Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
posttoast schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:33:
Klus-prutser hier! Ik wilde net mijn 65” G1 ophangen. Netjes afgetekend op de betonnen muur, gaten geboord met een 8mm boortje, ging prima voorspoedig.

Maar… ik krijg de pluggen er met geen mogelijkheid in. Ik weet dat het “snug” moet zitten, maar het moet wel passen natuurlijk. Daarom een dubbelcheck, want ik ga aan mezelf twijfelen: zijn de meegeleverde plugs/schroeven wel echt 8mm? Of zijn ze stiekem breder?

Edit: ik heb zelf, kortere, 8mm pluggen liggen en die glijden er zo in. Die zijn alleen maar 50mm diep, dus daar passen de meegeleverde schroeven niet in :|
Ik had hetzelfde met gx in keiharde muur, ze er met een hamer ingeslagen maar daarna bijna de schroeven dood gedraait (volgens mij is er eentje zelfs bitvorm dol maarja hij zit).... boor dus het gat wat groter ^^

[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 08-07-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
andries98 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Ik had hetzelfde met gx in keiharde muur, ze er met een hamer ingeslagen maar daarna bijna de schroeven dood gedraait (volgens mij is er eentje zelfs bitvorm dol maarja hij zit).... boor dus het gat wat groter ^^
Heel herkenbaar.. LG levert echt prut montage materiaal mee. Ik heb een aantal schroeven niet eens volledig erin kunnen draaien, dingen draaiden helemaal dol. De tv hangt, maar geen idee hoe de beugel ooit losgemaakt moet worden van de muur :+ Pro-tip: koop zelf wat fatsoenlijke pluggen + schroeven als je een GX aanschaft. Ze hoeven ook niet zo idioot lang of dik te zijn, heb spijt van de vele diepe gaten die ik geboord heb.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 08-07-2021 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:20
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41
Dank voor alle reacties! Ik heb uiteindelijk eigen pluggen en iets minder diepe schroeven gebruikt. Dat ging helemaal prima. Fijn om te horen dat ik niet de enige met problemen was ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
posttoast schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:18:
Dank voor alle reacties! Ik heb uiteindelijk eigen pluggen en iets minder diepe schroeven gebruikt. Dat ging helemaal prima. Fijn om te horen dat ik niet de enige met problemen was ;)
Aan één houtschroef in een plank kan je een volwassen vent laten hangen. Dus met een viertal schroeven met 8mm pluggen komt die GX echt niet van de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Geen issue gehad met de meegeleverde pluggen en schroeven bij mijn G1 en ik ben echt niet een topklusser. Hangt stevig en komt er niet meer vanaf.

Wat het menu betreft van WebOS 6 die elke keer start na het aanzetten. Sinds gisteren heb ik dat uitgeschakeld via het 'geheime' menu die verschijnt als je 5 of meer keer achter elkaar op de de mute knop drukt. (met dank aan Vincent Teoh voor de tip). TV start nu normaal op. Enige vervelende vind ik de melding 'geen signaal gevonden' omdat ik er niets aan heb hangen qua kabel of satelliet. Kijk alles via een externe VU+ DUO decoder en daar kan de TV echt niet aan tippen als het gaat om zapsnelheid en gebruikersvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Deleon78 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:37:
[...]

De decoder is via hdmi aangesloten denk ik? Waarom start je de tv dan op in het menu? Bij mij start ie gewoon direct op op de laatste input. Geen menu, niks, vrijwel instant on.
Hoi, was bij mij (G1) ook het geval. Ik kijk nog via een Dreambox op de HDMI aansluiting (best oud maar zapt wel 3 x zo snel) en daar kwam ook het menu.

Dit kon ik echt zonder 'geheime' menu optie gewoon uitschakelen. Is gewoon te vinden in het standaard menu overzicht.

Ik zit met een andere vraag. Op de tv heb ik ook een Apple TV 4K aangesloten. Deze zit direct op de tv en het geluid gaat via Arc naar mijn versterker. Echter, soms heb ik dat dit kraak en tik geluiden veroorzaakt als ik de Apple TV bedien. De versterker is niet geschikt voor 4K vandaar dat de Apple TV direct naar de tv gaat.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Oeh, "geheime" menus.. Wat kun je daar nog meer instellen?

Heb een C1 en vind het best hinderlijk als na een Netflix/Disney+ sessie, de NVIDIA Shield uitgezet wordt en je dat scherm krijgt met die lelijke schilderijen en daaroverheen constant de melding dat er geen signaal is... Nergens in te stellen dat dat grijze vlak met die melding weg mag en welke screensaver er standaard gebruikt mag worden? Als ik hier op google vind je nog weinig over de C1/G1 maar wel dat dit blijkbaar al heel lang een storend iets is van LG...

Nu de dames thuis maar verteld dat ze eerst de TV uit moeten zetten en daarna pas de Shield.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Stormtrooper schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:18:
Oeh, "geheime" menus.. Wat kun je daar nog meer instellen?

Heb een C1 en vind het best hinderlijk als na een Netflix/Disney+ sessie, de NVIDIA Shield uitgezet wordt en je dat scherm krijgt met die lelijke schilderijen en daaroverheen constant de melding dat er geen signaal is... Nergens in te stellen dat dat grijze vlak met die melding weg mag en welke screensaver er standaard gebruikt mag worden? Als ik hier op google vind je nog weinig over de C1/G1 maar wel dat dit blijkbaar al heel lang een storend iets is van LG...

Nu de dames thuis maar verteld dat ze eerst de TV uit moeten zetten en daarna pas de Shield.
Dacht dat je 'schilderij' wel uit kon zetten. Zal straks kijken voor je :)
Dan is misschien tekst alleen minder 'erg' :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
siemed schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:14:
[...]
Dit kon ik echt zonder 'geheime' menu optie gewoon uitschakelen. Is gewoon te vinden in het standaard menu overzicht.
Weet je nog welke optie? Hij lijk meestal te blijven hangen op de laatste actieve input en als dat de decoder was die nu uit staat of de playstation die ook even niet mee doet, dan wordt het 'no signal' denk ik

Gaat om dit 'geheime' menu trouwens....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6ywClr2OVQeYMBGzr9EUHE14FI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0vk3lXGAgUebcOun368rQpox.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Deleon78 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:25:
[...]

De tv gaat niet gewoon uit als je de shield uitzet? Dat is met de appletv remote wel het geval. Ik heb alleen de ab van de tv nodig als ik van audio output wissel (zo vaak is dat niet).
Heb HDMI-CEC (nog) uitstaan op de Shield, dat werkte niet lekker met mijn vorige TV... Zal dat weer eens aanzetten.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
posttoast schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:18:
De lengte van de plug hoeft niet gelijk te zijn aan de schroef hoor. Je kan prima langere schroeven gebruiken. De werking van de plug verandert daar niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erniebert schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 00:18:
[...]

Aan één houtschroef in een plank kan je een volwassen vent laten hangen. Dus met een viertal schroeven met 8mm pluggen komt die GX echt niet van de muur.
Klopt alleen weet LG niet waar je je TV aan gaat ophangen.
Is dit een gipsplaten wand of eentje van gewapend beton?
Ze leveren dus niet voor alle mogelijke situaties pluggen en schroeven mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb sinds een week een G1. Ik heb Shield, PS4, aansluiting op Mac/Ipad, Nientedo etc, te veel apparaten voor 4 HDMI poorten. Had een 4K (30Hz) HDMI 4poort videosplitter liggen maar dat is geen oplossing. Hij activeert constant PS4.

Weet iemand wellicht een oplossing of een andere apparaatje die 1 van de 4 HDMI poorten van G1 kan splitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32
@Zhadum je kunt ook HDMI control uitzetten in de PS4 of er een zogenaamde CEC-killer tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 22:33
Helaas heb ik geen dolby atmos op mijn LG G1 65 inch en de Sonos arc.
Als ik een film opstart staat er rechts boven in beeld alleen Dolby Vision, niet Dolby Atmos(wat met de interne tv luidsprekers wel het geval is)
Bij de instellingen van de TV kan ik Dolby Atmos niet aanzetten (lichtgrijs).
Ik heb geen idee hoe ik dit kan veranderen. Iemand ideeën?

Als ik simplink uitzet krijg ik dolby Atmos, echter springt simplink na ongeveer 3 seconden weer aan?! Ik kan het niet uitzetten?

eARC ondersteuning staat aan, uitgang digitaal geluid staat op passeren en DTV audio instellingen staan op Automatisch.

Wat gaat hier mis? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, heb al 3 verschillende HDMI poorten en kabels geprobeerd en de Sonos opnieuw verbonden maar niets helpt.

[ Voor 8% gewijzigd door fendt op 09-07-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Nm

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 09-07-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32
@fendt dat logo moet je zoeken op je Arc.
Misschien dat je via de Sonos app kunt checken of ie Atmos signaal doorkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Hotzenwalder schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Weet je nog welke optie? Hij lijk meestal te blijven hangen op de laatste actieve input en als dat de decoder was die nu uit staat of de playstation die ook even niet mee doet, dan wordt het 'no signal' denk ik

Gaat om dit 'geheime' menu trouwens....
[Afbeelding]
Hoi, ben thuis en heb even voor je gekeken. Je moet naar instellingen-algemeen-systeem-aanvullende instellingen-startpagina instellingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6Hxo3mGPU6xJotU8HFVpNbrJfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GykIY12u1sNxnDjwz8GCabp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

siemed schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:58:
[...]

Hoi, ben thuis en heb even voor je gekeken. Je moet naar instellingen-algemeen-systeem-aanvullende instellingen-startpagina instellingen

[Afbeelding]
Intellingen :'(

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Is het 'safe' om de meest recente firmware te installeren voor de LG C9? Ben benieuwd naar de ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zo, de G1 hangt. Ben er blij mee :) De interface van WebOS vind ik dramatisch, maar ik gebruik eigenlijk alleen mijn AppleTV dus hier heb ik gelukkig niet zoveel mee te maken.

Wat ik alleen nergens kan vinden: is het mogelijk om dat gigantische LG logo dat getoond wordt bij het uitschakelen uit te zetten?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 22:33
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:53:
@fendt dat logo moet je zoeken op je Arc.
Misschien dat je via de Sonos app kunt checken of ie Atmos signaal doorkrijgt?
De app geeft aan dat ik een atmos signaal heb. Ik twijfel daar om de volgende redenen aan:

- het geluid heeft 0 hoogte of diepte, alleen stereo geluid.
- wanneer ik in de Sonos app de hoogte aanpas hoor ik geen verschil. Ook niet als ik van minimaal (-10) naar maximaal (+10) ga.
- de tv heeft bij de interne luidsprekers naast dolby vision ook het dolby atmos logo
- bij gebruik van de interne luidsprekers kan ik bij de LG instellingen wél dolby atmos aanzetten, met gebruik van de Sonos niet.
- het vreemde is dat ik alleen geluid van de arc op HDMI poort 2 heb, 1 en 3 herkennen de Sonos wel maar geven geen geluid.
- vreemd is ook dat als ik de arc op poort 2 heb en het beeld op poort 2 zet, ik zwart beeld krijg (opzich logisch) maar wanneer de arc op poort 3 zit en ik het beeld ook op poort 3 zet, ik dus geen geluid heb maar dan zie ik witte zebra achtige patronen in beeld.

Er lijkt dus iets niet helemaal in orde maar ik kan het niet duiden. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Deleon78 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:40:
[...]

Zeker, zit in het standaard menu! Even zoeken (kan sowieso geen kwaad om alles ff te bekijken).
Dan heb ik er drie keer overheen gekeken denk ik ;) morgenochtend nog maar eens een keertje checken!

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
posttoast schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:31:
Zo, de G1 hangt. Ben er blij mee :) De interface van WebOS vind ik dramatisch, maar ik gebruik eigenlijk alleen mijn AppleTV dus hier heb ik gelukkig niet zoveel mee te maken.

Wat ik alleen nergens kan vinden: is het mogelijk om dat gigantische LG logo dat getoond wordt bij het uitschakelen uit te zetten?
Dit kan volgens mij door 5x op de mute knop te drukken dan krijg je dat 'geheime' menu.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
fendt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:35:
[...]

De app geeft aan dat ik een atmos signaal heb. Ik twijfel daar om de volgende redenen aan:

- het geluid heeft 0 hoogte of diepte, alleen stereo geluid.
- wanneer ik in de Sonos app de hoogte aanpas hoor ik geen verschil. Ook niet als ik van minimaal (-10) naar maximaal (+10) ga.
- de tv heeft bij de interne luidsprekers naast dolby vision ook het dolby atmos logo
- bij gebruik van de interne luidsprekers kan ik bij de LG instellingen wél dolby atmos aanzetten, met gebruik van de Sonos niet.
- het vreemde is dat ik alleen geluid van de arc op HDMI poort 2 heb, 1 en 3 herkennen de Sonos wel maar geven geen geluid.
- vreemd is ook dat als ik de arc op poort 2 heb en het beeld op poort 2 zet, ik zwart beeld krijg (opzich logisch) maar wanneer de arc op poort 3 zit en ik het beeld ook op poort 3 zet, ik dus geen geluid heb maar dan zie ik witte zebra achtige patronen in beeld.

Er lijkt dus iets niet helemaal in orde maar ik kan het niet duiden. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Wat @Deleon78 zegt klopt wel, ik denk dat je het bij de Sonos moet zoeken. Als je Dolby Atmos content kijkt met een soundbar of receiver dan zie je dit niet staan in een pop-up als je de film of serie start. Als ik de receiver uit heb en ik start een film verschijnt er Dolby Vision/Atmos in beeld, met de receiver ingeschakeld enkel Dolby Vision. Display van de receiver laat dan Dolby Atmos zien.

De content die je kijkt kan ook verschil maken, in sommige (de meeste?) gevallen voegt Atmos niet zo veel toe. Mijn favoriet is Mad Max Fury Road wat Atmos betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Millert op 10-07-2021 08:54 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:58
rikadoo schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 01:08:
[...]

Dit kan volgens mij door 5x op de mute knop te drukken dan krijg je dat 'geheime' menu.
wat handig! vond het opzich niet erg dat logo bij het uitzetten maar uit is nog beter :P

gelijk auto power sync maar uitgezet aangezien ik de harmony gebruik voor alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Yonix schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:10:
Is het 'safe' om de meest recente firmware te installeren voor de LG C9? Ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Ik heb auto update aan staan en mijn C9 is dus geupdate. Geen idee wat het doet, maar ik merk er ieg niks van ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezellig
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-11-2023
Waarschuwing VOGEL.s Muurbeugel Extra Thin 505

Nou ben ik niet “blond” maar wil jullie toch even waarschuwen als je een LGOLED 65 C1 TV (of ander LG 65 inch type) gaat ophangen met deze muurbeugel Vogels extra Thin 505 !

Deze beugels moeten worden uitgeschoven met een piepklein schroefje, wat niet in de gebruiksaanwijzing staat.

Het scherm komt dan strak tegen de muur aan en dit is zeker niet de bedoeling

Als je dat niet doet komt de bovenkant van het LG Oled scherm strak tegen de muur, met als gevolg dat de muur kan beschadigen en erger nog het Oled scherm kan “springen”

Ik had dus zelf de verticale beugels niet uitgeschoven ,en het was zeer spannend of het LG Oled scherm het zou overleven als ik hem er weer af zou halen…….

Vogels zelf gebeld, staan je zeer netjes te woord ,gaan gebruiksaanwijzing aanpassen.

Dit is overgens alleen bij LG Tv,s omdat computer niet in het midden zit maar aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Gezellig schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:30:
Waarschuwing VOGEL.s Muurbeugel Extra Thin 505
Een nogal warrig verhaal.....

Elke muurbeugel wordt gewoon aan de vesa gaten van de TV vastgemaakt. En die zitten bij de C1 onderop in de verdikking dus hoe je dan de tv aan de bovenklant strak tegen de muur kan krijgen klinkt eerder als onkunde dan iets anders.... het is verder gewoon een standaard beugel alleen wat dunner.

[ Voor 7% gewijzigd door Yowzawood op 10-07-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yowzawood schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Een nogal warrig verhaal.....

Elke muurbeugel wordt gewoon aan de vesa gaten van de TV vastgemaakt. En die zitten bij de C1 onderop in de verdikking dus hoe je dan de tv aan de bovenklant strak tegen de muur kan krijgen klinkt eerder als onkunde dan iets anders.... het is verder gewoon een standaard beugel alleen wat dunner.
Ik snap het ook niet.
De bovenkant van een C1 (55 of 65 inch) zit zeker 5cm van de muur met de muurbeugel erbij.
Misschien wordt er iets anders bedoeld.
Foto erbij @Gezellig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
HoppyF schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Ik snap het ook niet.
De bovenkant van een C1 (55 of 65 inch) zit zeker 5cm van de muur met de muurbeugel erbij.
Misschien wordt er iets anders bedoeld.
Foto erbij @Gezellig ?
ook 2x gelezen,het is onmogelijk om bij een b/c serie de bovenkant aan een normale muur te krijgen,en je muur beschadigen met een oledscherm,lijkt me ook nog een hele opgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
Even een vraag waarop jullie hopelijk het antwoord weten. Ik zit in mijn GX in de HDR picture mode. Ik kan de optie ISF Dark Room dan niet selecteren. Hoe kom ik uit die HDR picture mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Erniebert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:00:
Even een vraag waarop jullie hopelijk het antwoord weten. Ik zit in mijn GX in de HDR picture mode. Ik kan de optie ISF Dark Room dan niet selecteren. Hoe kom ik uit die HDR picture mode?
SDR content afspelen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:12

FeaR

In GoT we trust

rikadoo schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 01:08:
[...]
Top! Thnx :)
Jaguar645 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:42:
[...]
wat handig! vond het opzich niet erg dat logo bij het uitzetten maar uit is nog beter :P
Same :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
Ik kijk gewoon NPO. Toch staat de ingang op HDR ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
HoppyF schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:55:
[...]

Na drie jaar is je TV zeker nog niet afgeschreven.
Dit lijkt mij een gevalletje garantie.
Ga hiermee dus naar de verkoper en vraag om dit te beoordelen.
Heb leverancier benaderd, monteur komt kijken, bij vervanging scherm betalen zij de helft, best redelijk. Ik ben alleen bang dat nieuwe scherm zelfde probleem gaat geven na eindig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edjetfsi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Heb leverancier benaderd, monteur komt kijken, bij vervanging scherm betalen zij de helft, best redelijk. Ik ben alleen bang dat nieuwe scherm zelfde probleem gaat geven na eindig tijd.
De helft? :?
Niks de helft, volledig zul je bedoelen.
Trap aub niet in deze “coulance” trucjes.

Lees dit topic nog maar eens door om soortgelijke garantie claims.
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Laat de monteur de klacht ter plaatse nog maar eens beoordelen hij zal tot de conclusie komen dat deze klacht volkomen terecht is en dat jou niets te verwijten valt.
Een nieuw scherm geeft echt geen problemen meer en kan weer vele jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
HoppyF schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:01:
[...]

De helft? :?
Niks de helft, volledig zul je bedoelen.
Trap aub niet in deze “coulance” trucjes.

Lees dit topic nog maar eens door om soortgelijke garantie claims.
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Laat de monteur de klacht ter plaatse nog maar eens beoordelen hij zal tot de conclusie komen dat deze klacht volkomen terecht is en dat jou niets te verwijten valt.
Een nieuw scherm geeft echt geen problemen meer en kan weer vele jaren mee.
Ik snap wat je bedoelt, maar gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Het is een webwinkel en ik kan niet bij ze langs, verder geven ze dit zonder ‘strijd’ dus niet al te veel moeite en dat vind ik ook van belang. Heb eerder problemen gehad met Philips en Samsung tv’s, dus ik heb ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edjetfsi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Het is een webwinkel en ik kan niet bij ze langs, verder geven ze dit zonder ‘strijd’ dus niet al te veel moeite en dat vind ik ook van belang. Heb eerder problemen gehad met Philips en Samsung tv’s, dus ik heb ervaring.
Het merk TV doet er weinig toe.
De winkel/webshop wel. De verkoper is immers de partij waarmee je te maken hebt.
Je hoeft echt geen rechtsbijstandverzekering te hebben of een rechtszaak aan te spannen om je gelijk te krijgen.
Het enige wat je moet doen is je klacht erkend te krijgen (ben je al mee bezig) en daarna de verkoper erop wijzen dat je een kosteloze reparatie wenst cf de regelgeving.
De webshop zal hierop reageren en twee dingen doen, uit “coulance” je de helft laten betalen.
Of de kosten volledig vergoeden.
Komen ze met het voorstel de helft betalen ga je daar niet mee akkoord en zegt ook waarom dit zo is.
De webshop kan volharden en bij hun standpunt blijven.
Je kunt er dan voor kiezen de Geschillencommissie aan te schrijven dit nadat je nog een keer een laatste poging hebt gedaan de webshop van standpunt te laten wijzigen.
De webshop moet wel bij een brancheorganisatie aangesloten zijn maar de meesten zijn dit ook wel.
Meestal komt het echter niet zover en heeft de winkel wel in de gaten dat de klant serieus is.
Zie ook de diverse voorbeelden in soortgelijke gevallen.
Niet alleen in dit topic maar ook het shop topic.
Zou toch jammer zijn als je straks iets van €500 of meer moet gaan betalen.
Paar tientjes is te overzien maar grote reparaties zijn duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
HoppyF schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:33:
[...]

Het merk TV doet er weinig toe.
De winkel/webshop wel. De verkoper is immers de partij waarmee je te maken hebt.
Je hoeft echt geen rechtsbijstandverzekering te hebben of een rechtszaak aan te spannen om je gelijk te krijgen.
Het enige wat je moet doen is je klacht erkend te krijgen (ben je al mee bezig) en daarna de verkoper erop wijzen dat je een kosteloze reparatie wenst cf de regelgeving.
De webshop zal hierop reageren en twee dingen doen, uit “coulance” je de helft laten betalen.
Of de kosten volledig vergoeden.
Komen ze met het voorstel de helft betalen ga je daar niet mee akkoord en zegt ook waarom dit zo is.
De webshop kan volharden en bij hun standpunt blijven.
Je kunt er dan voor kiezen de Geschillencommissie aan te schrijven dit nadat je nog een keer een laatste poging hebt gedaan de webshop van standpunt te laten wijzigen.
De webshop moet wel bij een brancheorganisatie aangesloten zijn maar de meesten zijn dit ook wel.
Meestal komt het echter niet zover en heeft de winkel wel in de gaten dat de klant serieus is.
Zie ook de diverse voorbeelden in soortgelijke gevallen.
Niet alleen in dit topic maar ook het shop topic.
Zou toch jammer zijn als je straks iets van €500 of meer moet gaan betalen.
Paar tientjes is te overzien maar grote reparaties zijn duur.
Dankjewel voor je uitvoerige uitleg! Maar ik weet heus hoe het zit, ik heb alleen geen zin om ‘tot het gaatje’ te gaan, ik heb meer dingen die m’n aandacht vragen. Misschien als de webshop niets zou aanbieden ik dat toch wel had gedaan.

Maar even over het scherm, waarom zou het probleem niet weer kunnen ontstaan, ik lees daar ook ervaringen over nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Erniebert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Je hebt zeker HDR Effect aanstaan :+. Gauw uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38
edjetfsi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Dankjewel voor je uitvoerige uitleg! Maar ik weet heus hoe het zit, ik heb alleen geen zin om ‘tot het gaatje’ te gaan, ik heb meer dingen die m’n aandacht vragen. Misschien als de webshop niets zou aanbieden ik dat toch wel had gedaan.

Maar even over het scherm, waarom zou het probleem niet weer kunnen ontstaan, ik lees daar ook ervaringen over nl.
Waarom ben je er zo zeker over dat je hetzelfde probleem weer gaat krijgen na de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
Wren schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:30:
[...]

Waarom ben je er zo zeker over dat je hetzelfde probleem weer gaat krijgen na de reparatie?
Ik ben er niet zeker van, ik lees wel op internet dat het voor komt, maar ik vraag het de monteur ook nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
edjetfsi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Ik ben er niet zeker van, ik lees wel op internet dat het voor komt, maar ik vraag het de monteur ook nog wel.
Panel wat je krijgt is ook nieuwer dan die van de 7 serie he,dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
Aha, als ik een ander/nieuwer type zou krijgen dan maakt dat wel uit natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
DutchOwnage schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:20:
[...]

Je hebt zeker HDR Effect aanstaan :+. Gauw uitzetten.
Maar hoe zet ik dat uit?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edjetfsi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Ik begrijp wel dat je geen zin hebt in ellenlange procedures maar het hoeft op zich niet veel meer te zijn dan een paar e-mail te versturen en te wachten op de reacties.
Dan kan je zomaar een paar honderd euro besparen.
Zie voor meer details over garantie ook het Shopping forum.
Shopping Forum

Nieuwere panelen branden echt niet zomaar in dus het moet wel heel raar lopen als je weer problemen gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
Erniebert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Erniebert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:50:
[...]

tandwieltje > beeldmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
pwh53 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:31:
[...]

[...]

tandwieltje > beeldmodus
Hey je hebt het tegen een echte dummy hé :X kan je iets specifieker zijn?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
Erniebert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Hey je hebt het tegen een echte dummy hé :X kan je iets specifieker zijn?.
Rtfm… je kunt nog altijd terug naar crt zonder modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Kijk je NPO 1 4K UHD?
Het speciale kanaal van de NPO die o.a. door KPN doorgeven wordt?
Dat is HDR en dus springt je TV over naar de HDR modus.
Ga je bv naar RTL4 dan heb je weer gewoon SDR en kun je ISF donkere of lichte kamer verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[...]

KPN netwerk? Dan kan het zijn dat de STB standaard op HDR staat, ook gauw uitzetten.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
|sWORDs| schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:20:
[...]

KPN netwerk? Dan kan het zijn dat de STB standaard op HDR staat, ook gauw uitzetten.
Yup KPN netwerk, 4k. Maar kijk gewoon NPO1 en zo. Dus de vraag blijft, hoe zet ik de HDR beeldmodus uit? Zodat ik ISF Dark Room kan selecteren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Erniebert schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:33:
[...]

Yup KPN netwerk, 4k. Maar kijk gewoon NPO1 en zo. Dus de vraag blijft, hoe zet ik de HDR beeldmodus uit? Zodat ik ISF Dark Room kan selecteren?
Ga op je KPN box naar Menu->Instellingen->Beeldscherm en zet HDR Mode op Uit of Auto (vooral niet op Aan!) en klik op Bewaar en sluit.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02jgKx7b/8e3babdd-8002-440d-bd5f-82f2bca4e922.jpg

nieuws: KPN-update voor interactieve tv-ontvanger forceert hdr-modus op telev...

[ Voor 47% gewijzigd door |sWORDs| op 11-07-2021 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
Heb mijn C1 nu een dag binnen staan. Games zien er toch wel iets beter uit dan op mijn vorige OLED van drie jaar oud. Maar ik zal wel flink moeten wennen aan webOS nu ik van Android TV afkom, dat is echt een verademing voor mij vergeleken met wat ik nu heb. Android TV oogde ook veel rustiger voor mij in plaats van dat ik nu meteen een scherm heb wat helemaal volgekwakt is met van alles en nog wat. Er zal nog wel een Apple TV bij gaan komen want ik mis ook de app van Discovery+, al valt dat LG niet te verwijten.

Al is 77” best wel groot, het kijkt erg prettig vanaf ruim vier meter en ook met gamen is het net effe anders. Het is een groot zwart vlak maar omdat de tv vrijwel altijd aanstaat als ik thuis ben voor YouTube of gamen valt dat hier niet op.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
|sWORDs| schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:40:
[...]

Ga op je KPN box naar Menu->Instellingen->Beeldscherm en zet HDR Mode op Uit of Auto (vooral niet op Aan!) en klik op Bewaar en sluit.

[Afbeelding]

nieuws: KPN-update voor interactieve tv-ontvanger forceert hdr-modus op telev...
Oud nieuws.
KPN heeft later firmware upgrades uitgebracht zodat er geen HDR geforceerd wordt.
Kortom, alles werkt gewoon goed.
De TV schakelt gewoon naar HDR als er HDR aangeboden wordt.
Dit is alleen bij het speciale en tijdelijke NPO1 4K kanaal.
Kijk je wat anders dan gebruik je de ISF donkere kamer of ander profiel welke je normaal bij SD kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Oud nieuws.
KPN heeft later firmware upgrades uitgebracht zodat er geen HDR geforceerd wordt.
Kortom, alles werkt gewoon goed.
De TV schakelt gewoon naar HDR als er HDR aangeboden wordt.
Dit is alleen bij het speciale en tijdelijke NPO1 4K kanaal.
Kijk je wat anders dan gebruik je de ISF donkere kamer of ander profiel welke je normaal bij SD kijkt.
Nee, eerst was er geen optie en stond HDR altijd aan, niet uit te zetten. Nu staat ie standaard op Aan, maar kun je hem op Auto of Uit zetten. Althans, bij de eerste firmware met de optie om hem uit te zetten moest dat nog handmatig. Daarnaast moet ie sowieso op uit als hij hem op het tijdelijke NPO1 kanaal op ISF wil hebben staan.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 11-07-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
|sWORDs| schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:40:
[...]

[Afbeelding]

Top! Dank je wel, dit is het. Dank voor de moeite, scheelt een hoop zoeken en dit kan ik zelfs ;) Uitgezet. Nu ISF dark room wel selecteerbaar. Ziet er inderdaad wat minder opgepompt en daardoor rustiger en natuurlijker uit. Verder de RTings instellingen maar toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erniebert schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:48:
[...]

Top! Dank je wel, dit is het. Dank voor de moeite, scheelt een hoop zoeken en dit kan ik zelfs ;) Uitgezet. Nu ISF dark room wel selecteerbaar. Ziet er inderdaad wat minder opgepompt en daardoor rustiger en natuurlijker uit. Verder de RTings instellingen maar toegepast.
Ik begrijp nog steeds niet wat je aan het doen bent.
Bij KPN (met 4K ontvanger) kijk je alleen 4K HDR op de twee speciale NPO1 kanalen 109/690.
Daarbij schakelt je TV naar HDR HLG.

Alle overige KPN kanalen zijn gewoon SDR en worden in het ISF profiel getoond.
Je KPN ontvanger kun je dus gewoon op Beeldschermresolutie: Automatisch, Best mogelijke kwaliteit: UHD, HDR Mode: Auto laten staan.
Ik heb deze KPN combinatie en het werkt verder goed op een C9.
Bij andere modellen zal dit ook zo moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:00:
[...]

Bij KPN (met 4K ontvanger) kijk je alleen 4K HDR op de twee speciale NPO1 kanalen 109/690.

Je KPN ontvanger kun je dus gewoon op Beeldschermresolutie: Automatisch, Best mogelijke kwaliteit: UHD, HDR Mode: Auto laten staan.
Ik denk dat zijn ontvanger HDR Mode op Aan had, dat was ook de standaard vlak na de firmware optie kwam. Morgen krijg ik een nieuwe door provider overstap en kan ik zien wat de huidige default is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
|sWORDs| schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Ik denk dat zijn ontvanger HDR Mode op Aan had, dat was ook de standaard vlak na de firmware optie kwam. Morgen krijg ik een nieuwe door provider overstap en kan ik zien wat de huidige default is.
Klopt, standaardinstelling op de ontvanger is Aan, dus altijd HDR. Dan kan je de ISF beeldinstellingen niet selecteren. Inderdaad Uit of Automatisch moet je zelf aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotzenwalder
posttoast schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:31:
5x of meer op de MUTE knop drukken tot er een menu verschijnt. één van de opties bevat de mogelijkheid om het logo niet meer te laten zien als je de TV uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hotzenwalder schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:36:
[...]

5x of meer op de MUTE knop drukken tot er een menu verschijnt. één van de opties bevat de mogelijkheid om het logo niet meer te laten zien als je de TV uitzet
Yes, die was al genoemd inderdaad. Is gelukt :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:00:
[...]

Ik heb er net met de nieuwe ontvanger even exact naar gekeken… En het nieuws is niet zo best:
De standaard voor HDR mode is Aan, maar Auto heeft qua HDR het gewenste resultaat.

De resolutie is het grootste probleem, staat deze op Auto dan doet de box upscaling en colorspace conversion naar 4K BT2020. Voor HD en glas HD kanalen kun je dit beter op 1080i zetten (dan krijg je gewoon de source 1080i in rec 709 en kan de TV upscalen naar 4K progressive), maar voor het menu en apps (Netflix) is dit minder. Met een LG TV kun je die sowieso beter vanaf de TV draaien, en 4K content is er na het EK toch even niet. Met resolutie fixed op 1080i kan HDR dus net zo goed op Uit in plaats van Auto. Het probleem is dat auto niet de source matched, maar hoogste combi tussen TV en STB, waarschijnlijk om sneller te zappen.

De audio staat standaard op Stereo en die kan dan weer beter naar Auto.

[ Voor 41% gewijzigd door |sWORDs| op 12-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
|sWORDs| schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Ik heb er net met de nieuwe ontvanger even exact naar gekeken… En het nieuws is niet zo best:
De standaard voor HDR mode is Aan, maar Auto heeft qua HDR het gewenste resultaat.

De resolutie is het grootste probleem, staat deze op Auto dan doet de box upscaling en colorspace conversion naar 4K BT2020. Voor HD en glas HD kanalen kun je dit beter op 1080i zetten (dan krijg je gewoon de source 1080i in rec 709 en kan de TV upscalen naar 4K progressive), maar voor het menu en apps (Netflix) is dit minder. Met een LG TV kun je die sowieso beter vanaf de TV draaien, en 4K content is er na het EK toch even niet. Met resolutie fixed op 1080i kan HDR dus net zo goed op Uit in plaats van Auto. Het probleem is dat auto niet de source matched, maar hoogste combi tussen TV en STB, waarschijnlijk om sneller te zappen.

De audio staat standaard op Stereo en die kan dan weer beter naar Auto.
Ik weet niet meer wat mijn uitgangswaarde was.
4K content is zeer beperkt inderdaad dus het gaat dan alleen maar om het test kanaal NPO UHD HDR.
Netflix zit al op de TV dus de Netflix van de interactive box gebruiken heeft weinig nut.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:12

FeaR

In GoT we trust

Nogmaals , dit is het LG OLED topic en niet het topic om externe decoders dan wel settings van providers te bespreken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik kom HDMI aansluitingen tekort, met Shield, PC, Sonos, PS4 en etc.

Waarmee kan ik dit mee oplossen? Graag hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33
Zhadum schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 01:09:

https://tweakers.net/pric...hm-sw301kt/specificaties/

Zoiets? een hdmi switch..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Zhadum schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 01:09:

Zoals @copyer noemt is een HDMI switch een goede oplossing als je geen behoefte hebt aan een receiver. Hou er wel rekening mee dat niet alle switches de volle bandbreedte/alle functies van HDMI ondersteunen. Zaken waar je op kan letten:

• HDMI 2.0 of 2.1 ondersteuning (voor 4k ondersteuning op 60/120 hz)
• HDCP 2.2 ondersteuning (voor afspelen van DRM-beschermde media)
• Hoe je de switch kan bedienen. Veel switches ondersteunen geen CEC. Sommigen ondersteunen IR en leveren een afstandsbediening, wat je met een universele afstandsbediening kan gebruiken.
• De maximaal ondersteunde bandbreedte. Voor een C9 is dat idealiter 48 Gbps, voor de CX en nieuwer 40 Gbps.

Verder zullen zaken als CEC minder goed/niet werken via een switch, dus hou daar rekening mee.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 14-07-2021 10:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:25
Wat is de goedkoopste oplossing om DTS ondersteuning te krijgen op een LG Oled 55BX? Kan zoiets met bv een Nvidia Shield of kan het nog goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelRulez
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 10:07
internaut schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:40:
Wat is de goedkoopste oplossing om DTS ondersteuning te krijgen op een LG Oled 55BX? Kan zoiets met bv een Nvidia Shield of kan het nog goedkoper?
De goedkoopste manier is om bronnen te gebruiken met dolby audio. Mocht je een bron hebben die enkel DTS kan bieden, dan is een Nvidia Shield of een ander soort mediaplayer een goede oplossing. Of anders hang je er een laptop of computer aan, de meeste mensen hebben deze al in bezit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

internaut schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:40:
Als je TV geen DTS ondersteund dan maakt het niet uit wat voor afspeelapparaat je rechtstreeks aan de TV hangt, er zal geen DTS ten gehore gebracht kunnen worden (indien DTS niet eerst wordt omgezet naar bijv. DD via Kodi oid).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De G1 review van Rtings is nu (sindskort?) ook publiekelijk inzichtelijk: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g1-oled . De interface scoort een 8,5... vind ik zelf onrealistisch hoog. Eindscore mixed usage is 8.9, hoogste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Lekker Ventje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:59:
Heb mijn C1 nu een dag binnen staan. Games zien er toch wel iets beter uit dan op mijn vorige OLED van drie jaar oud. Maar ik zal wel flink moeten wennen aan webOS nu ik van Android TV afkom, dat is echt een verademing voor mij vergeleken met wat ik nu heb. Android TV oogde ook veel rustiger voor mij in plaats van dat ik nu meteen een scherm heb wat helemaal volgekwakt is met van alles en nog wat. Er zal nog wel een Apple TV bij gaan komen want ik mis ook de app van Discovery+, al valt dat LG niet te verwijten.

Al is 77” best wel groot, het kijkt erg prettig vanaf ruim vier meter en ook met gamen is het net effe anders. Het is een groot zwart vlak maar omdat de tv vrijwel altijd aanstaat als ik thuis ben voor YouTube of gamen valt dat hier niet op.
Heb je de nieuwste software geïnstalleerd, want dan ziet het ongeveer hetzelfde uit als Android TV. Ik heb hetzelfde gehad maar kon me weg vrij snel vinden. Zelf het casten van me Ipad naar de TV lukt als bij me eerdere Sony LCD. Fijne TV hoor !

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Vandaag een 65C1 besteld voor 1599. Kom van een E7 waar ik op het dimmen in HDR game mode na eigenlijk heel tevreden over ben.

Ga nu van 55inch naar 65inch dus dat is samen met HDMI 2.1 en VRR een mooie upgrade.

3 jaar geleden voor de 55E7 nog 2050,- betaald. Oled heeft anno 2021 een mooie prijs daling gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door schumi1986 op 14-07-2021 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
schumi1986 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:15:
Vandaag een 65C1 besteld voor 1599. Kom van een E7 waar ik op het dimmen in HDR game mode na eigenlijk heel tevreden over ben.

Ga nu van 55inch naar 65inch dus dat is samen met HDMI 2.1 en VRR een mooie upgrade.
mooi man! :-)
ik ga ook van een 55 inch c8 naar een 65 inch G1.
nog een paar weken en dan ga ik verhuizen en dan kan ik hem eindelijk ophangen

Inmiddels ook een sonos arc besteld met sub.

kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
-Rutger- schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:17:
[...]

mooi man! :-)
ik ga ook van een 55 inch c8 naar een 65 inch G1.
nog een paar weken en dan ga ik verhuizen en dan kan ik hem eindelijk ophangen

Inmiddels ook een sonos arc besteld met sub.

kan niet wachten
Heel toevallig was mijn oog ook op een Sonos Arc gevallen. Binnenkort maar eens bekijken.

Wilde eigenlijk ook voor een G1 gaan nadat ik deze ook bij mijn ouders gehangen heb. Uiteindelijk toch maar besloten voor de gemakkelijke optie te gaan en mijn huidige vogels thin505 te gebruiken icm een C1 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Rutger-
schumi1986 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:22:
[...]

Heel toevallig was mijn oog ook op een Sonos Arc gevallen. Binnenkort maar eens bekijken.

Wilde eigenlijk ook voor een G1 gaan nadat ik deze ook bij mijn ouders gehangen heb. Uiteindelijk toch maar besloten voor de gemakkelijke optie te gaan en mijn huidige vogels thin505 te gebruiken icm een C1 :P
als ik niet zou verhuizen had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. ( of ik had mijn huidige tv nog even gehouden want ben er heel tevreden over) maar met verhuizen moet het er toch allemaal af en ik heb mijn vriendin kunnen overtuigen dat we nu toch echt wel een 65 inch nodig hebben, nu we toch bezig zijn,
Dus mijn c8 gaat naar mijn "man cave" / kantoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
Kunnen jullie mij helpen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, twijfel tussen de LG OLED55C16LA en LG OLED55CX6LA.. Ik meen te lezen dat de LG OLED55CX6LA een hogere helderheid haalt. Zou dat zichtbaar zijn? Het is een toestel van modeljaar 2020 en dus wat goedkoper. En ik lees wat minder goede ervaringen over het besturingssysteem, van de OLED55C16LA, WebOS 6 is wat rommeliger en onoverzichtelijker? Is WebOS 5.0 beter (minder druk)?

Kortom waarom zou ik niet voor de OLED55C16LA gaan maar voor de LG OLED55CX6LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
edjetfsi schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:11:

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, twijfel tussen de LG OLED55C16LA en LG OLED55CX6LA.. Ik meen te lezen dat de LG OLED55CX6LA een hogere helderheid haalt. Zou dat zichtbaar zijn? Het is een toestel van modeljaar 2020 en dus wat goedkoper. En ik lees wat minder goede ervaringen over het besturingssysteem, van de OLED55C16LA, WebOS 6 is wat rommeliger en onoverzichtelijker? Is WebOS 5.0 beter (minder druk)?

Het is maar net wat voor jou belangrijk is.

tv's zijn qua uiterlijk identiek aan elkaar.
c1 heeft natuurlijk een nieuwe paneel maar de cx werd vorig jaar al perfect genoemd. naast elkaar zal je wat verschil zien maar als je 1 van beide koopt zal je op dat gebied altijd gelukkig zijn.

de c1 heeft idd webos 6.0 wat door velen wordt gezien als een downgrade t.o.v. 5.0
ze hebben beiden dezelfde hdmi ports. de c1 heeft wel game optimizer. dat heeft de cx niet. dat is zo'n beetje het grootste verschil.

er zit nu zo'n 300 euro verschil tussen beide tv's. ( als je hem bij een goede verkoper koopt en niet via bol.com) in dat geval zou ik voor de cx gaan.

als je in youtube lg cx vs c1 intypt kom je veel vergelijkingen tegen. dan kan je bekijken wat voor jou belangrijk is.

of zie: https://www.rtings.com/tv...1?usage=11&threshold=0.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
-Rutger- schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Het is maar net wat voor jou belangrijk is.

tv's zijn qua uiterlijk identiek aan elkaar.
c1 heeft natuurlijk een nieuwe paneel maar de cx werd vorig jaar al perfect genoemd. naast elkaar zal je wat verschil zien maar als je 1 van beide koopt zal je op dat gebied altijd gelukkig zijn.

de c1 heeft idd webos 6.0 wat door velen wordt gezien als een downgrade t.o.v. 5.0
ze hebben beiden dezelfde hdmi ports. de c1 heeft wel game optimizer. dat heeft de cx niet. dat is zo'n beetje het grootste verschil.

er zit nu zo'n 300 euro verschil tussen beide tv's. ( als je hem bij een goede verkoper koopt en niet via bol.com) in dat geval zou ik voor de cx gaan.

als je in youtube lg cx vs c1 intypt kom je veel vergelijkingen tegen. dan kan je bekijken wat voor jou belangrijk is.

of zie: https://www.rtings.com/tv...1?usage=11&threshold=0.10
Top, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
Mouse_NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Heb je de nieuwste software geïnstalleerd, want dan ziet het ongeveer hetzelfde uit als Android TV. Ik heb hetzelfde gehad maar kon me weg vrij snel vinden. Zelf het casten van me Ipad naar de TV lukt als bij me eerdere Sony LCD. Fijne TV hoor !
Er is software binnengehaald maar weet niet voor wat. Zal het vanavond eens controleren. Verder heb ik er geen klachten over, deze tv geeft het gamen een heel nieuwe ervaring doordat het er duidelijk beter uitziet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
Sinds vorig jaar ben ik tevreden gebruiker van de 55cx. Hiervoor een 10 jaar oude Philips gehad. De coolste features zijn toch wel naast het prachtige scherm, direct Netflix kunnen kijken, diverse opties qua beeldinstellingen (sport film e.d.), schermbeveiliging, schilderij op achtergrond e.d. Dit zijn allemaal voor sommige gebruikers natuurlijk wat basic features, daarom was ik benieuwd naar welke (geavanceerde) features ik echt is MOET proberen!? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
edjetfsi schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:11:

De C1 biedt iets verfijndere beeldverwerking en motioninterpolatie, zie ook hier. Het prijsverschil is overigens 50-130 euro. Na CB komt de C1 op €1145 of €1199. Met dat verschil zou ik voor de recentere C1 gaan, ga je uit van de eerdere genoemde 300 euro dan zonder twijfel de CX. Wat helderheid betreft zal je in de praktijk geen verschil zien. Metingen lopen per review uiteen en liggen dichtbij elkaar. WebOS is subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
benbaba schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:27:
[...]

De C1 biedt iets verfijndere beeldverwerking en motioninterpolatie, zie ook hier. Het prijsverschil is overigens 50-130 euro. Na CB komt de C1 op €1145 of €1199. Met dat verschil zou ik voor de recentere C1 gaan, ga je uit van de eerdere genoemde 300 euro dan zonder twijfel de CX. Wat helderheid betreft zal je in de praktijk geen verschil zien. Metingen lopen per review uiteen en liggen dichtbij elkaar. WebOS is subjectief.
goeie toevoeging.
Ik had alleen even snel in de pricewatche gekeken. daar staan de prijzen van hofma en smits nog niet in.
pricewatch: LG OLED55C16LA Zwart

maar dan wordt het verschil wel heel klein idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
Over de helderheid. Het is een soort loterij hoe helder jouw OLED paneel zou zijn. De ene c1 paneel is helderder dan bijvoorbeeld een 'slechte' g1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 20-09 23:53
Is het mogelijk om de WebOS home pagina aan te passen naar een minder grote reclame zuil? Ik kan de volgorde van de apps wijzigen en enkele verwijderen, ik wil alleen nog af van trending now en nog wat onzinnige zaken. Dat lijkt echter (nog) niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:05
sjaak88 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:14:
Over de helderheid. Het is een soort loterij hoe helder jouw OLED paneel zou zijn. De ene c1 paneel is helderder dan bijvoorbeeld een 'slechte' g1.
Is er een manier om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 10:41
SL65 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:31:
Is het mogelijk om de WebOS home pagina aan te passen naar een minder grote reclame zuil? Ik kan de volgorde van de apps wijzigen en enkele verwijderen, ik wil alleen nog af van trending now en nog wat onzinnige zaken. Dat lijkt echter (nog) niet te kunnen.
Ik heb hier ook naar zitten zoeken, maar volgens mij is het helaas niet mogelijk om die 'Trending now' rij weg te halen. Irritant, want ik zit niet te wachten op dit soort advertenties op een TV met een dergelijk prijskaartje 8)7.

Merkte op een gegeven moment dat ik het Home menu vooral gebruikte om specifieke apps te openen. Heb nu die apps dus maar onder Quick Access gezet (bijv. de 1 op de Magic Remote lang indrukken om YouTube te openen), alleen maar om dat verrekte Home menu te vermijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 20-09 23:53
ACDSL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb hier ook naar zitten zoeken, maar volgens mij is het helaas niet mogelijk om die 'Trending now' rij weg te halen. Irritant, want ik zit niet te wachten op dit soort advertenties op een TV met een dergelijk prijskaartje 8)7.

Merkte op een gegeven moment dat ik het Home menu vooral gebruikte om specifieke apps te openen. Heb nu die apps dus maar onder Quick Access gezet (bijv. de 1 op de Magic Remote lang indrukken om YouTube te openen), alleen maar om dat verrekte Home menu te vermijden :+
Ik kon ook al niks vinden. Quick Access is een goeie tip. Ja de oudere versies waren qua software wel een stuk schoner zonder reclame en andere onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
TrueGamer schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Is er een manier om dit te testen?
Ik denk dat dit cowboyverhalen zijn .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
MilesD. schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Ik denk dat dit cowboyverhalen zijn .. :+
Dan denk jij dat toch ;)
Het is een feit dat als je 2x een C1 koopt, de nits waardes gaat testen dat de ene een stuk hoger kan bereiken dan de andere. Elke paneel is uniek in dit opzicht maar ook gewoon dom dezelfde fabriek waar alle panelen gemaakt worden, of dit nou een C1 is of een G1.
Zelfs een nieuwe Cx kan gewoon een evo paneel hebben en bij de C1 is het 50/50 of het een evo paneel is of nog van vorig jaar. Sinds de nieuwere series zie je dat LG software matig, bijvoorbeeld de C1, limiteren qua helderheid.

Maja, ook daar zijn manieren voor om van een C1 een G1 te maken.

Kijk anders het volgende youtube filmpje, sowieso een aanrader als je op de hoogte wilt blijven van alle technieken betreffend tv's.

YouTube: LG C1 Hacked to Unlock the G1: Evo Panel WBE 3S4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
Ik ben van plan een G1 te kopen, maar daarvoor wilde ik ook wat dingen bestellen zodat als ik hem eenmaal aan de muur hang er eigenlijk ook nooit meer achter hoef te zijn, bij sommige heb ik nog wel wat vraagjes.

- 4 HDMI 2.1 kabels (ik ga voor de eerder in dit topic genoemde RUconnected kabels)
- 2 of 3 USB 2.0 kabels
- CI+ module. Is de Quantis 1.3 nog steeds een goede hiervoor en werkt die ook lekker met de LG tv's? Ik krijg de indruk dat 1.4 niet te koop is (en Ziggo er ook geen haast mee heeft?)
- Een SSD voor het pauzeren van programma's en misschien wat opnemen, maar wel snel kunnen zappen zoals in dit topic werd genoemd. Gezien de limiet van USB 2.0 hoef ik niet sneller te zoeken dan 480 Mbps read denk ik?

Vergeet ik nog iets voor het streven om er nooit meer achter te hoeven?

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 15-07-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 20:23
Kleine crosspost: als je een Xbox series S of X hebt en VRR wilt testen, werkt de next-gen versie van A Plague Tale Innocence daar als een van de weinig games goed voor. De fps counter geeft daar bijvoorbeeld 70fps aan als het ook werkelijk 70fps lijkt te zijn. Andere games geven 120fps aan terwijl het 60fps is (bijv Yakuza: Like A Dragon), of 100fps terwijl het 45fps lijkt (We Happy Few)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

The Zep Man schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:14:
[...]
Zoals @copyer noemt is een HDMI switch een goede oplossing als je geen behoefte hebt aan een receiver. Hou er wel rekening mee dat niet alle switches de volle bandbreedte/alle functies van HDMI ondersteunen. Zaken waar je op kan letten:

• HDMI 2.0 of 2.1 ondersteuning (voor 4k ondersteuning op 60/120 hz)
• HDCP 2.2 ondersteuning (voor afspelen van DRM-beschermde media)
• Hoe je de switch kan bedienen. Veel switches ondersteunen geen CEC. Sommigen ondersteunen IR en leveren een afstandsbediening, wat je met een universele afstandsbediening kan gebruiken.
• De maximaal ondersteunde bandbreedte. Voor een C9 is dat idealiter 48 Gbps, voor de CX en nieuwer 40 Gbps.

Verder zullen zaken als CEC minder goed/niet werken via een switch, dus hou daar rekening mee.
Dankjewel voor je reactie. Ik ben opzoek naar switch die liefst 2.1 / 4K 60/120 hz / CEC ondersteunt. Heb je een suggestie voor mij qua merk en/of type die momenteel de beste is? Dan kan ik vanaf daar verder zoeken.
Pagina: 1 ... 404 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.