rwr_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Ik doe hetzelfde, maar mijn films download ik op mijn NAS (Syn DS220+). Het converteren van dit soort grote bestanden (van DTS naar AC3)
duurt uren. Ik heb 1080p/4k, dus het kan oplopen tot 60gb. Hoe zou ik dit kunnen versnellen? Films toch eerst lokaal op de pc zetten @
PsiTweaker?
60Gb per film is wel groot, maar is niet uitzonderlijk. Want een beetje moderne en lange ( > 2 uur ) 4K film, met HDR en alles erop en eraan, worden erg groot.
M.b.v. FFmpeg.Exe kopieer ik de DTS stream naar AC3 ( dus zowel DTS als AC3 staan dan in de film ), maar dat duurt beslist geen uren. Qua tijd let ik er niet op, maar zo'n 15Gb film duurt misschien enkele minuten, dus laat een 60Gb film iets meer dan een kwartiertje duren?
Ik converteer op m'n oude download/HTPC/DLNA pc ( Win10, 4K en 4 x 2,4Ghz CPU ) en dat gaat prima. M.b.v. van AutoIt heb ik een script gemaakt en daarvan een *.Exe gemaakt. Programma starten, film selecteren en dan even wachten.
Als ik het goed begrijp, converteer u de film op een andere computer dan de NAS. Dus dan moeten de 'blokken' data over het netwerk, geconverteerd worden en terug over hetzelfde netwerk, op hetzelfde moment. Dat zal best wat vertraging opleveren.
Probeert u het gewoon: de film lokaal zetten, converteren en daarna weer op de NAS terugzetten.
Ps. Ik gebruik dit commando : FFmpeg.exe -i In.Mkv -map 0:v -map 0:a:0 -map 0:a -map 0:s? -c:v copy -c:a copy -c:s copy -c:a:0 ac3 -b:a:0 640k Uit.mkv