Iemand enig idee hoe ik mijn geluidsprobleem kan oplossen. Deze week een CX gekocht (eindereeks met kortingen voor net onder de 1.000 euro een 48" kunnen kopen)
Ik heb mijn Edifier setje meegenomen naar de nieuwe tv. Mooi gekoppeld via optische kabel. Speelt mooi.
Maar bij het combineren van tv audio én boxen gaat het mis.
Optie 1 en probleem 1: ik gebruik de beiden en dan ervaar ik audiovertraging, via de instellingen kan je voor het verschil compenseren ( tussen 0-60). Maar ik zou ongeveer een -5 a -10 nodig hebben denk ik. Op 0 zit er net teveel verschil op om tevree me te kunnen nemen. Echter kan ik dan de afstandsbediening niet gebruiken om het volume te regelen.
Waarvoor dient de Bypass optie?
Optie 2 en probleem 2: ik gebruik enkel de edifier set. Werkt perfect, echter kan ik dan de afstandsbediening niet gebruiken om het volume te regelen. En het is natuurlijk ook zonde dat je een luxe optie mist.
Optie 3 en probleem 3: ik koppel via bluetooth. Werkt op zich perfect ( de audiovertraging is minimaal). Maar iedere keer na de tv uit te schakelen moet ik manueel de set terug gaan koppelen in de geluidsinstellingen. Ook vind ik het jammer bluetooth te moeten gebruiken wanneer optische kabel mogelijk is.
Is me een beetje op de zenuwen aan het werken momenteel
Een oplossing voor één situatie (bij voorkeur scenario 1) zou echt super zijn.
Ai audio heb ik al uitgezet, die leek behoorlijk wat vertraging op te leveren imho.
[
Voor 3% gewijzigd door
Joindry op 08-08-2021 15:52
]