Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Oeroeg schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:54:
@Rembock Het betreft een vintage (audiofielen) setup met een losse DAC (Cambridge DacMagic). Hdmi is dus niet echt een optie.
Waarom niet? Je kan toch gewoon een HDMI audio extractor gebruiken, zoals deze?
Gebruik toch de Audio Return Channel (ARC) functie van uw TV zonder dat uw audio apparatuur hiervoor geschikt is
Nu moet iemand wel bevestigen dat de TV het volume van ARC kan bepalen.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 03-08-2021 11:53 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
Ik heb LG net even gebeld of ze bekend waren met het probleem van het plotseling switchen van Soundbar naar TV geluid met de G1 en DSP11RA combinatie. Ik kreeg te horen dat ze niet bekend zijn met het probleem, dat het nooit gefixt gaat of kan worden middels een update en dat ik het product beter kon retourneren en een ander moest kopen

[ Voor 6% gewijzigd door Steven030 op 03-08-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Steven030 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:17:
LG heeft wel een slechte klantenservice zeg.
Was dat de gehele klantenservice, of een enkele medewerker aan de telefoon?

Bel 'ze' anders nog eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
The Zep Man schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:20:
[...]
Was dat de gehele klantenservice, of een enkele medewerker aan de telefoon?

Bel 'ze' anders nog eens. ;)
Haha ja, heb ze 3 keer gebeld, maar kreeg helaas steeds dezelfde medewerker. Iemand waarvan het klonk alsof hij in zijn bed lag en die niet echt de intentie toonde om te helpen en zelfs gewoon ophing toen ik vroeg of ik misschien een second opinion van iemand anders mocht hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Steven030 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:24:
Haha ja, heb ze 3 keer gebeld, maar kreeg helaas steeds dezelfde medewerker. Iemand waarvan het klonk alsof hij in zijn bed lag en die niet echt de intentie toonde om te helpen en zelfs gewoon ophing toen ik vroeg of ik misschien een second opinion van iemand anders mocht hebben
Dan kan het wel eens een 'ja' zijn, op mijn vraag of dat de gehele klantenservice is. :+

Maffe reactie. Je kan wellicht LG ook aanschrijven op een andere manier, of ze anders via social media lastig vallen. Worst case, schrijf een aangetekende brief. Het zal je verbazen hoe ver je daar soms mee komt. Worst case, stem met je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
The Zep Man schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:29:
[...]
Dan kan het wel eens een 'ja' zijn, op mijn vraag of dat de gehele klantenservice is. :+

Maffe reactie. Je kan wellicht LG ook aanschrijven op een andere manier, of ze anders via social media lastig vallen. Worst case, schrijf een aangetekende brief. Het zal je verbazen hoe ver je daar soms mee komt. Worst case, stem met je portemonnee.
Goeie, ik heb aanvullend een normaal bericht gestuurd en een bericht gestuurd via whatsapp. Helaas hebben ze volgens mij geen Nederlandse tak op Twitter en wordt dit model niet in de UK verkocht. Maar mocht dit niks opleveren is je suggestie van een aangetekende brief ook een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
Steven030 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:17:
LG heeft wel een slechte klantenservice zeg. Ik heb ze net even gebeld of ze bekend waren met het probleem van het plotseling switchen van Soundbar naar TV geluid met de G1 en DSP11RA combinatie. Ik kreeg te horen dat ze niet bekend zijn met het probleem, dat het nooit gefixt gaat of kan worden middels een update en dat ik het product beter kon retourneren en een ander moest kopen
Hey, ik zeg maar eens geks maar stel nou dat het inderdaad een bij hen niet bekend probleem is? Dat jij er last van hebt is vervelend en als je goed zoekt op De Internet zal er vast wel een lotgenoot zijn, maar dan kan het toch nog zo zijn dat zij er (nog) niet mee bekend zijn?

Ik zie dat je ook maar even een brief naar het management hebt gestuurd dus het komt een beetje over alsof jij van mening bent dat men jouw probleem maar even prioriteit moeten geven en dit moeten gaan uitzoeken. Kan het mis hebben hoor, en je kan net een medewerker treffen die inderdaad even wat minder lekker uit zijn/haar bed is opgestaan maar dan nog zijn er twee kanten aan een verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Wren schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Hey, ik zeg maar eens geks maar stel nou dat het inderdaad een bij hen niet bekend probleem is? Dat jij er last van hebt is vervelend en als je goed zoekt op De Internet zal er vast wel een lotgenoot zijn, maar dan kan het toch nog zo zijn dat zij er (nog) niet mee bekend zijn?

Ik zie dat je ook maar even een brief naar het management hebt gestuurd dus het komt een beetje over alsof jij van mening bent dat men jouw probleem maar even prioriteit moeten geven en dit moeten gaan uitzoeken. Kan het mis hebben hoor, en je kan net een medewerker treffen die inderdaad even wat minder lekker uit zijn/haar bed is opgestaan maar dan nog zijn er twee kanten aan een verhaal...
Dat kan, en excuus als het zo overkomt maar ik heb geen kwaad woord tegen die meneer gezegd en ook niet over hem in die mail aan het management. Ik wil alleen dat ze op de hoogte zijn van het probleem zodat ze er wellicht wat aan kunnen doen. En de reden dat ik het hier deel is niet het afgeven op de klantenservice, maar het delen van de informatie die de klantenservice geeft: dat dit probleem in de toekomst nooit gefixt kan worden middels een update. Verkeerd verwoord in mijn voorgaande berichten allicht.

Maar back on topic: Zijn er hier mensen die een LG C1/G1 + DSP11RA combinatie hebben die er geen problemen mee ervaren?
Dan kan ik allicht nog proberen te ruilen.

[ Voor 6% gewijzigd door Steven030 op 03-08-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Steven030 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Dat kan, en excuus als het zo overkomt maar ik heb geen kwaad woord tegen die meneer gezegd en ook niet over hem in die mail aan het management. Ik wil alleen dat ze op de hoogte zijn van het probleem zodat ze er wellicht wat aan kunnen doen. En de reden dat ik het hier deel is niet het afgeven op de klantenservice, maar het delen van de informatie die de klantenservice geeft: dat dit probleem in de toekomst nooit gefixt kan worden middels een update. Verkeerd verwoord in mijn voorgaande berichten allicht.

Maar back on topic: zijn er hier mensen die een LG G1 + DSP11RA combinatie hebben die er geen problemen mee ervaren?
Dan kan ik allicht nog proberen te ruilen. Anders moet ik maar mijn verlies nemen en het advies van de klantenservice volgen om met een ander merk Soundbar in zee te gaan. Heeft iemand dan nog tips voor een vergelijkbaar model? :)
Ik begrijp je wel hoor, soms heb je ze er tussen zitten :)
Wat mij wel vreemd lijkt is dat ze zouden hebben gezegd dat dit niet opgelost kan worden. Een TV en soundbar (combinatie) welke allebei van LG zijn moeten, mits op de juiste manier aangesloten, altijd goed met elkaar kunnen werken. Juist als het twee verschillende merken zijn kan men het niet garanderen ivm BT en handshake protocollen etc. Een advies maar een ander merk te nemen is daarom niet relevant. Als jij het op een goede manier hebt aangesloten (ik kan me even niet herinneren of je dit ook hebt vermeld, via optical, hdmi, BT enz?) en het zou niet werken en bepaalde zaken zoals bijvoorbeeld interferentie (in het draadloze) geval dan moet de 2e lijn er gewoon naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:58
synx6 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:32:
Heeft iemand hier al ervaring met de b1 2021 modellen? Ik vind de nits teleurstellend. Overdag is er bijna niet te kijken naar hdr of dv content. Normale ruimte, geen direct zonlicht.

Ik vergelijk met een c7. Die geeft echt een beter plaatje.
Ik heb de 55A1, maar die hangt in de slaapkamer. Helderheid kan ik weinig over zeggen omdat hij in het donker hangt. Alhoewel ik de kleuren beter vind dan op mijn 65GX beneden.

Maar als je met DV of HDR al niet eens kunt kijken, wat zie je dan bij SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
synx6 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:32:
Heeft iemand hier al ervaring met de b1 2021 modellen? Ik vind de nits teleurstellend. Overdag is er bijna niet te kijken naar hdr of dv content. Normale ruimte, geen direct zonlicht.

Ik vergelijk met een c7. Die geeft echt een beter plaatje.
Eco mode uitgeschakeld?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Wren schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

Ik begrijp je wel hoor, soms heb je ze er tussen zitten :)
Wat mij wel vreemd lijkt is dat ze zouden hebben gezegd dat dit niet opgelost kan worden. Een TV en soundbar (combinatie) welke allebei van LG zijn moeten, mits op de juiste manier aangesloten, altijd goed met elkaar kunnen werken. Juist als het twee verschillende merken zijn kan men het niet garanderen ivm BT en handshake protocollen etc. Een advies maar een ander merk te nemen is daarom niet relevant. Als jij het op een goede manier hebt aangesloten (ik kan me even niet herinneren of je dit ook hebt vermeld, via optical, hdmi, BT enz?) en het zou niet werken en bepaalde zaken zoals bijvoorbeeld interferentie (in het draadloze) geval dan moet de 2e lijn er gewoon naar kijken.
Ja, dat zou ik ook denken en dat is ook de reden dat ik een LG Soundbar wilde. Maar een ander merk bedoelde hij denk ik meer als ik een soortgelijke Soundbar wilde met rear speakers etc, omdat de DSP11RA al het topmodel is van LG. Misschien ga ik de Soundbar wel terugbrengen en dan voor het model van vorig jaar de DSN11RG, de specs daarvan lijken behalve AirPlay 2 vrijwel gelijk te zijn en deze is nog een stuk goedkoper ook. Hopelijk werkt hierbij alles dan wél top.

Heeft iemand hier misschien de combinatie C1/G1 + DSN11RG en werkt dit goed?

Ik heb hem aangesloten via HDMI eARC en heb verder eigenlijk alles wel geprobeerd: stroom eraf, verschillende HDMI kabels van zowel ultra high speed als high speed, fabrieksinstellingen, QuickStart uit, deep color aan/uit, SIMPLINK uit (maar dan werkt de Soundbar sowieso niet), automatische apparaatdetectie uit en andere WiFi.
Een andere Soundbar (DSP9YA en een HEOS HomeCinema) op dezelfde tv had deze problemen niet. Een andere tv met dezelfde Soundbar heb ik (nog) niet kunnen proberen

[ Voor 14% gewijzigd door Steven030 op 03-08-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:50
Rsport40 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Ik heb de 55A1, maar die hangt in de slaapkamer. Helderheid kan ik weinig over zeggen omdat hij in het donker hangt. Alhoewel ik de kleuren beter vind dan op mijn 65GX beneden.

Maar als je met DV of HDR al niet eens kunt kijken, wat zie je dan bij SD?
Sdr gaat wel. Dat is het gekke. Bijv stranger things s1e6. Het begin in de auto. De gezichten zijn heel mat. Gewoon via de eigen netflix app.

Ik heb alle AI dingen uit. Eco mode uit. Lampje op 100 contrast ook. Helderheid 50. Hdr tone mapping aan. Max helderheid op max helpt iets maar onvoldoende.

Mis ik ergens iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:50
Jup. Ik zal eens resetten naar fabriekswaardes.

Of de c7 is heel veel beter… maar dermate groot verschil kan ik me niet voorstellen.

Gamen in hdr enz gaat allemaal prima. Ook voldoende helderheid.

The nun in HDR is bijv niet te kijken. 0 detail in het donker en geen enkele definitie. Kent iemand materiaal op youtube dat enigszins met het oog vast te stellen is of het klopt met de verwachting?

[ Voor 22% gewijzigd door synx6 op 03-08-2021 15:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
HoppyF schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Nieuw paneel nodig dus.
CE repair en Servilux zijn service partners van LG en komen thuis repareren.
Jammer dat je TV stuk gegaan is maar hopelijk is het binnen een paar dagen opgelost.
Even terugkoppeling over de afhandeling. Super tevreden! Zondag 1-8 geconstateerd. Zelfde zondag een reparatie verzoek ingediend en gisteren gebeld door CE Repair. Zijn vandaag geweest (was zelf op het werk) en hebben een nieuw paneel geplaatst. Plastic zat er nog op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:00
The Zep Man schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:52:
[...]
Waarom niet? Je kan toch gewoon een HDMI audio extractor gebruiken, zoals deze?

[...]
Nu moet iemand wel bevestigen dat de TV het volume van ARC kan bepalen.
Ja, dat kan, mits zo'n extractor CEC ondersteunt, maar die doen dat alleen op analoog, dus dan kan ik m'n DAC niet gebruiken. Beetje omslachtig en dat komt de stabiliteit (DRM issues) en geluidskwaliteit niet ten goede.

Dan maar de cheapo 3,5mm gebruiken die ze onboard hebben; heb toch alleen stereo.

Kan iemand bevestigen dat het volume van de 3,5mm headphone-uitgang wel gewoon met de afstandsbediening te regelen is? Hier zegt iemand van niet, maar dat was in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 03-08-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PostalDude schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

Even terugkoppeling over de afhandeling. Super tevreden! Zondag 1-8 geconstateerd. Zelfde zondag een reparatie verzoek ingediend en gisteren gebeld door CE Repair. Zijn vandaag geweest (was zelf op het werk) en hebben een nieuw paneel geplaatst. Plastic zat er nog op!
Dat is inderdaad heel snel! :)
Daarmee is je probleem waarschijnlijk wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tch schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 01:35:
Nou, mijn LG CX heeft het zojuist begeven, heb hem sinds mei... Zat in het donker een film te kijken toen plots het scherm uit ging en het geluid naar standje 100 sprong (met allerlei krakende / distorted geluiden). Reageerde niet meer op de afstandsbediening dus moest stekker uit het stopcontact trekken, en nu reageert hij helemaal niet meer. Morgen leverancier maar bellen :'(
Al opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Leuk dat je er naar vraagt :)

Coolblue gaat het repareren, volgens de mail bij mij thuis. Zou binnen enkele werkdagen gecontacteerd worden door een monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tch schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

Leuk dat je er naar vraagt :)

Coolblue gaat het repareren, volgens de mail bij mij thuis. Zou binnen enkele werkdagen gecontacteerd worden door een monteur.
Mooi.
Was benieuwd omdat ik de reactie las van @PostalDude waar de TV al gerepareerd is.
Ondanks de vakantieperiode kan er blijkbaar snel ingepland worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:11
Oeroeg schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:14:
Is het mogelijk om bij LG via de afstandsbediening het geluidsniveau van SPDIF te regelen?

Ik heb namelijk geen afstandsbediening bij m'n geluidsinstallatie. Voorheen regelde ik het geluidsniveau via m'n externe decoder.
In de regel is het niet mogelijk om commando’s zoals volume of aan/uit via de optische kabel te versturen maar er is wel een uitzondering hierop: met twee LG apparaten en dan de optie Soundsync kan dat wel. Snap dat het voor jouw setup geen invloed zal hebben verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steven030
@BraxNL @heplam Voor de mensen die ook last hebben van het automatisch switchen tussen Soundbar en TV geluid met een G1 + DSP11RA combinatie. Probeer eens automatische apparaatdetectie uit te schakelen, dit kan bij Home en dan de drie puntjes rechts bovenin.

Als de problemen dan net als bij mij in mindere mate nog steeds aanwezig zijn. Probeer dan het volgende: verwijder alle HDMI aansluitingen en zet dan de TV terug naar de fabrieksinstellingen. Schakel dan de automatische apparaatdetectie en Quickstart uit (dit laatste weet ik niet of het nodig is). Sluit hierna alleen de Soundbar aan en test of de problemen verdwenen zijn. Hierna heb ik zelf eerst de PS5, toen de Mediabox Next en als laatst de XSX aangesloten met telkens een Netflix film ertussen. Vooralsnog heb ik geen problemen meer! Hopen dat het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 23:13
Oeroeg schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:14:
Is het mogelijk om bij LG via de afstandsbediening het geluidsniveau van SPDIF te regelen?

Ik heb namelijk geen afstandsbediening bij m'n geluidsinstallatie. Voorheen regelde ik het geluidsniveau via m'n externe decoder.
Net even getest, nee werkt niet. De LG afstandsbediening pretendeert ook als universele AB te kunnen werken dan zou je daarmee misschien je geluidsinstallatie kunnen bedienen.
Mijn ervaring daarmee is echter bar slecht die functie werkte gewoon niet het enige dat die LG afstandsdbediening voor elkaar kreeg was de decoder aanzetten, meer niet, maar misschien heb jij meer geluk.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Schaapje_BlaaT schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Net even getest, nee werkt niet. De LG afstandsbediening pretendeert ook als universele AB te kunnen werken dan zou je daarmee misschien je geluidsinstallatie kunnen bedienen.
Mijn ervaring daarmee is echter bar slecht die functie werkte gewoon niet het enige dat die LG afstandsdbediening voor elkaar kreeg was de decoder aanzetten, meer niet, maar misschien heb jij meer geluk.
Werkt het ook niet als je Soundsync aanzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:41

[ Voor 101% gewijzigd door Paprika op 07-08-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeioso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-08 21:46
Goedeavond,

Helaas ben ik er vandaag weer achter gekomen dat mijn G1RLA weer niet verbonden is met wifi.
Laatst had ik dit ook al en toen ik hem terug deed zetten naar fabrieksinstellingen (dit was de laatste oplossing) deed hij het wel. Nu dus weer het probleem, is dit op te lossen want het is zeer vervelend of moet ik contact op nemen met de leverancier? Als ik probeer te koppelen geeft hij aan dat het wachtwoord verkeerd terwijl dit niet het geval is want deze is niet veranderd.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geprobeerd om de LG service locatie te veranderen van Auto in Nederland?

YouTube: How to fix LG smart tv Wi-Fi connection issues / press like

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 23:13
Steven030 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Werkt het ook niet als je Soundsync aanzet?
Niet bij mij, maar ik denk dat die functie ook alleen werkt met apparaten die dat ondersteunen (zoals LG soundbars)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 14:22
FixTies schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:40:
[...]
Oplossing gevonden! Ik was in de veronderstelling dat de signalen via de LG TV lopen. Daarom had ik de ATV netjes weggewerkt achter een klep..het is juist de ATV die de signalen oppakt van de LG remote via IR..niet andersom dus :-) lesson learned.
Bovenstaande ontdekking blijkt specifiek van toepassing te zijn op de AppleTV HD (2015). Zojuist ge-upgrade naar de laatste versie (Apple TV 4K HDR). Daar werkt het wel en bedien je de Apple TV en de NAD versterker achter een klep met de LG remote via HDMI-CEC (Simplink) middels de C1.

:*)

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Na een weekje de 65C1 in huis te hebben valt me iets negatief op en dat is de weergave 25fps video's in Youtube. Hierin is enorm veel stutter te zien en soms lijken de beelden wel in slow motion te gaan. Video's in 30, 50 of 60 fps spelen eigenlijk zonder problemen. Dit is extra vervelend omdat ik ontzettend veel Youtube kijk (bijna alleen maar) en het de hele ervaring verpest, omdat de meeste video's in 25fps zijn. Is dit nou dat veelbesproken probleem waarbij de OLED techniek eigenlijk 'te goed' is en dus stutter laat zien?

Als ik "statistieken voor nerds" inschakel zie ik ook dat er soms wat frames droppen. Ligt dit soms aan de verbinding of is echt de tv zelf? Video's in 4K 60 fps HDR spelen overigens feilloos en zien erg ontzettend mooi en soepel uit, dus aan de verbinding kán het eigenlijk niet liggen lijkt mij.

Ik heb veel zitten stoeien met de motion opties, maar ik krijg het nooit helemaal goed.

Voor het afspelen van Youtube gebruik ik trouwens een Beelink GT KIng Androidbox, niet de app op de tv zelf. Ik zal die vanavond trouwens ook eens testen als ik weer thuis ben.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@JunkO Dat klinkt alsof de refreshrate die je Androidbox uitstuurt niet overeenkomt met de af te spelen content.

[ Voor 5% gewijzigd door Millert op 05-08-2021 16:13 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Millert schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:09:
@JunkO Dat klinkt alsof de refreshrate die je Androidbox uitstuurt niet overeenkomt met de af te spelen content.
Daar was ik al een beetje bang voor, deze box ondersteunt geen auto frame rate switching namelijk. ;(
Zoals gezegd zal ik het nog even testen met de ingebouwde app van de tv, als die het wél soepel afspeelt dan weet ik het zeker.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
JunkO schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Daar was ik al een beetje bang voor, deze box ondersteunt geen auto frame rate switching namelijk. ;(
Zoals gezegd zal ik het nog even testen met de ingebouwde app van de tv, als die het wél soepel afspeelt dan weet ik het zeker.
Ik heb dezelfde tv en gebruik de app van LG webOS zelf, en ik kijk ook best veel Youtube, echter ken ik dit probleem niet terug. Ik vermoed dat er iets is met je mediaspeler, dus ik zou het in die richting zoeken.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:32
Sinds afgelopen weekend een LG oled c1 55 en ik heb al wat zitten pielen met instellingen. Nu lijkt alleen de optical out niet te werken. Uitgang van de tv lijkt wat af te wijken van wat ik normaal op apparaten tegenkom. De kabel gaat er niet lekker in en er komt geen signaal / rood licht uit de kabel. De versterker herkend ook geen signaal. Heb ik een andere kabel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Steven030 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:01:
@BraxNL @heplam Voor de mensen die ook last hebben van het automatisch switchen tussen Soundbar en TV geluid met een G1 + DSP11RA combinatie. Probeer eens automatische apparaatdetectie uit te schakelen, dit kan bij Home en dan de drie puntjes rechts bovenin.

Als de problemen dan net als bij mij in mindere mate nog steeds aanwezig zijn. Probeer dan het volgende: verwijder alle HDMI aansluitingen en zet dan de TV terug naar de fabrieksinstellingen. Schakel dan de automatische apparaatdetectie en Quickstart uit (dit laatste weet ik niet of het nodig is). Sluit hierna alleen de Soundbar aan en test of de problemen verdwenen zijn. Hierna heb ik zelf eerst de PS5, toen de Mediabox Next en als laatst de XSX aangesloten met telkens een Netflix film ertussen. Vooralsnog heb ik geen problemen meer! Hopen dat het zo blijft :)
Helaas te vroeg gejuicht, de problemen zijn er nog steeds/weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:00
Steven030 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:27:
Ik heb het volgende probleem. De tv schakelt af en toe plotseling van Soundbar naar interne speakers, heel irritant als je midden in een film zit. Herkent iemand dit probleem?
Ik had dat gisteren uit het niets ook steeds met mijn G1 i.c.m. Sonos Arc. Na een keer de HDMI kabel uit en weer in de Arc te doen lijkt het probleem opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 16:12
Wat is het voordeel van HDMI ARC tegenover een 'dommere' SPDIF kabel? Als ik terug ben van vakantie staat de LG C1 op de wensenlijst, heb al een Harmon Kardon soundbar. Maar de implementatie nu icm een Sony tv met HDMI ARC lijkt niet altijd even lekker te werken.

Kan iemand hier wat licht op schijnen? Dan weet ik of ik nog een kabeltje extra moet kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Optisch is beperkt in 5.1 en diverse protocollen komen niet door. Is vast een lijstje van te vinden.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:30
JunkO schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:53:
Na een weekje de 65C1 in huis te hebben valt me iets negatief op en dat is de weergave 25fps video's in Youtube. Hierin is enorm veel stutter te zien en soms lijken de beelden wel in slow motion te gaan. Video's in 30, 50 of 60 fps spelen eigenlijk zonder problemen. Dit is extra vervelend omdat ik ontzettend veel Youtube kijk (bijna alleen maar) en het de hele ervaring verpest, omdat de meeste video's in 25fps zijn. Is dit nou dat veelbesproken probleem waarbij de OLED techniek eigenlijk 'te goed' is en dus stutter laat zien?

Als ik "statistieken voor nerds" inschakel zie ik ook dat er soms wat frames droppen. Ligt dit soms aan de verbinding of is echt de tv zelf? Video's in 4K 60 fps HDR spelen overigens feilloos en zien erg ontzettend mooi en soepel uit, dus aan de verbinding kán het eigenlijk niet liggen lijkt mij.

Ik heb veel zitten stoeien met de motion opties, maar ik krijg het nooit helemaal goed.

Voor het afspelen van Youtube gebruik ik trouwens een Beelink GT KIng Androidbox, niet de app op de tv zelf. Ik zal die vanavond trouwens ook eens testen als ik weer thuis ben.
Ik ervaar dit ook via de app op de LG zelf (C9 model). Sommige fimpjes stotteren als een gek. Ik zal die 'statistieken voor nerds' dan ook een openen, kijk of er dan sprake is van een specifieke fps.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
amst3l schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:30:
Wat is het voordeel van HDMI ARC tegenover een 'dommere' SPDIF kabel? Als ik terug ben van vakantie staat de LG C1 op de wensenlijst, heb al een Harmon Kardon soundbar. Maar de implementatie nu icm een Sony tv met HDMI ARC lijkt niet altijd even lekker te werken.

Kan iemand hier wat licht op schijnen? Dan weet ik of ik nog een kabeltje extra moet kopen ;)
Had hiervoor ook vaak issues met ARC, met een Sony Android TV en Denon versterker. Nieuwe versterker en de LG C9 nog geen enkel issue gehad, werkt perfect. Denk/hoop dat ie standaard eARC gebruikt. Dat maakt gebruik van de ethernetkanalen in de HDMI-standaard i.p.v. eigen protocol. Hierdoor is het een stuk stabieler geworden (en met meer bandbreedte). Afstandbediening van de versterker nooit meer gebruikt, terwijl ie in afgesloten kast onder de TV staat. Alles werkt gewoon via de afstandbediening (CEC): automatisch aan/uit, volume wijzigen, passthrough van alle soorten codecs (verder niets nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
rikadoo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Ik heb dezelfde tv en gebruik de app van LG webOS zelf, en ik kijk ook best veel Youtube, echter ken ik dit probleem niet terug. Ik vermoed dat er iets is met je mediaspeler, dus ik zou het in die richting zoeken.
Ik heb het gisteren getest met de Youtube app van de tv zelf en het gestotter komt nagenoeg niet voor, het ligt dus echt aan de Android box. Helaas vind ik Youtube met ads onbruikbaar (gebruik daarom Youtube Vanced op de box) dus dan moet ik maar zoeken naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
JunkO schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Ik heb het gisteren getest met de Youtube app van de tv zelf en het gestotter komt nagenoeg niet voor, het ligt dus echt aan de Android box. Helaas vind ik Youtube met ads onbruikbaar (gebruik daarom Youtube Vanced op de box) dus dan moet ik maar zoeken naar een andere oplossing.
Mooi dat dat opgelost is, maar je gebruikt Youtube Vanced app, dus niet de originele Youtube app. Zou hier het probleem wellicht nog kunnen liggen? Je zou de originele app op de box nog eens kunnen proberen?

Anyway, we dwalen af ;)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Laatst online: 21-04-2024
HoppyF schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Ok.
Niet in de buurt dus van versie 03.90.71 die @tovenaar1988 geïnstalleerd heeft gekregen.
Die stap is ook onlogisch groot.
Meestal gaat de firmware in kleine stappen omhoog.
Eindelijk is er een reactie van de technische dienst na mijn contact op 19/7 met de helpdesk van lg over mijn firmware versie. Er is destijds afgesproken dat de technische dienst telefonisch contact zou opnemen, ondanks meerdere keren telefonisch contact is dit is nooit gebeurd. Vandaag eindelijk een mail gekregen van de td:

Met betrekking tot de software update versie met nummer 03.90.71 op uw OLED65CX6LA televisie vragen wij uw aandacht voor het volgende.

Deze software update betreft een extra update welke verband houdt met de aansluiting van het OLED panel in het toestel. Deze software-update is verder niet van invloed op instellingen of andere producteigenschappen van de televisie.

Er zullen nieuwe software updates uitgebracht gaan worden voor uw televisie. In verband hiermee kunt u uiteraard uw televisie of automatisch, of handmatig, op software updates blijven controleren.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Erik
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux

Nu vraag ik mij af wat jullie denken van deze reactie?
Ik vraag mij af waarom mijn OLED paneel zo speciaal zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 16:12
The__Virus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Had hiervoor ook vaak issues met ARC, met een Sony Android TV en Denon versterker. Nieuwe versterker en de LG C9 nog geen enkel issue gehad, werkt perfect. Denk/hoop dat ie standaard eARC gebruikt. Dat maakt gebruik van de ethernetkanalen in de HDMI-standaard i.p.v. eigen protocol. Hierdoor is het een stuk stabieler geworden (en met meer bandbreedte). Afstandbediening van de versterker nooit meer gebruikt, terwijl ie in afgesloten kast onder de TV staat. Alles werkt gewoon via de afstandbediening (CEC): automatisch aan/uit, volume wijzigen, passthrough van alle soorten codecs (verder niets nodig).
Mijn probleem is dat de TV vaak nog een signaal uitzend ook al staat de TV uit. Waardoor de soundbar dus denkt dat 'ie moet doen. Met als gevolg dat mijn soundbar en speakers de hele nacht aanstaan :+

Of de input niet goed wordt overgenomen, ook zo fijn...

[ Voor 3% gewijzigd door amst3l op 06-08-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
amst3l schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

Mijn probleem is dat de TV vaak nog een signaal uitzend ook al staat de TV uit. Waardoor de soundbar dus denkt dat 'ie moet doen. Met als gevolg dat mijn soundbar en speakers de hele nacht aanstaan :+

Of de input niet goed wordt overgenomen, ook zo fijn...
Datzelfde heb ik dus ook gehad met de Sony TV en oude Denon versterker (die inmiddels dienstdoen als 'tweede TV + versterker' in andere kamer, met SPDIF ;)). Maar dit probleem dus geen enkele keer gehad met de C9. Juist (denk ik) omdat het nu via andere techniek gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
JunkO schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

En SmartTube ipv Vanced?
Of Youtube via Kodi? Kodi kan wel refreshrate instellen
rikadoo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Tegenwoordig lijkt het meer op reclame kijken met content tussen door..
Kijk daarom steeds vaker via Shield (android box), deze heeft ook functie om refreshrate te regelen in beta.
Maar er is ook een app. alleen voor shield volgens mij.
https://play.google.com/s...y.refreshrate&hl=nl&gl=US

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Is er een software update offline gehaald? Ik had een aantal dagen geleden een melding van een nieuwe update voor mijn G1. Echter wilde ik nu wat dingen nazoeken over de update en zegt hij dat er geen updates beschikbaar zijn. Software staat nu op 03.15.27

De software update welke ik gepusht kreeg was 03.15.36

Ik update nooit automatisch om eventuele downgrades van het product tegen te gaan. Is er nieuws dat bovenstaande update weer weg gehaald is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tovenaar1988 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:40:
[...]

Eindelijk is er een reactie van de technische dienst na mijn contact op 19/7 met de helpdesk van lg over mijn firmware versie. Er is destijds afgesproken dat de technische dienst telefonisch contact zou opnemen, ondanks meerdere keren telefonisch contact is dit is nooit gebeurd. Vandaag eindelijk een mail gekregen van de td:

Met betrekking tot de software update versie met nummer 03.90.71 op uw OLED65CX6LA televisie vragen wij uw aandacht voor het volgende.

Deze software update betreft een extra update welke verband houdt met de aansluiting van het OLED panel in het toestel. Deze software-update is verder niet van invloed op instellingen of andere producteigenschappen van de televisie.

Er zullen nieuwe software updates uitgebracht gaan worden voor uw televisie. In verband hiermee kunt u uiteraard uw televisie of automatisch, of handmatig, op software updates blijven controleren.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Erik
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux

Nu vraag ik mij af wat jullie denken van deze reactie?
Ik vraag mij af waarom mijn OLED paneel zo speciaal zou moeten zijn...
Dit is het wel het meest vreemde antwoord wat ik ooit van LG gezien heb!
Ik durf wel te beweren dat er geen Tweaker hier met een CX is die dezelfde firmware versie al jij hebt ook heeft.
Een erg onwaarschijnlijk verhaal ook dat je updates gaat krijgen.
Welke dan? Het versie nummer moet dan boven 03.90.71 komen te liggen.

Mijn conclusie?
Je TV staat in engineering mode (ook al heb jij dit niet gedaan).
Als ik jou was zou ik contact opnemen met de verkoper en vragen om een oplossing.
Bv omruilen voor een andere CX.
Je TV werkt nu wel maar in de toekomst krijg je dus mogelijk niet de gewenste upgrades met bug fixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
r0p schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:39:
Is er een software update offline gehaald? Ik had een aantal dagen geleden een melding van een nieuwe update voor mijn G1. Echter wilde ik nu wat dingen nazoeken over de update en zegt hij dat er geen updates beschikbaar zijn. Software staat nu op 03.15.27

De software update welke ik gepusht kreeg was 03.15.36

Ik update nooit automatisch om eventuele downgrades van het product tegen te gaan. Is er nieuws dat bovenstaande update weer weg gehaald is?
Zoals al vaker besproken komt dit door de manier van in batches updaten van LG, klik je nee dan sluit je weer achteraan (in de regio) en moet je wachten tot een volgende of laatste batch van de regio. Je kunt ook manueel updaten (via de website, maar helaas staat hij hier ook vaak pas laat op de nl website dus moet je alsnog wachten als je bij eerste batches zit. Of van een ander land downloaden als je van risico houdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andries98 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

Zoals al vaker besproken komt dit door de manier van in batches updaten van LG, klik je nee dan sluit je weer achteraan (in de regio) en moet je wachten tot een volgende of laatste batch van de regio. Je kunt ook manueel updaten (via de website, maar helaas staat hij hier ook vaak pas laat op de nl website dus moet je alsnog wachten als je bij eerste batches zit. Of van een ander land downloaden als je van risico houdt)
Van een ander land downloaden is geen risico als de versie van de firmware klopt en de beschrijving ook aangeeft dat de firmware voor jouw model geschikt is. Bv OLED55CX6LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
OLED C9

Ik was net Army of the Dead aan het kijken op Netflix en redelijk richting het eind waren er een paar scènes dat mij ineens twee witte puntjes opviel in het scherm. Het was bij een blauwe achtergrond en ineens weer helemaal weg bij de volgende scene waar dat vlak van het scherm een andere kleur had.

Ik heb ooit eens met een Youtube video gehad en ik besloot dezelfde video eens te bekijken op de tablet, daar zag ik het ook. Echter nu niet. Niets te zien op de Galaxy Tab. Heb ik nu te maken met dead of stuck pixels? Zoiets is namelijk niet altijd te zien, of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
devilsnight schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:21:
OLED C9

Ik was net Army of the Dead aan het kijken op Netflix en redelijk richting het eind waren er een paar scènes dat mij ineens twee witte puntjes opviel in het scherm. Het was bij een blauwe achtergrond en ineens weer helemaal weg bij de volgende scene waar dat vlak van het scherm een andere kleur had.

Ik heb ooit eens met een Youtube video gehad en ik besloot dezelfde video eens te bekijken op de tablet, daar zag ik het ook. Echter nu niet. Niets te zien op de Galaxy Tab. Heb ik nu te maken met dead of stuck pixels? Zoiets is namelijk niet altijd te zien, of wel?
https://screenrant.com/ar...reen-tv-problems-netflix/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Wauw, hahahaha, phew!!! Ben ik even blij zeg. Ik was net namelijk weer aan het dubbel checken en het viel me op hoe het de ene keer zichtbaar was op een zwart vlak en andere keer op een zwart vlak totaal niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 11:18
Wat is nou het verschil tussen het Benelux model en het Europees model van de LG C1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Mick3112 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:35:
Wat is nou het verschil tussen het Benelux model en het Europees model van de LG C1?
Er is,normaliter, geen europees model. Wel modellen die bedoeld zijn voor bepaalde markten zoals bepaalde balkan landen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Wren schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Er is,normaliter, geen europees model. Wel modellen die bedoeld zijn voor bepaalde markten zoals bepaalde balkan landen of dus de benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Bij Bol maken ze wel het onderscheid zie ik https://www.bol.com/nl/nl...VF-g_0_1_3.4.ProductImage

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij Bol begrijpen ze er niets van.
Ze laten bij derde partijen verkopers ook rustig grijze import toe en doen er zelf ook aan mee!
TV Online, El Vidas, TV Reus, Plasmavisie enz. zijn zulke partijen.
Echter officiële LG dealers verkopen ook via Bol.
Blijkbaar mag dit allemaal in ons tolerante landje.

Maar het model OLED48C11LB is geen Benelux model, ook geen Europees model.
Het is een Oost Europees model.
Nu kun je zeggen Oost Europese landen is ook Europa en de Benelux is ook een onderdeel van Europa.
Dat klopt maar daarmee zijn de Benelux modellen nog niet gelijk aan de rest.
Wat is het probleem nu?
Garantie.
Je krijgt garantie bij de verkoper.
Is dit een grijze importeur dan mag je het daarmee uitzoeken.
Kan goed gaan maar ook niet.
LG Benelux heeft geen verplichtingen maar uit coulance zouden ze wat kunnen doen.
Bij officiële LG dealers is er geen probleem, gaat de verkoper failliet dan kan LG Benelux uit coulance toch bijspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
HoppyF schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Bij Bol begrijpen ze er niets van.
Ze laten bij derde partijen verkopers ook rustig grijze import toe en doen er zelf ook aan mee!
TV Online, El Vidas, TV Reus, Plasmavisie enz. zijn zulke partijen.
Echter officiële LG dealers verkopen ook via Bol.
Blijkbaar mag dit allemaal in ons tolerante landje.

Maar het model OLED48C11LB is geen Benelux model, ook geen Europees model.
Het is een Oost Europees model.
Nu kun je zeggen Oost Europese landen is ook Europa en de Benelux is ook een onderdeel van Europa.
Dat klopt maar daarmee zijn de Benelux modellen nog niet gelijk aan de rest.
Wat is het probleem nu?
Garantie.
Je krijgt garantie bij de verkoper.
Is dit een grijze importeur dan mag je het daarmee uitzoeken.
Kan goed gaan maar ook niet.
LG Benelux heeft geen verplichtingen maar uit coulance zouden ze wat kunnen doen.
Bij officiële LG dealers is er geen probleem, gaat de verkoper failliet dan kan LG Benelux uit coulance toch bijspringen.
Om een kleine toevoeging aan dit verhaal te doen: het probleem met garantie is niet een kwestie van niet willen repareren (er is immers de Europese wetgeving) maar een kwestie van niet kunnen repareren. Een televisie uit een regio buiten de Benelux kan namelijk letterlijk uit andere interne onderdelen bestaan en als defecte onderdelen verschillen en de reparatie dienst heeft deze niet in hun Benelux voorraad zitten, dan kan daarmee de reparatie niet uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Chicane schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:49:
Om een kleine toevoeging aan dit verhaal te doen: het probleem met garantie is niet een kwestie van niet willen repareren (er is immers de Europese wetgeving) maar een kwestie van niet kunnen repareren.
Hoe is dit het probleem van de koper?

Als repareren niet kan, dan kan een alternatief equivalent product aangeboden worden.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 07-08-2021 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicane
The Zep Man schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:28:
[...]
Hoe is dit het probleem van de koper?

Als repareren niet kan, dan kan een alternatief equivalent product aangeboden worden.
Je moet het zo zien: LG verkoopt niet aan een consument, ze verkopen aan hun distributeur. De winkel is degene die aan de consument verkoopt. LG repareert onder garantie voor de dealers die via het Benelux distributie kanaal de tv verkocht hebben.

Je garantie aanspraak verloopt via de winkel en als je dan een niet Benelux tv hebt gekocht dan is het de winkel die je een grijze import heeft verkocht degene die je een alternatief product moeten gaan aanbieden.

Als consument heb je dus ook zeker wel recht op een oplossing, alleen die oplossing moet de winkel je bieden, niet LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chicane schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:49:
[...]

Om een kleine toevoeging aan dit verhaal te doen: het probleem met garantie is niet een kwestie van niet willen repareren (er is immers de Europese wetgeving) maar een kwestie van niet kunnen repareren. Een televisie uit een regio buiten de Benelux kan namelijk letterlijk uit andere interne onderdelen bestaan en als defecte onderdelen verschillen en de reparatie dienst heeft deze niet in hun Benelux voorraad zitten, dan kan daarmee de reparatie niet uitgevoerd worden.
Dat klopt ook wel.
Het is voor LG Benelux niet te doen om de vele niet-Benelux modellen te gaan ondersteunen.
LG en service partners CE repair en Servilux hebben zo’n grote voorraad ook niet met onderdelen.
Daarbij is LG Benelux importeur voor onze regio en levert aan haar dealers.
Grijze importeurs kopen buiten de importeur om.
Als verkoper zijn ze verantwoordelijk voor reparaties en moeten ze maar zien hoe ze aan de juiste onderdelen komen.

(ik was gelijk met je laatste reactie aan het typen…. je reactie is juist)

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 07-08-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Chicane schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:40:
Je garantie aanspraak verloopt via de winkel en als je dan een niet Benelux tv hebt gekocht dan is het de winkel die je een grijze import heeft verkocht degene die je een alternatief product moeten gaan aanbieden.

Als consument heb je dus ook zeker wel recht op een oplossing, alleen die oplossing moet de winkel je bieden, niet LG.
Precies. Dus geen probleem van de consument. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Het probleem komt er eventueel als de betreffende grijze import winkel niet meer bestaat. Dan kan je als backup niet aankloppen bij LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

The Zep Man schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:40:
[...]
Precies. Dus geen probleem van de consument. ;)
Behalve dat elk probleem de consument 10x zoveel tijd en moeite zal/kan kosten.
De grijze import bedrijven krijgen ook geen coulance/compensatie vanuit LG bij problemen namelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

YakuzA schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:08:
[...]

Behalve dat elk probleem de consument 10x zoveel tijd en moeite zal/kan kosten.
De moeite is simpel: RMA en wachten. Verder een goed dossier hebben. En net als voor alles, een rechtsbijstandsverzekering voor als winkels lastiger zijn als dat ze zouden moeten zijn.
De grijze import bedrijven krijgen ook geen coulance/compensatie vanuit LG bij problemen namelijk.
Niet interessant voor de consument. Het gaat om de winkel, niet zozeer de importeur (die twee verschillende partijen kunnen zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:16:
[...]
De moeite is simpel: RMA en wachten. Verder een goed dossier hebben. En net als voor alles, een rechtsbijstandsverzekering voor als winkels lastiger zijn als dat ze zouden moeten zijn.

[...]
Niet interessant voor de consument. Het gaat om de winkel, niet zozeer de importeur (die twee verschillende partijen kunnen zijn).
Het lijkt wel of de boodschap niet bij je overkomt.
Zie je nu nog niet in dat grijze import (op het gebied van OLED TV’s) helemaal niets toevoegt?

Je bent geen euro goedkoper uit en je kunt alleen maar problemen verwachten.
Kortom, niet doen.

Een rechtsbijstandsverzekering kost je alleen maar onnodig veel geld.
Zoek een officiële dealer die bij voorkeur aangesloten is bij een keurmerk of brancheorganisatie.
Bij problemen start je een geschil ipv een (dure!) rechtszaak.
Een geschil kost je hooguit een paar tientjes en dat geld krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
Meestal is het starten van een geschil al genoeg om tot een schikking te komen.
Start je een rechtszaak dan kost het veel meer geld maar ook tijd.
Niet handig om zolang met een defecte TV te blijven zitten.

Verkopers/winkels zijn verantwoordelijk voor de garantie afhandeling maar repareren vrijwel nooit zelf omdat ze de kennis en onderdelen niet hebben. Dat wordt uitbesteed aan derde partijen.
De derde partij legt de rekening bij jou neer of bij de verkoper/winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

HoppyF schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Het lijkt wel of de boodschap niet bij je overkomt.
Zie je nu nog niet in dat grijze import (op het gebied van OLED TV’s) helemaal niets toevoegt?

Je bent geen euro goedkoper uit en je kunt alleen maar problemen verwachten.
Want iedereen heeft problemen?

risico = kans * impact.

Als de kans klein is, dan kan het wel eens de moeite waard zijn om gebruik te maken van de vrijhandelszone.
Een rechtsbijstandsverzekering kost je alleen maar onnodig veel geld.
Totdat je hem een keer nodig hebt, en het zo hebt terugverdient.
Zoek een officiële dealer die bij voorkeur aangesloten is bij een keurmerk of brancheorganisatie.
Bij problemen start je een geschil ipv een (dure!) rechtszaak.
Je weet niet hoe een rechtsbijstandsverzekering werkt. Juist door zo'n verzekering komt het vaak niet tot een rechtszaak. Of de verzekering keert zelf uit (als het goedkoper is dan een rechtszaak), of de andere partij geeft in omdat zij weten dat je een verzekering hebt. Al komt het toch tot een rechtszaak, dan boeit het niet, want daarvoor heb je de verzekering. :+
Verkopers/winkels zijn verantwoordelijk voor de garantie afhandeling
Dat is voldoende. Hoe zij een garantiegeval oplossen is niet het probleem van de klant, als zij het maar oplossen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2021 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
[...]
Dat is voldoende. Hoe zij een garantiegeval oplossen is niet het probleem van de klant, als zij het maar oplossen.
[/quote]

Als die winkel failliet is gaan ze het niet meer voor je oplossen, maar dat punt had je even genegeerd lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wren schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:12:
Als die winkel failliet is gaan ze het niet meer voor je oplossen, maar dat punt had je even genegeerd lijkt.
Als, als, als... Dat punt heb ik niet genegeerd. Ik noemde 'risico'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
The Zep Man schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:24:
[...]
Als, als, als... Dat punt heb ik niet genegeerd. Ik noemde 'risico'.
Prima,als ik 1000+ aan een tv ga uitgeven wil ik graag wat iets minder risico, maar ieder zijn hobby natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat allemaal om de risk-reward ratio, iedereen schat dat anders in. De een capituleert bij een handvol euro's, de ander betaalt nog liever het dubbele voor de allerveiligste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:28:
Het gaat allemaal om de risk-reward ratio, iedereen schat dat anders in. De een capituleert bij een handvol euro's, de ander betaalt nog liever het dubbele voor de allerveiligste optie.
Niets is zonder enig risico waar je ook koopt.
Het gaat hier echter om de keuze wel of niet grijze import.
Het enige argument dat ik zou kunnen bedenken om vóór grijze import te kiezen is de prijs.
Laat dit nu toevallig geen punt zijn bij OLED’s omdat je makkelijk voor dezelfde prijs (of lager) bij een officiële dealer kunt kopen. Het prijstopic laat dit ook zien.

Wellicht is het anders als je een grijze import wasmachine koopt of een koffiezetapparaat maar daar hebben we het hier niet over.

Over rechtsbijstandverzekering wil ik het eigenlijk niet eens hebben.
Het zijn verzekeringsmaatschappijen en je weet wel wat zij niet willen en dat is geld uitgeven.
Procederen vermijden ze dus ze betalen jou liever €500 dan voor €600 te gaan procederen.
Je probleem wordt dus eerder afgekocht dan opgelost.
Er zullen vast en zeker uitzonderingen zijn als het niet om consumenten zaken gaat maar bv om arbeidsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Iemand enig idee hoe ik mijn geluidsprobleem kan oplossen. Deze week een CX gekocht (eindereeks met kortingen voor net onder de 1.000 euro een 48" kunnen kopen)
Ik heb mijn Edifier setje meegenomen naar de nieuwe tv. Mooi gekoppeld via optische kabel. Speelt mooi.
Maar bij het combineren van tv audio én boxen gaat het mis.

Optie 1 en probleem 1: ik gebruik de beiden en dan ervaar ik audiovertraging, via de instellingen kan je voor het verschil compenseren ( tussen 0-60). Maar ik zou ongeveer een -5 a -10 nodig hebben denk ik. Op 0 zit er net teveel verschil op om tevree me te kunnen nemen. Echter kan ik dan de afstandsbediening niet gebruiken om het volume te regelen.
Waarvoor dient de Bypass optie?

Optie 2 en probleem 2: ik gebruik enkel de edifier set. Werkt perfect, echter kan ik dan de afstandsbediening niet gebruiken om het volume te regelen. En het is natuurlijk ook zonde dat je een luxe optie mist.

Optie 3 en probleem 3: ik koppel via bluetooth. Werkt op zich perfect ( de audiovertraging is minimaal). Maar iedere keer na de tv uit te schakelen moet ik manueel de set terug gaan koppelen in de geluidsinstellingen. Ook vind ik het jammer bluetooth te moeten gebruiken wanneer optische kabel mogelijk is.

Is me een beetje op de zenuwen aan het werken momenteel 8)7
Een oplossing voor één situatie (bij voorkeur scenario 1) zou echt super zijn. :)
Ai audio heb ik al uitgezet, die leek behoorlijk wat vertraging op te leveren imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Joindry op 08-08-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

HoppyF schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:36:
Over rechtsbijstandverzekering wil ik het eigenlijk niet eens hebben.
Het zijn verzekeringsmaatschappijen en je weet wel wat zij niet willen en dat is geld uitgeven.
Procederen vermijden ze dus ze betalen jou liever €500 dan voor €600 te gaan procederen.
Je probleem wordt dus eerder afgekocht dan opgelost.
Dus een oplossing voor de consument, want die zijn probleem is alsnog opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2021 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Jackie Moon schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:13:
Zijn er mensen hier op het forum die de switch hebben gemaakt van beamer naar oled, dus 'beduidend' kleiner gaan kijken en daar geen spijt van hebben? Of juist wel?

Het gaat om benq W2700 4k beamer of LG 65 inch CX of C1.
Ik weet niet wat je inmiddels besloten hebt, maar ik zou het nooit doen. Zelf heb ik nu bijna 4 jaar een LG 65" OLED, en vorig jaar heb ik in een aparte ruimte een setup met 120" scherm gemaakt. Het idee was dat het vooral voor gaming en F1 kijken zou zijn, maar al snel keken we alle films en series daar in plaats van op de OLED. Sinds 2 maanden heb ik er ook een W2700 bij hangen. De beeldkwaliteit daarvan is zeker met 4K content geweldig, en zelfs de HDR tone mapping ziet er goed uit. Gisteren hebben we nog How To Train Your Dragon 3 zitten kijken op 4K met HDR, en ik kan me niet meer voorstellen dat ik dat op een zo veel kleiner beeld zou kijken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Exirion schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:35:
Ik weet niet wat je inmiddels besloten hebt, maar ik zou het nooit doen.
Ik ben ooit van 100" projectie naar 65" OLED gegaan, o.a. door een andere ruimte waar videoprojectie niet inpast. Doordat die ruimte kleiner is, staan de (comfortabele!) zitjes dichterbij het scherm. De effectieve grootte (kijkhoek) is daarmee ongeveer gelijk gebleven.

Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Voor goede videoprojectie met echt zwart moet je ruimte donker zijn. Met OLED is dat niet nodig, en kan je de TV ook gebruiken wanneer het relatief licht is. Hoewel ik de ruimte goed donker kan maken, maakt dit het gebruik wel flexibeler.

Dat is natuurlijk een afweging. Als je een grotere thuisbioscoop wil/kan maken, ga ervoor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Exirion schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Ik weet niet wat je inmiddels besloten hebt, maar ik zou het nooit doen. Zelf heb ik nu bijna 4 jaar een LG 65" OLED, en vorig jaar heb ik in een aparte ruimte een setup met 120" scherm gemaakt. Het idee was dat het vooral voor gaming en F1 kijken zou zijn, maar al snel keken we alle films en series daar in plaats van op de OLED. Sinds 2 maanden heb ik er ook een W2700 bij hangen. De beeldkwaliteit daarvan is zeker met 4K content geweldig, en zelfs de HDR tone mapping ziet er goed uit. Gisteren hebben we nog How To Train Your Dragon 3 zitten kijken op 4K met HDR, en ik kan me niet meer voorstellen dat ik dat op een zo veel kleiner beeld zou kijken :)
Bij mij is het andersom, ik heb een ruimte met een beamer én eronder een 65” OLED. Sinds de OLED eronder staat gaat de beamer eigenlijk nooit meer aan. Tenzij beide schermen nodig zijn, bijvoorbeeld als ik wil gamen en mijn vrouw TV wil kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo zie je maar hoe persoonlijk het is :) Ik ben met audio en video extreem picky, en het staat buiten kijf dat OLED de superieure displaytechniek is. Perfecte scherpte en perfect contrast. Toch vind ik immersiveness een heel zwaar wegende factor, en daar wint een 120" scherm met een goeie projector zoals de W2700 het. Daar komt bij dat 3D weergave op een DLP projector fantastisch is, met 120Hz refresh zonder enige crosstalk. Niet te vergelijken met 3D op een LCD TV. Helaas is de techniek in TV-land afgeschreven maar gelukkig is er nog genoeg content.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicane
Joindry schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:34:
Iemand enig idee hoe ik mijn geluidsprobleem kan oplossen. Deze week een CX gekocht (eindereeks met kortingen voor net onder de 1.000 euro een 48" kunnen kopen)
Ik heb mijn Edifier setje meegenomen naar de nieuwe tv. Mooi gekoppeld via optische kabel. Speelt mooi.
Maar bij het combineren van tv audio én boxen gaat het mis.

Optie 1 en probleem 1: ik gebruik de beiden en dan ervaar ik audiovertraging, via de instellingen kan je voor het verschil compenseren ( tussen 0-60). Maar ik zou ongeveer een -5 a -10 nodig hebben denk ik. Op 0 zit er net teveel verschil op om tevree me te kunnen nemen. Echter kan ik dan de afstandsbediening niet gebruiken om het volume te regelen.
Waarvoor dient de Bypass optie?

Optie 2 en probleem 2: ik gebruik enkel de edifier set. Werkt perfect, echter kan ik dan de afstandsbediening niet gebruiken om het volume te regelen. En het is natuurlijk ook zonde dat je een luxe optie mist.

Optie 3 en probleem 3: ik koppel via bluetooth. Werkt op zich perfect ( de audiovertraging is minimaal). Maar iedere keer na de tv uit te schakelen moet ik manueel de set terug gaan koppelen in de geluidsinstellingen. Ook vind ik het jammer bluetooth te moeten gebruiken wanneer optische kabel mogelijk is.

Is me een beetje op de zenuwen aan het werken momenteel 8)7
Een oplossing voor één situatie (bij voorkeur scenario 1) zou echt super zijn. :)
Ai audio heb ik al uitgezet, die leek behoorlijk wat vertraging op te leveren imho.
De bypass optie, even uit de losse pols vertaald vanuit hoe WebOS dit benoemt:

“Stuurt het geluid van een uitzending of externe apparaten door zonder enige audio vertraging. Het kan zijn dat het geluid nu voor zal lopen op het beeld omdat het de televisie tijd kan kosten de video te processen.”

Het probleem van de vertraging eruit krijgen gaat lastig zijn, aangezien je dus niet een negatieve waarde kan invoeren ter compensatie. Het beste dat je kan hopen is dat met bypass goed gaat, maar ik denk dat je die al zal hebben geprobeerd in je zoektocht.

Wat soms ook helpt is, als je tv via Ethernet is aangesloten, om WiFi uit te schakelen. Dat kan ook voor audio delay zorgen.

Al met al is dit een bekend probleem met LG televisies, waar geen echte fix voor bestaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb net een melding gekregen op mijn C7 over een fw-update naar 6.00.20. Kon er nog helemaal niks op vinden behalve de overduidelijke notes van LG zelf:

1. Improvement

1) Fixing minor bugs in software

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Heb al een poosje de LG CX. Heb een probleem bij 4k films/series met externe ondertitels en als er ook nog een interne ondertitel bij zit bij streaming. Het gaat wel goed als geen interne ondertitel bijzit. Ik gebruik hiervoor universal media server. Heb ook al andere geprobeerd, zoals Plex. Als ik de film/serie op usb zet gaat het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 20:07
the-body schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:11:
Ik heb net een melding gekregen op mijn C7 over een fw-update naar 6.00.20. Kon er nog helemaal niks op vinden behalve de overduidelijke notes van LG zelf:

1. Improvement

1) Fixing minor bugs in software
Enerzijds heb ik smakelijk moeten lachen om je verwoording. Maar tegelijkertijd is dit ook het punt waar ik mij steeds aan irriteer. Wat maakt het nou zo moeilijk om daar niet meer over te schetsen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nizzle33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-07 10:44
Goedemiddag,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ga binnenkort over naar mijn nieuwe woning en daarbij hoort natuurlijk ook een nieuwe TV. Wil de LG G1 65 inch kopen. Ik vraag mij alleen af wanneer is het juiste moment?

Nu toeslaan met de cashback korting of wachten op black friday kortingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Je zou het prijsverloop van de CX serie kunnen checken ter referentie, dan heb je een idee van hoe veel verschil er qua prijs tussen nu en dan zit. In principe is (was?) het nu ook wel een prima tijd met de sportzomer (EK, OS, Tour etc).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ter info, ik heb inmiddels mijn LG GX65 gekoppeld aan de nieuwe LG DSP9YA soundbar en ik moet zeggen dat het na wat gerommel met de settings perfect werkt. Ook hier ging de sync niet direct goed. De oplossing was om de HDMI input stream naar PCM te zetten en daarna weer terug naar Bitstream. Daarmee was er geen correctie op lipsync nodig (die kreeg ik ook niet helemaal goed). Misschien heeft iemand hier nog wat aan.

Mogelijk omdat er voorheen een Sony soundbar was aangesloten? Soms is het gewoon veel uitproberen en dan blijft het vaag.

Enige wat mij stoort aan de DSP9YA is dat de sound effect (Cinema, Music, etc) instellingen niet onthouden worden per input kanaal en je die dus zelf steeds weer opnieuw moet wijzigen. Gelukkig heb ik een Logitech Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzle33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-07 10:44
NoepZor schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:08:
Je zou het prijsverloop van de CX serie kunnen checken ter referentie, dan heb je een idee van hoe veel verschil er qua prijs tussen nu en dan zit. In principe is (was?) het nu ook wel een prima tijd met de sportzomer (EK, OS, Tour etc).
Thnx voor de tip. Als je inderdaad naar de prijzen kijken liggen deze de afgelopen periode rond de 2000, dit zal dan ongeveer met de black friday deals zo zijn. Als je kijkt naar het andere model die lag in dezelfde periode vorig jaar nog iets hoger en ging pas zakken na januari toen de nieuwste modellen werden aangekondigd.

Wellicht nu wel een interessant moment met de cashback om de G65 te kopen. Denk niet dat het heel veel goedkoper gaat worden dan 1839 (minus cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Weet iemand misschien het antwoord op het volgende: Als ik in de geluidinstellingen van de G1 de eARC ondersteuning aan- of uitzet komt er in beide gevallen Dolby Atmos uit de Soundbar.
Als ik het zo lees is het verschil dat Dolby Atmos in het geval van ARC komt van Dolby Digital Plus en in het geval van eARC vanuit Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio. Is dit een merkbaar verschil?

[ Voor 31% gewijzigd door Steven030 op 09-08-2021 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Steven030 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:57:
Weet iemand misschien het antwoord op het volgende: Als ik in de geluidinstellingen van de G1 de eARC ondersteuning aan- of uitzet komt er in beide gevallen Dolby Atmos uit de Soundbar. Wat is dan het verschil tussen beide en is de geluidskwaliteit hetzelfde?
Dolby Atmos kan ook over HDMI ARC, daar heb je niet per de eARC voor nodig. Dolby Atmos is geen track zoals Dolby Digital of Dolby TrueHD dat wel is. Dolby Atmos is meta data die bij een track wordt gevoegd met informatie van de hoogte kanalen. Die data kan je toevoegen op gewone Dolby Digital, iets wat je veelal ziet bij streamingdiensten. Deze kan over HDMI ARC. Voeg je de meta data toe aan Dolby TrueHD dan heb je wel eARC nodig. Dolby Atmos zegt op zichzelf dus niets over de kwaliteit/bitrate en of je eARC nodig hebt hangt van je bron af.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
FeaR schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:04:
[...]

Dolby Atmos kan ook over HDMI ARC, daar heb je niet per de eARC voor nodig. Dolby Atmos is geen track zoals Dolby Digital of Dolby TrueHD dat wel is. Dolby Atmos is meta data die bij een track wordt gevoegd met informatie van de hoogte kanalen. Die data kan je toevoegen op gewone Dolby Digital, iets wat je veelal ziet bij streamingdiensten. Deze kan over HDMI ARC. Voeg je de meta data toe aan Dolby TrueHD dan heb je wel eARC nodig. Dolby Atmos zegt op zichzelf dus niets over de kwaliteit/bitrate en of je eARC nodig hebt hangt van je bron af.
Aha oke, het geluid zou dus beter moeten zijn als de meta data ATMOS wordt toegevoegd aan een track van TrueHD i.t.t. aan Digital Plus? En dus als je de mogelijkheid hebt zou je altijd eARC moeten verkiezen boven ARC om van het beste (ATMOS) geluid te kunnen genieten

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 09-08-2021 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Steven030 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:13:
[...]
Aha oke, het geluid zou dus beter moeten zijn als de meta data ATMOS wordt toegevoegd aan een track van TrueHD i.t.t. aan Digital Plus?
Puur kijkende naar de bitrate van beide tracks, ja.
En dus als je de mogelijkheid hebt zou je altijd eARC moeten verkiezen boven ARC om van het beste (ATMOS) geluid te kunnen genieten
Als eARC kan dan die kiezen, dan heb je de hoogste standaard te pakken. Het is backwards compatible met ARC. Let wel dat je terugvalt naar het laagste protocol in de keten. TV eARC maar de receiver ARC dan heb je ARC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:42:
[...]
Dus een oplossing voor de consument, want die zijn probleem is alsnog opgelost.
Rechtsbijstand lost nooit iets op, en al helemaal niet snel. Voordat je zover bent heb je er maanden moeite en ergernis ingestoken, en dus al die tijd zonder TV. Wellicht krijg je aan het einde je gelijk en een financiële genoegdoening maar je krijgt je tijd er niet voor terug en de grijze haren gaan ook niet meer weg :P

Daarnaast is de consument en wonen categorie waar dit soort geschillen in vallen nou vaak ook net de duurste. Ik heb wel rechtsbijstand, maar alleen basis en verkeer, omdat het dan qua schade over tienduizenden tot honderdduizenden euro's kan gaan. Dat heb ik de meeste dagen niet op mijn rekening staan dus daar verzeker ik me graag voor.

Consument en wonen is in mijn geval een tientje in de maand. Ik heb de afgelopen 30 jaar nog geen problemen met gekochte dingen gehad die niet normaal via de garantie werden opgelost, dus ik heb al een flinke OLED verdiend door geen rechtsbijstand op dit vlak te hebben, maargoed, dat zijn mijn 2 centjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jheroun schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:16:
Rechtsbijstand lost nooit iets op, en al helemaal niet snel. Voordat je zover bent heb je er maanden moeite en ergernis ingestoken, en dus al die tijd zonder TV. Wellicht krijg je aan het einde je gelijk en een financiële genoegdoening maar je krijgt je tijd er niet voor terug en de grijze haren gaan ook niet meer weg :P
Alleen als je je eigen zaken niet op orde hebt.
Consument en wonen is in mijn geval een tientje in de maand. Ik heb de afgelopen 30 jaar nog geen problemen met gekochte dingen gehad die niet normaal via de garantie werden opgelost, dus ik heb al een flinke OLED verdiend door geen rechtsbijstand op dit vlak te hebben, maargoed, dat zijn mijn 2 centjes ;)
N=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Zag net ineens een pop-up met een update. Wist niet dat mijn model dat nog kreeg. 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Laatst online: 19-09 10:53
Mijn LG oled55c7 heeft zojuist firmware versie 06.00.20 gekregen. Echter worden de subtitles in de videoplayer via usb dubbel weergegeven.

Iemand dit probleem eerder tegengekomen? Alle settings geprobeerd aan te passen in de videoplayer, zonder succes. Betreft puur de interne subs van de mkv file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Net mijn G1 ontvangen deze week. Ik ben even benieuwd welke picture settings jullie nu gewoon in de praktijk gebruiken voor SDR en HDR.

Welke picture modus, OLED brightness settings en welke Trumotion setting gebruiken jullie het liefst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48

Nikeo

Jawelles

Je hebt op HDTV test en dergelijke YouTube kanalen de beste tips. Vincent Teoh was vroeger professioneel kalibreerder en hier heb ik veel aan gehad. Stel hem vanuit deze beginsettings verder af. Gewoon normaal content consumeren en dan nog eens gaan finetunen als je de behoefte hebt. Er zijn kleine verschillen per paneel dus wat zij als waarde hebben hoeft voor jou niet per se goed te zijn.

Waar de meeste mensen het wel over eens zijn is het uitschakelen van de beeldverbeteraars en ai functies e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

co2301 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:28:
Mijn LG oled55c7 heeft zojuist firmware versie 06.00.20 gekregen. Echter worden de subtitles in de videoplayer via usb dubbel weergegeven.

Iemand dit probleem eerder tegengekomen? Alle settings geprobeerd aan te passen in de videoplayer, zonder succes. Betreft puur de interne subs van de mkv file.
Dus beter niet updaten?
Pagina: 1 ... 408 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.