochtend met een nieuwe card binnengekomen. Dus ik ga er dan vanuit dat dit gekoppeld is. Immers, het komt alletwee via ziggo.
Signaal is ook prima ( sterkte 92 % kwaliteit 100 % op de 474000 ) , een gewone decoder heeft nergens last van, en NED 1 2 3 komen prima binnen, digitaal.

het enige wat niet klopt is als je naar ziggo gaat, geen enkel C2 42" een groen certificatie licht geeft

• DIKKEHENK
dinandus schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:16:
@DIKKEHENK volgens mijn heb je hier in ons land een ....C26LA NL uitvoering nodig?
Ik krijg tenminste een toestel 55G26LA om te reviewen een dezer dagen thuis.
ook die 42" geeft een nogo bij ziggo wat betreft certificatie. En ook de 55" 55G26LA geeft een nogo.

[Voor 6% gewijzigd door DIKKEHENK op 23-07-2022 15:28]

• Pvd01
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:24:
[...]

ook die 42" geeft een nogo bij ziggo wat betreft certificatie. En ook de 55" 55G26LA geeft een nogo.
En mijn C1 gaf bij aanschaf ook een “nogo“ en toch werkte het vanaf het begin….

Probeer de tip van HoppyF nou gewoon eens: Wissel de module met smartcard eens uit met de buren/vrienden uit de buurt. Werkt de combinatie wel in een andere TV?-> TV is vermoedelijke boosdoener.
Werkt het niet?-> Ziggo heeft z’n zaakjes niet voor elkaar.

Succes!

[Voor 3% gewijzigd door Pvd01 op 23-07-2022 15:34]

• DWinters1979
Thanks, ik ga ze volgende week f bellen.
Inmiddels heb ik de tv weer aan de praat gekregen. Echter blijft de pixelrefresher continue draaien, is volgens mij ook niet goed.
HoppyF schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:17:
[...]

Ja, ook na 4,5 jaar!
Zoek in dit topic naar garantie dan kom je de diverse claims wel tegen.
Meer specifiek kun je ook in het Shopping topic kijken.
Maar kort gezegd, je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Belangrijk is wel dat de winkel/webshop nog bestaat.
Extra garantie bijkopen is niet nodig tenzij daar nog leuke extra’s bijzitten zoals een verzekering of zoiets.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Zogauw ik de 55G2 binnen heb zal ik ook even proberen, heb 3 modules en werkende kaarten in gebruik, naast de Next.
DWinters1979 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:41:
Thanks, ik ga ze volgende week f bellen.
Inmiddels heb ik de tv weer aan de praat gekregen. Echter blijft de pixelrefresher continue draaien, is volgens mij ook niet goed.

[...]
Hoe zie je dat de pixel refresher (nog) loopt?
Je krijgt geen beeld of nu wel wat te zien?
Anders inderdaad contact opnemen met de winkel.

• DWinters1979
Ja dat geklik van de tv en dat gaat uren door.
Als ik deze dan aanzet krijg ik de melding dat de pixelrefresher voortijdig gestopt is.
HoppyF schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Hoe zie je dat de pixel refresher (nog) loopt?
Je krijgt geen beeld of nu wel wat te zien?
Anders inderdaad contact opnemen met de winkel.

• pwh53

Wie kan mij helpen???
heb je nooit een melding op de tv gehad om de voeding te laten vervangen ?
https://www.lg.com/nl/ond...ijken/NLNTC20201029150816

• DWinters1979
Ja die is in 2020 vervangen
pwh53 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:06:
[...]

heb je nooit een melding op de tv gehad om de voeding te laten vervangen ?
https://www.lg.com/nl/ond...ijken/NLNTC20201029150816

Acties:
  • +2Henk 'm!
DWinters1979 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:27:
Ja dat geklik van de tv en dat gaat uren door.
Als ik deze dan aanzet krijg ik de melding dat de pixelrefresher voortijdig gestopt is.

[...]
Helaas, niet goed dus.
Gewoon bellen maandag met de verkoper want dit is een duidelijk defect en geen vage klacht.
Als het een (voor hier) bekende verkoper is zal dit vast wel opgelost gaan worden.
Je hoeft de naam van de winkel niet te noemen maar meestal werken ze wel mee.
Zo niet moet je wat vasthoudender worden en ze per e-mail aanschrijven.
Laat je in ieder geval niet afschepen.
Je TV was duur genoeg om er jaren probleemloos van te kunnen gaan genieten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:32:
Klopt, het zal steeds minder worden.
Major_ton schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:05:
De 2021 modellen zijn nu inderdaad snel op aan het gaan en naar verwachting gaat de voorraad van de 2022 modellen ook niet echt top worden. Het is nog maar de vraag wat de prijs erosie gaat doen de komende 9 maanden. Als je nog een (goede) deal voor een C1 wilt maken kan je Smits in Arnhem eens proberen. Die hebben groots ingekocht en mogelijk hebben zij nog voorraad en anders is hun meerprijs voor een C2 de moeite waard voor wat je extra krijgt. Niet mailen, maar bellen.
Wel jammer. Handige periode dus dat onze huidige TV er mee op houdt. :P
Als het een paar maanden eerder was gebeurd (hoewel de TV toen al problemen had die waarschijnlijk al de eerste tekenen van voedingsprobleem waren) hadden we gebruik kunnen maken van de mooie deals die toen langskwamen.
En als het over een half jaar o.i.d. was gebeurd hadden we misschien iets met Black Friday o.i.d. of de nieuwe modellen een deal kunnen pakken.
Op nl.pepper.com zie je die OLED's (A1 t/m C1) ook niet meer langskomen, in het verleden heel vaak.

Alle genoemde modellen (de 48" en 55" van de A1, B1 en C1 series) zitten overal nu tussen de €900 en €1000 en dat is eerlijk gezegd qua gewenste prijs al (te) hoog, zeker met de deals van de afgelopen maanden in het achterhoofd. Een upgrade naar de C2 gaat qua prijs 'm dus zeker niet worden.

We zingen het nog wel een week of wat uit zonder TV (TV is al een paar weken stuk; nu online/laptop/smartphone TV kijken) maar anders ga ik denk ik maar rondkijken naar een non-OLED TV.
Een upgrade t.o.v. de huidige zal het sowieso wel zijn, OLED of niet. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DWinters1979
Ik hou jullie op de hoogte.
HoppyF schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Helaas, niet goed dus.
Gewoon bellen maandag met de verkoper want dit is een duidelijk defect en geen vage klacht.
Als het een (voor hier) bekende verkoper is zal dit vast wel opgelost gaan worden.
Je hoeft de naam van de winkel niet te noemen maar meestal werken ze wel mee.
Zo niet moet je wat vasthoudender worden en ze per e-mail aanschrijven.
Laat je in ieder geval niet afschepen.
Je TV was duur genoeg om er jaren probleemloos van te kunnen gaan genieten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Piet91 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 01:13:
[...]

[...]

Wel jammer. Handige periode dus dat onze huidige TV er mee op houdt. :P
Als het een paar maanden eerder was gebeurd (hoewel de TV toen al problemen had die waarschijnlijk al de eerste tekenen van voedingsprobleem waren) hadden we gebruik kunnen maken van de mooie deals die toen langskwamen.
En als het over een half jaar o.i.d. was gebeurd hadden we misschien iets met Black Friday o.i.d. of de nieuwe modellen een deal kunnen pakken.
Op nl.pepper.com zie je die OLED's (A1 t/m C1) ook niet meer langskomen, in het verleden heel vaak.

Alle genoemde modellen (de 48" en 55" van de A1, B1 en C1 series) zitten overal nu tussen de €900 en €1000 en dat is eerlijk gezegd qua gewenste prijs al (te) hoog, zeker met de deals van de afgelopen maanden in het achterhoofd. Een upgrade naar de C2 gaat qua prijs 'm dus zeker niet worden.

We zingen het nog wel een week of wat uit zonder TV (TV is al een paar weken stuk; nu online/laptop/smartphone TV kijken) maar anders ga ik denk ik maar rondkijken naar een non-OLED TV.
Een upgrade t.o.v. de huidige zal het sowieso wel zijn, OLED of niet. :P
Ik weet niet wat je budget precies is want je noemt 900/1000 als bovengrens maar als ik jou was zou een een 55C1 nemen.
Zit op €899 dus dat lijkt mij een mooie prijs.
@Major_ton heeft het al gezegd, probeer anders Smits Arnhem, Hofma en Kamera Express even om de actuele prijzen en voorraad te bepalen.
https://www.kamera-express.nl/lg-oled55c16la-12360824

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Volkert
Heel graag.

Ik ken het verhaal van Mr. Frank Visser over "wettelijke garantie" in theorie, maar in de praktijk heb ik alleen nog maar "sorry, de garantietermijn is verstreken" gehoord.

Hoe ver moet je daar in gaan om je gelijk te krijgen? Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn natuurlijk twee totaal verschillende dingen.

En dat dan voor een TV die na bijna 5 jaar economisch eigenlijk al heel ver afgeschreven is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Volkert schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Heel graag.

Ik ken het verhaal van Mr. Frank Visser over "wettelijke garantie" in theorie, maar in de praktijk heb ik alleen nog maar "sorry, de garantietermijn is verstreken" gehoord.

Hoe ver moet je daar in gaan om je gelijk te krijgen? Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn natuurlijk twee totaal verschillende dingen.

En dat dan voor een TV die na bijna 5 jaar economisch eigenlijk al heel ver afgeschreven is.
Je bent helaas niet goed geïnformeerd.
Deze discussie is hier al tientallen keren gevoerd.
Gebruik de ZOEK functie anders even.
De economische levensduur vwb garantie is minimaal 6 jaar.
Gelijk hebben en krijgen is een bekend fenomeen.
In 99,99% van de gevallen komt er echter geen rechtszaak aan te pas.
Voor die tijd heeft de verkoper/winkel al lang zijn conclusie getrokken.
1. Leg de garantie claim bij de verkoper, telefonisch of per e-mail
2. Wil de verkoper niet meewerken dan stel je hem in gebreke officieel per e-mail/brief.
3. Werkt hij dan nog steeds niet mee ga je naar de Geschillencommissie (mits de verkoper bij een dergelijke organisatie aangesloten is bv een keurmerk als Thuiswinkel maar er zijn er nog meer).
4. Is hij niet ergens aangesloten begin je over een dagvaarding enz.

Daarna is het niet iets voor dit topic meer maar kijk dan verder ook in het Shopping Topic anders begint de discussie hier weer opnieuw en dat is ook niet nodig.

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 16:10
YouTube: Is Your OLED TV Showing These Weird Anomalies? Here's How to Fix Them.

Zijn er ook medeTweakers die hier ook last van hebben?
Mij viel het vooral op na de laatste software update 4.10. (LG CX)
Zou het firmware issue kunnen zijn?
Het gaat mij om de eerste"Anomalie".

[Voor 26% gewijzigd door sn0ww op 25-07-2022 09:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
@sn0ww Is niks nieuws, geen firmware issue en is de laatste tijd vaker voorbij gekomen in dit topic. Zoek maar eens op ASBL. Als het je stoort kan je het met een aanpassing in het servicemenu verhelpen. Heb zelf deze aanpassing enige tijd geleden gemaakt (ook een CX) en ik heb er dan ook geen last meer van.

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-09 13:19
Stoefert schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding]

De maatvoering kun je zien op de liniaal aan de linker- en bovenzijde. De kabelgoot aan de (rechter) linkerzijde van de TV zit tussen de 148 en 162 cm en is dus 14 cm breed.

De muur waarop mijn G2 komt is BIJNA af, zoals je kunt zien op de foto zit het kabelgootje aan de linkerzijde. Ik heb 20 cm vanaf de zijkant aangehouden voor het gat, waardoor alles netjes naar onderen loopt.
Het stroompunt voor de TV zit direct naast de kabelgoot omdat de power supply kabel slechts 1,5 meter is. Als je die vanaf TV naar links moet begeleiden en vervolgens weer terug naar het midden kom je snoer te kort... echt een waardeloos ontwerp! En de kabel kan niet onderlangs via het midden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je ondertussen al verder met het ophangen van je tv? Ben erg benieuwd hoe dit is gegaan en of er nog zaken zijn om aan te denken.

• DIKKEHENK
Pvd01 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:33:
[...]

En mijn C1 gaf bij aanschaf ook een “nogo“ en toch werkte het vanaf het begin….

Probeer de tip van HoppyF nou gewoon eens: Wissel de module met smartcard eens uit met de buren/vrienden uit de buurt. Werkt de combinatie wel in een andere TV?-> TV is vermoedelijke boosdoener.
Werkt het niet?-> Ziggo heeft z’n zaakjes niet voor elkaar.

Succes!
Yep, de tv ( software aldus ziggo ) is de boosdoener aldus ziggo. Volgens LG is specifiek mijn model/typenmr uitermate geschikt voor ziggo. ( de instellingen/preset van de firmware deed dat reeds vermoeden )

Volgens ziggo gaat de verificatie niet goed, volgens de TV zelf wel. Kastje muur.

Het vreemd is ook dat ziggo komt met de optie monteur, om andere instellingen /kaarten en modules te proberen. Terwijl er hier 3 modules liggen met 2 kaarten, en je aan de echte instelling ( buiten een technisch service menu ) niet bijster veel kan veranderen.
Dus als een monteur zou komen ligt het plots niet aan de hardware maar is het een combi van mod/kaart/instellingen.

vaag verhaal dit.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:06
R0y. schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:48:
[...]

Zelfde verhaal op mijn c8 icm Denon x1600 receiver. Alles gereset, HDMI kabel vervangen. Niks. Zie de receiver was als HDMI video input maar geen audio via de TV te krijgen. Speel ik iets af van of richting de receiver geen probleem.

Receiver ook al eens van de stroom gehaald maar dat doet weinig. Heb het wel weer voor elkaar gekregen om de receiver te bedienen met de ab van de TV maar helaas geen audio.
Ik zet gisteren de tv aan, ineens geluid over mijn receiver, schakelde ook netjes naar andere input als ik dit deed op de TV..7(8)7

Meerdere malen het ding aan en uit gezet en het lijkt allemaal weer te werken. Wat heb ik vooraf geprobeerd wat daarna niet direct iets veranderde:
- TV naar fabrieksinstellingen
- Receiver naar fabrieksinstellingen
- Andere HDMI kabel
- ARC/CEC op beide devices uit/aan
- Stroom van beide devices
- Veel bier drinken

Dus wat het nu was… ik hoop dat het gewoon allemaal zo blijft werken. :)

• pwh53
DIKKEHENK schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:12:
[...]

Yep, de tv ( software aldus ziggo ) is de boosdoener aldus ziggo. Volgens LG is specifiek mijn model/typenmr uitermate geschikt voor ziggo. ( de instellingen/preset van de firmware deed dat reeds vermoeden )

Volgens ziggo gaat de verificatie niet goed, volgens de TV zelf wel. Kastje muur.

Het vreemd is ook dat ziggo komt met de optie monteur, om andere instellingen /kaarten en modules te proberen. Terwijl er hier 3 modules liggen met 2 kaarten, en je aan de echte instelling ( buiten een technisch service menu ) niet bijster veel kan veranderen.
Dus als een monteur zou komen ligt het plots niet aan de hardware maar is het een combi van mod/kaart/instellingen.

vaag verhaal dit.
heb je jouw module al getest op een andere tv?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:05

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

R0y. schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:27:
[...]
Dus wat het nu was… ik hoop dat het gewoon allemaal zo blijft werken. :)
Het leed dat HDMI CEC heet....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DIKKEHENK
pwh53 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:39:
[...]

heb je jouw module al getest op een andere tv?
Nee, dat wordt ook nergens aangeraden. ( behalve hier ). Heb 3 modules en 2 kaarten hier. Dit ligt bij ziggo.

[Voor 10% gewijzigd door DIKKEHENK op 26-07-2022 10:59]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pwh53
DIKKEHENK schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Nee, dat wordt ook nergens aangeraden. ( behalve hier ). Heb 3 modules en 2 kaarten hier. Dit ligt bij ziggo.
dan weet je in ieder geval zeker of je het wel of niet goed doet en/of het wel of niet werkt, en het praat dan ook wat makkelijker met de winkel of de monteur, op de duitse niet gecertificeerde modellen werkt de ziggo-module al jaren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:08
Vrouwen hè.. het gaat de g2 worden, maaaar vrouwlief gaat op een bepaald moment wel even de zijkanten wrappen. Want dat zilvergrijze kan niet. Dat moet donkergrijs of zwart zijn…

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

pwh53 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:00:
[...]

dan weet je in ieder geval zeker of je het wel of niet goed doet en/of het wel of niet werkt, en het praat dan ook wat makkelijker met de winkel of de monteur, op de duitse niet gecertificeerde modellen werkt de ziggo-module al jaren.
@DIKKEHENK
Zou het inderdaad ook zo doen even met de modules en smartcard naar buren/vrienden/familie in de buurt die ook Ziggo hebben.
Het blijft anders een kastje naar de muur verhaal en bellen met Ziggo maakt je ook niet veel wijzer.
Een Ziggo monteur zal ook niet helpen en als je pech hebt krijg je de rekening daarvan ook nog.
Voorkom dit liever.

• Volkert
Jeeee!

Vandaag nog even voor de grap Videoland (V1) op mijn OLED65C2 geprobeerd en hij doet het opeens!

Dus oude app gedeïnstalleerd en nieuwste geïnstalleerd.

Blijkbaar hebben ze dan toch iets aangepast.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Vandaag ineens verschijnt deze melding om de paar seconden in beeld, ik kan het niet uitzetten.
Mijn LG CX heeft een jailbreak om Youtube reclameloos te kunnen kijken, en ik weet dat het met die jailbreak te maken heeft.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
absrnd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:19:
Vandaag ineens verschijnt deze melding om de paar seconden in beeld, ik kan het niet uitzetten.
Mijn LG CX heeft een jailbreak om Youtube reclameloos te kunnen kijken, en ik weet dat het met die jailbreak te maken heeft.

[Afbeelding]
even zoeken op google op die term, heb ik een poos geleden ook moeten doen. Er is een optie die je om moet zetten, maar ik weet zo snel niet welke. Maar ik heb het op die manier vrij snel gevonden destijds.

/edit: als ik moet gokken is het in homebrew, instellingen, de failsafe mode uitzetten. Maar weet het niet 100% zeker.

[Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-07-2022 18:31]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:42:
Vrouwen hè.. het gaat de g2 worden, maaaar vrouwlief gaat op een bepaald moment wel even de zijkanten wrappen. Want dat zilvergrijze kan niet. Dat moet donkergrijs of zwart zijn…
M.a.w. de huidige inmiddels afgezaagde 1000 in 1 dozijnsmaak 'alles moet (mat) antraciet' volgend, die over 5 jaar trouwens weer anders is, en dan moeten al die mensen opeens weer een zilvergrijs kleurtje, of wit maakt een come-back. 8)7 :P
absrnd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:19:

[Afbeelding]
Ik heb geen ge-jailbreakte TV maar dit ziet eruit als een gewoon Linux commando.
Gebruik dus een laptop/PC, zet daar Putty op en maak een Telnet verbinding naar je TV (het IP adres).
Verwijder dan het genoemde bestand met het rm commando.
(rm /var/Luna/preferences/webosbrew_failsafe)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuhr89
Cap schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:39:
[...]

M.a.w. de huidige inmiddels afgezaagde 1000 in 1 dozijnsmaak 'alles moet (mat) antraciet' volgend, die over 5 jaar trouwens weer anders is, en dan moeten al die mensen opeens weer een zilvergrijs kleurtje, of wit maakt een come-back. 8)7 :P
Tja, iets met hete soep en serveren… ik moet het nog maar zien. Ik snap haar ergens wel. Interieurtechnisch past het beter bij ons. Denk dat het een kwestie van wennen is. Tv komt op een thin405 beugel, aangezien ik geen gebruik kan maken van de meegeleverde beugel. Dan zit hij als of heel dicht op de muur.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
Mijn 65C9 heeft nog firmware firmware 05.10.90 alleen als ik op Updates controleren klik dan zijn er geen updates beschibaar terwijl 05.20.35 uit is. Waarom krijg ik geen OTA updates meer?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kuhr89 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:06:
[...]

Tja, iets met hete soep en serveren… ik moet het nog maar zien. Ik snap haar ergens wel. Interieurtechnisch past het beter bij ons. Denk dat het een kwestie van wennen is. Tv komt op een thin405 beugel, aangezien ik geen gebruik kan maken van de meegeleverde beugel. Dan zit hij als of heel dicht op de muur.
Waarom gebruik je de meegeleverde muurbeugel van de G2 niet?
Daarmee zit je TV strak tegen de muur en zijn de zijkanten ook minder zichtbaar.

• Damien Cockaert
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 17:48
Zijn er nog mensen die problemen hebben met hun optische uitgang van de 55c8pla? Ik hoor om de zoveel tijd een tik/kraak/onderbreking in het geluid. Gisteren het moederbord van tv vervangen, zelfde probleem. Mijn opstelling is sinds kort beperkt geworden, enkel een TV LG 55C8PLA, een Digibox van Telenet, hoofdtelefoon Sennheiser RS175 en een Google Chromecast Ultra 4K. Het probleem doet zich enkel voor via de optische uitgang van mijn tv, via de optische uitgang van mijn digibox hoor ik het niet. De RS175 heeft ook een analoge ingang, daar hoor ik ook de kraak niet. Ik verkies de optical out van tv zodat ik alle content kan horen zonder te moeten switchen. Een hoofdtelefoon is van belang wegens hardhorigheid. Wie ooh wie wil dit eens testen op zijn 55c8. In een liedje of een video van 4min met constant geluid zou je het meerdere keren moeten horen... Alvast bedankt hoor!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 10:29
Damien Cockaert schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:48:
Zijn er nog mensen die problemen hebben met hun optische uitgang van de 55c8pla? Ik hoor om de zoveel tijd een tik/kraak/onderbreking in het geluid. Gisteren het moederbord van tv vervangen, zelfde probleem. Mijn opstelling is sinds kort beperkt geworden, enkel een TV LG 55C8PLA, een Digibox van Telenet, hoofdtelefoon Sennheiser RS175 en een Google Chromecast Ultra 4K. Het probleem doet zich enkel voor via de optische uitgang van mijn tv, via de optische uitgang van mijn digibox hoor ik het niet. De RS175 heeft ook een analoge ingang, daar hoor ik ook de kraak niet. Ik verkies de optical out van tv zodat ik alle content kan horen zonder te moeten switchen. Een hoofdtelefoon is van belang wegens hardhorigheid. Wie ooh wie wil dit eens testen op zijn 55c8. In een liedje of een video van 4min met constant geluid zou je het meerdere keren moeten horen... Alvast bedankt hoor!
Helaas geen 55c8. Je kan wel even proberen je tv 15min spanningsloos (stekker eruit) te maken. Kan zijn dat je cache beetje vol zit en daardoor problemen geeft. Maar helaas is kraken in kabelsignalen echt een drama om het probleem te vinden :')

• Damien Cockaert
Gisteren bij het moederbord vervangen is die zo'n 30min spanningsloos geweest, ik probeerde ook reeds 3 verschillende optische kabels... :(

• Damien Cockaert
andries98 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Helaas geen 55c8. Je kan wel even proberen je tv 15min spanningsloos (stekker eruit) te maken. Kan zijn dat je cache beetje vol zit en daardoor problemen geeft. Maar helaas is kraken in kabelsignalen echt een drama om het probleem te vinden :')
Gisteren bij het moederbord vervangen is die zo'n 30min spanningsloos geweest, ik probeerde ook reeds 3 verschillende optische kabels... :/

• Kuhr89
HoppyF schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Waarom gebruik je de meegeleverde muurbeugel van de G2 niet?
Daarmee zit je TV strak tegen de muur en zijn de zijkanten ook minder zichtbaar.
Klopt, maar volgens mijn metingen kom ik niet lekker uit met mijn kabelgoot die in de muur zit. Deze zit namelijk relatief hoog en wil niet nog eens gaan zagen in de muur. Met de thin kunnen de kabels net achterlangs.

Zodra ik de tv heb, ga ik eens kijken wat mogelijk is, maar denk dat met de thin het er ook al strak uitziet. Dit is wel de reden waarom ik twijfelde tov de C2. Die oogt weer dunner maar hangt wat verder van de muur. Keuzes, keuzes 😉

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:58
Damien Cockaert schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:48:
Ik gebruik de optische uitgang maar heb geen klachten zoals jij ze omschrijft op mijn C8.

• Damien Cockaert
Wren schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Ik gebruik de optische uitgang maar heb geen klachten zoals jij ze omschrijft op mijn C8.
Met welk apparaat luistert u?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:58
Ik heb er een oude BOSE set op aangesloten, ik zou niet zo snel weten wat het modelnummer is.

• Damien Cockaert
Wren schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:07:
[...]

Ik heb er een oude BOSE set op aangesloten, ik zou niet zo snel weten wat het modelnummer is.
Het zou kunnen dat het moeilijk hoorbaar is via luidsprekers, hmm 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DIKKEHENK
HoppyF schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:25:
[...]

@DIKKEHENK
Zou het inderdaad ook zo doen even met de modules en smartcard naar buren/vrienden/familie in de buurt die ook Ziggo hebben.
Het blijft anders een kastje naar de muur verhaal en bellen met Ziggo maakt je ook niet veel wijzer.
Een Ziggo monteur zal ook niet helpen en als je pech hebt krijg je de rekening daarvan ook nog.
Voorkom dit liever.
No way dat ik hier een monteur voor haal & betaal. Ziggo mag eerst eens de serienummers aan melden, want die zie ik nog niet staan bij mijn overzicht.

verder bieden ze een next mini aan, maar ik heb even geen trek in hun zoveelste speeltje. Gewoon old skoel tv kijken zonder fratsen aub.
Kuhr89 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Klopt, maar volgens mijn metingen kom ik niet lekker uit met mijn kabelgoot die in de muur zit. Deze zit namelijk relatief hoog en wil niet nog eens gaan zagen in de muur. Met de thin kunnen de kabels net achterlangs.

Zodra ik de tv heb, ga ik eens kijken wat mogelijk is, maar denk dat met de thin het er ook al strak uitziet. Dit is wel de reden waarom ik twijfelde tov de C2. Die oogt weer dunner maar hangt wat verder van de muur. Keuzes, keuzes 😉
Aha.
Ja, dat kan lastig zijn met kabelgootjes.
Een Thin muurbeugel is inderdaad ook plat en de TV zelf is al plat.
Optisch gezien is dat dus prima.
Mijn C9 staat verder van de muur maar ook dat hindert niet en ziet er nog steeds prima uit.

• Kuhr89
HoppyF schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:49:
[...]

Aha.
Ja, dat kan lastig zijn met kabelgootjes.
Een Thin muurbeugel is inderdaad ook plat en de TV zelf is al plat.
Optisch gezien is dat dus prima.
Mijn C9 staat verder van de muur maar ook dat hindert niet en ziet er nog steeds prima uit.
Ach nu hangt er een Sony w805c uit 2015 en dat ziet er ook al prima uit. Geen zin om het mijzelf moeilijk te maken, of de tv veel te hoog te moeten hangen. T gaat tenslotte om het beeld

• Donatello__
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09 20:50
Beste Tweakers,

kan iemand mij verschil uitleggen tussen LG C2 OLED42C26LB vs LG C2 OLED42C24LA vs LG C2 OLED42C21LA drie verschillende modellen. ik weet wel tussen 24LA EN 21LA een kwestie van europees of benelux model maar wat is 26LB model? is dat toevallig een nieuwer model met een ander paneel of gewoon zelfde tv maar dan een beige kleur achterkant?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Donatello__ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:21:
Beste Tweakers,

kan iemand mij verschil uitleggen tussen LG C2 OLED42C26LB vs LG C2 OLED42C24LA vs LG C2 OLED42C21LA drie verschillende modellen. ik weet wel tussen 24LA EN 21LA een kwestie van europees of benelux model maar wat is 26LB model? is dat toevallig een nieuwer model met een ander paneel of gewoon zelfde tv maar dan een beige kleur achterkant?
Verschil is zilveren of donker zilveren voet:

pricewatch: LG C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart
pricewatch: LG C2 42" (zilveren voet) Zwart

That's it :)

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
Kuhr89 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Ik had mijn kabelgoot ook te hoog uit laten komen. Liever te hoog dan te laag, ik heb gewoon een extra gat ergens in het midden bij gemaakt. Dit is vrij eenvoudig te doen met een gatenzaag.

T809

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:39
Hallo allemaal mijn lg oled 55c9 wil niet meer aan gaan. Dus je hoort hem wel inschakelen en dan knippert de standby led een aantal keer maar er komt geen beeld. Ik heb uiteraard op internet gezocht wat er aan te doen is maar niks helpt. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft. Ik heb ondertussen de retailer ook ingeschakeld, de tv is een kleine 3 jaar oud dus buiten de fabriek garantie maar ik heb volgens mij nog wel recht op wettelijke garantie. Afwachten wat daar uit komt

• Kuhr89
treative schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 01:25:
[...]

Ik had mijn kabelgoot ook te hoog uit laten komen. Liever te hoog dan te laag, ik heb gewoon een extra gat ergens in het midden bij gemaakt. Dit is vrij eenvoudig te doen met een gatenzaag.
Ja dat is idd altijd een mogelijkheid. Maar aan heb je geen mooie afronding? Hoe heb je dat gat mooi gekregen?

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 20:35
japiesa schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 05:37:
Hallo allemaal mijn lg oled 55c9 wil niet meer aan gaan. Dus je hoort hem wel inschakelen en dan knippert de standby led een aantal keer maar er komt geen beeld. Ik heb uiteraard op internet gezocht wat er aan te doen is maar niks helpt. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft. Ik heb ondertussen de retailer ook ingeschakeld, de tv is een kleine 3 jaar oud dus buiten de fabriek garantie maar ik heb volgens mij nog wel recht op wettelijke garantie. Afwachten wat daar uit komt
Heb ik ook gehad met mijn 55CX. Bleek uiteindelijk een defect moederbord te zijn. Is gerepareerd onder de garantie.

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:39
Thom2289 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Heb ik ook gehad met mijn 55CX. Bleek uiteindelijk een defect moederbord te zijn. Is gerepareerd onder de garantie.
Was die van jou nog wel in de fabrieksgarantie? Is wel lastig was eerst al een heel gedoe om de klantenservice er van te overtuigen dat ik wel degelijk nog recht op garantie heb. Maar diegene mocht natuurlijk niks beslissen en zou het hogerop vragen hoe het zit.

• DIKKEHENK
Donatello__ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:21:
Beste Tweakers,

Intern zijn ze allemaal gelijk, zo heb ik inmiddels uitgevonden. de 21LA alhier heeft een WBE paneel, en is ergens eind maart in Polen gefabriceerd.
Er zitten wat ext verschillen in, maar dat is cosmetisch.

Fantastische tv, en al helemaal als je van een goedkoop uhd LED buisje afkomt!

• Kuhr89
Wel grappig want ik maakte mij wat zorgen over de helderheid. Maar mijn 805c wordt volgens Rtings niet helderder dan 185nits en dat lukt in onze woonkamer prima. Ook overdag op te kijken.

• DWinters1979
Hallo, nou ik heb contact gehad met de verkoper. Die stelde voor om een monteur langs te laten komen, dat
daar zitten uiteraard kosten aan verbonden a 60 euro voorrijkosten en het eerste kwartier “onderzoek”.

Nou voelt dit al helemaal niet goed, want ik vermoed wel weer waar dit heen gaat. Paar honderd euro kwijt aan “onderzoekskosten” en daarna alsnog bot vangen.

Hebben jullie nog tips voor mij?
De pixelrefresher heeft enige tijd na het weekend niet meer gedraaid, dus was blij dat het mogelijk weer goed was, alleen na gisteravond blijft ie weer klikken en is de achterkant vd tv warm.
DWinters1979 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:05:
Ook na 4,5 jaar?

[...]

• Donatello__
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09 20:50
@DIKKEHENK @stin00

Bedankt voor jullie reacties, dat zou mooi zijn want ik weet dat er sommige oled 42 inch WBC panelen heeft wat in C1 en oudere modellen zitten. Ik dacht ene model 26LB eigenlijk enige goed verkrijgbaar is dus daar zal vast nieuwer paneel zitten WBE wat ook in 48 inch en hoger modellen zitten.

LG had gezegd dat er Q2 alle 42 inch modellen een WBE panelen heeft.
japiesa schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Was die van jou nog wel in de fabrieksgarantie? Is wel lastig was eerst al een heel gedoe om de klantenservice er van te overtuigen dat ik wel degelijk nog recht op garantie heb. Maar diegene mocht natuurlijk niks beslissen en zou het hogerop vragen hoe het zit.
Duidelijk defect dus geen twijfel dat dit gerepareerd moet worden.
Leg de claim bij de verkoper en maak duidelijk dat je een kosteloze reparatie verwacht.
Niks coulance of dergelijke kreten, gewoon laten repareren op hun kosten.
Meestal komt CE repair langs voor reparatie aan huis.
DWinters1979 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:01:
Hallo, nou ik heb contact gehad met de verkoper. Die stelde voor om een monteur langs te laten komen, dat
daar zitten uiteraard kosten aan verbonden a 60 euro voorrijkosten en het eerste kwartier “onderzoek”.

Nou voelt dit al helemaal niet goed, want ik vermoed wel weer waar dit heen gaat. Paar honderd euro kwijt aan “onderzoekskosten” en daarna alsnog bot vangen.

De pixelrefresher heeft enige tijd na het weekend niet meer gedraaid, dus was blij dat het mogelijk weer goed was, alleen na gisteravond blijft ie weer klikken en is de achterkant vd tv warm.

[...]
Reparatie kosten zijn voor de verkoper.
Maak dit ook duidelijk. De monteur (meestal CE repair) moet de rekening naar de verkoper sturen.
Niks voorschieten.
Je klacht is duidelijk. De monteur kan ook in het service menu zien hoeveel refresh cycles er geweest zijn.

• pwh53
DWinters1979 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:01:

[...]
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
Kuhr89 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:33:
[...]

Ja dat is idd altijd een mogelijkheid. Maar aan heb je geen mooie afronding? Hoe heb je dat gat mooi gekregen?
Met een goedkope gatenzaag van de ikea.

Ik heb een kunststof ventilatiebuis in mijn betonnen wand geplaatst en daaroverheen gestuct. In mijn geval ging het dus alleen om een paar milimeter gips+kunststof waar ik doorheen moest.

Het zou niet erg zijn als het gat niet zo mooi geworden zou zijn, je TV hangt er toch voor.

T809

• Kuhr89
treative schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:48:
[...]

Met een goedkope gatenzaag van de ikea.

Ik heb een kunststof ventilatiebuis in mijn betonnen wand geplaatst en daaroverheen gestuct. In mijn geval ging het dus alleen om een paar milimeter gips+kunststof waar ik doorheen moest.

Het zou niet erg zijn als het gat niet zo mooi geworden zou zijn, je TV hangt er toch voor.
Klopt, zo eentje heb ik hier ook nog liggen van de Ikea. Bij ons is het idd ook alleen gestuct en kun je daar makkelijk doorheen.

We gaan het zaterdag of zondag eens bekijken en dan zien we wel wat we doen. Goeie tip verder!

• Stimst
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-09 20:12
Ik heb sinds gisteren een LG C2 gekocht; eerste indruk is echt super! Ik heb met installeren erg lopen klooien om mijn KPN ontvanger (Arcadyan HMB2260) en Sonos playbar ook via de afstandsbediening te kunnen bedienen. Zelf niet compleet bedacht maar van verschillende plekken (oa hier) weggeplukt dus ik wil deze even delen zodat iemand anders hier mogelijk ook wat aan heeft.; bij mij werken de volgende instellingen:

KPN ontvanger met HDMI kabel aangesloten
aparaattype: Decoder
Service: KPN
dan kun je met de .../AD/SAP knop je kast aan/uit zetten, tv gids ladenen het menu benaderen.

Sonos PLaybar
verbindingstype: optisch
Apparaattype: Bluetooth/Geluidsbalk
Fabrikant: Sonos (Philips werkte bij mij niet, hetgeen door sonos aangeraden wordt)
Dan nog wel in de Sonos app de afstandsbediening koppelen (Systeem, kamer, instellen afstandsbediening)

TV software 03.11.35

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-09 15:54
Met het IR oogje dat op de C2 is aangesloten neem ik aan?
Pagina: 1 ... 466 ... 474 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee