Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
HoppyF schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Dit werkt (op mijn C9)!
Nooit eerder geweten en gezien wat toch wel opmerkelijk is.
Geen idee waarom dit niet bekend was.

Niets gewijzigd verder, mijn aantal draaiuren (=UTT) staat op 8364.
Loopt aardig op.
Merk jij iets van degradatie in kleuren/helderheid of whatsoever na zoveel draaiuren? Ik ben daar altijd zo benieuwd naar, maar je leest er nauwelijks iets over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
MMaster23 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:32:
Wellicht kunnen jullie meedenken. Een paar maanden terug rond de launch heb ik een 65" G2 gekocht. Na paar weken wachten had ik deze al snel op een tijdelijke stand gezet. Echter wanneer ik het scherm op zwart met vakjes (denk aan Android TV UI, Youtube UI etc), hoor ik duidelijk coil whine uit de TV komen. Wanneer eco mode aan staat (out of the box staat dit aan) maar zonder ECO mode hoor je duidelijk een irritante piep die soms ook in pitch wisselt afhankelijk van de kleur/brightness vraag van het paneel. Ik heb letterlijk honderden settings geprobeerd en andere stroompunten. Zelfs tussendoor ook nog verhuisd, het mag allemaal niet baten.

Winkel heeft een case aangemaakt bij LG Nederland, die kon er weinig mee. LG Korea heeft uiteindelijk besloten dat het zo hoort en de case gesloten mag worden. De winkel vond dat gelukkig ook onzin dus op aandringen, heeft de repair-tussenpartij namens LG de voeding vervangen. Resultaat: De whine is alleen maar erger geworden!

De winkel geeft mij nu drie opties.. Koop ongedaan maken, geld terug. Samsung QD-OLED of Sony QD-OLED (waarbij deze 1000 euro duurder is, niet leverbaar is en de winkel zeer terughoudend is qua Sony software). Ik had bewust de G2 gekozen ivm sleek-looks, gewoon goed beeld, Dolby Vision en niet te vervelende UI. Maar de winkel wil geen 2e G2 opsturen.

Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben met hun LG OLEDs?
Apart verhaal. Maar als je gewoon je geld terugkrijgt dan bestel je de TV toch bij een andere aanbieder? Dan heb je ook nog weer 14 dagen bedenktijd om te kijken of de nieuwe het probleem ook heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolderik
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
Nee uit mijn 55g2 komt geen rare geluiden.bij geluid uit is deze helemaal stil.
Gewoon geld terug vragen en tv bij andere winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 06:38:
[...]

Apart verhaal. Maar als je gewoon je geld terugkrijgt dan bestel je de TV toch bij een andere aanbieder? Dan heb je ook nog weer 14 dagen bedenktijd om te kijken of de nieuwe het probleem ook heeft.
Inderdaad.
Zo zou ik het ook doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:01
DutchOwnage schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:27:
[...]

Merk jij iets van degradatie in kleuren/helderheid of whatsoever na zoveel draaiuren? Ik ben daar altijd zo benieuwd naar, maar je leest er nauwelijks iets over.
Aan mijn 65B6 uit 2016 met VEEL uren op de teller merk ik 0,0 degradatie in kleuren en helderheid. Wij hebben er nog veel plezier van op de slaapkamer.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Major_ton schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Aan mijn 65B6 uit 2016 met VEEL uren op de teller merk ik 0,0 degradatie in kleuren en helderheid. Wij hebben er nog veel plezier van op de slaapkamer.
Het echte plezier begint waarschijnlijk pas als de LG OLED uit staat. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:41
This discussion is useless without measurements :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

coil whine uit de TV

Ik kan je alleen een 720p/1080i Plasma TV van LG uit 2006 of zo aanbieden als het gaat om coilwhine en LG :)
dafmay schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:06:

Ja ja een hoop gewauwel maar geef toe je wilde gewoon het plaatje posten. >:)
HA! Grapjas! :o :D

Maar NEE :P

Zocht eigenlijk een tabel met zowel "Beeldschermen Kelvin waardes" als "Lichtbronnen Kelvin waardes" en helaas kreeg ik die zo 1,2,3, effe niet tevoorschijn getoverd, terwijl ik zeker weet dat die er zijn! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deleon78 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:55:
This discussion is useless without measurements :)
Ja, zoiets.
Echter 99,99% heeft geen (dure) meetapparatuur om nauwkeurig verschillen te kunnen vaststellen.
Dan doen we dus gewoon op het oog.
Nee, ik ga ook geen YouTube video’s met allerlei kleuren en testpatronen afspelen als hier geen aanleiding toe is. Uitgebreide metingen laat ik aan professionals en reviewers als Vincent Teoh over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:44
Zelfde TV en herken hier niets van..
Wellicht kunnen jullie meedenken. Een paar maanden terug rond de launch heb ik een 65" G2 gekocht. Na paar weken wachten had ik deze al snel op een tijdelijke stand gezet. Echter wanneer ik het scherm op zwart met vakjes (denk aan Android TV UI, Youtube UI etc), hoor ik duidelijk coil whine uit de TV komen. Wanneer eco mode aan staat (out of the box staat dit aan) maar zonder ECO mode hoor je duidelijk een irritante piep die soms ook in pitch wisselt afhankelijk van de kleur/brightness vraag van het paneel. Ik heb letterlijk honderden settings geprobeerd en andere stroompunten. Zelfs tussendoor ook nog verhuisd, het mag allemaal niet baten.

Winkel heeft een case aangemaakt bij LG Nederland, die kon er weinig mee. LG Korea heeft uiteindelijk besloten dat het zo hoort en de case gesloten mag worden. De winkel vond dat gelukkig ook onzin dus op aandringen, heeft de repair-tussenpartij namens LG de voeding vervangen. Resultaat: De whine is alleen maar erger geworden!

De winkel geeft mij nu drie opties.. Koop ongedaan maken, geld terug. Samsung QD-OLED of Sony QD-OLED (waarbij deze 1000 euro duurder is, niet leverbaar is en de winkel zeer terughoudend is qua Sony software). Ik had bewust de G2 gekozen ivm sleek-looks, gewoon goed beeld, Dolby Vision en niet te vervelende UI. Maar de winkel wil geen 2e G2 opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:06
Ik dacht dat ik alles correct had ingesteld met mijn nieuwe lg oled model 2022. Heb er een apple tv 4k, ps5 en telenet tv box aanhangen. Probleem wat ik nu echter heb is als ik bv de tv aanzet, ook de apple tv, telenet en ps5 tegelijk aangaan wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik lijk echter de oplossing niet te vinden. Kan iemand me op weg zetten? Schakel ik bv de apple tv uit gaat de tv zelf ook uit terwijl ik mss nog even tv wil kijken op mijn tv box… het lijkt gewoon niet correct ingesteld

[ Voor 17% gewijzigd door Rebbelx op 13-07-2022 06:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
Ik weet niet of het hier hoort, maar heb een C1 met een LG soundbar.
Tot gister alles goed - doe vandaag de TV aan, geen geluid. Alles staat goed (arc) maar als ik volume knop gebruik van de TV krijg ik een mute symbol op de TV. de soundbar reageerd wel op zn eigen afstandsbediening. Ooit ergens gelezen dat het door de HDMI kabel kan komen, net even een nieuwe die ik nog had liggen gebruikt - same issue. ik kan in settings niet 1 2 3 wat vinde. TV speakers werkt wel dus temp fix. Iemand een idee?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

4v4t4r schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:19:
Tot gister alles goed - doe vandaag de TV aan, geen geluid. Alles staat goed (arc) maar als ik volume knop gebruik van de TV krijg ik een mute symbol op de TV. de soundbar reageerd wel op zn eigen afstandsbediening. Ooit ergens gelezen dat het door de HDMI kabel kan komen, net even een nieuwe die ik nog had liggen gebruikt - same issue. ik kan in settings niet 1 2 3 wat vinde. TV speakers werkt wel dus temp fix. Iemand een idee?
druk op de mute knop op je LG AB. En dan nog eens op de mute knop.
heb dit ook af en toe met mijn soundbar, zal wel een CEC issue zijn.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat het al goed gewerkt heeft is dit vreemd.
Kan dus niet de kabel zijn.
Controleer even of ARC goed staat en deze niet op eARC.
Anders even een koude start doen, stekker er 15 minuten uit en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
Ff tv geluidinstellingen kiezen voor speaker en dan weer hdmi en earc aan en uit zetten.
Wat ook welles gebeurt.. Dat je handmatig je soundbar weer op hdmi/arc moet zetten.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
daffie82 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:54:
[...]

druk op de mute knop op je LG AB. En dan nog eens op de mute knop.
heb dit ook af en toe met mijn soundbar, zal wel een CEC issue zijn.
Ga ik proberen straks !
HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Omdat het al goed gewerkt heeft is dit vreemd.
Kan dus niet de kabel zijn.
Controleer even of ARC goed staat en deze niet op eARC.
Zal zo even kijken :)
mucuracat schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:44:
[...]

Ff tv geluidinstellingen kiezen voor speaker en dan weer hdmi en earc aan en uit zetten.
Wat ook welles gebeurt.. Dat je handmatig je soundbar weer op hdmi/arc moet zetten.
Dit wel al gedaan. Hielp niet helaas

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jankey11
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:30
Hier ook een LG Soundbar maar dan met een CX. Heb dit probleem ook sporadisch. Bij mij helpt het altijd als ik de soundbar even van het stroom haal. Pakt daarna altijd gelijk het signaal weer.

Het aanpassen van de instellingen op de tv naar een ander kanaal en dan weer terug lost bij mij enkel het probleem op als de soundbar van ARC naar Optical gesprongen is. Wie die combinatie van ARC/Optical bedacht heeft gebruikt dit zelf in ieder geval niet , dat is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een Sonos arc en had in het begin ook problemen met het geluid naar de Sonos. Ik gebruikte dan de opdracht Simplink van de TV. Geen idee welke knop het is op de a.b. van de LG. Ik gebruik nl. een Harmony remote. Simplink lijkt te werken als een soort reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-09 22:07
Heb ik ook gehad (gisteren): Alleen dan met een Onkyo receiver. De oplossing was om de receiver even stroomloos te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:36:
Jankey11 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:26:
Bij mij helpt het altijd als ik de soundbar even van het stroom haal.
Pvd01 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:16:
De oplossing was om de receiver even stroomloos te maken.
Dat jullie daarmee genoegen nemen! :X Ik zou dat na 3 keer echt helemaal zat zijn en klagen bij de betrokken fabrikanten! :| :/

Geen oplossing binnen een redelijke tijd ?! Terug naar de winkel ermee! })
Rebbelx schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 06:33:
Ik dacht dat ik alles correct had ingesteld met mijn nieuwe lg oled model 2022. Heb er een apple tv 4k, ps5 en telenet tv box aanhangen. Probleem wat ik nu echter heb is als ik bv de tv aanzet, ook de apple tv, telenet en ps5 tegelijk aangaan wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik lijk echter de oplossing niet te vinden. Kan iemand me op weg zetten? Schakel ik bv de apple tv uit gaat de tv zelf ook uit terwijl ik mss nog even tv wil kijken op mijn tv box… het lijkt gewoon niet correct ingesteld
Dit is je oplossing :
Jos-P schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:43:
Ik gebruik een Harmony remote.
Maar bepaalde personen in dit topic willen daar niks over horen en denken dat het vreselijke hippe maar vooral ook brakke HDMI CEC de beste uitvinding aller tijden is en zo... ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-09 22:07
nero355 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:29:

Dat jullie daarmee genoegen nemen! :X Ik zou dat na 3 keer echt helemaal zat zijn en klagen bij de betrokken fabrikanten! :| :/
Ik ben het helemaal met je eens. Maar dit was (voor mij) pas de eerste keer.

[ Voor 35% gewijzigd door Pvd01 op 13-07-2022 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Probleem bij dit soort verstoring is dat lastig is om aan te geven welk apparaat "schuldig" is.
Dat hoeft beslist niet de LG te zijn namelijk.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:26
Dit is je oplossing :

[...]

Maar bepaalde personen in dit topic willen daar niks over horen en denken dat het vreselijke hippe maar vooral ook brakke HDMI CEC de beste uitvinding aller tijden is en zo... ;(
[/quote]

Geheel met je eens, met een Harmony remote kun je alles helemaal naar eigen hand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SED schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:03:
Probleem bij dit soort verstoring is dat lastig is om aan te geven welk apparaat "schuldig" is.
Dat hoeft beslist niet de LG te zijn namelijk.
Klopt, maar het is afhankelijk van de HDMI Handshake en het HDMI-CEC gedoe dat daarin zit en IMHO mag je als iemand die voor zulke dure apparatuur een flink bedrag heeft betaald best wel tegen alle betrokken fabrikanten zeggen : "Zoek het maar uit! Jullie probleem!" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:13
nero355 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:49:
[...]

Klopt, maar het is afhankelijk van de HDMI Handshake en het HDMI-CEC gedoe dat daarin zit en IMHO mag je als iemand die voor zulke dure apparatuur een flink bedrag heeft betaald best wel tegen alle betrokken fabrikanten zeggen : "Zoek het maar uit! Jullie probleem!" :)
Je mag dat best tegen de fabrikanten zeggen, maar in alle eerlijkheid kan ik nu al voorspellen wat de reactie van de fabrikanten gaat zijn...
Verwacht in ieder geval niet dat er ook maar één iets van een onderzoek gaat instellen.
Mijn vorige tv (Sony 2015) verloor ook af en toe de audio return sync. met onze Onkyo receiver. Het geluid liep dan een halve seconde uit sync. of was helemaal weg. Soms hielp het om de tv van de spanning te halen, soms moest de receiver even uit.
Het lijkt er op dat het HDMI-CEC en HDMI-ARC protocol niet helemaal waterdicht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
dennisfr schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 06:56:
[...]

Het lijkt er op dat het HDMI-CEC en HDMI-ARC protocol niet helemaal waterdicht zijn.
Dat klopt wel. alle fabrikanten geven er een andere draai aan en implementeren het op verschillende wijze en noemen het ook anders:

Samsung: Anynet+
Sony: Bravia Sync / Control
LG: SimpLink
Philips: EasyLink
Panasonic: Viera Link
Yamaha: HDMI Control
Denon / Marantz: HDMI Control / CEC
Onkyo: RIHD (CEC)
PlayStation: HDMI Device Link

RU heeft er een artikel over. Best verhelderend

Fabrikanten kunnen de HDMI-CEC functie namelijk inzetten (implementeren) op de manier zoals zij dat willen. Ze kunnen zelf aanpassingen doen en dus bepaalde voordelen zoals hierboven genoemd beperken of zelfs weghalen. Ook kunnen ze de manier van communiceren aanpassen waardoor de HDMI-CEC functie van het ene apparaat het signaal van het andere apparaat soms niet (helemaal) begrijpt. Dit laatste komen we vaker tegen wanneer een tv van merk A moet communiceren met bijvoorbeeld een receiver of settopbox van merk B.

https://www.ruconnected.nl/hdmi-cec/

Zolang er geen standaard is die de fabrikanten moeten aanhouden zal je dit blijven houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:59
Rebbelx schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 06:33:
Ik heb op de PlayStation 5 HDMI-Apparaatkoppeling uitgeschakeld.

Instellingen - Systeem - HDMI - HDMI-Apparaatkoppeling uitgeschakelen.

Nu moet ik wel met de afstandsbediening de tv aandoen en op de gewenste invoer drukken. Als ik PlayStation wil spelen bijvoorbeeld. Voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dennisfr schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 06:56:
Je mag dat best tegen de fabrikanten zeggen, maar in alle eerlijkheid kan ik nu al voorspellen wat de reactie van de fabrikanten gaat zijn...
Verwacht in ieder geval niet dat er ook maar één iets van een onderzoek gaat instellen.
Dan kan je dus mooi merken weg gaan strepen en op je "Blacklist" zetten om ze in de toekomst te vermijden! ;)

Maar gelukkig zijn niet alle fabrikanten zulke a-holes...
Mijn vorige tv (Sony 2015) verloor ook af en toe de audio return sync. met onze Onkyo receiver. Het geluid liep dan een halve seconde uit sync. of was helemaal weg. Soms hielp het om de tv van de spanning te halen, soms moest de receiver even uit.
Onkyo staat sowieso bekend om allerlei rare bugs en HDMI Board problemen dus dat verbaast me niet echt :)
Ik noem het altijd "A good idea gone wrong!" maar helaas denkt niet iedereen er zo over en blijft men maar ermee knoeien... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 10:13
@nero355 ik begrijp je standpunt wel en ik ben het ook helemaal met je eens.

Bij een compatibiliteitsissue tussen verschillende merken, gaat de reactie van beide fabrikanten echter vrijwel zeker zijn dat ze hebben getest met hun eigen merk TV en soundbar/receiver en dat ze de genoemde problemen niet kunnen reproduceren. Vervolgens verwijzen ze je door naar de andere partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

dennisfr schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:11:
Bij een compatibiliteitsissue tussen verschillende merken, gaat de reactie van beide fabrikanten echter vrijwel zeker zijn dat ze hebben getest met hun eigen merk TV en soundbar/receiver en dat ze de genoemde problemen niet kunnen reproduceren. Vervolgens verwijzen ze je door naar de andere partij.
Het gaat verder dan (technische) compatibiliteitsissues. Heel leuk dat je TV HDMI eARC ondersteuning heeft, maar waarom wordt passthrough van DTS formaten niet ondersteund? Het is niet alsof het een goedkope TV is en de licentie het veel te duur zou maken. |:(

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:26:
[...]

Het gaat verder dan (technische) compatibiliteitsissues. Heel leuk dat je TV HDMI eARC ondersteuning heeft, maar waarom wordt passthrough van DTS formaten niet ondersteund? Het is niet alsof het een goedkope TV is en de licentie het veel te duur zou maken. |:(
Technisch gezien is dit geen enkel probleem.
Het is louter en alleen een licentie kwestie.
LG wil gewoon een paar dubbeltjes besparen, meer is het niet.

Nu kun je denken 9 van de 10 mensen heeft geen behoefte aan DTS maar ook dan was er een oplossing namelijk deze optie kopen waarmee je met een unieke code dit kunt aanschaffen.
Ook dat is niet moeilijk uitvoerbaar.
Is allemaal niet gebeurd en ik zie het ook niet gebeuren.
LG heeft net als veel andere fabrikanten geen behoefte om naar de klant te luisteren.
Klantenpanels of meningen peilen doet men ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Voor onze nieuwe woning wil ik de LG 83" G2 OLED aanschaffen. We hebben een kabelgoot laten maken van +/- 130 cm van de schuifpui af. Nu willen we de tv verder van de schuifpui af hebben (bv: 160 cm).
De kabelgoot komt dan niet meer in het midden uit van de TV.

Weet iemand of dat problemen gaat opleveren bij de LG 83 G2? Kan ik de bekabeling nog steeds via de bestaande goot naar beneden krijgen? Of moet er opnieuw gefreesd worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZp7-5B-uViwOykPAwlelgdSZI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/coJKS2UCTQYYdeP5yYf8kSSi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
MajinChaos schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:39:
Weet iemand of dat problemen gaat opleveren bij de LG 83 G2? Kan ik de bekabeling nog steeds via de bestaande goot naar beneden krijgen? Of moet er opnieuw gefreesd worden?
Het gat voor de kabels zit in het midden van de TV, zie de foto's op: pricewatch: LG G2 83" Zilver

Dus je moet extra frezen (eventueel horizontaal) om de TV zo plat mogelijk tegen de muur aan te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Heb de 77C2 op de beugel geplaatst van de 55B6 en dat past perfect! https://www.lg.com/nl/tv-accessoires/lg-OTW420B

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:28
Iemand de VESA maat voor een 55G26LA, ipv aan de muur mag hij op draaibare voet vanwege onder meer kijken vanuit de open keuken, maar ook via de zitkamer zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Volkert schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Het gat voor de kabels zit in het midden van de TV, zie de foto's op: pricewatch: LG G2 83" Zilver

Dus je moet extra frezen (eventueel horizontaal) om de TV zo plat mogelijk tegen de muur aan te krijgen.
Let op! Volgens mij zit de ruimte voor de kabels aan de zijkant vanaf de 77" versie. Zie:
YouTube: LG OLED : How to wall mount your LG OLED G2 l LG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

HoppyF schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:22:
Het is louter en alleen een licentie kwestie.
LG wil gewoon een paar dubbeltjes besparen, meer is het niet.

Nu kun je denken 9 van de 10 mensen heeft geen behoefte aan DTS maar ook dan was er een oplossing namelijk deze optie kopen waarmee je met een unieke code dit kunt aanschaffen.
Ook dat is niet moeilijk uitvoerbaar.
Is allemaal niet gebeurd en ik zie het ook niet gebeuren.
LG heeft net als veel andere fabrikanten geen behoefte om naar de klant te luisteren.
Klantenpanels of meningen peilen doet men ook niet aan.
En daarom heb ik steeds minder begrip voor mensen die "Fanboy/Fangirl" van een merk zijn :

Al die fabrikanten geven geen moer om jou/mij/ons en denken alleen aan hun eigen bankrekening! :P

/EDIT :
daffie82 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:02:
Heel de wereld denkt alleen aan zijn eigen bankrekening... Is niet exclusief iets van de evil fabrikanten helaas.
Goed punt! :)

Maar daarin zijn er ook "gradaties" te vinden en "Big Evil Corp" is daar toch wel het ergst in! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 16-07-2022 14:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@nero355 heel de wereld denkt alleen aan zijn eigen bankrekening... Is niet exclusief iets van de evil fabrikanten helaas.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Is de 48inch C1 Peak Brightness hetzelfde als het 55inch paneel of zit hier verschil op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1N5L3Y
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:47
tommy50 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:04:
Is de 48inch C1 Peak Brightness hetzelfde als het 55inch paneel of zit hier verschil op ?
Nee, grotere formaten hebben een hogere piek helderheid. Dit is o.a. terug te vinden in reviews door Tweakers zelf, hierin komen metingen voor van verschillende formaten.

[ Voor 5% gewijzigd door T1N5L3Y op 15-07-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
Zelfde verhaal op mijn c8 icm Denon x1600 receiver. Alles gereset, HDMI kabel vervangen. Niks. Zie de receiver was als HDMI video input maar geen audio via de TV te krijgen. Speel ik iets af van of richting de receiver geen probleem.

Receiver ook al eens van de stroom gehaald maar dat doet weinig. Heb het wel weer voor elkaar gekregen om de receiver te bedienen met de ab van de TV maar helaas geen audio.

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 16-07-2022 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:53
R0y. schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:48:
[...]

Zelfde verhaal op mijn c8 icm Denon x1600 receiver. Alles gereset, HDMI kabel vervangen. Niks. Zie de receiver was als HDMI video input maar geen audio via de TV te krijgen. Speel ik iets af van of richting de receiver geen probleem.

Receiver ook al eens van de stroom gehaald maar dat doet weinig. Heb het wel weer voor elkaar gekregen om de receiver te bedienen met de ab van de TV maar helaas geen audio.
Ik heb daar ook een paar x last van gehad, opstarten (npo 1) en geen geluid, schakel ik door naar npo2 dan functioneert alles weer …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
MilesD. schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Ik heb daar ook een paar x last van gehad, opstarten (npo 1) en geen geluid, schakel ik door naar npo2 dan functioneert alles weer …
Bedankt voor de tip maar helaas. Ook andere bronnen (ps5) die direct op de tv zijn aangesloten doen het ook niet. Bronnen die op de receiver zitten werken prima.

Met dit weer staat de tv bij ons amper aan, ongeveer een week geleden (laatste keer dat deze aan stond) functioneerde alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
R0y. schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Bedankt voor de tip maar helaas. Ook andere bronnen (ps5) die direct op de tv zijn aangesloten doen het ook niet. Bronnen die op de receiver zitten werken prima.

Met dit weer staat de tv bij ons amper aan, ongeveer een week geleden (laatste keer dat deze aan stond) functioneerde alles prima.
Op welke poort zit de receiver en staat (e)arc aan/uit? Welke outputbron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Deleon78 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Op welke poort zit de receiver en staat (e)arc aan/uit? Welke outputbron?
Receiver zit op HDMI 2 (ARC), ARC staat aan. Op de receiver is niets veranderd en daar zit de tv netjes op de HDMI voor de input. Output op de tv (audio) is automatisch. Daar heb ik al mee lopen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik weet niet hoe het komt, maar Ik vond de C2 indrukwekkender uitzien in de winkel dan de samsung oled. Op papier hoort dit niet als ik alle technische verhalen moet geloven.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 16-07-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Farabi schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:07:
Ik weet niet hoe het komt, maar Ik vond de C2 indrukwekkender uitzien in de winkel dan de samsung oled. Op papier hoort dit niet als ik alle technische verhalen moet geloven.
Ik vind het in de winkel bijna onmogelijk om te vergelijken. Ze draaien vaak totaal verschillende demo beelden en je weet niet hoe de settings staan.

Als ik m'n 65G1 op 'levendig' zet dan wordt het beeld verschrikkelijk, terwijl het ISF Bright profiel een véél mooier beeld laat zien. Zelfde geldt voor energiebesparende settings, die moeten gewoon uit.

Heb je enig idee of ze goed waren afgesteld? Of in ieder geval gelijkwaardig?

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 16-07-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
Farabi schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:07:
Zou zomaar kunnen dat zij op de LG meer winst maken dan op de Samsung. Dan zou ik het als verkoper/winkelier ook wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:27
Even een hele andere vraag.
Hier op t forum lees ik zo nu en dan iets over direct zonlicht op een oled paneel. Verder op internet lees ik daar wel wat zaken over, maar dat zijn berichten die vaak al een aantal jaren oud zijn.

Hoe kan het zo zijn dat mijn iPhone scherm (Oled) geen last, of geen last lijkt te hebben van zonlicht? Deze is ook wel in direct zonlicht? Ook als het scherm uit staat. Is de techniek anders of zit er een filter voor oid?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuhr89 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:31:
Hier op t forum lees ik zo nu en dan iets over direct zonlicht op een oled paneel. Verder op internet lees ik daar wel wat zaken over, maar dat zijn berichten die vaak al een aantal jaren oud zijn.

Hoe kan het zo zijn dat mijn iPhone scherm (Oled) geen last, of geen last lijkt te hebben van zonlicht? Deze is ook wel in direct zonlicht? Ook als het scherm uit staat. Is de techniek anders of zit er een filter voor oid?
Vermoedelijk heb je een AMOLED scherm op je smartphone.
Werkt allemaal het wat anders.
Eigenlijk zijn alle TV’s zowel LCD als OLED gevoelig voor zonlicht.
Met name direct zonlicht als dit via het raam op je scherm valt.
Als het kortdurend is valt de schade wel mee maar als je veel zon op je TV scherm krijgt kan dit ook blijvende schade opleveren.
Kortom, probeer dit te voorkomen door zonwering dicht te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:27
Aah oke. Ja denk dat het een amoled scherm zal zijn.

Vooralsnog hangt onze Sony uit 2015 alleen savonds ff in de zon. Door het hr+++ glas wordt deze helemaal niet warm. Het gordijn doe ik zo nu en dan dicht. Ik ga dit jaar toch voor een oled kijken en eens zien hoe dat gaat. Zeker als ik een klein robotje op tijd ff een stuk gordijn kan laten sluiten of desnoods een hoes erover hangen.

Ben er ergens niet heel bang voor, omdat de tv nu ook niet warm wordt. Maar het zal niet alleen de warmte zijn 😉

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuhr89 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:41:

Vooralsnog hangt onze Sony uit 2015 alleen savonds ff in de zon. Door het hr+++ glas wordt deze helemaal niet warm. Het gordijn doe ik zo nu en dan dicht. Ik ga dit jaar toch voor een oled kijken en eens zien hoe dat gaat. Zeker als ik een klein robotje op tijd ff een stuk gordijn kan laten sluiten of desnoods een hoes erover hangen.

Ben er ergens niet heel bang voor, omdat de tv nu ook niet warm wordt. Maar het zal niet alleen de warmte zijn 😉
Het is niet zo zeer de warmte maar de zonnestralen zelf.
Wellicht filtert je HR+++ nog wat straling wel maar je kunt het beter voorkomen.
Als het om de avond zon gaat zal het vermoedelijk ook niet het hele jaar door zijn maar een bepaalde periode.
Er zijn nu eenmaal ramen in huizen en de TV’s staan vaak niet in een donker hol maar gewoon in de huiskamer.
Er kan dus altijd wel iets van zon op het scherm terecht komen.
Ook bij mij. Ik doe de lamellen dan ietsje dicht, dat is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Een 55 inch OLED G2 ophangen op 100cm hoogte (vanaf onderkant) gemeten met een kijkafstand van ongeveer 5.5m, is dat nog een enigszins prettige hoogte? Ik weet, het voldoet niet aan die 1/3 / ooghoogte richtlijn maar dit is de eerste keer dat ik de tv op ga hangen. En het doet zeg maar wonderen voor het tv meubel…

Heb het getest met een groot kartonnetje en de hoogte lijkt nog wel oké..

Meningen lijken uiteen te lopen van “dikke prima” tot “dramatisch kijken “

[ Voor 15% gewijzigd door Deruxian op 17-07-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op die afstand maakt de hoogte veel minder uit dan als je dichterbij zit. Het scheelt slechts een paar graden je hoofd hoger of lager.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Deruxian schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:53:
Een 55 inch OLED G2 ophangen op 100cm hoogte (vanaf onderkant) gemeten met een kijkafstand van ongeveer 5.5m, is dat nog een enigszins prettige hoogte? Ik weet, het voldoet niet aan die 1/3 / ooghoogte richtlijn maar dit is de eerste keer dat ik de tv op ga hangen. En het doet zeg maar wonderen voor het tv meubel…

Heb het getest met een groot kartonnetje en de hoogte lijkt nog wel oké..

Meningen lijken uiteen te lopen van “dikke prima” tot “dramatisch kijken “
105cm op het midden van het beeld is zo'n beetje de richtlijn. Uiteraard kan je hier vanaf afwijken als dat geen optie is en je zal voor jezelf moeten kijken wat je prettig vindt. Zelf zou ik ook nog even goed bekijken of je 55" op 5,5 meter afstand wel fijn vindt kijken. Persoonlijk zou ik dan teveel de 'verte' in kijken en vallen kleine details in het beeld minder op. THX zou 188" aanraden _O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Major_ton schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:03:
[...]

105cm op het midden van het beeld is zo'n beetje de richtlijn. Uiteraard kan je hier vanaf afwijken als dat geen optie is en je zal voor jezelf moeten kijken wat je prettig vindt. Zelf zou ik ook nog even goed bekijken of je 55" op 5,5 meter afstand wel fijn vindt kijken. Persoonlijk zou ik dan teveel de 'verte' in kijken en vallen kleine details in het beeld minder op. THX zou 188" aanraden _O-
Ok dank voor jullie reacties. De beugel moet in een flinke betonnen muur dus wel even zorgvuldig kijken naar de hoogte haha
De discussie van 65” heb ik verloren helaas;)
Wel een 5.1 erbij dat dan weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deruxian schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:12:
[...]

Ok dank voor jullie reacties. De beugel moet in een flinke betonnen muur dus wel even zorgvuldig kijken naar de hoogte haha
Er is al veel gezegd over kijkafstand maar 5,5m voor een 55 inch is wel vrij ver.
Wat heb je nu voor een formaat en kijkafstand?
Zou jammer zijn als het straks zo tegen valt.
Je zegt dat je de discussie voor een 65 inch verloren hebt, is dan vanwege de grootte of de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

HoppyF schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Er is al veel gezegd over kijkafstand maar 5,5m voor een 55 inch is wel vrij ver.
Wat heb je nu voor een formaat en kijkafstand?
Zou jammer zijn als het straks zo tegen valt.
Je zegt dat je de discussie voor een 65 inch verloren hebt, is dan vanwege de grootte of de prijs?
Excuus!!! ik denk dat kijkafstand op 4.60-70 uitkomt (de bank moet nog komen, levertijd etc..), waarbij tv aan de beugel nog een beetje naar voren komt. Ik was even in de war met de breedte van de kamer… kortgeleden verhuisd..!

Schermdiagonaal vond ik lastig. Maar eerlijk is eerlijk, nu ik de 55” in de kamer zie vind ik het wel groot genoeg. 65” had ik zeker gedaan als het niet de woonkamer was geweest. Budget was hierin geen beperkende factor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
[...]

7 op 10 mensen vindt dat de TV achteraf best een maat groter had mogen zijn en gek genoeg (of juist niet) zijn dit meestal de vrouwen die dat vinden, waarschijnlijk omdat juist zij in eerste instantie niet een grote TV wensten. Tussen de 15 en 20% ruilt de TV alsnog om voor een groter model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deruxian schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:34:
[...]

Excuus!!! ik denk dat kijkafstand op 4.60-70 uitkomt (de bank moet nog komen, levertijd etc..), waarbij tv aan de beugel nog een beetje naar voren komt. Ik was even in de war met de breedte van de kamer… kortgeleden verhuisd..!

Schermdiagonaal vond ik lastig. Maar eerlijk is eerlijk, nu ik de 55” in de kamer zie vind ik het wel groot genoeg. 65” had ik zeker gedaan als het niet de woonkamer was geweest. Budget was hierin geen beperkende factor
Ok, dat scheelt wel weer wat maar ondanks dat komt een 65 inch op die afstand toch beter uit.
Nu heb je ook wel een punt dat de indeling van de huiskamer ook uitmaakt en een groter formaat TV wel nadrukkelijk aanwezig is, vooral als deze uit staat.
Het is een groot zwart vlak waar je dan tegenaan kijkt.

De situatie andersom komt ook voor.
Mensen die een groot formaat TV kopen en er vrij dicht op gaan zitten.
De richtlijn voor de kijkafstand is een hulpmiddel om een keus te kunnen maken maar geen plicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major_ton schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:37:
[...]

7 op 10 mensen vindt dat de TV achteraf best een maat groter had mogen zijn en gek genoeg (of juist niet) zijn dit meestal de vrouwen die dat vinden, waarschijnlijk omdat juist zij in eerste instantie niet een grote TV wensten. Tussen de 15 en 20% ruilt de TV alsnog om voor een groter model.
Klopt denk ik wel.
Toen ik overstapte van een 42 inch plasma naar een 55 inch OLED vond mij vrouw dit ook vrij groot.
Na een paar dagen TV kijken was dit al lang weer vergeten.
Ook nooit meer iets over gehoord.
Op het moment van aanschaf was de 55 inch ook het kleinste formaat, op zich is de keuze dan ook niet zo moeilijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kuhr89 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:31:

Hoe kan het zo zijn dat mijn iPhone scherm (Oled) geen last, of geen last lijkt te hebben van zonlicht?
Deze is ook wel in direct zonlicht? Ook als het scherm uit staat.

Is de techniek anders of zit er een filter voor oid?
Kuhr89 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:41:
Telefoons hebben of AMOLED of POLED schermen en die zijn anders opgebouwd dan een WOLED ;)

Je moet dan een beetje naar dit soort dingen op zoek gaan om het een en ander duidelijk te zien qua opbouw van de panelen :
- https://www.androidauthority.com/poled-vs-amoled-792869/
- https://www.firstpost.com...ed-displays-10652371.html
- https://dnetc.net/poled-a...ese-display-technologies/

En dit is dan hoe LG het doet met WOLED :

Afbeeldingslocatie: http://www.graphene-uses.com/wp-content/uploads/2015/12/WOLED-graphene-based-electrode-to-improve-the-transparency-and-quality-of-OLED-displays.jpg

:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@nero355 ik kijk alleen naar je plaatjes als er een vrouw in voorkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

daffie82 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:39:
Ik kijk alleen naar je plaatjes als er een vrouw in voorkomt.
Solly! :$ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
[...]

Discussies over afstand, schermgrootte, etc. verdienen wat mij betreft een eigen topic, maar om toch een keer te reageren. Ik zou veel liever beter beeld met 2.0/2.1 geluid hebben dan een kleiner scherm met meer speakers. 5.1 valt in een inrichting imho ook veel meer op dan het verschil van een grotere tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
My-life schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:53:
[...]

Discussies over afstand, schermgrootte, etc. verdienen war mij betreft een eigen topic, maar om toch een keer te reageren. Ik zou veel liever beter beeld met 2.0/2.1 geluid hebben dan een kleiner scherm met meer speakers. 5.1 valt is een inrichting imho ook veel meer op dan het verschil van een grotere tv.
Ik juist andersom. Ik zit graag in een goede geluidsbubbel en neem dan genoegen met een iets kleiner scherm dan ik voor ogen had. Helemaal als je rekening moet houden met iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 13:56
Binnetie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:55:
[...]

Ik juist andersom. Ik zit graag in een goede geluidsbubbel en neem dan genoegen met een iets kleiner scherm dan ik voor ogen had. Helemaal als je rekening moet houden met iemand anders.
Komt dus op een persoonlijke voorkeur neer, zoals altijd.

In vorige huis, had ik mijn 5.1 set op staan aan een budget lcd tv uit 2014 van 42 inch.
Ja het scherm was klein, maar geluid was zo goed. Dat ik nooit idee had, ik moet een betere tv kopen.

In nieuwe huis heb ik tot voor kort, niet de 5.1 setup af maar alleen 2.1. Ik heb 4 maanden tv gekeken met mijn nieuwe c1 77 inch met dus 2.1....indrukwekkend enzo. Want beeld is net niet verdubbeld, en oled en geen lcd. Dus erg happy met keuze.

Echter, toen de 5.1 set was aangesloten. Toen pas voelde als of de tv echt tot leven kwam.
Dus voor mij is goed geluid belangrijker dan het beeld....Dit komt dus weer neer op persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Ik heb sinds de update van de spotify app op de tv dat spotify connect niet meer werkt. Ik zie de tv wel maar als ik hem selecteer start spotify op, en zit vervolgens in een loopje van 4x waar de tv en telefoon proberen te connecten, wat daarna mislukt. Hebben meer mensen hier last van?

LG C9

Update: werkt ook niet vanuit de laptop. Ligt dus echt aan de spotify app.

[ Voor 13% gewijzigd door royco85 op 21-07-2022 10:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton
My-life schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:53:
[...]

Discussies over afstand, schermgrootte, etc. verdienen wat mij betreft een eigen topic, maar om toch een keer te reageren. Ik zou veel liever beter beeld met 2.0/2.1 geluid hebben dan een kleiner scherm met meer speakers. 5.1 valt in een inrichting imho ook veel meer op dan het verschil van een grotere tv.
Mwah, ik zie toch liever de vragen en discussies over ARC en CEC problemen verdwijnen naar een eigen topic :X

Anyway, beeld en geluid verdienen een goede balans. Groot beeld vanuit een beamer met PC speakertjes werken niet. Een dikke Atmos setup met een 32" TV werkt ook niet. Gelukkig zit er veel nuance tussenin om er een persoonlijke voorkeur op na te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46
Bij het poetsen van de vloer is de bezelsteel per ongeluk tegen onze C9 65" terecht gekomen :-(
Op het scherm zit nu een klein barstje van een halve centimeter. Hoewel het barstje minimaal lijkt doet de tv helemaal niets meer. Bij het aanzetten zien we slechts enkele verticale gekleurde lijnen lopende vanaf de bovenkant van het scherm tot aan het barstje.
Tv is net 2,5 jaar oud. Moet ik nu concluderen dat dit scherm rijp is voor de kliko of kan deze op één of andere manier toch nog gered worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor een LGG2 ben ik op zoek naar een nederlandse winkel die de voet verkoopt maar ik kan niks vinden. Op de amerikaanse lg website kan ik wel de voet vinden maar in europa niet. Iemand een idee?

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jos707 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:29:
Bij het poetsen van de vloer is de bezelsteel per ongeluk tegen onze C9 65" terecht gekomen :-(
Op het scherm zit nu een klein barstje van een halve centimeter. Hoewel het barstje minimaal lijkt doet de tv helemaal niets meer. Bij het aanzetten zien we slechts enkele verticale gekleurde lijnen lopende vanaf de bovenkant van het scherm tot aan het barstje.
Tv is net 2,5 jaar oud. Moet ik nu concluderen dat dit scherm rijp is voor de kliko of kan deze op één of andere manier toch nog gered worden ?
Dat ziet er niet goed uit!
Wellicht kun je nog bij je inboedelverzekering nagaan of dit soort schades eronder vallen.
Dit is een kostbare reparatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
jos707 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:29:
... Moet ik nu concluderen dat dit scherm rijp is voor de kliko of kan deze op één of andere manier toch nog gered worden ?
Ja, rijp om vervangen te worden. Hangt van je inboedelverzekering af of het eventueel wordt vergoed

Bij een extra uitgebreide inboedel verzekering moet je even in de voorwaarden kijken. Bij een allrisk wodt deze schade vergoed

https://www.consumentenbo...delverzekering/kiezen#no3

[ Voor 5% gewijzigd door MyHero op 21-07-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik heb een EG920V 55inch 2016 model.
Nu laat de youtube app het geheugen vollopen van de tv waardoor de tv na enkele minutenlang video afspelen herstart om geheugen vrij te maken. Deze melding wordt ook gegeven.
Ik heb de tv gereset naar fabrieksinstellingen. Bij het opstarten van de tv wordt alleen de youtube app gestart. De tv heeft nu maar 3 externe apps.

Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Ik probeer voor mijn nieuwe LG 65” een LG account aan te maken, maar ik krijg op geen enkel ziggo adres de bevestigingsmail retour, wat doe ik verkeerd?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dev0o schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:42:
Ik probeer voor mijn nieuwe LG 65” een LG account aan te maken, maar ik krijg op geen enkel ziggo adres de bevestigingsmail retour, wat doe ik verkeerd?
Zoek even in dit topic. Een aantal weken terug was er iemand met hetzelfde probleem die het heeft opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
Dev0o schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:42:
Account aanmaken via laptop/mobiel ;) die link op de tv is mega buggy. Zoek gewoon even met google naar correcte link en vul dat in op laptop/mobiel
(Ps zeg dat je in uk woont voor google assist, zoek ff in topic voor details ;))

[ Voor 8% gewijzigd door andries98 op 21-07-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:38
Heb sinds 2 weken de C1 staan maar ik moet zeggen dat ik mijn twijfels heb.
Peak brightness, reflectie en tv kijken overdag valt me allemaal onwijs mee maar bij veel series vind ik de donkere scenes echt veel te donker en dan met name HDR content.

Als ik bijvoorbeeld Stranger Things kijk dan moet ik de TV echt op Vivid zetten om nog een beetje iets te kunnen zien en dat is dan nog 's avonds met alle verlichting uit.
Ook nog een stukje Starwars 7 getest en daar leken de gezichten soms ook wel op silhouetten.
Energy savings staan uit staat uit en verder heb ik niets aan de settings veranderd. Lichte/kleurrijke scens zien er dan wel weer fantastisch uit.

Is dit het ABL issue waar ik over lees? Is dit bij alle oleds of voornamelijk bij dit model?
Omdat ik nog niet weet of ik hem wil houden durf ik het niet aan om verder te gaan zitten rommelen met een service remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MyHero schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:26:
[...]

Ja, rijp om vervangen te worden. Hangt van je inboedelverzekering af of het eventueel wordt vergoed

Bij een extra uitgebreide inboedel verzekering moet je even in de voorwaarden kijken. Bij een allrisk wodt deze schade vergoed

https://www.consumentenbo...delverzekering/kiezen#no3
Korte samenvatting is: alleen als de inboedelverzekering all-risk is wordt de schade vergoed (minus het bedrag eigen risico) en alleen als je de verzekeraar kunt overtuigen dat er geen sprake is van opzet of grove nalatigheid, anders niet. Geldt voor alle verzekeraars. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 22-07-2022 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PixelPusher schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:34:
Peak brightness, reflectie en tv kijken overdag valt me allemaal onwijs mee maar bij veel series vind ik de donkere scenes echt veel te donker en dan met name HDR content.

Als ik bijvoorbeeld Stranger Things kijk dan moet ik de TV echt op Vivid zetten om nog een beetje iets te kunnen zien en dat is dan nog 's avonds met alle verlichting uit.
Ook nog een stukje Starwars 7 getest en daar leken de gezichten soms ook wel op silhouetten.
Energy savings staan uit staat uit en verder heb ik niets aan de settings veranderd. Lichte/kleurrijke scens zien er dan wel weer fantastisch uit.

Is dit het ABL issue waar ik over lees? Is dit bij alle oleds of voornamelijk bij dit model?
Omdat ik nog niet weet of ik hem wil houden durf ik het niet aan om verder te gaan zitten rommelen met een service remote.
Je zal specifieker moeten zijn over in welke scene het precies optreedt op welk tijdstip, liefst voorzien van een foto van het beeld. En kijk je naar de genoemde series via een ingebouwde app of via een andere bron? Dan valt er pas wat zinnigs over te zeggen.

Als je in het donker werkelijk naar silhouetten zit te kijken bij normale scenes dan is er iets niet goed in je instellingen (maar aangezien je de belangrijke zaken hebt uitgezet en de rest met rust gelaten lijkt me dat het probleem niet). Of heb je met de gamma setting zitten spelen? Of je tv is stuk. Of je hebt het over scenes die zoals bedoeld worden weergegeven, maar je bent voorheen altijd gewend geweest naar overbelicht beeld te kijken. ;)

ABL is het niet, deze Brightness Limiter treedt juist op bij heldere beelden. ASBL is iets anders en treedt op bij langdurige (vrijwel) Static content, het beeld wordt dan iets donkerder als een (onnodige) burn-in preventie maatregel (maar m.i. nooit zo donker dat de weergave van "gewoon" naar "silhouet" gaat). Kan je desgewenst uitschakelen in het service menu. Maar het zal waarschijnlijk niet de oorzaak van je problemen zijn of ze volledig oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 22-07-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 13:56
PixelPusher schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:34:

Ik heb ook soms gehad dat ik op mijn 77 inch oogjes moest dicht knijpen om wat te zien in donkere scenes.
of dat ik niet kon zien waar het ene object in het andere over ging.

dat ik een hand op een zwart iets zie leunen, maar niet door heb dat het een tafel moet zijn.

ben toen beetje wezen pielen met beeld, en nu geen last meer van. Zie nu verschil in objecten die in bv een nachtelijke scene zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
devinjanssen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:17:
Ik heb een EG920V 55inch 2016 model.
Nu laat de youtube app het geheugen vollopen van de tv waardoor de tv na enkele minutenlang video afspelen herstart om geheugen vrij te maken. Deze melding wordt ook gegeven.
Ik heb de tv gereset naar fabrieksinstellingen. Bij het opstarten van de tv wordt alleen de youtube app gestart. De tv heeft nu maar 3 externe apps.

Wat kan ik nog doen?
quickstart uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:38
@PixelPusher Als je op zo'n donker moment de remote pakt en het menu oproept en vervolgens schiet de helderheid omhoog dan gaat het om ASBL.
Ik heb hier recent ook het vierde seizoen van Stranger Things gekeken op een CX, Dolby Vision op bioscoop, verduisterde kamer en kon alles duidelijk zien (let wel, ik heb ASBL uitgeschakeld).

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Sinds kort de trotse bezitter van een LG 42 C2. Fantastisch ding, zeker als je van een UHD LED van 400 euro afkomt. Wat een heerlijk beeld!

Maaaaaaaaaaar...zit nu te pielen met een CI+ module, en ziggo. Hij initieert m, gaat verifiëren, zegt prima ok, allemaal fantastisch. Zodra ik op RTL 4 kom, de eerste in rij wat betreft gecodeerd, Error. E06-04, kaart vies blabla. Terwijl hij het dus wel zou moeten doen?

Laatste FW, en al 3 keer een factory reset gedaan.. Elke keer t zelfde. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DIKKEHENK schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:08:
Sinds kort de trotse bezitter van een LG 42 C2. Fantastisch ding, zeker als je van een UHD LED van 400 euro afkomt. Wat een heerlijk beeld!

Maaaaaaaaaaar...zit nu te pielen met een CI+ module, en ziggo. Hij initieert m, gaat verifiëren, zegt prima ok, allemaal fantastisch. Zodra ik op RTL 4 kom, de eerste in rij wat betreft gecodeerd, Error. E06-04, kaart vies blabla. Terwijl hij het dus wel zou moeten doen?

Laatste FW, en al 3 keer een factory reset gedaan.. Elke keer t zelfde. Iemand?
1. Heeft de CI+ module + smartcard wel op een vorige TV goed gewerkt?

2. Welke CI+ module gebruik je? En staat de TV volledig ingesteld op Nederland?

3. Zit de smartcard correct in de module? Die kan er op 4 manieren in :+

4. Gok dat je de kaart ook al even hebt schoongepoetst?

5. Ziggo bellen vrees ik voor hulp..

[ Voor 21% gewijzigd door stin00 op 22-07-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
stin00 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:19:
[...]

1. Heeft de CI+ module + smartcard wel op een vorige TV goed gewerkt?

2. Welke CI+ module gebruik je? En staat de TV volledig ingesteld op Nederland?

3. Zit de smartcard correct in de module? Die kan er op 4 manieren in :+

4. Gok dat je de kaart ook al even hebt schoongepoetst?

5. Ziggo bellen vrees ik voor hulp..
1 : heb 2 modules getest, gloednieuw. Nee, niet op een andere tv.
2: Quantis vs 1.3, Nederland. Ziggo. Kabeltv.
3: Ja, anders zou hij niet in eerste instantie elke keer een ok geven na verificatie lijkt me?
4 : ja, maar zie 3.
5 : gedaan, dead end. De kaart is namelijk in orde, die werkt op een decoder. ( dat was de hulplijn van ziggo )

Dus vroeg me inmiddels meer af of het een FW dingetje kan zijn bij de LG.

[ Voor 8% gewijzigd door DIKKEHENK op 22-07-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DIKKEHENK schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:30:
[...]

1 : heb 2 modules getest, gloednieuw. Nee, niet op een andere tv.
2: Quantis vs 1.3, Nederland. Ziggo. Kabeltv.
3: Ja, anders zou hij niet in eerste instantie elke keer een ok geven na verificatie lijkt me?
4 : ja, maar zie 3.
5 : gedaan, dead end. De kaart is namelijk in orde, die werkt op een decoder. ( dat was de hulplijn van ziggo )

Dus vroeg me inmiddels meer af of het een FW dingetje kan zijn bij de LG.
Dus de kaart werkt in een extern decoder TV kastje.. dan kan je een aantal oorzaken afvinken:

- Het ligt niet aan Ziggo's kant
- De smartcard is niet vies en werkt naar behoren
- Je kabel is in orde

Wat er volgens mij dan nog overblijft:

- Beide CI+ modules zijn kapot (bijzonder kleine kans)
- CI+ Module gleuf van je TV is kapot
- Er zit iets niet goed in de instellingen van je TV
- LG firmware is gaar
- Je hebt je TV bij een shady tent als EL Vidas besteld die een Europees model hebben geleverd waardoor CI+ module mogelijk niet goed werkt in Nederland/Ziggo (mits dit regio issue nog speelt vandaag de dag?)

Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijk. Ik heb zelf een voorloper (G1) en daar werkt de Quantis CI+ module vlekkeloos met Ziggo. Hopelijk heeft iemand anders nog ideeën, de mijne zijn op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik weet dat dit geen aankoopadvies-topic is, maar ik zit de laatste dagen wat rond te kijken naar de LG OLED's.
Een paar maand geleden heb ik familie een B1 55" aangeraden (en die zijn er blij mee) maar nu moeten wij zelf ook een nieuwe; want onze oude LG 42LW570S is er letterlijk mee opgehouden (eerst problemen met ingebouwde tuner en later ging de tv helemaal niet meer aan; voedingsprobleem denk ik.)

Anywho; nu aan het rondkijken naar een 48", misschien 55" TV en liefst OLED.
Afhankelijk van de prijs waarschijnlijk een B1 of C1.
Maar als ik nu aan het rondkijken ben is het een beetje aparte situatie qua verkrijgbaarheid en prijzen.
De B1 55" is zo goed als nergens meer verkrijgbaar en een stuk duurder dan de 55" C1 die overigens ook goedkoper is dan de C1 48".
Echt aanbiedingen voor deze modellen zie ik ook niet meer langskomen.

Zijn de voorraden van de 2021 TV's aan het opraken (wat aparte prijzen en slechte(re) verkrijgbaarheid verklaren) en zetten ze vol in op de 2022 TV's (die echter véél duurder zijn dan de 2021)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46
Cap schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Korte samenvatting is: alleen als de inboedelverzekering all-risk is wordt de schade vergoed (minus het bedrag eigen risico) en alleen als je de verzekeraar kunt overtuigen dat er geen sprake is van opzet of grove nalatigheid, anders niet. Geldt voor alle verzekeraars. :)
Inboedelverzekering gaat hem niet worden vrees ik. Valt wel op dat de huidige OLED techniek weinig kan hebben. Een relatief licht tikje tegen het scherm en je kan meteen heel de tv wegkieperen. Herinner mij dat onze oude LCD van een aantal jaren geleden toch veel robuuster was. Tijdens de verhuis was deze onzacht voorover gevallen maar bleef nadien vrolijk verder werken.

Dit wordt weer rondkijken voor wat nieuws, alleen lijkt mij dat er momenteel op OLED gebied weinig koopjes te rapen zijn, dus dit wordt nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
stin00 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Dus de kaart werkt in een extern decoder TV kastje.. dan kan je een aantal oorzaken afvinken:

- Het ligt niet aan Ziggo's kant
- De smartcard is niet vies en werkt naar behoren
- Je kabel is in orde

Wat er volgens mij dan nog overblijft:

- Beide CI+ modules zijn kapot (bijzonder kleine kans)
- CI+ Module gleuf van je TV is kapot
- Er zit iets niet goed in de instellingen van je TV
- LG firmware is gaar
- Je hebt je TV bij een shady tent als EL Vidas besteld die een Europees model hebben geleverd waardoor CI+ module mogelijk niet goed werkt in Nederland/Ziggo (mits dit regio issue nog speelt vandaag de dag?)

Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijk. Ik heb zelf een voorloper (G1) en daar werkt de Quantis CI+ module vlekkeloos met Ziggo. Hopelijk heeft iemand anders nog ideeën, de mijne zijn op :)
Nou.zit nu even te spitten in de signaal sectie van de LG. Die zegt op de freq van ziggo dat de symbolrate 6900 is, terwijl op de www van ziggo staat dat je die op 6875 moet zetten.
Tv komt bij plasmavisie vandaan, daar is weinig shady aan lijkt me?

eens kijken of ik die symbolrate kan veranderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DIKKEHENK schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:07:
[...]
Nou.zit nu even te spitten in de signaal sectie van de LG. Die zegt op de freq van ziggo dat de symbolrate 6900 is, terwijl op de www van ziggo staat dat je die op 6875 moet zetten.

Ziggo gebruikt inderdaad de volgende settings:

Frequentie: 47400(0)
Modulatie: QAM64
Symboolwaarde: 6875
Netwerk-ID: 5555

Al schijnt 6900 soms ook te werken, zeker in oud UPC gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
[...]

El vidas (=ook tv-online) en plasmavisie zijn de bekendste grijze importdealers en staan erom bekend om niet beneluxe modellen te leveren ;) dus juist wel

Ze zeggen zelf dat het werkt maar dat je in sommige gevallen instellingen zelf moet instellen ipv ziggo-certified ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

andries98 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:58:
[...]

Account aanmaken via laptop/mobiel ;) die link op de tv is mega buggy. Zoek gewoon even met google naar correcte link en vul dat in op laptop/mobiel
(Ps zeg dat je in uk woont voor google assist, zoek ff in topic voor details ;))
Vanaf een laptop meerdere Ziggo mailadressen geprobeerd, nergens komt de bevestigingsmail binnen (spam folder gecheckt). Toen maar een ander adres gedaan, bevestigingsmail komt binnen, akkoord geklikt maar vervolgens lukt aanmelden op de LG contentstore niet omdat ik een NL mailadres heb, en Nederland blijkbaar niet bestaat in het LG-Universum. Vervolgens onder GB-settings een account aangemaakt zegt de LG-contentsite doodleuk dat ik met een GB-mailadres niet mag aanmelden in Nederland 8)7 Hoe moeilijk kun je een consumentenproduct maken? Dan moet je echt je best doen!!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
andries98 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:42:
[...]

El vidas (=ook tv-online) en plasmavisie zijn de bekendste grijze importdealers en staan erom bekend om niet beneluxe modellen te leveren ;) dus juist wel

Ze zeggen zelf dat het werkt maar dat je in sommige gevallen instellingen zelf moet instellen ipv ziggo-certified ;)
Model is de 42C21LA . Maar een specifiek benelux model kan enkel Ziggo weergeven? Dit lijkt me toch erg sterk anno nu? Dat is toch gewoon een firmware kwestie?

[ Voor 3% gewijzigd door DIKKEHENK op 22-07-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
DIKKEHENK schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Model is de 42C21LA . Maar een specifiek benelux model kan enkel Ziggo weergeven? Dit lijkt me toch erg sterk anno nu? Dat is toch gewoon een firmware kwestie?
Ia dat wat je hebt besteld of wat je daadwerkelijk hebt gekregen?
Maar kan je die instellingen niet gewoon overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Deleon78 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Ia dat wat je hebt besteld of wat je daadwerkelijk hebt gekregen?
Maar kan je die instellingen niet gewoon overnemen?
wat ik heb gekregen :) Even gezocht, is een pools tjechies model. Dus dat klopt :)
Maar je krijgt tijdens startup gewoon alle landen te zien, en bij NL laat het meteen ziggo zien als provider. De enigste provider trouwens.

Blijf het gewoon vreemd vinden dat het in eerste instantie wel ok geeft, maar er dan gelijk uitklapt.

En wat betreft de instellingen, dat symbol staat op automatisch, en dit is UPC gebied. Kan dat dus niet veranderen.

Even zitten zoeken, alle EU modellen zijn hardware matig exact t zelfde, tenzij er een hardware revisie is.
T verschil zit m in de firmware. En die is duidelijk ziggo georiënteerd, want dat is de enige NL kabelboer in de presets.
Even gekeken bij 'ziggo certified', daar ontbreekt de 42 inch volledig.

[ Voor 27% gewijzigd door DIKKEHENK op 22-07-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Piet91 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:53:
Zijn de voorraden van de 2021 TV's aan het opraken (wat aparte prijzen en slechte(re) verkrijgbaarheid verklaren) en zetten ze vol in op de 2022 TV's (die echter véél duurder zijn dan de 2021)?
Klopt, het zal steeds minder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Piet91 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:53:
Ik weet dat dit geen aankoopadvies-topic is, maar ik zit de laatste dagen wat rond te kijken naar de LG OLED's.
Een paar maand geleden heb ik familie een B1 55" aangeraden (en die zijn er blij mee) maar nu moeten wij zelf ook een nieuwe; want onze oude LG 42LW570S is er letterlijk mee opgehouden (eerst problemen met ingebouwde tuner en later ging de tv helemaal niet meer aan; voedingsprobleem denk ik.)

Anywho; nu aan het rondkijken naar een 48", misschien 55" TV en liefst OLED.
Afhankelijk van de prijs waarschijnlijk een B1 of C1.
Maar als ik nu aan het rondkijken ben is het een beetje aparte situatie qua verkrijgbaarheid en prijzen.
De B1 55" is zo goed als nergens meer verkrijgbaar en een stuk duurder dan de 55" C1 die overigens ook goedkoper is dan de C1 48".
Echt aanbiedingen voor deze modellen zie ik ook niet meer langskomen.

De 2021 modellen zijn nu inderdaad snel op aan het gaan en naar verwachting gaat de voorraad van de 2022 modellen ook niet echt top worden. Het is nog maar de vraag wat de prijs erosie gaat doen de komende 9 maanden. Als je nog een (goede) deal voor een C1 wilt maken kan je Smits in Arnhem eens proberen. Die hebben groots ingekocht en mogelijk hebben zij nog voorraad en anders is hun meerprijs voor een C2 de moeite waard voor wat je extra krijgt. Niet mailen, maar bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Sorry Henk maar we hebben hier al tientallen malen gewaarschuwd voor grijze import met name ook de dealers die zich hiermee bezig houden.
Wellicht kun je het aan de gang krijgen door handmatig wat in te gaan stellen.
Ik zou zeggen neem contact op met de verkoper Plasmavisie.
Zij beweren immers een model te leveren wat hier in Nederland werkt.
Laat ze dit dan ook maar even bewijzen.
Zo niet snel retour sturen als dit nog kan binnen de herroepingstermijn.
Pagina: 1 ... 465 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.