Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 12:59
edjetfsi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Simpel, omdat je na drie jaar last krijgt van inbranding. Niet alleen mijn ervaring maar ook bij anderen heb ik dit gezien
Als ik voetbal kijk zie ik bijvoorbeeld in het midden van het beeld een hellere groene vlek.
Repareren is relatief te duur, verkopen kan ik hem ook niet in deze staat.

[Afbeelding]
Die ervaring deel ik niet met de E7, die heb ik onlangs in uitstekende staat verkocht en heb nu de G1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

edjetfsi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:02:
Maakt het volgens jullie uit om een wat duurdere oled tv te kopen? In die zin dat deze langer meegaat dan drie jaar, zoals de tv die ik nu heb 55e7n zijn de duurdere types beter beschermd of kan ik deze ook na drie jaar bij het grof vuil zetten.
De "E" serie was toch al een duurder model Oled? Die vlek in het midden (duidelijk zichtbaar via een andere reactie van je), heb je daar zelf ook een verklaring voor (v.w.b. gebruik)?

Edit: ik lijk een afspeelknop te herkennen, klopt dit (cirkel met daarin driehoek)?

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 01-07-2021 21:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edjetfsi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Simpel, omdat je na drie jaar last krijgt van inbranding. Niet alleen mijn ervaring maar ook bij anderen heb ik dit gezien
Als ik voetbal kijk zie ik bijvoorbeeld in het midden van het beeld een hellere groene vlek.
Repareren is relatief te duur, verkopen kan ik hem ook niet in deze staat.

[Afbeelding]
Na drie jaar is je TV zeker nog niet afgeschreven.
Dit lijkt mij een gevalletje garantie.
Ga hiermee dus naar de verkoper en vraag om dit te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De 7 serie is de laatste serie die echt bekend staat om inbranden. Vanaf de 8 hoor je er echt heel weinig meer over. (Ik heb zelf ook nog een B7 zonder burn in staan trouwens. Maar daar staat de OLED verlichting wel behoorlijk laag. Bij mijn C9 let ik daar een stuk minder op.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
hardware-lover schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:52:
[...]

De "E" serie was toch al een duurder model Oled? Die vlek in het midden (duidelijk zichtbaar via een andere reactie van je), heb je daar zelf ook een verklaring voor (v.w.b. gebruik)?

Edit: ik lijk een afspeelknop te herkennen, klopt dit (cirkel met daarin driehoek)?
Klopt, die zie ik ook, lijkt op npo knop. En dat is raar want na 1 minuut pauze krijg je automatisch pauzebeeld. Ik ben juist enorm zuinig op m’n spullen dus ook deze tv. Ga er correct mee om, en toch dit beeld, vandaar dat ik weinig vertrouwen in heb en omdat ik het bij anderen ook heb gezien met old tv s van ca drie jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
ArthurMorgan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:58:
De 7 serie is de laatste serie die echt bekend staat om inbranden. Vanaf de 8 hoor je er echt heel weinig meer over. (Ik heb zelf ook nog een B7 zonder burn in staan trouwens. Maar daar staat de OLED verlichting wel behoorlijk laag. Bij mijn C9 let ik daar een stuk minder op.)
De b7 heeft een vriend van mij met dezelfde klachten. Ik moet wel zeggen dat verlichting bij mijn toestel hoog staat, maar daar moet hij ook tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
HoppyF schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:55:
[...]

Na drie jaar is je TV zeker nog niet afgeschreven.
Dit lijkt mij een gevalletje garantie.
Ga hiermee dus naar de verkoper en vraag om dit te beoordelen.
Ik zal het eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
edjetfsi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:02:
[...]

De b7 heeft een vriend van mij met dezelfde klachten. Ik moet wel zeggen dat verlichting bij mijn toestel hoog staat, maar daar moet hij ook tegen kunnen.
Zou moeten ja, blijkt in de praktijk helaas niet zo te zijn. Maar zoals gezegd, in de modellen daarna is het echt een non-issue geworden. Als je er nu een koopt kun je waarschijnlijk gewoon na 8 jaar nog niks van burn in zien, Hooguit dat de algehele helderheid dan is afgenomen als je de OLED lampjes weer heel hoog zet. Maar dat is wel echt minder irritant en ook minder duidelijk te merken dan burn in na 3 jaar.

Het is echt knap balen van je E7, maar het was dus wel echt vooral die serie, en niet alle oleds van 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
ArthurMorgan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:06:
[...]

Zou moeten ja, blijkt in de praktijk helaas niet zo te zijn. Maar zoals gezegd, in de modellen daarna is het echt een non-issue geworden. Als je er nu een koopt kun je waarschijnlijk gewoon na 8 jaar nog niks zien, Hooguit dat de algehele helderheid dan is afgenomen als je de OLED lampjes weer heel hoog zet. Maar dat is wel echt minder irritant en ook minder duidelijk te merken dan burn in na 3 jaar.

Het is echt knap balen van je E7, maar het was dus wel echt vooral die serie, en niet alle oleds van 3 jaar oud.
Oké dank voor je reactie, dan kan ik weer eens gaan kijken naar een ander toestel. Wel erg zonde, ik was er juist echt blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de verkoper nog bestaat dan kun je daar je garantie claim neerleggen.
Dit zal betekenen dat je een nieuw paneel zult krijgen mits deze nog leverbaar is.
Zo niet dan volgt er meestal een omruil voorstel naar een nieuw model in hetzelfde formaat.

@ArthurMorgan zei het al, bij latere modellen is inbranden zoals op je foto’s te zien is, niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
edjetfsi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:08:
[...]

Oké dank voor je reactie, dan kan ik weer eens gaan kijken naar een ander toestel. Wel erg zonde, ik was er juist echt blij mee.
Hier ook een E7 3 jaar oud. Kijk voornamelijk NETFLIX/PRIME
Waar ik me aan erger MAX logo knal oranje en NOS logo met die rode O
Gelukkig hier geen inbranding . Heb OLED licht op 50 staan. Bij HDR staat die op 100.

Zou fijn zijn als NPO en andere omroepen nou eens zouden stoppen met die gekleurde logo's.
En 1 logo lijkt me ook voldoende! Dus niet links en rechts een logo a.u.b. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
ArthurMorgan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:06:
[...]

Hooguit dat de algehele helderheid dan is afgenomen als je de OLED lampjes weer heel hoog zet. Maar dat is wel echt minder irritant en ook minder duidelijk te merken dan burn in na 3 jaar.
Ik ben zó benieuwd over wat voor percentage afgenomen helderheid we het dan hebben. Mijn situatie: 65CX, ik kijk en game héél veel in HDR denk wel 75% van de tijd dus héél veel OLED light 100, tv staat dagelijks minstens 5 uur aan met uitschieters naar 10 uur in de weekenden. Percentage HDR content gaat alleen maar toenemen de komende jaren, ook op tv zie bijvoorbeeld het EK Voetbal en de Olympische Spelen.

Ik ben dan érg benieuwd hoeveel de algehele helderheid dan is afgenomen na pak 'm beet en jaar of 4. Is dat wel eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Ik ben zó benieuwd over wat voor percentage afgenomen helderheid we het dan hebben. Mijn situatie: 65CX, ik kijk en game héél veel in HDR denk wel 75% van de tijd dus héél veel OLED light 100, tv staat dagelijks minstens 5 uur aan met uitschieters naar 10 uur in de weekenden. Percentage HDR content gaat alleen maar toenemen de komende jaren, ook op tv zie bijvoorbeeld het EK Voetbal en de Olympische Spelen.

Ik ben dan érg benieuwd hoeveel de algehele helderheid dan is afgenomen na pak 'm beet en jaar of 4. Is dat wel eens getest?
Ik heb alleen algemene opmerkingen kunnen vinden. Zou een mooie duurtest voor Rtings.com kunnen zijn :)

Maar ook het feit dat je nog steeds niks hoort uit de 8 generatie die nu 3 jaar oud is geeft wel aan dat het niet extreem hard zal gaan. Als ik het goed onthouden heb is die degeneratie lineair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
ArthurMorgan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:36:
[...]

IAls ik het goed onthouden heb is die degeneratie lineair.
Dat zou wel prettig zijn, dan merk je het minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Dat zou wel prettig zijn, dan merk je het minder :)
Voor de mensen die met 'lagere' OLED waarden werken nog prettiger zelf. Ten eerste gaat het dan langzamer, maar vervolgens kunnen ze rekken door de waarden alsnog op te schroeven als ze het op een gegeven moment wel merken.

Toen ik mijn C9 kocht dacht ik er echt aan om gewoon elke 4 jaar een nieuwe te gaan halen. Maar als ik zie hoe goed hij blijft presteren is de volgende die ik koop waarschijnlijk pas bij de volgende console ronde over een jaar of 7. En dan is de TV volgens mij nog steeds niet echt 'op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik denk ook dat het wel meevalt inderdaad. Mijn C7 heb ik ook 3.5 jaar intensief gebruikt, en ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik iets merkte van afgenomen helderheid. Na ja goed, ik doe max 5 jaar met een tv, mag toch aannemen dat zoiets geen probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:47
Ik heb op mijn 65GX het OLED lampje op 90 staan en bij HDR automatisch op 100. De OLED is nu eenmaal een stuk minder helder, en als ik dan ook nog eens het OLED lampje op de helft (50) moet gaan zetten, sla je helemaal door. Het blijft wel een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomp123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-09 09:49
misschien stomme vraag maar wat is het OLED Lampje en waar kan dat instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Laatst online: 23-11-2023
gomp123 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:04:
misschien stomme vraag maar wat is het OLED Lampje en waar kan dat instellen?
de helderheid van de "pixels" kan je instellen onder het contrast/helderheid/scherpte menu. (is de eerste regelaar)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wybob
  • Laatst online: 23-11-2023
De update voor de LG GX reeks dat Dolby vision gaming op 120Hz toelaat is uit in engineering mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

@Rsport40 Oled lampje 90?? Damn wat zal dat een bak licht stralen in de avond. Het is maar wat je gewend bent. Maar dat zou voor de meesten niet prettig kijken zijn. Tenzij je van LCD afkomt en dat ook gewend bent.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:12
ArthurMorgan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Voor de mensen die met 'lagere' OLED waarden werken nog prettiger zelf. Ten eerste gaat het dan langzamer, maar vervolgens kunnen ze rekken door de waarden alsnog op te schroeven als ze het op een gegeven moment wel merken.

Toen ik mijn C9 kocht dacht ik er echt aan om gewoon elke 4 jaar een nieuwe te gaan halen. Maar als ik zie hoe goed hij blijft presteren is de volgende die ik koop waarschijnlijk pas bij de volgende console ronde over een jaar of 7. En dan is de TV volgens mij nog steeds niet echt 'op'.
Dat ervaar ik ook, mijn E7 is ook al 4 jaar oud maar het beeld ziet er nog gewoon erg goed uit als ik dit vergelijk met de G1 van m’n ouders.

De rede waarom ik dit jaar ga upgraden is voor HDMI 2.1 ook ga ik dan meteen naar 65inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Koning-Admiraal schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:53:
@Rsport40 Oled lampje 90?? Damn wat zal dat een bak licht stralen in de avond. Het is maar wat je gewend bent. Maar dat zou voor de meesten niet prettig kijken zijn. Tenzij je van LCD afkomt en dat ook gewend bent.
Idd dat laatste, maar zelfs bij een LCD (TV's en monitor), schroef je normaal gesproken de verlichting voor de LCD's flink terug, zoals op een computer monitor ook. Erg ongezond en niet natuurlijk, zo'n bak licht in je snufferd...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 16:01
Ik heb de afgelopen week al een aantal keren gehad dat ik mijn soundbar (Samsung HW-Q70R Harman Kardon DolbyAtmos) niet meer kan besturen met mijn LG afstandsbediening. Hij is aangesloten via eARC en heb hier in de weken hiervoor helemaal geen problemen mee gehad. Wanneer het gebeurd en ik de Universele bedieningsinstellingen wis werkt het ook niet altijd in één keer weer. Na een aantal keer verwijderen en toevoegen doet ie het uiteindelijk.

Zijn er meer mensen die dit ook ervaren? Het gaat trouwens om de LG G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Rsport40 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:39:
Ik heb op mijn 65GX het OLED lampje op 90 staan en bij HDR automatisch op 100. De OLED is nu eenmaal een stuk minder helder, en als ik dan ook nog eens het OLED lampje op de helft (50) moet gaan zetten, sla je helemaal door. Het blijft wel een gebruiksvoorwerp.
Dat lijkt misschien zo, maar eenmaal gewend blijkt dat het helder zat is. Het oledlampje op 90 is gewoon extreem hoog, bij mij (65E9) staat oledlampje dag en nacht op 60. Zelfs voor overdag meer dan voldoende (dus echt niet "krap aan" helder genoeg).
Voor HDR inderdaad gewoon op 100 laten staan, de benodigde helderheid regelt HDR zelf.
Mijn 55E6 heeft overigens nog geen spoortje van inbranden, deze tv is inmiddels verhuisd naar de slaapkamer.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul nrd
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb een paar vragen omdat ik binnenkort een nieuwe LG G1 ga kopen.

Ik wil hem ergens kopen die hem ook komt ophangen en al mijn kabels met kabelgoten op de muur netjes weg werkt en ook de kabels van al mijn overige apparatuur.

Zat te denken aan platte tv als hun dat doen.
Hebben jullie misschien tips waar dit te gaan kopen en waarom?? Hopelijk delen jullie wat ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-08 22:47
Hoop voor je dat het niet de 77 inch versie van de g1 is die je op het oog hebt…. Want dan zou ik de verwachting ‘binnenkort’ extreem ruim nemen😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
Raoul nrd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:59:
Ik heb een paar vragen omdat ik binnenkort een nieuwe LG G1 ga kopen.

Ik wil hem ergens kopen die hem ook komt ophangen en al mijn kabels met kabelgoten op de muur netjes weg werkt en ook de kabels van al mijn overige apparatuur.

Zat te denken aan platte tv als hun dat doen.
Hebben jullie misschien tips waar dit te gaan kopen en waarom?? Hopelijk delen jullie wat ervaringen.
Ik raad je aan je post niet zo snel te herhalen.

Anyway, ik zou de tv gewoon ergens kopen en een werkspot/zoofy order inschieten voor een vakman die het voor je installeert. Er zijn voor zover ik weet geen winkels die dat allemaal voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:23
bakacakes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:32:
Ik heb de afgelopen week al een aantal keren gehad dat ik mijn soundbar (Samsung HW-Q70R Harman Kardon DolbyAtmos) niet meer kan besturen met mijn LG afstandsbediening. Hij is aangesloten via eARC en heb hier in de weken hiervoor helemaal geen problemen mee gehad. Wanneer het gebeurd en ik de Universele bedieningsinstellingen wis werkt het ook niet altijd in één keer weer. Na een aantal keer verwijderen en toevoegen doet ie het uiteindelijk.

Zijn er meer mensen die dit ook ervaren? Het gaat trouwens om de LG G1.
Heb je toevallig een Ziggo Nextbox? Mijn receiver doet raar als die tegelijkertijd met dat apparaat aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Ja hoor sinds ik vanmiddag Digitenne via HDMI op mijn E6 heb aan gesloten is er een dunne vertical donkere lijn plus een zwakkere rode lijn in het beeld te zien :( :( :(
Ook als ik via een usb stick foto's vertoon en op allle andere ingangen, en ook als de Digitenne HDMI kabel los is gehaald.
Ik moet maar mijn oude Pioneer Kuro plasma uit de mottenballen halen.

Via Google vernomen ben ik ik niet enigste met het zelfde euvel.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vulcan750 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Dat lijkt misschien zo, maar eenmaal gewend blijkt dat het helder zat is. Het oledlampje op 90 is gewoon extreem hoog, bij mij (65E9) staat oledlampje dag en nacht op 60. Zelfs voor overdag meer dan voldoende (dus echt niet "krap aan" helder genoeg).
Voor HDR inderdaad gewoon op 100 laten staan, de benodigde helderheid regelt HDR zelf.
Mijn 55E6 heeft overigens nog geen spoortje van inbranden, deze tv is inmiddels verhuisd naar de slaapkamer.
Ik zit in een lichte woonkamer en heb overdag gewoon OLED Light op 100 staan.
En zit op 2.5m van m’n 65CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:54:
[...]

Bij gewone reguliere TV uitzendingen?
Welk profiel gebruik je?
ISF Bright Room voor reguliere SDR tv uitzendingen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik vind het altijd wel leuk om die verschillen te zien tussen de keuzes. Op momenten dat ik niet al te veel weerkaatsing heb heb ik de verlichting op 27 staan met gamma op 2.2 (lichte kamer). En als de kamer echt verlicht is door buitenlicht, technicolor, 40 en gamma 1.9.
En nee dat is dus niet om de TV te beschermen. Maar gewoon omdat ik dat meer dan licht genoeg vind.

Ben wel blij dat je zo eenvoudig tussen modes kunt switchen.

/edit: maar ik heb ook OLED bij DV omlaaggeschroefd naar 80. Ik kreeg bijna hoofdpijn van de helderheid bij 100. Ik weet dat het afgeraden wordt, maar vind dat echt een stuk fijner kijken. Helemaal als het dingen zijn die ik zonder elke weerspiegeling wil zien en dus de kamer verdonker.

[ Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-07-2021 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik zit overdag tussen 60 en 80 Oled light, afhankelijk van de hoeveelheid licht in de kamer. ISF Dark/Bright. S'avonds op 45 Filmmaker, die staat standaard op 25 maar dat vind ik iets te donker. Dit is allemaal SDR reguliere tv.

Maar het merendeel zit ik s'avonds te streamen, bijna altijd HDR/DV en dan ALTIJD op 100. En tóch vind ik het na een kleine 2 maanden met een 65CX, het af en toe nog steeds lastig om het geschikte profiel te vinden. Zo heb je voor Dolby Vision Cinema en Cinema Home, het liefst gebruik ik de eerste want die wordt aangeraden als meest accurate, maar die is soms best donker. Cinema Home is wat helderder én het voordeel van Dolby Vision IQ, maar kan soms weer net iets té helder zijn voor een donkere kamer. En dan hangt het ook nog eens af aan de content, donkere films/series of juist content wat vaak overdag speelt :Z

Ik weet niet of het nou zo handig is om zoveel verschillende profielen beschikbaar te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:12:
[...]

ISF Bright Room voor reguliere SDR tv uitzendingen.
Dan lijkt mij OLED lampje 100 als instelling erg hoog.
Ik kijk eigenlijk altijd (bij regulier TV) met het ISF donkere kamer profiel ook overdag.
Deze staat op 60.
Dacht dat dit ook de standaard waarde was want ik heb aan deze profielen niets gewijzigd.
Het ISF lichte kamer profiel staat op 80.
Ik heb wel eens omgeschakeld naar lichte kamer maar vond dit veel te helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
Ik heb mijn c8 ooit ingesteld met een filmpje van die gast van rtings. Ik heb er daarna nooit meer aangezeten, ook de behoefte nooit gehad. ik zie nu dat ik m altijd op 50 heb gehad. 😅😂 kan wel iets omhoog dus.

Dus het is idd maar net wat je gewend bent denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik keek gisteren op YT een 4K HDR filmpje van een game die ik nu ook zelf aan het spelen ben. Ik bekeek het op mijn ipad pro M1 12.9 met XDR display. Wat me gelijk opviel was dat kleuren en lichteffecten veel meer popten dan als ik het zelf speel om mijn LG C9 Oled (met een PS5).

Ik ben dus wat met de GAME HDR picture mode settings op mijn C9 gaan spelen om te kijken of ik dat ook zo kon krijgen. Opschroeven van de OLED light hielp ietsjes, maar de knaller was Dynamic Tonemapping. Dat stond op HGIG. HGIG en off geven hetzelfde beeld (?) maar als ik het op ON zet, dan knallen de kleuren en lichteffecten ook echt van het scherm. Wat is dat HGIG eigenlijk en kan ik dat Dynamic Tonemapping op ON laten staan (voor HDR games dus)? Geeft dat extra kans op inbranden?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:53:
Ik keek gisteren op YT een 4K HDR filmpje van een game die ik nu ook zelf aan het spelen ben. Ik bekeek het op mijn ipad pro M1 12.9 met XDR display. Wat me gelijk opviel was dat kleuren en lichteffecten veel meer popten dan als ik het zelf speel om mijn LG C9 Oled (met een PS5).

Ik ben dus wat met de GAME HDR picture mode settings op mijn C9 gaan spelen om te kijken of ik dat ook zo kon krijgen. Opschroeven van de OLED light hielp ietsjes, maar de knaller was Dynamic Tonemapping. Dat stond op HGIG. HGIG en off geven hetzelfde beeld (?) maar als ik het op ON zet, dan knallen de kleuren en lichteffecten ook echt van het scherm. Wat is dat HGIG eigenlijk en kan ik dat Dynamic Tonemapping op ON laten staan (voor HDR games dus)? Geeft dat extra kans op inbranden?
HGIG is bedoeld voor games.
Lees dit maar.
https://fwd.nl/beeld/alle...n-over-hgig-gamen-in-hdr/
Welk YT filmpje gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
-SaveMe- schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:53:

HGiG en Dynamic Tonemapping(DTM) zijn 2 verschillende dingen. Je kunt niet en HGiG en DTM aan hebben staan, het is of het een of het ander.

Kortgezegd HGiG is een standaard die in het leven is geroepen door partijen uit de game industrie en tv fabrikanten om gamen in HDR te optimaliseren. Hgig kijkt naar je tv specs en zoekt de meest optimale settings. DTM doet dat op een andere manier, meer on the fly(dynamisch) met als gevolg dat je soms overbelicht HDR beeld krijgt. Bijvoorbeeld bij het uitrijden van een donkere tunnel vol het zonlicht in, dan kan het soms te fel worden waardoor je details mist.

Voor beiden valt overigens wel iets te zeggen, maar over het algemeen geniet HGiG wel de voorkeur.

Edit: zorg ervoor dat je voor gebruik van Hgig of DTM je console opnieuw calibreert voor HDR. Ze verschillen nogal, zoals je zelf ook hebt ervaren.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 03-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@HoppyF @DutchOwnage

Dit is het filmpje

De setting HGIG en off geven hetzelfde, fletser beeld, met veel minder pop. DT op ON is echt veel intenser en popt veel meer, net als die video als ik die op mijn Pro XDR kijk ...

neig dus om dat zo te laten (what has been seen cannot be unseen), is voor games veel mooier, imho ... baal bijna dat ik daar pas na dik een jaar achter kom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het klopt dat Hgig fletser over kan komen. Dat had ik in het begin ook. Maar zorg in ieder geval dat je je console voor de juiste preset calibreert, dat maakt verschil. Ook kunnen in-game HDR settings natuurlijk veel verschil maken.

De meningen over Hgig of DTM zijn er verdeeld, de een zweert bij DTM de ander bij Hgig. Gewoon zelf kijken wat je het prettigst vind, het verschilt ook per game.

Overigens game ik op de XSX in Dolby Vision :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

DutchOwnage schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:39:
Het klopt dat Hgig fletser over kan komen. Dat had ik in het begin ook. Maar zorg in ieder geval dat je je console voor de juiste preset calibreert, dat maakt verschil. Ook kunnen in-game HDR settings natuurlijk veel verschil maken.

De meningen over Hgig of DTM zijn er verdeeld, de een zweert bij DTM de ander bij Hgig. Gewoon zelf kijken wat je het prettigst vind, het verschilt ook per game.

Overigens game ik op de XSX in Dolby Vision :9
Pfffttt, ingewikkeld dat HDR enzo. Ik game op de PS5 en denk daar het goed te hebben ingesteld. En dan in de game ook nog eens. En dan de TV. Maar met DTM zijn lampen in het donker in de game echt fel, popt meer ...

Nu ben ik echt confused en weet het ff niet ...

@HoppyF Bedankt voor die link, duidelijk artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

DutchOwnage schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:39:
Maar zorg in ieder geval dat je je console voor de juiste preset calibreert, dat maakt verschil. Ook kunnen in-game HDR settings natuurlijk veel verschil maken.
De PS5 kent die settings helemaal niet. Kan alleen drie keer met zo'n plaatje een slider instellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hoe fel hebben jullie Oled light staan bij Game HDR content? Ik had dat op 70 en. nu op 80, moet ik dat dan weer naar 100 zetten (bang voor inbranden dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
-SaveMe- schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:49:
[...]

De PS5 kent die settings helemaal niet. Kan alleen drie keer met zo'n plaatje een slider instellen ...
Dat is de calibratie tool waar ik het over had. Die kan je het beste opnieuw uitvoeren, wanneer je tussen Hgig en DTM switch. Of gewoon een keuze maken tussen beide, anders blijf je bezig.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 03-07-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

DutchOwnage schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Dat is de calibrate tool waar ik het over had. Die kan je het beste opnieuw uitvoeren, wanneer je tussen Hgig en DTM switch.
Ah, zo, ok. Thanks! Nu nog beslissen wat ik ga doen :/

Eigenlijk van de zotte dat zoiets blijkbaar nog zo veel verschillen kent ...

[ Voor 11% gewijzigd door -SaveMe- op 03-07-2021 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
-SaveMe- schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:52:
Hoe fel hebben jullie Oled light staan bij Game HDR content? Ik had dat op 70 en. nu op 80, moet ik dat dan weer naar 100 zetten (bang voor inbranden dan...)
HDR content altijd op 100, ongeacht of je nu een serie kijkt of gamed.

Inbranden is wel een beetje een ding uit het verleden hoor. Zelfs op mijn vorige C7 had ik na honderden en honderden uren FH5 spelen, geen greintje last. Je moet het alleen niet 24/7 doen, maar gewoon je content een beetje afwisselen. Maar 5 uur achter elkaar 1 game spelen, geen enkel probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 03-07-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

DutchOwnage schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:58:
[...]

HDR content altijd op 100, ongeacht of je nu een serie kijkt of gamed.
Oh echt? Dat heb ik in het begin bij alle modi (dus ook voor films en series, al heb ik weinig HDR content) direct teruggeschroefd, want bang voor inbranden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ga ik eens HGIG en Oled op 100 proberen voor games ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Met HGIG en OLED light op 100 is het wel beter dan eerst. DTM lijkt me nog steeds poppier, maar voorlopig laat ik hem zo even staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
-SaveMe- schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:18:
Met HGIG en OLED light op 100 is het wel beter dan eerst. DTM lijkt me nog steeds poppier, maar voorlopig laat ik hem zo even staan ...
Het went ook wel. Maar het kan alsnog zijn dat DTM voor bepaalde games wel beter uit de verf kan komen hoor. Maar als ik moet kiezen, zou ik inderdaad in eerste instantie voor Hgig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Sowieso, of kleuren 'poppen' of niet is niet echt een beter of niet beter. Je kunt het uiteraard mooier vinden. (vind ik in games ook. daar heb ik zelfs de kleur waarde naar 55 getrokken.) Maar meer dan een voorkeur is het niet. HGIG is in principe de instelling die de bedoeling van de weergave het beste zou benaderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@DutchOwnage Blijkbaar heb ik zelf (?) ooit HGIG ingesteld op de C9. Maar NADAT ik de PS5 HDR settings had ingesteld. Door nu Oled light op 100 te zetten, HGIG op on en nogmaals de settings op de PS5 in te stellen heb ik echt significant mooier beeld met games in HDR. Ik ben er blij mee!

(fingers crossed voor inbranden alleen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
-SaveMe- schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:30:
@DutchOwnage Blijkbaar heb ik zelf (?) ooit HGIG ingesteld op de C9. Maar NADAT ik de PS5 HDR settings had ingesteld. Door nu Oled light op 100 te zetten, HGIG op on en nogmaals de settings op de PS5 in te stellen heb ik echt significant mooier beeld met games in HDR. Ik ben er blij mee!

Fijn dat het vooralsnog zo goed uitpakt voor je :) Je hebt het ook op de goede volgorde gedaan. Ik denk trouwens dat de C9 in eerste instantie zelf voor HGIG kiest, volgens mij was dat bij mijn CX ook het geval maar heel zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 13:08
Wat is de beste manier om vlekken te verwijderen op het scherm?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 22:31

GG85

.......

TrueGamer schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:09:
Wat is de beste manier om vlekken te verwijderen op het scherm?
Ze er niet op krijgen ;). Waarom zou je aan het scherm zitten?

Microvezeldoekje en evt wat gedemineraliseerd water (ivm kalk en mineralen).

Ieg geen(!) schoonmaakmiddelen gebruiken en al helemaal niet zoiets als Glassex ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 22:31

GG85

.......

Deleon78 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:21:
[...]

Lees de handleiding er nog even op na. Volgens mij stond er expliciet dat je geen water/vocht mog gebruiken.
Dan heb je een probleem met vetvlekken (vingers). Die krijg je met de beste microvezel doek namelijk niet weg zonder een minimale hoeveelheid vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:09
GG85 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Ze er niet op krijgen ;). Waarom zou je aan het scherm zitten?

Microvezeldoekje en evt wat gedemineraliseerd water
Helemaal mee eens, maaaarrr: Kleine kinderen is meestal het antwoord hier :') (laatst had ik bijna een houten puzzel van 5 stukjes in mijn TV, ook niet aan te raden…). Verder inderdaad schone microvezel met demi water is ook hoe ik het doe. Werkt prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinns op 04-07-2021 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Met een gloednieuwe vezeldoek wollige zijde gaat dat prima.
Geen water nodig!!

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
-SaveMe- schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:30:

Inbranden is echt geen issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Rivanov schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Inbranden is echt geen issue meer.
Ik hoop het. Was tot op heden erg voorzichtig met de Oled light ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:31
GG85 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Dan heb je een probleem met vetvlekken (vingers). Die krijg je met de beste microvezel doek namelijk niet weg zonder een minimale hoeveelheid vocht.
Op mijn iPad anders geen probleem om die zonder vocht weg te krijgen. Ik heb een "1000 dingen doekje" maar dat zal ongetwijfeld ook wel een microvezeldoekje zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
SED schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:51:
Met een gloednieuwe vezeldoek wollige zijde gaat dat prima.
Geen water nodig!!
Very Shiny World doekjes doen het nog beter. Vooral na een paar keer wassen zijn ze lekker soepel. Geen schoonmaakmiddelen gebruiken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
-SaveMe- schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Ik heb m tijdens gamen op ps5 op 100 staan. Normaal TV kijken 70.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 09:54
Vandaag update 05.10.15 gekregen op mijn 65C9. Kan alleen niet zien wat er veranderend is. Kon op de site van LG niks vinden.

Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Vreemd fenomeen. Ik heb regelmatig dat apps zoals YouTube of als ik mijn ps4 pro aan heb dat aan de rechterkant van het scherm een strook van .5 cm zwart blijft. Alsof de rand van de tv daar dikker is. In andere apps doet hij het wel normaal en soms is het ineens weer goed en is alles weer full screen. Display settings in de ps staan goed.

Is dit een software dingetje ?

Ook crasht youtube regelmatig. Heb bij mijn weten niks gekoppeld aan quickstart. Kom ook nergens in het menu tegen waar het helemaal uit kan.

Model 77g1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley2009 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 06:02:
Vandaag update 05.10.15 gekregen op mijn 65C9. Kan alleen niet zien wat er veranderend is. Kon op de site van LG niks vinden.

Iemand een idee.
Ik kreeg vandaag deze update ook binnen.
Heb verder geen receiver eraan hangen en ben ook geen gamer dus kan zo niet zien of er verbeter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

update 05.10.15

https://www.reddit.com/r/...lable_fixes_dolby_vision/

[ Voor 10% gewijzigd door SED op 06-07-2021 16:41 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:01
r0p schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:54:
Vreemd fenomeen. Ik heb regelmatig dat apps zoals YouTube of als ik mijn ps4 pro aan heb dat aan de rechterkant van het scherm een strook van .5 cm zwart blijft. Alsof de rand van de tv daar dikker is. In andere apps doet hij het wel normaal en soms is het ineens weer goed en is alles weer full screen. Display settings in de ps staan goed.

Ook crasht youtube regelmatig. Heb bij mijn weten niks gekoppeld aan quickstart. Kom ook nergens in het menu tegen waar het helemaal uit kan.

Model 77g1
Staat je TV wel waterpas? :P :+
.. maar zou dit geen Aspect Ratio / Beelverhouding dingetje kunnen zijn? misschien daar eens mee spelen.

Quickstart zit bij mij in de Instellingen -> Algemeen -> Apparaten -> TV-Beheer
Betreft een C1 ... maar zal vast een zelfde route zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

r0p schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:54:

Dat is anti inbranden.
Het beeld schuift enigszins heen en weer over de tijd heen zodat oa logo’s en HUD’s niet op exact dezelfde plek staan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 00:20
De G1 is eindelijk getest bij rtings.com de review is nu nog early access maar dat zal binnen een paar dagen wel public worden. Mijn voorspelling beeld een 9 software een 1, wat een drama is dat menu zeg.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Deleon78 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Overdrijven is ook een vak :)
Vooruit een 2 dan.

Het zou overdrijven zijn als het menu altijd al zo was geweest. Maar als je van een LG oled komt met het oude menu dan is het nieuwe menu echt heel erg slecht en rete traag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Vooruit een 2 dan.

Het zou overdrijven zijn als het menu altijd al zo was geweest. Maar als je van een LG oled komt met het oude menu dan is het nieuwe menu echt heel erg slecht en rete traag.
En allemaal niet nodig, haal die voorvertoningen van die apps weg en het zal al een stuk schelen... Vreselijk is het.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rikadoo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:51:
[...]

En allemaal niet nodig, haal die voorvertoningen van die apps weg en het zal al een stuk schelen... Vreselijk is het.
Je zou toch verwachten dat LG zelf ook wel ziet dat het nieuwe WebOS vergeleken met de vorige versies te traag is. Normaal gesproken valt dit bij de ontwikkeling van nieuwe software op en komt een release die zo slecht is nooit tot de eind productie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
HoppyF schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Je zou toch verwachten dat LG zelf ook wel ziet dat het nieuwe WebOS vergeleken met de vorige versies te traag is. Normaal gesproken valt dit bij de ontwikkeling van nieuwe software op en komt een release die zo slecht is nooit tot de eind productie.
LG denkt vooral aan lekker veel plek voor ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
Ze zouden beter hun best moeten doen ja.
Straks komt een ander bedrijf met oled killer en dan gaan ze mobieltjes afdeling achterna.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
robbinonline schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:37:
De G1 is eindelijk getest bij rtings.com de review is nu nog early access maar dat zal binnen een paar dagen wel public worden. Mijn voorspelling beeld een 9 software een 1, wat een drama is dat menu zeg.
Ik kom van een geavanceerde E7 af (completer dan compleet) maar dat menu is een kwestie van wennen,
Ik vind het geweldig.

En het is retesnel net als de programmagids .. :+

[ Voor 5% gewijzigd door MilesD. op 07-07-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 00:20
Deleon78 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Overdrijven is ook een vak :)
Zo overdreven vind ik het niet, ik kom van de C8 en nu dit, dat zijn echt heel veel stappen terug.

Ten eerste het menu is echt erg traag, het is volledig scherm vullend, en het beeld en geluid stopt ook direct zodra je op het menu opent ipv dat het geluid of beeld in een klein hoekje verder speelt.

Dan de indeling, die balk met het weer (geen voorspelling waardeloos eigen), en aanbevelingen qua software die blijven staan ook al is het ingeschakeld is vult al 40% van het scherm.

Dan heb je nu trending op tv (1 zender maar, en nog geen eens een logo of thumbnail van het programma) en een hele boel aan Dora, Mickey Mouse en dat soort dingen wat ik nog nooit heb gekeken. En ja ik ben ingelogd met Prima, Netflix, Youtube, Disney+. En vervolgens nog reclame daartussen wat PiHole er gelukkig tussenuit haalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQ8VVurb-UJKmK7bn-OehA2sRYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVTNloQW2vsO7VqAM8kaNwzz.jpg?f=fotoalbum_large

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:21:
[...]

Zo overdreven vind ik het niet, ik kom van de C8 en nu dit, dat zijn echt heel veel stappen terug.

Ten eerste het menu is echt erg traag, het is volledig scherm vullend, en het beeld en geluid stopt ook direct zodra je op het menu opent ipv dat het geluid of beeld in een klein hoekje verder speelt.

Dan de indeling, die balk met het weer (geen voorspelling waardeloos eigen), en aanbevelingen qua software die blijven staan ook al is het ingeschakeld is vult al 40% van het scherm.

Dan heb je nu trending op tv (1 zender maar, en nog geen eens een logo of thumbnail van het programma) en een hele boel aan Dora, Mickey Mouse en dat soort dingen wat ik nog nooit heb gekeken. En ja ik ben ingelogd met Prima, Netflix, Youtube, Disney+. En vervolgens nog reclame daartussen wat PiHole er gelukkig tussenuit haalt.

[Afbeelding]
Mee eens.
Het is gewoon slecht dat je al die onnodige zooi niet met een vinkje in de configuratie kunt uitzetten.
Mensen die dit prachtig vinden kunnen er dan van blijven genieten.
Het is nog triester dat je een PiHole nodig hebt om meuk uit te filteren.
De gemiddelde consument weet niet eens dat een PiHole bestaat laat staan dat ze weten hoe ze deze moeten gebruiken.
Toch is het vreemd want LG heeft gewoon de kennis en ervaring om een goed WebOS te maken.
De laatste versie hebben ze aan een stagiair overgelaten blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
Uhmm wat is pihole?😁

Ik heb de g1 besteld dus deze berichten zijn niet heel hoopgevend…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt niet per se een pi-hole nodig, het kan ook andere hardware zijn die reclame blokkeert.

Verder: google. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 07-07-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
-Rutger- schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:57:
Uhmm wat is pihole?😁

Ik heb de g1 besteld dus deze berichten zijn niet heel hoopgevend…
Hier ga jij echt van genieten hoor .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:31
Ik ga van een Sony OLED naar een C1 maar kan van wat ik op YouTube gezien heb ook niet warm worden van de layout van WebOS en zal Android TV gaan missen. Misschien komt er heel snel een Apple TV bij te staan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:21:
[...]

[Afbeelding]
Ik vind het ook waardeloos, ik gebruik nu alleen de shortcut key, 1 voor YT, 2 voor mijn AppleTV en 3 voor Ziggo, Netflix heeft zo zijn eigen key, In ieder geval omzeil je nu dat slome menu.
Volgens mij is vooral dat LG Account gedeelte wat de boel enorm vertraagd, lijkt mij toch simpel op te lossen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:26
Tja, kwestie van al die voorwaarden niet accepteren. Kun je alsnog intrekken, dan ben je van die reclame af.
Maar blijkbaar klikt iedereen hier argeloos op “alles accepteren” zonder de consequenties daarvan te beseffen.
Ondersteuning > aanvullende instellingen > gebruikersovereenkomsten

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-07-2021 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Ik vind het ook waardeloos, ik gebruik nu alleen de shortcut key, 1 voor YT, 2 voor mijn AppleTV en 3 voor Ziggo, Netflix heeft zo zijn eigen key, In ieder geval omzeil je nu dat slome menu.
Volgens mij is vooral dat LG Account gedeelte wat de boel enorm vertraagd, lijkt mij toch simpel op te lossen...
Same here, heerlijke functie: 1 voor digitale tv via CI+, 2 voor Apple TV 4K, 3 voor Ziggo-decoder en 4 voor Netflix.

Meeste doe ik op Apple TV, maar LG's WebOS 5 is een prima OS voor de tv.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Zul je zien dat het met de LG G2, wat ook weer over een paar maanden getoond gaat worden op CES, WebOS er weer anders uitgaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:25:
Zul je zien dat het met de LG G2, wat ook weer over een paar maanden getoond gaat worden op CES, WebOS er weer anders uitgaat zien.
Vast wel.
De vraag is echter of dit dan lijkt op WebOS 6 of op de voorgaande versies.
Soms zijn de verschillen tussen de versies klein.
De laatste versie wijkt echter wel behoorlijk af van de voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

HoppyF schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:31:
[...]

Vast wel.
De vraag is echter of dit dan lijkt op WebOS 6 of op de voorgaande versies.
Soms zijn de verschillen tussen de versies klein.
De laatste versie wijkt echter wel behoorlijk af van de voorgangers.
Met de Koreanen weet je het nooit, maar het zou schandalig zijn als ze hier niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Klus-prutser hier! Ik wilde net mijn 65” G1 ophangen. Netjes afgetekend op de betonnen muur, gaten geboord met een 8mm boortje, ging prima voorspoedig.

Maar… ik krijg de pluggen er met geen mogelijkheid in. Ik weet dat het “snug” moet zitten, maar het moet wel passen natuurlijk. Daarom een dubbelcheck, want ik ga aan mezelf twijfelen: zijn de meegeleverde plugs/schroeven wel echt 8mm? Of zijn ze stiekem breder?

Edit: ik heb zelf, kortere, 8mm pluggen liggen en die glijden er zo in. Die zijn alleen maar 50mm diep, dus daar passen de meegeleverde schroeven niet in :|

[ Voor 15% gewijzigd door posttoast op 08-07-2021 17:37 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamertje gebruikt voor de pluggen?

Anders ietsje ruimer boren met dezelfde 8mm boor, beetje op en neer heen en weer in het gat... Lukt dat echt niet dan pas naar maatje grotere boor gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:33:
Klus-prutser hier! Ik wilde net mijn 65” G1 ophangen. Netjes afgetekend op de betonnen muur, gaten geboord met een 8mm boortje, ging prima voorspoedig.

Maar… ik krijg de pluggen er met geen mogelijkheid in. Ik weet dat het “snug” moet zitten, maar het moet wel passen natuurlijk. Daarom een dubbelcheck, want ik ga aan mezelf twijfelen: zijn de meegeleverde plugs/schroeven wel echt 8mm? Of zijn ze stiekem breder?

Edit: ik heb zelf, kortere, 8mm pluggen liggen en die glijden er zo in. Die zijn alleen maar 50mm diep, dus daar passen de meegeleverde schroeven niet in :|
Als er 8mm op de pluggen staat is het ook wel 8mm.
Welke schroeven zitten erbij?
Ik heb wel een keer een GX opgehangen maar weet niet meer wat we toen gebruikt hebben.
Muur was wel beton en hard.
Zoals @Cap zegt misschien wat met de boor bewegen zodat stof en oneffenheden weg zijn.
Plug moet er niet uitvallen maar toch wel goed in kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:26
posttoast schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:33:

Die meegeleverde dingen zijn idioot groot en lang voor een betonnen muur, die zijn meer iets voor een leemhut oid, niet voor NLse kwaliteitswoningen :+
Heb zelf 8 Fischer pluggen+schroeven van 6mm, 30mm lang gebruikt, zit muurvast.
Even wat kortere schroeven halen voor je alternatieve pluggen dus, of met een flinke kniptang je huidige schroeven inkorten.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-07-2021 18:11 ]

Pagina: 1 ... 403 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.