Dacht ik ook, dus zo hangt het nu ook eigenlijk aan de muur, maar met maar 1 USB kabel ipv 2 of 3, zoveel gebruik ik het toch niet verwacht ik.
Ik heb er wel een snoertje bij gedaan die niet in mijn lijstje stond, namelijk een netwerk kabel. Ik weet, in dit topic hoor ik vaak: "doe het via de wifi" en dat wilde ik ook gebruiken, maar het bleef constant claimen dat mijn wachtwoord fout was, dat ik het maar heb opgegeven. Ik haal maar 60 Mbps op bedraad (speedtest in browser), maar goed, merk nog geen haperingen oid bij de VOD van Ziggo (anderen nog niet getest), dus vind het wel goed zo. Als ik het ooit nog aan de praat krijg via wifi, hoeft die kabel eigenlijk alleen uit het modem, de andere kant in de TV zal me jeuken

mrmrmr schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:00:
[...]
Ik heb ook een Samsung EVO SSD er aan hangen, maar dat is voor opnemen. Ik denk niet dat je tegelijkertijd kunt opnemen en naar een andere zender kijken. Daarvoor heb je twee CI+ modules en tuners voor nodig en die heeft deze tv niet.
Dat schijnt dus wel te kunnen met een 1.4 CI+ module, die kan 1 opnemen terwijl je het andere kijkt met
1 2 tuners. Het snel zappen slaat op een bericht hier dat met een HDD je langer moet wachten (8 seconden) voordat je beeld krijgt bij het zappen in vergelijking met een SSD (3-4 seconden) omdat het kanaal eerst moet worden gebufferd oid op de HDD/SSD voor als je het wil pauzeren/terugspoelen.
Oudere CI+ 1.3 module werkt op 2021 model, ik weet niet uit mijn hoofd wel merk dat was. Zo nu en dan werkt selecteren van een "beschermd" kanaal het niet om onduidelijke redenen, dat ligt vermoedelijk aan Ziggo en niet aan de tv of het merk van de module.
De Quantis 1.3 die ik er nu in heb hangen doet het prima. Een keer gehad dat ik 2 kanalen uit mijn pakket niet terug zag in de kanalen lijst en waar ik dus ook niet heen kon zappen (Ziggo kanaal 14 en RTL Lounge op 140), maar even de TV uit en opnieuw aan en ze waren er weer. Wat ik soms ook heb is dat ik de "geen signaal" error krijg met zwart beeld als ik de TV aan zet, maar dan krijg ik 5-10 seconden later alsnog beeld en verdwijnt de error. Vaker krijg ik gewoon direct beeld als ik de TV aanzet, wat een flinke verbetering is tov mijn antieke HDD recorder die minimaal 10 seconden nodig had om beeld te tonen.
Een gewone SATA SSD voldoet, ik zou geen "nep-SSD" kiezen die eigenlijk trage USB key techniek
gebruikt. USB keys werken onbetrouwbaar op mijn 2018 model, nog niet getest op 2021.
Ik heb dusver eigenlijk alleen even een paar video files van een USB stick getest en dat werkt prima. Ik weet nog niet zeker of ik per se wil opnemen, maar pauzeren of terugspoelen van programma's ga ik waarschijnlijk wel graag willen doen, waarvoor er toch wat aan moet hangen.
-Rutger- schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:24:
- 1 vd hdmi kabels is voor de sonos arc. Ik lees dat dit eigenlijk ook weer niet nodig is op dit moment, maar de ander zegt wel dat de beste dolby atmos kwaliteit niet door de meegeleverde kabel kan? dus better be safe than sorry?
Ik heb daarvoor dus ook een HDMI 2.1 kabel gekocht, omdat ik in mijn achterhoofd 2 dingen hield: of ik hang ooit iets aan die aansluiting wat geen soundbar is, dan is die iig vast 2.1. Of ik koop ooit een soundbar die iets extra weet te pushen uit HDMI 2.1, dan hangt de kabel er alvast.