Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Wren schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Moet je ergens in een menu kunnen zien maar omdat ik zelf geen CI gebruik zou ik je niet kunnen zeggen waar precies. Maar als het er een is van 2010 is dan is de kans vrij groot dat het een 1.1 is en die is inderdaad te oud. Weet niet of het dan gebrekkig werkt of helemaal niet maar je moet minimaal een 1.3 hebben.
Ik ben nu niet thuis, dus ik kan het niet checken, maar ik heb de volgende info gevonden over de kaarten van Neotion:
Neotion CI+-modules
De volgende fabrikant die wij gaan bekijken is Neotion. In Nederland is Neotion minder bekend in vergelijking tot de eerste twee genoemde fabrikanten, maar desalniettemin zeker geen fabrikant om te vergeten. De fabrikant biedt de standaard CI+-module aan die bij vrijwel elke aanbieder uitstekend werkt. In tegenstelling tot Quantis en Smit biedt Neotion geen CI+ 1.3 module aan, waardoor de fabrikant eigenlijk al direct afvalt als je ook gebruik wenst te maken van de digitale diensten van jou aanbieder.
Het lijkt mij dus zeer waarschijnlijk dat hij gewoon te oud is.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
HoppyF schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:29:
[...]
Om het nog makkelijker te maken kun je ook beginnen met Eco stand uit te zetten en Quick Start uit zetten.
Oh ja, dat moest ik eigenlijk nog eens vragen hier, want op de dag van aankoop heb ik me rot gezocht naar "Quick Start" in de settings op mijn G1, maar ik kan hem niet vinden. Ik begon eigenlijk al te denken dat LG het advies hier heeft opgevolgd dat die zooi uit moet en het eruit heeft gesloopt bij de 2021 tv's.

Ik zie het vast toch over het hoofd, maar zag het ook niet in het geheime menu van 3x mute knop en 7x de groene knop. Was geloof ik ook nog een geheim menu voor hdmi settings, maar daar bleef ik maar van af (weet de knop combo ook niet meer). Mis ik nog een menuutje of toch ergens over heen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Erniebert schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:38:
[...]
Gewoon op bioscoop mode zetten daar heeft ie de beste kleurechtheid volgens veel reviews.
Met hdr weergave even kijken of het oled lampje op 100 staat.
Met sdr kun je dat naar eigen smaak aanpassen staat bij mijn cx op 30
[/quote]
Vergeet bij HDR geen zonnebril op te zetten 😎 Gefeliciteerd met deze fantastische tv. Elk kanaal 1x instellen en klaar. Gewoon genieten 😊
Dank voor de tip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppieNL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Oh ja, dat moest ik eigenlijk nog eens vragen hier, want op de dag van aankoop heb ik me rot gezocht naar "Quick Start" in de settings op mijn G1, maar ik kan hem niet vinden. Ik begon eigenlijk al te denken dat LG het advies hier heeft opgevolgd dat die zooi uit moet en het eruit heeft gesloopt bij de 2021 tv's.

Ik zie het vast toch over het hoofd, maar zag het ook niet in het geheime menu van 3x mute knop en 7x de groene knop. Was geloof ik ook nog een geheim menu voor hdmi settings, maar daar bleef ik maar van af (weet de knop combo ook niet meer). Mis ik nog een menuutje of toch ergens over heen gekeken?
Nou, dat zou mooi zijn als een G1 dit niet meer heeft.
Ik kan het me haast niet voorstellen.
Ik heb geen G1 dus kan het zo niet opnoemen.

Oproep dus aan Tweakers met een G1:
Is de QuickStart optie er nu wel/niet?
(ik bedoel dus niet de Quick Start opties om de cijfer knoppen op de afstandsbediening in te stellen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 20:07
Oeroeg schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:38:
Ik heb een vraag met betrekking tot de 2020 en 2021 reeks van LG OLED.

Bij de specificaties wordt alleen over DVB-T2 gesproken, echter is hierbij verschil tussen h264 en h265 (hevc).

HEVC wordt zover ik kan zien ondersteund door de media player, maar nergens vind ik informatie over de tuner. Dit zijn verschillende dingen.

Twee jaar terug toen KPN Digitenne overstapte op HEVC was dit nog niet mainstream.

Kan ik er vanuit gaan dat dat tegenwoordig wel zo is en dat ik met ieder model uit de nieuwe generatie in NL naar free to air DVB-T2 kan kijken zonder externe decoder?
Ja. Ik heb een cheapo antenne en kijk free to air naar NPO 1, 2 en 3 in HD. Ziet er echt prima uit. Op een C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:00
Vicje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:36:
[...]

Ja. Ik heb een cheapo antenne en kijk free to air naar NPO 1, 2 en 3 in HD. Ziet er echt prima uit. Op een C1.
Dank voor de info! Dat had ik nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:03:
[...]

Nou, dat zou mooi zijn als een G1 dit niet meer heeft.
Ik kan het me haast niet voorstellen.
Ik heb geen G1 dus kan het zo niet opnoemen.

Oproep dus aan Tweakers met een G1:
Is de QuickStart optie er nu wel/niet?
(ik bedoel dus niet de Quick Start opties om de cijfer knoppen op de afstandsbediening in te stellen)
Alle LG OLED toestellen hebben de Quickstart(+) optie. De menustructuur van de G1 is echter bijzonder slecht, de optie zit goed verscholen.. ik moest ook even goed zoeken net (@AppieNL):

Settings > General > Devices > TV Management > Quick Start+

Overigens heb ik op m'n LG 55B6 en 65G1 Quick Start gewoon altijd aan gehouden, nooit een reden gehad om het uit te zetten. Maar als ik het algemene precedent hier zo lees kan ik het beter uitzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JunkO schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:39:
[...]
Helaas staat dat er niet op:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is in elk geval een oudje, gemaakt in 2010 zo te zien.
Is een 1.2 versie, maar zoals inmiddels wel duidelijk, je moet een 1.3 CI+ module hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
hardware-lover schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Is een 1.2 versie, maar zoals inmiddels wel duidelijk, je moet een 1.3 CI+ module hebben.
Die is inmiddels ook besteld, ga 'm straks uitproberen. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Alle LG OLED toestellen hebben de Quickstart(+) optie. De menustructuur van de G1 is echter bijzonder slecht, de optie zit goed verscholen.. ik moest ook even goed zoeken net (@AppieNL):

Overigens heb ik op m'n LG 55B6 en 65G1 Quick Start gewoon altijd aan gehouden, nooit een reden gehad om het uit te zetten. Maar als ik het algemene precedent hier zo lees kan ik het beter uitzetten :+
Ok, zat er dus toch gewoon op.
Jammer, ik had gehoopt dat LG wat geleerd had! ;)
De functie van Quick Start+ is vrij zinloos.
Kan dus gewoon uit, je TV wordt er nu beter/sneller van door het aan te zetten.
In het verleden zijn er veel vage problemen geweest die met het uitzetten hiervan opgelost waren.
Het hoeft nu in een C1/G1 geen probleem op te leveren.
Meestal komen vage problemen echter pas weken of maanden later aan het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
Heb de 77 inch C1 binnen, zit een folie op het scherm en de achterkant. Kan het kwaad als ik die erop laat? Ivm de hitte die de tv wellicht niet kwijt kan?
Heb de filmmaker settings gebruikt, ben benieuwd
Wat kan ik nog meer doen om de tv goed te testen 14 dagen lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
zubidingasir schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:25:
Heb de 77 inch C1 binnen, zit een folie op het scherm en de achterkant. Kan het kwaad als ik die erop laat? Ivm de hitte die de tv wellicht niet kwijt kan?
...
Folie moet er af inderdaad vanwege hitte. Testen is gewoon alles kijken wat je leuk lijkt? :P

[ Voor 9% gewijzigd door pietervanhuizen op 30-07-2021 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
stin00 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Ah! Daar zat die verstopt. Bedankt. Ik zet hem maar wel uit, geen zin in de mogelijke problemen die dan met een paar maanden komen (de afgelopen 2 weken nergens last van gehad). En als ik de info bij de setting lees, scheelt het ook nog een beetje stroom door het uit te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JunkO
Zojuist een nieuwe C+ module versie 1.3 van Smit geïnstalleerd en tv kijken werkt nu feilloos! 🙂

[ Voor 7% gewijzigd door JunkO op 30-07-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is van een B6 naar een A1 een verbetering? Aangezien A1 om een instapmodel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HoppyF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:01:
Die regel was voorheen van toepassing maar nu niet meer.
Dan moet je eens wat vaker een ping langdurig laten lopen op je WiFi netwerk : Altijd lachen! :)
WiFi dual band eventueel nog met WiFi mesh geeft een stabiel netwerk welke prima werkt met streaming diensten op LG TV’s.
Welk voordeel denk jij dat Mesh je zou moeten bieden i.c.m. een TV :?
Greatsword schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:45:
Comment van meer dan een jaar oud maar vandaag weer van toepassing.

Na een aanbieding van Kamera Express te hebben gehad ook even gekeken wat Platte TV kon doen qua prijs.

Rare uitspraken dat Kamera Express geen officiële dealer zou zijn en dat ik bij problemen/garantie daarvoor in het buitenland zou moeten zijn. Ook wilde ze in eerste instantie niet mee met de prijs, maar na overleg met de leidinggevende lukte het uiteindelijk toch wel.

Kamera Express geeft echter 5 jaar garantie en Platte TV wilde alleen 2 jaar geven of tegen bijbetaling van het AZ pakket langer.

Neig dus om gewoon bij Kamera Express te bestellen.
FeaR schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:45:
Let wel dat de extra garantie van PlatteTV vele malen beter is dan de vijf jaar van Kamers Express.
Sorry, maar Platte TV is gewoon een k*t winkel waar ik echt nooit meer iets zal overwegen te kopen!

Toen ik op zoek was naar mijn OLED een hele rare ervaring mee gehad en vele anderen destijds ook! -O-

Dat ze nog bestaan...
JunkO schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:28:
Ik moet nog wel wennen aan de Cinema stand, mijn vriendin zegt dat het beeld dan 'niet klopt', heel flets. Misschien een kwestie van wennen of finetunen, zal vast goed komen.
Eerder veel te veel gewend aan een oude TV die op een of andere foute "happy kleuren" stand zat de hele tijd, waardoor de realistische kleuren nu ineens raar overkomen ;)
Oeroeg schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:38:
Twee jaar terug toen KPN Digitenne overstapte op HEVC was dit nog niet mainstream.
HEVC is al veel langer beschikbaar dan je denkt : De SoC's die in telefoons uit 2015/2016 zaten hadden al ondersteuning voor HEVC/H.265 ;)

En deze chip die veel te laat is released kon het ook al begin 2017 : nieuws: Nvidia kondigt GeForce GT 1030-budgetvideokaart aan
107mb schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:56:
Wat ook een probleem is, is dat de receiver het netflix DD plus signaal niet herkent, terwijl de codec wel in de receiver aanwezig is.
Dat komt omdat al die streamingdiensten van alles en nog wat in DD+ proppen, terwijl DD+ een lang lopende standaard is en sommige Versterkers daar dan inderdaad van flippen of gewoon ruis laten horen... :/

Maar ehh...

Waar ik eigenlijk voor "langskwam" zeg maar :

Ik kijk zo nu en dan een beetje in dit topic rond en het valt me op dat men het zelden over recente firmware updates/upgrades heeft : Is daar een reden voor :?

Hoopte stiekem dat ik wel wat ervaringen of iets van een changelog tegen zou komen namelijk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
Als ik de beeldmodus op filmmaker zet en van hdmi verander en weer terug ga naar de hdmi of youtube, gaat die weer terug naar eco, enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
Ook werkt Google assistent niet, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:50:
[...]

Dan moet je eens wat vaker een ping langdurig laten lopen op je WiFi netwerk : Altijd lachen! :)

O?

[...]

Welk voordeel denk jij dat Mesh je zou moeten bieden i.c.m. een TV :?

[...]

[...]

Sorry, maar Platte TV is gewoon een k*t winkel waar ik echt nooit meer iets zal overwegen te kopen!

Toen ik op zoek was naar mijn OLED een hele rare ervaring mee gehad en vele anderen destijds ook! -O-

Dat ze nog bestaan...

[...]

Eerder veel te veel gewend aan een oude TV die op een of andere foute "happy kleuren" stand zat de hele tijd, waardoor de realistische kleuren nu ineens raar overkomen ;)

[...]

HEVC is al veel langer beschikbaar dan je denkt : De SoC's die in telefoons uit 2015/2016 zaten hadden al ondersteuning voor HEVC/H.265 ;)

En deze chip die veel te laat is released kon het ook al begin 2017 : nieuws: Nvidia kondigt GeForce GT 1030-budgetvideokaart aan

[...]

Dat komt omdat al die streamingdiensten van alles en nog wat in DD+ proppen, terwijl DD+ een lang lopende standaard is en sommige Versterkers daar dan inderdaad van flippen of gewoon ruis laten horen... :/

Maar ehh...

Waar ik eigenlijk voor "langskwam" zeg maar :

Ik kijk zo nu en dan een beetje in dit topic rond en het valt me op dat men het zelden over recente firmware updates/upgrades heeft : Is daar een reden voor :?

Hoopte stiekem dat ik wel wat ervaringen of iets van een changelog tegen zou komen namelijk :)
Mensen die TV kijken en WiFi gebruiken om te streaming zijn niet geïnteresseerd in de ping.
Dit is meer voor de gamers.

WiFi Mesh geeft (meestal…) een betere dekking van het WiFi netwerk in huis.
Hoewel de TV statisch is en zich niet door het huis beweegt, kun je wel een beter signaal krijgen.

Platte TV? Tsja…. :X

Firmware upgrade worden regelmatig gemeld.
De Changelog staat in de release notes maar helaas wordt je daar niet veel wijzer van.
Bv: minor fixes, improvements.

Ligt geheel aan LG ze verstrekken weinig nuttige informatie bij nieuwe firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Voor op kantoor ben ik aan het kijken voor 2 LG OLEDs, mogelijk de G1 aangezien ze wallmounted worden en als het budget dat niet toelaat de C1/GX/CX series.

Enige waar ik over twijfel is de burn-in rate, is dit nog steeds een groot risico bij moderne OLEDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benitostyle
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-02-2022
Toen ik gisteravond mijn LG CX wilde uitzetten heeft hij een pixel refreshment uitgevoerd. Is dit normaal na een tijdje (heb de tv zo’n 7 maanden) of moet ik me zorgen maken? Is er trouwens een manier om erachter te komen hoeveel uren mijn tv heeft gedraaid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

Santee schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:11:
Voor op kantoor ben ik aan het kijken voor 2 LG OLEDs, mogelijk de G1 aangezien ze wallmounted worden en als het budget dat niet toelaat de C1/GX/CX series.

Enige waar ik over twijfel is de burn-in rate, is dit nog steeds een groot risico bij moderne OLEDs?
Ik zou gewoon voor een niet OLED gaan. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde op kantoor met heldere verlichting en in de avond ben je er meestal niet. Uitzetten van de lampen is ook niet gebruikelijk op een kantoor.

Je kan veilger een non-OLED de hele dag laten spelen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
Santee schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:11:

Geen idee hoe het tegenwoordig is, ben ik ook benieuwd naar.

Mijn B6 was na 1.5 jaar echt niet meer om aan te zien. Dan moet ik ook eerlijk bekennen dat ik de tv wel 8 uur per dag ongeveer gebruikte en ook als pc monitor. Speelde daar veel spellen op zoals FFXIV.

Gelukkig verving LG nog net binnen de 2 jaar mijn paneel.

Alleen ook met het nieuwe paneel heb ik helaas weer inbranding door het gebruik van die pixel reset programma. Nu zie ik het bovenin waar statisch dus je browsers worden weergeven.

Als pc monitor zou ik het zeker niet aanraden of het moet echt niet meer voorkomen nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
OMD schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Ik zou gewoon voor een niet OLED gaan. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde op kantoor met heldere verlichting en in de avond ben je er meestal niet. Uitzetten van de lampen is ook niet gebruikelijk op een kantoor.

Je kan veilger een non-OLED de hele dag laten spelen.
Goed punt, hij gaat secundair nog wel eens gebruikt worden voor een game of film na kantoortijd, maar dat zal erg sporadisch zijn. Dan ga ik toch eens naar de LG/Sony LCD lineup kijken. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
xileS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:13:
Is van een B6 naar een A1 een verbetering? Aangezien A1 om een instapmodel gaat.
nee, is een 60 hz paneel
nieuws: 'LG komt met goedkopere A1-oled-tv's met 4k-resolutie, 60Hz-paneel en...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 11:13
sjaak88 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Geen idee hoe het tegenwoordig is, ben ik ook benieuwd naar.

Mijn B6 was na 1.5 jaar echt niet meer om aan te zien. Dan moet ik ook eerlijk bekennen dat ik de tv wel 8 uur per dag ongeveer gebruikte en ook als pc monitor. Speelde daar veel spellen op zoals FFXIV.

Gelukkig verving LG nog net binnen de 2 jaar mijn paneel.

Alleen ook met het nieuwe paneel heb ik helaas weer inbranding door het gebruik van die pixel reset programma. Nu zie ik het bovenin waar statisch dus je browsers worden weergeven.

Als pc monitor zou ik het zeker niet aanraden of het moet echt niet meer voorkomen nu....
Het is vrij simpel, de techniek is er gewoon gevoelig voor (organisch materiaal). Hoe hoger de top helderheid en lager je hem daadwerkelijk zet hoe beter, maar is nou ook weer niet zoveel vooruitgang in.
De voorruitgang zit hem in de software:
- pixelshift van de tv zelf, zorgt dat pixels opschuiven en je dus minder snel hardlijnige burn in hebt
- bewegende screensavers (die al na zeer korte tijd aangaan op tv apps maar niet bij externe hdmi content)(helpt erg veel bij normaal gebruik en pauzeren van series/films/games)
- automatische verlaging brightness bij grote felle vlakken voor langere tijd en soms statische content (wordt niet zoveel gebruikt behalve als het de tv levensduur erg verkort aangezien de meeste mensen het vervelend vinden)
- automatische verlaging locale brightness statische content (denk aan logos etc, maar moet je wel op high zetten wil het serieus effect hebben en zorgt voor vage "vlekken" rond logos etc.
- transparante statische content. Begint steeds meer voor te komen gelukkig (denk aan logos maar ook windows semi transparante balken in combinatie met veranderende achtergrond). Zolang het beeld erachter beweegt en/of elke keer andere kleur is helpt dit erg veel)
- pixel refresh (zowel degene na elke 4 cumulatieve uren als de grote na elke 2000 uur.

De logo bescherming helpt veel (is ook flink "verbeterd" voor levensduur) maar uiteindelijk is gewoon weinig 100% statische content de oplossing (waarbij de screensaver en transparantie van de software erg helpen.
Heb je software die screensaver en/of transparantie niet kan (bijv klassieke windows, veel browsers etc, geen screensaver mogelijkheden maar blijft hij wel veel ongebruikt aaanstaan etc.) dan heb je gewoon groot risico op burnin. Of als de stroom altijd direct van apparaat gaat (en hij dus geen pixel refreshs kan doen) dan heb je ook erg groot risico.
Speel je bijv. Call of duty en gebruik je de semi transpante interfaces (hoog genoeg ingesteld natuurlijk) dan zal je niet zo snel last hebben zolang je ook maar af en toe wat anders doet (normaal tv, netflix etc.) en een snelle screensaver gebruikt (30sec-1min). (Het wordt waarschijnlijk wel een ander verhaal als je jaren achter elkaar 1 cod speelt tig uur per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
andries98 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Het is vrij simpel, de techniek is er gewoon gevoelig voor (organisch materiaal). Hoe hoger de top helderheid en lager je hem daadwerkelijk zet hoe beter, maar is nou ook weer niet zoveel vooruitgang in.
- pixelshift van de tv zelf, zorgt dat pixels opschuiven en je dus minder snel hardlijnige burn in hebt
- bewegende screensavers (die al na zeer korte tijd aangaan op tv apps maar niet bij externe hdmi content)(helpt erg veel bij normaal gebruik en pauzeren van series/films/games)
- automatische verlaging brightness bij grote felle vlakken voor langere tijd en soms statische content (wordt niet zoveel gebruikt behalve als het de tv levensduur erg verkort aangezien de meeste mensen het vervelend vinden)
- automatische verlaging locale brightness statische content (denk aan logos etc, maar moet je wel op high zetten wil het serieus effect hebben en zorgt voor vage "vlekken" rond logos etc.
- transparante statische content. Begint steeds meer voor te komen gelukkig (denk aan logos maar ook windows semi transparante balken in combinatie met veranderende achtergrond). Zolang het beeld erachter beweegt en/of elke keer andere kleur is helpt dit erg veel)
- pixel refresh (zowel degene na elke 4 cumulatieve uren als de grote na elke 2000 uur.

De logo bescherming helpt veel (is ook flink "verbeterd" voor levensduur) maar uiteindelijk is gewoon weinig 100% statische content de oplossing (waarbij de screensaver en transparantie van de software erg helpen.
Heb je software die screensaver en/of transparantie niet kan (bijv klassieke windows, veel browsers etc, geen screensaver mogelijkheden maar blijft hij wel veel ongebruikt aaanstaan etc.) dan heb je gewoon groot risico op burnin. Of als de stroom altijd direct van apparaat gaat (en hij dus geen pixel refreshs kan doen) dan heb je ook erg groot risico.
Speel je bijv. Call of duty en gebruik je de semi transpante interfaces (hoog genoeg ingesteld natuurlijk) dan zal je niet zo snel last hebben zolang je ook maar af en toe wat anders doet (normaal tv, netflix etc.) en een snelle screensaver gebruikt (30sec-1min). (Het wordt waarschijnlijk wel een ander verhaal als je jaren achter elkaar 1 cod speelt tig uur per dag)
Bedankt voor de nuttige extra informatie. Dus het is nog steeds geen goed idee om je OLED als pc monitor te gebruiken, als ik het goed begrijp.

Of je moet nooit lange tijd bijvoorbeeld op het internet browsen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
sjaak88 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Bedankt voor de nuttige extra informatie. Dus het is nog steeds geen goed idee om je OLED als pc monitor te gebruiken, als ik het goed begrijp.

Of je moet nooit lange tijd bijvoorbeeld op het internet browsen :P
Het is zeer aan te raden om slimme keuzes in instellingen van windows, apps en tv te maken (denk bijv aan ander screensavers, (donker) thema, (apps met) transparantie instellingen, auto hide instellingen van statische menu bars, video/switchende foto achtergrond, brightness etc.) . Maar zal flink afhangen van hoeveel tijd je wat doet... zit je 95% van de tijd te gamen (en is je conmputer de laatste 5% veel actief en niet continue zelfde statische content) zie ik 0 issues. Zit je 50% te browsen (en zeker forums etc met flink statische opbouw) dan is het zwaar af te raden in mijn ogen

[ Voor 7% gewijzigd door andries98 op 31-07-2021 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
andries98 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:53:
[...]

De B6 en nieuwere modellen hebben vrijwel allemaal dezelfde softwarematige trucjes. Pixel shift is redelijk nutteloos, die paar milimeter die het beeld beweegt doet bijzonder weinig tegen slijtage..

De grootste verandering door de jaren heen is de veranderde pixel structuur. Pixels hebben op de nieuwe modellen een andere fysieke vorm gekregen. Daarnaast bleken vooral felle kleuren (rood etc) bijzonder veel/snel slijtage te veroorzaken. De grootste positieve verandering is het groter maken van de rode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ja, dat zag ik idd. Merkbaar minder dus. Thanks, dan ga ik voor een C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
stin00 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:08:
[...]

De B6 en nieuwere modellen hebben vrijwel allemaal dezelfde softwarematige trucjes. Pixel shift is redelijk nutteloos, die paar milimeter die het beeld beweegt doet bijzonder weinig tegen slijtage..

De grootste verandering door de jaren heen is de veranderde pixel structuur. Pixels hebben op de nieuwe modellen een andere fysieke vorm gekregen. Daarnaast bleken vooral felle kleuren (rood etc) bijzonder veel/snel slijtage te veroorzaken. De grootste positieve verandering is het groter maken van de rode pixel.
Het is inderdaad rood dat de boosdoener is bij mijn B6. Als ze dat dus aangepakt hebben door de rode pixel groter te maken dan kan inbranden dus op de nieuwere modellen wel minder zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grotere pixel = minder fel hoeven te branden t.o.v. andere pixels = langere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
stin00 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Je hebt helemaal gelijk... zon oud model ^^ 6 serie was idd rood. 7 serie voornamelijk productie fout tijdens koelen (vierkant midden) maar had dacht ik ook nog wel wat inbrand issues. 8 en hoger ontloopt elkaar weinig lijkt het... al is er nog weinig bekend over g1 zijn nieuwe evo paneel qua langdurig inbranden

[ Voor 10% gewijzigd door andries98 op 31-07-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
benitostyle schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:13:
Toen ik gisteravond mijn LG CX wilde uitzetten heeft hij een pixel refreshment uitgevoerd. Is dit normaal na een tijdje (heb de tv zo’n 7 maanden) of moet ik me zorgen maken? Is er trouwens een manier om erachter te komen hoeveel uren mijn tv heeft gedraaid?
Is normaal. Dit doet iedere LG Oled na ongeveer 2000/2500 branduren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBird484
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
benitostyle schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:13:
Is er trouwens een manier om erachter te komen hoeveel uren mijn tv heeft gedraaid?
Dit kan je terug vinden in het service menu. Het gaat dan om de UTT (Total Usage Time) waarde
De makkelijste manier om deze hidden menu's te bereiken is door het kopen van een service remote (MKJ39170828)
Deze kan je vinden bij de welbekende chinese webshops of voor een paar euro meer bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb de laatste tijd met mijn C8 last van het feit dat de afstandsbediening soms in "beperkte modus" lijkt te draaien, waarbij het wieltje niet scrollt maar alleen voor klikken kan worden gebruikt en ook de aanwijzer niet meer in beeld verschijnt. Een harde reset van de TV verhelpt het dan voor een tijdje, maar aangezien het stopcontact erg goed verstopt zit is dat niet wenselijk. Ook merk ik dat ik niet meer van Clear Voice instelling kan wisselen, maar dat wordt niet verholpen met een harde reset. Ben ik de enige met deze problemen?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
Hoe zet ik de screensaver uit op mijn C1, kan dit nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
Anthirian schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:04:
Ik heb de laatste tijd met mijn C8 last van het feit dat de afstandsbediening soms in "beperkte modus" lijkt te draaien, waarbij het wieltje niet scrollt maar alleen voor klikken kan worden gebruikt en ook de aanwijzer niet meer in beeld verschijnt. Een harde reset van de TV verhelpt het dan voor een tijdje, maar aangezien het stopcontact erg goed verstopt zit is dat niet wenselijk. Ook merk ik dat ik niet meer van Clear Voice instelling kan wisselen, maar dat wordt niet verholpen met een harde reset. Ben ik de enige met deze problemen?
Op mijn C1 heb ik dit nu ook al een tijdje. Naar mijn idee is deze bug een paar firmware updates geleden meegekomen. De eerste keer na opstarten van de tv werkt het pijltje nog prima. Maar het lijkt wel zodra er een app is gestart dat het daarna niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
zubidingasir schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:59:
Hoe zet ik de screensaver uit op mijn C1, kan dit nergens vinden
Is niet mogelijk, en moet een goede reden ook. Oled techniek is gevoelig voor burn in en die screensaver verminderd je kans op burn in gigantisch ;)
Je kan wel ergens kiezen tussen schilderijen en vuurwerk dacht ik

[ Voor 10% gewijzigd door andries98 op 01-08-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zubidingasir
andries98 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:08:
[...]

Is niet mogelijk, en moet een goede reden ook. Oled techniek is gevoelig voor burn in en die screensaver verminderd je kans op burn in gigantisch ;)
Je kan wel ergens kiezen tussen schilderijen en vuurwerk dscht ik
Wisselen met schilderij zou ideaal zijn, iemand enig idee hoe dat moet? Mijn zoontje vindt het vuurwerk aantrekkelijk om te slaan, soms met lege handen en soms met speelgoed in zijn handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andries98 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:08:
[...]

Je kan wel ergens kiezen tussen schilderijen en vuurwerk dscht ik
De screensaver bestaat inderdaad niet voor niets.
Wisselen tussen vuurwerk of wat anders ken ik niet.
Ik zou wel graag zien dat de irritante tekst bij de screensaver gaat verdwijnen of optioneel uitgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Laatst online: 21:35
HoppyF schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Ik zou wel graag zien dat de irritante tekst bij de screensaver gaat verdwijnen of optioneel uitgezet kan worden.
Volgens mij is dat laatste mogelijk. Ben dat een keer tegengekomen in de settings. Kan het nu helaas niet nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RaijRaij schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:15:
[...]

Volgens mij is dat laatste mogelijk. Ben dat een keer tegengekomen in de settings. Kan het nu helaas niet nakijken.
Ik ben benieuwd! ;)
Ik weet wel dat 2018 modellen geen tekst laten zien bij de screensaver.
Alleen het vuurwerk zie je dan wat een stuk prettiger oogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
Heeft de C1 (of LG/WebOs in het algemeen) ook een info knop om tijdens het kijken naar een tv zender snel te zien wat voor programma het is? Je kunt wel via de gids na 3x klikken de info zien, maar dat is vrij omslachtig.

Op mijn oude Panasonic had je een speciale info knop hiervoor, super handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Laatst online: 21:35
HoppyF schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:27:
[...]

Ik ben benieuwd! ;)
Ik weet wel dat 2018 modellen geen tekst laten zien bij de screensaver.
Alleen het vuurwerk zie je dan wat een stuk prettiger oogt.
Helaas, ik was in de war met dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Voor de mensen die het nog niet weten. LG gaat ook met een eigen versie van de one connectbox (van Samsung) uitkomen. Het betreft geen patent maar een "trademark". Wat dus inhoud dat het op de markt gaat komen. Wat ook niet zo gek is, met het nieuws van Samsung en het toetreden op de OLED markt. Dus verwacht volgend jaar op CES en geëvolueerde G model met alleen een dunne stroomkabel naar het paneel toe.
http://m.customlcddisplay...ne-cord-and-46031016.html

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zubidingasir
HoppyF schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Zojuist in de homescreen de widget van het weer ingesteld voor mijn regio (accu weather) en nu zie ik opeens een screensaver met een analoge klok en het weer eronder wat constant in beweging is. Veel beter dan het vuurwerk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

JunkO schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:38:
Heeft de C1 (of LG/WebOs in het algemeen) ook een info knop om tijdens het kijken naar een tv zender snel te zien wat voor programma het is? Je kunt wel via de gids na 3x klikken de info zien, maar dat is vrij omslachtig.

Op mijn oude Panasonic had je een speciale info knop hiervoor, super handig.
Dit kan met 2 klikken. Eerst het scrollwiel inklikken en daarna de zender aam aanklikken, dan krijg je het infoscherm.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:33:
Voor de mensen die het nog niet weten. LG gaat ook met een eigen versie van de one connectbox (van Samsung) uitkomen. Het betreft geen panent maar een "trademark". Wat dus inhoud dat het op de markt gaat komen. Wat ook niet zo gek is, met het nieuws van Samsung en het toetreden op de OLED markt. Dus verwacht volgend jaar op CES en geëvolueerde G model met alleen een dunne stroomkabel naar het paneel toe.
http://m.customlcddisplay...ne-cord-and-46031016.html
Wist ik niet maar wat zou de toegevoegde waarde hiervan zijn?
Een G model is al plat en heeft alles al in zich.
Een los netsnoer zou wel erg handig zijn.
De One Connect box van Samsung is leuk maar vooral omdat Samsung het niet voor elkaar kreeg de voeding, connectoren enz. allemaal in een platte TV te verwerken.
Want zelfs met de One Connect box is het paneel nog vrij dik.
Het dunne kabeltje naar de One Connect is wel fraai maar je zult die box toch nog ergens in weg zien te werken.
Heb je geen TV meubel en wil je je TV zo plat mogelijk aan de muur hebben dan is het G model perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

HoppyF schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:56:
[...]

Wist ik niet maar wat zou de toegevoegde waarde hiervan zijn?
Een G model is al plat en heeft alles al in zich.
Een los netsnoer zou wel erg handig zijn.
De One Connect box van Samsung is leuk maar vooral omdat Samsung het niet voor elkaar kreeg de voeding, connectoren enz. allemaal in een platte TV te verwerken.
Want zelfs met de One Connect box is het paneel nog vrij dik.
Het dunne kabeltje naar de One Connect is wel fraai maar je zult die box toch nog ergens in weg zien te werken.
Heb je geen TV meubel en wil je je TV zo plat mogelijk aan de muur hebben dan is het G model perfect.
LG is koppig en gaat dus geen OLED televisie uitbrengen met een losse stroomkabel. Dus dan is zo'n dunne snoer waar de voeding doorheen gaat ideaal. Hoef je ook niks zelf te modificeren. En de reden waarom de QLEDS iets dikker zijn dan OLED heeft gewoon met FALD te maken. Door de dimming zones, is er iets meer ruimte nodig. Wat met OLED absoluut niet nodig is. Aangezien de W serie (wat vergelijkbaar was) nog dunner kon dan de G serie.

[ Voor 12% gewijzigd door Koning-Admiraal op 01-08-2021 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Het valt mij op dat tijdens donkere scènes met o.a. dolby vision content de ABL van de CX alles nog donkerder maakt. Iemand idee hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
rutgergron schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:42:
Het valt mij op dat tijdens donkere scènes met o.a. dolby vision content de ABL van de CX alles nog donkerder maakt. Iemand idee hoe je dit kan oplossen?
Vloeken in de kerk voor puristen, maar ook Rtings zegt dit, je zou Dynamisch contrast op laag kunnen zetten. Dat scheelt wel een tandje. Of anders naar Cinema Home gaan ipv Cinema.

Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt, en kom niet meer aan de settings. Ik gebruik Cinema voor een donkere kamer en Cinema Home met DV IQ voor overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:19:
[...]

LG is koppig en gaat dus geen OLED televisie uitbrengen met een losse stroomkabel. Dus dan is zo'n dunne snoer waar de voeding doorheen gaat ideaal. Hoef je ook niks zelf te modificeren. En de reden waarom de QLEDS iets dikker zijn dan OLED heeft gewoon met FALD te maken. Door de dimming zones, is er iets meer ruimte nodig. Wat met OLED absoluut niet nodig is. Aangezien de W serie (wat vergelijkbaar was) nog dunner kon dan de G serie.
LG is zeker koppig, zeg maar gewoon stronteigenwijs.
Zo’n simpel probleem als een los netsnoer zo ingewikkeld oplossen met een losse box is ook een overrkill.
Samsung heeft dit inderdaad uit nood gedaan om ervoor te zorgen dan hun TV’s niet nog dikker zouden worden.
Een OLED is superdun en dus in feite niet te verslaan.
Wat wel interessant is waar Samsung volgend jaar mee gaat komen.
Houden ze vast aan hun One Connect ivm hun eigen OLED?
We zullen het gaan zien.
LG kan daarom om niet stil blijven zitten en kan niet langer voortborduren op het huidige OLED platform.
Ik verwacht van LG volgend jaar dus ook iets wat echt nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
RaijRaij schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:46:
[...]

Helaas, ik was in de war met dit
Ik ook, excuses voor het ongemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09 07:05
Even voor de duidelijk dat no signal bij de schilderij modus is dus niet op te lossen maar alleen zwart te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

HoppyF schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

LG is zeker koppig, zeg maar gewoon stronteigenwijs.
Zo’n simpel probleem als een los netsnoer zo ingewikkeld oplossen met een losse box is ook een overrkill.
Samsung heeft dit inderdaad uit nood gedaan om ervoor te zorgen dan hun TV’s niet nog dikker zouden worden.
Een OLED is superdun en dus in feite niet te verslaan.
Wat wel interessant is waar Samsung volgend jaar mee gaat komen.
Houden ze vast aan hun One Connect ivm hun eigen OLED?
We zullen het gaan zien.
LG kan daarom om niet stil blijven zitten en kan niet langer voortborduren op het huidige OLED platform.
Ik verwacht van LG volgend jaar dus ook iets wat echt nieuw is.
Samsung heeft de one connectbox niet alleen geïntroduceerd om daarmee hun eigen televisies "dunner" te kunnen maken. Als dat echt alleen de reden zou zijn, dan hadden ze ook geen modellen uitgebracht welke exact hetzelfde zijn (denk aan de Q90 en Q950). Het heeft ook met een stukje gebruiksgemak te maken. Want met zo'n one connectbox kun je ook makkelijk bij de HDMI kabels komen, zonder daarvoor de televisie van de wand te hoeven halen. Mocht er tevens iets stuk gaan aan de voeding of CPU, Dan is enkel het omwisselen van zo'n kastje afdoende. Ik zou echt een OLED televisie willen die dat ook heeft. LG verkocht ze ook, maar daar zat een stomme soundbar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Samsung heeft de one connectbox niet alleen geïntroduceerd om daarmee hun eigen televisies "dunner" te kunnen maken. Als dat echt alleen de reden zou zijn, dan hadden ze ook geen modellen uitgebracht welke exact hetzelfde zijn (denk aan de Q90 en Q950). Het heeft ook met een stukje gebruiksgemak te maken. Want met zo'n one connectbox kun je ook makkelijk bij de HDMI kabels komen, zonder daarvoor de televisie van de wand te hoeven halen. Mocht er tevens iets stuk gaan aan de voeding of CPU, Dan is enkel het omwisselen van zo'n kastje afdoende. Ik zou echt een OLED televisie willen die dat ook heeft. LG verkocht ze ook, maar daar zat een stomme soundbar aan vast.
Er zijn meer redenen voor de One Connect box inderdaad.
Echter bij reparatie wordt de box open gemaakt en de voeding of het moederbord erin gewoon vervangen.
Ik heb dit zelf zien gebeuren bij iemand thuis met een Samsung.
Voordeel is wel dat het paneel gewoon kan blijven hangen.
De box is vrij compact en zo los te maken.
Een soundbar eraan vast is niks.
Wie weet volgend jaar meer modellen.
Ik denk dat de G wel een blijvertje zal zijn. De C twijfel ik over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
TrueGamer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:48:
Even voor de duidelijk dat no signal bij de schilderij modus is dus niet op te lossen maar alleen zwart te maken?
Je kan zeggen tegen de TV, scherm uit via de microfoon in de afstandsbediening... Weet niet of dat wat is?

Of 8x mute knop drukken en de No Singnal uitzetten, dan is het scherm zo goed als zwart met een klein beetje tekst. Zie: YouTube: LG C1 OLED disable gallery upon no signal - HIDDEN MENU

[ Voor 26% gewijzigd door rikadoo op 01-08-2021 12:21 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
rikadoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:20:
[...]

Je kan zeggen tegen de TV, scherm uit via de microfoon in de afstandsbediening... Weet niet of dat wat is?

Of 8x mute knop drukken en de No Singnal uitzetten, dan is het scherm zo goed als zwart met een klein beetje tekst. Zie: YouTube: LG C1 OLED disable gallery upon no signal - HIDDEN MENU
Bij de oude tvs (gx in elk geval) zit het ook gewoon onder settings=>general=>additional settings=>no signal image

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
rutgergron schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:42:
Energy saving/eco settings kunnen ook de brightness omlaag gooien, staan die uit?
Dolby vision content is vaak van oorsprong ook erg donker, weet je zeker dat het ABL is? ABL kan niet uit zonder je garantie en levensduur te schaden (en zonder service remote van paar euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
zubidingasir schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:43:
[...]

Zojuist in de homescreen de widget van het weer ingesteld voor mijn regio (accu weather) en nu zie ik opeens een screensaver met een analoge klok en het weer eronder wat constant in beweging is. Veel beter dan het vuurwerk :D
Is dit op de c1/g1? Op mijn gx veranderd er niks na installeren app? Nog kan ik een instelling vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zubidingasir
andries98 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:03:
[...]

Is dit op de c1/g1? Op mijn gx veranderd er niks na installeren app? Nog kan ik een instelling vinden?
De c1 77inch met de nieuwste software. Toen ik de homescreen opende, zag ik linksbovenin een widget waar ik de regio moest kiezen voor het weer. Heb toen mijn regio gekozen, en sindsdien zie ik een andere screensaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
zubidingasir schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:43:
[...]

De c1 77inch met de nieuwste software. Toen ik de homescreen opende, zag ik linksbovenin een widget waar ik de regio moest kiezen voor het weer. Heb toen mijn regio gekozen, en sindsdien zie ik een andere screensaver
Oke, helaas krijg ik het bij gx niet voor elkaar (app en regio lukken maar veranderd niks, maar zijn er echte widgets in nieuwe OS?(verschrikkelijk))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HoppyF schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:29:
Mensen die TV kijken en WiFi gebruiken om te streaming zijn niet geïnteresseerd in de ping.
Dit is meer voor de gamers.
Daar gaat het dan ook niet om :)
WiFi Mesh geeft (meestal…) een betere dekking van het WiFi netwerk in huis.
Hoewel de TV statisch is en zich niet door het huis beweegt, kun je wel een beter signaal krijgen.
Mesh heeft 0,0 te maken met de dekking in je huis : Daar moet je zelf voor zorgen door genoeg accesspoints op de juiste plek te plaatsen! ;)
Firmware upgrade worden regelmatig gemeld.
De Changelog staat in de release notes maar helaas wordt je daar niet veel wijzer van.
Bv: minor fixes, improvements.

Ligt geheel aan LG ze verstrekken weinig nuttige informatie bij nieuwe firmware updates.
Ongeveer net zo nutteloos als de Changelog van de gemiddelde app op je telefoon/tablet dus...

Jammer! -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Nou, mijn LG CX heeft het zojuist begeven, heb hem sinds mei... Zat in het donker een film te kijken toen plots het scherm uit ging en het geluid naar standje 100 sprong (met allerlei krakende / distorted geluiden). Reageerde niet meer op de afstandsbediening dus moest stekker uit het stopcontact trekken, en nu reageert hij helemaal niet meer. Morgen leverancier maar bellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Ook hier een LG CX (55") die een defect heeft.
Uit het niets heb ik sinds gisteren opeens een witte lijn die lijkt uit te stralen naar de hele breedte. Onder de witte lijn zie je allerlei strepen in beeld die soms lijken te verdwijnen. Beeld is verder prima.

De TV is aangeschaft (in maart, geproduceerd in januari 2021) via MediaMarkt en heb al een reparatieverzoek ingediend. Pixel Refresher enz hebben geen effect. Schijnbaar neemt een extern bedrijf (CE Repair) contact met mij op. Ben benieuwd.

Heeft iemand hier een technische verklaring voor? Ik was onder de indruk dat OLED juist verticaal werd aangestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCh5iPi6ZoNBsNaB3UcdXTnEa_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSpPY8nYNaOKzoI5Cw1mhJNi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door PostalDude op 02-08-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:25
GodDamage schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:40:
Mijn CX65 is inmiddels alweer terug in de winkel (wegens vastzittende pixel) maar mijn nieuwe GX65 produceert een zoemend geluid/ coil whine. Als het tv geluid uit staat dan is dit duidelijk hoorbaar. Is dit normaal of heb ik andermaal een 'maandagmorgenmodel' te pakken? Mijn CX65 had dit niet en heeft volgens mij hetzelfde paneel.
Nog even een update; LG heeft de voeding vervangen voor een nieuwere module en de coil whine / zoemende geluid is verleden tijd. Ik moest LG eerst wel overtuigen dat het niet normaal was en gelukkig kon ik terugvallen op mijn ervaring met het CX model. Nu alweer een tijdje een tevreden gebruiker van de GX65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PostalDude schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:47:
Ook hier een LG CX (55") die een defect heeft.
Uit het niets heb ik sinds gisteren opeens een witte lijn die lijkt uit te stralen naar de hele breedte. Onder de witte lijn zie je allerlei strepen in beeld die soms lijken te verdwijnen. Beeld is verder prima.

De TV is aangeschaft (in maart, geproduceerd in januari 2021) via MediaMarkt en heb al een reparatieverzoek ingediend. Pixel Refresher enz hebben geen effect. Schijnbaar neemt een extern bedrijf (CE Repair) contact met mij op. Ben benieuwd.

Heeft iemand hier een technische verklaring voor? Ik was onder de indruk dat OLED juist verticaal werd aangestuurd.

[Afbeelding]
Nieuw paneel nodig dus.
CE repair en Servilux zijn service partners van LG en komen thuis repareren.
Jammer dat je TV stuk gegaan is maar hopelijk is het binnen een paar dagen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Software update 3.15.36 voor de G1 is zojuist gearriveerd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
Net mijn G1 opgehangen maar hij hangt onder helaas een paar mm vd muur.
Ik krijg de kabels er niet helemaal goed achter. Die klepjes om ze vast te zetten schieten direct los.
Ik denk te stugge kabels ( club HDMI 2.1) daar heb ik niet helemaal goed over nagedacht.

Ik heb wel even genoeg gestresst voor nu. Ik regel het verder met diegene die me mee heeft geholpen als hij terug is van vakantie.

Lijkt me dat het verder niks negatiefs doet met de tv als hij onder circa 3 mm speling heeft en boven niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
Nog even een vraag.

Zijn die ru Connected kabels:
https://www.ruconnected.n...2LrgDsEAQYASABEgKc3_D_BwE

Echt zo flexibel en dun als ze er op de foto eruit zien? Want dan bestel ik die toch nog maar en retourneer ik die club kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@-Rutger- Ik heb prima ervaringen met de Ugreen hdmi kabels, uitgekozen naar aanleiding van reacties in dit topic. Zijn zo te zien ook scherper geprijsd dan die van ru Connected. Maar ik lees net in een reactie van @EN-IS dat ze ook wat lastiger weg te werken zijn.
https://www.amazon.nl/-/e...id=1627911929&sr=8-8&th=1

[ Voor 12% gewijzigd door Millert op 02-08-2021 15:51 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Rutger- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:24:
Ik krijg de kabels er niet helemaal goed achter. Die klepjes om ze vast te zetten schieten direct los.
Ik denk te stugge kabels ( club HDMI 2.1) daar heb ik niet helemaal goed over nagedacht.

Ik heb wel even genoeg gestresst voor nu. Ik regel het verder met diegene die me mee heeft geholpen als hij terug is van vakantie.

Lijkt me dat het verder niks negatiefs doet met de tv als hij onder circa 3 mm speling heeft en boven niet?
Misschien iets van duct tape gebruiken zodat de kabel niet uit de ribbels geduwd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Rutger-
HoppyF schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Misschien iets van duct tape gebruiken zodat de kabel niet uit de ribbels geduwd worden.
Hoi hoppy. Ja heb ik ook nog gedaan. Maar vier van die dikke HDMI kabels de bocht om is net too much.
Dus als die ru connected een stuk flexibeler zijn dan koop ik toch maar die.

Ik ben een beetje een rare op dat gebied. Ik koop zonder blikken of blozen een G1 en een Sonos arc maar €200 voor 4 kabels vind ik dan eigenlijk weer belachelijk duur _O-

Maar ja. Wat moet dat moet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:30

FeaR

In GoT we trust

Ook met niet stugge kabels hebben de klepjes van de geleiders niet heel veel grip. Idee is leuk maar uitwerking wat minder. Persoonlijk had ik zelf liever een twee/drie van die geleiders extra gehad. Nu staat er redelijk wat druk/kracht op de kabels in de bocht. Ik heb zelf de klepjes met wat tape goed dicht gezet en de delen waar de kabels wat hingen zit ook wat tape. Niet mooi maar niemand die het ziet en het werk wel. Let als je HDMI kabels gaat bestellen wel dat je geen platte neemt, die ga je helemaal niet weggewerkt krijgen :P

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 02-08-2021 16:08 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
Millert schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:48:
@-Rutger- Ik heb prima ervaringen met de Ugreen hdmi kabels, uitgekozen naar aanleiding van reacties in dit topic. Zijn zo te zien ook scherper geprijsd dan die van ru Connected. Maar ik lees net in een reactie van @EN-IS dat ze ook wat lastiger weg te werken zijn.
https://www.amazon.nl/-/e...id=1627911929&sr=8-8&th=1
Thanks! Houd ik in gedachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Vicje schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Op mijn C1 heb ik dit nu ook al een tijdje. Naar mijn idee is deze bug een paar firmware updates geleden meegekomen. De eerste keer na opstarten van de tv werkt het pijltje nog prima. Maar het lijkt wel zodra er een app is gestart dat het daarna niet meer mogelijk is.
Ja volgens mij is het ook pas van de tijd dat de Airplay firmware update geinstalleerd werd. Ik had het nog niet gekoppeld aan het opstarten van apps, misschien eens verder onderzoeken. Heb jij ook dat euvel met het niet kunnen wisselen van geluid-preset?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL

-Rutger- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:42:
Nog even een vraag.

Zijn die ru Connected kabels:
https://www.ruconnected.n...2LrgDsEAQYASABEgKc3_D_BwE

Echt zo flexibel en dun als ze er op de foto eruit zien? Want dan bestel ik die toch nog maar en retourneer ik die club kabels.
Die van mij hangt onder 1-2mm van de muur, maar ik heb niet de indruk dat het bij mij komt doordat ik de snoeren niet goed heb zitten in de uitsparing achterin de TV, want naast de klemmen heb ik ook 2x ducttape gebruikt omdat de 2 klemmen nogal te wensen overlaten. Voordat ik de TV tegen de muur drukte heb ik nog gecontroleerd of alles mooi vlak zat in de uitsparing.

Ik heb de RUconnected kabels, ze zijn niet heel soepel, redelijk stug. Ze willen wel in een hoek die jij wil, maar dan wel met ducttape en niet alleen die 2 kansloze klemmen achter op de TV, want dan staan ze zo bol in de hoek naar beneden achterop de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
Anthirian schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Ja volgens mij is het ook pas van de tijd dat de Airplay firmware update geinstalleerd werd. Ik had het nog niet gekoppeld aan het opstarten van apps, misschien eens verder onderzoeken. Heb jij ook dat euvel met het niet kunnen wisselen van geluid-preset?
Nee, op de C1 heb ik daar geen last van. Maar ik heb ook nog geen soundbar of set er aan gekoppeld. Weet niet of dat iets uitmaakt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
FeaR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Ook met niet stugge kabels hebben de klepjes van de geleiders niet heel veel grip. Idee is leuk maar uitwerking wat minder. Persoonlijk had ik zelf liever een twee/drie van die geleiders extra gehad. Nu staat er redelijk wat druk/kracht op de kabels in de bocht. Ik heb zelf de klepjes met wat tape goed dicht gezet en de delen waar de kabels wat hingen zit ook wat tape. Niet mooi maar niemand die het ziet en het werk wel. Let als je HDMI kabels gaat bestellen wel dat je geen platte neemt, die ga je helemaal niet weggewerkt krijgen :P
ik had toen ik de tv had liggen wat meer tijd moeten besteden aan het vastplakken van de kabels. ik dacht dat het klepje wel zou houden. thanks voor de tip. ik denk dat ik de tv er tzt nog 1 keer afhaal en het dan meteen goed regel.
AppieNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:45:
[...]

[...]

Die van mij hangt onder 1-2mm van de muur, maar ik heb niet de indruk dat het bij mij komt doordat ik de snoeren niet goed heb zitten in de uitsparing achterin de TV, want naast de klemmen heb ik ook 2x ducttape gebruikt omdat de 2 klemmen nogal te wensen overlaten. Voordat ik de TV tegen de muur drukte heb ik nog gecontroleerd of alles mooi vlak zat in de uitsparing.

Ik heb de RUconnected kabels, ze zijn niet heel soepel, redelijk stug. Ze willen wel in een hoek die jij wil, maar dan wel met ducttape en niet alleen die 2 kansloze klemmen achter op de TV, want dan staan ze zo bol in de hoek naar beneden achterop de TV.
thanks voor je reply. als ik het zo beluister kan ik dan net zo goed de kabels die ik heb, houden. Dan haal ik de tv er nog een keer af en plak ik alles goed vast. hopelijk is het dan opgelost.
die klemmen zijn inderdaad kansloos.echt bizar dat ze niet een simpel systeem hebben kunnen verzinnen wat daadwerkelijk vast klikt. maar goed.

nu nog een week wachten tot mijn internet t doet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

MilesD. schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:14:
Software update 3.15.36 voor de G1 is zojuist gearriveerd…
Wat is er veranderd? kreeg net ook een melding maar wacht even met de install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
Ik heb het volgende probleem. De tv schakelt af en toe plotseling van Soundbar naar interne speakers, heel irritant als je midden in een film zit. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
  • Laatst online: 17-08 22:47
Steven030 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:27:
Ik heb het volgende probleem. De tv schakelt af en toe plotseling van Soundbar naar interne speakers, heel irritant als je midden in een film zit. Herkent iemand dit probleem?
Zeer herkenbaar met mijn lg dsp11ra soundbar icm de lg g1…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik wilde ziggo app installeren, zowel via search als helemaal naar beneden gescrold in de apps menu (met vier rode vierkantjes erop) maar kan het nergens vinden. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zhadum schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:55:
Ik wilde ziggo app installeren, zowel via search als helemaal naar beneden gescrold in de apps menu (met vier rode vierkantjes erop) maar kan het nergens vinden. Wat doe ik verkeerd?
Ziggo(Go) app op een TV met WebOS? Zoek je naar iets wat er simpelweg niet is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

hardware-lover schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Ziggo(Go) app op een TV met WebOS? Zoek je naar iets wat er simpelweg niet is?
Kennelijk :-) ik dacht dat ie gewoon beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Zhadum schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:55:
Is er helaas niet. Met een pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 8GB kun je het wel voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0p
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Voor mensen die een workaround willen om toch bekabeld internet hoger dan 100mbit op je tv te hebben. Vincent Teoh legt het uit.

YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG ...

Geen idee of mijn g1 een usb 3.0 poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
BraxNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

Precies ook mijn setup… hiervoor had ik een paar dagen de DSP9YA geprobeerd en daar had ik nergens last van. Heel irritant dit, want ik ben verder zeer tevreden met het geluid van de DSP11RA als alles werkt. Heb jij nog hoop dat ze zoiets kunnen fixen?
En heb je ook de volgende firmware?
Main 2102020
Micom 2101131
Chromecast 1.44.219548

TV: 03.15.36

[ Voor 14% gewijzigd door Steven030 op 03-08-2021 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r0p schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:27:
Voor mensen die een workaround willen om toch bekabeld internet hoger dan 100mbit op je tv te hebben. Vincent Teoh legt het uit.

YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG ...

Geen idee of mijn g1 een usb 3.0 poort heeft.
Op een USB2 poort zijn ook snelheden +300Mbit haalbaar met een ondersteunde USB Gbit adapter.

Het is wel een beetje "oud" nieuws; stimm in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
op mijn "oude" Oled doet de adapter het niet. Die beschikt dan weer wel over een USB3 poort (wat dat dan ook waard is) :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGuyLwroy
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09-2022
*bericht verwijderd en topic gestart, excuses*

[ Voor 100% gewijzigd door DutchGuyLwroy op 02-08-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 10:37
BraxNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

Yup hier hetzelfde probleem ook met dsp11ra icm met de g1. Kijk mijn streamings diensten nu maar met de shield rechtstreeks aangesloten op de soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
heplam schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:49:
[...]

Yup hier hetzelfde probleem ook met dsp11ra icm met de g1. Kijk mijn streamings diensten nu maar met de shield rechtstreeks aangesloten op de soundbar
Wat is je reden om toch bij deze Soundbar te blijven als andere soundbars deze problemen niet hebben? Een extra apparaat met een extra afstandsbediening lijkt mij niet fijn, maar ik ben even de opties aan het onderzoeken.
Heb je dan Shield->Soundbar>TV of Soundbar->Shield->TV met bijvoorbeeld een splitter?
En als laatste, weet je of de problemen ook optreden tijdens het gamen en hoe zou je dit regelen? Ik had gister wel een keer dat de verbinding met de PS5 kort wegviel en ik zwart beeld kreeg, dit had ik ook nooit eerder gehad en ik vraag me af of dit ook veroorzaakt wordt door de Soundbar. Hopelijk was het eenmalig. Gameconsole->Soundbar->TV zorgt er helaas voor dat je niet meer met alle functies kan gamen (4K/HDR/120)

[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 03-08-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:50
Heeft iemand hier al ervaring met de b1 2021 modellen? Ik vind de nits teleurstellend. Overdag is er bijna niet te kijken naar hdr of dv content. Normale ruimte, geen direct zonlicht.

Ik vergelijk met een c7. Die geeft echt een beter plaatje.

[ Voor 14% gewijzigd door synx6 op 03-08-2021 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
  • Laatst online: 17-08 22:47
heplam schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:49:
[...]

Zelfs dan ervaar ik het 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08-2024
Steven030 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:14:
[...]
Ik had gister wel een keer dat de verbinding met de PS5 kort wegviel en ik zwart beeld kreeg, dit had ik ook nooit eerder gehad en ik vraag me af of dit ook veroorzaakt wordt door de Soundbar. Hopelijk was het eenmalig. Gameconsole->Soundbar->TV zorgt er helaas voor dat je niet meer met alle functies kan gamen (4K/HDR/120)
Dit soort problemen met beeld en geluid dat kort wegvalt had ik ook regelmatig met mijn oude HDMI-kabels van de Action. Sinds ik HDMI 2.1 kabels van Ugreen gebruik heb ik er nooit meer last van gehad.

Wat betreft beeldkwaliteit is elke kabel gelijk, maar de hogere bandbreedte van die HDMI 2.1 kabels zorgt wel degelijk voor een stabielere verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Is het mogelijk om bij LG via de afstandsbediening het geluidsniveau van SPDIF te regelen?

Ik heb namelijk geen afstandsbediening bij m'n geluidsinstallatie. Voorheen regelde ik het geluidsniveau via m'n externe decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
@Oeroeg Met mijn oude TV regelde ik het geluidsniveau voor mijn receiver via HDMI(-CEC) en stuurde ik het geluid via SPDIF uit, als jouw receiver ondersteuning voor CEC heeft zou ik dit proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
@Rembock Het betreft een vintage (audiofielen) setup met een losse DAC (Cambridge DacMagic). Hdmi is dus niet echt een optie.

Maar laten we on topic blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Oeroeg op 03-08-2021 10:58 ]

Pagina: 1 ... 407 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.