Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Rohit schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:28:
[...]
Nice!!

Hoe krijg ik het Tips venstertje weg in het midden bovenaan? Geeft steeds 3 nieuwe tips ofzo maar die mag echt wel weg...
Voor mijn G1 (en volgens mij ook C1) is er sinds kort firmware versie 03.33.11 uitgekomen die het home menu heeft aangepast en aanzienlijk versneld. En die tips zijn weg! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czYvmq0FIrgpd62dHVILZDZ6ulA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wApxWBSwPuCUi8MUxnW0dLQP.webp?f=user_large
Bovenstaande is niet mijn screenshot want ik ben dankzij de tip van @ion die trending balk ook al kwijt :)

Nu hopen dat die snel uitgerold wordt voor de C2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

Scidd0w schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:48:
[...]
Voor mijn G1 (en volgens mij ook C1) is er sinds kort firmware versie 03.33.11 uitgekomen die het home menu heeft aangepast en aanzienlijk versneld. En die tips zijn weg! :)

[Afbeelding]
Bovenstaande is niet mijn screenshot want ik ben dankzij de tip van @ion die trending balk ook al kwijt :)

Hier ook een G1 77 inch bijgewerkt. Wel via usb, want de update was via software update niet zichtbaar.

Maar ik sluit me @Scidd0w . Voelt sneller aan. Da's positief. Verder niet uitgebreid getest, dus hopelijk hebben ze niet al te veel gesloopt ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
My-life schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:02:
[...]

Weinig inhoud in dat filmpje helaas.
Ik ben wel benieuwd of https://rootmy.tv/ werkt met deze versie.
Klopt, maar als ik de comments lees, dan is er dus wel een verbetering te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
My-life schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:02:
[...]

Weinig inhoud in dat filmpje helaas.
Ik ben wel benieuwd of https://rootmy.tv/ werkt met deze versie.
Ik zal het wel even uittesten op m'n 65G1. Die is momenteel geroot namelijk. Zal even de update forceren via USB stick.

Edit:

Updaten duurde even, pakte een paar keer de usb stick niet.. lukte bij mij als volgt:

1. Formateer een USB stick naar NTFS
2. Maak op de USB stick een map aan met als naam (incl hoofdletters): LG_DTV
3. Download de update voor jouw TV model
4. Unzip het bestand.
5. Plaats het uitgepakte bestand in de LG_DTV map op je USB stick
6. Stick in TV drukken
7. TV Vraagt om updaten.

M'n root is in tact gebleven. Heb Homebrew er nog op staan en ook de adfree youtube werkt nog vlekkeloos. Je hoeft dus niet opnieuw te rooten.

[ Voor 75% gewijzigd door stin00 op 29-06-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:22

FeaR

In GoT we trust

Onder garantie toch een nieuwe remote voor de G1 aangevraagd. Reageren deed hij niet lekker meer. Nieuwe batterijen en remote opnieuw registeren bij de TV bood geen verbetering. Blijkbaar veel gehoord issue want een replace aanvragen was zo gedaan. Wel opvallend dat mijn remote er nog als nieuw uit ziet, die van de buren (ook een G1 van dezelfde maand) mist de opdruk op het gros van de knoppen.
ion schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:11:
Zijn jullie al bekend met de truc om je tv naar service region: others, in te stellen, zodat je geen recommendations meer krijgt en daarmee weer een snel menu hebt
Die setting en/of de update naar 03.33.11 heeft de G1 hier ook aanzienlijk sneller gemaakt. Al blijf ik met favorieten werken om zo min mogelijk in het menu te komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:55:
Die setting en/of de update naar 03.33.11 heeft de G1 hier ook aanzienlijk sneller gemaakt. Al blijf ik met favorieten werken om zo min mogelijk in het menu te komen.
Interessant, want mijn 65G1 is helemaal niet sneller geworden. Voorheen opende het home scherm heel snel, maar had ik daarna 2 seconden bizar veel lag/schokken bij het navigeren. Nu opent het home scherm véél trager maar is er geen navigatie lag meer. Netto schiet ik er dus geen zak mee op.. het 'wachten' is gewoon meer naar voren geschoven.

Ik blijf gewoon bij de sneltoetsen en vermijd te allen tijde het home scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

FeaR schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:55:
Onder garantie toch een nieuwe remote voor de G1 aangevraagd. Reageren deed hij niet lekker meer.
Wat is niet lekker reageren? Ik moet wel hard drukken op de knoppen van de C1 remote.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sebazzz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:17:
[...]
Wat is niet lekker reageren? Ik moet wel hard drukken op de knoppen van de C1 remote.
Stel ik wil naar kanaal 200 (ViaPlay, shoot me :P) dus ik druk 2-0-0 op de remote. Dan zijn er drie opties:
  1. Ik kom op kanaal 200
  2. Ik kom op kanaal 20
  3. Ik kom op kanaal 2000
Optie 1 komt gelukkig wel het meest voor maar optie 2 en 3 te vaak voor het niet defect te noemen. Het is niet alleen met de "0", met andere toetsen ook.

Input blijft soms ook hangen. Wil ik bijvoorbeeld naar kanaal 5-3-8, zie ik de 5 in beeld maar daarna start opeens mijn Xbox op die onder Quick Access 3 hangt. Voor een Quick Access moet je behoorlijk lang de knop ingedrukt houden, met gewoon zappen moet dat niet voor kunnen komen.

Ergens wel spijt dat ik de PM21 toentertijd niet heb besteld voor honderd euro. Remote doet nu al aanzienlijk meer.

Het zal sowieso aan mij liggen aangezien LG hetzelfde soort remote al jaren gebruikt maar geef mij maar de remote van Panasonic. Maar om die reden een Panaso OLED te kopen was een beetje overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Scidd0w schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:48:
[...]

[Afbeelding]

Ja die tip had ik ook geprobeerd maar dan krijg ik een bericht dat ik akkoord moet geven, en dan komt het weer terug haha. Dus liever die tegeltjes dan zo domme tekst dat ik gebruikersvoorwaarde moet acceptere... En vond het weer tegeltje op zich best handig, alleen snap ik niet dat ze je niet gewoon een keuze geven voor het indelen en formaat wijzigen van bepaalde tegels.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

hoi allemaal,
ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een c16. Fijne tv, mooi beeld etc etc jullie weten het allemaal wel.
Nu heb ik alleen een probleem en geen idee hoe ik het de 1e keer goed heb gekregen. Bij de 1e keer starten en alles instellen, heb ik op de beeld instellingen na, de hdmi zover gekregen dat het automatisch naar de juiste hdmi kanaal gaat als ik een apparaat aan zet en dat de tv uit gaat als ik het apparaat uit zet. Omdat ik dit even snel had gedaan en heb zitten klooien met de beeldinstellingen, heb ik een reset naar begininstellingen gedaan om via video's alles goed in te stellen. Nu heb ik het probleem dat de hdmi niet meer goed verspringt van de ps5 naar de xiaomi mibox (zie het als een budget nvidia shield) en terug. De 1e keer ging die direct naar de juiste apparaat als de tv uit stond en ik het apparaat aanzet (en hij dus NIET eerst de oude hdmi kanaal aanzet). Maw, als ik op de ps5 heb gespeeld, de console en tv uitzet en dan de mibox aan, dan ging daarna alleen de tv en de mibox aan en bleef de ps5 netjes uit. Nu gaat de ps5 automatisch aan en springt die dan naar de mibox om daarna weer naar de ps5 te springen omdat die blijkbaar nog een signaal geeft dat het actief is. Zoals ik al eerder zei, geen idee hoe ik dit de 1e keer goed heb gekregen, omdat ik het niet meer kan reproduceren en naar mijn weten geen speciale handelingen heb gedaan.
2e probleem is dat de tv niet meer goed reageert op de mibox, dat wil zeggen, de tv gaat 95% van de keren NIET meer uit als ik de mibox uit zet, tegenover 100% altijd uit als de mibox uit ging tijdens de 1e keer. Ook krijg ik het niet meer voor elkaar om de mibox aan te zetten vanuit het menu dat je met de 3 stipjes oproept (waarbij je ook apparatuur uit kan zetten zonder de tv uit te zetten). Ik had eerst uit mijn hoofd meer keuzes voor het instellen van de lg remote dingetje, ik kon eerst 'andere' kiezen ipv alleen de huidige 4 keuzes van settop box, geluid en nog 2 andere die ik me nu niet kan herinneren.

Het lijkt erop dat tussen mijn reset en 1e keer instellen LG de software heeft veranderd ofzo, want ik heb eerst een paar dagen op gekeken voordat ik een reset had uitgevoerd (wat ik achteraf nooit had moeten doen, want internet staat vol dat met het eerste probleem).
Het meest vreemde probleem is dat de mibox het uitsignaal blijkbaar niet goed doorgeeft aan de tv en nu ik erover nadenk, heb ik ook nog het volgende probleem, als ik de mibox aanzet nadat ik gespeeld heb op de ps5, dan gaat de tv zelfs uit en moet ik dus weer alles handmatig apparaat voor apparaat aanzetten, want de mibox gaat dan niet uit terwijl de tv wel uit gaat...

Iemand hier met genoeg verstand om uit te vogelen wat het probleem is, want platte tv (waar ik het heb gekocht) weet het ook niet.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:06

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zijn jullie al bekend met de truc om je tv naar service region: others, in te stellen, zodat je geen recommendations meer krijgt en daarmee weer een snel menu hebt
Op others instellen heeft verder geen enkel nadeel?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

daffie82 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:57:
[...]
Op others instellen heeft verder geen enkel nadeel?
Ben ik nog niet tegen gekomen als in dat apps als Netflix niet meer werken. Enige is dat je geen dingen als "weer" bovenin hebt zoals op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Rohit schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:01:
Airplay via een iphone 12 pro max werkte ook niet namelijk.. Dus dan maar chromecast.
Dat moet gewoon werken volgens mij, mijn dochter heeft een iPhone 11 en ik een iPhone 13.

Zat je wel op het (WiFi) netwerk waar de TV ook op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
De nieuwe firmware update staat nu ook op mijn C1. Een kleine verbetering. Optisch vind ik het iets beter ogen, alleen hebben ze het weer verpest door de webOS afbeelding niet schermvullend te maken. De afbeelding is ook beduidend van een lagere resolutie. Zonde, eigenlijk om te zien. Maar goed, gelukkig heb ik een AppleTV, waardoor mijn interface altijd in 4K is, zodra ik de tv opstart.

[ Voor 115% gewijzigd door BramViking op 29-06-2022 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Kreeg 'm vanochtend OTA aangeboden op m'n 65CX. Direct geinstalleerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
*KNIP* Geen waardebepaling op het forum.

Voor de nieuwe woning twijfelen we nog tussen de G1 en G2. Met name door de hoeveelheid lichtinval en ramen lijkt ons een G2 de beste keuze. Zijn jullie het hiermee eens?

[ Voor 66% gewijzigd door FeaR op 30-06-2022 10:06 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
BramViking schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:27:
De nieuwe firmware update staat nu ook op mijn C1. Een kleine verbetering. Optisch vind ik het iets beter ogen, alleen hebben ze het weer verpest door de webOS afbeelding niet schermvullend te maken. De afbeelding is ook beduidend van een lagere resolutie. Zonde, eigenlijk om te zien. Maar goed, gelukkig heb ik een AppleTV, waardoor mijn interface altijd in 4K is, zodra ik de tv opstart.
Op m'n G1 ook niet snel maar wel aanzienlijk sneller dan de vorige firmware... :+

[update]
Mijn reactie slaat nergens meer op want ik zie nu dat ik gereageerd heb op je oude nu gewijzigde bericht... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Scidd0w op 30-06-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
Rivanov schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:20:
[...]

Kreeg 'm vanochtend OTA aangeboden op m'n 65CX. Direct geinstalleerd.
Same (maar dan een 48" die als monitor wordt gebruikt) tot op heden zie ik geen verschil qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Volkert schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:12:
[...]

Dat moet gewoon werken volgens mij, mijn dochter heeft een iPhone 11 en ik een iPhone 13.

Zat je wel op het (WiFi) netwerk waar de TV ook op zit?
Haha uiteraard. Hij zag de TV op haar iphone maar hij laadde uiteindelijk niks door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00
Workaholic schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:39:
[MBR]*KNIP* Geen waardebepaling op het forum.[/]

Voor de nieuwe woning twijfelen we nog tussen de G1 en G2. Met name door de hoeveelheid lichtinval en ramen lijkt ons een G2 de beste keuze. Zijn jullie het hiermee eens?
Het verschil in helderheid is bepaald geen dag en nacht, maar meer een subtiele verbetering. De toevoeging van een heatsink en de betere processing zijn voor mij veel meer van belang geweest om voor de G2 te gaan.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Ik heb sindskort een OLED55C16LA, maar merk dat ik met een speedtest (fast.com en speedtest.net) via de webOS browser niet verder kom dan 20 mbit (bekabeld) en 50 mbit (wifi). Met m'n laptop op dezelfde kabel kom ik tot 310 mbit, wifi idem dito. Nu weet ik van de 100 mbit capaciteit van de ethernetpoort, maar 20 mbit lijkt me niet te kloppen. Iemand bekend met dit probleem en mogelijk een suggestie om het op te lossen (zonder een extra ethernet adapter aan te schaffen ;-))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kabel al vervangen als test? Klinkt namelijk als ergens een breuk daar in.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:07
BvdH schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:32:
Ik heb sindskort een OLED55C16LA, maar merk dat ik met een speedtest (fast.com en speedtest.net) via de webOS browser niet verder kom dan 20 mbit (bekabeld) en 50 mbit (wifi). Met m'n laptop op dezelfde kabel kom ik tot 310 mbit, wifi idem dito. Nu weet ik van de 100 mbit capaciteit van de ethernetpoort, maar 20 mbit lijkt me niet te kloppen. Iemand bekend met dit probleem en mogelijk een suggestie om het op te lossen (zonder een extra ethernet adapter aan te schaffen ;-))?
Wat doet de in Netflix ingebouwde internet-test? Ik haal hier volgens deze test 75 Mbps (bekabeld). Dat is gelijk aan mijn max. internetsnelheid (die, als het goed is, vanaf morgen wordt verhoogd ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvdH
ArthurMorgan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:45:
Yes, ook een andere kabel geprobeerd (beiden nieuw), zelfde effect. Dank voor je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvdH
Pvd01 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:51:
[...]

Wat doet de in Netflix ingebouwde internet-test? Ik haal hier volgens deze test 75 Mbps (bekabeld). Dat is gelijk aan mijn max. internetsnelheid (die, als het goed is, vanaf morgen wordt verhoogd ;))
Ik heb geen Netflix, maar aangezien Fast.com daarachter zit (en van Netflix is), verwacht ik weinig verschil. Bedankt voor je reactie en veel plezier met je extra Mbits ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freewilly50
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09-2022
Vraagje... Zit er op de g1 een mogelijkheid om die spraakbesturing uit te zetten? Ik zit soms te praten met iemand hier en dan gaat de tv ineens uit zichzelf wat zoeken! Irritant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BvdH schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:58:
[...]

Ik heb geen Netflix, maar aangezien Fast.com daarachter zit (en van Netflix is), verwacht ik weinig verschil. Bedankt voor je reactie en veel plezier met je extra Mbits ;-)
Zo werkt dat helaas niet.
Je moet dus niet de browser op de TV gebruiken om je snelheid te kunnen testen.
Dat moet je vanuit de Netflix app doen. Dit laat een betrouwbaar resultaat zien.
Als je geen Netflix zelf hebt misschien even aan familie/vrienden vragen of ze op je TV even willen inloggen om het te testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBas
  • Laatst online: 19:01
ArthurMorgan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:45:
Beetje rare reactie als hij zegt dat hij met (let op, nu komt het) dezelfde kabel 310mbit haalt.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BvdH schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:32:
Pak de Search bovenaan erbij en je zal heel veel lotgenoten vinden! ;)
HoppyF schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:07:
Zo werkt dat helaas niet.
Je moet dus niet de browser op de TV gebruiken om je snelheid te kunnen testen.
Dat moet je vanuit de Netflix app doen. Dit laat een betrouwbaar resultaat zien.
Als je geen Netflix zelf hebt misschien even aan familie/vrienden vragen of ze op je TV even willen inloggen om het te testen.
Dikke vette ONZIN! :P

De WebOS Browser haalt hier netjes 94/97 Mbps op FAST.com over de 100 Mbps LAN NIC van mijn 2018 model LG OLED TV :Y) 8) :*) d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:10:
[...]

Dikke vette ONZIN! :P

De WebOS Browser haalt hier netjes 94/97 Mbps op FAST.com over de 100 Mbps LAN NIC van mijn 2018 model LG OLED TV :Y) 8) :*) d:)b
Nee dat is geen onzin, ik haal 85Mbps in de browser met fast.com en in Netflix 245Mbps. 2x in de browser nu 150Mbps en in Netflix blijft het rond de 245Mbps, dus de browser & fast.com is niet te vertrouwen. Mogelijk dat het wel redelijk correct werkt met lagere snelheiden zoals bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
MrBas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:13:
[...]

Beetje rare reactie als hij zegt dat hij met (let op, nu komt het) dezelfde kabel 310mbit haalt.
Bij een breuk in de kabel kun je juist verschillende snelheden halen omdat de kabel net in een andere hoek zit. Heb hier zelf ervaring mee gehad. Zolang de breuk op een plek zit waar de kabel niet gebogen is heb je bijna geen problemen, buigt de kabel net bij de breuk wordt de verbinding instabiel. Bij een TV aansluiting maakt een kabel vaak net wat meer scherpe bochten dan naar een laptop waar meer vrijheid is.
---
3 keer speedstest met de browser gedaan (met ethernet adapter)

76 down 289 up
158 down 280 up
52 down 285 up

Bij mij is de browser speedtest nooit echt werkbaar geweest dus.

netflix 3 keer: 325, 325, 326

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-07-2022 06:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
HDTVTest geeft eindelijk aandacht aan APL/auto dimming probleem, hopelijk gaat LG er nu ook wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Veertien14 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:26:
HDTVTest geeft eindelijk aandacht aan APL/auto dimming probleem, hopelijk gaat LG er nu ook wat aan doen.

[YouTube: Is Your OLED TV Showing These Weird Anomalies? Here's How to Fix Them.]
Op basis van ervaring, hoe groot is de kans dat LG dit zelf aanpakt met een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@FMS Nagenoeg nul. Het zit al jaren ingebouwd als protectiemechanisme tegen burn-in. Dit is dan ook niks nieuws. Stoort het je, pas het dan aan met een service remote of app (als je smartphone infrarood heeft).

[ Voor 9% gewijzigd door Millert op 01-07-2022 09:36 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Ik verwacht ook geen oplossing van LG eerlijk gezegd, ik weet wel dat ze ooit, na een door een uitgebrachte HDTVTest video, wat opgelost hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ok. Ik heb mijn OLED pas nieuw, maar erger me wel aan de dimming in m.n. games. Ik wacht nog even. Een servie remote haal ik mogelijk wel al in huis, kost toch niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
Volgens mij kan je met de meeste Harmony ab's ook in t servicemenu. Uiteraard met wat hier al vaker is aangegeven, niet zomaar te gaan rommelen in het menu als je niet weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
Android remote app (als je telefoon het kan), logitech harmony remote of een service ab.

Ik heb in omg utrecht nog een service remote te leen.

Echt de moeite waard: ik ergerde me er kapot aan om telkens het menu weer aan te moeten zetten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Dat tientje voor die service remote was mijn beste investering van de afgelopen tijd. Er zijn zoveel donkere series/films en games, dat het écht de moeite waard is.

Maar ik zet 'm wel altijd weer terug, just to be sure....

[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 01-07-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
DutchOwnage schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:39:
Dat tientje voor die service remote was mijn beste investering van de afgelopen tijd. Er zijn zoveel donkere series/films en games, dat het écht de moeite waard is.

Welke remote heb je gekocht en waar?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
DutchOwnage schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:39:

Hmm ik zet hem nooit terug. Nou ja, we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Deleon78 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Hmm ik zet hem nooit terug. Nou ja, we gaan het zien!
Is ook niet nodig denk ik, maar gewoon beetje voor de gemoedsrust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:45
PsiTweaker schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:07:
[...]

Aangezien ik met de LG naar een Windows DLNA/share ga en verder geen extra streaming software wil gebruiken, pas ik de films zelf even aan met FFmpeg.Exe. Duurt misschien een paar minuten per film, maar daarna geen omkijken meer naar
Ik doe hetzelfde, maar mijn films download ik op mijn NAS (Syn DS220+). Het converteren van dit soort grote bestanden (van DTS naar AC3) duurt uren. Ik heb 1080p/4k, dus het kan oplopen tot 60gb. Hoe zou ik dit kunnen versnellen? Films toch eerst lokaal op de pc zetten @PsiTweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
rwr_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Ik doe hetzelfde, maar mijn films download ik op mijn NAS (Syn DS220+). Het converteren van dit soort grote bestanden (van DTS naar AC3) duurt uren. Ik heb 1080p/4k, dus het kan oplopen tot 60gb. Hoe zou ik dit kunnen versnellen? Films toch eerst lokaal op de pc zetten @PsiTweaker?
Kan Plex dat niet gewoon? Dat draai ik op mijn DS920+. Je hoeft de video dan niet om te zetten, Plex zet in the fly de audio om. Ik speel altijd direct af (zonder enige vorm van transcoding) maar bij vrienden zie ik wel eens dat de audiostream wordt omgezet.
Ombi of Jellyfin kan ook, maar heb ik niet getest. Is gratis als je lokaal streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindbaasflipse
  • Laatst online: 09-09 23:00
Hallo allemaal, ik heb nu een tijdje de LG C1 48 inch. Lang gewacht met kopen en ben er nu heel blij mee. Ik game er voornamelijk op en gebruik dan ook headset. Waar ik nu tegenaan loop is dat mijn LG na een tijdje een harde tik blijft geven. Waarschijnlijk van opwarmende onderdelen in de tv zelf. Ik las hier en daar al wat op internet maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met die ervaringen. Ik zou evt een monteur langs mogen laten komen maar ik weet niet of dat veel uithaalt. Als het niet hoeft liever niet. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
Binnetie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:04:
[...]

Kan Plex dat niet gewoon? Dat draai ik op mijn DS920+. Je hoeft de video dan niet om te zetten, Plex zet in the fly de audio om. Ik speel altijd direct af (zonder enige vorm van transcoding) maar bij vrienden zie ik wel eens dat de audiostream wordt omgezet.
Ombi of Jellyfin kan ook, maar heb ik niet getest. Is gratis als je lokaal streamt.
Ik heb een LG G1 die geen DTS ondersteunt, dus moet ik transcoderen. Dit lukt nog wel zonder ondertiteling, maar zodra ik er een ondertiteling bij doe (ook srt!) krijg ik direct een error.

Dus daarom probeer ik nu om het al via ffmpeg te converteren, maar duurt dat dus te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@rwr_ je bedoeld dat je een error krijgt met Plex? Plex zou namelijk het transcoderen moeten ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Veertien14 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:26:

[YouTube: Is Your OLED TV Showing These Weird Anomalies? Here's How to Fix Them.]
Scene opgezocht (Netflix "pieces of a woman") en een minuut of 7 achter elkaar zonder interruptie laten afspelen op mijn C9 met 25 als OLED lampje waarde. Ik zie niet dat effect. Komt dat omdat deze film in Nederland geen DV heeft en bij Vincent wel, of vanwege mijn lage OLED lichtje waarde, of nog ergens anders aan?
Ik hou niet van zulke dimming, maar herken het probleem vooralsnog niet. Ben dus benieuwd of ik het ergens anders wel kan reproduceren of dat ik sowieso al zo gedimt kijk dat het daardoor gewoon niet optreedt.

Als je in deze video kijkt dan zie je dat de muren achter de aanklager in elkaar overlopen, en dat het gezicht van de aangeklaagde ook echt donker wordt. Bij mij blijft dat gewoon even helder als aan het begin van de scene.

/edit: voor de duidelijkheid ik ben doof en er is nog geen ondertiteling van deze video op youtube, dus ik kan niet horen wat vincent exact zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-07-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
rwr_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:56:
[...]

60Gb per film is wel groot, maar is niet uitzonderlijk. Want een beetje moderne en lange ( > 2 uur ) 4K film, met HDR en alles erop en eraan, worden erg groot.

M.b.v. FFmpeg.Exe kopieer ik de DTS stream naar AC3 ( dus zowel DTS als AC3 staan dan in de film ), maar dat duurt beslist geen uren. Qua tijd let ik er niet op, maar zo'n 15Gb film duurt misschien enkele minuten, dus laat een 60Gb film iets meer dan een kwartiertje duren?

Ik converteer op m'n oude download/HTPC/DLNA pc ( Win10, 4K en 4 x 2,4Ghz CPU ) en dat gaat prima. M.b.v. van AutoIt heb ik een script gemaakt en daarvan een *.Exe gemaakt. Programma starten, film selecteren en dan even wachten.

Als ik het goed begrijp, converteer u de film op een andere computer dan de NAS. Dus dan moeten de 'blokken' data over het netwerk, geconverteerd worden en terug over hetzelfde netwerk, op hetzelfde moment. Dat zal best wat vertraging opleveren.

Probeert u het gewoon: de film lokaal zetten, converteren en daarna weer op de NAS terugzetten.

Ps. Ik gebruik dit commando : FFmpeg.exe -i In.Mkv -map 0:v -map 0:a:0 -map 0:a -map 0:s? -c:v copy -c:a copy -c:s copy -c:a:0 ac3 -b:a:0 640k Uit.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Veertien14 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:13:
Volgens mij kan je met de meeste Harmony ab's ook in t servicemenu. Uiteraard met wat hier al vaker is aangegeven, niet zomaar te gaan rommelen in het menu als je niet weet wat je doet.
Is er een idiot proof step by step instructie die je zou kunnen aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Thanks. Maar ik heb de remote al besteld. Ben meer opzoek naar een betrouwbare stap voor stap instructie, met name wat je wel en niet moet doen. Meen ergens te hebben gelezen dat je bijvoorbeeld niet op de back button moet klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
@FMS https://www.avsforum.com/...bl-on-lg-oled-tv.2440714/

[ Voor 4% gewijzigd door Veertien14 op 01-07-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:25:
Nee dat is geen onzin, ik haal 85Mbps in de browser met fast.com en in Netflix 245Mbps. 2x in de browser nu 150Mbps en in Netflix blijft het rond de 245Mbps, dus de browser & fast.com is niet te vertrouwen. Mogelijk dat het wel redelijk correct werkt met lagere snelheiden zoals bij jou.
Dat is dan dezelfde onzin als dat de Speedtest.net "App" uit de Windows Store hogere snelheden laat zien dan de Speedtest.net Website via een willekeurige browser en heeft IMHO niks met de WebOS Browser opzich te maken :P

Bovendien had men het erover dat die extreem lage resultaten door de WebOS Browser kwamen en dat is dus overduidelijk niet de reden! B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veertien14
ArthurMorgan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Scene opgezocht (Netflix "pieces of a woman") en een minuut of 7 achter elkaar zonder interruptie laten afspelen op mijn C9 met 25 als OLED lampje waarde. Ik zie niet dat effect. Komt dat omdat deze film in Nederland geen DV heeft en bij Vincent wel, of vanwege mijn lage OLED lichtje waarde, of nog ergens anders aan?
Ik hou niet van zulke dimming, maar herken het probleem vooralsnog niet. Ben dus benieuwd of ik het ergens anders wel kan reproduceren of dat ik sowieso al zo gedimt kijk dat het daardoor gewoon niet optreedt.

Als je in deze video kijkt dan zie je dat de muren achter de aanklager in elkaar overlopen, en dat het gezicht van de aangeklaagde ook echt donker wordt. Bij mij blijft dat gewoon even helder als aan het begin van de scene.

/edit: voor de duidelijkheid ik ben doof en er is nog geen ondertiteling van deze video op youtube, dus ik kan niet horen wat vincent exact zegt.
Kan mij herinneren dat na een bepaalde instellingen het ook minder zichtbaar was op mijn TV, Dynamic Tone Mapping aanzetten. Vond ik dus overigens zelf geen oplossing. Aan de andere kant waarom zou je naar issues zoeken als je t momenteel niet opvalt. Ik zie dat ik ergens vorig jaar genoemd had dat ik bij Prime Video het merk bij Too Old to Die Young. Ik zie nu aflv 9, vanaf 53:25min. Aanrader die serie overigens, maar dat terzijde.

Kan best zijn dat het op de C9 niet of nauwelijks merkbaar is, volgens mij was de dimming toen nog anders ingesteld geloof ik door LG en hadden ze op minder opties limieten of wijder gezet dan het de afgelopen series het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
PsiTweaker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:19:
[...]

60Gb per film is wel groot, maar is niet uitzonderlijk. Want een beetje moderne en lange ( > 2 uur ) 4K film, met HDR en alles erop en eraan, worden erg groot.

M.b.v. FFmpeg.Exe kopieer ik de DTS stream naar AC3 ( dus zowel DTS als AC3 staan dan in de film ), maar dat duurt beslist geen uren. Qua tijd let ik er niet op, maar zo'n 15Gb film duurt misschien enkele minuten, dus laat een 60Gb film iets meer dan een kwartiertje duren?

Ik converteer op m'n oude download/HTPC/DLNA pc ( Win10, 4K en 4 x 2,4Ghz CPU ) en dat gaat prima. M.b.v. van AutoIt heb ik een script gemaakt en daarvan een *.Exe gemaakt. Programma starten, film selecteren en dan even wachten.

Als ik het goed begrijp, converteer u de film op een andere computer dan de NAS. Dus dan moeten de 'blokken' data over het netwerk, geconverteerd worden en terug over hetzelfde netwerk, op hetzelfde moment. Dat zal best wat vertraging opleveren.

Probeert u het gewoon: de film lokaal zetten, converteren en daarna weer op de NAS terugzetten.

Ps. Ik gebruik dit commando : FFmpeg.exe -i In.Mkv -map 0:v -map 0:a:0 -map 0:a -map 0:s? -c:v copy -c:a copy -c:s copy -c:a:0 ac3 -b:a:0 640k Uit.mkv
Thanks, heb het net geprobeerd en converteren gaat lokaal inderdaad een stuk sneller. Maar het weer versturen van het bestand naar de NAS duurt het langste dus daar zal wel de vertraging in gezeten hebben. Autolt kende ik nog niet, een exe ervan maken is denk ik wel makkelijker. Ga ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

WTF ik krijg mijn C1 niet meer uit. Na een paar seconden uit gaat hij weer aan 7(8)7

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Sebazzz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:38:
WTF ik krijg mijn C1 niet meer uit. Na een paar seconden uit gaat hij weer aan 7(8)7
Haal de batterij eens uit de afstandbediening ?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58
Ik heb sinds enkele dagen de laatste firmware update op mijn LG G1.

Maar nu werken de Netflix, Disney en Prime Video buttons niet meer.Ik krijg de melding " Knop is niet beschikbaar".

De Sneltoetsen (1 t/m 9 zijn nog wel goed ingesteld en werken.
De Apps zijn gewoon op te starten via het Home menu
De afstandsbediening heb ik al opnieuw geregistreerd, geen resultaat.

Heeft iemand anders hier ook last van? Of heeft er iemand een tip om ze weer werken te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@Aidacra
Ik heb op mijn G1 met firmware 03.33.11 werkende VOD buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58
Scidd0w schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:20:
@Aidacra
Ik heb op mijn G1 met firmware 03.33.11 werkende VOD buttons.
Bedankt. Dan zoek ik even verder :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvdH
nero355 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Dat is dan dezelfde onzin als dat de Speedtest.net "App" uit de Windows Store hogere snelheden laat zien dan de Speedtest.net Website via een willekeurige browser en heeft IMHO niks met de WebOS Browser opzich te maken :P

Bovendien had men het erover dat die extreem lage resultaten door de WebOS Browser kwamen en dat is dus overduidelijk niet de reden! B)
Vanmiddag een speedtest app gedownload op Google TV. Die geeft nu 82 mbit, bekabeld en wifi. Via de browser blijft hij op resp 20 en 50 hangen. Toch wel gek. Net nog wat mogelijkheden van LG ontvangen, die vh weekend maar eens proberen.

Thanks voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
rwr_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Ik heb een LG G1 die geen DTS ondersteunt, dus moet ik transcoderen. Dit lukt nog wel zonder ondertiteling, maar zodra ik er een ondertiteling bij doe (ook srt!) krijg ik direct een error.

Dus daarom probeer ik nu om het al via ffmpeg te converteren, maar duurt dat dus te lang.
Een ondertiteling toevoegen doe ik m.b.v. MkvToolnix:

- Film inlezen in de "Multiplexer"
- M.b.v. knop "Add source files" de srt toevoegen
- Ik zet de NL srt altijd als eerste in de lijst ( dus direct onder de video streams )
- Dan de NL srt als enige "Default track" instellen
- Alle "Forced display" uit
- Start m.b.v. "Start multiplexing'

Ps. heeft iemand al eens een betere mediaplayer gevonden dan de standaard LG-app. Het is toch van de zotte dat je iedere keer handmatig de NL ondertiteling moet aankiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

4v4t4r schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Haal de batterij eens uit de afstandbediening ?
Nope dat is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ArthurMorgan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb de laatste Batman recent gekeken en kan dit local dimming probleem waar sommige zo last van hebben, ook niet herkennen op mijn G1. En dat vind ik lekker prima zo, ik ga er echt niet actief naar op zoek.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 16:12
Met de laatste update werkt mijn soundbar (via ARC) ineens niet meer. Volume kan ik wel bedienen en zie op de display van de bar ook dat deze omhoog en omlaag gaat. De ps5 laat de tv overigens ook nog aan gaan.. maar geen audio.

Iemand een idee hoe dit te fixen is? Voor de laatste update werkte het nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

amst3l schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:49:
Met de laatste update werkt mijn soundbar (via ARC) ineens niet meer. Volume kan ik wel bedienen en zie op de display van de bar ook dat deze omhoog en omlaag gaat. De ps5 laat de tv overigens ook nog aan gaan.. maar geen audio.

Iemand een idee hoe dit te fixen is? Voor de laatste update werkte het nog prima
Haal eens de hele boel een kwartier van de stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
amst3l schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:49:

Even heen en weer switchen van ARC naar Optical werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
sjaak88 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Even heen en weer switchen van ARC naar Optical werkt bij mij.
Je bedoeld van uitgang wisselen? Heb er meerdere geprobeerd en weer terug naar de soundbar maar geen succes.

Stroom eraf zal ik straks doen, ben nu een filmpje aan het kijken kan de kabel er straks uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
amst3l schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Je bedoeld van uitgang wisselen? Heb er meerdere geprobeerd en weer terug naar de soundbar maar geen succes.

Stroom eraf zal ik straks doen, ben nu een filmpje aan het kijken kan de kabel er straks uit ;)
Bij de geluidsinstellingen van je tv bedoelde ik.

Edit; Als ik mijn tv aan doen staat hij standaard weer op eARC, maar mijn DAC is aangesloten via de optische aansluiting.
Maar als ik dan optical selecteer krijg ik geen geluid, switch ik weer naar eARC en terug naar optical dan wel....

[ Voor 24% gewijzigd door sjaak88 op 01-07-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik loop bij de C2 tegen het volgend probleem aan.

Tijdens het weergeven van HDR-content wordt het beeld automatisch donkerder of helderder.
Bij andere filmmateriaal komt het automatisch dimmen van het beeld niet voor, dus enkel bij HDR.

Nochtans lijken alle onderstaande instellingen correct te staan.

- Energiebesparing: alle besparende maatregelen staan uit
- AI Service: alles uit
- Beeld: Motion Eye Care staat uit.
- HDMI: HDMI Deep Color op 4K
- Auto Dynamic Contrast or Dynamic Tone Mapping staan uit
- Alle overige settings staan bij HDR op standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-09 15:38
Moris schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:36:
Ik loop bij de C2 tegen het volgend probleem aan.

Tijdens het weergeven van HDR-content wordt het beeld automatisch donkerder of helderder.
Bij andere filmmateriaal komt het automatisch dimmen van het beeld niet voor, dus enkel bij HDR.

Nochtans lijken alle onderstaande instellingen correct te staan.

- Energiebesparing: alle besparende maatregelen staan uit
- AI Service: alles uit
- Beeld: Motion Eye Care staat uit.
- HDMI: HDMI Deep Color op 4K
- Auto Dynamic Contrast or Dynamic Tone Mapping staan uit
- Alle overige settings staan bij HDR op standaard
Toevallig heb ik deze video vandaag voorbij zien komen. Lijkt op wat jij hier beschrijft.
YouTube: Is Your OLED TV Showing These Weird Anomalies? Here's How to Fix Them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mijn arc werkte een tijdje geleden opeens niet meer op mijn C9. Nadat ik mijn tv en av had gereset werkte het weer. Maar nu lijkt het weer stuk te gaan.

Heb wat gegoogled, maar botste niet echt tegen een oplossing. Heeft iemand hier een outsiders-tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Thargix schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:52:
[...]

Toevallig heb ik deze video vandaag voorbij zien komen. Lijkt op wat jij hier beschrijft.
YouTube: Is Your OLED TV Showing These Weird Anomalies? Here's How to Fix Them.
Blijkbaar is dit probleem niet alleen aan de C2 modellen gebonden, gelukkig op mijn G1 nog geen last van.

Onbegrijpelijk dat LG op deze manier de filmbeleving naar een dieptepunt brengt 8)7
Ik heb de C2 nog maar een week thuis staan en erger me nu al Als een gek aan de automatische dimming :(
Heb al bijna zin om de tv te retourneren.

[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 02-07-2022 00:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
Moris schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:42:
[...]

Blijkbaar is dit probleem niet alleen aan de C2 modellen gebonden, gelukkig op mijn G1 nog geen last van.

Onbegrijpelijk dat LG op deze manier de filmbeleving naar een dieptepunt brengt 8)7
Ik heb de C2 nog maar een week thuis staan en erger me nu al Als een gek aan de automatische dimming :(
Heb al bijna zin om de tv te retourneren.
Wat ik dan weer een beetje onbegrijpelijk vindt: lees je jezelf niet even in voor aanschaf van zo'n toch vrij prijzige tv? Het is niet zo dat dit probleem zich sinds dit jaar voordoet hé.

Persoonlijk ben ik al sinds 2017 op de hoogte van deze issues, maar dat heeft mij er niet van weerhouden om sindsdien 3 LG Oled's versleten te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sebazzz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:38:
Dat is dat oh zo fantastische HDMI-CEC dat ervoor zorgt dat een ander apparaat je TV wakker houdt gok ik! :+

Toevallig net een Nvidia Shield TV geüpdate naar de laatste firmware ??
Daar is het ook feest : MartijnS72 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" :X :| :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
DutchOwnage schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:23:
[...]

Wat ik dan weer een beetje onbegrijpelijk vindt: lees je jezelf niet even in voor aanschaf van zo'n toch vrij prijzige tv? Het is niet zo dat dit probleem zich sinds dit jaar voordoet hé.

Persoonlijk ben ik al sinds 2017 op de hoogte van deze issues, maar dat heeft mij er niet van weerhouden om sindsdien 3 LG Oled's versleten te hebben.
Bovendien is er een easy fix als je er last van hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
daffie82 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Haal eens de hele boel een kwartier van de stroom?
Dit was de oplossing! Bedankt *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moris
DutchOwnage schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:23:
[...]

Neen, niet iedereen leest zich bij iedere aankoop van een of ander toestel in.
Een toestel hoort immers te werken zoals het is bedoeld, net zoals HDR hoort weergeven te worden zoals wordt geadverteerd. Mijn leven bestaat immers niet alleen uit dagelijks opzoekwerk en duizenden reviews lezen, maar ook gewoon van het leven genieten.

Mijn ervaringen met LG OLED zijn altijd positief geweest, zo had ik voorheen geen problemen bij een C7, CX en G1. Het is zelfs zo dat ik geen problemen ondervonden heb tijdens HDR op mijn G1 in de leefkamer.
Het is door bovenstaande zaken dat je op het merk LG en de technologie OLED vetrouw en de aankoop verricht.

Helaas doet het automatisch dimmen van HDR zich enkel voor op de C2 in de HT.
Het is toch iets wat LG in een firmware kan oplossen en zo niet bedoeld zijn, want op mijn G1 wordt HDR niet gedimd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

nero355 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:26:
[...]

Dat is dat oh zo fantastische HDMI-CEC dat ervoor zorgt dat een ander apparaat je TV wakker houdt gok ik! :+

Toevallig net een Nvidia Shield TV geüpdate naar de laatste firmware ??
Daar is het ook feest : MartijnS72 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" :X :| :F
Ik heb geen HDMI-CEC apparaten. Maar ik zweer dat het hierdoor komt:
Land teruggezet naar Nederland en nu kan hij wel uit |:(

Ik hoorde toen het probleem zich voordeed het relais ook niet klikken, wat je wel hoort als hij normaal uitgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

En zet service regio dan weer eens naar ‘other’. Als het probleem er dan weer is lijkt het me aannemelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sebazzz schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:34:

Land teruggezet naar Nederland en nu kan hij wel uit |:(

Ik hoorde toen het probleem zich voordeed het relais ook niet klikken, wat je wel hoort als hij normaal uitgaat.
Zal er meer mee te maken hebben dat je een soort reboot van de TV forceert door die instelling te veranderen.
Met de instelling an sich heeft dat probleem volgens mij niks te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Een subjectieve vraag maar welke soundbar vinden jullie esthetisch gezien het beste passen bij een C1?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nero355

nero355

Moris schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:47:
Neen, niet iedereen leest zich bij iedere aankoop van een of ander toestel in.
Een toestel hoort immers te werken zoals het is bedoeld, net zoals HDR hoort weergeven te worden zoals wordt geadverteerd. Mijn leven bestaat immers niet alleen uit dagelijks opzoekwerk en duizenden reviews lezen, maar ook gewoon van het leven genieten.
Sorry, maar die houding werkt al jarenlang niet meer in de hedendaagse economie! ;(

Op elke hoek van de straat dan wel het internet of de vele TV zenders staat er een naar ventje van de Marketing Department van merk X/Y/Z die je iets wil aansmeren wat uiteindelijk gewoon een Beta Product blijkt te zijn nadat je die koopt en een tijdje gebruikt! :| :/

Van TV's tot Computers tot Auto's tot Software/Games of wat dan ook : Het is allemaal troep die niet af is of niet degelijk is getest VOORDAT het in de winkels belandt... :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Nu twee weken onderweg met de LG OLED77B26LA. De grootte en het beeld zijn een fantastische ervaring. Helaas nog te weinig gebruikt met dit mooie weer.

De (weinige) nadelen voor mij tot nu toe t.o.v. de concurrentie:
Gemis DTS (DTS-HD en DTS-X);
WebOS is het niet;
Videoland App werkt niet;
De afstandsbediening is heel kras gevoelig door de piano zwarte lak.

Al met al een prachtige TV voor €1949,00. Zuiver 4K HDR beeld met weinig of geen compressie is geweldig! Ik heb hem het meest gebruikt met de Sony PlayStation 5, KODI, Netflix en NPO.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 02-07-2022 23:21 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Jumpman schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:56:
Nu twee weken onderweg met de LG OLED77B26LA. De grootte en het beeld zijn een fantastische ervaring. Helaas nog te weinig gebruikt met dit mooie weer.

De (weinige) nadelen voor mij tot nu toe t.o.v. de concurrentie:
Gemis DTS (DTS-HD en DTS-X);
WebOS is het niet;
Videoland App werkt niet;
De afstandsbediening is heel kras gevoelig door de piano zwarte lak.

Al met al een prachtige TV voor €1949,50. Zuiver 4K HDR beeld met weinig of geen compressie is geweldig! Ik heb hem het meest gebruikt met de Sony PlayStation 5, KODI, Netflix en NPO.
Goed te lezen dat je hoofdzakelijk erg blij bent met de TV. Dat geldt ook voor mij met de 77G2. Ik had verwacht dat ik wel wat helderheid zou missen tov de 75XF9005 die er eerst stond, maar nope. En 's avonds kijken met alle lampen uit is zo, zó gaaf. De 2022 77" panelen zijn ook zeer uniform. Ik heb nog nooit zo'n clean OLED paneel gezien. Het beeld staat echt als een huis. Met WebOS heb ik niet zoveel moeite. Als je weet waar je moet zijn werkt het erg snel en zonder enige lag. Het is alleen wat beperkt in vergelijk met AndroidTV. Voor Videoland en het streamen van eigen content heb ik nu een nVidia Shield Pro en mijn audio setup is 2.0 dus ik gebruik alleen LPCM. De ARC functie werkt ook probleemloos met de Lyngdorf TDAI 1120. De Sony TV moest ik nog wel eens rebooten om ARC weer te laten werken.

Overigens heb ik van auto-dimming nog niks gemerkt. Ook niet tijdens de F1 kwalificatie op F1 TV met de statische huds. Ik had bewust OLED light op 100 gezet, met peak luminance HIGH.

[ Voor 5% gewijzigd door Major_ton op 02-07-2022 23:27 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
FMS schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:14:
Een subjectieve vraag maar welke soundbar vinden jullie esthetisch gezien het beste passen bij een C1?
Eentje die de zelfde afmeting heeft als de tv.
Heb een 48 inch tv. En een soundbar die net zo breed is

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 18:12
Ik heb de LG C2 (42) en kan het volgende niet vinden in de handleiding en op internet.
Als ik op Apple TV (via de lg dus) een film of serie kijk dan worden ook alle geluiden en gezang ondertitelt. Dus niet alleen de spraak. Als ik in app Apple TV dit aanpas krijg ik de melding : wijzig de instellingen voor bijschriften bij spraak en geluiden op je apparaat om bijschriften bij spraak en geluiden uit te schakelen.

In de instellingen van de tv kan ik dit niet vinden, wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Stevie07 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:13:
Ik heb de LG C2 (42) en kan het volgende niet vinden in de handleiding en op internet.
Als ik op Apple TV (via de lg dus) een film of serie kijk dan worden ook alle geluiden en gezang ondertitelt. Dus niet alleen de spraak. Als ik in app Apple TV dit aanpas krijg ik de melding : wijzig de instellingen voor bijschriften bij spraak en geluiden op je apparaat om bijschriften bij spraak en geluiden uit te schakelen.

In de instellingen van de tv kan ik dit niet vinden, wie weet de oplossing?
Gommert69 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 18:12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
We zijn hier vaak sneller dan de gemiddelde helpdesk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Weet iemand of ik kan aanpassen hoe snel die als je even niks doet op de screensaver springt? Of iig in Netflix niet meteen na 30 seconden ofzo op de profielpagina springt? Moet telkens opnieuw me code intoetsen van me netflix profiel als ik eventjes niks doe.. best wel irritant, goed dat die zo snel op screensaver gaat maar dat intoetsen is wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
De g2 hier nu 4 dagen in gebruik, alleen vanmiddag even de f1 gekeken en de tv uitgezet. Bij het aanzetten vanavond is er ineens een lichte balk te zien in het beeld. Vooral te zien bij lichtere content. Bij zwart of degelijk helemaal niets van te zien. Zou dit nu al burn in kunnen zijn of dergelijk? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqiUvK6eThGkKqzmED_uKfuhxbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Za9niYKSFd0PHXR1U5ywS72T.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aroRLV-LDU02Cq8kAbLv6oI6yT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1SiX0FylWK6XrQ0IEimBzcp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TopMGELA0k1Vvt9nqWaqEc7ji4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zVtWHdncctbYqQb2qOAuonl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door cavanta op 03-07-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
cavanta schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:59:
De g2 hier nu 4 dagen in gebruik, alleen vanmiddag even de f1 gekeken en de tv uitgezet. Bij het aanzetten vanavond is er ineens een lichte balk te zien in het beeld. Vooral te zien bij lichtere content. Bij zwart of degelijk helemaal niets van te zien. Zou dit nu al burn in kunnen zijn of dergelijk? [Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft de automatische pixelrefresh al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Deleon78 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:45:
[...]

Heeft de automatische pixelrefresh al gedraaid?
Pfoe, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De g2 hier nu 4 dagen in gebruik, alleen vanmiddag even de f1 gekeken en de tv uitgezet. Bij het aanzetten vanavond is er ineens een lichte balk te zien in het beeld. Vooral te zien bij lichtere content. Bij zwart of degelijk helemaal niets van te zien. Zou dit nu al burn in kunnen zijn of dergelijk? [Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vangt de TV veel zonlicht? Lijkt op een raampartij die in het beeld te zien is op de tweede foto?
cavanta schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:56:
[...]
Pfoe, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Kan je ook handmatig aftrappen in het menu. Anders gebeurt het na x uur automatisch maar in deze zou ik even handmatig uitvoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 03-07-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
FeaR schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Vangt de TV veel zonlicht? Lijkt op een raampartij die in het beeld te zien is op de tweede foto?

[...]

Kan je ook handmatig aftrappen in het menu. Anders gebeurt het na x uur automatisch maar in deze zou ik even handmatig uitvoeren.
Zonlicht is inderdaad een goeie!

De handmatige pixelrefresh is wel de zware variant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit lijkt heel erg op het effect van direct zonlicht op het paneel. Waarschijnlijk krijg je dit er met een pixel refresh nog wel uit, maar als de zon er herhaaldelijk voor langere periodes op schijnt zal je blijvende schade overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Er schijnt in de namiddag inderdaad zonlicht op de tv. Kan dat inderdaad altijd kwaad ja? :(

Nadat de pixel refresher heeft gedraaid was wel alles weg gisteren.
Pagina: 1 ... 463 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.