Ja dat snap ik, heb ook de velen Youtube kanalen bekeken. Maar ben juist benieuwd wat jullie nou zelf uiteindelijk kiezen. In de picture settings van diverse websites en youtube channels wordt vaak gestreefd naar het meest accurate beeld.Nikeo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
Je hebt op HDTV test en dergelijke YouTube kanalen de beste tips. Vincent Teoh was vroeger professioneel kalibreerder en hier heb ik veel aan gehad. Stel hem vanuit deze beginsettings verder af. Gewoon normaal content consumeren en dan nog eens gaan finetunen als je de behoefte hebt. Er zijn kleine verschillen per paneel dus wat zij als waarde hebben hoeft voor jou niet per se goed te zijn.
Waar de meeste mensen het wel over eens zijn is het uitschakelen van de beeldverbeteraars en ai functies e.d.
Zelf vind ik op deze instellingen het beeld vaak wat tegenvallen qua hoe stralend het beeld er uit ziet. Het hoeft van mij ook niet de mediamarkt stand te zijn een beetje natuurgetrouw mag wel.
Over instellingen wat betreft AI picture en Trumotion, ook deze worden vaak allemaal afgeraden, maar is het nou allemaal zo slecht als je gewoon mooi beeld wil. Ik wil graag streven naar een set and forget standaard instelling voor zowel SDR en HDR.