Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20
knaller70 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:46:
[...]

Minor bug fixes. Maar ik heb nog steeds dat na zoveel uur mijn hdmi arc op tv sound springt. Super irritant. En dat luie lg, reageert ook niet eens meer op facebook
Heeft LG Benelux nog wel een FB dan? Ik kan niks meer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaller70
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-07-2021
Wren schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Heeft LG Benelux nog wel een FB dan? Ik kan niks meer vinden?
lg global op facebook. maar geen gehoor meer. 2020 berichten ze me nog terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
@tovenaar1988 @HoppyF
Terug te komen op remote help: 2 manieren.

1e:
5 keer mute knop drukken. En dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrSqlZ7kPwizMlSnNHYRyyGYTDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCSgUWpp6h8tXNA7vfgcZe6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4W0Isp60cKF_zzNPBvbR8a8Ba5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23HQNFIoHqIVgYoobn8bPTys.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kSK56hxT-aCuIr5VpyU8CMAnDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcI5cDq6Xipmsrn92KVogSNr.jpg?f=fotoalbum_large

2de manier via instellingen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6gjcfY3zZHbjwhw2v1yga4wwtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kswU4RgNwGbMra6UDPeSpMl7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zfHR7EoerPLhe-oZhA4h2qkGo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMRG5DtXHyQRJZlRxhFHQ6tz.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me ook opviel, je kunt ook via quick help diagnose uitvoeren of status van tv controleren

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeioso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-08 21:46
Goedenmiddag,

Sinds gisteren heb ik problemen met mijn G1 om te koppelen met de wifi. Hij geeft aan, fout wachtwoord ingevoerd terwijl deze niet veranderd en hij afgelopen week (vanaf maandag) goed gewerkt heeft. Heeft iemand toevallig een oplossing of ligt dit probleem bij, in dit geval, ziggo? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeioso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-08 21:46
Deleon78 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Vlak hierboven heeft iemand een zelfde probleem. Misschien een probleem van een update?
Sorry misschien kijk/lees ik eroverheen maar ik zie het niet staan. Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
Deleon78 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Ik kan het ook niet meer vinden, maar heb het wel recent gepost zien worden.
Dat was ik?
Maar de TV was nieuw, weet even niet zeker meer welk firmware nummer ik had, maar was er iig 1 voor de laatste die Dolby Vision toevoegde, want die kreeg ik een paar dagen nadat die hing binnen.

Ik was ook al benieuwd of misschien iemand wist wat het probleem was bij Mikeioso, gezien de overeenkomsten.

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 24-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Mikeioso schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:55:
Goedenmiddag,

Sinds gisteren heb ik problemen met mijn G1 om te koppelen met de wifi. Hij geeft aan, fout wachtwoord ingevoerd terwijl deze niet veranderd en hij afgelopen week (vanaf maandag) goed gewerkt heeft. Heeft iemand toevallig een oplossing of ligt dit probleem bij, in dit geval, ziggo? Alvast bedankt
Klopt dit heb ik ook geconstateerd van het een op andere moment zonder dat er een update is geweest …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Ik heb dit ook een keer gehad met mijn G1. Kwam er niet achter waardoor het werd veroorzaakt dus heb hem toen teruggezet naar fabrieksinstellingen. Toen kon ik weer (met hetzelfde ww) verbinden met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:37
Ik weet dat mijn c9 soms moeite heeft met hoge 5ghz kanalen, misschien is het dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
rwr_ schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:25:
Ik heb dit ook een keer gehad met mijn G1. Kwam er niet achter waardoor het werd veroorzaakt dus heb hem toen teruggezet naar fabrieksinstellingen. Toen kon ik weer (met hetzelfde ww) verbinden met WiFi.
Aangezien ik vorige week al een fabrieksreset had gedaan omdat Ziggo On Demand niet wilde werken (en erna wel), heb ik net nog een keer de wifi geprobeerd in te stellen, want dat had ik niet geprobeerd na de reset denk ik. Bleek nog niet te werken, toen toch maar wat gaan zoeken in mijn modem settings, bleek ik het wachtwoord toch niet helemaal goed te hebben ingevoerd, meerdere keren 8)7

Speedtest in de browser op de wifi kwam ik niet verder dan 60 Mbps gek genoeg (3-4 testjes), maar op mijn telefoon (S7) kwam ik eigenlijk ook al jaren nooit hoger (boeide me niet zoveel, dus nooit onderzocht). Dus dat zal eerder een instelling zijn van mijn modem denk ik (5ghz staat niet aan, maar ik lees dat 2.4 tot 150 Mbps kan, dus?)

Nog even bedraad internet erna getest en die kwam toen tot 93 Mbps ipv de 60 die ik daar regelmatig zag, voorlopig zit die weer op bedraad.

edit: Na wat googelen zie ik dat je met 2.4ghz rond de 65-70 Mbps zit als werkelijke snelheid, dus 5ghz aangezet op het modem en dan springt die naar 85-95 Mbps op de telefoon (TV vast hetzelfde). Dit is op 20 mhz channel, niet 40, want dat is geloof ik niet zo fijn voor mijn buren. Voor de duidelijkheid mijn ziggo abo is 300/30 en dit is misschien inmiddels wel aardig offtopic van de LG TV's, sorry.

[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 25-07-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
Ik lees hier veel over de kabels van RUconnected. Hebben deze kabels nou echt voordeel t.o.v. de standaard meegeleverde kabels van de PS5 en/of de Xbox Series X? Je zou verwachten dat de standaard meegeleverde kabels ook wel alles uit HDMI 2.1 kunnen halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
Steven030 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:30:
Ik lees hier veel over de kabels van RUconnected. Hebben deze kabels nou echt voordeel t.o.v. de standaard meegeleverde kabels van de PS5 en/of de Xbox Series X? Je zou verwachten dat de standaard meegeleverde kabels ook wel alles uit HDMI 2.1 kunnen halen
Het geeft ook meestal geen voordelen, het werkt of het werkt niet naar behoren. Je zult geen verschil in beeldkwaliteit o.i.d. krijgen.
Meestal kunnen duurdere kabels langere afstanden aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
En bij de ps5 (en xbox misschien ook) is de kabel ook wel erg kort voor de grotere tvs (zeker g modellen waar je via midden om moet en eventueel zelfs nog muur in).

Las ook dat de ps5 kabel door zijn dunheid erg breuk en storingsgevoelig (van andere straling etc.) Is. Ik weet niet of dit klopt, het zou een fabel kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
AppieNL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Aangezien ik vorige week al een fabrieksreset had gedaan omdat Ziggo On Demand niet wilde werken (en erna wel), heb ik net nog een keer de wifi geprobeerd in te stellen, want dat had ik niet geprobeerd na de reset denk ik. Bleek nog niet te werken, toen toch maar wat gaan zoeken in mijn modem settings, bleek ik het wachtwoord toch niet helemaal goed te hebben ingevoerd, meerdere keren 8)7

Speedtest in de browser op de wifi kwam ik niet verder dan 60 Mbps gek genoeg (3-4 testjes), maar op mijn telefoon (S7) kwam ik eigenlijk ook al jaren nooit hoger (boeide me niet zoveel, dus nooit onderzocht). Dus dat zal eerder een instelling zijn van mijn modem denk ik (5ghz staat niet aan, maar ik lees dat 2.4 tot 150 Mbps kan, dus?)

Nog even bedraad internet erna getest en die kwam toen tot 93 Mbps ipv de 60 die ik daar regelmatig zag, voorlopig zit die weer op bedraad.

edit: Na wat googelen zie ik dat je met 2.4ghz rond de 65-70 Mbps zit als werkelijke snelheid, dus 5ghz aangezet op het modem en dan springt die naar 85-95 Mbps op de telefoon (TV vast hetzelfde). Dit is op 20 mhz channel, niet 40, want dat is geloof ik niet zo fijn voor mijn buren. Voor de duidelijkheid mijn ziggo abo is 300/30 en dit is misschien inmiddels wel aardig offtopic van de LG TV's, sorry.
Via 5 ghz wifi kan je hogere snelheden halen dan met bedraad. LG bezuiningd namelijk op de LAN poort, die is maar 100mbit max.
5ghz is altijd beter dan 2.4ghz, mits je goed bereik hebt natuurlijk. 5ghz heeft minder latency vergeleken met 2.4ghz en is veel stabieler en sneller. Je hebt geen problemen met andere 2.4 ghz bronnen of 5ghz bronnen.
De 20 of 40 mhz is alleen voor 2.4ghz een ding, mijn advies is zeker op 20mhz houden, heb je minder overlapping met oa. je buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Deleon78 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:59:
[...]

In een modern netwerk maak je gebruik van switches, dan deel je de kabel niet met anderen. Streamen is wat, 15mbps? Dan maakt het dus niet echt uit of het 100mbps of 1000mbps is.

(Tuurlijk heb ik ook liever gewoon gigabit, maar nodig is het allerminst en dus functioneel gezien een prima keuze en besparing, zonder impact op de gebruiker)
Dat ben ik helemaal met je eens, 100mbit max is voor alle zaken op een TV meer dan voldoende. Gaf alleen als info aan dat die 94mbps dus een limiet is van de TV.

Ik zou ook zeker bedraad aansluiten mits dit mogelijk is, namelijk niet iedereen heeft een switch of 2 utp kabels naar de tv liggen. En anders werkt 5ghz net zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Het was mij ook wel bekend dat er een 100 mbit LAN poort op de LG TV zat, vandaar dat mensen hier de wifi verbinding aanraden aangezien die hoger kan. Nou heb ik blijkbaar in mijn setup zowel 95 Mbps via bedraad als wifi (dusver iig) en dan heb ik het ook liever bedraad aangesloten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
vandaag is mijn G1 binnen gekomen samen met de sonos arc :-)
woensdag de sleuf frezen en dan van het weekend schilderen en dan kan het tegen de muur.

kan niet wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
Verstandig om nu een C1 te halen of even w88 op een nieuwer model? Kan de C1 voor netto 2000 krijgen (77inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:40
Waar :p

Ik zit zelf ook te azen op de 77, maar wilde nog even wachten op Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
zubidingasir schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:32:
Verstandig om nu een C1 te halen of even w88 op een nieuwer model? Kan de C1 voor netto 2000 krijgen (77inch)
Nieuwer model komt pas volgend jaar hé :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
kwdtje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 06:04:
Waar :p

Ik zit zelf ook te azen op de 77, maar wilde nog even wachten op Black Friday.
"Even" wachten, dat is 4 maanden nog :P dan wordt ie sowieso wel goedkoper van ja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Dat is zo voorbij joh. Maar ja, als je 4 maanden kunt wachten dan zit je alweer tegen CES aan te kijken. Misschien dat LG ons een keer kan verassen met een echte update. Vandaag kwam het nieuws uit dat Samsung gaat vanaf volgend jaar ook OLED's aanbieden, en wellicht een model met een one connectbox :P. Geen gepruts meer met afknippen van kabels. En als het een LG paneel gaat zijn zit het vast ook goed met de slijtage.
https://www.google.com/am...tvs-first-half-2022%3famp

[ Voor 24% gewijzigd door Koning-Admiraal op 27-07-2021 09:01 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
MitchellHearth schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:08:
[...]

"Even" wachten, dat is 4 maanden nog :P dan wordt ie sowieso wel goedkoper van ja :o
Haha :D Nouja als hij nu voor 2000 euro te koop zou zijn zou dat een nobrainer zijn uiteraard. Ik heb nu 5 jaar een OLED b6 met volle tevredenheid, maar zou toch graag een nieuwer model en een maatje groter willen. Benieuwd of ik er qua beeldkwaliteit veel van ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
AppieNL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:16:
Het was mij ook wel bekend dat er een 100 mbit LAN poort op de LG TV zat, vandaar dat mensen hier de wifi verbinding aanraden aangezien die hoger kan. Nou heb ik blijkbaar in mijn setup zowel 95 Mbps via bedraad als wifi (dusver iig) en dan heb ik het ook liever bedraad aangesloten.
Mag ik vragen waarom precies? Ik heb sinds het begin mijn C9 via wifi en heb geen enkel probleem ondervonden. Stabiliteit is prima.

Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
kaos001 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Mag ik vragen waarom precies? Ik heb sinds het begin mijn C9 via wifi en heb geen enkel probleem ondervonden. Stabiliteit is prima.
"Als iets bedraad aangesloten kan op internet, dan doe ik het bedraad". Is al sinds ik internet heb/aanleg in mijn huis mijn uitgangspunt. Komt nog uit het tijdperk dat wifi niet zo betrouwbaar was. Nu heb ik ook geen problemen met de apparaten die ik hier wel op wifi heb aangesloten, maar de regel hanteer ik nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AppieNL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:47:
[...]

"Als iets bedraad aangesloten kan op internet, dan doe ik het bedraad". Is al sinds ik internet heb/aanleg in mijn huis mijn uitgangspunt. Komt nog uit het tijdperk dat wifi niet zo betrouwbaar was. Nu heb ik ook geen problemen met de apparaten die ik hier wel op wifi heb aangesloten, maar de regel hanteer ik nog steeds.
Die regel was voorheen van toepassing maar nu niet meer.
WiFi dual band eventueel nog met WiFi mesh geeft een stabiel netwerk welke prima werkt met streaming diensten op LG TV’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
HoppyF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Die regel was voorheen van toepassing maar nu niet meer.
Dat zeg ik toch ook? Maar toch doe ik het dus nog steeds. Old habits die hard.

De TV had op wifi gezeten als ik er meer snelheid mee haalde, maar dat doe die dusver nog niet, dus de oude regel wordt gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Als ik voor mijn TV sta valt het op dat het scherm van mijn C1 best krom is. Vooral de onderste hoek aan de rechterkant. Ook zie ik in de weerspiegeling dat het scherm daar wat vervormd is. Bij TV kijken valt het niet op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnP3TXFGjnJvickn_BbX6xWSHaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pS9hoQ485yYenPHLPLQor0q6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfbNzuLNYOFOPqk5cygtayjxLX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTOxBAlPq54ki3fNhdwuJXEu.jpg?f=fotoalbum_large

Met behulp van de zoekfunctie heb ik enkele soort gelijke gevallen gevonden maar niet bekend hoe dat is afgehandeld.

Zit nu te twijfelen om contact met LG op te nemen want wil eigenlijk geen mierenn*ker zijn.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppieNL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Dat zeg ik toch ook? Maar toch doe ik het dus nog steeds. Old habits die hard.

De TV had op wifi gezeten als ik er meer snelheid mee haalde, maar dat doe die dusver nog niet, dus de oude regel wordt gehanteerd.
Je TV haalt juist met Wifi een hogere snelheid.
Meestal is het niet nodig omdat de reguliere streaming diensten als Netflix niet boven de 25 Mbits komen.
Wil je UHD streaming van je eigen interne netwerk dan zou je in sommige gevallen meer dan 100 Mbits nodig kunnen hebben. Dan is WiFi dus wel degelijk een pluspunt.
Verder is het handig dat je geen netwerk kabel naar je TV hoeft te trekken.
Als deze er al ligt kun je hem uiteraard wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:06:
Als ik voor mijn TV sta valt het op dat het scherm van mijn C1 best krom is. Vooral de onderste hoek aan de rechterkant. Ook zie ik in de weerspiegeling dat het scherm daar wat vervormd is. Bij TV kijken valt het niet op

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met behulp van de zoekfunctie heb ik enkele soort gelijke gevallen gevonden maar niet bekend hoe dat is afgehandeld.

Zit nu te twijfelen om contact met LG op te nemen want wil eigenlijk geen mierenn*ker zijn.
Wat denken jullie?
Ik zie nauwelijks een vervorming op de foto’s.
Je ziet altijd wel een lichte vervorming als je TV uitstaat en je reflectie gebruikt om dit te kunnen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
HoppyF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:22:
[...]
"Nou heb ik blijkbaar in mijn setup zowel 95 Mbps via bedraad als wifi (dusver iig) en dan heb ik het ook liever bedraad aangesloten."

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
HoppyF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Ik zie nauwelijks een vervorming op de foto’s.
Je ziet altijd wel een lichte vervorming als je TV uitstaat en je reflectie gebruikt om dit te kunnen zien.
Klopt ik heb de vervorming ook niet op de foto staan het gaat mij meer om de kromming van het scherm. Mijn E7 is kaarsrecht

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Kleine aanvulling: nog steeds is bedraad natuurlijk betrouwbaarder dan draadloos, daar doet het feit dat iemand met een draadloze verbinding daar geen klachten over heeft weinig aan af. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Eens, als je bedraad kunt doen altijd kiezen.
Als je meer bandbreedte nodig hebt dan de utp poort van je LG kan bieden kies je voor WiFi.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nu komt, met alle respect, voor de zoveelste keer de discussie wifi vs. Lan langs. Kunnen we niet voor eens en altijd iets in de TS opstellen wat voor beide systemen de voors en tegens zijn, zodat we hier niet steeds in herhaling hoeven te vallen en dezelfde discussie zitten te voeren?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
remco_k schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:04:
Nu komt, met alle respect, voor de zoveelste keer de discussie wifi vs. Lan langs. Kunnen we niet voor eens en altijd iets in de TS opstellen wat voor beide systemen de voors en tegens zijn, zodat we hier niet steeds in herhaling hoeven te vallen en dezelfde discussie zitten te voeren?
Goed plan.

Kunnen we dat dan ook bv doen met de volgende onderwerpen? :?
1. Wat zijn de verschillen tussen model X en model Y?
2. Wat zijn de beste instellingen voor mijn TV?
3. Waarom is het netsnoer zo kort, kan ik deze verlengen?
4. Ik wil een soundbar onder mijn TV plaatsen hoeveel cm ruimte zit eronder?
5. Ik wil DTS gebruiken maar het werkt niet, hoe krijg ik dit aan de gang op mijn CX/C1/GX/G1?
6. Enz, enz….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat denken jullie?
Ik heb sinds een kleine 1,5 maand ook een 65" C1. Mij viel exact hetzelfde op. Ik heb dit met foto's aangekaart bij de winkel (PlatteTV). Er is een monteur langs geweest met een nieuw exemplaar, ik mocht ze vergelijken en kiezen welke ik wilde houden.

De monteur gaf overigens aan dat de meeste toestellen dit in meer of mindere mate hebben en dat er vanuit de fabriek met toleranties gewerkt wordt. Ook het nieuwe toestel had deze lichte kromming, hetzij marginaal minder dan degene die ik in eerste instantie heb gekregen. Ik heb dus omgeruild.. maar om eerlijk te zijn met de wetenschap van nu had ik me de ellende van de oude TV weer van de muur halen (wat een gehannes met al die kabels) en nieuwe TV weer ophangen niet nog een keer op de hals gehaald voor een minimaal resultaat.

Overigens had mijn scherm vooral aan de onderkant een kromming, daar waar het scherm eigenlijk op z'n dikst is door het blok elektronica. Daar had ik het dan eigenlijk niet verwacht, juist wel bij het dunste gedeelte van het scherm.

Zoals je zegt, met TV kijken zie je het niet. Als ik eerlijk ben zou ik me er niet druk over maken. Ik zou eerder kijken naar zaken als uniformiteit van het beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Ik heb een LG DSP9 Soundbar aangeschaft voor bij mijn G1. De Soundbar is rechtstreeks aangesloten op de tv via HDMI arc, omdat ik een Xbox Series X, Mediabox Next en PlayStation 5 op de tv aangesloten heb. Out of the box vind ik het geluid niet zo mooi. Na wat instellingen veranderd te hebben (o.a. de eARC ondersteuning is aangezet en de uitgang digitaal geluid staat op automatisch i.p.v. PCM) klinkt het een heel stuk beter en zie ik Atmos in Netflix staan en ook bij de Xbox verschijnt Dolby Atmos op de Soundbar display. Echter blijft de Atmos slider in het menu greyed out itt als je alleen tv-geluid gebruikt, net als de LG Sound sync optie. Hoort dit wel?

Met name dat laatste is enorm irritant omdat er vertraging van het geluid is; dus dat er eerder beeld dan geluid is. Het geluid kan je vertragen, maar het beeld lijkt je niet te kunnen vertragen. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

[ Voor 93% gewijzigd door Steven030 op 27-07-2021 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
HoppyF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Brad Pitt quote hier dus een stukje van mij in een eerdere reply:
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:27:
[...]

"Nou heb ik blijkbaar in mijn setup zowel 95 Mbps via bedraad als wifi (dusver iig) en dan heb ik het ook liever bedraad aangesloten."
Dank je wel @Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
maussert schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Ik heb sinds een kleine 1,5 maand ook een 65" C1. Mij viel exact hetzelfde op. Ik heb dit met foto's aangekaart bij de winkel (PlatteTV). Er is een monteur langs geweest met een nieuw exemplaar, ik mocht ze vergelijken en kiezen welke ik wilde houden.

De monteur gaf overigens aan dat de meeste toestellen dit in meer of mindere mate hebben en dat er vanuit de fabriek met toleranties gewerkt wordt. Ook het nieuwe toestel had deze lichte kromming, hetzij marginaal minder dan degene die ik in eerste instantie heb gekregen. Ik heb dus omgeruild.. maar om eerlijk te zijn met de wetenschap van nu had ik me de ellende van de oude TV weer van de muur halen (wat een gehannes met al die kabels) en nieuwe TV weer ophangen niet nog een keer op de hals gehaald voor een minimaal resultaat.

Overigens had mijn scherm vooral aan de onderkant een kromming, daar waar het scherm eigenlijk op z'n dikst is door het blok elektronica. Daar had ik het dan eigenlijk niet verwacht, juist wel bij het dunste gedeelte van het scherm.

Zoals je zegt, met TV kijken zie je het niet. Als ik eerlijk ben zou ik me er niet druk over maken. Ik zou eerder kijken naar zaken als uniformiteit van het beeld. :)
Ik heb de C1 genomen omdat ik dan mijn bestaande muurbeugel kon gebruiken. Nu dat blijkbaar elk scherm een (lichte) kromming heeft had ik als ik dit op voorhand geweten had toch beter de G1 kunnen pakken….

Ga toch eens contact opnemen met von burg om te kijken wat hun er over te zeggen hebben..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

schumi1986 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Klopt ik heb de vervorming ook niet op de foto staan het gaat mij meer om de kromming van het scherm. Mijn E7 is kaarsrecht
Dat is idd niet verrassend omdat de E7 een extra glas plaat heet waardoor het scherm niet/amper kan krommen. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Vandaag, mede door alle positieve geluiden hier, de 55c1 opgehangen. Beeld is prima. Twee problemen:

1.- Ik heb tmoblie thuis. Moet gaan prutsen in mijn router of dingen instellen via een hotspot. Veel gedoe (maar oplosbaar).

2. Ik gebruik externe speakers met een optical in. Krijg daar met geen mogelijkheid geluid heen. Niet via de optical out, ook niet via hdmiout en dan een kastje ertussen om het weer optisch te maken. Eigenlijk alle instellingen toegepast. (voor wie het wat zegt, het gaat om AVI speakers, 9.1, met eigen DAC).

Overigens raar dat de stekker vastzit, leuk als die door een gat naar een aansluiting moet :-)

Vrij frusterend want ik gebruik tv in woonkamer ook om via spotify muziek te luisteren...

[ Voor 7% gewijzigd door Boefmans op 27-07-2021 17:33 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Ik heb de C1 genomen omdat ik dan mijn bestaande muurbeugel kon gebruiken. Nu dat blijkbaar elk scherm een (lichte) kromming heeft had ik als ik dit op voorhand geweten had toch beter de G1 kunnen pakken….

Ga toch eens contact opnemen met von burg om te kijken wat hun er over te zeggen hebben..
De G series hebben dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
HoppyF schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:00:
[...]

De G series hebben dat ook.
Klopt. Monteur in kwestie gaf aan zelf een G1 te hebben die ook een lichte kromming had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Aankondiging software update C1 / G1

https://www.lg.com/nl/ond...tware_drivers_reference_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:05
Ik heb iets geks.. af en toe is mijn tv ineens uitgegaan tijdens netflix is nu 2x gebeurd. Ligt dat aan de afstandsbediening van de buren of zo of wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Tnx. Ik wist niet dat je firmware handmatig mest installeren, klopt het? En waarom installeert de TV niet automatisch (of op verzoek) de laatste firmware?

Of ik sla de plank volledig mis :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
Zhadum schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:13:
[...]

Tnx. Ik wist niet dat je firmware handmatig mest installeren, klopt het? En waarom installeert de TV niet automatisch (of op verzoek) de laatste firmware?

Je kunt het zelf doen maar ook OTA (on the air) mits je dat ingesteld hebt bij software ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

MilesD. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Je kunt het zelf doen maar ook OTA (on the air) mits je dat ingesteld hebt bij software ..
Thnx. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 10:11
Vraagje. Ik kan deze week een C9 65 inch op de kop tikken voor 1200 euro. Hij is nog zo goed als nieuw, maandelijks de pixelrefresher gebruikt en geen burn in dus.

Is dit een goede deal? Of kan ik beter iets meer betalen en gaan voor mijn tweede optie: een nieuwe LG CX 65 inch voor 1400 Euro?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maussert
Jerusalem schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:51:
Vraagje. Ik kan deze week een C9 65 inch op de kop tikken voor 1200 euro. Hij is nog zo goed als nieuw, maandelijks de pixelrefresher gebruikt en geen burn in dus.

Is dit een goede deal? Of kan ik beter iets meer betalen en gaan voor mijn tweede optie: een nieuwe LG CX 65 inch voor 1400 Euro?
Op zulke bedragen zou ik lekker 200 euro extra uitgeven voor een nieuwe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@Jerusalem Hiernaast zou ik het eerder als een nadeel zien dat er maandelijks een manuele pixel refresh is gebruikt dan een voordeel. Dit is onnodig en zorgt voor extra slijtage.

[ Voor 3% gewijzigd door Millert op 28-07-2021 12:00 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Jerusalem schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:51:

Maandelijks pixelrefresher gedraaid? 8)7 Ik heb dat bij mijn 65E9 nog niet 1x hoeven doen, en mijn 55E6 pas geleden voor de eerste keer. (en niet handmatig, blijkgaar wilde de tv dit zelf)
Leg lekker €200 bij en koop de nieuwe CX, alleen al voor de garantie. Nobrainer!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 10:11
Thnx voor de reacties! Helder. Het is overigens om de maand lees ik nu, dat die de pixelrefresher heeft gebruikt. Maar zo te lezen ook niet heel gezond voor de TV.
Budget is 1400 max. Dus ik zal van de week een kijkje nemen bij de CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Zhadum schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:13:
[...]

Firmware wordt altijd geleidelijk uitgerold. (beschikbaar bandbreedte en ook als er eventueel problemen ontstaan)
Via site vaak download voor gebruikers (tweakers :) ) die niet kunnen wachten. Of als je je tv niet op internet wilt/kunt aansluiten.
Jerusalem schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:08:
Thnx voor de reacties! Helder. Het is overigens om de maand lees ik nu, dat die de pixelrefresher heeft gebruikt. Maar zo te lezen ook niet heel gezond voor de TV.
Tv doet zelf al refresh na aantal 1000 uren. Hoeft niet handmatig te doen, als je geen issues hebt.
En nieuwe tv wel 2 jaar garantie. 2de hands via particulier neem je garantie niet over. (dacht ik)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerusalem schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:08:
De CX is een betere deal.
Je weet zo ook niet hoeveel draaiuren die C9 heeft.
Dat kun je wel in het service menu zien maar dan heb je de speciale afstandsbediening nodig.
Laat dat dus maar zitten en geef liever €200 extra uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
TrueGamer schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:03:
Ik heb iets geks.. af en toe is mijn tv ineens uitgegaan tijdens netflix is nu 2x gebeurd. Ligt dat aan de afstandsbediening van de buren of zo of wat kan het zijn?
Misschien staat er een standby timer aan? Mijn tv schakelt zichzelf bijvoorbeeld uit na 4 uur aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Instralen van 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 20:07
Kan je iets meer schetsen over wat er bij jou precies gebeurd?

Zelf ervaar ik met mijn C1 ook gekke problemen. Netflix, Youtube, maar ook gewoon het dashboard crashen weleens. De apps blijven dan een flinke tijd hangen en dan gaat de tv uit en weer aan. Ook merk ik dat de magic remote aanwijzer ineens niet meer werkt. De AB reageert wel, maar de aanwijzer is met geen mogelijkheid zichtbaar te maken.

Van dit alles is het niet makkelijk te reproduceren. Na elke firmware update tv gereset in de hoop dat het weg was, maar nee hoor. Zelfs in de laatste versie .36 doet de aanwijzer het op een gegeven moment weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Vicje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Kan je iets meer schetsen over wat er bij jou precies gebeurd?

Zelf ervaar ik met mijn C1 ook gekke problemen. Netflix, Youtube, maar ook gewoon het dashboard crashen weleens. De apps blijven dan een flinke tijd hangen en dan gaat de tv uit en weer aan. Ook merk ik dat de magic remote aanwijzer ineens niet meer werkt. De AB reageert wel, maar de aanwijzer is met geen mogelijkheid zichtbaar te maken.

Van dit alles is het niet makkelijk te reproduceren. Na elke firmware update tv gereset in de hoop dat het weg was, maar nee hoor. Zelfs in de laatste versie .36 doet de aanwijzer het op een gegeven moment weer niet.
Vaak wil het wel helpen als je stekker uit stopcontact haalt, 5 minuten wachten en dan weer in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48

Nikeo

Jawelles

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh help. Spiegelt een oled zó erg? Ben je daar snel aan gewend? Moet je altijd films in het donker kijken? Ik erger me snel aan spiegelende lampen. Stel mij aub gerust maar wees ook eerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Nikeo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Oh help. Spiegelt een oled zó erg? Ben je daar snel aan gewend? Moet je altijd films in het donker kijken? Ik erger me snel aan spiegelende lampen. Stel mij aub gerust maar wees ook eerlijk ;)
Als jij je stoort aan spiegelende lampen zou ik geen OLED nemen ;)

Ben van 55 naar 65inch gegaan en nu vallen de hanglampen precies in het bovenste gedeelte van het scherm. Dat valt wel op zelfs als ik de HUE lampen flink dim.

Voor de rest stoor ik mij helemaal niet aan de weerspiegeling van het raam overdag. Voor mij valt het niet op iig maar ik heb nu ook al ruim 6 jaar OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
Fase 1 klaar
Morgen schuren en nog een keer netjes afsmeren. Ook de kokers afknippen zodat ze gelijk zitten met de muur.

De beugel van de Sonos arc komt hier nog onder te hangen. Op het moment dat hij hangt boor ik het gat voor de stekker nog door de rotband en koker geen.

Dit weekend schilderen en dan kan hij er tegenaan.
Het is wel een joekel zeg. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jaIJyiI_Uwv9bJtBFOFIvrs14U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gxonhpy0z0QPRTmXcE6SxowB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WxOzgeaq_y12cSKzagWaqy8sb4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3qq9OOpJYUCOY3AK7vUmpSs.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
mucuracat schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:02:

Vaak wil het wel helpen als je stekker uit stopcontact haalt, 5 minuten wachten en dan weer in doen.
Dat is natuurlijk geen blijvende oplossing. Met mijn C7 heb ik 4 jaar lang kunnen genieten. De C1 kreeg naar mijn idee na een firmware update last van dit verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:40:
[...]

Dat is natuurlijk geen blijvende oplossing. Met mijn C7 heb ik 4 jaar lang kunnen genieten. De C1 kreeg naar mijn idee na een firmware update last van dit verschijnsel.
Met mijn C9 ook geen problemen.
Het valt mij wel op dat de voor de C1/G1 firmware upgrades elkaar snel opvolgen.
Er mankeert dus wel wat aan anders zou dit niet zo snel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
2 vragen waar ik niet uit kom:

1.
Ik heb nu een tweetal weken de 65c1 staan, en elke keer dat ik de tv uit zet, dan wordt de volgende keer de audio via de tv luidsprekers uitgevoerd.
Ik moet dit elke keer handmatig wijzigen naar HDMI ARC apparaat, wat perfect werkt maar ik wil deze poort gewoon standaard gebruiken

Aan de arc poort hangt een JBL 9.1
Iemand ervaring met deze combinatie en wellicht hetzelfde probleem?

2.
De powerknop op de magic remote doet bij mij niets. Ik kan de tv aanzetten via de Ziggo next, of door gewoon rechtstreeks Netflix of prime te kiezen op de magic remote. Maar dan verwacht ik eigenlijk ook dat ik de tv (en gekoppelde apparatuur) uit kan zetten via de magic remote.
Het lampje brandt wel als ik de knop indruk maar er gebeurt gewoon helemaal niets

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Laatst online: 17:49
Wat vraag 2 betreft, kan het zijn dat de soundbar de infrarood ontvanger op je tv blokkeert? Probeer het eens als je boven de soundbar langs op onderkant tv richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

pasajo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:59:

1.
Ik heb nu een tweetal weken de 65c1 staan, en elke keer dat ik de tv uit zet, dan wordt de volgende keer de audio via de tv luidsprekers uitgevoerd.
Ik moet dit elke keer handmatig wijzigen naar HDMI ARC apparaat, wat perfect werkt maar ik wil deze poort gewoon standaard gebruiken

2.
De powerknop op de magic remote doet bij mij niets. Ik kan de tv aanzetten via de Ziggo next, of door gewoon rechtstreeks Netflix of prime te kiezen op de magic remote. Maar dan verwacht ik eigenlijk ook dat ik de tv (en gekoppelde apparatuur) uit kan zetten via de magic remote.
Het lampje brandt wel als ik de knop indruk maar er gebeurt gewoon helemaal niets

M.b.t. 1:

Ik heb Sonos Arc en met HDMI kabel aangesloten op eARC. Heb G1 sinds paar weken maar geen enkel keer probleem mee gehad. Zet je JBL (denk het niet maar toch checken) ook helemaal uit als je TV uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Ik heb de C1 gekocht, Sonos Beam op aangesloten. Werkt prima, maar mij valt op dat ik niet meer kan kiezen voor tv speakers. Als ik die optie aanklik gaat hij automatisch terug op de Sonos. Lijkt mij een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Hm zou kunnen dat een sensor enigszins geblokkeerd wordt, de soundbar is ietsje hoger dan de voet van de tv (ik mis klein beetje beeld onder). Maar de rest van de remote functies werken perfect, alleen die power knop..

Ik zal eens kijken of er een infrarood extender gaatje zit ergens.

@Zhadum : de JBL wordt qua stroom volgens mij volledig gemanaged door CEC. Lijkt wel of die IDD uitstaat als de tv opstart en de tv dan de default tv speakers pakt.
Hier zal ik eens naar kijken, de JBL 9.1 is een heerlijke speaker voor het geld maar heeft best wat kwaaltjes zo af en toe. Wellicht moet ik hem updaten, of is er iets te doen met het powermanagement. Moet ik even een handleiding voor zoeken want met de remote met 5 knopjes bij wijze van spreken kom ik niet ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 21:16
@pasajo denk ook dat het te maken heeft met je JBL. Mijn CX schakelt ook terug naar interne speakers als er bij opstarten geen apparaat wordt gedetecteerd. Ik kan me voorstellen dat de TV dus verkeerd reageert wanneer de JBL te traag van zich laat horen. Is er misschien een eco-stand die je uit kan zetten op de JBL? Of inderdaad een firmware update…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Kevinns schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:05:
@pasajo denk ook dat het te maken heeft met je JBL. Mijn CX schakelt ook terug naar interne speakers als er bij opstarten geen apparaat wordt gedetecteerd. Ik kan me voorstellen dat de TV dus verkeerd reageert wanneer de JBL te traag van zich laat horen. Is er misschien een eco-stand die je uit kan zetten op de JBL? Of inderdaad een firmware update…
Ik vermoed het ook, zal zsm even hiernaar kijken. Ik meen ergens bij een setup iets hebben gezien destijds, maar dat kan ook bij het instellen zijn geweest van de inmiddels verwijdedde Harmony hub (omdat dit voor geen meter werkt met CEC en destijds ook een oudere tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030

1.

2.

Probleem 1 ervaar ik ook met de G1 icm de LG dsp9 Soundbar. Gek genoeg werkt het wél als ik de tv in of uitschakelen met de afstandsbediening van de Ziggo box Next. Maar met de magic remote gaat de Soundbar niet aan of uit en moet ik bij het inschakelen van de tv ook handmatig eARC geluid aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:05
sjaak88 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:07:
[...]

Misschien staat er een standby timer aan? Mijn tv schakelt zichzelf bijvoorbeeld uit na 4 uur aan te staan.
Denk dat het de stand-by timer was ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
pasajo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:56:
Hm zou kunnen dat een sensor enigszins geblokkeerd wordt, de soundbar is ietsje hoger dan de voet van de tv (ik mis klein beetje beeld onder). Maar de rest van de remote functies werken perfect, alleen die power knop..
Yes de rest van de signalen gaat via radio (bluetooth oid) niet via ir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
zubidingasir schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:32:
Dat is wel heel erg veel korting!

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Lekker Ventje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:34:
[...]

Dat is wel heel erg veel korting!
Ik ben ook wel benieuwd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

HoppyF schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:08:

Gefeliciteerd met je C9!
Weet niet waarom je eigenlijk voor Platte TV hebt gekozen ipv Kamera Express.
Het is bekend dat Platte TV regelmatig de plank misslaat met vreemde uittingen en zwakke communicatie naar de (potentiële) klanten toe.
Pas na veel gedoe willen ze meegaan met de laagste prijs maar vaak niet van harte.
Comment van meer dan een jaar oud maar vandaag weer van toepassing.

Na een aanbieding van Kamera Express te hebben gehad ook even gekeken wat Platte TV kon doen qua prijs.

Rare uitspraken dat Kamera Express geen officiële dealer zou zijn en dat ik bij problemen/garantie daarvoor in het buitenland zou moeten zijn. Ook wilde ze in eerste instantie niet mee met de prijs, maar na overleg met de leidinggevende lukte het uiteindelijk toch wel.

Kamera Express geeft echter 5 jaar garantie en Platte TV wilde alleen 2 jaar geven of tegen bijbetaling van het AZ pakket langer.

Neig dus om gewoon bij Kamera Express te bestellen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Comment van meer dan een jaar oud maar vandaag weer van toepassing.

Na een aanbieding van Kamera Express te hebben gehad ook even gekeken wat Platte TV kon doen qua prijs.

Rare uitspraken dat Kamera Express geen officiële dealer zou zijn en dat ik bij problemen/garantie daarvoor in het buitenland zou moeten zijn. Ook wilde ze in eerste instantie niet mee met de prijs, maar na overleg met de leidinggevende lukte het uiteindelijk toch wel.

Kamera Express geeft echter 5 jaar garantie en Platte TV wilde alleen 2 jaar geven of tegen bijbetaling van het AZ pakket langer.

Niet te geloven dat Platte TV zich nog steeds aan deze praktijken schuldig maakt.
Eigenlijk een reden voor andere bedrijven om ze hiervoor aan te klagen want dit valt onder smaad en misleiding.
Er zijn gelukkig ook betrouwbare LG dealers die open en transparant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27

FeaR

In GoT we trust

Greatsword schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Let wel dat de extra garantie van PlatteTV vele malen beter is dan de vijf jaar van Kamers Express.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

FeaR schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Let wel dat de extra garantie van PlatteTV vele malen beter is dan de vijf jaar van Kamers Express.
Als je ergens extra voor betaald dan lijkt me dat ook logisch.

Burn in maak ik geen zorgen meer over, dat is de afgelopen jaren al flink verbeterd.
Een stuck pixel wordt bij Kamera Express gewoon vervangen en een dode pixel zou je op normale afstand niet zomaar moeten zien.

Wat is verder dan nog de meerwaarde? (tijdelijk leen toestel?)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Dat is relatief.
Je betaalt immers voor extra garantie wat feitelijk niet nodig is.
Garantie heb je toch al.
Wat je wel bij betaalde garantie krijgt zijn mogelijk wat extra’s zoals een vervangend leentoestel of pixel garantie die ook geldt bij dode pixels.

De “gratis” garantie bij bv Kamera Express is eigenlijk ook niet nodig en alleen fijn voor het gevoel dat je iets op papier krijgt want dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 18-09 16:33
Mijn 11 jaar oude Panasonic Plasma (42") is bezig te overlijden (wil amper nog aan, vaak pas na 5x de knop indrukken) dus ik heb een 65C1 besteld welke vanmiddag is afgeleverd. Dat wordt dus de hele avond pielen met settings en uitproberen. :9

Mijn uitgangspunt wordt, zoals bij velen, die van rtings.com en vandaar zien we wel weer verder. Nu lees ik veel over verschillende settings bij verschillende omstandigheden, bijvoorbeeld bij HDR en SDR content. Duiken jullie echt elke keer opnieuw diep de instellingen van de tv in als je één van de 2 gaat kijken? Dit lijkt mij namelijk enorm vervelend om telkens te moeten doen. :>

Mijn plasma heb ik eenmaal afgesteld en heb er 10 jaar niet meer naar omgekeken. Bestaat er geen preset knop ofzo om dit snel te kunnen doen (dus van SDR settings naar HDR)? Of overdrijf ik gewoon?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicje
JunkO schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:54:
Mijn uitgangspunt wordt, zoals bij velen, die van rtings.com en vandaar zien we wel weer verder. Nu lees ik veel over verschillende settings bij verschillende omstandigheden, bijvoorbeeld bij HDR en SDR content. Duiken jullie echt elke keer opnieuw diep de instellingen van de tv in als je één van de 2 gaat kijken? Dit lijkt mij namelijk enorm vervelend om telkens te moeten doen. :>
Wat ik mij dan afvraag: neem je dan ook de white balance instellingen mee? Want die kunnen per scherm verschillen. Wat levert dit vaak voor resultaat op? Beter of slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Mijn 11 jaar oude Panasonic Plasma (42") is bezig te overlijden (wil amper nog aan, vaak pas na 5x de knop indrukken) dus ik heb een 65C1 besteld welke vanmiddag is afgeleverd. Dat wordt dus de hele avond pielen met settings en uitproberen. :9

Mijn plasma heb ik eenmaal afgesteld en heb er 10 jaar niet meer naar omgekeken. Bestaat er geen preset knop ofzo om dit snel te kunnen doen (dus van SDR settings naar HDR)? Of overdrijf ik gewoon?
De instellingen van rtings is zeker een goed startpunt. Vandaar uit gewoon eventueel e.e.a. iets bijregelen. Of het dan 100% als gekalibreerd is, dat is niet zo spannend.
Ik heb zelf aan de HDR instelling niks verandert, vind het prima zo.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Voor films/tv vind ik de standaard filmmaker modus goed zoals het is. Voor games pas ik wel e.e.a. aan, maar dat hoef je maar 1 keer te doen en dan ben je klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier een LG G1 65” hangen en ben op zoek naar een functie om t geluid wat ie uitstuurt over eARC ook te horen via de koptelefoon aansluiting. Weet iemand of dat mogelijk ie ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mooie overstap, ik heb een soortgelijke overstap gemaakt naar 55 inch.
De instellingen aanpassen is eigenlijk éénmalig. Daarna blijf je eraf.
Om het nog makkelijker te maken kun je ook beginnen met Eco stand uit te zetten en Quick Start uit zetten.
Daarna het profiel ISF lichte kamer kiezen voor gewoon TV kijken.
Het omschakelen naar HDR doet de TV automatisch.
Je kiest alleen een keer het gewenste HDR profiel.
De namen zijn volgens mij iets gewijzigd op een C1 maar dat vindt je zo terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57

Gewoon op bioscoop mode zetten daar heeft ie de beste kleurechtheid volgens veel reviews.
Met hdr weergave even kijken of het oled lampje op 100 staat.
Met sdr kun je dat naar eigen smaak aanpassen staat bij mijn cx op 30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
[...]
Gewoon op bioscoop mode zetten daar heeft ie de beste kleurechtheid volgens veel reviews.
Met hdr weergave even kijken of het oled lampje op 100 staat.
Met sdr kun je dat naar eigen smaak aanpassen staat bij mijn cx op 30
[/quote]
Vergeet bij HDR geen zonnebril op te zetten 😎 Gefeliciteerd met deze fantastische tv. Elk kanaal 1x instellen en klaar. Gewoon genieten 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 30-07-2021 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09

1.

2.

ik heb de 65BX, en heb exact hetzelfde probleem. ik word er gek van. Regelmatig, maar niet elke keer, gaat het geluid na eerst eArc geweest te zijn ineens via de interne speaker. Soms valt het geluid ook helemaal weg als ik deze via de receiver geschakeld heb. Ik heb de TV strak aan de muur hangen, en heb een HDMI hoekverloopstuk gekoppeld aan de HDMI kabel. Ik verwacht dat daar het probleem zit. Ik heb een optische kabel besteld, misschiend dat dit beter werkt. Wat ook een probleem is, is dat de receiver het netflix DD plus signaal niet herkent, terwijl de codec wel in de receiver aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:00
Ik heb een vraag met betrekking tot de 2020 en 2021 reeks van LG OLED.

Bij de specificaties wordt alleen over DVB-T2 gesproken, echter is hierbij verschil tussen h264 en h265 (hevc).

HEVC wordt zover ik kan zien ondersteund door de media player, maar nergens vind ik informatie over de tuner. Dit zijn verschillende dingen.

Twee jaar terug toen KPN Digitenne overstapte op HEVC was dit nog niet mainstream.

Kan ik er vanuit gaan dat dat tegenwoordig wel zo is en dat ik met ieder model uit de nieuwe generatie in NL naar free to air DVB-T2 kan kijken zonder externe decoder?

[ Voor 16% gewijzigd door Oeroeg op 30-07-2021 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
@de mensen hierboven; bedankt voor de reacties. Ik heb mij druk gemaakt om niets merk ik nu, aangezien de tv inderdaad vanzelf al overschakelt naar de HDR stand. Kwestie van eenmaal instellen per stand en klaar, dat scheelt weer. HDR content is op een oled wel echt om je vingers bij af te likken, wauw O+

Ik moet nog wel wennen aan de Cinema stand, mijn vriendin zegt dat het beeld dan 'niet klopt', heel flets. Misschien een kwestie van wennen of finetunen, zal vast goed komen.

Tot zover is alles vrij positief, echter normaal tv kijken lukt niet. Het beeld en geluid stoppen om de paar seconden, heel irritant. Ik heb Ziggo en kijken via een kaart in een CI+ module. De coax kabel en de module zijn direct van m'n oude tv naar de nieuwe gegaan, verder niets veranderd. Heb het modem al een keer van de stroom gehaald, kanaallijst nogmaals ge-update, maar het haperen gaat niet weg.

Kan het zijn dat mijn Neotion CI+ module te oud is voor deze tv? Het gaat om normale digitale tv, geen interactieve tv.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
JunkO schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:28:
@de mensen hierboven; bedankt voor de reacties. Ik heb mij druk gemaakt om niets merk ik nu, aangezien de tv inderdaad vanzelf al overschakelt naar de HDR stand. Kwestie van eenmaal instellen per stand en klaar, dat scheelt weer. HDR content is op een oled wel echt om je vingers bij af te likken, wauw O+

Ik moet nog wel wennen aan de Cinema stand, mijn vriendin zegt dat het beeld dan 'niet klopt', heel flets. Misschien een kwestie van wennen of finetunen, zal vast goed komen.

Tot zover is alles vrij positief, echter normaal tv kijken lukt niet. Het beeld en geluid stoppen om de paar seconden, heel irritant. Ik heb Ziggo en kijken via een kaart in een CI+ module. De coax kabel en de module zijn direct van m'n oude tv naar de nieuwe gegaan, verder niets veranderd. Heb het modem al een keer van de stroom gehaald, kanaallijst nogmaals ge-update, maar het haperen gaat niet weg.

Kan het zijn dat mijn Neotion CI+ module te oud is voor deze tv? Het gaat om normale digitale tv, geen interactieve tv.
Wat voor versie is je CI+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Wren schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Wat voor versie is je CI+?
Helaas staat dat er niet op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WSWPpsV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lpmZXtu.jpg

Het is in elk geval een oudje, gemaakt in 2010 zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
JunkO schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Helaas staat dat er niet op:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is in elk geval een oudje, gemaakt in 2010 zo te zien.
Moet je ergens in een menu kunnen zien maar omdat ik zelf geen CI gebruik zou ik je niet kunnen zeggen waar precies. Maar als het er een is van 2010 is dan is de kans vrij groot dat het een 1.1 is en die is inderdaad te oud. Weet niet of het dan gebrekkig werkt of helemaal niet maar je moet minimaal een 1.3 hebben.
Pagina: 1 ... 406 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.