Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zoek hier in het topic maar op direct zonlicht op TV. Je zal daar meerdere dingen over terug kunnen lezen. Geen enkele TV is gemaakt voor direct zonlicht op de TV. OLED al helemaal niet. LCD schijnt er wat minder last van te hebben maar ook daar zijn er voorbeelden van dat dit wel schade oplevert.cavanta schreef op maandag 4 juli 2022 @ 07:44:
Er schijnt in de namiddag inderdaad zonlicht op de tv. Kan dat inderdaad altijd kwaad ja?
Nadat de pixel refresher heeft gedraaid was wel alles weg gisteren.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik heb zelfs in mn nieuwbouw woning mn TV plaats bepaald puur door de zon (kwam ook gewoon goed uit gelukkig). Ik weet niet of je wellicht de inrichting wat kan veranderen zodat hij niet in de zon hangt?cavanta schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:34:
Schit... Dat zal in mijn geval dan betekenen dat ik zonwerende folie zal moeten plaatsen. Zou dat genoeg zijn denken jullie?
[Afbeelding]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Bedankt!Millert schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:11:
@cavanta Mooie ruimte en raampartij. Maar je hebt niks van raamdecoratie (jaloezieën, gordijnen etc) of zonnewering (screens)?
Er komen voor de onderste partij nog gordijnen. Maar de punt blijft nog vrij.
Het lijkt er dan overigens wel op dat het alleen optreed als de zon er direct op schijnt bij het tv kijken. De tv stond gisteren wel op volle helderheid. Ik vermoed dat vooral de hitte het probleem zal zijn. Verplaatsen zit er eigenlijk niet in:
:strip_exif()/f/image/pIBY1aqJEs0QGdzwEfpO8YET.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens even kijken wat mogelijk is en hoe de stand van de zon zal staan door het jaar.
Heeft er iemand overigens ervaring met zonwerende folie? Je hebt namelijk spiegelende en minder doorlatende folies. Zouden de doorlatende folies genoeg tegenhouden om deze problemen te verhelpen?
[ Voor 8% gewijzigd door cavanta op 04-07-2022 13:36 ]
Wij hebben naar grote tevredenheid een LG OLED55G1RLA televisie.
Momenteel hebben we KPN glasvezel+tv met zo'n klein tv kastje, werkt prima en is te bedienen met de LG remote. Dus alles lekker met alleen de originele LG afstandsbediening.
We gaan binnenkort verhuizen en helaas geen glasvezel beschikbaar op nieuwe adres. Zijn dus weer aangewezen op Ziggo. Ik zie dat ze tegenwoordig de Mediabox Next en een Next Mini aanbieden. Qua functionaliteiten voor mij persoonlijk geen verschil in wat ik gebruik, behalve dat de mediabox een duurder abbo heeft dan de mini, maar goed.
Belangrijkste vinden we dat we de mediabox (next of mini, wat dan ook maar werkt) kunnen bedienen met de LG Magic Remote van de tv. Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben? Zo ja, welke moeten we kiezen?
Las op het Ziggo forum iets over upc selecteren in de koppeling van de mediabox next en dat het dan mogelijk zou moeten werken, maar ervaring van mede-tweakers vaar ik liever op
Bedankt!!
Geen mooie oplossing maar ik hang een deken over mijn Oled overdag als hij niet gebruikt wordt.cavanta schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:54:
[...]
Bedankt!
Het lijkt er dan overigens wel op dat het alleen optreed als de zon er direct op schijnt bij het tv kijken. De tv stond gisteren wel op volle helderheid. Ik vermoed dat vooral de hitte het probleem zal zijn. Verplaatsen zit er eigenlijk niet in:
[Afbeelding]
Eens even kijken wat mogelijk is en hoe de stand van de zon zal staan door het jaar.
Heeft er iemand overigens ervaring met zonwerende folie? Je hebt namelijk spiegelende en minder doorlatende folies. Zouden de doorlatende folies genoeg tegenhouden om deze problemen te verhelpen?
Een CI+ module is er ook nog, en werkt uitstekend op mijn G1 ..Justin schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:46:
Hey medetweakers!
Momenteel hebben we KPN glasvezel+tv met zo'n klein tv kastje, werkt prima en is te bedienen met de LG remote. Dus alles lekker met alleen de originele LG afstandsbediening.
We gaan binnenkort verhuizen en helaas geen glasvezel beschikbaar op nieuwe adres. Zijn dus weer aangewezen op Ziggo. Ik zie dat ze tegenwoordig de Mediabox Next en een Next Mini aanbieden. Qua functionaliteiten voor mij persoonlijk geen verschil in wat ik gebruik, behalve dat de mediabox een duurder abbo heeft dan de mini, maar goed.
Belangrijkste vinden we dat we de mediabox (next of mini, wat dan ook maar werkt) kunnen bedienen met de LG Magic Remote van de tv. Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben? Zo ja, welke moeten we
kiezen?
Las op het Ziggo forum iets over upc selecteren in de koppeling van de mediabox next en dat het dan mogelijk zou moeten werken, maar ervaring van mede-tweakers vaar ik liever op
Bedankt!!
Maar heeft dat wel zin eigenlijk? Wat ik tot nu toe overal lees is dat modern dubbelglas de meeste UV-B straling tegenhoud. Het verbranden door het UV licht zal daar dus niet door optreden, hoe dat zit met UV-A straling kom ik dan weer nergens tegen.Tjappe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:56:
[...]
Geen mooie oplossing maar ik hang een deken over mijn Oled overdag als hij niet gebruikt wordt.
De TV heeft wel al het nodige directe zonlicht gezien, maar dat was toen deze uit stond. Daarvan zijn geen enkele sporen te zien. Ik krijg dus een beetje het idee dat dit door de warmteontwikkeling komt. Of zou ik er nu helemaal naast zitten?
Daarbij vind ik het wel apart dat de strepen kaarsrecht lijken te zijn, dat terwijl de zon in de tijd dat de TV aanstond ook verschoven moet zijn. Ik ga vanavond eens kijken hoe de zon zich verplaatst en of dat overeenkomt met de foto van gisteren.
[ Voor 15% gewijzigd door cavanta op 04-07-2022 14:27 ]
Als je geen schaduw van balken hebt, valt het ook niet zo op. Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt.cavanta schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:24:
[...]
Maar heeft dat wel zin eigenlijk? Wat ik tot nu toe overal lees is dat modern dubbelglas de meeste UV-B straling tegenhoud. Het verbranden door het UV licht zal daar dus niet door optreden, hoe dat zit met UV-A straling kom ik dan weer nergens tegen.
De TV heeft wel al het nodige directe zonlicht gezien, maar dat was toen deze uit stond. Daarvan zijn geen enkele sporen te zien. Ik krijg dus een beetje het idee dat dit door de warmteontwikkeling komt. Of zou ik er nu helemaal naast zitten?
Daarbij vind ik het wel apart dat de strepen kaarsrecht lijken te zijn, dat terwijl de zon in de tijd dat de TV aanstond ook verschoven moet zijn. Ik ga vanavond eens kijken hoe de zon zich verplaatst en of dat overeenkomt met de foto van gisteren.
Goeie, dat is het 'nood'/backup-planMilesD. schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Een CI+ module is er ook nog, en werkt uitstekend op mijn G1 ..
Ik heb iets raars en ik begrijp echt niet wat dit veroorzaakt. Wanneer ik de tv bedraad via ethernet kabel aansluit dan spelen YouTube video's heel moeizaam af. Ik klik ze aan, duurt tien seconden en dan begint de video te spelen. Echter na een paar seconden moet de video alweer bufferen, alsof het belachelijk slecht internet is.
Met Netflix speelt een film gelijk af, maar het begint super onscherp en duurt veel te lang voordat alles er mooi scherp uit ziet. Met WiFi nergens last van en gaat dit alles in secondewerk. Normaal hoort bedraad juist nog stabieler te zijn. Wat kan dit zijn? Geen last met de Xbox en Switch die ook bedraad zijn aangesloten.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 14:02
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Een Xbox en een Switch zijn geen LG TV.devilsnight schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:19:
OLED C9
Ik heb iets raars en ik begrijp echt niet wat dit veroorzaakt. Wanneer ik de tv bedraad via ethernet kabel aansluit dan spelen YouTube video's heel moeizaam af. Ik klik ze aan, duurt tien seconden en dan begint de video te spelen. Echter na een paar seconden moet de video alweer bufferen, alsof het belachelijk slecht internet is.
Met Netflix speelt een film gelijk af, maar het begint super onscherp en duurt veel te lang voordat alles er mooi scherp uit ziet. Met WiFi nergens last van en gaat dit alles in secondewerk. Normaal hoort bedraad juist nog stabieler te zijn. Wat kan dit zijn? Geen last met de Xbox en Switch die ook bedraad zijn aangesloten.
Waarschijnlijk hebben ze een 1Gbit aansluiting.
Daarom dus gewoon WiFi gebruiken voor je TV.
Je zegt zelf al dat dit goed gaat waarom zou je het dan anders willen?
Is dit op de C2 ook nog steeds? Geen Gigabit?HoppyF schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:33:
[...]
Een Xbox en een Switch zijn geen LG TV.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Dat klopt zeker, maar vandaar ook mijn vraag of dat dit wel gebeurd terwijl deze uit staat, of dat dit enkel gebeurd wanneer deze aan staat.Deleon78 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:53:
[...]
Als je geen schaduw van balken hebt, valt het ook niet zo op. Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Het was bijna twee jaar lang geen issue, het is ineens begonnen. Opzich is het prima met WiFi, maar ik hou er gewoon van alles bedraad te hebben. Het is gewoon raar, omdat al die tijd het gewoon stabiel en hardstikke snel was bedraad.HoppyF schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:33:
[...]
100Mbit zou echt méér dan voldoende moeten zijn voor Netflix en YouTube. Zelfs een 50GB Blu-ray rip van 2 uur is minder dan 90Mbit. Of er is een defect met de LAN-poort of er is iets anders mis in het netwerk. Zeker ook omdat @devilsnight aangeeft dat het eerst wel goed gewerkt heeft vermoed ik een probleem in het netwerk.HoppyF schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:33:
[...]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Het kan natuurlijk wel dat er iets mis is met de LAN poort, maar wel vreemd zo opeens. Misschien iets met de router, echt de andere systemen werken er prima op.Major_ton schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:49:
[...]
100Mbit zou echt méér dan voldoende moeten zijn voor Netflix en YouTube. Zelfs een 50GB Blu-ray rip van 2 uur is minder dan 90Mbit. Of er is een defect met de LAN-poort of er is iets anders mis in het netwerk. Zeker ook omdat @devilsnight aangeeft dat het eerst wel goed gewerkt heeft vermoed ik een probleem in het netwerk.
Ik gebruikte wired vooral ook omdat ik zekerheid wilde hebben dat ik wel echt op 4K stream bij Netflix, Prime etc. Maar dat zal vast wel met 500Mbits van Ziggo, ook met WiFi.
- Brakke kabeldevilsnight schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:19:
OLED C9
- SoC van de LG trekt eventuele Multicast overlast niet die via de WiFi wel wordt gefilterd (IGMP Snooping) en Bedraad niet om de een of andere reden ??
- Brak poortje op je Switch ?
Kortom : Wat heb je allemaal al geprobeerd ?!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
My bad.nero355 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:01:
[...]
- Brakke kabel
- SoC van de LG trekt eventuele Multicast overlast niet die via de WiFi wel wordt gefilterd (IGMP Snooping) en Bedraad niet om de een of andere reden ??
- Brak poortje op je Switch ?
Kortom : Wat heb je allemaal al geprobeerd ?!
Had erbij moeten zeggen dat ik echt tig kabels geprobeerd heb. Verschillende poorten van de router ook, bijvoorbeeld die waar ik de Xbox in heb zitten, hetzelfde verhaal. Router reset gedaan. Het vreemde is dat Netflix films gewoon verder afspelen, maar YouTube speelt hooguit 5 seconden en dan zie je dat roterende rondje en daar blijft het bij.
Enige wat ik nog niet getest heb is een andere router, die ik helaas niet heb, dus dan zou ik contact met Ziggo moeten opnemen.
Eerlijk gezegd denk ik dan niet dat het aan je andere apparatuur ligt echter meer aan een brakke ethernet poort op je LG tv. Je hebt je Xbox poort etc al geprobeerd, meerdere kabels, lijkt me de logische oplossing.devilsnight schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:22:
[...]
My bad.
Had erbij moeten zeggen dat ik echt tig kabels geprobeerd heb. Verschillende poorten van de router ook, bijvoorbeeld die waar ik de Xbox in heb zitten, hetzelfde verhaal. Router reset gedaan. Het vreemde is dat Netflix films gewoon verder afspelen, maar YouTube speelt hooguit 5 seconden en dan zie je dat roterende rondje en daar blijft het bij.
Enige wat ik nog niet getest heb is een andere router, die ik helaas niet heb, dus dan zou ik contact met Ziggo moeten opnemen.
Laat ik het zo zeggen, alles gaat een keertje stuk. Het 1 wat sneller dan het ander.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Probeer eens de apps af te sluiten (blijven standaard op de achtergrond half actief) of nog beter herstart je tv door de gebruikersvoorwaarde niet meer te accepteren(dat is een harde herstart ipv soft zoals bij aanuit of stekker eruit, vergelijk het met windows hybernate vs herstarten). Het zou best kunnen dat het geheugen volgelopen is dankzij de matige apps/WebOS.devilsnight schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:22:
[...]
My bad.
[ Voor 6% gewijzigd door andries98 op 04-07-2022 19:45 ]
Dat is het probleem niet. 100mbit is zat voor YouTube en Netflix.Rava schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:46:
er zijn ook ethernet to usb adapters beschikbaar, op die manier kan je boven de 100mbit limiet uitkomen
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)
In oled care is ook ergens een optie "geheugenoptimalisatie".andries98 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:44:
[...]
Probeer eens de apps af te sluiten (blijven standaard op de achtergrond half actief) of nog beter herstart je tv door de gebruikersvoorwaarde niet meer te accepteren(dat is een harde herstart ipv soft zoals bij aanuit of stekker eruit, vergelijk het met windows hybernate vs herstarten). Het zou best kunnen dat het geheugen volgelopen is dankzij de matige apps/WebOS.
Ook het proberen waard.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)
voor netflix en youtube wel ja, maar als de ethernet poort van de tv brak is, is dat wel een mooi alternatief.daffie82 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:32:
[...]
Dat is het probleem niet. 100mbit is zat voor YouTube en Netflix.
verder is 100mbit te weinig voor voor als je een ongecomprimeerde blueray rip van je eigen nas wilt streamen
Dat is nieuw voor mij. Ik zal eens kijken waar ik dat kan vinden precies.andries98 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:44:
[...]
Probeer eens de apps af te sluiten (blijven standaard op de achtergrond half actief) of nog beter herstart je tv door de gebruikersvoorwaarde niet meer te accepteren(dat is een harde herstart ipv soft zoals bij aanuit of stekker eruit, vergelijk het met windows hybernate vs herstarten). Het zou best kunnen dat het geheugen volgelopen is dankzij de matige apps/WebOS.
Gaan we even proberen dan. Ik laat het weten of het iets helpt.daffie82 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:33:
[...]
In oled care is ook ergens een optie "geheugenoptimalisatie".
Ook het proberen waard.
Hangt van je tv grootte afFMS schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:14:
Een subjectieve vraag maar welke soundbar vinden jullie esthetisch gezien het beste passen bij een C1?
Mijn tv 65inch en deze past precies met breedte. (LG DSN11RG Soundbar). Even breed als tv zelf, dan is het mooist om te zien
(foto van een webwinkel gekopieerd)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mPCJyuVlfmAgcQIagyW74M4l.jpg?f=user_large)
Werk gewoon. (Woon ook in oud upc gebied. Heb gewoon ziggo gekozen).Justin schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:46:
Hey medetweakers!
Belangrijkste vinden we dat we de mediabox (next of mini, wat dan ook maar werkt) kunnen bedienen met de LG Magic Remote van de tv. Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben? Zo ja, welke moeten we kiezen?
Bedankt!!
En vind persoonlijk ziggo net beter gebruikbaar met afstandsbediening dan kpn kastje.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Wat geeft de ingebouwde speedtest van de Netflix voor snelheid aan? Als Netflix gewoon blijft streamen dan zou je kunnen concluderen dat het niet aan de kabel en/of netwerkpoort ligt. Zou het kunnen dat Youtube teveel gecashed heeft? De-installeer Youtube eens en install de app opnieuw.devilsnight schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:22:
[...]
Het vreemde is dat Netflix films gewoon verder afspelen, maar YouTube speelt hooguit 5 seconden en dan zie je dat roterende rondje en daar blijft het bij.
Zou het een probleem bij Youtube zijn/geweest kunnen zijn?
Ervaring niet, een half plan wel, niet ivm de TV overigens. Wij willen geen zonneschermen of screens op ons huis dus hebben wel eens naar raamfolie gekeken. In dit topic zit een tweaker die dit heeft, zoek op 3m. Dat is folie die je aan de buitenkant aan kan laten brengen.cavanta schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:54:
[...]
De vraag is wat uit het zonlicht dit fenomeen op TV's veroorzaakt. Als het de UV is gaat die folie helpen, die voorkomt namelijk ook verkleuring van stoffen. Als het de warmte is moet het in principe ook helpen, het primaire doel van die folies is warmte weren, dat is ook waarom wij er geinteresseerd in zijn.
Maar wij hebben een vrijstaand huis met heel veel ramen waarbij er ook nog een zwik leuke kleine bovenlichtjes boven een hoop van die ramen zit. Dus waarschijnlijk wil ik niet weten wat dat gaat kosten
Mooi. Ik heb een 55 inch die op een tv meubel staat.mucuracat schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:14:
[...]
Hangt van je tv grootte af
Mijn tv 65inch en deze past precies met breedte. (LG DSN11RG Soundbar). Even breed als tv zelf, dan is het mooist om te zien
Ik zoek vooral iets wat ook goed past bij het standaard voetje van de C1. Voetje… zeg maar gerust voet. Flink ding is het toch.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een koude start kun je op de TV forceren door vanuit de menu’s de gebruikersvoorwaarden (tijdelijk) te wijzigen. Het WebOS start dan opnieuw op.devilsnight schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:13:
[...]
Dat is nieuw voor mij. Ik zal eens kijken waar ik dat kan vinden precies.
[...]
Gaan we even proberen dan. Ik laat het weten of het iets helpt.
Je kunt ook de stekker er een kwartier uittrekken en dan opnieuw de TV aanzetten.
Ben benieuwd of dat wat gaat helpen want het blijft vreemd dat je vaste netwerkaansluiting zoveel problemen geeft en het voorheen goed ging.
Je hebt zelf al kabels en poorten verwisseld dus dat is het ook niet.
Ik heb inmiddels ontdekt dat het aan het content ligt. Maar hoe krijg ik die rode gloed weg

[ Voor 15% gewijzigd door NeWSJuNK op 05-07-2022 20:47 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Precies ligt aan de content dus al dan niet HDR/Dolby Vision of gewoon SDR.NeWSJuNK schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:00:
Ik heb vandaag mijn nieuwe LG 65C1 binnen gekregen. Nu zit ik al een poosje met de beeld instellingen te spelen maar krijg het niet naar m'n zin. Ik kan de beide expert modi niet selecteren. Zie ik een setting over het hoofd of bezit mijn C1 die setting niet ?
Ik heb inmiddels ontdekt dat het aan het content ligt. Maar hoe krijg ik die rode gloed weg
Wat bedoel je met rode gloed?
De linkerkant van het scherm is veel roder dan de rest. Het viel me al op aan de rode gezichten aan de linkerkant van het beeld. Toen toevallig even een witte webpagina geopend in de webbrowser en daar was de rode gloed nog meer zichtbaar. Deze moet terug vrees ikHoppyF schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:12:
[...]
Precies ligt aan de content dus al dan niet HDR/Dolby Vision of gewoon SDR.
Wat bedoel je met rode gloed?

En bij de volgende heb je hetzelfde, met een beetje pech.NeWSJuNK schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:46:
[...]
De linkerkant van het scherm is veel roder dan de rest. Het viel me al op aan de rode gezichten aan de linkerkant van het beeld. Toen toevallig even een witte webpagina geopend in de webbrowser en daar was de rode gloed nog meer zichtbaar. Deze moet terug vrees ik
Ik weet niet hoe erg het is, maar ik heb hetzelfde. Geen enkel scherm is perfect. En het wordt minder erg na een tijd. Heel eerlijk zie ik het zelfs nog amper, behalve bij echt witte schermen. Rode gloed zou ik het ook niet noemen, eerder licht roze
Mijn vorige scherm (55C7) was zoveel beter dan dit. Ja gewoon perfect. Het kan dus wel. Deze tv is niets waard.daffie82 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:04:
[...]
En bij de volgende heb je hetzelfde, met een beetje pech.
Ik weet niet hoe erg het is, maar ik heb hetzelfde. Geen enkel scherm is perfect. En het wordt minder erg na een tijd. Heel eerlijk zie ik het zelfs nog amper, behalve bij echt witte schermen. Rode gloed zou ik het ook niet noemen, eerder licht roze
Dan moet je hem retour sturen.NeWSJuNK schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:49:
[...]
Mijn vorige scherm (55C7) was zoveel beter dan dit. Ja gewoon perfect. Het kan dus wel. Deze tv is niets waard.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als het inderdaad goed zichtbaar is klopt het niet en moet je een omruil zien te regelen.NeWSJuNK schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:49:
[...]
Mijn vorige scherm (55C7) was zoveel beter dan dit. Ja gewoon perfect. Het kan dus wel. Deze tv is niets waard.
Zou LG weten dat ze slechte remotes leveren. Gisteren pakketje ontvangen van LG met daarin twee nieuwe remotesFeaR schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:55:
Onder garantie toch een nieuwe remote voor de G1 aangevraagd.
Wat was het probleem met de remote ..!FeaR schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:29:
[...]
Zou LG weten dat ze slechte remotes leveren. Gisteren pakketje ontvangen van LG met daarin twee nieuwe remotes
Da's top!FeaR schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:29:
[...]
Zou LG weten dat ze slechte remotes leveren. Gisteren pakketje ontvangen van LG met daarin twee nieuwe remotes
Kun je trouwens 2 magic remotes tegelijkertijd actief hebben op een LG TV?
Ik vraag dit voor mijn vrouw, die wil graag een eigen remote op haar nachtkastje.
Edit, al gevonden: https://www.tab-tv.com/ho...agic-remotes-to-an-lg-tv/
Het kan dus niet, wel kan 1 "magic" en 1 "gewone" ...
[ Voor 15% gewijzigd door Volkert op 06-07-2022 17:32 ]
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/VQiYioljV0QrZL2Y6swMirFn.gif?f=user_large)
De stream ondersteunt 'Dolby Vision' en het lijkt wel of deze stück is, want mijn C1 weet niet wat het moet doen. Andere Dolby Vision-content, zoals '6 Underground' en 'Old Guard' worden zonder problemen getoond. Alle AI-toepassingen staat uit.
Ik vind het, in ieder geval, raar.
Bij de W7 werden vroeger twee afstandsbedieningen geleverd dus je zou eens kunnen kijken of daar iets van verkrijgbaar is (desnoods tweedehands) en of het werkt i.c.m. nieuwere modellenVolkert schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:17:
Da's top!
Kun je trouwens 2 magic remotes tegelijkertijd actief hebben op een LG TV?
Ik vraag dit voor mijn vrouw, die wil graag een eigen remote op haar nachtkastje.
Edit, al gevonden: https://www.tab-tv.com/ho...agic-remotes-to-an-lg-tv/
Het kan dus niet, wel kan 1 "magic" en 1 "gewone" ...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Thanks for the feedback, maar ik denk dat het er toch zo eentje wordt: https://www.bol.com/nl/nl...rigineel/9300000019783221nero355 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:17:
[...]
Bij de W7 werden vroeger twee afstandsbedieningen geleverd dus je zou eens kunnen kijken of daar iets van verkrijgbaar is (desnoods tweedehands) en of het werkt i.c.m. nieuwere modellen![]()
Weet je zeker dat ASBL geen roet in het eten gooit?Yonix schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:34:
Mijn vrouw is een aflevering van 'Pirate Gold of Adak Island' op Netflix aan het kijken en het valt mij op dat de helderheid constant wisselt - soms wel twee keer per scène / shot.
[Afbeelding]
De stream ondersteunt 'Dolby Vision' en het lijkt wel of deze stück is, want mijn C1 weet niet wat het moet doen. Andere Dolby Vision-content, zoals '6 Underground' en 'Old Guard' worden zonder problemen getoond. Alle AI-toepassingen staat uit.
Ik gebruik nu nog een Logitech Harmony, maar daar zal ik toch een keer vanaf moeten.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Zie FeaR in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
De buren hebben een OLED65G1 waarvan de remote wel goed reageert maar daar is haast geen opdruk van de toetsen meer te lezen, totaal weggesleten. Ook zij hebben een nieuwe aangevraagd.
Check vooral die. Remotes van de LG X-series (2020) werken in ieder geval niet op de LG 1-series (2021). Gros van de inputs/knoppen werkt, scrollwiel echter niet (volledig).
Ik heb hier bij mijn G2 ook soms last van bij dergelijk beeldmateriaal, ik vermoed dat het iets van logo protection of dergelijk is. Maar op mijn C1 merk ik dit eigenlijk nooit. Die lijkt op de nieuwere serie veel sneller in werking te treden als voorheen. Gelukkig komt het niet zo heel vaak voor en kan ik er mee leven, ik vind het beter te harden als de serie zelf, maar dat even terzijdeYonix schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:34:
Mijn vrouw is een aflevering van 'Pirate Gold of Adak Island' op Netflix aan het kijken en het valt mij op dat de helderheid constant wisselt - soms wel twee keer per scène / shot.
[Afbeelding]
Gewoon lekker gebruiken zolang het kan en Logitech nog steeds Support voor alle modellen levert!Gommert69 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:48:
Ik gebruik nu nog een Logitech Harmony, maar daar zal ik toch een keer vanaf moeten.
Tv inderdaad omgeruild voor een 65C2. Morgen komt ie binnen. Afwachten of deze wel oké is.HoppyF schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:11:
[...]
Als het inderdaad goed zichtbaar is klopt het niet en moet je een omruil zien te regelen.
De vraag is of een technieker hier wel een oplossing kan aanbieden en indien de tv niet defect is, wat kan er dan aan verholpen worden?
Staat bij beeldinstellingen energie saving uit?Moris schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:39:
Omdat ik niet tevreden ben van de HDR-weergave van mijn 77C2 die tijdens het weergeven van HDR-content het beeld automatisch donkerder (dimt) zet. Kan ik via de winkel een servicetechnieker aan huis laten komen.
De vraag is of een technieker hier wel een oplossing kan aanbieden en indien de tv niet defect is, wat kan er dan aan verholpen worden?
Dat dimt het beeld ook als het aan staat.
Instelling staan bij HDR als volgt.Goofy1978 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:50:
[...]
Staat bij beeldinstellingen energie saving uit?
Dat dimt het beeld ook als het aan staat.
- Energiebesparing: alle besparende maatregelen staan uit
- AI Service: alles uit
- Beeld: Motion Eye Care staat uit.
- HDMI: HDMI Deep Color op 4K
- Auto Dynamic Contrast or Dynamic Tone Mapping staan uit
- Alle overige settings staan bij HDR op standaard
Kan je iets met op maat gemaakte shutters aan de buitenkant doen ?cavanta schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:54:
[...]
Bedankt!
[Afbeelding]
Kan je misschien ook gebruiken voor in direct spelen met licht in val
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Gewoon via lg website aanmelden.flexje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:12:
Mijn magic remote wieltje is gesneuveld. Iemand een tip waar ik snel een nieuwe remote kan halen (voor een e9)?
Bij mij waren tekstjes en icoontjes niet meer goed zichtbaar, foto's gestuurd. Kreeg nieuwe remote.
Heb B9
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Lastig, ik vind het vooral heel lelijk, maar ook de kosten die het met zich meebrengt vind ik het niet waard. Ik ben op dit moment aan het kijken voor folie op in de punt. Deze schijnen ook goed te kunnen werken.Gandalf68 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:07:
[...]
Kan je iets met op maat gemaakte shutters aan de buitenkant doen ?
Kan je misschien ook gebruiken voor in direct spelen met licht in val
De laatste dagen heb ik een beetje zitten testen. En het lijkt echt alleen voor te komen als ik rond 5-7 uur in sterke zon het paneel op zijn helderst heb staan met logo protection off. Als ik deze in de normale cinema modus zet treed dit niet op.
[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 08-07-2022 12:08 ]
Maar waar haal ik een VESA adapterplaat van 300x200 vandaan die op mijn Vogel's beugel (100x100 of 200x100) past?
Het moet dus GEEN stiekeme 400x200 plaat zijn, want dan moet je weer met afstandsbusjes gaan lopen kutten omdat er een bobbel achterop de TV zit naast de schroefgaten.
Ik bedoel dus zoiets: YouTube: CE-UAP: Large VESA Adapter Plate
Any tips welcome!
Edit, het gaat deze worden, de maat is extreem zeldzaam zo blijkt: https://www.amazon.de/dp/B07KFH11RK
[ Voor 9% gewijzigd door Volkert op 10-07-2022 10:20 ]
Met gebruikersvoorwaarden lukte het niet helemaal. Of bedoel je dat ik een paar opties uit had moeten vinken en agree had moeten kiezen? Want agree kiezen deed hier.HoppyF schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:44:
[...]
Een koude start kun je op de TV forceren door vanuit de menu’s de gebruikersvoorwaarden (tijdelijk) te wijzigen. Het WebOS start dan opnieuw op.
Je kunt ook de stekker er een kwartier uittrekken en dan opnieuw de TV aanzetten.
Ben benieuwd of dat wat gaat helpen want het blijft vreemd dat je vaste netwerkaansluiting zoveel problemen geeft en het voorheen goed ging.
Je hebt zelf al kabels en poorten verwisseld dus dat is het ook niet.
Stekker eruit een kwartier echter wel. Alleen gek genoeg zag ik niet het boot scherm van LG OLED, maar zal wel goed zitten. Want.....YouTube en Netflix doen weer normaal. Laden meteen de video's in zonder issues.
Some even zo'n cold boot is wel goed dus, haha.
Plat op zijn scherm op een rechte en krasvrije ondergrond, ik zag het toevallig voorbijkomen in een YouTube video.Flamesz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:57:
Wat is de beste optie als ik achter mijn op de muur gemonteerde C1 moet voor de kabels? ff rechtop zetten op zijn onderkant? Plat op zijn scherm op een zachte/schone ondergrond?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bij gebruikersvoorwaarden moet je inderdaad wat opties anders aanvinken.devilsnight schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:47:
[...]
Met gebruikersvoorwaarden lukte het niet helemaal. Of bedoel je dat ik een paar opties uit had moeten vinken en agree had moeten kiezen? Want agree kiezen deed hier.
Stekker eruit een kwartier echter wel. Alleen gek genoeg zag ik niet het boot scherm van LG OLED, maar zal wel goed zitten. Want.....YouTube en Netflix doen weer normaal. Laden meteen de video's in zonder issues.
Some even zo'n cold boot is wel goed dus, haha.
Daarna start de TV opnieuw op.
Nadat alles dus in orde is moet je de opties weer zo zetten zoals ze waren.
Krijg je dus nog een keer een start.
Stekker eruit gaat ook, maar niet iedereen kan makkelijk bij de stekker als deze ergens weggewerkt zit.
Dan is de gebruikersvoorwaarden makkelijker.
Gelukkig werkt het bij jou weer!
Het gaat om net hetzelfde probleem zoals in deze video YouTube: Is Your OLED TV Showing These Weird Anomalies? Here's How to Fix Them. is te zien.
Nochtans lijken de onderstaande instellingen voor HDR goed te staan.
Aangezien het hier om een gloednieuw toestel gaat, ben ik echt niet van plan om mijn 5-jarige garantie aan het prutsen in het servicemenu te verliezen
Alleen stel ik me de vraag wat een servicetechnieker bij een huisbezoek aan het probleem zal verhelpen en of ze misschien zelf ook weigeren om settings in het servicemenu aan te passen
Dat dus, als de technieker constateert dat het geen defect is maar een eigenschap van het toestel gaat hij er niks aan doen hoor.Moris schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:14:
Omdat ik niet tevreden ben van mijn 77C2 die tijdens het weergeven van HDR-content het beeld automatisch donkerder (dimt) zet. Blijkbaar heeft het iets te maken met ABL (Automatic Brightness Limiter) die vrij agressief in werking treed en ASBL.
Het gaat om net hetzelfde probleem zoals in deze video YouTube: Is Your OLED TV Showing These Weird Anomalies? Here's How to Fix Them. is te zien.
Aangezien het hier om een gloednieuw toestel gaat, ben ik echt niet van plan om mijn 5-jarige garantie aan het prutsen in het servicemenu te verliezen![]()
Alleen stel ik me de vraag wat een servicetechnieker bij een huisbezoek aan het probleem zal verhelpen en of ze misschien zelf ook weigeren om settings in het servicemenu aan te passen
Ik moet de eerste nog tegenkomen die zijn garantie heeft verloren doordat iemand van LG heeft geconcludeerd dat er in het servicemenu is gezeten. Kortom, bespaar je de irritatie en koop een service remote om TPC uit te zetten. Want niemand anders gaat daar iets aan doen.Moris schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:14:
Omdat ik niet tevreden ben van mijn 77C2 die tijdens het weergeven van HDR-content het beeld automatisch donkerder (dimt) zet. Blijkbaar heeft het iets te maken met ABL (Automatic Brightness Limiter) die vrij agressief in werking treed en ASBL.
Aangezien het hier om een gloednieuw toestel gaat, ben ik echt niet van plan om mijn 5-jarige garantie aan het prutsen in het servicemenu te verliezen![]()
Nog steeds een roze gloed aan de linkerkant?NeWSJuNK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:51:
Mijn C2 inmiddels ontvangen na het debacle met de C1. Prachtige tv maar ik kan het beeld nog niet helemaal naar de zin krijgen. Iemand tips qua kalibratie?
Nee die is gelukkig verdwenendaffie82 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:02:
[...]
Nog steeds een roze gloed aan de linkerkant?
Door het volgende te doen lukt het ook.
Heb het zelf ook geprobeerd op mijn 55g2 en het werkt!
Use the TV's own web browser from the Home screen.
Navigate to http ://webosapp.club/instart and/or http ://webosapp.club/ezadjust ( That domain will resolve on the internet, so the hyperlinks have been removed.)
Your TV will prompt you to accept the connection from the browser.
At the password prompt enter 0413
Bedankt, ik ga dit een van de dagen eens proberen.bolderik schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:59:
Hoi je hoeft geen afstandsbediening te kopen om in het service menu te komen.
Navigate to http ://webosapp.club/instart and/or http ://webosapp.club/ezadjust ( That domain will resolve on the internet, so the hyperlinks have been removed.)
Welke zaken dien ik juist voor mijn probleem aan te pakken?
Zie de discussies erover hierbovenMoris schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:37:
[...]
Bedankt, ik ga dit een van de dagen eens proberen.
Welke zaken dien ik juist voor mijn probleem aan te pakken?
isf bright room bedoel je.ReceiverNL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:25:
Haha nog meer mensen die de Vivid mode (C1) gebruiken voor films en games? Je krijgt echt zo'n kleur pop. Echt top. Ik zet kleur wel iets lager btw, anders is het weer te. Voor tv en sports gebruik ik de ESF bright room preset.
Neen sorry, die Vivid mode vind ik verschrikkelijk. Kan ik geen 3 minuten naar kijken.
Vivid zou verboden moeten worden, verschrikkelijkReceiverNL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:25:
Haha nog meer mensen die de Vivid mode (C1) gebruiken voor films en games? Je krijgt echt zo'n kleur pop. Echt top. Ik zet kleur wel iets lager btw, anders is het weer te. Voor tv en sports gebruik ik de ESF bright room preset.

Als je kleur van 70 naar 50 brengt is het goed te doen. Vooral in games. Vind de andere presets zo dof en geel. Vooral de film modi. Maar ieder zo zijn of haar smaak natuurlijk haha. 👍🏻stin00 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:41:
[...]
Vivid zou verboden moeten worden, verschrikkelijk
Voor games is het zeker lekker! Bij mij is het dan ook feller dan game modus en bij de meeste spellen merk ik de extra lag niet, zeker niet als je op pc input speel.ReceiverNL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:42:
[...]
Als je kleur van 70 naar 50 brengt is het goed te doen. Vooral in games. Vind de andere presets zo dof en geel. Vooral de film modi. Maar ieder zo zijn of haar smaak natuurlijk haha. 👍🏻
GSR zie ik wel maar TPM niet? (Op gx), wat doen ze?ArthurMorgan schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:56:
Die heb ik nu uitgezet en die GSR ook. Maar wat ik me afvraag moet dat nu ook bij elke firmware update opnieuw gecheckt worden of blijft dit nu gewoon altijd uit.
Dat is naar aanleiding van deze uitleg van Vincent: YouTube: Is Your OLED TV Showing These Weird Anomalies? Here's How to Fix Them.andries98 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:39:
[...]
GSR zie ik wel maar TPM niet? (Op gx), wat doen ze?
Zie de manual. Zolang de "operating temperature" niet boven de 40 graden komt, blijf je binnen de specs.johanneslol schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:55:
Hiervan zijn de gordijnen altijd dicht dus dat zou geen probleem moeten geven, maar die verwarming.
Als je aanvoertemp ingesteld staat op 65 graden is dit in de winter al gauw heVolkert schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:31:
[...]
Zie de manual. Zolang de "operating temperature" niet boven de 40 graden komt, blijf je binnen de specs.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Ik zou even een foto plaatsen, anders valt er weinig over te zeggenjohanneslol schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:55:
Hoi mensen, vraagje ik zit te denken om onze huidige Samsung tv naar boven te verhuizen en ook een LG oled aan te schaffen. Het probleem is alleen, onze tv staat pal voor de verwarming en voor het raam. Hiervan zijn de gordijnen altijd dicht dus dat zou geen probleem moeten geven, maar die verwarming. Hebben jullie ervaring hiermee? Ik kan hem helaas nergens anders neerzetten, omdat de indeling van dit huurhuis nogal vreemd is.
Bij dezestin00 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:48:
[...]
Ik zou even een foto plaatsen, anders valt er weinig over te zeggen
:strip_exif()/f/image/i7iUOI1ptmbxm0Fyd86ldLxm.jpg?f=fotoalbum_small)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit werkt (op mijn C9)!bolderik schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:59:
Hoi je hoeft geen afstandsbediening te kopen om in het service menu te komen.
Nooit eerder geweten en gezien wat toch wel opmerkelijk is.
Geen idee waarom dit niet bekend was.
Niets gewijzigd verder, mijn aantal draaiuren (=UTT) staat op 8364.
Loopt aardig op.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt mij geen groot probleem tenzij de verwarming heel veel hitte afgeeft.
Rondom de TV zit licht dus de TV is niet strak tegen een muur bevestigd dus de warmte kan wel weg.
De zon die direct op de achterkant van de TV schijnt kan wel veel warmte produceren.
Zonwering dan wat dichthouden als de zon er op valt.
ThanksHoppyF schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:05:
[...]
Lijkt mij geen groot probleem tenzij de verwarming heel veel hitte afgeeft.
Rondom de TV zit licht dus de TV is niet strak tegen een muur bevestigd dus de warmte kan wel weg.
De zon die direct op de achterkant van de TV schijnt kan wel veel warmte produceren.
Zonwering dan wat dichthouden als de zon er op valt.
Dat heet fatsoenlijk gekalibreerd!ReceiverNL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:42:
Vind de andere presets zo dof en geel. Vooral de film modi.
En dat geel komt door de richtlijn van 6500 Kelvin en dan krijg je gewoon een beetje een gele tint :

Ga je nog hoger dan wordt de boel weer TE geel dus je moet het ook niet overdrijven en ik geloof dat het bij al die WARM1/2/3 waardes van de LG OLED TV's allemaal nog redelijk binnen de grenzen zit
Bij lichtbronnen is dat trouwens weer andersom!
Dan moet je ergens rond de 4300 Kelvin blijven als je bijvoorbeeld LED lampen voor thuis of Xenon lampen voor je auto aan het uitzoeken bent
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De kijkhoek is prima bij een OLED dus je hoeft echt niet recht voor de TV te gaan zitten.johanneslol schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:16:
[...]
Thanksvanwege de zon staat hij al zo vreemd in de hoek. Daarom dacht ik dat een oled tv beter is want die heeft betere kijkhoeken. De verwarming zou nooit zwaar aan staan met deze gasprijzen ik ga eerder kijken naar infrarood verwarming.
Inderdaad de verwarming opstoken kost een vermogen.
Maar je weet niet of het komende winter echt koud gaat worden.
Even in de gaten houden hoe warm je TV aan de achterkant gaat worden.
Ivm de zon gordijn of zonwering iets dicht doen.
Zal ook wel prettiger TV kijken overdag en begin van de avond anders kijk je tegen het licht in.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Te blauw zie je vaak bij LCD’s beetje linker foto en dan nog extremer.nero355 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:34:
[...]
Dat heet fatsoenlijk gekalibreerd!![]()
![]()
En dat geel komt door de richtlijn van 6500 Kelvin en dan krijg je gewoon een beetje een gele tint :
[Afbeelding]
Ga je nog hoger dan wordt de boel weer TE geel dus je moet het ook niet overdrijven en ik geloof dat het bij al die WARM1/2/3 waardes van de LG OLED TV's allemaal nog redelijk binnen de grenzen zit
Bij lichtbronnen is dat trouwens weer andersom!
Dan moet je ergens rond de 4300 Kelvin blijven als je bijvoorbeeld LED lampen voor thuis of Xenon lampen voor je auto aan het uitzoeken bent
Als iemand werkelijk zo’n kleur heeft is hij ziek en moet hij snel naar de dokter!
"It's funny because it's true!"HoppyF schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:40:
Te blauw zie je vaak bij LCD’s beetje linker foto en dan nog extremer.
Als iemand werkelijk zo’n kleur heeft is hij ziek en moet hij snel naar de dokter!
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat door al die "anti-reflectie coating" toestanden de kijkhoek ietsjes lager is dan die in theorie zou kunnen zijn, maar dat is alleen bij hele extreme kijkhoeken en als je heeeel geconcentreerd naar het beeld kijkt!HoppyF schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:39:
De kijkhoek is prima bij een OLED dus je hoeft echt niet recht voor de TV te gaan zitten.
Ja ja een hoop gewauwel maar geef toe je wilde gewoon het plaatje posten.
[/quote]
Ik ga voor de middelste. Wat was ook alweer de vraag

GT7 ID: ONYX_PdeG69
Winkel heeft een case aangemaakt bij LG Nederland, die kon er weinig mee. LG Korea heeft uiteindelijk besloten dat het zo hoort en de case gesloten mag worden. De winkel vond dat gelukkig ook onzin dus op aandringen, heeft de repair-tussenpartij namens LG de voeding vervangen. Resultaat: De whine is alleen maar erger geworden!
De winkel geeft mij nu drie opties.. Koop ongedaan maken, geld terug. Samsung QD-OLED of Sony QD-OLED (waarbij deze 1000 euro duurder is, niet leverbaar is en de winkel zeer terughoudend is qua Sony software). Ik had bewust de G2 gekozen ivm sleek-looks, gewoon goed beeld, Dolby Vision en niet te vervelende UI. Maar de winkel wil geen 2e G2 opsturen.
Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben met hun LG OLEDs?
Xbox: SendexNL
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.