Er is in dit topic genoeg te vinden over internetproblemen, en de voorkeur voor WiFi boven ethernet. Ik heb op mij G1 echter problemen met beide opties. Op mijn telefoon haal ik via wifi zo’n 300mbs maar op de tv kom ik zowel op WiFi als Ethernet niet boven de 45mbs via de Netflix app en rond de 35 op Speedtest via de browser. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
@Steven030 Zet eens het 5Ghz WiFi kanaal op 36. Ik had precies hetzelfde met mijn CX, dacht laat ik eens de snelheid testen en maar 40mbps. Dit terwijl laptop en telefoon 200+ halen. Op verschillende plekken, waaronder dit topic, gelezen dat de CX kieskeurig is in WiFi kanalen. Bij mij gaf 36 het beste resultaat en haal nu 150 mbps. Gelukkig geen last van buren WiFi op dit kanaal.
:strip_exif()/f/image/GY4sN68YjAO6LIyE4h5Scul6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door Millert op 14-08-2021 08:12 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Wat een goede tip, dankjewel! In de Netflix app haal ik nu ook 125. Gek genoeg in de webbrowser via speedtest wel nog maar rond de 30, maar ik ga er maar vanuit dat Netflix kloptMillert schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:07:
@Steven030 Zet eens het 5Ghz WiFi kanaal op 36. Ik had precies hetzelfde met mijn CX, dacht laat ik eens de snelheid testen en maar 40mbps. Dit terwijl laptop en telefoon 200+ halen. Op verschillende plekken, waaronder dit topic, gelezen dat de CX kieskeurig is in WiFi kanalen. Bij mij gaf 36 het beste resultaat en haal nu 150 mbps. Gelukkig geen last van buren WiFi op dit kanaal.
[Afbeelding]
Een veelgebruikte setting die je nog kan proberen is user mode met De-Judder tussen 0 en 3 en De-Blur op 10. En als je de wat verminderde helderheid niet erg vindt OLED Motion Pro op low of medium (black frame insertion). Die kan je natuurlijk ook proberen met De-Blur uit als dat niet bevalt.Brad Pitt schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:47:
[...]
Weinig met de tv kunnen spelen nog, Cinematic ingesteld en dat zag er zo snel prima uit. Nu wordt het met groter wordende tv's ook steeds opvallender denk.
Morgenavond even goed voor gaan zitten. Met de pc rommelen op UHD 120Hz was wel leuk.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 14-08-2021 09:37 ]
Ik wilde dit jaar een C1 halen, maar ik ga toch maar wachten op Samsung QD OLED. De cijfers die Samsung naar buiten brengt zijn interessant genoeg om te wachten. De eerste innovatie sinds tijden in de OLED tv land. En wellicht is het ook een TV zonder de spiegel coating van LG.
[ Voor 13% gewijzigd door ion op 14-08-2021 11:03 ]
Smits Arnhem is naast internetshop ook een fysieke winkel en weldegelijk een officiële LG dealer! Anders zouden ze trouwens de LG cashback acties niet kunnen voeren.4v4t4r schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:53:
[...]
Ik zal eens kijken! Ik zie dat ze wel cashback deals hebben ook maar vervolgens niet in de dealerlijst staan van LG. Is dat een dingetje?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
De verwachting is wel dat Samsung met iets gaat komen.ion schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:01:
Ik wilde dit jaar een C1 halen, maar ik ga toch maar wachten op Samsung QD OLED. De cijfers die Samsung naar buiten brengt zijn interessant genoeg om te wachten. De eerste innovatie sinds tijden in de OLED tv land. En wellicht is het ook een TV zonder de spiegel coating van LG.
Of dit werkelijk zo goed is als men doet voorkomen moet nog maar blijken.
Ik zou hiervoor eerst de reviews van serieuze reviewers als Vincent Teoh maar afwachten.
Dan de prijs, ik verwacht geen koopje van de maand Samsung kennende.
Het prijsniveau kan wel eens flink hoger komen te liggen dan een C1 nu.
De vraag is wat gaat LG doen? Vast niet stil zitten wachten tot Samsung ze gaat dwars zitten.
Ik verwacht van LG dus ook een tegenzet die minimaal van gelijke impact zal zijn.
De coating dan, het zou mij verbazen als Samsung met een niet spiegelende coating gaat komen omdat dit de OLED kijkbeleving negatief beïnvloed.
Betere beeldkwaliteit betekent helaas dat je een spiegelend oppervlak krijgt.
Welke kabelgoot raden jullie aan voor de g1, ik laat een sleuf frezen.
En de g1 heeft aan de achterzijde echt een mooi systeem hiervoor. Bij mij moeten behoorlijk wat kabels in de sleuf komen, 3x hdmi, 1x optisch, 1x netwerk, 1x voeding.
Bovenop de goot wordt weer dichtgemaakt, gestuct en vervolgens geschilderd.
Ik keek bijv al naar:
https://www.kabelshop.nl/Dataflex-Kabelgoot-150-x-8-3-x-1-5-cm-6-kabels-Zwart-31153-i7357-t1368.ohtml
Of
https://www.hornbach.nl/s...eter/4685465/artikel.html
En de g1 heeft aan de achterzijde echt een mooi systeem hiervoor. Bij mij moeten behoorlijk wat kabels in de sleuf komen, 3x hdmi, 1x optisch, 1x netwerk, 1x voeding.
Ik keek bijv al naar:
https://www.kabelshop.nl/Dataflex-Kabelgoot-150-x-8-3-x-1-5-cm-6-kabels-Zwart-31153-i7357-t1368.ohtml
Of
Lijkt me duidelijk dat die eerste die je post alles behalve gemaakt is om in te frezen. Het staat zelfs in de beschrijving dat het een goot is voor op de grond... De tweede kan maar ikzelf zou kijken naar iets van wat ook gebruikt wordt voor ventilatiekanalen. Is geheel dicht (als in, kan niet open worden geklikt) maar die functie gebruik je niet als je in gaat vrezen. Ventilatiekanalen hebben ook hoekdelen waarmee je af kan werken voor de in- dan wel uitgang in de wand.jzoin2 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:
Overigens zou ik adviseren ook de vierde HDMI vast in de TV te stoppen en door de buis te leiden. Dat is zo veel makkelijker als de TV van de wand is en je alle ruimte hebt. Het systeem van de G1 is qua idee leuk maar er zijn te weinig clips om de kabels in goede banen te leiden en de clips hebben net niet genoeg kracht. Die combinatie zorgt ervoor dat kabels naderhand wegwerken een kriem is. Zeker met een G1 die een max tien centimeter van de wand komt met de beugel vol uitgetrokken.
[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 14-08-2021 16:21 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Thx, goede tip. Wat voor buis heb jij gebruikt?FeaR schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
Lijkt me duidelijk dat die eerste die je post alles behalve gemaakt is om in te frezen. Het staat zelfs in de beschrijving dat het een goot is voor op de grond... De tweede kan maar ikzelf zou kijken naar iets van wat ook gebruikt wordt voor ventilatiekanalen. Is geheel dicht (als in, kan niet open worden geklikt) maar die functie gebruik je niet als je in gaat vrezen. Ventilatiekanalen hebben ook hoekdelen waarmee je af kan werken voor de in- dan wel uitgang in de wand.
Overigens zou ik adviseren ook de vierde HDMI vast in de TV te stoppen en door de buis te leiden. Dat is zo veel makkelijker als de TV van de wand is en je alle ruimte hebt. Het systeem van de G1 is qua idee leuk maar er zijn te weinig clips om de kabels in goede banen te leiden en de clips hebben net niet genoeg kracht. Die combinatie zorgt ervoor dat kabels naderhand wegwerken een kriem is. Zeker met een G1 die een max tien centimeter van de wand komt met de beugel vol uitgetrokken.
Iemand hier ervaring met de OLED tv's van Sony of Philips en hoe deze zich verhouden t.a.v. de LG modellen?
Ik ben in de markt voor een tweede tv, ik heb nu een LG model, maar deze is vrij waardeloos door het feit dat ze WebOS pushen en je hier geen games naartoe kan streamen, anno 2021 is dat vrij droevig.
Ik ben in de markt voor een tweede tv, ik heb nu een LG model, maar deze is vrij waardeloos door het feit dat ze WebOS pushen en je hier geen games naartoe kan streamen, anno 2021 is dat vrij droevig.
Je zou ook een sleuf kunnen vrezen en afdekken met een gipsplaat. Zo heb ik het thuis gedaan en dat werkt prima. Voordeel daarvan is dat je later met een gatenboor precies op de juiste plek een doorvoer kan maken.jzoin2 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:
Ik keek bijv al naar:
Of
Ik heb nu de Sony A8 65", ik had de LG C9 65" en ik ben op alle vlakken meer tevreden met de Sony dan de LG.Lodo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:54:
Iemand hier ervaring met de OLED tv's van Sony of Philips en hoe deze zich verhouden t.a.v. de LG modellen?
De motion processing van de Sony vind ik aanzienlijk beter. Maar dat kan persoonlijk zijn.
Én de Sony TV heeft geen lipsync probleem.
De Sony TV draait op Android OS. Ik weet niet of die kan wat jij zoekt mbt game streaming.
Alles kan stuk.
LG zit gewoon vast als het gaat om hun kleurbereik, kleurvolume en helderheids. Als het ze al 5 jaar niet lukt om daar verbetering in te brengen, verwacht ik het 6e jaar ook niet dat ze dat gaat lukken. Helemaal niet met een WRGB-structuur. Die witte subpixel boosting is killing voor kleurvolume.HoppyF schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:18:
[...]
De verwachting is wel dat Samsung met iets gaat komen.
Of dit werkelijk zo goed is als men doet voorkomen moet nog maar blijken.
Ik zou hiervoor eerst de reviews van serieuze reviewers als Vincent Teoh maar afwachten.
Dan de prijs, ik verwacht geen koopje van de maand Samsung kennende.
Het prijsniveau kan wel eens flink hoger komen te liggen dan een C1 nu.
De vraag is wat gaat LG doen? Vast niet stil zitten wachten tot Samsung ze gaat dwars zitten.
Ik verwacht van LG dus ook een tegenzet die minimaal van gelijke impact zal zijn.
De coating dan, het zou mij verbazen als Samsung met een niet spiegelende coating gaat komen omdat dit de OLED kijkbeleving negatief beïnvloed.
Betere beeldkwaliteit betekent helaas dat je een spiegelend oppervlak krijgt.
Samsung heeft imho wel wat beter anti-glare coatings die minder spiegelen.
De prijs kan inderdaad erg hoog boven de C1 komen, dus we gaan het zien.
Ik wil je best geloven hoor - maar ik kon ze niet terug vinden in de lijst van dealers op de LG siteVulcan750 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:16:
[...]
Smits Arnhem is naast internetshop ook een fysieke winkel en weldegelijk een officiële LG dealer! Anders zouden ze trouwens de LG cashback acties niet kunnen voeren.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Nou - wel een beetje bevestigd dit lol.
Ik ben even langsgereden bij ze in Zoeterwoude. Staat de 77 C1 voor , ja je leest het goed, 4495 (op hun website voor 3495). Ik ging eigenlijk alleen even kijken voor het formaat, maar uiteraard kwam er een verkoper naar me toe. Ik gaf aan de tv te willen, maar dat ik hem pas ga kopen als mn nieuwe huis af is (einde 2021).
De verkoper gaf aan dat ik de tv in zn geheel alvast kon betalen (hoe lief van ze!) en dan leveren ze hem wanneer ik hem wil. Ik gaf aan dat ik dat liever niet deed uiteraard tenzij ze met een leuke aanbieding zouden komen. De 4495 werd 3500 EUR en dat was volgens hem al een superprijs. Ik heb hem maar verteld dat ik via de chat al 3099 als aanbod kreeg - beetje bijzonder wel.. zouden er nog steeds mensen zijn die hierin trappen ?
sorry, dit is uiteraard geen shop ervaring topic, maar wilde het wel even delen.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je geeft precies weer wat al veel vaker voortgekomen is.4v4t4r schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:11:
[...]
Nou - wel een beetje bevestigd dit lol.
Ik ben even langsgereden bij ze in Zoeterwoude. Staat de 77 C1 voor , ja je leest het goed, 4495 (op hun website voor 3495). Ik ging eigenlijk alleen even kijken voor het formaat, maar uiteraard kwam er een verkoper naar me toe. Ik gaf aan de tv te willen, maar dat ik hem pas ga kopen als mn nieuwe huis af is (einde 2021).
De verkoper gaf aan dat ik de tv in zn geheel alvast kon betalen (hoe lief van ze!) en dan leveren ze hem wanneer ik hem wil. Ik gaf aan dat ik dat liever niet deed uiteraard tenzij ze met een leuke aanbieding zouden komen. De 4495 werd 3500 EUR en dat was volgens hem al een superprijs. Ik heb hem maar verteld dat ik via de chat al 3099 als aanbod kreeg - beetje bijzonder wel.. zouden er nog steeds mensen zijn die hierin trappen ?
sorry, dit is uiteraard geen shop ervaring topic, maar wilde het wel even delen.
Gevalletje communicatie welke intern daar niet optimaal is om het maar voorzichtig uit te drukken.
Uiteraard is ons eigen prijstopic in feite onbetaalbaar.
Dit scheelt echt heel veel geld.
Ik zeur niet over een paar euro maar bij dit soort aankopen lopen de verschillen behoorlijk op.
Het is goed om je alvast voor te bereiden voor een aankoop.
Eind van het jaar heb je de bekende Black Friday deals.
Nadeel is dan je ook weer dicht tegen het nieuwe jaar aanzit wat een dilemma kan zijn.
Of LG met totaal nieuwe modellen gaat komen weten we immers nog niet.
De grootte van je gewenste TV is wel leuk om te ervaren maar in een winkel toch lastig te beoordelen.
De omgeving is groter dan je huiskamer. In je eigen kamer oogt het toch even wat groter.
Hi! Ik krijg de remote van mn LG C1 niet gekoppeld aan m'n T Mobile decoder: alleen volume hoger en lager werkt... Zenders en kanalen veranderen niet.
Bij het koppelen via dat menuutje moet je toch de gegeven opdracht met je LG remote doen? Beiden werkt trouwens niet...
Edit: o je moet helemaal niks indrukken haha. Het is gelukt excuus.
Bij het koppelen via dat menuutje moet je toch de gegeven opdracht met je LG remote doen? Beiden werkt trouwens niet...
Edit: o je moet helemaal niks indrukken haha. Het is gelukt excuus.
[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 14-08-2021 20:33 ]
Super bedankt voor de info, voor de rest is de beeldkwaliteit wel hetzelfde omdat ze dezelfde panelen gebruiken?remco_k schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:34:
[...]
Ik heb nu de Sony A8 65", ik had de LG C9 65" en ik ben op alle vlakken meer tevreden met de Sony dan de LG.
De motion processing van de Sony vind ik aanzienlijk beter. Maar dat kan persoonlijk zijn.
Én de Sony TV heeft geen lipsync probleem.
De Sony TV draait op Android OS. Ik weet niet of die kan wat jij zoekt mbt game streaming.
Inderdaad lastig te vinden, maar de officiële bedrijfsnaam is Foto Video Smits.4v4t4r schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:03:
[...]
Ik wil je best geloven hoor - maar ik kon ze niet terug vinden in de lijst van dealers op de LG site
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
De Sony A90J is de meest helder OLED op dit moment, doordat Sony een speciale koeling techniek heeft ontwikkeld waardoor de A90J dus feller kan dan de concurrenten.Lodo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:00:
[...]
Super bedankt voor de info, voor de rest is de beeldkwaliteit wel hetzelfde omdat ze dezelfde panelen gebruiken?
Maja deze mist weer gaming features die LG heeft.
Je hebt hem gekocht, maar hij zit nog in de doos??mucuracat schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:48:
[...]
En wegens nieuwe wet voor verbruikt. A- t/m G sticker.
Om TV's wat zuiniger te laten lijken, is het klein beetje gedimd.
Rocketman schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:07:
[...]
Je hebt hem gekocht, maar hij zit nog in de doos??
Hij legt uit waarom een C1 / G1 ondanks het nieuwe paneel wellicht niet extra helder is: strengere energielabels.
Paar maanden geleden bij ons hetzelfde gedaan. Heb gewoon een pvc buis van 50mm gepakt. 2 eindstukken van 90graden en klaar is Kees. Kunnen best wat kabels doorheen en is denk ik goedkoper dan een kabelgoot.jzoin2 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:
Ik keek bijv al naar:
Of
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Die groene knop 7x werkt niet op de interne apps en het os van LG maar alleen op externe HDMI inputs. Zo kun je checken of op je receiver 4k aanstaat en hoeveel Hz.Brad Pitt schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:07:
Philips verkocht (mis Ambilight nu al), C1 staat.
Uiteraard meteen firmware update gedraaid. Geen idee of het er iets mee te maken heeft maar hier werken nul van die "druk x maal op toets y" acties. Dus drie maal mute, niks. Zeven maal groen, niks.
Of ik snap het gewoon niet of het werkt niet (meer). Kan iemand met de meest recente firmware dit nogmaals proberen please
Ga ik waarschijnlijk ook doen. Nu nog de knoop doorhakken de 806 of g1.Kuhr89 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:47:
[...]
Paar maanden geleden bij ons hetzelfde gedaan. Heb gewoon een pvc buis van 50mm gepakt. 2 eindstukken van 90graden en klaar is Kees. Kunnen best wat kabels doorheen en is denk ik goedkoper dan een kabelgoot.
Ik heb sinds mei ongeveer een LG OLED BX. Ik vraag mij af of deze veel meer energie verbruikt dan een vorige Sony LCD/LED.
Ben onlangs overgestapt van energieleverancier en waar ik nu al twee maanden achter elkaar dubbel zoveel stroom schijn te verbruiken, was het vorig jaar dus de helft. Niets nieuws gekocht qua elektronica, behalve die LG OLED.
Ben onlangs overgestapt van energieleverancier en waar ik nu al twee maanden achter elkaar dubbel zoveel stroom schijn te verbruiken, was het vorig jaar dus de helft. Niets nieuws gekocht qua elektronica, behalve die LG OLED.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Kuhr89 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:47:
[...]
Paar maanden geleden bij ons hetzelfde gedaan. Heb gewoon een pvc buis van 50mm gepakt. 2 eindstukken van 90graden en klaar is Kees. Kunnen best wat kabels doorheen en is denk ik goedkoper dan een kabelgoot.
Exact dit hebben wij ook. In het midden heb ik nog een extra gat gemaakt, zodat ik alles vanuit de HEOS bar ook door de buis kan laten lopen (heeft ook een receiver ingebouwd). Optisch nu 0 draden, is erg mooi al zeg ik het zelf.jzoin2 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Ga ik waarschijnlijk ook doen. Nu nog de knoop doorhakken de 806 of g1.
Deze foto al eerder hier gepost toen ik mijn G1 ging ophangen, maar dan heb je er een beetje beeld bij:
:strip_exif()/f/image/j5CNQx4KjdevmBh8JkAeIJ35.jpg?f=fotoalbum_large)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee hoor.THE_BASE schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:38:
Ik heb sinds mei ongeveer een LG OLED BX. Ik vraag mij af of deze veel meer energie verbruikt dan een vorige Sony LCD/LED.
Een LCD verbruikt meer energie dan een OLED.
Wel als ze hetzelfde formaat hebben uiteraard.
Energie labels zijn wel gewijzigd zie dit artikel.
https://fwd.nl/beeld/het-...-alles-dat-je-moet-weten/
Ik heb het zo gedaan met een 65 inch G1.Stickz schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:08:
[...]
[...]
Exact dit hebben wij ook. In het midden heb ik nog een extra gat gemaakt, zodat ik alles vanuit de HEOS bar ook door de buis kan laten lopen (heeft ook een receiver ingebouwd). Optisch nu 0 draden, is erg mooi al zeg ik het zelf.
Deze foto al eerder hier gepost toen ik mijn G1 ging ophangen, maar dan heb je er een beetje beeld bij:
[Afbeelding]
De Sonos wordt volgende week nog opgehangen.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door -Rutger- op 16-08-2021 11:56 ]
@THE_BASE
Waarschijnlijk dat dagelijks opladen van al je Apple spul aan je onderschrift te zien lijkt waarschijnlijker.
Waarschijnlijk dat dagelijks opladen van al je Apple spul aan je onderschrift te zien lijkt waarschijnlijker.
Copyright and left by SED...
Niets nieuws gekocht maar dubbel stroomverbruik? Dat is echt extreem. Dat betekent dat je ergens een half kapot apparaat aan hebt staan (koelkast, vriezer, CV, vaatwasser, wasmachine etc). Even een stopcontact meter kopen en zoeken naar de boosdoener. Je LG OLED is het in ieder geval niet. Check het liever vandaag dan morgen, want dubbel verbruik betekent dat er een apparaat echt op knappen staat.THE_BASE schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:38:
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 16-08-2021 13:35 ]
Zou kunnen, heb natuurlijk pas sinds vorig jaar een laptop en een smartphone.SED schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:05:
@THE_BASE
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ander vraagje,
Mijn c8 gaat naar zolder waar ik hem weer op zijn voet wil zetten maar ik ben die bouten kwijt.
Kan je dat aftermarket ergens kopen?
Mijn c8 gaat naar zolder waar ik hem weer op zijn voet wil zetten maar ik ben die bouten kwijt.
Kan je dat aftermarket ergens kopen?
Voor mensen die wachten op Denon/Marantz receivers zonder 4k/120 bug.
https://www.whathifi.com/...e-free-of-the-hdmi-21-bugDenon and Marantz receivers built since May are free of the HDMI 2.1 bug
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik voel een nieuw topic van @THE_BASE aankomen. Maar dan wel graag met kWh getallen van toen en nu en wat meer info.THE_BASE schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:38:
Aan je TV ligt dat echt niet. Als een TV zoveel zou verbruiken als een heel huishouden, dan zou de warmte ontwikkeling in die TV gigantisch zijn...
Verder inderdaad even checken wat er aan de hand is. Het kan een administratieve fout zijn, die is alleen gevaarlijk voor je bankrekening, maar als het verbruik écht is verdubbeld zijn er mogelijk gevaarlijke praktijken aan de gang in je huis.
Alles kan stuk.
Verwijderd
Een LED is in algemeen zuiniger dan een OLED, meestal x2. Kijk je veel HDR of TV met veel wit, dan gebruikt de OLED up to 150watt + of meer afhankelijk van de grootte. Maar om dat verschil te zien moet je echt acht uur per dag TV kijken.THE_BASE schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:38:
Maar over hoeveel KW heb je het?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2021 17:31 ]
Het is off-topic, maar ga het even goed op een rijtje zetten. Volgens mijn nieuwe leverancier is er niets aan de hand. Het verbruik vorig jaar was deze maand 81 kWh, dit jaar deze maand 140 kWh.
Bedankt voor alle reacties.
Dat is een leuke sprong ja! Ben zelf heel geleidelijk van 42 naar 49 naar 55 naar 65 gegaan, maar zelfs van 55 naar 65 vond ik het een mooie sprong.k_ers schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:10:
Ik heb vandaag de C1/65 besteld, vanuit een Samsung 48 naar 65 ben heel erg benieuwd.
Op hoeveel meter zit je kijkafstand ongeveer?
Ik herken wel de stijging in energieverbruik hoor, maar bij ons is deze toch echt veroorzaakt door het thuiswerken in coronatijd. Maar zoals de anderen al hebben gezegd, check alles goed. Er zijn mensen die bijvoorbeeld lekstroom hebben vanwege een kapotte buitenlamp. De teller loopt dan lekker door…THE_BASE schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:54:
Het is off-topic, maar ga het even goed op een rijtje zetten. Volgens mijn nieuwe leverancier is er niets aan de hand. Het verbruik vorig jaar was deze maand 81 kWh, dit jaar deze maand 140 kWh.
Ik waardeer alle hulp. Het schijnt dat Greenchoice, de vorige aanbieder, het verbruik niet goed heeft getoond op de site. De nieuwe leverancier Budget Energie wel. Als ik het gebruik van de afgelopen twee maanden naar jaarverbruik herbereken, klopt het zoals het afgelopen jaar.Vicje schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:34:
[...]
Ik herken wel de stijging in energieverbruik hoor, maar bij ons is deze toch echt veroorzaakt door het thuiswerken in coronatijd. Maar zoals de anderen al hebben gezegd, check alles goed. Er zijn mensen die bijvoorbeeld lekstroom hebben vanwege een kapotte buitenlamp. De teller loopt dan lekker door…
Nogmaals bedankt. Terug naar LG OLED.
ongeveer meter of 3/4 ik vond 48 toch naar langere tijd te klein, dus hoop dat de keus goed is haha.
Chicane schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:53:
[...]
Dat is een leuke sprong ja! Ben zelf heel geleidelijk van 42 naar 49 naar 55 naar 65 gegaan, maar zelfs van 55 naar 65 vond ik het een mooie sprong.
Op hoeveel meter zit je kijkafstand ongeveer?
@Pauperesk Het prijsverschil is kleiner. Kijk eens in het Oled prijzentopic en informeer bij de genoemde winkels voor een scherpe prijs. Dan zal je zien dat je de C1 voor 1700-1800 kunt vinden. Dat maakt de keuze voor de C1 makkelijker, kleine verbeteringen zijn geen €400 waard.
Thanks, voor een 100 a 200 euro heb je het inderdaad alweer over heel andere prijsverschillen.Millert schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:23:
@Pauperesk Het prijsverschil is kleiner. Kijk eens in het Oled prijzentopic en informeer bij de genoemde winkels voor een scherpe prijs. Dan zal je zien dat je de C1 voor 1700-1800 kunt vinden. Dat maakt de keuze voor de C1 makkelijker, kleine verbeteringen zijn geen €400 waard.
Weet iemand zo snel wat de afmetingen zijn de van de voet van een LG C9?
Edit: Nvm
Edit: Nvm
[ Voor 11% gewijzigd door Yonix op 17-08-2021 11:40 ]
Ikzelf heb de 65C1 voor 1599 gekocht. Ze zijn letterlijk voor dezelfde prijs te krijgen dus dan zou ik zelf altijd voor de nieuwste gaan.Pauperesk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:16:
Ik ben aan het twijfelen; neem ik
1. 65CX6LA
of
2. 65C16LA
wat ik zo lees lijken de verschillen verwaarloosbaar, het verschil in prijs is nu +/- 1600 voor een CX en +/- 2000 voor een C1. Ik twijfel of de 400 euro meerprijs voor het nieuwere model het daadwerkelijk waard is.
Chicane schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:05:
LG OLED65C16LA Waar: Von Burg TV Normale prijs: € 2499,00 Aanbiedingsprijs: € 1599,00 Extra informatie: Na cashback is de prijs uiteindelijk € 1499,00. Prijs is verkregen na aanvraag per mail. Let wel op: dit is de afhaalprijs, bezorgen is € 50,00 extra. Voorraad: Ja, levertijd binnen 48 uur.
LG OLED65C16LA Waar: Kamera Express Normale prijs: € 1949,00 Aanbiedingsprijs: € 1599,00 Extra informatie: Na cashback is de prijs uiteindelijk € 1499,00. Prijs is verkregen na aanvraag per mail. Eerste ontvangen bod was € 1749,00 maar na het aantonen van het bod van Von Burg TV is de prijs gelijk getrokken. Prijs is inclusief bezorging. Voorraad: Ja, levertijd volgende dag/wel op afspraak met koeriersbedrijf.
Ja ik heb ze een mailtje gestuurd voor een prijs opgaafChicane schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:39:
[...]
Ikzelf heb de 65C1 voor 1599 gekocht. Ze zijn letterlijk voor dezelfde prijs te krijgen dus dan zou ik zelf altijd voor de nieuwste gaan.
[...]
Update: inderdaad ook een aanbieding van 1599 gekregen (na cashback 1499), dus ik ga hiervoor.
[ Voor 11% gewijzigd door Pauperesk op 18-08-2021 15:24 ]
* knip *
Het forum is hier niet de plek voor. Posts als deze gaan dus standaard weg. Reacties daarop zijn ook weggehaald.
Het forum is hier niet de plek voor. Posts als deze gaan dus standaard weg. Reacties daarop zijn ook weggehaald.
[ Voor 78% gewijzigd door S1NN3D op 17-08-2021 23:03 ]
? Ik had niet gelezen, nu weet ik niet wat voor post het was en niet mag.ion schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:06:
[mbr]* knip *
[/mbr]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Wil mijn tv verkopen, wat is deze nog waard etc.mucuracat schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 05:51:
[...]
? Ik had niet gelezen, nu weet ik niet wat voor post het was en niet mag.
Nickname does not reflect reality
Ik kan ook niet vinden waar staat dat een dergelijke discussie hier niet zou mogen?Brad Pitt schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:19:
[...]
Wil mijn tv verkopen, wat is deze nog waard etc.
Hoewel offtopic. Als ik het kan vinden, dan jij beslist ook? DAA beleidWren schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:30:
[...]
Ik kan ook niet vinden waar staat dat een dergelijke discussie hier niet zou mogen?
Testing, one, two ...
Ik had de onderste alinea in het Desktop Aankoop Advies beleid inderdaad nog nooit gezien, begrijp nu dus dat dergelijke vragen strikt verboden zijn, bedankt.hardware-lover schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:01:
[...]
Hoewel offtopic. Als ik het kan vinden, dan jij beslist ook? DAA beleid
@Chicane Vandaag heb ik eindelijk mijn LG soundbar binnengekregen en via ARC met de C1 verbonden. Ik heb nog geen problemen gehad dat het geluid ineens wegvalt. Wel vind ik het geluidsverschil tussen een tv zender en een app heel groot. Als ik Netflix of Youtube start moet ik het geluid echt wel 4 of 5 stappen lager zetten. Herken jij dit?
Er is nu wel genoeg gepost over Het Beleid en is hier inderdaad offtopic, dat past beter in Tweakers Feedback.
[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 19-08-2021 12:41 ]
mede tweakers,
een vraagje.. ik zit me een luxe probleem, kan niet kiezen tussen twee tv's. Namelijk LG OLED65G1RLA-EVO en de Samsung 65QN95A. ik vindt de warmte vd kleur belangrijk en dan zou ik eigenlijk automatisch voor de oled gaan. Maar ben gaan twijfelen vanwege mogelijk spiegeling / contrast vanwege direct / indirect zonlicht. indeling woonkamer is (-=muur):
------TV-----
|
|
|
] raam
] Openslaande deuren
]
de gehele middag schijnt de zon door deuren, niet direct op de tv. Hoe is jullie ervaring mbt het vraagstuk (tc kijken in ruimte met veel licht met witte muren). Een optie is oled kopen en uitproberen en anders inruilen voor de Samsung.
een vraagje.. ik zit me een luxe probleem, kan niet kiezen tussen twee tv's. Namelijk LG OLED65G1RLA-EVO en de Samsung 65QN95A. ik vindt de warmte vd kleur belangrijk en dan zou ik eigenlijk automatisch voor de oled gaan. Maar ben gaan twijfelen vanwege mogelijk spiegeling / contrast vanwege direct / indirect zonlicht. indeling woonkamer is (-=muur):
------TV-----
|
|
|
] raam
] Openslaande deuren
]
de gehele middag schijnt de zon door deuren, niet direct op de tv. Hoe is jullie ervaring mbt het vraagstuk (tc kijken in ruimte met veel licht met witte muren). Een optie is oled kopen en uitproberen en anders inruilen voor de Samsung.
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Dit is natuurlijk een hele lastige vraag, want het niveau waarop wij iets irritant beginnen te vinden verschilt. Van weinig tot misschien heel veel. Als ik even jouw systematiek hanteer, ziet het er bij mij zo uit:shaowoo schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:04:
mede tweakers,
------TV-----
|
|
|
] raam
] Openslaande deuren
]
—————————————
Raam. TV. |
|
R|
A|
A|
A|
A|
M|
De zon komt bij mij van rechtsboven naar rechtsbeneden in huis. Kortom, licht genoeg dus. En ik erger me niet aan het licht. Als dat echt zo is, dan doe ik het gordijn gewoon even dicht. Je kunt op twee onderdelen denk ik concessies doen, of je tv, of de omstandigheden. Ik koos voor de omstandigheden.
Edit: ik klikte op verstuur en ging eten, maar zie nu pas dat het niet helemaal lekker werkt. De verticale lijn loopt dus van rechtsboven naar onderen. Zie daar even heel veel witruimte als woonkamer tussen.
[ Voor 5% gewijzigd door Vicje op 19-08-2021 12:44 ]
@shaowoo Het is net wat je gewend bent... Mijn situatie is hetzelfde als bij jou, behalve dat de muur met raam en openslaande deuren volledig glas is.
Ik had hiervoor een gewone LED TV en mijn 65GX geeft duidelijk veel meer licht en is veel beter te zien als de zon naar binnen schijnt. Niets te klagen dus
Ik had hiervoor een gewone LED TV en mijn 65GX geeft duidelijk veel meer licht en is veel beter te zien als de zon naar binnen schijnt. Niets te klagen dus
@shaowoo Lastig voor jou te bepalen. Gechargeerd gezegd: kiezen tussen meer reflecties overdag (en dus minder beeld) + echt goed beeld 's avonds zonder grijze vlekken vs... het omgekeerde. 
Uiteraard kan je ook bij OLED met veel licht nog steeds gewoon tv kijken, vind je het wat te flets dan zet je het OLED-lampje hoger.
Verder zijn er bij veel omgevingslicht bij alle tv's de echt donkere scenes en donkere delen van het beeld gewoon slecht zichtbaar, dat is een fysische beperking en lost geen enkele tv voor je op. Wat dat betreft maakt het weinig uit: wil je een echt goede kijkervaring dan moet je het omgevingslicht beperken op het moment dat je gaat kijken. Dus goede zonwering (eigenlijk lichtwering want met grotere ramen op het noorden is het echt ook al veel te licht). Gebruik je bijvoorbeeld lichtgekleurde, semi-transparante zonwering dan zal je merken dat er op lichte dagen nog steeds vrij veel licht naar binnen komt.
Wat jij belangrijk vindt kan alleen jijzelf bepalen op basis van je kijkgedrag (tijd) en voorkeuren. De wil optimaal kijkgenot en past zijn omgeving er helemaal op aan. De ander wil wel af en toe de luxaflex een tandje dichter draaien en vindt het dan goed genoeg, neemt genoegen met wat lichte reflecties in de donkerdere stukken en is er zo aan gewend. Weer een ander wil nul concessies doen aan de omgeving en gewoon bij veel daglicht / zonlicht toch nog naar 'helder' beeld kunnen kijken en zet daarom zijn LED tv op standje zonnebank (waarbij ie de donkere scenes dan nog steeds voor geen meter kan zien en er totaal geen shadow detail is). Voor ieder een andere oplossing.
Uiteraard kan je ook bij OLED met veel licht nog steeds gewoon tv kijken, vind je het wat te flets dan zet je het OLED-lampje hoger.
Verder zijn er bij veel omgevingslicht bij alle tv's de echt donkere scenes en donkere delen van het beeld gewoon slecht zichtbaar, dat is een fysische beperking en lost geen enkele tv voor je op. Wat dat betreft maakt het weinig uit: wil je een echt goede kijkervaring dan moet je het omgevingslicht beperken op het moment dat je gaat kijken. Dus goede zonwering (eigenlijk lichtwering want met grotere ramen op het noorden is het echt ook al veel te licht). Gebruik je bijvoorbeeld lichtgekleurde, semi-transparante zonwering dan zal je merken dat er op lichte dagen nog steeds vrij veel licht naar binnen komt.
Wat jij belangrijk vindt kan alleen jijzelf bepalen op basis van je kijkgedrag (tijd) en voorkeuren. De wil optimaal kijkgenot en past zijn omgeving er helemaal op aan. De ander wil wel af en toe de luxaflex een tandje dichter draaien en vindt het dan goed genoeg, neemt genoegen met wat lichte reflecties in de donkerdere stukken en is er zo aan gewend. Weer een ander wil nul concessies doen aan de omgeving en gewoon bij veel daglicht / zonlicht toch nog naar 'helder' beeld kunnen kijken en zet daarom zijn LED tv op standje zonnebank (waarbij ie de donkere scenes dan nog steeds voor geen meter kan zien en er totaal geen shadow detail is). Voor ieder een andere oplossing.
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 19-08-2021 14:04 ]
Is er al enig zicht op het releasen van Google Assistant op de LG 2021 tv's?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
mede tweakers,..bedankt voor jullie reacties
@Vicje dat is ook een punt idd.. ik heb inderdaad gordijnen die ik deel kan dicht doen.. stom genoeg niet bijstilgestaan
@Koning Karma bij zijn de deuren ook 80% glas..is opening naar de tuin. Ja dat las ik ook dat de EVO meer 'vermogen heeft'.. goed om te horen dat jij er geen last van hebt (bij naar binnen schijnende zon)
@Cap ..inderdaad harstikke subjectief.. ik heb nu een panasonic led tv (uit 2016), daar zie ik bij donkere scenes haast geen bal meer. Maar wat je zegt,,..bij leds heb je ook dezelfde probleem bij veel daglicht.
Ik denk idd dat ik ga voor de LG,..omstandigheden wat aanpassen ipv tv aanpassen waarbij je nog steeds dezelfde 'problemen' zal hebben bij volle daglicht.
@Vicje dat is ook een punt idd.. ik heb inderdaad gordijnen die ik deel kan dicht doen.. stom genoeg niet bijstilgestaan
@Koning Karma bij zijn de deuren ook 80% glas..is opening naar de tuin. Ja dat las ik ook dat de EVO meer 'vermogen heeft'.. goed om te horen dat jij er geen last van hebt (bij naar binnen schijnende zon)
@Cap ..inderdaad harstikke subjectief.. ik heb nu een panasonic led tv (uit 2016), daar zie ik bij donkere scenes haast geen bal meer. Maar wat je zegt,,..bij leds heb je ook dezelfde probleem bij veel daglicht.
Ik denk idd dat ik ga voor de LG,..omstandigheden wat aanpassen ipv tv aanpassen waarbij je nog steeds dezelfde 'problemen' zal hebben bij volle daglicht.
Zelfde dilemma als jij gehad tezamen met het inbranden gemekker.shaowoo schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:45:
mede tweakers,..bedankt voor jullie reacties
Ik heb uiteindelijk de 65GX gekocht en man man man, geen seconde spijt van gehad. Ondanks 7 meter ramen totaal geen probleem en films kijk in de avond wanneer wij geen zon meer hebben in de woning.
Echt een waanzinnig beeld en ben er nog steeds erg blij mee.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Lol..inbranden..daar heb ik heel even bij stil gestaan..dat was bij de gallery mode (slide shows van schilderijen enzo). Ik ga 'm bestellen ...OMD schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:07:
[...]
Zelfde dilemma als jij gehad tezamen met het inbranden gemekker.
Ik heb uiteindelijk de 65GX gekocht en man man man, geen seconde spijt van gehad. Ondanks 7 meter ramen totaal geen probleem en films kijk in de avond wanneer wij geen zon meer hebben in de woning.
Echt een waanzinnig beeld en ben er nog steeds erg blij mee.
Gisteren bij dat rijdende rechter programma iemand met een OLED tv waar teletekst was ingebrandshaowoo schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
Lol..inbranden..daar heb ik heel even bij stil gestaan..dat was bij de gallery mode (slide shows van schilderijen enzo). Ik ga 'm bestellen ...
Hoe de zaak is afgelopen heb ik niet meer meegekregen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Pfffffffdbzfan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:11:
[...]
Gisteren bij dat rijdende rechter programma iemand met een OLED tv waar teletekst was ingebrand![]()
Hoe de zaak is afgelopen heb ik niet meer meegekregen.
Als je nu nog teletekst kijkt verdien je het ook om een ingebrande TV te krijgen!

Ik heb het programma niet gezien (gelukkig).
Tss. Ik heb de teletekst app op mn mobiel, kan het iedereen aanraden: kort en bondig actueel nieuws ZONDER irritante reclames. Jammer dat het op de LG zo vreselijk omslachtig is om teletekst op te roepen, moet helemaal via dat [...] menu en dan nog paar keer klikken, op mn vorige tv had ik het regelmatig in gebruik.HoppyF schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:58:
[...]
Pfffffff
Als je nu nog teletekst kijkt verdien je het ook om een ingebrande TV te krijgen!![]()
Ik heb het programma niet gezien (gelukkig).
Teletekst, prima hoor. Maar de NOS app en site zijn toch ook alweer een hele tijd reclamevrij?
Dat is niet helemaal correct wat je zegt maar ik zou me er geen zorgen meer om maken.shaowoo schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
Lol..inbranden..daar heb ik heel even bij stil gestaan..dat was bij de gallery mode (slide shows van schilderijen enzo). Ik ga 'm bestellen ...
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hier sinds een jaar of 4 een LG 55B6V. Laatste maanden loop ik tegen steeds meer problemen aan;
- HDMI sources ineens kwijt. Zowel een NUC als XBOX geven dan geen beeld. Stekker eruit, na tijdje er weer in lost dit meestal op;
- Veel ARC issues (Sonos BEAM die ineens niet meer wel verbinden. Dan moet ik de SIMPLINK setting even uit en aan togglen)
- Apps die ineens niet meer werken, zoals Netflix of Disney+. Kan wel de app starten, maar films of series starten resulteren dan in zwart beeld.
Net weer; XBOX aan - geen beeld. TV stekker eruit, normaliter fixt dit het wel, maar nee hoor. TV gereset naar fabriekinstellingen - ennnn, we hebben beeld
Wat speuren op internet doet mij niet echt vergelijkbare problemen vinden. Iemand hier ook last van (gehad) of heb ik gewoon pech?
- HDMI sources ineens kwijt. Zowel een NUC als XBOX geven dan geen beeld. Stekker eruit, na tijdje er weer in lost dit meestal op;
- Veel ARC issues (Sonos BEAM die ineens niet meer wel verbinden. Dan moet ik de SIMPLINK setting even uit en aan togglen)
- Apps die ineens niet meer werken, zoals Netflix of Disney+. Kan wel de app starten, maar films of series starten resulteren dan in zwart beeld.
Net weer; XBOX aan - geen beeld. TV stekker eruit, normaliter fixt dit het wel, maar nee hoor. TV gereset naar fabriekinstellingen - ennnn, we hebben beeld
Wat speuren op internet doet mij niet echt vergelijkbare problemen vinden. Iemand hier ook last van (gehad) of heb ik gewoon pech?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Klinkt als een defecte TV. Ik heb zelf ook een B6 gehad en mijn enige probleem daarmee was inbranden. Paneel net binnen 2 jaar laten vervangen kosteloos maar zelfs bij de 2e paneel kreeg ik langzaam inbranding.Hammetje schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:20:
Hier sinds een jaar of 4 een LG 55B6V. Laatste maanden loop ik tegen steeds meer problemen aan;
Net weer; XBOX aan - geen beeld. TV stekker eruit, normaliter fixt dit het wel, maar nee hoor. TV gereset naar fabriekinstellingen - ennnn, we hebben beeld![]()
Daar moet wel bij gezegd worden dat ik hem als PC monitor gebruikte.
Als het goed is, is dit bij de nieuwere versies een stuk minder groot probleem.
Ik ben in de markt voor een 48 inch OLED voor algemeen tv gebruik, niet gamen en plaatsing aan de muur.
Na veel te hebben gelezen heb ik 2 voorkeuren.
- LG C1. Plussen zijn prijs, ondersteuning, veel info te vinden, geen Android (ben afkerig van Google)
-Sony A9. Plussen zijn beter beeld en geluid (heb geen losse audio).
Het valt me op dat de C1 nogal variërende prijzen wordt aangeboden. Enig idee waarom?
Op dit moment is Quick Goods de goedkoopste en best wel goede reviews. Doen?
- LG C1. Plussen zijn prijs, ondersteuning, veel info te vinden, geen Android (ben afkerig van Google)
Het valt me op dat de C1 nogal variërende prijzen wordt aangeboden. Enig idee waarom?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Nee! Bij tweakers pas 5 ervaringen gedeeld en heel toevallig allemaal met lage karma, zelfde op trusted pilot heel weinig reviews en 1 ervan zegt het volgende;Boeryepes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:08:
Ik ben in de markt voor een 48 inch OLED voor algemeen tv gebruik, niet gamen en plaatsing aan de muur.
''Let op, geen Nederlandse modellen geen Nederlandse apps zoals videoland en NPO
Had ook het gevoel dat mijn oled tv doos al eerder geopend was omdat sommige accessoires los erin zat''
Ik zou er zeker mee oppassen!
Wow snelle reactie thx!sjaak88 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:12:
[...]
Nee! Bij tweakers pas 5 ervaringen gedeeld en heel toevallig allemaal met lage karma, zelfde op trusted pilot heel weinig reviews en 1 ervan zegt het volgende;
''Let op, geen Nederlandse modellen geen Nederlandse apps zoals videoland en NPO
Had ook het gevoel dat mijn oled tv doos al eerder geopend was omdat sommige accessoires los erin zat''
Ik zou er zeker mee oppassen!
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Er bestaat een oled prijzen topic, zou ik even in kijken. Geeft over het algemeen lagere prijzen dan de normale winkelprijzen (grijze importers daargelaten, maar die kan je makkelijk herkennen doordat ze niet in de officiele dealerlist/cashbacklist voorkomen. Dealers niet op die lijst verkopen dus vaak demo/gebruikte en/of niet benelux modellen, doen niet mee met cashbacks en je hebt in principe alleen garantie via hun dus als ze failliet zijn heb je niks)Boeryepes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:08:
Bij PlatteTv zaterdag gehaald 1200,- piek. Die verkopen het ‘benelux’ model en géén troep.Boeryepes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:08:
Inderdaad, kwalijk is dat, die reclame accountjes van de winkels zelf. Ze zijn niet de enige die dat doen.sjaak88 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:12:
[...]
Nee! Bij tweakers pas 5 ervaringen gedeeld en heel toevallig allemaal met lage karma
Hier goedkoper (967) en een Benelux model. Na prijsaanvraag bij de bekende shops ga je vermoed ik niet lager komen.Boeryepes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:08:
Ik heb iets vreemds:
Heb een 55BX en een vrij oude LG BD370 Blu-ray speler. Doet het nog prima voor die enkele keer dat we kijken.
Gisteren alleen beeld met opstarten, daarna zwart. Op een andere tv werkte het prima.
Uiteindelijk een andere HDMI-poort gebruikt en toen werkte het. Dat is vraag 1: kan de HDMI-poort het niet aan? Geeft dus wel beeld bij opstarten, maar laat niet het menu van de dvd zien.
Vraag 2 is nog vreemder: de tv herkent het apparaat als Apple. Ik heb de kabel al opnieuw geplugged, maar hij blijft denken dat een LG een Apple is. Simplink werkt wel, HDMI-CEC ook, maar het is irritant dat er Apple staat, terwijl er ook een echte Apple is. Ik kan HDMI-CEC uitschakelen, dan kan ik zelf een naam toewijzen, maar start mijn echte Apple TV niet meer samen met de tv op. Ik vind het vreemd.
Heb een 55BX en een vrij oude LG BD370 Blu-ray speler. Doet het nog prima voor die enkele keer dat we kijken.
Gisteren alleen beeld met opstarten, daarna zwart. Op een andere tv werkte het prima.
Uiteindelijk een andere HDMI-poort gebruikt en toen werkte het. Dat is vraag 1: kan de HDMI-poort het niet aan? Geeft dus wel beeld bij opstarten, maar laat niet het menu van de dvd zien.
Vraag 2 is nog vreemder: de tv herkent het apparaat als Apple. Ik heb de kabel al opnieuw geplugged, maar hij blijft denken dat een LG een Apple is. Simplink werkt wel, HDMI-CEC ook, maar het is irritant dat er Apple staat, terwijl er ook een echte Apple is. Ik kan HDMI-CEC uitschakelen, dan kan ik zelf een naam toewijzen, maar start mijn echte Apple TV niet meer samen met de tv op. Ik vind het vreemd.
Ik merk zelf niet echt veel verschil in geluidsniveaus als ik eerlijk moet zijn. Hoe kijk je tv? (Interne tuner/externe) Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik amper TV meer kijk. Eigenlijk enkel als er een wedstrijd is dus enkele keren per week, ik zal zondag eens opletten. Mocht je trouwens wel met een externe tuner TV kijken, die hebben vaak ook nog hun eigen volume hè, staat die wel op max?Vicje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:43:
@Chicane Vandaag heb ik eindelijk mijn LG soundbar binnengekregen en via ARC met de C1 verbonden. Ik heb nog geen problemen gehad dat het geluid ineens wegvalt. Wel vind ik het geluidsverschil tussen een tv zender en een app heel groot. Als ik Netflix of Youtube start moet ik het geluid echt wel 4 of 5 stappen lager zetten. Herken jij dit?
Wat ik wel merk is als ik bijvoorbeeld een film via m’n Nvidia Shield kijk met een Atmos/DTS X soundtrack dat deze dan harder moeten maar dat wijs ik toe aan de multi channel die dan gaat werken.
Sluit eens een ander apparaat aan op die hdmi poort. Werkt die ook niet dan is de poort kapot, werkt het wel (wat me onwaarschijnlijk lijkt aangezien een andere poort wel werkt) dan is er iets met de kabel of de speler.THE_BASE schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:33:
Ik heb iets vreemds:
👍 de tv komt maandagbenbaba schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:32:
[...]
Hier goedkoper (967) en een Benelux model. Na prijsaanvraag bij de bekende shops ga je vermoed ik niet lager komen.
Volgens mij kan ik mij herinneren dat we de Apple TV aangesloten hebben en deze werkt. Ook een andere kabel werkt niet en de speler doet het op een andere tv wel.Wren schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:49:
[...]
Sluit eens een ander apparaat aan op die hdmi poort. Werkt die ook niet dan is de poort kapot, werkt het wel (wat me onwaarschijnlijk lijkt aangezien een andere poort wel werkt) dan is er iets met de kabel of de speler.
Dit is hocus-pocus.
Even 5 minuten stekker er uit..van tv. Dat helpt ook wel met rare foutjesTHE_BASE schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:58:
[...]
Volgens mij kan ik mij herinneren dat we de Apple TV aangesloten hebben en deze werkt. Ook een andere kabel werkt niet en de speler doet het op een andere tv wel.
Dit is hocus-pocus.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Net de 77C1 besteld en wordt maandag geleverd.
Zal mijn eerste oled worden en komende van een 55 inch led best wel een upgrade om naar uit te kijken…
Dat het maar snel maandag is 😬
Zal mijn eerste oled worden en komende van een 55 inch led best wel een upgrade om naar uit te kijken…
De interne tuner. Ik ga vanavond nog eens testen, want ik heb de gratis DVBT2 zenders en een schotel eraan hangen. Ik heb het tot nu toe alleen met de schotel getest. Ik vind het geluidsverschil echt flink aanwezig en kan nog niet verklaren waar dat nou door komt.Chicane schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:32:
[...]
Ik merk zelf niet echt veel verschil in geluidsniveaus als ik eerlijk moet zijn. Hoe kijk je tv? (Interne tuner/externe) Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik amper TV meer kijk. Eigenlijk enkel als er een wedstrijd is dus enkele keren per week, ik zal zondag eens opletten. Mocht je trouwens wel met een externe tuner TV kijken, die hebben vaak ook nog hun eigen volume hè, staat die wel op max?
Wat ik wel merk is als ik bijvoorbeeld een film via m’n Nvidia Shield kijk met een Atmos/DTS X soundtrack dat deze dan harder moeten maar dat wijs ik toe aan de multi channel die dan gaat werken.
Netflix vind ik dan wel weer slechter. De stemmen zijn behoorlijk zacht. Het is echt nog even zoeken naar de beste instellingen blijkbaar.
Goedenavond beste medetweakers
Ik mag voor tweakers de c1 testen en reviewen, zelf ben ik wel al bijna 2 jaar trotse bezitter van een e9 en zal dus de nodige vergelijkingen maken.
Nu mijn vraag, zijn er dingen die jullie graag zouden willen weten/zien in de review?
Ik mag voor tweakers de c1 testen en reviewen, zelf ben ik wel al bijna 2 jaar trotse bezitter van een e9 en zal dus de nodige vergelijkingen maken.
Nu mijn vraag, zijn er dingen die jullie graag zouden willen weten/zien in de review?
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ga je geen spijt van krijgen, Recent een 65C1 gekocht, upgrade vanuit een 55 inch Sony 4K LED. De Oled bevalt prima, zwart is gewoon echt zwart op t beeld en de interface van LG is voor mij een hele vooruitgang t.o.v. het logge en trage Android TV wat op me Sony zat. Enige wat ik aan te merken heb is dat de TV zo laag op de poot staat. Heb een center speaker die nu voor een gedeelte onderin het beeld in zicht staat. Optie is de TV aan de muur hangen.P3rf3ct1on schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:32:
Net de 77C1 besteld en wordt maandag geleverd.
@izzet3838
De afstandbediening. De C8 (geen idee over de e9) had nog gewoon een guide en teletekst knop, maar die zijn verdwenen. Nu moet je in navigeren in een menu, dat is onhandig, vooral als dit twee van de meest gebruikte knoppen zijn. Een ander verschil is dat bij het starten het smartmenu in beeld wordt gezet, ook als je geen smartfuncties gebruikt.
Kun je ook vragen stellen aan LG? Vraag ze dan wat ze met je data doen. Vermoedelijk gebruiken ze de cash-back om persoonsgegevens te koppelen aan gebruiksdata (die ze verzamelen).
Het beeld is uitstekend zoals je mag verwachten van een OLED tv, maar dit soort dingen zijn wel een afknapper.
De afstandbediening. De C8 (geen idee over de e9) had nog gewoon een guide en teletekst knop, maar die zijn verdwenen. Nu moet je in navigeren in een menu, dat is onhandig, vooral als dit twee van de meest gebruikte knoppen zijn. Een ander verschil is dat bij het starten het smartmenu in beeld wordt gezet, ook als je geen smartfuncties gebruikt.
Kun je ook vragen stellen aan LG? Vraag ze dan wat ze met je data doen. Vermoedelijk gebruiken ze de cash-back om persoonsgegevens te koppelen aan gebruiksdata (die ze verzamelen).
Het beeld is uitstekend zoals je mag verwachten van een OLED tv, maar dit soort dingen zijn wel een afknapper.
Er zijn inderdaad een heel deel knoppen verdwenen(en een deel bijgekomen) nu consumeer ik enkel on demand content en gebruik de tv functies enkel voor sport dus mis ik die knoppen niet, maar kan begrijpen dat mensen ze wel missen.mrmrmr schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 01:33:
@izzet3838
De afstandbediening. De C8 (geen idee over de e9) had nog gewoon een guide en teletekst knop, maar die zijn verdwenen. Nu moet je in navigeren in een menu, dat is onhandig, vooral als omdat dit twee van de meest gebruikte knoppen zijn. Een ander verschil is dat bij het starten het smartmenu in beeld wordt gezet, ook als je geen smartfuncties gebruikt.
Het smartmenu vind ik zelf stom, iedere keer dat je het oproept valt het geen dat aan het spelen is uit, het voelt daardoor minder vloeiend.
De rest van de software vind ik zelf wel beter, de menus zien er beter uit en alles lijkt net ietsje vloeiender te werken.
Nee natuurlijk niet. LG gooit ze over de muur en vervolgens is het aan Tweakers. Jij krijgt het product tijdelijk in huis en in ruil daarvoor ben je dan verplicht een review te schrijven. Niet meer, niet minder.mrmrmr schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 01:33:
@izzet3838
Tweakers krijgt die tv's aangeleverd en zoekt mensen om een review / reclame te maken voor die tv's zonder dat ze er arbeidsloon aan kwijt zijn. De reviewer mag, heel blij met het (tijdelijk of permanent) gratis verkregen product, iets positiefs / opbouwends schrijven. Er komt zelden tot nooit een kritische review uit. Dat is het verdienmodel voor alle betrokken partijen. Behalve dan de consument die natuurlijk alleen echt iets heeft aan een echt onafhankelijk review waarbij de reviewer met eigen zuur verdiend geld een product heeft aangeschaft (en dan nog speelt er een choice-supported buyers bias).
Steeds meer reviews op tweakers zijn op de een of andere manier gesponsord dus het is uitkijken. Er zijn zelfs mensen die niets anders doen dan producten reviewen in ruil van het mogen houden van die producten en daar een business omheen gebouwd hebben.
Overigens wel rijkelijk laat zo'n review wat mij betreft, het nieuwe is al lang weer van de C1 af.
[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 21-08-2021 12:45 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik zou niet weten waarom @izzet3838 alleen maar een positieve review zou mogen schrijven en geen kritische kanttekeningen zou mogen maken.Cap schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:30:
[...]
Nee natuurlijk niet. LG gooit ze over de muur en vervolgens is het aan Tweakers. Jij krijgt het product tijdelijk in huis en in ruil daarvoor ben je dan verplicht een review te schrijven. Niet meer, niet minder.
Tweakers krijgt die tv's aangeleverd en zoekt mensen om een review / reclame te maken voor die tv's zonder dat ze er arbeidsloon aan kwijt zijn. De reviewer mag, heel blij met het (tijdelijk) gratis verkregen product, iets positiefs / opbouwends schrijven. Er komt zelden tot nooit een kritische review uit. Dat is het verdienmodel voor alle betrokken partijen. Behalve dan de consument die natuurlijk alleen echt iets heeft aan een echt onafhankelijk review waarbij de reviewer met eigen zuur verdiend geld een product heeft aangeschaft (en dan nog speelt er een choice-supported buyers bias).
Steeds meer reviews op tweakers zijn op de een of andere manier gesponsord dus het is uitkijken. Er zijn zelfs mensen die niets anders doen dan producten reviewen in ruil van het mogen houden van die producten en daar een business omheen gebouwd hebben.
Overigens wel rijkelijk laat zo'n review wat mij betreft, het nieuwe is al lang weer van de C1 af.
Ik heb meer vertrouwen in een mede Tweaker dan een willekeurige journalist die voor het schrijven van een artikel betaald wordt.
Wel is het inderdaad erg laat om nu pas te gaan reviewen.
Nog een vraag aan @izzet3838
Waarom is jou gevraagd een review te gaan schrijven?
Ben je hierover benaderd of heb je ergens ingevuld dat je dit wilt gaan doen?
@HoppyF ik zeg niet dat dat NIET mag.
Ik zeg wat het model is. Gedacht vanuit de fabrikant en testsite: "We gooien ons product over de muur en maken het zo aantrekkelijk mogelijk voor de reviewers, deze "mag" dan een (hopelijk positieve, en dat gaan we hem zo gemakkelijk mogelijk maken
) review aanleveren (+content voor de website tegen minimale kosten).
Zo zit het nu eenmaal in elkaar. Iedereen moet het voor zichzelf bepalen maar ik hecht aan echt onafhankelijke reviews van mensen die geen belang hebben bij de inhoud van de review (daaronder valt ook indirecte druk die ontstaat als je een product (tijdelijk) gratis krijgt opgestuurd).
Ben je hier wel eens gevraagd voor een review? Ik wel. En dan mocht ik de tv houden. Met als gevolg?
Heb ik het gedaan? Nee. Je zult begrijpen waarom, in mijn geval.
Overigens kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die eraan mee willen doen. Een gratis product, of tijdelijk een product in gebruik in een periode dat dat jou goed uitkomt, of een product dat je echt aan de tand kan voelen voordat je het eventueel zelf gaat aanschaffen. Daar niet van.
Volgens mij zijn voor vaste lezers van dit topic die reviews verder vrij overbodig omdat ze die informatie / ervaring al lang binnen hebben (product in bezit) óf verkregen door het lezen van de voor 99,9% onafhankelijke info van de tv bezitters in dit topic. Mensen die niet gevraagd zijn om iets te beoordelen en er niets voor gekregen hebben, maar dit helemaal uit eigen beweging doen. De béste info over een product treft men daarom in het forum. Zodra iets iemand niet duidelijk is of hem iets niet zint aan het product dan stelt ie hier de gerichte vraag en krijgt -mits de vraag netjes verwoord is- antwoord.
Maar ieder heeft zijn eigen standaards natuurlijk bij wat hij verwacht van (de onafhankelijkheid van) een review. Wil het niet verder off-topic laten gaan dus het hier graag bij laten.
@izzet3838 Succes met de review!
Zo zit het nu eenmaal in elkaar. Iedereen moet het voor zichzelf bepalen maar ik hecht aan echt onafhankelijke reviews van mensen die geen belang hebben bij de inhoud van de review (daaronder valt ook indirecte druk die ontstaat als je een product (tijdelijk) gratis krijgt opgestuurd).
Ben je hier wel eens gevraagd voor een review? Ik wel. En dan mocht ik de tv houden. Met als gevolg?
Overigens kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die eraan mee willen doen. Een gratis product, of tijdelijk een product in gebruik in een periode dat dat jou goed uitkomt, of een product dat je echt aan de tand kan voelen voordat je het eventueel zelf gaat aanschaffen. Daar niet van.
Volgens mij zijn voor vaste lezers van dit topic die reviews verder vrij overbodig omdat ze die informatie / ervaring al lang binnen hebben (product in bezit) óf verkregen door het lezen van de voor 99,9% onafhankelijke info van de tv bezitters in dit topic. Mensen die niet gevraagd zijn om iets te beoordelen en er niets voor gekregen hebben, maar dit helemaal uit eigen beweging doen. De béste info over een product treft men daarom in het forum. Zodra iets iemand niet duidelijk is of hem iets niet zint aan het product dan stelt ie hier de gerichte vraag en krijgt -mits de vraag netjes verwoord is- antwoord.
Maar ieder heeft zijn eigen standaards natuurlijk bij wat hij verwacht van (de onafhankelijkheid van) een review. Wil het niet verder off-topic laten gaan dus het hier graag bij laten.
[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 21-08-2021 13:14 ]
Mij is nadat ik akkoord ben gegaan gezegd dat ik een compensatie krijg, wat dat is weet ik niet, en ik moet de tv eind deze maand gewoon terug inleveren, daarnaast heb ik zelf 1500€ neergeteld voor een oled van LG dus ik zal sowieso wel kritisch zijn...Cap schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:30:
[...]
Nee natuurlijk niet. LG gooit ze over de muur en vervolgens is het aan Tweakers. Jij krijgt het product tijdelijk in huis en in ruil daarvoor ben je dan verplicht een review te schrijven. Niet meer, niet minder.
Tweakers krijgt die tv's aangeleverd en zoekt mensen om een review / reclame te maken voor die tv's zonder dat ze er arbeidsloon aan kwijt zijn. De reviewer mag, heel blij met het (tijdelijk of permanent) gratis verkregen product, iets positiefs / opbouwends schrijven. Er komt zelden tot nooit een kritische review uit. Dat is het verdienmodel voor alle betrokken partijen. Behalve dan de consument die natuurlijk alleen echt iets heeft aan een echt onafhankelijk review waarbij de reviewer met eigen zuur verdiend geld een product heeft aangeschaft (en dan nog speelt er een choice-supported buyers bias).
Ik ben benaderd door tweakers, maar heb in het verleden ook al reviews geschreven voor TW en had een paar maanden terug nog contact voor het reviewen van een monitor dat was niet doorgegaan, daardoor mag ik nu deze reviewen.HoppyF schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:45:
[...]
Ik zou niet weten waarom @izzet3838 alleen maar een positieve review zou mogen schrijven en geen kritische kanttekeningen zou mogen maken.
Ik heb meer vertrouwen in een mede Tweaker dan een willekeurige journalist die voor het schrijven van een artikel betaald wordt.
Wel is het inderdaad erg laat om nu pas te gaan reviewen.
Nog een vraag aan @izzet3838
Waarom is jou gevraagd een review te gaan schrijven?
Ben je hierover benaderd of heb je ergens ingevuld dat je dit wilt gaan doen?
Thanks, zoals ik al heb gezegd dus, heb ik de tv voor een 10 tal dagen, en hij staat opfgesteld op de tafel voor mijn e9 dus ik ben niet echt veel met de tv, van de compensatie verwacht ook niet veel en moest het zelfs zijn dat ik de tv zou mogen houden zou ik nog steeds kritisch blijven, het is niet zo dat je iets krijgt om een goede review te schrijven, ik mag zeggen wat ik wil over het product, en dat ga ik ook doen.Cap schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:01:
@HoppyF ik zeg niet dat dat NIET mag.Ik zeg wat het model is. Gedacht vanuit de fabrikant en testsite: "We gooien ons product over de muur en maken het zo aantrekkelijk mogelijk voor de reviewers, deze "mag" dan een (hopelijk positieve, en dat gaan we hem zo gemakkelijk mogelijk maken
) review aanleveren (+content voor de website tegen minimale kosten).
Volgens mij zijn voor vaste lezers van dit topic die reviews verder vrij overbodig omdat ze die informatie / ervaring al lang binnen hebben (product in bezit) óf verkregen door het lezen van de voor 99,9% onafhankelijke info van de tv bezitters in dit topic. Mensen die niet gevraagd zijn om iets te beoordelen en er niets voor gekregen hebben, maar dit helemaal uit eigen beweging doen. De béste info over een product treft men daarom in het forum. Zodra iets iemand niet duidelijk is of hem iets niet zint aan het product dan stelt ie hier de gerichte vraag en krijgt -mits de vraag netjes verwoord is- antwoord.![]()
Het nieuwe homescreen vind ik bijvoorbeeld waardeloos ivm de oude bar
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG E8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok!izzet3838 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:31:
[...]
Thanks, zoals ik al heb gezegd dus, heb ik de tv voor een 10 tal dagen, en hij staat opfgesteld op de tafel voor mijn e9 dus ik ben niet echt veel met de tv, van de compensatie verwacht ook niet veel en moest het zelfs zijn dat ik de tv zou mogen houden zou ik nog steeds kritisch blijven, het is niet zo dat je iets krijgt om een goede review te schrijven, ik mag zeggen wat ik wil over het product, en dat ga ik ook doen.
Het nieuwe homescreen vind ik bijvoorbeeld waardeloos ivm de oude bar
Bedankt voor de toelichting.
@Cap heeft er al het nodige over gezegd.
We wachten je review af, succes.
Dat homescreen voldoet vast niet maar mogelijk kun je er wel wat van uitzetten.
Probeer dat eens zodat het wellicht wel bruikbaar wordt.
De settings bij een c1 die je meteen "moet" wijzigen.
YouTube: Three LG C1 Settings You Should Turn Off after Unboxing + Bonus Tip
YouTube: Three LG C1 Settings You Should Turn Off after Unboxing + Bonus Tip
[ Voor 172% gewijzigd door SED op 21-08-2021 15:41 ]
Copyright and left by SED...
Ik ben benieuwd of je ook een (Lg?) Soundbar en een Ziggo Mediabox Next tot je beschikking hebt en of je dat kan testen. Bij mij gaat die combinatie niet goed samen en na ongeveer een uur treden er problemen op, met wat voor instelling dan ook van alledrie de apparaten. Het enige wat helpt is een CEC-killer tussen de Mediabox Next en de Soundbar/tv. Ik heb dan weliswaar 3 afstandsbedieningen nodig om tv te kijken, maar het werkt wel. Bij mijn vorige tv (C7) had ik nergens last vanizzet3838 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:56:
Goedenavond beste medetweakers
[h3]Off topic: Ik neem aan dat je euro bedoelt. Een piek is een gulden.[/h3]GardienX schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:03:
[...]
Bij PlatteTv zaterdag gehaald 1200,- piek. Die verkopen het ‘benelux’ model en géén troep.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.