Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Ik ben ook in de markt voor een 55inch oled tv. Twijfel alleen tussen de LG OLED55G16LA voor 1700,- inclusief de poten en 4 jaar garantie. Of een Sony 55a84J voor 1750,- met 2 jaar garantie bij de lokale tv boer (later nog een vogels aanschaffen)

De tv staat op een meubel maar als we verhuizen komt die misschien wel aan de muur, dus dat vind ik een voordeel voor de LG qua dikte. Vind het wel jammer dat de LG geen chrome cast heeft ingebouwd, stream wel het één en ander maar merk ook vaak met mijn oude tv dat dit niet soepel gaat door hertz verschillen, blinkt sony hier ook in uit? Qua beeld lijkt sony in de winkel het te winnen van LG..

Tot slot biedt coolblue/mediamarkt nog de Sony A80J aan voor 1500. Ik zie het verschil niet tussen de A84J maar als ik de tv boer mag geloven dan blijf ik met twee zappers werken in combinatie met KPN, dat is een dealbreaker. De A84J schijnt hier geen last van te hebben.. Klopt dat? Ik neig naar de LG maar ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:26
Steven030 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:47:
[...]

Ik ben benieuwd of je ook een (Lg?) Soundbar en een Ziggo Mediabox Next tot je beschikking hebt en of je dat kan testen. Bij mij gaat die combinatie niet goed samen en na ongeveer een uur treden er problemen op, met wat voor instelling dan ook van alledrie de apparaten. Het enige wat helpt is een CEC-killer tussen de Mediabox Next en de Soundbar/tv. Ik heb dan weliswaar 3 afstandsbedieningen nodig om tv te kijken, maar het werkt wel. Bij mijn vorige tv (C7) had ik nergens last van
Helaas niet nee, woon sowieso in BE dus we hebben hier geen ziggo.
Het verbaast me wel hoeveel tweakers hier nog klassieke tv kijken, heb al jaren geen digibox meer...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart-k schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:44:
Ik ben ook in de markt voor een 55inch oled tv. Twijfel alleen tussen de LG OLED55G16LA voor 1700,- inclusief de poten en 4 jaar garantie. Of een Sony 55a84J voor 1750,- met 2 jaar garantie bij de lokale tv boer (later nog een vogels aanschaffen)

De tv staat op een meubel maar als we verhuizen komt die misschien wel aan de muur, dus dat vind ik een voordeel voor de LG qua dikte. Vind het wel jammer dat de LG geen chrome cast heeft ingebouwd, stream wel het één en ander maar merk ook vaak met mijn oude tv dat dit niet soepel gaat door hertz verschillen, blinkt sony hier ook in uit? Qua beeld lijkt sony in de winkel het te winnen van LG..

Tot slot biedt coolblue/mediamarkt nog de Sony A80J aan voor 1500. Ik zie het verschil niet tussen de A84J maar als ik de tv boer mag geloven dan blijf ik met twee zappers werken in combinatie met KPN, dat is een dealbreaker. De A84J schijnt hier geen last van te hebben.. Klopt dat? Ik neig naar de LG maar ben benieuwd naar jullie mening.
Is de genoemde prijs mèt of zonder €150 cashback van LG?
De prijs van een G1 is met cashback eraf ongeveer €1350.
De pootjes kosten ongeveer €129.
Kijk anders even in het prijstopic en doe een bel/e-mail rondje.
Over de Sony weet ik verder niets.

Wel kun je met de LG best één afstandsbediening gebruiken en daarmee de meeste functies gebruiken als if een interview TV box van KPN hebt.
Volume, zender wisselen enz. werkt dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:06:
[...]

Helaas niet nee, woon sowieso in BE dus we hebben hier geen ziggo.
Het verbaast me wel hoeveel tweakers hier nog klassieke tv kijken, heb al jaren geen digibox meer...
Hier in Nederland kijken veel mensen (noodgedwongen) nog wel naar Ziggo omdat er niet overal een alternatief zoals glasvezel ligt.
Gelukkig heb ik hier al vele jaren glasvezel en kan ik kiezen maar dat is zeker niet overal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:01
Bart-k schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:44:

Toevallig weet ik wel wat over de Sony. De a80j en a84j zijn nagenoeg hetzelfde. Het enige verschil is dat de a84j een rich color enhancer heeft in vivide mode die je niet aan of uit kan zetten en de a84j heeft een microfoon in de tv zelf zodat je voor spraak commando's de afstandsbediening niet nodig hebt.
Verder zijn beide afstandsbedieningen exact hetzelfde. Dus die tv boer kletst.

Of die rich color enhancer een meerwaarde heeft ? Volgens Vincent Theo in ieder geval niet, beide hebben dezelfde beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:26
HoppyF schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:07:
[...]

Hier in Nederland kijken veel mensen (noodgedwongen) nog wel naar Ziggo omdat er niet overal een alternatief zoals glasvezel ligt.
Gelukkig heb ik hier al vele jaren glasvezel en kan ik kiezen maar dat is zeker niet overal zo.
Aha oke, dus als je internet neemt krijg je er dan noodgedwongen tv bij?
Dat verklaart inderdaad een hoop.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 18:46
izzet3838 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:26:
[...]

Off topic: Klopt, maar los van de hoge prijs ben ik er blij mee. Nog nooit de minste tv-storing gehad en tijdens een ek/wk kan je als eerste juichen. Ik zit er juist totaal niet op te wachten dat bepaalde zaken straks alleen online te zien zijn, zoals te beginnen met Formule 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:06:
[...]

Wel kun je met de LG best één afstandsbediening gebruiken en daarmee de meeste functies gebruiken als if een interview TV box van KPN hebt.
Volume, zender wisselen enz. werkt dan gewoon.
Aan / uit van de KPN box ook? Dat is imho namelijk de essentiële, anders moet die andere afstandbediening toch altijd weer in de buurt liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

Aan / uit van de KPN box ook? Dat is imho namelijk de essentiële, anders moet die andere afstandbediening toch altijd weer in de buurt liggen.
Zeker.
Ik kan met de LG afstandsbediening de KPN box bedienen en daarmee zappen volume harder zetten enz maar ook de TV of de interactive KPN box aan/uit zetten.
(de twee bovenste knoppen)
Andersom kan ik dit ook met de KPN afstandsbediening doen, ook daarmee weer de twee bovenste knoppen.

Echter, wil ik de LG apps gebruiken bv Netflix of YouTube dan heb ik wel de LG afstandsbediening nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Rox92 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Toevallig weet ik wel wat over de Sony. De a80j en a84j zijn nagenoeg hetzelfde. Het enige verschil is dat de a84j een rich color enhancer heeft in vivide mode die je niet aan of uit kan zetten en de a84j heeft een microfoon in de tv zelf zodat je voor spraak commando's de afstandsbediening niet nodig hebt.
Verder zijn beide afstandsbedieningen exact hetzelfde. Dus die tv boer kletst.

Of die rich color enhancer een meerwaarde heeft ? Volgens Vincent Theo in ieder geval niet, beide hebben dezelfde beeldkwaliteit.
Als bovenstaande klopt neig ik sterk naar de A80J. Scheelt toch weer aardig. Mits je dus met één afstandsbediening kan werken. Gamen doe ik toch niet dus dan zie ik niet veel meerwaarde in de G1.

Alleen zoals Hoppyhf beschrijft bij LG kan het zeker, dat is ook wat ik overal hoor/lees. Bij sony is het minder duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
Bart-k schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Als bovenstaande klopt neig ik sterk naar de A80J. Scheelt toch weer aardig. Mits je dus met één afstandsbediening kan werken. Gamen doe ik toch niet dus dan zie ik niet veel meerwaarde in de G1.

Alleen zoals Hoppyhf beschrijft bij LG kan het zeker, dat is ook wat ik overal hoor/lees. Bij sony is het minder duidelijk..
Volgens mij kan dat met de Sony ook maar dat kan je beter even hier vragen: [LCD/OLED] Sony 2021 Line-up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:41
izzet3838 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:26:
[...]

Niet meer, ze hebben ook alleen internet tegenwoordig.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso verschillen in pure beeldkwaliteit tussen de OLEDs van de verschillende merken van de afgelopen 4 jaren zijn werkelijk minimaal. Je kiest vooral op andere features / issues: app ondersteuning, game mode, motion, lip-sync, etc... en niet te vergeten... prijs! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Echter, wil ik de LG apps gebruiken bv Netflix of YouTube dan heb ik wel de LG afstandsbediening nodig.
Ja maar dan kan je de AB van de KPN box tenminste in de la laten liggen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Ja maar dan kan je de AB van de KPN box tenminste in de la laten liggen. (y)
Bijna….
Het is met de KPN afstandsbediening erg handig als je bv opnames wilt terugkijken.
Druk op Menu, kies de opnames en speelt af en spoel iets (snel) vooruit of terug.
Dat gaat met de LG afstandsbediening lastiger.
Op de KPN afstandsbediening zitten de << en >> knoppen.
Bij gewoon play/pauze werkt de LG echter ook.

Kortom, ze kunnen elkaar grotendeels vervangen maar net niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
Nu Dolby Vision for Gaming weer actief is op de Xbox Series X, zou het fijn zijn als LG nu eindelijk de update uitbrengt voor de CX/GX zodat DV for Gaming ook in 120Hz werkt.

Het blijft wel stil rondom deze update. Iemand nog nieuws hierover?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 20:07
Kunnen jullie even met mij meedenken of wellicht herkent iemand dit probleem. Omdat het gaat om een combinatie met mijn LG OLED post ik het juist hier.

Ik heb een C1 in combinatie met de DSP9YA soundbar. Op zich ben ik erg tevreden met deze soundbar. Maar toch zijn er een paar gekke punten.

1. Er is een groot verschil in geluidsniveau tussen antenne/sat (zacht) en apps als Netflix of Youtube (hard). De antenne/sat staat soms wel 4 niveaus harder, om met het zelfde volume te kunnen genieten als de via de apps. Herkennen mensen dit verschil? Waar kan dit aan liggen? Ik herken dit niet met mijn oude C7 en SJ8.
2. Wanneer er naar mijn idee echt een dolby digital spoor is zijn de stemmen via de center speaker erg zacht. Echt zacht zacht. Wanneer ik bijvoorbeeld BBC News opzet, klinkt alles helemaal prima, zet ik BBC One op en er is een film (of Netflix bijv.) dan zijn de stemmen via de center super slecht te horen. Is dit nou een instelling? Ik heb de bar al meerdere keren via de app gereset en opnieuw ingesteld.
3. Hoe reset je deze bar zonder de app? Net als met de tv, is een reset van de bar via de app niet volledig. Hij onthoudt bijvoorbeeld de wifi instellingen. Ik vind nergens hoe ik deze bar met de hand kan resetten, alle mogelijkheden die er zijn heb ik geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-08 22:47
Vicje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:54:
Kunnen jullie even met mij meedenken of wellicht herkent iemand dit probleem. Omdat het gaat om een combinatie met mijn LG OLED post ik het juist hier.

Ik heb een C1 in combinatie met de DSP9YA soundbar. Op zich ben ik erg tevreden met deze soundbar. Maar toch zijn er een paar gekke punten.

1. Er is een groot verschil in geluidsniveau tussen antenne/sat (zacht) en apps als Netflix of Youtube (hard). De antenne/sat staat soms wel 4 niveaus harder, om met het zelfde volume te kunnen genieten als de via de apps. Herkennen mensen dit verschil? Waar kan dit aan liggen? Ik herken dit niet met mijn oude C7 en SJ8.
2. Wanneer er naar mijn idee echt een dolby digital spoor is zijn de stemmen via de center speaker erg zacht. Echt zacht zacht. Wanneer ik bijvoorbeeld BBC News opzet, klinkt alles helemaal prima, zet ik BBC One op en er is een film (of Netflix bijv.) dan zijn de stemmen via de center super slecht te horen. Is dit nou een instelling? Ik heb de bar al meerdere keren via de app gereset en opnieuw ingesteld.
3. Hoe reset je deze bar zonder de app? Net als met de tv, is een reset van de bar via de app niet volledig. Hij onthoudt bijvoorbeeld de wifi instellingen. Ik vind nergens hoe ik deze bar met de hand kan resetten, alle mogelijkheden die er zijn heb ik geprobeerd.
Herken alle klachten. Heb zelf de dsp11ra. Wat ik ook heel vreemd vind is dat het geluid in het begin best matig klinkt maar dan na een minuut of 10 vaak veel beter klinkt. Alsof de soundbar moet opwarmen voor er mooi geluid uit komt… heb al meermaals uitvoerige mail naar lg gestuurd maar die klantenservice behoort echt tot de allerslechtste ter wereld. Totaal onkundige mensen, hebben geen idee wat ze doen. Herhalen maar wat algemene vaagheden en zijn nooit concreet. Zelfs toen ik eindelijk een apart emailadres kreeg welk van het firmware team zou zijn, bleek dat niet te kloppen en werd ik weer terugverwezen naar lg nederland. Ben zeer, zeer ontevreden over lg klantenservice wat dat te gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BraxNL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:26:
[...]

Wat ik ook heel vreemd vind is dat het geluid in het begin best matig klinkt maar dan na een minuut of 10 vaak veel beter klinkt. Alsof de soundbar moet opwarmen voor er mooi geluid uit komt…
Dat heet gewenning. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
Was het maar zo, meerdere mensen die mijn setje beluisteren valt het op. Andere setjes hebben het niet, is heel vaag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-09 20:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9qKsk3fkLUdLk5L8kO2ZvUzxcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRTetXUIJTlacLMbP2scOrKR.jpg?f=fotoalbum_large

Yes, hij is binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is een flinke upgrade! De oude past er vier keer in :)
Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
Rivanov schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:04:
Nu Dolby Vision for Gaming weer actief is op de Xbox Series X, zou het fijn zijn als LG nu eindelijk de update uitbrengt voor de CX/GX zodat DV for Gaming ook in 120Hz werkt.

De Beta is nog lopende, release zou in de herfst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Rivanov schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:04:

Je wordt op je wenken bediend. Net 3.23.25 update geïnstalleerd. Gaat volgens mijn hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
j.c.kees schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

Je wordt op je wenken bediend. Net 3.23.25 update geïnstalleerd. Gaat volgens mijn hierover.
Nee, helaas. Enkel minor bug fixes en some improvements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
BraxNL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
Herken alle klachten. Heb zelf de dsp11ra. Wat ik ook heel vreemd vind is dat het geluid in het begin best matig klinkt maar dan na een minuut of 10 vaak veel beter klinkt. Alsof de soundbar moet opwarmen voor er mooi geluid uit komt… heb al meermaals uitvoerige mail naar lg gestuurd maar die klantenservice behoort echt tot de allerslechtste ter wereld. Totaal onkundige mensen, hebben geen idee wat ze doen. Herhalen maar wat algemene vaagheden en zijn nooit concreet. Zelfs toen ik eindelijk een apart emailadres kreeg welk van het firmware team zou zijn, bleek dat niet te kloppen en werd ik weer terugverwezen naar lg nederland. Ben zeer, zeer ontevreden over lg klantenservice wat dat te gaat.
Ik wil niet lullig klinken, maar ik ben toch wel blij dat iemand de klachten herkent. Laten we hopen dat het dan met firmware op te lossen is. Inderdaad is de ondersteuning van de helpdesk wel heel slecht. Zelfs via Whatsapp reageren ze geeneens op vragen. Heel slecht.

Jouw probleem herken ik wel in mijn oude setup, maar, daar was het dat de subwoofer soms niet aan ging omdat het geluid te zacht stond. Zodra de subwoofer aansprong dan had ik prima geluid. Omdat ik dat op een gegeven moment doorhad wist ik dat ik het geluid soms ff harder moest zetten. Is jouw idee ook dat je sub niet aanspringt aan het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Vicje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Ik wil niet lullig klinken, maar ik ben toch wel blij dat iemand de klachten herkent. Laten we hopen dat het dan met firmware op te lossen is. Inderdaad is de ondersteuning van de helpdesk wel heel slecht. Zelfs via Whatsapp reageren ze geeneens op vragen. Heel slecht.

Jouw probleem herken ik wel in mijn oude setup, maar, daar was het dat de subwoofer soms niet aan ging omdat het geluid te zacht stond. Zodra de subwoofer aansprong dan had ik prima geluid. Omdat ik dat op een gegeven moment doorhad wist ik dat ik het geluid soms ff harder moest zeggen. Is jouw idee ook dat je sub niet aanspringt aan het begin?
Omdat ze whatsapp alleen gebruiken om documenten in ontvangst te nemen, volgens mij staat dat ook in hun automatische antwoord. Kan je wel door blijven appen met ze, maar dan komt er dus geen antwoord :)

Ah, ze gebruiken het tegenwoordig ook voor volledige support.

[ Voor 3% gewijzigd door Wren op 23-08-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Net een update gehad voor mijn c9. Iemand patchnotes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
Vicje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Jouw probleem herken ik wel in mijn oude setup, maar, daar was het dat de subwoofer soms niet aan ging omdat het geluid te zacht stond. Zodra de subwoofer aansprong dan had ik prima geluid. Omdat ik dat op een gegeven moment doorhad wist ik dat ik het geluid soms ff harder moest zetten. Is jouw idee ook dat je sub niet aanspringt aan het begin?
Komt ook voor ja, er is geen touw aan vast te knopen om het logisch te kunnen reproduceren. De ene keer gaat de sub wel aan, de andere keer niet. Soms gaat het dagen goed en dan weer dagen niet goed. Soms gaat de soundbar niet automatisch aan (of uit) met de tv, en dan soms weer wel 🤷🏻‍♂️ Enige constante is dat ALS alles eenmaal werkt, dan is het geluid naar mijn mening geweldig… maar het komt weinig voor dat alles in 1 keer werkt zonder handmatig alles opnieuw te moeten verbinden of in en uit te schakelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Nog even in vervolg op mijn 3 maanden oude, kappote LG 55CX. Er is nu twee keer een monteur langsgeweest. Eerste kwam kijken of het softwarematig op te lossen was, maar het bleek dus een hardware probleem. Tweede kwam uitgebreider testen, en zag o.a. dit OLED defect:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBVl2mskYBPg8K9RvcaGahlXuss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHjlfDJAnUYZvFqwRdvwIRxs.jpg?f=fotoalbum_large

Het complete scherm is vervangen en voor de zekerheid de voeding ook, maar dat bleek niet genoeg want hij is nog steeds kapot. Ze zouden deze week langs moeten komen met een nieuw moederbord.

:-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
tch schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:41:
Nog even in vervolg op mijn 3 maanden oude, kappote LG 55CX. Er is nu twee keer een monteur langsgeweest. Eerste kwam kijken of het softwarematig op te lossen was, maar het bleek dus een hardware probleem. Tweede kwam uitgebreider testen, en zag o.a. dit OLED defect:

[Afbeelding]

Het complete scherm is vervangen en voor de zekerheid de voeding ook, maar dat bleek niet genoeg want hij is nog steeds kapot. Ze zouden deze week langs moeten komen met een nieuw moederbord.

:-(
Dan heb je in ieder geval wel een praktisch nieuwe CX met al die vervangen onderdelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Wren schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Dan heb je in ieder geval wel een praktisch nieuwe CX met al die vervangen onderdelen :)
Haha zo'n beetje wel ja :P

Was gewoon een nieuw exemplaar misschien toch handiger geweest, maarja. Hopelijk werkt het binnenkort weer, LotR in 4k wacht op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 08:37

Rio

Ik heb al een boek

Farabi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:21:
Net een update gehad voor mijn c9. Iemand patchnotes?
05.40.09 hier idd. Geen patchnotes gevonden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Allen, bedankt voor jullie input in dit topic, ik heb een paar weken zitten lurken en vanmorgen mede door jullie ervaringen een LG G1 65" gekocht. Ouderwets in een winkel, men was bereid voldoende water bij de wijn te doen naar mijn gevoel na enig lastig zijn van mijn kant :).

Uiteraard niet goedkoper dan de laagste prijzen op tweakers maar 51 euro daarboven en een korting op het installatietarief waarvoor ik gekozen heb, inclusief calibratie door de installateurs. pricewatch: LG OLED65G1RLA Zwart

Een leuke upgrade na mijn huidige Sony KD-55X8005 serie.

[ Voor 9% gewijzigd door Ngangatar op 25-08-2021 13:45 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
De LG C1 is onderstussen binnen - besteld bij TVSpecialisten.nl - alles prima en soepel gegaan, @turkeyhakan dank voor de tip!

Het beeld is natuurlijk prachtig en heb dit forum en Rtings/HDTV gebruikt voor de beeldinstellingen.

Het geluid is wel een grote teleurstelling! Erg blikkerig. Mijn 6 jaar oude Philips 40PFL8008 had een veel warmer geluid.

De TV hangt aan een Vogel en het geluid is bij instelling 'wandmontage' is echt verschrikkelijk. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is via een zelfgemaakte bracket de metalen 'schep' gemonteerd en de instelling 'houder' gekozen icm. 'bioscoop'. Dat geeft een veel minder blikkerig geluid. een warmer geluiden en verstaanbare stemmen.

Wat ook niet echt lekker gaat is mijn soundbar (Bose Solo 5, optisch) gelijktijdig aan. Het lijkt dan alsof het geluid van TV en soundbar niet gelijklopen. Bij de Philips had ik daar geen problemen mee.

Kunnen jullie me enige tips geven?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
Boeryepes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

De LG C1 is onderstussen binnen - besteld bij TVSpecialisten.nl - alles prima en soepel gegaan, @turkeyhakan dank voor de tip!

Het beeld is natuurlijk prachtig en heb dit forum en Rtings/HDTV gebruikt voor de beeldinstellingen.

Het geluid is wel een grote teleurstelling! Erg blikkerig. Mijn 6 jaar oude Philips 40PFL8008 had een veel warmer geluid.

De TV hangt aan een Vogel en het geluid is bij instelling 'wandmontage' is echt verschrikkelijk. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is via een zelfgemaakte bracket de metalen 'schep' gemonteerd en de instelling 'houder' gekozen icm. 'bioscoop'. Dat geeft een veel minder blikkerig geluid. een warmer geluiden en verstaanbare stemmen.

Wat ook niet echt lekker gaat is mijn soundbar (Bose Solo 5, optisch) gelijktijdig aan. Het lijkt dan alsof het geluid van TV en soundbar niet gelijklopen. Bij de Philips had ik daar geen problemen mee.

Veel klagen bij LG. Heel veel mensen kampen met dergelijke problemen sinds een firmware update van iets van 4 maanden geleden. Ervaar zelf ook zoveel bugs met mijn lg g1 en lg dsp11ra echt ongelooflijk… des te meer mensen klagen des te groter de kans, hoop ik, dat ze alles ooit eens een keer gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24
[...]

Welke tip had ik ook al weer gegeven? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Beste prijs

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 17:00
[...]

Bedoel je dat

1) het geluid op de TV en de soundbar gelijktijdig aan staan?
Of
2) dat het geluid niet goed synchroon loopt met het beeld?

Bij 1 lijkt me logisch dat dat niet lekker klinkt.

Bij 2 kun je syncroniseren. Als ik wat meer tijd zal ik ff zoeken waar die optie ook al weer zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
goofer_nieuw schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Bedoel je dat

1) het geluid op de TV en de soundbar gelijktijdig aan staan?
Of
2) dat het geluid niet goed synchroon loopt met het beeld?

Bij 1 lijkt me logisch dat dat niet lekker klinkt.

Bij 2 kun je syncroniseren. Als ik wat meer tijd zal ik ff zoeken waar die optie ook al weer zit
Ik bedoel 1 en idd. niet fijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 10:40

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

Boeryepes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Ik bedoel 1 en idd. niet fijn
Je kunt toch gewoon instellen dat het geluid alleen via optisch loopt?

De optische ingang is wel echt raar geplaatst als je het mij vraagt - gaat niet echt soepel in combinatie met een wandmontage :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 00:27
Het lijkt me dat als je een goede televisie koopt, je ook in het geluid investeert. Ik snap niet waarom je dan optisch zou willen gebruiken. check bijvoorbeeld https://www.bluecinetech.co.uk/hdmi-arc-vs-optical/ waarom het geluid zoveel beter kan met HDMI 2.1. (e-arc)
Aan de andere kant, ik heb geen soundbar, mogelijk maakt het met een soundbar niet zoveel uit omdat je daar toch al inlevert op het ruimtelijke geluid, en een soundbar een verbetering is t.o.v. de speakers in de tv. Toch lijkt het me dat een soundbar beter zou moeten klinken met HDMI 2.1( e-arc) dan met optisch.

[ Voor 16% gewijzigd door Jan-Remco op 25-08-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Jan-Remco schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:38:
Het lijkt me dat als je een goede televisie koopt, je ook in het geluid investeert. Ik snap niet waarom je dan optisch zou willen gebruiken. check bijvoorbeeld https://www.bluecinetech.co.uk/hdmi-arc-vs-optical/ waarom het geluid zoveel beter kan met HDMI 2.1. (e-arc)
Aan de andere kant, ik heb geen soundbar, mogelijk maakt het met een soundbar niet zoveel uit omdat je daar toch al inlevert op het ruimtelijke geluid, en een soundbar een verbetering is t.o.v. de speakers in de tv. Toch lijkt het me dat een soundbar beter zou moeten klinken met HDMI 2.1( e-arc) dan met optisch.
Hmm, ik heb me nooit in soundbars en optical vs iets anders verdiept en verbaas me wel dat eeen 6 jaar oude Philips beter geluid geeft dan een 2021 LG.

De soundbar heeft wat meer bas en die gebruik ik vooral bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeryepes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:36:
[...]

Hmm, ik heb me nooit in soundbars en optical vs iets anders verdiept en verbaas me wel dat eeen 6 jaar oude Philips beter geluid geeft dan een 2021 LG.

De soundbar heeft wat meer bas en die gebruik ik vooral bij films.
Onwaarschijnlijk.
Controleer je geluidsinstellingen van je TV eens.
De C serie geeft een behoorlijk goed geluid.
Bij de G serie is het wat minder vanwege de erg platte kast, een C is dikker en heeft daarom een soort klankkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
ErnstMid schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:20:
[...]

Je kunt toch gewoon instellen dat het geluid alleen via optisch loopt?

De optische ingang is wel echt raar geplaatst als je het mij vraagt - gaat niet echt soepel in combinatie met een wandmontage :X
Dat is zeker een optie. Ik hang nog op de teleurstelling. Geen enkele review wees op slecht geluid dus ik hoop nog dat het aan de instellingen ligt.het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
Vooral featurewise is het handiger met dingen als lipsync en cec wat ideaal is (of vooral zou moeten zijn) verder maakt het qua geluidskwaliteit geen hol uit… toslink is digitaal net als (e-)arc, maar je artikel is echt wel kort door de bocht vwb optical en vooral max bitrate..
Maar buiten dat ga je met een soundbar echt geen verschil merken met een hogere bitrate geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vraag voor de CX/GX bezitters… hoe ervaren jullie de internetverbinding naar diensten als Disney+ en Netflix via de builtin apps?

Als ik de tv net heb aanzet, dan starten deze apps erg moeizaam op, alsof de verbinding niet helemaal lekker is. Start ik bijvoorbeeld op Netflix dan een serie, dan duurt het erg lang tot ie start en begint ie ook op een lage bitrate/resolutie. Als ik lang wacht trekt dat wel bij, of ik start de aflevering opnieuw waardoor ie wel op een fatsoenlijke bitrate gaat spelen.

De tv verbindt via wifi, op andere devices heb ik geen issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:07
Bij mij op m'n cx draaien Netflix, Disney, videoland, YouTube als een zonnetje.
Echt retesnel.

Bekabeld aangesloten fyi

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicje
GeleFles schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:36:
Vraag voor de CX bezitters… hoe ervaring jullie de internetverbinding naar diensten als Disney+ en Netflix via de builtin apps?

Als ik de tv net aanzet, dan starten deze apps erg moeizaam op, alsof de verbinding niet helemaal lekker is. Start ik bijvoorbeeld op Netflix dan een serie, dan duurt het erg lang tot ie start en begint ie ook op een lage bitrate/resolutie. Als ik lang wacht trekt dat wel bij, of ik start de aflevering opnieuw waardoor ie wel op een fatsoenlijke bitrate gaat spelen.

Geen CX hier, maar C7 gehad en nu C1. Heb je een statisch of dynamisch ip-adres? Probeer het eens mer een statisch ip-adres. Klinkt gek, maar ik heb zelf het idee dat dat verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Boeryepes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

Dat is zeker een optie. Ik hang nog op de teleurstelling. Geen enkele review wees op slecht geluid dus ik hoop nog dat het aan de instellingen ligt.het
Weet niet of dat bij de nieuwe versies nog steeds is, maar was het niet zo dat het plastic folie van de achterkant ook over de speakers heen zat? En zo ja, heb je dat eraf gehaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Qosmic schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:45:
Bij mij op m'n cx draaien Netflix, Disney, videoland, YouTube als een zonnetje.
Echt retesnel.

Bekabeld aangesloten fyi
Thnx… er werd veel geroepen dat via WiFi sneller/beter zou zijn, omdat er via de kabel vreemde problemen zouden spelen (en maar 100mbit)

Het vreemde is dat als ik eenmaal content heb gespeeld bij een provider, het erna wel snel is.
Vicje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:04:
[...]

Geen CX hier, maar C7 gehad en nu C1. Heb je een statisch of dynamisch ip-adres? Probeer het eens mer een statisch ip-adres. Klinkt gek, maar ik heb zelf het idee dat dat verschil maakt.
Ik zal eens proberen of een statisch IP adres werkt, thnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb ook statisch ip adres idd. En die 100mbit is zat, aangezien Netflix max maar 15.25 trekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:18
Als je meer dan 100Mbit wil moet je over wifi met alle onbetrouwbaarheid van dien of via een USB-ethernet dongle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErnstMid

ErnstMid

Ik snap dit nog niet helemaal - zou betekenen dat elke versterker zonder HDMI meteen minder is? :?
En, als je goed geluid wil neem je uberhaupt geen soundbar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Vraag voor de CX/GX bezitters… hoe ervaren jullie de internetverbinding naar diensten als Disney+ en Netflix via de builtin apps?

Als ik de tv net heb aanzet, dan starten deze apps erg moeizaam op, alsof de verbinding niet helemaal lekker is. Start ik bijvoorbeeld op Netflix dan een serie, dan duurt het erg lang tot ie start en begint ie ook op een lage bitrate/resolutie. Als ik lang wacht trekt dat wel bij, of ik start de aflevering opnieuw waardoor ie wel op een fatsoenlijke bitrate gaat spelen.

Heb je Quick start uitgezet? Dat hielp op mijn GX, sindsdien geen issues meer. Hier staan wat tips, waaronder quickstart:
https://www.lg.com/us/sup...-CT10000020-1426626051711

• Boeryepes
  • Niet online
Majesty schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:20:
[...]

Weet niet of dat bij de nieuwe versies nog steeds is, maar was het niet zo dat het plastic folie van de achterkant ook over de speakers heen zat? En zo ja, heb je dat eraf gehaald? :)
Ik werd even heel opgewonden maar helaas zit er geen plastic folie aan de achterkant ☹️

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het lijkt me dat als je een goede televisie koopt, je ook in het geluid investeert.
Dat is toch echt niet per se zo. Ik hecht aan goed beeld en kan dat doen door te investeren in een OLED zonder dat ik daarbij verder concessies hoef te doen.

Maar bij geluid is dit niet zo. Voor mij hoeft het geluid geen ervaring te zijn met een 20 Hz-20 kHz frequentiebereik en een dynamisch bereik van 100 dB.

Dat heeft meerdere redenen: de bijkomende clutter (kamer inrichten als thuisbioscoop, multichannel receivers, multi-speaker setups, subwoofers, soundbars, room calibration... been there done all that). Extra afstandsbedieningen, technische complexiteit / compatebility issues / useability issues. Buren. Ik wil tv kijken zonder dat het hoorbaar is voor mijn buren naast en onder mij. Dat gaat niet als er een serieuze hoeveelheid sub 80 Hz in de kamer rondzwerft. Bovendien zorgt hard, dynamisch geluid met veel bas bij veel tv / filmcontent bij mij bijna altijd meer voor ongewenste stress ipv dat ik er van geniet.

Ik kijk graag naar mooi beeld met geluid op een rustig, laag volume. Voor mij is dus een compleet geïntegreerde oplossing ideaal. Natuurlijk zou het mooi zijn als die oplossing een lagere THD had in zowel de laag, mid als hoogregionen, en het basbereik evenwichtiger was zonder (voor mij) nodeloos diep te gaan. Maar om dat te behalen zijn er voor mij teveel nadelen.

Wat voor mij geldt zal echt nog wel voor meer mensen gelden. Natuurlijk zijn er veel mensen die hele andere wensen hebben en die het liefst de bioscoopervaring in huis halen, dat begrijp ik ook. Maar behoeftes verschillen enorm.

• Boeryepes
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Dat is toch echt niet per se zo. Ik hecht aan goed beeld en kan dat doen door te investeren in een OLED zonder dat ik daarbij verder concessies hoef te doen.

Maar bij geluid is dit niet zo. Voor mij hoeft het geluid geen ervaring te zijn met een 20 Hz-20 kHz frequentiebereik en een dynamisch bereik van 100 dB.

Dat heeft meerdere redenen: de bijkomende clutter (kamer inrichten als thuisbioscoop, multichannel receivers, multi-speaker setups, subwoofers, soundbars, room calibration... been there done all that). Extra afstandsbedieningen, technische complexiteit / compatebility issues / useability issues. Buren. Ik wil tv kijken zonder dat het hoorbaar is voor mijn buren naast en onder mij. Dat gaat niet als er een serieuze hoeveelheid sub 80 Hz in de kamer rondzwerft. Bovendien zorgt hard, dynamisch geluid met veel bas bij veel tv / filmcontent bij mij bijna altijd meer voor ongewenste stress ipv dat ik er van geniet.

Ik kijk graag naar mooi beeld met geluid op een rustig, laag volume. Voor mij is dus een compleet geïntegreerde oplossing ideaal. Natuurlijk zou het mooi zijn als die oplossing een lagere THD had in zowel de laag, mid als hoogregionen, en het basbereik evenwichtiger was zonder (voor mij) nodeloos diep te gaan. Maar om dat te behalen zijn er voor mij teveel nadelen.

Wat voor mij geldt zal echt nog wel voor meer mensen gelden. Natuurlijk zijn er veel mensen die hele andere wensen hebben en die het liefst de bioscoopervaring in huis halen, dat begrijp ik ook. Maar behoeftes verschillen enorm.
Precies dit! Mooi verwoord.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

buddow schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:01:
[...]

Heb je Quick start uitgezet? Dat hielp op mijn GX, sindsdien geen issues meer. Hier staan wat tips, waaronder quickstart:
https://www.lg.com/us/sup...-CT10000020-1426626051711
Helaas, ook daarmee begint de eerste netflix serie op een lage bitrate te spelen...
Gisteren merkte ik ook bij disney+ dat op een aantal momenten ik gewoon een scherm krijg dat ie geen internet verbinding heeft.
Ik ga ook nog even mijn firewall troubleshooten, die doet het 1 en ander aan packet inspection, wellicht gaat daar wat mis.

• ErnstMid

ErnstMid

Cap schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

We hebben hier een relatief goedkoop setje staan: simpele versterker met 2 B&W boekenplank speakers. Heeft geen godsvermogen gekost maar geeft wel echt beter geluid dan de TV alleen. Volume staat daar redelijk los van toch?

Budgetten zijn voor iedereen anders natuurlijk maar ten opzichte van de oude TV was het verschil gigantisch.

@Boeryepes ik snap nog niet helemaal waarom je niet altijd het geluid via de soundbar laat lopen. Is dat niet altijd chiller?

• Boeryepes
  • Niet online
ErnstMid schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

We hebben hier een relatief goedkoop setje staan: simpele versterker met 2 B&W boekenplank speakers. Heeft geen godsvermogen gekost maar geeft wel echt beter geluid dan de TV alleen. Volume staat daar redelijk los van toch?

Budgetten zijn voor iedereen anders natuurlijk maar ten opzichte van de oude TV was het verschil gigantisch.

@Boeryepes ik snap nog niet helemaal waarom je niet altijd het geluid via de soundbar laat lopen. Is dat niet altijd chiller?
Nou, het is wat @Cap zo goed verwoord. Ik heb dan ook 3 afstandsbedieningen want zelfs hdmi-cec werkt niet goed. Daarbij heb ik een basis soundbar die ook niet denderend is.

Wil ga ik overwegen om een goede soundbar te vinden die ik ook met de magic remote kan bedienen.

Tips?

• ErnstMid

ErnstMid

Boeryepes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Nou, het is wat @Cap zo goed verwoord. Ik heb dan ook 3 afstandsbedieningen want zelfs hdmi-cec werkt niet goed. Daarbij heb ik een basis soundbar die ook niet denderend is.

Wil ga ik overwegen om een goede soundbar te vinden die ik ook met de magic remote kan bedienen.

Tips?
Ja, daar zit wel wat in. Wij hebben hier nu 2 in gebruik: magic remote en de AB van KPN. Nog niet uitgezocht of de magic remote alles kan bedienen.
Zelf weinig verstand van soundbars dus daar kan ik je niks over vertellen. We hebben hier een Argon Audio SA1 staan. Deze is in ieder geval te bedienen met de KPN AB en gaat ook aan/uit met de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ErnstMid schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Natuurlijk, het is een prima mogelijkheid voor veel mensen. Ik heb ook een prima stereo staan met dito speakers, mooie vloerstaanders. Voor muziek. Dat is voor mij dan op het geschikte moment "gewenste herrie". :)

Maar aan mij is het niet besteed voor de tv. Bij gebruik van 2 speakers krijg ik standaard het probleem dat voor de meeste content die ik kijk (spraak) het geluid niet daar vandaan komt op de plek waar het vandaar moet komen. Ja, er is "breed" geluid met meer dynamiek en meer laag, maar het is toch niet het juiste geluid voor mijn toepassing. De hele kamer wordt gevuld met stem ipv dat deze uit het scherm komt. Voor muziek is dat (soms) leuk maar wat mij betreft voor de meeste dialogen niet. Dus dan zou er alweer een center bij moeten. Dat heeft weer gevolgen voor de versterker en ook voor de fysieke setup, waar nu helemaal geen ruimte is voor en luidspreker onder de televisie, los van het feit dan ik het maar bar lelijk vind.

En ik vind het ideaal om maar 1 apparaat aan te zetten als ik tv ga kijken en niet meerdere. Geen extra info schermpjes (ja, dimbaar ;)) in mijn gezichtsveld over de huidige sound mode. Geen gedoe met extra lip-sync en volume-per-kanaal instellingen. Een soundbar zou dan nog dichter in de buurt van mijn behoefte komen maar ook daar kleven teveel nadelen aan t.o.v. de nogal beperkte voordelen die het voor mij biedt. Toch altijd extra clutter, kabels, instellingen, afhankelijkheden, bugs en niet per se in elk geval echt beter geluid (ik heb er meerdere teruggestuurd ;)).
Boeryepes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Tips?
Ik heb verschillende LG soundbars aan de tand gevoeld die wel samen met de tv aan en uit gingen zolang je HDMI CEC maar aanzette op zowel tv als soundbar. Ik vond het geluid alleen niet best (wel harder, wel (wat) meer bas, maar kwalitatief niet beter, alle mogelijke settings uitgebreid geprobeerd) en had plaatsingsproblemen ivm de beperkte ruimte die onder de tv beschikbaar is ivm een kastje wat er staat. De tv hoger hangen vond ik ook geen aantrekkelijke optie, dan wordt de kijkhoogte minder prettig. En ik vond het toch maar lelijk, zo'n dikke diepe zwarte bar onder zo'n strakke, platte tv. :P

Maar voor veel mensen is het een oplossing.

Wil je meer en betere bas dan zal je echt naar een versie moeten kijken met een (draadloze) subwoofer. Anders gaat het m.i. kwalitatief niet heel erg veel opschieten, behalve dat het harder kan dan de tv. Wel weer een extra kast die je ergens moet plaatsen bij een stopcontact. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 26-08-2021 10:27 ]

• Rozz1337
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

Ik heb een G1, maar heb dezelfde problemen. Internet via kabel en wifi is bij mij heel traag en inconsistent. Videoland lijkt op 480p te draaien. Ik denk dat dit door me verbinding komt. Vaak bufferen Disney+ en videoland tijdens het kijken. Met netflix heb ik daar gelukkig minder last van. Ook plex lijkt het moeilijk te hebben met simpele anime series. Ik denk echt dat het komt door de slechte netwerk hardware in de televisie. Maar blijkbaar heeft niet iedereen daar last van dus lijkt het alsof wij simpelweg pech hebben met de hardware. Ik heb op engelse forums iets soortgelijks gelezen maar ook daar hebben ze geen oplossingen helaas.

• Steven030
Rozz1337 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb een G1, maar heb dezelfde problemen. Internet via kabel en wifi is bij mij heel traag en inconsistent. Videoland lijkt op 480p te draaien. Ik denk dat dit door me verbinding komt. Vaak bufferen Disney+ en videoland tijdens het kijken. Met netflix heb ik daar gelukkig minder last van. Ook plex lijkt het moeilijk te hebben met simpele anime series. Ik denk echt dat het komt door de slechte netwerk hardware in de televisie. Maar blijkbaar heeft niet iedereen daar last van dus lijkt het alsof wij simpelweg pech hebben met de hardware. Ik heb op engelse forums iets soortgelijks gelezen maar ook daar hebben ze geen oplossingen helaas.
Ik heb/had ook langzaam netwerk (zowel ethernet als via WiFi). Uiteindelijk heb ik voor WiFi gekozen en heeft deze tip een hoop geholpen (al blijft het langzamer dan andere apparaten):
Millert schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:07:
@Steven030 Zet eens het 5Ghz WiFi kanaal op 36. Ik had precies hetzelfde met mijn CX, dacht laat ik eens de snelheid testen en maar 40mbps. Dit terwijl laptop en telefoon 200+ halen. Op verschillende plekken, waaronder dit topic, gelezen dat de CX kieskeurig is in WiFi kanalen. Bij mij gaf 36 het beste resultaat en haal nu 150 mbps. Gelukkig geen last van buren WiFi op dit kanaal.

[Afbeelding]
Ook kan ik je aanraden om de snelheid van het internet te testen via de Netflix app ipv Speedtest.net. Als laatst zou ik de laatste tips in deze video gebruiken dat de apps juist niet tegelijk met de tv opstarten: YouTube: Three LG C1 Settings You Should Turn Off after Unboxing + Bonus Tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Rozz1337 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG ...

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:04
Vraag voor mensen die de Prime Video app van Amazon gebruiken:

Stel ik wil Interstellar (voor de 7e keer :)) gaan bekijken, maar dit keer wil hem in 4K HDR kijken (wat gewoon mogelijk moet zijn, want die icoontjes staan erbij). Waarom wordt "HDR" dan niet getriggerd door de TV? Ik heb dit bij heel veel series/films al gehad op Prime.

De kwaliteit lijkt nooit echt 4K, en HDR / DV worden nooit getriggerd. Echt maar bij een handjevol films/series (Jack Ryan o.a.). Dit probleem heb ik al onderzocht op het wereldwijde web uiteraard, en op meerdere fora ben ik lotgenoten tegengekomen. Maar een werkende oplossing: neen!

Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? Netflix doet dit trouwens wel gewoon 'goed' en vind ik ook kwalitatief veel beter qua bandbreedte o.a. (dat kan je bij Netflix wel tevoorschijn toveren trouwens, bij Prime niet :'( )

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroenvde89 op 26-08-2021 14:58 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 12:38
@Jeroenvde89 Prime is hier behoorlijk onduidelijk in, wanneer je de film huurt kan je deze in 4k/hdr kijken. De 'gratis' te kijken versie is 1080p.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
Millert schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:09:
@Jeroenvde89 Prime is hier behoorlijk onduidelijk in, wanneer je de film huurt kan je deze in 4k/hdr kijken. De 'gratis' te kijken versie is 1080p.
Nou, deze vlieger gaat dus ook niet op (helaas), want ik heb al regelmatig 'betaald' voor een 4K/HDR film, en nog nooit is het "HDR" logootje rechtsboven in beeld verschenen. Ik heb onlangs nog Le Mans '66 gehuurd, maar vond de kwaliteit tegenvallen en niks geen HDR hoor.. :/

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroenvde89 op 26-08-2021 15:20 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rozz1337
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
In 2017 heb ik een poging gewaagd om aan OLED te beginnen, maar twee keer 'panel lottery' verloren en toen besloten LCD te gaan (vreselijk vertical banding). Moet toegeven dat ik destijds echt heb lopen zoeken naar problemen en als je lang genoeg door gaat vindt je altijd wel wat, ook met LCD. Deze keer ga ik hier geen tijd aan vuil maken.

Toch ben ik benieuwd hoe het tegenwoordig zit met vertical banding en burn in? Met name als ik bij een specifieke winkel 5 jaar garantie krijg, ben ik benieuwd of zaken als burn in gezien worden als een defect (door LG of de verkopende partij) en vallen onder garantie. Wat zijn jullie bevindingen hier in?

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:26
Kan iemand mij helpen of adviseren. Heb een C8 van 2 jaar oud ongeveer. Helaas zie ik nu 1 rode pixel constant oplichten. Is hier wat aan te doen? Valt dit onder de garantie?

Zie wel wat tips her en der met het drukken op her scherm met een zachte doek etc. Maar is aardig riskant lijkt mij met zo'n dun scherm.

Op de foto boven het Netflix logo.

Pixel refresh heeft niet mogen baten (1x).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihmifwLw82Hmc6F-rFVMaKSpee0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOPaZ7gSSMjK29tMqck1I1yN.jpg?f=fotoalbum_large

• Wren
  • Nu online
Disker schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:05:
Kan iemand mij helpen of adviseren. Heb een C8 van 2 jaar oud ongeveer. Helaas zie ik nu 1 rode pixel constant oplichten. Is hier wat aan te doen? Valt dit onder de garantie?

Zie wel wat tips her en der met het drukken op her scherm met een zachte doek etc. Maar is aardig riskant lijkt mij met zo'n dun scherm.

[Afbeelding]
Boven het netflix logo zie ik geen dode pixels oid. Maar imho zijn degenen die als tip geven om op het scherm te drukken enorme idioten. Waren dat trollaccounts?

Ik zie het niet op je foto maar als het echt goed zichtbaar is dan moet je gewoon naar je winkel gaan en garantie claimen.

• Disker
Wren schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Boven het netflix logo zie ik geen dode pixels oid. Maar imho zijn degenen die als tip geven om op het scherm te drukken enorme idioten. Waren dat trollaccounts?

Ik zie het niet op je foto maar als het echt goed zichtbaar is dan moet je gewoon naar je winkel gaan en garantie claimen.
Als je inzoomt een stuk boven het netflix logo zie je 1 pixel. Deze blijft constant rood. Maar zal eens langs de winkel gaan. Is ook geen dode pixel want licht op.

Met tikken of drukken op het scherm zie ik op verschillende websites waaronder het LG forum. Maar begin daar niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wren schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Hij doelt op het Netflix label wat naar boven komt, daar zit een rode punt.
(komt er alleen een beetje rottig uit zo uitvergroot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhW7k7ey7kfpOK-bUeVczcTVxVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KKX65NRo7vl8AQvaBw14D99q.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 26-08-2021 17:52 ]

Testing, one, two ...

• Wren
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:51:
[...]

Hij doelt op het Netflix label wat naar boven komt, daar zit een rode punt.
(komt er alleen een beetje rottig uit zo uitvergroot)
[Afbeelding]
Ik word oud en dan zie ik slechter blijkbaar,maar ik zie het nu idd. Da's niet acceptabel. Gewoon laten repareren dus.

• Disker
Wren schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:16:
[...]

Ik word oud en dan zie ik slechter blijkbaar,maar ik zie het nu idd. Da's niet acceptabel. Gewoon laten repareren dus.
Gooi er eerst een Pixel progamma achteraan, hopelijk schiet de pixel nog "los". Als dat niet werkt ga ik naar de lokale boer om te kijken hoe ze dit willen oplossen. Dit na net 2 jaar is voor mij alsnog niet acceptabel.

Wel apart als je de TV aan doet dat de pixel als eerst aangaat, en bij het uitzetten je de pixel langzaam ziet dimmen tot het zwart is.

[ Voor 12% gewijzigd door Disker op 26-08-2021 18:55 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Is er een manier om te voorkomen dat de tv uit zichzelf aan gaat als je een herinnering in de gids hebt gepland? Blijf het vreemd vinden dat dit zo werkt.. als de tv al aan staat: prima om de herinnering te tonen en vanzelf naar het ingestelde kanaal te switchen, maar aan zetten als niemand thuis is slaat nergens op..

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

Jeroenvde89 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:55:
Vraag voor mensen die de Prime Video app van Amazon gebruiken:

Stel ik wil Interstellar (voor de 7e keer :)) gaan bekijken, maar dit keer wil hem in 4K HDR kijken (wat gewoon mogelijk moet zijn, want die icoontjes staan erbij). Waarom wordt "HDR" dan niet getriggerd door de TV? Ik heb dit bij heel veel series/films al gehad op Prime.

De kwaliteit lijkt nooit echt 4K, en HDR / DV worden nooit getriggerd. Echt maar bij een handjevol films/series (Jack Ryan o.a.). Dit probleem heb ik al onderzocht op het wereldwijde web uiteraard, en op meerdere fora ben ik lotgenoten tegengekomen. Maar een werkende oplossing: neen!

Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? Netflix doet dit trouwens wel gewoon 'goed' en vind ik ook kwalitatief veel beter qua bandbreedte o.a. (dat kan je bij Netflix wel tevoorschijn toveren trouwens, bij Prime niet :'( )
Prima filmsmaak! Het ligt niet aan jou inderdaad, ik heb exact hetzelfde als ik Interstellar probeer.

Geen idee waarom dit niet werkt, en bij andere films (The Tomorrow War, Greenland) wel.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

• menzo
aspellinside schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Prima filmsmaak! Het ligt niet aan jou inderdaad, ik heb exact hetzelfde als ik Interstellar probeer.

Geen idee waarom dit niet werkt, en bij andere films (The Tomorrow War, Greenland) wel.
De icoontjes staan er bij omdat de huur/koop versie dat wel heeft maar de standaard prime versie is meestal gewoon 1080p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 15:21
Eindelijk de knoop doorgehakt en een LG G1 77 Inch besteld.

Nu wil ik graag nieuwe HDMI kabels kopen die gelijk alles uit de tv en apparatuur kunnen halen (PS5 etc).

Welke kabel kunnen jullie aanraden om te kopen? Hier wil ik er namelijk gelijk 4 van kopen om in 1x alle bekabeling aan te kunnen sluiten en weg te werken bij het plaatsen.

En hebben jullie voor dezelfde reden ook een goeie tip voor een optische kabel voor mijn soundbar?

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

menzo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

De icoontjes staan er bij omdat de huur/koop versie dat wel heeft maar de standaard prime versie is meestal gewoon 1080p.
Maar dat geldt dus niet voor alle films, en dat is nogal verwarrend. Sommige zijn wel UDH/HDR, en niet eens de minste of oudere.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

• menzo
aspellinside schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:14:
[...]

Maar dat geldt dus niet voor alle films, en dat is nogal verwarrend. Sommige zijn wel UDH/HDR, en niet eens de minste of oudere.
In de regel is het dat alle Amazon original wel 4k hdr zijn en de rest HD, maar het is zeker onduidelijk.

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 00:27
ErnstMid schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Ik snap dit nog niet helemaal - zou betekenen dat elke versterker zonder HDMI meteen minder is? :?
En, als je goed geluid wil neem je uberhaupt geen soundbar toch?
De versterker zelf kan heel goed zijn, maar de OLED TV's van LG, sturen alleen via HDMI het beste geluid naar buiten (even los van DTS wat op de nieuwe modellen niet meer ondersteund wordt.)
Dus als je de TV als bron hebt, én je wilt het beste geluid, zit je aan eARC, waar zover ik weet alleen bij HDMI 2.1 zit.

Mijn TV is een B8, dus geen eARC. Als ik echt wil genieten van een netflix of Prime film, speel ik die dan ook af via mijn Nvidea Shield. Dan gaat het geluid naar de versterker, die alleen het beeld dan doorlust naar de TV. Dat verschil is aanzienlijk. (Als ik echt echt echt wil genieten dan zorg ik voor een 4k Bluray ..., daarvan is zowel beeld als geluid beter dan Netflix/disney/prime etc)

Ik vind zelf dat een 5.1 of 7.1 installatie het mooiste geluid geeft, maar heb ook alle begrip voor een soundbar, uit geld, plaats of andere redenen. Soundbar is altijd beter dan wat uit de TV komt, als die het maar goed aangeleverd krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

max.jansen schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:04:
Nu wil ik graag nieuwe HDMI kabels kopen die gelijk alles uit de tv en apparatuur kunnen halen (PS5 etc).

Welke kabel kunnen jullie aanraden om te kopen? Hier wil ik er namelijk gelijk 4 van kopen om in 1x alle bekabeling aan te kunnen sluiten en weg te werken bij het plaatsen.

En hebben jullie voor dezelfde reden ook een goeie tip voor een optische kabel voor mijn soundbar?
Gebruik de search, er is al veel besproken over HDMI kabels en S/PDIF. Er zijn twee hele topic reeksen over. Laat je vooral niet gek maken door prijzen, sexy looks of kreten dat een kabel "HDMI 2.1” is, kabels hebben geen versie maar een snelheid.

In het geval van HDMI hangt het vooral van de lengte af. Ik speel hier zonder problemen 4K 60 Hz over een "HDMI 1.3” kabel van 1,5 meter. Maar waarom zou je überhaupt kabels kopen? Tot op heden heb ik alleen me de Nvidia Shield TV Pro geen HDMI kabel bij mijn device gehad, verder zat overal een HDMI kabel bij.

Let wel dat je met S/PDIF maximaal Dolby Digital dan wel DTS 5.1 krijgt. Nu ondersteunt LG geen DTS meer dus als je bron DTS heeft zal je dit moeten converteren naar LPCM. LPCM waarvan er maar weer twee kanalen over S/PDIF gaan. Met diensten als Netflix, Disney+ en degelijke geen issue maar met externe bronnen mogelijk wel. Waarbij je ook geen ATMOS zal hebben over S/PDIF, max Dolby Digital 5.1 met een LG TV. Mijns inziens zijn een deel van deze formaten/tracks minder (niet) van belang met een sound bar maar wilde het voor de compleetheid noemen.
Jan-Remco schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:23:
[...]
De versterker zelf kan heel goed zijn, maar de OLED TV's van LG, sturen alleen via HDMI het beste geluid naar buiten (even los van DTS wat op de nieuwe modellen niet meer ondersteund wordt.)
Dus als je de TV als bron hebt, én je wilt het beste geluid, zit je aan eARC, waar zover ik weet alleen bij HDMI 2.1 zit.
Even buiten het feit of HD Audio echt beter is, interne apps van LG doen geen HD Audio maar max Dolby Digital Plus. Wil je HD Audio zit je aan een extern bron. Wil je alle bronnen op de TV aansluiten en HD Audio uitvoeren moet je inderdaad HDMI eARC hebben.
Een functie die officieel vanaf HDMI 2.1 beschikbaar is maar het kan ook als extra onderdeel beschikbaar zijn in HDMI 2.0. Denon heeft bijvoorbeeld receivers met HDMI 2.0 met eARC ondersteuning. Dat is inderdaad wel een uitzondering.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 26-08-2021 23:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
FeaR schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:41:
[...]

Maar waarom zou je überhaupt kabels kopen? Tot op heden heb ik alleen me de Nvidia Shield TV Pro geen HDMI kabel bij mijn device gehad, verder zat overal een HDMI kabel bij.
Omdat die dus maar 1 keer achter zijn TV wil zitten voor de kabels tijdens het ophangen en je niet bij elk apparaat dat je nu koopt een HDMI 2.1 kabel krijgt terwijl je wellicht over 3-5 jaar aan elke uitgang wel een apparaat hebt hangen dat 2.1 nodig heeft danwel voordeel heeft van 2.1. En als je al een HDMI 2.1 kabel krijgt, heb je nog het risico dat ze te kort zijn. Met 1.5m bijv. red ik het hier niet naar (alle hoekjes van) de kast onder de TV.

[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 26-08-2021 23:04 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:55:
[...]
Omdat die dus maar 1 keer achter zijn TV wil zitten voor de kabels tijdens het ophangen en je niet bij elk apparaat dat je nu koopt een HDMI 2.1 kabel krijgt terwijl je wellicht over 3-5 jaar aan elke uitgang wel een apparaat hebt hangen dat 2.1 nodig heeft danwel voordeel heeft van 2.1. En als je al een HDMI 2.1 kabel krijgt, heb je nog het risico dat ze te kort zijn. Met 1.5m bijv. red ik het hier niet naar (alle hoekjes van) de kast onder de TV.
Toegegeven, daar had ik niet aan gedacht. Ik zie nu ook al tegen het van de muur halen van de G1 op. Al komt dat vooral doordat het systeem met klemmen niet lekker werkt. Idee is goed, uitwerking wat minder. Maar goed, ik wil de PlayStation toch wel aansluiten :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 11:47

Grin

Ride si sapis.

Ik zat gister ook met dit issue: welke kabels?
Uiteindelijk de goedkoopste kabel gekocht die ik snel kon afhalen bij een van de lokale winkels, of dit het beste is weet ik niet maar hiermee moet je alles kunnen doen: AVINITY 127172
Voor 35-55 euro heb je wel zo'n ding, even afhankelijk van de lengte.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 12:38
@Jan-Remco Prime en Netflix bieden toch überhaupt geen HD audio aan? Volgens mij maximaal Dolby Digital Plus 5.1, wat via Optical kan. Dan zou er geen verschil moet zijn tussen Optical of eARC, via de LG app of je Shield.

[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 27-08-2021 09:21 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030

Ik heb 4 van deze kabels aan mijn G1 gehangen in de hoop dat hij de komende jaren niet meer van de muur hoeft. https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabel/2-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08-2024
FeaR schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:41:
[...]

Gebruik de search, er is al veel besproken over HDMI kabels en S/PDIF. Er zijn twee hele topic reeksen over. Laat je vooral niet gek maken door prijzen, sexy looks of kreten dat een kabel "HDMI 2.1” is, kabels hebben geen versie maar een snelheid.

In het geval van HDMI hangt het vooral van de lengte af. Ik speel hier zonder problemen 4K 60 Hz over een "HDMI 1.3” kabel van 1,5 meter. Maar waarom zou je überhaupt kabels kopen? Tot op heden heb ik alleen me de Nvidia Shield TV Pro geen HDMI kabel bij mijn device gehad, verder zat overal een HDMI kabel bij.

Let wel dat je met S/PDIF maximaal Dolby Digital dan wel DTS 5.1 krijgt. Nu ondersteunt LG geen DTS meer dus als je bron DTS heeft zal je dit moeten converteren naar LPCM. LPCM waarvan er maar weer twee kanalen over S/PDIF gaan. Met diensten als Netflix, Disney+ en degelijke geen issue maar met externe bronnen mogelijk wel. Waarbij je ook geen ATMOS zal hebben over S/PDIF, max Dolby Digital 5.1 met een LG TV. Mijns inziens zijn een deel van deze formaten/tracks minder (niet) van belang met een sound bar maar wilde het voor de compleetheid noemen.

[...]

Even buiten het feit of HD Audio echt beter is, interne apps van LG doen geen HD Audio maar max Dolby Digital Plus. Wil je HD Audio zit je aan een extern bron. Wil je alle bronnen op de TV aansluiten en HD Audio uitvoeren moet je inderdaad HDMI eARC hebben.
Een functie die officieel vanaf HDMI 2.1 beschikbaar is maar het kan ook als extra onderdeel beschikbaar zijn in HDMI 2.0. Denon heeft bijvoorbeeld receivers met HDMI 2.0 met eARC ondersteuning. Dat is inderdaad wel een uitzondering.
De beste samenvatting van al het gedoe rondom HDMI- en audioformaten die ik tot nu toe heb gelezen! d:)b

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Voor de mensen met een CX of ander model, er is een simpele manier om het aantal uur te controleren dat de tv aan heeft gestaan zonder er een service remote voor aan te hoeven schaffen. Plug een usb stick in je tv, druk 7 keer op de blauwe knop op je remote en je ziet 2 tekstbestandjes verschijnen. Je ziet dan het aantal minuten, even terug converteren naar uren en voila :)

Eventueel kan je ook 7 keer rood drukken, voor het geval blauw geen resultaat geeft. Het andere tekstbestandje laat o.a. zien hoe vaak hij die mini pixel refresh heeft uitevoerd. Die grote pixel refresh na ongeveer 2000 uur zal er ook staan, mocht hij die al een keer uitgevoerd hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 27-08-2021 10:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Grin schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Ik zat gister ook met dit issue: welke kabels?
Uiteindelijk de goedkoopste kabel gekocht die ik snel kon afhalen bij een van de lokale winkels, of dit het beste is weet ik niet maar hiermee moet je alles kunnen doen: AVINITY 127172
Voor 35-55 euro heb je wel zo'n ding, even afhankelijk van de lengte.
Wat een absurde prijs voor een HDMI kabel. Een Ultra High Speed kabel van 2 meter kost een tientje. Dure HDMI kabels zijn gebakken lucht. Een kabel als deze doet alles wat je wilt.
Steven030 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Ik heb 4 van deze kabels aan mijn G1 gehangen in de hoop dat hij de komende jaren niet meer van de muur hoeft. https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabel/2-1/
Kabels op de G1 vervangen is toch niet zo'n probleem? Ik heb het nu al een aantal keer gedaan en je hoeft de TV echt niet van de muur te halen hoor. De ruimte is natuurlijk wat beperkt en de tv hangt schuin als je er zelf tussenhangt maar het is aardig te doen :P

[ Voor 31% gewijzigd door stin00 op 27-08-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik heb eigenlijk maar één kabel naar de G1 lopen, een UGreen HDMI 2.1 kabel van de TV naar mijn Denon. De rest heb ik direct op de Denon aangesloten omdat ik anders DTS en dergelijke ga missen. Achteraf een kabel bijplaatsen is niet zo'n issue, even de TV aan de beugel naar voren trekken en je kunt erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
stin00 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:19:
Kabels op de G1 vervangen is toch niet zo'n probleem? Ik heb het nu al een aantal keer gedaan en je hoeft de TV echt niet van de muur te halen hoor. De ruimte is natuurlijk wat beperkt en de tv hangt schuin als je er zelf tussenhangt maar het is aardig te doen :P
Ik vond het vooral veel gedoe om de kabels daarna weer goed in de klemmen te krijgen zodat de tv weer strak tegen de muur aan kan. Het beste kan je ook nog tape gebruiken tussen de 2 klemmen in. En om later een vervangende kabel tussen de 2 klemmen en tape te krijgen is nog best een gedoe met de tv in de muurbeugel.

Maar het was inderdaad een dure grap, en ik moest er ook wel even over nadenken. Ik ben wel blij met de uiteindelijke keuze. Ik heb inmiddels alweer een paar apparaten vervangen (ook zijn er hdmi 2.1 apparaten bijgekomen) en vond het top dat ik van de tv af kon blijven nu er geen enkele millimeter tussen de tv en de muur zit. Al helemaal als de kabels mooi weggewerkt zijn voorkomt het gewoon een hoop gedoe.

Edit: goede tip voor die HDMI kabel van Amazon trouwens, ik zou daar ook voor gaan als ik die te dure Ruconnected niet al had

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 27-08-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Disker schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:05:

[Afbeelding]
een "stuck" pixel valt onder garantie,en deze hebben volgens mij,ook nog nooit iemand geholpen YouTube: YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Steven030 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Ik vond het vooral veel gedoe om de kabels daarna weer goed in de klemmen te krijgen zodat de tv weer strak tegen de muur aan kan. Het beste kan je ook nog tape gebruiken tussen de 2 klemmen in. En om later een vervangende kabel tussen de 2 klemmen en tape te krijgen is nog best een gedoe met de tv in de muurbeugel.
Ja, zeker als je een kabelgoot in de muur hebt, om dan de kabels strak achter de tv te krijgen zodat de tv helemaal vlak kan is echt heel lastig. De kabels moet je namelijk wat uit de goot trekken als de tv van de muur komt, maar bij het terugduwen moet je dan tegelijkertijd de kabels aan de andere kant van de goot mee aantrekken..
Hier ook blij met Amazon "Cable Matters" kabels trouwens. Heb een setje van 4 (voor 20 of 30 euro in totaal oid) met kleurcodering zodat je aan de kleur van de stekker kunt zien wat waarheen gaat. Met mn PS5 werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Hoe groot achten jullie de kans op een 48-inch model in de G-serie?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qosmic
Glazen bol erbij pakt.....

Simsalabim... 50%

Pagina: 1 ... 411 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.