Ik kwam uit op 46%.
Wat betreft HDMI
Ik heb deze: werden door Vincent aangeprezen in een filmpje over game. Op de c1 en g1
https://www.amazon.co.uk/...7063361_485629781_TE_item
Zijn lekker dun en flexibel en gecertificeerd.
Ik heb deze: werden door Vincent aangeprezen in een filmpje over game. Op de c1 en g1
https://www.amazon.co.uk/...7063361_485629781_TE_item
Zijn lekker dun en flexibel en gecertificeerd.
Er zit een duidelijk hoorbaar verschil tussen mijn LG tv (B8, dus geen eArc) en mijn Nvidea Shield, en dat heeft voornamelijk te maken met de bandbreedte voor audio ( check bijvoorbeeld https://www.bluecinetech.co.uk/hdmi-arc-vs-optical/ , daar staat een mooie tabel).Millert schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:20:
@Jan-Remco Prime en Netflix bieden toch überhaupt geen HD audio aan? Volgens mij maximaal Dolby Digital Plus 5.1, wat via Optical kan. Dan zou er geen verschil moet zijn tussen Optical of eARC, via de LG app of je Shield.
Het gaat nog niet zozeer om de HD audio, maar om de enorme compressie die wordt toegepast met toslink of HDMI-ARC. Nog los van lipsynchroon, wat een heel enkele keer een probleem is, en wat met eArc opgelost zou moeten zijn.
Maar ik ben lui, meestal kijk ik met de netflix app van LG (en dus ARC). Alleen als ik met vrienden van een film wil genieten gaat de shield aan, het surround met name is dan veel overtuigender.
@Jan-Remco Klopt inderdaad, niet aan gedacht. Ik had gekeken naar het audioformaat, zie nu inderdaad dat Netflix hoger gaat dan Optical ondersteunt.
5.1 audio mix to 640 kbps, and a Dolby Atmos mix to 768 kbps
5.1 audio mix to 640 kbps, and a Dolby Atmos mix to 768 kbps
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Bij een collega van mij toevallig wel dus kon geen kwaad om te proberen maar helaas geen effect. Morgen langs de winkelpwh53 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
een "stuck" pixel valt onder garantie,en deze hebben volgens mij,ook nog nooit iemand geholpen YouTube: YouTube
Rode pixel blijft nu zelfs aanstaan als de tv is uitgezet......
Ook als de stekker eruitgetrokken is?Disker schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
Bij een collega van mij toevallig wel dus kon geen kwaad om te proberen maar helaas geen effect. Morgen langs de winkel
Rode pixel blijft nu zelfs aanstaan als de tv is uitgezet......
Hmm dat is al iets minder. Zal ik dan toch maar een Samsung the Frame halen?
* Gluten Parody rent weg
Anyway, ik vroeg me af of het G-ontwerp überhaupt mogelijk is in <55 inch omdat de elektronica en de luidsprekers er dan misschien niet meer in passen.
Kan makkelijk alleen de (reguliere) 48 inch versie is niet zo populair dus ik acht de kans voor dit jaar nihil.Gluten Parody schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:53:
[...]
Hmm dat is al iets minder. Zal ik dan toch maar een Samsung the Frame halen?![]()
* Gluten Parody rent weg
Anyway, ik vroeg me af of het G-ontwerp überhaupt mogelijk is in <55 inch omdat de elektronica en de luidsprekers er dan misschien niet meer in passen.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Echt? Ik zit er altijd zo naast met zulke dingen… had ook voorspeld dat de iPhone mini het best verkopende model zou worden.Trackerfire schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:58:
[...]
de (reguliere) 48 inch versie is niet zo populair

Nou, als afsluiter voor mijn kapotte LG epos, bericht gekregen vanuit het reparatiebedrijf dat mijn LG 55CX niet meer te repareren valt. Zou bericht moeten krijgen vanuit de leverancier (Coolblue) voor creditering of omruiling. Als de optie er daadwerkelijk is, zal ik voor dat eerste gaan; kijk dan later wel weer naar een nieuwe tv.
Ik heb voor mijn C9 nog steeds geen update gehad. Staat voorlopig nog op 05.10.15.. Iemand anders ook nog geen update gehad.?Farabi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:21:
Net een update gehad voor mijn c9. Iemand patchnotes?
Hier ook vorige week de 77G1 besteld. Was geen voorraad dus moet er nog even op wachten helaas, maar nog wel op tijd voor de cashback 😊max.jansen schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:04:
Eindelijk de knoop doorgehakt en een LG G1 77 Inch besteld.
Nu wil ik graag nieuwe HDMI kabels kopen die gelijk alles uit de tv en apparatuur kunnen halen (PS5 etc).
Welke kabel kunnen jullie aanraden om te kopen? Hier wil ik er namelijk gelijk 4 van kopen om in 1x alle bekabeling aan te kunnen sluiten en weg te werken bij het plaatsen.
En hebben jullie voor dezelfde reden ook een goeie tip voor een optische kabel voor mijn soundbar?
Qua kabels heb ik 3x hdmi 2.1 gekocht van 3 meter. Kabels gaan bij mij door buis heen door de muur en komen in gang uit in kastje waar randapparatuur komt te staan. Ik ben benieuwd naar deze upgrade. Er hing eerst een 65b7
Heb jij hem al hangen?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Vandaag de 65C1 in ontvangst mogen nemen. Wat een beeld! Wel even nieuwe HDMI kabels halen want de afstand is wat groter dan mijn oude Samsung. De netsnoer past niet in mijn goot in de muur dus daar moet ik nog een verlengsnoer voor halen.
Netflix 4K met Sonos Arc (complete set) is echt een plaatje om naar te kijken/luisteren.
Netflix 4K met Sonos Arc (complete set) is echt een plaatje om naar te kijken/luisteren.
[ Voor 16% gewijzigd door Deef_K op 28-08-2021 21:06 ]
05.10.25 hier. niemand verder?SED schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:34:
@harley2009 nope, hier ook geen update.
Mogelijk dat voor @Farabi de. 15 een vernieuwing was.
in deze thread hebben mensen het in brazilie en zuid-korea (OTA) ook al zie ik: https://www.avforums.com/...n-thread.2227517/page-368
[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 29-08-2021 10:44 ]
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 29-08-2021 12:00 ]
mensen hebben flickering met ps5 en xbox op 120hz of arc issues. heeft niets met een dom scherm of mediaplayer te maken.Deleon78 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:54:
Ik ben blij dat ik een mediaplayer gebruik en de tv gewoon als dom scherm kan gebruiken. Dat constante gedoe met nieuwe versies hier…
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 29-08-2021 12:00 ]
@Farabi ik kom wel een. 30 tegen voor de B 9
https://amp.reddit.com/r/..._released_a_few_days_ago/
Daarin wordt inderdaad de. 25 voor de c9 ook genoemd.
Helaas geen betrouwbare change info.
https://amp.reddit.com/r/..._released_a_few_days_ago/
Daarin wordt inderdaad de. 25 voor de c9 ook genoemd.
Helaas geen betrouwbare change info.
[ Voor 23% gewijzigd door SED op 29-08-2021 12:22 ]
Copyright and left by SED...
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Mijn C9 heeft ook nog geen update gehad.Farabi schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:36:
[...]
05.10.25 hier. niemand verder?
in deze thread hebben mensen het in brazilie en zuid-korea (OTA) ook al zie ik: https://www.avforums.com/...n-thread.2227517/page-368
Staat nog op 05.10.15, check of er een update is laat niets zien.
Kom zojuist pas achter de Overlay functionaliteit op m’n 65CX. Wanneer je een video of stream via AirPlay afspeelt dan kun je deze als Picture in Picture tonen. 

F1TV via AirPlay naar de TV en als PiP over de Next Mediabox van Ziggo.
En je kunt audio switchen tussen PiP en de normale content.

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 29-08-2021 14:42 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sinds kort een OLED55C16LA in huis. Erg tevreden maar nu vraagt ie elke keer als hij aan gaat of hij moet overschakelen naar de Chromecast op de HDMI port. Wmb hoeft hij die vraag niet te stellen maar ik kan nergens vinden of je dat kan uitzetten. Iemand hier wel misschien?
Verwijderd
Thanks geen idee dat dit kon. Nu hopen dat de F1 stream wat minder ver achterloopt op Ziggo in de toekomst.Rivanov schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:39:
Kom zojuist pas achter de Overlay functionaliteit op m’n 65CX. Wanneer je een video of stream via AirPlay afspeelt dan kun je deze als Picture in Picture tonen.
[Afbeelding]
Zag altijd wel Overlay Mode in beeld staan. Maar nooit bij stilgestaan wat dat zou doen. Toen straks toch maar eens op de Blue Button gedrukt en verrek.Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:52:
[...]
Thanks geen idee dat dit kon. Nu hopen dat de F1 stream wat minder ver achterloopt op Ziggo in de toekomst.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De Disney+ app werkt prima op mijn C1 behalve de ondertiteling. De app 'vergeet' de taal-instelling (NL) en toont wel de instelling (NL) maar niet de ondertiteling zelf.
Oplossing: andere taal kiezen en weer terug naar NL en dan doet ie het wel.
Kennen jullie dit cq. is er een permanente oplossing?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Zojuist een 65" C1 besteld en ben nu wat unboxing/installation YT video's aan het kijken. Ik vraag mij nu af als je eenmaal de voet gemonteerd hebt aan de TV, hoe je de tv moet oppakken om de tv op mijn meubel te krijgen. Van eerdere OLED modellen kan ik mij herinneren dat een deel van de achterkant en onderkant dikker is. Kan ik de TV hier gewoon veilig samen met een extra persoon mee optillen?
Zo heb ik het gedaan. Op de bijgesloten montageinstructie staat dat je de TV kan optillen aan het dikkere stuk aan onderkant/zijkant. Aan het dunnere bovenstuk mag je de TV niet vastpakken.DMC90 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:27:
Zojuist een 65" C1 besteld en ben nu wat unboxing/installation YT video's aan het kijken. Ik vraag mij nu af als je eenmaal de voet gemonteerd hebt aan de TV, hoe je de tv moet oppakken om de tv op mijn meubel te krijgen. Van eerdere OLED modellen kan ik mij herinneren dat een deel van de achterkant en onderkant dikker is. Kan ik de TV hier gewoon veilig samen met een extra persoon mee optillen?
Zie pagina 6 https://manuals.coolblue.nl/71/lg-oled65c16la-2021.pdf
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Thanks!Boeryepes schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:34:
[...]
Zo heb ik het gedaan. Op de bijgesloten montageinstructie staat dat je de TV kan optillen aan het dikkere stuk aan onderkant/zijkant. Aan het dunnere bovenstuk mag je de TV niet vastpakken.
Zie pagina 6 https://manuals.coolblue.nl/71/lg-oled65c16la-2021.pdf
Had gisteren een ogenschijnlijk totale crash met mijn lg g1 en dsp11ra. Beide apparaten gingen uit het niets zomaar op zwart😫
Ik heb precies hetzelfde probleem en tot nu geen andere oplossing gevonden.Boeryepes schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:17:
De Disney+ app werkt prima op mijn C1 behalve de ondertiteling. De app 'vergeet' de taal-instelling (NL) en toont wel de instelling (NL) maar niet de ondertiteling zelf.
Sinds een week ook last vanBoeryepes schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:17:

Heb B9 Serie
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik ken de Disney plus app niet, maar bij Amazon en Netflix heb je een webpagina waar je ook zaken ik kunt stellen.
Gaat niet om instellingen aanpassen (Disney kan dat ook wel)SED schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:31:
Ik ken de Disney plus app niet, maar bij Amazon en Netflix heb je een webpagina waar je ook zaken ik kunt stellen.
Bij ondertitel instelling zie je vinkje al aan staan bij Nederlands, maar ondertiteling is niet zichtbaar onder het kijken naar Disney+
Pas als je een andere ondertitel kiest en dan weer NL, dan zie je ondertitel weer.
En week of 2 geleden was er geen issue.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt mij dan echt is wat Disney moet oplossen en geen probleem in de LG TV.mucuracat schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:45:
[...]
Gaat niet om instellingen aanpassen (Disney kan dat ook wel)
Bij ondertitel instelling zie je vinkje al aan staan bij Nederlands, maar ondertiteling is niet zichtbaar onder het kijken naar Disney+
Pas als je een andere ondertitel kiest en dan weer NL, dan zie je ondertitel weer.
En week of 2 geleden was er geen issue.
Werkt dit ook op de C9? Net even geprobeerd via een AirPlay stream en de blauwe knop van de ab maar geen reactieRivanov schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:39:
[Afbeelding]
Geen idee.rened80 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:54:
[...]
Werkt dit ook op de C9? Net even geprobeerd via een AirPlay stream en de blauwe knop van de ab maar geen reactie
Heb een CX, geen C9.
Heb ook nog een B6 maar die heeft geen AirPlay.
Met mijn c9 kan ik de f1 pro app op smartphone streamen/ casten picture in picture naar TV beeld.
Helaas loopt ziggo niet in sync met f1 Pro. Maar dat is een probleem van die aanbieders.
Helaas loopt ziggo niet in sync met f1 Pro. Maar dat is een probleem van die aanbieders.
Is het ook, dit was voorheen nooit zo maar ik kwam er afgelopen weekend ook achter dat mn NL subs het niet deden totdat ik switchte naar een andere taal en weer terug.HoppyF schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:45:
[...]
Lijkt mij dan echt is wat Disney moet oplossen en geen probleem in de LG TV.
Ik heb de laatste weken bijna geen Disney+ gebruIkt maar ik denk dat ze dit met de laatste update van die app hebben gesloopt.
Zullen we de discussie over kabels houden in de betreffende topics?
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 30-08-2021 20:26 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vandaag kreeg ik deze update ook.Farabi schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:36:
[...]
Gaat, zoals vaker, in batches waar best wel een aantal dagen tussen kan zitten.
wat het doet is nog onbekend?HoppyF schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:29:
[...]
Vandaag kreeg ik deze update ook.
Gaat, zoals vaker, in batches waar best wel een aantal dagen tussen kan zitten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Geen verdere details helaas.
Ik ga bijna denken dat het iets met uitgebreide advertentie/reclame is voor in het menubalk, omdat ze zo geheimzinnig doen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Op een C9 heb je daar geen last van.Farabi schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 00:38:
[...]
Ik ga bijna denken dat het iets met uitgebreide advertentie/reclame is voor in het menubalk, omdat ze zo geheimzinnig doen.
Helaas is LG nooit scheutig met informatie zetten in de changelogs.
Jammer, maar het is zo.
Je moet dus maar hopen dat er bugs zijn opgelost en dat reviewers als Vincent Teoh melden wat er verbeterd is.
[knip]
[ Voor 98% gewijzigd door Scidd0w op 31-08-2021 14:49 ]
Vandaag mijn 2e Oled besteld!
Na nog steeds dagelijks te genieten van mijn 55C7V vond ik het na een verhuizing tijd voor een nieuwe grotere variant. Ik ga dan dus ook de 65G1 z.s.m. ophalen in Arnhem.
Ik heb een gat in de muur waar de tv voor komt hangen zodat alle kabels naar de kamer erachter kunnen. Hoeveel ruimte heb je eigenlijk tussen de muur en de tv zitten met de bijgeleverde beugel? Of is dat helemaal niets als je hem aandrukt? Op alle videos / plaatjes zie ik dat ze allemaal de kabel naar beneden leiden maar ik moet dus ergens naar achteren....
Na nog steeds dagelijks te genieten van mijn 55C7V vond ik het na een verhuizing tijd voor een nieuwe grotere variant. Ik ga dan dus ook de 65G1 z.s.m. ophalen in Arnhem.
Ik heb een gat in de muur waar de tv voor komt hangen zodat alle kabels naar de kamer erachter kunnen. Hoeveel ruimte heb je eigenlijk tussen de muur en de tv zitten met de bijgeleverde beugel? Of is dat helemaal niets als je hem aandrukt? Op alle videos / plaatjes zie ik dat ze allemaal de kabel naar beneden leiden maar ik moet dus ergens naar achteren....
De G1? Helemaal niets. Het ding hangt superstrak tegen de muur.Scidd0w schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:46:
Vandaag mijn 2e Oled besteld!![]()
Ik heb een zelfde gat als jij hebt, en ik heb ervoor gezorgd dat dit gat precies uitkomt in de sleuf in de tv waar de kabels in komen. Als je dat lukt hangt het ding superstrak tegen de muur.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik heb recent exact dezelfde overstap gemaakt en de C7 staat nu op de slaapkamer. Ik ben nog steeds erg blij met de overstapboomr schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:57:
[...]
De G1? Helemaal niets. Het ding hangt superstrak tegen de muur.
Ik heb een zelfde gat als jij hebt, en ik heb ervoor gezorgd dat dit gat precies uitkomt in de sleuf in de tv waar de kabels in komen. Als je dat lukt hangt het ding superstrak tegen de muur.
De G1 zit strak tegen de muur. Bij de muurbeugel zit een tekening van de de TV die je op de muur kan plakken, zodat je weet waar je moet boren. Wellicht kan je die ook makkelijk gebruiken voor het bepalen van de locatie waar je het gat in de muur wilt hebben.
Ik heb toevallig eergisteren een sleuf laten boren en dichtstucen en de tekening is niet mega handig. Hij is handig om te bepalen waar de muurbeugel moet komen, maar je weet niet precies waar je het beste het gat voor de kabels kunt hebben.Steven030 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:00:
[...]
De G1 zit strak tegen de muur. Bij de muurbeugel zit een tekening van de de TV die je op de muur kan plakken, zodat je weet waar je moet boren. Wellicht kan je die ook makkelijk gebruiken voor het bepalen van de locatie waar je het gat in de muur wilt hebben.
Wij hebben op goed geluk twee gaten gemaakt aan de onderkant van de TV, want volgens mij lopen daar straks de kabels. Hopelijk is hij straks met de montage precies goed, anders hangt de TV straks iets hoger/lager ;-).
Denk dat dit het beste is ja. Op de tekening ook de sleuven aangeven en dan daarop afstemmen. In mijn geval is het gat er al namelijk en voel er niets voor om er nog 1 te maken...Steven030 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:00:
[...]
Ik heb recent exact dezelfde overstap gemaakt en de C7 staat nu op de slaapkamer. Ik ben nog steeds erg blij met de overstap.
Na onze verbouwing wil ik deze tv ophangen. Aangezien we er niet recht voor kunnen zitten wil ik de bijgeleverde ophang beugel gebruiken. Heb je een idee hoeveel cm je de tv met deze beugel van de muur kan draaien? Anders moet ik een andere oplossing zoeken.boomr schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:57:
[...]
De G1? Helemaal niets. Het ding hangt superstrak tegen de muur.
Niet. Daar is de bijgeleverde beugel niet voor bedoeld en eerlijk ik zou dan ook voor bv de C1 gaan en niet de G1. De G1 heeft het EVO scherm, maar dat maakt niet een dusdanig verschil dat je dit goed gaat zien (in de winkel wellicht naast elkaar, maar thuis niet). de meerprijs is dus voornamelijk voor de muurbeugel en de tv zo strak mogelijk tegen de muur te hangen. De tv kun je van de muur trekken. een cm of 10 -15 zodat je makkelijk bij de kabels kan. De tv hangt dan niet zo stevig dus ik zou dat niet voor langere tijden zo laten. Ga dan voor een C1 met een vogels muurbeugel en hou nog wat geld over ook.marsie030 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:08:
[...]
Na onze verbouwing wil ik deze tv ophangen. Aangezien we er niet recht voor kunnen zitten wil ik de bijgeleverde ophang beugel gebruiken. Heb je een idee hoeveel cm je de tv met deze beugel van de muur kan draaien? Anders moet ik een andere oplossing zoeken.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Wat betreft de stekker gate. Vandaag naar de gamma gereden. Contrastekker en snoer met stekker er aan vast gehaald.
Snoer door de koof. Contrastekker monteren. Kabels even vastmaken met klittenband en alles achter de tv (65c16) gelegd.
Ik laat nog wel even door een bevriende elektricien controleren of het spul zo goed is. Ik kwam er achter dat de stroomsnoer maar geschikt is tot 550w.
Snoer door de koof. Contrastekker monteren. Kabels even vastmaken met klittenband en alles achter de tv (65c16) gelegd.
Ik laat nog wel even door een bevriende elektricien controleren of het spul zo goed is. Ik kwam er achter dat de stroomsnoer maar geschikt is tot 550w.
550 Watt is een vreemde waarde. Welk snoer precies? En waar uit maak jij dat op?Deef_K schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:21:
Alles kan stuk.
Deze https://www.gamma.nl/asso...stekker-wit-3-m/p/B122892remco_k schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:24:
[...]
550 Watt is een vreemde waarde. Welk snoer precies? En waar uit maak jij dat op?
Er zat een papiertje in de verpakking waar het op stond. “Het maximaal toelaatbare aan te sluiten vermogen voor deze aansluitleiding bedraagt 550watt. Deze aansluitleiding is uitsluitend bestemd voor montage aan dubbel geïsoleerde apparaten.
Iets zegt met dat gewoon een verkeerde kabel is.
Deze contrastekker heb ik https://www.gamma.nl/asso...ntrastekker-wit/p/B306921
Oh ja, zo'n dunne is inderdaad wat beperkt. Ik neem ff aan dat je tv minder vermogen trekt dan die 550 Watt, dan is dat geen enkel probleem.Deef_K schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:41:
[...]
Deze https://www.gamma.nl/asso...stekker-wit-3-m/p/B122892
Er zat een papiertje in de verpakking waar het op stond. “Het maximaal toelaatbare aan te sluiten vermogen voor deze aansluitleiding bedraagt 550watt. Deze aansluitleiding is uitsluitend bestemd voor montage aan dubbel geïsoleerde apparaten.
Iets zegt met dat gewoon een verkeerde kabel is.
Deze contrastekker heb ik https://www.gamma.nl/asso...ntrastekker-wit/p/B306921
Alles kan stuk.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
0,75 mm2 lijkt mij wel wat weinig.remco_k schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:05:
[...]
Oh ja, zo'n dunne is inderdaad wat beperkt. Ik neem ff aan dat je tv minder vermogen trekt dan die 550 Watt, dan is dat geen enkel probleem.
Ik denk eerder aan 1mm2.
Is eigenlijk iets voor het elektra topic.
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1
Dank voor je reactie. Ik ga de C1 eens goed bekijken. We hebben gelukkig nog een maand of 2 de tijd ivm de verbouwing.boomr schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:30:
[...]
Niet. Daar is de bijgeleverde beugel niet voor bedoeld en eerlijk ik zou dan ook voor bv de C1 gaan en niet de G1. De G1 heeft het EVO scherm, maar dat maakt niet een dusdanig verschil dat je dit goed gaat zien (in de winkel wellicht naast elkaar, maar thuis niet). de meerprijs is dus voornamelijk voor de muurbeugel en de tv zo strak mogelijk tegen de muur te hangen. De tv kun je van de muur trekken. een cm of 10 -15 zodat je makkelijk bij de kabels kan. De tv hangt dan niet zo stevig dus ik zou dat niet voor langere tijden zo laten. Ga dan voor een C1 met een vogels muurbeugel en hou nog wat geld over ook.
0,75mm2 kan 1300 W (als echt koper). Dat is echt meer dan zat. Waar Gamma die 550 W vandaan haalt weet ik niet, wellicht niet helemaal koper, maar dat is nog steeds prima voor een TV. (Nog steeds aangenomen dat ie onder de 540 W blijft)HoppyF schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:13:
[...]
0,75 mm2 lijkt mij wel wat weinig.
Ik denk eerder aan 1mm2.
Is eigenlijk iets voor het elektra topic.
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1
Alles kan stuk.
Ik heb 3 weken geleden een LG G1 55 inch ontvangen en ik heb deze bij aankomst gecontroleerd of dat deze werkt. De tv ging inderdaad aan en toonde het scherm voor het instellen van de televisie.
Daarna ben ik op vakantie gegaan en gisteren heb ik de tv eindelijk in gebruik kunnen nemen. Ik heb deze opgehangen aan de muur, dat is allemaal prima verlopen. Echter, nadat ik de tv een tijdje aan heb gehad, de instellingen zijn doorlopen en daarna tv ben gaan kijken, ontstond er aan de linker onderzijde van de tv een knipperende streep die tot halverwege de onderzijde door loopt. Tijdens het instellen was deze nog niet aanwezig. Soms verdween het knipperen, maar kwam later weer terug. Ik heb de tv uitgezet en later weer aangezet, maar deze bleef knipperen op het moment dat ik tv ging kijken. Tijdens het opstarten met het WebOS logo in beeld was er niets aan de hand. Ik heb de meest recenter firmware erop gezet, maar dit bracht geen verbetering.
:strip_exif()/f/image/nQEdJQa4CJsC0OFgZQCrTOyp.jpg?f=fotoalbum_small)
Vanmorgen heb ik hier wederom naar gekeken en bleef dit fenomeen spelen. Er lopen tevens horizontale lijnen over het beeld tot ruim halverwege de tv naar de rechterkant. Dit is over de gehele zijde van boven naar beneden. De lijnen lopen dus horizontaal met verticale stapeling naar boven. Inzoomen om het te kunnen zien.
:strip_exif()/f/image/ePTwZSHXbCduEhO1D9dNPnUb.jpg?f=fotoalbum_small)
Ik heb daarna de pixel refresher handmatig gestart. De tv zette zichzelf in standby om zijn werk te gaan doen. Na afloop zou de tv vanzelf weer aan moeten gaan. Na 4 uur was dit echter nog steeds niet het geval (stroom continu op de tv gehad, ledlampje bleef rood branden). Ik heb daarna geprobeerd met de afstandsbediening de tv aan te zetten, maar verder dan enkel eenmalig het ledlampje knipperen deed het niet. Daarna blijft het ledlampje rood. Ook met de knop onderop de tv gaat deze niet meer aan. Ik heb al geprobeerd op de stroom er volledig af te laten voor 15 seconden met de knop op de onderkant van de tv ingedrukt en daarna 10 seconden weer laten rusten en dan de stroom er weer op, maar de tv blijft uit staan.
Wat kan ik nog doen om te proberen om in ieder geval die tv weer aan te krijgen? Of is dit een geval van garantie? Ik heb deze vraag ook bij de leverancier neergelegd (nog geen reactie), maar misschien dat hier nog goede tips zijn.
Daarna ben ik op vakantie gegaan en gisteren heb ik de tv eindelijk in gebruik kunnen nemen. Ik heb deze opgehangen aan de muur, dat is allemaal prima verlopen. Echter, nadat ik de tv een tijdje aan heb gehad, de instellingen zijn doorlopen en daarna tv ben gaan kijken, ontstond er aan de linker onderzijde van de tv een knipperende streep die tot halverwege de onderzijde door loopt. Tijdens het instellen was deze nog niet aanwezig. Soms verdween het knipperen, maar kwam later weer terug. Ik heb de tv uitgezet en later weer aangezet, maar deze bleef knipperen op het moment dat ik tv ging kijken. Tijdens het opstarten met het WebOS logo in beeld was er niets aan de hand. Ik heb de meest recenter firmware erop gezet, maar dit bracht geen verbetering.
:strip_exif()/f/image/nQEdJQa4CJsC0OFgZQCrTOyp.jpg?f=fotoalbum_small)
Vanmorgen heb ik hier wederom naar gekeken en bleef dit fenomeen spelen. Er lopen tevens horizontale lijnen over het beeld tot ruim halverwege de tv naar de rechterkant. Dit is over de gehele zijde van boven naar beneden. De lijnen lopen dus horizontaal met verticale stapeling naar boven. Inzoomen om het te kunnen zien.
:strip_exif()/f/image/ePTwZSHXbCduEhO1D9dNPnUb.jpg?f=fotoalbum_small)
Ik heb daarna de pixel refresher handmatig gestart. De tv zette zichzelf in standby om zijn werk te gaan doen. Na afloop zou de tv vanzelf weer aan moeten gaan. Na 4 uur was dit echter nog steeds niet het geval (stroom continu op de tv gehad, ledlampje bleef rood branden). Ik heb daarna geprobeerd met de afstandsbediening de tv aan te zetten, maar verder dan enkel eenmalig het ledlampje knipperen deed het niet. Daarna blijft het ledlampje rood. Ook met de knop onderop de tv gaat deze niet meer aan. Ik heb al geprobeerd op de stroom er volledig af te laten voor 15 seconden met de knop op de onderkant van de tv ingedrukt en daarna 10 seconden weer laten rusten en dan de stroom er weer op, maar de tv blijft uit staan.
Wat kan ik nog doen om te proberen om in ieder geval die tv weer aan te krijgen? Of is dit een geval van garantie? Ik heb deze vraag ook bij de leverancier neergelegd (nog geen reactie), maar misschien dat hier nog goede tips zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Fresh T. op 31-08-2021 20:38 ]
Hoe precies? Welke menu optie, welke toetsencombi?SED schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:49:
Met mijn c9 kan ik de f1 pro app op smartphone streamen/ casten picture in picture naar TV beeld.
Heb even zitten spelen met airplay en de gekleurde toetsen maar die reageren niet.
Ik ken alleen de optie multi-view via de ... toets maar die is waardeloos als je de interne tuner niet gebruikt, de keuze is altijd geforceerd op de interne tuner + een HDMI poort. En voor zover ik weet is dat ook geen picture in picture maar een vrij waardeloze split-screen waarbij je dus 2x heel klein beeld hebt plus een boel loze ruimte...
Ik kreeg de melding gisteren ook, maar net als met de vorige updates check ik eerst hier en AVS dat het goed zit met de update. Ik heb zoiets van....alles werkt naar behoren nu, dat hou ik graag zo en een update kan iets verpesten.Farabi schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:36:
[...]
De update is safe om te installeren zo te zien?
Geen DOA / binnen 14 dagen zonder reden retour meer helaas vanwege je vakantie, maar absoluut een garantiegeval. Er moet een monteur komen en er zullen onderdelen worden vervangen of de tv wordt in zijn geheel omgeruild.
@Cap
Start de casting via je smartphone. Die ziet de LG en daar bevestig je de verbinding.
Als je android of smartphone geen cast support heeft zijn er apps die dit kunnen.
Start de casting via je smartphone. Die ziet de LG en daar bevestig je de verbinding.
Als je android of smartphone geen cast support heeft zijn er apps die dit kunnen.
Telefoon heeft wel support, maar c9 heeft toch geen cast ondersteuning?SED schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:19:
@Cap
Hoe je moet casten vanaf je iPhone snap ik (Airplay). Op dat moment heb ik een fullscreen cast. Bijvoorbeeld van Youtube, van KPN TV, of zelfs van het scherm van mijn macbook. Whatever, boet niet. Een stream is een stream.SED schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:19:
@Cap
Maar hoe dan verder voor een Picture in Picture weergave? Dus hoe start ik vervolgens picture in picture zodat ik tegelijkertijd naar de Airplay stream én een source op een HDMI poort kan loeren?
Het gaat mij hier dus specifiek om een Picture in Picture weergave van een Airplay stream en een HDMI poort. Of de interne videospeler of andere app + een HDMI poort. Of 2 HDMI poorten. Picture in Picture, zoals je hieronder aangeeft.
Wat betreft Multi-view, dat werkt niet. Als ik een cast start via Airplay en vervolgens via de ...-toets kies voor Multi-view dan wordt de Airplay stream direct afgebroken en zit ik weer naar 2 windows naast elkaar te staren met links het zwarte beeld van de tv-tuner ("Live TV", niet in gebruik, zoals de meeste mensen heb ik een losse tv ontvanger van de provider) en rechts het beeld van HDMI ingang 1. Wat bovendien ook geen Picture in Picture is maar een "too small Picture next to another too small Picture".SED schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:49:
[ Voor 56% gewijzigd door Cap op 31-08-2021 22:53 ]
Via de screenshare optie. Zie onder verbindingen
Ps, WiFi moet ingeschakeld zijn!
Ps, WiFi moet ingeschakeld zijn!
:strip_exif()/f/image/rsrVj8B31uls9e8ApRAp4Xsw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 96% gewijzigd door SED op 01-09-2021 00:27 ]
@SED wacht, ik denk dat het me duidelijk wordt. Jij gebruikt zeker geen iOS device maar een Android device?
Als je bij een iOS device kiest voor synchrone weergave naar de tv vanuit het control center dan gaat dit via Airplay.
Bij Airplay krijg je het telefoonscherm fullscreen te zien, dwz je ziet het telefoonscherm gecentreerd op het scherm en eromheen is het zwart. Kies je vervolgens bijvoorbeeld een video dan zie je de video fullscreen.
YouTube: How To Mirror Your iPhone to a LG TV
Ik kom met een iPhone dus nooit in een picture-in-picture situatie.
Wat jij laat zien is de Screen Share optie, die ook staat uitgelegd in de verbindingshandleiding op het Thuisdashboard. Dat zal zo werken met een niet-IOS device. Ik vermoed dat dit technisch via Miracast wordt afgehandeld?
Ik heb wel even in de iOS appstore naar "screen share" apps gezocht en wat "screen mirror" apps geprobeerd uit de appstore maar het meeste is betaalde shit. Bij de apps waarbij ik zonder te betalen wel een foto kon streamen gaven die foto's ook gecentreerd in het beeld weer met een zwart scherm er omheen, verder geen opties om dit aan te passen.
Als je bij een iOS device kiest voor synchrone weergave naar de tv vanuit het control center dan gaat dit via Airplay.
Bij Airplay krijg je het telefoonscherm fullscreen te zien, dwz je ziet het telefoonscherm gecentreerd op het scherm en eromheen is het zwart. Kies je vervolgens bijvoorbeeld een video dan zie je de video fullscreen.
YouTube: How To Mirror Your iPhone to a LG TV
Ik kom met een iPhone dus nooit in een picture-in-picture situatie.
Wat jij laat zien is de Screen Share optie, die ook staat uitgelegd in de verbindingshandleiding op het Thuisdashboard. Dat zal zo werken met een niet-IOS device. Ik vermoed dat dit technisch via Miracast wordt afgehandeld?
Ik heb wel even in de iOS appstore naar "screen share" apps gezocht en wat "screen mirror" apps geprobeerd uit de appstore maar het meeste is betaalde shit. Bij de apps waarbij ik zonder te betalen wel een foto kon streamen gaven die foto's ook gecentreerd in het beeld weer met een zwart scherm er omheen, verder geen opties om dit aan te passen.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 01-09-2021 13:49 ]
Update 5.10.25 op een C9 hier (65" PLA): Ik had met de vorige nog steeds wat gezeur met Dolby Vision content vanaf de shield. Sommigen gingen wel goed, andere nog steeds momenten dat beeld weg viel. Alvast een disclaimer: Ik heb niet alles getest, maar de serie waar ik dit eerder wel mee had, doet het nu normaal. Dus hopelijk is al het Dolby Vision gezeur nu opgelost en stabieldevilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:53:
[...]
Ik kreeg de melding gisteren ook, maar net als met de vorige updates check ik eerst hier en AVS dat het goed zit met de update. Ik heb zoiets van....alles werkt naar behoren nu, dat hou ik graag zo en een update kan iets verpesten.
De update is safe om te installeren zo te zien?
Tijd voor LG om er weer aan te sleutelen en die Dolby Vision 120hz mogelijkheid aan toe te voegen
Dat laatste zou geweldig zijn voor Xbox Series X.GoldenBatt schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:47:
[...]
Update 5.10.25 op een C9 hier (65" PLA): Ik had met de vorige nog steeds wat gezeur met Dolby Vision content vanaf de shield. Sommigen gingen wel goed, andere nog steeds momenten dat beeld weg viel. Alvast een disclaimer: Ik heb niet alles getest, maar de serie waar ik dit eerder wel mee had, doet het nu normaal. Dus hopelijk is al het Dolby Vision gezeur nu opgelost en stabiel![]()
Tijd voor LG om er weer aan te sleutelen en die Dolby Vision 120hz mogelijkheid aan toe te voegen
@Cap misschien is dit iets?
(ik kan pip ook full screen krijgen trouwens)
(ik kan pip ook full screen krijgen trouwens)
Chrome Remote Desktop is also a great free Miracast app for iPhone that you can rely on. It can access files and other applications installed on your iPhone using your computer and/or vice-versa. It is a web-based tool on your computer yet, you need to download and install the Chrome Remote Desktop on your iPhone
@SED nee helaas, dat is om vanaf je iPhone toegang te krijgen tot computers met de Chrome browsers geinstalleerd, dus niet om het scherm van je iPhone te delen.
Ik zag in de handleiding dat je via Screenshare idd een window kan hebben of fullscreen, en dat je de positie van het window kan wijzigen. Maar bij Apple Airplay / Synchrone Weergave werkt het dus anders, daar zijn verder geen window opties.
Ik zag in de handleiding dat je via Screenshare idd een window kan hebben of fullscreen, en dat je de positie van het window kan wijzigen. Maar bij Apple Airplay / Synchrone Weergave werkt het dus anders, daar zijn verder geen window opties.
[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 01-09-2021 17:01 ]
PiP werkt perfect met AirPlay 2 vanaf de iPhone op mijn 65CX.Cap schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:59:
@SED nee helaas, dat is om vanaf je iPhone toegang te krijgen tot computers met de Chrome browsers geinstalleerd, dus niet om het scherm van je iPhone te delen.
Afgelopen weekend nog gedaan.
F1TV streamen vanaf m'n iPhone / iPad naar de CX en via de Blauwe Button op de AB de PiP geactiveerd met op de achtergrond Ziggo Sport vanaf m'n Next Box.

Werkt echt ge-ni-aal! Je kunt zelfs de audio real-time switchen tussen de PiP bron en de normale TV content. Ook kun je formaat aanpassen en de positie van de PiP.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 01-09-2021 18:22 ]
Ik ben ook even aan het pielen. Maar ik krijg overlay modus niet beschikbaar. Zowel met YouTube als ziggoRivanov schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:21:
[...]
PiP werkt perfect met AirPlay 2 vanaf de iPhone op mijn 65CX.
F1TV streamen vanaf m'n iPhone / iPad naar de CX en via de Blauwe Button op de AB de PiP geactiveerd met op de achtergrond Ziggo Sport vanaf m'n Next Box.
[Afbeelding]
Werkt echt ge-ni-aal! Je kunt zelfs de audio real-time switchen tussen de PiP bron en de normale TV content. Ook kun je formaat aanpassen en de positie van de PiP.
Werkt perfect hier. Enkel met HDMI input en AirPlay.Tito129 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:15:
[...]
Ik ben ook even aan het pielen. Maar ik krijg overlay modus niet beschikbaar. Zowel met YouTube als ziggo
Mijn C7 heeft last van burn-in na 4 jaar. Niet heel erg, het valt alleen op bij grote rode of gele vlakken. Maar toch, het valt me wel een beetje tegen. Een TV die EUR 2500 heeft gekost, zou toch langer goed beeld moeten geven. Als ik met deze ervaring een nieuwe TV zou kopen, zou ik toch kijken naar een Samsung neo qled oid.
Denk dat dit al 100x voorbij is gekomen. Je hebt recht op een deuglijk product. Ik heb hem na 2.5 jaar vernieuwd gekregen. Op tweakers staat een ander voorbeeld van 3 jaar. Ik zou zeggen neem de gok en kijk of je een nieuwe kan scoren bij ze . Staan complete standaardbrieven in de topicsTlighT schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:26:
Mijn C7 heeft last van burn-in na 4 jaar. Niet heel erg, het valt alleen op bij grote rode of gele vlakken. Maar toch, het valt me wel een beetje tegen. Een TV die EUR 2500 heeft gekost, zou toch langer goed beeld moeten geven. Als ik met deze ervaring een nieuwe TV zou kopen, zou ik toch kijken naar een Samsung neo qled oid.
Op de CX wel ja, maar we hadden het met elkaar over de C9.Rivanov schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:21:
[...]
PiP werkt perfect met AirPlay 2 vanaf de iPhone op mijn 65CX.
[Afbeelding]
CX of een andere tv?Tito129 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:15:
[...]
Ik ben ook even aan het pielen. Maar ik krijg overlay modus niet beschikbaar. Zowel met YouTube als ziggo
Kan mij binnenkort ook eindelijk een OLED bezitter noemen. Na 11 jaar besloten mijn 50" Panasonic G20 plasma te vervangen voor de LG 65G1. Tijd getwijfeld tussen de C1 65" of 77" of 65" G1. Uiteindelijk viel de 77" toch net iets buiten mijn budget en past misschien niet helemaal in mijn interieur qua grootte. Aangezien ik de TV wil wallmounten leek mij de G1 de betere keuze en uiteindelijk scheelde het qua prijs niet veel met een C1 + losse wallmount (+-200 euro).
Hopelijk gaat deze net zo lang mee als mijn Pana.
Hopelijk gaat deze net zo lang mee als mijn Pana.
Mijn LG GX doet ineens raar. Misschien na een update? Herkent iemand dit?
Elke keer als de tv weer opnieuw aangaat is hij zijn geluid settings kwijt. De tv valt dan terug naar internal speakers ipv eARC (aangesloten op een ARC). Ook schakelt hij niet meer naar het juiste input kanaal als er een device aan gaat.
Ik heb de TV teruggezet naar fabrieksinstellingen, gekeken naar een update maar geen oplossing helaas.
Elke keer als de tv weer opnieuw aangaat is hij zijn geluid settings kwijt. De tv valt dan terug naar internal speakers ipv eARC (aangesloten op een ARC). Ook schakelt hij niet meer naar het juiste input kanaal als er een device aan gaat.
Ik heb de TV teruggezet naar fabrieksinstellingen, gekeken naar een update maar geen oplossing helaas.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ik had dit ook ineens vorige week. Heel gek! Maar dan met de C9. Heb de JBL Bar 9.1. Na kloten met de bar (stroom eraf etc) + paar keer switchen in de eARC instellingen tussen pass-through en die andere 2 opties, deed alles het plotseling weer. Maar dus geen idee waardoor dit gekomen is. Het is ontstaan nadat ik terug van vakantie kwam, de stroom volledig van tv en soundbar gehaald had en er een nieuwe firmware was gepushed voor m'n experia box van kpn (hierdoor werkte m'n soundbar niet meer goed met WiFi).HekkeySE schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:17:
Mijn LG GX doet ineens raar. Misschien na een update? Herkent iemand dit?
Ik noem maar even alle dingen op die misschien invloed konden hebben.
PSN: Mondaatje
Was vandaag bij plattetv (fijne zaak) voor een soundbar. Daar stond de C1 voor 1399 en ik heb de prijs van tvspecialisten even aangekaart. Ze vonden het ongelooflijk scherp en zouden dat niet kunnen matchen.benbaba schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:32:
[...]
Hier goedkoper (967) en een Benelux model. Na prijsaanvraag bij de bekende shops ga je vermoed ik niet lager komen.
Tvspecialisten staan nu niet meer in de Pricewatch.
[ Voor 3% gewijzigd door Boeryepes op 02-09-2021 16:05 ]
Is er al enig vooruitzicht op het officieel ondersteunen van Google Assistent op de LG C1/G1?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Vanochtend heb ik een OLED55C1 aangeschaft en meteen gemonteerd/aangesloten (op een Vogels 405 muurbeugel). Wauw, wat een beeld (ik kom van een 13 jaar oude Sony FullHD LCD TV af
).
Ik zit nu alleen een beetje te kloten met het geluid via mijn receiver. Mijn receiver (Sony STR-DA2400ES) heeft een aantal HDMI ingangen en 1 HDMI output (1080P). Officieel geen ARC o.i.d.. Nu zit er wel een HDMI aansluiting op waarop staat 'BD in - for audio'. In de handleiding van mijn receiver kan ik niet specifiek vinden of dit een soort van 'geluid only' aansluiting is. Aangezien ik de boel nu helemaal netjes gemonteerd heb, en uiteraard ben vergeten een HDMI kabel aan te sluiten op de receiver
vroeg ik mij af of iemand een idee heeft of het gaat werken als ik een HDMI kabel in de middelste (ARC) HDMI poort prop en deze met mijn 'BD in - for audio' poort verbindt?
Ik zit nu alleen een beetje te kloten met het geluid via mijn receiver. Mijn receiver (Sony STR-DA2400ES) heeft een aantal HDMI ingangen en 1 HDMI output (1080P). Officieel geen ARC o.i.d.. Nu zit er wel een HDMI aansluiting op waarop staat 'BD in - for audio'. In de handleiding van mijn receiver kan ik niet specifiek vinden of dit een soort van 'geluid only' aansluiting is. Aangezien ik de boel nu helemaal netjes gemonteerd heb, en uiteraard ben vergeten een HDMI kabel aan te sluiten op de receiver
Vaak bu'j te bang!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kun je dan niet beter de optical uitgang van je TV gaan gebruiken voor het geluid?-tom-562 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:47:
Vanochtend heb ik een OLED55C1 aangeschaft en meteen gemonteerd/aangesloten (op een Vogels 405 muurbeugel). Wauw, wat een beeld (ik kom van een 13 jaar oude Sony FullHD LCD TV af).
Ik zit nu alleen een beetje te kloten met het geluid via mijn receiver. Mijn receiver (Sony STR-DA2400ES) heeft een aantal HDMI ingangen en 1 HDMI output (1080P). Officieel geen ARC o.i.d.. Nu zit er wel een HDMI aansluiting op waarop staat 'BD in - for audio'. In de handleiding van mijn receiver kan ik niet specifiek vinden of dit een soort van 'geluid only' aansluiting is. Aangezien ik de boel nu helemaal netjes gemonteerd heb, en uiteraard ben vergeten een HDMI kabel aan te sluiten op de receivervroeg ik mij af of iemand een idee heeft of het gaat werken als ik een HDMI kabel in de middelste (ARC) HDMI poort prop en deze met mijn 'BD in - for audio' poort verbindt?
Er komt toch geen HD audio uit je TV.
Dat kan idd ook. Maar als ik dus iets via een streamingdienst afspeel (ik heb geen BD-speler of dedicated mediaplayer waar ik "backups" mee afspeel) heb ik geen HD audio (dolby true HD o.i.d.)?HoppyF schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:53:
[...]
Kun je dan niet beter de optical uitgang van je TV gaan gebruiken voor het geluid?
Er komt toch geen HD audio uit je TV.
Vaak bu'j te bang!
@-tom-562 De streaming diensten bieden geen HD-audio aan, wel is de bitrate via optical lager dan via hdmi (e)ARC. Zie onderstaande post.
Jan-Remco schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:51
[ Voor 33% gewijzigd door Millert op 02-09-2021 21:50 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@Millert zei het al, het is een alternatief.-tom-562 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:16:
[...]
Dat kan idd ook. Maar als ik dus iets via een streamingdienst afspeel (ik heb geen BD-speler of dedicated mediaplayer waar ik "backups" mee afspeel) heb ik geen HD audio (dolby true HD o.i.d.)?
De streaming apps zoals Netflix, Disney enz. gebruiken geen HD audio.
Het gaat om compressed audio.
Je kunt het even uitproberen hoe het bij je werkt.
Bedankt voor de tips! Ik heb ondertussen een optische kabel (met haaks/90 graden connector i.v.m. wandmontage, ik hoop dat dat past..) besteld op Amazon. Ik ga het morgen meteen proberen.
Ik probeer ook meteen wel even een HDMI kabel op die 'for audio' HDMI poort op m'n receiver.
Ik probeer ook meteen wel even een HDMI kabel op die 'for audio' HDMI poort op m'n receiver.
[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 02-09-2021 22:25 ]
Vaak bu'j te bang!
Nee. HDMI ARC/eARC gaat over een aparte pin in de HDMI connector welke anders is dan de input op een gewone HDMI ingang zoals jouw Sony heeft. Vandaar dat er op devices specifiek staat welke poort HDMI ARC/eARC is. Overigens stelt de handleiding van de Sony dat elke poort audio en video doet, zou voor een receiver ook geen handige optie zijn om dergelijke beperkingen in te bouwen.-tom-562 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:47:
...of het gaat werken als ik een HDMI kabel in de middelste (ARC) HDMI poort prop en deze met mijn 'BD in - for audio' poort verbindt?
S/PDIF zal werken alleen ben je dan beperkt dit Dolby Digital 5.1. In theorie zou DTS 5.1 ook werken over S/PDIF maar LG ondersteunt die track niet (meer). Via HDMI (e)ARC had je maximaal Dolby Digital Plus uit de genoemde interne bronnen gehaald. Zelfs al zou je media met HD Audio afspelen via de TV dan nog haal je geen HD Audio omdat LG dat niet ondersteunt. Voor HD Audio moet je naar externe bronnen kijken. Waarbij de bron dan ook nog moet kunnen decoderen als je media met DTS hebt, anders geen geluid...
Er zijn oplossingen om eARC (TV) om te zetten naar een gewone HDMI ingang op je receiver. Ik heb bijvoorbeeld een Thenaudio Sharc eARC Converter. Zelfde case als jij: nieuwe TV maar geen receiver met HDMI eARC. Ik heb externe bronnen en wilde van HD Audio gebruik kunnen maken. Het aanschaffen van zo'n converter is voor HD Audio versus normale Dolby Digital al discutabel, voor Dolby Digital versus Dolby Digital Plus had ik het zeker niet gedaan en gewoon via S/PDIF aangesloten.
Dat kan je dus achterwege laten-tom-562 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:23:
Zowel in die post als aangehaalde bron staan punten die ik in twijfel trek.Millert schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:47:
@-tom-562 De streaming diensten bieden geen HD-audio aan, wel is de bitrate via optical lager dan via hdmi (e)ARC. Zie onderstaande post.
De externe bron spreekt bijvoorbeeld van HDMI CEC, dat is een protocol welke al eerder bestond dan HDMI ARC. Waarbij HDMI CEC behoorlijk op wordt gehemeld. Er wordt niet gemeld dat elke fabrikant zelf de implementatie mat bepalen van HDMI CEC en dat het niet samen hoeft te werken.
Hoorbaar verschil tussen Dolby Digital via S/PDIF dan wel HDMI ARC geloof ik niet in. Dolby Digital versus Dolby TrueHD is al discutabel. Maar zoals met veel in audio zit een groot deel tussen de oren en speelt gevoel mee. Ik ben daar dus ook schuldig aan met mijn converter
[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 02-09-2021 23:05 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik kom van een 13 naar oude 'domme' Sony LCD die dus gekoppeld was aan mijn Sony AVR met Chromecast. Dus ik moest er weer even induiken qua mogelijkheden/aansluiten 
Gisteravond Star Wars: Rise of Skywalker gekeken via Disney+. Wat een beeld
vond alleen de brightness wel erg fel soms, dat moet ik even tweaken (bijna donkere kamer).
Overigens vind ik het geluid niet tegenvallen wat er standaard uit de TV komt
Gisteravond Star Wars: Rise of Skywalker gekeken via Disney+. Wat een beeld
Vaak bu'j te bang!
Goed dat je dan Oled gekocht hebt.-tom-562 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:05:
Gisteravond Star Wars: Rise of Skywalker gekeken via Disney+. Wat een beeldvond alleen de brightness wel erg fel soms, dat moet ik even tweaken (bijna donkere kamer).
In een vrijwel donkere kamer met mag je met SDR content gerust terug naar ergens tussen de 25 en 45 met je OLED-lampje. Brightness daarvan blijf je af, die staat op 50 (max 52 bij sommige exemplaren). Hoger dan verlies je het belangrijkste OLED punt zwart=zwart, lager dan verlies je schaduwdetal.-tom-562 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:05:
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik kom van een 13 naar oude 'domme' Sony LCD die dus gekoppeld was aan mijn Sony AVR met Chromecast. Dus ik moest er weer even induiken qua mogelijkheden/aansluiten
Gisteravond Star Wars: Rise of Skywalker gekeken via Disney+. Wat een beeldvond alleen de brightness wel erg fel soms, dat moet ik even tweaken (bijna donkere kamer).
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 03-09-2021 09:56 ]
hmm, ik vind het standaard geluid uit de 48C1 om te janken - zo blikkerig vergeleken bij mijn 6 jaar oude Philips (had 6cm drivers meen ik).-tom-562 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:05:
Zit nu te wachten op de Sonos Arc om beeldervaring en geluidservaring in evenwicht te brengen.
Same here met de 65G1, klinkt voor geen meter t.o.v. de 55C7 die ik hiervoor had en nu op de slaapkamer staat. Die heeft in principe nog wel prima geluidBoeryepes schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:25:
[...]
hmm, ik vind het standaard geluid uit de 48C1 om te janken - zo blikkerig vergeleken bij mijn 6 jaar oude Philips (had 6cm drivers meen ik).
Zit nu te wachten op de Sonos Arc om beeldervaring en geluidservaring in evenwicht te brengen.
Okay, duidelijk. Nog niet zo heel lang een C1, had wel wat instellingen gewijzigd, denk dat ik de brightness van 50 naar 30 heb gezet, dat moet ik dus maar snel weer aanpassenCap schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:54:
[...]
In een vrijwel donkere kamer met mag je met SDR content gerust terug naar ergens tussen de 25 en 45 met je OLED-lampje. Brightness daarvan blijf je af, die staat op 50 (max 52 bij sommige exemplaren). Hoger dan verlies je het belangrijkste OLED punt zwart=zwart, lager dan verlies je schaduwdetal.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Dat is op zich wel logisch vanwege de afwezigheid van ruimte voor een klankkast. Bij de G model beperkt de platheid de mogelijkheden natuurlijk nog veel meer dan bij een C model.Steven030 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:04:
[...]
Same here met de 65G1, klinkt voor geen meter t.o.v. de 55C7 die ik hiervoor had en nu op de slaapkamer staat. Die heeft in principe nog wel prima geluid
Ik denk dat een C1 qua geluid toch meer richting de C7 gaat dan een G1, gezien de gelijksoortige kast.
Formaat kan natuurlijk ook wat uitmaken, bij gelijk ontwerp zou een groter schermformaat beter moeten kunnen klinken omdat de luidsprekers wat verder uit elkaar kunnen en er toch wat meer ruimte is om de klankkast te vergroten.
Twijfel mag,maar goed lezen ook. Het audio-verschil is niet tussen S/PDIF en HDMI Arc vanuit de LG TV, maar tussen HDMI Arc vanaf de LG televisie en HDMI (dus niet een audioreturn kanaal!) vanaf de NVIDIA Shield.FeaR schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:45:
[...]
Zowel in die post als aangehaalde bron staan punten die ik in twijfel trek.
De externe bron spreekt bijvoorbeeld van HDMI CEC, dat is een protocol welke al eerder bestond dan HDMI ARC. Waarbij HDMI CEC behoorlijk op wordt gehemeld. Er wordt niet gemeld dat elke fabrikant zelf de implementatie mat bepalen van HDMI CEC en dat het niet samen hoeft te werken.
Hoorbaar verschil tussen Dolby Digital via S/PDIF dan wel HDMI ARC geloof ik niet in. Dolby Digital versus Dolby TrueHD is al discutabel. Maar zoals met veel in audio zit een groot deel tussen de oren en speelt gevoel mee. Ik ben daar dus ook schuldig aan met mijn converter
Dan niet tussen S/PDIF dan wel HDMI ARC maar wel S/PDIF/ARC versus bron rechtstreeks op de receiver. Je stelt dat het niet aan de HD Audio ligt, de eventuele meerwaarde van HD Audio valt daarmee af. De meerwaarde daarvan is discutabel maar daar zou ik in kunnen komen. Ik geloof niet dat als je (bijvoorbeeld) Dolby Digital via een externe bron naar de TV stuurt en via HDMI ARC (of desnoods S/PDIF) terug naar een receiver of de externe bron rechtstreeks op een receiver aansluit het hoorbaar is. Maar dit gaat een eindeloze discussie worden. Net als het gros van de discussies die met audio te maken hebben aangezien er veelal op gevoel/emotie wordt gespeeld.Jan-Remco schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:50:
[...]
Twijfel mag,maar goed lezen ook. Het audio-verschil is niet tussen S/PDIF en HDMI Arc vanuit de LG TV, maar tussen HDMI Arc vanaf de LG televisie en HDMI (dus niet een audioreturn kanaal!) vanaf de NVIDIA Shield.
[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 03-09-2021 13:52 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.