Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Zhadum schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:30:
Dankjewel voor je reactie. Ik ben opzoek naar switch die liefst 2.1 / 4K 60/120 hz / CEC ondersteunt. Heb je een suggestie voor mij qua merk en/of type die momenteel de beste is? Dan kan ik vanaf daar verder zoeken.
Niet echt een specifieke suggestie.

Op AliExpress staan veel no-name switches (of van merken die maar eenmalig bestaan). Ik heb ooit jaren geleden daar een HDMI 2.0+HDCP2.2 switch gekocht. Die werkte aardig, behalve voor CEC. Al wil je die route volgen, lees goed de omschrijving voordat je iets koopt. Verder zou ik geen goede CEC ondersteuning verwachten op een switch die je daar koopt.

Tegenwoordig heb ik voor een thuisbioscoop een receiver, maar dat is overkill als je enkel een switch zoekt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

The Zep Man schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:50:
[...]
Niet echt een specifieke suggestie.

Op AliExpress staan veel no-name switches (of van merken die maar eenmalig bestaan). Ik heb ooit jaren geleden daar een HDMI 2.0+HDCP2.2 switch gekocht. Die werkte aardig, behalve voor CEC. Al wil je die route volgen, lees goed de omschrijving voordat je iets koopt. Verder zou ik geen goede CEC ondersteuning verwachten op een switch die je daar koopt.

Tegenwoordig heb ik voor een thuisbioscoop een receiver, maar dat is overkill als je enkel een switch zoekt.
Thnx. Ga ik zoeken. Wat voor receiver heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Ben op zoek naar het antwoord op de volgende vraag: Op elke ingang kan je de optimale beeldinstellingen kiezen. Die blijven per ingang gewoon staan. Kan dat ook met geluid? Mijn SD ingang wil ik de speakers van de tv gebruiken. Op mijn HD ingang deze juist uit en het geluid van mijn surround set gebruiken, optische kabel via mijn bluray speler. Nu moet ik steeds hetgeluid handmatig switchen al ik van ingang wissel. Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:31
schumi1986 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:15:
Vandaag een 65C1 besteld voor 1599. Kom van een E7 waar ik op het dimmen in HDR game mode na eigenlijk heel tevreden over ben.

Ga nu van 55inch naar 65inch dus dat is samen met HDMI 2.1 en VRR een mooie upgrade.

3 jaar geleden voor de 55E7 nog 2050,- betaald. Oled heeft anno 2021 een mooie prijs daling gemaakt.
Zo, hij hangt :) Erg mooie TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2Fz4x4V71BiPuNhhh8Dtwk3tTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2L8vTJXQ6KxpiLzcFkDCzHI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
Ziet er goed uit! De kitten vind de kabel ook fantastisch zo te zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
andries98 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Ziet er goed uit! De kitten vind de kabel ook fantastisch zo te zien :P
Die helpt mij er aan herinneren dat ik het gootje zsm moet plaatsen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
Complimenten voor de leuke tv meubel ook d:)b Kitten vind het idd erg interessant, die van mij is gek op de pointer van de afstandsbediening :P

Veel kijk plezier toegewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Lef hoor, mijn kat weet dat hij niet op de meubel van de tv mag komen. Één nagel op het scherm is namelijk al voldoende :p.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:25
Keurig! Hangt ook erg strak tegen de muur aan! Welke wallmount heb je gebruikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
SpeedyNick schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Complimenten voor de leuke tv meubel ook d:)b Kitten vind het idd erg interessant, die van mij is gek op de pointer van de afstandsbediening :P

Veel kijk plezier toegewenst ;)
Bedankt :) die prointer valt hier ook erg in de smaak :p
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:37:
Lef hoor, mijn kat weet dat hij niet op de meubel van de tv mag komen. Één nagel op het scherm is namelijk al voldoende :p.
Mijn vriendin heeft een Brits Korthaar cattery waardoor er soms kittens rondlopen. Ik ben maar gestopt met het verjagen van kittens op de TV meubel dat is namelijk niet te doen.

Overigens heeft mijn E7 Oled van 4 jaar oud helemaal geen krasjes overgehouden van kattennagels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

schumi1986 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Bedankt :) die prointer valt hier ook erg in de smaak :p
[...]

Mijn vriendin heeft een Brits Korthaar cattery waardoor er soms kittens rondlopen. Ik ben maar gestopt met het verjagen van de TV meubel dat is namelijk niet te doen.

Overigens heeft mijn E7 Oled van 4 jaar oud helemaal geen krasjes overgehouden van kattennagels.
Met kittens gaat het een stuk lastiger, maar voorkomen is natuurlijk altijd beter dan... Overigens verhuld de coating van het scherm best veel. Tot je een keer in het donker er rechtstreeks licht op schijnt. Dan durf ik te wedden dat je E7 niet puntgaaf zal zijn ;). Maar goed dat is hetzelfde als opzoek gaan naar een dood pixel. Moet je gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Met kittens gaat het een stuk lastiger, maar voorkomen is natuurlijk altijd beter dan... Overigens verhuld de coating van het scherm best veel. Tot je een keer in het donker er rechtstreeks licht op schijnt. Dan durf ik te wedden dat je E7 niet puntgaaf zal zijn ;). Maar goed dat is hetzelfde maar opzoek gaan naar een dood pixel. Moet je gewoon niet doen.
Toevallig gisteren heel het scherm nagekeken met de zaklamp op mijn telefoon en ik kon naast wat lichte swirls van het poetsen niet direct krasjes van kattennagels spotten.

Maar idd het kan zomaar gebeuren en ga er ook niet naar zoeken.

Dankzij dat ik niet klaag over de katten hobby van mijn vriendin begint mijn vriendin niet te zeuren wanneer ik aankom met een nieuwe TV >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:09
Ben nog altijd een zeer tevreden eigenaar van een LG OLED 55C7. Het enige wat me echt stoort aan de TV is het vertical banding gebeuren. Vooral tijdens grijskleurige scènes kan ik me daar echt aan storen. Denken jullie dat het de moeite loont om te upgraden (heb ook een PS5 ondertussen) naar één van de recentere modellen? Heb al wat gegoogeld, maar niet veel wijzer uit geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Rox92 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Keurig! Hangt ook erg strak tegen de muur aan! Welke wallmount heb je gebruikt ?
Vogels thin 505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
wouter5 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:57:
Ben nog altijd een zeer tevreden eigenaar van een LG OLED 55C7. Het enige wat me echt stoort aan de TV is het vertical banding gebeuren. Vooral tijdens grijskleurige scènes kan ik me daar echt aan storen. Denken jullie dat het de moeite loont om te upgraden (heb ook een PS5 ondertussen) naar één van de recentere modellen? Heb al wat gegoogeld, maar niet veel wijzer uit geworden.
Nee. Vertical banding is inherent aan de techniek. Genoeg CX, C1 enz. gezien met altijd wel 1 of 2 balken. De een wat heftiger dan de ander.

Maar er zijn natuurlijk genoeg argumenten om juist wel te upgraden, voornamelijk vanwege je PS5.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 17-07-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:09
Jammer eigenlijk van die banding. Eens je het ziet, vind ik het heel moeilijk te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb nu iets vreemds, ik zat bij mijn lg cx op een van de laatste firmware 3.23.xx. nu kreeg ik +/- een paar weken geleden de melding dat er een nieuwe update geïnstalleerd was bij aanzetten van het toestel, niks van gedacht tot ik net de changelog wil opzoeken en tot mijn grote verbazing zie dat engineering firmware 3.90.71 geïnstalleerd is op mijn tv met alle zover ik lees nadelige gevolgen van dien..
hier heb ik nooit om gevraagd en dit wil ik helemaal niet. Ook heb ik nooit gebruik gemaakt of wist ik van een zogenoemde engineering mode. Weet iemand hoe dit kan of hoe dit kan ontdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 19:33
tovenaar1988 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:13:
Ik heb nu iets vreemds, ik zat bij mijn lg cx op een van de laatste firmware 3.23.xx. nu kreeg ik +/- een paar weken geleden de melding dat er een nieuwe update geïnstalleerd was bij aanzetten van het toestel, niks van gedacht tot ik net de changelog wil opzoeken en tot mijn grote verbazing zie dat engineering firmware 3.90.71 geïnstalleerd is op mijn tv met alle zover ik lees nadelige gevolgen van dien..
hier heb ik nooit om gevraagd en dit wil ik helemaal niet. Ook heb ik nooit gebruik gemaakt of wist ik van een zogenoemde engineering mode. Weet iemand hoe dit kan of hoe dit kan ontdoen?
Automatisch updaten stond aan of toch per ongeluk de update geaccepteerd ( of iemand in je huishouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
Wren schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Automatisch updaten stond aan of toch per ongeluk de update geaccepteerd ( of iemand in je huishouden).
automatisch updaten staat inderdaad aan, maar dit kan toch geen reden zijn om een engineering update te pushen en automatisch te installeren? ik heb nooit gebruik gemaakt van een engineering menu of dergelijke. enkel en alleen de automatisch gepushte updates vanuit lg geinstalleerd. hoe kan mijn tv opeens een engineering update binnenhalen en installeren zonder dat er in die zin met de tv gerommeld is (dit weet ik zeker want ik ben de enige gebruiker van deze tv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Ik weet niet zoveel van die specifieke update af maar waarom ben je er zo zeker van dat het een 'engineering update' is en niet gewoon een update?

Voor de rest hoop ik dat andere cx bezitters hier zich melden met hun sw versie.

[ Voor 22% gewijzigd door Wren op 18-07-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
Dit weet ik vrijwel zeker omdat de resultaten bij google aangeven dat het een engineering update betreft. ik begrijp nog steeds niet hoe het kan gezien ik gezien ik nooit geen engineering mode heb geactiveerd of wat je er ook mee doet. het lijkt er op dat er iets mis is gegaan en de tv er zelf in is geraakt na de update naar de laatste firmware.

ik schrok best van alle uitspraken van mensen op andere forums dat er geen weg terug is en dat nieuwe firmware updates niet meer geinstalleerd kunnen worden.
ik heb ondertussen al contact gehad met plattetv.nl waar ik hem gekocht heb maar deze kunnen mij niet verder helpen, morgen ga ik lg even bellen

[ Voor 4% gewijzigd door tovenaar1988 op 18-07-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
tovenaar1988 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:43:
Dit weet ik vrijwel zeker omdat de resultaten bij google aangeven dat het een engineering update betreft. ik begrijp nog steeds niet hoe het kan gezien ik gezien ik nooit geen engineering mode heb geactiveerd of wat je er ook mee doet. het lijkt er op dat er iets mis is gegaan en de tv er zelf in is geraakt na de update naar de laatste firmware.

ik schrok best van alle uitspraken van mensen op andere forums dat er geen weg terug is en dat nieuwe firmware updates niet meer geinstalleerd kunnen worden.
ik heb ondertussen al contact gehad met plattetv.nl waar ik hem gekocht heb maar deze kunnen mij niet verder helpen, morgen ga ik lg even bellen
Als een cx door een door lg gepushte sw update defect raakt omdat er daarna geen nieuwe updates meer geinstalleerd kunnen worden dan is dat natuurlijk niet jouw schuld,dat wordt gewoon opgelost met een reparatie of omruiling.

Maar dat je tv zichzelf zomaar brickt door een zogenaamde engineering update betwijfel ik ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tovenaar1988 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:43:
Dit weet ik vrijwel zeker omdat de resultaten bij google aangeven dat het een engineering update betreft. ik begrijp nog steeds niet hoe het kan gezien ik gezien ik nooit geen engineering mode heb geactiveerd of wat je er ook mee doet. het lijkt er op dat er iets mis is gegaan en de tv het zelf heeft gedaan.

Ik weet niet wat de laatste firmware versie is van de CX maar het is onmogelijk dat je een engineering firmware versie krijgt zonder dat je hier zelf iets mee gedaan hebt!
Er is inderdaad geen weg terug.
Downgraden kan niet.
Om een engineering firmware te forceren moet je een LG service remote afstandsbediening hebben en in de menu’s een aanpassing doen. Dit gaat dus niet vanzelf.
Nu wil het wel eens gebeuren dat een gewone firmware versie uitkomt die een hoger nummer heeft dan de engineering versie. In dat geval ben je van het probleem af.

Misschien kan een Tweaker hier met een CX even controleren wat de laatste versie op zijn TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
HoppyF schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Ik weet niet wat de laatste firmware versie is van de CX maar het is onmogelijk dat je een engineering firmware versie krijgt zonder dat je hier zelf iets mee gedaan hebt!
Er is inderdaad geen weg terug.
Downgraden kan niet.
Om een engineering firmware te forceren moet je een LG service remote afstandsbediening hebben en in de menu’s een aanpassing doen. Dit gaat dus niet vanzelf.
Nu wil het wel eens gebeuren dat een gewone firmware versie uitkomt die een hoger nummer heeft dan de engineering versie. In dat geval ben je van het probleem af.

Misschien kan een Tweaker hier met een CX even controleren wat de laatste versie op zijn TV is.
Bij deze is dan het onmogelijke mogelijk geworden, ook heb ik geen service afstandsbediening om dergelijke dingen te doen. en bovenal heb ik al helemaal geen enkele reden om hier over te liegen.

ik heb mijn tv in feb gekocht bij plattetv en deze zat netjes af fabriek nieuw ingepakt in de doos zonder dat deze geopend is geweest. zelf heb ik er ook niks aan gedaan afgezien van de gepushte updates automatisch te laten installeren. Op het avs forum heb ik iemand gevonden met hetzelfde verbazende probleem echter reageerd hij niet op pm.

weet eigenlijk niet zo goed wat ik er verder op zeggen moet, baal als een stekker in ieder geval.

Het zou wel interessant zijn om te weten op welke firmware andere tweakers zitten inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door tovenaar1988 op 18-07-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tovenaar1988 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Bij deze is dan het onmogelijke mogelijk geworden, ook heb ik geen service afstandsbediening om dergelijke dingen te doen. en bovenal heb ik al helemaal geen enkele reden om hier over te liegen.

ik heb mijn tv in feb gekocht bij plattetv en deze zat netjes af fabriek nieuw ingepakt in de doos zonder dat deze geopend is geweest. zelf heb ik er ook niks aan gedaan afgezien van de gepushte updates automatisch te laten installeren. Op het avs forum heb ik iemand gevonden met hetzelfde verbazende probleem echter reageerd hij niet op pm.

weet eigenlijk niet zo goed wat ik er verder op zeggen moet, baal als een stekker in ieder geval.
Ik geloof je wel hoor!
Wellicht is er bij LG in de fabriek wat mis gegaan en heeft men de optie engineering mode aan laten staan.
Maar goed daar kun je niets mee.
Neem morgen contact op met LG en leg het probleem voor.
Maak een foto van je firmware versie welke de TV laat zien.
De verkoper kan er ook niets mee, zeker als deze gewoon nieuw in doos heeft geleverd en niet een retour of demo exemplaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
@tovenaar1988 65CX met firmware 03.23.06, geen updates beschikbaar.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Millert schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:13:
@tovenaar1988 65CX met firmware 03.23.06, geen updates beschikbaar.
Top!

Ik zag dat er in Korea versie 03.23.10 uit was.
Meestal lopen ze daar ietsje voor, echter grote versie verschillen zijn er niet.

Als @tovenaar1988 iets heel anders heeft klopt er iets niet.
O ja, @tovenaar1988 controleer ook even je WebOS versie.
Staat ook bij de firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
HoppyF schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Top!

Meestal lopen ze daar ietsje voor, echter grote versie verschillen zijn er niet.

Als @tovenaar1988 iets heel anders heeft klopt er iets niet.
O ja, @tovenaar1988 controleer ook even je WebOS versie.
Staat ook bij de firmware versie.
Ik heb versie 3.90.71.

webOS TV-versie 5.2.3-2909070109 (jhericurl-jardine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tovenaar1988 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Ik heb versie 3.90.71.

webOS TV-versie 5.2.3-2909070109 (jhericurl-jardine)
Ok, versie 5.23 blijkbaar.
@Millert wat staat er bij jou?
Dit om e.e.a. goed te kunnen vergelijken.
(HoppyF heeft een C9 dus niet te vergelijken met de CX versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Erniebert schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:31:
Ben op zoek naar het antwoord op de volgende vraag: Op elke ingang kan je de optimale beeldinstellingen kiezen. Die blijven per ingang gewoon staan. Kan dat ook met geluid? Mijn SD ingang wil ik de speakers van de tv gebruiken. Op mijn HD ingang deze juist uit en het geluid van mijn surround set gebruiken, optische kabel via mijn bluray speler. Nu moet ik steeds het geluid handmatig switchen al ik van ingang wissel. Is daar een oplossing voor?
Iemand hier een antwoord op? Of is het vwb geluid of het een of het ander?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
HoppyF schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Ok, versie 5.23 blijkbaar.
@Millert wat staat er bij jou?
Dit om e.e.a. goed te kunnen vergelijken.
(HoppyF heeft een C9 dus niet te vergelijken met de CX versie)
webOS 5.2.3-290906 (jhericurl-jardine)

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:34
Ik heb nu bijna 3 jaar een 65 LG OLED B Versie.

Tot nu toe nog geen inbranding kunnen vinden op het scherm. Maar sinds kort heb ik een PS5 en heb nu veel statische beelden in games + HDR en dit is allemaal een stuk brighter dan bij normaal tv kijken.

Hebben jullie negatieve ervaringen met gamen op een OLED (inbranden) of valt dit allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:32
HoppyF schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Top!

Ik heb 03.23.15 al gepushed naar mijn CX, geen idee wat er anders is. :9

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Hier 03.23.15 (48CX6LB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik twijfel tussen de 77" GX en de 65" G1. Mijn max budget is 2500euro (minder is leuker natuurlijk). Wie kan mij overtuigen voor 1 van de 2? Ik zit een meter of 4 a 5 van de tv af. Ik doe voornamelijk gamen op PC die in mijn werkkamer staat en met een HDMI 2.1 kabel wordt aangesloten. Wil natuurlijk wel gamen in 4K/120fps. Keyboard en muis zijn draadloos. Er hangt een Yamaha AV-receiver aan met 2 zuilluidsprekers. Af en toe een blu ray film of Netflix en heeel veeel YouTube.

[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 19-07-2021 11:05 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:05
Techno Overlord schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:04:
Ik twijfel tussen de 77" GX en de 65" G1. Mijn max budget is 2500euro (minder is leuker natuurlijk). Wie kan mij overtuigen voor 1 van de 2? Ik zit een meter of 4 a 5 van de tv af. Ik doe voornamelijk gamen op PC die in mijn werkkamer staat en met een HDMI 2.1 kabel wordt aangesloten. Wil natuurlijk wel gamen in 4K/120fps. Keyboard en muis zijn draadloos. Er hangt een Yamaha AV-receiver aan met 2 zuilluidsprekers. Af en toe een blu ray film of Netflix en heeel veeel YouTube.
Dit moet je echt zelf ervaren eerlijk gezegd. Volgens mij kun je met je coolblue app een projectie doen in je woonkamer om een beeld te krijgen hoe het zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TrueGamer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Dit moet je echt zelf ervaren eerlijk gezegd. Volgens mij kun je met je coolblue app een projectie doen in je woonkamer om een beeld te krijgen hoe het zal staan.
In theorie wel, maar ik heb dat stomme ding nog nooit goed aan de gang gekregen. Ik zat met de overweging 48 of 55", dus ga me aan de grootte niet wagen 8) .

Bij de CX/C1 zit er niet veel verschil in paneel, maar ik kon de 55" C1 voor een mooi prijsje krijgen, en die was door de cashback actie goedkoper dan de 48" C1 en maar iets duurder dan de CX. Daarom ben ik voor de 55" C1 gegaan maar 48" zou voor ons groot genoeg zijn geweest.

De G1 heeft een EVO paneel, dus dat suggereert dat daar iets grondig verbeterd is ten opzichte van het paneel van de GX. Ik zou er flink wat reviews (zoals hier op Tweakers of Rtings) op naslaan en bij voorkeur ook in winkels gaan kijken naar dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:05
gwystyl schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:53:
[...]

In theorie wel, maar ik heb dat stomme ding nog nooit goed aan de gang gekregen. Ik zat met de overweging 48 of 55", dus ga me aan de grootte niet wagen 8) .

Bij de CX/C1 zit er niet veel verschil in paneel, maar ik kon de 55" C1 voor een mooi prijsje krijgen, en die was door de cashback actie goedkoper dan de 48" C1 en maar iets duurder dan de CX. Daarom ben ik voor de 55" C1 gegaan maar 48" zou voor ons groot genoeg zijn geweest.

De G1 heeft een EVO paneel, dus dat suggereert dat daar iets grondig verbeterd is ten opzichte van het paneel van de GX. Ik zou er flink wat reviews (zoals hier op Tweakers of Rtings) op naslaan en bij voorkeur ook in winkels gaan kijken naar dat verschil.
Eens. Verder vind ik dat je eerst de grootte moet bepalen die je wilt en dan pas kijken welke TV daarbinnen in je budget past.

Als die graag een 77 inch wilt moet die daar voor gaan en niet maar een duurdere 65 inch pakken die dan misschien net een wat beter paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tovenaar1988
HoppyF schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Heb je al contact gehad met LG?
Nee helaas nog niet, ik zit momenteel midden in een oplevering van een relatief groot project in zuid Limburg. Gezien al dat water van afgelopen week kost dit iets meer tijd dan verwacht.

Ik heb wel de tijd gevonden om de vraag te stellen via de LG helpdesk op Whatsapp. Heb hier helaas nog geen reactie op. Ik verwacht in de loop van de week even te kunnen bellen en dan zal ik je een update geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
tovenaar1988 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Nee helaas nog niet, ik zit momenteel midden in een oplevering van een relatief groot project in zuid Limburg. Gezien al dat water van afgelopen week kost dit iets meer tijd dan verwacht.

Ik heb wel de tijd gevonden om de vraag te stellen via de LG helpdesk op Whatsapp. Heb hier helaas nog geen reactie op. Ik verwacht in de loop van de week even te kunnen bellen en dan zal ik je een update geven.
Tenzij er iets verandert is in hun dienstverlening gebruiken ze whatsapp alleen om documenten te ontvangen. In dat geval kan je lang wachten op een antwoord,via whatsapp iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik ben van plan een gx 65" aan te kopen voor in onze nieuwbouw.
Raden jullie de gx nog steeds aan of kijk ik beter naar een nieuwer model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

mngm schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:58:
Toen ik de WebOS van de G1 zag was ik blij met mijn GX maar dat vindt jij misschien helemaal niet interessant :p

De G1 zou meer contrast moeten bieden maar de overige verschillen zullen (erg) klein zijn.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tovenaar1988
HoppyF schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Heb je al contact gehad met LG?
Op de valreep toch LG maar even gebeld.
De helpdesk kan mij er niet verder mee helpen en heeft een ticket aangemaakt bij de technische dienst. Morgen word ik door de technische dienst terug gebeld en zal er na dit gesprek eventueel een bezoek gepland worden of service op afstand (Blijkbaar kan een monteur inloggen op mijn tv).
Of dit ook gaat gebeuren is natuurlijk afhankelijk van de mening van de technische dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
tovenaar1988 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:52:
[...]

Op de valreep toch LG maar even gebeld.
De helpdesk kan mij er niet verder mee helpen en heeft een ticket aangemaakt bij de technische dienst. Morgen word ik door de technische dienst terug gebeld en zal er na dit gesprek eventueel een bezoek gepland worden of service op afstand (Blijkbaar kan een monteur inloggen op mijn tv).
Of dit ook gaat gebeuren is natuurlijk afhankelijk van de mening van de technische dienst.
Klopt, je kan hulp op afstand inschakelen met je tv :)
kan via instellingen maar ook;
Klik eens 5 keer om mute dacht ik..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Klopt, je kan hulp op afstand inschakelen met je tv :)
kan via instellingen maar ook;
Klik eens 5 keer om mute dacht ik..
Is dat zo?
Deze optie kende ik nog niet, hulp op afstand.
De 3x mute of 5x mute optie ken ik wel.

Hoe dan ook hoop ik dat @tovenaar1988 geholpen kan worden door de technische dienst van LG.
Ben wel benieuwd naar de verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
HoppyF schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Is dat zo?
Deze optie kende ik nog niet, hulp op afstand.
De 3x mute of 5x mute optie ken ik wel.

Hoe dan ook hoop ik dat @tovenaar1988 geholpen kan worden door de technische dienst van LG.
Ben wel benieuwd naar de verklaring.
Persoonlijk weet ik niet of het in Nederland ook werkt, maar dacht gezien te hebben op mijn tv (nu aan het werk. kan niet checken).
Maar dit gevonden op Internet.

https://www.lg.com/in/sup...CT20150005-20151488198100

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
mngm schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:58:
Ik kon de nieuwere 65 inch G1 goedkoper krijgen dan de GX. Ik ben toen ook voor de G1 gegaan.
Wel voor 1 augustus bestellen ivm de cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeioso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-08 21:46
Goedeavond mensen,

Vandaag mijn lg oled 65g1 binnen gekregen van platte tv. Nu heb ik even een vraagje voor mijn ziggo box next. Is het mogelijk deze aan/uit de doen met de rode knop van de afstandsbediening van de tv zelf, of dat deze automatisch aan gaat als de tv aangaat. Ik moet hem nu via de 3 puntjes uitzetten bijvoorbeeld en dit wordt weleens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:17
-Rutger- schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:04:
[...]

Ik kon de nieuwere 65 inch G1 goedkoper krijgen dan de GX. Ik ben toen ook voor de G1 gegaan.
Wel voor 1 augustus bestellen ivm de cashback
Ik zat ook met 1 augustus in mijn hoofd, dus ik op de site kijken en daar lijkt het ‘verlengt’ te zijn tot 12 september 2021. Echter als je in de afbeelding op de site van LG Promotions kijkt staat nog 1 augustus

Site bij doorklikken op de afbeelding:
https://promo.deskservices.nl/nl/21-0124/

Zou nog wat extra bedenkonderhandelings tijd geven.

[ Voor 3% gewijzigd door ArieR op 19-07-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
ArieR schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:44:
[...]

Ik zat ook met 1 augustus in mijn hoofd, dus ik op de site kijken en daar lijkt het ‘verlengt’ te zijn tot 12 september 2021. Echter als je in de afbeelding op de site van LG Promotions kijkt staat nog 1 augustus

Site bij doorklikken op de afbeelding:
https://promo.deskservices.nl/nl/21-0124/

Zou nog wat extra bedenkonderhandelings tijd geven.
Ooh ja blijkbaar hebben ze het aangepast maar nog niet op die foto. Ik zou even bellen met ze

Ik zou daarnaast platte tv benaderen via de chat en aangeven dat wij de 65 inch g1 voor €1990 hebben gekregen. Daar gaat de €150 cashback nog vanaf.
Heel veel goedkoper zal hij niet worden vermoed ik.
Afhankelijk van hun voorraad op dit moment gaan ze daar wel in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

-Rutger- schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 06:45:
[...]

Ooh ja blijkbaar hebben ze het aangepast maar nog niet op die foto. Ik zou even bellen met ze

Ik zou daarnaast platte tv benaderen via de chat en aangeven dat wij de 65 inch g1 voor €1990 hebben gekregen. Daar gaat de €150 cashback nog vanaf.
Heel veel goedkoper zal hij niet worden vermoed ik.
Afhankelijk van hun voorraad op dit moment gaan ze daar wel in mee.
Dat zegt men altijd na een aankoop ;). Maar geloof mij dat ding zal onder de €1800 (exclusief een eventuele cashback) gaan duiken. Je moet dan alleen wel geduld hebben. Als het je eerste 4K OLED wordt is dat het niet waard. Als je al over een goed functionerende 4K OLED beschikt echter wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Deleon78 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Als je een goed werkende 4K Oled hebt, moet je hem misschien überhaupt niet vervangen? :)
De G1 koop je voor het uiterlijk. Rest is bijzaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
.

[ Voor 107% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Deleon78 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Over bijzaken gesproken 😂
Vertel eens, wat de G serie zo aantrekkelijk maakt ten opzichte van de C serie. Tip van de sluier, je lijst zal heel kort zijn. :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:29:
[...]

PLUS alles wat een C1 of andere goede tv heeft aan eigenschappen natuurlijk. Dat plaatst het toch in een wat ander licht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Vertel eens, wat de G serie zo aantrekkelijk maakt ten opzichte van de C serie. Tip van de sluier, je lijst zal heel kort zijn. :').
Die hangt hier sinds 3 weken aan de muur en dat is een lust voor het oog. Strakker gaat het niet worden:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

boomr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Die hangt hier sinds 3 weken aan de muur en dat is een lust voor het oog. Strakker gaat het niet worden:)
Dat zei ik al ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boomr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Jawel hoor. 100% vlak met de muur (ingebouwd en zonder ventilatiegaten) en geheel in de kleur en textuur van de muur bijvoorbeeld.

Er is nog een lange weg te gaan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:13
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Mee eens.

Onder de noemer design vind ik trouwens ook de plaatsing van de HDMI-poorten vallen. Deze zijn bij de C1 aan de zijkant geplaatst en wijzen ook opzij, bij de G1 kun je deze vrij eenvoudig leiden naar het midden van de onderzijde. Lijkt misschien een kleinigheid, maar hielp bij mij enorm bij het kabelmanagement als je geen ruimte in je muur hebt gefreesd en je toch besluit de tv op te hangen.

De G1 65" hangt hier trouwens nu een maandje en heel erg blij met de keuze. :) Lang getwijfeld of het niet een C1 moest worden, want het prijsverschil is moeilijk te verantwoorden met alleen "design". Maarja, als je dan toch geld gaat uitgeven.... :+ Over die 200 euro denk je niet meer na als je hem binnen hebt hangen.

Ben nog wel aan het stoeien met de HDMI CEC bij de Nintendo Switch. Xbox werkt wel prima, dus nog maar eens Googlen waarom dit bij de Switch niet lukt. Ook nog niet helemaal tevreden over de huidige setup met de Arris box van KPN. Die is via een HDMI in van de soundbar aangesloten, omdat we vaak de radio willen gebruiken en de TV uit willen laten staan. Soundbar moet bij tv kijken echter op HDMI gezet worden i.p.v. TV Arc en dat lukt (nog) niet met de magic remote. Gebruiken van de gids met de magic remote werkt ook niet echt handig, dus het gevolg is dat we hier nog steeds met 3 remotes zitten te klooien. ;( Misschien toch maar direct op HDMI 4 aan gaan sluiten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Even wat overbodig gekibbel over prijsverloop richting prullenbak gedaan. Is hier off-topic. En dan hebben we het niet eens over de tenenkrommende manier van met elkaar omgaan. Vervolgposts gaan direct naar de prullenbak. Graag wat aardiger zijn voor elkaar. Zo nodig kun je daar een tijdelijke “vakantie” van het forum voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaller70
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-07-2021
Sind de laatste update van lg cx, heb ik soms wat problemen met mijn geluid. Deze heb ik via hdmi arc ingesteld. Maar soms in de avond of overdag als ik de tv een paar uur aan hebt staan springt hij gewoon zonder dat ik wat doet op tv sound. Hoe kan dit? Hebben meer mensen hier last van. Een bug in de laatste firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 14:19
Past er een soundbar onder de c1? De voet is erg laag vraag me af of er soundbars zijn die lager zijn en dan ook nog een beetje leuk klinken. TV komt op een laag meubel (30cm) te staan, ophangen is een nono.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
Grindtegel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:55:
Past er een soundbar onder de c1? De voet is erg laag vraag me af of er soundbars zijn die lager zijn en dan ook nog een beetje leuk klinken. TV komt op een laag meubel (30cm) te staan, ophangen is een nono.
Weet niet precies hoe hoog de voet is van de c1 maar de Bose 700 of jbl 9.1 zijn rond de 6 cm. Vooral de jbl vind ik wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:37
Ik heb een LG SN10YG (6.3cm hoog) voor mijn B9 (ongeveer de zelfde voet) staan en dat gaat net goed met mijn bank. Dus al je een hele lage bank hebt zal het krap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:24
knaller70 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:16:
Sind de laatste update van lg cx, heb ik soms wat problemen met mijn geluid. Deze heb ik via hdmi arc ingesteld. Maar soms in de avond of overdag als ik de tv een paar uur aan hebt staan springt hij gewoon zonder dat ik wat doet op tv sound. Hoe kan dit? Hebben meer mensen hier last van. Een bug in de laatste firmware update?
Als in die van gisteren bedoel je? De laatste versie is 03.23.15 op mijn 48CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaller70
Ché Mig schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Als in die van gisteren bedoel je? De laatste versie is 03.23.15 op mijn 48CX.
Die update heb ik nog niet, ik heb update 3.23.06. Jij hebt hem blijkbaar van de lg site gedowload en via usb geinstalleerd? Ik wacht meestal tot hij over the air uitrolt op mijn tv. Maar zal hem eens met die nieuwste via usb installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:24
knaller70 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Die update heb ik nog niet, ik heb update 3.23.06. Jij hebt hem blijkbaar van de lg site gedowload en via usb geinstalleerd? Ik wacht meestal tot hij over the air uitrolt op mijn tv. Maar zal hem eens met die nieuwste via usb installeren.
Nee hoor, gewoon over-the-air binnen gekregen op mn OLED48CX6LB gisteren.
Heb je misschien power savings oid aangezet op je soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaller70
Ché Mig schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:18:
[...]

Nee staat allemaal goed, heb de tv al anderhalf jaar, nog nooit eerder gehad. Oh apart, ik heb die update nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 14:22
Wat is jullie ervaring met HDMI-CEC op de LG-C1 icm een Apple TV. Dus het bedienen van de ATV met de LG remote. Voelt als hit & miss, de ene keer werkt het de andere keer niet, dan reageert hij nergens op.. heb al wat instellingen geprobeerd..

Software version: 03.15.27
HDMI-CEC enabled
Universal Control settings staat op complete maar kan daar verder niks instellen.

any tips?

[ Voor 20% gewijzigd door FixTies op 20-07-2021 20:12 ]

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ché Mig schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:18:
[...]

OTA updates gaan niet tegelijk maar geleidelijk verdeeld over een aantal dagen.
Kan dus best zijn dat iemand anders de update eerder heeft gehad of later krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixTies
Deleon78 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:30:
[...]

De apple remote gebruiken? :)
Oplossing gevonden! Ik was in de veronderstelling dat de signalen via de LG TV lopen. Daarom had ik de ATV netjes weggewerkt achter een klep..het is juist de ATV die de signalen oppakt van de LG remote via IR..niet andersom dus :-) lesson learned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
FixTies schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:40:
[...]

Oplossing gevonden! Ik was in de veronderstelling dat de signalen via de LG TV lopen. Daarom had ik de ATV netjes weggewerkt achter een klep..het is juist de ATV die de signalen oppakt van de LG remote via IR..niet andersom dus :-) lesson learned.
Ik weet niet hoe het bij c serie zit maar bij g(x) serie krijg je er ir blaster kabeltje bij zodat je je apparatuur weg kan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 10:37
Heb dat zelfde ook al een paar dagen op mijn g1rla. Denk inderdaad een firmware update fout zal binnenkort wel hersteld worden met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaller70
heplam schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:55:
[...]

Heb dat zelfde ook al een paar dagen op mijn g1rla. Denk inderdaad een firmware update fout zal binnenkort wel hersteld worden met een update.
fixed minor bugs de nieuwe firmware staat er op de lg site. dus zal die bug wel zijn;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixTies
andries98 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:06:
[...]
Ik weet niet hoe het bij c serie zit maar bij g(x) serie krijg je er ir blaster kabeltje bij zodat je je apparatuur weg kan werken ;)
Helaas geen IR blaster port op een C1. Zal mijn opstellingen moeten herzien. Ik dacht echt dat HDMI-CEC het control signaal over de kabel zou sturen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

AppieNL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:18:
Ik ben van plan een G1 te kopen, maar daarvoor wilde ik ook wat dingen bestellen zodat als ik hem eenmaal aan de muur hang er eigenlijk ook nooit meer achter hoef te zijn, bij sommige heb ik nog wel wat vraagjes.

- 4 HDMI 2.1 kabels (ik ga voor de eerder in dit topic genoemde RUconnected kabels)
- 2 of 3 USB 2.0 kabels
- CI+ module. Is de Quantis 1.3 nog steeds een goede hiervoor en werkt die ook lekker met de LG tv's? Ik krijg de indruk dat 1.4 niet te koop is (en Ziggo er ook geen haast mee heeft?)
- Een SSD voor het pauzeren van programma's en misschien wat opnemen, maar wel snel kunnen zappen zoals in dit topic werd genoemd. Gezien de limiet van USB 2.0 hoef ik niet sneller te zoeken dan 480 Mbps read denk ik?

Vergeet ik nog iets voor het streven om er nooit meer achter te hoeven?
Volgens mij ben je zo compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:18:
- 4 HDMI 2.1 kabels (ik ga voor de eerder in dit topic genoemde RUconnected kabels)
- 2 of 3 USB 2.0 kabels
- CI+ module. Is de Quantis 1.3 nog steeds een goede hiervoor en werkt die ook lekker met de LG tv's? Ik krijg de indruk dat 1.4 niet te koop is (en Ziggo er ook geen haast mee heeft?)
- Een SSD voor het pauzeren van programma's en misschien wat opnemen, maar wel snel kunnen zappen zoals in dit topic werd genoemd. Gezien de limiet van USB 2.0 hoef ik niet sneller te zoeken dan 480 Mbps read denk ik?

Vergeet ik nog iets voor het streven om er nooit meer achter te hoeven?
Ik heb ook een Samsung EVO SSD er aan hangen, maar dat is voor opnemen. Ik denk niet dat je tegelijkertijd kunt opnemen en naar een andere zender kijken. Daarvoor heb je twee CI+ modules en tuners voor nodig en die heeft deze tv niet. Als je naar een ander kanaal gaat moet je eerst een lopende opname stoppen. Snel zappen kan ik niet volgen, als je bedoelt de reclame overslaan tijdens afspelen: ja, dat kan. Op de RTL zenders is dat meestal +8 minuten tijdens films. Je kunt ook 16x snelheid gebruiken.

Een gewone SATA SSD voldoet, ik zou geen "nep-SSD" kiezen die eigenlijk trage USB key techniek
gebruikt. USB keys werken onbetrouwbaar op mijn 2018 model, nog niet getest op 2021. Oudere CI+ 1.3 module werkt op 2021 model, ik weet niet uit mijn hoofd wel merk dat was. Zo nu en dan werkt selecteren van een "beschermd" kanaal het niet om onduidelijke redenen, dat ligt vermoedelijk aan Ziggo en niet aan de tv of het merk van de module.

Om de SSD te verbinden heb ik een USB/SATA conversie printplaatje gebruikt uit een Seagate/Maxtor 2.5" externe HDD. Mijn Samsung SSD heet nu Maxtor, maar dat vind ik ok. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
mrmrmr schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:00:
[...]

Ik heb ook een Samsung EVO SSD er aan hangen, maar dat is voor opnemen. Ik denk niet dat je tegelijkertijd kunt opnemen en naar een andere zender kijken. Daarvoor heb je twee CI+ modules en tuners voor nodig en die heeft deze tv niet. Als je naar een ander kanaal gaat moet je eerst een lopende opname stoppen. Snel zappen kan ik niet volgen, als je bedoelt de reclame overslaan tijdens afspelen: ja, dat kan. Op de RTL zenders is dat meestal +8 minuten tijdens films. Je kunt ook 16x snelheid gebruiken.

Een gewone SATA SSD voldoet, ik zou geen "nep-SSD" kiezen die eigenlijk trage USB key techniek
gebruikt. USB keys werken onbetrouwbaar op mijn 2018 model, nog niet getest op 2021. Oudere CI+ 1.3 module werkt op 2021 model, ik weet niet uit mijn hoofd wel merk dat was. Zo nu en dan werkt selecteren van een "beschermd" kanaal het niet om onduidelijke redenen, dat ligt vermoedelijk aan Ziggo en niet aan de tv of het merk van de module.

Om de SSD te verbinden heb ik een SSD/SATA conversie printplaatje gebruikt uit een Seagate/Maxtor 2.5" externe HDD. Mijn Samsung SSD heet nu Maxtor, maar dat vind ik ok. :)
Voor opname voldoet 'ouderwetse' harde schijf ook :) Heb 2.5 inch aan hangen en neemt in goede kwaliteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:24
Ik heb gewoon een usbstick van 250GB in mijn G1 geprikt werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
Ik werd getriggered door de vraag van AppieNL over de kabels e.d. daar had ik nog helemaal niet over nagedacht.

Ik ga dus ook maar 4 hdmi 2.1 kabels kopen.( Club 3d hdmi 2.1 kabels zijn een goede optie wat ik zo lees) ik gebruik op dit moment maar 3 ingangen maar ik stop ze er alle vier maar vast in zodat ik de tv niet meer van de wand hoef te halen. Dan kan ik er in de toekomst altijd nog iets bij aanhangen.

Nu heb ik een paar vragen:
- een hdmi kabel in de ​tv hangen zonder dat er aan de andere kant een apparaat aan gekoppeld is kan geen kwaad neem ik aan?

- 1 vd hdmi kabels is voor de sonos arc. Ik lees dat dit eigenlijk ook weer niet nodig is op dit moment, maar de ander zegt wel dat de beste dolby atmos kwaliteit niet door de meegeleverde kabel kan? dus better be safe than sorry?

- Is er verschil in beeld- en/of geluidskwaliteit tussen bijv. Netflix of disney+ als app op je LG TV of netflix via bijv. een apple tv 4k?
Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over apple tv. heb het ook nooit gemist. Ik begrijp dat het soepeler werkt dan Webos maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in een extra afstandsbediening en een extra streamer en ik krijg het mijn vriendin al helemaal niet uitgelegd vermoed ik.

Maar ik wil wel graag alles uit mn G1 halen dus als er verschil in beeldkwaliteit is dan is dat voor mij wel een reden om er in ieder geval goed over na te denken.

dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

-Rutger- schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:24:
Ik werd getriggered door de vraag van AppieNL over de kabels e.d. daar had ik nog helemaal niet over nagedacht.

Ik ga dus ook maar 4 hdmi 2.1 kabels kopen.( Club 3d hdmi 2.1 kabels zijn een goede optie wat ik zo lees) ik gebruik op dit moment maar 3 ingangen maar ik stop ze er alle vier maar vast in zodat ik de tv niet meer van de wand hoef te halen. Dan kan ik er in de toekomst altijd nog iets bij aanhangen.

Nu heb ik een paar vragen:
- een hdmi kabel in de ​tv hangen zonder dat er aan de andere kant een apparaat aan gekoppeld is kan geen kwaad neem ik aan?

- 1 vd hdmi kabels is voor de sonos arc. Ik lees dat dit eigenlijk ook weer niet nodig is op dit moment, maar de ander zegt wel dat de beste dolby atmos kwaliteit niet door de meegeleverde kabel kan? dus better be safe than sorry?

- Is er verschil in beeld- en/of geluidskwaliteit tussen bijv. Netflix of disney+ als app op je LG TV of netflix via bijv. een apple tv 4k?
Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over apple tv. heb het ook nooit gemist. Ik begrijp dat het soepeler werkt dan Webos maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in een extra afstandsbediening en een extra streamer en ik krijg het mijn vriendin al helemaal niet uitgelegd vermoed ik.

Maar ik wil wel graag alles uit mn G1 halen dus als er verschil in beeldkwaliteit is dan is dat voor mij wel een reden om er in ieder geval goed over na te denken.

dank alvast
- Kan geen kwaad.
- ik heb mijn Sonos Arc aangesloten met HDMI ARC kabel. Kan het zonder kabel en weet je zeker dat je dezelfde kwaliteit krijgt?
- ik zie het verschil niet. Heb zowel Shield als de nieuwste Apple TV. Laatste werkt gewoon heel fijn en opzet is simpel zeker als je kinderen hebt...kan niets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Laatst online: 17:49
Wat het niet fout kunnen gaan betreft, 1 belangrijk verschil is uiteraard wel dat bij gebruik van de interne apps de screensaver aanspringt (voorkomen inbranden) als het beeld even gepauzeerd is, dat gebeurt niet als je een externe speler gebruikt. Overigens geen idee of je op bv. een Apple TV een screensaver kunt instellen... dan maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Laatst online: 17:49
Oh echt? Wordt dat via CEC geregeld dan? Dat is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn schoonvader maakt erg mooie foto's en zoekt een manier om ze in de best mogelijke kwaliteit op zijn OLED te presenteren. En aangezien het mijn schoonvader is, ook dat het een beetje makkelijk is het liefste ;)

Airplay werkt maar wij denken dat het beter/mooier kan. Met USB is het hem nog niet gelukt in ieder geval. Iemand tips of zijn er apps die een mooie dia presentatie bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-Ed schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:48:
Mijn schoonvader maakt erg mooie foto's en zoekt een manier om ze in de best mogelijke kwaliteit op zijn OLED te presenteren. En aangezien het mijn schoonvader is, ook dat het een beetje makkelijk is het liefste ;)

Airplay werkt maar wij denken dat het beter/mooier kan. Met USB is het hem nog niet gelukt in ieder geval. Iemand tips of zijn er apps die een mooie dia presentatie bieden?
De foto app gebruiken van de LG TV.
AirPlay kan uiteraard ook als hij een iPhone/iPad heeft, makkelijker als dat wordt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:55:
[...]

De foto app gebruiken van de LG TV.
AirPlay kan uiteraard ook als hij een iPhone/iPad heeft, makkelijker als dat wordt het niet.
Met de foto app blijft hij met USB rotzooien dus ik denk dat AirPlay inderdaad het beste is vanaf zijn Mac mini 👍 Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Als het goed is komt straks mn lg oled48c16la binnen.
Deze ga ik plaatsen in mn slaap kamer voor de next gen consoles waarvan ik al de series X heb.

Buiten dat ik een andere kabel heb gekocht,heeft er iemand nog andere Tips om het beste uit mn nieuwe tv te halen ?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
Zhadum schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Volgens mij ben je zo compleet :)
Dacht ik ook, dus zo hangt het nu ook eigenlijk aan de muur, maar met maar 1 USB kabel ipv 2 of 3, zoveel gebruik ik het toch niet verwacht ik.

Ik heb er wel een snoertje bij gedaan die niet in mijn lijstje stond, namelijk een netwerk kabel. Ik weet, in dit topic hoor ik vaak: "doe het via de wifi" en dat wilde ik ook gebruiken, maar het bleef constant claimen dat mijn wachtwoord fout was, dat ik het maar heb opgegeven. Ik haal maar 60 Mbps op bedraad (speedtest in browser), maar goed, merk nog geen haperingen oid bij de VOD van Ziggo (anderen nog niet getest), dus vind het wel goed zo. Als ik het ooit nog aan de praat krijg via wifi, hoeft die kabel eigenlijk alleen uit het modem, de andere kant in de TV zal me jeuken :)
mrmrmr schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:00:
[...]

Ik heb ook een Samsung EVO SSD er aan hangen, maar dat is voor opnemen. Ik denk niet dat je tegelijkertijd kunt opnemen en naar een andere zender kijken. Daarvoor heb je twee CI+ modules en tuners voor nodig en die heeft deze tv niet.
Dat schijnt dus wel te kunnen met een 1.4 CI+ module, die kan 1 opnemen terwijl je het andere kijkt met 1 2 tuners. Het snel zappen slaat op een bericht hier dat met een HDD je langer moet wachten (8 seconden) voordat je beeld krijgt bij het zappen in vergelijking met een SSD (3-4 seconden) omdat het kanaal eerst moet worden gebufferd oid op de HDD/SSD voor als je het wil pauzeren/terugspoelen.
Oudere CI+ 1.3 module werkt op 2021 model, ik weet niet uit mijn hoofd wel merk dat was. Zo nu en dan werkt selecteren van een "beschermd" kanaal het niet om onduidelijke redenen, dat ligt vermoedelijk aan Ziggo en niet aan de tv of het merk van de module.
De Quantis 1.3 die ik er nu in heb hangen doet het prima. Een keer gehad dat ik 2 kanalen uit mijn pakket niet terug zag in de kanalen lijst en waar ik dus ook niet heen kon zappen (Ziggo kanaal 14 en RTL Lounge op 140), maar even de TV uit en opnieuw aan en ze waren er weer. Wat ik soms ook heb is dat ik de "geen signaal" error krijg met zwart beeld als ik de TV aan zet, maar dan krijg ik 5-10 seconden later alsnog beeld en verdwijnt de error. Vaker krijg ik gewoon direct beeld als ik de TV aanzet, wat een flinke verbetering is tov mijn antieke HDD recorder die minimaal 10 seconden nodig had om beeld te tonen.
gebruikt. USB keys werken onbetrouwbaar op mijn 2018 model, nog niet getest op 2021.
Ik heb dusver eigenlijk alleen even een paar video files van een USB stick getest en dat werkt prima. Ik weet nog niet zeker of ik per se wil opnemen, maar pauzeren of terugspoelen van programma's ga ik waarschijnlijk wel graag willen doen, waarvoor er toch wat aan moet hangen.
-Rutger- schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:24:

Ik heb daarvoor dus ook een HDMI 2.1 kabel gekocht, omdat ik in mijn achterhoofd 2 dingen hield: of ik hang ooit iets aan die aansluiting wat geen soundbar is, dan is die iig vast 2.1. Of ik koop ooit een soundbar die iets extra weet te pushen uit HDMI 2.1, dan hangt de kabel er alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AppieNL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:38:
[knip]
Dat schijnt dus wel te kunnen met een 1.4 CI+ module, die kan 1 opnemen terwijl je het andere kijkt met 1 tuner. Het snel zappen slaat op een bericht hier dat met een HDD je langer moet wachten (8 seconden) voordat je beeld krijgt bij het zappen in vergelijking met een SSD (3-4 seconden) omdat het kanaal eerst moet worden gebufferd oid op de HDD/SSD voor als je het wil pauzeren/terugspoelen.

[knip]
Er is een tweaker die heeft een 1.4 module in zijn TV zitten (via Ziggo ontvangen), dat is echter een Nagravision exemplaar (bedoelt voor fUPC gebied). Hij heeft echter een TV voorzien van een dubbele DVB-C tuner, en deze heb je wel nodig wil je het ene programma willen bekijken en een ander op willen nemen. Alleen een 1.4 CI+ module is niet voldoende daarvoor (als ik mij niet sterk vergis).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
@hardware-lover
Bedankt voor de info. Ik heb het aangepast, dat had ik niet goed gelezen bij mijn google zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik heb het ook, althans niet exact dit, maar wel problemen met HDMI ARC sinds de laatste update. Bij mij uit zich dat alleen bij het opstarten van de TV, waarbij de receiver dan niet mee aan gaat. Een paar keer tv aan/uit en het werkt weer, best irritant. Hoop dat het inderdaad met die nieuwe update opgelost wordt :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
03.23.15 wordt nu OTA aangeboden op mijn 65CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24
Rivanov schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:08:
03.23.15 wordt nu OTA aangeboden op mijn 65CX.
Is er al bekend wat er veranderd is?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaller70
Qosmic schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Is er al bekend wat er veranderd is?
Minor bug fixes. Maar ik heb nog steeds dat na zoveel uur mijn hdmi arc op tv sound springt. Super irritant. En dat luie lg, reageert ook niet eens meer op facebook
Pagina: 1 ... 405 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.